Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 16, 2010

Τα παντελόνια των στρουθοκαμήλων

Όταν από τη ντουλάπα βγαίνουν οι σκελετοί, καταλαβαίνεις ότι στην πράξη το αντίστροφο ισχύει από το θεωρητικά σωστό και ότι τελικά από ένα επίπεδο ενοχής και πάνω μόνο ένοχος μπορεί να ποιήσει ένοχο: σκελετοί χωρίς παντελόνια από την μια, σκελετοί με κατηγορίες για στρουθοκαμηλισμό από την άλλη. Τα ζόμπι δεν είναι χορτοφάγα και οι στρουθοκάμηλοι δεν φοράνε παντελόνια.
Και κάπως έτσι ο Τάσος Μαντέλης θεωρείται εμβληματική φιγούρα πολιτικού λαμόγιου, την ίδια ώρα που η μαύρη χρηματοδότηση του ΠΑΣΟΚ θεωρείται μέρος του παιχνιδιού: ο Μαντέλης απαγορεύεται να πάρει λεφτά από τη Siemens, το ΠΑΣΟΚ, έλα μωρέ, έπαιρνε επειδή έτσι λειτουργούσε το σύστημα.
Η έσχατη μορφή άμυνας απέναντι σε κάθε σκάνδαλο που ξεφεύγει από τις ατομικές ποινικές ευθύνες και αποκτά θεσμική διάσταση είναι αυτή: όταν τα πράγματα δεν μπορούν πλέον να κρυφτούν, μετατρέπουμε το έως χθες σκανδαλώδες σε αυτονόητο, σε «Μα κάνεις κι εσύ τώρα πως πέφτεις απ' τα σύννεφα;». Περίπου αυτό ήταν και το συμπέρασμα για τις υποκλοπές.
Και κάπως έτσι οι λογαριασμοί του Μαντέλη με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα έρθουν στο φως, ενώ οι λογαριασμοί των κομμάτων και τα διπλά τους βιβλία δεν θα έρθουν ποτέ στο φως, γιατί κανείς δεν θέλει να έρθουν στο φως: γιατί ο Μαντέλης τα κρατάει τα φράγκα για τον εαυτό του, ενώ το ΠΑΣΟΚ θα το κινήσει το χρήμα το προεκλογικό, θα το δώσει σε δημοσκόπους, διαφημιστές, ΜΜΕ με την μορφή διαφημίσεων κλπ. Και όλα αυτά πέραν των όσων πληρώνει το ίδιο το Κράτος στα κόμματα.
Όλα αυτά τα έχω ξαναγράψει και στο παρελθόν, αλλά επαναλαμβάνομαι επειδή η υπόθεση Τσουκάτου είναι απόλυτα ενδεικτική του τρόπου που λειτουργεί ο Τύπος, η Δικαιοσύνη και φυσικά η κοινή γνώμη. Ενώ οι ταμίες του ΠΑΣΟΚ λίγο πολύ είχαν επιβεβαιώσει τα λεγόμενα Τσουκάτου, δεν έτρεξε μία, τη βγάλαμε καθαρή με έναν και καλά εσωτερικό έλεγχο, όλα καλά και όλα ωραία. Ωστόσο και ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Οικονομικών εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ συνεχίζουν να μιλάνε και να κυνηγάνε και τη φοροδιαφυγή και να ψάχνουν και έσοδα και να κυνηγούν το μαύρο χρήμα.
Όσο για την φράση της Κατερίνας Πελέκη: «Εγώ ξέρω ότι οι άντρες φοράνε παντελόνια και αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, όπως τις αναλαμβάνω κι εγώ που δεν φοράω», ίσως θέλει να τονίσει ότι εκείνη παρότι είναι γυναίκα (ένα πλάσμα δηλαδή που δεν έχει στο κάτω κάτω καμία «νόμιμη» εκ του φύλου του υποχρέωση να αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεών του) φέρεται ωσάν να ήταν άντρας, ήτοι αντρίκεια, γενναία, επειδή οι εποχές άλλαξαν και σήμερα μια γυναίκα -φοράει δεν φοράει παντελόνια- έχει «ηθική» εκ του φύλου της υποχρέωση να φέρεται σαν άντρας: είναι η φεμινιστική εκδοχή της αντιδιαστολής νομίμου και ηθικού.

15 Comments:

At 9/16/2010 08:08:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

Αρα, ο νομαρχης κ. Ψωμιαδης εχει καθε δικαιωμα να μιλαει για "πολιτικη δίωξη"...

 
At 9/16/2010 10:21:00 μ.μ., Blogger squarelogic said...

Τι άτιμη που είναι η επιλεκτικότητα της Μνήμης όταν μάλιστα κατευθύνεται απ την πλύση εγκεφάλου των ΜΜΕ...

Κάπως έτσι ξεχνάς οτι Παπανδρέου κ Παπακων/νου είναι σαρξ εκ της σαρκός του κόμματος που παραδέχθηκε οτι τα έπαιρνε,που παρουσίασε κάτι απίθανα μπακαλοτέφτερα για βιβλία εσόδων,και τους πιστεύεις όταν επιτίθενται λαύροι κατά της φοροδιαφυγής.
Των άλλων φυσικά...

 
At 9/16/2010 11:02:00 μ.μ., Blogger celin said...

Για αυτο old boy,σου λεω,οποιος ψηφισει τον Καμινη,επιβραβευει-περα απο το μνημονιο,το οποιο δεν ειναι κ λιγοι αυτοι που θελουν να επιβραβευσουν-
κ τους Τσουκατους,τους Μαντεληδες,τα μαυρα ταμεια,
αλλα κ την ανεργια
που θα φτασει μες στο 2011 το 20%,συμφωνα με τη ΓΣΕΕ.
Καποιος μπορει να αντιτεινει εδω οτι δε φταιει μονο η Κυβερνηση Παπανδρεου για ολα αυτα.

Ναι,φταιει.Απο τη στιγμη που δε σαπιζει ουτε μια γαλαζοπρασινη ακριδα στη φυλακη,φταιει κ παραφταιει.Δε νομιμοποιειται ηθικα να τιμωρησει ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ πετσοκοβοντας του το εισοδημα,απο τη στιγμη που δεν εχει τιμωρησει-ουτε προκειται να τιμωρησει-,εστω συμβολικα,5-10 ληστοαπατεωνες,πρωην βουλευτες-υπουργους,
αλλα κ νυν.

 
At 9/17/2010 04:47:00 π.μ., Blogger Rodia said...

@celin, ωραια εικονα αυτη η "γαλαζοπρασινη ακριδα"! :))

 
At 9/17/2010 10:56:00 π.μ., Anonymous πανος said...

Πρώην Δαπίτησα, με άντρα που φορά παρδαλά μαγιώ,θυμομένη αριστοκράτισα... πολύ την γουστάρω.

και για να μην ξεχνιώμαστε. ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ-ΠΑΟ 5-1.

 
At 9/17/2010 03:38:00 μ.μ., Blogger celin said...

rodia,φαινονται χαριτωμενες οι γαλαζοπρασινες ακριδες αλλα ειναι χειροτερες κ απο τις 7 πληγες του Φαραω μαζι!!

 
At 9/17/2010 05:32:00 μ.μ., Anonymous Το θέατρο της Δευτέρας said...

-Μπαμπά;
-Τι θες πάλι, μ'έσκασες;
-Άμα συνεχίσεις να μου φέρεσαι έτσι, θα ανοίξω δικό μου μπλογκ!

 
At 9/17/2010 06:23:00 μ.μ., Blogger the elf at bay said...

Η πολιτική σκηνή είναι τόσο θολή που επιβεβαιώνεται για ακόμα μια φορά από τα λεγόμενά σου. Το ποινικό μέρος ακυρώνεται αυτόματα σε έναν αυτονόητο εθελοτυφλισμό.

Νισάφι.

 
At 9/17/2010 11:27:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

Γαλαζοπράσινες ακρίδες..; Δεν είναι "γκρι", οι ακρίδες;

Γιατί να τις χρωματίσουμε, επιπλέον; Ακρίδες, είναι ούτως ή άλλως.

Μόλις πάρουν χρώμα, τότε είναι που την γλυτώνουν.

 
At 9/18/2010 07:43:00 μ.μ., Anonymous η ζωή στο σαλόνι said...

μάλλον αυτή είναι τελικά η "επανάσταση του αυτονόητου"

 
At 9/19/2010 01:38:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Πρώτα τους κράζετε και μετά λοξογλυκοκοιτάζετε τους Καμίνηδες και τους Μπουτάρηδες... μου φαίνεται ότι μάλλον εσείς είστε οι στρουθοκάμηλοι και έχετε τις κυβερνήσεις που σας αξίζουν. Αν φοράγατε "παντελόνια" θα έπρεπε αυτή τη στιγμή να ξεψαχνίζετε έναν προς έναν τους υποψηφίους στην πόλη σας ανεξάρτητα από την κομματική τους ταυτότητα και να τους στέλνετε emails με ερωτήσεις, αλλά τι λέω τώρα οι περισσότεροι από εσάς δε θα ψηφίσετε και από εσάς που θα πάτε δεν ξέρετε ούτε τις αρμοδιότητες των δημάρχων, γιατί αν το ψάχνατε θα βλέπατε ότι μόνο καμιά δεκαριά αρμοδιότητες έχουν όλες κι όλες. Πάω στοίχημα ότι δεν υπάρχει ούτε ένας που να ξέρει όλους τους δημοτικούς συμβούλους της πόλης του. Πάρτε το καινούργιο σας γκατζετάκι και κάντε τις καθημερινές σας ασκήσεις σύνταξης κειμένου, γιατί εδώ που τα λέμε είναι η μόνη σύνταξη που θα δείτε.

 
At 9/19/2010 04:00:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Ανώνυμε των 01:38:00, προφανώς δεν διάβασες προσεκτικά τα κείμενα του οικοδεσπότη. Οπότε τώρα μάλλον είσαι αναγκασμένος να διαβάσεις αυτό:
Η θεωρία της γνωστικής Διαφωνίας
«Κατά τη θεωρία αυτή οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να υπερασπίζονται τις απόψεις τους για να υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ των πράξεων τους και των πιστεύω τους. Πολλές φορές, όμως, έρχονται αντιμέτωποι με αντίθετες ή διαφορετικές πληροφορίες και γνώσεις οι οποίες αμφισβητούν έντονα τις απόψεις τους και τις πράξεις που απορρέουν από αυτές. Τότε έχουν ισχυρές ενδείξεις ότι αυτό που πιστεύουν ενδέχεται να μην ισχύει.
Αυτό λέγεται γνωστική διαφωνία (σύγκρουση).
Σε αυτό το ενδεχόμενο οι άνθρωποι αντιδρούν με δύο τρόπους.
Ο πρώτος τρόπος είναι να εξετάσουν με ενδιαφέρον την ορθότητα της νέας άποψης και αν αποδειχτεί ορθή λογική και καλύτερη από αυτή που ήδη πιστεύουν την ενστερνίζονται, διαφορετικά, αν δεν ευσταθεί, την απορρίπτουν.
Ο δεύτερος τρόπος είναι να αντιδρούν και να απορρίπτουν (ασυζητητί) την νέα ιδέα ή πληροφορία χωρίς να εξετάζουν την ορθότητά της ή γιατί θεωρούν ότι απειλούνται οι αξίες τους και τα πιστεύω τους ή επειδή δεν πιστεύουν ότι μπορούν να υπάρχουν άλλες ορθότερες από τις δικές τους ακλόνητες απόψεις.
Και στον πρώτο τρόπο και στο δεύτερο τρόπο ο ψυχολογικός κλονισμός είναι ισχυρός και προκαλεί τη γνωστική σύγκρουση.
Οι άνθρωποι που αντιδρούν με τον πρώτο τρόπο αναπτύσσουν ένα έντονο ενδιαφέρον να μάθουν και να κατανοήσουν το καινούριο έτσι ώστε να μπορούν να αποφασίσουν αν πρέπει να υπερασπιστούν τις προηγούμενες απόψεις τους ή να συμμορφώσουν τη συμπεριφορά τους σύμφωνα με τις νέες. Τα σημαντικό εδώ είναι ότι στην πρώτη περίπτωση οι αντίθετες απόψεις που προκαλούν τη γνωστική σύγκρουση προκαλούν ταυτόχρονα και το ενδιαφέρον στο άτομο που τις αμφισβητεί να τις διερευνήσει αν είναι σωστές ή όχι.
Οι άνθρωποι που αντιδρούν με τον δεύτερο τρόπο αναπτύσσουν μια άμυνα σε αυτή τη διαφωνία και αντιδρούν με έναν καταιγισμό σαθρών επιχειρημάτων τα οποία δεν έχουν λογική βάση. Δεν τους ενδιαφέρει η αλήθεια των νέων ιδεών, απόψεων ή δεν θέλουν να τις ερευνήσουν γιατί θεωρούν ότι αυτές απειλούν τα συμφέροντά τους ή την κοσμοθεωρία τους. Η αποδοχή όμως της νέας ιδέας, πολλές φορές, καθορίζεται όχι από την αλήθεια που εμπεριέχει, αλλά από το κύρος αυτού που την υποστηρίζει. Ορισμένοι άνθρωποι πείθονται σε ό,τι λέει κάποιος που τον θεωρούν αυθεντία, χωρίς να κρίνουν.»

 
At 9/19/2010 10:23:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΟ; ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ, ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙΣ; ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ; ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΟΥ ΑΜΕΣΩΣ!

Άκου Σωτηράκη, διάβασα πολύ προσεχτικά το κείμενο του «οικοδεσπότη» σου και δεν είμαι αναγκασμένος να διαβάζω τίποτε άλλο, εάν δεν το επιλέξω πρώτα εγώ, κατανοητό; Ένα το κρατούμενο, πάμε τώρα παρακάτω.

Το απόσπασμα του Αντώνη Καραμπάτσου (πρώην Εντεταλμένου καθηγητή Διδακτικής) που παραθέτεις το έχω ήδη υπόψιν μου, όπως και πολλά άλλα που δεν είναι του παρόντος, ένεκα σπουδών και πολύχρονης εμπειρίας. Εάν σκοπεύεις να γίνεις παιδαγωγός, μπορείς να το διαβάσεις ο-λό-κλη-ρο, ώστε να παροτρύνεις τους μαθητές σου να αφομιώσουν τη διδακτική ύλη που θα σου αποστείλει το υπουργείο, αλλιώς ό,τι έχεις να πεις προσπάθησε την επόμενη φορά -έτσι, για αλλαγή- να το εκφράσεις με δικές σου λέξεις, εάν μπορείς· εάν δεν μπορείς, δεν πειράζει βρε αδερφέ, μη στενοχωριέσαι. Αλλά μιας και το επικαλέστηκες, μάθε ότι ένα κεφάλαιο πιο κάτω, στις Στρατηγικές Παρώθησης, αναφέρει ότι πρέπει να προκαλείται η γνωστική διαφωνία-σύγκρουση: «Πρέπει να ασκήσουμε τους μαθητές να επεξεργάζονται θέματα που είναι πρόδηλο ότι έρχονται σε αντίθεση με αυτά που ήδη γνωρίζουν. Να μάθουν να ερευνούν και να μην απορρίπτουν αβασάνιστα το άγνωστο, το διαφορετικό ή το δύσκολο. Αυτό μπορεί να γίνει με το να τους ενθαρρύνουμε να επισημαίνουν τα ασυνήθιστα στοιχεία, να σημειώνουν εξαιρέσεις στους γενικούς κανόνες ή να τους προκαλούμε να βρουν λύσεις που θα ερμηνεύουν ένα παράδοξο φαινόμενο». Κατανοητό κι αυτό; Πάμε τώρα στην ουσία.

Όπως στρώνετε, Σωτηράκη μου, κοιμάστε, κι εσύ κι ο «οικοδεσπότης» σου. Διότι, όποιος δε θέλει δημοσιότητα, κάθεται στα αυγά του, δεν ανοίγει ελληνικό «παράρτημα» σε εταιρεία λογισμικού του αμερικανικού χρηματιστηρίου, και όποιος δε θέλει σχόλια -και δη ανώνυμα- τα απενεργοποιεί και έχει το κεφάλι του ήσυχο. Στην αντίθετη περίπτωση λούζεται τις γνώμες όλων, ακόμα και της κουτσής Μαρίας -γιατί δεν κατάλαβα, αυτή λεπρή είναι;

Με άλλα λόγια, Σωτηράκη, ο «οικοδεσπότης» σου θα έπρεπε ήδη να έχει καταλάβει, μετά από τις αλλεπάλληλες (βλ. εκατοντάδες), επαναληπτικές «πτώσεις» από τα σύννεφα της στρατευμένης οικιακής του θαλπωρής, με τα ίδια χιλιοπαιγμένα και ασύντακτα άρθρα των μίσθαιρνων της enet που διαρκώς οφθαλμολαγνεί και τον εμπνέουν, ότι με το να καλοβλέπει τους εκλεκτούς αυτών που λοιδορεί, δηλαδή εν προκειμένω τον Καμίνη και τον Μπουτάρη (κατά δική του ομολογία), το μόνο που αποδεικνύει είναι ότι δεν έχει καταλάβει ακόμα τίποτα και απλά αναμασά τα ίδια και τα ίδια, στο γνώριμο μοτίβο συμπεριφοράς του, ώστε να αντιμετωπίσει τις ψυχολογικές του ανασφάλειες ή αν προτιμάς, όπως λεν και στο χωριό μου, «όποιος δε θέλει να ζυμώσει, όλη μέρα κοσκινάει». Αλλιώς -ε, δε μπορεί- μετά από τόσο ισχυρό ψυχολογικό κλονισμό, θα είχε ενστερνιστεί την οδό της δράσης και της ενεργούς συμμετοχής, αντί της παθητικής ομφαλοσκόπησης, απορρίπτοντας (ασυζητητί) ό,τι του χαλάει τη μανέστρα της εικονικής ευδαιμονίας του, καθότι το διαδίκτυο μπορεί να επιβιώσει και χωρίς αυτόν.

Α, και που'σαι Σωτηράκη, σε περίπτωση που συναντήσεις τον «οικοδεσπότη» σου, μη παραλείψεις να τον ρωτήσεις αν δουλεύει, αν ψηφίζει και αν ξέρει τους δημοτικούς συμβούλους της πόλης του.

Αυτά τα ολίγα, κόσμια κι ωραία, και πάντα με την επιφύλαξη ότι ενδέχεται εσύ και ο «οικοδεσπότης» σου να είστε ένα και το αυτό. Καλή σου νύχτα και ο Κάφκας μαζί σου.

 
At 9/20/2010 01:25:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Άφθαστη βαρβαρότητα στον ιστότοπο του πρωθυπουργού Σαμαρά όλα εκείνα τα νοητά κινηματογραφούμενα στιγμιότυπα της αέναης ανθρώπινης σκέψης. Τόσο πολύ που βρίσκομαι περίπου ένα χρόνο τώρα στο κέντρο της τροχιάς του αναψυκτικού που γυρνάει και χύνεται, χύνεται και γυρνάει, κι αλίμονο, που ποτέ του δεν θ' αδειάσει, δεν θα χυθεί τελείως στην άβυσσο.

 
At 9/20/2010 04:12:00 π.μ., Blogger Αιθεροβάμων said...

Αφ' ενός μεν OldBoy, για μια ακόμα φορά νομίζω ότι απλώς διατυπώνεις το προφανές (που βέβαια τείνουμε να το ξεχνάμε ενίοτε, οπότε καλό είναι να το διατυπώνει κάποιος πού και πού): Λίγο πολύ, δεδομένης της πολιτικής - και όχι μόνο - κατάστασής μας, εδώ και χρόνια είμαστε σε μια κατάσταση "ποιος έκλεψε λιγότερο", όπου το "λιγότερο" αξιώνουν να το καθορίζουν οι εκάστοτε κρατούντες και οι "αγωνιστικές", "αγανακτισμένες" και πάνω από όλα "αντικειμενικές" μιντιακές δημοσιογραφικές υστερίες. Και αν ο κλέφτης είναι αυτός που πρωτίστως ευθύνεται για την κλοπή του, το φταίξιμο του πολίτη έγκειται στο να διαπραγματεύεται τη νομιμοποίηση της κλοπής λόγω "μεγέθους".

Από εκεί και πέρα, δεν είμαι καθόλου βέβαιη ότι η ψήφος στους Καμίνηδες και τους Μπουτάρηδες είναι πράξη "νομιμοποίησης" του ο,τιδήποτε (αντίθετα με το τι θα πουν τα κανάλια την επομένη των εκλογών), επειδή είναι υποψήφιοι του τάδε κόμματος. Τι νόημα έχει η ψήφος με κομματικά κριτήρια έτσι κι αλλιώς; Πιο λογικό δεν είναι να ψηφίζει κανείς τον "καλύτερο" άνθρωπο για τη δουλειά; Λέω εγώ τώρα...

(On a side note, και πολύ το άργησες το moderation OldBoy.)

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home