A date which will live in infamy
Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011. Πέτρου και Παύλου. Πέτρας και Ράβδου. Σε μια ζωτικής σημασίας μάχη, πρέπει να αποδειχθούν αρραγείς τόσο οι δυνάμεις της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ εντός του κοινοβουλίου, όσο και οι δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας περιμετρικά αυτού. Ως γνωστόν η ράβδος πίπτει εκεί που δεν πίπτει ο λόγος. Ο λόγος του Προέδρου και του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης πχ πείθουν την ύστατη ώρα τον Αλέκο Αθανασιάδη. Εάν πειθόταν και ο κόσμος μένοντας σπίτι του, στη θέση της θα έμενε και η ράβδος. Οι πεισμένοι αντιμετωπίζουν διαχρονικά τα λιγότερα προβλήματα με την έννομη τάξη. Έτσι, την ώρα που μέσα στη Βουλή ο Πρωθυπουργός μιλούσε για την επιλογή «ανάμεσα στην Ελλάδα της πόλωσης, της ανομίας, της βίας και της αυθαιρεσίας, ή την Ελλάδα της ευνομίας, του δικαίου και της συνοχής», έξω απ' τη Βουλή δεν ήξερες για τί απ' όλα -την ευνομία, το δίκαιο ή τη συνοχή- να πρωτοκλάψεις, αφού πάνω απ' τη Βουλή το χημικό νέφος προσπαθούσε για το καλό του τουρισμού να κρύψει τα επί ξηράς διαδραματιζόμενα αίσχη. Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα δώσει την ιστορική αυτή ημέρα στους προστατευόμενους πολίτες του 2.860 διαφορετικές ευκαιρίες για δάκρυα, συντρίβοντας πιθανότατα το παγκόσμιο και διαπολιτευματικό ρεκόρ.
Αλλά για όλα αυτά υπάρχει λόγος σοβαρός, υπάρχουν φήμες ότι η Βουλή θα καταληφθεί από τους ακραίους. Κανείς δεν επιτρέπεται να την πλησιάσει (εκτός και αν έχει παρουσιαστικό υπεράνω υποψίας, ήτοι είναι ημίγυμνος, τυλιγμένος με γάζες σαν τον Αόρατο Άνθρωπο, έχει μαύρη μπλούζα στο πρόσωπό του και κραδαίνει στο χέρι του μεγαλοπρεπές dexion ή οποιοδήποτε άλλο χαϊδευτικό του acrodexion). Στο συγκεκριμένο τόπο και τη συγκεκριμένη μέρα το δικαίωμα στην αναπνοή θα ανασταλεί. Όποιος θέλει να αναπνεύσει μπορεί απόλυτα ανεμπόδιστα να το κάνει αλλού. Παράδειγμα εγώ που μετά από κάποια ώρα φεύγω. Επιστρέφω στην θαλπωρή των social media. Aρχίζω να γράφω δηκτικά στάτους στο facebook του στυλ «Δημοκρατία, μόνο εσύ μπορείς να με κάνεις να κλαίω έτσι». Εξίσου ελεύθερα και εξίσου άφοβα με μένα, συμπολίτες μου μου κάνουν like. Δεν αποτελεί αυτό περίτρανη απόδειξη ότι -αν εξαιρέσεις τις γκρίζες ζώνες της, με τις οποίες προστατεύει την πράσινη ζώνη της- η δημοκρατία λειτουργεί αψεγάδιαστα;
Ωστόσο, επειδή είμαι εγωκεντρικός τύπος, εκλαμβάνω τα χημικά που εισέπνευσα σαν dislike που έκανε η κρατική εξουσία στο στάτους μου ως πολίτη, o οποίος προσπαθούσε να ασκήσει συνταγματικό του δικαίωμα. Τα παίρνω δηλαδή προσωπικά, ότι και καλά απαγορεύθηκε η δική μου ανάσα, δηλητηριάστηκαν τα δικά μου μάτια. Το βλέπω από την κλασική σκοπιά των ατομικών δικαιωμάτων, αντιμετώπιση όμως πολύ στενόμυαλη, αφού εδώ διακυβεύονται πολύ σημαντικότερα ζητήματα από τα ατομικά δικαιώματα του κάθε πικραμένου: η σωτηρία της πατρίδας, το στοίχημα να μείνουμε στην ευρωπαϊκή οικογένεια και να μην πισωγυρίσουμε. Γιατί προφανώς το πνεύμα της Ευρώπης, που επικαλείται και η μερίδα των πνευματικών δυνάμεων του τόπου που ζητά να «τολμήσουμε», δεν πλήττεται στη ρίζα του από τον τρόπο που αστυνομεύθηκε η πόλη στις 29 Ιουνίου.
Η Διεθνής Αμνηστία καταγγέλλει τα συμβάντα. Αλλά νισάφι πια με τους οίκους αξιολόγησης. Σε αυτές τις εποχές ένα κράτος πρέπει να διαλέξει τι από τα δύο θα υποβιβαστεί στην κατηγορία «σκουπίδια»: η πιστοληπτική του ικανότητα ή ο τρόπος που αντιμετωπίζει τους πολίτες του.
Αλλά για όλα αυτά υπάρχει λόγος σοβαρός, υπάρχουν φήμες ότι η Βουλή θα καταληφθεί από τους ακραίους. Κανείς δεν επιτρέπεται να την πλησιάσει (εκτός και αν έχει παρουσιαστικό υπεράνω υποψίας, ήτοι είναι ημίγυμνος, τυλιγμένος με γάζες σαν τον Αόρατο Άνθρωπο, έχει μαύρη μπλούζα στο πρόσωπό του και κραδαίνει στο χέρι του μεγαλοπρεπές dexion ή οποιοδήποτε άλλο χαϊδευτικό του acrodexion). Στο συγκεκριμένο τόπο και τη συγκεκριμένη μέρα το δικαίωμα στην αναπνοή θα ανασταλεί. Όποιος θέλει να αναπνεύσει μπορεί απόλυτα ανεμπόδιστα να το κάνει αλλού. Παράδειγμα εγώ που μετά από κάποια ώρα φεύγω. Επιστρέφω στην θαλπωρή των social media. Aρχίζω να γράφω δηκτικά στάτους στο facebook του στυλ «Δημοκρατία, μόνο εσύ μπορείς να με κάνεις να κλαίω έτσι». Εξίσου ελεύθερα και εξίσου άφοβα με μένα, συμπολίτες μου μου κάνουν like. Δεν αποτελεί αυτό περίτρανη απόδειξη ότι -αν εξαιρέσεις τις γκρίζες ζώνες της, με τις οποίες προστατεύει την πράσινη ζώνη της- η δημοκρατία λειτουργεί αψεγάδιαστα;
Ωστόσο, επειδή είμαι εγωκεντρικός τύπος, εκλαμβάνω τα χημικά που εισέπνευσα σαν dislike που έκανε η κρατική εξουσία στο στάτους μου ως πολίτη, o οποίος προσπαθούσε να ασκήσει συνταγματικό του δικαίωμα. Τα παίρνω δηλαδή προσωπικά, ότι και καλά απαγορεύθηκε η δική μου ανάσα, δηλητηριάστηκαν τα δικά μου μάτια. Το βλέπω από την κλασική σκοπιά των ατομικών δικαιωμάτων, αντιμετώπιση όμως πολύ στενόμυαλη, αφού εδώ διακυβεύονται πολύ σημαντικότερα ζητήματα από τα ατομικά δικαιώματα του κάθε πικραμένου: η σωτηρία της πατρίδας, το στοίχημα να μείνουμε στην ευρωπαϊκή οικογένεια και να μην πισωγυρίσουμε. Γιατί προφανώς το πνεύμα της Ευρώπης, που επικαλείται και η μερίδα των πνευματικών δυνάμεων του τόπου που ζητά να «τολμήσουμε», δεν πλήττεται στη ρίζα του από τον τρόπο που αστυνομεύθηκε η πόλη στις 29 Ιουνίου.
Η Διεθνής Αμνηστία καταγγέλλει τα συμβάντα. Αλλά νισάφι πια με τους οίκους αξιολόγησης. Σε αυτές τις εποχές ένα κράτος πρέπει να διαλέξει τι από τα δύο θα υποβιβαστεί στην κατηγορία «σκουπίδια»: η πιστοληπτική του ικανότητα ή ο τρόπος που αντιμετωπίζει τους πολίτες του.
(Kαθημερινή, 10.7.11)
30 Comments:
Έχει πλέον νόημα να προσπαθώ να επαναφέρω το Πάσχο και τον κάθε πάσχων στη πραγματικότητα; η μήπως πρέπει να παραδεχτώ πως όσο περισσότερο προσπαθώ τόσο περισσότερο τους απομακρύνω οπότε καλύτερα να τα παρατήσω;
Νησάφι πια με τη "δημοκρατική ευαισθησία" που επαγγελματικά δείχνετε κάποιοι.
Old boy επαναλαμβάνεσαι με τις γνωστές υπερβολές σου, για να μας πεις ότι το κακό κράτος στην υπηρεσία της Τρόικας κακομεταχειρίζεται τους πολίτες. Κείμενα που στοχεύουν να κεντρίσουν τον αριστερό συναισθηματισμό του κόσμου.
Δε μας λες κάτι για το γυφταριό που έχει στηθεί στο Σύνταγμα. Μήπως είναι συνταγματικό δικαίωμα του κάθενος να καταλαμβάνει δημόσιους χώρους στήνοντας σκηνές?
Μήπως ως δημοκρατικά ευαίσθητος πολίτης της Αθήνας πρέπει να ανέχομαι και να επικροτώ αυτή την αηδία?
"Σε αυτές τις εποχές ένα κράτος πρέπει να διαλέξει τι από τα δύο θα υποβιβαστεί στην κατηγορία «σκουπίδια»: η πιστοληπτική του ικανότητα ή ο τρόπος που αντιμετωπίζει τους πολίτες του. "
old boy, δεν ειναι σκουπιδια τοσο ο τροπος που τους αντιμετωπιζει. Σκουπιδια ειναι ο τροπος που τους γαμαει το μελλον και τους ξεπουλα στα σκλαβοπαζαρα του νεοφιλελευθερου φασισμου.
Δεν ειναι το προβλημα εδω μονο το ξυλο, οσο βαρβαρο κι απανθρωπο ειναι το να βαρας γερους και τυχαιους στο δρομο.
Το προβλημα εδω ειναι το Μεσοπροθεσμο, που δε θα τολμουσε να υπογραψει ουτε ο Τσολακογλου.
Αλλωστε μεχρι και ο Τσολακογλου νομιζω οτι παραιτηθηκε καποια στιγμη.
Ετουτοι εδω οι πρακτορες της Διεθνους Τοκογλυφιας, η χουντα του βρωμοπασοκ, οι δωσιλογαρες εντολοδοχοι ξενων συμφεροντων,
ισως καποιοι να ειναι εκπαιδευμενοι κιολας για αυτο που κανουν,
ετουτοι εδω λοιπον δε προκειται να παραιτηθουν ΠΟΤΕ γιατι δεν ορρωδουν προ μηδενος.
Φαντασου οτι ειναι τοσο αλητες ωστε να δωσουν εντολες στα γουρουνια τους να χτυπησουν αλυπητα τον κοσμο, να χτυπησουν και να σακατεψουν οποιον βρουν μπροστα τους,
κι αυτες οι εντολες δοθηκαν για τους εξης λογους:
1)Για να καμφθει το φρονημα των πολιτων και να τελειωνουμε πια με τις πλατειες.Για να πειστουν οι διαμαρτυρομενοι οτι δεν υπαρχει αλλη επιλογη.
2)Για να στοχοποιηθουν οι ματατζηδες, να μιλαει την επομενη μερα ολος ο κοσμος για τους αλητες,
και να ξεχαστει το Μεσοπροθεσμο.
Ετσι λοιπον εγινε. Την επομενη μερα ολοι οι πολιτες αυτης της χωρας πλην της καθεστωτικης χολερας, τα ειχαν βαλει με τους μπατσους..απο ακροδεξιοι μεχρι ακροαριστεροι, ενας ηταν ο δεκτης των απειλων, των καταρων, ενας ηταν ο στοχος.
Κι ολα αυτα για να ξεχαστει η προδοσια στη Βουλη, η ταφοπλακα στην Ελλαδα.
(Εδω υπαρχει και ο στοχος της ενεργοποιησης του αρθρου 48 Σ, αλλα θα πλατειασω, τα εχω περιγραψει εδω
http://celinathens.blogspot.com/2011/06/blog-post_30.html )
Υστερα απο τη δολοφονια λοιπον των 4 ανθρωπων στη Μαρφιν απο τους παρακρατικους και πρακτορες που υπηρετουν τα ιδια συμφεροντα με αυτα που υπηρετει κ η εθνοκτονος Κυβερνηση
(ΟΣΟ ΔΕ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΟΥΝ, ΜΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΩ ΕΤΣΙ),
ειχαμε και τα γεγονοτα αυτων των ημερων, το αλυπητο ξυλο στους πολιτες. Τη βια κι αλητεια της χουντας του πασοκ.
Οποιος ειχε διαβασει Ναομι Κλαιν, αυτα δε του εκαναν εντυπωση, τα περιμενε.
Σε αυτη τη φαση λοιπον, ο λαος ειναι ηττημενος. Αλλα ειναι μια Πυρρειος Νικη για τη πρασινη λερα.
Ριζοσπαστικοποιησε οσο δε παει ολον τον κοσμο. Διοτι οι περισσοτεροι τωρα γνωριζουν οτι με τα ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΛΕΦΤΕΣ και τα γιαουρτια, οι ξετσιπωτοι δε προκειται να φυγουν.
Οπως εμαθαν και οτι τα κοτοπουλα με κρανη, ειναι σε αυτον τον πολεμο απεναντι τους..
Μα...το κράτος όπως προσδιορίζεται στο Μαάστριχτ, την Μπολόνια και τη Λισσαβώνα έχει ήδη αποφασίσει.....
Και έδωσε και τη διαχείριση των "σκουπιδιών"-πολιτών σε Εταιρείες...
Eχεις δίκιο ανώνυμε πολίτη. Οι δημόσιοι χώροι δεν πρέπει να καταλμβάνονται από πολίτες-γύφτους.
Πρέπει να αξιοποιούνται από επιχειρηματίες. Αλλιώς πως θα προκόψουμε;
Και τι θα τρώει το σκυλί; Πέτρες; Πάρτε το fast track. Πάμε Μπούμπυ.
Aνώνυμε Πολίτη, μπορεί και να κάνω λάθος αλλά το θέμα της αντιαισθητικότητας και της αηδίας των τσαντηριών μπήκε σα σίφουνας στην ατζέντα την τελευταία εβδομάδα. Οι αγανακτισμένοι αντιμετωπίστηκαν αρχικά με τρελή αγάπη από τα επίσημα ΜΜΕ και τα κόμματα εξουσίας, σε βαθμό που έγραψα ότι διαψεύστηκε πανηγυρικά σχετική αντίθετη πρόβλεψή μου πριν καν ξεκινήσει το φαινόμενο στην Ελλάδα, όσο δηλαδή ήταν ακόμη σκέτα ισπανικό. Τώρα έχουν μετατραπεί σχεδόν σε εκφραστές φασιστικής οχλοκρατίας. Και για τους σε αντίσκηνα ανακαλύψαμε όλοι συντονισμένα με κοινή επιφοίτηση μετά από 6 - 7 εβδομάδες πως χαλάνε την εικόνα της πρωτεύουσας. Τώρα δεν λέω ότι επηρεάστηκες από τα ΜΜΕ. Εσύ ενδεχομένως να ένιωθες αηδία από την αρχή. Αφού με ρωτάς τη γνώμη μου, ναι, είναι άσκηση συνταγματικού τους δικαιώματος αυτό που κάνουν όσοι μένουν σε αντίσκηνα.
Αλλά και τραβηγμένη να είναι η γνώμη μου, δεν είναι καθόλου τραβηγμένη η γνώμη μου, για την ακρίβεια δεν είναι καν γνώμη, αλλά αναντίρρητο γεγονός πως κι εγώ και όσες χιλιάδες προσπάθησαν να διαδηλώσουν την 29η Ιουνίου συνταγματικό δικαίωμα ασκούσαν. Και δεν μπόρεσαν να το ασκήσουν.
Ενδεχομένως να σου φαίνονται ψιλά γράμματα όλα αυτά. Αλλά αφού το κείμενο το έγραψα για την Καθημερινή, δεν πειράζει ας κεντρίσω από εκεί «τον αριστερό συναισθηματισμό του κόσμου», δεν νομίζω πως οι αναγνώστες της εφημερίδας κινδυνεύουν να πάθουν overdose αριστερού συναισθηματισμού.
Celin, δεν μπορώ να αποκλείσω με 100% σιγουριά τίποτα, ωστόσο την παραμικρή εντύπωση δεν θα μου έκανε τις μολότωφ στη Μαρφίν να τις έριξαν πάναγνοι ιδεολογικά «αγωνιστές». Και η μη σύλληψή τους να μην οφείλεται σε εσκεμμένη συγκάλυψη αλλά είτε σε ανικανότητα είτε σε αντικειμενική δυσκολία.
"Celin, δεν μπορώ να αποκλείσω με 100% σιγουριά τίποτα, ωστόσο την παραμικρή εντύπωση δεν θα μου έκανε τις μολότωφ στη Μαρφίν να τις έριξαν πάναγνοι ιδεολογικά «αγωνιστές». Και η μη σύλληψή τους να μην οφείλεται σε εσκεμμένη συγκάλυψη αλλά είτε σε ανικανότητα είτε σε αντικειμενική δυσκολία."
Mαζι σου, εννοειται οτι αυτο δεν αποκλειεται. Ομως, οπως σου ειπα και προηγουμενως, οσο δε τους πιανουν, καλως η κακως ο καθεις μπορει να λεει το μακρυ και το κοντο του. Λαμβανοντας υποψη τις φρικαλεοτητες στο Συνταγμα, μπορει καποιος να αποκλεισει το παραμικρο;
Δε νομιζω.
Οπως και να εχει, μακαρι να συλληφθουν οι δολοφονοι, ΟΠΟΙΟΙ κ αν ειναι.
Μακαρι να συλληφθουν και οι δολοφονοι που καταδικασαν τον λαο στην εξαθλιωση.
Προφανώς και δε περίμενα τα ΜΜΕ για να έχω πρόβλημα με την εικόνα που βλέπω στο Σύνταγμα.
Τώρα αν εσύ δεν έχεις πρόβλημα οκ πάσο. Αν κρίνω όμως από το ότι ο ίδιος ο δήμαρχος (και μη μου πεις ότι και αυτός είναι κανένας συντιριτικούρας ή ακροδεξιός σαν εμένα...) έθεσε το θέμα, τότε μάλλον το πρόβλημα ξεπερνάει τη δικιά μου αηδία και γίνεται πιο αντικειμενικό.
Θα ήταν ενδιαφέρον επίσης μια και δεν είμαι νομικός να μάθω που αναφέρεται στο σύνταγμα ότι κάποιος έχει το δικαίωμα να στήνει τσαντίρια σε δημόσιο χώρο και να παραμένει σε αυτόν για καιρό. Τι είδους άσυλο ισχύει στη προκειμένη περίπτωση?
Αλλά έστω ότι η υποβάθμιση στην εικόνα της πόλης είναι δευτερεύουσα μπροστά στον ιερό αγώνα που κάνουν αυτοί οι τύποι που έχουν κατασκηνώσει στο Σύνταγμα.
Τι στα αλήθεια εκροσωπούν? Τι αιτήματα έχουν? Αραγε δικαιούνται να θεωρούν τον εαυτό τους εκφραστή του κινήματος των αγανακτισμένων συνολικά? Ρωτήθηκε η πλειοψηφία του κόσμου που μαζικά συγκεντρώνονταν τις πρώτες μέρες αν επικροτεί την κατασκήνωση στο Σύνταγμα?
Γιατί εγώ αυτό που βλέπω είναι να έχει μεταφερθεί το γνωστό κλίμα των καταλήψεων των σχολών. Νεαροί αναρχικοί και της εξωεσωκοινοβουλευτικής αριστεράς έχουν στήσει τα καθιερωμένα πανό κατά του ρατσισμού κτλ. Παίζουν και την άμεση δημοκρατία με κάτι ψηφοφορίες δια ανατάσεως της χειρός. Κλίμα δηλαδή με σαφή ιδεολογική απόχρωση που πολύ διαφέρει από το φερόμενο ακομμάτιστο χαρακτήρα του κινήματος των αγανακτισμένων.
Αξίζει η πλατεία Συντάγματος να εμφανίζει την εικόνα αυτή για να ζουν τις φαντασιώσεις τους κάποιοι που είναι μειοψηφία?
Να στήνει τσαντίρια έτσι γενικώς και αορίστως, όχι δεν έχει δικαίωμα. Να στήνει τσαντίρια στο πλαίσιο άσκησης πολιτικής διαμαρτυρίας όμως, είναι άλλο πράγμα. Δεν πρόκειται για άσυλο. Πρόκειται για εκδήλωση του δικαιώματος συμμετοχής στην πολιτική ζωή της χώρας και ειδικότερα για εκδήλωση του δικαιώματος του συνέρχεσθαι.
Ανώνυμε Πολίτη λες,
“Αξίζει η πλατεία Συντάγματος να εμφανίζει την εικόνα αυτή για να ζουν τις φαντασιώσεις τους κάποιοι που είναι μειοψηφία?”
και σε διαβεβαιώνω πως το 73 πολλοί έλεγαν
“Αξίζει το Πολυτεχνείο να εμφανίζει την εικόνα αυτή για να ζουν τις φαντασιώσεις τους κάποιοι που είναι μειοψηφία?”
Επίσης λες
“Αν κρίνω όμως από το ότι ο ίδιος ο δήμαρχος (και μη μου πεις ότι και αυτός είναι κανένας συντιριτικούρας ή ακροδεξιός σαν εμένα...) έθεσε το θέμα, τότε μάλλον το πρόβλημα ξεπερνάει τη δικιά μου αηδία και γίνεται πιο αντικειμενικό.”
Αν δηλαδή το 73 κάποιος “διάσημος” αριστερός έθετε θέμα για εκκένωση του Πολυτεχνείου, το θέμα τότε θα γινόταν πιο αντικειμενικό;
Θέλω να πω δηλαδή, ότι ενώ στην ουσία του θέματος ενδέχεται, με κάποιες προϋποθέσεις, να συμφωνήσω μαζί σου, δεν μπορώ να μπω σ’ αυτή τη διαδικασία γιατί δεν μπορώ να κατανοήσω τη λογική σου.
Ανώνυμε Πολίτη, νομίζω μαζί είχαμε διαφωνήσει πριν λίγο καιρό στα σχόλια άλλο post στο συγκεκριμένο blog για τη βιαιότητα της αστυνομίας. Είχα σταθεί σε αυτή, όπως και ο οικοδεσπότης Old-Boy και άλλοι που σχολίασαν. Αν θυμάμαι καλά (συγχώρεσε με αν κάνω λάθος και με απατάει η μνήμη μου) υποστήριζες το ακριβώς αντίθετο. Πως όλα καλά από πλευρά αστυνομίας, που ανεκπαίδευτη μεν, αλλά είναι οι κακοί αναρχικοί κλπ κλπ (σούμα κάνω στο νόημα -το παραδέχομαι-, δεν έχω ψάξει αυτολεξεί να βρω τι έλεγες). Έχεις αλλάξει γνώμη μετά από όσα έγιναν το διήμερο 28/29 Ιουνίου; Αν ναι, δεν σε προβληματίζει καθόλου που η (τυχαία;) κοινή γραμμή που περνάνε ανά περιόδους τα παραδοσιακά ΜΜΕ βρίσκει πρόσφορο έδαφος στο λόγο σου;
Δεν σε προβληματίζει κυριολεκτικά καθόλου πως όλα τα μεγάλα συγκροτήματα του Τύπου ξεκίνησαν τις τελευταίες μέρες τις κοινές αναφορές σε "ελεύθερο κάμπινγκ" στο Σύνταγμα; Δεν σε προβληματίζει που όλες οι εφημερίδες είχαν τόνους αναφορές στη "βία" κατά των βουλευτών που προέρχεται από τον κακό Σύριζα (ούτε έχω, ούτε είχα ποτέ σχέση με το συγκεκριμένο κόμμα); Τα ίδια που έκαναν ότι δεν κατάλαβαν τίποτα το διήμερο της ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου και ξαφνικά τα έπιασε μια τρελή αγάπη για τον τουρισμό, που διώχνουν οι κακοί διαδηλωτές και όχι τα ασυγκράτητα σώματα ασφαλείας που γέμισαν τα πάντα χημικά, ακόμα και τα σουβλατζίδικα στο Μοναστηράκι.
Μου κάνει εντύπωση που ένας σκεπτόμενος άνθρωπος, όπως εσύ, που θα διαβάσεις και θα συζητήσεις σε πολιτισμένο επίπεδο σε σοβαρά φόρα απόψεων, δεν βρίσκει παράξενο το γεγονός ότι τα επιχειρήματά σου βρίσκονται σε απόλυτη γραμμή με εκείνα συγκροτημάτων Τύπου, που αν μη τι άλλο έχουν παίξει καθοριστικότατο ρόλο στο συνολικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία και χώρα. Μιλάμε για ΜΜΕ που εμφανώς προστατεύουν συμφέροντα και που λίγο σχέση έχουν με πραγματική δημοσιογραφία και αρχές.
Στα λέω αυτά, γιατί αν στη βάση τους τα επιχειρήματά σου είναι λανθασμένα ή σκόπιμα υπερβολικά για να πλήξουν συνολικά το κύρος των διαμαρτυρόμενων (όπως πιστεύω, ασχέτως αν το κάνεις άθελά σου) δεν έχει νόημα να πάμε παρακάτω τη συζήτηση και να μπούμε στο ζουμί, για το κατά πόσο είναι θεμιτό να παραμείνουν οι Αγανακτισμένοι στην πλατεία, υπό ποιους όρους, πως δεν θα περιοριστεί η ελευθερία της έκφρασής τους κλπ.
Αυτή η ιστορία με τα τσαντήρια κ. Ανώνυμε είναι εντελώς γελοία όπως και όσοι τη χρησιμοποιούν
Σε ένα ευνομούμενο κράτος δε θα είχαν καμία θέση (και αν θέλετε και τη δική μου άποψη περί αισθητικής και εμένα δε μου αρέσουν)
Αλλά όταν η χώρα σου σύμφωνα με δηλώσεις από τα πιο επίσημα χείλη (δες Γιούνκερ) μετατρέπεται σε νεο-αποικία το να εξοργίζεσαι με τα τσαντήρια δείχνει ή ηλιθιότητα ή σκοπιμότητα ..
Ωραίο κείμενο.
Πάντως, μιλώντας εντελώς σοβαρά, τις κρεμάλες και τις αφίσες καταζητούμενων ακριβώς έξω από το κοινοβούλιο, τις θεωρώ σημαντικότατη ένδειξη δημοκρατίας.
Δεν μπορώ να έχω γνώμη για το αν η κατάσταση στο Σύνταγμα είναι «σκουπιδαριό» ή ό,τι άλλο από αυτά που διαβάζω εδώ, διότι στο Σύνταγμα έχω να πάω πάνω από τέσσερα χρόνια. Επειδή ωστόσο περνούσα συχνά από το Σύνταγμα παλιότερα, θυμάμαι πως πάντα «σκουπιδαριό» ήταν. Πάντα συνωστίζονταν αποχαυνωμένα πλήθη ανθρωποειδών όπου η μόνη ένδειξη «ζωής» που μπορούσες να διακρίνεις επάνω τους ήταν τα κλινικά συμπτώματα μιας καταναλωτικής και απάνθρωπης μανίας.
…Τώρα, δηλαδή, είναι ακόμα χειρότερα;
Πολύ χειρότερα, σχεδόν προσεγγίζει την κατάσταση που βιώνεις εσύ τώρα.
Τόσο χάλια είναι Σωτήρη, ε; Θα κοντεύουν δηλαδή να γίνουν σχεδόν ανθρώπινοι… Μα τι κάνει η κυβέρνηση; Γιατί δεν ρίχνει οξύ να καθαρίσει ο τόπος από την ανθρωπίλα… Με ανθρώπους δεν κτίζονται οι κοινωνίες. Οι άνθρωποι είναι εύθραυστοι. Οι κοινωνίες θέλουν τη δική τους λάσπη που όταν στεγνώνει γίνεται άκαμπτη.
Σωτήρη, εσύ εκτός από το να σαμποτάρεις κάθε κουβέντα εν τη γενέσει της, τι άλλο παριστάνεις εδώ μέσα; Κούρασες.
εξαιρετικό, old.
Πάντως ,η χρήση τσαντιριού από πολίτες επ'αφορμή και μόνον ( και όχι ασφαλώς στο πλαίσιο ) της άσκησης συνταγματικού δικαιώματος, δεν μεταβάλλει τη χρήση αυτή σε εκδήλωση συνταγματικού δικαιώματος, αφού άλλωστε ούτε αναγκαίο ούτε πρόσφορο μέσο είναι , όπως εξάλλου , θα έλεγα, η χρήση από έναν διαδηλωτή κουκούλας δεν συνταγματοποιεί την κουκούλα( αντιθέτως την ποινικοποιεί ..). Άλλα ,έστω το τσαντίρι αποτελεί εκδήλωση του δικαιώματος του συνέρχεσθαι. Αυτό το δικαίωμα υφίσταται στο σύμπαν μόνο του ; Δεν οριοθετείται από την αρχή της αναλογικότητας , ή δεν περιορίζεται από άλλα εξίσου συνταγματικά δικαιώματα , στο πλαίσιο της στάθμισης των δικαιωμάτων, όπως π.χ. από το δικαίωμα των καταστηματαρχών για συμμετοχή στην οικονομική ζωή της χώρας ; Εν τέλει , θα συμφωνήσουμε , η Πολιτεία παραβιάζει εξακολουθητικά το Σύνταγμα. Ανεχόμενη επί ημέρες , εβδομάδες και μήνες αυτά ακριβώς τα τσαντίρια . Θα ήθελα επίσης να κάνω και μερικές παρατηρήσεις για το κείμενο : χωρίς να δικαιολογώ επ'ουδενί τα μεμονωμένα ή εκτεταμένα κρούσματα αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας , πάντως λόγοι ισχυροί για ευρεία κινητοποίηση της αστυνομίας υπήρχαν! Το κτίριο της βουλής είχε προσφάτως αποκλειστεί και κάποιοι βουλευτές φυγαδεύτηκαν για να γλιτώσουν από τον εξαγριωμένο όχλο . Τα επεισόδια με ξυλοδάρμους και εν γένει προπηλακισμούς πολιτικών είχαν σχεδόν εκατοστήσει. Η ημέρα εκείνη ήταν ορόσημο από την άποψη ότι ψηφιζόταν το τρισκατάρατο μεσοπρόθεσμο και μάλιστα όντως κυκλοφορούσαν φήμες ότι θα γίνει χαμός. Και κάτι άλλο : καταρχάς δεν θεωρώ βάσιμο το συλλογισμό ότι ότι η δημοκρατία πάσχει επειδή κατά τη διάρκεια μαζικών κινητοποιήσεων με πρωταφανή όγκο και υπό περιστάσεις πρωτοφανείς γίνεται πρωτοφανής χρήση βίας( κυρίως χημικών , για την ακρίβεια) από την αστυνομία. Προβλημα αστυνομίας υπήρξε προφανώς και χρειάζεται ίσως καλύτερη προετοιμασία κτλ. . Αλλά πρόβλημα δημοκρατίας εξ αυτού του λόγου δεν αντιλαμβάνομαι , εκτός πια κι αν προσχωρήσουμε στη θεωρία του παρακράτους , οπότε και πάω πάσο.. Τέλος ,έχω κάτι να καταλογίσω(-:) στο blog : επιλεκτική δημοκρατική ευαισθησία . Δεν είδα κανένα σχόλιο για τους αυξανόμενους ξυλοδαρμούς/προπηλακισμούς/εκβιασμούς /απειλές κατά πολιτικών προσώπων που , προσωπικά , όχι μόνον τους θεωρώ την πιο χαρακτηριστική εκτροπή ή απόπειρα εκτροπής, αλλά και φοβαμαι πολύ ότι μπορεί και να αποδειχθούν καταλύτης αρνητικότατων εξελίξεων.
Σωτήρη, πάμε για ολική καταστροφή και σένα σε απασχολούν θέματα αισθητικής και άλλα συναφή. Get your priorities right, dear.
Συμεών, στο πρώτο σχόλιό μου προς τον Ανώνυμο Πολίτη, διευκρινίζω ότι είναι άποψή μου -και ενδεχομένως και τραβηγμένη- πως πρόκειται για άσκηση συνταγματικού δικαιώματος. Οπότε κατ΄αρχάς καθόλου δεν διαφωνώ πως οριοθετείται πράγματι «οριοθετείται από την αρχή της αναλογικότητας και περιορίζεται από άλλα εξίσου συνταγματικά δικαιώματα , στο πλαίσιο της στάθμισης των δικαιωμάτων». Διαφωνώ όμως ότι π.χ. το «το δικαίωμα των καταστηματαρχών για συμμετοχή στην οικονομική ζωή της χώρας» υπερτερεί εν προκειμένω. Γιατί πόσα ακριβώς καταστήματα πλήττονται αυτή τη στιγμή ΕΑΝ όντως πλήττονται; Όσα βρίσκονται εντός της Πλατείας Συντάγματος; Η -ενδεχόμενη- μείωση της πελατείας τριων καφετεριών είναι δικαίωμα που σε συνταγματική στάθμιση υπερτερεί του δικαιώματος των ανθρώπων αυτών; Δεν είμαι καθόλου σίγουρος.
«η Πολιτεία παραβιάζει εξακολουθητικά το Σύνταγμα. Ανεχόμενη επί ημέρες , εβδομάδες και μήνες αυτά ακριβώς τα τσαντίρια»
Εντάξει, νομίζω τώρα πως μιλάς με σχήματα λόγου. Ειδάλλως δυσκολεύομαι να ακολουθήσω τον συλλογισμό.
Στα περί της αστυνομίας κλπ ας συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε. Για να το πω ως εξής, ενδεχομένως η ίδια ακριβώς ποσότητα αστυνομικής βίας και χημικών, να ήταν στα μάτια μου εξίσου καταδικασμένη μεν, λιγότερο συνταγματικά ή πολιτειακά σημαντική δε, εάν συνέβαινε μια άλλη ημέρα, σε μια άλλη διαδήλωση. Ακριβώς επειδή είχαμε να κάνουμε με ένα τόσο σημαντικό νομοθέτημα και την άσκηση του δικαιώματος συνάθροισης και διαμαρτυρίας εναντίον του, το θέμα αποκτά και συμβολικότερες κατά τη γνώμη μου διαστάσεις.
Όσο για την επιλεκτική ευαισθησία μου, δέχομαι ότι ισχύει. Ειδικά για το θέμα που επισημαίνεις όμως, ξυλοδαρμός εμένα μόνο του Χατζηδάκη μου έχει εντυπωθεί και τότε έγραψα. Όλα τα υπόλοιπα περιστατικά -και μπορεί να κάνω λάθος- συνιστούν πράγματι προπηλακισμούς, απειλές, ύβρεις, τα οποία αναγνωρίζω ότι δεν είναι και ό,τι καλύτερο, από την άλλη όμως δεν είναι και ό,τι πιο περίεργο δεδομένης της κατάστασης που βιώνουμε. Για να το πω ως εξής: αναγνωρίζω σε αυτά τα αυξανόμενα περιστατικά ένα υπαρκτότατο κίνδυνο να συμβούν στο άμεσο μέλλον πολύ χειρότερα πράγματα. Εάν όμως οι φόβοι δεν επαληθευθούν και μείνουμε στο επίπεδο των όσων ως τώρα έχουν συμβεί, θα ήταν ψέμματα να πω ότι δεν βρίσκω και κάποιου είδους «ποιητική δικαιοσύνη» σε όλα αυτά.
Δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό να σχολιάσω , ότι, όταν ένας καλλιεργημένος άνθρωπος με δεδομένο επίπεδο και δεδομένες ευαισθησίες αναγνωρίζει "κάποιου είδους ποιητική δικαιοσύνη" στη βία , τότε τι λιγότερο να περιμένει κανείς από ανθρώπους που υφίστανται ανατροπές στη ζωή τους και δεν έχουν καμία πολυτέλεια να επιδίδονται σε αναλύσεις και να ψάχνουν επιχειρήματα , από το να απονείμουν αυτήν τη δικαιοσύνη(;;;). Εν ολίγοις , ούτε καν ότι διαφωνώ δεν μπορώ να συμφωνήσω πάνω στην άποψη που νομιμοποιεί τη βία , η οποία παρεμπιπτόντως καμία σχέση με τη δημοκρατία δεν έχει. Εκτός κι αν υπερβάλλω και πρόκειται για ένα μεταμεσονύχτιο σχόλιο που εγράφη ποιητική αδεία και εν τη ρύμη του λόγου ..
Old Boy, δεν είναι μόνο ο συμβολισμός του θέματος στη βία της αστυνομίας το διήμερο 28-29/6 που θίγεις. Είναι ότι μετά δεν καταδικάστηκε από τα ίδια ακριβώς άτομα, που τώρα φωνάζουν για τις αποδοκιμασίες που δέχονται. Τους βουλευτές. Τους θεωρητικά εκπρόσωπούς μας.
Αυτά τα άτομα κατάφεραν να ξεχωρίσουν μέσα σε όσους τους αποδοκίμασαν στελέχη του Σύριζα. Σε καμία περίπτωση δεν καταδέχτηκαν να παρατηρήσουν ανάμεσα σε αυτά κάποιους που άλλοτε ήταν ψηφοφόροι τους. Τα ΜΜΕ αποδέχτηκαν αμέσως ότι όλοι του Σύριζα είναι (που δεν τον υπερασπίζομαι και δεν έχω σχέση με το κόμμα, επαναλαμβάνω) και χωρίς να έχουν ιδιαίτερα στοιχεία, εξαπέλυσαν μαζικές επιθέσεις εναντίον τους (ανοίξτε τις κυριακάτικες εφημερίδες).
Την ίδια ώρα, ελάχιστα έψαξαν τη έγινε την Τετάρτη. Μόνο κάτι χλιαρές καταδίκες. Καμία ανάλυση για τον κίνδυνο για τη Δημοκρατία. Καμία εμβριθή ανάλυση. Μόνο η Ελευθεροτυπία έκανε ρεπορτάζ για το κίνητρο και τις εντολές της αστυνομίας.
Οι δε βουλευτές, που τους αναγνωρίζουν όλους όσους τους αποδοκιμάζουν, στα χιλιάδες βίντεο αστυνομικής βίας έπαθαν τύφλωση και στη συνεργασία κουκουλοφόρων-αστυνομίας πείστηκαν ότι οι πρώτοι είναι όλοι αθώοι μηχανοδηγοί του ΕΘΕΛ.
Εγώ προσωπικά καταδικάζω τη βία απ’ όπου και αν προέρχεται. Σε κάθε περίπτωση και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Αυτό που δεν ανέχομαι είναι να πάνε να με τρελάνουν μπροστά στα μάτια μου. Θα πεις για τις αποδοκιμασίες (προπηλακισμούς όπως θέλεις να λες) που δέχεσαι, κύριε βουλευτή. Θα πεις και για το ξύλο που έφαγα εγώ, ο πολίτης της χώρας σου, που σε έστειλα για να με εκπροσωπεύσεις . Σου έκανα την τιμή. Δεν σε διόρισε ο Χριστός και ο το Αγιο Πνεύμα.
Όσο για τις σκηνές στο Σύνταγμα, ναι αισθητικά και εμένα δεν μου αρέσουν. Έχω εμπιστοσύνη, όμως, στα παιδιά που είναι εκεί, ότι θα φύγουν όταν έρθει η ώρα. Πως δεν πάνε εκεί για να καπηλευτούν το χώρο, όπως έχουν κάνει για χρόνια οι πολιτικοί μας ηγέτες και οι ψηφοφόροι πελάτες τους . Έχω κάνει πχ εγώ χρόνια καταγγελία για πλατεία στην οποία μεγάλωσα σε δήμο της Αττικής γιατί ένας δυο καταστηματάρχες την έπιασαν σχεδόν ολόκληρη παράνομα με τα τραπεζάκια που βγάζουν, αλλά επειδή είναι μεγαλοπαράγοντες της περιοχής οι αρχές κωφεύουν.
Τώρα, λοιπόν, στο Σύνταγμα αποφάσισαν να δουν το αντιαισθητικό της κατασκήνωσης των αγανακτισμένων. Θέλουν να πιστέψουν ότι τους ενόχλησε η επί ενάμισι μήνα παραμονή τους. Αισθητικά και μόνο. Όχι ότι τους χαλάει την πολιτική σούπα (ένας ανεπίσημος χώρος συζήτησης δίπλα στον «ναο» της ελληνικής δημοκρατίας). Τα ίδια άτομα, που βρίσκουν απολύτως φυσιολογικά τα πολιτικά περίπτερα πάνω στην πλατεία για εβδομάδες σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, με τους ελεύθερους χώρους (πίσω εκεί που τώρα είναι οι σκηνές) να γίνονται υπαίθριο πάρκιν για τους φιλόδοξους Γκόρτζους με τις τζιπάρες τους.
Να δω επίσης ένα ρεπορτάζ για το πώς έχει κάνει το Μεγάλη Βρετάνια και τα άλλα ξενοδοχεία στην πλατεία υπαίθριο πάρκιν την προέκταση της Βασιλίσσης Σοφίας και τι στον κόσμο. Αλλά που.
Γι’ αυτό χιλιοπαρακαλώ τον κόσμο. Ας ην υιοθετούμε έτσι άκριτα τα επιχειρήματα Μέσων και ατόμων που επανειλημμένα μας έχουν δείξει, πως το τελευταίο που νοιάζονται είναι η αλήθεια και μόνο η αλήθεια και το δικό μας καλό. Που μας έχουν πει άπειρες φορές ψέματα και μας αποκρύπτουν συνεχώς σκανδαλώδη πράγματα (όπως πχ για όσους διάβασαν Ελευθεροτυπία, ότι ο ίδιος ο αδελφός του πρωθυπουργού μας παίζει κατά της χώρας του CDS. Κερδίζει ο ένας αδελφός, χάνει ο άλλος και καταστρέφεται εταιρικά. Κερδίζει ο άλλος, καταστρέφεται μια χώρα. Τρελό ασυμβίβαστο).
Να φύγουν οι αγανακτισμένοι από την πλατεία. Αλλά όχι ταπεινωμένοι, όπως θέλει το πολιτικό σύστημα. Και λίγη υπομονή. Και ας αρχίσουμε για μια φορά να διορθώνουμε πρώτα τα κραυγαλέα άσχημα και σημαντικά.
Συμεών το φίδι που σε βάζει στον πειρασμό να σχολιάσεις δεν σε άφησε να διαβάσεις πρώτα. Ο ΟΒ (μετά το θάνατο του ΟΒ θα δηλώσω ερμηνευτής του) έγραψε για ποιητική δικαιοσύνη σε ''ολα τα υπολοιπα'' , οχιστη βια.
:-)
Συμεών, πράγματι, όπως λέει κι ο Lex νομίζω πως ήταν σαφής ο διαχωρισμός που έκανα. Αν δεν ήταν να τον ξανακάνω. Βία με όλη τη κυριολεκτική σημασία της λέξεως, φυσική, σωματική βία είναι ένα πράγμα και αποδοκιμασίες, μπουγέλα, βρισιές, μούτζες, πρόκληση φόβου είναι ένα άλλο πράγμα. Αντιλαμβάνομαι απόλυτα πόσο μπορεί να σε ξαφνιάζει αυτό που έγραψα, πόσο μπορεί να σε ξενίζει, πόσο μπορεί να σε κάνει να αγανακτείς (sic) και να θεωρείς ότι έχουμε χάσει τα σημεία προσέγγισης. Άλλωστε αν με ρωτούσες και μένα πριν δυο χρόνια, μπορεί να με ξένιζε και να με φόβιζε και μένα η άποψη που διατυπώνω σήμερα.
Ωστόσο -και δεν το λέω συμψηφιστικά, απλά διαπιστωτικά το λέω- όσο ξενίζει και τρομάζει εσένα η άποψή μου σε αυτό το θέμα, εξίσου με ξενίζει και τρομάζει εμένα η άποψη όλων όσων βλέπουν πια με σωρεία βίντεο και φωτογραφιών τα περιστατικά αστυνομικής βίας και ούτε εξανίστανται ούτε εντυπωσιάζονται ούτε τους φαίνεται και τίποτα ιδιαίτερα άξιο λόγου.
Υπό αυτήν την έννοια ίσως ζούμε σε μια εποχή που όντως τα σημεία προσέγγισης στη συζήτηση αρχίζουν να χάνονται.
Για να μην υπάρχουν πάντως παρεξηγήσεις, το να φοβάται ένας βουλευτής να κυκλοφορήσει, να πάει να φάει, να πάει ένα σινεμά, το να αντιμετωπίζει διαρκώς το φόβο πως θα τον κράξουν δημόσια, είναι πράγματι προβληματικό και δείχνει πως κάτι στο πολίτευμα κακολειτουργεί. Η ένστασή μου είναι πως δεν είναι αυτή η πηγή της κακολειτουργίας, είναι μια κακολειτουργική απάντηση σε ένα άλλο πρόβλημα κακολειτουργίας. Και ξαναλέω δεν παραγνωρίζω ότι σήμερα, αύριο ή μεθαύριο, μπορεί η κατάσταση να ξεφύγει και να έχουμε πολύ άσχημα επεισόδια κατά βουλευτών. Είναι κίνδυνος υπαρκτός και οι συνέπειές του θα είναι ακόμη πιο άσχημες. Αλλά εάν το χειρότερο μπορούσε να αποφευχθεί, τότε λυπάμαι, σε μια κοινωνία που υφίσταται τέτοια συμπυκνωμένα σοκ, δεν είναι η πρώτη προτεραιότητά μου ούτε εκείνο που θα με ανησυχήσει κύρια το γεγονός πως οι βουλευτές (όχι όλοι πάντως κι έχει κι αυτό τη σημασία του) έχουν πάψει να απολαμβάνουν τη ζωή τους όπως πριν.
Μichael, εξαιρετικό το σχόλιό σου.
http://sabotaz33.blogspot.com
Δημοσίευση σχολίου
<< Home