Σάββατο, Μαΐου 12, 2012

Ένα σώμα

Παράσταση στο θέατρο. Παιδί θρέμμα μεσανατολικού εμφυλίου, γίνεται ελεύθερος σκοπευτής, βασανιστής και βιαστής κρατουμένων. Καταλήγει στη φυλακή. Όταν τον επισκέπτονται να του πουν κάτι συντριπτικό, δεν κάθεται κανονικά στην καρέκλα ώστε να κοιτά αυτούς που είναι απέναντί του, αλλά έχει στρέψει την καρέκλα προς το πλάι, με το σώμα του να είναι εντελώς χυμένο, χυμένο όχι με τρόπο ενιαίο, αλλά σαν το κεφάλι του να μην είναι φυσική απόληξη του κορμού του, σαν τα χέρια του του να μην είναι φυσική απόληξη του κορμού του, σαν τα πόδια του να μην είναι φυσική απόληξη του κορμού του. Σαν το σώμα του να μην αντέχει να αρθρωθεί ως σώμα, σαν το ίδιο του το σώμα να μαρτυρά την ψυχική του διάλυση.
Αν το σώμα του συνιστά όχι μόνο μια μεταφορά του ψυχικού εκφυλισμού του αλλά και μια μεταφορά της κοινωνίας στην οποία μεγάλωσε, μπορούμε αναλογικά να πούμε ότι στο πρόσωπο της ελληνικής κοινωνίας έχει πλέον εγκατασταθεί ένα τικ: το πρόσωπο της αδυνατεί πλέον να συγκρατήσει αυτό που το έχει στιγματίσει, το πρόσωπό της συνδιαμορφώνεται πλέον από αυτό που -περισσότερο ή λιγότερο συνειδητά- ψήφισαν τετρακόσιες σαράντα χιλιάδες οκτακόσιοι ενενήντα τέσσερεις πολίτες της.
Όταν σπάει και το τελευταίο ταμπού και οι Χρυσαυγίτες έρχονται στο φως, μια νέα νοσηρή γοητεία απλώνεται πάνω στην πολιτική ζωή της χώρας. Σαν να βλέπεις σναφ. Κάθε τι βαθιά σκοτεινό δεν είναι σκέτα απωθητικό, είναι ταυτόχρονα και ελκυστικό, αφού προφανώς όσα επίπεδα πολιτισμού κι αν έχουν ριχτεί μέσα μας, το σκοτάδι πάντοτε ασφυκτιά από κάτω, καιροφυλακτώντας και αλαλάζοντας όταν αντικρίζει αυτά που το θυμίζουν. Το ακούς μήπως κι εσύ; Άνθρωποι έφεραν κάποτε τον Χίτλερ στην εξουσία, όχι κτήνη. Άνθρωποι σαν εσένα κι εμένα.
Τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο, τι τον χτύπησαν; Να πω κτήνη; Να πω ότι και από την ακριβώς αντίθετη  ιδεολογική πλευρά να ήταν, το να χτυπάς κάποιον με αυτό το στυλ συνιστά χρυσαυγιτισμό; Του φώναζαν, λέει, για τον Σκάι και το μνημόνιο. Σκέφτομαι τις κατάρες που ρίχνω ιδιωτικά και κατ' οίκον, στον Σκάι, στο μνημόνιο, στα καθεστωτικά ΜΜΕ, στην προπαγάνδα. Πού σταματά και πού ξεκινά η κτηνωδία; Είμαι ήδη κτήνος όταν καταριέμαι; Όχι επειδή η διαχωριστική γραμμή είναι η βία; Να καταδικάσω κι εγώ τη βία από οπουδήποτε κι αν προέρχεται; Να μιλήσω κι εγώ για την εξίσωση των άκρων; Όχι επειδή η διαχωριστική γραμμή είναι οι ιδέες; Μπορεί να μου βάλει κάποιος κάπου με σιγουριά τη διαχωριστική γραμμή σε τέτοιους βίαιους οικονομικά και πολιτικά καιρούς; Μέχρι να μου την βάλει, όσες κατάρες κι αν ρίχνω ιδιωτικά, όταν βλέπω εικόνες σαν την παραπάνω θα σοκάρομαι.
Το πρόσωπο της κοινωνίας μας έχει ένα εμφανές τικ, αλλά η επιθετικότητα στο βλέμμα της και η τσίτα στη φωνή της τείνει να γίνει πλέον συντριπτικά πλειοψηφική. Είναι η αλλοίωση του προσώπου που θα λάμβανε ούτως ή άλλως χώρα σε καθεστώς χρεοκοπίας; Είναι η αλλοίωση του προσώπου που προέρχεται από τις συγκεκριμένες πολιτικές που επελέγησαν για να διαχειριστούν και να καναλάρουν την χρεοκοπία προς τα πιο αδύναμα στρώματα;
Όπως και να ΄χει το πρόσωπο της κοινωνίας θα συνεχίσει να αλλάζει. Αυτό πια είναι μάλλον αναπόδραστο. Εκείνο που είναι ακόμη ανοικτό, είναι αν θα αλλάξει με τρόπο επώδυνο αλλά δημοκρατικό, με το σώμα της να παραμένει αρθρωμένο αξιοπρεπώς, με τρόπο που να εξακολουθεί δηλαδή να θυμίζει ένα σώμα, ή αν το κεφάλι θα τραβήξει το δρόμο του κι ο κορμός, τα χέρια και τα πόδια τον δικό τους. 

16 Comments:

At 5/12/2012 06:46:00 π.μ., Blogger pasaenas said...

http://www.youtube.com/watch?v=h-JjBx_cfDc&feature=plcp

Είναι η πρώτη φορά που άφησα σχόλιο σε βίντεο στο Utube και ακόμα να μου γαμήσουν τη μάνα. Μάλλον πρόκειται για καθαρά συμπτωματική καθυστέρηση.

 
At 5/12/2012 11:39:00 π.μ., Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Η πλάκα είναι ότι έχει πει κατά καιρούς ΤΙΣ κοτσάνες, ΤΙΣ παραριές και προβοκατόρικες/ξεπουλημένες κρίσεις. Αλλά να το δείρουν έτσι, όχι. Ωστόσο, και τούτο είναι ένα σημείο των καιρών. Είναι εκείνο το σημείο που κάποιοι δεν ξεχωρίζουν το δικαίωμα κρίσης. Ωστόσο, ας έχουμε στο νου μας ότι οι Έλληνες δημοσιογράφοι που εμφανίζονται στο γυαλί δεν επιτελούν το ρόλο τους, το έργο τους. Ξεπούλησαν και ελευθερία τους στα συμφέροντα εκείνων που ορίζουν την ατζέντα του δημόσιου λόγου. Δεν έπρεπε να τον δείρουν (γιατί αυτόν κι όχι ορισμένους άλλους χειρότερους;) σίγουρα.

 
At 5/12/2012 12:55:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Το σχόλιο που ταιριάζει στο ποστ είναι αυτό εδώ το ηχητικό:
(Προειδοποίηση: θέλει γερό στομάχι)

http://tvxs.gr/news/ellada/ierapetra-mathitria-kataggellei-gia-biasmo-ton-arxigo-tis-xrysis-aygis

 
At 5/12/2012 03:42:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Το μόνο σχόλιο που κατά τη γνώμη μου ταιριάζει στην περίπτωση αυτή , όπως και τόσες άλλες πλέον, είναι η απερίφραστη καταδίκη της βίας. Οτιδήποτε παραπανίσιο λέγεται - του στυλ βίαιοι οικονομικά και πολιτικά καιροί- κινδυνεύει να λειτουργήσει ως νομιμοποιητική βάση της βίας.

Κατά μείζονα λόγο , απαράδεκτα χωρίς άλλο θεωρώ τα σχόλια περί ξεπουλημένων δημοσιογράφων.

Και ναι , η βία είναι Η διαχωριστική γραμμή!

 
At 5/12/2012 05:05:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Με το λέοπαρντ στη λεωφόρο ανάποδα, κόμμα είναι αυτό ή το grand theft auto; Ξέρω ένα σωρό άτομα που ψήφισαν οι περισσότεροι με μια λογική ανάμεσα στο να μην με πούνε φλώρο στο γυμναστήριο και το "ε γ**** η π***** η Μέρκελ και το Μνημόνιο".

Την χούντα την έριξαν οι αμερικάνοι γιατί ξεκίνησε να βγάζει oil, τελικά βρέθηκε η κατάρα αυτού του τόπου τα πολλά μας πετρέλαια και τα αρχαία ελληνικά που λειτουργούν με αυτά οι υπολογιστές.

 
At 5/12/2012 06:34:00 μ.μ., Blogger Unknown said...

Το πρόσωπο της κοινωνίας μας έχει εδώ και καιρό πολλά τικ, γιατί η σωματική βία δεν είναι η μόνη που υπάρχει και εδώ και καιρό έχουν αναπτυχθεί και νέες μορφές της.

 
At 5/13/2012 02:39:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δε ξέρω πως θα σου ακουστεί το παρακάτω, ειλικρινά. Δε ξέρω καν αν θα θελήσεις να το δημοσιεύσεις. Τον δημοσιογράφου του σκάι που σακάτεψαν στα Εξάρχεια, δε τον ήξερα. Αλλά το γεγονός ότι παραμένει δημοσιογράφος του σκάι, εν έτει 2012, μου αρκεί για να μη στενοχωρηθώ για τον ξυλοδαρμό του. Όχι να μη στενοχωρηθώ ιδιαίτερα. Να μη στενοχωρηθώ καθόλου. Το να παραμένεις δημοσιογράφος του σκάι εν έτει 2012, αυτό αδερφέ μου, αυτό είναι βία. Συστημική.

 
At 5/13/2012 09:32:00 π.μ., Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Ανώνυμε, κι εγώ έτσι σκεφτόμουν με απλό συναίσθημα. Αλλά μην ξεχνάς ότι μιλάμε για άνθρωπο κι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με κάποια μορφή αντι-βίας (κόντρα στη συστημική βία), αλλά με καθαρή περίπτωση προσωποκετρικής βιαιοπραγίας. Και ως εκ τούτου είναι προβληματική και λειτουργεί σε βάρος του ελεύθερου λόγου και του δικαιώματος να παίρνεις θέση και να κρίνεις, ακόμα και να κάνεις προπαγάνδα.

 
At 5/13/2012 07:05:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΔτΠ: το κατανοώ αυτό που λες, απόλυτα, μα όσο κι αν προσπαθώ δε μπορώ να το εστερνιστώ.

Το συστημικό δε σημαίνει και απρόσωπο, το κάθε άλλο. Ο καθένας και η καθεμιά μας έχει πρόσωπο, στάση και ευθύνη. Ο καθένας και η καθεμιά μας, παίρνοντας θέση, την οποιαδήποτε θέση (συμπεριλαμβανομένης της συστημικής προπαγάνδας) οφείλει να γνωρίζει πως θα κριθεί. Όταν κραυγάζεις ‘Ζήτω το Έθνος’ (έψαξα και βρήκα άρθρα του συγκεκριμένου, αν και δε θέλω να εστιάσω επί αυτού) τότε θα ξέρεις, θα πρέπει να ξέρεις, πως ενδεχομένως να έρθει μια στιγμή που θα σου δωθεί μια εξ’ίσου βίαια απάντηση.

Χάρηκα στο άκουσμα της επίθεσης, όσο κι αν δε χαίρομαι γι’αυτό. Παράδοξο; Ίσως. Αλλά όχι απάνθρωπο. Απάνθρωπο είναι, τουναντίον, να αποπροσωποποιούμε τη δράση και τη στάση ανθρώπων, απάνθρωπο είναι να αποπροσωποποιούμε τη συστημική βία.

(ο ανώνυμος των 02:39)

 
At 5/13/2012 09:57:00 μ.μ., Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Προσωπικά κατανοώ κι εν μέρει επικροτώ την αντισυστημική βία. Ωστόσο, η αντισυστημική βία αποτελεί πηγαία έκφραση του λαϊκού συναισθήματος και είναι τρόπον τινά οργανωμένη. Κυριότερο στοιχείο που τη διαφοροποιεί από αυτή την περίπτωση είναι ότι η αντισυστημική βία απευθύνεται ενάντια σε θεσμούς, όχι σε πρόσωπα και μάλιστα με τη μορφή μαφιόζικου χτυπήματος.

 
At 5/14/2012 09:30:00 π.μ., Blogger mitsaras said...

Ώπα ρε ανώνυμε Τσε Γκεβάρα της πλάκας. Τόσο «συστημικός» είναι ο ΣΚΑΙ και οι δημοσιογράφοι του, όσο ο Μάνος στη βουλή. Και επειδή αυτά που λες εμένα μου φαίνεται πως αποκλείεται να αποτελούν προσωπική σου άποψη και σίγουρα κάποια σκοτεινά συμφέροντα εκφράζεις, στα αρχίδια μου η ελευθερία του λόγου για την κωλοπερίπτωσή σου. Να προσέχεις να μη σε βρω πουθενά λοιπόν γιατί θα σε γαμήσω στο ξύλο.

 
At 5/14/2012 05:05:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΔτΠ, όπως σου είπα, σε κατανοώ.

Έτυχε μεταξύ της προηγούμενης και τούτης της ανταπόκρισής μας να μεσολαβήσει αυτό εδώ, και σε παραπέμπω, γιατί καταφέρνει να εκφράσει όσα εγώ ίσως δε κατάφερα εγώ: http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1399746

Δεν υπάρχουν ’επιτροπές κατοίκων’. Υπάρχουν συγκεκριμένοι άνθρωποι, πρόσωπα, ονόματα.

Αντίστοιχα, με τη συστημική βία. Εκφράζεται από συγκεκριμένους ανθρώπους με πρόσωπα και ονόματα. Δε με ενδιαφέρει ο Κωνσταντίνος που ’φτιάχενι μακαρονάδες’ (τώρα πραγματικά, είναι επιχείρημα αυτό;) αλλά ο Μπογδάνος, μέρος κι αυτός, ένα ψηφιδωτό, της προπαγάνδας του σκάι, της προπαγάνδας του μνημονίου.

Καλά, για τον ’επώνυμο’ Μητσάρα των 09:30, τι να πω. Ελπίζω πραγματικά να είναι τρολλάρισμα-πλάκα.

(ο ανώνυμος των 02:39)

 
At 5/14/2012 07:42:00 μ.μ., Blogger mitsaras said...

Φυσικά είναι πλάκα. Αλλά είναι και η λογική σου από την ανάποδη.

Δεν πιστεύω να αμφισβητείς ότι, εκτός από τους «προπαγανδιστές» που γουστάρεις όταν τις τρώνε, υπάρχουν και συμπολίτες σου που ειλικρινώς πιστεύουν πως τα μέτρα λιτότητας είναι μέρος της λύσης του προβλήματος. Φαντάζομαι καταλαβαίνεις πως οι αντιμνημονιακές απόψεις που εκφράζεις, σε αυτούς μπορεί κάλλιστα να φαίνονται τόσο προπαγανδιστικές, όσο φαίνονται σε σένα οι απόψεις που εκφράζει η Καθημερινή και ο Σκάι. Ότι υπάρχουν πολλοί που έχουν συμφέρον να χρεοκοπήσει η Ελλάδα είναι βέβαιο. Γιατί να μην είσαι κι εσύ ένας από αυτούς τους δόλιους τύπους που πάει να πλουτίσει σε βάρος της μάνας και του πατέρα τους; Γιατί να μη μαζευτούν δυο τρεις, κινούμενοι με τη λογική τη δική σου, να αποφασίσουν να σου ρίξουν κι εσένα ένα μπερντάκι να γουστάρουνε;

 
At 5/14/2012 09:24:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Καταρχάς χαίρομαι που ήταν πλάκα, θα βρισκόμουν πρώτη φορά στη ζωή μου απέναντι σε νεοφιλελεύθερο τρολ και είχα κομπλάρει ελαφρώς.

Στα πιο σοβαρά, το παραπάνω λογικό σου σχήμα υποθέτει δύο ίσους πόλους, ωσάν κι εγώ να αρθρογραφούσα και να έκανα προπαγάνδα από σταθμό-αντίθετο πόλο του Σκάι (ας τον πούμε Σι Μπεντ για να συνενοούμαστε) ο οποίος θα ήταν υπέρ, ας υποθέσουμε και πάλι, της δραχμής. Δεν είμαι όμως, όπως και δεν υπάρχει τέτοιος σταθμός, όπως και δεν υπάρχουν δύο ισοδύναμοι πόλοι, όπως και δεν υπάρχουν ίσες αποστάσεις. Υπάρχει ο Μπογδάνος, ο κάθε Μπογδάνος, υπάλληλος του Σκάι και του κάθε Σκάι εν έτει 2012, πιστό φερέφωνο του μνημονίου και της συστημικής βίας και της εξαθλίωσης που φέρνει μαζί του.

Και υπάρχω κι εγώ, ανώνυμος σχολιαστής σε ένα blog, αγαλιασμένος που ένιωσε στο πετσί του τη βία που σερβίρει στο πόπολο καθημερινά ο υπάλληλος, ένας ανώνυμος που από εκείνη τη μέρα και μετά αναπνέει κατάτι πιο ελεύθερα.

Δε τα γράφω τα παραπάνω με καμιά χαιρεκακία, κι αν θες με πιστεύεις. Κάνω μια εξαιρετικά ειλικρινή διαπίστωση. Αν με πετύχουν πουθενά μόνο μου οι μνημονιακοί θα προτιμούσα να με τσακίσουν στο ξύλο. Αρκετά με τους Μπογδανισμούς, τους Θεοδωρακισμούς, τους Κουβελισμούς, τα μετρημένα λόγια σε χαμηλούς τόνους, την δήθεν ανάγκη για αυτοσυγκράτηση και διάλογο σταχυολογώντας μιζέρια, εξαθλίωση, θάνατο.

(ο ανώνυμος των 02:39 - εφ’εξής OA0239, σα πτήση της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής ένα πράγμα)

 
At 5/15/2012 01:01:00 π.μ., Blogger mitsaras said...

Τέτοιο μιντιακό μεγαθήριο είναι αυτός ο Σκάι που, ενώ προσπαθεί τόσο καιρό με νύχια και με δόντια να κάνει τον κόσμο ψηφίσει Μάνο και Ντόρα, παραμένουν και οι δύο σταθερά μουτζωμένοι από τους ψηφοφόρους. Κι αυτός ο Μπογδάνος τόση βία έχει ασκήσει εναντίον σου, που δεν τον είχες ξανακούσει και έψαχνες εκ των υστέρων να βρεις κάτι που έγραψε, που να δικαιολογεί το ξύλο που έφαγε. Πόση μπορεί να είναι η επιρροή αυτού του Μπογδάνου σε πολιτικούς, ψηφοφόρους και όποιον άλλο τέλος πάντων καθορίζει τη μοίρα αυτής της χώρας, αφού ο μόνος λόγος που τον μάθαμε κι εσύ κι εγώ είναι ότι τον ξυλοφόρτωσαν;

Αλλά ακόμα και να δεχτώ το δικό σου σχήμα, κατά το οποίο εσύ είσαι ο Δαυίδ και συγκριτικά ο Μπογδάνος ο Γολιάθ, ε, δεν μπορώ να δεχτώ πως είναι πια και τέτοιο μέγεθος που δεν υπάρχει κανένας «ισοδύναμος πόλος», ούτε ένας αντιμνημονιακός δημοσιογράφος ανάλογου βεληνεκούς που να μπορείς να βάλεις στη θέση του και να δεις τη βαρβαρότητα της άποψής σου.

 
At 5/15/2012 07:08:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ανώνυμε 2.39 Γιατί θέλεις να τον τουλουμιάσεις στο βρωμόξυλο, σε καταπίεσε η "αντισυστημική βία της προπαγάνδας" του Μπογδάνου, η δεν θες καν να ακούγεται η άποψη του. Και στην περίπτωση μια στο εκατομμύριο που είναι το πρώτο, ξύνπα λίγο στην ελλάδα είναι σχεδόν trendy να είσαι τόσο αντισυστημικός που να μην λαμβάνεις καν υπόψην τον ΣΚΑΙ.

Και ακόμα και αν ήθελε ο Μπογδάνος να κάνει προπαγάνδα, ρε δεν νοείται προπαγάνδα μόνο με το "θα πρέπει να γίνει λιτότητα για μερικά χρόνια", τι να τρομοκρατείς όταν μπορείς να δημαγωγείς, αμέσως ένας Καμμένος θα πει όλα είναι καλά μη φοβάσαι τίποτα θα τάξει λαγούς με πετραχείλια.

Όσο για αυτές τις μαλακίες με τους μνημονιακούς που θα στην πέσουν, όπως στο γυμνάσιο και να πάτε στο ρέμα να μαχαιρωθείτε με τις πεταλούδες, και αυτές δεν στέκουν, εδώ ο Χατζηστεφάνου έχει κάνει κοτζαμ trilogy από ντοκυμαντέρ με θέμα τις ιδιωτικοποίησεις και τίτλο "Catastroica" και μέσα άτομα να λένε ότι "από όπου πέρασε το ΔΝΤ έπεσε ο ΜΟ ζωής κατά 5 χρόνια", και πάλι δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος αρκετά τελειωμένος ώστε να τον ψάξει να τον κάνει αλοιφή στο ξυλίκι.

Το ξύλο της αρκούδας είναι ένα ακόμη φαινόμενο κρυφοσυντηρητισμού της ελληνικής κοινωνίας. Μέχρι και κάτι γιαγιάδες ζητάνε γουδί και κάτι τέτοια, και γενικά να πέσει η φάπα σύννεφο να ταράξουν τον Κουβέλη στις σφαλιάρες να τις μαζέψει ο βενιζέλος να τους τις βρέξουν του Μάνου να περιλάβουν την Ντόρα με βρεγμένη σανίδα και να κάνουν τον Σαμαρά χαλκομανία στον τοίχο.

Όσο για τα μετρημένα λόγια θα σε τρομοκρατήσω με τα εργοστάσια pirelli κτλ αν μόλις τo άκουσες σου ρχετε το αμοκ να με δείρεις, πες να ξέρω να πάρω m3 να είμαι έτοιμος να σε κάνω κιμά

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home