Του πολιτικού μας αναλυτή
Όταν τα δυο κόμματα εξουσίας έγιναν ίδια σε επίπεδο εφαρμοζόμενης πολιτικής, με τη μόνη -και όχι εντελώς αμελητέα- διαφορά που τους χωρίζει να βρίσκεται σε επίπεδο ποιότητας ανθρωπίνου δυναμικού (με το ΠΑΣΟΚ να υπερισχύει, εν μέρει για λόγους ιστορικής καταβολής και εν μέρει γιατί από ένα σημείο και ύστερα οι ικανοί πήγαιναν με το κόμμα που κυριαρχούσε και σάρωνε τα πρωταθλήματα),
κι όταν ο κόσμος βαριόταν να ασχολείται με την πολιτική και τους πολιτικούς και προτιμούσε να ασχολείται με τον πολιτισμό της ιδιωτικής τηλεόρασης, του λάιφ στάιλ και του all the fucking way καταναλωτισμού,
ο περίφημος μεσαίος χώρος έκανε την εμφάνισή του στην πολιτική ζωή της χώρας, υποδεχόμενος το μέγα πλήθος της μεγάλης απάθειας.
Που είναι λοιπόν ο μεσαίος χώρος όταν τον χρειάζεσαι περισσότερο από ποτέ; Γιατί αραιώνουν συνεχώς οι τάξεις του, γιατί πια τραβούν όλοι στα άκρα, γιατί στην εποχή που οι εταίροι ζητούν και ξαναζητούν και ξαναζητούν συναίνεση, σε ολόκληρο το φάσμα της ελληνικής κοινωνίας η συναίνεση παραδίδει και ξαναπαραδίδει και ξαναπαραδίδει τη θέση της στη ρήξη;
Επειδή ο μεσαίος χώρος δεν ήταν χώρος ιδεολογίας, αλλά χώρος διαχείρισης της πραγματικότητας σε περιόδους μη οικονομικής κρίσης. Η εγκαθίδρυση της κρίσης, η ραγδαία πτώση του βιοτικού επιπέδου, το άγχος για το παρόν και οι πίσσα μαύρες σκέψεις για το μέλλον, κάνουν τους κατοίκους του μεσαίου χώρου να αναρωτιούνται τι γυρεύουν πια εκεί.
Υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει πολυδιάσπαση του προς τα αριστερά και τα δεξιά, ενίοτε και προς αριστεροδέξια. Ο μεσαίος χώρος μετατρέπεται από μεγάλο χωνευτήρι της συναίνεσης, στον καθεστωτικό πόλο του νέου διχασμού. Θα θέσει τον εαυτό του σε θέση μάχης με τον ακραίο χώρο (αναγορεύοντας τον ο ίδιος ακραίο, έχοντας το προνόμιο της ονοματοδοσίας προσώπων και πραγμάτων και του ορισμού των εννοιών). Δεν είναι μια μάχη που φοβάται, δεν είναι μια μάχη που απεύχεται, είναι μια μάχη που εν μέρει έρχεται εκ των πραγμάτων και εν μέρει την προκαλεί ο ίδιος, τόσο με την προπαγάνδα του όσο και με την καταστολή του.
Άλλοτε στο όνομα της δημοκρατίας, άλλοτε στο όνομα της τάξης, άλλοτε στο όνομα της μη οικονομικής καταστροφής, ο μεσαίος χώρος δεν έχει κανένα πρόβλημα να τεντώνει συνεχώς το σχοινί, φλερτάροντας λάγνα με την πλήρη εκτροπή.
Ο όχι απλά σωστότερος αλλά και ο αποτελεσματικότερος τρόπος αντιμετώπισης αυτών των πρακτικών είναι οι μαζικές και μη βίαιες αντιδράσεις.
Φάτε τα ψάρια του Πάγκαλου, όχι τα δολώματα που συνεχώς ρίχνει. Όσο για τους Πεταλωτήδες και τους Καρχιμάκηδες, θα πέσουν από μόνοι τους θύματα της χειρότερης μορφής βιαιότητας: της βιαιότητας της λήθης στην οποία τόσο πολύ σύντομα θα βυθισθούν και της βιαιότητας της ασημαντότητάς τους με την οποία θα πρέπει να συμβιβαστούν για τα υπόλοιπο του βίου τους, όταν τόσο πολύ σύντομα η εξουσία και τα οφίτσια τους θα αποτελούν παρελθόν.
53 Comments:
Η απόπειρά σου να παίξεις το ρόλο του πολιτικού αναλυτή, ρεφάροντας τα δηκτικά σχόλια σχετικά με την αδυναμία σου να συντάξεις εμβριθή ανάλυση στα τεκταινόμενα, είναι κωμικοτραγική. Δε γνωρίζω τις εγκύκλιες σπουδές σου αλλά είναι προφανές ότι δεν σε υποστηρίζουν στο εγχείρημά σου να ενδυθείς το μανδύα του πολιτικού συντάκτη. Πέρα από τα πτυχία που έχεις ή στερείσαι, είναι φανερό ότι σου λείπει κάτι ακόμη ουσιαστικότερο, η δυνατότητα να δεις την πολιτική κατάσταση με το συγκείμενο, την κοινωνία πέρα από τις εξαιρετικά περιορισμένες προσλαμβάνουσες ενός blogger που βιοπορίζεται μάλιστα από την ενασχόλησή του με το Ίντερνετ.
Επί του προκειμένου, η μεσαία τάξη είναι αυτή που στηρίζει με τον πλέον σθεναρό τρόπο τη νέα τάξη πραγμάτων. Όμως η μεσαία τάξη, η υπαρκτή, της πραγματικής ζωής, μη περιμένεις να αντιπροσωπεύεται ούτε στα social media, ούτε στις συγκεντρώσεις των αγανακτισμένων. Παραμένει σπίτι της, πηγαίνει στη δουλειά της, παρακολουθεί τηλεόραση και ελπίζει -εσφαλμένα ή μη- πως όλα γίνονται "για το καλό του τόπου". Εάν δεν υπήρχε αυτή η μεσαία τάξη, την οποία εσύ αγνοείς παντελώς επειδή μάλλον δε γνωρίζεις τι συμβαίνει στην κοινωνία-εκτός-διαδικτύου, θα είχε ήδη διαρραγεί ο κοινωνικός ιστός και θα είχαμε οδηγηθεί σε εξέγερση. Να θυμάσαι σα γενική αρχή, ότι αυτό που εσύ είσαι ανίκανος να δεις, δε σημαίνει ότι δεν υφίσταται.
Τέλος επιθυμώ να σε προειδοποιήσω ότι δε θα ανεχτώ να λογοκρίνεις στο μέλλον νηφάλιες και μη υβριστικές μου τοποθετήσεις, όπως έχεις ήδη πράξει. Εφ'εξής θα διατηρώ print screen που πιστοποιούν αυτό το οποίο ισχυρίζομαι και θα τα διαθέσω στη διαδικτυακή σας κοινότητα προκειμένου να δούν με ποιον "δημοκράτη" έχουν να κάνουν.
Nα τα δείξεις, ναι. Κι όσο δεν τα δείχνεις είσαι ένας συκοφάντης και μισός.
Για το απομακρυσμένο ενδεχόμενο να μην είσαι συκοφάντης, έχε υπόψη σου ότι ο blogger σχόλια από ένα αριθμό λέξεων και πάνω δεν τα εμφανίζει καθόλου, οπότε αν όντως έγραψες κάτι που δεν μπήκε, θα οφείλεται σε αυτό.
ανώνυμε των 7.58 τι ζορι τραβας με τον οικοδεσπότη; αν τον θεωρεις ανικανο σχολιαστη, μην τον διαβαζεις, τοσο απλο. οι εφημεριδες βρίθουν αναλύσεων και αρθρων που σίγουρα θα σου αρεσουν, μπορω να σου προτεινω μερικα αν θες. η εμπαθεια κανει κακο και στους γραφοντες και στους αναγνωστες.
...Είμαστε υπό κατοχήν. Δεν είναι και τόσο φοβερό όσο ακούγεται. Θυμάμαι πως στη Μυτιλήνη η έλευση των Γερμανών ήταν αναίμακτη και δε βρήκε καμμιά αντίσταση. Τις πρώτες μάλιστα βδομάδες οι «γερμανόφιλοι» πανηγύριζαν.
«Είδες που φοβόσουνα; Ήρθαν οι Γερμανοί και δεν άνοιξε ρουθούνι. Επιτέλους, θα μας βάλουν σε κάποια τάξη και θα μας φέρουν τη γερμανική τεχνολογία», έλεγε στον πατέρα μου ένας φίλος του...
(http://sarantakos.wordpress.com/2010/05/05/katoxi/)
Ο μεσσαίος χώρος περιμένει να καταλαγιάσει η σκονη για να επιλέξει τη θέση του. Πειτε τους σοφους, εγώ τους λέω ανθρωπάκια.
(Mε γεια το troll, έχει και πτυχία.)
Αγαπητέ κύριε Ανώνυμε
Διάβασα τις Εντολές Σας και σκέφτομαι μήπως θα πρέπει, πριν σχολιάσω το κείμενο του οικοδεσπότη να σας ενημερώσω για τις εγκύκλιες σπουδές μου, τα πτυχία που έχω ή δεν έχω, το επάγγελμα μου, αν διατηρώ blog και ασχολούμαι με το internet ή όχι και αν πάντα θυμάμαι την γενική αρχή, ότι αυτό που εσύ είσαι ανίκανος να δεις, δε σημαίνει ότι δεν υφίσταται. Θα πρέπει;
Όταν χρησιμοποιούμε την επιλογή openID, συχνά παρουσιάζεται σφάλμα (έχω πάθει και... ξέρω!).
Είναι ασφαλέστερο για όποιον θέλει να βάλει nickname και να το αντιστοιχήσει με ιστοσελίδα, να κλικάρει την επιλογή "Όνομα/Διεύθυνση URL" και να το κάνει χειροκίνητα.
Επαναλαμβάνω, η ανοησία είναι κάτι με το οποίο δύσκολα μπορεί κανείς να συναλλαγεί με επιτυχία. Μου ζητάς τεκμήρια από τί; Από το σχόλιό μου που δεν πέρασε το moderation που έχεις επιβάλει; Πώς θα μπορούσα ποτέ να το έχω σώσει ως print screen ανυποψίαστος ων για τη λογοκρισία που μου επεφύλασσες; Το κείμενο του σχολιασμού, ως text και όχι print screen, επίσης δε το έχω αποθηκεύσει κάπου. Πώς θα μπορούσα άλλωστε; Εσύ όταν σχολιάζεις κάπου κρατάς αρχείο; Να γιατί μου είναι ανυπόφορη η βλακεία. Χρειάζεται να ξοδέψω χρόνο από τη ζωή μου για να εξηγώ τα αυτονόητα. Πράγματι επρόκειτο για ένα μακροσκελές σχόλιο αλλά τη δικαιολογία ότι γίνεται αυτόματη απόρριψη από τον blogger πρώτη φορά την ακούω.
Έμαθαν οι λογής ανόητοι οπαδοί να αποκαλούν τρολλ καθέναν που έχει άποψη και καλές εκφραστικές δεξιότητες ώστε να τη διατυπώνει επιχειρηματολογώντας, πλην όμως διαφωνεί με τον οικοδεσπότη.
Επί του προκειμένου δεν απάντησες αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά τις κουτοπόνηρες τακτικές ενός λαϊκιστή. Στάθηκες μόνο στο τελευταίο σημείο και απέφυγες να αντιπαραθέσεις επιχειρήματα επί της ουσίας.
@Ανώνυμος:
Ανεξήγητο γιατί, εφόσον θεωρείς τον συνομιλητή σου ανόητο και αδιάφορο διανοητικά, επιμένεις τόσο εμμονικά να κάνεις διάλογο μαζί του και να σού δώσει σημασία. Το 85% των όσων έχεις γράψει είναι filler περί του πόσο ευφυής είσαι και πόσο αφόρητα κουράζεσαι να μιλάς με ανόητους. Περιμένω και περιμένω να δω τι διάολο τόσο σημαντικό έχεις να ανακοινώσεις στο σύμπαν και χρειάζεσαι τόσο πρόλογο, αλλά εις μάτην.
Κούρασες.
old-boy, σε παρακαλώ, σταμάτα να αυτοτρολάρεσαι! Στην αρχή έχει πλάκα, μετά καταντάει πιστευτό!
Επισης, σε παρακαλώ, θείξε κάποια στιγμή το ζήτημα της λογικής το οποίο επαναφέρει συνεχώς η μεσαία τάξη, ως αντιδιαστολή του καταστροφικού για αυτή λαϊκισμού, με τον οποίο άλλωστε δεν έχει καμία σχέση.
Τέλος, επειδή με ρώτησε και ένας φίλος στο fb, πότε η μεσαία τάξη φλέρταρε με την εκτροπή; πες μου ένα highlight, 1965 ας πούμε;
Ναι αλλά έχει κάνει κάποια ουσιαστική κριτική στην μεσαία τάξη η Αριστερά τελευταία; Μόνο κάτι ασαφή για τον ρόλο της στο να διατηρεί τον δικομματισμό ακούγονται πολύ, καθώς αν πήγαινε στα ίσια να πει το "η μεσαία τάξη φοροδιαφεύγει και οι γιατροί λειτουργούν με φακελάκια" θα έβγαινε επικοινωνιακά το συμπέρασμα πως ισχύει σε κάποιο βαθμό το "μαζί τα φάγαμε", και δεν θέλουν στο ΚΚΕ να αφήσουν τέτοιες εντυπώσεις, όταν προωθούν την ιδέα της χούντας των ξένων καπιταλιστικών συμφερόντων.
Σοβαρά όταν το ΚΚΕ λέει για πλουτοκρατία πόσους τελικά εννοεί, γιατί δεν ξέρω εμένα μου ακούγεται σαν να περιγράφει κάποιο σκοτεινό διευθυντήριο από τύπους με πούρα σε meeting που με την σειρά του ακούγεται σαν να χει κάτι από λέσχη μπίλντενμπεργκ μέσα. Την ίδια στιγμή αν μετρήσεις σε 30 χρόνια πόσοι ήταν γνωστοί, διευθυντές, βολεμένοι, προμηθευτές, μεσάζοντες και όλοι οι άλλοι που διαχειριζόταν δημόσιο χρήμα το οποίο προερχόταν κυρίως από δάνεια, θα βγει καμιά 40 χιλιάδες άτομα να πούμε που στα τόσα χρόνια το τι αποκόμισαν θα φτάνει σε 100 χιλιάδες ευρώ και ο κάθε ένας. Αλλά αυτά τα μεγέθη είναι κοντά στο απολύστε 200 000 του ΔΝΤ και δεν πρέπει να βγαίνουν προς τα έξω.
Νομίζω υπάρχουν 6-7 παράγοντες, φοροδιαφυγή, στρατιωτικοί εξοπλισμοί, η κλίκα τον βολεμένων, κανά 100-200 το μήνα παραπάνω οι δημόσιοι υπάλληλοι, κανά 10% από αυτούς να πληρώνονται χωρίς να κάνουν κάτι, μερικά περίεργα με τις συντάξεις, χαμένα λεφτά σε άχρηστα έργα που γίνανε για τις μίζες, καμιά ντουζίνα φαντάζομαι από μεγάλες κομπίνες της πραγματικής πλουτοκρατίας με το δημόσιο, κρατικές εταιρίες με ζημιές 1-2 εκατομμύρια ευρώ την μέρα, κάνα καλό κομμάτι φυσικά θα πήγε και στις τράπεζες, χοντρά χοντρά (και τα νούμερα φυσικά θα είναι λάθος αλλά λέμε τώρα ενδεικτικά) στα 25-30 χρόνια ο κάθε ένας παράγοντας θα έφταιγε για 20-40 "κλεμμένα" δις, ώστε να φτάσουμε κοντά στα 350. Οπότε τι μας πρήζουνε τώρα με τις μούντζες και τον εγκλωβισμό της βουλής, πόσο είναι δυνατόν πια να φάνε 300 1000 ή άντε 10 000 άτομα. 100 εκατομμύμρια τον χρόνο δεν είναι τα κέρδη του μπόμπολα να πούμε.
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
"Επαναλαμβάνω, η ανοησία είναι κάτι με το οποίο δύσκολα μπορεί κανείς να συναλλαγεί με επιτυχία."
Μην συναλλάσεσαι. Έτσι γλυτώνουμε κι'μεις και εσύ.
Υγ Γιατί μου μυρίζει Πασοκίλα;
δεν σου κρύβω οτι μια-δυο φορές πέρασε απο το (άρρωστο) μυαλό μου η ιδέα πως θα σου άρεσε να γεννάς φανταστικούς Τάιλερ Ντέρντεν για να σκοτώνεσαι μαζί τους επειδή βαριέσαι -δικαίως- τον κλιμακτηριακό καθωσπρεπισμό στο σχολιασμό. σε αδίκησα όμως. έχει πολύ πράμα που κυκλοφορεί ελεύθερο εκεί έξω
ΚΚΜ
Δεν είμαι, προσωπικά, εντελώς σίγουρος σε ποιά φάση είναι ο 'μεσαίος χώρος' (και δεν εννοώ τα κόμματα, για τον κόσμο λέω), ούτε εάν πηγαίνει αριστεροδέξια ή μένει ακίνητος 'μέχρι να δει'.
Εκείνο που είναι σίγουρο πως οι 'Καρχιμάκηδες' είναι μεγάλοι αλήτες. Πολύ μεγάλοι όμως.
Δυσκολεύομαι να καταλάβω την έννοια του μεσαίου χώρου. Είτε αυτό λέγεται Κεντροδεξιά ή Κεντροαριστερά. Ουσιαστικά ο χώρος αυτός δεν υπάρχει. Προσδιορίζεται κάθε φορά από το ποσοστό των πολιτών που «λανθάνουν».
Μην μας πούνε δεξιούς , αλλά και αριστερούς, έ!! όσο νάναι (παλιότερα) είχε το ρίσκο του. Ειδικά στην Ελλάδα. Και το ανάποδο φυσικά. Μην μας πούνε αριστερούς αλλά όχι και δεξιοί. Ο χώρος αυτός είναι ανέκαθεν γκρίζος και ψαρεύει το κάθε…ΠΑΣΟΚ.
Πολύ παλαιότερα η Ένωση Κέντρου.
Βελτιωμένο «δείγμα» του μεσαίου χώρου ο Βενιζέλος. Μπορεί να μιλάει επί ώρες χωρίς να λέει…. τίποτε. Εσύ όμως έχεις την εντύπωση ότι .. κάτι σπουδαίο είπε που δυστυχώς δεν καταλαβαίνεις. Σίγουρα θέλει ιδιαίτερες ικανότητες.
rs
@Ανώνυμος
Από έναν άλλον ανώνυμο με πιο περιορισμένες εκφραστικές δυνατότητες: Είναι λυπηρό αυτό που κάνεις. Πέρα απο πολιτικές απόψεις, πέρα απο οικονομικές (πάντα ψάχνω και διαβάζω μεγάλο εύρος απόψεων, μη νομίζεις ότι σε κρίνω απο αυτά) μου φαίνεσαι θλιβερός. Κάποτε τα τρόλ τουλάχιστον ήταν πιο διασκεδαστικά στην προσπάθεια τους να πείσουν ότι κατέχουν την απόλυτη αλήθεια. Κούρασες θα πώ κι εγώ.
Όσο προχωρούσα την ανάγνωση του κειμένου ,τόσο μεγάλωναν οι διαφωνίες μου. Θέλω να πω : ο χαρακτηρισμός "καθεστωτικός πόλος του νέου διχασμού" σε ποιους ακριβώς απευθύνεται ; Διορθώστε με , εάν κάνω λάθος , αλλά οι όροι καθεστωτικός και αντικαθεστωτικός εισήχθησαν προσφάτως στο λεξιλόγιό μας από τις ταραχές της Αιγύπτου , της Λιβύης κτλ. Είναι η χώρα μας μια συγκρίσιμη περίπτωση ; Επίσης , θεωρώ , ότι κάθε αναφορά σε εθνικό διχασμό προσφέρει της χειρότερες υπηρεσίες και εξυπηρετεί μόνον αυτούς που επενδύουν στην καταστροφή. Εξάλλου, ίσως να ακούγεται κλισέ , αλλά ισχύει σήμερα όσο ποτέ , ότι αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα απ'όσα μας χωρίζουν. Και τέλος , δεν καταλαβαίνω ειλικρινά , από που κι ως που , "ο καθεστωτικός πόλος του νέου διχασμού" ( =η κυβέρνηση και όσοι δεν φωνάζουν ;..) "τεντώνει συνεχώς το σκοινί και φλερτάρει λάγνα με την πλήρη εκτροπη". Απ'όσο ξέρω , ούτε ο θεωρούμενος ως ο πιο ακραίος(=στα λόγια) κυβερνητικός Πάγκαλος δεν επιδίδεται σε προπηλακισμούς ,βιαιοπραγίες και ύβρεις. Θα συμφωνήσω , βέβαια , ότι οι δηλώσεις του είναι από άστοχες έως εμπρηστικές , όμως θα συμφωνήσετε από την άλλη , ότι αφενός , όποτε εκτρέπεται, "αδειάζεται", έχοντας μετατραπεί σε περιθωριοποιημένο ατακαδόρο της πολιτικής ζωής , αφετέρου δε, άλλης τάξης μέγεθος είναι η φυσική κι άλλο η λεκτική βία. Με λίγα λόγια , πολλά θα ήμουν έτοιμος να χρεώσω στην κυβέρνηση αλλά όχι και ..( διάθεση για) πλήρη εκτροπή. Και να πω κάτι τελευταίο : μπορεί να ήμουν αγέννητος επί χούντας , αλλά εκτιμώ , ότι κανείς δεν μπορούσε τότε , χωρίς συνέπειες, να μιλήσει ελεύθερα για το καθεστώς και κατά μείζονα λόγο να το καταδικάσει ως αντιδημοκρατικό. Ε, λοιπόν , αφού σήμερα αμφισβητείτε ανοιχτά και ανεμπόδιστα το πολίτευμα της χώρας και εξακολουθείτε να είστε ελεύθερος και να blogάρετε (ευτυχώς !) , τότε μην έχετε λοιπόν καμία αμφιβολία, έχουμε ακόμη δημοκρατία..
Αγαπητέ κύριε Ανώνυμε
Όπως σας λέει και ο κύριος Αντώνης, την αυτονόητη (για σας) ευφυΐα σας την χρησιμοποιείτε μέχρι τώρα σε διαδικαστικό θέμα. Θα σας παρακαλούσα να τη χρησιμοποιήσετε και στην ανάλυση της ουσίας του θέματος του ποστ , ώστε να φωτίσετε- με την αυτονόητη (για σας) ευφυΐα σας- και εμένα τον ανόητο. Θα μου προσφέρατε πολύτιμη βοήθεια για να αναγνωρίσω τον κατά δήλωση σας λαϊκισμό του οικοδεσπότη. Ειδάλλως, θα ήταν καλύτερα να πάρετε τις καλές εκφραστικές σας δεξιότητες και να πάτε να τις εκποιήσετε σε μία λαϊκή. Θα σας πρότεινα μάλιστα προκειμένου να διαφημίσετε το εμπόρευμα σας, να αναρτήσετε επιγραφή με τον τίτλο “Νοηματικές κωλοτούμπες - Παραγωγός ο ίδιος”. Κρίση υπάρχει, κάτι θα αποκομίσετε.
Υπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι, οι έξυπνοι και οι βλάκες. Οι πρώτοι δεν το λένε και οι δεύτεροι δε το ξέρουν.
Οι όποιες, αυτοδιαφημιζόμενες εκφραστικές δεξιότητες και η όποια επιχειρηματολογία όταν είναι μολυσμένες από εμπάθεια βρωμάνε από χιλιόμετρα. Δεν έχουν καμία αξία.
Δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι πιο θλιβερο απο το Τρολλινκ. Get a life ανώνυμε, μην ασχολείσαι με τους ανόητους.
Ενοχλημένε ανώνυμε!Δεν είμαι βέβαιος ότι οι εγκύκλιες σπουδές μου συνηγορούν για τον σχολιασμό του..σχολίου σου.Καλό θα ήταν να συνηθίσεις στην ιδέα της ελευθερίας της έκφρασης,υπέρ της οποίας και ΔΗΘΕΝ κόπτεσαι.Ασφαλέστατα μπορείς να συμφωνείς ή να διαφωνείς,σίγουρα όμως δεν έχεις το δικαίωμα να θίγεις και να μειώνεις οποιονδήποτε,ΙΔΙΩΣ ΟΤΑΝ ΕΣΥ ΤΟΥ ΧΤΥΠΑΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ.Στην προκειμένη περίπτωση,η δημοσίευση του σχολίου σου δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο περί ΔΗΘΕΝ ...λογοκρισίας!
Σε κάθε,πάντως,περίπτωση ψάξε αλλού-μεταξύ έγκριτων και εμβριθών...πολυπτυχιούχων,του δικού σου επιπέδου-όπου ,ποιός ξέρει,μπορεί όλοι να...συμφωνείτε.
Εμένα,μου αρκούν τα ερεθίσματα του Ολντ από τον οποίο και δεν απαιτώ να κατέχει ούτε την απόλυτη γνώση,ούτε την απόλυτη αλήθεια.Με απλά λόγια,άλλοτε συμφωνώ και άλλοτε διαφωνώ με τις θέσεις του.
Κατά συνέπεια,άντε και...(ψάξε σε άλλη γειτονιά]
Επίσης, ανώνυμε, στο τελευταίο σχόλιο ξέχασες να χρησιμοποιήσεις τη λέξη "εμβριθης" και φαίνεται λιγότερο έγκυρο και άρτιο εκφραστικά. Στο επόμενο σχολιο θα σου προτεινα να την χρησιμοποιησεις διπλά.
--- θα πέσουν από μόνοι τους θύματα της χειρότερης μορφής βιαιότητας: της βιαιότητας της λήθης στην οποία τόσο πολύ σύντομα θα βυθισθούν και της βιαιότητας της ασημαντότητάς τους με την οποία θα πρέπει να συμβιβαστούν για τα υπόλοιπο του βίου τους, όταν τόσο πολύ σύντομα η εξουσία και τα οφίτσια τους θα αποτελούν παρελθόν. ---
Amen
Ανώνυμε έχεις κάνει ένα βασικό λάθος στο σχόλιό σου.
Το κείμενο μιλά για το "μεσαίο χώρο" κι εσύ απαντάς για τη "μεσαία τάξη".
Είναι δύον εντελώς διαφορετικές και άσχετες μεταξύ τους έννοιες.
Η μεσαία τάξη που αναφέρεις είναι ο βασικός παράγων τςη ελληνικής οικονομίας και ενδιάμεσος της ανώτερης των επιχειρηματιών και των εργατών.
Και αυτή η μεσαία τάξη είναι που πρωτοστατεί στις αντιδράσεις ενάντια σε αυτά που συμβαίνουν στη χω΄ρα μας.
Διότι είναι οι πρώτοι που πλήττονται άμεσα.
Είναι αυτοί που απορρόφησαν τις μειώσεις μισθών, περικοπές επιδομάτων 13ου και 14ου μισθού και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Αυτοί είναι που κάνουν τα ντου στους βουλευτές, αυτοί είναι που κατά πλειοψηφία βρίσκονται στις διαδηλωσεις.
Ο "μεσαίος χώρος" στον οποίο αναφέρεται το κείμενο είναι αυτός ο ανύπαρκτος ιδεολογικός χώρος που πολύ ορθά ο συντάκτης χαρακτήρισε "χώρο διαχείρισης της πραγματικότητας σε περιόδους μη οικονομικής κρίσης".
Αυτός ο χώρος σαν συλλογική έκφραση δεν έχει πα΄ρει ακόμη θε΄ση παρά μόνο από μεμονωμένα άτομα.
Αυτός ο χώρος δείχνει να εκλείπει πράγματι πλεόν προς όφελος πιο καθαρών ιδεολογιών. Κατά τη γνώμη μου είναι έως ένα σημείο θετικό αυτό, διότι όλα αυτά τα χρόνια μπερδέψανε τα μπούτια τους "κεντροαριστεροί", "κεντροδεξιοί" κλπ και τελικά επιλέγεις διαφορετικούς ανθρώπους για την ίδια πολιτική.
Ο "μεσαίος χώρος" λοιπόν, αντιλαμβανόμενος ότι ο δικομματισμός είναι ενιαίος και λειτουργεί ως απλός εντολοδόχος μεγάλων συμφερόντων προς ζημία των Ελλήνων πολιτών, στέκεται τώρα αηδιασμένος στη μεση και αρνείται αφενός να παραδεχτεί το λάθος που έκανε όλα αυτά τα χρόνια (που κάποιοι το φώναζαν) και αδυνατεί αφετέρου να δει αχτίδα ελπίδας σε άλλους πολιτικούς χώρους.
Προσυπογράφω το σχόλιο του Μαζεστίξ για τη διαφορά μεσαίας τάξης και μεσαίου χώρου, οπότε τα σχόλια που αναφέρονται στην μεσαία τάξη βρίσκουν απάντηση νομίζω εκεί.
Κosta Nik και ΚΚΜ, δεν αυτοτρολάρομαι, δεν Τεϊλορντερντενίζω, γιατί ακόμα και αν ποτέ το έκανα δεν θα μπορούσα να είμαι τόσο ευφυής όσο ο συγκεκριμένος σχολιαστής. Κι ο δεύτερος εαυτός μου θα είχε αναγκαστικά το πολύ την ευφυία του πρώτου.
πολυ ενδιαφερουσα η αναλυση σου ολντ μποι, διαφονω ομως με την τελευταια παραγραφο. Ναι υπαρχει η ''βιαιότητας της ασημαντότητάς τους με την οποία θα πρέπει να συμβιβαστούν για τα υπόλοιπο του βίου τους...'' αλλα σε αυτην ο Παγγαλος συγκεκριμένα δεν μπορει να συμπεριληφθεί. |Αυτος ο πολιτικαντης ειναι 70+ χρονων οποτε αυτα που ειχε να πει και να κανει τα εχει περατωσει και με το παραπανο... βιαιότητας της ασημαντότητας για τον Παγγαλο σημαίνει μια βουλευτικη συνταξη και το κεφαλι του ησυχο...αυτο δηλαδη που πάντα επιδίωκε για το τελος της πολιτικής του καριέρας
Συμεών, λέτε:
«Διορθώστε με , εάν κάνω λάθος , αλλά οι όροι καθεστωτικός και αντικαθεστωτικός εισήχθησαν προσφάτως στο λεξιλόγιό μας από τις ταραχές της Αιγύπτου , της Λιβύης κτλ. Είναι η χώρα μας μια συγκρίσιμη περίπτωση;».
Όχι δεν νομίζω ότι εισήχθησαν στο λεξιλόγιό μας από εκεί. Προϋπήρχαν και ενίοτε χρησιμοποιούνταν. Οπότε δεν έχει νόημα και η ερώτηση, αφού δεν συγκρίνω την Ελλάδα με την Αίγυπτο και τη Λιβύη. Όχι πάντως, ακόμη και αν υπάρχουν κάποιες αναλογίες, δεν είναι καθόλου το ίδιο πράγμα η Ελλάδα με την Αίγυπτο και τη Λιβύη.
«Επίσης , θεωρώ , ότι κάθε αναφορά σε εθνικό διχασμό προσφέρει της χειρότερες υπηρεσίες και εξυπηρετεί μόνον αυτούς που επενδύουν στην καταστροφή».
Άλλη είναι η πρόθεσή μου, δέχομαι πάντως τον προβληματισμό.
«δεν καταλαβαίνω ειλικρινά , από που κι ως που , "ο καθεστωτικός πόλος του νέου διχασμού" ( =η κυβέρνηση και όσοι δεν φωνάζουν ;..) "τεντώνει συνεχώς το σκοινί και φλερτάρει λάγνα με την πλήρη εκτροπη"»
Άλλοτε παίρνει τις αποδοκιμασίες των πολιτών κατά των βουλευτών και τις μετατρέπει σε αντιδημοκρατικό σχέδιο πίσω από το οποίο βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ (άρα αργά ή γρήγορα κάτι πρέπει να γίνει για να αντιμετωπιστούν αυτέ...ς οι αποδοκιμασίες και αυτό το κόμμα, αφού βάζουν σε κίνδυνο τη δημοκρατία), άλλοτε παίρνει την ανάγκη να πληρωθούν μισθοί και συντάξεις και υπογράφει συμβάσεις που μειώνουν «massively» την εθνική κυριαρχία, άλλοτε στο όνομα της μη κατάληψης της Βουλής από τους διαδηλωτές για την οποία υποτίθεται είχε πληροφορίες απαγορεύει ουσιαστικά το δικαίωμα στη διαδήλωση ρίχνοντας 2.860 χημικά και ανοίγοντας κεφάλια.
«όμως θα συμφωνήσετε από την άλλη , ότι αφενός , όποτε εκτρέπεται, "αδειάζεται", έχοντας μετατραπεί σε περιθωριοποιημένο ατακαδόρο της πολιτικής ζωής»
Όχι, διαφωνώ εντελώς. Αν ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης είναι περιθωριοποιημένος και γραφικός τότε γιατί παραμένει Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης; Είναι επίσης χαρακτηριστικό πως διέρρεαν πληροφορίες ότι ο Πρωθυπουργός θα τον έβαζε στη θέση του για τις δηλώσεις περί τανκς, αλλά ουδέποτε είπε κουβέντα. Γνώμη μου είναι ότι ο Πρωθυπουργός εμφανίζεται σαν συναινετικός κλπ την ίδια ώρα που αφήνει να κάνουν την βρώμικη δουλειά της τρομοκρατίας του κόσμου με δηλώσεις περί τανκς, της καταστολής του κόσμου που διαδήλωνε κατά του μεσοπρόθεσμου και των εμπρηστικών δηλώσεων περί ΣΥΡΙΖΑ, οι αντιπρόεδροί της κυβερνήσεώς του, οι υπουργοί του, οι γενικοί γραμματείς του κόμματός του.
«Ε, λοιπόν , αφού σήμερα αμφισβητείτε ανοιχτά και ανεμπόδιστα το πολίτευμα της χώρας και εξακολουθείτε να είστε ελεύθερος και να blogάρετε (ευτυχώς !) , τότε μην έχετε λοιπόν καμία αμφιβολία, έχουμε ακόμη δημοκρατία»
Συμπτωματικά κάτι παρόμοιο έχω γράψει σε κείμενο, το οποίο ελπίζω να δημοσιευθεί κάπου αλλού. Η διαφορά είναι πως εγώ το γράφω αυτό ειρωνικά, ενώ εσείς το εννοείτε. Έχουμε διαφορά αντίληψης είναι προφανές :)
Ανώνυμε των 2:50, αφήνοντας στην άκρη ότι μιλάς για τη μεσαία τάξη και όχι για το μεσαίο χώρο, σε πολλά από όσα λες συμφωνώ. Από την άλλη επαναλαμβάνω έναν κοινό -πλέον- τόπο: είμαστε το ασθενέστερο κομμάτι μιας ευρύτερης δημοσιονομικής κρίσης. Άρα όσα λες εξηγούν σε ένα βαθμό γιατί κλατάραμε πρώτοι. Η μεγάλη εικόνα δείχνει όμως ένα συστημικό και όχι αμιγώς ελληνικό πρόβλημα.
Θα προδώσω το τελευταίο πλάνο του έργου:
στο μέλλον, Πεταλωτήδες και Καρχιμάκηδες τσακισμένοι από τη βιαιότητα της λήθης να παραπαίουν μεταξύ Ελβετίας και Καραϊβικής.
Βυθισμένοι στη βιαιότητα της ασημαντότητάς τους με την οποία θα πρέπει να συμβιβαστούν για τα υπόλοιπο του βίου τους,
καθαρίζουν ένα κομματάκι αστακού με οδοντογλυφίδα, με φόντο το ηλιοβασίλεμα, χωρίς να μπορέσουν να συγκρατήσουν ένα δάκρυ.
Αυλαία.
Panos Afronaut, ναι για τον Πάγκαλο πιθανώς έχεις δίκιο.
Νοname, υπερβολικά μου φαίνονται αυτά για τον Πεταλωτή και τον Καρχιμάκη. Απλά εκτελεστικά όργανα είναι, όχι τίποτα υπερπολύτιμοι χειριστές του πλήθους.
Σκέφτομαι πόσο δίκιο έχεις, ακούγοντας τις σημερινές δηλώσεις του (ξεμωραμένου) Απ. Κακλαμάνη, που καλεί τους τραμπούκους του ΠΑΣΟΚ σε βοήθεια· βλέπεις δεν του φτάνουν τα ΜΑΤ, οι ασφαλίτες και οι Ακροδεξιοί... Κάνει πως δεν έχει καταλάβει ότι οι πρώην ξεβρακωτές Σταμουλοκολλάδες είναι αυτοί που τώρα τους φτύνουν...
ΥΓ: για το ήθος ένος προέδρου Βουλης κλεφτών -- όπως ο ίδιος λέει -- που δεν έχει καν το θάρρος να παραιτηθεί ή να ζητήσει συγνώμη, δεν έχουμε κάτι να πούμε.
Παιδια, συγγνωμη, αλλα για να ξεκαθαριζουμε τα πραγματα περι ευφυιας: Ευφυης ειμαι μονο εγω. Οι υπολοιποι, απλως το προσπαθειτε:)
Eδω Κ.Π. ο Παπουτσής προφανώς έχει συσκευή minority report και προέβλεψε επίθεση στην οικογενεια του την ερχομενη Πέμπτη.
Ο "μεσαίος χώρος" δεν υφίσταται ως έννοια. Ο όρος δεν απαντάται σε σχετικά επιστημονικά συγγράμματα. Χρησιμοποιήθηκε ως εκλογική στρατηγική της ΝΔ στις κρίσιμες εκλογές του 2000 προκειμένου να συγκεντρώσει τα μη πολωμένα στοιχεία του εκλογικού σώματος. Αργότερα ο όρος αυτός υιοθετήθηκε και από το ΠΑΣΟΚ.
Αντίθετα όμως από το κατασκεύασμα του μεσαίου χώρου, υπάρχει η πραγματικότητα της μεσαίας τάξης, που αποτελεί και την πλειοψηφία του ελληνικού πληθυσμού.
Η επαναφορά του όρου φανερώνει ότι αναπαράγεις αβασάνιστα την φρασεολογία των επικοινωνιολόγων των δύο μεγάλων κομμάτων χωρίς να είσαι σε θέση να διακρίνεις μεταξύ μεσαίου χώρου και μεσαίας τάξης. Χαρακτηριστικά περίμενες να σε βγάλει από τη δυσχερή θέση κάποιος σχολιαστής του οποίου το σχόλιο προσυπέγραψες, κατά δήλωση.
Παρατηρώ με θλίψη την κερκιδική αντίληψη του διαλόγου ανάμεσα στους σχολιαστές σου, που ασφαλώς δεν είναι τυχαία θαμώνες σε αυτό το blog.
Ο μεσαίος χώρος είναι ένας βαθύτατα αταξικός όρος, τον οποίο χρησιμοποιούν οι διάφοροι ημιμαθείς Α-ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ αναλυτές, όπως εσύ.
Επιβεβαιώνεται επομένως αυτό που είπα από την αρχή, το πόσο κωμικοτραγική είναι η προσπάθειά σου να εμφανίζεσαι ως πολιτικός αναλυτής.
Τέλος αναρωτιέμαι αν είναι τόσο μεγάλη προσβολή να διερωτηθεί ο αναγνώστης σου για τις εγκύκλιες σπουδές σου; Είσαι κάποιου είδους αυθεντία που δεν επιδέχεται κριτικής; Και αν ναι, σε τι είσαι αυθεντία; Στο ποδόσφαιρο, στο σινεμά, στην πολιτική; Σε όλα τα παραπάνω; Με βάση ποια ιδιότητα αρθρογραφείς;
Νομική έχω σπουδάσει. Αυτές είναι οι σπουδές μου. Ούτε σινεμά έχω σπουδάσει, ούτε ποδόσφαιρο έχω σπουδάσει, ούτε πολιτική.
Αρθογραφώ σε όλα τα παραπάνω κατά παράβαση κάθε νόμου, κανονισμού, δεοντολογίας και αρχής. Είμαι ένα λαμόγιο.
Να θυμίσω ανώνυμε πως βρίσκεσαι σε μπλογκ, τον κατεξοχήν χώρο στον οποίο οι άνθρωποι δεν αρθρογραφούν με βάση την ιδιότητά τους, ούτε καν με βάση το όνομά τους. Να θυμίσω επίσης πως βρίσκεσαι σε ένα εξαιρετικά πετυχημένο μπλογκ με ανανέωση σχεδόν καθημερινή για πολλά χρόνια, με χιλιάδες σχόλια αναγνωστών, στα οποία, όπως θα παρατήρησες κι εσύ φαντάζομαι, δεν λείπει το επίπεδο. Είναι προφανές πως κάποιο άλλο βίτσιο κινεί όσους μαζεύονται εδώ εκτός του να διαπιστώνουν τις κωμικοτραγικές προσπάθειες του γράφοντα.
Υ.Γ. τώρα που έμαθες τις σπουδές του, τι αλλάζει;
Μακριά από εμένα οι χυδαίοι χαρακτηρισμοί. Λαμόγιο δεν σε απεκάλεσα ούτε και σου απέδωσα κανέναν άλλο υβριστικό χαρακτηρισμό. Ο αυτοχαρακτηρισμός "λαμόγιο" δηλώνει τη σπουδή σου να δυναμιτίσεις την ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα, την γηπεδική όπως ξανάπα, ανάμεσα στους σχολιαστές. Το τέχνασμα: ο οικοδεσπότης αυτοταπεινώνεται ώστε οι οπαδοί-θαμώνες να λιθοβολήσουν τον αντιλαμβανόμενο ως υπαίτιο αυτής. Είναι φθηνά επικοινωνιακά τρικ αυτά, που ταιριάζουν στο λαϊκιστικό προφίλ που έχω διακρίνει.
Επί του προκειμένου δε στάθηκες ικανός να απαντήσεις ούτε εσύ ούτε οι διάφοροι διαδικτυακοί σου φίλοι, οι οποίοι είναι τόσο ανόητοι ώστε να μην αντιλαμβάνονται πως η συστηματική και πολυετής σου παρουσία στον χώρο τους και η επικοινωνία που έχετε μέσω αυτής τους έχει μετατρέψει αναγκαστικά σε φίλους, υπερασπιστές, θαμώνες, οπαδούς κ.λ.π. και δεν είναι καθόλου σε θέση -πλέον- να σε κρίνουν αντικειμενικά για αυτά που γράφεις.
Η απάντηση σχετικά με τις σπουδές σου ενισχύει την εικόνα που ήδη έχω σχηματίσει για εσένα, ότι χρησιμοποιείς το καλό πτυχίο σου ως υπόστρωμα προκειμένου να παρουσιάζεσαι ότι έχεις γνώμη επί παντός επιστητού. Αλοίμονο εάν όλοι οι νομικοί της χώρας παρουσίαζαν ανάλογες μεγαλομανιακές τάσεις.
Να διευκρινίσω τέλος ότι όταν αναφέρθηκα σε αρθρογραφία εννοούσα ασφαλώς τα άρθρα σου στην Καθημερινή, από όπου και σε έμαθα, και όχι βέβαια αυτή τη συρραφή αποσπασμάτων, τα ελαφρά και ανέξοδα κειμενάκια και τις καφενειακές συζητήσεις που αναπαράγονται εδώ.
Thas, μου κάνει εντύπωση τόσο το δικό σου σχόλιο όσο και του Αντώνη. Δηλαδή και άλλοι αντιλέγουν στον ανώνυμο με τα σχόλιά τους, αλλά είτε δεν ξέρω ποιοί είναι είτε είναι άνθρωποι που σχολιάζουν συχνά στο μπλογκ. Ενώ το κοινό εσένα και του Αντώνη -πέραν των πέντε αστεριών μισελέν που έχουν τα μπλογκ σας- είναι πως σπανίως σχολιάζετε. Δεν λέω ότι δεν διαβάζετε το μπλογκ, λέω ότι αισθανθήκατε την ανάγκη -και σας ευχαριστώ και το εκτιμώ δεόντως εννοείται- να απαντήσετε στα συγκεκριμένα σχόλια του ανώνυμου. Και αναρωτιέμαι -ειλικρινά αναρωτιέμαι- μήπως με τα χρόνια έχω γίνει τόσο χοντρόπετσος που εμένα να μην μου κάνουν τόσο εντύπωση τα σχόλιά του. Είμαι δηλαδή μυγιάγγιχτος σε θέματα που έχουν να κάνουν με κατηγορίες για λογοκρισία και για αυτό τα πήρα, αλλά όταν μου λέει πως είμαι αστοιχείωτος, μπαρουφολογώ ή όλα αυτά τα σχετικά, οκ, δεν βρίσκω ειλικρινά τι να του απαντήσω. Ότι δεν μπαρουφολογώ;
Old Boy, έχεις καταλάβει ότι ο ανώνυμος προσπαθεί βήμα-βήμα να απαξιώσει εσένα, πετώντας λάσπη και πυροτεχνήματα, (ασχέτως του αν το καταφέρνει ή όχι) την ώρα που έχει καταστρέψει σχεδόν πλήρως μια πολύ καλή συζήτηση που θα μπορούσε να ξεκινήσει με αφορμή αυτό σου το κείμενο.
Τις τελευταίες μέρες σαν να έχει παραγίνει το κακό σε ανάλογα αξιόλογα μπλογκ σαν το δικό σου. Βγήκαν τα τρολ παγανιά ή κάτι άλλο γίνεται;
Στη σύντομη ιστορία του διαδικτύου, πάντως, έχουμε δει ολόκληρους πολιτικούς μηχανισμούς απαξίωσης και λάσπης να χτίζονται (από κόμμα εξουσίας μάλιστα) πάνω σε μπλογκ και σε ανώνυμους σχολιογράφους και να πετυχαίνουν το σκοπό τους. Βλέπε την περίπτωση του Swift Boat Veterans. Δεν πρέπει να εκπλησσόμαστε με τίποτα.
Εγώ, πάντως, δεν είμαι καθόλου τυχαία θαμώνας σ'αυτό το μπλογκ. Πληρώνομαι αδρά.
Επισκέφθηκα τα ιστολόγια των "Αντώνη" και "thas", των επίτιμων σχολιαστών σου, για να διαπιστώσω ο ίδιος τι σημαίνει ιστολόγιο 5 αστέρων για έναν επιφανή ιστολόγο. Δε θα αναλωθώ σε μακροσκελείς αναλύσεις του περιεχομένου, κανενός από των δύο που συστήνεις, καθώς εκτός των άλλων δεν αφιέρωσα επαρκή χρόνο ώστε να επιδοθώ σε κάτι τέτοιο. Διαπίστωσα απλώς με θλίψη ότι τα ιστολόγια αποτελούν μία αχανή πλατφόρμα αυτοπροβολής διάφορων ημιμαθών και ατάλαντων οι οποίοι πίσω από την ψευδωνυμία έχουν την ευκαιρία να κατασκευάζουν και να πλασάρουν το ιδανικό τους προφίλ, του συγγραφέα και του αρθρογράφου, όπως εν προκειμένω στις δυο περιπτώσεις των 5 αστέρων.
Δε γνωρίζω την πραγματική ηλικία κανενός από τα 3 πεντάστερα blogs αλλά η ψευδαίσθηση της λογοτεχνίας και της αρθρογραφίας μπορεί να βρίσκει μια δικαιολογία σε ανήσυχους εφήβους και νέους ανθρώπους. Εάν ανήκετε σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες, καταλαβαίνω ότι αναζητάτε την προσοχή των άλλων μέσω του εύκολου και ανέξοδου βήματος ενός ιστολογίου. Όπως επίσης καταλαβαίνω πως στη νεαρή ηλικία αναζητά κανείς και προσπαθεί να καλλιεργήσει τις όποιες τάσεις του, είτε αφορούν για παράδειγμα στην αρθρογραφία, είτε στην πεζογραφία. Όμως εάν είστε περασμένα 40, όπως διαφαίνεται από τα γραφόμενά σας, τότε δικαιούμαι να σας αντιλαμβάνομαι ως μετρίως μέτριους επίδοξους όψιμους γραφιάδες.
Εν κατακλείδι, εάν ο Α' είχε κάποιο ταλέντο στη λογοτεχνία θα ήταν συγγραφέας και όχι blogger, εάν ο Β' και ο Γ' είχαν την ικανότητα πολιτικής ανάλυσης θα ήταν μόνιμοι συνεργάτες εφημερίδων. Από ό,τι αντιλαμβάνομαι είστε περιστασιακοί στην καλύτερη των περιπτώσεων. Εάν αυτά τα οποία γράφατε ενδιάφεραν ένα ευρύτερο κοινό, πέρα από την μεγάλη διαδικτυακή σας παρέα, η οποία σε περιπτώσεις που θεωρεί ότι βάλλεστε, σας στηρίζει, θα είχατε άλλη θέση. Αυτό ενδεχομένως εξηγεί κατά κάποιο τρόπο γιατί η μεγάλη μάζα έχει στραμμένα τα νώτα της στα κοινωνικά μέσα: α) κυρίαρχο λόγο έχουν κάποιοι ημιμαθείς και ατάλαντοι που λόγω παλαιότητας και πιθανά καλών δημόσιων σχέσεων με τα άλλα μέλη της διαδικτυακής κοινότητας έχουν επιβάλλει την παρουσία τους ως "πεντάστερη", β)το κλίμα που κατά κύριο λόγο επικρατεί στις πλατφόρμες σχολιασμού είναι γηπεδικό, εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου και περιορίζεται συνήθως σε κολακείες και αλληλοσυγχαίρεσθαι.
Κοινωνία, με σοβαρότητα, καθημερινότητα, ελεύθερα, οικονομία, με συναίσθημα, πολιτική, με ειρωνεία, στοχασμός, κανένα όριο, επιστήμες, με θάρρος, ποδόσφαιρο, ποτέ γλείψιμο, μπάσκετ, στα ίσα, κινηματογράφος, με χιούμορ, ποίηση, διήγημα, χωρίς φόβο, μουσική, φιλοσοφία, αδογμάτιστα, σε “ευθεία,
που σέρνει πλάι της μια τρικυμία”, άλλο λιτό, μπερδεύτηκες Ανώνυμε , πάλι, έχει κι η γάτα πίσω την ουρά, άλλο λίγο ,ανάποδα η βάρκα, πάλι.
Μα μην τα λες τόσο σκληρά. Κυκλοφορούν και καταθλίψεις, κυκλοφορούν και αυτοκτονικοί ιδεασμοί. Θες να μας πάρεις στον λαιμό σου, όσο ατάλαντοι κι όσο ημιμαθείς κι αν είμαστε; Έλα, πες πως υπερβάλεις λίγο, σε παρακαλώ. Μετρίασε λίγο την αυστηρότητά σου. Κλείσε τα μάτια και φαντάσου πως είμαστε εικοσάχρονα παιδιά και το μέλλον θα μας αναδείξει σε μεγάλους και τρανούς, με μόνιμη συνεργασία σε εφημερίδες, με μυθιστορήματα μας να έχουν εκδοθεί. Κλείστα και αφέσου στο όνειρο.
Μichael, δεν λέω ντε και καλά ότι έχεις άδικο, παγίως όμως δεν σκέφτομαι με τέτοιο τρόπο, προτιμώντας την προφανέστερη εκδοχή των γεγονότων.
Αποφάσισε εάν είσαι "χοντρόπετσος", κατά δήλωση, ή ευαίσθητος. Σε κάθε περίπτωση είναι άνανδρο να προσπαθείς να με κάνεις να νιώσω τύψεις επειδή σου άσκησα κριτική. Θα ήταν προτιμότερο να είχες απαντήσει εξ αρχής με επιχειρήματα σε όσα θέματα έθεσα αντί να αναλώνεσαι σε συναισθηματικούς εκβιασμούς και λαϊκίστικα τεχνάσματα.
Δεν κάνω πλάκα , έχω αρχίσει να διασκεδάζω με τον Ανώνυμο. Εμφανισιακά τον φαντάζομαι σαν τον Ορφέα Ζάχο , στο "καλώς ήρθε το δολλάριο" αλλά σε πιο "σκατόψυχη" εκδοχή.
....δεν θα γίνω Νομάρχης; Θα τους δείξω εγώ...
Έχεις ακουστά την έκφραση attention whore;
Το ποστ αναφέρεται στον μεσαίο χώρο και μου απαντάς ότι είναι κωμικοτραγικό, αναφερόμενος στη μεσαία τάξη. Άλλα αντ' άλλων. Μετά με εγκαλείς ότι δεν ξέρω τη διαφορά και ότι χρειαζόμουν να πάρω τη βοήθεια του κοινού. Μετά αρχίζεις να αναλύεις εσύ και να λες ότι ο μεσαίος χώρος είναι αταξικός όρος, λες κι εγώ ανάλυσα το θέμα ταξικά. Μήπως πάλι είδες εσύ σε κάποιο από τα σχετικά επιστημονικά συγγράματα που διαβάζεις (όταν αξιοποιείς γόνιμα το χρόνο σου και δεν τον χαραμίζεις διαβάζοντας μπλογκ) πως η μόνη δόκιμη πολιτική ανάλυση είναι η ταξική; Και αν το είδες, οι εφημερίδες που αποτελούν για σένα κριτήριο επιτυχίας και καταξίωσης είναι πήχτρα στις ταξικές αναλύσεις;
Και αποφασίζω ότι είμαι χοντρόπετσος αναφορικά με τη γνώμη που έχεις για το δικό μου τρόπο και περιεχόμενο γραφής (όχι γιατί θεωρώ πως γράφω κάτι σημαντικό, αλλά επειδή απλούστατα είναι δικαίωμα σου να θεωρείς ότι γράφω σαχλαμάρες και δεν βλέπω τι νόημα έχει να κάτσω να διαφωνήσω μαζί σου), αλλά όταν το επεκτείνεις σε μπλογκ σαν του Thas και του Αντώνη και λες αυτά που λες, τότε μετατρέπομαι σε ευαίσθητο, όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά επειδή τα κριτήρια σου -αν ήθελε θεωρηθεί πως όντως πιστεύεις αυτό που γράφεις και δεν κάνεις απλώς πικρόχολη γυμναστική- είναι ο ορισμός του φορμαλισμού και της ταυτολογίας (είναι ημιμαθείς και αταλαντοι επειδή γράφουν σε μπλογκ - αν δεν ίσχυε αυτό θα είχαν καταξιωθεί επίσημα). Επίσημο είναι το ίντερνετ πια αγαπητέ μου. Αν σου φαίνεται ημιμαθής ο Αντώνης προφανώς δεν αντιλαμβάνεσαι το βαθμό της γελοιότητάς σου. Πες τον κάτι άλλο, που να πιάσει και τόπο. Αν σου φαίνεται ατάλαντος ο Τhas γελούν μαζί σου κάποιες αρκετές χιλιάδες ανθρώπων που επί χρόνια έχουν συγκινηθεί με τα ποστ του όπως σπάνια τους συμβαίνει με έργα κανονικής με σφραγίδα iso λογοτεχνίας.
Και τέλος αν το επίπεδο των εδώ σχολιαστών σου φαίνεται γηπεδικό, αναρωτιέμαι , σε ποιό σοβαρό σάιτ ή σε ποιό σάιτ εφημερίδας βρίσκεις υψηλότερο επίπεδο σχολιασμού.
Οκ; Την πήρες την προσοχή που σου αναλογούσε ή τώρα διψάς και για περισσότερη;
Αυτό που έχω εγώ να πω είναι ότι, δεν ξέρω πώς το κάνεις αυτό, αλλά με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, αυτό εδώ το μπλογκ είναι πάντα το διασκεδαστικότερο μακράν. Πότε-πότε με τις απαντήσεις των σχολίων δίνει την εντύπωση ότι κάτι άλλαξε και μου περνάει απ' το μυαλό ότι κουράστηκες να αντιμιλάς αλλά μετά διαβάζω "Κι ο δεύτερος εαυτός μου θα είχε αναγκαστικά το πολύ την ευφυία του πρώτου.", "Αρθογραφώ σε όλα τα παραπάνω κατά παράβαση κάθε νόμου, κανονισμού, δεοντολογίας και αρχής. Είμαι ένα λαμόγιο." και "Μα μην τα λες τόσο σκληρά. Κυκλοφορούν και καταθλίψεις, κυκλοφορούν και αυτοκτονικοί ιδεασμοί. Θες να μας πάρεις στον λαιμό σου, όσο ατάλαντοι κι όσο ημιμαθείς κι αν είμαστε; Έλα, πες πως υπερβάλεις λίγο, σε παρακαλώ." και συνέρχομαι.
Να 'σαι καλά βρε ολντ. Είσαι φάρμακο. :))
Απευθύνεσαι σε άνθρωπο που δεν γνωρίζεις ως "πόρνη που επιζητεί την προσοχή", απαντάς διαδοχικά με επιθετικό, απαξιωτικό,ειρωνικό ύφος. Έπειτα επιχειρείς να μου προκαλέσεις τύψεις και τέλος αποφασίζεις και γράφεις μια μακροσκελή απάντηση με ύφος ρεβανσιστικό. Το ήθος σου σκιαγραφείται άψογα μέσα από τις αλλεπάλληλες απαντήσεις σου και είναι στην κρίση των αμερόληπτων αναγνωστών, όχι των λογής θαμώνων. Σημειωτέον δε πώς σε καμία απάντησή σου δεν επιχειρηματολόγησες επί της ουσίας.
Λυπάμαι που δεν είμαι σε θέση να σου χαϊδέψω τα αυτιά όπως οι φίλοι που έχεις κερδίσει με τα χρόνια. Λυπάμαι επίσης που δε διέκρινα την ίδια αξία στα blogs που συστήνεις, ενδεχομένως γιατί δεν τα βλέπω εξίσου μεροληπτικά.
Ο Thas θα πρέπει να υπήρξε ένα πολλά υποσχόμενο λογοτεχνικό ταλέντο, από όσα έχω διαβάσει, το οποίο όμως στο δια ταύτα απέτυχε. Αφενός μεν δεν είχε διάρκεια και αφετέρου δεν κατάφερε να γράψει κάτι πέρα από κομψά λιλιπούτεια αφηγήματα. Ή μήπως όχι; Ο Αντώνης στο blog του εμφανίζεται να ανήκει στη ριζοσπαστική αριστερά. Άραγε επειδή είναι φίλος σου και δεν θέλησε να σε προσβάλλει ή επειδή είναι ημιμαθής προσπέρασε την γκάφα σου περί μεσαίου χώρου;
Όσο και αν σου είναι δυσάρεστα, επειδή αφορούν εσένα ή τους επιστήθιους φίλους σου, είναι ερωτήματα ουσίας στα οποία δεν περιμένω καμία απάντηση.
«Απευθύνεσαι σε άνθρωπο που δεν γνωρίζεις ως "πόρνη που επιζητεί την προσοχή"».
Απευθύνομαι πράγματι σε άνθρωπο που δεν γνωρίζω. Ο ίδιος ο άνθρωπος αυτός, μολονότι με ρώτησε και του απάντησα για τις εγκύκλιες σπουδές μου, δεν μας πληροφόρησε για τις δικές του εγκύκλιες σπουδές. Ο ίδιος ο άνθρωπος αυτός, μολονότι έβγαλε ένα συμπέρασμα για την ηλικία μου, δεν μας πληροφόρησε για τη δική του ηλικία. Ο ίδιος ο άνθρωπος αυτός, μολονότι έβγαλε συμπέρασμα από τη δική μου περιστασιακή αρθογραφία στην Καθημερινή περί της μη σοβαρότητάς μου, δεν μας πληροφόρησε για τις δικές του επαγγελματικές και ευρύτερες κοινωνικές επιτυχίες. Οπότε πράγματι έχεις δίκιο είσαι ένας άγνωστος. Το μόνο που ξέρουμε για σένα και το οποίο πολλές φορές είχες την ευγενή καλοσύνη να μας πληροφορήσεις είναι πως είσαι εξαιρετικά ευφυής και πως σπαταλάς το χρόνο σου ανταλλάσοντας επιχειρήματα με ανθρώπους μετρίας νοημοσύνης ή και ευθέως χαζούς.
Όσο για το attention whore προφανώς δεν έχει να καμία σχέση με πορνεία. Είναι έκφραση με εντελώς ειδικό νόημα.
Τα περί μεσαίου χώρου λοιπόν ήταν γκάφα επειδή εσύ το αποφάσισες και εσύ το χαρακτήρισες έτσι. Σου έκανα απόλυτα συγκεκριμένες ερωτήσεις επί της ουσίας αλλά δεν της απάντησες. Είναι γκάφα επειδή είναι γκάφα.
Ο Αντώνης δεν είναι φίλος μου και τον τελευταίο μήνα διαφώνησα εντελώς μαζί του και το έγραψα φτάνοντας να χρησιμοποιήσω και εκφράσεις κόσμιες μεν αλλά πάντως παρεξηγήσιμες. Οπότε αν νομίζεις πως είμαστε μια παρέα που αλληλοκολακευόμαστε, μπορείς να το σκεφτείς ξανά. Από εκεί και πέρα μπορείς να διαφωνείς με κάποιον και να σέβεσαι παράλληλα την αξία του. Αν τον θεωρείς ημιμαθή, να τον θεωρείς ημιμαθή. Δεν θα σου αλλάξω γνώμη, πίστευέ ό,τι νομίζεις, εσύ εκτίθεσαι. Αναφορικά με τον Τhas νομίζω σου απάντησα. Να κρίνεις την επιτυχία με τα κριτήρια που νομίζεις, εγώ την κρίνω με τα κριτήρια που νομίζω εγώ.
Κατάγομαι από την Αθήνα. Είμαι καθηγητής μέσης εκπαίδευσης, έχω πτυχίο και μεταπτυχιακό στην Κοινωνιολογία, είμαι παντρεμένος, έχω 2 παιδιά και είμαι 43 ετών. Ασκώ το επάγγελμά μου σε ακριτική περιοχή και στον ελεύθερο χρόνο μου καλλιεργώ τη γη. Σε τι σε ωφελούν αυτές οι πληροφορίες;
Πρώτη φορά είναι που ρωτάω κάποιον ποιός είναι και τι κάνει, γεγονός που δείχνει πως δεν με νοιάζει ποιός είναι και τι κάνει ο άλλος, αλλά τι είναι αυτά που λέει. Εκείνο που επεσήμανα είναι ότι εσύ δεν αρκούσουν στο τι είναι αυτά που λέω, αλλά σε ενδιέφερε και το τυπικό του πράγματος, το βιογραφικό μου και οι γνώσεις μου.
Φίλε Old Boy,
Μεγάλη σύγχυση ο πολιτικός σου αναλυτής! Τον κόβουμε, όπως σε βλέπουμε και μας βλέπεις, ότι ανήκει στον "μεσαίο χώρο"! ;-)
Τα λέμε (αλλά με σαφέστερες αναλύσεις˙ διότι, καλό είναι να διαβάζει κανείς πεντάστερα μπλογκς, αλλά, πάει στο διάολο, να μαθαίνει και κάτι απ’ αυτά! ;-) )
Δημοσίευση σχολίου
<< Home