Δευτέρα, Ιουλίου 12, 2010

Η εντύπωση

Η Ισπανία βάζει γκολ στο τέλος της παράτασης. Και τη στιγμή εκείνη μπορείς να διηγηθείς ένα εκατομμύριο διαφορετικές συναρπαστικές ιστορίες· ιστορίες για λαούς, ιστορίες για Ινιέστες, ιστορίες για τη φύση του ποδοσφαίρου· ιστορίες γενικά. Είναι τελικός του μουντιάλ, είναι μια στιγμή ανάτασης, είναι μια στιγμή που θα μείνει στο μυαλό.
Οπότε το θέμα δεν είναι ότι «η εντύπωσή σου» πως το γκολ είναι οφσάιντ είναι για τα πανηγύρια. Το θέμα είναι ότι αφήνεις «την εντύπωσή σου» να λερώσει εκείνη ακριβώς τη στιγμή, το θέμα είναι ότι αφήνεις στην άκρη το γεγονός και μας μιλάς για τις καραγκιόζικες εντυπώσεις σου, το θέμα είναι ότι τη στιγμή εκείνη το πρώτο που βρίσκεις να πεις είναι για τον επόπτη που πάει προς τη σέντρα, το θέμα είναι ότι όλη η υφήλιος κοιτάζει τους Ισπανούς που γίνονται ένα κουβάρι και εσύ κοιτάζεις τον επόπτη.
Κι έτσι σαν τους μαλάκες και εμείς, αντί να χαρούμε το γκολ όπως του πρέπει, αντί να μας συγκινήσει όπως του πρέπει, περιμένουμε να δούμε το ριπλέι για να διαπιστώσουμε εάν ο επόπτης κατέστρεψε ένα παγκόσμιο κύπελλο. Ανακουφισμένοι διαπιστώνουμε ότι τα μάτια μας δεν έκαναν πουλάκια και ότι δεν το κατέστρεψε, ανακουφισμένοι διαπιστώνουμε ότι το μόνο που καταστράφηκε ήταν η ελληνική εκδοχή του γκολ που έδωσε το παγκόσμιο κύπελλο· μικρό το κακό, τόσες και τόσες ελληνικές εκδοχές της πραγματικότητας έχουν καταστραφεί.
Αυτή η χώρα είναι ένα απέραντο θεοφιλοπουλάδικο.

34 Comments:

At 7/12/2010 01:41:00 π.μ., Anonymous rogerios said...

Πέστα χρυσόστομε!
[σε κάποιες περιπτώσεις ο εκπατρισμός έχει και θετικά αποτελέσματα: χαίρομαι ιδιαιτέρως που δεν παρακολουθώ τους αγώνες με ελληνική περιγραφή].

Α, ναι. Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει το κλισέ με τους "βρόμικους Λατινοαμερικάνους" και τα λοιπά κατάλοιπα ρατσιστικής νοοτροπίας αποικιοκρατικού τύπου. Πιο αντιαθλητική ομάδα από τη φετινή Ολλανδία δεν έχει υπάρξει σε ΠΚ. Αν ο ανεπαρκέστατος Άγγλος διαιτητής εφήρμοζε τους κανονισμούς οι Οράνιε θα έπαιζαν με 8 από το α΄ ημίχρονο (Φ. Πέρσι με 2 κίτρινες, Φ. Μπόμμελ και Ντε Γιονκ με απευθείας κόκκινη - εδώ που τα λέμε είναι απίστευτο που ο Μπρους Λη των Οράνιε τελείωσε το παιχνίδι).

 
At 7/12/2010 01:44:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Έτσι. Τέτοιο βρώμικο παιχνίδι είχα δεκαετίες να δω. Από το πρώτο λεπτό ο Φαν Πέρσι έδωσε στην ψύχρα το μήνυμα. Έλεγαν ότι ο Μουρίνιο απέκλεισε την Μπαρτσελόνα με κατενάτσιο, ωστόσο δεν την έπαιξε βρώμικα. Όπως και η Εθνική μας όσο αντιποδόσφαιρο κι αν έχει παίξει, βρώμικα δεν έχει παίξει. Κρίμα γιατί η Ολλανδία είναι πολύ αγαπητή ομάδα και κρίμα γιατί έχει μερικούς παικταράδες. Τουλάχιστον μετά το τέλος του ματς φέρθηκαν σαν κύριοι. Αλλά τι να το κάνεις.

 
At 7/12/2010 02:11:00 π.μ., Anonymous rogerios said...

Έτσι είναι. Άλλο να παίζεις αμυντικά με βασικό σκοπό να εξουδετερώσεις το παιχνίδι του αντιπάλου σου, κι άλλο να παίζεις εντελώς αντιαθλητικά.
Νομίζω ότι δεν μπορεί να χαίρει ασυλίας μια ομάδα επειδή τη φανέλα της την φόρεσαν κάποτε ο Κρόυφ, ο Νέσκενς, ο Ρεπ, ο Ρένσενμπρινκ ή ο Φ. Μπάστεν. Και κάποτε πρέπει να ανοίξει και η "Μαύρη Βίβλος" των Οράνιε. Το χτεσινό άθλιο θέαμα που προσέφεραν ίσως είναι μια καλή αφορμή.

[κι εγώ λυπάμαι για κάποιους από τους ποδοσφαιριστές της εθνικής Ολλανδίας που δεν τους αξίζει να μείνουν με τη ρετσινιά των μελών μιας αντιαθλητικής ομάδας, π.χ. του Κέυτ ή του Σνάιντερ. Πλην όμως...]

 
At 7/12/2010 02:50:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η Ισπανία υπερτερούσε της Γερμανίας και της Ολλανδίας στην τεχνική, ενώ είχε την ίδια ταχύτητα με αυτές, αλλά και πάικτες μεγάλης αξίας.

Η Ολλανδία δεν είχε την κλάση ούτε το τρομερό πάσινγκ γκέιμ της Ισπανίας.

Τσάβι, Ινιέστα και Βίγια, δεν είχε καμία άλλη ομάδα.

Έπαιξαν σκληρά και αντιαθλητικά, δεν είχαν άλλη επιλογή, οι Ολλανδοί.

Οι Ισπανοί, έδειξαν χαρακτήρα μεγάλης ομάδας με παίκτες, που δεν μπορεί να τους αντιμετωπίσει καμία ομάδα.

Δίκαια το πήραν.
Μ'ένα Ρόμπεν, δεν μπορείς να θέλεις και τη κούπα.

 
At 7/12/2010 03:42:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δίκαια το πήραν. Αλλά τέτοιο βαρετό πράγμα σε τελικό δεν θυμάμαι αν έχω δει ποτέ.
[Θα ήταν δικαιότερο αν έχαναν -ως δια μαγείας- και οι δυο και το κύπελλο πήγαινε στον Κασίγιας!]

 
At 7/12/2010 07:33:00 π.μ., Blogger Rodia said...

Τελικα, μονο στο μικρο τελικο βλεπει κανεις ποδοσφαιρο και οχι κλοτσοπατιναδες.

 
At 7/12/2010 09:14:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και πάνω που είχα αρχίσει να συνηθίζω τις βουβουζέλες, ρε πούστη μου...

Δεν κατάλαβα ποτέ μου γιατί χρειαζόμαστε εκφωνητές ινστρούχτορες της εξουσίας να μας σιγοντάρουν τη σκέψη και το συναίσθημα και να «λεκιάζουν» το θέαμα με τις ασυναρτησίες και τις αγριοφωνάρες τους. Όπως δεν κατάλαβα ποτέ μου γιατί χρειαζόμαστε μουσική υπόκρουση στις ταινίες. Δεν χρειάζομαι κανέναν να μου υποδείξει τι θα νιώσω και πως θα σκεφτώ.

Το δε παιχνίδι ήταν άθλιο. Μου θύμισε την ταινία Victory (1981) του John Huston με τους ναζί. Για μένα ο τελικός ήταν αυτός μεταξύ Ισπανίας και Γερμανίας. Φέτος μάλιστα έκανα ένα πείραμα. Από το ένα αυτί άκουγα τον εκφωνητή της τηλεόρασης και από το άλλο του ραδιοφώνου. Προς μεγάλη μου έκπληξη, ούτε χρονοκαθυστέρη υπήρχε ούτε ήταν δύσκολο να παρακολουθώ και τους δυο.

Στην ουσία βέβαια όλα είναι τρίχες. Αφιόνι. Τα έλεγε θυμάμαι και ο Ουμπέρτο Έκο ότι έχουμε καταντήσει μια κοινωνία ανθρώπων που αποθεώνουμε το μάτι. Δεν συμμετέχουμε, μόνο παίρνουμε μάτι. Κανονικά δε θα έπρεπε καν να υπάρχουν όμιλοι, κατηγορίες, διακρίσεις κουλουπού κουλουπού. Όλο αυτό έχει καταντήσει ένα πανηγύρι με σκοπό τη διαφήμιση πολυεθνικών. Η μπάλα άξιζε μόνο όταν έπαιζα μικρός στην πλατεία με τους συμμαθητές μου και μάτωνα τα γόνατα.

Οι περισσότερες γυναίκες εντωμεταξύ δεν καταλαβαίνουν χριστό. Το βλέπουν όπως εγώ το τέννις. Κοιτάνε τα κορμιά, τις φανέλες, τα χρώματα...

Τι να πεις, the break is over, πίσω στη μιζέρια.

 
At 7/12/2010 09:16:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ρε συ Rodia, τι δουλειά κάνεις και έχεις τόσο ελεύθερο χρόνο; 24 ώρες το 24ωρο στο ίντερνετ είσαι;

 
At 7/12/2010 10:10:00 π.μ., Blogger PENEMA said...

O Αλέκος (Θεοφιλόπουλος)προέρχεται απο ενα χώρο -την ΕΡΤ- με πολύ υψηλές απαιτήσεις και ως εκ τούτου δεν ήταν δυνατό να ικανοποιηθεί με το θεαμα που του προσεφερε ο ΒΙΓΙΑ και ο Ινιεστα.... Εγω βεβαια θαυμαζα ολες τις επιλογες των παικτων αυτης της τεραστιας σχολης. Μονο τα κοντρολ της μπαλας να προσεχε κανεις εαν ξερει λιγη Μπαλα δεν θα τολμουσε να πει τετοια πραγματα...Ετσι ομως δειχνει λιγο <>

 
At 7/12/2010 10:12:00 π.μ., Blogger PENEMA said...

προσθηκη:<>

 
At 7/12/2010 10:12:00 π.μ., Blogger PENEMA said...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ2" ΥΠΕΡΑΝΩ

 
At 7/12/2010 10:28:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Ελπίζω οι επομένες γενεές να γνωρίσουν καλύτερες περιγραφές αγώνων, και να μην έχουν την τύχη της δικής μας καταραμένης γενιάς. Τον είχα ακούσει στο παιχνίδι της Ισπανίας με την Παραγουάη που προσπαθούσε να μας πείσει, στο τέλος του αγώνα, ότι οι Έλληνες οφείλουν να υποστηρίζουν τους αδύναμους και το καλό ποδόσφαιρο. Αν έχεις το Θεό σου, το καλό ποδόσφαιρο της Παραγουάης έναντι της Ισπανίας!

Εντωμεταξύ, μήπως να ενημερώσει κάποιος τους Ινιέστα και Τσάβι, για τον δημόσιο χαρακτηρισμό "θαυματουργά ανθρωπάκια", μπας και προβούν σε καμιά μήνυση και γλυτώσουμε;

 
At 7/12/2010 10:33:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τι ξεστόμιζε ο άσχετος... Ελάχιστη ανθολογία:

--Ο Τσάβι σήμερα δεν έχει πάρει πολλές προσπάθειες (!!!)

--Ο Πικέτ δεν κατεβαίνει... (κάθε φορά, από τις δεκάδες, που ο αμυντικός Πικέτ κατέβαινε)

--Δεν έπρεπε να βάλει μέσα τον Χέσους Νάβας... (ο Ν. είχε φτιάξει εν τω μεταξύ τρεις τέσσερις ευκαιρίες και διεμβόλιζε την ολανδική άμυνα από δεξιά)

 
At 7/12/2010 12:15:00 μ.μ., Anonymous Michael_Sc said...

Για να χαιρόμαστε παιδιά… Ο Κασίγιας δίνει on camera φιλί στη μνηστή του – δημοσιογράφο της ισπανικής τηλεόρασης, που έχει έρθει να του πάρει δηλώσεις. Τρελή χαρά τα ισπανάκια. Πανηγύριζαν και στο Σύνταγμα!

 
At 7/12/2010 02:41:00 μ.μ., Blogger Jason said...

Καλυπτόταν ογδονταεννιάμιση μέτρα περίπου.
Είναι απίστευτο ότι πληρώνουμε όλοι μέσω της ΔΕΗ εδώ και 25 χρόνια το Θεοφιλόπουλο.

 
At 7/12/2010 03:05:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Τον είχα ακούσει στο παιχνίδι της Ισπανίας με την Παραγουάη που προσπαθούσε να μας πείσει, στο τέλος του αγώνα, ότι οι Έλληνες οφείλουν να υποστηρίζουν τους αδύναμους και το καλό ποδόσφαιρο"
Παρότι μου άρεσε η Παραγουάη με την Ισπανία το συγκεκριμένο σχόλιο ήταν ηλίθιο. Προαποφάσισε ποιοί παίζουν καλό ποδόσφαιρο και όρισε με ποιούς "οφείλουμε" να είμαστε -ως... Έλληνες!
Δυστυχώς δεν το είπε στο τέλος, αλλά από το πρώτο ημίχρονο. Δεν έβρισκε τίποτα καλό στο παιχνίδι των Ισπανών και χαιρόταν να το δείχνει.

 
At 7/12/2010 05:14:00 μ.μ., Blogger LeftG700 said...

Φίλε Old Boy,


Το γκολ όντως ήταν κανονικότατο. Το ποστ όμως είναι οφσάιντ, από 'δω ίσαμε το Γιοχάνεσμπουργκ!

Πολλά θα μπορούσε να καταμαρτυρήσει κανείς στον Θεοφιλόπουλο (ο nikoxy θυμίζει τα πιο χοντρά). Αλλά εσύ τι ακριβώς του καταμαρτυρείς; Ό,τι σχημάτισε μια λάθος εντύπωση από αυτές που σχηματίζουμε χιλιάδες θεατές σε χιλιάδες αγώνες; Ή ότι έσπευσε να ενημερώσει για το ότι ο επόπτης φεύγει για τη σέντρα;

Φίλε Old Boy, άλλο old boy, κι άλλο ...γεροντοκόρος!


Τα λέμε

 
At 7/12/2010 05:54:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Αλλά τέτοιο βαρετό πράγμα σε τελικό δεν θυμάμαι αν έχω δει ποτέ».
Το 94 Βραζιλία - Ιταλία ήταν πολύ πιο βαρετός νομίζω, Αerosol.

 
At 7/12/2010 06:01:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Όπως δεν κατάλαβα ποτέ μου γιατί χρειαζόμαστε μουσική υπόκρουση στις ταινίες. Δεν χρειάζομαι κανέναν να μου υποδείξει τι θα νιώσω και πως θα σκεφτώ».
Ε καλά, δεν είναι το ίδιο. Η μουσική είναι αναπόσπαστο τμήμα των ταινιών, όχι επεξηγηματικό πρόσθετο. Όσο για την περιγραφή, αν είναι σωστή, μπορεί να ανεβάσει την ένταση της συγκίνησης και να σου κάνει ακόμη καλύτερο το ματς που παρακολουθείς. Δυστυχώς συνήθως συμβαίνει το αντίθετο.
Με τα υπόλοιπα που λες, για αφιόνι, παθητικό θέαμα, πολυεθνικές κλπ, διαφωνώ από πολύ έως εντελώς.

 
At 7/12/2010 06:04:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Μichael Sc, το έχω δει από χθες το βίντεο και με γαργαλάει να το ποστάρω ;)

 
At 7/12/2010 06:12:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Vlemma, αυτό με τον Νάβας ήταν το κερασάκι στην τούρτα, γιατί δεν έφτανε που έβγαλε τον Ντελ Μπόσκε μαλάκα όταν έκανε την αλλαγή, αλλά όπως σωστά λες ο Νάβας τους έκανε άνω κάτω και ο Αλέκος επέμενε στην αρχική του εκτίμηση. Προπονητής, Διαιτητής, τα πάντα πληρών.
Πρώην ΑΦ, είχε προηγηθεί ο χαρακτηρισμός των παικτών της Αργεντινής στον πρώτο γύρο. Εκείνοι ήταν «απίθανα μικρά ανθρωπάκια». Ο Γκιούλιβερ Αλέκος, ο γίγας Αλέκος κοιτάζει με θαυμασμό τους κοντοστούπηδες λατίνους μπαλαδόρους σε ένα άθλημα που διαχρονικά κυριαρχούσαν οι Κράουτς αυτής της γης ;)

 
At 7/12/2010 06:23:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

LeftG700, το κακό είναι ότι το ξεκαθαρίζω στο ποστ μου. Το ξεκαθαρίζω δηλαδή ότι το θέμα δεν είναι η λάθος εκτίμηση μόνη της. Το ξεκαθαρίζω ότι το θέμα είναι ότι ΑΥΤΗ Η ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΜΟΝΟΠΩΛΗΣΕ ΤΙΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΚΟΛ. Δεν ακούγαμε για την Ισπανία που πήγαινε να πάρει και το μουντιάλ μετά το γιούρο, δεν ακούγαμε για τον Ινιέστα που καθάρισε στο τέλος όπως είχε καθαρίσει πέρσι στο τέλος στον ημιτελικό Τσέλσι - Μπαρτσελόνα, δεν ακούγαμε για τη δικαίωση του Ισπανικού ποδοσφαίρου, δεν ακούγαμε ένα σωρό πιθανά πράγματα που θα μπορούσαμε να ακούμε και ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΗΤΑΝ Η ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΓΚΟΛ ΕΙΝΑΙ ΟΦΣΑΪΝΤΑ. Και περιμέναμε λοιπόν να σταματήσουν οι πανηγυρισμοί, περιμέναμε με αγωνία να κοπούν αυτές οι μοναδικές στιγμές για να δούμε στο ριπλέι αν είχε δίκιο και αν το μουντιάλ είχε γαμηθεί ανεπανόρθωτα.
Ο Θεοφιλόπουλος πήγε εκεί ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΣΕΙ ΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΣΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ. ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΕΓΡΑΦΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ (ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΜΠΕΙ ΓΚΟΛ) ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΓΚΟΛ ΚΑΚΩΣ ΜΕΤΡΗΣΕ.
Οπότε διαφωνώ παντελώς με όσα λες για τον γεροντοκορισμό μου. Εσύ με μια πίτσα και τους φίλους σου μπορείτε μπροστά στην τηλεόραση να έχετε ό,τι εντύπωση έχετε, σωστή ή λάθος για τη φάση. Το ίδιο και εγώ με τους δικούς μου. Ούτε εμένα ούτε εσένα μας ακούει όλη η Ελλάδα όμως. Θα μπορούσε να περιγράψει το γκολ, τις στιγμές, να περιγράψει εκείνο που συμβαίνει στο γήπεδο και να πει παράλληλα ότι έχει αμφιβολία για το γκολ. Αυτός έπαψε να περιγράφει οτιδήποτε άλλο και μας περιέγραφε την εντύπωσή του. Δεν μετέδιδε όμως Πανιώνιος - Λάρισα. Η στιγμή πήγε, πέρασε, την βρώμισε.
Αν διαφωνείς σε κάτι από αυτά που λέω σε παρακαλώ να μου το πεις. Ειδάλλως θα σε παρακαλέσω το ποστ μου να μετρήσει και να μην είναι οφσάιντ από εδώ ως το Γιοχάνεσμπουργκ.

 
At 7/12/2010 06:26:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΟΒ, αμα σε γαργαλάει άστο, με ρέγουλο, μόνο αν έχεις κάτι σημαντικό που συνήθως δεν έχεις

 
At 7/12/2010 07:55:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος Πολίτης said...

Είναι γελείος ο Θεοφιλόπουλος.
Είναι κατάντια που μετέδωσε αυτός το τελικό του Μουντιάλ. Θα μπορούσε κάλλιστα να τον μεταδώσει ένας άγνωστος σχετικά εκφωνιτής που να έχει κάποια στοιχειώδη σοβαρότητα.

Τι να πει κανείς για τα τρισάθλια αστεία του...

"Οποιος άφησε το μελίσσι ελεύθερο θα τιμωρηθεί..." για τις βουβουζέλες και καλά...

"Ο Τσάβι σημάδευει κάποιους Ολλανδούς στην εξέδρα γιατί υποστηρίζουν την ομάδα τους..."

Η μαλακία που τον δέρνει φάνηκε βέβαια στη φάση του γκολ. Ποιος του είπε του μαλάκα να εκφράζει τη πρώτη του εντύπωση για μια φάση. Αλλά τι να πεις...
Ελληνικό δημόσιο είναι αυτό.

 
At 7/12/2010 08:20:00 μ.μ., Blogger PENEMA said...

Ο Ινιεστα και ο Τσαβι ειναι τεραστιοι παικτες μιας ομαδας που δικαια κατεκτησε αυτην την κορυφη.. Το εδειξαν και στον τελικο παρα το αντιαθλητικοτατο παιχνιδι της Ολλανδιας. Ο ...Αλεκος ενας κλασικος δημοσιος υπαληλος οχι μονο δεν μπορει να καταλαβει την ποιοτητα του ποδοσφαιρου που παιζουν στην καθε στιγμη που ερχονται σε επαφη με την μπαλλα αλλα νομιζει πως ανεβαινει με την προσπαθεια του να υποτιμησει τετοιους παικτες.! Δεν πιστευω πως πουθενα στον κοσμο ουτε στην Ολλανδια θα υπηρξαν τετοιες εκτιμισεις..(π.χ οτι ο Ινιεστα ηταν κακιστος,επρεπε να αντικατασταθει, μονο στο γκολ φανηκε κλπ)...

 
At 7/12/2010 08:55:00 μ.μ., Anonymous Θωμάς said...

Έχω ακούσει τον Θεοφιλόπουλο να δηλώνει πως δεν πρόκειται να ξαναμεταδώσει ποδόσφαιρο ή Μουντιάλ (γι' αυτό δεν είμαι σίγουρος). Δεν καταλαβαίνω τι συνέβη και άλλαξε την απόφασή του. Μήπως οι θαυμαστές του έστειλαν επιστολές διαμαρτυρίας;
Και κάτι άλλο. Όχι μόνο δεν ήταν οφσάιντ αλλά ήταν και δύο μέτρα πίσω ο άνθρωπος! Δε μιλάμε δηλαδή για μια αμφισβητούμενη φάση.

 
At 7/12/2010 10:35:00 μ.μ., Anonymous nestorpatou said...

θα ρωτήσω κάτι που ίσως να είναι και ολίγον τι χαζό...
δεν είδα τον αγώνα
είδα καποιες φάσεις μετά την λήξη του αγώνα
μετά άκουσα και κάτι πέρι οφσάιντ, που τελικά δεν ήταν

ο σκόρερ του γκολ σίγουρα δεν ήταν οφσάιντ

κάποια δευτερόλεπτα πριν όμως,
ο παίκτης που έδωσε την τελική πάσα στον σκόρερ
δεν ήταν σε θέση οφσάιντ όταν έπαιρνε την πάσα (από άλλον);
και αν ναι, δεν μετράει επειδή δεν έβαλε αυτός το γκολ;

μια φορά είδα την φάση και είχα μείνει με αυτή την εντύπωση

 
At 7/12/2010 11:51:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Nestorpatou, όχι ούτε αυτός ήταν οφσάιντ, ούτε κατά διάνοια.

 
At 7/13/2010 01:40:00 π.μ., Blogger LeftG700 said...

Φίλε Old Boy,


Δεν χρειάζεται να μας παρακαλέσεις για να σου πούμε τις διαφωνίες μας. Συζήτηση ήρθαμε να κάνουμε, όχι να πετάξουμε την «εξυπνάδα» μας, να «πουλήσουμε μούρη» και να την κάνουμε «θριαμβευτικά»! Λοιπόν, άκου ποιες είναι οι διαφωνίες μας. Οι οποίες, βέβαια, —είναι αυτονόητο, αλλά ας το πούμε— πηγάζουν από υποκειμενικές απόψεις σχετικά με την αναμετάδοση ποδοσφαιρικών αγώνων.

Ο Θεοφιλόπουλος δεν έχει τα προσόντα. Ιδίως δεν έχει τα προσόντα για να αναμεταδίδει μεγάλα παιχνίδια όπως ο Τελικός ενός Μουντιάλ. Αυτό δεν το αμφισβητούμε και νομίζουμε ότι ήταν φανερό από το πρώτο μας σχόλιο.

Γιατί δεν έχει τα προσόντα; Όχι! Γιατί δεν ξέρει να «βλέπει» ποδόσφαιρο. Κι αφού δεν ξέρει να βλέπει τι να μεταδώσει;

Από πού αποδεικνύεται ότι δεν ξέρει να βλέπει; Από το γεγονός ότι είχε την εντύπωση πως το γκολ του Ινιέστα ήταν οφσάιντ; Ούτε κατά διάνοια! Αυτή την εντύπωση μπορεί να την είχαν πολλοί —και σίγουρα την είχαν όλοι όσοι είχαν παίξει στο στοίχημα Ολλανδία, για να μη μιλήσουμε για τους ίδιους τους Ολλανδούς θεατές!

Να λοιπόν η πρώτη διαφωνία: εντοπίζεται στο γεγονός που αποδεικνύει την ακαταλληλότητα του Θεοφιλόπουλου. Εσύ εστίασες στο ότι «είχε λανθασμένη εντύπωση». Σε ένα απόλυτα συγγνωστό λάθος μ’ άλλα λόγια. Εμείς εστιάζουμε σε ένα απόλυτα ασυγχώρητο: στο ότι δεν ξέρει να «βλέπει».

Λες ότι κατέστρεψε τη μαγεία του γκολ. Κολοκύθια μετά ριγάνεως! Οι ποδοσφαιρόφιλοι τηλεθεατές, κατά συντριπτικό ποσοστό, πάντα περιμένουν να δουν το ριπλέι σε τέτοιες περιπτώσεις, όπου υπάρχει η πιθανότητα του λάθους. Είτε για να βεβαιωθούν ότι το γκολ μετράει, αν το έχει βάλει η ομάδα τους, είτε επειδή τρέφουν ελπίδες ακύρωσης (ή αδικίας), αν είναι η δική τους που το έχει «φάει».

Πάμε στη δεύτερη διαφωνία: «ο επόπτης πάει στη σέντρα». Καλώς το είπε. Ενημέρωση ήταν. Και μάλιστα ενημέρωση άσχετη με τη δική του εντύπωση. Γιατί, (δεν παίρνουμε όρκο, αλλά αυτό μας έχει μείνει) οι Ολλανδοί έτρεξαν προς τον διαιτητή. Δεν έπρεπε να μας πει κάτι που δεν μπορούσαμε να δούμε εμείς; Από ποιον κανόνα βγαίνει αυτό και δεν τον έχουμε πάρει χαμπάρι; Και πάμε στην τρίτη και τελευταία διαφωνία.

Δεν ξέρουμε πώς θέλεις εσύ τον σπορτκάστερ. Με την έννοια ότι δεν έχουμε διαβάσει κάτι δικό σου σχετικό με αυτό το ζήτημα, όπου το ξεκαθαρίζεις με το νι και με το σίγμα. Εικάζουμε όμως από τα συμφραζόμενα ότι τον θέλεις να πηγαίνει by the profound facts (or by the «official» facts), κόντρα στην εντύπωση που έχει, σωστή ή λανθασμένη, αδιάφορο. Πέρα από το εφικτό ή ανέφικτο της επιθυμίας σου, θα θέλαμε να σου πούμε το εξής:

Σύμφωνα με τα official» facts, το γκολ με «το χέρι του Θεού» π.χ. ήταν γκολάρα (ή μάλλον Θεϊκό!). Πειράζει που εμείς το φτύνουμε; Και πειράζει που, αν ήταν στο χέρι μας, θα κόβαμε «το χέρι του Θεού» από τη ρίζα του;

Θα έλεγες για το «Θεϊκό» γκολ όσα είπες για το γκολ του Ινιέστα;


Τα λέμε

 
At 7/13/2010 02:29:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Oκ, ευχαριστώ για την απάντηση και καταγράφηκαν οι απόλυτα σεβαστές αντιρρήσεις σας.
Μερικές παρατηρήσεις μόνο:
- από ό,τι φαίνεται μόνο ένας Ολλανδός σηκώνει το χέρι του για οφσάιντ και αυτό στιγμιαία.
- η περιγραφή δεν έμεινε στο ο επόπτης πάει προς τη σέντρα, άρα γκολ, άρα η Ισπανία προηγείται κλπ, η περιγραφή ήταν ο επόπτης πάει προς τη σέντρα, έχω την εντύπωση πως το γκολ είναι οφσάιντ κλπ κλπ, με την εντύπωση να μένει το μοναδικό περιγραφής σημείο
- αυτό που λέτε για τους θεατές που περιμένουν να δουν το ριπλέι είναι η πλήρης διαστροφή του νοήματος του ποδοσφαίρου, μια διαστροφή στην οποία εδώ στην Ελλάδα διαπρέπουμε (χωρίς όμως να αμφισβητώ ότι θα συμβαίνει και αλλού): πρόκειται για τη διαστροφή σύμφωνα με την οποία κάθε φάση είναι οιονεί αμφισβητούμενη, ύποπτη, κάθε φάση τελικά γίνεται για να δούμε στο ριπλέι αν σφύριξε σωστά ή λάθος ο διαιτητής
- αυτή είναι μια διαστροφή που μπορεί να έχω κι εγώ, αλλά αν φάει γκολ ο Παναθηναϊκός ας πούμε. Όχι σε ένα τελικό μουντιάλ. Και αυτή είναι μια βασική ένσταση μου: ήταν η στιγμή και το γκολ διαφορετικό από τα συνήθη για να έχει και αυτό τη συνήθη αντιμετώπιση.

Όσο για το γκολ του Μαραντόνα είναι ένα από τα ιστορικότερα γκολ στην ιστορία του ποδοσφαίρου. Σε συνδυασμό δε με το άλλο γκολ του στον ίδιο αγώνα είναι σίγουρα το ιστορικότερο δίδυμο γκολ σε ένα ματς. Οπότε εγώ δεν θα το έκοβα από τη ρίζα του, θα το σφύριζα μεν αν ήμουν διαιτητής και το έβλεπα, αλλά αφού δεν είμαι διαιτητής δεν μπορώ να παραγνωρίσω ότι αυτά τα δύο γκολ είναι μια ανεπανάληπτη ποδοσφαιρική ιστορία, φώκλαντς ινκλούντιντ :)

 
At 7/13/2010 03:02:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Το 94 Βραζιλία - Ιταλία ήταν πολύ πιο βαρετός νομίζω"
Πιθανόν να έχεις δίκιο. Το ότι αγαπώ την Βραζιλία (ακόμα και τη σούπα του '94) και μου τη σπάει η Ιταλία, επηρέασε το πώς εζησα εκείνο τον αγώνα.

 
At 7/13/2010 11:46:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

Εμένα μια χαρά μου φάνηκε το παιχνίδι, για τελικός, με ένταση, βια, τραγωδία και λύτρωση και απ'όλα. Έτσι έπρεπε να είχε τελειώσει κι ο προηγούμενος (αν αυτή η καταραμένη κεφαλιά του Ζιζού είχε πάει λίγο πιο κάτω απ'το οριζόντιο).

Η περιγραφή ήταν στην ελβετική διάλεκτο των γερμανικών (στο bbc κόλαγε η εικόνα).

 
At 7/13/2010 04:28:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Noμίζω το πρώτο ημίχρονο ήταν πολύ κακό ελέω της απροσδόκητης κλωτσοκαταιγίδας. Το δεύτερο και η παράταση ήταν κλάσεις καλύτερα.

 
At 7/14/2010 12:39:00 μ.μ., Blogger PENEMA said...

Ο τελικος ηταν κατα τη γνωμη μου παρα πολυ καλος. Στο πρωτο ημιχρονο οταν η καμερα γυρω στο 20 εδειξε τον Ρομπεν απο κοντα αναλογιστικα πως δεν ειχε παρει μπαλα εως τοτε.Δεν ειχαν αλλαξει μπαλια..Εκει ξεκινησε κατι απο πολεμικες Τεχνες για να μπορεσουν να παρουν την μπαλα απο τους Ισπανους...ο Τελικος μονο ανταξιος του Αλεκου δεν ηταν...

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home