Εσύ δεν ξέρεις
Γνώριζα παλιά κάποιον, που όταν οι ερωτήσεις μου (του στυλ «γιατί να κάνουμε το τάδε πράγμα έτσι και όχι αλλιώς») ξεπερνούσαν το ανεκτό επίπεδο, μου απαντούσε με την στάνταρ φράση «Εσύ δεν ξέρεις», εννοώντας ότι υπήρχε μεταξύ μας μια διαφορά τόσο αφηρημένης όσο και συγκεκριμένης γνώσης, που καθιστούσε αναγκαίο να κάνω αυτό που έλεγε χωρίς να εξετάζω το γιατί. Πιθανές εξηγήσεις θα μπορούσαν ίσως να δοθούν εκ των υστέρων, όχι όμως την ώρα την κρίσιμη.
Ακόμη παλιότερα, στην Γ' Λυκείου, μαθαίνοντας απ' έξω το μπλε βιβλίο της Ιστορίας, είχα τουλάχιστον αντιληφθεί ότι μια από τις κεντρικές ιδέες του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού ήταν το τέλος των αυθεντιών. Ο Διαφωτισμός πρέσβευε ότι οι άνθρωποι έπρεπε να ξεμάθουν να υποτάσσονται στις αυθεντίες και να εξετάζουν τα πράγματα απροκατάληπτα.
Χθες και σήμερα προσπαθώντας να καταλάβω το περίφημο δώρο Τρισέ στην Ελλάδα, κατάλαβα ότι μαζί με την Ελλάδα -ή ίσως και πριν απ' την Ελλάδα- ανακουφισμένες είναι οι ελληνικές τράπεζες, αφού αυτές θα μπορούν να εξακολουθήσουν να δίνουν ως εγγύηση στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου που έχουν στα χέρια τους και να παίρνουν ρευστό (δανειζόμενες από αυτήν με 1% επιτόκιο, για τα ίδια ομόλογα με τα οποία δανείζουν το κράτος με 5 - 6 % τοις εκατό).
Και ήδη μπορεί να έχω καταλάβει κάτι λάθος και ήδη τα φρύδια υψώνονται για να μου πουν ένα «Εσύ δεν ξέρεις». Ωστόσο ισχυρίζομαι πως το γεγονός ότι εγώ δεν ξέρω, μόνο εν μέρει οφείλεται στη δική μου αδιαφορία και απέχθεια για την τεχνοκρατική διάσταση της ζωής, αφού κατά το υπόλοιπο μέρος οφείλεται και στο ότι είναι προτιμότερο για την κρατούσα τάξη πραγμάτων να μην ξέρω, να μην καταλαβαίνω, να μου φαίνονται όλα νεφελώδη και ακατανότητα.
Βέβαια το -σωστό- επιχείρημα είναι ότι μπορεί εγώ να μην ξέρω, υπάρχουν όμως άλλοι που ξέρουν και ότι αν το σύστημα λειτουργεί παράλογα και παράδοξα, πρόκειται για ένα παραλογισμό που -δεδομένης την ελευθερίας του λόγου- θα μπορούσε να επισημανθεί στα πλήθη των πολιτών που δεν ξέρουν, ώστε να αντιληφθούν τι γίνεται και να αξιοποιήσουν τα μέσα που τους δίνει η Δημοκρατία για να μετριάσουν ή και να άρουν τους παραλογισμούς του.
Άρα, μήπως ακόμη και αν δεν τα καταλαβαίνω, τελικά είναι όλα ορθολογικώς καμωμένα; Ίσως. Αλλά ως τότε δεν μπορώ παρά να αναρωτιέμαι:
α) αν εν πολλοίς η οικονομική βιωσιμότητα ενός κράτους εξαρτάται από τη βιωσιμότητα του τραπεζικού της συστήματος, ήτοι πέντε - δέκα τεραστίων ανώνυμων εταιριών, μήπως τελικά 11 χρόνια πριν την διακοσάρα της ανεξαρτησίας η εθνική μας κυριαρχία δεν κινδυνεύει μόνο από τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας, αλλά είναι και εκ των πραγμάτων δέσμια πέντε - δέκα τεράστιων ανώνυμων εταιριών;
β) αν όπως φαίνεται τώρα, η καταστροφή του τραπεζικού μας συστήματος θα σήμαινε και οικονομική καταστροφή της χώρας, γιατί επί δεκαετίες που το τραπζεικό σύστημα εμφανίζει υπερκέρδη δεν ωφελούνταν εξίσου και η χώρα;
Έβλεπα τις προάλλες μια εξαιρετική μίνι σειρά, το «John Adams». Οι ΗΠΑ έχουν μόλις αποκτήσει την ανεξαρτησία τους και ο πρώτος Υπουργός Οικονομικών Αλεξάντερ Χάμιλτον εξηγεί στον Τόμας Τζέφερσον (που προτιμούσε να ασχολείται με λαπαδισμούς του στυλ «Όλοι οι άνθρωποι γενιούνται ίσοι»):
Επίσης πρόσφατα εντύπωση μου έκανε το εξής άρθρο που ανάμεσα σε άλλα έλεγε:
Έχεις πιθανότατα ήδη κουραστεί και εγκαταλείψει την ανάγνωση του ποστ, γεγονός που με διευκολύνει να συνεχίσω να μακρηγορώ δίχως τύψεις.
Ο δίχρονος γιος μου παθαίνει αμόκ με τα logo: «Πιεός - Πιεός - Πιεός». Έπρεπε να το δει με τα δικά του μάτια για να συνειδητοποιήσω πόση Τράπεζα Πειραιώς υπάρχει ολόγυρά μας: στις εφημερίδες, στην τηλεόραση, στο δρόμο. Μα μόνο με τις τράπεζες συμβαίνει αυτό; Όχι. Και με εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Αλλά λίγο πολύ αυτά είναι. Και αν τα ούτως ή άλλως ψυχορραγούντα ΜΜΕ εξαρτώνται από τις διαφημίσεις και αν οι περισσότερες διαφημίσεις είναι τραπεζών, αυτό θα είχε μια σημασία, αν γενικά τα ΜΜΕ είχαν διαφορετικό προσανατολισμό: με βάση τον προσανατολισμό που έχουν λίγο πολύ τα ίδια θα έλεγαν, οπότε το μόνο που έχει ένα βαθμό ενδιαφέροντος είναι το πόσο στενά δεμένα είναι το ένα με το άλλο: η κοινή γνώμη και οι πολιτικοί εξαρτώνται από τα ΜΜΕ, τα οποία εξαρτώνται από τις τράπεζες.
Μα τελικά καλά δεν ήμασταν ως τώρα; Μα τελικά από το ανατολικό μπλοκ δεν έρχονταν για να βρουν καλύτερη τύχη εδώ; Ναι, αλλά κάπου πρέπει ο αυτόματος της σκέψης να σταματήσει και κάπου πρέπει να σταματήσουν να δικαιολογούνται τα αδικαιολόγητα με μόνη νομιμοποιητική βάση το «Μα οι άλλοι απέτυχαν».
Το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα δίνει την αίσθηση ότι έχει σε μεγάλο βαθμό αυτονομηθεί όχι μόνο από τον πολιτικό έλεγχο, όχι μόνο από την πραγματική ζωή και τις οικονομικές σχέσεις που θα έπρεπε θεωρητικά να αποτυπώνει, αλλά ακόμη και από αυτούς τους σκοτεινότατους κεφαλαιοκράτες που πλουτίζουν από την ύπαρξή του και τον αφηνιασμό του.
Τα πράγματα είναι σαν να λειτουργούν από μόνα τους πέραν από τους Σόρους αυτού του κόσμου, αφού μέσα στον καθένα από εμάς έχει αρχίσει να εγκαθιδρύεται η πεποίθηση ότι δεν ζούμε επειδή έχουμε το αυτονόητο δικαίωμα να ζούμε, αλλά ότι το δικαίωμα μας να ζούμε εξαρτάται από τα οικονομικά μεγέθη και τους οικονομικούς δείκτες.
Το πρόβλημα είναι ανθρωπολογικό, όπως ίσως ανθρωπολογικό ήταν και επί υπαρκτού σοσιαλισμού, όπως θα είναι κάθε φορά που ο άνθρωπος θα μετατρέπεται από κέντρο του νοήματος της ζωής σε μέσο ή πάντως σε κάτι δευτερεύον.
Καφενειακά και θολωμένα όλα αυτά, επειδή εγώ δεν ξέρω; Πιθανότατα. Αλλά αυτό είναι μια από τις ρίζες του προβλήματος: μας πιάνουν οι ενοχές κάθε φορά που πάμε να αναρωτηθούμε για το πώς λειτουργεί ο κόσμος - δεν έχουν την παραμικρή ενοχή στο να μην θέλουν να μας εξηγούν πώς λειτουργεί ο κόσμος.
36 Comments:
Το βρίσκω υπέροχο και νηφάλιο.
Στα δικά μου μάτια είναι αυτονόητο πως τέτοιου είδους ερωτήσεις μπορούν να μετατρέψουν τους ανθρώπους σε πολίτες.
[Δυστυχώς, άλλη μια ρίζα του προβλήματος είναι η δυσανεξία που έχουμε εμείς οι ίδιοι σ' αυτούς τους δρόμους σκέψης.]
καταφερα και το διαβασα ολοκληρο, κι εχω και πυρετο. το γεγονος οτι συμφωνω σημαινει οτι κι εγω δεν ξερω ή ότι ειμαι περισσοτερο αρρωστος απο οσο νομιζα?
κατσε να ξαναβαλω θερμομετρο...
απολαυστικό-όπως συνήθως- να ακολουθεί κανείς το νημα της σκέψης σου και εξαιρετική η παραπομπή στο άρθρο του Μπάουμαν.Πραγματικό ανοιγμα των ματιών!
Moρφέα, προφανώς και είσαι περισσότερο άρρωστος από όσο νόμιζες ;)
εξαιρετικο το κειμενο σου old boy,ειναι ετσι ακριβως οπως τα λες
τα ηλεκτρονικα ΜΜΕ ειναι βραχιονες του καθεστωτος,βραχιονες χειραγωγησης κ εξαπατησης
κ οι καναλαρχες πρωτοπαλικαρα των κυβερνωντων,ειναι συγκινητικη η ομονοια τους,ο νεος τους ρολος ως κυβερνητικοι εκπροσωποι
συγκινητικος ειναι κ ο τροπος που χυμανε σε οσες επαγγελματικες ταξεις διεκδικουν το ο,τιδηποτε
το μηνυμα που περνανε ειναι
ΣΚΑΣΜΟΣ ΟΛΟΙ,ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΤΗ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΗ ΚΡΙΣΗ Κ ΘΑ ΠΕΙΤΕ Κ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΣΑΣ ΣΩΣΑΜΕ
τα πες κ για τις τραπεζες τα πες κ για τον καπιταλισμο
καποτε πρεπει[οχι μονο εσυ,ολοι που συμμετεχουμε στη δημοσια διαβουλευση] να αρχισουμε να αρθρωνουμε κ ενα δια ταυτα
αλλα δεν ειναι απλο το ρημαδι
"το αυτονόητο δικαίωμα να ζούμε..."
Όπως το θέτει και ο George Carlin
http://www.youtube.com/watch?v=gaa9iw85tW8
δεν έχουμε δικαιώματα σε αυτή την ζωή, μόνο προνόμια.
Δεν είμαι οικονομολόγος, αλλά μπορώ να εξηγήσω μία απορία στην αρχή του ποστ, πριν αυτό γίνει σχοινοτενές.
Η εγγύηση Trichet δεν απευθύνεται τόσο στις ελληνικές τράπεζες (δεν αγοράζουν αυτές τα ελληνικά ομόλογα), αλλά στις ευρωπαϊκές, στις οποίες είτε έχουν καταλήξει τα ελληνικά ομόλογα (τα οποία αρχικά αγοράστηκαν από αμερικανικές), είτε έχουν εγγυηθεί για αυτά.
Πέραν από την αυτονόητη αβάντα που αυτό αποτελεί για τις τράπεζες, αλλά και την ορθότητα των διαλαμβανομένων στο ποστ, πρέπει να έχουμε υπόψη μας τα εξής:
Εάν η απόφαση των Βρυξελλών κατορθώσει να ηρεμέψει τις αγορές που έχουν ξεσαλώσει, αυτό θα ρίξει τα επιτόκια με τα οποία δανειζόμαστε, και, κατά συνέπεια, την μακροπρόθεσμη επιβάρυνση του δημόσιου χρέους και του κρατικού προϋπολογισμού. Υπολογίζεται ότι κάθε φορά που δανειζόμαστε λ.χ. 10 δισ. ευρώ με το ανεβασμένο επιτόκιο κι όχι με το επιτόκιο που δανείζεται η Γερμανία, επιβαρύνουμε τη χώρα με 55 εκατομύρια ευρώ επιπλέον τόκους.
Μία χώρα χρεωμένη δεν μπορεί να βελτιώσει τη ζωή των πολιτών της, δεν μπορεί να αφιερώσει χρήματα στην έρευνα και στην καινοτομία, δεν μπορεί να βοηθήσει την χωλαίνουσα παιδεία της, να βελτιώσει τις υποδομές της, να ασκήσει κυρίαρχη εξωτερική πολιτική, να, να, να ων ουκ έστιν αριθμός.
Αγαπητέ κ. OldBoy,
Από τα κείμενα σας είναι προφανές
ότι και ξέρετε πως λειτουργεί ο κόσμος και
κάνετε ότι μπορείτε για να γίνει καλύτερος,
αλλά,
γιατί βρε παιδί μου τόσες πολλές λέξεις,
με οκτακόσιες το πολύ , δεν θα ήτανε καλύτερα;
Εσύ ξέρεις.
Aνώνυμε της 1:22, απολαυστικός όπως πάντα ο Κάρλιν, αλλά φυσικά και έχουμε δικαιώματα και δη αυτονόητα. Από εκεί και πέρα,δέχομαι ως βάσιμο αντίλογο τον εξής: ναι, δικαιώματα να ζούμε έχουμε όλοι, αλλά το υψηλότερο βιοτικό επίπεδο ζωής στη Δύση συνιστά προνόμιο, προνόμιο που οφείλεται στο οικονομικό σύστημα που με ευκολία κατηγορούμε όταν τα προνόμια μειώνονται. Αλλά η κουβέντα αυτή είναι τεράστια βέβαια και έχει να κάνει αφενός με εναλλακτικούς τρόπους οργάνωσης των κοινωνιών (όπου πιθανόν κοινωνίες με πολύ λιγότερα υλικά μέσα είναι κατά βάση πιο ευτυχισμένες) και αφετέρου με το αν ακόμη και στην θετική εκδοχή του συστήματος (όταν δηλαδή τα προνόμια διατηρούνται στο ακέραιο) η μοιρασιά τους γίνεται εντελώς ανισοβαρώς και πιθανότατα εις βάρος άλλων κοινωνιών.
Aνώνυμε της 1:32, δίκιο έχεις και στο ποστ δεν αρνούμαι ότι η απόφαση αυτή είναι ευνοϊκή και για την Ελλάδα, αντίθετα ακριβώς αυτό λέω: πως τα συμφέροντά της είναι στενά δεμένα με τα συμφέροντα του τραπεζικού συστήματος και πως τελικά οι τράπεζες τα έχουν μονά ζυγά δικά τους.
Σωτήρη, το ομολογώ, μου ξέφυγε το ποστ σε μάκρος (και ίσως όχι μόνο).
Αυτά με τις αλυσίδες που λέγανε παλιά είναι ξεπερασμένα. Όταν ο λαός δεν θα έχει λεφτά για plasma tv τότε θα ξεσπάσει επανάσταση.
Π.χ στην Καλιφόρνια που περνάει δύσκολες στιγμές (και λόγω χρέους) οι πωλήσεις τηλεοράσεων plasma αυξήθηκαν θεαματικά.
Ευτυχώς απ'ότι ακούω τα στοκ του public και του media markt είναι γεμάτα.
"1200 μίνιμουμ πληρωμή, να πάρει κι ο εργάτης την πλάσμα την τιβί."
Φοίβος
εβραικο γνωμικο....Οταν χρωστας 1000000 τοτε εχεις προβλημα,οταν ομως χρωστας 1.000.000.000 εχεις συνετερο.
Το σκηνικό είναι σουρρεαλιστικό. Οι υπό του μηδενός οικονομολογικές μου γνώσεις με κάνουν να βλέπω την σημερινή κατάσταση σαν τους Μαστούς του Τειρεσία. Υπάρχει φυσικά μια ιστορική συγγένεια με την εποχή που γέννησε τον σουρρεαλισμό, αλλά δεν δεν είμαι σίγουρη ότι βοηθάει τη συζήτηση.
Η μοναδική προσφορά αυτού του σχολίου είναι ένα λινκ στην εφημερίδα Le Monde, όπου ζητείτε οι γνώμη ανθρώπων που ζουν στην Ελλάδα (Ελλήνων και μη) για τη σημερινή κατάσταση. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι δεν είναι τα ίδια τα άρθρα, αλλά τα σχόλια από κάτω.
http://crise.blog.lemonde.fr/2010/03/22/nous-avons-ete-mal-eleves/
Για όσους ξέχασαν τα γαλλικά τους, πατήστε μετάφραση σελίδας.
Χαιρετώ
Εσύ, ξέρεις!
ΚΠ
ασχετο,λογω της φωτο,θεος ο Μπεηλ στο machinist!
Συμφωνώ μερικώς, αλλά διαφωνώ, όπως θα ανέμενες μάλλον, στο πού είναι το πρόβλημα. Από τη δική μου οπτική γωνία, το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι οι καπιταλιστικές επιχειρήσεις, αλλά οι κυβερνήσεις. Έτσι, αντί οι επιχειρήσεις να παίρνουν πίπες σε εμάς για να πάρουν τα λεφτά μας, παίρνουν πίπες στις κυβερνήσεις για να πάρουν τα λεφτά που οι κυβερνήσεις μαζεύουν από εμάς. Αν ο καπιταλισμός αποτύχει, θα είναι επειδή δεν κατάφερε να δαμάσει τη φασιστική τάση των πιο σοσιαλιστών μελών του (φόροι, κεντροποιημένη εξουσία κλπ).
Όλα αυτά τα λέω για να καταλήξω στο εξής: τι δουλειά έχει o Christian -The Machinist- Bale πάνω από το κείμενο;
Καμία βασικά, το έβλεπα στο dvd την προηγούμενη ;)
Ωραίο αυτό με τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις, θα το χρησιμοποιώ :)
Αpologia, τίποτα πιο σουρρεαλιστικό από την αυτόματη μετάφραση: προκύπτει ένα νέο υπέροχο δείγμα γλώσσας :))
θα μεταστοιχειώσεις γλώσσα τώρα μουνί;
Μάλιστα.Εννοείται. Φυσικά.
Η μετατροπή χημικού στοιχείου σε άλλο διαφορετικό από το πρώτο. (μεταστοιχείωση) Αν δεν μπορεί να το κάνει ένα μουνί αυτό, τί άλλο μπορεί να το κάνει; Αναρωτιέμαι.
Το σχόλιο αυτό μπορεί να διαγραφει μαζί με το από πάνω.
Γεια χαρά κι από μένα.. Οld Boy αρχικά θα ήθελα να σε συγχαρώ γι αυτό το post γιατί, αν και δε γνωρίζω αν ηθελημένα ή οχι, αλλά κατάφερες να μιλήσεις για την οικονομία, με τρόπο τέτοιο που ακόμα κι αν ξεπέρασες κατα πολύ τις 800 λέξεις που αναφέρθηκαν, ήσουν πιο κατανοητός από πολλους.. που ξέρουν! Αυτό που ήθελα εγώ να θέσω είναι η αποψάρα μου πάνω σε αυτό που είπε ο Thrass... Φίλε κατά την ταπεινή μου γνώμη εγώ κι εσύ είμαστε αυτοί που κάνουμε τις πίπες... Ξεκινάμε από το σχολείο κιόλας και όσο μεγαλώνουμε αυτό που μαθαίνουμε είναι ολοένα και να σκύβουμε το κεφάλι και να "ξεχνάμε" να ψάχνουμε το γιατί των πραγμάτων! Πίπες παντού και σε όλους όσους είναι από πάνω από μας "ιεραρχικά".. Ουσιαστικά να δεχόμαστε αυτο το "δεν ξέρεις εσύ"! Οπότε αν θέλουμε να κατηγορήσουμε κάποιον ή ακόμα καλύτερα να βρούμε έναν τρόπο διαφυγής από αυτό το αποπνικτικό πολιτικο-οικονομικό σύστημα, ίσως να πρέπει να αρχίσουμε να κοιτάμε λίγο στους καθρέφτες μας.. (το τερμα κοινότυπο.. :P )
δεν είναι αρκετό να ψάχνεις το γιατί
πρέπει ο ίδιος να δώσεις απάντηση
πράγμα που δεν μπορούν και δεν ενδιαφέρονται και δεν αντέχουν πολλοί μεγαλόσχημοι να κάμουν
και φυσικά και είσαστε φασίστες, πόσο καιρό τώρα το λέμε ότι η ανεξάρτητη σας σκέψη έχει χαντακωθεί
αλλά πες ότι ο ΟΒ αποφασίζει να σκεφτεί και να ρωτηθεί και να απαντήσει για λογαριασμό του. είναι ένα πράμα τέτοιο εύκολο; εδώ πέρα όλες του οι αναρτήσεις περιγράφουν και βάναυσα καταδείχνουν την άρνηση και την ανημποριά και την δυστυχία.
συνεχίστε τα τσιμπούκια. τι άλλο
φίλε δε θέλω να σε στενοχωρήσω αλλά κι εσυ τα ίδια κάνεις.. αν βρεις τα γιατί μπορείς να βρεις τη λύση κι αν κοιταχτείς στο καθρεφτη σου ίσως δεις πως κι εγώ κι εσύ στα ίδια σκατα είμαστε βουτηγμένοι! Κι αν αντί να καθόμαστε στα PC μας προσπαθώντας να ψυχολογήσουμε τον ΟΒ ενωθούμε και κατέβουμε στους δρόμους.. τότε θα μπορείς να μου πεις πως η σκέψη μου, σε αντίθεση με τη δικιά σου, έχει χαντακωθεί..
γιατί πρέπει να επιλύσω τον εαυτό μου vincent; πώς πρέπει να τον επιλύσω; για ποιον σκοπό; σε ακούω
γιατί πρέπει να βγω στους δρόμους; θέλω να βγω στους δρόμους; τι σκοπό θα έχω αν βγω στους δρόμους; είναι ο περίπατος λύση; σε ποιο πρόβλημα και σε ποιου το πρόβλημα; δεν υπάρχει πιο αποτελεσματικός και έξυπνος τρόπος;
ύστερα, μαζί με τον ΟΒ ψυχαναλύω Τύπο και αποδίδω αυθαίρετες ερμηνείες σε πράξεις; εγώ ψυχαναλύω τον ΟΒ ή το καημένο το παιδί πιστεύει ότι πρέπει όλοι να έχουμε δουλειά να μας τα φέρνει και να διατηρούμε μπλογκ κριτικής της φήμης και κατάκρισης του εαυτού μας;
Θα ήθελα να αναλύσω το τσιμπούκι για να συνεισφέρω κάτι σε αυτήν την πραγματικά ενδιαφέρουσα συζήτηση και μην νομίζετε ότι πάω να κατεβάσω το επίπεδο αμέσως μόλις είδατε τη λέξη τσιμπούκι.
Τσιμπούκι, άλλως πίπα, άλλως πεολειχία. Κάποτε ο μέγας Μπιλ Χικς είχε πει ότι ο κόσμος θα ήταν αλλιώς αν οι άντρες μπορούσαν να πάρουν πίπα στον εαυτό τους.
Πράγματι. Ο Μπιλ Χικς εννοεί ότι θα ήταν καλύτερος. Αλλά εγώ αμφιβάλλω.
Το τσιμπούκι είναι η αποδοχή του Άλλου, και η αποδοχή του Εαυτού. Η απουσία του δημιουργεί τόσα προβλήματα όσα και το να έχεις στα συρτάρια πέντε βιβλία και να μη στα εκδίδουν ποτέ.
Και σε αυτό το σημείο θα συμφωνήσω με τον "κάνε με δίχως γυρισμό κτλ" συνεχίστε τα τσιμπούκια. Αυτά και μόνο αυτά θα σώσουν τον κόσμο.
Είναι Μεγάλη Παρασκευή και το κέφι είναι στο ζενιθ.
Πραγματικά ψιλοέχασα τη μπάλα... Σε καμία περίπτωση λέγοντας να βγει κανείς στο δρόμο δεν αναφέρομαι σε άσκοπους περιπατους που ουσιαστικά το μόνο που κάνουν είναι να εκτονώνουν καταστάσεις! Αλλά έτσι επανερχόμαστε εκεί απ' όπου ξεκίνησε η κουβέντα μας.. Στο γιατί.. Είμαι μόλις 18 και θέλω να πιστεύω πως είναι στο χέρι μου να αλλάξω ότι δε μου αρέσει.. Και δε μου αρέσει η κοινωνία στην οποία ζω.. ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΞΩ! Αν καταφέρω να επηρεάσω μία μονο συνείδηση.. το πετυχαίνω ήδη! Θέλω να πιστεύω πως αν όλοι λειτουργουσαμε σε μια τέτοια λογική, ο δρόμος θα έπαυε να είναι περιπατός.. Και που ξέρεις, ίσως και τα τσιμπούκια να τελείωναν...
Δηλαδή θα πάρεις φόρα δυνατά για να αλλάξεις τα συναισθήματα των μαζικών ανθρώπων;
Δε θα πάρω καμία φόρα.. Απλά θα χρησιμοποιώ όσο μπορώ περισσότερο το μυαλό μου, ώστε να αναγνωρίζω τις φόλες που βλέπω παντού γύρω μου και τη γλώσσα μου ώστε όχι μόνο να τις κράζω αλλά με επιχειρήματα να τις αντιμάχομαι! Κι αυτό δεν είναι περίπατος, πιο πολύ μου κάνει για στάση ζωής..
Vincent Malloy, σε ευχαριστώ για το σχόλιο και απολογούμαι διότι έπεσες πάνω στο τρολ, που παραδόξως πάντως είχε κάτι σαν ειρμό μαζί σου.
είδες το μουνί που σβήνει τα λόγια που σου εξηγούν οι φόλες που λες, τι πράγμα είναι και ότι οι φόλες δεν είναι οι άνθρωποι έτσι απλά μωράκι μου φευγάτο. σιχαίνεται να ακούει τέτοια ο καημένος πραγματάκια. και τον έχουμε εδώ και τον λιβανίζουμε ωσάν μπούτσα. ο θεϊκός ΟΒ.
Χαχαχα!! Ομολογώ πως αν το "τρολ" είναι λόγω του Άρχοντα τότε δεν διαφωνώ ποτέ ξανά με τον "κάνε με.."
Σε ότι αφορά τώρα τα πραγματάκια που λέμε.. είναι όντως έτσι ΟΒ και σιχαίνεσαι να τ'ακούς;
Αστειεύομαι! Άλλωστε αγαπητό.. τρολ(!!) πως αλλιώς θα καταθέτονταν αυτές οι αποψάρες αν δεν τον είχαμε;;; Χρόνια πολλά παρεπιμπτόντως (έτσι για τους τύπους!!)
@Vincent,
Το σχολείο είναι απλώς ένας θεσμός που σου μαθαίνει τους κανόνες. Δεν έχω τρομερό πρόβλημα με αυτό, αφού, ούτως ή άλλως, για να σπάσεις τους κανόνες με ικανοποιητικό αποτέλεσμα πρέπει πρώτα να τους μάθεις.
Επιστρέφοντας στο θέμα της πίπας, πιστεύω ακράδαντα ότι ο καθένας πρέπει να έχει το δικαίωμα να παίρνει πίπες όπου θέλει. Το δικό μου πρόβλημα είναι πως το κράτος δανείζεται το στόμα μου για να παίρνει πίπες χωρίς να με ρωτάει.
Φίλε Thrass αυτό που όλοι μας ξεχνάμε και διαρκώς αναρωτιέμαι πως αυτό είναι δυνατό, είναι το γεγονός πως κράτος αποτελώ εγώ, εσύ και προφανώς... τα στόματά μας....
Δε μπορώ επομένως να δεχτώ πως για τα τσιμπούκια (δε χρειάζεται πιστεύω να επισημάνω πως η λέξη χρησιμοποιείται με τη μεταφορική της έννοια!) που εγώ κι εσύ κάνουμε είναι κάποιος άλλος υπόλογος...
Κι αφου δεν είναι... μήπως εν τέλει γουστάρουμε τις πίπες (!!!) ή μήπως ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ να αλλάξουμε ρόλους...?
Το κράτος είναι φάγος και η ψυχή φυτό
Δημοσίευση σχολίου
<< Home