Καλή διασκέδαση.
Αμφιταλαντεύομαι πολλή ώρα τώρα αν πρέπει να σχολιάσω ένα κείμενο που διάβασα και μου προξένησε ολοκληρωτική αηδία ή αν είναι προτιμότερο μην το ταϊσω μερικές επισκέψεις ακόμα και να μην προσελκύσω περισσότερη προσοχή πάνω του. Κατέληξα τελικά στη δεύτερη λύση. Επειδή το κείμενο δεν υπήρχε περίπτωση να το ανακαλύψω ποτέ μόνος μου, αλλά το ανέβασε κάποιος στο Buzz, κατέληξα επίσης ότι είναι καιρός να την κάνω οριστικά από εκεί. Εδώ και κάποιο καιρό είχα κόψει τα σχόλια και είχα περιορίσει τη συμμετοχή μου σε ψήφους, αλλά πλέον ούτε αυτή η λύση με καλύπτει. Πέντε χρόνια έμπαινα ανηλεώς στο Buzz και η εμπειρία υπήρξε συνολικά κάτι περισσότερο από ικανοποιητική. Διάβασα πράγματα που αλλιώς δεν θα διάβαζα, διάβασα συζητήσεις που αλλού δεν θα διάβαζα, το όλο περιβάλλον ήταν σίγουρα ένα ωραίο -ενίοτε και συναρπαστικό- γυμναστήριο για τη σκέψη. Σε προσωπικό δε επίπεδο όλα αυτά τα χρόνια κολάκεψε και με το παραπάνω την ματαιοδοξία μου. Σε θεωρητικό επίπεδο εξακολουθώ να μην έχω αντίρρηση στον τρόπο που ρυθμίζει τα του οίκου του. Αντίθετα, ο τρόπος που θεσπίζονταν οι κανόνες και ο τρόπος που η εφαρμογή τους επαφιόταν στην ίδια την «κοινότητα», ήταν και παραμένει επαινετός. Το πρόβλημά μου λοιπόν έχει να κάνει όχι με το πως θεωρητικά λειτουργεί, αλλά με το πως πρακτικά κατάντησε.
Για να είμαστε δίκαιοι, είναι τέτοια η πόλωση της εποχής, που φορτίζει εξαρχής με οξύτητα τη συνύπαρξη με την αντίθετη άποψη. Για να είμαστε δίκαιοι δηλαδή, σήμερα οι περισσότεροι λέμε και σκεφτόμαστε πράγματα, που πριν δυο τρία χρόνια δεν θα λέγαμε και δεν θα σκεφτόμαστε. Κι αν το Buzz λειτουργούσε και ως χώρος κόντρας αντιτιθέμενων οπτικών, σχεδόν παντού στο δημόσιο λόγο πλέον η αντίθεση γίνεται με όρους συγκρουσιακούς. Σαν να μην έφτανε όμως αυτή η γενική εικόνα, το Buzz στην ειδική του έδωσε χώρο σε κάτι διαφορετικό από την σκέτη ιδεολογική αντιπαράθεση. Πίσω της κρύφτηκαν συμπλεγματικές περσόνες, που αντιμετωπίζουν μια τεράστια οικονομική και κοινωνική κρίση, ως αφορμή για διασκέδαση ή έκκριση χολής, συχνά για συνδυασμό και των δύο. Και το καλό με τη διασκέδαση είναι ότι γίνεται πάντα με τρόπο νομιμοφανή. Δεν θα μιλήσει άσχημα αυτός που διασκεδάζει. Θα σε κάνει να μιλήσεις εσύ άσχημα. Κι επειδή όλα αυτά τραβούν σε μεγάλο βάθος χρόνου κι επειδή επισημάνθηκε ο αντίκτυπός τους, επισημάνθηκε η αποψίλωση του Buzz από ανθρώπους που δεν ήταν διατεθειμένοι να συμμετέχουν πλέον σε αυτό το παιχνίδι, χωρίς όμως να προξενήσει ιδιαίτερα σχόλια δυσαρέσκειας, μάλλον είναι προτιμότερο να συνεχίσει το Buzz την πορεία που η κοινότητά του έμπρακτα επιθυμεί.
Καλή διασκέδαση, γενικά και ειδικά. Είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν στο μέλλον πολλά ακόμα ταμπού να σπάσουν, πολλά ακόμα θέματα που θα προσφέρονται για διασκέδαση και αιρετική ματιά.
36 Comments:
Εγώ για το ίδιο κείμενο, αναγκάστηκα να σπάσω τον όρκο αποχής login στο συγκεκριμένο καφενέ και να μπουκάρω για να καρφώσω ένα μεγαλοπρεπές report στην αμετροέπεια αυτού του πάρτι. Όχι ότι γίνεται κάτι, αλλά έτσι, για ξεκαύλωμα δικό μας. Το οποίο -συγκριτικά με το δικό τους- δεν έχει καμία πλάκα και χαρη και στο βάθος βάθος, μας φέρνει ακόμα μεγαλύτερη αηδία που πιάνουμε τους εαυτούς μας να ασχολούνται μ'αυτά.
Πάμε για καλύτερα λέμε. ;)
Είναι σοφή η απόφασή σου να μην σχολιάσεις και να μην παραθέσεις λινκ προς ένα αηδιαστικό κείμενο. Αλλά θα με κάνεις να ψάξω στο buzz για να θαυμάσω άλλη μία ...ποιοτική επιλογή των μελών του.
Νομίζω πως δεν θα δυσκολευτώ να την βρω μετά το στοιχείο που δίνεις για τις συμπλεγματικές περσόνες που διασκεδάζουν με την κρίση (και φθάνουν σε οργασμό με την αναγγελία κάθε νέου μέτρου που εξαθλιώνει τους πολίτες).
Ωστόσο, έχω μία ερώτηση: ποιος είναι ο νέος τρόπος ρύθμισης τα του οίκου του buzz; Για να τον επαινείς θα πρέπει να έχει αλλάξει ο αδιαφανής τρόπος με τον οποίο εγκρίνονται ή θάβονται σχόλια και αναρτήσεις.
Kαλό Πάσχα να έχεις.
Έλενα
Μην το παίρνεις βαριά, ρε συ. Take a sad song and make it better.
Όλα καλά θα πάνε, παραδόξως
Κατερίνα, τώρα που μπήκα βλέπω ότι το κείμενο έχει «θαφτεί». Εκτός από τον Costinho φαίνεται έκαναν και άλλοι report. Υπήρχε πάντως χθες για πολλές ώρες, είχε ψηφισθεί, είχε σχολιασθεί κλπ.
Δεν αναφερόμουν σε κάποιον καινούριο τρόπο ρύθμισης. Στο σαβουάρ μπαζ αναφερόμουν.
Hλία, ήσουν και θα είσαι ο βασιλεύς και όχι μόνο επειδή γράφεις όπως γράφεις, αλλά επειδή -διαδικτυακά τουλάχιστον- είσαι και γαμώ τους χαρακτήρες. Και τίποτα άλλο να μην υπήρχε στο Buzz, μόνο και μόνο που ανακαλύψαμε εκεί εσένα, θα άξιζε τον κόπο :)
Έλενα, Καλό Πάσχα και σε σένα.
Costinho, ναι, είναι λίγο δίκοπο μαχαίρι η με οποιοδήποτε τρόπο ενασχόληση με αηδιαστικά στο πνεύμα και στον τρόπο κείμενα. Από την άλλη βρίσκω κάπως παρήγορο ότι θάφτηκε το συγκεκριμένο ξέρασμα.
Πραγματικές αθλιότητες. Κυκλοφορούσε και στο ΦΒ από χθες, και για να έχω άποψη (μού θελα και άποψη η ανόητη)διάβασα όχι ένα, αλλά τρία κείμενα του συγκεκριμένου ατόμου.
Πώς είναι όταν έχεις φάει ψιλοχαλάσμένο ψάρι. Αξεπέραστη αήδια.
Όπου κι αν πας, μωρέ ολντ, αυτά τα πράγματα θα σε πετύχουν από μόνα τους. Γιατί αυτός είναι ο στόχος τους.
Δεν έχει θαφτεί αλλά έχει εξαφανιστεί από τον admin, να χαίρονται τους σιντομαλάκες.
Το άρθρο μου είχε διαφύγει και το ανακάλυψα μόλις τώρα, είναι πράγματι εμετικό (και απο πάνω κακογραμμένο). Έριξα μια ματιά και σε άλλες δημοσιεύσεις της blogger και θυμήθηκα τα τριτοκλασάτα lifestyle περιοδικά των 90s, επιπέδου Colt και Crash.
Αλλά θυμάμαι απ'την άλλη ένα άλλο buzzo, και το θυμάμαι γιατί έχει λεκιάσει τη μνήμη μου του Πιτσιρίκου όπου για την τότε πρόσφατη δολοφονία των 2 αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ έγραφε
"Οι αστυνομικοί ξέρουν πολύ καλά πως κάνουν ένα επικίνδυνο επάγγελμα. Επίσης, το επέλεξαν – δεν τους το επέβαλε κανείς."
ανάμεσα σε άλλα. Αυτό το άρθρο όμως πήρε 11 ψήφους τη στιγμή που ο Cinto τότε σχολίαζε "Καιρό είχα να διαβάσω τόσο χυδαίο κείμενο." (πάντα οι χυδαιότητες των άλλων είναι πιο χυδαίες. Αποχωρήσεις όμως δεν σημειώθηκαν από καμά "πλευρά" και όσοι δεν μας άρεσε το κείμενο το αποδεχθήκαμε σαν αυτό που ήταν.
Και τι θελω να πω; Πως όλοι το κάνουμε, μια σας και μια σας; Πως όσοι δεν αντέχουν την αντίθετη άποψη ας αποχωρήσουν; Όχι, απλά πως η ελευθερία του λόγου απαιτεί να τρίζουμε και τα δόντια μας συχνά.
Αλλά στην τελική ανάλυση αν κάποιος δεν αντλεί ευχαρίστηση από τη συμμετοχή του σε μια εικονική κοινότητα δεν υπάρχει λόγος να συμμετέχει, δεν είναι ημερήσια ποσότητα φρούτων. Απλά είναι κρίμα που στο τέλος θα μείνουμε να μιλάμε μόνο με τους εαυτούς μας.
Auslaender, είναι κρίμα, ναι, και μάλιστα εκατέρωθεν κρίμα. Και επίσης είναι, ξαναλέω, απότοκο της εποχής. Αλλά το θέμα έχει τεθεί καιρό και σε γενικότερη βάση. Και απ' ό,τι αντιλαμβάνομαι -αν και μπορεί να κάνω και λάθος- το ότι αφέθηκε να φτάσει ως εδώ, δεν είναι επειδή δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς, αλλά επειδή προεκρίθη μια λογική αυτορρύθμισης, του στυλ, παιδιά αυτοί είναι οι κανόνες, ρυθμίστε μόνοι σας το θέμα και αν δεν σας αρέσει αποχωρήστε, δεν θα σας παρακαλέσω κιόλας. Δεν εννοώ ότι θα έπρεπε να υπάρχει μπαμπάς και χωροφύλακας, εννοώ ότι δεν εισέπραξα έστω και σε επίπεδο χρηστών ένα αίτημα «όχι ρε παιδιά, μην φτάσουμε ως εκεί».
Καλά έκανες κι έφυγες γιατί ξεβρώμισε ο χώρος άντε γειά σου.
Πολύ κακό για το τίποτα. Νομίζω πως το συγκεκριμένο άρθρο πάντως κατάφερε το σκοπό του: να προκαλέσει ώστε να κερδίσει δημοσιότητα. Τώρα αν σε κάποιους άρεσε, τόσο το χειρότερο γι αυτούς.
Υπήρχαν και χειρότερα άρθρα μετα από τραγικά γεγονότα στο παρελθόν που γράφτηκαν απο καταξιωμένους αρθρογράφους και προσωπικά τα βρήκα πιο ενοχλητικά.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, προτιμώ ένα κακό περιβάλλον ελεύθερης έκφρασης, από ένα καλύτερο που υπόκειται σε περιορισμούς.
Ως μπλόγκερ, για κάποια χρόνια στη λάιφο, όπου υπήρξε μια κοινότητα, πρέπει να σας πω Switters ότι οι κανόνες είναι καλοί. Είναι καλοί όταν σέβονται τους χρήστες και δεν τους αφήνουν έρμαια των τρολ κι όποιου θέλει να καταστρέψει τον πραγματικό διάλογο.
Δεν ξέρω τί γίνεται στο μπαζ. Το ομολογώ. Αλλά παντού τα ίδια συμβαίνουν.Η ίδια ιστορία.
Οι κανόνες δεν είναι μπαμπούλας. Αλλά εξαρτώνται από το πνευματικό επίπεδο και τις προθέσεις του ανθρώπου που θα τους επιβάλει. Επίσης πρέπει να δοκιμάζονται. Και να αλλάζουν αν χρειαστεί.'Ωστε να εξυπηρετούν την κοινότητα. Όχι το κέρδος.
Όποιος δεν το έκανε αυτό έχασε.
Εγώ να πω την αλήθεια από εσένα old έμαθα για το κείμενο, έψαξα και το βρήκα. Δεν καταλαβαίνω γιατί τόση ταραχή, ένα κακογραμμένο ποστάκι είναι, γεμάτο πια το διαδίκτυο από τέτοια και αν δεν το είχες αναφέρει εσύ, ελάχιστοι θα το είχαν διαβάσει. Δεν συμφωνώ με την κίνηση του admin να το εξαφανίσει. Η κοινότητα θα έπρεπε να κρίνει αν το κείμενο θα θαφτεί ή όχι. Δεν έχει σημασία αν σε μένα, σε σένα και σε πολλούς άλλους δεν άρεσε. Κάποιος το μπάζαρε, κάποιοι το ψήφισαν (δεν πρόλαβα να δω ποιοι) και κάποιοι σχολίασαν (τι γράψανε?). Είναι και αυτοί ένα κομμάτι της κοινότητας και θα πρέπει να μπορούν να εκφράσουν την άποψή τους. Το κείμενο θα έπρεπε να έχει μείνει εκεί ώστε να μπορεί ο καθένας να το αγνοήσει, να το καταψηφίσει ή να το χειροκροτήσει ανάλογα με τα πιστεύω του. Ανοιχτά. Φανερά. Να γνωρίζει ο ένας τι πιστεύει ο άλλος. Αυτές οι απόψεις υπάρχουν καλώς ή κακώς. Κατά τη γνώμη μου κακώς. Τι θέλουμε όμως ως κοινωνία? Να κρύβουμε ό,τι δεν μας αντιπροσωπεύει και ό,τι μας ενοχλεί κάτω από το χαλάκι?
Και κάτι τελευταίο. Κάποιος μου είπε ότι το κείμενο προσβάλει το νεκρό. Διαφωνώ. Ένα κείμενο μπορεί να προσβάλει μόνο το συγγραφέα του. Κανέναν άλλο.
Kαραγκιοζάκι, πράγματι είναι κι αυτοί ένα κομμάτι της κοινότητας. Σε μια κοινότητα που μου προσφέρει τέτοια κομμάτια όμως, εγώ δεν θέλω να έχω πια συμμετοχή. Λες πως αυτές οι απόψεις υπάρχουν καλώς ή κακώς. Ποιές απόψεις; Αυτές που εκφέρει το κείμενο, είτε επειδή αυτή που τις έγραψε τις πιστεύει είτε επειδή βρήκε τρόπο να φανεί προκλητική και να κάνει σούσουρο; Αυτές που αυτός που τις μπαζάρισε τις μπαζάρισε είτε επειδή τις πιστεύει είτε επειδή είπε να προβοκάρει λίγο ακόμα;
Δεν αντέχω να βρίσκομαι στον ίδιο χώρο με αυτές τις «απόψεις». Και ναι, ως μέλος της κοινωνίας, θέλω τέτοιου είδους «απόψεις» να μην τις νομιμοποιώ με τον οποιοδήποτε τρόπο. Και αν η νομιμοποίησή μου συνίστατο στο να είμαι μέλος αυτής της κοινότητας, παύω να είμαι μέλος της.
Καταλαβαίνω αυτό που λες και πιθανόν να έχεις δίκιο και εγώ άδικο. Αναρωτιέμαι όμως, μπορείς απλά να φεύγεις? Αν αυτές οι απόψεις ή άλλες χειρότερες επικρατήσουν θα φύγεις και από τη χώρα? Που θα σταματήσει αυτό?
Θέλω να πω, πάντα πίστευα πως αν για κάτι νοιαζόμαστε αρκετά, μένουμε και παλεύουμε γι'αυτό. Δεν το παραχωρούμε, φεύγοντας. Δεν χαμηλώνουμε τη φωνή μας, αντίθετα κάνουμε όλο και περισσότερο αισθητή την παρουσία μας. Διεκδικούμε χώρο να ακουστούμε. Φωνάζουμε πιο δυνατά.
Δεν παραδίνω τη ζωή μου, δεν θα παραδώσω τη χώρα και το μέλλον μου σ'αυτούς που αγαλλιάζουν από τη σιωπή μου.
Ίσως πάλι, να'μαι λάθος. Θα δείξει.
Καληνύχτα αγόρι.
Αυτά που λες στη δεύτερη παράγραφο όχι μόνο τα προσυπογράφω, αλλά τα έχω υποστηρίξει κιόλας πολλές φορές στο παρελθόν. Οπότε μη νομίζεις ότι η απόφασή μου δεν έχει και μια γεύση ήττας και ανακολουθίας με βάση όσα κανονικά πιστεύω.
Δε σκοπεύω να σωπάσω πάντως. Κι όσο για την αγαλλίαση ίσως λειτουργήσει αντίστροφα. Ίσως η αγαλλίαση πάψει όταν καταλήξουν να τα λένε μεταξύ τους.
Δεν ξέρω, δεν ασχολούμαι καθόλου με το buzz και τις εκεί συζητήσεις...
Θέλω να διευκρινίσω ότι το συγκεκριμένο μπαζ δεν το εξαφάνισα εγώ. Θάφτηκε από τους χρήστες. Διαφωνώ με το θάψιμο (έστω κι αν συμφωνώ ότι το κείμενο είναι κακόγουστο στα όρια της χυδαιότητας) αλλά είναι απόφαση της κοινότητας.
@oldboy αυτό που γράφεις στο ποστ με προβληματίζει και σαν χρήστη του μπαζ και σαν admin. Σαν admin, πάντως (και ελπίζω να μην το παρεξηγήσεις για χώσιμο, ή ξέρω γω ψευτοαδιαφορία) θα με κλόνιζε πολύ περισσότερο αν το έγραφες με αφορμή μια 'αριστερή πρόκληση' -- και τέτοιες έχουν υπάρξει, δόξα τω θεώ μπόλικες.
Νομίζω ότι η ένταση της εποχής δεν μεταφέρεται μόνο στην ένταση κάθε πολιτικής κουβέντας, αλλά στενεύει αρκετά και το φάσμα των απόψεων και ρητορικών που είναι ανεκτές σε καθέναν από μας. Επιπλέον, έχουμε πια στη διάθεσή μας τεχνολογικές πλατφόρμες (twitter, fb) που μας επιτρέπουν να κάνουμε και στο νετ αυτό που κάνουμε έτσι κι αλλιώς εκτός νετ: περιορίζουμε -- συνειδητά ή μη --, ή έστω θεωρούμε δεδομένη τη δυνατότητα να περιορίσουμε την έκθεσή μας σε λόγο που βρίσκεται μέσα σε αυτό το φάσμα του ανεκτού. Σε ότι αφορά την κοινότητα του μπαζ, η αλλαγή που οφείλεται στο context γίνεται κάπως ασύμμετρα imho: επηρεάζει πρώτα και κυρίως όσους βρίσκονται γεωγραφικά στην Ελλάδα (χωρίς να ισχυρίζομαι ότι οι 'έξω' δεν έχουν, έστω κι από δεύτερο χέρι, αίσθηση του τι συμβαίνει).
Η λογική της αυτορρύθμισης προκρίθηκε γιατί είναι η μόνη που μπορεί να δουλέψει σε ένα σάιτ με χαρακτηριστικά φόρουμ και χωρίς full-time διαχειριστές. Και γιατί δέχομαι ότι προφανώς δεν μπορεί να μου αναγνωρίζεται, πάντοτε και από όλους, το τεκμήριο της αντικειμενικότητας.
Ο.Κ. για το buzz, αλλά δεν γίνεται να βάλεις ένα blogroll;
Σωτήρη, θα προσπαθήσω.
«Νομίζω ότι η ένταση της εποχής δεν μεταφέρεται μόνο στην ένταση κάθε πολιτικής κουβέντας, αλλά στενεύει αρκετά και το φάσμα των απόψεων και ρητορικών που είναι ανεκτές σε καθέναν από μας»
Έτσι είναι, Γιώργο, και το ομολογώ και στο ποστ.
«Σαν admin, πάντως (και ελπίζω να μην το παρεξηγήσεις για χώσιμο, ή ξέρω γω ψευτοαδιαφορία) θα με κλόνιζε πολύ περισσότερο αν το έγραφες με αφορμή μια 'αριστερή πρόκληση' -- και τέτοιες έχουν υπάρξει, δόξα τω θεώ μπόλικες».
Δεκτόν. Και δεν προσποιούμαι τον αντικειμενικό ή τον ουδέτερο. Αλλά από την άλλη δεν είναι και τόσο ανεξάρτητα το ένα από το άλλο (η πολιτική θέση εννοώ και το τι συνιστά προκλητική άποψη, άποψη πέραν του ανεκτού ορίου). Θέλω να πω αυτό που μου καταλογίζεις δεν σημαίνει απαραίτητα ότι κάνω τα στραβά μάτια σε πράγματα που κρίνω και ο ίδιος άθλια. Ίσως σημαίνει πως τελικά δεν τα θεωρώ άθλια.
Λες ότι διαφωνείς με το θάψιμο του κειμένου. Και πράγματι «τυπικά» ή «τεχνικά» ή όπως θέλει το λέει κανείς το κείμενο αυτό έχει θέση στο Buzz. Να σε ρωτήσω κάτι όμως, αν μου επιτρέπεις: αν μπορείς να τα βάλεις σε ζυγαριά τι σε ενόχλησε περισσότερο; Ότι το κείμενο θάφτηκε ή ότι το κείμενο επελέγη από χρήστη και ανέβηκε στο Buzz; Αν μου πεις το πρώτο, σέβομαι ειλικρινά και το εννοώ, ότι θεωρείς ως υπέρτερο αγαθό την ελεύθερη διακίνηση όλων των απόψεων. Ωστόσο επειδή η περίπτωση εδώ δεν είναι η περίπτωση της λογοκρισίας (δεν πήγε δηλαδή κανείς να πει ότι αυτό το κείμενο πρέπει να εξαφανιστεί από το μπλογκ που γράφτηκε)αλλά η περίπτωση της ανάδειξης από μια κοινότητα των κειμένων που βρίσκει ενδιαφέροντα, η θέση μου είναι -ως σταγόνα που ξεχείλισε ένα γεμάτο ποτήρι εννοώ, όχι αυτόνομα- πως μια κοινότητα όπου η αντίπερα από τη δικιά μου ιδεολογική όχθη επιλέγει να εκπροσωπείται από τέτοιου είδους βαθύτατα χυδαία στο πνεύμα τους κείμενα, είναι μια κοινότητα η οποία έχει πάρει λάθος δρόμο ή εν πάση περιπτώσει έχει πάρει το σωστό δρόμο του ότι τίποτα δεν είναι ταμπού και όλα μπορεί να τα συζητήσουμε, αλλά εγώ δεν είμαι πλέον τόσο λαρτζ, άρα δεν μπορώ να συζητώ τα πάντα. Προτιμώ μερικά πράγματα να τα αφήνω εκτός συζήτησης ως αυτονόητα.
«Η λογική της αυτορρύθμισης προκρίθηκε γιατί είναι η μόνη που μπορεί να δουλέψει σε ένα σάιτ με χαρακτηριστικά φόρουμ και χωρίς full-time διαχειριστές. Και γιατί δέχομαι ότι προφανώς δεν μπορεί να μου αναγνωρίζεται, πάντοτε και από όλους, το τεκμήριο της αντικειμενικότητας».
Κοίτα, είναι τόσο μεγάλη η ένταση της εποχής, που ακόμη και το διαιτητή να έκανες εσύ ή όποιος άλλος, η κατάληξη μπορεί πάλι να ήταν η ίδια. Το μόνο «παράπονο» αν μου επιτραπεί να το πω έτσι, είναι πως όταν έγινε σχετική συζήτηση προ μηνών για το πού πηγαίνει το Buzz, για το ότι κόσμος αποχωρεί, δεν συμμετείχες ως απλός χρήστης για να εκφράσεις έστω μια δυσαρέσκεια.
Λύστε μου την απορία. Γιατί αντί να γκρινιάζετε δεν φτιάχνετε ένα δικό σας buzz;
Τι να πω εγώ τώρα...
Άντε, καλή λευτεριά. Η ψυχική υγεία είναι σημαντικό αγαθό και πρέπει να το προστατεύουμε. Τόσα και τόσα φθείρουν τον άνθρωπο, μην τον φθείρουν και τα ίντερνετ σάιτ.
Old Boy,
μπορεί να έχει "θαφτεί" η ...ποιοτική πρόταση του buzz, αλλά ο λάκκος έμεινε ανοιχτός και η οσμή της σήψης με οδήγησε ως τον ανοιχτό "τάφο". Στην πραγματικότητα με οδήγησαν τα στοιχεία που αναφέρθηκαν εδώ. Δεν χρειάστηκε να σκεφτώ πολύ, ήταν πανεύκολο. Ποιοι είναι οι γλεντζέδες του buzz; Ποιοι έχουν διαστραμμένη αίσθηση της διασκέδασης; Το πρώτο προφίλ που σκέφθηκα ήταν και ο buzzer που ανέβασε το αηδιαστικό "edito" - (δεν ήξερα πως γράφει "editos" και ο κάθε πικραμένος και ότι σε λίγο θα τα γράφουν και βοθρόβιοι τυφλοπόντικες).
Δεν νομίζεις, όμως, πως άργησε λίγο να σε πάρει η μπόχα από τα μπαζζαρισμένα κείμενα της τάδε; Δεν τα λινκάρω εδώ για να μην βρωμίσω το μπλογκ σου, αλλά θα τα στείλω στο μέηλ σου για να φρεσκάρω τη μνήμη σου.
Και μην ξεχνάς ότι τα εμετικά και χυδαία κείμενά της βρίσκει αξιοδιάβαστα και διαχέει μέσα από το μπλογκ του και άλλο μέλος του buzz, ο δημοσιογράφος της κρατικής τηλεόρασης Προκόπης Δούκας, που αυτοπλασάρεται ως αριστερός και καταγγέλει την απουσία ποιότητας στα ΜΜΕ. Το κείμενο που αηδίασε εσένα, όπως και κάθε άνθρωπο με στοιχειώδη κοινωνική, πολιτική και ηθική αντίληψη, είναι φάτσα-κάρτα το μπλογκ-ρολλ του, πλάι στα κείμενα άλλων μπλόγκερς με ποιοτικό και αξιοπρόσεκτο λόγο, έτσι για να παίρνουν κι αυτοί το άρωμα που όλογων μπλόκγερς.
Τώρα ως προς το ότι βρίσκεις αξιέπαινο τον ίδιο τρόπο ρύθμισης για τα του buzz - αυτόν τον δήθεν "κοινοτικό", είσαι αρκετά μεγάλο παιδί για να πιστεύεις στα παραμύθια. Οι κοινότητες δεν είναι αόρατες. Κανείς δεν ξέρει ποιος αναδεικνύει ποιον ή ποιος θάβει ποιον. Κυκλοφορούν πολυπερσόνες και η πρόφαση του admin που, για προφανείς λόγους διατηρεί αυτό το απαράδεκτο και κυκλωματικό καθεστώς αδιαφάνειας, είναι ότι δεν θέλει να δημιουργεί εντάσεις στα μέλη - (γέλα ελεύθερα). Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη συντάκτρια του εμετοκειμένου έχει 6τουλάχιστον λογαριασμούς με 6 διαφορετικά ψευδώνυμα – διαπιστώθηκε όταν σε μία συζήτηση ξέχασε να ξεκλειδωθεί από έναν κλώνο της και απαντούσε ως τάδε. Παρ' όλα αυτά είναι ακόμα μέλος της ""κοινότητας"". Ακόμα βρίσκεις αξιέπαινο τον τρόπο;
---- έτσι για να παίρνουν κι αυτοί το άρωμα που όλογων μπλόκγερς. ----
Εδώ κάτι χάθηκε. Κυττάζοντας το σχόλιο πριν πατήσω "δημοσίευση" διαπίστωσα αναγραμματισμό και στην προσπάθειά μου να διορθώσω έσβησα ολόκληρη πρόταση και πάτησα enter κατά λάθος. Δεν το διορθώνω τώρα, πιστεύω πως διακρίνεται αυτό που ήθελα να πω.
Aντώνη, σε μια σειρά από θέματα έχω πιάσει τον εαυτό μου πρώτα να βρίσκει όσα λες τελείως υπερβολικά και μερικούς μήνες μετά να έρχεται να συμφωνεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μαζί τους.
«Δεν νομίζεις, όμως, πως άργησε λίγο να σε πάρει η μπόχα από τα μπαζζαρισμένα κείμενα της τάδε;».
Δεν θυμάμαι τώρα σε ποιό ακριβώς, αλλά σε παλιότερο κείμενό της είχα μιλήσει με τα χειρότερα λόγια στο μπαζ και μάλιστα είχα τσακωθεί μαζί της.
Το αν ο Προκόπης Δούκας την έχει στο μπλογκρολ του, είναι όμως νομίζω άσχετο με το θέμα μας :)
Σε όσα λες για τον αντμίν, μπορώ να καταλογίσω στη χειρότερη περίπτωση «αμέλεια». Προσωπικά δεν θα του καταλογίσω δόλο σε ό,τι κι αν έχει συμβεί στο μπαζ. Μπορεί να στράβωσα τώρα και να αποχώρησα, αλλά δεν παύει να ήμουν μέλος επί πέντε χρόνια και δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσω ότι λειτούργησε και λειτουργεί δωρεάν -ή μάλλον με προσωπικό του κόστος σε χρόνο και εργασία- έναν -συνολικά κρινόμενο- πολύτιμο αγκρεγκέιτορ.
"Να σε ρωτήσω κάτι όμως, αν μου επιτρέπεις: αν μπορείς να τα βάλεις σε ζυγαριά τι σε ενόχλησε περισσότερο; Ότι το κείμενο θάφτηκε ή ότι το κείμενο επελέγη από χρήστη και ανέβηκε στο Buzz;"
Θεωρώ το θάψιμο χειρότερο από την καταχώριση. Το λέω για να μη θεωρήσεις ότι υπεκφεύγω, γιατί στην πραγματικότητα τίποτα από τα δύο δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα. Σαν χρήστη του μπαζ θα με ενοχλούσε περισσότερο -- και θα καταλάβαινα περισσότερο την αντίδρασή σου ("όταν η άλλη πλευρά επιλέγει να εκπροσωπείται από...") -- αν το συγκεκριμένο ψηφιζόταν και έμπαινε στην πρώτη σελίδα. Αυτό είναι η "ανάδειξη" και δεν συνέβη -- κάθε άλλο.
"Το μόνο «παράπονο» αν μου επιτραπεί να το πω έτσι, είναι πως όταν έγινε σχετική συζήτηση προ μηνών για το πού πηγαίνει το Buzz, για το ότι κόσμος αποχωρεί, δεν συμμετείχες ως απλός χρήστης για να εκφράσεις έστω μια δυσαρέσκεια."
Δεν είμαι σίγουρος σε ποιά συζήτηση αναφέρεσαι, αλλά δεκτό. Το πιθανότερο (και κακώς) είναι ότι δεν την πήρα χαμπάρι, γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις σχεδόν πάντα λέω τη γνώμη μου. Ενίοτε προτείνω και αλλαγές στους κανόνες της κοινότητας (π.χ. τα σαβουάρ μπαζ) ή και στο σάιτ (π.χ. κατάργηση της φατσούλας όταν αποχώρησε η Ροδιά). Η έξοδος ενός παλιού μέλους είναι πάντα δυσάρεστη. Στο βαθμό που οφείλεται σε ηθική αγανάκτηση με το (εννοείται μη υβριστικό, κλπ) περιεχόμενο που ποστάρουν άλλα μέλη μπορώ να την καταλάβω, αλλά δεν έχω κάτι να προτείνω. Αν γίνει λίγο πιο κλειστό απ' ότι είναι, το buzz θα είναι mailing list. Αν επιτρέψει στον κάθε χρήστη να ορίζει ένα υποσύνολο της κοινότητας με το οποίο θα αλληλεπιδρά, κάνοντας mute τους υπόλοιπους, θα είναι ντανταϊστικό έργο (κι εγώ θα έχω χάσει τη δουλειά μου υλοποιώντας το).
Μια ένσταση μόνο, σε προηγούμενο σχόλιο σου και γιατί είναι κάτι που συχνά συνοδεύει τις συζητήσεις γύρω από αποχωρήσεις μελών του μπαζ: είμαστε κουλτούρα της υπερβολής και της κατάχρησης και μια από τις μεγαλύτερες νομίζω ότι αφορά το περίφημο "αν μείνω/συμμετάσχω/μιλήσω, νομιμοποιώ δια της παρουσίας μου", που χρησιμοποιείται για ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, από συνελεύσεις πολυκατοικιών μέχρι καλή ώρα σάιτ των 200 νοματαίων σαν το μπαζ. Το γενονός ότι χρησιμοποιείται τόσο πολύ και γενικά γίνεται αποδεκτό ως δήλωση συνέπειας, ακεραιότητας και εντιμότητας, ανεξαρτήτως context (ακόμα και για περιπτώσεις που μπορεί να νομιμοποιείς δια της απουσίας σου!), είναι imho προβληματικό για 3-4 διαφορετικούς λόγους. Και στο προκείμενο, λογαριασμό σε social bookmarking site διατηρείς· δεν αποδέχεσαι χαρτοφυλάκιο στην κυβέρνηση του Βισί =)
Δεν είμαι σίγουρος σε ποιά συζήτηση αναφέρεσαι, αλλά δεκτό. Το πιθανότερο (και κακώς) είναι ότι δεν την πήρα χαμπάρι, γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις σχεδόν πάντα λέω τη γνώμη μου.
Eίχε 136 σχόλια πάντως, οπότε είχα υποθέσει ότι θα την είδες:
http://buzz.reality-tape.com/story.php?title=Sraosha-%CE%A4%CE%BF-%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%82-%CE%B1%CF%83%CF%87%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B1
«Θεωρώ το θάψιμο χειρότερο από την καταχώριση. Το λέω για να μη θεωρήσεις ότι υπεκφεύγω, γιατί στην πραγματικότητα τίποτα από τα δύο δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα. Σαν χρήστη του μπαζ θα με ενοχλούσε περισσότερο -- και θα καταλάβαινα περισσότερο την αντίδρασή σου ("όταν η άλλη πλευρά επιλέγει να εκπροσωπείται από...") -- αν το συγκεκριμένο ψηφιζόταν και έμπαινε στην πρώτη σελίδα. Αυτό είναι η "ανάδειξη" και δεν συνέβη -- κάθε άλλο».
Τελευταία φορά που το είδα εγώ είχε ήδη 4 ψήφους πάντως. Και αν δεν είχε θαφτεί το εντελώς πιθανότερο είναι να είχε συγκεντρώσει τις 6 και να εμφανιζόταν στην πρώτη σελίδα.
Όσα λες στην τελευταία παράγραφο θεωρητικά τα προσυπογράφω κι εγώ. Θέλω να πω, δεν διαφωνώ επί της αρχής. Στην πράξη όμως -και αυτό είναι, το αναγνωρίζω, αντιφατικό- προτιμώ να μη συναγελάζομαι πια με τον οποιοδήποτε τρόπο με όσους επιλέγουν να χυδαιολογήσουν ακόμη και πάνω σε έναν άνθρωπο που αφαιρεί μόνος του τη ζωή του. Δεν λέω να διαφωνήσουν, δεν λέω να αμφισβητήσουν, δεν λέω να επιτεθούν, έχουν γίνει όλα τα προηγούμενα τις τελευταίες μέρες από διάφορους αρθρογράφους και όσο κι αν πολλά από αυτά με ενοχλούν ή και με θυμώνουν, διατηρούν ένα ελάχιστο όριο σεβασμού κάτω από το οποίο δεν πήγαν.
Μου τυχαίνει συχνά να με θεωρούν όχι απλώς υπερβολικό αλλά θεοπάλαβο, Ολντ. Είναι δύσκολο να διακανονίσεις τέτοιου είδους πράγματα, γιατί φυσικά εγώ θεωρώ τον εαυτό μου ανελέητα ορθολογιστή.
Ο χρόνος δείχνει, κάποιες φορές. Εξαρτάται. Δεν μπορείς να δέχεσαι την ταξική πάλη ως θέση, όπως κάνω, και να θεωρείς ότι είναι απλώς ζήτημα λογικής να συμφωνήσεις με τον άλλο ή να αποφύγεις την σύγκρουση. Υπάρχει πάντα και η λεπτομέρεια που λέγεται αντίληψη του ταξικού συμφέροντος και πρακτικές συνεπαγωγές αυτής. Πράγμα που μας φέρνει στο μπαζ και στο πώς και το γιατί δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς, ανάμεσα σε άλλα.
Γιου γκετ δε πόιντ που λέμε...
---- Το αν ο Προκόπης Δούκας την έχει στο μπλογκρολ του, είναι όμως νομίζω άσχετο με το θέμα μας :)----
Αν δεν έχω καταλάβει την ανάρτησή σου και το θέμα της δεν είναι οι επιλογές/προτιμήσεις/προτάσεις και η διασπορά αηδιαστικών και φασιζόντων χυδαίων κειμένων από μέλη του buzz, τότε ναι, είμαι εκτός θέματος και ζητώ συγγνώμην.
Ευχές σε όλους για καλή Ανάσταση.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home