Πέμπτη, Ιουλίου 22, 2010

Δυο σκέψεις με αφορμή

H ανανδρία στα χρόνια της μη βίας.
Τόσο στη δολοφονία του Σωκράτη Γκιόλια όσο και στις συνήθεις υποθέσεις τρομοκρατίας ένα επίθετο είναι πανταχού παρόν σε όλα του τα γένη: «άνανδρη» επίθεση, «άνανδρο» χτύπημα, «άνανδροι» δολοφόνοι. Όσο και αν το πιθανότερο είναι πως πρόκειται για μια ακόμη κλισαρισμένη έκφραση που ανασύρεται αυτόματα και δίχως σκέψη από την μεγάλη βίβλο των δημοσιογραφικών κοινοτοπιών, η απορία καλό είναι να επισημανθεί: δεν αρκεί η απαξία της εκούσιας αφαίρεσης ζωών, ώστε να πρέπει να αποδοθεί με το επίθετο η επιπρόσθετη μομφή της ανανδρίας; Αν αύριο τρομοκράτες αρχίσουν χτυπήματα αυτοκτονίας και μετατραπούν σε καμικάζι, θα τους αναγνωριστεί πως τουλάχιστον ήταν ανδρείοι; Αν αύριο ποινικοί αντί για μαφιόζικες εκτελέσεις καλούν τα υποψήφια θύματα να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους και τους βάζουν με το ζόρι ένα πιστόλι στο χέρι προκειμένου να μονομαχήσουν και να κερδίσει ο καλύτερος, θα τους αναγνωριστεί πως τουλάχιστον ήταν ανδρείοι;
Η μομφή της ανανδρίας αποτελεί λεκτικό κατάλοιπο άλλων εποχών, εποχών κατά τις οποίες η βία, ακόμη και η ακραία βία, αποτελούσαν διαδεδομένο μέσο επίλυσης των διαφορών: στέκει να πεις ότι έφαγαν άνανδρα τον Άγριο Μπιλ Χίκοκ πυροβολώντας τον πισώπλατα ενώ έπαιζε πόκερ.
Η μομφή της ανανδρίας θα μπορούσε επίσης να γίνει αποδεκτή σε υποκουλτούρες που με βδελυγμία καταδικάζουμε: στέκει να μιλήσεις για ανανδρία σε μάχες μεταξύ χουλιγκάνων, εάν δεν τηρούν τους άγραφους κανόνες της συμπλοκής.
Και στην μία και στην άλλη περίπτωση η βία είναι νομιμοποιημένη, είναι εντός των κανόνων, οπότε εκεί η ανανδρία μπορεί πράγματι να αποτελεί παραβίαση των κανόνων, όπως αντίστροφα, εφόσον οι κανόνες τηρούνται, ανδρεία και βία μπορούν να συνυπάρξουν.
Αφού όμως ζούμε σε μια εποχή και με μια κυρίαρχη κουλτούρα που αποκηρύσσει συλλήβδην την ιδιωτική βία, που απορρίπτει κάθε μορφή μη κρατικής (στρατιωτικής ή αστυνομικής) βίας, τότε το να μιλά ο κάθε κουστουμαρισμένος άνκορμαν για ανανδρία φαντάζει τελικά σόλοικο: ακόμη και ο πιο άνανδρος τρομοκράτης αναλαμβάνει άλλωστε τον κίνδυνο να συλληφθεί και να περάσει τις επόμενες δεκαετίες της ζωής του στη φυλακή· ή και να σκοτωθεί σε ανταλλαγή πυροβολισμών· και όταν σκοτωθεί όμως, κανείς δεν θα πει στις ειδήσεις ότι ο Λάμπρος Φούντας ήταν ένας ανδρείος τρομοκράτης.

Η εποχή της ροής.

Το αρχειακό οπτικό υλικό που συνόδευσε τα ρεπορτάζ για τη δολοφονία ήταν φτωχό· κυρίως οι δηλώσεις που είχε κάνει ο δολοφονηθείς βγαίνοντας από μια κατάθεση στην Ευελπίδων, όταν ο Μάκης δεν αγαπούσε πια Θέμο και ο Γκιόλιας αγαπούσε ακόμη Μάκη και δεν είχε αγαπήσει ακόμη Θέμο. Σκότωσαν μια -όπως αποδείχτηκε- υπερεπιτυχημένη μορφή του διαδικτύου και οι εικόνες που τη συνόδευαν ήταν ελάχιστες. Ας προσπαθήσουμε να σκεφτούμε τον ωκεανό των εικόνων που συνοδεύουν υπερεπιτυχημένες μορφές της τηλεόρασης: η διαφορά είναι εύγλωττη και αποκαλυπτική μιας θεμελιώδους διαφοράς των δύο μέσων.

Και οκ, υπάρχουν άνθρωποι που προτιμούν τις σκιές από τα φώτα (όπως ο έτερος πρωταγωνιστής των ημερών Γιάννης Αγγέλου), υπάρχουν άνθρωποι που προτιμούν το παρασκήνιο από τη προσκήνιο ή τη θέση του σκηνοθέτη από αυτή του πρωταγωνιστή, και οκ, πρέπει να ήταν τέτοια και η φτιαξιά του δολοφονηθέντος, αφού βρισκόταν τόσα χρόνια πίσω από τις εκπομπές του Μάκη χωρίς να βγαίνει προς τα εμπρός, ωστόσο δεν προσάρμοσε το διαδίκτυο στη δική του ιδιοσυγκρασία, αλλά ήταν η ιδιοσυγκρασία του που ταίριαξε με τη φύση του διαδικτύου.

Αν τηλεόραση σημαίνει να φαίνεσαι,

ίντερνετ σημαίνει να μη φαίνεσαι.

Αν η τηλεόραση ήταν η εποχή της εικόνας,

το ίντερνετ είναι η εποχή της ροής.

Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν πανίσχυροι τηλεορασάνθρωποι (από διευθυντές ειδήσεων έως διευθυντές προγραμμάτων) που επιλέγουν και αυτοί να μην φαίνονται, σημαίνει όμως πως τηλεόραση χωρίς τηλεοπτικές περσόνες, τηλεόραση χωρίς Κορομηλάδες, Πρετεντέρηδες, Αρναούτογλου, Αυτιάδες και Φερεντίνους δεν υπάρχει. Όποιοι και αν κινούν από πίσω τα νήματα, χρειάζεται μπροστά στην οθόνη να υπάρχει ένας άνθρωπος που εκείνο το οποίο βασικά θα κάνει είναι να φαίνεται και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ρόλου του, είτε ο ρόλος είναι να στραβώνει τα μούτρα στο πάνω αριστερά παράθυρο των ειδήσεων του Mega, είτε ο ρόλος του είναι να παρουσιάζει τηλεπαιχνίδια.

Ο βασικός λόγος που ο δολοφονηθείς αρνούνταν πεισματικά ότι έχει σχέση με το Τρωκτικό είναι προφανής: η αποφυγή ποινικών και αστικών ευθυνών. Ωστόσο, όσο και αν ισχύει αυτό και όσο και αν, όπως παραπάνω ανέφερα, πρέπει και να του ταίριαζε ιδιοσυγκρασιακά το να μη φαίνεται, γνώμη μου είναι πως εάν το Τρωκτικό ήταν «Το μπλογκ του Σωκράτη Γκιόλια και των συνεργατών του», θα είχε σημαντικά μικρότερη απήχηση. Η πλήρης ανωνυμία των ειδησεογραφικών μπλογκ δημιουργεί την ψευδαίσθηση ιστοχώρων που λειτουργούν σχεδόν αυτόματα, σχεδόν από μόνοι τους, που λειτουργούν χωρίς κεντρικές φιγούρες οι οποίες ελέγχουν και επιβάλλονται στη ροή των πληροφοριών. Αν στην τηλεόραση κάποιος φαίνεται και εμείς τον παρακολουθούμε, στο ίντερνετ όλοι παρακολουθούμε· και αν κάποιος επιχειρήσει να παραφανεί φαντάζει μάλλον ασύμβατος με τον χώρο, μάλλον προερχόμενος από ένα άλλο μέσο, που άλλους όρους επικοινωνίας είχε, όρους κυριαρχικούς, όρους επώνυμων εικονανθρώπων (η επωνυμία ισούνταν με την εικόνα και η εικόνα ισούνταν με την επωνυμία), εικονανθρώπων που μας κατηχούσαν ή μας διασκέδαζαν, που κατηχούσαν και διασκέδαζαν όλους εμάς τους χωρίς όνομα και χωρίς εικόνα.

Ο ιντερνετάνθρωπος όμως ξέρει ότι δεν μπορεί να επιβληθεί σαν τον εικονάνθρωπο. Ο ιντερνετάνθρωπος ξέρει πως ό,τι και να κάνει δεν μπορεί να μετατραπεί σε κυρίαρχη εικόνα, ξέρει πως ό,τι και να κάνει είναι μια ψηφιακή κουκκίδα σε έναν δίχως τέλος και αρχή, φτιαγμένο από πίξελ χωρόχρονο. Δεν υπάρχουν κάμερες πίσω από τον ιντερνετάνθρωπο. Πίσω από οθόνη είναι και αυτός, πίσω από οθόνη και ο αναγνώστης.

Εξαιρετικά παρήγορο μεν ότι με την επικράτηση του ίντερνετ ο πολιτισμός της εικόνας είναι έτοιμος να δεχθεί μεγάλο πλήγμα, εξαιρετικά αμφίβολο δε το πρόσημο που θα πάρει τελικά ο πολιτισμός της συνεχούς ροής και διασύνδεσης.

Η εποχή της εικόνας (της στατικής εικόνας των εικονανθρώπων) φεύγει, η εποχή των πληροφοριών (των εικόνων συμπεριλαμβανομένων) έχει ήδη έρθει.

Υπό αυτή την έννοια, το να υπογράφεις με το ονοματεπώνυμό σου έχει πράγματι μεγάλη νομική σημασία, λειτουργικά μιλώντας όμως είναι μια ακόμη πληροφορία, όσο πληροφορία είναι και το ψευδώνυμό σου.

55 Comments:

At 7/22/2010 08:38:00 μ.μ., Blogger Αταίριαστος said...

Για την "άνανδρη", απλώς εκφράζει γενικότερα το άγχος των δημοσιογράφων να ντύσουν με επίθετο κάθε σημαντικό ουσιαστικό για να του προσδώσουν περισσότερη έμφαση. Για τον ίδιο λόγο κάθε ληστεία είναι θρασύτατη (ούτε καν θρασεία) λες και θα μπορούσε να συμφωνεί με τους τύπους του σαβουάρ-βιβρ.

 
At 7/22/2010 08:39:00 μ.μ., Blogger LeftG700 said...

Φίλε Old Boy,


Θέλουμε να γράψουμε δυο λόγια, αλλά κολλάμε στο εξής:

"Εξαιρετικά παρήγορο μεν ότι με την επικράτηση του ίντερνετ ο πολιτισμός του ίντερνετ είναι έτοιμος να δεχθεί μεγάλο πλήγμα, [...]".

Κάτι δεν πήγε καλά στην πληκτρολόγηση, ή κάτι δεν πάει καλά με το μυαλό μας; :-)


Τα λέμε

 
At 7/22/2010 10:13:00 μ.μ., Blogger Sraosha said...

Κειμενάκι αναφοράς.

Δυστυχώς δεν μπορεί να το παραγάγει ο μέσος Έλληνας πολιτικός ή κοινωνικός επιστήμονας.

 
At 7/22/2010 10:18:00 μ.μ., Anonymous Thrass said...

Εξαιρετικό κείμενο, Old, ε-ξαι-ρε-τι-κό.

Ειδικά αυτές τις μέρες που ξαναμελετάω την κουντερική Εικονολογία (από την Αθανασία), με αφορμή τον Κωνσταντόπουλο, ένα τέτοιο κείμενο ήταν ακριβώς που θα ευχαριστιόμουν να διαβάσω.

Βέβαια, δε συμφωνώ με όλα. Ας πούμε, στο σχολιασμό σου για την ανανδρεία έχω σοβαρές ενστάσεις: η υπακοή στους νόμους δεν κάνει τον άνδρα. Ίσα-ίσα, θα έλεγε κανείς ότι, από τότε που γεμίσαμε νόμους, ο άνδρας έχει σοβαρές στυτικές δυσλειτουργίες.

Επίσης, πραγματικά δεν έχω ακούσει κανέναν να αποκαλεί άνανδρες τις επιθέσεις των καμικάζι. Μπορεί να τις υποτιμούν με άλλες λέξεις, αλλά άνανδρες δεν τις λένε.

Από την άλλη, συμφωνώ ότι είναι αταίριαστο να μιλούν για ανανδρεία οι mainstream (πιο mainstream δε γίνεται) γραβατοφορεμένοι τού συστήματος, κατεξοχήν εκείνοι δηλαδή που κρύβονται πίσω από τούς νόμους.

Όπως και να 'χει, το κείμενο το καταευχαριστήθηκα.

ΥΓ. Όπως σου λέει και ο G700 αποπάνω, έχεις κάνει ένα λαθάκι στο τέλος.

 
At 7/22/2010 10:23:00 μ.μ., Anonymous Thrass said...

Α, ναι, ο τίτλος σου είναι χάλια. Μια που σού είπα καλά λόγια πριν, ελπίζω να μού επιτρέπεις το σχόλιο: είναι κρίμα ΑΥΤΟ το κείμενο να έχει τόσο generic τίτλο.

 
At 7/22/2010 11:34:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

LeftG700, ευχαριστώ για την επισήμανση της αβλεψίας, τη διόρθωσα μόλις.

 
At 7/22/2010 11:45:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Αταίριαστε, όπως τα λες.
Sraosha, δεν έχω ιδέα αν ισχύει αυτό που λες, σε κάθε περίπτωση όμως ο επιστημονικός λόγος είναι «υποχρεωμένος» να είναι «επιστημονικός». Η ελαφράδα του ποσταρίσματος είναι πάντα ένα ισχυρό αβάντζο. Και γενικά δηλαδή ελαφράδα ρουλζ.
Thrass, ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Για τον τίτλο θα το ξανασκεφτώ. Για τις επιθέσεις των καμικάζι έχεις ένα δίκιο, αλλά δεν τους αναγνωρίζουν και ανδρεία πάντως. Όσο για το νόμο και την ανδρεία προσπάθησα να μην πάρω θέση (όχι ότι δεν έχω δηλαδή) και να περιγράψω την κατάσταση όπως έχει. Είπα δηλαδή πως ζώντας σε μια κοινωνική συνθήκη που καταδικάζει εντελώς τη βία, η κριτική περί ανανδρίας είναι λίγο παράταιρη ή εν πάση περιπτώσει λίγο «μονά - ζυγά δικά μας».

 
At 7/23/2010 12:28:00 π.μ., Blogger LeftG700 said...

Φίλε Old Boy,


OK, τώρα αποκαταστάθηκαν τα πράγματα. (Παρακαλούμε).

Κάποιες (μάλλον ισχυρές) ενστάσεις για ορισμένες πλευρές της δεύτερης σκέψης.

1) «Αν στην τηλεόραση κάποιος φαίνεται και εμείς τον παρακολουθούμε, στο ίντερνετ όλοι παρακολουθούμε•».

Όχι έτσι ακριβώς. Για παράδειγμα: Όλοι παρακολουθούμε, αλλά μια μειοψηφία αποτελεί μέρος αυτού που παρακολουθείται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από την πλειοψηφία. Τρεις διαβαθμίσεις εδώ: α) Μπλόγκερς, β) σχολιαστές (μπλόγκερς κυρίως), γ) αναγνώστες («θεατές»).

2) «Εξαιρετικά παρήγορο μεν ότι με την επικράτηση του ίντερνετ ο πολιτισμός της εικόνας είναι έτοιμος να δεχθεί μεγάλο πλήγμα, […]».

«Επικράτηση του ίντερνετ»; Περίπου όπως τα μέλη ενός συλλόγου χορτοφάγων κάνουν εκτιμήσεις για τις διατροφικές συνήθειες του γενικού πληθυσμού κατά τη διάρκεια της κοπής της Πρωτοχρονιάτικης πίτας τους ή όπως οι αριστεροί φαντασιώνονται την αύξηση της επιρροής των αριστερών ιδεών στα διαλείμματα των Συνεδρίων τους;

3) «[…] το να υπογράφεις με το ονοματεπώνυμό σου έχει πράγματι μεγάλη νομική σημασία, λειτουργικά μιλώντας όμως είναι μια ακόμη πληροφορία, όσο πληροφορία είναι και το ψευδώνυμό σου».

Παρακαλάμε να μη το διαβάσει το επιτελείο του protagon.gr αυτό. Πολύ θα τους διασκέδαζε και δεν τους γουστάρουμε καθόλου!

Φίλε Old Boy, μας φαίνεται ότι η κατάσταση θα συνεχίσει να χειροτερεύει, πριν αρχίσει να βελτιώνεται…


Τα λέμε

 
At 7/23/2010 12:51:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

LeftG700, μιλώντας για επικράτηση του ίντερνετ εννοώ σε ένα βάθος χρόνου. Και πριν 3 1/2 χρόνια είχα γράψει για το θάνατο της τηλεόρασής μου.. Πράγματι αυτά που γράφω αν τα εξετάσουμε με βάση το σήμερα είναι τουλάχιστον υπερβολικά αλλά νομίζω ότι περιγράφω μια μετάβαση. Μπορεί βέβαια να κάνω και λάθος. Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν θεωρώ ότι η σωστή αναλογία είναι αυτή του χορτοφάγου που φαντασιώνεται καθολική απαγόρευση της κρεατοφαγίας :)

 
At 7/23/2010 01:00:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δεν απετράπη τελικά η προαναγγελθείσα αυτοκτονία του 30χρονου deuced στο διαδίκτυο, ο οποίος είχε προσπαθήσει και στο παρελθόν να δώσει τέλος στη ζωή του, λόγω έντονης διαδικτυακής απογοήτευσης, και παρά την άμεση επέμβαση του Τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος που ήταν πεπεισμένοι ότι ο χρήστης είχε πρόθεση να κάνει πράξη τις απειλές του. Η εικονικότητα της αδικοχαμένης περσόνας θα ταφεί δίπλα στην Μανταλένα Παριανός, ύστερα από επιθυμία του ιδίου. Στην επιμνημόσυνη τελετή θα παραβρεθούν πλήθος από τις άλλες 1001 περσόνες του.
Newsroom ΔΟΛ


[Η σάτιρα επιχειρεί τον εμπαιγμό κάποιας έννοιας ή προσώπου που ο σατιρικός καλλιτέχνης θεωρεί ότι αξίζει τέτοια αντιμετώπιση με σκοπό συχνά τη βελτίωση του αντικειμένου. Γίνεται μέσω μεθόδων όπως η παρωδία, η υπερβολή, η σύγκριση, η αναλογία και η ειρωνεία. Ενώ η σάτιρα μπορεί να αποτελέσει μέσο διασκέδασης, γι' αυτό και συχνά είναι βάση του χιούμορ και συνεπώς συστατικό της κωμωδίας, δεν περιορίζεται στον τομέα της ψυχαγωγίας. Η σάτιρα σπάνια περιορίζεται σε μέσο διασκέδασης. Η Αθηναϊκή δημοκρατία θεωρείται ότι αναπτύχθηκε σε υγιέστερη μορφή λόγω της κοινωνικής σάτιρας της θεατρικής κωμωδίας του Αριστοφάνη.]

ΟΧΙ ΣΤΗ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΤΗΣ ΣΑΤΙΡΑΣ.
Η ΦΙΜΩΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.
ΖΗΤΩ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ.

 
At 7/23/2010 01:05:00 π.μ., Blogger LeftG700 said...

@Thrass:


G700;;; Aναρωτιόμαστε τι κακό σού έχουμε κάνει... :-)

 
At 7/23/2010 01:06:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Λοιπόν σου το αφήνω το σχόλιο, με την πρόσθετη επισήμανση ότι είτε ο Λαπούτας είσαι είτε κάποιος που έχει την ίδια αντιμανταλενική ψύχωση με τον Λαπούτα, όποιος κι αν είσαι εν πάση περιπτώσει εσύ που εδώ και κάνα μήνα ΜΕ ΕΧΕΙΣ ΠΡΗΞΕΙ καθαρά τρολοειδώς με τέτοιου είδους σχόλια, δεν πας καλά στα μυαλά σου.
Άλλο σχόλιό σου δεν θα ανεχτώ. Κατ΄εξαίρεση θα ανεχτώ το σύνηθες ένα (1) σχόλιο του Λαπούτα που θα διαψεύδει ότι είναι εσύ, και αυτό μόνο και μόνο για λόγους δεοντολογίας.
Όποιο άλλο σου σχόλιο εδώ ή σε άλλα ποστ θα έχει εφεξής τη μεταχείριση τρολ, γιατί τρολ είσαι και ψυχάκιας.

 
At 7/23/2010 01:07:00 π.μ., Blogger LeftG700 said...

ΟΚ φίλε Old Boy, τα λέμε

 
At 7/23/2010 01:15:00 π.μ., Anonymous Thrass said...

@LeftG700, παρεξήγησις, τώρα είδα το site σας. Mea culpa!

 
At 7/23/2010 02:31:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Thrass, μέχρι τίτλους υποκεφαλαίων μπόρεσα να φτάσω. Αν έχεις καμιά καλή ιδέα για γενικό τίτλο, την λες :)

 
At 7/23/2010 02:51:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις oldboy, αλλά επέτρεψέ μου να διαφωνήσω. Γράφεις ότι το ίντερνετ είναι η εποχή της ροής και όχι της εικόνας, εγώ νομίζω ότι ζούμε στην εποχή της εικόνα και ότι αυτή η "θεοποιημένη" εικόνα δεν θα δεχτεί κανένα πλήγμα. Ο λόγος που δείχνει να μη συμβαίνει ακόμα είναι απλά θέμα bandwidth. Σε λίγα χρόνια κρίνω ότι το ίντερνετ θα έχει την ίδια εικονική δύναμη, και αυτό το εννοώ και με την καλή και με την κακή έννοια. Είναι απλά θέμα χρόνου.



Τώρα στο ζήτημα επωνυμίας και ψευδωνυμίας/ανωνυμίας, νομίζω ότι και πάλι είναι απλά θέμα τεχνικό. Στην εποχή της επιστολογραφίας, ο τρόπος γραφής έπαιζε τον πρώτο ρόλο και μετά οι επισυναπτόμενες φωτογραφίες, όμως το όνομα ήταν αναγκαίο στον φάκελο, ενώ ο παραλήπτης συνήθως ήταν μόνο ένας (οπότε τι νόημα θα είχε η ανωνυμία;). Στην εποχή του ραδιοφώνου, η φωνή έπαιζε τον πρώτο ρόλο και μετά το όνομα του εκφωνητή, το οποίο όμως ήταν αναγκαίο μόνο για τον ιδιοκτήτη του μέσου και ο ίδιος το χρησιμοποιούσε για καριερίστικους λόγους, ενώ αυτοί που άκουγαν ήταν πολλοί. Στην εποχή της τηλεόρασης η εικόνα παίζει τον πρώτο ρόλο και το όνομα είναι συνυφασμένο και αναπόσπαστο για όσους φαίνονται, ενώ το τηλεοπτικό κοινό τεράστιο (τι νόημα έχει η ανωνυμία, όταν φαίνεσαι;). Στην εποχή του ίντερνετ -έως αυτή τη στιγμή- η πληροφορία παίζει τον πρώτο ρόλο και το όνομα είναι δευτερεύον και απαραίτητο μόνο στον διακομιστή εκτός από αυτούς που το χρησιμοποιούν για να "κάνουν όνομα", ενώ το κοινό που παρακολουθεί και συμμετέχει είναι απλά ασύλλητο σε αριθμούς (η επωνυμία απλά δεν είναι απαραίτητη).

Δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητός, αλλά αυτό που θέλω να πω είναι ότι νομίζω πως τελικά το μέσο καθορίζει το ζήτημα της επωνυμίας. Και ναι, ξέρω ότι κάποιοι θα βρεθούν και θα μου πουν ότι σε άλλες χώρες η νομοθεσία είναι πιο αυστηρή και απαιτείται ταυτοπροσωπία, όπως στη Νότια Κορέα, στην Κίνα, εν μέρη στη Ιταλία, κτλ., αλλά δεν νομίζω ότι αυτό αναιρεί το όλο σκεπτικό μου.

 
At 7/23/2010 03:00:00 π.μ., Blogger Urfurslaag said...

Ναι, ισχύουν αυτά για την εικόνα του ιντερνετάνθρωπου στους μπλόγκερς, αλλά όχι και στους γιού-τιούμπερς. Και πιστεύω πως το μέλλον του διαδικτύου είναι visual.

Εξαιρετικό κείμενο κατά τα άλλα, όπως πάντα.
:-)

 
At 7/23/2010 03:08:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΟΒ, σου προτείνω εγώ τίτλο: Ο γενναίος νέος κόσμος της ροής.

 
At 7/23/2010 03:15:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"The medium *is* the message"
Marshall McLuhan

 
At 7/23/2010 03:20:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε των 2:51 και Urfus, δεν αμφιβάλλω ότι το ίντερνετ θα αποκτήσει ισχυρότερες εικόνες στο άμεσο και στο απώτερο μέλλον. Γράφω κατά λέξη στο ποστ «η εποχή των πληροφοριών (των εικόνων συμπεριλαμβανομένων) έχει ήδη έρθει» ακριβώς για να δείξω ότι δεν εννοώ ότι στο ίντερνετ η εικόνα δεν έχει σημασία, αλλά για να πω ότι κατά τη γνώμη μου έχει διαφορετική σημασία και διαφορετική θέση από ό,τι είχε στην τηλεόραση. Και δεν μιλάω ειδικά για τους μπλόγκερς. Και στο Υου Τube να ανήκει το μέλλον ή σε κάποια άλλη εφαρμογή που δεν έχουμε ακόμη δει, δεν νομίζω ότι οι όποιες εικόνες μπορούν να έχουν με τον χρήστη του διαδικτύου, την ίδια σχέση που είχαν οι τηλεοπτικές εικόνες με τον τηλεθεατή. Η τηλεοπτική εικόνα λέει στον τηλεθεατή «Αυτή είμαι. Παρακολούθησε με παθητικά. Η μόνη εξουσία που έχεις επάνω μου είναι να αλλάξεις κανάλι ή να με κλείσεις. Να με επηρεάσεις δεν μπορείς». Στο ίντερνετ όμως το παιχνίδι είναι πάρα πολύ διαφορετικό, στο ίντερνετ ο χρήστης έχει ένα βαθμό ελέγχου και αλληλεπίδρασης. Το βιντεάκι σου στο Υou Tube Urfus μπορώ να το σχολιάσω από κάτω, μπορώ να το βάλω στο μπλογκ μου, να το στείλω με μέιλ, να το ανεβάσω στο fb, να το λινκάρω. Η εικόνα σου είναι στα χέρια μου, η εικόνα σου είναι μια ακόμη πληροφορία.

 
At 7/23/2010 06:29:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δεν διαφωνώ με αυτά που γράφεις oldboy. Ίντερνετ και τηλεόραση είναι δύο διαφορετικά μέσα. Φτιαγμένα από διαφορετικούς ανθρώπους, σε διαφορετικές εποχές, με διαφορετικές ανάγκες, για διαφορετικούς σκοπούς. Οκ, ένα το κρατούμενο.

Αλλά, και στην τηλεόραση μπορούσες να δεις τη ροή των πληροφοριών μέσω teletext, να επικοινωνήσεις τηλεφωνικώς, να στείλεις γράμμα, να επισκεπτείς τα στούντιο, και να εκφράσεις έτσι επιδοκιμασία ή αποδοκιμασία. Ακόμα και τότε υπήρχε η AGB, όπως σήμερα υπάρχει η Alexa. Και το μεξικάνικο σήριαλ της TV με τη Βερόνικα Κάστρο μπορούσες να το μαγνητοσκοπήσεις σε VHS, να το στείλεις με το ταχυδρομείο και να το συμπεριλάβεις στη συλλογή σου. Η εικόνα από το μεξικάνικο σήριαλ ή από το γάμο της ξαδέρφης σου ήταν στα χέρια σου, η εικόνα αυτή ήταν μια ακόμη πληροφορία. Και σε αυτή ακριβώς την πρακτική βασίστηκε το PressTV του Καρατζαφέρη τη δεκαετία του '80. Και μη μου πεις ότι δεν τα ξέρεις όλα αυτά ή δεν τα έκανες ποτέ σου. Μη μου πεις ότι δεν είχες video.

Η μόνη διαφορά είναι ότι όλα αυτά γίνονται πλέον πιο εύκολα και πιο γρήγορα, με άλλα λόγια πιο αλληλοδιαδραστικά. Αλλά ακόμα και τώρα το μόνο που μας ανήκει είναι ο Η/Υ, όπως και τότε η TV. Ούτε τα δίκτυα μας ανήκουν, ούτε οι κεραίες αναμετάδοσης, ούτε οι συχνότητες, ούτε οι διακομιστές, ούτε οι πλατφόρμες δημοσίευσης, ούτε καν τα λειτουργικά συστήματα. Εξακολουθούμε να μην κατέχουμε τα μέσα παραγωγής. Ας μην έχουμε αυταπάτες, επειδή όλα όσα κάναμε, απλά έχουν γίνει πιο εύκολα.

 
At 7/23/2010 07:21:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΤΟ ΠΟΣΤ ΕΙΝΑΙ ΑΧΤΑΡΜΑΣ. ΧΩΡΙΣ ΑΡΧΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ. ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΥΝΕΙΡΜΟ. ΣΥΓΚΡΙΝΕΙΣ TV ΚΑΙ INTERNET, ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΚΑΛΑ. ΔΗΛΑΔΗ ΕΥΛΟΓΑΣ ΤΑ ΓΕΝΙΑ ΣΟΥ. ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ, Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ. ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΘΗΚΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΘΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΒΙΒΛΙΟ Ή IPAD, ΟΥΤΕ ΑΝ ΤΟ ΠΟΣΤ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ, ΟΥΤΕ ΑΝ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΓΑΪΔΟΥΡΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΡΑΚΤΕΡ, ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΚΑΝΕΙ ΚΟΥΜΑΝΤΟ, ΠΟΙΟΣ ΚΑΤΕΧΕΙ ΤΙ. ΟΜΩΣ ΟΤΑΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΑ ΜΕΣΑ (ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ) ΤΑ ΚΑΤΕΧΕΙ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΥ, ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙΣ; OLDBOY, "THE REVOLUTION WON'T BE TELEVISED"! Α, ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ. Ο ΦΟΥΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΗΤΑΝ ΗΡΩΑΣ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΚΙΟΛΙΑ.

"ΣΤΑΛΙΝΙΚΟΣ"

 
At 7/23/2010 07:45:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Αφού όμως ζούμε σε μια εποχή και με μια κυρίαρχη κουλτούρα που αποκηρύσσει συλλήβδην την ιδιωτική βία, που απορρίπτει κάθε μορφή μη κρατικής (στρατιωτικής ή αστυνομικής) βίας"
giati eksereis tin kratiki via? auti einai i xeiroteri

"δεν προσάρμοσε το διαδίκτυο στη δική του ιδιοσυγκρασία, αλλά ήταν η ιδιοσυγκρασία του που ταίριαξε με τη φύση του διαδικτύου."
an i fisiognomia tou internet einai san tou giolia, tote somebody please kill me

"εάν το Τρωκτικό ήταν «Το μπλογκ του Σωκράτη Γκιόλια και των συνεργατών του», θα είχε σημαντικά μικρότερη απήχηση."
ama einai etsi ego tote eimai superstar, giati den arneisai kai esu oti exeis sxesi me to old-boy.blogspot?

"Ο ιντερνετάνθρωπος όμως ξέρει ότι δεν μπορεί να επιβληθεί σαν τον εικονάνθρωπο."
se merika xronia apo tora 8a euxesai na min to eixes grapsei auto

"Δεν υπάρχουν κάμερες πίσω από τον ιντερνετάνθρωπο. Πίσω από οθόνη είναι και αυτός, πίσω από οθόνη και ο αναγνώστης."
wtf? extes milousa sto msn me camera

"λειτουργικά μιλώντας όμως είναι μια ακόμη πληροφορία, όσο πληροφορία είναι και το ψευδώνυμό σου."
to onoma einai mia pliroforia, alla tin pliroforia mporeis na tin exeis kai xoris onoma, eksartatai apo to poso anagkaia kai xrisimi einai i pliroforia tou onomatos

 
At 7/23/2010 11:15:00 π.μ., Blogger mitsaras said...

Είναι αμερικανοφερμένη συνήθεια να αποκαλεί κανείς τους τρομοκράτες δειλούς. Να κι ένας Αμερικάνος που δεν καταλαβαίνει και προσπαθεί να βγάλει άκρη.

Νομίζω πως αφού δεν μπορούν να τους κάνουν κάτι άλλο, τους λένε δειλούς σε μια απελπισμένη προσπάθεια να τους προσβάλλουν. Ή προσπαθούν να εκφράσουν την υποτιθέμενη ανάγκη του κοινού τους να τους προσβάλλει. Ή, πιο πιθανό, να επιβάλλουν στο κοινό τους αυτή την ανάγκη. Το σίγουρο είναι πως το κοινό τους σε ένα μεγάλο ποσοστό του θα το παπαγαλίσει, όπως παλιότερα είπε και τους κομμουνιστές άπλυτους.

 
At 7/23/2010 01:42:00 μ.μ., Blogger Theo said...

Το θέμα είναι ότι η βία, οποθενδήποτε προερχόμενη, είναι κατακριτέα και αδικαιολόγητη.
Μήπως (όσο κι αν η πρόθεσή σου δεν είναι αυτή, oldboy) με το να συζητάμε γιατί και πώς χαρακτηρίζεται "άνανδρη" δίνουμε πάτημα σε καποιους, σαν τον "σταλινικό", να δικαιολογούν όσους χρησιμοποιούν τις σφαίρες τους ως πειθώ και έτσι, είτε καλύπτουν τις βρωμοδουλειές τους (πχ. δολοφονώντας όσους ετοιμάζονται να βγάλουν τα άπλυτά τους στη φόρα και τρομοκρατώντας τον κάθε επίδοξο Μάκη) είτε υλοποιούν το παρανοϊκό κατά πάντων μίσος τους, δολοφονώντας χωρίς να αποκαλύπτονται και εκτίθενται, και -παρά ταύτα- φαντασιωνόμενοι τους "λαϊκούς αγωνιστές".
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για τη δολοφονία ενός συνανθρώπου μας, "πατέρα ενός αγοριού δύο ετών", όπως γράφεις στην προηγούμενη ανάρτησή σου. Άσχετα με το ποιος ήταν ή τι έκανε.

Αν θες, διάβασε εδώ μια κριτική της προοδευτικής απανθρωποποίησης της κοινωνίας μας, με αφορμή την αντιμετώπιση της δολοφονίας από τα ΜΜΕ: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=3389220794575763476&postID=8173062727382719434

 
At 7/23/2010 03:25:00 μ.μ., Blogger LeftG700 said...

Φίλε Thrass,


Κανένα πρόβλημα.

"Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω". Και δεν είμαστε καθόλου αναμάρτητοι. Το ακριβώς αντίθετο!... :-)


Τα λέμε

 
At 7/23/2010 03:53:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Αλλά, και στην τηλεόραση μπορούσες να δεις τη ροή των πληροφοριών μέσω teletext, να επικοινωνήσεις τηλεφωνικώς, να στείλεις γράμμα, να επισκεπτείς τα στούντιο, και να εκφράσεις έτσι επιδοκιμασία ή αποδοκιμασία. Ακόμα και τότε υπήρχε η AGB, όπως σήμερα υπάρχει η Alexa. Και το μεξικάνικο σήριαλ της TV με τη Βερόνικα Κάστρο μπορούσες να το μαγνητοσκοπήσεις σε VHS, να το στείλεις με το ταχυδρομείο και να το συμπεριλάβεις στη συλλογή σου».
Ναι, σωστά όλα αυτά. Ωστόσο όλα αυτά που περιγράφεις:
1) Ήταν η πολύ μικρή εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Κανόνας ήταν απλώς να βλέπουμε τηλεόραση
και 2) το κυριότερο και βασικότερο αποτελούσαν αντιδράσεις μας -πώς να το πώ;- εξωτηλεοπτικές. Ακόμα και όταν βιντεοσκοπούσες κάτι έβαζες το βίντεο να παίξει, χρησιμοποιούσες κάτι εκτός της τηλεόρασης. Το ίδιο όμως μέσα στο ίντερνετ είσαι είτε απλώς διαβάσεις δυο ιστοσελίδες, είτε τις σχολιάσεις, τις λινκάρεις, τις μοιράσεις.

 
At 7/23/2010 04:00:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«H εικόνα από το μεξικάνικο σήριαλ ή από το γάμο της ξαδέρφης σου ήταν στα χέρια σου, η εικόνα αυτή ήταν μια ακόμη πληροφορία. Και σε αυτή ακριβώς την πρακτική βασίστηκε το PressTV του Καρατζαφέρη τη δεκαετία του '80».
Χμ, πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα. Η βιντεοκασέτα με το γάμο της ξαδέλφης μου βρίσκεται σε κάποιο συρτάρι. Ο υλικός της φορέας την προσδιορίζει. Εκτός από τον γάμο είναι η κασέτα του γάμου. Δεν είναι πληροφορία είναι «ο γάμος της ξαδέλφης μου». Είναι ένα σημαντικό γεγονός, τόσο σημαντικό που του επιφυλάχθηκε ειδική μεταχείριση, που έγινε βιντεοκασέτα.
ΣΗΜΕΡΑ όμως, αν η ξαδέλφη μου ανεβάσει φωτογραφίες από το γάμο της στο Facebook ή στο Flickr οι φωτογραφίες αυτές ΝΑΙ μετατρέπονται σε πληροφορίες. Τις κοιτάζω και αμέσως μετά κοιτάζω την ανανέωση του status του Facebook ενός φίλου. Τις κοιτάζω και τις σχολιάζω από κάτω. Τις κοιτάζω ενώ είμαι εντός του ίντερνετ μέσα σε μια συνεχή ροή όπου πριν έγραφα ποστ, πιο πριν τσεκάριζα το μέιλ μου, μετά είδα το βίντεο της συγκλονιστικής εξάρας της αρμάδας του Λίνεν κλπ.

 
At 7/23/2010 04:27:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Α, ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ. Ο ΦΟΥΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΗΤΑΝ ΗΡΩΑΣ»
Σταλινικέ, ειλικρινής είναι η απορία μου, δεν σου την λέω: αυτά τα λες και μέσα στο κόμμα;

 
At 7/23/2010 04:34:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Αλλά ακόμα και τώρα το μόνο που μας ανήκει είναι ο Η/Υ, όπως και τότε η TV. Ούτε τα δίκτυα μας ανήκουν, ούτε οι κεραίες αναμετάδοσης, ούτε οι συχνότητες, ούτε οι διακομιστές, ούτε οι πλατφόρμες δημοσίευσης, ούτε καν τα λειτουργικά συστήματα. Εξακολουθούμε να μην κατέχουμε τα μέσα παραγωγής».

«Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ.

... ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΚΑΝΕΙ ΚΟΥΜΑΝΤΟ, ΠΟΙΟΣ ΚΑΤΕΧΕΙ ΤΙ. ΟΜΩΣ ΟΤΑΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΑ ΜΕΣΑ (ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ) ΤΑ ΚΑΤΕΧΕΙ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΥ, ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙΣ;»

Απαντάω και στους δύο ότι το ποστ δεν μίλησε για παραγωγικά μέσα. Όσον αφορά το ίντερνετ τώρα, όσο τα πράγματα παραμένουν όπως περίπου είναι και όσο δεν έχεις ιδιαίτερες δυσχέρειες να έχεις τον προσωπικό σου ιστοχώρο όπου μπορείς να γράφεις ό,τι θέλεις, αυτό είναι κάτι με τεράστια σημασία, σημασία που εκμηδενίζει τη σημασία του αν είμαι ιδιοκτήτης του ιστοχώρου μου. Όλα προφανώς έχουν ένα όριο και απόλυτη ελευθερία δεν υπάρχει πουθενά. Στο ίντερνετ όμως -επαναλαμβάνω μέχρι τώρα- έχουμε κάτι που της μοιάζει πάρα πολύ.

 
At 7/23/2010 04:45:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

"Αφού όμως ζούμε σε μια εποχή και με μια κυρίαρχη κουλτούρα που αποκηρύσσει συλλήβδην την ιδιωτική βία, που απορρίπτει κάθε μορφή μη κρατικής (στρατιωτικής ή αστυνομικής) βίας"
giati eksereis tin kratiki via? auti einai i xeiroteri

Δεν την εξαιρώ εγώ. Λέω ότι την εξαιρεί η κουλτούρα μας και οι νόμοι μας.



"εάν το Τρωκτικό ήταν «Το μπλογκ του Σωκράτη Γκιόλια και των συνεργατών του», θα είχε σημαντικά μικρότερη απήχηση."
ama einai etsi ego tote eimai superstar, giati den arneisai kai esu oti exeis sxesi me to old-boy.blogspot?

Για μένα ας πούμε που αναφέρεις, που έχω το ένα εκατομμυριοστό των αναγνωστών του Τρωκτικού, πιστεύω ότι αν αντί ως Old Boy είχα φωτογραφία, ονοματεπώνυμο, πλήρη στοιχεία κλπ θα είχα ακόμη λιγότερους.

"Ο ιντερνετάνθρωπος όμως ξέρει ότι δεν μπορεί να επιβληθεί σαν τον εικονάνθρωπο."
se merika xronia apo tora 8a euxesai na min to eixes grapsei auto

Μπορεί.

"Δεν υπάρχουν κάμερες πίσω από τον ιντερνετάνθρωπο. Πίσω από οθόνη είναι και αυτός, πίσω από οθόνη και ο αναγνώστης."
wtf? extes milousa sto msn me camera

Και δεν ήσουν πίσω από οθόνη; Και δεν ήταν και ο συνομιλητής σου πίσω από οθόνη; Και η κάμερά σου στόχευε να σε δείξει στον απέναντί σου ή στόχευε να σε δείξει στο πανελλήνιο μέσα από μια από τις ελάχιστες διαθέσιμες ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες;

"λειτουργικά μιλώντας όμως είναι μια ακόμη πληροφορία, όσο πληροφορία είναι και το ψευδώνυμό σου."
to onoma einai mia pliroforia, alla tin pliroforia mporeis na tin exeis kai xoris onoma, eksartatai apo to poso anagkaia kai xrisimi einai i pliroforia tou onomatos

Αν πρόκειται για ειδησεογραφικό μπλογκ η ανώνυμη πληροφορία δίνει μια αίγλη αυθεντικότητας: εδώ περνάνε αυτά που δεν τολμάνε να πουν επώνυμα στα καθεστωτικά ΜΜΕ.
Αν πρόκειται για άποψη τότε η υπογραφή με όνομα (με επώνυμο ή σταθερό ψευδώνυμο το ίδιο κάνει) έχει την
έννοια του ότι κάποιον τον ξέρεις και μπορείς να ελέγξεις τη συνέπειά του ή ότι τον εμπιστεύεσαι από το παρελθόν και σε ενδιαφέρουν να ακούσεις αυτά που έχει να πει.

 
At 7/23/2010 05:05:00 μ.μ., Blogger κάνε με δίχως γυρισμό στην κόλαση να φτερουγίσω said...

τα "ενημερωτικά μπλογκ" δηλαδή "ενημερωτικά ημερολόγια" (άλλα που δήθεν έπιασαν την ψυχή από τους όρχεις της, και άλλα αποτυχημένα όσον ως άνθρωποι οι εμπενευστές του(ευαγγελάτος, διγενή, στάη) περισσότερο παρά ενημερωτικά για το ευρύ κοινό αποτελούν ένα είδος δικτυακού παράθυρου των ασήμαντων Δημοσιογράφων και Δημοσιογράφων-αφεντικών προς τους άλλους όμοιους τους. πρόκειται για ένα αβυσσαλέο στους σκοπούς του παιγνίδι επαγγελματικών εντυπώσεων ανάμεσα τους όλων αυτών. το γεγονός δε ότι ομοιάζουν στις φυλλάδες που βρίσκει κανένας στο δίχτυο δωρεάν (καθημερινή, νέα, βήμα, έθνος) δεν είναι ένα πράγμα να το φοβόμαστε. έχει ερμηνεία, εξηγείται.

 
At 7/23/2010 06:59:00 μ.μ., Blogger JustAnotherGoneOff said...

Πάλι τα ίδια ρε Old Boy; Εσύ είσαι ο εμμονικός και μάλιστα με μένα.

Και όχι, δεν είμαι αυτός που άφησε το ανώνυμο σχόλιο.

 
At 7/23/2010 07:19:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

το ποστ δεν μίλησε για παραγωγικά μέσα. Όσον αφορά το ίντερνετ τώρα, όσο τα πράγματα παραμένουν όπως περίπου είναι και όσο δεν έχεις ιδιαίτερες δυσχέρειες να έχεις τον προσωπικό σου ιστοχώρο όπου μπορείς να γράφεις ό,τι θέλεις, αυτό είναι κάτι με τεράστια σημασία, σημασία που εκμηδενίζει τη σημασία του αν είμαι ιδιοκτήτης του ιστοχώρου μου. Όλα προφανώς έχουν ένα όριο και απόλυτη ελευθερία δεν υπάρχει πουθενά. Στο ίντερνετ όμως -επαναλαμβάνω μέχρι τώρα- έχουμε κάτι που της μοιάζει πάρα πολύ.
ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΑΞΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ. ΑΝ ΕΙΧΕΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΣ ΟΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΨΙΧΟΥΛΑ ΚΑΙ Η "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" ΠΟΥ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΑ FREE-SAMPLES ΠΟΥ ΧΑΡΙΖΕΙ Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΚΑΛΟΜΑΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΤΑΚΤΙΚΟΣ ΠΕΛΑΤΗΣ/ΧΡΗΣΤΗΣ.

Σταλινικέ, ειλικρινής είναι η απορία μου, δεν σου την λέω: αυτά τα λες και μέσα στο κόμμα;
ΝΑ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΑΦΟΡΜΗ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ ΤΙ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ, ΤΙ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΧΑΣΕΙΣ;

 
At 7/23/2010 08:04:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η βιντεοκασέτα με το γάμο της ξαδέλφης σου, oldboy, που έγινε βιντεοκασέτα είναι πληροφορία και όχι απλώς ένα σημαντικό γεγονός που του επιφυλάχθηκε ειδική μεταχείριση. Με το ίδιο σκεπτικό οι μαγνητοταινίες από τα mainframe των υπολογιστών της CIA τη δεκαετία του '60 δεν θα έπρεπε να είναι πληροφορία. Η πληροφορία μπορεί να είναι μηχανική, ακουστική, ηλεκτροχημική, μαγνητική, βιολογική, κτλ. Μη μπερδεύεις την πληροφορία, όσο αργά και αν μεταδίδεται, αποθηκεύεται και επεξεργάζεται, με την ψηφιοποίησή της που σου επιτρέπει να κάνεις τα ίδια πράγματα πιο γρήγορα και εύκολα. Εξάλλου, αυτός ήταν ο λόγος που παλιότερα απλώς παρακολουθούσαμε τηλεόραση. Επειδή το να φτιάξουμε και εμείς ένα PressTV ήταν δύσκολο, ενώ τώρα το να φτιάξουμε ένα www.PressTV.net είναι παιχνιδάκι. Φαντάσου δηλαδή τι θα γινότανε αν μπορούσαμε μέσω των ΚΕΠ να ανοίξουμε και την δική μας επιχείρηση μέσα σε μια μέρα.

 
At 7/23/2010 08:12:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτή τη στιγμή τα δελτία ειδήσεων πανηγυρίζουν γιατί οι τραπεζίτες ό,τι κι αν γίνει δεν θα χάσουν τα λεφτά τους.

 
At 7/23/2010 08:57:00 μ.μ., Blogger JustAnotherGoneOff said...

Old Boy έχεις τελικά τους σχολιαστές που σου αξίζουν, το μπλογκ σου είναι πλέον το τελευταίο καταφύγιο των πικρόχολων και των συκοφαντών.

Και παραπονιέσαι που ο άλλος σε αποκαλεί κάθε μέρα φασίστα. Άξιος.

 
At 7/23/2010 09:51:00 μ.μ., Anonymous welcome to the future said...

http://www.youtube.com/lifeinaday

 
At 7/24/2010 03:39:00 π.μ., Anonymous yorgos said...

Ωραίο κείμενο.

Δεν ξέρω αν εδώ το απρόσωπο της ροής επιβάλλεται κυρίως από το μέσο ή κυρίως από το κοινωνικοπολιτικό συγκείμενο. Θα στοιχημάτιζα για το δεύτερο, αν και ποτέ δεν ξέρεις -- μπορεί τα ελληνικά ιντερνέτς να είναι στην εμπροσθοφυλακή =)

Μπορεί και να τα διαβάζω ανάποδα. Δεν αποκλείεται το Huffington Post να είναι ο αναχρονισμός και το 4chan η εικόνα από το μέλλον, το facebook ο αναχρονισμός και η κατεξοχήν απρόσωπη ροή του Chatroulette η εικόνα από το μέλλον.

 
At 7/24/2010 06:02:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΟΒ, οι περισσότεροι εδώ μέσα δεν έρχονται για τα κείμενά σου, τα οποία είναι επιεικώς μέτρια, αλλά επειδή είσαι καλός άνθρωπος.

 
At 7/24/2010 06:56:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Google reckons only 10% of the world’s information is online.
Google believes up to 20% of the online content changes every month.
Google thinks It will take 300 years to put the entire world’s information online.

 
At 7/24/2010 03:28:00 μ.μ., Anonymous domatioagorion said...

Για τη βία, άνανδρη και ανδρεία, εξαιρετικό το τελευταίο βιβλίο του Ζίζεκ. Εξαιρετικό και το κείμενο, old boy.

 
At 7/25/2010 09:31:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Oldboy, η κατάσταση αγριεύει, επιχειρούν να μας φιμώσουν όλους. Το ΠΡΕΖΑTV έχει αναστείλει την λειτουργία του. Εδώ και 2 μέρες δεν υπάρχει καμιά ανανέωση και όλα τα σχόλια έχουν διαγραφεί. Υπήρχαν μάλιστα και καταγεγραμμένες απειλές κατά της ζωής του ιδίου, ενώ τις τελευταίες ώρες δεν τον έχει δει κανείς. Εύχομαι να μην θρηνήσουμε κι άλλο ένα θύμα.

 
At 7/26/2010 01:10:00 π.μ., Blogger JustAnotherGoneOff said...

Καμία απάντηση, ε κύριε OldBoy; Αφήνεις το φιλοπρωκτικό Φασιστοειδές Κομμούνι να καθαρίζει για σένα. Οι πρ(ω)κτικές τύπου Γκιόλια ποτέ δεν θα σταματήσουν εφόσον ακόμα ΥΠΑΡΧΕΙΣ για να ψωνίζεσαι στα διάφορα EXODUS, μα ΔΕΝ είσαι δημοσιογραφάρα ενώ θα το ήθελες για να καθαρίσεις τη μισή μπλογκόσφαιρα για την επιθυμία να γίνεις αρχηγός της.

Το διαγραμμένο ποστ σου το έχω φυλάξει. Για να μην πω για web archive.

Αυτά όλα είναι αυταπόδεικτα. Οπότε μην με προκαλέσεις ξανά, κύριε αρχομανή Old Boy.

Θα σε καταξεσκίσω αν αναφερθείς ξανά σε μένα για να εξυπηρετήσεις την "πελατεία" σου, Γκιόλια του εξυπνακίστικου ανύπαρκτου εξυπνανακιδισμού και της κοσμιότητας αυτής που ξελασπώνεις αν κάνει τη δουλειά σου το κάθε λογής Troktiko με Π.

ΥΓ. Κατά τα άλλα, σε γαμεί καλά το Φασιστοειδές Κομμούνι και νομίζεις ότι απολαμβάνεις το δικό μας γαμήσι ενώ στην ουσία ΕΣΕΝΑ σκυλογαμούν άγρια. ΒΛΑΚΑ!

 
At 7/26/2010 01:15:00 π.μ., Blogger JustAnotherGoneOff said...

Ιδέα για τίτλο ποστ:

Old Boy: ο άνθρωπος που ήθελε να εξουσιάσει την μπλογκόσφαιρα με τη βοήθεια γνωστών γερμανοτσολιάδων.

Ρε άντε γαμήσου.

ΥΓ. Και μετά έχεις την παρανοϊκή ψύχωση πως όοοοοολοι οι ανώνυμοι που σου επιτίθενται είμαι εγώ. Μια ζωή μαλάκας είσαι κι έτσι θα παραμείνεις. ΒΛΑΚΑ.

 
At 7/26/2010 09:34:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Χάιντεεε!... :(

 
At 7/26/2010 10:16:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Οι επώνυμοι κατηγορούν τους ψευδώνυμους, οι ψευδώνυμοι κατηγορούν τους ανώνυμους και οι ανώνυμοι κατηγορούν τους πάντες. Εδώ που τα λέμε και εγώ έχω δικές μου απόψεις, με τις οποίες πολλές φορές δε συμφωνώ.

 
At 7/26/2010 04:18:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Λαπούτα, επειδή ακόμη και τύποι του δικού σου είδους έχουν το δικαίωμα στην αμφιβολία και άρα και στην αθωότητα, συγγνώμη που νόμιζα ότι τα σχόλια είναι δικά σου.
Αυτό προφανώς δεν αλλάζει την γενική εικόνα που έχω για σένα και η οποία αντανακλάται άλλωστε στα σχόλιά σου.

ΥΓ Ώστε έχω διαγράψει και ποστ ε; Τι μαθαίνει κανείς. Αυτό σε ποιόν ύπνο σου το είδες πάλι, άγνωστο. Σε κάποιον βαθύ και πειραγμένο φαντάζομαι.

 
At 7/26/2010 04:34:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Δεν ξέρω αν εδώ το απρόσωπο της ροής επιβάλλεται κυρίως από το μέσο ή κυρίως από το κοινωνικοπολιτικό συγκείμενο. Θα στοιχημάτιζα για το δεύτερο, αν και ποτέ δεν ξέρεις -- μπορεί τα ελληνικά ιντερνέτς να είναι στην εμπροσθοφυλακή =)
Μπορεί και να τα διαβάζω ανάποδα. Δεν αποκλείεται το Huffington Post να είναι ο αναχρονισμός και το 4chan η εικόνα από το μέλλον, το facebook ο αναχρονισμός και η κατεξοχήν απρόσωπη ροή του Chatroulette η εικόνα από το μέλλον».
Γιώργο, εννοείται είσαι πολύ πιο ειδικός από μένα στο ίντερνετ και την εσωτερική λογική και λειτουργία του, οπότε παραπάνω από ευπρόσδεκτη η ένστασή σου.
Δεν ξέρω αν διάβασες κάποια από τα πιο πάνω σχόλια, ομολογώ ότι με τη μεσολάβηση των τρολ αυτό γίνεται δυσβάσταχτο, οπότε αντιγράφω σχόλιό μου σε απάντηση άλλου ενιστάμενου σχολιαστή, με την ελπίδα να εξηγεί λίγο καλύτερα τι εννοώ:

«H εικόνα από το μεξικάνικο σήριαλ ή από το γάμο της ξαδέρφης σου ήταν στα χέρια σου, η εικόνα αυτή ήταν μια ακόμη πληροφορία. Και σε αυτή ακριβώς την πρακτική βασίστηκε το PressTV του Καρατζαφέρη τη δεκαετία του '80».
Χμ, πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα. Η βιντεοκασέτα με το γάμο της ξαδέλφης μου βρίσκεται σε κάποιο συρτάρι. Ο υλικός της φορέας την προσδιορίζει. Εκτός από τον γάμο είναι η κασέτα του γάμου. Δεν είναι πληροφορία είναι «ο γάμος της ξαδέλφης μου». Είναι ένα σημαντικό γεγονός, τόσο σημαντικό που του επιφυλάχθηκε ειδική μεταχείριση, που έγινε βιντεοκασέτα.
ΣΗΜΕΡΑ όμως, αν η ξαδέλφη μου ανεβάσει φωτογραφίες από το γάμο της στο Facebook ή στο Flickr οι φωτογραφίες αυτές ΝΑΙ μετατρέπονται σε πληροφορίες. Τις κοιτάζω και αμέσως μετά κοιτάζω την ανανέωση του status του Facebook ενός φίλου. Τις κοιτάζω και τις σχολιάζω από κάτω. Τις κοιτάζω ενώ είμαι εντός του ίντερνετ μέσα σε μια συνεχή ροή όπου πριν έγραφα ποστ, πιο πριν τσεκάριζα το μέιλ μου, μετά είδα το βίντεο της συγκλονιστικής εξάρας της αρμάδας του Λίνεν κλπ.

 
At 7/26/2010 04:45:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Με άλλα λόγια, Γιώργο, γράφοντας το ποστ δεν είχα κατά νου μια ελληνική διαδικτυακή πραγματικότητα, μια ελληνική εκδοχή του ίντερνετ. Μπορεί όσα γράφω να μην στέκουν -δεν το αποκλείω καθόλου- αλλά πάντως τα έγραψα προσπαθώντας να αποτυπώσω την εξής βασική αρχή: ότι ενώ στην τηλεόραση ο τηλεθεατής ήταν ΑΠΕΝΑΝΤΙ σε εικόνες τις οποίες δεν μπορούσε βασικά να «πειράξει», εδώ ο χρήστης μπαίνει ΜΕΣΑ στο ίντερνετ και από τη στιγμή που θα μπει μέχρι τη στιγμή που θα βγει χειρίζεται μια συνεχή ροή «πληροφοριών». Δεν έγραψα απρόσωπων πληροφοριών, οι πληροφορίες μπορεί και να έχουν πρόσωπο, όπως αναλύω στο πιο πάνω παράδειγμα του γάμου της ξαδέλφης.

 
At 7/27/2010 08:31:00 μ.μ., Blogger JustAnotherGoneOff said...

OldBoy, αναφέρομαι σε εκείνο το ποστ που κλαιγόσουν που δεν βγήκες σε βιβλίο από τον εκδότη του Πιτσιρίκου.

Μην μου πεις ψέματα τώρα.

 
At 7/27/2010 08:45:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@justAnother

Κι αλήθεια να σου πει
και ψέματα να σου πει
ΕΣΥ αποδεικνύεσαι σαβούρα -και μεγάλη σαβούρα!!!

 
At 7/27/2010 11:36:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Λαπούτα, δεν έχω σβήσει ούτε μισό ποστ 5 1/2 χρόνια τώρα. Αυτό που λες ανήκει σε κάποια παραίσθησή σου προφανώς. Αλλά αφού τα έχεις σωσμένα και φυλαγμένα, μπορείς πάρα πολύ εύκολα να αποδείξεις στους πάντες ότι λέω ψέματα και ότι δεν έχεις παραισθήσεις.

 
At 7/28/2010 05:05:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Είσαι πολύ μεγάλος ψεύτης. Ζήσε το μύθο σου με τους ανώνυμους που σου αξίζουν, αρχομανή.

 
At 7/28/2010 06:41:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΟΒ, ό,τι σκέφτεσαι για μένα, ο Θεός να στο δώσει διπλό.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home