Πέμπτη, Ιουνίου 30, 2011

Kαλώς ήρθατε στη Μεσοπρόθεσμη Ελλάδα

29.6.2011: μέσα στη Βουλή ψηφίζεται το Μεσοπρόθεσμο κι έξω από αυτή σου απαγορεύεται να αναπνεύσεις. Πώς να αποκαλέσεις ένα πολίτευμα που σου απαγορεύει να αναπνεύσεις; Πώς να αποκαλέσεις ένα πολίτευμα με τέτοιου είδους επιβολή της τάξης (και της αταξίας), του νόμου (και της παρανομίας), της προστασίας του πολίτη (και του ανοίγματος του κεφαλιού του); Αν το «Χούντα» το βρίσκεις ακόμη και τώρα υπερβολικό (άλλωστε προ μηνών κι εγώ αυτό υποστήριζα), να συμφωνήσω μαζί σου. Συμφώνησε όμως κι εσύ μαζί μου, πως πια και το «Δημοκρατία» ηχεί υπερβολικό. Βρισκόμαστε μάλλον κάπου ανάμεσά τους, σε ένα πολίτευμα κρυμμένο μέσα στο χημικό σύννεφο που καλύπτει το Κοινοβούλιό του, το οποίο άλλωστε έχει μετατραπεί από πέρσι σε επικυρωτή απαιτήσεων δανειστών.



Επίσης: 1, 2, 3, 4 και γενικότερα στο Buzz για άμεση ροή.

46 Comments:

At 6/30/2011 02:51:00 π.μ., Blogger vague said...

Σκέφτομαι ότι θα μπορούσε να φταίει το ότι οι άνθρωποι αυτοί (τα ματ) δεν ελέγχονται επαρκώς, αλλά συνέρχομαι γρήγορα και θυμάμαι ότι το τρομακτικό είναι ότι ελέγχονται (και καθοδηγούνται και ενθαρρύνονται να φέρονται όπως φέρονται). Το χειρότερο όλων είναι ότι σε στρέφουν στο μίσος, όσο και να θέλεις να αντισταθείς.
Μου κάνει εντύπωση το πόσο δεν μας φοβούνται, αν και αυτό μπορεί ενδεχομένως να σημάνει και την πανωλεθρία τους μια μέρα.

 
At 6/30/2011 03:13:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Riski, συμφωνώ στα περισσότερα. Για μένα η χθεσινή μέρα θα αποδειχθεί η αρχή του τέλους πολλών πραγμάτων.

 
At 6/30/2011 03:34:00 π.μ., Anonymous Αγανακτισμένος και με τις πέτρες said...

Εδώ και ένα χρόνο στέρησαν από το δικαιώνομαι στην αναπνοή σε τέσσερα άτομα στην Μαρφιν.. Στις περισσότερες χώρες το κόσμου.. δεξιές, αριστερές, δημοκρατικές, χουντικές, δυτικές, ανατολικές, νότιες, βόρειες..η αστυνομία θα είχε σκοτώσει ορισμένους από αυτός με τις αισθητικές μάσκες και τα ροπαλακια-μολότοφ-πετρουλες στα χέρια. Το γεγονός ότι δεν το έκανε εδώ (ευτυχώς), θα έλεγα ότι η δημοκρατία έχει ξεπεράσει τα όρια τις. Και στο τέλος τις ημέρας επιβολή των απόψεων με την βια σε κάνει χουντικό. Πολύ άπλα αν δεν τα θέλεις τα μέτρα, στις επόμενες εκλογές (που δεν θα αργήσουν) ψήφισε (ή φτιάξε) το κόμμα που θα ανατρέψει καταστάσεις και αποφάσεις (υπάρχουν).. Φυσικά τα μολότοφ και οι πέτρες είναι χρήσιμα όταν ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να πείσουμε τους άλλους να ψηφίσουν το ίδιο.. Ευχαριστώ για το χώρο

 
At 6/30/2011 08:28:00 π.μ., Blogger DaisyCrazy said...

Εύχομαι να'χεις απόλυτο δίκιο σ'αυτό που λες στο σχόλιο και να'ναι η χθεσινή μαύρη μέρα η αρχή του τέλους πολλών πραγμάτων!

 
At 6/30/2011 08:43:00 π.μ., Anonymous Lex Luthor said...

Νομίζω οτι ο τροπος με τον οποιο πέρασε το μεσοπροθεσμο ήταν ο καλύτερος δυνατος, επικοινωνιακα. Κωλοτούμπες-ξύλο-χημικά. Απο χθες δεν υυπάρχει κυβέρνηση.
Το αστειο των επομενων ημερων θα ειναι η αποπειρες διαλογου του Μπένι με τις πλατειες.

 
At 6/30/2011 10:59:00 π.μ., Blogger Sarasides said...

Η κρίσιμη λέξη δεν είανι ούτε η Χούντα, ούτε η Δημοκρατία. Η κρίσιμη λέξη είναι η Μεταπολίτευση. Ετυμολογήστε την, και όλα είναι ξεκάθαρα.

 
At 6/30/2011 11:45:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ακριβως αυτο σκεφτομουν κι εγω χθες, η αρχη του τελους. του δικου τους τελους-θέλω να πιστεύω.

 
At 6/30/2011 12:32:00 μ.μ., Blogger xtina said...

χθές ένας άντρας από τα ΜΑΤ, έβγαλε το κράνος του και κατέρρευσε αναφωνόντας "δεν αντέχω άλλο".κι άλλοι συνάδερφοί του δεν θα αντέξουν άλλο, ειδικά όταν θα πρέπει να καταστείλουν υπέρ των ξένων συμφερόντων που θα έρθουν να αρπάξουν το δημόσιο πλούτο της πατρίδας (και με τη βούλα πλέον απο εχθές)
και για κάθε ενδεχόμενο, φροντίσαμε πριν καιρό, να υπογράψουμε κι εκείνη την ωραία συνθήκη που επιτρέπει στρατιωτική παρέμβαση απο τους εταίρους μας, χωρίς καν τη σύμφωνη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης.αρκεί να τους δώσουμε ένα καλό άλλοθι για να "προστατέψουν τα ανθρώπινα δικαιώματα" των ελλήνων..
αυτή είναι η κίνηση ΜΑΤ..
ερωτήματα:1.ως πότε θα είμαστε τόσο προβλέψιμοι (ως ντιπ αντι-δραστικοί) που να μας πατάνε τα κουμπιά μας κι εμείς να αντι-κάνουμε, ό,τι μας αντι-λένε;ας βάλουμε ψύχραιμα τα πράγματα κάτω και να κινηθούμε στρατηγικά
2.απέναντι στην κάνη ενός όπλου, δεν γίνεται διάλογος.αυτό το παιχνίδι είναι παιγμένο.έχουμε τη θέληση να παίξουμε αλλιώς;η δύναμη είναι στην ικανότητά μας ως άτομα να σκεφτόμαστε και να πράττουμε απο κοινού, να υπερασπιζόμαστε τις αξίες και τα συμφέροντά μας.μόνο συλλογικά (όχι χαοτικά και οπαδικά) μπορούμε να επανακτίσουμε ό,τι απωλέσαμε εδώ και χρόνια:την αυτοκυριαρχία μας, και κατά συνέπεια την εθνική μας κυριαρχία.

 
At 6/30/2011 02:25:00 μ.μ., Anonymous Κρυστάλλης said...

Δεν ήμουν στο κέντρο, μιας και όπως ξέρεις, ζω στο εξωτερικό. Είδα τα βίντεο βέβαια... σε κάθε περίπτωση, όπως και αν το βλέπεις το πράγμα, είναι δύσκολο να συγκρατήσεις κάποια οργή. Και όταν γενικά θέλεις να πλακώσεις κάποιον στο ξύλο, είναι δύσκολο να αρθρώσεις λόγο. Δική μου αίσθηση είναι ότι και ο διάλογος στο μπλογκ έχει τελευταία ατονίσει. Οι περισσότεροι θεωρούν ότι είναι ώρα να διαλέξεις στρατόπεδο και να πολεμήσεις. Άυτό πράττεις και εσύ με τα ποστ σου. Εγώ θα προσπαθήσω να κινηθώ σε αντίθετη κατεύθυνση...
Το σχόλιο μου έχει να κάνει όσα αναφέρεις για τη δημοκρατία. Η δημοκρατία δεν βασίζεται μόνο στη βούληση της πλειοψηφίας αλλά και σε συναίνεση, έστω σε έστω βαθμό, της μειοψηφίας ότι η κυβέρνηση έχει την νομιμότητα για να κυβερνεί, νομιμότητα που εκπηγάζει από τη βούληση του λαού. Η συναίνεση αυτή προφανώς έχει εκλίψει. Πολλοί θεωρούν ότι μας κυβερνά χούντα, ή κάτι ενδιάμεσο, όπως και εσύ. Συνεπώς η δημοκρατία μας είναι όντως δυσλειτουργική, είτε γιατί όντως η κυβέρνηση δεν είναι νομιμοποιημένη είτε γιατί κάποιοι το πιστεύουν. Ας δούμε όμως, που βασίζεται η αμφισβήτηση της κυβέρνησης. Αφενός στην πίστη ότι η κυβέρνηση βλάπτει τα συμφέροντα της χώρας. Επ' αυτού ο καθένας έχει τη γνώμη του, σεβαστή φυσικά, αλλά με την ίδια a priori αξία που έχει και η αντίθετη γνώμη. Και προφανώς καμία πλευρά δεν έχει καταφανώς υπέρτερα επιχειρήματα. Δεύτερον, στο ότι η κυβέρνηση δεν έχει πλέον την στήριξη της πλειοψηφίας. Τούτο μπορεί να παραμένει μια αίσθηση για τους περισσότερους, αλλά μια αίσθηση δεν αποδεικνύει τίποτα. Ούτε ο αριθμός των ανθρώπων που βγαίνουν στους δρόμους το αποδεικνύει. Αποδεικνύει μονάχα ότι μεγάλος αριθμός ανθρώπων είναι πλέον αρκετά απελπισμένος για να βγει στους δρόμους, κάτι που το ξέρουμε όλοι. Θέλω εν ολίγοις να πω ότι για τη δημοκρατία δεν βλέπω άλλο κριτήριο από τις εκλογές. Θα πεις ότι οι εκλογές έγιναν πριν από τα μνημόνια και με ψεύτικες υποσχέσεις. Ναι, αλλά και οι δημοτικές εκλογές ανακυρήχθηκαν πριν από 8 μήνες από όλη την αντιπολίτευση ως δημοψήφισμα, χαρακτηρισμό που αποδέχθηκε η κυβέρνηση. Και το αποτέλεσμα δεν ήταν ακριβώς καταδικαστικό για αυτήν. Θα μου πεις και πάλι ότι τελικά την κυβέρνηση την ψήφισε μειοψηφία και ότι κυβερνά λόγω του εκλογικού νόμου. Πράγματι, οι εκλογικοί νόμοι γενικά έχουν φτιαχτεί για να αποτρέπουν την ακυβερνησία. Κάτι που οι περισσότεροι θεωρούν μεγαλύτερο κακό από μια έκπτωση στην αναλογικότητα της δημοκρατίας. Αυτό χωρά συζήτηση, αλλά δεν νομίζω ότι είναι ούτως ή άλλως κυρίαρχο επιχείρημα. Τέλος, βλέπω ότι οι χαρακτηρισμοί περί χούντας βασίζονται στην συμπεριφορά της αστυνομίας. Αυτό είναι για με και το πιο σαθρό επιχείρημα. Το τανγκό θέλει δύο, και το ίδιο προφανώς και ο κύκλος βίας. Πιθανώς υπάρχουν στην αστυνομία ακροδεξία στοιχεία (τουλάχιστον σε μεγαλύτερη συγκέντρωση από την υπόλοιπη κοινωνία) προφανώς πολλοί αστυνομικοί παραβαίνουν το καθήκον τους, αλλά στο σκηνικό πολέμου που στήνεται στους δρόμους όλα αυτά μου μοιάζουν κάπως αναπότρεπτα. Οι ειρηνικές συγκεντρώσεις του προηγούμενου μήνα στο Σύνταγμα απέδειξαν ότι η βία ξεκινά από τους επαγγελματίες επσναστάτες. Τώρα βέβαια, για όσους έχουν εισπνεύσει δακρυγόνα, είναι δύσκολο να γίνει τέτοια ανάλυση. Προφανώς ο εχθρός είναι οι δυνάμεις ασφαλείας που τα πετάν και που εξάλλου δεν έχουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά - δεν έχουν πρόσωπο (κρυμμένο πίσω από τη μάσκα), μοίαζουν φτιαγμένοι για τη βία, ντυμένοι ομοιόμορφα, πειθήνια όργανα του καθεστώτος. Τέλος πάντων, αυτά τα τελευταία ως προς την σημειολογία...

 
At 6/30/2011 03:10:00 μ.μ., Anonymous Κρυστάλλης said...

Τέλος πάντων, έχω να κάνω και μερικές προτάσεις, οι οποίες είναι σχεδόν εκκλήσεις, λόγω του κρίσιμου των συνθηκών.
1) Στην Ελλάδα δεν είμαστε όλοι είτε πατριώτες είτε προδότες και καθάρματα, παρά τη καλλιεργούμενη από την αριστερά (και όχι μόνο) φιλολογία. Είμαστε σε μια δύσκολη κατάσταση, από την οποία όλοι επιθυμούμε να βγούμε με τον λιγότερο επώδυνο τρόπο. Οι κατηγορίες για προδοσία που εκτοξεύονται τόσο αβασάνιστα, το μόνο που καταφέρνουν είναι να καλλιεργούν εμφυλιοπολεμικό κλίμα - το οποίο για μένα αποτελεί μεγαλύτερο κίνδυνο από την οικονομική κρίση.
2) Για τον ίδιο λόγο, ας προσπαθούμε να μην δραματοποιούμε περισσότερο την κατάσταση απ' ότι είναι ήδη. Στο προηγούμενο σχόλιό σου αναφέρεσαι σε όλους όσους έχουν καταστραφεί από το μνημόνιο. Σίγουρα υπάρχουν και αυτοί άλλα άσε τους να εκφρασθούν μόνοι τους. Κρατικός υπάλληλος δεν είσαι, οπότε ο μισθός σου δεν έχεις περικοπεί, ιδιωτικός δεν είσαι επίσης για να χάσεις τη δουλειά σου ή να μειωθεί ο μισθός σου. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις κοινωνικά σχόλια ή να επιδεικνύεις αλληλεγγύη... αλλά ας κρατάμε ένα μέτρο για να μην είναι η οργή μας τυφλή.
3) Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι, τουλάχιστον στη ρίζα του, οικονομικό. Οικονομολόγοι είμαστε λίγοι, αλλά ακόμη και όσοι είναι οικονομολόγοι προφανώς δεν γνωρίζουν τις λεπτομέρειες του κρατικου προϋπολογισμού. Είναι τα ανωτέρω προϋποθέση για να εκφράσουμε γνώμη; Όχι - αλλά τουλάχιστον ας έχουμε συναίσθηση της ημιμάθειάς μας και ας προσπαθούμε να την περιορίσουμε. Υπάρχει άραγε κανείς που έχει διαβάσει το τρικατάρατο μεσοπρόθεσμο ή μας αρκεί να ξέρουμε ότι είναι το ξεπούλημα της Ελλάδας;
4) Τα οποία επιχειρήματα ας προσπαθούμε να είναι ισορροπημένα. Έγραφες τις προάλλες, π.χ., για τις καταθέσεις στο εξωτερικό, με τη βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση δεν επιθυμεί τη φορολόγησή τους, αλλιώς θα το είχε πράξει. Τούτο επειδή κάτι σχετικό είχε πει ο Κον-Μπεντίτ που επανέλαβε κατόπιν ο Παπαδημούλης. Βέβαια ο Κον-Μπεντίτ δήλωσε κατόπιν ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει τίποτε επ'αυτού χωρίς τη συνεργασία των τραπεζών, αλλά αυτό είναι ψιλά γράμματα. Όπως ψιλά γράμματα είναι οι ενέργειες που είχε κάνει όλον τον προηγούμενο χρόνο η κυβέρνηση προς αυτήν την κατεύθυνση, και οι αυτές που σχεδιάζει τώρα. Προτού σηκώσουμε τα λάβαρα της επανάστασης ας επανεξετάσουμε τουλάχιστον τα επιχειρήματά μας
5)Υποτίθεται ότι το μεγαλύτερό μας πρόβλημα τα τελευταία χρόνια ήταν η διαφθορά και η κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος. Ας αναγνωρίσουμε τουλάχιστον ότι τώρα κινούμαστε προς την αντίθετη κατεύθυνση (ακόμη κι αν αυτή οδηγεί ενίοτε στο άλλο άκρο)
6) Ένα τελευταίο σχόλιο, σε συνάρτηση και με το προηγούμενό μου περί δημοκρατίας: οποιαδήποτε κυβέρνηση και να είχαμε, οποιαδήποτε κατεύθυνση και να διάλεγε για να αντιμετωπίσει την κρίση αυτή, προϋπόθεση για να πετύχει είναι μια σχετική ομοψυχία. Αν πολεμάμε μεταξύ μας θα αποτύχουμε ούτως ή άλλως. Τουλάχιστον, ακόμη και αν διαφωνούμε, ας προσπαθήσουμε να μην βγάζουμε οι ίδιοι τα μάτια μας.

Σ'ευχαριστώ για τη φιλοξενία και συγνώμη αν την καταχράστηκα κάπως. Ξέρω πως δεν θα με παρεξηγήσεις.

 
At 6/30/2011 04:23:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Βαθυστόχαστη και εμβριθής ανάλυση από έναν εξαίρετο αρθρογράφο της Καθημερινής. Συγχαρητήρια.

 
At 6/30/2011 05:31:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Καθε λαος εχει την εξουσια που του ταιριαζει, την αστυνομια που του ταιριαζει, τη τυχη που του ταιριαζει.

:)

 
At 6/30/2011 06:18:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Ανώνυμε, οκ, αυτά που δεν λέω δεν είναι βαθυστόχαστα και εμβριθή, αλλά λαϊκίστικες υστερικές κορώνες. Η δημοκρατία στη χώρα μας χαίρει άκρας, ακρότατης υγείας. Όλα πάνε από πολιτειακή πλευρά αψεγάδιαστα. Συγχαρητήρια και σε σένα, στο δικό σου αισθητήριο, στις δικές σου ευαισθησίες.

 
At 6/30/2011 06:31:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Αγανακτισμένε με τις πέτρες, ναι, το στέρησαν το δικαίωμα της αναπνοής στους εργαζομένους στη Μαρφίν και μάλιστα το στέρησαν αμετάκλητα. Μπορώ να σε παραπέμψω στο τι είχα γράψει τότε για να δεις ότι δεν έχω κάποιου είδους επιλεκτική όραση. Από εκεί και πέρα ενώ αναμφισβήτητα οι μπαχαλάκηδες αντιεξουσιαστές είναι υπαρκτή μερίδα ανθρώπων και όχι κάποιο αποκύημα φαντασίας δυο πράγματα έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια: 1) Σχεδόν όλοι έχουν κάμερες στα κινητά τους και έτσι μπορούν να τραβάνε σκηνές που αλλιώς δεν θα τραβιόντουσαν ή θα λογοκρίνονταν και 2) Στο ίντερνετ ανεβαίνουν και διαδίδονται αστραπιαία φωτογραφίες και βίντεο. Έτσι ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι που δυσπιστούσαν ή αρνούνταν να το πιστέψουν, μεταξύ των οποίων συγκαταλεγόμουν και εγώ, βλέπουν πλήθος στοιχείων που δείχνουν ότι τμήμα του μεγάλου εχθρού της έννομης τάξης είναι αστυνομικοί μεταμφιεσμένοι σε κουκουλοφόρους ή χρυσαυγίτες που απολαμβάνουν προνομιακής μεταχερίρισης από την ασυνομία. Οπότε αν όπως ζητάς η αστυνομία «είχε σκοτώσει ορισμένους από αυτός με τις αισθητικές μάσκες και τα ροπαλακια-μολότοφ-πετρουλες στα χέρια» θα κινδύνευε να σκοτώσει και μερικούς δικούς της. Ειδικά για τις αισθητικές μάσκες μιλώντας δοκίμασε να αναπνεύσεις ΕΣΥ χωρίς τέτοια στο χημικό πόλεμο. Αλλά εσύ προφανώς δεν τα έχεις βιώσει ποτέ από πρώτο χέρι, οπότε όλα σου φαίνονται όπως στα παρουσιάζουν τα τηλεοπτικά κανάλια. Τέλος αναφορικά με τις εκλογές και την πειθώ, ας έκανε η κυβέρνηση εκλογές πριν ψηφιστεί το μεσοπρόθεσμο να δούμε πόσο τοις εκατό θα έπαιρνε.

 
At 6/30/2011 07:24:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τελικά κάποιοι άνθρωποι μπορούν να δεχθούν τα πάντα, προκειμένου να μην χάσουν την υποτιθέμενη ησυχία τους.Μισθοί, επιδόματα , δικαιώματα στην δουλειά είναι ουτοπικές διεκδικήσεις της Αριστεράς που δεν τις εγκρίνουν οι αγορές και θα μας κάνουν ντα, αν τα διεκδικήσουμε. Φαντάζομαι οι περισσότεροι θα δηλώνουν δεξιοί τύπου πατρίδα , οικογένεια και θρησκεία. Βέβαια δεν τους ενοχλεί να παραδίδονται οι πλουτοπαραγωγικές πηγές του κράτους σε ξένους, και τα παιδιά τους να προορίζονται για γκαρσόνια και μετανάστες, αρκεί να μην κινδυνέψει η ¨ασφάλειά " τους. Οι μπάτσοι να ανοίξουν τα κεφάλια όλων όσων δεν μας αφήνουν να πάμε στην Ερμού για ψώνια. Φοβάμαι τους φιλήσυχους πολίτες ρε φίλε. Πιο πολύ και από τους ψυχοπαθείς με τις στολές και τα χημικά τους.

 
At 6/30/2011 07:38:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Oldboy, έτσι τακτοποιείς το παράδοξο ότι η χουντική αστυνομία επέδειξε χουντική συμπεριφορά χθές με αιτία/αφορμή τη δράση των κουκουλοφόρων, ενώ δεν είχε γίνει τίποτα τις εβδομάδες που οι αγανακτησμένοι διαμαρτυρόντουσαν ειρηνικά; Και ότι ποτέ δεν είχε βλάψει κουκολοφόρους; Ότι βασικά είναι δράση προβοκατόρων; Αν ήταν η προβοκάτσια τόσο εκτεταμένη οι ορίτζιναλ αντεξουσιαστές είναι τόσο ηλήθιοι ώστε να δρούν μαζί τους πλάι-πλάι; Οι μπάτσοι που πατούν κάτω και σαπίζουν έναν κουκουλοφόρο, δεν διατρέχουν τον κίνδυνο να βλάπτουν ένα συνάδελφο; Για να το επεκτείνω, οι προφανείς σχέσεις αντεξουσιαστικού χώρου και νέας τρομοκρατίας είναι προϊόν αστυνομικού σχεδίου; Χωρίς να αμφισβητώ ούτε την παρείσφρηση της αστυνομίας στους αντεξουσιαστές, ούτε τις προνομιακές σχέσεις της με ακροδεξιούς, αυτό που έγινε χθές ήταν η αντιδημοκρατική συμπεριφορά της αστυνομίας απέναντι σε ανθρώπους που ΜΙΣΟΥΝ τη δημοκρατία (παίρνοντας βέβαια και άλλους η μπάλα). Βεβαίως εκεί φαίνεται και η ποιότητα της δημοκρατίας. Κομμάτι όμως αυτής της ποιότητας και αυτής της δημοκρατίας είναι εκείνο το κομμάτι της αριστεράς που κανάκευε, δικαιολογούσε, κάλυπτε, καταννοούσε, συνομιλούσε με τους φασίστες της αντεξουσίας. Προϊόν όλων μας είναι οι κουκουλοφόροι, και σε ένα βαθμό η αγριότητα της αστυνομίας, αλλά με ένα περισσότερο σύνθετο τρόπο από το απλοϊκό - προβοκάτσια ή/και άδικη κοινωνία.

 
At 6/30/2011 09:50:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Kρυστάλλη, φυσικά και δεν κάνεις κατάχρηση του χώρου, αντίθετα κάνεις τη χρήση που πρέπει να γίνεται. Έχεις δίκιο στο ότι έχει ατονήσει αρκετά ο διάλογος και στο ότι εν μέρει οφείλεται στο ότι σχεδόν όλοι έχουν διαλέξει πια στρατόπεδα. Εν μέρει οφείλεται όμως και στο ότι δεν είμαι προσηλωμένος κι εγώ στο να απαντάω στα σχόλια, με ατυχές αποτέλεσμα να μην προωθείται εκ των πραγμάτων ο διάλογος.
Λες «οι δημοτικές εκλογές ανακυρήχθηκαν πριν από 8 μήνες από όλη την αντιπολίτευση ως δημοψήφισμα, χαρακτηρισμό που αποδέχθηκε η κυβέρνηση. Και το αποτέλεσμα δεν ήταν ακριβώς καταδικαστικό για αυτήν». Αν δεις το παλιότερο ποστ στο οποίο παραπέμπω αυτό ακριβώς το επιχείρημα χρησιμοποιώ κι εγώ. Ωστόσο το ποστ γράφτηκε το Δεκέμβριο. Και έχει έκτοτε περάσει μισός χρόνος. Και τα πράγματα δεν μένουν στατικά.
Λέγοντας δεν μένουν στατικά δεν εννοώ μόνο από τη μία πλευρά. Για παράδειγμα όταν τις πρώτες εβδομάδες στο Σύνταγμα δεν είχαν σημειωθεί επεισόδια, προσωπικά ένιωθα πολύ καλύτερα όχι μόνο για τον κόσμο που συγκεντρώνεται ΑΛΛΑ ΚΑΙ για την αστυνομία και γενικότερα την έννομη τάξη. Ήταν ένα δείγμα στα μάτια μου πως μπορεί να ήμουν κι εγώ υπερβολικά προκατειλλημένος για το ρόλο και τη δράση της.
Από τον Δεκέμβριο λοιπόν και στον μισό χρόνο που μεσολάβησε δεν απέτυχαν σχεδόν πλήρως οι περισσότεροι οικονομικοί δείκτες με αποτέλεσμα και όσοι έδειχναν ανοχή ή αμφιβολία απέναντι στο μνημόνιο να έχουν σχηματίσει οριστική γνώμη. Και ειδικότερα χθες ερχόταν προς ψήφιση κάτι που έχει πολλή πολλή μικρή αποδοχή των ψηφοφόρων. Θες να συμβαίνει ΚΑΙ επειδή είναι ανενημέρωτοι; Ναι, αλλά δεν θα ανακαλύψουμε και θα επικαλεστούμε την ποιότητα των ψηφοφόρων τώρα. Μια ζωή ο κόσμος έτσι ψήφιζε και για την ακρίβεια τώρα είναι και κάπως περισσότερο ενημερωμένος, υποψιασμένος, πολιτικοποιημένος από ό,τι την τελευταία 20 ετία που το ΄χε παρατήσει λίγο το σπορ. Και χθες λοιπόν την κορυφαία αυτή μέρα που με τη σειρά της σήκωνε και την αντίστοιχη διαμαρτυρία, η κυβέρνηση ουσιαστικά δεν επέτρεψε το δικαίωμα στη συνάθροιση. Μετέτρεψε το κέντρο σε χώρο που δεν μπορούσες να αναπνεύσεις. Χωρίς να συνυπολογίζουμε σε όλο αυτό τα περιστατικά που κοπανούσαν ανθρώπους με τα κλομπ σαν να ναι ζώα. Και αναρωτιέμαι μια μη δημοκρατία τι το τόσο πιο ακραίο θα έκανε; Θα συλλάμβανε χίλιους και θα τους βασάνιζε στην Μπουμπουλίνας; Όσο δεν γίνεται αυτό δεν τρέχει και τίποτα;

 
At 6/30/2011 09:58:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Συνεχίζω. Λες: «Στο προηγούμενο σχόλιό σου αναφέρεσαι σε όλους όσους έχουν καταστραφεί από το μνημόνιο. Σίγουρα υπάρχουν και αυτοί άλλα άσε τους να εκφρασθούν μόνοι τους. Κρατικός υπάλληλος δεν είσαι, οπότε ο μισθός σου δεν έχεις περικοπεί, ιδιωτικός δεν είσαι επίσης για να χάσεις τη δουλειά σου ή να μειωθεί ο μισθός σου. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις κοινωνικά σχόλια ή να επιδεικνύεις αλληλεγγύη... αλλά ας κρατάμε ένα μέτρο για να μην είναι η οργή μας τυφλή».
Αυτό το επιχείρημά σου, αληθινά δεν το καταλαβαίνω. Αφήνοντας στην άκρη πως το γεγονός ότι δεν είμαι δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος δεν σημαίνει πως τα δικά μου εισοδήματα δεν έχουν μειωθεί, τι ακριβώς σκέψη είναι αυτή που με απονομιμοποιεί να μιλήσω για όσους καταστρέφονται οικονομικά; Δεν θα νομιμοποιούμουν αν παρίστανα τον ιδωτικό υπάλληλο που απολύθηκε. Από εκεί και πέρα θεωρώ πως νομιμοποιούμαι να μιλάω για την γενικότερη κατάσταση (όπως ξεκάθαρα νομίζω κάνω στο προηγούμενο ποστ), για την οποία είμαι τόσο αρμόδιος και τόσο αναρμόδιος όσο 11.000.000 Έλληνες. Προσωπικό είναι το μπλογκ και την προσωπική μου οπτική εκφράζω.

 
At 6/30/2011 10:04:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Στα περί Κον Μπεντίτ και τραπεζών. Νομίζω πως συστηματικά γράφω ότι το πρόβλημα είναι παγκοσμιοποιημένο και εν πάση περιπτώσει ευρωπαϊκό, καθώς και συστημικό. Και στο επίμαχο ποστ το γράφω και ρητώς. Από εκεί και πέρα αν η κυβέρνηση έχει κάνει κάτι σε αυτό το θέμα, που ακριβώς είναι αυτό το κάτι; Ας το κάνει να της πω μπράβο. Ακούω στους τελευταίους λόγους του Πρωθυπουργού που λέει κάτι απίθανα για τις οφ σορ και το παγκόσμιο σύστημα. Τι αξία έχουν τα λόγια του όταν η πολιτική που εφαρμόζει είναι η ακριβώς αντίθετη; Επειδή με κατηγορείς για ψιλά γράμματα, έχεις εσύ κάτι απτό που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση που δικαιώνει τη δική σου άποψη και αποδομεί τη δική μου;

 
At 6/30/2011 10:07:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Και κλείνοντας, ακόμη κι αν κινούμαστε προς την κατεύθυνση περιστολής της κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος, οδηγούμαστε την ίδια ώρα προς την κατεύθυνση της άρον άρον και με τους χειρότερους δυνατούς όρους (ενόψει του συγκεκριμένου οικονομικού περιβάλλοντος) πώλησης της δημόσιας περιουσίας.

 
At 6/30/2011 10:14:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

ΑΦ, όχι δεν λέω πως η δράση των κουκουλοφόρων είναι βασικά δράση προβοκατόρων. Μπορεί η δράση των προβοκατόρων να είναι επικουρική. Αλλά, αλήθεια, αυτό είναι το θέμα μας; Η ποσόστωση;
Και ύστερα πόσο δύσκολη είναι η εξής βασική διάκριση; Οι μπαχαλάκηδες ακόμα κι αν κατά το παρελθόν κανακεύτηκαν, πεοθηλάστηκαν ή οτιδήποτε άλλο από την εγκληματική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ, δεν παύουν να εκπροσωπούν τον εαυτό τους και η δράση τους να είναι εξ ορισμού παράνομη. Η αστυνομία εκπροσωπεί το κράτος, την έννομη τάξη, θεωρητικά εσένα και εμένα αφού το κράτος είναι δημοκρατικό.
Εγώ λοιπόν χθες και εκατοντάδες άλλοι άνθρωποι που είδα ΔΕΝ ΜΙΣΟΥΜΕ τη δημοκρατία. ΕΜΑΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΗΣΑΝ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΟΥΜΕ ΧΘΕΣ. Και όσους κοπάνησαν στο κεφάλι δεν τους κοπάνησαν επειδή μισούν τη δημοκρατία, τους κοπάνησαν επειδή μπορούν, τους κοπάνησαν επειδή η δημοκρατία μας τους έχει δώσει το οκ. ΚΑΙ ΟΣΟ ΔΕΝ ΜΙΣΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ, ΟΣΟ ΔΕΝ ΞΕΡΝΑΜΕ ΜΕ ΑΥΤΕΣ, ΟΣΟ ΠΑΜΕ ΝΑ ΤΙΣ ΣΥΜΨΗΦΙΣΟΥΜΕ, δεν νομίζω πως δίνουμε δείγματα αγάπης προς τη δημοκρατία.

 
At 6/30/2011 10:50:00 μ.μ., Blogger celin said...

Χθες καταρριφθηκε η παπαρια που εκρωζαν σα κορακια τα φασιστοστομαρα, ειτε οριτζιναλ ειτε με δημοκρατικο της πουτσας μανδυα, οτι οι αστυνομικοι βαρανε μονο τους μπαχαλακηδες. Και οτι δεν υπαρχουν προβοκατορες.

Το ξυλο χθες το εφαγαν ειρηνικοι διαδηλωτες, γυναικες, παιδια, περαστικοι και θαμωνες μαγαζιων.

Εχει και μια παραπλευρη θετικη συνεπεια η χθεσινη χουντικη παρασταση:Πια ολοι πλην των υποστηρικτων της πρασινης σαπιλας, καταλαβαν τι παιζεται.
Εχε γεια αυταπατη μου, σημερα ολοι ξυπνησαμε απαλλαγμενοι απο αυτες.

 
At 6/30/2011 11:10:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Καταρχάς ψυχραιμία, δεν λέω εγκληματική οργάνωση τον ΣΥΡΙΖΑ, μη ψάχνεις παντού ένα Πάγκαλο. Μιλάω για την αριστερίστικη περιρρέουσα αντίληψη ότι η αντικαπιταλιστική και αντιαστική και "αντιστασιακή" δράση έχει την αξία της και τον ρόλο της ΑΚΟΜΑ και αν είναι βίαιη. Μιλάω για την αντίληψη ότι ευτυχώς που υπάρχουν τουλάχιστον "τα παιδιά" που αντιστέκονται, ακόμα και αν διαφωνούμε αλλά ψιλογουστάρουμε τη δράση τους. Μιλάω για τα συγκεχυμένα όρια κοινωνικης δράσης-αναβρασμού και φασιστικής βίας.

Η ποσόστωση λοιπόν ΕΧΕΙ σημασία αν είναι αυτή που άλλαξε την στάση της αστυνομίας προς το αποκρουστικότερο. Έχει με την έννοια αν αυτή η αλλαγή έγινε βάσει πολιτικού/αστυνομικού σχεδίου για να διαλυθεί φασιστικά μια συγκέντρωση ή λόγω της αδυναμίας να διατηρήσουμε μια ειρηνική συμπεριφορά ως πολίτες λόγω των επαναστατικού τίγρη που κρύβουμε μέσα μας.

Και αφού συμφωνώ ότι η ευθύνη της αστυνομίας, ως εκπρόσωπος του κράτους, είναι πολύ μεγαλύτερη, για πες μας πως θα έπρεπε η αστυνομία να αντιμετωπίσει τους κουκουλοφόρους που ανακατεύονται με άνεση με τους διαδηλωτές; Δεν μιλάω επιχειρησιακά, αλλά ως φιλοσοφία. Επίσης, οι αγανακτισμένοι, χωρίς να είναι εκπρόσωποι του κράτους, αλλά ως υπεύθυνοι πολίτες, τι στάση θα έπρεπε να έχουν απέναντι στους κουκουλοφόρους; Η ευθύνη τους είναι μηδενική, και ο ρόλος τους τελειώνει στη μούντζα; Θες να ξεράσω με τη στάση της αστυνομίας; Ξερνάω, αλλά δεν έχω καταλήξει αν τα πράγματα ήταν χειρότερα σήμερα αν λειτουργούσε διαφορετικά. Θες να παραδεχθώ ότι η δημοκρατία μας πλέον είναι ανάπηρη; Το παραδέχομαι αλλά δεν είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι οι πιστωτές και τα τσιράκια τους. Είναι και ήταν πάρα πολλοί άλλοι και μάλιστα πολύ πριν εμφανιστούν αυτοί.

Τέλος στη λογική του συμψηφισμού, με οδήγησε η δική σου λογική του συμψηφισμού της δράσης των κουκουλοφόρων με την εντός τους προβοκάτσια. Ότι βάζουμε στην άκρη τους λόγους ύπαρξης του δήθεν αυτονομημένου "μαύρου κουτιού" των κουκουλοφόρων για να τα ρίξουμε στην αστυνομία, έτσι ώστε να φταίει σφαιρικά και καθολικά.

 
At 6/30/2011 11:52:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

AΦ, δεν έψαξα τον Πάγκαλο σε σένα, γενικότερα το είπα. Για τα όρια του κοινωνικού συμβολαίου που λες και τα όρια της ανοχής στη βία που λες έχεις σε ένα βαθμό δίκιο.
Πάντως εχθές μου φαίνεται πάρα πολύ δύσκολο πως αυτό που συνέβη συνέβη επειδή η αστυνομία δεν είχε άλλη επιλογή. Αντίθετα μου φαίνεται να ήταν ο ορισμός της συνειδητής επιλογής.
Αναφορικά με την ευθύνη των αγανακτισμένων την προηγούμενη φορά είχαμε έμπρακτη απώθηση και αποδοκιμασία των μπαχαλάκηδων.
Προφανώς και για την ποιότητα της δημοκρατίας που έχουμε ευθυνόμαστε εμείς και όχι οι οποιοιδήποτε ξένοι. Αλλά μιλώντας για την δική μας ευθύνη, αν όντως η ευθύνη τμήματος της αριστεράς συνίσταται στην αδυναμία της να κατασταλάξει στο πώς βλέπει συγκεκριμένες πρακτικές σε διαδηλώσεις, η ευθύνη της μη αριστεράς και μιλάω κατ' εξοχήν για το τμήμα της κοινής γνώμης που δεν ανήκει στην αριστερά συνίσταται στο πόσο χαλαρά αντιμετωπίζει κλομπιές στο κεφάλι, αρκεί να μην είναι το κεφάλι του δικού της παιδιού που χτυπιέται.
Τέλος κανένα μα κανένα συμψηφισμό δεν έκανα εγώ. Καταντάει κουραστικό αλλά μπορώ να παραπέμψω σε ποστ που τα βάζω και με τους κουκουλοφόρους. Δεν είναι κάθε ποστ μου μια γενική περίληψη του κάθε τι που πιστεύω. Το μείζον χθες ήταν η αστυνομική ασυδοσία.

 
At 6/30/2011 11:53:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Xtina, συμφωνώ στα περί συλλογικότητας και στο ότι αυτός είναι ο σωστότερος αλλά και ο αποτελεσματικότερος τρόπος δράσης και αντίδρασης.

 
At 7/01/2011 12:01:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ναι πάντως για να μην κολλάμε μόνο με το θέμα της αστυνομικής ή της αντεξουσιαστικής βίας, να κοιτάξουμε λίγο δύο commonsensical πράγματα

1) Κατά πάσα πιθανότητα όντως δεν θα υπήρχαν λεφτά τον Ιούλιο, τουλάχιστον στο άμεσο επόμενο χρονικό διάστημα δηλαδή, και η κυβέρνηση δεν θα ρίσκαρε να κάνει κάτι που δεν θα ήξερε πως θα βγει μετά, από μόνη της και χωρίς απευθείας λαική εντολή.

2) Κατά πάσα πιθανότητα τώρα που το εξασφάλισαν (το "μεσοπρόθεσμο") θα κοιτάξουν λίγο να δουν μπας και υπάρχει καμιά ουσιαστική βελτίωση και αν όχι θα πάνε σε δημοψήφισμα/ εκλογές κάπου στον Σεπτέμβρη.

Αυτά νομίζω είναι τα δύο κεντρικά χαρακτηριστικά της κατάστασης, οπότε και οι πολλές φωνές και το πολύ το κύριε ελέησον τα σήματα της νίκης και οι αναφορές στον μελιγαλά αυτήν την στιγμή είναι κάπως άσκοπα. Προβλέπω ότι τελικά κάπου στο φθινόπωρο και όταν θα μπορεί το ΠΑΣΟΚ με ευκολία να νήψει τας χείρας του για παν ενδεχόμενο, θα κληθεί η χώρα να αποφασίσει τι θέλει, θα μάθουμε και οι ίδιοι τι θέλουμε δηλαδή γιατί μάλλον δεν ξέρουμε και οι ίδιοι ακριβώς.

 
At 7/01/2011 12:06:00 π.μ., Anonymous jojos said...

OB καλησπέρα,
το κύριο νόημα του σχολίου του κρυστάλλη ήταν (αν κατάλαβα καλά) να κάνουμε όλοι μας αυτοκριτική. Μιλάς για χιλιάδες που βγαίνουν στους δρόμους για να δηλώσουν την αντίθεσή τους με την πολιτική της κυβέρνησης ή της τρόικας κ.λπ. Έχεις ποτέ αναρωτηθεί ότι μπορεί να υπάρχουν και κάποιες χιλιάδες άλλων συμπολιτών μας που έχουν μια διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων; που μπορεί να θεωρούν σωστή η και λανθασμένη την πολιτική της τρόικας και της κυβέρνησης κι όμως να μη αντιδρούν με το τρόπο που εσύ επικροτείς; Αυτό είναι δημοκρατία, ο σεβασμός στην αντίθετη άποψη και στην πλειοψηφία.
Το ποστ (δικό σου) που μου είχε κάνει εντύπωση ήταν αυτό που προσπαθούσες να δικαιολογηθείς το γιατί κατέβηκες στην συγκέντρωση -διαμαρτυρία εναντίον του τζίγκερ. Μου φάνταζε αδιανόητο να σκέφτεται έτσι ένας συμπολίτης μου, με τόσο ωραία και πολλές φορές σκανδαλιστική σκέψη και γραφή. Παρ' όλα αυτά μ' αρέσει να παρακολουθώ μερικές φορές τις λεκτικές σου ακροβασίες για να μπορώ να διαβάζω σχόλια όπως του Κρυστάλλη και του ΑΦ.

 
At 7/01/2011 12:21:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Jojos, δημοκρατία είναι πράγματι ο σεβασμός στην αντίθετη άποψη. Και όσοι διαδηλώνουν είτε είναι περισσότεροι είτε λιγότεροι από εκείνους που υποστηρίζουν το μεσοπρόθεσμο, δεν προκύπτει από κάπου ότι δεν σέβονται την αντίθετη άποψη. Επίσης δημοκρατία είναι και το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του συνέρχεσθαι. Που καταλύεται όταν το κέντρο της πόλης είναι απροσπέλαστο από τα χημικά.
Από εκεί και πέρα ομολογώ κι εγώ πως παλιότερα μπορεί πράγματι να έβλεπα τα πράγματα πιο σχετικιστικά και τώρα να τα βλέπω πιο οριοθετημένα. Ωστόσο σε ακροβασίες δεν πιστεύω ότι επιδίδομαι. Ωστόσο δεν θα κρίνω εγώ τις απόψεις μου, αλλά εσύ και ο κάθε αναγνώστης :)

 
At 7/01/2011 12:29:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Oldboy, προσπαθώ ειλικρινώς, να θυμάμαι τι έχεις γράψει κατά καιρούς και να έχω πάντα υπόψιν μου σφαιρικά τη φιλοσοφία σου. Εν προκειμένω σχολίασα βάσει του αμέσως προηγούμενου σχολίου σου.

 
At 7/01/2011 12:58:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

«αν αυτή η αλλαγή έγινε βάσει πολιτικού/αστυνομικού σχεδίου για να διαλυθεί φασιστικά μια συγκέντρωση ή λόγω της αδυναμίας να διατηρήσουμε μια ειρηνική συμπεριφορά ως πολίτες λόγω των επαναστατικού τίγρη που κρύβουμε μέσα μας
...για πες μας πως θα έπρεπε η αστυνομία να αντιμετωπίσει τους κουκουλοφόρους που ανακατεύονται με άνεση με τους διαδηλωτές;»

ΑΦ, ελπίζω τον Αυγερόπουλο να τον θεωρείς έγκυρο και πεπειραμένο:
http://www.exandasdocumentaries.com/gr/news/interesting-articles/241-flertarontas-me-ton-thanato

«Περίπου στη 13.30 υπάρχει πολύς κόσμος συγκεντρωμένος μπροστά από την Βουλή. Δεν είναι κουκουλοφόροι. Δεν πετάνε πέτρες. Είναι γέροι, νέοι, γυναίκες, άντρες, φοιτήτριες και φοιτητές, εργαζόμενοι, άνεργοι που φωνάζουν συνθήματα, ρίχνουν την γνωστή μούντζα προς το κοινοβούλιο, και οι πιο θερμόαιμοι μπροστά - μπροστά άντε να εκτοξεύουν καμιά βρισιά εναντίον των αστυνομικών και να κουνάνε τα κιγκλιδώματα που έχουν στηθεί μπροστά στον Άγνωστο Στρατιώτη. Τίποτα το σημαντικό δηλαδή που να δικαιολογεί αυτό που θα ακολουθήσει. Ξαφνικά από παντού, από δεξιά, από αριστερά και από το κέντρο, αρχίζει μια γενική επίθεση των αστυνομικών δυνάμεων που απωθούν τους διαδηλωτές προς τα σκαλιά της πλατείας Συντάγματος. Φανταστείτε δηλαδή χιλιάδες ανθρώπους να τρέχουν αλλόφρονες προς ένα στενό άνοιγμα το πλάτος του οποίου δεν ξεπερνά τα δέκα μέτρα. Από πίσω τους τα ΜΑΤ, ρίχνουν μέσα στο πλήθος χειροβομβίδες κρότου λάμψης και δακρυγόνα, προκαλώντας πανικό. Άνθρωποι καίγονται από τις φλόγες, πνίγονται από τα δακρυγόνα δεν βλέπουν μπροστά τους και αρχίζουν να ποδοπατούν ο ένας τον άλλον και να κουτρουβαλούν στα σκαλιά. Υπάρχουν άνθρωποι λιπόθυμοι, άλλοι ποδοπατημένοι μέσ' τα αίματα. Παρόλα αυτά οι αστυνομικοί δεν αποχωρούν. Χτυπάνε με τα γκλομπς όποιον βρουν μπροστά τους, ανθρώπους δηλαδή που τρέχουν να σωθούν πατώντας ο ένας πάνω στον άλλον».

 
At 7/01/2011 08:38:00 π.μ., Anonymous Lex Luthor said...

Δεν περίμενα κάτι διαφορετικό από αυτά που ήδη διαβάζω. Νομίζετε ότι επί χούντας όλοι μιλούσαν για χούντα; Οι "φιλήσυχοι" κοίταζαν τη ζωούλα τους και αντιμετώπιζαν το καθεστώς σαν άλλη μια κυβέρνηση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Είτε γιατί δεν έβλεπαν κάτι κακό είτε γιατί δεν ήθελαν να δουν.

Αυτό θέλουν. Να κοιτάζουμε ο καθένας τη ζωούλα του. Μόλις τελειώσουν οι συλλογικές δράσεις και ο κόσμος φύγει από το δρόμο θα αρχίσουν οι ατομικές. Το "φιλελεύθερο" σύστημα θα δουλέψει σε όλο του το μεγαλείο και όλοι θα κυνηγάμε το μεροκάματο με μανία μη μας το κλέψει ο διπλανός. Καθένας για τον εαυτό του στους ολυμπιακούς αγώνες της ατομικής ελευθερίας.

 
At 7/01/2011 09:29:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Τον Αυγερόπουλο γενικά τον κατατάσσω στους ιδεολογικά στρατευμένους και μη έγκυρο στις ιδεολογικές του προσεγγίσεις. Τη συγκεκριμένη περιγραφή φυσικά δεν την αμφισβητώ, άλλωστε προκύπτει από παντού. Δεν γνωρίζω αν μέχρι τις 13:30 οι μπαχαλάκηδες δεν είχαν πιάσει ήδη δουλειά, οπότε το ερώτημα μου όμως παραμένει. Η αλλαγή της στάσης της αστυνομίας ήταν προσχεδιασμένη, ή λόγω της δράσης των κουκουλοφόρων πέρασε σε μοντ μηδενικής ανοχής για όλους; Επίσης κάτι που ειλικρινά δεν το γνωρίζω, μιας και δεν έχω προσωπική άποψη. Τα όρια μπαχαλάκηδων-διαδηλωτών είναι σαφή; Και δεν αναφέρομαι χωροθετικά αλλά όσον αφορά τη βίαιη συμπεριφορά.

 
At 7/01/2011 04:08:00 μ.μ., Anonymous Thrass said...

Δεν είναι χούντα. Μια χαρά δημοκρατία είναι, έστω στα όριά της. Γιατί, τι είναι η δημοκρατία; Ένα άθλιο ανθρώπινο κατασκεύασμα είναι, που όλοι εκθειάζουμε για να γλιτώσουμε τα χειρότερα. Σαν να ψηφίζεις ξερωγώ ΠΑΣΟΚ για να γλιτώσεις τη ΝΔ.

 
At 7/01/2011 07:38:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Το δηκτικό σημείο του σχολιασμού μου δεν αφορούσε στο εάν και κατά πόσο είσαι ένας αγανακτισμένος δημοκράτης που στηλιτεύει την αστυνομική βία, όπως θέλησες να παρουσιάσεις τον εαυτό σου στο κοινό σου αμυνόμενος, αλλά στην ανικανότητά σου να εμβαθύνεις στα γεγονότα, να αρθρώσεις συγκροτημένο λόγο αλλά και πόσο αυτό έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την ιδιότητα του αρθρογράφου μίας έγκριτης εφημερίδας.

 
At 7/01/2011 08:52:00 μ.μ., Anonymous Lex Luthor said...

Μια ερώτηση στον ανώνυμο. Πριν το συμπέρασμα περί αδυναμίας εμβάθυνσης του ΟΒ, διάβασες δεύτερο άρθρο ή κρίνεις μόνο από αυτό;

Η γνώμη μου για το δικό σου σχόλιο είναι ότι πρόκειται για σχόλιο-πέτρα κουκουλοφόρου. Περιεκτικό όσο μια πέτρα και γόνιμο όσο η ζημιά που προκαλει.

θα με ενδιέφερε όμως η δική σου εμβάνθυση.

 
At 7/01/2011 09:13:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Προς ΑΦ, απο καποιον που ηταν εκει και τις δυο μερες:

"Δεν γνωρίζω αν μέχρι τις 13:30 οι μπαχαλάκηδες δεν είχαν πιάσει ήδη δουλειά, οπότε το ερώτημα μου όμως παραμένει"

Τα επεισοδια ξεκινησαν ακριβως οπως λεει ο Αυγεροπουλος. Απο την πανω πλευρα, εκει που ηταν ο πολυς ανυποψιαστος κοσμος. Ηταν συγκλονιστικο, πραγματικος χημικος πολεμος εναντιον αμαχων, που φυσικα το εβαλαν στα ποδια και συνεχισαν να δεχονται χτυπηματα και ασφυξιογονα χημικα ενω ετρεχαν πανικοβλητοι.

"Η αλλαγή της στάσης της αστυνομίας ήταν προσχεδιασμένη, ή λόγω της δράσης των κουκουλοφόρων πέρασε σε μοντ μηδενικής ανοχής για όλους;"

Αυτο δεν μπορουμε να το ξερουμε. Εικαζω πως ηταν προσχεδιασμενο, δεν ηθελαν κοσμο συγκεντρωμενο την συγκεκριμενη μερα και αποφασισαν να απαγορευσουν οποιαδηποτε διαμαρτυρια, με την χρηση ασυστολης βιας. Υπαρχουν δεκαδες καταγγελιες για ξυλοδαρμους στα στενα κατω απο το Συνταγμα. Οποιον ξεμοναχιαζαν τον εσπαγαν στο ξυλο.

"Τα όρια μπαχαλάκηδων-διαδηλωτών είναι σαφή; Και δεν αναφέρομαι χωροθετικά αλλά όσον αφορά τη βίαιη συμπεριφορά."

Δεν ειναι καθολου σαφη ΠΛΕΟΝ. Εγω ειμαι απο αυτους που καταδικαζαν παντα την ανεγκεφαλη βια. Και γενικα πολυ ηρεμος ανθρωπος. Οταν σε "βιαζουν" με τετοιο τροπο ή φεύγεις ή μενεις και αντιστεκεσαι με βια. Πολυς κοσμος περασε απο την ειρηνιστικη θεωρια στην βιαιη πραξη. Καλώς ή κακώς.

 
At 7/01/2011 10:26:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δε συνομιλώ με ηλιθίους για λόγους αρχής και οικονομίας χρόνου. Παρόλαυτα, είναι ενδεικτικό το παράδειγμα της ανοησίας που θα αναφέρω, και το οποίο έρχεται σε συμφωνία με το χαμηλή στάθμη ποιότητας των κειμένων σου.
Ο Lex Luthor, στην προσπάθειά του να σε υπερασπιστεί, ως γνήσιος οπαδός, διερωτάται εάν σε κρίνω από αυτό το κείμενο ως αρθρογράφο της "Κ", αδυνατώντας να σκεφτεί ότι το συγκεκριμένο κείμενο ΔΕΝ αποτελεί άρθρο της "Κ". Πώς, επομένως, θα σε έκρινα ως αρθρογράφο από ένα μη-άρθρο; Επιπλέον, αν σε έκρινα μόνο από αυτό το κείμενο, το οποίο όπως είπαμε, ΔΕΝ είναι άρθρο στην "Κ", πώς θα μπορούσα να γνωρίζω τη πρότερη δραστηριότητά σου ως περιστασιακού αρθρογράφου της "Κ";
Όπως προείπα, η ηλιθιότητα είναι μια συνθήκη που φροντίζω να αποφεύγω διότι είναι σπατάλη χρόνου, καθώς ποτέ δε θα καταφέρει ο ανόητος να εννοήσει έναν ευφυή. Αποφεύγω ακόμα για λόγους αρχής την ηλιθιότητα γιατί η αντιπαράθεση ευφυούς και ηλιθίου, ζημιώνει τον ευφυή καθώς τον αποστερεί από μία πιο εποικοδομητική δραστηριότητα και ζημιώνει τον ηλίθιο ενισχύοντάς του τα αισθήματα κατωτερότητας και φθόνου προς τον εκείνον που υπερτερεί σε ευφυία.
Δεν σε εξαιρώ σημαντικά από την ιδιότητα του ανόητου μολονότι συνομιλώ μαζί σου. Η προηγούμενη απάντησή σου, όπου προσπάθησες να οχυρωθείς πίσω από την ταμπέλα του αγανακτισμένου δημοκράτη είναι ενδεικτική κουτοπονηριάς. Παράστησες ότι δεν καταλαβαίνεις σε τι αφορά το σχόλιό μου.
Το κοινό είναι καθρέπτης του ομιλητή του.

 
At 7/01/2011 11:15:00 μ.μ., Anonymous Lex Luthor said...

Υπερβολικά πολλές λέξεις για αντιπαράθεση σε ηλιθιότητα. Γιατι; Αυτοαναιρείσαι.

Το δηκτικό σημείο του σχολιασμού μου δεν αφορούσε στο εάν και κατά πόσο έχεις διαβάσει δεύτερο άρθρο του ΟΒ αλλά αν τα κατάλαβες.

Το συνηθέστερο χαρακτηριστικό του ηλιθίου είναι η ισχυρή του πεποίθηση για τη μη ηλθιότητα του.

 
At 7/01/2011 11:19:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Οκ, γνώμη σου είναι πως δεν έχω τη δυνατότητα να εμβαθύνω και να αρθρώσω συγκροτημένο λόγο. Εγώ προσπάθησα κουτοπόνηρα να διαφύγω αλλά εσύ ως πολύ ευφυής με γράπωσες, μολονότι αυτό σου κόστισε σε χρόνο που θα μπορούσες να είχες περάσει πολύ πιο εποικοδομητικά.

 
At 7/02/2011 10:14:00 π.μ., Anonymous Σωτήρης said...

«Είναι τυχαίο το ότι όλοι εκείνοι που με σοβαρότητα και συνέπεια δημιούργησαν, σκέφτηκαν και συμπεριφέρθηκαν σ' αυτόν τον τόπο μόνο συκοφαντίες, βάσανα και αχαριστία εισέπραξαν;…”

Από τον πρόλογο του ποιητή Θωμά Γκόρπα στη β’έκδοση (2003) του βιβλίου «Η Τεράστια Κοινωνική Σημασία των Βλακών στο Σύγχρονο Βίο. Μελέτη Κοινωνιολογική και Ψυχολογική»
Καλό βιβλίο και χρήσιμο.

 
At 7/02/2011 11:11:00 π.μ., Anonymous Κρυστάλλης said...

To σχόλιό μου που δεν κατανόησες, έχει να κάνει με μια τάση που διαπιστώνω, όλοι να διαμαρτύρονται εν ονόματι όλων, ασχέτως με το τι είχαν και τι έχασαν. Μπορώ να το καταλάβω ως ένδειξη αλληλεγγύης (όταν δεν είναι υποκριτικό), αυτό που δεν καταλαβαίνω ακριβώς είναι η οργή. Τέλος πάντων το σχόλιο είναι γενικό, προφανώς δεν είχα στο νου μου εσένα, αν και εν τέλει σε εσένα αναφέρθηκα αναγκαστικά.
Μιλώντας για αλληλεγγύη, σε σχέση με κάποια άλλα σχόλια εδώ: κάποιοι αντιλαμβάνονται ως κοινωνικό έργο το να ρίχνουν μούντζες στη Βουλή (ή να υποχρεώνουν άλλους να το πράττουν). Έχω συναντήσει ανθρώπους που θεωρούν σωστό και πατριωτικό να μην πληρώνουν φόρους ("σιγά μη τα δώσω στους κλέφτες να τα φάνε"). Ο πιτσιρίκος το πάει λίγο παραπέρα και κάνει καμπάνια κατά του ελληνικού τουρισμού, θέλοντας να κλείσει και κανά δυο τράπεζες στο μεταξύ, θεωρώντας φυσικά και αυτός ότι υπηρετεί έτσι την πατρίδα. Εντάξει, ο καθένας όπως μπορεί...
Εγώ από την άλλη παραδέχομαι ότι είμαι ατομιστής, πιστεύοντας ότι η κοινωνία οφείλει να δομείται πρωταρχικά σε άτομα (με κοινωνική συνείδηση) και όχι σε πλήθη (με ατομική συνείδηση) - τη γνωστή ρήση του Τολστόι βρίσκω πάντα εξαιρετικά επίκαιρη ("όλοι θέλουν να αλλάξουν το κόσμο αλλά κανείς δεν θέλει να αλλάξει τον εαυτό του"). Αναρωτιέμαι επίσης (όντως αναρωτιέμαι), ποια είναι τα επιτεύγματα των κοινωνικών αγώνων τα τελευταία χρόνια. Θυμάμαι μία περίπτωση που οι κινητοποιήσεις απέφεραν κάτι, συγκεκριμένα την ματαίωση του νόμου Γιαννίτση για το συνταξιοδοτικό πριν 10 χρόνια. Προφανώς θα υπάρχουν και άλλα παραδείγματα διαφορετικής υφής. Τέλος πάντων, αυτό θα μπορούσε να είναι μια μεγάλη και ενδιαφέρουσα κουβέντα.
Τέλος, για τις καταθέσεις στο εξωτερικό έχω διαβάσει τους τελευταίους μήνες καμιά ντουζίνα άρθρα για ενέργειες της κυβέρνησης για τη φορολόγησή τους -μη με βάζεις τώρα να τα ψάχνω ;) Αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν καρποφορήσει, αλλά τουλάχιστον δική μου εντύπωση είναι ότι το παλεύουν. Εκεί ήταν η διαφωνία μου μαζί σου.

 
At 7/02/2011 01:56:00 μ.μ., Blogger Dr.Fake (κατά κόσμον Κλαρκ Γκέϊμπελ) said...

Μπάτσος-ninja

http://kato-kefali.blogspot.com/2011/07/blog-post_01.html

 
At 7/02/2011 04:54:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος Πολίτης said...

Ειδικά αυτό το video με τη φερόμενη σύλληψη μέλους του ΝΑΡ είναι όλα τα λεφτά...

Οι αστυνομικοί προσπαθούν να απομακρύνουν τον ηλικιωμένο άνθρωπο προς το χώρο της Βουλής, και τα μαλακισμένα στήνουν σκηνικό, με έναν καραγκιόζη να φωνάζει "..αφήστε τον είναι ήρωας του Πολυτεχνείου...". Βρήκαν τροφή έτσι οι διάφοροι αριστεροί πουθενάδες. Δυστυχώς κατάφεραν και πάλι να καπελώσουν μια ακομμάτιστη (έστω και καθόλου στοχευμένη και σαθρή) εκδήλωση οργής του κόσμου.

Και το κακό είναι ότι όλη αυτή η χαζομάρα και ο παροξυσμός κυριαρχεί κι έχει γίνει καθεστώς.

Αλλόιμονό μας...

 
At 7/02/2011 05:00:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ο κύριος Κρυστάλλης στα κείμενά του, καταλήγει κάποτε στην εξής φράση: «…Αποδεικνύει ΜΟΝΑΧΑ ότι μεγάλος αριθμός ανθρώπων είναι πλέον αρκετά απελπισμένος για να βγει στους δρόμους, κάτι που το ξέρουμε όλοι».

Η παραπάνω φράση (προτού καν προβούμε σε αξιολόγηση τόσο της νοημοσύνης που κρύβεται μέσα της όσο και της συναισθηματικής της ωριμότητας) δημιουργεί δύο υποσύνολα του συνολικού πληθυσμού. Το υποσύνολο των όσων υποφέρουν (των απελπισμένων) που μοιάζει σαν να ορίζεται ως το υποσύνολο αυτών που πάντα θα είναι αναλώσιμοι, προκειμένου να περνούν καλά κάποιοι άλλοι, οι οποίοι απαρτίζουν και το ισχυρότερο υποσύνολο των υπολοίπων «όλων», που ανεβάζουν και κατεβάζουν τις (ίδιες με αυτούς) κυβερνήσεις, που δεν υποφέρουν, που «ξέρουν» (αλήθεια, τι σημαίνει εδώ «ξέρω»;) πόσο υποφέρουν οι πρώτοι, αλλά που τι να κάνουμε… δημοκρατία έχουμε, στην οποία πρέπει να υποφέρουν κάποιοι, για να ευημερούν ή έστω να επιβιώνουν ανεκτά κάποιοι άλλοι. Η αστυνομία και οι πάσης φύσεως δυνάμεις της, προφανώς, ευλόγως αλλά και δημοκρατικότατα (το εννοώ, μια και αυτό βλέπουμε να εννοούν ως δημοκρατία οι περισσότεροι δημοκράτες της) προστατεύουν τους «όλους» (το ισχυρό υποσύνολο) που ενώ γνωρίζουν πως κάποιοι υποφέρουν και «τις τρώνε» παντοιοτρόπως, δεν τους αποδεικνύει κάτι αυτό…

Επειδή ανήκω εκ θέσεως (για το εκ φύσεως θα δούμε, μια και δεν τα έχω τινάξει ακόμα) στο υποσύνολο των όσων υποφέρουν, των παριών και αναλώσιμων της δημοκρατίας (ασχέτως του αν δεν κατεβαίνω σε πλατείες επειδή απεχθάνομαι τον συνωστισμό) θέλω να διαβεβαιώσω την κύριο Κρυστάλλη πως το ότι το ξέρει πως υποφέρω, αλλά αυτό δεν του αποδεικνύει τίποτα, το έχει κάνει σαφές και κατανοητό. Θέλω όμως από την πλευρά μου να του κάνω κι εγώ κατανοητό, πως αν ω μη γένοιτο υποφέρει κάποτε εκείνος και τον ακούω να σφαδάζει, ελπίζω πως εμένα θα μου αποδεικνύει κάτι αυτό (πως δεν θα έχω αποκτηνωθεί εντελώς) και πως θα προσπαθήσω να τον ανακουφίσω, έστω κατανοώντας τον (μια και ο αλτρουισμός θεωρείται κατάπτυστος στον υπερσύγχρονο κόσμο των πετυχημένων, κι έτσι και πάω να τον βοηθήσω και πέραν του να τον κατανοήσω, ενδεχομένως να προσβληθεί και να με καταγγείλει στις «αρχές» του).

Επειδή η «πείνα» μου για ανθρωπιά με κάνει και παρανοώ συχνά (ενδεχομένως μάλιστα και να με αποκτηνώνει) αν έχω παρανοήσει και εδώ, ελπίζω να με συγχωρήσει ο κύριος Κρυστάλλης και να αποκαταστήσει , αν το θεωρεί αναγκαίο, την πλάνη μου.

Αργότερα διαβάζω να γράφει ο κύριος Κρυστάλλης: «Εγώ από την άλλη παραδέχομαι ότι είμαι ατομιστής, πιστεύοντας ότι η κοινωνία οφείλει να δομείται πρωταρχικά σε άτομα (με κοινωνική συνείδηση) και όχι σε πλήθη (με ατομική συνείδηση)»

Την ιδέα να είναι αντί για ατομιστής, ανθρωπιστής και να πιστεύει στην ανθρωπότητα που οφείλει να δομείται από ανθρώπους και όχι στην κοινωνία που οφείλει να δομείται από άτομα, πως την βρίσκει ο κύριος Κρυστάλλης;

Κατανοεί τη διαφορά;

 
At 7/02/2011 06:40:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@ 05.00 Ναι όντως στην αντιπαράθεση της ψυχολογίας του πλήθους με αυτή του ατόμου γίνεται να έρθεις και να πετάξεις ένα false dichotomy που σχεδόν εξισώνει το πλήθος με τον αλτρουισμό.

Έπρεπε όμως και να έβαζες και καμιά φωτογραφία με ανάπηρους και λεζάντα
"Τα επιχειρήματα μου είναι πάντα ορθά γιατί αναφέρομαι περισσότερο από εσάς στην δυστυχία των άλλων, σε βαθμό που να την εκμεταλλεύομαι, και σκιαγραφώντας το μισητό και απάνθρωπο προφίλ σας"

 
At 7/02/2011 08:24:00 μ.μ., Anonymous Κρυστάλλης said...

Προς τον κύριο ανώνυμο: έχετε όλη τη συμπάθειά μου για το γεγονός ότι υποφέρετε, εικάζω για λόγους μισθολογικούς. Βέβαιος είμαι ωστόσο ότι η συμπάθειά μου σας είναι αδιάφορη - η συμπάθεια δυστυχώς δεν τρώγεται. Θα μπορούσα επίσης να δηλώσω ανθρωπιστής, αλτρουιστής ή οτιδήποτε άλλο θέλετε. Θα άλλαζε τίποτε; Ένα σημείο που θέλησα ίσως έμμεσα να θίξω είναι ότι τελικά δεν μετράνε τόσο οι ιδέες μας όσο οι πράξεις μας - και ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματα των πράξεών μας. Θεωρώ, π.χ. οξύμωρο κάποιος να διαμαρτύρεται για διαφθορά όταν ο ίδιος κοιτάζει να κλέψει το κράτος όπως μπορεί. Κατά τ'άλλα η συζήτηση ήταν πολιτική και όχι προσωπική. Ιδέες συζητάμε εδώ, το τι κάνει ο καθένας το ξέρει ο ίδιος και οι άνθρωποι γύρω του. Δεν ξέρω γιατί η φράση που αναφέρετε σας προκάλεσε τόσο - ίσως σας φάνηκε κυνική, όμως σας διαβεβαιώ δεν ήταν. Απλώς δεν ήταν το θέμα μου οι διαδηλώσεις καθαυτές. (Παρεμπιπτόντως, δεν είμαι κατά των διαδηλώσεων, χωρίς να τις θεωρώ παράλληλα και ιδιαίτερα χρήσιμες). Επίσης μου πλάσατε με κάποια βεβαιότητα ένα προφίλ, αυτό του πλούσιου, πετυχημένου και κοινωνικά ανάλγητου. Γενικά θεωρώ ότι προσωπικές αναφορές μεταξύ αγνώστων στο διαδίκτυο είναι ανούσιες. Θα μπορούσα κάλλιστα να δηλώσω ότι είμαι ο Πάπας ή αγρότης στη Φλώρινα. Πάντως για τα πρακτικά, δεν ανήκω στην κατηγορία που αναφέρετε. Δημόσιος υπάλληλος είμαι, που μάλιστα υπέστη πολύ σημαντικές περικοπές στο μισθό του.

Πρωταρχική μου πρόθεση ήταν να κινηθώ προς τον μετριασμό των ιδεολογικών αντιπαραθέσεων που βλέπω να εμπεδώνονται στις συνειδήσεις. Προφανώς δεν τα κατάφερα. Υποθέτω ότι τελευταία οποιοσδήποτε λόγος που κινείται αντίθετα στο πνεύμα των ήμερών προκαλεί. Τέλος πάντων, καταλαβαίνω ότι οι καιροί είναι περίεργοι ας είμαστε όλοι διπλά προσεκτικοί με ότι λέμε και γράφουμε. Favete linguis, που λέγαν και οι Ρωμαίοι.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home