Κυριακή, Απριλίου 26, 2009

Τα ενοχικά νώτα

Μια εντονότατη ανάμνηση που έχω από παιδί είναι ο θάνατος του Μπόμπι Σαντς. Ο Μπόμπι Σαντς ήταν φυλακισμένο από τους Άγγλους μέλος του ΙRΑ. Μετά από 66 ημέρες απεργίας πείνας, πέθανε σε ηλικία 27 ετών, στις 5 Μαϊου 1981.
Γιατί όμως εντυπώνεται στη μνήμη ενός παιδιού ένας απεργός πείνας; Ίσως επειδή όλο τον προηγούμενο καιρό λένε στις ειδήσεις ότι κινδυνεύει να πεθάνει, κινδυνεύει να πεθάνει, και νομίζεις (μάλλον ξέρεις, είσαι σίγουρος) ότι όλα θα πάνε καλά (γιατί πώς αλλιώς, πώς να μην πάνε όλα καλά;), ότι δηλαδή δεν μπορεί, δεν θα τον αφήσουν να πεθάνει. Αλλά μια μέρα ανακοινώνουν πως αυτό ήταν και πάει, πέθανε. Άρα ο θάνατος υπάρχει (όχι ως απλή ανακοίνωση, πέθανε ο τάδε που πιθανότατα δεν είχες καν ακουστά, πέθανε κάποιος που ως χθες ζούσε, κάποιος που θα μπορούσε να σωθεί, κάποιος για τον οποίο είχες ενδιαφερθεί). Και μαζί του υπάρχει και το κακό, ή μάλλον αυτό που δεν μπορείς να καταλάβεις, αυτό που είναι πάνω από σένα στην ηλικία των 8 1/2 και το οποίο λέγεται πολιτική ή εθνικά δίκαια. Και στο αρχικό δυσκολοχώνευτο ενός ανθρώπου που στερείται εκουσίως την τροφή του, έρχεται το ακόμη πιο δυσκολοχώνευτο ενός κράτους που τον αφήνει να πεθάνει. Κάποιος λέει είμαι διατεθειμένος να πεθάνω και οι θεσμοί, η εξουσία, όλο αυτό το απρόσωπο "εμείς" του λέει, οκ, πέθανε. Σε αφήνουμε και δεν θα σε εμποδίσουμε. Έχουμε άλλες προτεραιότητες. Η ζωή σου είναι αναλώσιμη και διαπραγματεύσιμη. Είναι προτιμότερο να πεθάνεις από το να δεχτούμε τους όρους σου για τις συνθήκες φυλάκισής σου, είναι προτιμότερο να πεθάνεις από το να φανεί ότι υποχωρούμε στις απαιτήσεις ενός τρομοκράτη του ΙRΑ.
Είδα πρόσφατα στο ντιβιντί το "Hunger", μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία για τον Μπόμπι Σαντς. Δεν έχω βρει και κείμενο για το SMS και σκέφτομαι τι καλύτερη ευκαιρία από το να τα συνδυάσω και να περάσω να δω τον σύγχρονό μας απεργό πείνας, τον Θοδωρή Τενέζο. Είναι Τρίτη του Πάσχα και βρίσκεται ήδη στην 68η ημέρα. Άρα Κυριακή, πρώτα ο Θεός, οι μέρες του θα είναι 73. Έχει στήσει μια σκηνή στην Πατησίων 70, έξω από τo κτίριο της Επιτροπής Ανταγωνισμού (απέναντι από τον ΟΤΕ). Στην ταινία έδειχναν τις πληγές και τον σταδιακό τρόπο αποσύνθεσης του σώματος του Μπόμπι Σαντς. Βλέπω τον Τενέζο να κάθεται σε μια καρέκλα και να ασχολείται με το κομπιούτερ του. Στο μπλογκ του εκτός από τα αιτήματά του και γενικότερη ενημέρωση για τους λόγους της απεργίας του, υπάρχει και λάιβ κάλυψη της σκηνής του, ώστε ο καθένας να βλέπει ότι όντως δεν τρώει. Με το έμπειρο από την ταινία μάτι μου, όμως, κρίνω και αποφασίζω εν ριπή οφθαλμού, ότι μπορεί και να μην είναι αυθεντική η απεργία του. Κάτι μπορεί να τρώει στη ζούλα, αποφαίνομαι. Καταλληλότερος για απεργός πείνας ο Μπόμπι Σαντς από τον Θοδωρή Τενέζο. Μπόμπι, είσαι ο απεργός της καρδιάς μου, εσένα ξέρω, εσένα εμπιστεύομαι. Άλλωστε, εσύ απεργούσες για την ενωμένη Ιρλανδία και όχι για το καρτέλ του χάλυβα. Εσύ απεργούσες για τα δικαιώματα των κρατουμένων του ΙRΑ και όχι επειδή τα καρτέλ χαντάκωσαν την επιχείρησή σου.
Και επιτέλους γιατί τα ΜΜΕ δεν ασχολούνται μαζί του και τον αγνοούν; Γιατί ασχολούνται μαζί του μόνο στο ίντερνετ; Δεν μπορεί, αποφαίνομαι, κάτι παράξενο θα παίζει και τα ΜΜΕ θα το γνωρίζουν, ώστε να αποσιωπούν το θέμα. Από την άλλη, πόσο λογικό είναι ένας άνθρωπος να είναι 2 1/2 μήνες σε μια σκηνή στην Πατησίων, λέγοντας πως κάνει απεργία πείνας, και αυτό να μην είναι από μόνο του σημαντικό θέμα;
Ίσως ο Τενέζος την πάτησε στο ότι η διαμαρτυρία του δεν κολλάει σε καμία αφήγηση: επιχειρηματίας ων, η διαμαρτυρία του δεν κολλάει με την αριστερή αφήγηση του καταπιεσμένου, που πρέπει να είναι μισθωτός ή άνεργος και πάντως όχι εργοδότης, ενώ στη δεξιά αφήγηση αφενός η αγορά λειτουργεί (κι αν τυχόν σκαλώνει κάπου, υπάρχουν οι επαρκέστατοι μηχανισμοί ελέγχου της) και αφετέρου η απεργία πείνας δεν είναι πρέπουσα και θεσμικά αξιοπρεπής μέθοδος διαμαρτυρίας.
Σε κάθε περίπτωση, ό,τι κι αν συμβεί με τον Τενέζο, εγώ τα ενοχικά μου νώτα τα έχω καλύψει.
(Κείμενο γραμμένο για το «SMS» της «SportDay»)

20 Comments:

At 4/27/2009 01:28:00 μ.μ., Blogger ΣΩΤΗΡΙΟΣ said...

Άμα φίλε μου ήταν έτσι οι απεργοί πείνας...
Το τελευταίο διάστημα εδώ μέσα γραφτήκαν πολλά για την δήθεν απεργία του. Δεν έχω καταλάβει την περίφημη φράση από πολλούς: Ο Θόδωρος (ώπα!) αγωνίζεται για όλους μας, δεν μας αξίζει η απεργία του, όλοι πουλημένοι...
Όταν ανέφερα την περίπτωση του Μπόμπυ Σαντς μου είπαν μερικοί για ιατρικώς δυνατή απεργία πείνας 300+ ημερών.
Εν πάσει περιπτώσει κανένας δεν καταλαβαίνει την ουσία της κοροϊδίας που παίζεται στο πεζοδρόμιο της Πατησίων.
Μετά τον Τενέζο και την δήθεν απεργία του μου λέει κανείς αν θα ξαναληφθεί στα σοβαρά υπόψη μια ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ απεργία πείνας για ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κοινωνικά αιτήματα???

 
At 4/27/2009 01:46:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Μετά τον Τενέζο και την δήθεν απεργία του μου λέει κανείς αν θα ξαναληφθεί στα σοβαρά υπόψη μια ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ απεργία πείνας...»

Το επιχείρημα θα είχε βάση αν τα ΜΜΕ ασχολούνταν νυχθημερόν με τον Τενέζο και την ψεύτικη κατ΄εσέ απεργία του. ΄Άρα τώρα που υπάρχει η απόλυτη σιωπή, τώρα που δεν έλαβαν αυτή σοβαρά, δεν έχεις λόγο κι εσύ να ανησυχείς.

«για ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κοινωνικά αιτήματα»
Υπάρχουν λοιπόν κοινωνικά αιτήματα που νομιμοποιούν μια απεργία πείνας και κοινωνικά αιτήματα που δεν τη νομιμοποιούν: επιχειρηματίας ήταν, έπαιξε κι έχασε - το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό - καλύτερα να υπάρχουν καρτέλ για να έρθει η επανάσταση μια ώρα αρχύτερα.

Κι εν πάση περιπτώσει, ας πούμε ότι τρώει κοντοσούβλια και αστακομακαρονάδες. Άντε κάτσε πρώτα εσύ για 2 1/2 μήνες σε ένα πεζοδρόμιο στην Πατησίων να δεις πόσο εύκολο κι ευχάριστο είναι.

 
At 4/27/2009 02:25:00 μ.μ., Blogger ANemos said...

Οφείλω να πω οτι δεν βγάζω άκρη με αυτή την υπόθεση. Κρατώ μόνο αυτό που γράφεις: "Άντε κάτσε πρώτα εσύ για 2 1/2 μήνες σε ένα πεζοδρόμιο στην Πατησίων να δεις πόσο εύκολο κι ευχάριστο είναι". Και είναι ως προς αυτό η συμπάθεια για το πρόσωπο... Από εκεί και πέρα όμως μένω με πάρα πολλά ερωτηματικά...

 
At 4/27/2009 02:29:00 μ.μ., Blogger Psychomechanic said...

Bobby will NEVER die...

...όσο τρέφουμε την καρδιά μας με όσα πρέσβευε...

 
At 4/27/2009 03:33:00 μ.μ., Blogger ΣΩΤΗΡΙΟΣ said...

Όταν αντιμετωπίζεις βαριές κατηγορίες για συκοφαντική δυσφήμιση 2 1/2 μήνες στο πεζοδρόμιο για "δίκαια αιτήματα", είναι πολύ καλός ισχυρισμός για Δικαστήριο...
Τώρα τι να κάνουμε που περίμενε να γίνει ο Τενέζος μια νέα Αμαλία και δεν του κατσε???
Αυτά κάνετε, να κατεβαίνετε μουγκοί για τα δάση λες και θα γίνει τίποτα, και ένα μήνα μετά ξανά Καραμανλής!
Μπλόγκερς! Η κινηση του...τίποτα!
Σύγνωμη για την ειρωνία αλλά άλλα περίμενε ο Τενέζος από σας!!!

 
At 4/27/2009 04:33:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Άνεμε, ερωτηματικά έχω κι εγώ. Ένα από αυτά -και ίσως το βασικότερο- είναι το εξής: αν αυτός ο άνθρωπος δεν λέει αλήθεια και πάλι δεν είναι αποστολή των ΜΜΕ να μας διαφωτίσουν για την υπόθεσή του;
Είτε έτσι είτε αλλιώς δεν πρέπει να ενδιαφερθούν, να ψάξουν και να ενημερώσουν:
α) για τη βασιμότητα των αιτιάσεών του και το δίκαιο ή μη της διαμαρτυρίας του
και
β) για το αν κάνει ή δεν κάνει αληθινή απεργία πείνας;
Αυτή η σιωπή, σαν να μην υπάρχει ζήτημα, σαν να είναι καθημερινό φαινόμενο στην Ελλάδα οι απεργίες πείνας μου είναι η πιο ακατανόητη.

 
At 4/27/2009 05:22:00 μ.μ., Blogger Knoulp said...

Tha meinw sto "anemos xorevei to krithari", exw mia adynamia stin Irlandia kai ton apaxiwmeno agwna tis...

 
At 4/27/2009 08:00:00 μ.μ., Blogger gasireu said...

''καλύτερα να υπάρχουν καρτέλ για να έρθει η επανάσταση μια ώρα αρχύτερα.'' ,
τώρα για το θέμα των καρτέλ αν αυτή είναι η επίσημη θέση σου αν μη τι άλλο δεν είναι μεγάλης βαρύτητας (πολιτικής θεώρησης -οικονομικής ανάλυσης).
Ο IRA για Ιρλανδούς και Βρετανούς φυσικά, αλλά και για όποιον έχει μελετήσει, δεν είναι μια τέλεια καθαρή ως προς τα κίνητρα και politically correct ως προς τους στόχους οργάνωση. Η ιστορία του IRA έχει πολλές μελανότατες στιγμές, άσχετο με το αν ο Σάντς ατομικά πέθανε για την ιδεολογία του.

 
At 4/27/2009 09:35:00 μ.μ., Blogger aa said...

Δε ζω σε ένα δικό μου κόσμο και ενημερώνομαι. Δεν ήξερα τίποτε γι' αυτόν τον άνθρωπο και την υπόθεσή του. Για να είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να αποφανθώ, αν δεν το επεξεργαστώ περισσότερο. Το κείμενό σου, όμως, με τρομάζει. Ο Κούντερα κάπου έλεγε ότι "από αυτό που δεν μπορεί να ξεφύγεις είναι η αθανασία σου". Κάτι ανάλογο μ' αυτό που γράφεις και συ στο προφίλ σου. Αλλά, για στάσου, κάτι σκέφτηκα. Η κατάργηση της ύπαρξης είναι αδύνατη. Εντάξει. Η κατάργηση της ανθρωπιάς;

Σ' ευχαριστώ για τη φιλοξενία και καλώς σε βρίσκω.

 
At 4/28/2009 12:28:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Gasireu, δεν είναι η επίσημη θέση μου, είναι η ανεπίσημη ειρωνεία μου με την οποία σχολιάζω τη θέση του Σωτήριου για έλλειψη «ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ κοινωνικών αιτημάτων» στην απεργία του Τενέζου.
ΑΑ, καλώς ήρθες :)

 
At 4/28/2009 08:54:00 π.μ., Blogger Γνωμοδότης said...

Εντάξει, όχι ακριβώς "απόλυτη σιωπή". Με μια πρόχειρη αναζήτηση στο διαδίκτυο, βρίσκουμε:

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 1ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 2TO BHMAΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

 
At 4/28/2009 12:02:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Παλιόπαιδο,

Βασικά όχι ότι έχει και μεγάλη σημασία, αλλά ζούμε σε ακραίες εποχές, τρηρές, σβουρλές, αλαφροΐσκιωτες, μεταβατικές, όπου οι τελευταίοι έσονται πρώτοι και τούμπαλιν… Και ενώ όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν, εγώ εξακολουθώ μεν -και παρά τα προνόμια που απολαμβάνω- να μην έχω λύσει ακόμα το υπαρξιακό μου, αλλά όπως και να το κάνεις μια «μικρή» εμπειρία από αυτοκτονική ασιτία την έχω και αυτό που θυμάμαι είναι ότι μετά από 19 μέρες αποχής δε μπορούσα ούτε να σηκωθώ· δυστυχώς επέζησα, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Τώρα όσο για τον Τενέζο, …to be honest iCouldn't care less about him and the rest of the world.

Πάντα ανώνυμα,

Απελπισμένος αγοραφοβικός.

 
At 4/28/2009 12:24:00 μ.μ., Blogger Γνωμοδότης said...

Τώρα όσο για τον Τενέζο, …to be honest i Couldn't care less about him and the rest of the world.To be honest, this prevents us from caring an iota about you.

-- The rest of the world.

 
At 4/28/2009 01:19:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@The rest of the world

Όου γουέλ,

Αϊ γκες, ιτ ντάζεντ μέτερ ένι μορ, μάι ντίαρ. Γκουντ μπάι, κρουλ γουόρλντ… (sick)

Α.Α.

ΥΓ. Sorry για τα αποτσίγαρα στο ποτήρι σου.

 
At 4/29/2009 05:04:00 π.μ., Anonymous Ο Λύκος της Στέππας said...

Αν ο ανθρωπισμός σας εξαρτάται από το ποιόν του ανθρώπου,
τότε πολύ απλά δεν είναι ανθρωπισμός.

 
At 4/29/2009 11:27:00 π.μ., Blogger Βάσκες said...

ολντ, συγχαρητήρια για την οπτική και για την δημοσιοποίηση.

Κάποιοι από εμάς προσπαθούμε να τον βοηθήσουμε. Όποιος μπορεί ας βοηθήσει.

Αυτό δεν ακυρώνει τα ερωτηματικά που έχουμε. Υπάρχουν, και είναι σημαντικά.

Αυτό όμως είναι το πρόβλημα. Δεν υπάρχει κανένας που να διαφωτίσει αυτά τα ερωτηματικά; Δεν μας ενδιαφέρει σαν κοινωνία να μένουν αναπάντητα τέτοια ερωτήματα;

Και εν πάσει περιπτώσει τι σκατά αριστερή κοινωνία έχουμε όπως μας λένε οι δημοσκοπήσεις (αντιαμερικανισμός, πλειοψηφία των δυνάμεων της αριστεράς, αντι-χουντικό σύνδρομο και τα τοιαύτα) όταν δεν μπορούμε να δείξουμε αλληλεγγύη σε έναν συνάνθρωπό μας που αγωνίζεται με πολιτικά κατά βάση αιτήματα.

Κοινωνία παρτάκηδων είμαστε.

 
At 4/29/2009 12:57:00 μ.μ., Anonymous arkoudos said...

@Oldboy, τις ίδιες σκέψεις έκανα και εγώ.

Όταν φίλοι μου ζήτησαν να φτιάξω bannerάκια δυσκολεύτηκα να αποφασίσω αν θέλω να ασχοληθώ με αυτήν την ιστορία. Διάβασα κάποιους που διαφωνούν [pare-dose.net] , πήγα μέχρι εκεί, είδα το κλίμα, έκατσα με κεριά, έψαξα να δω ποια η θέση μου.

Και βρήκα τι με ενοχλούσε: οτι κανείς δεν αλλάζει το παραμικρό.

Κάποια κανάλια ασχολούνται, κάποια απο τα λεγόμενα μεγάλα sites το ίδιο, μερικές εφημερίδες, ναι - αλλά όλοι αυτοί ασχολούνται με το γεγονός της απεργίας, και όχι με την αιτία της.

Η απεργία πείνας έγινε μεγαλύτερο γεγονός απο τον ίδιο τον Τενέζο και το θέμα του. Και εν τέλει, είτε συμβολικά είτε ουσιαστικά, αυτή θα τον σκοτώσει.

Γι' αυτό τα έφτιαξα (τα bannerάκια) όπως τα έφτιαξα. Όχι για να πουν "ο Τενέζος έχει δίκιο", αλλά για να πουν "γιατί το αγνοούμε;" καθώς μπορεί και να έχει δίκιο ο Τενέζος. Μπορεί και όχι.

Ο ΜΟΝΟΣ τρόπος να το μάθουμε, είναι να ασχοληθούμε.

 
At 4/29/2009 04:48:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aρκούδε και Βάσκες, ακριβώς όπως τα λέτε και κυρίως ακριβώς όπως τα κάνετε.

 
At 5/02/2009 07:52:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Νέο τρομοκρατικό χτύπημα σημειώθηκε στην μπλογκόσφαιρα πριν από λίγες ώρες με εγκέφαλο τον γνωστό άγνωστο 44χρονο ανώνυμο sysadmin που σε μια άνευ προηγουμένου επίδειξη δύναμης διέγραψε εκατοντάδες σχόλια από δεκάδες ιστοημερολόγια αθώων netizen.

Ο «ανώνυμος νίτζα» χτύπησε μεταξύ των άλλων στα μπλογκ: της 'Αμαλίας', του 'Δρ.Φλάντζα', του 'ΠρέζαTV', του 'Imaginou', της 'Κοπτοραπτούς', της 'Μανταλενας Παριανός', του 'Κυκλοδίωκτου', της 'Λωλίτας', του 'Κοτσανιου' κ.α, σκορπώντας τον πανικό στους ανυποψίαστους μπλόγκερς που είδαν τις πνευματικές τους περιουσίες να εξαφανίζονται και πλέον νιώθουν εντελώς απροστάτευτοι.

Σε δηλώσεις του ο δημοφιλής πρόεδρος των χρηστών του ίντερνετ παρουσιάστηκε καθησυχαστικός και δήλωσε ότι έχει εμπιστοσύνη στα όργανα της τάξης που εργάζονται για τη σύλληψη του ενόχου.

Η υπόθεση εξετάζεται ήδη από τα λαγωνικά της υπηρεσίας Δίωξης Ηλ. Εγκλήματος στη Γ.Α.Δ.Α και δεν αποκλείονται προληπτικές συλλήψεις, ενώ τα κίνητρα του δράστη για τον οποίο υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι εδώ και 25 χρόνια δραστηριοποιείταιι μόνος του, παραμένουν άγνωστα.
ΥΠΟΔΟΛ press

 
At 5/05/2009 06:58:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ο Анонимный ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ Α(ΝΑ)ΠΑΝ(ΤΗ)ΤΑ1. Από τι υλικό είναι φτιαγμένο το πελεκούδι και καίγεται συνέχεια;
Από κυτταρίνη, ημικυτταρίνη και λιγνίνη.

2. Σε ποια ακριβώς περιοχή του ουράνιου θόλου βρίσκεται το σφοντύλι;
Στη Ζενιθιακή απόσταση (Ζ = 90° - Ηλ).

3. Ποιος και ποτέ ενημέρωσε τον Ταρζάν ότι τον λένε έτσι;
Η Jane, λέγοντάς του επί λέξη: «Me Jane, you Tarzan».

4. Γιατί ο Donald Duck όταν βγαίνει από το μπάνιο φοράει πετσέτα ενώ κυκλοφορεί τις υπόλοιπες ώρες χωρίς παντελόνι;
Για να στεγνώσει. Εάν βγει χωρίς παντελόνι και είναι βρεγμένος, ενδέχεται να κρυώσει.

5. Τι σκατά σημαίνει επιτέλους Ζαβαρακατρανεμιά;
Η λέξη Ζαβαρακατρανεμιά δε σημαίνει απολύτως τίποτα, γράφτηκε την εποχή της χούντας για να περάσει τη λογοκρισία.

6. Η απαγόρευση του καπνίσματος σε χώρους εργασίας ισχύει και στις καπνοβιομηχανίες;
Ο νόμος ισχύει για όλους απαρέγκλητα.

7. Πώς λύνει το πρόβλημα με τα οδοντικά σύμφωνα όποιος μιλάει έξω από τα δόντια;
(βλ. Γεωργίου)

8. Μπορεί κάποιος να αποφασίσει οριστικά ότι είναι αναποφάσιστος;
Όχι, αλλά γι'αυτό υπάρχουν οι άλλοι.

9. Θα είχε διαφορά, αν αντί να τραβάει κανείς ένα ζόρι, το έσπρωχνε;
Μεγάλη, αν κατηφόριζε. Ουδεμία, αν ανηφόριζε.

10. Όταν κάποιος με μανία καταδιώξεως, καταδιώκεται πραγματικά, λέμε ότι θεραπεύτηκε;
Λέμε ότι η πραγματολογικές συνθήκες ενισχύουν την εσφαλμένη του πεποίθηση ότι δεν είναι ψυχασθενής.

11. Γιατί τα ντουλάπια στα αστυνομικά τμήματα έχουν κλειδαριές;
Για τον ίδιο λόγο που υπάρχουν και οι «εσωτερικές υποθέσεις».

12. Ποιος ήταν ο αντικειμενικός σκοπός αυτού του Αλέξη, όταν κρυβόταν πίσω από τις λέξεις;
Τα διαφημιστικά έσοδα.

13. Υπάρχει λογική απάντηση στην ερώτηση 'Γύρισες';
α) Βεβαίως, εάν ρωτάς από το τηλέφωνο,
β) Στραβός είσαι;

14. Γιατί χρειάζονται πλύσιμο οι πετσέτες του ντους, αφού όταν τις χρησιμοποιούμε είμαστε καθαροί;
Διότι η υγρασία που απορροφούν οι πετσέτες, αφού σκουπίσουμε το σώμα μας, αποτελεί εστία μολύνσεως.

15. Αφού ο άνθρωπος προέρχεται από τον πίθηκο, τότε γιατί υπάρχουν ακόμη πίθηκοι;
Ο άνθρωπος δεν προέρχεται από τον πίθηκο, πρόκειται για συγγενικά είδη με κοινούς προγόνους.

16.Πως πήρε το όνομά της η μακαρονάδα 'πουτανέσκα';
puttanesca |ˌpoōtəˈneskə; ˌpoōtnˈeskə|, adjective [usually postpositive] denoting a pasta sauce typically including tomatoes, garlic, olives, and anchovies: : pasta puttanesca. ORIGIN Italian, from puttana ‘prostitute’ (the sauce is said to have been devised by prostitutes as one that could be cooked quickly between clients' visits).17. Τι σημαίνει κάθομαι όρθιος;
Σημαίνει ότι, υποκαθιστώντας στη ρήμη του λόγου το ρήμα στέκομαι, τονίζουμε καθ'υπερβολή τη δυσαρέσκειά μας στην ορθοστασία;

18. Τα ΑΤΜ γιορτάζουν της Αναλήψεως;
Όχι, τα ΑΤΜ δεν πιστεύουν στον Θεό.

19. Γιατί όταν οι τράπεζες στέλνουν 'τελευταία ειδοποίηση' για μια δόση, στη συνέχεια αθετούν την υπόσχεσή τους και ασχολούνται ξανά μαζί μας ;
Για τα λεφτά.

20. Γιατί τις λέμε ατομικές βόμβες, αφού σκοτώνουν πολλούς;
Διότι αποστέλλονται αεροπορικώς σε συγκεκριμένο παραλήπτη.

21. Πώς λέγεται ένα αγριογούρουνο όταν είναι ήρεμο;
Happy meal.

22. Ο ΤΕΝ-ΤΕΝ δε θα έπρεπε να λέγεται TWENTY;
Όχι, κανονικά θα έπρεπε να λέγεται ΖΗΡΟΟΥ.

23. Γιατί λέγονται πολύ-θρόνες αφού κάθεται μόνο ένας;
Δεν κάθεται μόνο ένας, αλλά τρεις. Ένας στη μέση και δύο στα χερούλια.

24. Σε τι τεστ επιδεξιότητας υποβάλλεται ο κώλος, ώστε να αποκτήσει τελικά το δικαίωμα στο μεταξωτό βρακί;
Στην κονόμα.

25. Το @ σε τι ακριβώς μοιάζει με το παπάκι;
α) Το σύμβολο @ μοιάζει με ένα σχέδιο μονοκοντυλιά που κάναμε παιδιά για να ζωγραφίζουμε ένα παπάκι, και πιο συγκεκριμμένα μοιάζει με το μέρος του σχεδίου που απεικονίζει τον κορμό και τη φτερούγα του παπιού σε προφίλ,
β) Στον μπροστινό τροχό.

26. Ο Κουτρούλης πόσους προσκεκλημένους έχει τελικά στο γάμο του;
Ήταν ανοιχτός γάμος.

27. Υπάρχει κάποιος ψυχοπαθής που δημιουργεί συστηματικά λάκκους στις φάβες;
[Ουπς, πρέπει να το σταματήσω αυτό.]

28. Τελικά, τι νούμερο ήταν ο "Δόκτωρ Νο";
Μεγάλο νούμερο.

29. Γιατί κάποιον δεν τον κλείνουν στο τρελάδικο όταν δηλώνει ευθαρσώς ότι «μιλάει με τις ώρες»;
Δίοτι δεν κυριολεκτεί.

30. Τι βύσμα έχει τελικά αυτός ο ουδείς και όλοι τον θεωρούν αναντικατάστατο;
Το κόμμα.

31. Αυτό το 'διαφανές περιτύλιγμα με τις φουσκάλες που κάνουν τσούκου -τσούκου και κάθονται όλοι και τις σπάνε σαν υπνωτισμένοι', ξέρει κανένας πως λέγεται με μία λέξη;
Bubble-Wrap™ [Noun: plastic packaging material in sheets containing numerous small air cushions designed to protect fragile goods, (aeroplast).]

32. Αφού λένε πως το κολύμπι κάνει καλό στη σιλουέτα, πώς εξηγούν τις φάλαινες;
Δεν κατάλαβα, μια χαρά είναι οι φάλαινες.

33. Οι επιγραφές που λένε πως 'επιτρέπουν την είσοδο μόνο σε σκυλιά που οδηγούν τυφλούς', περιμένουν ότι θα διαβαστούν από τα σκυλιά ή από τους τυφλούς;
Περιμένουν ότι θα διαβαστούν από εσένα και εμένα που τις βλέπουμε, ώστε να σεβαστούμε εκείνους που δεν τις βλέπουν και πρέπει να εισέλθουν.

34. Τι εργαλεία έχουν πια αυτά τα 'πράσα' και πιάνουν συνέχεια διάφορους εκεί;
Είναι πολύ απλό, δε μπορείς να κρυφτείς στα πράσα.

35. Πόσα χρόνια διαρκεί ένα 'ζαμάνι';
100 χρόνια, καθότι zaman στα τούρκικα σημαίνει αιώνας.

36. Αν η Logo στιγμής κολλάει παντού, γιατί δεν κολλάει μέσα στο σωληνάριο;
Δίοτι η συγκεκριμένη χημική ουσία (cyanoacrylates) παρουσιάζει τις επιθυμητές ιδιότητες, ερχόμενη σε επαφή με κάποιο υλικό, μόνο όταν βρίσκεται σε πολύ μικρές ποσότητες, άσχετα με το εάν παραμένει σε δοχείο ή/και εκτίθεται στον αέρα.

37. Γιατί όταν παίρνουμε λάθος τηλέφωνο η γραμμή δεν είναι ποτέ κατειλημμένη;
Οι πιθανότητες να είναι ή να μην είναι κατειλημμένη η τηλ.γραμμή που καλείς, δεν εξαρτάται από το εάν γνωρίζεις ή όχι τον αριθμό που πληκτρολογείς. Η δε συχνότητα να μην εμφανίζονται κατειλημμένες οι γραμμές που καλούμε εσφαλμένα, οφείλετε στο ότι σπανίως καλούμε λάθος αριθμό.

38. Τι συμβαίνει στην περίπτωση που δύο συνδρομητές με αναμονή κλήσης, τηλεφωνηθούν ακριβώς την ίδια στιγμή;
Η τηλ. γραμμή είναι κατειλημμένη.

39. Γιατί οι αριθμοί στο κομπιουτεράκι είναι τοποθετημένοι ανάποδα σε σχέση με τους αριθμούς στα κινητά τηλέφωνα;
Δίοτι τα κινητά τηλέφωνα κατασκευάστηκαν μεταγενέστερα, αξιοποιώντας διαφορετικές πατέντες και με διαφορετικά κριτήρια χρήσης.

40. Δεν είναι περιττό να χτυπάει το τηλέφωνο πριν το σηκώσουν στις γραμμές
των Μέντιουμ, και γιατί πριν επισκεφτούμε ένα Μέντιουμ πρέπει να κλείσουμε ραντεβού;
Δίοτι οι άνθρωποι που ισχυρίζονται ότι είναι μέντιουμ ψεύδονται.

41. Αν σήμερα έχει μηδέν βαθμούς Κελσίου και αύριο κάνει δύο φορές περισσότερο κρύο, πόσο κρύο θα κάνει αύριο;
Η θερμότητα (το κρύο ή η ζέστη) δεν μετριέται ποσοτικά, αλλά με αναφορά στην ποσοτική μεταβολή που παρατηρείται σε μια στήλη υδραργύρου.

42. Πώς έρχεται ένας χιονοκαθαριστής το πρωί στη δουλειά του;
Με πολλή μεγάλη δυσκολία.

43. Γιατί η λέξη "μονοσύλλαβη" είναι πεντασύλλαβη και γιατί η "συντόμευση" είναι τόσο μεγάλη λέξη;
Και γιατί θα έπρεπε να είναι αλλιώς;

44. Γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν αμέσως κάποιον που τους λέει ότι ο ουρανός έχει 400 δις αστέρια, ενώ όταν τους πει ότι το παγκάκι είναι φρεσκοβαμμένο πάνε και το ελέγχουν με το δάχτυλο;
Δίοτι το πρώτο απαιτεί μεγάλη προσπάθεια, ώστε να ελεγθεί.

45. Γιατί η λεμονάδα αποτελείται από συντηρητικά, όταν το απορρυπαντικό για τα πιάτα περιέχει πραγματικό χυμό λεμονιού;
Κανένα απορρυπαντικό δεν περιέχει πραγματικό χυμό λεμονιού.

46. Υπάρχει άλλη λέξη για το "συνώνυμο";
Φερώνυμο.

47. Αν ένας σχιζοφρενής απειλεί να αυτοκτονήσει, μπορεί να κατηγορηθεί για ομηρία του εαυτού του;
Με έναν καλό δικηγόρο, βεβαίως.

48. Πώς θα ήταν οι καρέκλες, αν τα γόνατά μας λύγιζαν ανάποδα;
Η «πλάτη» της καρέκλας θα στήριζε το στομάχι μας.

49. Γιατί τρέχουν οι μύτες και τα πόδια μυρίζουν;
Πρόκειται για περικοπή και ευφημισμό στη ρήμη του λόγου. Τρέχουν οι μύξες από τις μύτες και βρωμάνε τα πόδια είναι το ορθό.

50. Γιατί ένα βενζινάδικο που είναι 24 ώρες ανοιχτό έχει κλειδαριά στην πόρτα;
Ενδεχομένως, δίοτι είναι self-service.

51. Γιατί τα επιβατικά αεροπλάνα έχουν σωσίβια αντί για αλεξίπτωτα;
Δίοτι τα καθίσματα των επιβατικών αεροπλάνων δεν εκτινάσσονται σε περίπτωση βλάβης του αεροπλάνου κατά τη διάρκεια της πτήσης, ώστε να μπορεί να γίνει χρήση αλεξίπτωτου από τους επιβαίνοντες.

52. Αφού το μαύρο κουτί των αεροπλάνων δεν παθαίνει τίποτα κατά τη σύγκρουση, τότε γιατί δεν φτιάχνουν ολόκληρο το αεροπλάνο από το ίδιο υλικό;
Ακόμα και το μαύρο (πορτοκαλί) κουτί παθαίνει ζημιές κατά τη σύγκρουση.

53. Είναι λογικό οι επιγραφές «Ξεπούλημα λόγω διάλυσης» να δείχνουν τόσο ενθουσιώδεις;
Λογικότατο, δεν κλείνουν το κατάστημα, ξεφορτώνονται το στοκ.

54. Τι χρησιμεύει η τρύπα στα ντόνατς;
Η τρύπα στα ντόνατς χρησιμεύει στο να ψήνεται ομοιόμορφα η ζύμη.

55. Στην Αφρική πως ονομάζεται το αράπικο φιστίκι;
Goober pea.

56. Πώς λέγεται η φέτα πριν κοπεί;
Τυρί.

57. Αυτός που γράφει το 'ακόμα πιο νόστιμο' στις συσκευασίες των γατοτροφών, πώς είναι τόσο σίγουρος;
Το αποδεικνύουν οι εργαστηριακές μελέτες σε πειραματόζωα.

58. Γιατί δεν υπάρχει γατοτροφή με γεύση ποντικιού;
Δίοτι τις γατοτροφές τις αγοράζουν άνθρωποι, οι οποίοι για ψυχολογικούς λόγους σιχαίνονται τα ποντίκια και προτιμούν να αποφεύγουν κάθε σχετική αναφορά στα εδώδιμα προϊόντα που αγοράζουν.

59. Γιατί οι πίτσες τοποθετούνται σε τετράγωνα κουτιά αφού είναι όλες στρογγυλές;
Διότι τα τετράγωνα κουτιά κατασκευάζονται πολύ πιο εύκολα.

60. Τι περιμένει να ακούσει η μακαρονάδα «Pesto»;
Πόσο νόστιμη είναι.

61. Γιατί το ξινόγαλα έχει ημερομηνία λήξης;
Διότι η ξινή γεύση του γάλακτος στην περίπτωση αυτή δεν συνεπάγεται την ακαταλληλότητα του προϊόντος και για να αποφεύγονται κρούσματα δηλητηρίασης πρέπει να αναγράφεται η ημερομηνία λήξης του.

62. Πόσο γρήγορα πρέπει να πίνεται επιτέλους ο "στιγμιαίος" καφές;
Μονορούφι.

63. Τι κάνουν όλη αυτή την καφεΐνη που περισσεύει, όταν μετατρέπουν τον κανονικό καφέ σε ντεκαφεϊνέ και τι κάνουν αυτό που περισσεύει, αφού ανοίξουν την τρύπα στο μακαρόνι;
You don't wanna know.

64. Τι γεύση έχουν τα λυσσακά;
Πικρόχολη.

65. Εκτός από τις ΗΠΑ, έχουν 4η Ιουλίου και στην Αγγλία;
Ναι, είναι η επόμενη μέρα από την 3 Ιουλίου.

67. Μερικοί μήνες έχουν 31 μέρες. Πόσοι έχουν 28;
Όλοι.

68. Ένας χωρικός έχει 17 πρόβατα και όλα εκτός 9 πεθαίνουν.Πόσα επιζούν;
9.

69. Πόσα γραμματόσημα των 10 λεπτών υπάρχουν σε μια δωδεκάδα;
Προφανώς σε μια δωδεκάδα υπάρχουν 12 γραμματόσημα.

70. Διαίρεσε το 30 με 1/2 και πρόσθεσε 10. Πόσο κάνει;
70.

71. Επτά και πέντε μας κάνουν έντεκα ή ένδεκα;
7+5=12.

72. Αν υπάρχουν 3 μήλα και πάρεις 2, πόσα μήλα έχεις;
2.

73. Οι γιατροί που τρώνε ένα μήλο την ημέρα είναι μαζόχες;
Είναι υγιείς.

74. Ο γιατρός σου δίνει 3 χάπια λέγοντάς σου να παίρνεις ένα κάθε μισή ώρα. Σε πόσα λεπτά θα πιεις τα χάπια;
Σε 60 λεπτά.

75. Γιατί κατά την θανάτωση των βαρυποινιτών στις ΗΠΑ με ένεση απολυμαίνουν τις βελόνες;
Ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος μόλυνσης αυτών που θα χορηγήσουν τη θανατηφόρο ουσία.

76. Μπορεί κάποιος στην Ελλάδα να παντρευτεί την αδερφή της χήρας του;
Όχι, διότι δε βρίσκεται εν ζωή.

77. Αφού ο Θεός είναι παντοδύναμος, ο διάβολος συνεχίζει να υπάρχει λόγω fair play; Και αφού υπάρχει Θεός, γιατί οι εκκλησίες έχουν αλεξικέραυνα;
Η ύπαρξη του Θεού δεν ακυρώνει το κακό, συμπεριλαμβανομένων και των φυσικών καταστροφών, διότι στην αντίθετη περίπτωση ο άνθρωπος θα έπαυε να είναι ελεύθερος, ώστε να επιλέξει μεταξύ του καλού και του κακού.

78. Όταν ένας παπάς βγει στη σύνταξη, γίνεται άθεος;
God, no!

79. Γιατί του διαόλου η μάνα δε δοκιμάζει να μείνει πιο κοντά;
Διότι δεν τα βρίσκει με τη νύφη.

80. Τι μέσο χρησιμοποιεί ένα βουνό για να πάει στον Μωάμεθ;
Τη μετεώριση.

81. Αυτός που βρίσκεται παγιδευμένος ανάμεσα στο 'γκρεμό' και στο 'ρέμα', έφτασε εκεί κολυμπώντας ή σκαρφαλώνοντας;
«Ισορροπώντας».

82. Ποιος εισπράττει τα συγγραφικά δικαιώματα για την Παλαιά Διαθήκη;
Ουδείς (όχι ο αναντικατάστατος, ο άλλος).

83. Οι μικρές αγγελίες είναι μικρές σε σχέση με τι;
Σε σχέση με τον αριθμό των λέξεων.

84. Τι γίνονται οι «ημερίδες», όταν νυχτώνει;
Τελειώνουν.

85. Έχει δει κανείς άσπρα μεσάνυχτα;
Οι κάτοικοι της Φινλανδίας.

86. Από πού παίρνει ρεύμα το Μπλε Ελεκτρίκ;
Από τον ήλιο.

87. Με τι ταχύτητα απλώνεται το σκοτάδι;
Με την ίδια ταχύτητα που μαζεύεται το φως.

88. Αφού το σύμπαν διαστέλλεται, γιατί κάθε μέρα δυσκολεύομαι όλο και περισσότερο να βρω να παρκάρω;
Διότι η γη δε διαστέλλεται και τα αυτοκίνητα αυξάνονται.

89. Γιατί τα λένε meeting, αφού όσοι συμμετέχουν γνωρίζονται ήδη;
90. Διότι η λέξη meeting έχει πολλές σημασίες και στη προκειμένη περίπτωση η χρήση της δηλώνει τη συνάντηση των συμμετεχόντων και όχι τη γνωριμία.

91. Αφού όλοι αυτοί "απευθύνουν χαιρετισμό", γιατί μετά δεν φεύγουν;
Διότι απευθύνουν χαιρετισμό και όχι αποχαιρετισμό.

92. Στην ερώτηση 'θέλετε να γίνετε δωρητής οργάνων;', η απάντηση ' πάρτε τα 'αρχίδια' μου', θεωρείται θετική ή αρνητική;
Εάν είσαι άρρεν και προσυπογράφεις τα λεγόμενά σου, θεωρείται θετική.

93. Πού ακριβώς βρίσκονται τα πρέκια;
Πρέκι: 1) οριζόντια δοκός που τοποθετείται στο πάνω μέρος παραθύρου ή πόρτας για να στηρίξει τον τοίχο πάνω από το άνοιγμα αυτό. -Γεώργιος Μπαμπινιώτης94. Σε ποιο ακριβώς σημείο του αιδοίου δένεται το καράβι;
Στο σημείο G.

95. Η λέξη 'Αμφιλοχίας' κρύβει κάποιο σεξουαλικό υπονοούμενο;
If you think so.

96. Γιατί για να τερματίσουμε τη λειτουργία του pc πατάμε «Έναρξη»;
Διότι δεν ανακαλύψατε ακόμα τα Mac.

97. Που πάνε όλες οι λέξεις όταν πατάω delete;
Παραμένουν αποθηκευμένες ως ψηφία, αλλά καταργείται η συντόμευση στον σελιδοδείκτη, έως ότου αντικατασταθούν από άλλες λέξεις.

98. Πώς γίνεται να πετάξεις στα σκουπίδια ένα σκουπιδοτενεκέ;
Τον αφήνεις δίπλα στον κάδο κατά τη διάρκεια της νύχτας.

99. Τις πόρτες που ανοίγουν αυτόματα με φωτοκύτταρο πώς τις καθαρίζουν;
Απενεργοποιώντας προσωρινά την αυτόματη λειτουργία του φωτοκυττάρου.

100. Που πάει ο καιρός όταν φεύγει.
Εντυπώνεται στη μνήμη μας.

101. Ποιά από τις δύο είναι η άλλη όψη του νομίσματος;
Αυτή που δεν βλέπεις.

102. Πώς ονομαζόταν ο επιστάτης του Κάρουζελ;
Φερμίν.

103. Πόσοι κούκοι φέρνουν την άνοιξη;
Η άνοιξη φέρνει τους κούκους και όχι οι κούκοι την άνοιξη.

104. Γιατί λέμε "κοιμάται σαν μωρό", όταν τα μωρά ξυπνάνε κάθε δύο ώρες;
Όταν λέμε ότι "κοιμάται σαν μωρό", εννοούμε ότι αυτός στον οποίο αναφερόμαστε δε βλέπει εφιάλτες, δηλαδή ότι ο ύπνος του είναι γαλήνιος, άσχετα με το εάν σηκώνεται συχνά ή όχι.

105. Πως μπορείς να ξεφορτωθείς ένα μπούμερανγκ;
Μπορείς να το δώσεις σε εμένα.

106. Πόσα ζώα από κάθε είδος πήρε ο Μωυσής μαζί του στην κιβωτό;
Ο Μωυσής δεν είχε κιβωτό, ο Νώε είχε.

107. Ο Νώε συμπεριέλαβε και τερμίτες στην Κιβωτό;
Προφανώς, για να μην τη βρίσκουνε οι αρχαιολόγοι εδώ και τόσους αιώνες.

108. Με ποια ακριβώς επιχειρήματα έπεισε ο Νώε τα ψάρια να αφήσουν το νερό και να μπουν στην Κιβωτό;
Τα ψάρια δε χρειάστηκε ποτέ να μπουν στην Κιβωτό.

109. Οι γοργόνες κάνουν απολέπιση;
Δεν υπάρχουν γοργόνες.

110. Αν διασταυρωθεί μια αλογόμυγα και μια χρυσόμυγα θα προκύψει ένα χρυσό άλογο;
Θα προκύψει μια βιασμένη αλογόμυγα.

111. Γιατί η γεύση των αβγών δε θυμίζει καθόλου κοτόπουλο;
Διότι η γριά η κότα έχει το ζουμί.

112. Η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα;
Η γεννετική πληροφορία της κότας υπήρχε στο αυγό του προηγούμενου είδους που τυχαία μεταλλάχτηκε.

113. Πρώτα εμφανίστηκαν τα μυρμήγκια ή οι μυρμηγκοφάγοι;
Τα μυρμήγκια.

114. Πόσα απίδια χωράει ο σάκος;
Άσ'τα σάπια ρε.

115. Αντί να φεύγουμε «σιγά-σιγά» δε θα μπορούσαμε να μείνουμε λίγο ακόμα και μετά να φύγουμε «γρήγορα-γρήγορα»;
Δε φεύγεις ποτέ «γρήγορα-γρήγορα», όταν περνάς καλά.

Ε, ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣ! LOL

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home