Τετάρτη, Ιουλίου 28, 2010

Όλοι μαζί

Όχι ότι έψαξα και ενδελεχώς, αλλά σε τρία τέσσερα μέρη που κοίταξα σήμερα, «Νέα» δεν έβρισκα. Όπως είχα γράψει πέρσι με αφορμή την ίδια τρομοκρατική οργάνωση και την ίδια εφημερίδα: Ως τι ακριβώς αντιμετωπίζουν τα «Νέα» (αλλά και κάθε άλλη εφημερίδα) τις προκήρυξεις; Το θέμα δεν είναι αν πρέπει ή δεν πρέπει να δημοσιεύονται οι προκηρύξεις. Ο καθένας μπορεί να έχει τη γνώμη του. Το θέμα είναι πως η προκήρυξη είτε είναι εντελώς απορριπτέα ύλη, είτε δεν είναι, όντας ύλη ειδησεογραφική: έτσι σκέπτονται αυτοί οι άνθρωποι και με αυτές τις εξηγήσεις αιτιολογούν τη δράση τους. Αν είναι λοιπόν ειδησεογραφική ύλη πρόκειται για ύλη που τα «Νέα» έθεσαν σε αναστολή (μην αναρτώντας την στο σάιτ τους πριν κυκλοφορήσει η εφημερίδα). Με ποιο πειστικό αιτιολογικό; Αν σε καθεστώς ελευθερίας του λόγου, μια προκήρυξη είναι τελικά μια επιχειρηματολογία που έχει εξ’ αρχής αποδεχθεί την αποτυχία της να της δώσουμε προσοχή με άλλο τρόπο εκτός από το αίμα, σε καθεστώς εμπορικού ανταγωνισμού εφημερίδων, η προκήρυξη μπορεί να μετατρέπεται σε εξ αντικειμένου υποκατάστατο προσφορών σιντί και ντιβιντί.

Το τουρλού τουρλού αυτό είναι διττό:

αφενός εκδότες και μεγαλοδημοσιογράφοι, που ξερνούν από αηδία για τους τρομοκράτες, σπεύδουν ασμένως να αυξήσουν έσοδα από διαφημίσεις και αγορά φύλλων, χωρίς καν το φύλλο συκής της υποχρέωσης ενημέρωσης του κόσμου, αφού αυτή θα επέβαλε την άμεση ανάρτηση των προκηρύξεων στο διαδίκτυο (αλλά τι επίπτωση θα είχε αυτό στα διαφημιστικά έσοδα και στα έσοδα πώλησης του φύλλου, ε;),

αφετέρου τρομοκράτες, που ξερνούν από αηδία για το σύστημα και τους δημοσιογράφους, σπεύδουν αφιλοκερδώς να προσφέρουν την προκήρυξή τους όχι στα «Νέα τoυ Αντάρτικου Πόλεως» αλλά στα σκέτα «Νέα».

Δεν πάτε να γαμηθείτε όλοι μαζί;

26 Comments:

At 7/28/2010 05:49:00 μ.μ., Blogger Takis X said...

Θεός!

 
At 7/28/2010 07:13:00 μ.μ., Blogger Ιφιμέδεια said...

Μήπως αυτό το κάνουν ήδη;

 
At 7/28/2010 07:16:00 μ.μ., Blogger celin said...

Καλα τα λες.Ιδια σκατα ειναι

 
At 7/28/2010 07:53:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Άψογος, φίλε μου!

 
At 7/28/2010 08:49:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ω ναι, να πάνάγαμιούνται όλοι μαζί...

 
At 7/28/2010 08:55:00 μ.μ., Blogger ασωτος γιος said...

για αλλη μια φορα με βρισκεις συμφωνω
οσον αφορα την δημοσιευση των προκηρυξεων διαφωνω
δε θελω να τις διαβαζω
κι εγω εχω νευρα με την κοινωνια δε βγηκα να σκοτωσω
ασε που κανουν ηρωες λαθος ατομα

 
At 7/28/2010 08:58:00 μ.μ., Blogger costinho said...

Εμένα πάντως μου κάνει εντύπωση ότι οι περίφημες προκηρύξεις-δελτία τύπου της Σέχτας (λέμε τώρα), συντάσσονται πλέον κατά παραγγελία. Μετά από πρωτόγνωρη αναμονή αρκετών ημερών, η οργάνωση (λέμε τώρα) συνέταξε το κείμενο των εξηγήσεων, συμπεριλαμβάνοντας όλα τα σημεία και τις αιτιάσεις που στο ενδιάμεσο είχαν δοθεί από Πρετεντέρηδες και άλλους σφουγγοκωλάριους του ΔΟΛ, με τρανταχτό καραμπινάτο αυτό περί τουρισμού και έξωθεν εικόνας της χώρας. Μόνο κάτι Νικήτες και κροκοδείλιοι ΔΟΛιανοί ξεχωρίζουν αυτές τις προεκτάσεις μιας δολοφονίας ως τις πλέον σημαντικές και εξέχουσες. Και όλως τυχαίως αυτές περιγράφηκαν ενδελεχώς από τους φορείς του Κακού. Αν αυτό δεν είναι ο ορισμός της προβοκάτσιας, τότε πρέπει ίσως να ξανανοηματοδοτήσουμε τις λέξεις και τα στίγματα. Και μετά τους τρεις νεκρούς της Μαρφίν -που το πράμα έχει γυρίσει τούμπα για όλους εμάς (όλοι εμείς=αναρχικοί, κομμουνισταί, κουκουλοφόροι, εργάτες, πολίτες που ανησυχούν για τα δικαιώματά τους, απεργοί, έφηβοι στις πορείες, γενικά όλοι οι "άλλοι" στο ίδιο τσουβάλι), ούτε η Αλέκα δεν τολμάει να προφέρει τη λέξη "προβοκάτσια". Τυχαίο; Δεν με νοιάζει.
Με νοιάζει ότι η αγοραία σχέση που διαμορφώνεται μεταξύ στο (και καλά τρομοκρατικό) έγκλημα και την (και καλά αστική) δημοσιογραφία δεν είναι τίποτα μπροστά στο έγκλημα το ίδιο που έρχεται. Αυτά που βλέπουμε είναι τρέηλερ. Τύπου χόλιγουντ όμως, αν κρίνω από τους θεατές που απλά κοιτάνε χάσκοντας και τρώγοντας pop corn. Σε λίγο στους δέκτες σας ακόμα περισσότερο cop porn και ο θεός βοηθός...

I see a darkness, που έλεγε και ο Τζόνι. Ο Κας.

 
At 7/28/2010 09:57:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

Old Boy, respect.
costinho, respect. Ιδιως για το: (λεμε τωρα)

Παλια, πολυυυυ παλια, οι εφημεριδες βγαζαν παραρτηματα κι ο κοσμος ετρεχε να αγορασει, να ενημερωθει. Μπορει και να τυπωνοταν 2 και 3 φορες το "updated" παραρτημα, συνηθως μονοσελιδο. Σημερα, χωρις σιντια και προκηρυξεις, ο τυπος δεν πιανει μία.

 
At 7/28/2010 11:48:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Το απαιτούν,οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις της επαγγελματικότητας.

Είναι δύσκολοι καιροί και πρέπει να τηρούνται οι κανόνες του "ευ αγωνίζεσθαι"

Πάνω, απ'όλα το επάγγελμα και η συνέπεια.

 
At 7/29/2010 12:24:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΑ ΝΕΑ ΚΑΙ ΤΣΑΚΩΝΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΦΟΝΟΥ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ.ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΛΕ ΜΟΥ OLD BOY ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ...ΕΥΤΥΧΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙΣ ΕΣΥ..Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΣΕ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ..

 
At 7/29/2010 02:42:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Costinho, γενικά είμαι πάρα πάρα πολύ επιφυλακτικός ως προς τις προβοκάτσιες και τις θεωρίες συνωμοσίας. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι το κομμάτι που λέει για το πόσο κακό θέλουν να κάνουν στον τουρισμό και την οικονομία μου έκανε και εμένα μεγάλη εντύπωση.

 
At 7/29/2010 08:43:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Και μετά τους τρεις νεκρούς της Μαρφίν -που το πράμα έχει γυρίσει τούμπα για όλους εμάς ... ούτε η Αλέκα δεν τολμάει να προφέρει τη λέξη "προβοκάτσια"

Costinho, θα μας τρελάνεις

http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathbreak_1_05/05/2010_336039

Για το τι κρύβεται πίσω από τη Σέχτα ομολογώ ότι προσωπικά έχω χάσει την μπάλα. Όποιος έχει καταλήξει τι είναι, είτε βαθύ καθεστώς-μυστικές υπηρεσίες-προβοκάτσια, είτε εταιρεία εκτέλεσης συμβολαίων, είτε ιδεολόγοι, είτε συνδυασμοί των παραπάνω (οπότε αρχίζει και πονάει το μυαλό) πολλά συγχαρητήρια. Αρκεί να έχει καταλήξει εκεί με βάση τη λογική του σκέψη και όχι μόνο με βάση την ιδεολογική του ταυτότητα και το τι "οφείλουν" οι τρομοκράτες να είναι για να δικαιωθεί πολιτικά. Συμφωνώ ότι ο τρόπος χειρισμού της προκύρηξης από τα Νέα ήταν ηθικά απαράδεκτος και αδικαιολόγητος.

 
At 7/29/2010 08:56:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Costinho, λάθος μου, με τη δεύτερη ανάγνωση κατάλαβα ότι εννοούσες ότι η Αλέκα όφειλε να χαρακτηρίσει ως προβοκάτσια το πιο πρόσφατο γεγονός.

 
At 7/29/2010 11:37:00 π.μ., Blogger costinho said...

Εγώ απλά λέω ότι όλα τα συμπαραμαρτούντα της δολοφονίας του Γκιόλια είναι ο ορισμός της προβοκάτσιας. Η συνήθης (σε βαθμό πιπίλας) εκφορά αυτού του όρου από τα χείλη της Αλέκας παίρνει εντελώς 70'ς και γραφικό πρόσημο. Γι αυτό και σκωπτικά εγκάλεσα την απόλυτη εργολάβο αυτής της ορολογίας ως ένα ελάχιστο παράδειγμα της απάθειας -ή έστω της αμηχανίας- που χαρακτηρίζει την πολιτική αντίδραση εκ μέρους των διαφόρων δυνάμεων και συσχηματισμών σχετικά με τις νέες σταθερές που διαμορφώνονται στο πολιτικό έγκλημα (ή το και καλά πολιτικό) και τη δημοσιογραφική κάλυψή του -κι αυτό ως προέκταση της ήδη εφιαλτικής αγοραίας σχέσης που περιγραφει μια χαρά ο Ολντμπόη. Από εκεί και πέρα, δεν οφείλει τίποτα η Αλέκα. Αυτό που όφειλε εκείνη και ο χώρος που εκφράζει ήταν να γίνει πολλά χρονιά πριν και δεν έγινε: να απομονωθούν οι περιπτώσεις και οι πρακτικές που δεν συνάδουν με την επαναστατική προοπτική που η Αριστερά προτείνει, αλλά αυτό να γίνει χωρίς τη βολική και γραφική πιπίλα της προβοκάτσιας. Κοντολογίς, τότε που (μάλλον) δεν ήταν προβοκάτσια, ο ψεύτης βοσκός φώναζε. Τώρα που (μάλλον) είναι προβοκάτσια, ο ψεύτης βοσκός και να φωνάξει δεν θα τον ακούσει κανείς. Το θέμα είναι βέβαια πως ούτε καν φωνάζει.

 
At 7/29/2010 12:42:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Παρότι που από οτι καταλαβαίνω ιδεολογικά πρέπει να έχουμε μεγάλη απόσταση, εν προκειμένω συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Αλλά δεν μπορώ να καταλήξω με ασφάλεια ότι η δολοφονία είναι πράξη προβοκάτσιας, και ίσως το ΚΚΕ και οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις που δεν το βλέπουν ως τέτοιο κάτι να ξέρουν παραπάνω. Και έχω την αίσθηση ότι επειδή οι συγκεκριμένοι τρομοκράτες είναι ιδιαίτερα τολμηροί, μάλλον κάποια στιγμή θα μάθουμε τι ρόλο βαράνε. Εμένα αυτό που με εντυπωσίασε είναι η απουσία του πολιτικού κόσμου απο την κηδεία, μάλλον περίεργο από τι στιγμή που θεωρείται ότι επρόκειτο για πολιτική δολοφονία δημοσιογράφου.

 
At 7/29/2010 01:46:00 μ.μ., Blogger costinho said...

Φίλτατε Ταλιμπάν, αν η ταινία 'Mishima' συγκαταλέγεται στις προτιμήσεις σου με κριτήριο το αντικείμενό της -και όχι τη σεναριακή ή κινηματογραφική της αξία- τότε η ιδεολογική μας απόσταση δεν είναι και τόσο μεγάλη.

Σχετικά με τη Σέχτα, η προσωπική μου θέση είναι ότι πρόκειται για ανύπαρκτη οργάνωση -ανύπαρκτη ιδεολογικά, πολιτικά, ιστορικά, αλλά και ...πραγματικά. Ο μικροαστικός εχθρός που ισοδύναμει με το Απόλυτο Κακό είναι πάντα μια πολύ βολική για τον εξουσιαστικό πυρήνα εξήγηση -πιστή στα πρότυπα που η 17Ν άφησε πίσω της, να'χουν να λένε οι επαρχιώτες μπάτσοι. Το τι μπορεί να συνδέει τη δολοφονία του Γκιόλια με τη δολοφονία του μπάτσου στα Πατήσια και τα άλλα δήθεν χτυπήματα της οργάνωσης, ανήκει στη σφαίρα του πολιτκού σουρρεαλισμού, εκεί που μόνο μια αυθαίρετη (και χωρίς πολλά πολλά) αρχή χρυσοχοϊδικής απόχρωσης μπορεί να βρει αιτίες και αιτιατά. Για μένα το περίεργο είναι ότι από τη στιγμή που αναγεννήθηκε δημοσιογραφικά (και αστυνομικά) η τρομοκρατία, έχει εκλείψει το παραδοσιακό έγκλημα στους πηχιαίους τίτλους, δεν υπάρχουν πλέον μαφιόζοι, μπράβοι, νονοί, ξεκαθαρίσματα, συμβόλαια θανάτου. Όλα είναι απλά το Κακό, το Κακό είναι η Σέχτα, άρα η Σέχτα τα κάνει όλα. Και μας τα κάνει όλα, γι αυτό και μας βολεύει. Το ίδιο όπλο θα σκοτώσει μεθαύριο και κάποιον άλλον, ο οποίος φυσικά καμία ταξική ή πολιτική σχέση θα έχει με τον Γκιόλια ή τον μπάτσο. Όπως και να'χει εγώ θα εστίαζα στις "αντιτρομοκρατικές" παραμέτρους που βιώνουμε ανάμεσα στα χτυπήματα. Ίσως εκεί να βρούμε κάποια εξήγηση. Και ας μην συμφωνούμε στην προβοκάτσια.

 
At 7/29/2010 02:37:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Το γιατί η Σέχτα επιλέγει Τα Νέα το αντιλαμβάνομαι ως ερώτημα. Αλλά το γιατί Τα Νέα περίμεναν την έντυπη έκδοσή τους για να δημοσιοποιήσουν το περιεχόμενο της προκήρυξης είναι απορία blogger και όχι δημοσιογράφου. Τα συγκροτήματα βγάζουν χρήματα πουλώντας εφημερίδες και όχι από τα clicks στο διαδίκτυο, ενώ αν είχαν αναρτήσει την προκήρυξη στο site τους αμέσως, θα την είχε αναδημοσιεύσει σε βαθμό εξάντλησης και όλος ο ηλεκτρονικός και έντυπος ανταγωνισμός (στερώντας με τον τρόπο αυτό το πλεονέκτημα που έδωσε στα Νέα η ίδια η Σέχτα). Μην ακούσω υποκρισίες για λειτουργήματα, το ενδιαφέρον του κοινού άντεξε μερικές ώρες ακόμη χωρίς τον πολιτικό "προβληματισμό" της Σέχτας. Και το Βρετανικό Μουσειό που είναι δωρεάν, τα νέα αποκτήματα τα παρουσιάζει πάντα σε ειδικές εκθέσεις με εισιτήριο. ip

 
At 7/29/2010 02:40:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Wraia ta peri eleuttherias tou logou, omws ean egw vgw kai dhmosieuw ena swro aplyta gia sena sta NEA (ypothetika milame)pou den exoun epivevaiwthei apo kanena kai xwris na exeis to dikaiwma na apatnhseis auto einai deonotlogiko?
H mish prokyrhksh vrizei kai vgazei ta 'aplyta' tou Gkiolia kai allwn peri autw (les kai auto dikaiologei thn ektelesh tou). O Gkiolias einai nekros kai den mporei na apanthsei stis kathgories. Kai mono giauto de tha prepe na dhmosieutei kata th gnwmh mou. Den kserw ean tithetai kai thema periyvrishs nekrou kai ara poiniko adikhma ek merous twn Newn pou apofasisan na to dhmosieusoun? den eimai nomikos, den kserw apla rwtaw.
Kata thn apopsh mou den eksyphretei thn pleiopshfia twn ellinwn politwn na dhmosieuontai prokhrykseis tromokratikwn organwsewn, oi opoies metaksy allwn apeiloun tous pantes ean synergastoun me thn astynomia. Den milame apla gia mia diaforetikh apopsh pou prepei na akoustei ,milame gia apeiles pou exoun stoxo na tromokrathsoun kosmo. Me to na tous dinoume vhma tous dinoume ena parapanw lgo gia na synexisoun th drash tous.

 
At 7/29/2010 03:33:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

ip, το ίδιο λέμε, μόνο που εσένα σου φαίνεται απόλυτα φυσιολογικό, ενώ εμένα καθόλου. Αν μια εφημερίδα έχει μια δημοσιογραφική αποκάλυψη, προφανώς και θα περιμένει την κανονική της έκδοση και δεν θα την χαρίσει πρώτα στο διαδίκτυο. Αλλά εδώ έχουμε προκήρυξη, έχουμε κείμενο βαμμένο με αίμα. Αν σου φαίνεται θεμιτή η εμπορική εκμετάλλευση εγώ πάω πάσο. Ωστόσο είναι οι ίδιοι που θα σκίσουν τα ρούχα τους κατά των πανάθλιων τρομοκρατών.

 
At 7/29/2010 04:02:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Οι μελλοντικές προκηρύξεις θα περιέχουν μόνον στίχους από τραγούδια του Λευτέρη Πανταζή. Εκείνο που λέει: "θα σε εκδικηθώ με έναν χωρισμό που θα σε τρελάνει".

Όμως, όμως, μέσα στον γενικό κλιματισμό της ειρωνίας οπού την σκέψη σου έχει υποκαταστήσει ΟΒ, ρε παιδί μου, δεν έκαμες απόκριση στο διερώτημα εκεινό: γιατί πρέπει να φοβόμαστε την καταστροφή της οικονομίας;

Ή μήπως να λέμε τώρα ότι δίχως την λογοκρισία του ο φασίστας ΟΒ δεν πιάνει μίαν.

 
At 7/29/2010 06:44:00 μ.μ., Anonymous Θοδωρής said...

Η φωτογραφία από το εξαιρετικό 'The Wire',έτσι?
Σήμερα άρχισα την 5η σεζόν,εκπληκτική σειρά

 
At 7/29/2010 06:47:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Εξαιρετικό πράγματι. Εγώ μόνο σκόρπια επεισόδια του πρώτου κύκλου έχω δει, οπότε έχω πράγμα μπροστά μου :)

 
At 7/30/2010 10:17:00 π.μ., Blogger Κωνσταντίνος Καντακουζηνός said...

Φαντάζομαι πως η συναλλαγή εξυπηρετεί και τα δύο μέρη: διαφημιστάς (Τα Νέα) και διαφημιζομένους (Σέχτα). Αν και το μάρκετινγκ του διαφημιζομένου προϊόντος (δολοφονίες) μπορεί να γίνει και αλλιώς: η διεθνής τρομοκρατία έχει προ πολλού ανακαλύψει άλλα μέσα, π.χ. το διαδίκτυον. Αλλά αυτά μάλλον, όπως έχω γράψει, δεν ήταν μέσα εις την ύλην των εξετάσεων.

 
At 7/30/2010 08:29:00 μ.μ., Blogger mahler76 said...

καλέ μήπως η Σέχτα έχει ως έδρα ΤΑ ΝΕΑ???? και απλά σκοτώνουν κόσμο και στέλνουν εκεί προκηρύξεις για να στηρίξουν την αναγνωσιμότητα της ΠΑΣΟΚο φυλλάδας???

 
At 7/30/2010 08:38:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τόσα χρόνια που η «Ελευθεροτυπία» είχε πάρει εργολαβία την παραλαβή και δημοσίευση τρομοκρατικών προκηρύξεων, δεν θυμάμαι να έχει προκύψει κανένα τέτοιο θέμα (και πάντως όχι με αυτή την επιχειρηματολογία). Μεγαλώνουμε, μαθαίνουμε, και γνωριζόμαστε μεταξύ μας...

 
At 7/31/2010 02:20:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε, δεν ξέρω πόσο καλά γνωριζόμαστε αλλά
α) δεν διατηρούσα το μπλογκ επί 17 Ν και Ελευθεροτυπίας, άρα θα ήταν κάπως δύσκολο να ποστάριζα σχετικά θέματα,
β) ούτως ή άλλως δεν είχαν και σάιτ οι εφημερίδες παλιά, γεγονός που αφαιρεί το βασικό τμήμα της επιχειρηματολογίας του ποστ
και γ) αν θες και λίγη Ελευθεροτυπία σε σχέση με το πως εμπορική διάσταση των εφημερίδων σου έχω εδώ.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home