Υπερβολές
Για την ήδη θρυλική Χελίν, μπορείς να διαβάσεις τον Plagal, τον Σαραντάκο, τον Ξυδάκη και λαστ μπατ νοτ λιστ τον Μάο, στον οποίο θα προβάλλω μόνον την ένσταση, πως ίσως του ήρθε στο μυαλό η ερμηνεία της Μουτούση στην «Χώρα Προέλευσης» όχι αντιστικτικά, όχι εξαιτίας ενός αντιστικτικού συνειρμού, αλλά ακριβώς επειδή η Μουτούση παίζει τη σκηνή της διδασκαλίας του Εθνικού Ύμνου με μεγαλύτερη του αναμενομένου (για σινεμά) θεατρικότητα και δραματικότητα. Όλα τα υπόλοιπα που λέει το ποστ, τόσο γενικά όσο και ειδικά για τη σύγκριση της χελινικότητας με την ελληνικότητα της ταινίας, δεν τα προσυπογράφω απλώς, αλλά τους κοτσάρω κι ένα ξενομανές ρισπέκτ.
Το χελινοβίντεο αποτελεί την εμφατική εκδήλωση ενός γενικότερου φαινομένου των τελευταίων ετών: τα όρια πραγματικότητας και σάτιρας δεν έχουν απλά θολώσει, αλλά κοντεύουν να συναιρεθούν. Ποιά υπερβολή μπορεί να χρησιμοποιήσει πλέον η σάτιρα, που να είναι εμφανώς και αναμφίβολα υπερβολή; Για να συμφωνούμε όλοι (ή εν πάση περιπτώσει σχεδόν όλοι) στο τι συνιστά υπερβολή, θα έπρεπε να συμφωνούμε όλοι (ή εν πάση περιπτώσει σχεδόν όλοι) και στο τι συνιστά το μέτρο. Αν πριν φτιαχτεί το βίντεο της Χελίν, σου έλεγαν να φτιάξεις ένα βίντεο σαν αυτό, με σατιρικό όμως πνεύμα, θα το έφτιαχνες λιγότερο κραυγαλέο, θα το έφτιαχνες κάπως πιο συγκρατημένο απ΄ό,τι αυτοί που το έφτιαξαν εννοώντας το. Τώρα που έχει ήδη φτιαχτεί, με την υπερβολή του να ξεπερνά τον πήχη που ο ίδιος θα έθετες για να σατιρίσεις, ο μόνος τρόπος να παρουσιάσεις την Μουτσάτσου σε πιο υστερική φάση, είναι να την βάλεις στο δωμάτιο του Εξορκιστή να σηκώνει κρεβάτια στον αέρα, να περιστρέφει το παραμορφωμένο κεφάλι της και να μιλά με απόκοσμη φωνή σε μια από τις πέντε γλώσσες που γνωρίζει, αλλά και μια από τις πεντακόσιες πενήντα πέντε που κανονικά δεν γνωρίζει, τις κατέχει όμως εκτάκτως επειδή έχει καταληφθεί από τον αρχαίο Ασσυριοβαβυλωνιακό δαίμονα Χελίν.
---
Τι άλλο είναι ας πούμε ο Γιώργος Καρατζαφέρης παρά μια ολοζώντανη, κινούμενη σάτιρα της πολιτικής ζωής στην Ελλάδα; Γίνεται να σατιρίσεις αποτελεσματικά τον Καρατζαφέρη; Είναι σαν να πεις πως βρέχεις το νερό ή πως καις τη φωτιά. Χωράει σάτιρα στην διάκριση του πρώτου από το δεύτερο μνημόνιο που κάνει ο Σαμαράς και όλοι οι πολιτευτάδες του; Τι να κάτσεις να εντοπίσεις δηλαδή; Πού να το βάλεις το υπερβολικό, όταν έχεις να κάνεις με το εξωφρενικό; Και εξωφρενική δεν είναι αυτή καθαυτή η αλλαγή στάσης. Αυτή θα μπορούσε να εξηγηθεί με βάση πιέσεις κλπ. Εξωφρενική είναι η επιχειρηματολογία που υποστηρίζει την αλλαγή στάσης. Τι να σατιρίσεις από τη βουλευτή Άρια Αγάτσα; Σε έχει εξουδετερώσει, όχι η ίδια -αυτή ας είναι όσο γραφική αγαπάει-, σε έχει εξουδετερώσει ο άλλος, ο αρχιγραφικότατος, που θέλει να είναι αύριο πρωθυπουργός και παραταύτα τη δέχεται στο κόμμα του για να μαζέψει πόσες ψήφους άραγε; Πόση εκλογική πελατεία κουβαλάει η Άρια που να αξίζει τόση ξεφτίλα; Τι σατιρικό θα μπορούσες να σκεφτείς να πεις για το ποιοί υποστηρίζουν τον Σαμαρά; Ε, βγήκε χθες ο προηγούμενος αρχηγός και εν ενεργεία βουλευτής του κόμματός του, δήλωσε ότι στηρίζει το κόμμα στο οποίο προέδρευε χρόνια ολόκληρα και προκάλεσε δημοσιογραφικό πάταγο. Αναρωτιέται στις ειδήσεις χθες ο Παύλος Τσίμας γιατί να μη γίνει και ντιμπέιτ όλων των αρχηγών, αλλά και ξεχωριστό Βενιζέλου - Σαμαρά. Τι κακό θα έχει; Κανένα απολύτως. Το 80 - 85 % συγκεντρώνουν μαζί, μία από αυτές τις δύο δυνάμεις θα συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία στη Βουλή, οπότε δικαιούμαστε και εμείς να αποφασίσουμε ποιό από τα δύο αντίπαλα στρατόπεδα θα μας κυβερνήσει στις 7 Μαϊου. Θα μπορούσε να συμπληρωθεί και με ντιμπέιτ Παπαδήμου - Προβόπουλου για οικονομικά θέματα. Πώς να σατιρίσεις λοιπόν τον Τσίμα, όταν με το αειπαρθένο βλέμμα του αναρωτιέται τι κακό θα έχει ένα ντιμπέιτ μεταξύ των δύο; Σάτιρα θα ήταν να τον έβαζες εσύ να το πει. Έχει προλάβει όμως και το έχει πει από μόνος του. O Bενιζέλος βάζει επικεφαλής στο Επικρατείας τον Πύρρο Δήμα. Και όχι, δεν είναι αυτό που προσφέρεται οπωσδήποτε για σάτιρα. Στην αιτιολογία όμως, μιλάει για τον συμβολισμό της επιλογής του, αναφέροντας κατά λέξη ότι «πρέπει να σηκώσουμε από πάνω το μεγάλο βάρος της δημοσιονομικής εξάρτησης, το μεγάλο βάρος του μνημονίου. Πρέπει να κάνουμε την άρση αυτού του εθνικού βάρους που ξεκινήσαμε με τη μείωση του δημοσίου χρέους». Και σκέφτεσαι πως αν τα κριτήρια είναι τέτοιου είδους συμβολισμοί, επιπέδου Μένιου Σακελλαρόπουλου, ο μόνος λόγος που δεν θα μπορούσε να βάλει επικεφαλής του Επικρατείας τον Τζάκ Ντάνιελ, εξηγώντας μας «ότι συμβολίζει τις μέρες της ανάκαμψης της οικονομίας που σύντομα θα έρθουν, οπότε και όλοι θα παίζουμε αμέριμνοι με τις τάπες των βαρελιών, στα οποία θα έχει βάλει το ΠΑΣΟΚ πάτο», δεν είναι επειδή θα ήταν υπερβολή, δεν είναι επειδή αυτά τα πράγματα δεν γίνονται, αλλά επειδή ο Τζακ είναι νεκρός πάνω από έναν αιώνα.
34 Comments:
τα είχα πει και παλιότερα, η αλήθεια βρίσκεται στο Τζάκ Ντάνιελς. Η Ελλάδα του τζόνυ γουόκερ είναι μια φλώρικη φούσκα. 'Ενα ψέμμα. Ο γέρο τζάκ, old-boy, ποτέ δε πεθαίνει, είναι η ψυχή μας, η ψυχή του Έλληνα. Μοναχά ξαποσταίνει. Παρακολουθεί ελεεινούς τύπους που φλερτάρουν με τη πρωθυπουργία να γελοιοποιούνται ακόμα παραπάνω όταν τη μυρίζουν και αυτός παίζει με τις τάπες του.
Καλά όλα αυτά. Όμως ούτε ένα καλό λόγο για το Κατερινάκι; τα μάτια της τα μενεξιά; τη γλυκιά φωνή της και το ερωτικό σκέρτσο; ούτε ένα καλό λόγο ρε συ old? που πήγε ο old boy που αγαπήσαμε;
Ωραία ανάρτηση.
Να προσθέσω για τη Μουτσάτσου. Παρακολουθώντας το βιντεάκι ανατρίχιασα -όχι από περηφάνεια... Η λέξη αμετροέπεια νομίζω ότι αποδίδει επαρκεστερα το όλο σκηνικό . Προσπερνώντας τις υπερβολές του .. ποιήματος και τις απαγγελίας του , αναρωτιέμαι : πόσο θράσος - ή /και πόση μακαριότητα- χρειάζεται κανείς για να αυτοανακηρυχθεί σε δημόσιο υπερασπιστή της τιμής Ελλήνων και της ιστορίας της Ελλάδας ? Με ποια ιδιότητα η κοπελιά απηύθυνε το ..μανιφέστο της ? Μήπως το καλλιτεχνικό της εκτόπισμα , η ηλικία και η ιστορία της δικαιολογούν την ανάληψη αυτής της πρωτοβουλίας ?
Αλλά πιο πολύ ομολογώ ότι με ενοχλεί η ακρισία ( δεν είναι θέμα γούστου! ) αυτών που τη χειροκροτούν. Γιατί ,εντάξει , η κοπελιά μπορεί να προλειαίνει το έδοαφος για την εμφάνισή της σε επόμενο σίριαλ ή ριάλιτι...
Τι φινάλε!
Η Μουτσάτσου αυτοανόητη.
Δεν είχα δει την "Χώρα Προέλευσης". Άψογη κινηματογραφικά -- αλλά δεν κατάλαβα άν μέρος του μηνύματος είναι ότι οι κουκουλοφόροι είναι οι πραγματικοί Έλληνες αγωνιστές σήμερα. Και πώς άλλαξε το "με βιά μετράει τη γη" και έγινε "με βιά κοιτάει τη γη" -- που η δασκάλα λέει σημαίνει "η ελευθερία μας δικάζει"; Λάθος ή καλλιτεχνική άδεια;
Τέλος -- λείπει ένα "τι" από το "ανστικτικός" ή είναι καινούργια λέξη;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ http://www.youtube.com/watch?v=EiMqH0V46FU&feature=share%27%2C%29
Old Boy δεν παίζεσαι! Η φωτογραφία Sokrates, με τα λόγια του Σωκράτη στα Αγγλικά...εξαιρετικός!
Ανώνυμε, ωραίος ο Σπύρος.
ΒΑΠ, πράγματι έλειπε, θενκς, το διόρθωσα. Για τα υπόλοιπα, δες όλη την ταινία πρώτα και τα ξανασυζητάμε :)Αξίζει τον κόπο ούτως ή άλλως να τη δεις.
Πετροβίτσα, να 'σαι καλά.
Τσαλαπετεινέ, αρχαιοελληνικό.
τα'χει πει κι ο Τζιμάκος χρόνια πριν. αν, λέει, οι παπάδες έχουν αρχίσει τα ανέκδοτα, εμείς πρέπει να αρχίσουμε το κήρυγμα;
στη βάση του συλλογισμού περί εξαφάνισης του αντικειμένου της σάτιρας, δίνω φουντ φορ θώτ το "σχόλια πάνω στην κοινωνία του θεάματος" του Ντεμπόρ. για τις περιπτώσεις που η εικόνα γίνεται το ίδιο το σχόλιό της.
Ανώνυμε των 12:06, δεν διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά από την άλλη ιδιωτικό είναι το βίντεο που ανέβασε, οπότε μπορεί να πει ότι εκπροσωπεί τον εαυτό της και εκθέτει την οπτική της.
Κostas Nik, «την γλυκιά φωνή της»; Εσύ μιλάς ή ο Τζακ;
Costinho, Ντεμπόρ, Ντζεμπούρ, πες το κι έτσι.
My name is Spyros and I am a MALAKAS!
http://pitsirikos.net/2012/04/my-name-is-spyros-and-i-am-a-malakas/
The oscar goes to Βενιζέλος: ο κύριος Σαμαράς θεωρεί ότι το Έθνος του οφείλει την πρωθυπουργία.
old boy θεέ, πάρε την ΠΑΕ
Νταξ, θα επαναλάβω αυτό που ειπώθηκε ήδη τρις, αλλά το φινάλε γάμησε :)
Και θα επισύρει την οργή της σατυρικής μας πένας αυτό το γκομενάκι και όχι το γεγονός ότι χρωστάμε μερικές εκατοντάδες δις και πείθουμε τα βρωμοτόμάρα μας ότι είμαστε και το θύμα της υπόθεσης;;;
Μλκ αυτό δεν επιδέχεται απλής σάτυρας, ο Αριστοφάνης θα έγραφε ολόκληρη κωμωδία αν είχε τέτοιο υλικό, και όχι τις "όρνιθες" και μαλακίες, ένα σατυρικό έπος με τίτλο "ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ".
Θα ξεκινούσε με τον Αριστοφάνη να παρακολουθεί ανοικτή συζήτηση Καμένου Βαρουφάκη Λαπαβίτσα Δημαρά σε ντοκυμαντέρ του Χατζηστεφάνου, και αφού έξυνε τα μούσια του να σχολίαζε: τινά λέγουσι αι δημαγωγοί γαμήσκω την ημετέρα τρέλλα
το ξέρω ότι δε γράφεις κατά παραγγελία,αλλά πες δυό λόγια για τη αρχαιοελληνική τραγωδία της Τρίτης το βράδυ στη Βαρκελώνη..
Ταο Ταο Μουτζαχεντιν..
Αυτό με τον Τζακ είναι όλα τα λεφτά. Το βίντεο δε μου έκανε κάτι, μάλλον ένα μειδίαμα. Δυναμικό μέσα στην υπερβολή του έπαιξε ακριβώς με τα στοιχεία που έχουν μάθει οι ξένοι για εμάς. Δεν ξέρω αν θα βρει απήχηση τόση όσο ο διάλογος που ξεσήκωσε στην Ελλάδα (οπότε θα είναι μια αποτυχία). Λάβε υπόψη ότι το βίντεο είναι παραλλαγή καναδικής διαφήμισης που παίζει με τα στερεότυπα των Αμερικανών για τους Καναδούς. Από εκεί και πέρα ας μην ξεχνάμε ότι οι δημιουργοί δεν ήθελαν να δώσουν ένα άλλο μήνυμα από τα στερεότυπα για την Ελλάδα. Αν ήθελαν θα έδιναν ένα άλλο μήνυμα, όπως του Σπύρου που δηλώνει ότι δεν είναι Έλληνας, αλλά μαλάκας.
Γιατί πως να σατιρίσεις και την αθωίλα ρε φίλε, και αυτό το αφοπλιστικά μονόπλευρο wishful thinking στα όρια της αυτοπροπαγάνδας, από την μπουχέσα που βγήκε μετά και λέει ειρωνικά "αι ντοντ μπλεημ δε φρι μαρκετ αι μπλεημ δε παμπλικ σεκτορ" ή ότι δουλεύει παραπάνω με βάση τα στατιστικά, ή τα μισά από όσα λέει και που δεν στέκουν.
Δηλαδή ντάξει το τσουλάκι εξοργίστηκε για πράγματα ηλίθια, ο αναρχοκαυλος στερεοτυπίλας εξοργίστηκε για πράγματα που και είναι ηλίθια και δεν ισχύουν καν, νταμπλ όχι μαλάκας, σκέτο βλάκας
Η απάντηση στη Μουτσάτσου και στο Spyros-malakas είναι εδώ: http://youtu.be/eIAzS20U8Gs
Aνώνυμε των 7:05, αδυνατώ να διαβάσω οτιδήποτε άλλο λες. Αυτό το «τσουλάκι» που είπες, σε έχει ακυρώσει.
«Δεν ξέρω αν θα βρει απήχηση τόση όσο ο διάλογος που ξεσήκωσε στην Ελλάδα (οπότε θα είναι μια αποτυχία)».
Δείμο, δεν συμφωνώ. Έχει ξεσηκώσει τόσες αντιδράσεις στην Ελλάδα που αποτυχία δεν μπορείς να το πεις με τίποτα.
Τάο Τάο, κάτι θα γίνει ;)
Ανώνυμε των 7:32, καλό είναι το βίντεο του Ματσαγγάνη, οφείλω να το παραδεχτώ.
Ανώνυμε των 12:35, εντάξει η Ελλάδα χρωστάει μόνο δις και όλα τα υπόλοιπα κράτη όχι. Εμείς είμαστε οι ηλίθιοι κι εσύ ο έξυπνος.
Κrot, για ένα καλό φινάλε ζούμε, μη νομίζεις.
Αrcades, ναι, έχεις δίκιο, ας το πάρει το όσκαρ ο Βαγγέλης σπίτι του, οι υπόλοιποι μπροστά του είναι απλοί κομπάρσοι.
Όχι, ρε αποτυχία το έκρινα γιατί ο στόχος του δεν ήταν το ελληνικό κοινό (όπου έγιναν οι συζητήσεις), αλλά το εξωτερικό (εκεί δεν ξέρω τι έγινε, αλλά αν δεν έγιναν συζητήσεις τότε είναι αποτυχία).
Αυτό με τον Ισοκράτη και τον Σωκράτη δεν το έθιξε κανείς.
(Παιδιά, θα σας μαλώσω και να μην το ξέρατε, Σαραντάκο δεν διαβάζετε;)
Μάλλον αυτό κάνει τον επίλογο του ολντ ακόμα πιο γαμάτο.
Δεν ξέρω τι είναι η Μουτσάτσου, εγώ Ρωμιός είμαι πάντως. Ο παππούς του προπάππου μου (πρωτοπαλίκαρο του Μακρυγιάννη) κατέβηκε από την Τρίπολη στην Αθήνα περί τα μέσα του 19ου, και μάνα αρβανίτικης καταγωγής απ' την Κορινθία. Τώρα η Μουτσάτσου πώς με αερογέφυρα προέκυψε "Hellene" με απευθείας αρχαιοελληνικές ρίζες, τι να πω.
Και γενικά βρε κούκλα μου δεν είναι συζήτηση αυτή που άνοιξες γιατί κανονικά ούτε “Γραικοί” είμαστε, το οποίο καμία σχέση με βρισιά δεν έχει, ελληνικότατο είναι. "Έλληνες", "Γραικούς" και "Βυζαντινούς" (!?) μας βάφτισαν ύπουλα τα δυτικά έκγονα του Καρλομάγνου μπας και χωνέψουν την νεκρανάσταση μιας ιστορικά και πολιτισμικά ανταγωνιστικής προς αυτούς φάρας (Eastern-Romans), από την οποία πίστεψαν πως είχαν οριστικά απαλλαγεί πρίν λίγους αιώνες. Είμαστε λοιπόν «Ρωμανοί» (Romanians) και η χώρα μας έπρεπε να ονομαστεί «Ρωμανία» (Romania), όπως παλιά λεγόταν "Βασίλειο των Ρωμανών". Αλλά για λόγους πολιτικούς και διπλωματικούς που για να αναλυθούν πρέπει να αφιερώσω κάμποσες αναρτήσεις μαζεμένες, προτιμήσαμε να υιοθετήσουμε τη φαντασίωση των ξένων φιλελλήνων περί “Έλλήνων” και “Γραικών” πράγμα που τελικά μας γύρισε μπούμερανγκ. Δεν είναι κουβέντα αυτή που άρχισες γλυκό μου κορίτσι.
Σε γενικές γραμμές πάντως όλες αυτές οι ουρανοκατέβατες ονοματοδοσίες που λάβαμε από τους ξένους είναι Δυτικές επινοήσεις για την περίπτωσή μας, επειδή δεν ήθελαν σε καμία περίπτωση να μας αποκαλέσουν με το όνομά μας, δηλαδή «Eastern-Romans» ή Romanians, αφού το «Romans» ήθελαν να το κρατήσουν εξ' ολοκλήρου οι ίδιοι για πάρτη τους από την κατάληψη της Ρώμης που έκαναν ως βάρβαροι επί Καρλομάγνου (1ο Ράιχ) και με διάφορα τερτίπια ο Πάπας του έδωσε τον τίτλο «Αυτοκράτορ της Ρώμης» τη στιγμή που η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία φυσικά είχε ήδη Αυτοκράτορα και είχε μεταφέρει την έδρα της στην Κωνσταντινούπολη. Η ψύχωση που έπαθαν οι καθολικοί δυτικοί με το όλο ζήτημα και ο ανεκδιήγητος αυτο-προσδιορισμός της βαρβαρικής αυτοκρατορίας του Καρλομάγνου ως «Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία», είναι κάτι που για να μελετηθεί χρειάζεται η συνδρομή της Ιστορικής έρευνας, της διπλωματίας αλλά και της ψυχιατρικής επιστήμης.
Ιστορικά, μέχρι τον 19ο και 20ό αιώνα, αυτοπροσδιοριζόμασταν ως "Ρωμαίοι" σκέτο, οχι "ανατολικοί Ρωμαίοι"· και το ψευδεπίγραφο "Βυζάντιο" ονομαζόταν "Ρωμανία". Με την επανάσταση του '21, για ν' αρέσουμε στους Δυτικούς "προστάτες" μας, υιοθετήσαμε το "Έλληνες". Μια απάντηση σε κλασικίζοντες περί αυτών, δίνω στο άρθρο μου στο antifono.gr, http://www.antifono.gr/portal/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%93%CE%B5%CF%89%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE/%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC/3372-%CE%A4%CE%BF-%CF%88%CE%B5%CF%85%CE%B4%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF-%CE%92%CF%85%CE%B6%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BFc-%CE%B7-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%84%CE%B5%CE%BA%CE%BC%CE%B7%CF%81%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD.html, όπου και μεγάλη συζήτηση.
Σύντομα νομίζω οι Έλληνες προπονητές του καφενείου θα υπερκεραστούν σε πλήθος από τους Έλληνες αναλυτές της blogόσφαιρας (εμού μη εξαιρουμένου και μη το λάβετε ως "μομφή εναντίον" των φοιτητών αποκλειστικά του παρόντος ιστολογίου) και αυτό όσο να το πεις είναι σπουδαίο επίτευγμα.
Όσοι «χτυπάμε» τη Μουτσάτσου για τα όσα λέει (ως κατάθεση σημείων) εννοείται(;) ότι στήνουμε μια φωτογραφία του εαυτού μας στον ίδιο με αυτή τοίχο κι είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε τα βελάκια στη φάτσα μας για τα δικά μας επιχειρήματα. Όσο για τον τρόπο και τον χρόνο, νομίζω ότι πάντοτε αυτά ανήκαν στην ευχέρεια του δημιουργού που αποφασίζει να εκθέσει τον εαυτό του.
Οι πιο προσεκτικοί - καλοπροαίρετοι - στοχαστικοί, βέβαια, επικεντρώνονται στο φαινόμενο και όχι στο γεγονός. Εγώ, πάντα σχετικιστής, πιστεύω ότι ορισμένα πράματα όταν παίρνονται πολύ στα σοβαρά καταλήγουν αστεία (σαν τις ελληνικές δραματικές σειρές με την υποκριτική υπερβολή των ηθοποιών) και ταυτόχρονα όταν παίρνονται πολύ στα αστεία καταλήγουν σοβαρά (γιατί η πλαδαροποίηση των εννοιών -ειδικά των ευγενικών- είναι το 1ο στάδιο για την ακύρωσή τους).
Όσο για τη σάτιρα, δεν είμαι και ο πιο ειδικός, αλλά σε όλους τους μετρητές υπάρχει ένα κουμπί που λέγεται reset και ξαναξεκινάει το μέτρημα από το 0. Σίγουρα, λοιπόν, εκούσια ή ακούσια, όταν η υπερβολή θα έχει φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη θα αρχίσουμε συλλογικά να γελάμε με τη σάτιρα των πιο απλών πραγμάτων, θα πάμε 2500 χρόνια πίσω, με τι γελούσαν οι Αρχαίοι Greeks;, νομίζω αποκλειστικά με …πορδές (σόρι). (Κάτσε ξέχασα, αυτό ήδη το κάνει ο απαράδεκτος Σεφερλής και ο ποιοτικός Λαζόπουλος).
Οι πολιτικοί, old-boy, ήταν πάντοτε μια εγγενής κινούμενη σάτιρα, θεωρείς ότι σήμερα ειδικά έχουν αφαιρέσει τη δουλειά από τους Έλληνες επιθεωρησιογράφους (ίσως λόγω της ΜΜΕ υπερέκθεσης); Και πάλι οι Αρχαίοι Greeks (που είναι επίκαιροι) νομίζω ήταν πρωταθλητές σε αυτό: τι άλλο ως ακραίες γελοιότητες μπορούν να θεωρηθούν τα λεκτικά τερτίπια του Περικλή και των σοφιστών που στρέβλωναν την αλήθεια όσο δεν πάει για να πείσουν το κοινό τους για την ισχύ των επιχειρημάτων τους;
Εντάξει, σε αυτό που γράφεις για τον Καραμανλή σηκώνω και γω τα χέρια ψηλά. Αλλά εγώ ακόμα μπορώ και γελάω με αυτά (όταν δε βρίζω).
…σόρι για την κατάχρηση του χώρου.
Τσίμας, Βενιζέλος, Μένιος, Τζακ Ντάνιελς και Σόκρατες σε ένα post... Τι άλλο να ζητήσει κανείς.
Και τι άλλο έχουμε να δούμε ακόμα.
Μ΄αρέσει που επιχειρείται και κάποια συζήτηση για το θέμα της ονομασίας μας. Γελάμε, γελάμε,αλλά ότι είναι "θέμα" το παραδεχόμαστε μερικοί. Τι να πει κανείς!
Πολύ μού άρεσε ο τίτλος της δυνητικής αριστοφανικής κωμωδίας -και οι χαρακτήρες. Εγώ θα προσέθετα και τον Καζάκη, για να μην λείπει κανένας απ' το κάδρο των φωστήρων. Από τους μπλόγκερς, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ο Techie για να μεταφράζει (σε υπερτίτλους) το διάλογο στην εφηβική/ψευτοξηγημένη διάλεκτο.
"Ανώνυμε των 12:35, εντάξει η Ελλάδα χρωστάει μόνο δις και όλα τα υπόλοιπα κράτη όχι. Εμείς είμαστε οι ηλίθιοι κι εσύ ο έξυπνος."
Ναι και απέδειξα πόσο έξυπνος είμαι με αυτήν την μαλακία που είπα και ενισχύθηκε το εγώ μου! Το είπα επειδή έχω κόμπλεξ δηλαδή και θέλω να κάνω τον έξυπνο! Τι ατσίδας που είσαι και το κατέδειξες έτσι ορθά κοφτά! Πως τα απλοποίησα έτσι, ήταν τόσο περίπλοκα τα πράγματα.
Οι άλλες χώρες πάντως δεν κλαψομουνίζουνε όλη την ώρα ότι είναι τα θύματα κανενός!! Μόνο οι εξπέρ στον δανεισμό Έλληνες κάνουν τέτοιες τσαχπινιές!
Πάντως έχεις κάποιο δίκιο σε όλο αυτό, πιστεύω ότι κατα βάση τα πράγματα είναι πολύπλοκα και γκρίζα, και όταν λέω πολύπλοκα και γκρίζα ενοοώ ότι για όλα φταίνε οι τράπεζες και ότι ο καπιταλισμός καταρρέει, και μας πήρε πρώτους η μπάλλα και έτσι εξηγούντε όλα.
Για παράδειγμα, δεν έμεινε στα συρτάρια η πρόταση της δημιουργίας 1000000 θέσεων εργασίας στο δημόσιο; Μια τόσο προφανής κίνηση ματ απέναντι στην κρίση που φαντάζομαι ο τέκι τσαν σίγουρα θα έχει σκεφτεί (και λέω ο τέκι τσαν γιατί δεν γίνεται να το σκεφτεί αυτό όποιος και όποιος). Προφανώς λοπόν κάποιοι τραπεζικοί κύκλοι πανικόβλητοι στο άκουσμα της εμπόδισαν αυτό το μέτρο σωτηρίας της ελληνικής οικονομίας που θα έβαζε στο περιθώριο τα ύπουλα και κυνικά σχέδια εκμετάλλευσης τους.
Πως και γιατί λοιπόν έχει μείνει στο συρτάρι η πρόταση του καθηγητή Ι Βαρουφάκη για της δημιουργία 1000000 πετρελαιοπηγών σε όλη την ελληνική επικράτεια από τις οποίες ο κάθε ένας θα βγάζει όσο πετρέλαιο θέλει και θα το διοχετεύει απευθείας και άμεσα με τενεκέδες στις αγορές του εξωτερικού; Ποιά συμφέροντα εξυπηρετεί η υπονόμευση αυτού του σχεδίου αειφορούς ανάπτυξης;
Η δική μου ψαγμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση που την διαμόρφωσα διαβάζωντας τις 150 σελίδες του τελευταίου ποστ του τεκι τσαν θα σε σοκάρει. Φταίνε οι τράπεζες και οι δανειστές.
Η δική σου άποψη ποια είναι; Ποιοι και γιατί μας εμποδίζουν τις πετρελαιοπηγές; Που πάνε αυτά τα κεφάλαια; Συμφωνείς ότι ο νούμερο 1 υπαίτιος πρέπει να είναι ο Βενιζέλος αφού κοτσάρατε την εγκληματική του φυσιογνωμία με ασπρόμαυρη στάμπα στο εξώφυλο του unfollow;
Δημοσίευση σχολίου
<< Home