Το ξένο σώμα
Τον βλέπω στην τηλεόραση, ψάχνω να δω αν υπάρχουν οι δηλώσεις πουθενά στο ίντερνετ, τις βρίσκω, τις ανεβάζω, έχω σκοπό να αφήσω το βίντεο σκέτο, χωρίς τίτλο και λόγια, δεν έχει ανάγκη για τίποτα από τα δύο, και πράγματι, όποιος τυχόν μπήκε την ώρα που το πόσταρα, έτσι θα το βρήκε, ολομόναχο.
Το ξαναβλέπω όμως και όσα διαδραματίζονται στο φόντο του,
από τον ακροβολισμό του ακατάβλητου Τραγάκη, που σπρώχνοντας τον σωματοφύλακα κατορθώνει να μπει στο κάδρο και να κοιτάξει αγέρωχος μπροστά,
ως τα μαύρα αυτοκίνητα των επισήμων και της φρουράς τους, στα οποία ανοίγει δρόμο ο τροχονόμος για να φύγουν από αυτήν την δίχως άλλο «θαυμάσια και εντυπωσιακή παρέλαση, με την οποία τιμήσανε τους ήρωες του 1821»,
συμπληρώνουν την εικόνα μιας χώρας όπου οι παρελάσεις είναι πριβέ, όπου ένστολοι παρελαύνουν ενώπιον ενστόλων και στην μέση το προνομιακό κοινό της παρέλασης -μη εκλεγμένα ρομπότ και εκλεγμένοι γεροκλόουν- για χάρη και προστασία του οποίου το κέντρο της πόλης μετατρέπεται σε σκηνικό παρωδίας δημοκρατικού καθεστώτος.
«Μα τι παρωδία; Έλεος πια με αυτήν την ιστορία, θα γίνουν όπου να 'ναι εκλογές και τότε τι θα λες;». Μην ανησυχείς. Θα λέω πράγματι πως αυτήν την φορά δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για κανέναν ψηφοφόρο. Για κανέναν απολύτως. Και πως -αναλόγως και των αποτελεσμάτων βέβαια- από 'δω και πέρα θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Ωστόσο μέχρι αυτές να γίνουν, δεν μπορώ παρά να παρατηρήσω πως με βάση όσα βλέπουμε και βιώνουμε, το φαινόμενο να αφήνεις τον πολίτη να πηγαίνει ελεύθερος στην κάλπη να ψηφίζει ό,τι θέλει, χωρίς έναν μπάτσο να του φράζει το δρόμο και ένα καθεστωτικό ΜΜΕ να του φράζει το μυαλό, μοιάζει πια σαν ξένο σώμα με την όλη νοοτροπία του συστήματος, μοιάζει πια σαν ένα ακόμα από εκείνα τα κακόηχα κεκτημένα που δεν ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της εποχής, μοιάζει σαν ένα δωδεκάωρο ελευθερίας που θα μας παραχωρηθεί καταχρηστικά, προτού επιστρέψουμε ξανά από το προσωρινό καθεστώς του πολίτη στο μόνιμο καθεστώς του υπηκόου αστυνομικού κράτους.
20 Comments:
ποίημα.
Ήτανε, ναι.
Και μετά πήγα και του έβαλα λέξεις και το χάλασα.
Ήσουν τυχερός, πρόλαβες και το χάρηκες όπως του άξιζε.
Εξαιρετικό.Εδώ φυσάει καθαρός αέρας.
Το μόνο που σκέφτομαι, είναι ότι και πέρα από το εκλογικό αποτέλεσμα, είμαστε άξιοι της μοίρας μας.Ας μεριμνήσουμε γι'αυτήν.
καλημέρα
Όταν οι μπάτσοι εμποδίζουν πολίτες να "χαρούν" την παρέλαση ή να γιορτάσουν και να τιμήσουν ήρωες κι αγώνες, τότε κάθε εκδήλωση είναι μάλλον προσβολή παρά απόδοση τιμών από την Πολιτεία. Αλλά τη στιγμή που το κράτος φοβάται τόσο πολύ τους πολίτες του, τι να πούμε άλλο.
Κάπως με μπερδεύει το κείμενο .
Τώρα δεν έχουμε δημοκρατία αλλά μια παρωδία δημοκρατίας. Αν οι πολίτες ψηφίσουν στις επικείμενες ( ελεύθερες και δημοκρατικές !) εκλογές τους ίδιους , το καθεστώς μένει αλώβητο και η παρωδία συνεχίζεται. Αν όμως οι πολίτες ψηφίσουν άλλους ( ποιους άραγε? ) , τότε η δημοκρατία αποκαθίσταται και η μια νέα μεταπολίτευση ξεκινά.
Η μόνη περίπτωση που θα έδινα δίκιο στο συλλογισμό αυτό θα ήταν να συμπληρώνεται με την άποψη ότι οι εκλογές που θα γίνουν δεν θα είναι ελεύθερες και δημοκρατικές ( όπως κάτι τέτοιο ψιλοείπε η αλέκα) . Εφόσον όμως δεν υπάρχει επ 'αυτού αμφισβήτηση , τότε τόσο πριν από τις εκλογές όσο και μετά από αυτές- σε περίπτωση που αναδείξουν τους ίδιους - είσαι αντιμέτωπος απλούστατα με μια άλλη άποψη που πλειοψηφεί και υπερισχύει κατά τη δημοκρατική αρχή και στο πλαίσιο της υφιστάμενης αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας - όχι με μια παρωδία δημοκρατίας.
Στο Διαδίκτυο είμαστε εξ ορισμού όλοι ανώνυμοι. Ακόμα και αν δηλώνουμε το αντίθετο, δύσκολα μπορούμε να το αποδείξουμε. Αλλά εντυπωσιάζομαι που «ανώνυμοι» ανώνυμα – τρολ έχουν «ανακαλύψει» τελευταία τον old boy, ένα μπλογκ με ιδιαίτερη γραφή και από τα πλέον δημοφιλή εδώ και χρόνια της ελληνικής σφαίρας, και του επιτίθονται σωρηδόν. Δυσκολεύομαι να πιστέψω, ότι έγινε πιο γνωστός τώρα με τον αντιμνημονιακό του λόγου και μάλιστα σε …προεκλογική περίοδο, απ’ ότι ήταν όλα αυτά τα χρόνια.
Ανώνυμε των 3.36΄, έτσι είναι. Έχεις απόλυτο δίκιο. Όμως το επιχείρημά σου απευθύνεται στον όρθό λόγο και στην ορθή κρίση -όχιστην προπαγάνδα που ασκούν οι Ολντμπόυδες. Αυτοί θα συνεχίσουν το μνότονο τροπάρι τους, πιστεύοντας ότι απευθύνονται σε ηλιθίους!
Νίκος
Aνώνυμε των 3:36, θα έδινες δίκιο στον συλλογισμό μου αν αμφισβητούσα την νομιμότητα των εκλογών και μιλούσα για πιθανή νοθεία, λες. Εγώ πάλι λέω, ότι αν ισχυριζόμουν κάτι τέτοιο, δεν θα μου έδινες δίκιο, αλλά το πιθανότερο ήταν πως θα με κατέτασσες στο παρανοϊκό τμήμα της αριστεράς και στους εχθρούς και τους αμφισβητίες του πολιτεύματος. Ωστόσο ο λόγος που δεν ισχυρίζομαι κάτι τέτοιο δεν είναι για να μη δώσω λαβή σε τέτοιου είδους επιχειρήματα εις βάρος μου, αλλά απλούστατα επειδή δεν έχω κάποιο στοιχείο που να μου επιτρέπει να διατυπώσω τέτοιον ισχυρισμό. Συνεπώς, ναι, πιστεύω ότι οι εκλογές θα είναι ανόθευτες. Θα διεξαχθούν βέβαια με εντελώς τρομοκρατικά διλήμματα, αλλά πλέον επαναλαμβάνω ο καθένας κάνει ό,τι καταλαβαίνει και δεν δίνω άλλοθι στον οποιονδήποτε υποκύψει εκ νέου στα τρομοκρατικά διλήμματα, αφού η εικόνα των όσων έχουν ήδη συμβεί και των όσων έχουν προαναγγελθεί ότι θα συμβούν (νέα μέτρα τον Ιούνιο κλπ) είναι ξεκάθαρη.
Αναφέρεις στο σχόλιό σου τι θα συμβαίνει μετά τις εκλογές αλλά και τι συμβαίνει πριν από αυτές (υπερισχύει μια άλλη άποψη από τη δική μου κλπ). Ωστόσο στις εκλογές του 2009 δεν εκλέχθηκε κανένας Παπαδήμος, όπως επίσης δεν εκλέχθηκε κανένα ΠΑΣΟΚ με εντολή να μας πάει στο ΔΝΤ και να εκχωρήσει σε δανειστές όλα όσα έχει εκχωρήσει στο επίπεδο διαμόρφωσης της πολιτικής κλπ. Οπότε τώρα, όχι, εγώ αμφισβητώ πως όλα βαίνουν καλώς. Αν ο λαός θέλει εκ των υστέρων να τα νομιμοποιήσει το πράγμα εν μέρει αλλάζει. Βέβαια και η νομιμοποίησή τους είναι σχετική. Άλλο ΠΑΣΟΚ και ΝΔ να συγκεντρώσουν μαζί 40% κι άλλο 60%. Δεν είναι το ίδιο πράγμα.
Από εκεί και πέρα το τι ακριβώς είναι ένα πολίτευμα δεν εξαντλείται ΜΟΝΟ στο δωδεκάωρο των εκλογών. Ασφαλέστατα έχει καθοριστική σημασία το δωδεκάωρο αυτό, ασφαλέστατα από εκεί ξεκινάμε και εκεί αναφερόμαστε. Ασφαλέστατα επίσης το τι αποφασίζει ο λαός σε αυτό το δωδεκάωρο είναι από εμένα τουλάχιστον απολύτως σεβαστό, όσο και το αποτέλεσμα δεν με εκφράζει, αφού με εκφράζει η πεποίθηση ότι αποφασίζουν οι περισσότεροι όχι οι λιγότεροι.
Ωστόσο το δωδεκάωρο αυτό δεν είναι λευκή επιταγή ώστε σε όλη την υπόλοιπη τετραετία το κράτος να μετατρέπεται σε αστυνομικό. Η δημοκρατία δεν είναι μόνο οι εκλογές είναι εξίσου και ο σεβασμός των συνταγματικών δικαιωμάτων των πολιτών.
Και τελικά αυτό λέω με το ποστ που σου φαίνεται τόσο παράλογο: πως στο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί την τελευταία διετία, οι εκλογές ΜΟΙΑΖΟΥΝ με κάτι που μας παραχωρείται με το ζόρι και με αισθήματα αλλεργίας.
Νίκο, είσαι εξακολουθητικά προσβλητικός. Δεν το λέω για να περιορίσω τα σχόλιά σου. Δεν έχω κανένα τέτοιο σκοπό. Ωστόσο επισημαίνω πως σχεδόν σε κάθε ποστ θα μιλήσεις απαξιωτικά. Εν πάση περιπτώσει θα ξαναπώ πως το να επικαλείσαι τον ορθό λόγο δεν σε κάνει εκπρόσωπο του ορθού λόγου, όπως και το να μιλάς αλλού για παράνοιες και τρέλες, δεν σε κάνει εκπρόσωπο της λογικής.
Εκφράζεις μια πολιτική θέση, δικαίωμα σου, εκφράζω μια αντίθετη και αυτό είναι δικαίωμά μου, αν νομίζεις πως μιλάς εκ μέρους των ορθολογιστών και όσοι έχουν αντίθετη πολιτική θέση μιλάνε εκ μέρους όσων παραλογίζονται, αυτό δεν συνιστά πολιτική αντιπαράθεση, αλλά εξακολουθητική πολιτική συκοφαντία.
Φίλε Oldboy, καταρχάς , ούτε παράλογος μου φαίνεσαι ούτε παρανοϊκός ούτε εχθρός κτλ. Μακριά από εμένα οι χαρακτηρισμοί. Το ότι σχολιάζω κείμενό σου σημαίνω ότι για κάποιο λόγο γουστάρω να σε διαβάζω . Στο κάτω-κάτω , αλοίμονο εάν διαβάζαμε μόνον απόψεις με τις οποίες συμφωνούμε. Μετά απ'αυτό , νομίζω , και ο Michael θα καταλάβει ότι άλλο διαφορετική άποψη και άλλο τρολάρισμα.
Κατά τα λοιπά , μην νομίζεις , υπάρχει παρά ταύτα σημείο ιδεολογικής επαφής. Εσύ βλέπεις το ποτήρι μισοάδειο και εγώ μισογεμάτο. Χαίρομαι καταρχάς που αναγνωρίζεις το δωδεκάωρο των ( ελεύθερων και δημοκρατικών ) εκλογών ως καθοριστικής σημασίας. Απο 'κει και πέρα , εξυπακούεται ότι η δημοκρατία μας έχει πρόβλήματα , όπως όλες οι δημοκρατίες του κόσμου. Πέραν τούτου , οι μνημονιακές επιλογές έπασχαν από ελλειψη δημοκρατικής νομιμοποίησης , όπως σωστά παρατηρείς , εξού και οι πρόωρες εκλογές στο μέσον της τετραετίας προκειμένου να θεραπεύσουν - έστω καθυστερημένα- αυτήν την έλλειψη . Άλλο όμως να αναγνωρίζεις τα προβλήματα της δημοκρατίας μας και άλλο να μιλάς για παρωδία της δημοκρατίας ( ή όπως κάποιοι για χούντα -λες και υπάρχει σύγκριση με το 1967 ). Και νομίζω ότι τώρα -παραμονές εκλογών - η αντίφαση στην οποίαν πέφτεις , όταν ελπίζεις -βασίμως- στην ανατροπή των πολιτικών συσχετισμών και συγχρόνως αμφισβητείς τη δημοκρατικότητα του πολιτεύματος είναι τεράστια, μάλλον αθεράπευτη.
ΟΒ, δεν είμαι μόνον εγώ προσβλητικός. Κι εσύ προσβάλλεις τον εαυτό σου και τη νοημοσύνη των άλλων, μ' αυτά που γράφεις -η προπαγάνδα είναι εξ ορισμού προσβλητική. Για παράνοιες και τρέλες δεν θυμάμαι να έχω μιλήσει. Όσο για τα περί αντίθετης πολιτικής άποψης, προσπαθώ να σου απαντήσω στο επίπεδο που κι εσύ απευθύνεσαι. Τώρα αν αυτή είναι πολιτική συζήτηση, ίσως να έχεις δίκιο -δεν είναι. Δεν αφήνεις όμως περιθώρια για κάτι τέτοιο. Επίσης, ναι, θα έπρεπε να απόσχω πλέον από τον σχολιασμό -και σ' αυτό έχεις δίκιο. Δεν έχει νόημα. Μάλλον κι εγώ εκτονώνω τον εκνευρισμό μου για τις προβοκατόρικες ανοησίες που διαβάζω. Εκτιμώ, πάντως πραγματικά το γεγονός ότι ανεβάζεις τα σχόλια.
Φιλικά.
Νίκος.
ΥΓ: Από μια άποψη, σε καταλαβαίνω. Αν πράγματι είσαι ένα από τα πιο δημοφιλή μπλογκ -πράγμα που δεν ξέρω, αλλά δεν το αμφισβητώ- θα πει ότι αυτά τα πράγματα πουλάνε, σε κάποια κατηγορία κοινού. Οπότε, δεν βλέπω γιατί να μη συνεχίσεις σ' αυτό το μοτίβο.
Τι παράδοξο, ένας θεσμός που αναγεννήθηκε από τον Πρωσικό μιλιταρισμό, λατρεύτηκε από τους Ναζιστές και τους Σοβιετικούς και εισήχθη στην Ελλάδα από ένα δικτάτορα να χάνει τη δημοκρατικότητα του
"συμπληρώνουν την εικόνα μιας χώρας όπου οι παρελάσεις είναι πριβέ, όπου ένστολοι παρελαύνουν ενώπιον ενστόλων και στην μέση το προνομιακό κοινό της παρέλασης -μη εκλεγμένα ρομπότ και εκλεγμένοι γεροκλόουν- για χάρη και προστασία του οποίου το κέντρο της πόλης μετατρέπεται σε σκηνικό παρωδίας δημοκρατικού καθεστώτος.
"αυθορμητος" λαός, επέβαλλε τη βούλησή του, γελιοποίησε την Εθνική επέτειο, τις εκδηλώσεις του επίσημου κράτους, τον ίδιο το ΄πρόεδρο της Δημοκρατίας, αποδίδοντας στην ημέρα το "πραγματικό της νόημα" όπως το αντιλαμβάνονται ο Τσίπρας, η Παπαρήγα και ο Γλέζος.
Η κουλτούρα αυτή του μπάχαλου, η οποία έχει εδραιωθεί, είναι σίγουρο ότι θα κυριαρχούσε και φέτος (κυριάρχησε δηλαδή σε πολλές πόλεις).
Ενα δημοκρατικό κράτος για να είναι δημοκρατικό, θα έπρεπε να αφήσει τους ίδιους τύπους, να κάνουν ότι γουστάρουν? Να αμαυρώσουν και πάλι τη μοναδική ίσως μέρα για την οποία οι Ελληνες νιώθουν λίγο υπερήφανοι?
Και κάτι άλλο (ίσως άσχετο αλλά δε θυμάμαι αν αναφέρθηκε εδώ)...
Τη κατάργηση των παρελάσεων θα την επιβάλλει η ίδια η κοινωνία. Προς το παρόν βλέπω το κόσμο μια χαρά να χαίρεται και να βλέπει τα παιδιά του στη παρέλαση. Ας το σεβαστούν κάποιοι και ας αφήσουν το κόσμο να χαρεί.Ο λαός δεν δικαιούται το σεβασμό μόνο όταν μουτζώνει το κοινοβούλιο.
Από το 1977 έχουμε μόνιμα πια κυβερνήσεις με πλειοψηφία στη βουλή αλλά μειοψηφία στο λαό. Μετά τις προσεχείς εκλογές, πάλι τέτοια κυβέρνηση θα έχουμε, απλώς ακόμα πιο αδύναμη, ακόμα λιγότερο "αντιπροσωπευτική" από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Και, σε κάθε περίπτωση θα εκλέγονται κόμματα (όχι βουλευτές) για υποσχέσεις και προγράμματα που δεν τηρούνται...
Δημοκρατία;
Ξενούδης
«Για παράνοιες και τρέλες δεν θυμάμαι να έχω μιλήσει».
«Μου θυμίζεις κάτι τύπους που μπαίνουν στα λεωφορεία και τα τρόλει και βρίζουν, μιλώντας στον αέρα, τις σκοτεινές δυνάμεις, την άτιμη κοινωνία, τους "δυνατούς" κλπ. Έχει όνομα αυτό -λέγεται παραλήρημα!»
Κι αυτό το σχόλιο, Νίκο, το έκανες υπόψη, σε ποστ ΜΗ πολιτικό. Και το έκανες επικροτώντας άλλον που έλεγε ότι έχω ψύχωση.
Λοιπόν, νομίζω ότι παρεξηγείται η ανοχή μου και θεωρείται μαζοχισμός.
Ανώνυμε των 7:54, συγγνώμη αν παρεξήγησα τις προθέσεις σου και δέχομαι την ειλικρίνεια των όσων λες. Κατά τ' άλλα νομίζω ότι εξήγησα τη θέση μου επί της ουσίας.
Κάτι τελευταίο, Νίκο. Αυτό που αποκαλείς προσβολή της νοημοσύνης και προπαγάνδα, στα μάτια μου ισχύει και κάπως ανάποδα. Το κάθε ποστ που γράφω μιλάει για κάτι συγκεκριμένο, εκφράζει μια συγκεκριμένη θέση. Πάρα μα πάρα πολλές φορές, αντί να σχολιαστεί η συγκεκριμένη θέση, σχολιάζεται μια άλλη που βολεύει καλύτερα. Γράφω ας πούμε ότι είναι ο ορισμός του λογικού άλματος σε ένα κείμενο που μιλάει για το πελατειακό κράτος να καταλήγουμε ως συμπέρασμα στο ότι έχει χρεοκοπήσει ηθικά η αριστερά και καταλήγω να απολογούμαι για το αν η αριστερά έχει ή δεν έχει το παραμικρό ποσοστό ευθύνης για ό,τι έχει συμβεί από την μεταπολίτευση και ύστερα. Κι ένα σωρό ανάλογα παραδείγματα, ακόμη και σε αυτό το ποστ.
φίλε ορθολογιστή, Νίκο, Μίκο, Σίκο, Λίκο κτλ,
Ήρθες, είδες, έκανες τη βόλτα σου, απογοητεύτηκες, ξανάρθες, ξανααπογοητεύτηκες, και μετά πάλι τα ίδια και πάλι τα ίδια. Αφού σε χαλάει ρε φίλε, γιατί το διαβάζεις το άτιμο;
Διάβασε πρώκταγον να γουστάρεις και "ας το τρελό στη τρέλα του". Μας έχεις κουράσει δηλαδή.
Δεν βλέπω να θέλει ο λαός εκλογές και κάποιοι να του τις στερούν. Εδώ δεν έδειξε και ιδιαίτερο ενθουσιασμό να πάρε μέρος σε δημοψήφισμα.
Αυτοί οι 50-100 χιλιάδες με τις μούφα συντάξεις κτλ κτλ τι θέλουν πχ; Να σταθεί μια κυβέρνηση που δεν θα κάνει κάτι αποφασιστικό, που θα πάρει φυσικά τα δάνεια μην τους κοπεί η χρηματοδότηση, που θα την λούσουν στα βρισίδια και "δεν θα πληρώσουν", και έτσι να βγάλουν ότι προλάβουν για κανένα δύο χρόνια κωλυσιεργίας ακόμα (καλύτερο απ το τίποτα). Υποτίθεται δηλαδή ότι πραγματικά ότι ο λαός θέλει κάτι άλλο από την εναλλαγή ΠΑΣΟΚ ΝΔ αυτήν την στιγμή; Ότι ήθελε και στο δημοψήφισμα θέλει, τίποτα τελεσίδικο, να παρθούν τα δάνεια, αλλά στην ζούλα όποιος έχει κονέ να μην παρθούν τα μέτρα γιατί είναι άδικα. Και αυτό ήθελε να κάνει και το ΠΑΣΟΚ. Και λίγο νοιάζεται το ΠΑΣΟΚ αν θα χάσει τις εκλογές όπως λίγο νοιάστηκε και ο Καραμανλής όταν παρέδωσε την εξουσία, όπως και λίγο θα νοιαστεί ο Σαμαράς όταν μετά την νίκη και λίγο πριν αρχίσουν οι (βέβαιες) αποδοκιμασίες και το 30% γίνει 10%, θα ξανακάνει οικουμενική κυβέρνηση. Δεν χρειάζεται τρομοκρατικά διλήμματα, στο λάου λάου θέλει να το πάει η πλειοψηφία.
Δηλαδή βασικά δεν ξέρω τι νόημα έχει από την μία να απαξιώνονται και να είναι ήδη οι πιο απαξιωμένες
εκλογές τα ταλευεταία 50 + χρόνια, και απ΄ την άλλη να τις περιγράφουμε λες και είναι το βίντεο κλίπ
στο another brick in the wall
"πράγματι πως αυτήν την φορά δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για κανέναν ψηφοφόρο. Για κανέναν απολύτως. "
Συμφωνώ απολύτως. Αν οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ το 2009 μπορούν να ισχυρίζονται ότι τους είπαν ψέματα, ότι τους έπιασαν κορόϊδο, τώρα πια δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Οι μάσκες έχουν πέσει - κατά την γνώμη όλων εκτός των ΜΜΕ...
Δημοσίευση σχολίου
<< Home