(εκατέρωθεν)
Πριν λίγο καιρό ήταν μια ραδιοφωνική διαφήμιση (δεν θυμάμαι τίνος προϊόντος) που έκανε πλάκα με κάποιον ποιητή ή εν πάση περιπτώσει κάποιον που απήγγειλε ποιήματα σε εκδήλωση. Δύο τύποι μιλούσαν την ώρα της απαγγελίας, μια κυρία ενοχλημένη τους είπε να σωπάσουν και αγανακτισμένος ο ένας τύπος της απαντούσε ότι έχουν φάει τόση ώρα στην μάπα τον ποιητή και ότι είναι ώρα να σωπάσει αυτός. Δεν έλεγε αυτά ακριβώς δηλαδή, αλλά αυτό ήταν το νόημα.
Σήμερα ακούω μια άλλη ραδιοφωνική διαφήμιση που κάνει πλάκα με κάποιον κριτικό κινηματογράφου που τα λέει κουλτουριάρικα.
Και εντάξει, προφανώς ουδείς είναι υπεράνω διακωμώδησης και προφανώς καλό είναι και να χαλαρώνουμε και να γελάμε με την καρδιά μας αν το αστείο είναι πετυχημένο.
Και εντάξει, εξίσου προφανώς δεν πρέπει να τα παίρνουμε όλα τοις μετρητοίς ή να σπεύδουμε να κάνουμε αβάσιμες γενικεύσεις.
Και εντάξει, άλλο πράγμα ο απολαυστικός Γιώργος Μιχαλακόπουλος σαν ποιητής Φανφάρας και εντελώς άλλο πράγμα η αλησμόνητη ατάκα του Σωτήρη Κούβελα περί λαπάδων.
Οπότε αφού συνυπολογιστούν όλα αυτά τα εντάξει, εκείνο που με κάνει καχύποπτο με αυτές τις δυο διαφημίσεις (ενδεχομένως άδικα και σίγουρα υπερβολικά), είναι ότι δεν έρχονται σε μια εποχή που έχουμε πήξει στην κουλτούρα (αληθινή ή ψευδεπίγραφη), αλλά σε μια εποχή που έχουν προηγηθεί τα είκοσι χρόνια σκατών, γεγονός που στο δικό μου το μυαλό τις μετατρέπει από εύλογη σάτιρα των θολοκουλτουριάρηδων, σε ύμνο του τρέχοντος πολιτιστικού μοντέλου, ενός μοντέλου που τρέφεται με τα ειδησεογραφικά μπλογκ, ενός μοντέλου που γράφει με τον ανεπανάληπτα ανορθόγραφο τρόπο που γράφει σχόλια ακόμη και σε σοβαρά σάιτ όπως των «Νέων», ενός μοντέλου που είναι απότοκο της προλινκθείσας εικοσαετίας, ενός μοντέλου που μπορεί μεν να γελάσει εξίσου με τον θολοκουλτουριάρη και την ξανθιά που απαντά στην εκπομπή του (υποψήφιου βουλευτή) Γιώργου Λιάγκα ότι η Μέκκα και η Μεδίνα βρίσκονται στην Τσεχία, αλλά τουλάχιστον τη δεύτερη θέλει να την πηδήξει και πριν την πηδήξει να την πάει και στον Ρέμο να διασκεδάσουν, αφού τελικά με αυτήν ταιριάζουν, όχι μόνο σεξουαλικά αλλά και πολιτιστικά.
---
Από τα χαρακτηριστικότερα δείγματα νεοέλληνα που δόξασε η τελευταία εικοσαετία είναι ο Αλέξης Κούγιας. Ο Κούγιας δεν είναι παθογένεια της εικοσαετίας, αντίθετα είναι μια από τις πιο λαμπρές της πολαρόιντ. Και υπό αυτήν την -μεταφορική- έννοια, κάθε δίκη στην οποία συμμετέχει είναι καταδικασμένη αργά ή γρήγορα να διακριθεί από ένα έλλειμμα ουσιαστικής νομιμοποίησης, αλλάζοντας ρότα, εκφυλιζόμενη σε κάτι άλλο από αυτό που θα έπρεπε θεωρητικά να είναι, εκχυδαϊζόμενη. Το ότι όλα αυτά μπορούν συχνά να αποβαίνουν σε όφελος των πελατών του, αυτό ναι, συνιστά παθογένεια του δικαστικού συστήματος, κάθε δικαστικού συστήματος που έχοντας αναγκαστικά σαν πρώτη ύλη του τον τύπο (μην διαθέτοντας άλλο, ασφαλέστερο μέτρο προστασίας της ουσίας), επιτρέπει την κατάχρησή του, τη διαστρέβλωσή του, την μετατροπή του από ασπίδα της ουσίας, σε όπλο που στρέφεται εναντίον της.
Όλα αυτά τα λέω για να πω, ότι ακόμα και αν πρέπει να δεχθείς τις επιθέσεις του Κούγια όταν καταθέτεις, ακόμα και αν είσαι 17 χρονών (και δεν έχεις απλώς όλες τις δικαιολογίες του κόσμου στο να ψάχνεις μέσα σου το σωστό και το λάθος, αλλά είναι επαινετό το να τα ψάχνεις, πρέπει να τα ψάχνεις),
θεωρώ εντελώς απογοητευτικό να λες ότι «δεν με απασχολεί ούτε στο ελάχιστο η έκβαση της δίκης. Θεωρώ, ως πολιτική μου επιλογή, να μην εμφανίζομαι στις στιγμές που ορίζουν οι θεσμοί, αλλά να διαμορφώνω εγώ ο ίδιος τα δικά μου πλαίσια στα οποία θα εκφράσω την αντίληψή μου».
---
Και απεξαρτώντας το πλήρως από τον συγκεκριμένο 17χρονο ως άτομο και χρησιμοποιώντας το σαν γενικό παράδειγμα, νομίζω ότι
μπρος συναντάμε τον γκρεμό του να μην μας απασχολεί στο ελάχιστο η έκβαση της κάθε λογής κρίσης, θεσμικής ή ατομικής, του να μην μας απασχολεί στο ελάχιστο η έκβαση της κάθε δίκης, αφού όλα τα έχουμε δικάσει στο μυαλό μας, αφού μας κρίνουμε μόνο εμείς και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν άλλον να μας κρίνει,
και πίσω το ρέμα των είκοσι χρόνων σκατών, ξανθιών, Κούγιων, Λιάγκων, Τράγκων.
---
Το πίσω μας ρέμα μάς έφερε ενώπιον της χρεοκοπίας και η εμπρός μας έλλειψη εναλλακτικής πλην του γκρεμού τρομάζει περισσότερο από αυτήν καθαυτήν την χρεοκοπία.
Μπορείς να εικάσεις ότι και το ρέμα και ο γκρεμός είναι κατά κάποιο τρόπο παιδιά της καλοπέρασης που πήραν αντίθετους δρόμους.
Ίσως η επερχόμενη κακοπέραση να φέρει λιγότερες διαφημίσεις και περισσότερα μη θολά ποιήματα, ίσως όταν όλοι οι οικονομικοί δείκτες καταρρεύσουν και γκρεμιστούν να ξαναβρούμε έναν τρόπο λιγότερο απεχθή από τον (εκατέρωθεν) απεχθή τωρινό.
46 Comments:
old boy,αν εχεις την καλοσηνη ενημερωσε μας τι ωρα ακριβως ο μοντελοπνιχτης θα σου στειλη Εξωδηκο.Τα στοιχηματα παιζουν απο τωρα....
Εξαιρετικά εύστοχες οι παρατηρήσεις σου, τόσο για τον εσμό των μεγαλο-τίποτα (που έχει πολύ μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τη σημερινή κατάσταση της χώρας, κατά την άποψη μου), όσο και αυτές για τη δίκη.
Υ.Γ. Αυτή η τάση στις διαφημίσεις συμπλέει πολύ, το τελευταίο διάστημα, με τα "20 χρόνια σκατά", όπως τα αποκαλείς. Διάφορα δείγματα, από την ατάκα "σταθερόόο; Υπάρχει σταθερόο;", μέχρι τον τύπο που εμφανίζεται υστερικός ζοχάδας, όταν ζητάει να μην παίζουν ρακέτες πάνω από το κεφάλι του ή να μη του σερβίρουν προκάτ πατάτες - με υπέρτατο σλόγκαν το "χαλάρωσε"...
Υπάρχουν οι εναλλακτικές, προς τα μπροστά, προς τα πίσω -αναλόγως της οπτικής γωνίας. Υπάρχει όμως και ο ευθύς, ο ίσιος, ο σταθερός δρόμος, δυσκολότερος ίσως.
"There are many ways of going forward, but only one way of standing still."
οι διαφημισεις ειναι ο καθρεπτης της εποχης μας
τι σου κανει εντυπωση?
ωραια τα γραφεις
by the way
K βεβαια ειναι απογοητευτικο να λεει ενα παιδι 17 ετων αυτα τα πραγματα,αλλα την απαντηση τη δινεις μονος σου λεγοντας
"Το ότι όλα αυτά μπορούν συχνά να αποβαίνουν σε όφελος των πελατών του, αυτό ναι, συνιστά παθογένεια του δικαστικού συστήματος"
Δηλαδη,εχουμε ενα δικαστικο συστημα στο οποιο,ανθρωποι,οπως ο συγκεκριμενος,μεγαλουργουν
Πως ειναι δυνατον λοιπον το οποιοδηποτε παιδι να εμπιστευτει οποιοδηποτε θεσμο?
Μια ειναι η αληθεια
Οι θεσμοι δε λειτουργουν στην Ελλαδα,δε ξερω κ αν ποτε λειτουργουσαν
Κ αυτο που ερχεται ειναι μια εντελως μηδενιστικη γενια,απαλλαγμενη απο συλλογικα οραματα[η αρνητικη πλευρα]
κ απο αυταπατες[η θετικη]
Ας μη βιαζεται κανεις να κλαψει για αυτο που ερχεται η να χαρει
Εκτος βεβαια αν ερθει καποια πολιτικη οντοτητα για να καλυψει το πολιτικοκοινωνικο κενο,προσφεροντας ενα νεο συλλογικο οραμα
Ηδη ευελπιστω οτι αυτη θα ειναι η Αριστερα,μια Αριστερα βεβαια που εχει πολυ δρομο οχι μονο για να πεισει οσους δε τη συμπαθουνε
αλλα κ για να πεισει 100% ακομα κ τους συμπαθουντες,οπως εμενα
Πολύ καλό κείμενο.
Celin, συμφωνώ μαζί σου σε όλα εκτός απο την τελευταία παράγραφο. Τουλάχιστον με την αριστερά που ξέρουμε και με όποια μετάλλαξή της μπορώ να φανταστώ. Καλό κάνει όμως ν ακούμε και κάποιον σαν εσένα λίγο αισιόδοξο...
jomarch,με την Αριστερα που ηδη γνωριζουμε,ισως οχι
με μια αριστερα οπως αυτη ομως
http://celinathens.blogspot.com/2010_04_01_archive.html
ισως συμφωνησεις κ εσυ κ αρκετοι αλλοι
Αλλωστε ο λογος που στρεφω το βλεμμα μου στην Αριστερα δεν ειναι οτι με εχει πεισει
Αλλα εχω πειστει για κατι αλλο,οτι το ΠασοκουΝουΔου δεν ειναι λυση
Κ οχι απλα δεν ειναι λυση,αλλα ειναι κ επικινδυνο για τον τοπο
Επομενως,στρεφομαι στην Αριστερα οχι τοσο με ελπιδα,αλλα απο απελπισια,γιατι δε μενει κ τιποτα αλλο
προσπαθωντας παραλληλα να διατηρησω καποια ψηγματα ελπιδας γιατι παραφραζοντας το Ντοστογιεφσκυ
"οταν χαθει η ελπιδα,τοτε ολα επιτρεπονται"
δηλαδη,καταστροφη
ούτε διάβολοι, ούτε θεοί οι 17ρηδες
σε 20 χρόνια απο σήμερα οι 17ρηδες της εποχής θα τους ξεφωνίζουν κι αυτούς ως "ξεπουλημένους" και "καναπεδάκηδες"
θλιβερό αλλά -σχεδόν-νομοτελειακό, γι αυτό και θλιβερότερο
Κ.Κ.Μ.
H περίπτωση να είναι η επιστολή γραμμένη από την ασφάλεια πόσο πιθανή σας φαίνεται;
Aνώνυμε, έχω κουραστεί με την εκδοχή της προβοκάτσιας σε κάθε μα κάθε τι που συμβαίνει. Φαντάζομαι ότι αν την είχε γράψει η Ασφάλεια θα είχε αντιδράσει ο ίδιος ή οι γονείς του ή οι δικηγόροι της Πολιτικής Αγωγής. Αν πάντως αποδειχθεί το αντίθετο, σε διαβεβαιώ ότι θα ανακαλέσω και θα επανορθώσω.
Celin, έπρεπε ίσως να το διευκρινίσω καλύτερα: δεν αναφέρομαι ειδικά στο ελληνικό δικαστικό σύστημα. Το πόσο πάσχουν οι θεσμοί στην Ελλάδα είναι πανθομολογούμενο, αλλά όσα γράφω για τη λογική που διαπνέει το σύστημα απονομής της Δικαιοσύνης είναι γενικά και θα μπορούσαν να έχουν εφαρμογή σε ένα σωρό χώρες.
Προκόπη, τον ένα τον ενοχλεί η ρακέτα στην παραλία, τον άλλο τον ενοχλεί η ποιητική εκδήλωση, ίσως θα έπρεπε να αλλάξουν θέση για να στανιάρουν αμοιβαίως ;)
Ο 17άρης είναι μεν ένα χρόνο πριν την "επίσημη" ενηλικίωσή του, αλλά δεν παύει να έχει ορισμένα παιδικά κατάλοιπα.
Το συγκεκριμένο quote που έκανες, που είναι και το ρεζουμέ της επιστολής του, έτρεξε να επικροτήσει αρκετός κόσμος. Οπότε το "παιδί" που πειραματίζεται με τις πράξεις και τις σκέψεις του, αναμένοντας την αντίδραση των "μεγάλων", είναι λογικό να βαυκαλίζεται με οτιδήποτε κατεβάσει το κεφάλι του.
Κάπως έτσι δημιουργούνται οι ακρότητες, και οι απόλυτες θέσεις που διέπουν τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας μας.
Ερώτηση:
Ένα παιδί που μπροστά στους κατηγορούμενους δεν αντέχει την ψυχολογική πίεση και παθαίνει σοκ, πώς γίνεται εν συνεχεία να γράφει μια τέτοια συγκροτημένη επιστολή και να δηλώνει πως είναι ΕΠΙΛΟΓΗ του να μην καταθέσει, όχι για ψυχολογικούς λόγους αλλά για πολιτικούς;;;;;
Όποιος το κατάλαβε ρε παιδιά ας μου πει και μένα.
Oldboy, καθόλου άδικα και υπερβολικά όπως διαλεκτικά το θέτεις.
Συμμερίζομαι απόλυτα την ανάγκη να διασώσουμε την νομιμότητα και την ποίηση, όμως μάλλον σου διαφεύγει κάτι που μάλλον ο 17χρονος μπορεί να δει:
Ο πόλεμος έχει ήδη κηρυχθεί και η γενιά του 17χρονου δεν έχει άλλο χρόνο για την παταγωδώς αποτυχημένη διαχείριση και της νομιμότητας και της ποίησης.
Η ηθική του έρχεται από το μέλλον ενώ η δική σου προσπαθεί να διασώσει οτιδήποτε καλό υπάρχει στο παρόν. Μάλλον μάταια αν μου επιτρέπεις...
celin, πολυ καλό κείμενο αλλα δεν αρκούν αυτά που λές (ακόμα κι αν εισακούονταν, λέμε τώρα) για να μεταλλαχτεί η ελληνική αριστερά τόσο ώστε να αποτελέσει λύση.
δες αυτό το βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=lvEPPsC3Xfs
υποθέτω πως υπάρχει κάποια αριστερα πίσω του σε κάποιο συντονιστικό ρόλο όμως δεν είναι αριστερες αυτές οι εκδηλώσεις, έχουν ένα χαρακτήρα ακομματιστο και εθνικό (η μόνη σημαία είναι η σημαία της χώρας), έτσι δεν είναι; Πρέπει να αρχίσουμε να πεθαίνουμε από την ασιτία για να φτάσουμε σ αυτό;
jomarch καταρχας σε ευχαριστω πολυ που μπηκες στον κοπο να το διαβασεις,σιγουρα δεν αρκουν κ σιγουρα ολα αυτα ειναι θεωρητικολογιες
απαιτουνται πραξεις,οπως αυτες στο βιντεο της Αργεντινης
το ειδα το βιντεο κι ανατριχιασα,δεν ειναι μονο οτι κατεβηκαν στο δρομο,ειδες κ τα προσωπα τους?ορμη,χαρα,ενεργητικοτητα,αλλοι χορευαν,αλλοι τραγουδουσαν,πραγματικη επαναστατικη γιορτη!
το στριφογυριζω στο μυαλο μου τοσην ωρα μηπως βρω κατι να διαφωνησω,αλλα οχι,ετσι ειναι,ο χαρακτηρας των εκδηλωσεων πρεπει να ειναι ακομματιστος
για να ενωνει οσους δυνατον περισσοτερους
Ελληνες κ ξενους που ηρθαν εδω κ βγαζουν τιμια το ψωμι τους
αλλα κ ο συντονιστικος ρολος ειναι απαραιτητος κ επιβεβλημενος
Έχω κι άλλες ερωτήσεις:
Επίσης τί εξυπηρετεί η μη συμμετοχή του στη δίκη;
Γιατί διακαιολογείται από την παρακολούθησή του από την Αστυνομία η άρνησή του να καταθέσει;
Έχει κάποια αιτήματα προκειμένου να εμφανιστεί και να καταθέσει στο δικαστήριο;
Κι αν ναι, ποιά είναι αυτά;
Είναι μια νομική εκβιαστική κίνηση προκειμένου να καταθέσει ως προστατευόμενος μάρτυρας; (δεν τα λέω και καλά τα νομικά, ας βοηθήσει κανένας χριστιανός)
Γιατί δεν είναι προστατευόμενος μάρτυρας ήδη;
Ή είναι και η αστυνομία τον προστατεύει (έστω και από την υπόλοιπη αστυνομία) και δεν τον παρακολουθεί;
Και τέλος (λέμε τώρα), ειλικρινά εσείς πιστεύετε ότι όλα αυτά γίνονται από έναν έφηβο που κάνει του κεφαλιού του κι έχει απογοητευτεί από την κοινωνία κτλ κτλ;
Και μία σημείωση (όχι θα τέλειωνα), εγώ στα δεκαεφτά μου έγραφα κάτι ξεπατικωτούρες του Καργάκου σε δοκιμιακό ύφος για να περάσω στην έκθεση. Μα το θεό πολύ θα ήθελα να γνωρίσω αυτό το παιδί που γράφει έτσι στα δεκαεφτά του. Απαιτώ να κάνει μπλογκ τώρα.
@Celin
"Επομενως,στρεφομαι στην Αριστερα οχι τοσο με ελπιδα,αλλα απο απελπισια,γιατι δε μενει κ τιποτα αλλο..."
Κάποιος πρέπει να σου μιλήσει για τους φιλελεύθερους..
αφου πεθανε ο φιλος του μπροστα στα ματια του οταν ηταν 15 χρονων,
αφου ακολουθησε η εξεγερση του δεκεμβρη οπου οργισμενος αυτος ειδε την οργη των διπλανων του,
αφου ακολουθησε ΟΟΟΟΛΗΗΗ αυτη η αστυνομοκρατια τα τελευταια χρονια,
αφου οι δικαστες και οι ανακριτες φυλακιζουν χωρις στοιχεια, οποιον τους βρωμαει,
αφου εχει δει αστυνομικους να χτυπανε μεχρι να βαρεθουνε συνανθρωπους τους,
και αφου εχει δει τους αστυνομικους να αθωωνονται
αποφασισε να απαρνηθει ολοκληρωτικα το συστημα τους.
οχι γιατι εχει καποια καλυτερη προταση να δωσει, οχι γιατι αυτος ειναι πιο γαμαω απο τους αλλους, αλλα απλα επειδη ειναι 17 χρονω και εχει σιχαθει πραγματικα αυτο που βιωνει τα τελευταια 10 χρονια.
γιατι μπορει καποιοι να περιμενουν απο την δικαιοσυνη καποια πραγματα, αλλα καποιοι αλλοι δεν περιμενοθν πραγματικα τιποτα.
το να μην παραστει στην δικη ειναι μια πολιτικη αποφαση, ενα αποτελεσμα της σαπιλας αυτου του συστηματος, αλλα και μια αρνηση του δικαικου συστηματος τιμωριας και σωφρονισμου. επομενως το να μην παει δεν ειναι απλα μια 17χρονη επιπολαιοτητα. ακομα και αμα παραστει στην δικη, ακομα και αν τιμωρηθει ο κορκονεας, ακομα και αν τιμωρηθει και ο κουγιας, για αυτον οοολα αυτα δεν σημαιννουν τιποτα.
Ανωνυμε των 1 κ 17
κατι γνωριζω κ για τους φιλελευθερους
προφανως εννοεις για την ιδεολογικη σκεψη που στην Ελλαδα την εκφραζουν ο Μανος,ο Ανδριανοπουλος,ο Μανδραβελης κτλ
Συγγνωμη,αλλα τι εφαρμοζεται αυτη τη στιγμη στον Δυτικο-αναπτυγμενο κοσμο κ εχει προκαλεσει αυτες τις κολοσσιαιες ανισοτητες?
Κ ενταξει,δε θα σου μιλησω για την Ελλαδα,γιατι,οπως λενε κ οι φιλελευθεροι εδω δεν εφαρμοζεται καθαροαιμος νεοφιλελευθερισμος αλλα ενα μπασταρδεμενο υβριδιο κρατισμου κ φιλελευθερισμου
Εκει ομως που εφαρμοζεται στεγνα,οπως ας πουμε στην Αμερικη η στην Αγγλια,το θεωρεις πετυχημενο κ δικαιο συστημα?
εχεις πει Αγγλια να δεις τι γινεται?Λονδινο?αν θες μπορω να σου περιγραψω το χαος που επικρατει
Συμφωνω με πολλες απο τις αρχες του πολιτικου σκελους του φιλελευθερισμου
Αλλα το οικονομικο σκελος για μενα εχει ηδη αποτυχει
Κ τωρα η one million dollar question
ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΥ ΤΙ ΠΡΟΤΙΜΑΣ?ΚΟΥΒΑ?ΕΣΣΔ?ΚΙΝΑ?
οχι φυσικα,σαφως κ δεν ειναι το πολιτικο-οικονομικο γιγνεσθαι εκει αξιοζηλευτο
σου παραθετω μια διευθυνση οπου μου φαινεται οτι αρχιζω εκει να βρισκω καποιες απαντησεις
http://radicaldesire.blogspot.com/
Αλλα ακομα τη ψαχνω τη δουλεια
@ανώνυμος 01:22
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σε κάποιες από τις ερωτήσεις.
Δηλάδη πιστεύεις ότι αυτός ο άνθρωπος έχει αποφασίσει να μην συμμετέχει ούτε στο γελοίο εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε στο πανηγύρι της αγοράς εργασίας, σε οτιδήποτε τέλος πάντων έχει να κάνει με το κατεστημένο. Και φυσικά όχι μόνο εδώ αλλά και στο εξωτερικό. Γιατί η σαπίλα των συστημάτων όπως λέει και ο Σελίν από πάνω δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Η ανελευθερία και η ασυδοσία της εξουσίας δεν σταματούν στην Άμφισσα ούτε γεννήθηκαν Μεσσολογγίου και Τζαβέλλα.
Άρα αγαπητέ, μόνο το άμεσο μέλλον θα δείξει τί σημαίνει γι' αυτό το παιδί "πολιτική επιλογή".
Ελπίζω να μην τον δω σε κανένα πανεπιστήμιο του Λονδίνου μαζί με άλλους χιλιάδες έλληνες που πάνε σκάζοντάς τα συνήθως για ένα πιέιτς ντι στον ήλιο, που θα τους εξασφαλίσει (;) μια θέση εργασίας για να μπορούν να δουλεύουν 8 με 10 το βράδυ. Όπως όλοι μας. Γιατί τότε αυτά που λες δεν θα έχουν καμία ισχύ.
Και το μόνο που θα έχει μέινει είναι ένας βασικός μάρτυρας που δεν παρέστη σε μια σημαντική δίκη και που άφησε έναν δηκιγορίσκο να αλλωνίζει, να κάνει το άσπρο μαύρο και να μεταρέπει το οτιδήποτε υπέρ του.
Πολλές φορές δίνουμε άλλα ονόματα σε αυτό που φοβόμαστε.
Πέρα από την πολιτική επιλογή υπάρχει και η Τιμή.
Γι' αυτό ξαναρωτώ μήπως υπάρχει κάποιος άλλος λόγος γι' αυτήν την απόφαση; Κάποιος πιό νομικίστικος, ας πούμε.
Apologia, εμένα δεν πάει σε κάποιον νομικό λόγο ο νους. Να έχει βάλει σάλτσες στην πρώτη κατάθεση του και να φοβάται τώρα τον Κούγια; Δεν ξέρω, αλλά νομίζω ότι το θέμα πρέπει να είναι περίπου όπως δείχνει (κι ας έχει ενδεχομένως υποστεί ενήλικη «επιμέλεια» η επιστολή του).
Raresteak, μακάρι να είναι τα πράγματα όσο αισιόδοξα τα βλέπεις. Και για να μην παρεξηγηθώ, το εννοώ και δεν μιλάω ειρωνικά.
Ανώνυμε των 1:22, σε οποιοδήποτε σύστημα έχει ως τώρα υπάρξει ή σε οποιοδήποτε σύστημα έχει φανταστεί ανθρώπινος νους, η αφαίρεση ζωής δεν περνάει στο ντούκου, αλλά έχει κάποιες βαρύτατες κυρώσεις για αυτόν που την αφαίρεσε. Και σε κάθε μα κάθε σύστημα υπάρχει ένα είδος δίκης. Τα δικαστήρια ούτε χθεσινή εφεύρεση είναι, ούτε έλειψαν από καμία κοινωνία. Αφήνοντας λοιπόν κατά μέρος πολλά κομμάτια από το σχόλιό σου τα οποία προτιμώ να μην σχολιάσω, λέω μόνο το εξής: ακριβώς επειδή σκοτώθηκε μπροστά στα μάτια του ο φίλος του, ακριβώς επειδή στον φίλο του μια ζωή αναλογούσε, ακριβώς επειδή μερικά πράγματα είναι πάνω από ιδεολογίες ή και εφηβικές θολούρες, δεν κολλάει ιδιαίτερα, μάλλον δεν κολλάει καθόλου να λες ότι δεν σε απασχολεί ούτε στο ελάχιστο η έκβαση της δίκης. Εν πάση περιπτώσει θα μπορούσα να επεκταθώ και να γράψω άγρια πράγματα σε σχέση με το σκεπτικό της επιστολής, αλλά δεν γουστάρω καθόλου, οπότε περιορίζομαι να εκφράσω την απογοήτευσή μου.
Jomarch, πολύ ενδιαφέρον το βίντεο.
@celin,
"στεγνό" φιλελευθερισμό δεν έχει πουθενά. Μάλλον το Χονγκ Κονγκ είναι πιο κοντά από όλους. Οι ΗΠΑ είναι πράγματι πιο φιλελεύθερες από την Ευρώπη, αλλά αφενός απέχουν κι αυτές πολύ, αφετέρου προσπαθούν πλέον να γίνουν Ευρώπη, δυστυχώς. Επίσης, διευκρινίζω ότι η Ελλάδα έχει ελάχιστη σχέση με το φιλελευθερισμό, όση σχέση, ας πούμε, έχει η τσόντα της Τζούλιας με ταινία του Ταρκόφσκυ.
Από ό,τι βλέπω, το κομμάτι που σ' ενδιαφέρει το γνωρίζεις ήδη. Ο φιλελευθερισμός δεν είναι σύστημα που έχει ως πρώτο στόχο του την ισότητα που σ' ενδιαφέρει (αν και παρουσιάζει το πλεονέκτημα ότι δίνει σ' όλους ευκαιρίες, έστω κι άνισες). Ο στόχος του είναι η ελευθερία ("liberty", για την ακρίβεια).
Απλώς ήθελα να υπογραμμίσω αυτές τις λεπτομέρειες μια που αναφέρθηκε ο "στεγνός φιλελευθερισμός". Ελπίζω να μην ενόχλησα ιδιαίτερα.
Old Boy,
Δεν ξέρω αν θα συμφωνήσω με την απογοήτευσή σου. Το βλέπω κάπως αλλιώς: ολόκληρη η χώρα ξεσηκώθηκε και έγινε το έλα να δεις. Η ζωή δεν αντικαθίσταται, αλλά μάλλον θα αισθανόμουν περισσότερο δικαιωμένος αν γινόταν χαμός σ' όλη τη χώρα για το θάνατό μου παρά αν ένα κάποιο δικαστήριο καταδίκαζε το δολοφόνο μου. Αυτό φαντάζει λεπτομέρεια μετά τα όσα συνέβησαν.
Thrass, καταλαβαίνω τι λες και έχει μια βάση, από την άλλη εικάζω ότι το «δεν με απασχολεί ούτε στο ελάχιστο η έκβαση της δίκης» δεν εκφέρεται ούτε από ζεν οπτική γωνία ούτε από την οπτική γωνία ενός χορτασμένου από ουσιαστική δικαιοσύνη που αδιαφορεί για την τυπική, άσε που και όλα αυτά να ίσχυαν η δίκη δεν γίνεται για έννομο αγαθό δικό του, αλλά για έννομο αγαθό κάποιου άλλου, για τον φόνο ενός άλλου ανθρώπου.
@ Thras
Ναι εκπληκτικό να ξεσηκώνεται όλη η χώρα για το θάνατό σου αλλά για σκέψου ο φίλος σου να μην πηγαίνει να καταθέσει για τον δολοφόνο σου; Κοινωνική δικαίωση και προσωπική αποτυχία;
Τέλος πάντων, όλα αυτά δεν είναι για τους νεκρούς αλλά για τους ζωντανούς.
Στη φράση που απομόνωσε ο όλντ, απαξιώνεται τελικά το δικαστήριο ή η δικαιοσύνη; Κι αν είναι μόνο το δικαστήριο, υπάρχει μια σύγχιση στην φράση. Οι "αντιλήψεις" αυτού του παιδιού δεν χρειάζεται να εκφραστούν ντε και σώνει για να απονεμηθεί δικαιοσύνη. (Όπως δεν χρειάζεται να εκφραστούν και οι "αντιλήψεις" του Κούγια που τις λουζόμαστε θέμε δε θέμε.) Δεν δικάζεται κανένας επαναστατικός αγώνας εδώ. Τα παιδιά αυτά δεν είναι καμιά τρομοκρατική ομάδα που θα πρέπει να εκφράσει το σκεπτικό της ενώπιον δικαστηρίου.
Τα ματάκια του του ζητάμε μόνο. Ό,τι είδε. Ό,τι αντιλήφθηκε. Αλλά όχι τις αντιλήψεις του. Και τέλος πάντων, αν επιμένει να τις εκφράσει μπορεί να μας ενημερώσει ποιά είναι αυτά "τα δικά του πλαίσια", κι όποιος θέλει να πάει να τον ακούσει.
Όσο σάπιο κι αν είναι ρε παιδιά το δικαστικό σύστημα, δεν έχει άδικο και ο εισαγγελέας να λέει ότι δεν φεύγει αν δεν ακούσει τον βασικό μάρτυρα.
thrass
καθολου δεν ενοχλεις,ισα ισα που ειναι συγκινητικο να βρισκεται καποιος που να πιστευει οτι το υπαρχον συστημα εχει το "πλεονεκτημα" να δινει σε ολους ευκαιριες"εστω κ ανισες"
Πολλοι που υπερασπιζονται αυτο το συστημα,προβαλλουν την "ελευθερια" του,τωρα για την ισοτητα λιγο τους ενδιαφερει,πισω απο τα λογια τους ειναι ευδιακριτο το"οι ικανοι στο τελος θα προοδευσουν,χεσε τους υπολοιπους,λουζερς κι ανικανοι ειναι που ψαχνουν δικαιολογιες για την ανικανοτητα τους"
"ποια ισοτητα?υπαρχει στη φυση ισοτητα?τι μας διδαξε ο Δαρβινος?ο Ντωκινς?το εγωιστικο γονιδιο θα βρει τον τροπο του να θριαμβευσει,στην τελικη,αυτο ειναι το ικανοτερο κ του αξιζει"
Τι να πρωτοαντιταξεις σε αυτους του ειδους τους Νιτσεικους ισχυρισμους?οτι εμεις δεν ειμαστε ζωα αλλα ανθρωποι κ οφειλουμε να προσπαθουμε ΣΥΝΕΧΩΣ για ανθρωπινοτερες κ δικαιοτερες κοινωνιες?
οτι οφειλουμε να προστατευουμε κ τους αδυναμους επειδη ειναι συνανθρωποι μας?οτι αυτος που τα πρωτοειπε αυτα,ο Νιτσε,στην τελικη δεν ηταν παρα ενας κομπλεξικος που φοβοταν τους ανθρωπους κ επασχε απο κρισεις παραληρηματικου μεγαλειου?
Δεν απευθυνομαι σε σενα thrass αλλα σε οσους πιστευουν τα παραπανω,προεκτεινα τη σκεψη σου για να τα βαλω μαζι τους,οχι με σενα,εκτος αν πιστευεις κ εσυ στο Νιτσε κ τον Στιρνερ που ελεγε παρομοια
Καπου διαβασα μια ιστορια για μια γυναικα με πτυχια,διδακτορικα κτλ που γυρισε απο το εξωτερικο για να διδαξει εδω
http://greekrider.blogspot.com/2010/04/blog-post_1505.html
Ενα απλο παραδειγμα της Ακαδημαικης Μαφιας που λυμαινεται τα Πανεπιστημια,υπαρχουν χιλιαδες ακομα παραδειγματα που οι περισσοτεροι απο μας μπορουμε να αναφερουμε για να αποδειξουμε το αντιθετο απο αυτο που λες
Ουτε ισοτητα,ουτε ελευθερια στον εφαρμοσμενο φιλελευθερισμο
Στην πραξη,ο Κορνηλιος Καστοριαδης το ειχε αποκαλεσει "φιλελευθερη ολιγαρχια"
Στην Ελλαδα του σημερα εγω το χαρακτηριζω φεουδαρχια
Οι ακαδημαικοι προωθουν τους δικους τους,οι πολιτικοι τα κομματοσκυλα τους,η δικαστικη εξουσια εξαερωθηκε απο την εκτελεστικη με αποτελεσμα να χει καταργηθει η διακριση των εξουσιων
ακομα κ οι συμβολαιογραφοι στα παιδια τους παραδιδουν τα γραφεια τους
Δεν ειναι στρεβλωσεις του φιλελευθερισμου αυτα,ειναι δομικα στοιχεια του
Κ στο ξαναλεω,αναγνωριζω τα θετικα του πολιτικου σκελους,δεν ειμαι κανας σταλινικος.Αλλα στην πραξη,δε μπορει να εφαρμοστει,οπως στη θεωρια,ο κομμουνισμος ειναι μια χαρα θεωρια κ στην πραξη απετυχε
Ο μονεταρισμος ειναι υπευθυνος για τη γιγαντωση των αγορων εις βαρος του Κρατους,υπευθυνος για την οικονομικη καταρρευση.Δε θα επιχειρηματολογησω σε αυτο,δεν εχει νοημα,ισως χρειαζεται μια επιστροφη του κομμουνισμου-διχως βεβαια την απολυτη εξουσια της κομματικης νομενκλατουρας,με ελεγκτικους μηχανισμους που δε θα της επιτρεψουν να παραστρατησει-
ισως χρειαζεται επιστροφη του κρατους,ο κρατικος παρεμβατισμος στην οικονομια ειναι απαραιτητος,μας τελειωσε η αυτορρυθμιση των αγορων-
Δεν εχω απαντησεις.Τις ψαχνω
Celin,
Τι σχέση έχει ο φιλελευθερισμός με την Ακαδημαικη Μαφια που λυμαινεται τα Πανεπιστημια?
Ο κρατισμός και ο συντεχνιακός συνδικαλισμός (όπου η αριστερά έχει κυρίαρχη θέση) είναι που την θρέφουν. Υπάρχει ακαδημαική μαφία στα π.χ. ολλανδικά πανεπιστήμια? Ποια χώρα είναι πιο φιλελεύθερη, η Ελλάδα η η Ολλανδία?
@celin,
Στη δεύτερή σου παράγραφο, αναφέρεις το "εγωιστικό γονίδιο". Παρατήρησε όμως ότι τα αριστερά και κεντρώα συστήματα δεν ξεφορτώνονται το "εγωιστικό γονίδιο": απλώς το σπρώχνουν στην παρανομία.
Επομένως, έχω την εξής ένσταση στην 3η σου παράγραφο: το "δίκαιο" και το "ανθρώπινο" είναι υποκειμενικές έννοιες. Εμένα, ας πούμε, μου φαίνονται άδικα και απάνθρωπα τα αριστεροκεντρώα συστήματα. Για να μπορούμε να συζητάμε, πρέπει να βασιστούμε σε πιο αντικειμενικές έννοιες (όπως είναι, πχ, η ισότητα και η liberty, με τις οποίες δεν έχουμε πρόβλημα να συνεννοηθούμε). Επίσης, δεν μπορώ να συμφωνήσω στο ότι πρέπει να είμαστε υποχρεωμένοι να προστατεύουμε το συνάνθρωπό μας. Να μην τον βλάπτουμε ναι, να τον προστατεύουμε όχι, το προτιμώ προαιρετικό. Εν τέλει, αν ο άνθρωπος δε θέλει να προστατεύσει το συνάνθρωπό του από μόνος του, τι είναι αυτό που κάνει την προστασία "ανθρώπινη";!
Για τα πανεπιστήμια, μια και είμαι του χώρου:
Συμφωνώ ότι τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι, γενικά μιλώντας, σε άθλια κατάσταση. Αλλά η λειτουργία τους δεν έχει καμία σχέση με φιλελεύθερες πρακτικές, ακριβώς το αντίθετο! Οι θέσεις εργασίας ανοίγουν από το Υπουργείο και πληρώνονται με λεφτά Φόρων! Σ' ένα "στεγνό φιλελεύθερο" σύστημα, τα πανεπιστήμια θα έφερναν βόλτα το μπάτζετ τους μόνα τους και θα έβρισκαν φοιτητές μόνα τους. Οπότε θα ήταν εξαναγκασμένα να κάνουν πιο αξιοκρατικές επιλογές για να επιβιώσουν.
Επίσης, στο "στεγνό φιλελευθερισμό" δεν υπάρχουν κλειστά επαγγέλματα (ή, τουλάχιστον, όχι πολλά, αναλόγως με ποιόν κάτσεις να μιλήσεις). Αντίθετα, υπάρχει ελεύθερος ανταγωνισμός. Με συνέπεια, π.χ., τα καλά πανεπιστήμια να μπορούν να βρίσκουν λεφτά και καλούς φοιτητές και καθηγητές, ενώ τα πιο αδύναμα να μην μπορούν.
Για την Ελλάδα, όπως προανέφερα, δεν μπορώ να αξιολογήσω το εγχώριο φιλελευθερισμό, καθότι είναι ανύπαρκτος. Το βασικό στοιχείο της ελληνικής οικονομίας είναι το κρατικό μονοπώλιο, όχι η ελεύθερη αγορά. Καπιταλισμός υπάρχει, φιλελευθερισμός όχι. Δεν είναι συνώνυμα.
Για την οικονομική κατάρρευση: Δε συμφωνώ ότι φταίει ο φιλελευθερισμός για αυτό που έγινε. Τα επιτόκια που οδήγησαν στην καταστροφή τα ρύθμιζε ο Alan Greenspan, και ήταν μέρος του αμερικανικού κρατικού σχεδίου για απόκτηση κατοικίας από όλους τους Αμερικανούς. Μετά την καταστροφή, το κράτος έσπρωξε πακέτα σε τράπεζες, αυτοκινητοβιομηχανίες κλπ για να επιβιώσουν, παρόλο που τα είχαν κάνει θάλασσα. Σε όλο αυτό δεν υπάρχει καθόλου φιλελευθερισμός: υπάρχουν λαμθασμένες κρατικές επιλογές, και επιχειρήσεις που προσπαθούν να κινηθούν στο λαβύρινθο των κρατικών διατάξεων. Αν δεν υπήρχαν τα λεφτά των φορολογούμενων (φόροι = κράτος, πάλι) να τους ξελασπώσουν, δε θα διανοούνταν να κάνουν αυτό που έκαναν.
Για το αν ο φιλελευθερισμός είναι ρεαλιστικό σύστημα. Σε συμπαντικό επίπεδο *είναι*, γιατί εφαρμόζεται στη φύση. Οι άνθρωποι όμως έχουν την τάση να ανταλλάσουν την ελευθερία τους για ασφάλεια. Οπότε μπορεί να είναι ασύμβατοι, δεν ξέρω. Θα το δείξει η ιστορία και αυτό.
Έγραψες πάλι, σούπερ ποστ.
Ήθελα ως σχόλιο (για το πρώτο σκέλος του ποστ σου και των είκοσι χρόνων σκατών) να σου στείλω το κείμενο που βρήκα σε μια αναρχοαυτόνομη αφίσα. "Αναγκάστηκα" να το ποστάρω γιατί δεν το έβρισκα. Ιδού:
http://littlenightmusic.blogspot.com/2010/04/blog-post_10.html
Bλεπω οτι ειμαι under liberal attack!
Ανωνυμε φιλελευθερε
φυσικα κ εχει σχεση
ο εφαρμομοσμενος φιλελευθερισμος στην Ελλαδα τουλαχιστον,θα οδηγει σε Ακαδημαικες Μαφιες
Εγω δε πιστευω καν στο αυτοδιοικητο πουθενα για την τωρινη ελληνικη πραγματικοτητα
Η αριστερα σου φταιει για τα πανεπιστημια?νομιζεις οτι η Αριστερα ελεγχει ας πουμε τη Νομικη?την Ιατρικη σχολη?κουμαντο κανουν εκει παντου οι δεξιοι γιατροι,καθηγητες πανεπιστημιων,διευθυντες νοσοκομειων κτλ
Κ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οσον αφορα την Ολλανδια που λες,συμφωνω οτι εκει τα πραγματα ειναι πολυ καλυτερα απο οτι εδω
στις Σκανδιναυικες χωρες τα πραγματα ειναι ακομα καλυτερα
Αλλα εκει δεν επικρατει νομιζω "στεγνος φιλελευθερισμος".μονο στο πολιτικο σκελος ακολουθουνται οι αρχες του,στο οικονομικο υπαρχει υψηλη φορολογηση κ επιχειρησεων-νομικων προσωπων κ ιδιωτων,κατι που δε συναδει με τις αρχες του νεοφιλελευθερισμου,που θελει οι επιχειρησεις να μη πληρωνουν σχεδον τιποτα
Με λιγα λογια,καλη η Ολλανδια,καλυτερη η Σουηδια
thrass
λες οτι εφαρμοζεται στη φυση
τι υπαρχει λοιπον στη φυση?
ο νομος της ζουγκλας,το μεγαλο ψαρι θα τρωει το μικρο
κ ο αδυναμος?αστα βραστα,καλα να ειμαστε να τον θυμομαστε?
επιβεβαιωνεις τη συνδεση που εκανα του φιλελευθερισμου με νιτσεικες-στιρνερικες θεωριες
Φυσικα κ ετσι συμβαινει αιωνες τωρα,δεν ειμαι κ τοσο τυφλωμενος ιδεαλιστης για να σε αντικρουσω σε αυτο
εχω γραψει 2 κειμενα για αυτο το ζητημα,αν θες μπες στον κοπο να ασχοληθεις μαζι τους κ θα τα βρεις ενδιαφεροντα,οσο κ αν διαφωνεις μαζι τους,"σου απαντω" εκει
[το απαντω σε εισαγωγικα γιατι ειναι προγενεστερα της συζητησης μας,εννοω οτι απαντω στις αποψεις σου]
http://celinathens.blogspot.com/2010/03/blog-post_24.html
http://celinathens.blogspot.com/2010/03/blog-post_27.html
to οτι συμβαινει αιωνες τωρα δε σημαινει ομως οτι πρεπει να συνεχιζεται να συμβαινει
κ η δουλεια υπηρχε επι αιωνες
κ η γυναικα ηταν res επι αιωνες
κ ο θεσμος της Βασιλειας υπηρχε επι αιωνες
τι σημαινει αυτο?οτι επρεπε να εξακολουθησουν να υφιστανται ολα αυτα?
δεν ειναι σοφη η Φυση,thrass
δεν υπαρχει Δικαιοσυνη στη Φυση
μη μου τη παρουσιαζεις προτυπο κοινωνικης οργανωσης κ συμβιωσης των ειδων
ειμαστε ανθρωποι,δε πρεπει να διεκδικουμε κατι καλυτερο?
λες"Σ' ένα "στεγνό φιλελεύθερο" σύστημα, τα πανεπιστήμια θα έφερναν βόλτα το μπάτζετ τους μόνα τους και θα έβρισκαν φοιτητές μόνα τους. Οπότε θα ήταν εξαναγκασμένα να κάνουν πιο αξιοκρατικές επιλογές για να επιβιώσουν."
υποθετω οτι εχεις προτυπο ας πουμε το Χαρβαρντ η το Πρινστον
Δε λες βεβαια οτι στην Αμερικη πια μονο οι πλουσιοι σπουδαζουν οι υπολοιποι δεν αντεχουν να πληρωσουν τα διδακτρα
Ε οχι λοιπον,ειναι φασιστικο το να μη μπορει ο φτωχος να σπουδασει.
εκει προτεινεις να καταληξουμε?
κ μη μου πεις για υποτροφιες,διδονται ελαχιστες για να καλυψουν ολους αυτους που εχουν το μυαλο για να σπουδασουν αλλα δεν το επιτρεπει η τσεπη τους
κ κατι τελευταιο
ο νεοφιλελευθερισμος δεν ειναι το συστημα που κατεληξε στο να υπαρχουν διαφοροι τυποι οπως ο Πολσον κ ο Σορος,οι οποιοι να στοιχηματιζουν δις για το αν θα καταρρευσει μια χωρα η οχι?
εγγενη στοιχεια του δεν ειναι τα hedge funds,τα spread,to oti μαζευονται καποια σιχαματα-κερδοσκοποι κ σπρωχνουν χωρες ολοκληρες στον γκρεμο?
αυτος που στοιχηματιζει κ βγαζει λεφτα απο το αν θα καταρρευσει μια ολοκληρη χωρα η οχι,ειναι εγκληματιας η οχι?
ποιος του το επιτρεπει αυτο?
το οτι φτασαν σε σημειο να χουν οι τραπεζιτες μεγαλυτερη δυναμη απο την εκλεγμενη κυβερνηση[παγκοσμιως] κ να αρπαζουν τα λεφτα του λαου,γραφοντας στα παλαιοτερα των υποδηματων τους ακομα κ αποφασεις του Αρειου Παγου η του ΣΤΕ[εγχωρια]
ποιανου συστηματος δομη το επιτρεπει αυτο?
το οτι ο πλουτος διαρκως συσσωρευεται σε ολοενα κ λιγοτερο χερια,ποιανου συστηματος αυτο ειναι εγγενες στοιχειο?
λαθος εποχη βρηκατε να υποστηριξετε τον φιλελευθερισμο
ειναι αναντιλεκτο οτι πρεπει το κρατος να παρεμβαινει στην οικονομια περισσοτερο,πολυ περισσοτερο κ να μην αφηνει τους καρχαριες να αλωνιζουν
απετυχε η αυτορρυθμιση των αγορων
μεχρι κι ο Γουωρεν Μπαφετ το ομολογησε αυτο
Είμαστε όλοι εκτός θέματος και εντός ταυτόχρονα. Παιδιά από πάνω μου, σας διαβάζω με ενδιαφέρον αλλά δεν μπορώ να συνεισφέρω στη συζήτηση, λόγω ελλιπών γνώσεων στις εκφυλιστικές ασθένειες των οικονομικών συστημάτων.
Μερικές σκέψεις για το μονοθεματικό μου ζήτημα- ο καθείς και οι εμμονές του, ο καθείς και ΌΙ ιστοριΑ του.
1. Το παιδί και οι γονείς έχουν πεθάνει από το φόβο τους.
2. Σε άλλη χώρα μάρτυρας που καταθέτει ή πρόκειται να καταθέσει εναντίον αστυνομικού θα ήταν προστατευόμενος.
3. Το παιδί θα φύγει στο εξωτερικό, αν τα καταφέρει, που εκεί ετσι κι αλλιώς δεν κάνουνε πορείες γενικά, αλλά όταν κάνουν αποκλείεται να τον ξέρουν όλοι οι αστυνομικοί όλων των σωμάτων. Εδώ όμως τον ξέρουν.
4. Ξεχάστε τις πορείες και τις επαναστάσεις, πες ότι οδηγείς νύχτα από τα Βλάχικα προς Αθήνα και σε σταματάει τροχονόμος και σε αναγνωρίζει ως αυτόν που κατέθεσε εναντίον συναδέλφου του. Περιμένω τα στοιχήματα για το τί μπορεί να συμβεί.
5. Ναι καμιά φορά ο φόβος δημιουργεί και πολιτικές θέσεις.
6. Κυρίως όμως εντείνει το αίσθημα της επιβίωσης. Εξ' ου και η περίφημη αδιαφορία για την έκβαση της δίκης.
apologia pro sua vita
εγω παντως θα ηθελα οχι μονο εσυ αλλα κ οσοι ειχαν την υπομονη να διαβασουν ολα αυτα τα κατεβατα, να εκφρασουν την αποψη τους
ακομα κ διαφωνεις μαζι μου
ακομα κ αν πλακωσει ο Μανος με τη Δραση του κ ο Φουκουγιαμα μαζι[ο κυριος που ειχε προβλεψει το Τελος της Ιστοριας το 1991,επειδη βρηκαμε το ορθοτερο οικονομικο συστημα εις τους αιωνας των αιωνων αμην]
οσον αφορα τα ζητηματα που θετεις,μου ειναι δυσκολο να διατυπωσω αποψη
απτη μια,καθε μαρτυρια που συνεισφερει στην καταδικη ενος δολοφονου,ειναι απαραιτητη
απτην αλλη,διαβασα τη γνωμη του raresteak,k με εκφραζει κ αυτη
κ η απαντηση του old boy στον raresteak με εκφραζει
κ οι δικες σου σκεψεις,δε μου ακουγονται λανθασμενες
δε ξερω,νομιζω οτι δεν υπαρχει απαντηση στο θεμα που σε απασχολει,υπαρχουν μονο εικασιες
@celin,
Φοβάμαι ότι έχουμε αρχίσει να καταχραζόμαστε τη φιλοξενία του ιστολογίου, καθώς είμαστε ελαφρώς εκτός θέματος (αν και όχι τελείως). Ελπίζω ο Old Boy να μας συγχωρεί στα πλαίσια του πρώτου μέρους του ποστ του, μια και αυτά που λέμε μπορεί να θεωρηθούν (θολο)κουλτουριάρικα.
Θα σου απαντήσω λοιπόν στα γρήγορα ότι όχι, δε θεωρώ όλους αυτούς εγκληματίες κι ότι ο Ουόρεν Μπάφφετ απλώς προετοιμάζει το πεδίο για αυτά που έρχονται. Τέτοιοι άνθρωποι δε μιλούν για να που τη γνώμη τους, αλλά για λόγους στρατηγικής. Επιπλέον, φαίνεται να στηρίζεις τις ελπίδες σου στις κυβερνήσεις, αλλά τις κυβερνήσεις ποιός τις χρηματοδοτεί; Οι τράπεζες! Σε τι ακριβώς ελπίζεις, λοιπόν;
Για τα πανεπιστήμια, θα είμαι πιο αναλυτικός:
"υποθετω οτι εχεις προτυπο ας πουμε το Χαρβαρντ η το Πρινστον
Δε λες βεβαια οτι στην Αμερικη πια μονο οι πλουσιοι σπουδαζουν οι υπολοιποι δεν αντεχουν να πληρωσουν τα διδακτρα"
Ναι, τέτοια πανεπιστήμια έχω ως πρότυπο. Έχουμε διαφορετική φιλοσοφία: εσένα σ' ενοχλεί που στην Αμερική ένας μέτριος φτωχός μαθητής δεν μπορεί να πάει στο Χάρβαρντ. Εμένα μ' ενοχλεί που ένας Έλληνας καλός μαθητής πρέπει να ξενιτευθεί για να πάει σε πανεπιστήμιο της προκοπής. Όπως βλέπεις, και τα δύο συστήματα έχουν τα μειονεκτήματά τους. Είναι θέμα γούστου.
Τουλάχιστον ο φιλελευθερισμός δεν επιτρέπει να επιβάλλει κανείς το γούστο του στον άλλον. Ένα φιλελεύθερο σύστημα σου επιτρέπει να φτιάξεις ένα και γαμώ τα πανεπιστήμια και να δέχεσαι όλους τους φτωχούς και μέτριους (= όχι φοβερούς, για συντομία). Αλλά μισό λεπτό, πώς θα φτιάξεις και γαμώ τα πανεπιστήμια χωρίς χρήματα και χωρίς φοβερά μυαλά; Δε γίνεται! Αυτό που θέλω να πω είναι ότι πρέπει να είμαστε ρεαλιστές για το αν οι ευχές μας είναι συμβατές με την πραγματικότητα.
Παρεμπιπτόντως, πραγματικά δεν υπάρχει λόγος για ένα μέτριο φτωχό μαθητή να πάει στα Χάρβαρντ αυτού του πλανήτη. Αυτά τα μέρη είναι είτε για πωρωμένους είτε για να κάνουν γνωριμίες οι λεφτάδες μεταξύ τους. Ο μέτριος φτωχός θα χάσει το χρόνο του.
Για τη δικαιοσύνη, όπως προανέφερα, δε μιλώ γιατί δεν τη θεωρώ αντικειμενική έννοια. Για τον καθένα μπορεί να σημαίνει κάτι άλλο. Ας πούμε, αξιοκρατία (με την έννοιά της στην καθομιλουμένη) ή ισότητα; Ακούγονται και τα δύο ωραία, μπορεί να τα ονομάσει κανείς και τα δύο δίκαια, είναι όμως ασύμβατα. Κατάλαβα ότι προτιμάς την ισότητα, αλλά ελπίζω να δέχεσαι ότι αυτή είναι απλώς η υποκειμενική σου προτίμηση.
BTW, δε μιλώ ως liberal, μιλώ ως libertarian. Οι liberals (των ΗΠΑ) πιστεύουν στο δυνατό κράτος, είναι, ας πούμε, οι σοσιαλιστές της Αμερικής (regulations και άγιος ο θεός).
Και για να ελαφρύνω λίγο το κλίμα, το "προλινκθείσας" τα σπασε. Παρεξηγημένοι οι νεολογισμοί, αλλά αναγκαίοι και ζωοποιοί.
Όσον αφορά στο υπόλοιπο κείμενο, στο μόνο που διαφωνώ είναι ο επίλογος. Πρώτον, γιατί το όλο κείμενο, υπό μία έννοια, είναι ένας επίλογος. Δεύτερον, επί της ουσίας, η κακοπέραση μπορεί να οδηγεί σε λιγότερες διαφημίσεις, αλλά πάντα χειρότερες, λόγω μή υγιούς ανταγωνισμού. Καλά, για τα ποιήματα δεν θα μιλήσω. Έχεις κάνει ήδη το σφάλμα να βάλεις τη λέξη ποίηση και διαφήμιση στην ίδια πρόταση! Τα ποιήματα ποτέ δεν ήταν θολά. Θολό ειν' το μάτι τους. (ξέρουν αυτοί)
Και τρίτον, η κακοπέραση δεν θα φέρει τίποτα. Όλα θα είναι ίδια. Καλά θα κάνουμε να προετοιμάσουμε τα παιδιά μας για τις επόμενες μέρες της ευημερίας. Μπας και δώσουν στην λέξη ανάπτυξη και μια άλλη σημασία, εκτός από το φουσκωτό-εξοχικό-τζιπάρα-τσιμέντο-κώλοι-βυζιά.
Πάντα φιλικά,
Φοίβος
thrass,ειμαι σιγουρος οτι ο old boy δεν εχει κανενα προβλημα με τις συζητησεις των αναγνωστων του,οσο μακροσκελεις κ αν ειναι
Κ βεβαια ο φτωχος δε χρειαζεται να παει στο Χαρβαρντ,ομως,ως συνεπεια της λογικης σου περι του πληρους αυτοδιοικητου των Πανεπειστημιων,στο τελος θα καταληξουμε να κλεισουν ολα τα Πανεπιστημια κ να μεινουν μονο τα Χαρβαρντ αυτου του κοσμου,
γιατι τα υπολοιπα δε θα αντεξουν τον ανταγωνισμο
ελπιζω να καταλαβαινεις τη πορεια του συλλογισμου μου,αν θεωρεις οτι κ τα Πανεπιστημια πρεπει να αφεθουν στη τυχη κ στη κουλτουρα της αγορας,εν τελει,το προιον που θα παραγουν τα πιο αδυναμα[δηλαδη το πτυχιο],θα υποτιμαται διαρκως μεχρι να φτασει στο επιπεδο του κουρελοχαρτου
Νοmιζω ομως οτι τα Πανεπιστημια δεν ειναι εταιρειες κινητης τηλεφωνιας η αλυσιδες fast food
k δε πρεπει να λειτουργουν με αυτους τους ορους
Επισης ειμαι υπερμαχος της αξιοκρατιας,δε καταλαβαινω γιατι θεωρεις οτι ειναι ασυμβατη με την ισοτητα,ισως να με παρερμηνευσες αλλα εγω στην αξιολογηση πιστευω κ στην ιεραρχια,στο οτι δε γεννιομαστε ολοι με τις ιδιες ικανοτητες κ οι αξιοι πρεπει να απολαμβανουν περισσοτερα απο τους λιγοτερο αξιους
Αλλα κ τους λιγοτερο αξιους,ακομα κ τους αναξιους,δε πιστευω οτι μια Πολιτεια πρεπει να τους πεταει στον Καιαδα
Κ αυτη πιστευω οτι ειναι η τελικη συνεπεια στην αλληλουχια της σκεψης ενος καθαροαιμου φιλελεθερου,
οι λιγοτερο ικανοι κ οι ασθενεστεροι,πεταμα στον Καιαδα
"...στο επικοινωνιακο παιχνιδι της χειραγωγησης των συνειδησεων,οι αορατες "κακες αγορες" αποκτουν μια σχεδον μεσσιανικη διασταση,συμβολιζοντας την ιδεα του "αναγκαιου κακου"που τιμωρει τους παραβατες..
..Το ποιος ειναι χειροτερος
απατεωνας,ο δηθεν αορατος τιμωρος(διεθνη αγορα χρηματος) η τιμωρουμενος,ειναι δυσδιακριτο,Αυτο που προεχει ειναι να παραδειγματιστουν οι αλλοι.Ετσι λειτουργει παντα η τιμωρια,Στη περιπτωση μας ομως,οι τιμωροι τυχαινει να εχουν πληρες ονοματεπωνυμο(οικοι αξιολογησης,διεθνεις τραπεζικοι κολοσσοι,θεσμικοι επενδυτες,στελεχη των hedge funds)...
...H θεοκρατικη λειτουργια της παγκοσμιας αγορας δεν αλλαζει απλως τους κανονες του παιχνιδιου,Τους καταργει.Υπερτατος νομος της νεας "θρησκειας" ειναι ο νομος του κερδους με καθε μεσο"
[απο τον Χρηστο Ζερβα,ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ ,9-4-2010]
Τα παραθετω γιατι το χαος στη παγκοσμια οικονομια κ τα εξωφρενικα φαινομενα του να στοιχηματιζουν καποιοι στη καταρρευση χωρων,ειναι αποτελεσμα της ιδεολογιας σου που εχει επικρατησει
Του "στεγνου" νεοφιλελευθερισμου
Κ εννοειται οτι οι αποψεις μου δεν ειναι θεσφατο,
για να τα λεμε ολα,ο πολιτικος φιλελευθερισμος ειναι αυτος που ωθησε τους λαους της Ευρωπης να ξεριζωσουν τη Μοναρχια κ τα απολυταρχικα καθεστωτα,
η ανοδος της αστικης ταξης, Διαφωτισμος,Βολταιρος,Ρουσσω,η δημοκρατικη κατακτηση του να εκλεγουμε εμεις τις κυβερνησεις μας,της αυτοδιαθεσης του σωματος,της ανεξιθρησκειας
ολα αυτα ειναι αποτοκα του φιλελευθερισμου κ τα γνωριζω καλα,στο ξαναλεω,δε μιλας με κανα τυφλωμενο ιδεολογο
Απλα,σου παρουσιαζω ολες αυτες τις μερες τις αδικιες του συστηματος,αδικιες που-επαναλαμβανω-δεν ειναι στρεβλωσεις αλλα δομικα στοιχεια του
Δε θα λυθει απο μονο του το προβλημα
Κ επειδη εχει γιγαντωθει τοσο πολυ κ καταπινει ολοκληρες χωρες,θεωρω ενδεδειγμενη την επιστροφη του κρατους στο προσκηνιο
ακομα κ ενας-διαφορετικος εννοειται απο αυτον που γνωρισαμε-κομμουνισμος μου φαινεται ελκυστικος
ΥΓ"αλλά τις κυβερνήσεις ποιός τις χρηματοδοτεί; Οι τράπεζες! Σε τι ακριβώς ελπίζεις, λοιπόν;"
ΕΛΠΙΖΩ ΣΤΟ ΝΑ ΠΑΨΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΝΑ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΖΟΥΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ,ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΟΙΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ?ΕΣΥ Κ ΕΓΩ.
ΥΓ2 ΛΕΣ ΟΤΙ ΔΕ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΖΟΓΑΔΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΧΩΡΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ.ΣΟΥ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΦΑΤΟ Κ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΛΑΘΟΣ
ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΤΩΔΕΣ,ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ,ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΟΚΡΟΥΣΤΙΚΟ Κ ΚΥΝΙΚΟ ΠΟΥ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΜΕ ΣΟΚΑΡΕΙ.ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΝ ΣΕ ΠΡΟΣΒΑΛΛΩ,ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΟΜΩΣ ΜΕ ΣΟΚΑΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΕ ΤΟΥΣ -ΕΣΤΩ- ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΝ
ΑΠΟ ΗΘΙΚΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ,ΟΙ ΠΟΛΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ
και τώρα ο Thrass θα αναλύσει την χρησιμότητα των λίγότερο άξιων, ανάξιων και του Καιάδα...κατόπιν της ΗΘΙΚΗΣ, της αισθητικής, του κιτς, του σοκ και των τεράτων...
αμ celin σοκάρεσαι και τον ερεθίζεις και συ με τα ''κουμμουνιστικά'' σου μανιφέστα, χαχα!
gasireu,λες να γινα κομμουνιστης διχως να το καταλαβα?
κοιτα που η ΕΛΛΗΝΟΦΡΕΝΕΙΑ στον ΣΚΑΙ,κανει δουλεια τελικα,σε προσυλυτιζει διχως να χεις παρει χαμπαρι!!
Είσαι αντικομουνιστής celin;
καθολου,ισα ισα που μεγαλωνοντας,διαπιστωνω οτι η κριτικη τους για το Καθεστως ειναι ορθοτατη
Δημοσίευση σχολίου
<< Home