Δευτέρα, Αυγούστου 03, 2009

Καμία διαφορά

Ένοπλος εισέβαλε σε κέντρο που συχνάζουν νέοι ομοφυλόφιλοι στο Τελ Αβιβ, άνοιξε πυρ, σκότωσε δύο και τραυμάτισε αρκετούς ακόμα.
Βλέπω στις ειδήσεις αυτόν τον τύπο να λέει ότι ο δράστης δεν έχει καμία διαφορά από τρομοκράτη της Χαμάς και σκέφτομαι ότι η ατάκα του είναι ανεπίγνωστα μια ωδή στη σχετικότητα του απόλυτου κακού, υπό την έννοια ότι αυτό που μπορεί να έχει αυτός ως απόλυτο κακό στο μυαλό του μπορεί σε άλλες γωνιές της γης να θεωρείται από απόλυτο καλό ως αναγκαίο κακό στη χειρότερη.
Σκέφτομαι ακόμα ότι αυτή του η δήλωση μπορεί να σκανδαλίσει από Ισραηλινούς που θα θεωρήσουν προσβλητική την εξομοίωση κρατικών εχθρών με έναν κοινό εγκληματία, ως Παλαιστίνιους που θα θεωρήσουν προσβλητική από την ανάποδη την εξομοίωση αγωνιστών για την ελευθερία με έναν δολοφόνο.
Κι έπειτα υπάρχουν κι άλλου είδους τομές· μπορεί Ισραηλινοί που μισούν Παλαιστινίους και Παλαιστίνιοι που μισούν Ισραηλινούς να ενώνονται στην απέχθειά τους για τους ομοφυλόφιλους ή, αντίστροφα, στην προσδοκία τους για μεγαλύτερη ελευθερία των ομοφυλοφίλων.
Όσο για την Ελλάδα η πράξη μπορεί να έχει αντίκτυπο διαφόρων ειδών: από αυτούς που θεωρούν ότι ο συνδυασμός Εβραίος και πούστης συνιστά το φρικαλεότερο τζακ ποτ, ως τον Παναγιώτη Δημητρά που πρέπει να τον εκφράζει απόλυτα η εξομοίωση των δυο απόλυτων κακών (επίθεση με στόχο γκέι - επίθεση με στόχο Εβραίους).

9 Comments:

At 8/03/2009 10:32:00 μ.μ., Blogger jean couceau rouceau said...

θα ηθελα να προσθεσω...: ωψξκπειυ54θυ90ηξγδφξμαμγη2ξτηβςι. Ποιος κανει κυβερνηση?
Πως συμμετεχουμε εμεις στην διατηρηση των υπαρχουσων εξουσιοαξιων όταν τις αναπαραγουμε ολη την ωρα αντι να παραγουμε την ανατροπη αυτων αποφευγοντας ,τουλαχιστον, τη δημοσια χρηση αυτων?

 
At 8/04/2009 02:59:00 π.μ., Blogger Συνοδοιπορος said...

Η ποικιλία στους συνδυασμούς των αισθημάτων είναι μεγάλη πράγματι, ανάλογα με το είδος μιας επίθεσης και το μήνυμα που αυτή μεταφέρει.
Τελικά όμως, η τρομοκρατία είναι τρομοκρατία, ανεξαρτήτως ιδεολογίας και στόχου.
Είναι πολύ παράξενο κι επικίνδυνο παιχνίδι, να βρίσκει κανείς δίκαιη μια τρομοκρατική επίθεση ανάλογα με το ιδεολογικό - κοινωνικό του υπόβαθρο.
Έτσι δεν νομιμοποιούνται τέτοιου είδους πρακτικές; Έχοντας πρώτα ψάξει για ηθικούς και συναισθηματικούς συνενόχους στην κοινωνία και ελπίζοντας στην ανοχή τους, οι κάθε είδους σωτήρες, δεν παίζουν το εκάστοτε πολιτικό παιχνιδάκι τους;

(Τελικά, μάλλον με τον Δημητρά φαίνεται να είμαι) ;)

 
At 8/04/2009 03:39:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Η κουβέντα είναι προφανώς τεράστια. Θα μου πεις γιατί την ανοίγεις τότε. Αν βγάλουμε έξω την απάντηση ότι την ανοίγω γιατί στο τρέχον φεγγάρι μόνο κουκουρούκου σχόλια φαίνεται να γίνονται και όχι κανονικά σαν το δικό σου, θα πω όσο πιο επιγραμματικά γίνεται ότι ασφαλώς και είναι καταδικαστέες οι τρομοκρατικές επιθέσεις, απλά νομίζω ότι η επιχειρηματολογία σου έχει στο μυαλό της περισσότερο οργανώσεις σαν την Σέχτα Επαναστατών παρά το καθεστώς στην Μέση Ανατολή.

 
At 8/04/2009 05:13:00 μ.μ., Blogger Συνοδοιπορος said...

Η αλήθεια είναι ότι, είχα στο μυαλό μου και στη Σέχτα και τη 17 Νοέμβρη (και με την ευκαιρία να το κοιτάξεις αυτό, που μπορείς και διαβάζεις το μυαλό του άλλου), αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά με το αν στην άλλη περίπτωση, μια τέτοια δράση αφορά μια φαινομενικά επιμέρους επίθεση σε μια κοινωνική μειονότητα μέσα σε ένα καθεστώς σαν της Μέσης Ανατολής με τόσο μεγάλα πολιτικά προβλήματα.
Αυτές οι πρακτικές υποκρύπτουν, κατά τη γνώμη μου, πάντα πολιτικά παιχνίδια, έστω κι αν γίνονται για μετατόπιση της προσοχής, ή μάλλον ακόμα και τότε. Δεν μπορώ να σκεφτώ βέβαια, τι μπορεί να κρύβεται πίσω από μια επίθεση εναντίον gay στον τόπο που αυτή έγινε και υπό τις παρούσες συνθήκες, αφού δεν θα ήταν λογικό να αποδοθεί στους Παλαιστίνιους, αλλά θεωρώ ότι οπωσδήποτε κάτι κρύβεται, ειδικά επειδή όλοι σκέφτονται ότι είναι παράλογο μέσα σε τέτοιο χαμό να ασχολείται κανείς με τους ομοφυλόφιλους.
Πάρε για παράδειγμα τη δράση των χρυσαυγιτών, που οργανωμένα, κυνηγάνε τους μαύρους που πουλάνε τσάντες στο δρόμο. Δεν είναι πολιτική πράξη, είναι πολύ απλά, κοινές τρομοκρατικές επιθέσεις, παρότι δεν αντιμετωπίζονται σαν τέτοιες από το κράτος (για την ακρίβεια δεν αναφέρονται καν στα δελτία ειδήσεων ως τρομοκρατικά χτυπήματα, επειδή γίνονται με κλωτσιές, μπουνιές και βρισίδια και όχι με βόμβες), ενώ έχουν σαφώς την πρόθεση να προκαλέσουν και να ενθαρρύνουν μια ορισμένη πολιτική άποψη και στάση, ό,τι ακριβώς κάνει δηλαδή και μια τρομοκρατική οργάνωση.
Η τρομοκρατία φοράει πολλές μάσκες και στο 99,5% των περιπτώσεων, νομίζω ότι υποκινείται και χρησιμοποιείται με συγκεκριμένο σκοπό και ποτέ τυχαία, για να μανιπιουλάρει την κοινή γνώμη.

(Βλέποντας, εκ των υστέρων, το μέγεθος του σχολίου μου, μετανιώνω που δεν επιβεβαίωσα την πεποίθησή σου για το τρέχον φεγγάρι και συνειδητοποιώ ότι τελικά, ίσως θα έπρεπε να κάνω ένα κουκουρούκου σχόλιο κατά το αναμενόμενο. Φαίνεται ότι, ακόμα κι εσύ που έθεσες το σοβαρό θέμα -εκ του ασφαλούς, πιστεύοντας ότι δεν θα μπει κανείς σε σοβαρή συζήτηση αυτό τον καιρό-, βαριέεεεεεσαι, right? Αλλά μιας και το ‘γραψα, φάτο στη μάπα τώρα για να προσέχεις τι λες αυγουστιάτικα!) ;)))))

 
At 8/05/2009 04:29:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Όχι, εννοούσα τη σύγκριση μεταξύ Σέχτας και Χαμάς και όχι τη σύγκριση μεταξύ των επιθέσεων της Σέχτας και της συγκεκριμένης επίθεσης (που πάντως δεν αποδίδεται στην Χαμάς)
Γράφεις πως «είναι παράλογο μέσα σε τέτοιο χαμό να ασχολείται κανείς με τους ομοφυλόφιλους». Παράλογο όσο και η ζωή όμως.

 
At 8/07/2009 06:28:00 μ.μ., Anonymous anasthod said...

Old Boy εγώ έκανα μια επαρκή έρευνα για θεωρητική εργασία στο ζήτημα του θανάτου πριν λίγα χρόνια, τα βιβλία τα φυλάσσω στη βιβλιοθήκη μου, κι αυτό το οποίο έμαθα είναι πως ζωή δεν νοείται δίχως την αποδοχή του θανάτου. Τα συγκεκριμένα βιβλία τα έχουν γράψει άνθρωποι με σπουδαία τέχνη στη γραφή και διακεκριμένες σπουδές. Γιατί δεν μπορείς να γράψεις ένα post της προκοπής Old Boy; Γιατί; Γιατί συντάκτες σαν εσένα κερδίζουν χρήματα και διαφημίζονται από πολιτικές "εφημερίδες" όπως η Ελευθεροτυπία; Γιατί τόσοι πολλοί ευκατάστατοι ατάλαντοι στα Μ.Μ.Ε.;

 
At 8/08/2009 01:17:00 π.μ., Blogger Ζώνεκρος said...

Γιατί η ζωή μας όμως είναι παράλογη, Oldboy μου;

 
At 8/12/2009 11:14:00 π.μ., Anonymous Τάκης said...

Δεν θα αφόριζα με τόση ευκολία όλες τις τρομοκρατικές επιθέσεις ως "κακές". Μήπως και η αντίσταση των ελλήνων κατά της γερμανικής κατοχής τρομοκρατικές επιθέσεις κατά του ισχύοντος καθεστώτος δεν ήταν; Και η επανάσταση του 1821 τρομοκρατική επίθεση κατά των βολεμένων τούρκων και ελλήνων δεν ήταν; Η ιστορία γράφεται εκ των υστέρων από τους νικητές και έτσι καθορίζεται το ποιος είναι τρομοκράτης και ποιος ήρωας επαναστάτης.
Η κύρια αντίρρηση που έχω εγώ είναι όταν ο στόχος αυτών των επιθέσεων δεν έχει άμεση σχέση με το καθεστώς που παλεύεται να ανατραπεί. Στην περίπτωση του gay bar μπορεί οι τρομοκράτες να εντόπιζαν εκεί την πηγή του κακού. Μπορεί να τα βάλει κανείς με την ανθρώπινη ανοησία;

 
At 8/13/2009 03:01:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Ως προς την πρώτη παράγραφο δεν διαφωνώ.
Ως προς την δεύτερη, Ισραηλινός ήταν ο δολοφόνος και απλώς ο μάρτυρας τον παρομοίασε με τρομοκράτη της Χαμάς για να δείξει πόσο κακός ήταν και πόσο κακό ήταν αυτό που έκανε.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home