Μετά την βαρβαρότητα
Με αφορμή αυτό το ποστ, με ρώτησαν προχθές αν πονάω όταν γράφω τόσο σκληρά. Όχι, δεν πονούσα. Μερικές φορές γράφουμε από κεκτημένη ταχύτητα, από ευκολία ενός συγκεκριμένου στυλ, από ψυχαναγκασμό μην τυχόν και περάσει ασχολίαστο «όσο φυλάμε σκοπιά» ένα μείζον ζήτημα. Αλλά η φωτογραφία της Ρωσίδας δεν με σοκάρισε. Αντίθετα, αν δεν με λογόκρινα, θα έκανα ό,τι έκανα και στο Facebook. Θα ανέβαζα τη φωτογραφία της και θα μιλούσα για το πόσο παράδοξο είναι ότι χαμογελάει. Θα μιλούσα για το μυστηριώδες, σχεδόν κοκέτικο (;), σχεδόν ανυποψίαστο (;), χαμόγελο που προξενεί αμηχανία στα εκατέρωθεν αναθέματα (στα αναθέματα δηλαδή όσων στρέφονταν κατά της συμπεριφοράς της και όσων στρέφονταν κατά της διαπόμπευσής της). Δεν το έκανα επειδή ντράπηκα να ανεβάσω τη φωτογραφία. Αλλά ξέρω ότι θα ένιωθα πολύ καλύτερα με αυτό το ανθρωποκεντρικό ποστ που δεν έγραψα, οσοδήποτε άστοχο κι αν ήταν, απ' ό,τι με το ιδεολογικό ποστ που τελικά έγραψα.
Διαβάζω το τελευταίο διήμερο αφορισμούς για την πορνεία και τους πελάτες των πορνείων που δεν μπορώ ή δεν θέλω να συμμεριστώ. Συνειδητοποιώ μεν ότι έχω υποτιμήσει πολύ τη σοβαρότητα και την έκταση των κυκλωμάτων του trafficking, από την άλλη όμως κάτι μέσα μου τσινάει με την απολυτότητα των διατυπώσεων και των διαπιστώσεων. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Όλος αυτός ο πρόλογος έχει γίνει για να πω πως -κακώς- δεν έχω κάποια αυξημένη ευαισθησία στο ζήτημα.
Για να πω λοιπόν πως αυτές εδώ οι φωτογραφίες της ντροπής (συνοδευόμενες μάλιστα από πλήρη στοιχεία, ονοματεπώνυμα, ονόματα γονιών, ημερομηνίες γέννησης και τόπους κατοικίας, ώστε να μην μείνει τίποτα που δεν θα έχουμε μάθει) με πονάνε ως εκεί που δεν παίρνει. Με ισοπεδώνουν. Κάθε κοινωνία, κάθε πολιτισμός, έχει μερικές σημαδιακές ώρες. Κατά τη γνώμη μου πιάσαμε έναν ηθικό πάτο. Είναι αδιανόητα αισχρό να μην βρίσκεται κάποιος αρμόδιος να πει εγκαίρως «Όχι, όχι ως εκεί, όχι κι αυτές, ας μην φτάσουμε σε τέτοια επίπεδα αναλγησίας, οτιδήποτε κι αν λέει το γράμμα του νόμου». Πόσο μάλλον όταν δεν το λέει.
Ντροπή σας.
Και ντροπή μας. Δεν έχουμε αντιστάσεις, δεν έχουμε αναχώματα, δεν έχει μείνει αρχή ανθρωπιάς που να μην έχει ξεραστεί όσο φυλάμε σκοπιά.
Κοινωνία που καταπατά τους ήδη καταπατημένους και θεσμικά όργανα που εξαθλιώνουν τους ήδη εξαθλιωμένους: η λέξη βαρβαρότητα δεν αρκεί. Βρισκόμαστε ήδη μετά την βαρβαρότητα.
Για να πω λοιπόν πως αυτές εδώ οι φωτογραφίες της ντροπής (συνοδευόμενες μάλιστα από πλήρη στοιχεία, ονοματεπώνυμα, ονόματα γονιών, ημερομηνίες γέννησης και τόπους κατοικίας, ώστε να μην μείνει τίποτα που δεν θα έχουμε μάθει) με πονάνε ως εκεί που δεν παίρνει. Με ισοπεδώνουν. Κάθε κοινωνία, κάθε πολιτισμός, έχει μερικές σημαδιακές ώρες. Κατά τη γνώμη μου πιάσαμε έναν ηθικό πάτο. Είναι αδιανόητα αισχρό να μην βρίσκεται κάποιος αρμόδιος να πει εγκαίρως «Όχι, όχι ως εκεί, όχι κι αυτές, ας μην φτάσουμε σε τέτοια επίπεδα αναλγησίας, οτιδήποτε κι αν λέει το γράμμα του νόμου». Πόσο μάλλον όταν δεν το λέει.
Ντροπή σας.
Και ντροπή μας. Δεν έχουμε αντιστάσεις, δεν έχουμε αναχώματα, δεν έχει μείνει αρχή ανθρωπιάς που να μην έχει ξεραστεί όσο φυλάμε σκοπιά.
Κοινωνία που καταπατά τους ήδη καταπατημένους και θεσμικά όργανα που εξαθλιώνουν τους ήδη εξαθλιωμένους: η λέξη βαρβαρότητα δεν αρκεί. Βρισκόμαστε ήδη μετά την βαρβαρότητα.
50 Comments:
Για χάρη της συζήτησης , παραθέτω και την άλλη -τη θεσμική - άποψη, που προσωπικά με καλύπτει , όπως προκύπτει από την από 1.02.2012 επίσημη ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ : " ...Για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις ασκήθηκε ποινική δίωξη επιπλέον από τις Εισαγγελικές Αρχές, για βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη σε βάρος αγνώστου αριθμού προσώπων. ... Δίνονται στη δημοσιότητα, μετά από σχετική εισαγγελική διάταξη, στοιχεία ταυτότητας, καθώς και φωτογραφίες των έντεκα (11) αυτών γυναικών. ... Η δημοσιοποίηση των στοιχείων ταυτότητας και των φωτογραφιών, καθώς και της ποινικής δίωξης που ασκήθηκε σε βάρος των παραπάνω έντεκα γυναικών αποσκοπεί στην προστασία του κοινωνικού συνόλου και προς την ευχερέστερη πραγμάτωση της αξίωσης της Πολιτείας για τον κολασμό των παραπάνω αδικημάτων. Επίσης, για την αποκάλυψη της τυχόν τέλεσης από μέρους τους παρόμοιων πράξεων, της προτροπής όσων έχουν ήδη συνευρεθεί μαζί τους να υποβληθούν σε ιατρικές εξετάσεις, καθώς και της αποτροπής του πανικού που θα μπορούσε να προκληθεί σε όσους έχουν συνευρεθεί με εκδιδόμενο πρόσωπο με όμοια χαρακτηριστικά."
Θα μπορούσε να γίνει συζήτηση για τη θεσμική διάσταση του θέματος. Αλλά μου κάνει εντύπωση ότι η θεσμική σε καλύπτει και τέλος. Τι να πω.
Αν όπως λέει η θεσμική διατύπωση: "Η δημοσιοποίηση των στοιχείων ταυτότητας και των φωτογραφιών, καθώς και της ποινικής δίωξης που ασκήθηκε σε βάρος των παραπάνω έντεκα γυναικών ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ και προς την ευχερέστερη πραγμάτωση της αξίωσης της Πολιτείας για τον κολασμό των παραπάνω αδικημάτων.
Τότε, θα έπρεπε να δοθούν στη δημοσιότητα τα πλήρη στοιχεία και όσων πελατών πήγαν με αυτές τις γυναίκες χωρίς να κάνουν χρήση προφυλακτικών.
Υ.Γ. Εκτός από τους ανεγκέφαλους της ελληνικής δικαιοσύνης, εγώ μόνο θύματα βλέπω σε αυτή την υπόθεση. Οι γυναίκες αυτές είναι τα μεγαλύτερα βέβαια. Αλλά και οι άντρες που πήγαν μαζί τους θύματα είναι. Θύματα όχι λόγω της ασθένειας που ενδεχομένως έχουν κολλήσει, αλλά γιατί η κοινωνία μας -τα πρότυπά της- απέτυχαν όχι απλώς να τους διδάξουν τη σημασία απλών τρόπων προφύλαξης, αλλά και γιατί θα έπρεπε να σέβονται έναν πιο αδύναμο από αυτούς συνάνθρωπό τους.
Δεν μου αρέσουν οι συλλογικές ευθύνες, που μοιράζονται αβέρτα κουβέρτα από τους πολιτικούς μας, αλλά στο συγκεκριμένο ζήτημα αισθάνομαι ότι η κοινωνική ανοχή, που ισούται σχεδόν με συνενοχή, είναι τεράστια.
Δηλαδή το έχουν ήσυχο τώρα το κεφάλι τους όσοι ακάπωτοι θαμώνες μπουρδέλων γλίτωσαν τον "πανικό" χάρη στη δημοσίευση των φωτογραφιών; Μόνο και μόνο επειδή δεν πήγαν με τις συγκεκριμένες;
Που είναι οι φιλελεύθεροι να φωνάξουν για την καταπάτηση των ατομικών ελευθεριών προς όφελος του (υποτιθέμενου) συλλογικού συμφέροντος; Γιατί δε σκίζει τα ρούχα της η Ντόρα; Γιατί δεν χτυπάει το χέρι του στο τραπέζι ο Σαμαράς; Γιατί δεν πιάνει βήχας τον Μάνο; Γιατί δεν μπαγιατεύει ο φρέσκος Τζήμερος; Τελικά οι ατομικές ελευθερίες αφορούν μόνο την χρηματοπιστωτική αγορά;
Σαν γιατρος σχετικος με τις λοιμωξεις που ζει πολλα χρονια εκτος ελλαδας.
Υπαρχει ενας λογος το ιδιο ή πιο σημαντικος που ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΔΥΤΙΚΗ ΧΩΡΑ δεν δινονται σε δημοσιοτητα φωτογραφιες απο εκδιδομενες που πασχουν απο AIDS - και ειναι ακριβως η προστασια της δημοσιας υγειας. Γιατι ειναι αποδεδειγμενο οτι ο στιγματισμος και η ποινικοποιηση της οροθετικοτητας σπρωχνουν τους πιο ευπαθεις, αυτους που μπορει να πασχουν και πρεπει να κανουν τεστ, να κρυφτουν. (Ποια εκδιδομενη λογικα σκεφτομενη θα κανει τεστ - οταν ξερει τι μπορει να σημαινει αυτο? )Και αυτο σημαινει οτι η προστασια του κοινωνικου συνολου γινεται εκατο φορες πιο δυσκολη.
Πρόσεξε μην χάσεις καμία ευκαιρία για σόου υπερευαισθησίας και δαιμονοποίηση κάθε ένστασης. Κι αυτό μια μορφή βαρβαρότητας είναι, ξέρεις!
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.ΚΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΑΡΡΩΣΤΗΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ (ΚΑΚΟ)ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ.ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ...ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΘΟΥΝ ΟΣΟΙ ΠΗΓΑΝ ΜΕ ΙΕΡΟΔΟΥΛΗ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗ...ΕΛΕΟΣ...ΔΗΛΑΔΗ ΕΛΕΟΣ!!!ΕΔΩ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟΝ ΓΚΟΜΕΝΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΑΙ ΚΑΙ ΦΟΒΑΣΑΙ...ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΗΓΑΝ ΜΕ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ,ΑΠ ΟΤΙ ΕΙΔΑ ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΕΣ ΑΛΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΑΛΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΟΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗ,ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΒΑΛΑΝ ΚΑΠΟΤΑ.ΕΛΕΟΣ!ΕΚΕΙΝΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΚΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΙΣ.ΠΟΙΑ Η ΛΟΓΙΚΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΝ ΠΟΙΝΙΚΩΝ ΔΙΩΞΕΩΝ?ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΑ ΜΑΓΑΖΙ ΚΑΙ ΕΚΟΒΑΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ,ΚΑΙ ΠΟΥΛΟΥΣΑΝ ΣΚΑΡΤΟ ΠΡΑΜΑ?ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ?ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΩΣΤΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΕΣ.ΛΙΓΗ ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΟΥ!
Να πεις γιατί δεν σε καλύπτει η άποψη της πολιτείας .
Αναλυτικότερα : δεν είμαι αλλεργικός σε μια συλλογιστική που αφού θα αναγνώριζε το πρόβλημα και θα πρότεινε τρόπους θεραπείας του οι οποίοι και το πρόβλημα θα θεράπευαν και την προσβολή της προσωπικότητας των γυναικών θα απεφευγαν, θα έκανε κριτική στην αντιμετώπιση των γυναικών αυτών από την πολιτεία. Οι βασικές εκδοχές του προβλήματος, υπενθυμίζω, είναι αφενός η ασκηθείσα σε βάρος των γυναικών αυτών ποινική δίωξη για αδικήματα μέχρι και κακουργηματικού χαρακτήρα που πρέπει να διαλευκανθούν στο στάδιο της ανάκρισης και αφετέρου ο κίνδυνος της δημόσιας υγείας από την επαφή των γυναικών -φορέων AIDS με το ανδρικό κοινό χωρίς προφυλακτικά μέτρα.
Εάν κάποιος που ζει στο εξωτερικό και δεν παρακολουθεί ελληνικές ειδήσεις διάβαζε το post αυτό- όπως και πολλά άλλα στο ίντερνετ , θα σχημάτιζε την άποψη ότι η πολιτεία ξύπνησε μια μέρα και αποφάσισε να επιδοθεί σε ασκήσεις βαρβαρότητας ή -για να ευθυγραμμιστώ με τον τίτλο και το πνεύμα σου- ότι πρόκειται για άλλη μια άσκηση βαρβαρότητας της ελληνικής πολιτείας. Λες και δεν μιλάμε για σοβαρά αδικήματα και δεν κινδυνεύει η δημόσια υγεία.
Η πλειοδοσία σε συναισθηματισμούς δεν είναι δύσκολη. Τα προβλήματα όμως είναι.
Υ.Γ. Αναγνωρίζω ότι η παράθεση αυτούσιας της άποψης της αστυνομίας σε ένα blog προκατειλημμένο αρνητικά εναντίον της ήταν προβοκατόρικη:-)Σε τελική ανάλυση , όμως , νομίζω ότι η επισήμανση αυτή αποκαλύπτει και τις ρίζες της διαφωνίας μας.
Ναι, αυτό είναι το ποστ που περίμενα από σένα να γράψεις. Χαίρομαι που τελικά το έγραψες. Το θέμα είναι από αυτά που προσφέρεται για εύκολους αφορισμούς, μεγαλοστομίες και πολιτική – εκατέρωθεν- εκμετάλλευση. Και έτσι χρησιμοποιήθηκε. Και μαζί χρησιμοποιήθηκαν και τα θύματα αυτής της ιστορίας, πόρνες και πελάτες.
Σκεφτόμουν αυτές τις μέρες την κοπέλα της αρχικής φωτογραφίας. Θα πρέπει να αναρωτιέται που κρυβόντουσαν όλοι αυτοί που με τέτοια μανία βγήκαν να εκφράσουν την αγανάκτησή τους για την δημοσίευση των φωτογραφιών. Που ταράχτηκαν από την «κακοποίηση» των προσωπικών της δεδομένων. Πού ήταν τόσα χρόνια όταν την κρατούσαν στα χέρια τους κυκλώματα σωματεμπόρων, που δέχονταν μέσα της εκατοντάδες άντρες, που ζούσε σαν ζώο, που υπέφερε. Και πού θα είναι όλοι αυτοί όταν θα πεθαίνει μόνη από HIV. Φαρισαίοι υποκριτές, ντροπή και αίσχος.
Δεν έχω διαβάσει πιο σκληρή φράση από αυτό το «ας πρόσεχαν». Ας πρόσεχε η πουτάνα –για να μπλέξει έτσι δεν μπορεί, κάτι θα’κανε και αυτή- θάνατος! Ας πρόσεχαν οι μαλάκες που πηδάνε στα μπουρδέλα, θάνατος! Ας πρόσεχαν οι γυναίκες/σύντροφοί τους – ας μην τον είχες δίπλα σου το μαλάκα κυρά μου- θάνατος σε σένα, στα παιδιά σου, θάνατος. Ας προσέχατε.
Πότε φτάσαμε ως κοινωνία να είμαστε τόσο σκληροί? Πότε φτάσαμε να είμαστε τόσο απόλυτοι, τόσο σίγουροι για όλα και για όλους ώστε να βγαίνουμε με τέτοια λύσσα να καταδικάζουμε ανθρώπους? Βαρέθηκα τους αφορισμούς και τις επιδερμικές προσεγγίσεις. Τα εύκολα αναθέματα. Πάνω απ’όλα όμως βαρέθηκα να μετράω θύματα. Θύματα μίσους, άγνοιας και απανθρωπιάς. Και κυρίως αδιαφορίας. Της δικής μας αδιαφορίας.
Η "θεσμική" δεν καλύπτει τίποτε απολύτως, υπογραμμίζει το επέκεινα της βαρβαρότητας που σωστά τονίζεις OB. Αυτή η επίφαση νομιμότητας, αυτή η επίκληση της βουλησης προστασίας του δημοσίου συμφέροντος δεν συγκαλύπτει καθόλου αυτό που πραγματικά συμβαίνει: αυτές είναι πόρνες άρρωστες, κάτω από ζώα, είναι χαλασμένα αντικείμενα, ζωές που δεν αξίζουν να ζουν, παρίες και το να τις ξεγυμνώσουμε με κάθε τρόπο σε όποιον τυχόν τις γνώρισε ως ανθρώπους παλαιότερα, σε οποιους τυχόν γονείς ή συγγενείς έχουν απομείνει, είναι το ελάχιστο. Θα έλεγα ότι είμαστε ένα βήμα πριν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, αλλά δυστυχώς αυτό δεν μπορώ να το πω πια.
Για την οικονομία της συζήτησης, αν ο σκοπός ήταν η προστασία του δημοσίου συμφέροντος, γιατί να μην δημοσιοποιήσουμε και τα στοιχεία όλων των προσβεβλημένων πελατών τους; Αυτοί είναι λιγότερο επικίνδυνοι για τις συζύγους / ερωμένες τους και τις επόμενες πόρνες που θα προσεγγίσουν;
Κι ένα "λογικό" βήμα παρακάτω: γιατί να μην μαζέψουμε όλους αυτούς τους "φορείς" σε ένα "κέντρο υποδοχής"; Γιατί έστω να μην τους βάλουμε τατουάζ ένα ροζ αστέρι για να φυλαγόμαστε... [Ναι, "αστειεύομαι". Ναι, κάποιοι δεν θα το δουν ως αστείο.]
ip
Μάλιστα. Θέτεις τώρα πια ένα σοβαρότατο θέμα, αυτό της διακίνησης γυναικών με στόχο την πορνεία. Μόνο σε αυτό το έγκλημα οι συμμέτοχοι είναι πολλοί.
Νομίζω αισθανθήκαμε ακριβώς το ίδιο. Μπορώ να συζητήσω ώρες για το τράφικινγκ και πόσο θύματα του είναι οι εκδιδόμενες γυναίκες και σε ποιο βαθμό, αν η πορνεία πρέπει να είναι μόνιμη ή όχι κλπ. Αλλά η δημοσίευση αυτών των τόσο σκληρών φωτογραφιών, η διαπόμπευση αυτών των πονεμένων προσώπων και αυτών των αποστεομένων κορμιών, ο ουσιαστικός βιασμός των πιο αδύναμων συνανθρώπων μας από πολιτικάντηδες του κερατά με χτύπησε στο στομάχι, αηδίασα, τραβήχτηκε η κουρτίνα και η αισχρότητα της κοινωνίας μας βρέθηκε σε πρώτη φάτσα...
Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ασθενείς για τους οποίους ισχύει το θεσμικά κατοχυρωμένο ιατρικό απόρρητο
Μήπως στις πουτανες παύει να ισχύει;
Michael και ανώνυμε 10:59 , λέτε πάνω -κάτω το ίδιο : αφού βγάλαμε στη φόρα μόνον τις πόρνες και όχι τους πελάτες , τότε η επίκληση της δημόσιας υεγίας ισοδυναμεί με προφάσεις εν αμαρτίαις.
Δεν είναι το ίδιο! Στη μια περίπτωση έχουμε μια γυναίκα που κάνει καθημερινά σεξ με αόριστο αριθμό προσώπων, έχει αποδεδειγμένα AIDS , και δεν παίρνει προφυλακτικά μέτρα. Στην άλλη περίπτωση έχουμε ένα άτομο με την όποια- ενδεχομένως και ανύπαρκτη- ιδιωτική σεξουαλική ζωή του , που δεν έχει αποδεδειγμένα AIDS αλλά μπορεί και να έχει κολλήσει.
Εξάλλου , οι πελάτες δεν κατηγορούνται για κανένα αδίκημα . Αντιθέτως οι κοπέλες κατηγορούνταν ότι, ενώ ήξεραν ότι έχουν AIDS , έρχονταν χωρίς προφυλακτικά μέτρα σε σεξουαλική επαφή με αόριστο αριθμό προσώπων. Η δημοσιοποίηση των φωτογραφιών τους σκοπεί , μεταξύ άλλων , να φέρει στο φως μαρτυρίες για την υπό διερεύνηση δράση τους . Η δημοσιοποίηση των στοιχείων των πελατών , που θα αποσκοπούσε , πέραν του διασυρμού τους ?
Ο πελάτης κατηγορείται όταν δεν παίρνει απόδειξη.
@ πρώτος σχολιαστής
Ο πελάτης κατηγορείται όταν πληρώνει έστω και εν αγνοία του με πλαστά χαρτονομίσματα.
Ο πελάτης κατηγορείται όταν αγοράζει προιόντα που προήλθαν από ληστεία.
Ο πελάτης είναι συνυπεύθυνος όταν βάζει την υπογραφή του σε συμβόλαια που κακώς δεν έχει διαβάσει.
Ο πελάτης διαπράττει αδίκημα όταν δωροδοκεί.
Ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο.
Αν δεχόμασταν την υποτιθέμενη πρόθεσή τους να προστατέψουν τη δημόσια υγεία, εγώ έχω μια, ίσως παιδική, αλλά ειλικρινή απορία: Αν ανακοίνωναν ότι βρήκαν κάποιες γυναίκες οροθετικές και ότι όποιος είχε επαφή με πόρνη και ειδικά χωρίς προφύλαξη θα έπρεπε να εξεταστεί, δεν θα αρκούσε; Δεν ξέρουν ποιοι είναι αυτοί που το έκαναν;
KΕΘΕΑ: http://www.kethea.gr/%CE%9D%CE%AD%CE%B1/%CE%94%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%AF%CE%B1%CE%A4%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85/tabid/141/articleType/ArticleView/articleId/206/language/el-GR/Default.aspx
Eλληνική Ένωση για τα δικαιώματα του ανθρώπου: http://antiphono.wordpress.com/2012/05/03/%CE%B7-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1/
Iατρικός Σύλλογος Αθηνών: http://www.left.gr/article.php?id=487
Πρώτε Σχολιαστή,
1) Οπότε η λογική ποιά ακριβώς είναι; Να ανησυχήσουν και να πάνε να κάνουν εξετάσεις ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ έκαναν σεξ χωρίς προφυλακτικό με τις συγκεκριμένες γυναίκες;
2) Τα ονοματεπώνυμα, τα ονόματα των γονιών και τα λοιπά σε τι ακριβώς αποσκοπούν; Έχεις καμία απάντηση;
3) Όταν μιλάμε για κίνδυνο δημόσιας υγείας, μιλάμε για κίνδυνο δημόσιας υγείας. Αν η πόρνη είναι ΠΙΟ επικίνδυνη επειδή πάει με πολλούς, δικαιούμαι και εγώ να μάθω ΠΟΙΟΣ πήγε μαζί της χωρίς προφυλακτικό και με ΠΟΙΕΣ μη πόρνες συνευρίσκεται. Πιο πολλές πιθανότητες έχω να το κολλήσω από αυτόν που πήγε και στη συνέχεια το μετέδωσε, παρά από την πόρνη.
Τέλος απορρίπτω με τον πιο ακραίο τρόπο -για να μη χρησιμοποιήσω την έκφραση με βδελυγμία- αυτό που λες για «πλειοδοσία σε συναισθηματισμούς». Αν ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ κάνουμε λόγο για συναισθηματισμό, τότε πάμε πάρα μα πάρα μα πάρα πολύ άσχημα.
Το οποίο βέβαια είναι ακριβώς αυτό που γράφω στο ποστ.
Με αφορμή αυτά που σπεύδει να μας "υπενθυμίσει" ο "πρώτος σχολιαστής":
"Οι βασικές εκδοχές του προβλήματος, υπενθυμίζω, είναι αφενός η ασκηθείσα σε βάρος των γυναικών αυτών ποινική δίωξη για αδικήματα μέχρι και κακουργηματικού χαρακτήρα που πρέπει να διαλευκανθούν στο στάδιο της ανάκρισης και αφετέρου ο κίνδυνος της δημόσιας υγείας"
Το αίσχος των φωτογραφιών, ονομάτων, κλπ δεν ξεπλένεται: ούτε η ποινική δίωξη, ούτε ο κίνδυνος της δημοσίας υγείας δικαιολογούν την δημοσιοποίηση. (Αν κατάλαβα καλά ότι θεωρείτε πως αυτά τα δύο εξουσιοδοτούν το κράτος να βγάλει στον αέρα όλα τα στοιχεία τους.) Για το πρώτο, την ποινική δίωξη, πιο αρμόδιοι να κρίνουν είναι όσοι κατέχουν τα σχετικά νομικά ζητήματα. Όμως, πιθανόν με αφέλεια, αναρωτιέμαι αν το κράτος μπορεί να διαπομπεύει όποιον/όποια κατηγορείται, ιδιαίτερα όταν τα "αδικήματα μέχρι και κακουργηματικού χαρακτήρα ... πρέπει να διαλευκανθούν στο στάδιο της ανάκρισης", δηλαδή, πριν καν καταδικαστούν. (Και αν προκύψει ότι για μία, δύο, δεν ξέρω πόσες, προκύψει ότι "εργαζόταν" κάτω από συνθήκες βίας;)
Η ουσία, σύμφωνα με τους αρμόδιους υπουργούς είναι το δεύτερο - η προστασία της δημόσιας υγείας. Όπως σώστα επισημαίνει ο Χρίστος, η δημόσια υγεία δεν προάγεται με τέτοιες πρακτικές. Αντίθετα, επιδεινώνεται. Επίσης, όπως μπορεί να κρίνει οποιοσδήποτε με στοιχειώδη κοινή λογική, είναι πολύ πιθανόν ότι η δημοσιοποίηση συγκεκριμένων φωτογραφιών, - ακόμα και αν δεχθούμε ότι κάτω από συνθήκες έκτακτης ανάγκης (το ποιός θα τις ορίσει ως τέτοιες είναι άλλο θέμα;) το κράτος έχει το δικαίωμα να εξευτιλίζει την ατομική αξιοπρέπεια - δεν ενθαρρύνει,τουλάχιστον, όλους τους άλλους για τους οποίους συντρέχουν κίνδυνοι μετάδοσης. Η τραγική απουσία μιας συστηματικής πολιτικής ενημέρωσης και πρόληψης δεν υποκαθίσταται από αυτού του είδους τις "θεσμικές" αχρειότητες.
(Συγνώμη για την φλυαρία.)
ΚΓ
Ανώνυμε των 10:14, σε θερμοπαρακαλώ μην ξαναπατήσεις εδώ πέρα. Δεν σε θέλω, δεν σε γουστάρω, να πας αλλού, με αυτούς που σου ταιριάζουν. Φύγε από το μπλογκ μου.
Ok, κατάλαβα. Θα αρκούσε, αλλά δεν θα είχε τόσο σασπένς και, φυσικά, θέαμα.
Ποια διαπόμπευση και ονοματεπώνυμα ρε, ποιος θα ασχοληθεί καν κατ αρχήν; Ρε ούτε ούτε και οι πλέον μπουρδελόβιοι δεν θα κάνουν τον κόπο να ψάξουν τις φωτογραφιες και να διαπομπεύουν τις ιερόδουλες. Ούτε παιδιά 15 χρόνων δεν θα ασχοληθούν με τον τρόπο που φαντάζεστε.
Αυτοί που ασχολήθηκαν μακράν πιο πολύ με το θέμα είναι αριστεροί που θέλουν ντε και καλά να βρουν πάτημα να πουν ότι δεν έχει δίκιο η αστυνομία και φταίει και μπουρ μπουρ και μπλα μπλα μπλα κλαψ κλουψ, το ξέρουμε μωρή αυτό που στο τέλος θέλετε να πείτε, είναι αυτονόητο.
Τα ίδια κάνατε και με τις μπούρδες στο μέγαρο υπατία και στο τέλος οι χρυσαυγίτες από καραγκιόζηδες γίναν ήρωες κατά του συστήματος. Αυτοκαταστροφική αριστερά ακόμα και στον επικοινωνιακό τομέα. Και ύστερα ψάχνετε και για τα αυγά του φιδιού έλεορ
Από τη μια πλευρά, υπάρχει ο χώρος για νηφάλια συζήτηση, προσπάθεια για δημιουργικό διάλογο, κοκ - μεταξύ μας. (Όπως με τον "πρώτο σχολιαστή", για παράδειγμα.) Από την άλλη, υπάρχει το κράτος του Λοβέρδου και του Χρυσοχοΐδη. (Κάπου - πού άραγε? -υπάρχει και ο ανώνυμος των 10:14 και καλά κάνεις ob και του λες να ξεκουμπιστεί.)
Θεωρεί κάποιος εδώ μέσα ότι υπάρχει έστω και ελάχιστη αλληλοεπικάλυψη αυτών των δύο χώρων! Η οργή -το πνεύμα ενός παλαιότερου ποστ σου - (http://old-boy.blogspot.com/2008/07/blog-post_11.html) - είναι, νομίζω, η μόνη δυνατή απάντηση:
"Η οργή είναι το κατ’ εξοχήν πολιτικό συναίσθημα. Φέρνει στην επιφάνεια τις ιδιότητες του απαράδεκτου, του ανυπόφορου. Είναι μια άρνηση και μια αντίσταση που με ένα βήμα πηγαίνει πέρα από όλα όσα μπορούν να επιτευχθούν εύλογα προκειμένου να ανοίξει πιθανές διαδρομές για μια νέα διαπραγμάτευση του εύλογου αλλά και μονοπάτια μιας ασυμβίβαστης επαγρύπνησης. Χωρίς οργή , η πολιτική είναι βόλεμα και εμπόριο επιρροής. Η γραφή χωρίς θυμό διακινείται στις αποπλανήσεις της γραφής. (πρόχειρη μετάφραση από το 'The Compearance/La Comparution' του J-L Nancy)"
ΚΓ
Διάβασα τα λινκ που μας παραπέμπεις. Ο μόνος φορέας που ξεφεύγει από τις κορώνες και τους χαρακτηρισμούς και μπαίνει στην ουσία του προβλήματος είναι η Ελληνική ένωση για τα δικαιώματα του ανθρώπου. Διαφωνώ βέβαια με το επιχείρημά της ότι παραβιάστηκε ο νόμος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Πάντως ο φορέας αυτός αναγνωρίζει έστω μέρος του προβλήματος ( ανάγκη διαφύλαξης της δημόσιας υγείας). Διαφωνώ πάλι με τα προτεινόμενα ηπιότερα μέτρα γιατί τα θεωρώ αναποτελεσματικά. ΠΛΗΝ της πρότασης για την ανάρτηση των ευαίσθητων δεδομένων στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα , σε συνδυασμό με σχετική προτροπή για επίσκεψη των ενδιαφερομένων σ'αυτά προκειμένουν να λάβουν γνώση των δεδομένων. Η πρόταση αυτή όντως με κλόνισε .
Ένα τελευταίο αντισχόλιο που απηχεί την άποψή μου γενικά και ειδικά : " ούτε η ποινική δίωξη, ούτε ο κίνδυνος της δημοσίας υγείας δικαιολογούν την δημοσιοποίηση...Για το πρώτο, την ποινική δίωξη, πιο αρμόδιοι να κρίνουν είναι όσοι κατέχουν τα σχετικά νομικά ζητήματα ". Συμφωνούμε απόλυτα . Ο καθύλην αρμόδιος εισαγγελέας , με τις -κατά τεκμήριο- κατάλληλες γνώσεις και τα - κατά τεκμήριο πάλι-απαραίτητα προσόντα εξέδωσε τη σχετική διάταξη για τη δημοσιοποίηση. Κατά τα λοιπά , ο καθείς από εμάς -κατά τεκμήριο- αναρμόδιος και άσχετος με τα εξειδικευμένα αυτά επιστημονικά ζητήματα μπορεί να έχει μία γνώμη ανά κώλο ( που λέει και ο Κλιντ Ίστγουντ).
ΟΡΓΗ, ΟΡΓΗ, ΟΡΓΗ.
Σ' αυτή τη χώρα η έννοια της αποτελεσματικότητας είναι άγνωστη;
Σ' αυτή τη χώρα η ανθρωπιά μας λείπει τόσο πολύ;
Όχι ρε παιδιά δεν ήρθα μετανάστης από την Αυστραλία. Εδώ γεννήθηκα. Μας ξέρω πολύ καλά. Τι έγιναν οι άντρες και οι γυναίκες με το καθαρό βλέμμα και το καθαρό μέτωπο;
Είμαι περήφανος για τη χώρα μου, την ιστορία της, το λαό μας. Παρ' όλα τα στραβά. Όμως πληθαίνουν τα σημάδια πως η κρίση εξελίσσεται σε κάτι πολύ χειρότερο από οικονομική. Γίνεται πολιτική. Γίνεται κοινωνική. Γίνεται ηθική.
Συνέλθετε .....
Τι μας έμαθαν στο σχολείο οι αυταρχικοί πλην ηθικά ακέραιοι δάσκαλοί μας τις δεκαετίες του 50, του 60, του 70; Να είμαστε τόσο αχαρακτήριστα μυωπικοί;
Αυτές οι γυναίκες είναι άρρωστες και κατ' αρχήν αθώες.
Δεν είμαι δικηγόρος, αλλά το τεκμήριο της αθωώτητας λέει κάτι σε κανέναν από μάς;
Αυτό κάνουν και στη Σουηδία ή τη Δανία σε ανάλογες περιπτώσεις; Πετάνε τις φωτογραφίες άρρωστων ανθρώπων στον αέρα κι όποιος τις πιάσει;
Είναι δυνατόν να μην υπάρχει εισαγγελέας με μπάλες τεράστιες σ' αυτή τη χώρα; Ούτε ένας δεν υπάρχει που να πετάξει απ' τις καρέκλες τους αυτούς που δημοσίευσαν αυτές τις φωτογραφίες;
Το ξέρω, για Ελλάδα, ζητάω πολλά. Ζητάω να κάνει τη δουλειά του.
Μα είναι δυνατόν να τα βάλει με ολόκληρο σύστημα; Τρελός είναι; Ναι ένα τρελό σαν το Σαρτζετάκη στην υπόθεση "Ζ" ψάχνουμε. Κι ίσως κάτι παραπάνω από τρελό, ένα παράφρονα γιατί δε θα τα βάλλει απλώς με ένα σύστημα εξουσίας, ίσως τα βάλλει με μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας.
http://silentcrossing.wordpress.com/2012/05/03/%CF%84%CE%B9-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%81%CE%B5/
@ πρώτος σχολιαστής
Σχετικά με το αντισχόλιό σας: Απαντάται επιλεκτικά σε ένα μόνο μέρος της αντίρρησης σχετικά με την δικαιολόγηση της δημοσιοποίησης στο πλαίσιο της ποινικής δίωξης. Τι γίνεται με τα υπόλοιπα; Το τεκμήριο της αθωότητας, το trafficking, τις συμμορίες Ρώσων που σύμφωνα με αστυνομικές πηγές έλεγχαν το Φώκαιας 22, τον Καλούση, το προηγούμενο τηνς καταδίκης της Ελλάδας για δημοσιοποίηση στοιχείων υποτιθέμενων ενόχων, κλπ,κλπ.
Και ενώ για τα νομικά ζητήματα θεωρείται ότι σεβαστή άποψη μπορεί να έχουν μόνο οι κατά τεκμήριο αρμόδιοι, δηλαδή οι εισαγγελείς, (ενώ οι υπόλοιποι έχουν μόνο απόψεις του κώλου), δεν διστάζεται έστω και για μια στιγμή να δηλώσετε "Διαφωνώ ... με τα προτεινόμενα ηπιότερα μέτρα γιατί τα θεωρώ αναποτελεσματικά." Εκτός και αν είστε ειδικός σε θέματα δημόσιας υγείας, αλλά και πάλι δεν σας πέφτει λόγος, εκτός πάλι και αν είστε ο "καθύλην αρμόδιος", δηλαδή ο Ανδρέας Λοβέρδος.
ΚΓ
@ πρώτος σχολιαστής
Διάβασα κι εγώ το λινκ με την ανακοίνωση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Η πρόταση που σας κλόνισε -περί περιορισμένης δημοσιοποίησης στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα - εμένα με απογοήτευσε.
Απορίες:
1. Σε ποιούς απ' όλους τους τόπους? Στις 'πιάτσες'? Στις γειτονιές των πελατών, μήπως?
2. Δεν είμαστε σοβαροί! Πόσοι από τους οικογενειάρχες θα έτρεχαν στα αστυνομικά τμήματα για να δουν τις φωτογραφίες αυτών των γυναικών και να δηλώσουν-ομολογήσουν ότι ήταν πελάτες των βρώμικων κυκλωμάτων που τις εκμεταλλεύονται.
ΚΓ
(Αγαπητέ 'πρώτε σχολιαστή',
Δεν πρόκειται περί προσωπικής εμμονής. Απλά εκπροσωπείτε την 'άλλη πλευρά' σ' αυτό τον δημόσιο διάλογο)
ΚΓ, δεν είμαι σίγουρος ποια απάντηση θα έπρεπε να δώσω για να μην τη θεωρείς επιλεκτική. Τι από τα θέματα που θίγεις να πρωτοσχολιάσω? Π.χ. το τεκμήριο της αθωότητας πολλές φορές στην πράξη καταντά γράμμα κενό. Καμία αντίρρηση. Δεν είδα όμως κανέναν να διαμαρτύρεται για την κατάφωρη παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας στην περίπτωση Τσοχατζόπουλου, με την δημοσιοποίηση του συνόλου σχεδόν του ανακριτικού υλικού αλλά και τη διαπόμπευσή του από τα μέσα ενημέρωσης . Εκτός εάν ο Τσοχατζόπουλος δεν έχει δικαιώματα επειδή είναι πολιτικός και ένοχος. Στο σημείο αυτό , την αιτίαση περί επιλεκτικότητας την επιστρέφω.
Κατά τα λοιπά , μπορεί όντως να φάνηκα ισοπεδωτικός , γι'αυτό καλά κάνεις και με βάζεις στη θέση μου. Οποιοσδήποτε και από οποιοδήποτε επιστημονικό αντικείμενο προερχόμενος είναι κατά τη γνώμη μου ευπρόσεκτος να ομιλεί. Η άλλη γνώμη δεν είναι απλά εκδήλωση δημοκρατικού δικαιώματος αλλά μπορεί να αποδειχτεί και πλούτος για τη συζήτηση. Εκ των πραγμάτων όμως , όταν η άλλη γνώμη ενός μη ειδικού δεν πιάνει τα ειδικά θέματα -καθ'όλα αναμενόμενο - και καμώνεται και από πάνω ότι εκπροσωπεί την απόλυτη αλήθεια , τότε πλούτο στη συζήτηση δεν κομίζει.
Εν προκειμένω , ειδικοί είναι οι νομικοί, αφού αντικείμενο της συζήτησης είναι η συγκεκριμένη εισαγγελική διάταξη που διέταξε τη δημοσιοποίηση. Χωρίς να εξαιρώ κατ'ανάγκη τον εαυτό μου από τη ρήση του Κλιντ Ίστγουντ , πάντως ως νομικός μπορώ να ελέγξω καλύτερα από έναν αμύητο τα εκατέρωθεν επιχειρήματα . Το ίδιο και ο Oldboy.
Ασυγχώρητα ορθογραφικά λάθη ('Απαντάται' αντί γαι 'απαντάτε', 'θεωρείται', 'διστάζεται'). Της νύχτας τα καμώματα! Συγχωρήστε με.
ΚΓ
Ντροπή μας! Η κοινωνία μας παραπαίει, οι κυβερνήτες μας έχουν πάψει από καιρό να έχουν ηθική, ...
Πόσο πιο χαμηλά επιτέλους;
Και μετά σου λέει ο Κατα-Κα(η)μένος πως σε τέτοιους καιρούς η παιδεία είναι πολυτέλεια! Μα πότε πιο πριν θα τολμούσε κανείς να εκστομίσει κάτι τέτοιο;
Απ' οτι φαίνεται, δεν είναι μόνο αριστεροί υπερευαίσθητοι / δαιμονοποιοί / κλπ που είδαν παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε αυτήν την ενέργεια:
European Aids Treatment Group: Serious violation of human rights and medical confidentiality through the disclosure of data and photographs of an HIV positive female sex worker by the Greek Police
Για να αναφερθούμε και στα ΜΜΕ, από το e-lawyer.gr: Παράνομη η αναμετάδοση φωτογραφιών οροθετικών από ΜΜΕ (νομική επιχειρηματολογία για τη δυνατότητα ή μή των ΜΜΕ να αναδημοσιεύσουν τις φωτογραφίες από την ιστοσελίδα της αστυνομίας).
ΚΓ , το μόνο ασυγχώρητο λάθος σου είναι ότι απευθυνόμενος σε μένα χρησιμοποιείς πληθυντικό :-)
Βασίλη , η επίσκεψη που χάρη σε σένα έκανα στο blog του Σωτηρόπουλου υπήρξε για μένα πολύ χρήσιμη και διαφωτιστική . Πριν βιαστώ όμως να συμφωνήσω μαζί του και πριν βιαστείς κι εσύ να βγάλεις συμπέρασμα , επίτρεψέ μου δύο παρατηρήσεις : 1) στα νομικά δεν υπάρχει ΠΟΤΕ μία και μοναδίκη άποψη για το ιδιο ακριβώς ζήτημα . 2) Οι απόψεις που σχηματίζει ο καθένας , ακόμη και οι νομικές , θα έλεγα μάλιστα ιδίως στα θέματα που άπτονται των συνταγματικών ελευθεριών , είναι προϊόν σε μεγάλο βαθμό των ιδεολογικών του καταβολών.
@πρώτος σχολιαστής:
Ως προς το (2), προσυπογράφω.
Ως προς το (1) σύμφωνοι, υπό την αίρεση οτι αυτό δεν συνεπάγεται αυτοδικαίως οτι είναι όλες οι απόψεις ισόκυρες ή εξίσου τεκμηριωμένες.
Αγαπητέ 'πρώτε σχολιαστή',
στο παράπονό μου για επιλεκτικότητα, απαντάς 'τι να πρωτοσχολιάσω' και βγάζεις τον άσσο του Τζοχατζόπουλου. Όλα στο μίξερ λοιπόν! Για τον Τζοχατζόπουλο δεν μου πέφτει λόγος ως ειδικός αλλά μόνο ως πολίτης.
Παρακολουθώ για πολλά χρόνια αυτό το blog και με εξαίρεση μια ή δυο φορές που έκανα ένα σύντομο επιδοκιμασικό σχόλιο για κάποιο λογοτεχνικό στολίδι του ob, ποτέ άλλοτε δεν έχω νιώσει την ανάγκη και την υποχρέωση να μπω κι εγώ στην κουβέντα.
Τώρα όμως, επειδή θεωρώ ότι έχω λόγο, ως 'ειδικός με κάποια προϋπηρεσία στην επιδημιολογία του HIV/AIDS, να έχω λόγο στην συγκεκριμένη υπόθεση, αυτό που σου ζήτησα είναι να μην είσαι επιλεκτικός σε ό,τι αφορά στα ζητήματα που θέτω σχετικά με αυτήν.
Συγκεκριμένη ανάλυση συγκεκριμένων κατάστάσεων που έλεγε ο Λένιν. (Καλός είναι και ο Κλιντ.)
ΚΓ
(Αγαπητέ ob, αν κρίνεις ότι δεν χρειάζεται να πιάνουν χώρο τέτοιου είδους διαπροσωπικές διαφωνίες, ιδιαίτερα όταν το θέμα μας είναι τόσο φρικάλεο, κόψε με!)
@πρώτος σχολιαστής:
Τώρα είδα την απάντησή σου των 04:26:00 μμ. Δεν ξέρω αν φταίει το ξενύχτι, αλλά με συγκίνησε. Να είσαι καλά.
ΚΓ
Εξαιρετικό το κείμενο, Old Boy.
Εκτός από τα αυτονόητα, έχω μείνει άναυδη με όσους σπεύδουν να μ' ενημερώσουν πως, επειδή έχω άποψη για το θέμα και διαμαρτύρομαι, είμαι υποκρίτρια. Για κάποιον λόγο βιάστηκαν πολλοί να μ' ενημερώσουν πως αυτά που λέω είναι φαρισαϊκά μιας και αυτό είναι "εύκολο" θέμα και "βολεύει" να διαμαρτύρομαι. Είπαν ακόμη πως μιας και το θέμα είναι πολιτική παγίδα εν όψει εκλογών, ικανοποιώ τους πολιτικούς με τον σχολιασμό μου.
Έχω μπερδευτεί. Δεν μπορώ να έχω άποψη για την αντιμετώπιση συμπολιτών μου από το κράτος;
Οι γυναίκες αυτές (οροθετικές, ιερόδουλες, εξαρτημένες, μετανάστριες ή κάποιος συνδυασμός των παραπάνω), ανήκουν σε ήδη περιθωριοποιημένες ομάδες οι οποίες ήδη διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο και έκθεση στη βία και την εκμετάλλευση. Πώς δεν βλέπει κανείς ότι η όλη φάση είναι άλλο ένα βήμα στην περιθωριοποίησή τους; Πώς δεν είναι σαφές ότι οι ομάδες αυτές τώρα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο;
Και εάν η δημοσίευση όλων αυτών των στοιχείων είναι για την προστασία της υγείας μας, πού σταματάει αυτό το παραμύθι; Είναι οκ το ξεμπρόστιασμα της πουτάνας αλλά όχι το ξεμπρόστιασμα του έλληνα άντρα; Οι οροθετικοί πελάτες που θα προκύψουν θα έχουν δικαίωμα στο ιατρικό απόρρητο ή όχι; Μήπως θέλουν να φτιάξουμε δημόσιους καταλόγους με στοιχεία όλων των οροθετικών; Δεν ανατριχιάζει κανείς σ' αυτήν την ιδέα;
(Προτείνω και το άρθρο του Σαραντάκου: http://sarantakos.wordpress.com/2012/05/03/ntropi/)
Το τεκμήριο της αθωότητας δεν καταστρατηγήθηκε εδώ. Δεν επιβλήθηκε καμία ποινή. Λήφθηκε ένα προσωρινό μέτρο (δημοσιοποίηση στοιχείων, φωτογραφιών), προκειμένου να αποτραπεί ένας άμεσος κίνδυνος. Το ίδιο γίνεται, για παράδειγμα, με την προσωρινή κράτηση. Μήπως παραβιάζεται το τεκμήριο της αθωότητας του προφυλακιζόμενου προκειμένου να μην τελέσει άλλες αξιόποινες πράξεις, διαφύγει κλπ.;
Παρά τις εύκολες και μονομερείς κορόνες που ακούγονται κατά κόρον, το μέτρο ήταν απόλυτα επιβεβλημένο. Διακυβεύεται ένα απόλυτο αγαθό: η ανθρώπινη ζωή. Επομένως, το σχετικό αγαθό (προστασία προσωπικών δεδομένων) είναι θεμιτό και απαραίτητο να υποχωρεί.
Αναρωτιέμαι αν όλοι αυτοί που φρίττουν με την παραβίαση των δεδομένων των πορνών (ναι, πολλές ασφαλώς είναι κοινωνικά θύματα, όμως αυτό δεν αλλάζει την ποινική ευθύνη και τις συνέπειες της δράσης τους) αναλογίζονται την εκθετική αύξηση της μετάδοσης του ιού που μπορεί να προκαλέσει η δράση αυτή.
Πώς θα τους φαινόταν μια κοινωνία σαν το Ζαϊρ π.χ., όπου το AIDS είναι ενδημική νόσος;
Ξέρετε, και οι κοινωνίες από ανθρώπους απαρτίζονται! Πού πάει ο ανθρωπισμός, στην περίπτωση αυτή;
Νομιζω οτι και ο πιο φανατικος υποστηρικτης της δημοσιοποιησης θα συμφωνησει οτι ΔΕΝ μπορει να τεκμηριωθει νομικη ή ηθικη ευθηνη αν ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ οι πορνες οτι ηταν φορεις – ΣΩΣΤΑ?
Το να γνωριζουν ομως οτι ηταν φορεις ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟ να τεκμηριωθει (μονο αν υπαρχουν αποτελεσματα απο προηγουμενη ορολογικη εξεταση, που ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ – αν υπηρχαν θα ειχαν ηδη δημοσιοποιηθει.
Μεχρι να αποδειχθει αυτο (σε δικαστηριο, και περαν πασης αμφιβολιας) απλως πετροβολουμε αρρωστους – σωστα?
ΚΑΤΑ συνεπεια, οσοι υπερασπιζονται την δημοσιοποιηση των στοιχειων οροθετικων γυναικων που εν ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥΣ (μεχρι αποδειξεως του εναντιου) μετεδεδιδαν τον ιοι ειναι ρατσιστες – ουσιαστικα θελουν να λυντσαρουν ΕΙΤΕ ολους τους οροθετικους (που προφανως και μεταδιδσουν τον ιο εν αγνοια τους) ειτε ΟΛΕΣ τις πορνες.
Αν σε αλλη χωρα οπου τα δικαιωματα των πορνων ειναι σχετικα σεβαστα ειναι αυτο λογικο, στην ελλαδα, την πρωτευουσα του δουλεμποριου ειναι ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ.
Λυπαμαι για τα κεφαλαια – αλλα τιποτα δεν φωναζει σιωπηλα οσο αυτα τα βλεμματα στις φωτογραφιες…
ΥΓ Οσο για τον κανακαρη μας, αν γουσταρε να γ..σει χωρις προφυλακτικο σε μπουρδελο, μαλλον ηταν αξιος της τυχης του.
Να το πω πιο απλα? Πολλες απο τις κοπελλες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΛΟΓΗ, και αρα δεν εχουν ευθυνη – οι πελατες ΠΑΝΤΑ ΕΧΟΥΝ επιλογη και ευθυνη – σωστα?
"Το τεκμήριο της αθωότητας δεν καταστρατηγήθηκε εδώ. Δεν επιβλήθηκε καμία ποινή."?
Ti?????? Δημοσιοποιηση των πιο ευασθητων ιατρικων πληροφοριων (οροθετικοτητα) δεν ειναι ποινη?
Και προστασια ποιου κοινωνικου συνολου? Το κοινωνικο συνολο ΔΕΝ κινδυνευει απο πορνες (για τον απλουστατο λογο οτι κανεις δεν κανει σεξ με πορνες χωρις προφυλακτικα και να ξερει τους κινδυνους) - το κοινωνικο συνολο (οι συζυγοι κλπ) ομως ΣΙΓΟΥΡΑ κινδυνευει απο τους πελατες τους! ΑΡΑ προστασια του κοινωνικου συνολου σημανει δημοσιοηποιηση ΟΛΩΝ των οροθετικων - ΟΧΙ των πορνων απλως...
Και γιατι μονο οροθετικων? Των φορεων ΟΛΩΝ των σοβαρων μεταδοτικων ασθενειων...
Και ΟΧΙ, ΔΕΝ αυξανεται με εκθετικο τροπο η μεταδοση του ιου απο οροθετικες πορνες - ειμαι γιατρος και ασχολουμαι με το ΑΙDS - και ΠΟΥΘΕΝΑ δεν χρησιμοποιηθηκαν τετοια μεσα για να περιορισουν την μεταδοση.
(Μονο που σε ολες τις πολιτισμενες χωρες αυτο εχει βρεθει οτι ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΕΙ τους κινδυνους γιατι ωθει τους πιο ευπαθεις να κρυφτουν...)
ΚΑΙ στο ΖΑΙΡ και στη ΓΚΑΝΑ (οπου δουλευω) ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η δημοσιοποιηση ονοματων ΟΡΟΘΕΤΙΚΩΝ. Μακαρι καποτε να φτασουμε τον πολιτισμο τους...
"1) στα νομικά δεν υπάρχει ΠΟΤΕ μία και μοναδίκη άποψη για το ιδιο ακριβώς ζήτημα . 2) Οι απόψεις που σχηματίζει ο καθένας , ακόμη και οι νομικές , θα έλεγα μάλιστα ιδίως στα θέματα που άπτονται των συνταγματικών ελευθεριών , είναι προϊόν σε μεγάλο βαθμό των ιδεολογικών του καταβολών."
Συνεπώς ο καθ'ύλην αρμόδιος με τις -κατά τεκμήριο- κατάλληλες γνώσεις είναι άλλη μια απόδειξη του νόμου του Κλιντ. Όχι όπως όλοι μας, αλλά περίπου.
Μια που τα νομικά δεν είναι (αυστηρά μιλώντας) επιστήμη και μια που η εφαρμογή τους οφείλει να αφουγκράζεται και την βούληση μιας κοινωνίας, για την προστασία της οποίας δημιουργούνται οι νόμοι, βρίσκω ασόβαρη και αυθαίρετη την κρίση σου για το τι "κομίζει πλούτο" στην κουβέντα μας.
Επίσης παρατηρώ πως το τι ξεπερνάμε απλά σαν κενό γράμμα (φυσικά "δυστυχώς", αλλά τι να κάνουμε!) και τι θεωρούμε υπεράνω κριτικής από την άνευ κατάλληλων γνώσεων πλέμπα, μπορεί κι αυτό μια χαρά να δείχνει ιδεολογικές καταβολές.
Λοιπόν, για να σοβαρευτούμε, στα πλαίσια αυτών των ωκεανών υποκειμενικότητας (αλλά και της γνώριμης δυνατότητας των πολιτικών να βάζουν χέρι κατά το δοκούν στην εφαρμογή των νόμων), μας επιτρέπεται να εκφράσουμε γνώμη ή οφείλουμε να έρθουμε με τον δικηγόρο-κηδεμόνα μας;
Ορίστε και ένα σχετικό άρθρο από το European AIDS Treatment Group: http://www.eatg.org/eatg/Press-Room/Open-letters/Serious-violation-of-human-rights-and-medical-confidentiality-through-the-disclosure-of-data-and-photographs-of-an-HIV-positive-female-sex-worker-by-the-Greek-Police
Αγαπητέ Χρίστο, αφού είστε γιατρός ασχολούμενος μάλιστα με το AIDS -υποθέτω ότι πρέπει να βασιστώ στη δήλωσή σας-,μου κάνει εντύπωση πώς δεν γνωρίζετε σχετικά στοιχεία διεθνών οργανισμών (UNICEF κλπ.), από τα οποία προκύπτει η "εκθετική αύξηση της μετάδοση ιού" στις χώρες της Κεντρικής Αφρικής -όπως αναφέρει ο Άλλος Σχολιαστής-, λόγω της πορνείας χωρίς προφυλάξεις.
Συγκεκριμένα, στις χώρες αυτές (Ζαϊρ, Ναμίμπια κλπ), λόγω φτώχειας και ανεργίας στις αγροτικές περιοχές, οι άντρες μεταναστεύουν εσωτερικά και συγκεντρώνονται στις πόλεις για να βρουν δουλειά. Εκεί συνευρίσκονται με πόρνες, χωρίς προφυλάξεις (κάτι τέτοιο θεωρείται προσβλητικό του ανδρισμού). Εν συνεχεία, γυρίζουν στα χωριά τους, όπου μολύνουν τις γυναίκες τους. Αποτέλεσμα: Μεγάλο μέρος του πληθυσμού (κάποτε φτάνεια ίσως και το 30%, αν θυμάμαι καλά, δεν έχω πρόχειρα τα ακριβή νούμερα) έχει τον ιό ή νοσεί. Παιδιά γεννιούνται οροθετικά (μολύνονται από τη μητέρα κατά τη διάρκεια της κύησης). Υπάρχουν ολόκληρα χωριά όπου νοσούν σχεδόν όλοι.
Τα γράφω αυτά με την ελπίδα πως όταν κλείσετε τον υπολογιστή και μεταφερθείτε στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να σκεφτείτε ότι πέρα από τις σκιαμαχίες του Ιντερνετ, υπάρχει μια σύνθετη πραγματικότητα με πολλές παραμέτρους και συχνά η πραγματικά ανθρωπιστική στάση είναι απότέλεσμα της ορθής και δίκαιης στάθμισης των παραμέτρων αυτών.
Μπορειτε να υποθεσετε οτι μπορειτε να βασιστειτε στη δηλωση μου....
Μαλλον ομως, δεν ειμαι πραγματικος γιατρος (ποσο μαλλον λοιμοξιολογος ) αφου δεν συμφωνω με την ημιμαθεια σας...
Ελπιζω να μεταφερθω στο πραγματικο κοσμο, οπου εμεις οι "δηθεν" γιατροι ακουμε εσας που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ξερετε τι συμβαινει...
(μονο τον πραγματικο γιατρο σας λυπαμαι - ετσι μιλατε και σε αυτον?)
Και , με την ελπιδα, καποτε στην ελλαδα να αρχισουμε να συζηταμε σοβαρα για σοβαρα θεματα -
πολλοι καλυτερα απο μενα και απο εσας σκεφτηκαν ηδη για αυτα - και υπαρχει λογος που ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΟΡΟΘΕΤΙΚΩΝ ΠΟΡΝΩΝ
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22050481
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12042400
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20926932
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19962650
Δεν πιάσαμε ηθικό πάτο..όχι ακόμα..
Το βαρέλι της ντροπής μας έχει κι άλλο βάθος..
Από Δευτέρα θα το "εξερευνήσουμε"
@ Χρίστο:Ειλικρινής απορία: Είστε ειδικός γιατρός και δεν ξέρετε να ορθογραφήσετε σωστά την ειδικότητά σας??
@ Ανωνυμε - Αχ, με ανακαλυψατε παλι! Λυπαμαι , τα ομολογω ολα, χρησιμοποιω το διαδiκτyο γιατι παντα ηθελα να παριστανω τον γιατρο!
Εντωμεταξυ, και καθως θολωνω τα νερα με τις ψευδοεπιστημονικες αποψεις μου (δεν αντεχουν στην συζητηση με ενα οξυδερκη συνομιλητη οπως εσεις) προσπαθηστε να κανετε literature search sto PUBMED με keywords HIV, prostitution...
YΓ η Ευρωπαικη Εταιρεια Λοιμωξεων και η Παγκοσμια Οργανωση Υγειας εχουν ηδη ενημερωθει για την νεα ελληνικη αθλιοτητα......
Τεσερα χρόνια μετά και με δάκρυα χαράς υποδέχονται την αθώωση του δικαστή .Ουδολως προκύπτει ότι γνώριζαν την όρο θετικότητα τους πλην μιας.Ουδολως εκδίδονταν Ουδολως ερχόταν σε σαρκική επαφή χωρίς προφύλαξη.Χαστουκι στον Λοβερδο με την πρόστυχη συμπεριφορά του για να μαζέψει ψηφαλακια της Αγίας ελληνικής οικογενειας
Δημοσίευση σχολίου
<< Home