Als das Kind Kind war
Αν, όπως εγώ, δεν γνωρίζεις ούτε εσύ γερμανικά, μπορείς να ακούσεις αυτό το βίντεο με τα αυτιά ενός μωρού, ενός μωρού που είναι εκτός γλώσσας, που η γλώσσα για αυτό είναι ήχοι και όχι νόημα, νόημα για αυτό μπορεί να είναι μόνο ο τόνος της φωνής, η ταυτότητα της φωνής, όπως ακριβώς νόημα στο βίντεο δεν είναι το τι λένε οι άγγελοι, αλλά ότι οι άγγελοι υπάρχουν.
Αν, όπως εγώ, δεν γνωρίζεις ούτε εσύ γερμανικά, μπορείς να ακούσεις αυτό το βίντεο με τα αυτιά ενός μωρού και να δεις και τον κόσμο με τα ίδια μάτια, χωρίς περισπάσεις από λέξεις, έννοιες, σημασίες, θεωρίες.
Ελεύθερος από γλώσσα είσαι ελεύθερος από θεωρίες, ελεύθερος από γλώσσα αφήνεις τις θεωρίες και ασχολείσαι μόνο με την αλήθεια των πραγμάτων (τον τόνο και την ταυτότητα της φωνής), μέχρι να γεμίσεις τόση αλήθεια, ώστε να χρειάζεσαι ένα εργαλείο να τη διαχειριστείς και να την εκφράσεις.
Και το εργαλείο σου δίνεται. Και η πραγματική έκπτωση από τον παράδεισο είναι η είσοδος στη γλώσσα, που σου παριστάνει τον βοηθό ενώ είναι κυρίαρχος, που άπαξ και την μάθεις παύεις ουσιαστικά να βλέπεις και να ακούς οτιδήποτε άλλο πέρα από τα νοήματα που τάχα μεταφέρει, ενώ το αληθινό νόημα βρίσκεται μόνο εκτός της και μόνο εντός σου.
28 Comments:
Υπέροχη η ταινία του Βέντερς, υπέροχο και το κείμενό σας Old Boy, που μας αποδεικνύει δια ζώσης, πως τελικά η γλώσσα, μπορεί να μας επανατοποθετήσει στον παράδεισο, από τον οποίο έχουμε εκπέσει εξ αιτίας της!
Πράγματι oldboy, έχεις δίκιο.
Πολύ όμορφο κείμενο!
Με τα λίγα γερμανικά μου διάβασα σ' ένα βιβλίο της βιβλιοθήκης της ταινίας τον τίτλο "το τέλος ενός κόσμου"...
Όλντ Μπόι, είσαι καλά;...τώρα τελευταία όλο καθιζήσεις παρουσιάζει η διάθεσή σου και η σκέψη σου...
Μήπως χρειάζεσαι βοήθεια;...
Ανώνυμοι*
Πρώτη φορά τυχαίνει να διαβάσω ιστολόγιο που τα σχόλια ανήκουν στον ίδιο τον ιστολόγο!
Πόσοι ανώνυμοι να είστε άραγε;...(ολόκληρη λεγεώνα;)
Διαδυκτιακέ ψυχολόγε πες μου είσαι η διαδυκτιακή Τένια Μακρή, αυτό μόνο τέλος. Σε κατάλαβα απ΄ τη φωνή.Είμαστε πλασμένοι ο ένας για τον άλλον , τέλος.
Warum bin ich ich und warum nicht du?
Warum bin ich hier und warum nicht dort?
Wann begann die Zeit und wo endet der Raum?
Ist das Leben unter der Sonne nicht bloß ein Traum?
Vrennus, νομίζω ότι θα με χρειαστείς και συ!
Μη διστάσεις!
Υπό Διαδικτυακή Καθίζηση είπα: Ασε, Διαδικτυακέ Ψυχολόγε, έχω δοκιμάσει τα πάντα. Μόνο με ψυχολογικό ούλτρεξ δεν λούστηκα.
#Ασε, Διαδικτυακέ Ψυχολόγε, έχω δοκιμάσει τα πάντα. Μόνο με ψυχολογικό ούλτρεξ δεν λούστηκα.#
- Κλασική περίπτωση ατόμου με εμφανή στη συμπεριφορά και τα λεγόμενα τα συμπτώματα της λεγόμενης καθίζησης.
Προσπαθείς να "ανεβείς" χρησιμοποιώντας κοινότυπες εκφράσεις κλεμένες από την παλαιομοδίτικη συνθηματολογία της διαφήμησης.
Η αποτυχημένη προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων -και καλά είπα μια ατάκα- σε ρίχνει πάλι συναισθηματικά στον πάτο (καθίζηση) του id, που σε αναγκάζει (φαύλος κύκλος) να υποστείς ξανά την άνοδό σου με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο που θα βρεις πρόχειρο.
Whatever.
#Whatever#
-Η έλλειψη ευφυούς απάντησης ενισχύει την εκ του μακρόθεν διάγνωση περί καθιζήσεως, καθώς διαφαίνεται να υποβόσκει η τάση προβολής ή επίδειξης της γνώσης ξένων γλωσσών επιπέδου αρχαρίων.
Διαδικτυακέ ψυχολόγε
Ναι. Είμαστε λεγεώνα. Και για να σε τιμήσουμε για το ότι απηύθυνες τον λόγο σου προς τις αυθεντίες μας, δίνοντάς μας έτσι τη δυνατότητα να βγούμε από την επικοινωνιακή αυτοϊκανοποίησή μας, σου λέμε πως για σένα ειδικά, θα είμαστε η Λεγεώνα των Ξένων.
«…Στην Λεγεώνα των Ξένων, η ώρα είναι ιερή. Κάθε ώρα είναι ιερή. Και το ιερό της ροής του χρόνου, δεν δύναται να το καταχραστεί καμία επευφημία υπέρ εαυτών. Εδώ, είναι όλοι υπέρ αλλήλων. Το ζητούμενο, δεν περιστρέφεται ναρκισσιστικά γύρω από τίτλους ή ιδιότητες αντικειμένων. Οι ονοματολόγοι, δεν καρπώνονται ιδιαίτερων τιμών. Το ζητούμενο είναι η παρέμβαση στη δράση του παρόντος, για όποιον δύναται να επωμισθεί αυτή την ηθική επιλογή…»
Από ανέκδοτο κείμενο αγνώστου που βρέθηκε το 1908, στην τοποθεσία Μεζόν Καρέ της Αλγερίας, με αναγραφόμενη χρονολογία 1834. Η Αλγερία, ήταν την εποχή εκείνη, η έδρα της Λεγεώνας των Ξένων.
Μηπως αυτο δε συμβαινει με τις περισσοτερες ανθρωπινες μορφες εκφρασης;
Η λεξεις, οι εικονες, μεσα σε ενα βιβλιο ή σε μια ταινια δεν μπορει να ειναι τιποτε αλλο παρα μια προσομειωση της πραγματικοτητας.
Μην ξεχνατε οτι ο ανθρωπινος φακος παρατηρει ενα μικρο μονο τμημα του φωτος, το αυτι ενα ελαχιστο φασμα των ηχων.
Πως περιμενετε λοιπον απο τον εγκεφαλο, το τελικο σταδιο παραγωγης συναισθηματων να εχει αληθινη εικονα των πραγματων.
Παρακολουθεις μανιωδως ταινιες, παρομοιες με αυτη του Βεντερς, διαβαζεις διαρκως βιβλια, αλλα οτι κι αν εχουν προσπαθησει να σου δειξουν, δε συγκρινεται τιποτα με την αληθινη ζωη, καθως βιβλια ή ταινιες ειναι απλα υπερσυμπυκνωμενο υλικο που απλα μοιαζει πολυ με την πραγματικοτητα.
Μια προσομειωση δηλαδη.
Ακομη κι αν δεν ξερεις γερμανικα, θα σε ηρεμει και μονο η φωνη ενος αγγελου που υπηρξε μονο στη φαντασια καποιου Βεντερς
http://itsundercontrol.blogspot.com/2006/10/als-das-kind-kind-war.html
Ο αρσενικος
http://itsundercontrol.blogspot.com/2006/08/damiel.html
Η θηλυκη
http://itsundercontrol.blogspot.com/2006/08/marion.html
Και ο τελευταιος που απεμεινε μονος
http://itsundercontrol.blogspot.com/2008/06/faraway_26.html
Και οπως αναρωτιεται λιγο παρακατω το παιδι:
Isn't what I see, hear and smell
only the illusion of a world
before the world?
How can it be that I, who am I
didn't exist before I came to be
and that some day, the one who I am
will no longer be the one I am?
Ελεύθερος από γλώσσα είσαι ελεύθερος από θεωρίες, ελεύθερος από γλώσσα αφήνεις τις θεωρίες και ασχολείσαι μόνο με την αλήθεια των πραγμάτων (τον τόνο και την ταυτότητα της φωνής), μέχρι να γεμίσεις τόση αλήθεια, ώστε να χρειάζεσαι ένα εργαλείο να τη διαχειριστείς και να την εκφράσεις.
Και το εργαλείο σου δίνεται. Και η πραγματική έκπτωση από τον παράδεισο είναι η είσοδος στη γλώσσα, που σου παριστάνει τον βοηθό ενώ είναι κυρίαρχος, που άπαξ και την μάθεις παύεις ουσιαστικά να βλέπεις και να ακούς οτιδήποτε άλλο πέρα από τα νοήματα που τάχα μεταφέρει, ενώ το αληθινό νόημα βρίσκεται μόνο εκτός της και μόνο εντός σου.
Σιγά που το αληθινό νόημα βρίσκεται εντός μας (και δη, "μόνο εντός μας").
Όπως λέγει ο κ. Λέοναρντ Κοέν:
I dont trust my inner feelings,
Inner feelings come and go.
Να και ένα αντίθετο θέσφατο: η αλήθεια βρίσκεται μόνο στο διάλογο, στην επικοινωνία μετά των αλλωνώνε, και όχι στο σολιψιστικό προγλωσσικό βλέμμα.
(Η αλήθεια, ως συνήθως, βρίσκεται κάπου εκτός της μέσης)
"Και η πραγματική έκπτωση από τον παράδεισο είναι η είσοδος στη γλώσσα"
Το φρούτο της γνώσης, ε; Δεν έχεις άδικο.
Είναι εκπληκτικό πόσο μας βοηθάνε τα παιδιά μας να ξαναδούμε τον κόσμο με άλλο, φρέσκο βλέμμα.
Την καλημέρα μου!
είναι ποίηση. όλη η ταινία. είναι απίστευτο έργο τέχνης.
Γνωμοδότη, η αλήθεια:
α) βρίσκεται πάντα εκεί που την εντοπίζει ο Λέοναρντ Κοέν
και β) τμήμα της ίσως βρίσκεται κι εδώ.
Μπαμπάκη, κάθεσαι με αφορμή το ποστ και λες ότι τα παιδιά μας μας βοηθάνε να ξαναδούμε τον κόσμο με άλλο, φρέσκο βλέμμα, επειδή δεν έχεις το ειδικό διαγνωστικό μάτι του ψυχολόγου. Αν το είχες θα είχες διαπιστώσει κι εσύ την ψυχική μου καθίζηση.
Πάνε κάμποσα χρόνια από τότε που διάβασα ένα στίχο του Βλετσου στο Βιβλιοδρόμιο, αλλά ήταν κάπως έτσι:
"Γλώσσα μου, τάφρος μου απ' τα πράγματα/ το ρο σου αφαιρώ/ και με μπουκώνεις χώμα".
o μπαμπάκης με πρόλαβε εμένα και άλλους μπαμπάδες... αλλά το τελευταίο σου σχόλιο πραγματικά με έστειλε απο τα γέλια!!!
simply magic.
thoreau
Αυτό με την καθίζηση να το προσέξεις, αμα γίνει σεισμός θα παραχωθείς.
:ΡΡ
Καθίζηση;
Εγώ για παλινδρόμηση σε βλέπω...
:)
Ορθά τα περί ελευθερίας που λες.
Η συμβολοποιημένη πραγματικότητα είναι κυρίως δεσμευτική.
Ενίοτε και παραμορφωτική.
@@#^&*%#@!@#$&!$^%&^!
Γαϊδάρα, ;;;
OREO POST
simfonise mazi su o RAINER MARIA RILKE prin arketa xronia
Γαϊδάρα, ;;;
ya tin tenia twra, persi katafera na dw ti mish, to thewrw megalo katorthwma.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home