Πέμπτη, Ιανουαρίου 26, 2012

Στο δρόμο σου

Ίσως όμως αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος να πεθαίνεις, 
όχι ήσυχα στο κρεβάτι σου, 
αλλά ανήσυχα στο δρόμο σου, 
όχι πλήρης ημερών
αλλά με τις μέρες σου να διακόπτονται,
βίαια,
πριν την τελική τους πληρότητα.
Ίσως αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος να πεθαίνεις:
όσο ακόμη κάτι ποθείς.
Ίσως αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος να πεθαίνεις,
όχι βέβαια για τους δικούς σου
ούτε για εκείνους που ένιωθαν δικοί σου,
αλλά για σένα, ναι,
γιατί για σένα τι καλύτερο
από το να πεθαίνεις ακριβώς μέσα 
σε αυτό που σε ορίζει και σε εξηγεί,
τι καλύτερο
από το να πεθαίνεις ακριβώς μέσα
στην ευφορία αυτού που φτιάχνεις,
τη στιγμή που το φτιάχνεις,
τη στιγμή δηλαδή που βρίσκεσαι
όχι στον κόσμο που βρίσκονται οι άλλοι,
αλλά στον κόσμο που έχεις στο μυαλό σου,
στο κόσμο που θες να βγει από το μυαλό σου
και να αποκτήσει υπόσταση εξωτερική,
υπόσταση σε όλους προσιτή,
μόνο που για να την αποκτήσει,
πρέπει πρώτος εσύ να την αποκρυσταλλώσεις,
και για αυτό χρειάζεται
-χρειάζεσαι-
να δεις αυτό που θέλεις, όπως το θέλεις,
χρειάζεται
-χρειάζεσαι-
να καταλάβεις από πού ακριβώς πρέπει να δεις
τον κόσμο που θα μεταμορφώσεις,
ώστε να έρθει να συμμορφωθεί με την
εικόνα που έχεις ήδη μισοδεί,
πολύ καιρό πριν,
-ποιός ξέρει πόσο καιρό πριν-
κι από τότε όλο σε κεντρίζει,
όλο σε τσινάει μέχρι να την ολοκληρώσεις.
Κι έχοντας το όραμα αυτής της εικόνας
να σε κατακλύζει,
την ώρα που περνάς το δρόμο
σαν ζαβολιάρικο παιδί,
παρασύρεσαι και πεθαίνεις
 τον ευτυχέστερο, ίσως, όλων των θανάτων.

11 Comments:

At 1/26/2012 12:20:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μ'άρεσε. Μπράβο.

 
At 1/26/2012 02:47:00 π.μ., Anonymous φριζενμπίχλερ said...

O Δανίκας βρήκε ευκαιρία να βρίσει τον Αγγελόπουλο και ο Τριανταφυλλίδης ευκαιρία να βρίσει το Δανίκα. Παραπέρα ξεσκίζονται ο Πιτσιρίκος με τον Τατσόπουλο. "Γνωστά και έγκριτα δημόσια πρόσωπα" που λέει και ο ολντμπόι. Τώρα που είπα έγκριτα, να τα δώσω τα 5 Ε για το ανφόλοου, αλλά σίγουρα δεν γράφει η Βάσω Κιντή,έτσι;

 
At 1/26/2012 07:30:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"...την ώρα που περνάς το δρόμο
σαν ζαβολιάρικο παιδί,
παρασύρεσαι και πεθαίνεις
τον ευτυχέστερο, ίσως, όλων των θανάτων".

Θέλω να ξέρεις ότι το κείμενό σου είναι απρόσμενη και μεγάλη παρηγοριά για μένα, για λόγους που έχουν την αφορμή τους στον εκλιπόντα, αλλά την αιτία τους στον τρόπο του θανάτου του. Σ' ευχαριστώ από καρδιάς γι' αυτό.
Όσο για τον Αγγελόπουλο, ούτε ξέρω ούτε και μ' ανδιαφέρει αν είναι ο "κορυφαίος" Έλληνας σκηνοθέτης. Σίγουρα είναι ο αγαπημένος μου και με βοήθησε μέσα από τα ομιχλώδη πλάνα του να δω πιο καθαρά (όσο γίνεται) την ανατσούμπαλη ιστορία τούτου του τόπου.

 
At 1/26/2012 11:42:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μπορεί να μην έβλεπες την νέα του ταινία, να μην έχεις ιδέα πώς πραγματικά ήταν αυτός ο άνθρωπος, αλλά κάπου θα περιφερόταν στην πόλη, κι ας μην το μάθαινες. Θα’ χε άλλες σκέψεις για σένα, θά ‘φτιαχνε άλλες ιστορίες από αυτές που ακούς, και εικόνες αργές. Τώρα όμως απλά έφυγε και σου θύμησε ποιος είσαι και πόσο μόνος σου είσαι μαζί με όλους τους άλλους.
http://www.rednotebook.gr/details.php?id=4630

ax paidia siggnwmi,alla vrika afto kai m arese,den antitithetai alla simplirwnei ton old boy nomizw...thlipsi...kalimera

 
At 1/26/2012 01:00:00 μ.μ., Blogger DaisyCrazy said...

όταν άκουσα τον τρόπο που πέθανε το ίδιο σκέφτηκα, ότι αν μπορούσε να επιλέξει το πιο πιθανό θα ήταν να επέλεγε αυτό το θάνατο, πάνω στη δημιουργία, όρθιος, υγιής και με ένα πάθος που ακόμα να τελειώσει..

 
At 1/26/2012 03:24:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Πραγματικά πολύ καλό.Μπράβο! Από κει που βρίσκεται,θα πρέπει να το ΄προσυπογράφει΄...

 
At 1/26/2012 07:58:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Eυχαριστώ για τα σχόλια.
Φριζενμπίχλερ, δεν γράφει η Κιντή, μην ανησυχείς ;)

 
At 1/26/2012 11:58:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Κλαπ, κλαπ, κλαπ.
Chapeau.
Φόρος τιμής όπως του αρμόζει.

Ευχαριστούμε Τεό για τις εικόνες και
τα όνειρα που μας έκανες να δούμε με ανοιχτά μάτια.

Καλή αντάμωση

satyricon

 
At 1/27/2012 12:32:00 π.μ., Blogger squarelogic said...

Πράγματι,αν του δινόταν η δυνατότητα επιλογής,δεν θα διάλεγε το θάνατο στο σετ?Ισως όχι διαλυμένος από μια μηχανή,αλλά ο Μεγάλος Σεναριογράφος έχει φαίνεται μια αδυναμία στις δραματικές σκηνές...Μπορώ σχεδόν να δω το πλάνο όπως θα το γύριζε ο Αγγελόπουλος...Τούτη τη φορά όμως έμελλε να είναι Αλλος πίσω απ την κάμερα,και ο ίδιος να "πρωταγωνιστεί".Στην εκδοχή του Τεό δεν θα ειχε αίματα και σπασμένες λεκάνες,το μονοπλάνο θα διαρκούσε κανά 5λεπτο απ'οταν θα εμφανιζόταν η μηχανή,και ο σκηνοθέτης θα είχε μόλις πει κάτι που εκ των υστέρων θα ακουγόταν προφητικό...

 
At 1/27/2012 11:29:00 π.μ., Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Πολύ ωραίο και συγκινητικό. Χωρίς να θέλω να γίνω κακός, κι ο Θόδωρος γυρεύοντας πήγαινε, μέσα στη νύχτα -για το καλό πλάνο-, χωρίς γιλέκο φωσφορούχο, χωρίς ειδική σήμανση ή τροχαία...

Όλα συνηγόρησαν για να φύγει άδικα. Δεν τον χτύπησε η μηχανή (και σκέψου μηχανή, όχι αυτοκίνητο), αλλά ο ώμος και έπεσε στο πεζοδρόμιο, το ασθενοφόρο χάλασε, το ασθενοφόρο άργησε... Όλα εναντίον του ήταν. Μια αλυσίδα θανάτου, όπως τη βλέπαμε στον κινηματογράφο (βλέπω το θάνατό σου).

 
At 1/27/2012 11:52:00 π.μ., Blogger costinho said...

square, η πραγματικά αγγελοπουλική αναμονή γυρίστηκε μετά το ατύχημα, από τους καλλιτέχνες του ΕΚΑΒ. 45 λεπτά, λένε, έκαναν να φτάσουνε -τα παιδιά από το συνεργείο μου είπαν για πάνω από μία ώρα.

Λέμε, λέμε τόσα χρονιά (λένε, λένε δηλαδή), αλλά αν το σκεφτείς ο Θόδωρος φίλμαρε τους ρυθμούς της ελλάδας. ρυθμοί εξέλιξης, δράσης, ανάπτυξης κλπ. Άλλο βέβαια αν εκείνος φίλμαρε ρυθμούς ποίησης.

Ολντ, ένα μεγάλο ευχαριστώ και μπράβο για το αυτό. Για τα σχόλια στο φβ όχι (και τόσο).

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home