Το πολίτευμά μας
Όχι, δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε χούντα ακριβώς γιατί -ανάμεσα σε όλα τα άλλα- ο λαός απείχε από τις εκλογές. Στην χειρότερη έχουμε δια της αποχής απονομιμοποίηση της τρέχουσας εκδοχής του πολιτεύματος. Απονομιμοποίηση σκέτη όμως δεν συνιστά νομιμοποίηση κάποιου άλλου πράγματος. Να κάτσει να σκεφτεί ο λαός τι θέλει, ώστε αν δεν του κάνει η τρέχουσα εκδοχή του πολιτεύματος να βάλει στη θέση της μια άλλη. Και η αποχή δεν απαντάται μόνο στις εκλογές, απαντάται -συγκριτικά μιλώντας- και στη συμμετοχή στις διαδηλώσεις. Αντιλαμβάνομαι πλήρως το μπέρδεμα και το ότι μπορεί οι άνθρωποι να μην ξέρουν τι πρέπει να γίνει (μπας και ξέρω εγώ δηλαδή;), αλλά χούντα έχουμε όταν κάποιος έχει την εξουσία με το ζόρι. Όταν ο άλλος δεν τον θέλει να είναι στην εξουσία. Όχι όταν δεν ξέρει τι θέλει να είναι στην εξουσία, όχι όταν του τίθεται ένα σαφέστατο δίλημμα από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό πριν τις εκλογές και εκείνος ναι μεν δεν τον ψηφίζει για να τον στηρίξει, αλλά δεν τον καταψηφίζει κιόλας. Λαός ιδιωτών, λαός απεχόντων από τις κάλπες ή τις πορείες, λαός αμέτοχος -έστω επειδή βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο συνειδητοποίησης των πραγμάτων- δεν είναι λαός υπό χούντα.
---
Όχι, δεν έχουμε δημοκρατία. Όχι πια δηλαδή. Έχουμε δανειακή σύμβαση, έχουμε εκπλήρωση επιταγών δανειστών. Έχουμε εκπέσει από το καθεστώς της κυρίαρχης χώρας σε καθεστώς οφειλέτη χρημάτων. Σύμφωνοι, δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση μας έφερε εκεί, σύμφωνοι, ο λαός απλώς στραβώνει και δεν του αρέσει αλλά δεν επαναστατεί άρα τελικά και κατ' αποτέλεσμα η αποχή του συνιστά ανοχή, ωστόσο το γεγονός παραμένει ότι η δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα όπου η νομοθετική και η εκτελεστική εξουσία αποφασίζουν και κυβερνούν εκείνες, βάσει όσων εκείνες κρίνουν σωστά. Οι βασικές αποφάσεις για την πορεία της χώρας παίρνονται ανά τρίμηνο από τους δανειστές μας και δεν περνάνε καν από το κοινοβούλιο, αφού τις υπογράφει απλώς ως εκπρόσωπος ημών των οφειλετών ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Το πολίτευμα λοιπόν που έχουμε από τον Μάιο του 2010 είναι κάτι μπάσταρδο. Είναι μπάσταρδο δηλαδή από τότε που οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του ελληνικού λαού αποφάσισαν ότι ο ρόλος τους είναι διεκπεραιωτικός (ή στην περίπτωση των επικαιροποιήσεων του μνημονίου και ευθέως άχρηστος), από τότε που απεκδύθηκαν την εξουσία τους και την παραχώρησαν στους δανειστές μας. Για την ακρίβεια εκείνο που συμβαίνει και σε εμάς και δείχνει να συμβαίνει και γενικότερα είναι η μετατροπή των πολιτευμάτων σε εκτός θέματος τρόπους οργάνωσης των κοινωνιών. Η πολιτική οργάνωση μιας κοινωνίας καθίσταται εκτός θέματος, όταν τα χρήματα που απαιτούνται για την οικονομική οργάνωσή της παύουν να φτάνουν. Έρχονται τότε οικονομικοί οργανισμοί και λένε για να συνεχίσετε να έχετε λεφτά θα κάνετε αυτό και εκείνο. Eμείς έχουμε τα λεφτά, εμείς δανείζουμε, εμείς αποφασίζουμε.
---
Δανειακή σύμβαση έχουμε, με ανά τρίμηνο αναθεωρούμενους όρους, προκειμένου να καταβληθεί η εκάστοτε επόμενη δόση. Αυτό είναι το πολίτευμα της Ελλάδας, σήμερα, 17 Δεκεμβρίου του 2010, και ώρα οκτώ παρά τέταρτο.
42 Comments:
Αν και κατά την άποψή μου, η οικονομική υποτέλεια δεν ταυτίζεται με την πολιτική υποτέλεια και την κοινωνική ανελευθερία, θα συμφωνούσα μαζί σου αν οι πιστωτές καθόντουσαν με το ζόρι στα κεφάλια μας για να πάρουν πίσω το λεφτά τους. Έχουν κάτσει όμως, επειδή επιπροσθέτως, δεν θα μπορούσαμε να λειτουργήσουμε ως κράτος και ως πολιτική και πιθανώς ως εθνική οντότητα αν δεν μας έδιναν νέα δάνεια, μιας και δεν νομίζω ότι υπάρχει λογικός άνθρωπος που θα πίστευε ότι θα μπορούσαμε να μηδενίσουμε, εντός εβδομάδων, το πρωτογενές έλλειμμα, χωρίς να έχουμε νεκρούς από πείνα, από αρρώστιες και από ταραχές. Είμαστε μια βομβαρδισμένη χώρα (σε ότι αφορά τουλάχιστο το δημόσιο τομέα), όχι από ξένους, αλλά από εμάς τους ίδιους, ότι έννοια και να θέλει να δώσει ο καθένας στο εμείς οι ίδιοι. Εντέλει ένα δημοψήφισμα να έλυνε τα χέρια κάποιων και να ηρεμούσε τις ανησυχίες άλλων. Αν είναι να πάρει ο διάολος, ας γίνει αφού έχουμε πάρει την μέγιστη ευθύνη να το αποφασίσουμε, ως λαός.
H δημοκρατία έχει αντικατασταθεί από την εικόνα της.
Δεν είναι χούντα γιατί μεταμορφωθήκαμε οι περισσότεροι από πολίτες σε ιδιώτες σαν τους ανθρώπους στο Invation of the Body Snatchers του Philip Kaufman. Δεν χρειάζεται να μας επιβάλουν εξωτερικά την ανελευθερία τη φέρουμε μέσα μας. Ίσως το πολίτευμα μας πράγματι να είναι μια δανειακή σύμβαση σαν τις συμβάσεις καταναλωτικών δανείων που υπογράφει κάθε ιδιώτης με τις τράπεζες χωρίς να κοιτάξει καν τα ψιλά γράμματα, όπως δεν κοίταξαν και οι γ΄ κατηγορίας γραφειοκράτες που μας κυβερνούν με τη θέληση μας ή την ανοχή μας (βλέπε:αποχή).
- "Όχι,δεν έχουμε δημοκρατία"- "Όχι,δεν έχουμε χούντα"
"Το πολίτευμα είναι κάτι μπάσταρδο.."
...........
- Θα πρέπει, όντως, να ψάξουμε και να διερευνήσουμε αρκετά ώστε να βρούμε τις κατάλληλες λέξεις για να περιγράψουμε τι στα κομμάτια έχουμε τελικά, Old Boy.
Η " Δανειακή Σύμβαση μεταξύ Ελλάδας – κρατών μελών Ευρωζώνης" δεν είναι όμως απλά μια δανειακή σύμβαση.
1.Προβλέπεται στους όρους της σύμβασης η εξουσία στους δανειστές μας (Δ.Ν.Τ) στην κατάσχεση περιουσίας του ελληνικού δημοσίου.
Αυτό, βάσει του συντάγματος, για να κυρωθεί η σύμβαση, απαιτούσε τα 2/3 των μελών του κοινοβουλίου μας.
Δεν έχει, λοιπόν κυρωθεί η σύμβαση.
Δια ενός νόμου, εισήχθησαν οι όροι της σύμβασης και εξουσιοδοτήθηκε για την διεκπεραίωσή της ο κ. Ππακωνσταντίνου.
Η σύμβαση, (και όμως, ναι) είναι ακόμη αντισυνταγματική..
2. όροι της σύμβασης, επιπλέον, αντιβαίνουν στο συνταγματικό δίκαιο.
Τίθεται θέμα Συντάγματος, εν ολίγοις.
Έτσι όπως το παρουσιάζεις φαίνεται να έχεις δίκιο, αλλά...
Σίγουρα δεν έχουμε δημοκρατία, τέλος μ' αυτό. Όμως το επιχείρημα με το οποίο στηρίζεις ότι δεν έχουμε χούντα αφού αυτή την "κυβέρνηση" τη θέλουν κάποιοι που είτε την ψήφισαν είτε δεν πήγαν να την καταψηφίσουν, δεν είναι γερό. Και τη χούντα του Παπαδόπουλου, ανεξαρτήτως πώς ήρθε στην εξουσία, κάποιοι την ήθελαν. Αυτό δεν την έκανε μη χούντα.
(Δεδομένου ότι ξέρω πως τις τελευταίες μέρες, είμαι συνεχώς άκυρη -ναι, εντάξει, μπορεί μέχρι και πάντα- διεκδικώ το ελαφρυντικό αυτής της επίγνωσης, κατά συνέπεια επιείκεια.) :))
Έτσι λοιπόν, και μιας και από τη στιγμή που έγραψες το ποστ πέρασε πολλή ώρα και τώρα πια είναι 11.15, προτείνω τη λύση της διατύπωσης: "χουντοσυμβασιακή δανειοκρατία".
Αν και δεν προσθέτω κάτι στη συζήτηση,συμφωνώ απόλυτα...ποιός να το φανταζόταν όταν το προέβλεψε καταρχήν ο Γιανναράς,για να το παραδεχθεί λίγο πιο μετά ο πορφυρογεννητος έπαρχος/σύγχρονος Πινόκιο...
Δεν έχουμε Χούντα, λοιπον, αλλά έχουμε Κατοχή. Ωραιοτατα! :(
«η οικονομική υποτέλεια δεν ταυτίζεται με την πολιτική υποτέλεια και την κοινωνική ανελευθερία»
Δεν υπάρχει πολιτική υποτέλεια όταν υπαγορεύονται -ουσιαστικά αδιαπραγμάτευτα- τέτοιου είδους τομές; Αν δεν συνιστά αυτό πολιτική υποτέλεια, τότε και εγώ δεν ξέρω τι συνιστά.
Όσο για την κοινωνική ανελευθερία, θα πω κάτι που δεν σχετίζεται ευθέως με το μνημόνιο. Η εικόνα είχε αρχίσει να σχηματίζεται έτσι αρκετά πριν από αυτό: τελειώνω το ποστ και ανηφορίζω από την Κάνιγγος την Ακαδημίας. Μέχρι να φτάσω στο «Όπερα» είδα αγκυροβολημένους τουλάχιστον τριάντα αστυνομικούς, διαμοιρασμένους σε κάθε διασταύρωση της Ακαδημίας. Άλλοι με μηχανές, άλλοι χωρίς. Και ήταν ένα βράδυ που δεν είχε διαδηλώσεις ή κάτι έκτακτο. Ήταν ένα βράδυ μέσα στις χριστουγεννιάτικες γιορτές. Οπότε δεν ξέρω πόσο μπορεί να περηφανεύεται για την ελευθερία της μια κοινωνία που έχει ανάγκη (;) ΤΟΣΗΣ αστυνόμευσης ή μια κοινωνία που η πρωτεύουσά της πρέπει αναμφίβολα να κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ κατανάλωσης δακρυγόνων. Για να μην πάμε την κουβέντα σε κουκουλονόμους κλπ κλπ
Lex, εικόνα όμως ραγισμένη και έτοιμη να συντριβεί.
Καινο-τόπιο, συμφωνώ πως το κλειδί είναι η εσωτερίκευση της ανελευθερίας, του φόβου ή της πεποίθησης πως δεν υπάρχει άλλος τρόπος και πως εμάς δεν μας πέφτει άλλος λόγος από το να ακούμε τι μας λένε και να ψηφίζουμε μια φορά στα τέσσερα χρόνια ένα από τα δύο μεγάλα, υπεύθυνα και με πρόγραμμα κόμματα.
Σπίθα, δες κι αυτό: http://www.dsanet.gr/epikairothta/AnakoinwseisThlematikhs/aao.pdf
Ρ, ναι, αλλά την έκανε χούντα (εκτός από τον τρόπο που την άσκησε) και ο τρόπος που πήρε την εξουσία. Το «δανειοκρατία» πάντως είναι ωραίος όρος, γιατί πέραν όλων των άλλων, για τους σκληροπυρηνικούς γαπαπανδρεϊκούς μπορεί να εκληφθεί ως ένα βήμα πιο κοντά προς το να γίνουμε επιτέλους Δανία του νότου ;)
Square, σε ποιά πρόβλεψη του Γιανναρά αναφέρεσαι; Γιατί τραγουδά το τέλος της Ελλάδας κάθε βδομάδα επί δεκαετίες ;)
Ροδιά, δεν έχουμε Κατοχή, αλλά Ανοχή ;)
Oldboy, οι περισσότερες τομές που αναφέρεσαι θα τις επιχειρούσε η κυβέρνηση, έτσι κι αλλιώς είτε υπό διαπραγμάτευση είτε όχι. Συμφωνούμε φαντάζομαι, ότι μια κυβέρνηση έχει το δικαίωμα να επιχειρήσει αλλαγές, χωρίς να είναι υποχρεωμένη να διαπραγματευτεί με τους ενδιαφερόμενους. Άρα το θέμα δεν είναι η μη διαπραγμάτευση, αλλά το γεγονός ότι αποφασίζει άλλος από την κυβέρνηση. Θεσμικά έχεις δίκιο, πρακτικά δεν νομίζω ότι θα ίσχυε κάτι διαφορετικό, και επικοινωνικά η κυβέρνηση χρησιμοποιεί το μνημόνιο για να προχωρήσει τις αλλαγές.
Τώρα θα εκφράσω μια τολμηρή σκέψη. Παλιότερα αυτοί που είχαν λυσσάξει με την επιτάχυνση της πολιτικής ενοποίησης της Ευρώπης ήταν οι φιλελεύθεροι. Τώρα σχεδόν όλοι επιτάσσουν αυτή την ανάγκη, γιατί αποδείχθηκε ότι η ΕΕ έμεινε πίσω από την αντίστοιχη οικονομική ενοποίηση. Αν προβάλαμε το πρόβλημα που έχουμε σήμερα στο μέλλον, όπου θα είμαστε μια χαλαρή ομοσπονδία, δεν θα ήταν και λογικό και δημοκρατικό το σύνολο της ΕΕ να βοηθήσει και να αποφασίζει για λογαριασμό, και για κάποιο διάστημα, του "προβληματικού" μέλους της; Το να αποφασίζει για σένα και για κάποια σημαντικά πράγματα, ένας υπερεθνικός δημοκρατικός σχηματισμός, στον οποίο ανήκεις εθελοντικά, είναι απαραιτήτως χουντικό;
Αναφέρομαι σε κείμενο του την εποχή ακόμα του "Λεφτά υπάρχουν" δηλ.πριν 12-12 μήνες όπου μιλούσε για την αναπόφευκτη παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας και δυαντότητας αυτοκαθορισμού του Οφειλέτη.
Στα τόσα χρόνια που ζούσαμε με δανεικά ήταν η πρώτη φορά που διάβασα κάτι τέτοιο,αρκετά πριν το παραδεχθεί εν είδει προειδοποίησης ο Κωπηλάτης.
Μα είναι δυνατόν να συναρτάς την έντονη παρουσία αστυνομικής δύναμης, και μάλιστα σε εντελώς συγκεκριμένους χώρους και για διαφορετικούς λόγους στον καθένα, με την κοινωνική ελευθερία; Δεν κάνει συγκεντρώσεις όποιος θέλει; Δεν λέει ο καθένας ότι θέλει όπου θέλει; Ήρθε κανένας μπάτσος από αυτούς τους πολλούς να σου πει τι θα γράφεις και τι όχι; Η παρουσία μπάτσων φυσικά έχει να κάνει με την πιθανότητα επεισοδίων, είτε αυτή τά θεωρεί κανείς δικαιολογημένα είτε όχι, και φυσικά αυτή η αυξημένη πιθανότητα σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με την κοινωνία. Αλλά υπάρχει για να αποθαρύνει αυτούς τους (στη περίπτωση που περιγράφεις) λίγους που θα αποπειραθούν επεισόδια και όχι για να σου σπάσουν εσένα τον τσαμουκά. Και να μην ξεχνάμε και τον χαμό με τους μετανάστες στο κέντρο. Και το ρεκόρ δακρυγόνων, μήπως συναρτάται με το ρεκόρ μολότωφ, και το ρεκόρ μπουκάρισμάτων και το ρεκόρ σπασιμάτων; Όλα αυτά οφείλονται μόνο σε οικονομικές συνθήκες ή και σε χρόνιες σχεδόν θεσμοθετημένες μορφές διαμαρτυρίας; Δηλαδή έχω δει το ΤΑ στην Καλλιδρομίου να καίγεται μπροστά μου. Ε, δεν νομίζω ότι αυτοί που το έκαναν, το έκαναν επειδή πεινούσαν, ή επειδή έχουμε χούντα, ή επειδή δεν διαλέχθηκε κάποιος μαζί τους.
Αποκαλυπτικό το λινκ, που παραθέτεις Old Boy. Προεκτείνει το θέμα.
Τυχαίο που απουσιάζει από τον έντυπο τύπο;
Έκτός από την μη κύρωση για κατάσχεση δημόσιας περιουσίας, οι νόμοι περικοπής μισθών (ν.3845/2010, ν.3388/2010) είναι προσβαλλόμενες πράξεις αφού αντίκεινται στο Σύνταγμα της Ελλάδας(ν.3205/2003), ενώ παραβιάζεται, ταυτόχρονα και το Πρωτόκολλο Ευρωπαίκής Σύμβασης Ανθρώπων.
Old Boy γιατί σε χαλάει η παρουσία 30 ατυνομικών στο κέντρο;
Μήπως είναι δημοκρατικότερο η πόλη να παραδίδεται στο έλεος των μπαχαλάκιδων και του κάθε πικραμένου?
Μήπως δε είναι πιο δημοκρατικό 100 άτομα να κλείνουν το κέντρο της Αθήνας επείδή θέλουν να διαμαρτυρηθούν για κάτι που δε γουστάρουν?
είχαμε δημοκρατία έως τώρεα?
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ακούω για έλλειμα δημοκρατίας, ότι 5 - 10 ισχυροί ανεβοκατεβάζουν κυβερνήσεις ότι τα κανάλια ρυθμίζουν την ενημέρωση και επομένως τη λαική βούληση. Τι το διαφορετικό έχουμε τώρα?
Πέρα από το να κολλάμε στο αν η εσπευσμένη νομοθετική δραστηριότητα της κυβέρνησης συνιστά χούντα ή όχι, μήπως να κοιτάξουμε ποια ήταν η΄χώρα μας πριν γίνει η σύμβαση του μνημονίου? Μια χώρα αποκρουστική για νέους ανθρώπους, αποκρουστική για σοβαρές επενδύσεις, θεσμικά ανεπαρκέστατη που παρήγαγε πολύ λίγα σε σχέση με τις δυνατότητές της.
Δεν είμαι συνταγματολόγος αλλά αν θεωρείται συνταγματική εκτροπή ένα σύνολο νομοθετικών δράσεων που σε μεγάλο βαθμό προσπαθούν να εξορθογίσουν τη κατάσταση (και που βέβαια μπορεί να περιέχουν επώδυνους όρους) τότε το σύνταγμα έχει μεγάλο πρόβλημα.
Γιατί δε προστάτεψε σε καμιά περίπτωση (όχι το Συνταγμα αυτό καθ' εαυτό αλλά κυρίως αυτοί που το εφαρμόζουν) όλα αυτά τα χρόνια τον Ελληνα Πολίτη, όταν η αξιοπρέπειά του καταρακώνονταν, κι όταν η χώρα κατρακυλούσε.
Δεν είδα κανένα από τους υπερασπιστές του συντάγματος, να το επικαλούνται όταν οι γιατροί του ΕΣΥ και του ΙΚΑ για παράδειγμα τα παίρναν από τις φαρμακευτικές εταιρείες, γράφοντας αβέρτα φάρμακα χωρίς να υπάρχουν αντίσοιχες ανάγκες φεσόνοντας τα ασφαλιστικά ταμεία. Είδα όμως ότι μέσα στις μεταρυθμίσεις που ζητούσε η Τρόικα ηταν και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση που βάζει τέρμα σε μεγάλο βαθμο σε αυτή τη καταλήστευση των ταμείων.
Τελικά τι είναι πιο οφέλιμο για το πολίτη? Η "Χούντα" του μνημονίου ή η "Δημοκρατία" που βιώναμε ως τώρα?
δικό μου το προηγούμενο σχόλιο
Δανειοκρατούμενη Οικογενειοκρατία έχουμε! Το βρήκα! ;)
Αν και δε μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι, στη "δημαγωγία της δημοκρατίας" είχα κάνει πολλάκις λόγω για τη φενάκη της δημοκρατίας.
Η αποχή είναι η άλλη αυταπάτη του "μηνύματος". Είναι όμως και η ουσιαστική αποδοχή της αντίληψης ότι εγκαταλείπουμε τη μοίρα μας στα χέρια των ειδικών. Και η αποχή δεν είναι μόνο εκλογική, απλώνεται σε κάθε συμμετοχική και κοινή δράση.
Έλα μωρή Ιερά Σύνοδος, βγες μπροστά στον αγώνα :))
“Το να αποφασίζει για σένα και για κάποια σημαντικά πράγματα, ένας υπερεθνικός δημοκρατικός σχηματισμός, στον οποίο ανήκεις εθελοντικά, είναι απαραιτήτως χουντικό;”
Αγαπητέ κύριε ΑΦ
Θα ήταν ωραία να ήταν έτσι όμορφα και αγγελικά πλασμένος ο κόσμος.
Square, τότε πάσο :)
Ανώνυμε Πολίτη, αυτή είναι η άποψή σου και είναι σεβαστή. Το θέμα όμως είναι ότι στη δημοκρατία η άποψή σου (περί του ποιά μέτρα πρέπει να παρθούν και προς ποιά κατεύθυνση) για να εφαρμοστεί θα πρέπει να είναι (έστω και σχετικά) πλειοψηφική. Οπότε ακόμα και να εξυγιαίνουν τη χώρα τα μέτρα που παίρνονται, ακόμα και να την εξορθολογίζουν, ακόμα και να τη σώνουν, ναι, δεν είναι δημοκρατικός ο τρόπος με τον οποίο παίρνονται. Δημοκρατία υποτίθεται πως είναι το πολίτευμα που δεν υπάρχει εκ των προτέρων το αντικειμενικά σωστό, αλλά ο λαός αποφασίζει ποιό είναι το σωστό. Ζούμε λοιπόν τώρα σε ένα καθεστώς που το «σωστό» φεύγει από τον τομέα της πολιτικής (άρα της δημοκρατίας) και πηγαίνει στον τομέα της οικονομίας, όπου δήθεν αντικειμενικοί νόμοι της παγκοσμιοποιημένης αγοράς «πρέπει» να εφαρμοσθούν και επί των κεφαλών ημών, προκειμένου να συνεχίσουν να μας δίνουν λεφτά.
Όσο για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση φυσικά και να γίνει. Το ότι δεν την κάναμε και μόνοι μας όμως δεν οφείλεται σε κάποια ιδεολογική βάση στην οποία στηριζόταν το προ μνημονίου καθεστώς. Χίλια μύρια κακά είχε ο τρόπος που διοικούταν και λειτουργούσε η Ελλάδα ως το μνημόνιο. Αυτό κανένας δεν το αμφισβητεί.
Φαινομενικά ο κόσμος είναι αμέτοχος. Όμως η πιο σωστή παρατήρηση είναι ότι ο κόσμος δεν "δημιουργεί" κοινωνικό πολιτικό προϊόν.
Δηλαδής...
α) Από τη μία δεν υπάρχουν οι πολιτικές υποδομές για να συμμετάσχει σε κάτι έτοιμο. Τα σωματεία είναι ή εργοδοτικά ή ανύπαρκτα στον ιδιωτικό τομέα, κι ο φόβος μεγάλος για το αν θα έχει κάποιος τη δουλειά του αν ασχοληθεί.
β) εμπιστοσύνη δεν έχει υπάρεξει ακόμα στον δίπλα και γενικά στις δυνάμεις της ίδιας της εργαζόμενης κοινωνίας. Το ή μαζί θα πολεμήσουμε ή μαζί θα τη γαμήσουμε δεν έχει μπει ψηλά στο σουρωτήσι του μυαλού μας. Η όποια συμμετοχή τελικά γίνεται βάσει των όρων της ιδιώτευσης.
γ) με δεδομένα τα δύο απο πάνω (αν ισχύουν) δε μπορεί να υπάρξει μαζική συμμετοχή άμεσα αν πρώτα δεν δημιουργηθούν οι συνθήκες της συμμετοχής. Και αυτό ειναι δυσκολότερο γιατί πρέπει πρώτα να δωθούν κάποιες μοναχικές μάχες (δυστυχώς) από ανθρώπους που θα μπούν μπροστά.
Πως αλλιώς θα γίνει ένα σωματείο σε ένα σουπερμάρκετ που τους έχουν ταράξει στο τετράωρο?
Τα λέω αυτά γιατί η πορεία μπορεί να έχει σχετικά μικρή συμμετοχή για "χούντα", όμως η ουσία βρίσκεται στην καθημερινότητα.
AΦ, αν υποθέσουμε πως ισχύει αυτό που λες, πως η κυβέρνηση τα ίδια θα έκανε, αλλά βάζει μπροστά την τρόικα για να τα κάνει, τότε η απάντηση είναι πως αν η κυβέρνηση επιχειρούσε να τα κάνει αυτά χωρίς την τρόικα πολύ απλά δεν θα μπορούσε να τα κάνει. Το επίπεδο της αντίδρασης και στην κοινωνία αλλά και μέσα στους κόλπους του κόμματος και της βουλής θα ήταν τέτοιο που αποκλείεται να περνούσαν όλα αυτά. Και προφανέστατα καλώς δεν θα περνούσαν, αφού η κυβέρνηση εξελέγη διακηρύσσοντας τα ακριβώς αντίθετα. Και δε νομίζω να διαφωνείς ότι ναι μεν τα κόμματα δεν εκλέγονται υποχρεωμένα να εφαρμόσουν κατά γράμμα κάθε λέξη του προγράμματός τους, ωστόσο άλλο αυτό και άλλο να διακηρύσσουν προεκλογικά πως θα πάνε προς φουλ βορά και μετακλογικά να τραβάνε προς φουλ νότο.
Επίσης στην φράση «ένας υπερεθνικός δημοκρατικός σχηματισμός» (ο οποίος θα αποφάσιζε για μένα) η λέξη κλειδί είναι προφανώς η λέξη «δημοκρατικός». Το ΔΝΤ δεν είναι δημοκρατικός σχηματισμός, ούτε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Αν φτάσουμε αύριο στην πολιτική ενοποίηση της Ευρώπης να το συζητήσουμε το θέμα, έχει υπέρ έχει και κατά. Αλλά είναι εντελώς διαφορετικό το να υπάρχει ένα ευρωπαϊκό κοινοβούλιο που να εκλέγεται από τους πολίτες της Ευρώπης και αυτό να βγάζει την Ευρωπαϊκή Κυβέρνηση και εντελώς διαφορετικό να αποφασίζουν για μένα Οικονομικοί Οργανισμοί. Δεν τους ψήφισα, δεν ρώτησαν ποτέ τη γνώμη μου και ακόμη και αν εξαρτάται η ευημερία μου από αυτούς ή η ίδια μου η ζωή από αυτούς, ας με ρωτήσουν πρώτα τι θέλω και πώς το θέλω. Δεν είμαι δίχρονο. Έτσι για να αντιστρέψω το δικό σου σχόλιο περί δημοψηφίσματος, αν οι λαοί της Ευρώπης αποφασίσουν πως πρέπει να τους πάρει ο διάολος του νεοφιλελευθερισμού ΑΣ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ. ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΣ. ΟΧΙ ΩΣ ΜΕΛΗ ΕΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ.
Τέλος, για το θέμα των αστυνομικών (και απαντάω και σε σένα και στον Ανώνυμο Πολίτη) εγώ καλώς ή κακώς δεν μεγάλωσα σε περιβάλλον όπου ο αστυνομικός θεωρούνταν «μπάτσος», δεν έμαθα από μικρός να βλέπω τον αστυνομικό με καχυποψία ή με αρνητικά συναισθήματα. Ωστόσο εκείνο που συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα είναι μια διαρκής αλυσίδα όπου δεν ξέρω αν η κότα κάνει το αυγό ή το αυγό την κότα, πάντως ΣΙΓΟΥΡΑ, ΕΝΤΕΛΩΣ ΣΙΓΟΥΡΑ, ο τρόπος συμπεριφοράς των αστυνομικών δυνάμεων, ιδίως σε διαδηλώσεις, πολλαπλασιάζει τα φαινόμενα αυριανής βίας, αυριανής οργής, συναθροίζοντας αρνητικότατες παραστάσεις σε ολοένα και μεγαλύτερο μέρος ανθρώπων. Οπότε ναι, οι διαδηλώσεις στην Ελλάδα είναι ελεύθερες, κάποιος θα πει πως γίνονται περισσότερες εδώ παρά πουθενά αλλού, ωστόσο και ο αστυνομικός τρόπος αντιμετώπισής τους φτάνει συχνότατα στο να τις ακυρώνει, να τις διαστρέφει, να τις (να και η κακιά η λέξη) καταστέλει. Και ανεξάρτητα από το πώς νιώθω εγώ για τους αστυνομικούς η εικόνα χθες βράδυ με εντυπωσίασε, σκεφτόμενος πώς θα ένιωθα αν ήμουν τουρίστας και έβλεπα σε μια άλλη χώρα ντουζίνες αστυνομικούς σε κάθε τετράγωνο. Ανεξάρτητα λοιπόν από το ποιός ξεκινά τι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ η χθεσινή εικόνα της εορταστικής Ακαδημίας δεν είναι μια εικόνα που δείχνει μια δημοκρατία στο φουλ της κοινωνικής ελευθερίας της. Δείχνει ένα πολίτευμα που φοβάται κάποιους από τους πολίτες του. Και πάντως δεν αναφέρομαι στους κακοποιούς του, ούτε στους ναρκομανείς του.
Αrk, συμφωνώ με το σχόλιό σου.
«ή μαζί θα πολεμήσουμε ή μαζί θα τη γαμήσουμε δεν έχει μπει ψηλά στο σουρωτήσι του μυαλού μας».
Όχι μόνο αυτό, αλλά προωθείται έντονα το ακριβώς αντίθετο: το να γαμήσουμε και να πολεμήσουμε ο ένας τον άλλο, αφού:
α) ο ιδιωτικός υπάλληλος πρέπει να μισήσει τον δημόσιο και τον υπάλληλο της ΔΕΚΟ αφού αυτός κατέστρεψε την οικονομία και άρα τελικά αυτός είναι ο δικός του εχθρός,
β) οι νεότερες γενιές να μισήσουν τις παλιότερες, που ζώντας πάνω από τις δυνάμεις τους και κάνοντας πάρτι καταχρέωσαν τη χώρα και υποθήκευσαν το μέλλον τους.
Έτσι η ισότητα πρέπει να έρθει προς τα κάτω, ώστε όλοι να εξισωθούν με το καθεστώς των τετραωριών στα σούπερ μάρκετ, ώστε όλοι να ζουν σε καθεστώς ανασφάλειας και φτώχειας.
Τα μέτρα που έπιβάλλονται από την τρόϊκα δεν έξορθολογίζουν ούτε διορθώνουν τις κοινωνικές ανισότητες. Δεν εξυγιαίνουν ούτε επιφέρουν διαρθωτικές αλλαγές σε κανένα τομέα. Δανειστές είναι και ως εκ τούτου το μόνο που επιδιώκουν είναι να διασφαλίσουν την επιστροφή ( μετά τόκου) των χρημάτων τους.
Το τελευταίο ανέκδοτο: "η τρόϊκα, θα εκσυγχρονίσει την ελλάδα" !
-Περί δημοκρατίας στην ελλάδα:
Τρείς είναι οι ανεξάρτητες εξουσίες στα δημοκρατικά πολιτεύματα.
Εκτελεστική (κυβέρνηση)
Νομοθετική (βουλή)]
Δικαστική (δικαστικές αρχές)
Συνεπώς,όταν τα μέτρα τα αποφασίζει η τρόικα τότε δεν έχουμε την νομοθετική.
Η εκτελεστική εξουσία που έχει την αρμοδιότητα να τα εφαρμόσει δεν μπορεί.
Δεν υπάρχουν ή δεν λειτουργούν, καν, οι θεσμοί και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί.
Ούτε τους φόρους (άνισοι και στρεβλοί) που επιβάλλουν δεν εισπράττουν!
Τα προβλήματα της δικαστικής εξουσίας είναι πάμπολλα και υπάρχουν αμφιβολίες για το ανεξάρτητο και το αυτοδιοικητο των δικαστηρίων.
Εν κατακλείδι, από όσα θυμάμαι (από τα βιβλία του δημοτικού..)
Μία χώρα, ένα έθνος, ένα πολίτευμα, εν τέλει, κρίνεται:
από τον πολιτισμό, από την παιδεία και από την υγεία που παρέχει στους πολίτες του.
Όποιοι πιστεύον ότι η τρόϊκα ασχολείται μ'αυτά ή ότι αυτά διορθώνονται με την πολιτική που ασκείται, τότε τα πράγματα χειροτερεύουν, κατά την γνώμη μου.
Επίσης είναι αναγκαίο να εξετάσουμε τα αλληλένδετα στοιχεία που συγκροτούν και καθορίζουν το "πολίτευμα" ή καλύτερα το "πολιτειακό καθεστώς"
Εκτός από τα "πολιτικά -οικονομικά", Old Boy, ανέφερες τα "πολιτιστικά"
Η σύνθεση του πολιτικού-οικονομικού και του πολιτιστικού επιπέδου μάς δίνει την ταυτότητα του πολιτικού καθεστώτος.
Στα δημοκρατικά πολιτεύματα ή καλύτερα στις κοινοβουλευτικές δημοκρατίες είναι ευνόητη η πρωτοκαθεδρία του πολιτικού έναντι του οικονομικού.
Η "Δανειακή Σύμβαση" που έχει υπογραφεί είναι αναμφίβολα κυριαρχική.
Υπερτερεί των στοιχείων του πολιτικού και του πολιτισμού.
Να υπόθεσουμε, μήπως, ότι έχουμε:
όχι πολίτευμα, αλλά ένα πρωτόγνωρο και ιδιόμορφο ολιγαρχικό "χρηματηστηριακό καθεστώς";
Oldboy, συμφωνώ ότι το κύριο πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση είπε ψέμματα σε σχέση με τα σημερινά μέτρα. Συμφωνώ ότι είναι αντιδημοκρατικό το πατερναλιστικό παίρνω μέτρα για το καλό σου, χωρίς να σε ρωτήσω. Αλλά το πολιτικό ψεύδος δεν γεννήθηκε με το μνημόνιο. Είναι ενσωματωμένο στο δημοκρατικό γίγνεσθαι, γιατί είναι δυνατό να χρειασθεί να ληφθούν δυσάρεστα μέτρα, και οι κυβερνήσεις κρίνονται σε σχέση με τη χρήση που έκαναν της δυνατότητας διακυβέρνησης για 4-5 χρόνια, και όχι κάθε μέρα. Εν προκειμένω, η πολιτική συμπεριφορά του ΓΑΠ είναι απαράδεκτη, γιατί τα ψέμματα αποδείχθηκαν ακραία. Βρίσκω όμως ότι τα ψέμματα της αντιπολίτευσης, αυτή τη στιγμή είναι ακόμα μεγαλύτερα και υποκριτικά. Ναι, συμφωνώ ότι σε περίπτωση μη μνημονίου, τα πράγματα θα είχαν εξελιχθεί εντελώς διαφορετικά. Όχι μόνο γιατί η κυβέρνηση θα ήταν αδύναμη να επιβάλλει τα μέτρα, αλλά δεν θα υπήρχαν λεφτά να συνεχίσει να λειτουργεί το σύστημα, επειδή ήταν/είναι θεσμοθετημένα και ενδογενώς ελλειματικό και προβληματικό. Τι θα γινόταν; Κυβέρνηση εθνικής ενότητας, και 10 φορές σκληρότερα μέτρα, ελλείψει δανεικών. Άρα η διαφωνία μας δεν είναι τόσο ως προς τη θεσμική προβληματική της εκτέλεσης του μνημονίου, αλλά ότι εσύ θεωρείς τα μέτρα έκφραση ενός άδικου συστήματος που γίνεται ακόμα πιο άδικο, ενώ εγώ ως (καλώς ή όχι) αναγκαιότητα γρανιτένιας αριθμητικής και συνέπεια απαράδεκτης δημοσιονομικής λειτουργίας, πολιτικής ανηθικότητας και ψευδολαΐκών οικονομικών πολιτικών.
Οκ, αυτό που περιέγραψα είναι προβολή στο μέλλον. Απλά να επισημάνω, ότι το ΔΝΤ και η ΕΤ είναι οικονομικά όργανα με πολτικούς προϊσταμένους, ιδιαίτερα η δεύτερη. Με απόφαση των ηγετών της ΕΕ μας έχει "επιβληθεί" το μνημόνιο. Αν τα βάλουμε κάτω, ο γερμανικός λαός, διαμέσου της εκλεγμένης αντιπροσώπου του, μας δάνεισε, εκτός οικονομικής λογικής αλλά βάσει πολιτικών κριτηρίων, και ως εκ τούτου μας επέβαλε όρους μέσω του εκλεγμένου αντιπροσώπου μας. Ναι, το σχήμα είναι έκφραση ανώριμης πολιτικής ενοποίησης, αλλά πέρα των θεσμικών ενστάσεων, ως αίσθηση δεν μου φαίνεται χουντικό. Ακόμα, να συμπληρώσω ότι οι περισσότερες κυβερνήσεις στην ΕΕ έχουν φιλελεύθερο προσανατολισμό. Βέβαια υπάρχουν και σκληρά μέτρα που είναι δυσάρεστα για πολλούς, αλλά εδώ έχουμε μία σκόπιμη σύγχυση εννοιών μεταξύ του νεοφιλελευθερισμού και του αναγκαίου. Ως παράδειγμα φέρνω τις αλλαγές στον ΟΑΣΑ, που περιλαμβάνουν συγχώνευση οργανισμών και μετάταξη 1500 εργαζομένων, που έχουν κατηγοριοποιηθεί ως μέρος της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας, ενώ είναι σαφής εξορθολογισμός χωρίς καμία συμμετοχή ιδιώτη. Μήπως το καθετί αναγκαίο και δυσάρεστο, το ονομάζουμε νεοφιλελέυθερο και καθαρίζουμε ανέξοδα;
Τη λέξη μπάτσος τη χρησιμοποιώ για ταχύτητα, και όχι να καταδείξω αλλαγή της αντίληψης που είχαμε για αυτούς μέσα στο χρόνο. Δεν νομίζω ότι ήταν πιο αγαπητοί, μάλλον λιγότερο επαγγελματικοί ότι και να σημαίνει αυτό για τη σκληρότητά τους. Νομίζω και από μένα και από σένα υπάρχει, σε αυτή του κουβέντα, μια σύγχυση σε σχέση με την κατηγοριοποίηση της περίπτωσης των Εξαρχείων. Εσύ φαντάζομαι θεωρείς δράση του χώρου περισσότερο απότοκο της κοινωνικής καταπίεσης και αδικίας, εγώ περισσότερο της ιδεολογικής σύγχυσης και προπαγάνδας της μεταπολίτευσης. Σε κάθε περίπτωση έχουμε ένα σύνολο, που ίσως καταχρηστικά βάζω και τη νέα τρομοκρατία, που είναι έντονα βίαιο στις δράσεις του. Ε, δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί χωρίς αστυνομική παρουσία.
Ο τουρίστας δεν θα σχηματίσει άποψη από τους μπάτσους ότι κάτι δεν πάει καλά με την κοινωνία μας. Το βλέπει στις ειδήσεις στη χώρα του. Το δύσκολο θέμα είναι να βρει κανείς ποια τμήματα της κοινωνικής λειτουργίας είναι σάπια και προβληματικά. Επιμένω όμως, ότι σε ότι αφορά την κοινωνική ελευθερία (αφού απελευθερώθηκε η κοινωνική έκφραση των ομοφυλόφυλων και περιορίστικε η κοινωνική παρέμβαση της εκκλησίας) η Ελλάδα είναι από τις πιο ελεύθερες χώρες του κόσμου, ορισμένες φορές σε βαθμό ασυδοσίας, που ειδικά η τελευταία εντυπωσιάζει τους ξένους.
Αυτό το ανέκδοτο με την κοινωνική ελευθερία στην Ελλάδα έτσι όπως διατυπώθηκε από ΑΦ πρέπει να το καταχωρήσουμε σε κανένα από αυτά τα φόρουμ με τα καλύτερα αστεία.
Φίλτατε ΑΦ (και το φίλτατε δεν είναι ειρωνικό)
ξεχνάτε ότι κοινωνική ελευθερία δεν σημαίνει το κρεβάτι μας και μόνο.
Σημαίνει μια σειρά από πράγματα. Θα σας θυμήσω μερικά ουσιώδη.
1. δικαιώματα ανθρώπων με κινητικές δυσκολίες, και γενικότερα ειδικές ανάγκες. Είναι πάρα πολλοί. Ο λόγος που δεν τους βλέπουμε είναι ότι δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν. Και πράγματι γι' αυτό δεν φταίει το Μνημόνιο.
2. Εργαζόμενες μητέρες. Το οξύμωρον σχήμα. Είδος υπό εξαφάνιση. Και τώρα, ελπίς ουδεμία για "ΑΥΞΆΝΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΠΛΗΘΎΝΕΣΘΑΙ" Και εδώ θα συμφωνήσω. Ποιός ο λόγος; Αφού δεν έχουμε να θρέψουμε ούτε αυτούς που υπάρχουν. Και πες ότι τα κάναμε τα έρμα. Πού να τα στείλουμε; Στους παιδικούς σταθμούς που κλέινουν; Ή μήπως πρεσβέυετε μια επιστροφή στην δεκαετία του 60. Μήπως τελικά η γυναικεία εργασία, κατέστρεψε αυτό που είναι βασικό για τη συνοχή μιας κοινωνίας; Να σας πω την αλήθεια, βαρέθηκα. Από γενάρη θα αρχίσω να γεννάω κουτσούβελα. Μην μου πείτε ότι δεν προλαβαίνω. Εδώ προλαβαίνω να παραδώσω 30 επεισόδια. Θα αρχίσω το πλέξιμο, το σιδέρωμα και τη ραπτομηχανη. Θα στείλω το Στηβ υπάλληλο στο σούπερ μάρκετ. Ποιός χέστηκε για την Τέχνη; Εδώ έχουμε να βυζάξουμε και να αναπτυχθούμε.
Αλήθεια βγάζετε 800 ανασφάλιστα ευρώ το μήνα ΑΦ μου; Με έχετε εντυπωσιάσει. Αν και αυτό το μήνα με ξεπεράσατε. Έβγαλα μόλις 700 ανασφάλιστα. Έρχονται και γιορτές, πιέζονται και οι εργοδότες. Άνθρωποι είναι κι αυτοί.
Για τα κουτσούβελα τώρα, μια που βιάζομαι, πώς τα κάνουμε ακριβώς; Τρυπάμαι το προφυλακτικό;
Σόρρυ, πάιδες έχω μείνει πίσω.
Οld Boy γρέφεις ότι κάποια από τα μέτρα που εξορθολογίζουν τη λειτουργία του κράτους θα έπρεπε να παρθούν και χωρίς το μνημόνιο. Παρακάτω όμως παραδέχεσαι ότι τέτοια μέτρα άνευ μνημονίου δεν θα γινόντουσαν αποδεκτά από τη κοινωνία. Συνεπώς ο εξορθολογισμός του κράτους είτε με το μνημόνιο είτε χωρίς αυτό θα προκαλούσε την αντίδραση της πλειοψηφίας του λαού.
Εγραψες ότι ο λαός δε ψήφισε ΔΝΤ και Μηχανισμούς στήριξης αλλά τον ΓΑΠ για πρωθυπουργό. Πράγματι θεωρητικά ο ΓΑΠ θα έπρεπε να είναι συνεπής και να κάνει όσα είπε προεκλογικά και να μοιράζει λεφτά...
Αλλά τώρα μήπως κρυβόμαστε πίσω από το δακτυλό μας?
Μήπως θεωρητικά θα έπρεπε κι ο λαός να γνωρίζει ότι "ανάπτυξη" και ευμάρεια στηριζόμενη στην υπερχρεώση του κράτους και στην κατανάλωση μοιραία θα οδηγούσε σε καταστάσεις επιτήρησης? Οτι την αναξιοπιστία και το κοροιδιλίκι κάποτε θα τα πληρώναμε? Κι ότι αν φτάσουμε στο σημείο αυτό ο μόνος δρόμος είναι το ΔΝΤ?
Γιατί εγώ θυμάμαι για πάνω από μια δεκαετία τουλάχιστον την Ε.Ε και τον ΟΟΣΑ (Οργανισμός Ανασυγκρότησης Ανάπτυξης κάπως έτσι), να συστείνουν διαρθρωτικές αλλαγές, περιορισμό του κράτους, περιορισμό των δημοσίων δαπανών και μεγαλύτερη ευαισθησία στις εργασιακές σχέσεις. Αλλά αυτά τις περιόδους των παχιών αγελάδων χανόντουσαν κάπου μεταξύ 5ης και 6ης έιδησης στα κρατικά κανάλια.
Και δε λέω ότι ο λαός ευθύνεται γιαυτό. Κυρίως ευθύνονται οι ανεύθυνες ηγεσίες τους και αυτοί που τον ενημερώνουν.
Οσο για τα ψέματα του ΓΑΠ... Μπροστά στα ψέματα και τις υπερβολές που άκουγα επί δεκαετίες μου φαίνοτναι πταίσματα. Και δε κολάω σε αυτά γιατί ξέρω ότι στη πράξη ποτέ μια κυβέρνηση δεν έκανε πράξη αυτά που έταζε (η τουλάχιστον πολλά από από αυτά). Ισως είναι κατάντια να συμβιβάζεσαι με αυτή τη κατάσταση, αλλά το πρόβλημα της αξιοπιστίας των πολιτικών και το πως γίνονται τα πολιτικά παιχνίδια είναι ζήτημα δεκαετιών. Είναι και ένα θέμα που αφορά το πως γίνεται η ενημέρωση. Και νομίζω είναι άδικο να φορτώνουμε στον ΓΑΠ ειδικά αυτή την εποχή τα ψέματα και τη παραπλάνση που διαχρονικά και συστηματικά χρησιμοποιούν τα κόμματα και οι πολιτικοί για να κερδίσουν εκλογές.
@apologia
πολύ γέλασα με το σχόλιό σου. Δεν είναι καλή εποχή για αναπαραγωγή, να το αναβάλλεις.
Ολο παω να σχολιάσω και όλο με καλύπτει ο Oldboy, o Ark, ο Σπίθας, ευτυχώς, μόνο σε σένα ήθελα να πω πάλι ένα "γεια" και μια συμβουλή ως μητέρα τριών.
Γειά σου ρε Τζέι. Κι εγώ ένα γειά πολυ το ήθελα να το πούμε, αλλά είχα ψιλοχοντροπήξει.
Μητέρα τριών!!!!!! Μα τί στο καλό, τρύπια σας δίνανε;
Σοβαρά τώρα, όσο γίνεται σε αυτή τη γελοία κατάσταση που ζούμε, ΟΧΙ ΤΩΡΑ ΑΦ, ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ, αναρωτιέμαι πού είναι οι κοινωνικές ελευθερίες, στα ανυπαρκτα πεζοδρόμια της καυκάσου, που ούτε οι γριές ούτε εγώ δεν μπορούμε να περπατήσουμε γιατί θα πάμε από πέσιμο. Τα σκουπίδια που από την πρώτη μέρα της απεργίας πριν κανά μήνα εδώ δεν τα έχουν μαζέψει ακόμα!!!!!!!
Το σκηνικό είναι φαντασμαγορικό. Χριστουγεννιάτικά φωτάκια και βουνά σακουλοπολυθρονοπάπουτσων. Γιατί ως γνωστόν, όταν οι σκουπιδιάρηδες απεργούν εμείς τα κατεβάζουμε όλα κάτω. Ακόμα και καναπέδες. Το σπίτι μας να είναι καθαρό. Η κοινωνική μα ελευθερία σε τέσσερεις τοίχους. Δικαιωμένη.
Μάνα τζέι, εύχομαι να έχετε και οι δυο δουλειά, κι ελπίζω όχι και οι 5. Σε φιλώ. Και καλά Χριστούγεννα.
Βετεράνε Old Boy, με όλο το σεβασμό προς έναν από τους κορυφαίους blogger, συμφωνώ με τα λεγόμενά σου, με μια ένσταση όμως:
Δεν παρέδωσαν έτσι απλά την διακυβέρνηση της χώρας στην Τρόϊκα ΔΝΤ-ΕΚΤ κτλ και δεν το έκαναν χωρίς προσωπικό όφελος. Γιατί τότε θα ήταν και ηλίθιοι.
Έχουν πάρει ή μάλλον θα πάρουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΜΙΖΑ όταν θα ολοκληρωθεί το ολοκληρωτικό ξεπούλημα της χώρας στους "δανειστές" μας. Που αμφιβάλλω καταρχήν
αν μας έχουν δανείσει ή αν πρώτα τους τα χαρίζαμε και μετά, όταν μείναμε εμείς ταπί, μας δάνειζαν με τοκογλυφικά επιτόκια.
Είναι πολύ ενδιαφέρον το οτι από το Μάϊο έχουν γίνει στις τηλεοράσεις και στα ραδιόφωνα ατελείωτες κουβέντες και εκπομπές από τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ
αλλά σε καμία από αυτές δεν αναφέρθηκε ως αιτία της σημερινής χρεοκωπίας μας και τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ, ούτε η εξαγοράσιμη Δικαιοσύνη ούτε οι πουλημένοι
δικαστές και εισαγγελείς.
Ή σημερινή κατάσταση, το σημερινό (μπασταρδεμένο) πολίτευμα όπως λες, αυτό των 8 παρά τέταρτο, είχε σχεδιαστεί σχολαστικά εδώ και καιρό.
Δεν μπορεί να είναι τυχαίες οι μύριες συμπτώσεις που συνδέουν τους πρωταγωνιστές αυτού του θεάτρου σκιών.
Καταρχήν οι ντόπιοι ήταν όλοι τους συμμαθητές στο "Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιον Αθηνών-Ψυχικού", εκεί όπου μεγαλώνουν οι γόνοι των πιο εύπορων οικογενειών της Ελλάδας, εκεί όπου πρωτομαθαίνουν στα παιδιά των οικογενειών Βαρδινογιάννη, Κόκκαλη, Αλαφούζου, Παπανδρέου, Σαμαρά, Καραμανλή, Μπακογιάννη, Μεϊμαράκη, Βουλγαράκη, Παπαρήγα, Αγγελοπούλου κτλ κτλ να έχουν ηπηκόους και σφουγγοκωλάριους, εκεί όπου μαθαίνουν από τα σχολικά τους χρόνια πως θα ξεγελάνε και θα εξαπατάνε με υποσχέσεις ή με απειλές και εκβιασμούς τον απλό κοσμάκη που θα κυβερνάνε την επομένη της αποφοίτησής τους. Εκεί όπου κυματίζει μόνο η Αμερικάνικη σημαία, ενδεικτική του ποιάς χώρας τα συμφέροντα "εκπαιδεύονται" να υπηρετούν και να προστατεύουν οι μαθητές του Κωλλεγίου. Εκεί όπου, ακόμα και το ίδιο το μητροπολιτικό Αμερικανικό Κολλέγιο τους κράζει οτι δεν τηρούν τους κανόνες αξιοκρατίας στις εγγραφές των μαθητών τους. Εκεί όπου από αθώα σχολιαρόπαιδα δημοτικού - γυμνασίου - λυκείου μετατρέπονται δε αδίστακτους αυριανούς δυνάστες και εκμεταλλευτές του λαού, μαθαίνοντας την τέχνη της απάτης, της παραπλάνησης και της προδοσίας των συμφερόντων του φτωχού κοσμάκη για χάρη των κερδών των λίγων και εκλεκτών, με αμοιβή την συμμετοχή τους στην κάστα των 'εκλεκτών' και μια εύπορη, γεμάτη πολυτέλεια ζωή. Εκεί όπου από μικρή ηλικία σχηματίζονται οι κλίκες και οι γνωριμίες, και όπου τα παιδιά του Παπανδρέου, του Παπακωνσταντίνου και του Μεϊμαράκη παίζουν μαζί στο προαύλιο στα διαλλείμματα. Κρίμα δεν είναι να διωθεί τώρα π.χ. ο Μεϊμαράκης ή ο Βουλγαράκης για το σκάνδαλο Βατοπαιδίου ή το σκάνδαλο Siemens?
Πως θα παίζουν μαζί την επομένη τα μούλικά τους στο προαύλιο? Μας κυβερνάει κανονικά ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Κολλεγίου Αθηνών-Ψυχικού.
Φαντάσου μόνο πόσα κόμπλεξ δημιουργούνται σε αυτά τα παιδιά όταν δεν μπορούν να κάνουν ποτέ κοπάνα, γιατί στις 4 γωνίες του Κολλεγίου ο μπαμπάς έχει αμολύσει και 4 κουμπουροφόρους σωματοφύλακες για να φυλάνε τον κανακάρη τους μην τυχόν και το απαγάγει κανένας. Φαντάσου πόσα κόμπλεξ και πόσα ψυχολογικά προβλήματα κουβαλάνε οι τωρινοί και οι μελλοντικοί ηγέτες της χώρας, όταν ποτέ δεν δημιούργησαν μια πραγματική φιλία, χωρίς να τους περνάει συνέχεια η υποψία οτι όλοι θέλουν να τους κάνουν παρέα μόνο και μόνο επειδή το επώνυμό τους είναι Παπανδρέου, Καραμανλής, Σαμαράς, Παπαρήγα, Κόκκαλης, Βαρδινογιάννης, Αλαφούζος, Βγενόπουλος, Αγγελόπουλος,
Αλογοσκούφης, Παπακωνστραντίνου.
Και αυτά τα μούλικα μας κυβερνάνε και θα μας κυβερνάνε και στο μέλλον επειδή ο κάθε ένας από εμάς έμαθε να θεοποιεί ένα από τα ονόματα : Παπανδρέου, Καραμανλής, Μητσοτάκης (πάει, το γκαντέμιασα το Blog σου), Μπακογιάννη, Σαμαράς, Καρατζαφέρης, Παπαρήγα, κτλ κτλ
Ο νεο-έλληνας έχει μάθει (τον έχουν εκπαιδεύσει έτσι) να θέλει τον αγά πάνω από το κεφάλι του, να έχει πάντα κάποιον να προσκυνά, να μη σκοτίζεται τώρα με δύσκολα πράγματα όπως συμμετοχή στα κοινά, διάλογος με επιχειρήματα, σκέψη και κριτική. Σκυψομεσίτες, δουλοπρεπείς και σφουγγοκωλάριοι είναι αυτοί που αναρριχώνται σε όλα τα αξιώματα, σε μια χώρα όπου βασιλεύει το παράλογο, η μίζα, η αρπαχτή, η μαφία της διαπλοκής. Επειδή και η μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων είναι φυσικά φυγόπονοι, δουλοπρεπείς, ρουφιάνοι, τεμπέληδες, διαπλεκόμενοι, μιζαδόροι, τραμπούκοι και φασίστες και πάνω από όλα εγωϊστές και κουτοπόνηροι. Είναι τα γονιδιακά απομεινάρια των 400 χρόνων Τουρκοκρατίας. Αυτά είχαν υπερισχύσει στα τελευταία χρόνια της αρπαχτής και της ρεμούλας. Αναμενόμενο είναι να ψηφίζουν αυτούς που ψηφίζουν .Τώρα όμως τα τσουτσέκια του ΔΝΤ και οι νέοι Τσάροι - Δοσίλογοι έχουν εκτεθεί ανεπανόρθωτα. Γιατί ο σκυψομεσίτης σκύβει εθελοντικά και προσκυνάει ως δουλοπρεπής, ενώ ξαφνικά ο πασάς έχει γίνει απότομα πολύ άπληστος και ζητάει πολύ μεγαλύτερη υπόκλιση και αναγκαστική μάλιστα, όχι εθελοντική.
Έτσι ο σκυψομεσίτης έχει θιχτεί μέσα του, γιατί ξαφνικά η αμοιβή του για τις υπηρεσίες σαλίγκαρου έχουν μειωθεί κατά 30%, του κόπηκε το Δώρο Σαλίγκαρου Χριστουγέννων και Πάσχα, και κάθε 3 μήνες ο πασάς του ανακοινώνει οτι θα δουλεύει άλλα 5 χρόνια ως σκυψομεσίτης για να πάρει την σύνταξη του σαλίγκαρου - δουλοπρεπή συμβιβασμένου και υπάκουου σκλάβου. Αυτό δεν άρεσε καυολου στον σκυψομεσίτη και μέσα του εξελίσσεται μια μάχη γονιδίων.
Ο σκυψομεσίτης σφουγγοκωλάριος Έλληνας όμως, έχει προσβληθεί με την ξαφνική και άνευ πρόκλησης έξαρση απληστίας του αγά του και έχει αρχίσει και ξυπνάει, όχι επειδή δεν έχουμε πλέον Δημοκρατία και έχουμε παραχωρήσει την Εθνική μας Ανεξαρτησία στους δανειστές μας, αλλά επειδή μειώθηκε η ήδη πενιχρή αμοιβή του για τις υπηρεσίες σαλίγκαροθ, οπότε αρχίζει να σκέφτεται μήπως θα ήταν καλύτερα να ψάξει για άλλο αφεντικό που δεν θα έχει και τόσο παράλογες απαιτήσεις, και να επαναστατήσει απέναντι στον δερβέναγα - αγά - πασά για να υποκλιθεί αμέσως μετά στον επόμενο που θα του κάτσει στο σβέρκο, και αυτό για καθαρά οικονομικούς λόγους. Αν και με απελπιστικά αργές ταχύτητες συνειδητοποιεί πόσο έχει εξαπατηθεί από την κλίκα των συμμαθητών - αγάδων και πασάδων του Κολλεγίου Αθηνών και της Λέσχης Bilderberg και του βγαίνει σιγά σιγά το επαναστατικό του γονίδιο, αυτό που έχει από Κολοκοτρώνη μεριά.
Γιατί απλά τόσα χρόνια που άκουγε το άλλο γονίδιο, αυτό από Αλή Πασά μεριά, είδε που τον έφτασαν οι επιλογές του.
Μπάσταρδα γονίδια, εκλέγουν και μπάσταρδους πολιτικούς, μπάσταρδους γόνους πολιτικών αρχηγών και φέρνουν και μπάστραρδα πολιτεύματα.
Apologia, με πλήρη ειλικρίνια, η δική σου ειρωνία είναι η μόνη που δεν με ενοχλεί.
'Οχι, βγάζω αρκετά παραπάνω από 800 ευρώ, και είμαι και ασφαλισμένος.
Ωραία κάπου μπερδεύεται η κοινωνική ελευθερία, με την αδυναμία παροχής κοινωνικών υπηρεσιών. Δέχομαι, όμως πως έχεις δίκιο για τους ΑΜΕΑ και τις εργαζόμενες μητέρες. Για τα σκουπίδια που αναφέρεις, μήπως πρέπει να τα εντάξουμε ως φαινόμενο, όχι στην κοινωνική ανελευθερία αλλά στην κοινωνική ασυδοσία; Μήπως το ελληνικό κράτος είναι τόσο μπουρδέλο, και οι έλληνες τόσο στα παπάρια τους, που αντί το κράτος να καταπιέζει τους πολίτες του (όπως είναι ας πούμε το "φυσιολογικά" επικίνδυνο), αυτό που συμβαίνει είναι πολίτες να καταπιέζουν ελεύθερα κατευθείαν άλλους πολίτες; Μήπως αυτό το πετύχαν στο όνομα της δίκαιης διεκδίκησης, του δικαιώματος στον ελεύθερο σταρχιδισμό, και της εξαμβλωματικής μετατροπής του Νόμου, σε δίκιο του εργάτη; Ακόμα και το πρόβλημα με την μετακίνηση των ΑΜΕΑ, δεν οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό όχι σε αδυναμία ή αναλγησία του κράτους, αλλά σε αγνή γαϊδουριά συμπολιτών μας, και του πατροπαράδοτου, "έλα μωρέ 'ντάξει";
Ας πούμε σήμερα, το γεγονός ότι μου επιβάλλεται, για άλλη μια φορά, ένας ποδαρόδρομος 8χλμ πήγαινε-έλα, πρέπει να το αποδόσω σε καταπίεση της Ελληνικής Δημοκρατίας; Ή σε καταπίεση της Ελληνικής Ασυδοσίας;
Ποιά ακριβώς είναι τα αιτήματα των ΜΜΜ;
Αναρωτιέμαι αν κανείς κόβει πρόστιμα για την κατάληψη λωρίδων κυκλοφορίας τυφλών. Πόσα φανάρια κάνουν μπιπ. Πόσα πεζοδρόμια έχουν κλίση για τα καροτσάκια. Πόσες υπηρεσίες,σχολεία, καταστήματα κλπ έχουν πρόσβαση σε καροτσάκια. Ποιός φροντίζει να τιμωρούνται όσοι δεν έχουν, και ποιός διευκολύνει το να έχουν;
Γενικά έχω απορίες ΑΦ. Έχεις απαντήσεις;
Ε, ξέρω εγώ αν έχω; Ναι, για την υποδομή έχεις δίκο. Για όλα τα υπόλοιπα, υπάρχει ένα ρητό που λέει, ότι αν ένας νόμος καταπατείται από τους πολλούς, κατήργησέ τον. Ε, αυτό γίνεται στην Ελλάδα, ουσιαστικά έχουν καταργηθεί de facto τέτοιου τύπου νόμοι, αφού δεν μας βολεύει να τους τηρήσουμε. Δεν σου θυμίζει η φάση τον αντικαπνιστικό; Μπορεί να σταθεί νόμος, χωρίς προσωπική ευθύνη; Ο Έλληνας τα περιμένει όλα από τα κράτος σαν να έχουμε κομμουνισμό, και δεν αναγνωρίζει καμία υποχρέωση σαν να ζούμε σε γουέστερν.
Για τα ΜΜΜ, αν δεν κάνω λάθος αντιδρούν στη συγχώνευση των οργανισμών και στις μετατάξεις.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home