Nα εκτιμάς
H φωτογραφία είναι τραβηγμένη σε παιδική χαρά. Ο φίλος που την ανέβασε στο facebook, λέει ότι το διάβημα πρέπει να είναι γραμμένο από πιτσιρίκα, και κατά πάσα πιθανότητα έχει δίκιο. Αλλά το κρίσιμο εν προκειμένω είναι το δίκιο της πιτσιρίκας. Αφού είναι αυτό που την πνίγει, κάνοντάς την να γράφει στον Θάνο (αλλά και σε κάθε δυνητικό περαστικό - αναγνώστη, παρόντα και μέλλοντα, σχετικά με τον Θάνο): που δεν ήξερε / και ούτε θα μάθει ποτέ /να εκτιμά.
Δεν εκτίμησες, Θάνο, πόσο καλή ήταν μαζί σου, πόσο αληθινή, πόσο αφοσιωμένη. Δεν το εκτίμησες, δεν υπολόγισες σωστά την τιμή όλων εκείνων που σου προσέφερε. Είναι θύμα, Θάνο. Την έχεις αδικήσει. Οι αρχές του δικαίου επέτασσαν να την αγαπάς εξίσου. Να ένιωθες ό,τι ακριβώς ένιωθε κι αυτή. Το όφειλες, Θάνο. Μπορεί λοιπόν να την υποβίβασες ερωτικά, αλλά νά που αξιακά στέκεται τώρα τόσο πιο πάνω από σένα. Εσύ μπορεί να έχεις φύγει οριστικά από την επικράτεια του έρωτά σας, εκείνη όμως παραμένει ολοκληρωτικά εντός του. Με άλλο στάτους, με άλλη ιδιότητα. Γιορτάζοντάς τον όχι πια ως αντικείμενο ερωτικής λατρείας, αλλά ως υποκείμενο ερωτικού πόνου. Που τον μεταφράζει σε αδικία. Που του αποδίδει ηθικές διαστάσεις. Και τις διατρανώνει σε έναν τοιχίσκο μιας παιδικής χαράς. Ώστε να ξέρεις, Θάνο, κι εσύ κι όλοι οι άλλοι. Τι κορίτσι κιόλας ξέχασες. Τι κορίτσι άρα πρόδωσες. Τι αισθημάτων και διαγωγής κορίτσι δεν διάβασες σωστά. Κι όλα αυτά γιατί δεν ήξερες / και ούτε θα μάθεις ποτέ / να εκτιμάς.
13 Comments:
"τον εαυτό σου αδίκησες Θάνο.δεν πίστεψες ότι άξιζες τέτοια αγάπη"
Μια ερωτική σχέση όμως δεν είναι θέμα εκτίμησης.
Πολύ ωραία παραβολή OLD BOY. Μου θύμισε μια παλιά δική μου ιστορία. Με κατηγορούσε πως δεν ήμουν το ίδιο ερωτευμένος όσο εκείνη μαζί μου. Ο έρωτας είναι χημεία της έλεγα. Δεν μπαίνει στο ζύγι. Όμως τελικά ο έρωτας δεν ήταν χημεία μόνο. Ήταν συγκυρίες. Όταν ήμουν έτοιμος να της δώσω τα πάντα όλα, εκείνη ήταν σε άλλη φάση, δυσκολίες, έγνοιες τέτοια πράγματα. Όταν επέστρεψε έτοιμη να μου δοθεί ψυχή και σώμα, εγώ ήδη είχα αρχίσει να βγαίνω με μία τύπισσα, που την ήξερα από παλιά, ενώ είχα αρχίσει να φλερτάρω με μια άλλη στο web. Η έλξη πάντα υπήρχε, μας ήταν
ευχάριστο να είμαστε μαζί, αλλά ο έρωτας έπεσε κάπου στις χαραμάδες του χρόνου. Μεσολάβησε ένας αιματηρός χωρισμός. Όταν ανάμεσα σε δυο σώματα που κυλήστηκαν γυμνά στα στρώματα παρεμβάλλονται δικηγόροι, αστυνόμοι, συμβολαιογράφοι, ακυρώνεται η
ομορφιά που έζησες στο βαθμό που αναρωτιέσαι αν υπήρξε ποτέ κάτι άλλο πέρα από δικόγραφα.
Τώρα εκείνη είναι δοσμένη ολόψυχα σε κάποιον άλλο, πολύ καλύτερό μου και εγώ απελευθερωμένος από κείνη την αποζητώ καμιά φορά.
Αν δεν είχε δώσει ηθικές διαστάσεις στις συγκυρίες τώρα θα πετάριζαν πεταλούδες στα στομάχια μας γιατί το βράδυ θα το περνούσαμε μαζί.
Έχοντας μάθει, πια, τον τρόπο που η κυριολεξία σου κρύβει από κάτω και το αντίθετό της, δηλώνω: είναι από τα πιο θαυμαστά κείμενα του ιστολογίου.
Καριόλη Θάνο θα το πληρώσεις!
Λες τελικά η πιτσιρίκα ότι μια παλιοκαριόλα και καλά έκανε ο Θάνος και την ξαπόστειλε; Θέλω την απάντησή σου old boy.
Αφού δεν τους γνωρίζω, προφανώς δεν λέω τίποτα για τη συγκεκριμένη πιτσιρίκα και το συγκεκριμένο Θάνο. Αν τους γνώριζα άλλωστε δεν θα έλεγα κάτι για αυτούς. Αν πρέπει πάντως να μαντέψω η συγκεκριμένη πιτσιρίκα δεν ανήκει στον ανθρωπότυπο (εάν αυτός υπάρχει ενιγουέι) της παλιοκαριόλας. Ανήκει στο απέναντι στρατόποεδο, των κοριτσιών που ο άλλος «πρέπει να τα εκτιμά» για την μη παλιοκαριολοσύνη τους.
Οπότε εκείνο που ήθελα βασικά να πω με το ποστ κι εκείνο που με παρακίνησε να το γράψω είναι το πως όταν λήγει κάθε ερωτική ιστορία ξεπροβάλλει από τον εκάστοτε αδύναμο της υπόθεσης (άντρα ή γυναίκα) ένα συναίσθημα αδικίας. Εκείνος που έπαψε να αγαπιέται ενώ ακόμη αγαπά νιώθει ότι τον έχουν αδικήσει κι ότι του έχουν φερθεί σκάρτα. Ενώ η αδικία βρίσκεται στην ίδια τη φύση του έρωτα: που δεν είναι παντού και πάντα αμοιβαίος, που δεν λήγει παντού και πάντα (ή σχεδόν ποτέ) αμοιβαία.
bebaia opws exei pei kai o proust ta pio sugkinhtika logudria ta kanei sto telos o mh erwteumenos. ti na peis.to na einai ka8e sxesh eterobarhs mallon einai kapws moiraio,an muristoume omws oti arxizoume na milame gia dikaiosunh k adikia o erwtas paei exei fugei pro pollou.wraio post.
old, ξέρεις κάτι;
Νομίζω το διάβημα το έχει γράψει η Φιόνα...
Ίσως. Από την άλλη η Φιόνα είναι συνειδητοποιημένη κοπέλα: http://vlemma.wordpress.com/2006/10/30/no-love-fiona/#comment-546
Πιθανότερο είναι να το έγραψε κάποια που όταν μεγαλώσει γράψει αυτό (ή, γιατί όχι, γράψουν για εκείνη αυτό): http://old-boy.blogspot.com/2007/09/blog-post_22.html
την αδικείς λίγο τη πιτσιρίκα. στο πρώτο μήνα του χωρισμού μια υπερβολή του τύπου "ποτέ δεν έμαθες" της συγχωρείται. δε της αξίζει να τη συγκρίνουμε με το άλλο το σούργελο που κραυγάζει "ΔΕΣ ΚΑΘΑΡΑ".
και σίγουρα, έχεις δίκιο, όχι με τη Φιόνα. Η Φιόνα ξέρει, ήξερε από πριν, βγήκε από τη κόλαση της εσωστρέφειας και λυτρώθηκε. Η Φιόνα είναι πιο ώριμη και συνειδητοποιημένη. Η πρώην του Θάνου είναι ακόμα πιτσιρίκα. Πώς άραγε όμως ήταν η Φιόνα όταν ήταν πιτσιρίκα;
Tην αδικώ, πράγματι.
Η Φιόνα πιτσιρίκα ήταν ερωτευμένη με τον Τσάρλυ και γεμάτη ρομαντικά όνειρα για το κοινό τους μέλλον.
“Θα ρίχνω εκεί που περπατάς
τον όρκο μας να τον πατάς
κι ας με πονούν οι μέλισσες
κι εσύ που δε με θέλησες”
Δημοσίευση σχολίου
<< Home