Σχιζοπώλιο
Xθες βράδυ, στην κρατική τηλεόραση, ο Κώστας Γεωργουσόπουλος αποκρούοντας ντε φάκτο τις κατηγορίες που του απηύθυνε ο Αντώνης Λιάκος περί πολιτιστικού κατεστημένου και μονοπωλίου:
Αμέσως μετά, με λίγα απλά πατήματα κουμπιών, η ίδια οθόνη που φιλοξενούσε εις διπλούν τον Κώστα, γέμισε προς έκπληξή μου με συγκλονιστική μονομαχία κατς μεταξύ Απόστολου Σουγκλάκου και Πιτ Παπαδάκου και τη σημαία του γάβρου να κρέμεται σε ένα τοίχο πίσω από το ριγκ. Ο Πιτ μπορεί να νίκησε βιβλιογραφικώς τον διάβολο και μία και δύο φορές, αλλά ο Αποστόλης τον έριξε νοκ άουτ ύστερα από σκληρή μάχη με άφθονα σλόου μόσιον (σαν τον Τάκη τον Λεμονή -για την άδικη, ανήθικη και αντιεπαγγελματική απόλυση του οποίου κλαίνε αυτή τη στιγμή με κοινό δάκρυ σε Ξάνθη και Καλλιθέα- που έριξε στον διάβολο δυο τεσσάρες, μόνο και μόνο για να τον βγάλουν δυο φορές νοκ άουτ ο Πρόεδρος κι οι συμβουλάτορές του).
Εκστασιασμένος από το θέαμα δεν πρόλαβα να φωτογραφίσω την γιγαντομαχία Παπαδάκου - Σουγλάκου, οπότε ας παραθέσω τουλάχιστον τα λινκ από την εν εξελίξει ιδεολογική πάλη Γεωργουσόπουλου - Λιάκου: 1, 2, 3, 4.
UPDATE:
Πλήρης λινκογραφία (αν δεν υπάρχει ο όρος θα τον πατεντάρω) στο μπλογκ του Μανώλη Βασιλάκη.
40 Comments:
Σκουπίδια της σημερινής Ελλάδας που της αρνούνται πεισματικά το βήμα προς τα εμπρός δεν είναι οι Κατέληδες και οι Πάνιες, αλλά οι Γεωργουσόπουλοι και το εθνολαγνικό κατεστημένο τους. Αφού όλα στέρεψαν, όσα είχαν να μας δώσουν τέλειωσαν (αν, βέβαια, είχαν, γιατί στην περίπτωση του κυρίου Γ. αυτό συζητιέται...), οι ίδιοι -φτωχοί και ανήκοντες σε μια άλλη εποχή: στο παρελθόν- πιάστηκαν από τους όρους "έθνος" και "ελληνικότητα" και τους περιφέρουν πια ως γύφτικο σκερπάνι, όπως ο νεοβλάχος την καινούρια μερσεντές που δεν ξέρει τι να την κάνει και απλά την οδηγεί για να πάει στο περίπτερο για τσιγάρα.
Eτσι ακριβώς είναι...
Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς ειδήμων στη τέχνη για να καταλάβει ότι η Ελλάδα πολιτισμικά έχει μείνει στάσιμη αναπολώντας τις παλαιότερες δεκαετίες και ειδικά του του 60.
Κατά 90% αναπαράγεται η ίδια κουλτούρα αυτών των δεκαετιών στα ΜΜΕ, εδώ και χρόνια βέβαια.
Εχω κουραστεί να βλέπω το Γεωργουσόπουλο specialist στο θέατρο, το Λευτέρη Παπαδόπουλο πατριάρχη της λαικής μουσικής (καλά δε μιλάμε για το Θεοδωράκη...), το Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και το Παπακωσταντίνου στα 60 φεύγα, να παριστάνουν τους επαναστάτες και τους εμψυχωτές της νεολαίας...
Yπάρχει κι αυτό. Τον Στάθη τον Γουργουρή τον είχα γνωρίσει σ' ενα συνέδριο στην Κρήτη και μου 'χε φανεί συμπαθητικός.
Γεράσιμε είναι πράγματι σοβαρός με συγκροτημένη σκέψη ο Στάθης Γουργουρής.
(Κατά τύχη τον είχα δει και εγώ σε συνέδριο στην Κρήτη!)
Στο εν λόγω συνέδριο συμμετείχαμε ως μιλητές, ήταν για τον Καστοριάδη στο Ρέθυμνο το 2000.:-)
Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που σε σημαντικές στιγμές πολιτικά για την Ελλάδα κατάφεραν να εκφράσουν ένα ρεύμα προοδευτικό. Είχαν καινούργιο λόγο, ήταν μάχιμοι, και για αυτό καταξιώθηκαν στη συνείδηση του κόσμου σαν πνευματική "πρωτοπορία". Ένας από αυτούς ήταν ο Γεωργουσόπουλος που κατά τη διάρκεια της δικτατορίας συνέβαλλε με τη συμμετοχή του σε μια ομάδα διανοουμένων στο να διατηρείται ο κόσμος σε μια εγρήγορση και να μη χάνει την ελπίδα του ότι η κατάσταση θα αλλάξει.
Μετά τη μεταπολίτευση ο κύριος Γ. μετατράπηκε σε έναν από τους πιο έγκυρους κριτικούς του θεάτρου μας.
Μόνο που η καρέκλα και η επανάπαυση τον έκαναν να χάσει σιγά σιγά τη λάμψη του, αν βεβαίως είχε πραγματικά τέτοια ποτέ και δεν ήταν απλά φούμαρα και απλή επίδειξη γνώσεων.
Ο κύριος Γ. σήμερα βρίσκεται πολύ μακριά από τον παλμό της κοινωνίας. Έχει απλά γεράσει...
Βέβαια επί της ουσίας δεν απαντάει κανένας, ούτε ο Λιάκος, ούτε όλοι όσοι σχολιάζουν τον Γεωργουσόπουλο εδω πέρα. Από ad hominem καλά πάμε, αλλά η απορία παραμένει.
Έχει δίκιο ο Γεωργουσόπουλος όταν λέει ότι ο όρος ελληνικότητα υπάρχει εδώ και 150 χρόνια και όχι της τελευταίας 25ετίας; Γιατί αν ναι, μάλλον δίκιο έχει και τον βρίζει ως άσχετο.
Τὴν συνέντευξι αὐτοῦ τοῦ κλόουν τοῦ Λαμπρόπουλου στὴν «Καθημερινή», τὴν διαβάσατε; Μᾶλλον ὄχι, ἀλλιῶς δὲν θὰ συγκρατούσατε τὸν κλαυσίγελω γιὰ τὴν μπουρδολογία του... Τὸ τραγικό, ὅμως, δὲν εἶναι αὐτό. Ἐλευθερία ἔχουμε, ὁ καθένας μπορεῖ νὰ λέγῃ ὅ,τι θέλει καὶ νὰ ὑβρίζῃ τὸν Ἑλληνισμὸ καὶ τὴν παράδοσί μας. Τὸ ἐρώτημα εἶναι ποιοὶ καὶ γιατὶ διόρισαν ἕναν κραυγαλέα ἀρνησίπατρι (κατὰ δήλωσί του μὴ Ἕλληνα, ἔχοντα «τὴν ταυτότητα ἑνὸς Τζὸν Σμίθ») ἐπὶ κεφαλῆς τῆς ἔδρας... Καβάφη! Νὰ δηλώνῃ ἀναισχύντως ὅτι «τον χαλάει η νοσταλγία για Σμύρνη, Αλεξάνδρεια [ἐπὶ κεφαλῆς τῆς ἔδρας Καβάφη, εἴπαμε!] και Οδησσό»... Τὶ νὰ πῇ κανείς, ἡ παρακμὴ αὐτοῦ τοῦ τόπου εἶναι ἀσύλληπτη.
Ὅταν ἐπὶ κεφαλῆς τῆς ἕδρας Καβάφη εἶναι ὁ «Τζὸν Σμίθ» (τοῦ «Μάτριξ»...), ἀρκεῖ.
Ευτυχώς που διαβάζοντας δε μυρίζει κανείς, γιατί είμαι σίγουρος ότι αν αυτό συνέβαινε, οι μυρωδιές που θα έβγαιναν από το κείμενο του κυρίου Γεωργουσόπουλου δε θα ήταν καθόλου ευχάριστες.
Διαφωνώ κάθετα με τον εν λόγω κύριο, όχι για το αν ο Καβάφης και ο Σολωμός ήταν Έλληνες και για τον όρο "Ελληνικός", αλλά για τη σημασία του όρου στη σημερινή εποχή.
Ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία (ναι, η παγκοσμιοποίηση έχει και τις θετικές της πλευρές, όπως ότι εγώ και εσείς συνομιλούμε αυτή τη στιγμή χωρίς να γνωριζόμαστε και ο καθένας από το χώρο στον οποίο βρίσκεται!) και όλοι μας δεχόμαστε μια σειρά από ερεθίσματα τα οποία προέρχονται από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Μπορούμε να γνωρίζουμε άλλους ανθρώπους από άλλες κουλτούρες, να ταξιδεύουμε πιο εύκολα και όχι πια να είμαστε περιχαρακωμένοι στα κλειστά σύνορα της χώρας μας. Αυτό δημιουργεί μια παγκόσμια κουλτούρα. Σίγουρα δε σημαίνει ότι πρέπει ο καθένας να ξεχάσει από πού προέρχεται. Αλλά οπωσδήποτε όπως πολύ σωστά αναφέρει και ο κύριος Λιάκος, με τον οποίο και συμφωνώ σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε να βάζουμε ως εμπόδιο αυτή την καθαρότητα της εθνικής μας ταυτότητας για να αρνηθούμε τα αγαθά που έχει να μας δώσει η συναναστροφή με πράγματα που μας είναι ξένα και άγνωστα.
Και για να μην παρεξηγηθώ: Ελληνική κουλτούρα και πολιτιστική ταυτότητα υπάρχει. Και είναι όλα αυτά που ζούμε, η γλώσσα μας, ο κοινωνικός μας περίγυρος, η οικογένειά μας, η ιστορία μας.
Όμως το γεγονός ότι έτυχε να γεννηθούμε Έλληνες δε μας κάνει διαφορετικούς από όλους τους υπόλοιπους λαούς της οικουμένης. Αυτό που μας κάνει διαφορετικούς είναι η ξεροκεφαλιά και η ξενοφοβία μας.
Όσον αφορά τώρα τα κείμενα των δύο έγκριτων κατά τα άλλα κειμενογράφων, το κείμενο του κυρίου Λιάκου είναι λίγο περισσότερο κόσμιο, και οι καταγγελίες περί μονοπωλίου του κυρίου Γεωργουσόπουλου στις μεταφράσεις των τραγωδιών που ανεβάζουν τα κρατικά θέατρα, νομίζω ότι είναι απολύτως αληθείς, αν και εκτός θέματος.
Όσον αφορά τον κύριο Γ. πέρα από το ότι γέρασε, όπως έγραψα παραπάνω, να πω ότι όσο πάει οι απόψεις του αλλά κυρίως το ύφος που τις εκφράζει όλο περισσότερο μοιάζουν με αυτά του κυρίου Καρατζαφέρη
Ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία (ναι, η παγκοσμιοποίηση έχει και τις θετικές της πλευρές, όπως ότι εγώ και εσείς συνομιλούμε αυτή τη στιγμή χωρίς να γνωριζόμαστε και ο καθένας από το χώρο στον οποίο βρίσκεται!)
Και αυτό γιατί είναι θετικό;
και όλοι μας δεχόμαστε μια σειρά από ερεθίσματα τα οποία προέρχονται από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Μπορούμε να γνωρίζουμε άλλους ανθρώπους από άλλες κουλτούρες, να ταξιδεύουμε πιο εύκολα και όχι πια να είμαστε περιχαρακωμένοι στα κλειστά σύνορα της χώρας μας. Αυτό δημιουργεί μια παγκόσμια κουλτούρα. Σίγουρα δε σημαίνει ότι πρέπει ο καθένας να ξεχάσει από πού προέρχεται. Αλλά οπωσδήποτε όπως πολύ σωστά αναφέρει και ο κύριος Λιάκος, με τον οποίο και συμφωνώ σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε να βάζουμε ως εμπόδιο αυτή την καθαρότητα της εθνικής μας ταυτότητας για να αρνηθούμε τα αγαθά που έχει να μας δώσει η συναναστροφή με πράγματα που μας είναι ξένα και άγνωστα.
Πότε ακριβώς το κάναμε αυτό και αρνηθήκαμε ποιά αγαθά;
Αντίθετα, σε όλους τους τομείς μαϊμουδίζουμε και καταναλώνουμε μετα μανίας τα "ξένα και άγνωστα". Πράγμα που δεν κάνουν ούτε οι Αμερικάνοι, ούτε οι Γάλλοι, ούτε οι Ιταλοί, ούτε οι Γερμανοί. Στο δικό μας βαθμό, δηλαδή.
Όμως το γεγονός ότι έτυχε να γεννηθούμε Έλληνες δε μας κάνει διαφορετικούς από όλους τους υπόλοιπους λαούς της οικουμένης.
Πως δεν μας κάνει; Εκτός αν όλοι οι λαοί είναι ίδιοι, το ότι γεννηθήκαμε έλληνες μας κάνει διαφορετικούς, όπως το να γεννηθούμε Κορεάτες θα μας έκανε επίσης διαφορετικούς.
Αυτό που μας κάνει διαφορετικούς είναι η ξεροκεφαλιά και η ξενοφοβία μας.
Σε σύγκριση με ποιούς, ανοικτούς και πολυπολιτισμικούς;
Όσοι τα λένε αυτά έχουν ζήσει καθόλου στο εξωτερικό; Έχουν καταλάβει πως λειτουργούν εκεί οι κοινωνίες, ή μόνο ως τουρίστες πέρασαν και δεν άγγιξαν;
Ξενόφοβοι οι έλληνες; Ας τραβήξει όποιος θέλει ως μελαμψός στα διάφορα αεροδρόμια του δυτικού κόσμου να δεις πως θα τον αντιμετωπίσουν -και δεν λέμε τώρα μετά τις 11/9-. Ας κάνει μια γύρα στα διάφορα αστικά κέντρα να δεί πως αντιμετωπίζουν τους ξένους και τους μετανάστες τους.
Όσον αφορά τον κύριο Γ. πέρα από το ότι γέρασε, όπως έγραψα παραπάνω
Μεγάλο, πράγματι, αμάρτημα.
Κι όμως Ηνίοχέ μου, κι όμως εγώ έχω πιάσει τον κ. Κ. Γεωργουσόπουλο το 1971 σε "παράλληλη" κριτική του για το «Τάνγκο» και τη «Φρουρά στο Ρήνο» να "εκδίδ..., συγνώμην, να αρθρογραφεί επί χρήμασι", διότι άλλην εξήγηση δεν μπόρεσα να βρώ για όσα, οφθαλμοφανώς σκόπιμα και μεροληπτικά, είχε αραδιάσει.(*)
Αυτά για την "αντιστασιακή" του δράση ή τέλος πάντων για τον ρόλο του επι χούντας.
Κι άμα στην νιότη είσαι έτσι σκέψου αργότερα... Ούτε που τόν ξαναδιάβασα ποτέ.
Το Λιάκου ένα βιβλίο (θεωρητικό περί Ιστορίας) που διάβασα πρόσφατα μού άρεσε.
α-α-ε
Ν.
-------
(*) Πλήρης περιγραφή του συμβάντος, μήκους μιάς σελίδας, στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.
E-mail-ίστε με να σάς τήν e-mail-ίσω.
Το γεγονός ότι είμαστε Έλληνες δε μας κάνει διαφορετικούς σε ένα πράγμα. Ότι για να υπάρξουμε ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ τους άλλους. Με το να θεωρούμε ότι είμαστε ο περιούσιος λαός, όπως πιστεύει η πλειοψηφία των Ελλήνων για πολλούς και διαφόρους λόγους, αυτή η ανάγκη παρακάμπτεται και είναι σα να βγαίνουμε από πάνω.
Οι Έλληνες είναι ξενόφοβοι, ναι. Και είναι μια κατάσταση η οποία υπάρχει σε πολλές εκφάνσεις. Έγινε χειρότερη κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 90, με την έλευση των μεταναστών και κύρίως αυτών που προέρχονται από τις άλλες βαλκανικές χώρες , που είναι και "προαιώνιοι εχθροί μας". Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα παιδιά των μεταναστών που γεννιούνται στη χώρα μας, μεγαλώνουν εδώ, πηγαίνουν σχολείο και Πανεπιστήμιο, δεν έχουν το δικαίωμα με βάση το νόμο να πάρουν την Ελληνική υπηκοότητα και συνεχίζουν, ενήλικες πια, να πηγαίνουν να ανανεώσουν τη βίζα τους και να υφίστανται την ταλαιπωρία και το χλευασμό των κάθε είδους ανεύθυνων υπαλλήλων, που, ποιος ξέρει με ποιο μέσο, έχουν τη θέση που έχουν. Διαβάστε εδώ: http://www.iospress.gr/mikro2007/mikro20070707.htm
Για να μην πούμε για την ιστορία που γίνεται κάθε χρόνο με το αν "τα Αλβανάκια" έχουν το δικαίωμα σαν καλύτεροι μαθητές του σχολείου να κρατήσουν την Ελληνική σημαία στην παρέλαση.
Όσον αφορά τον κύριο Γ. και το σχόλιο μου ότι γέρασε, προφανώς δεν αναφέρομαι μόνο στην ηλικία του. Έχω δει ανθρώπους πολύ μεγάλους στην ηλικία, που παρολαυτά είχαν πάντα ένα ανοιχτό μυαλό και μια κριτική σκέψη μέχρι τα βαθιά τους γεράματα και μέχρι την ώρα του θανάτου τους. Ένας τετοιος ήταν ο Μάνος Χατζιδάκις. Οι κύριος Γ. όμως δεν έχει την ίδια ευρύτητα πνεύματος. Οι απόψεις του είναι οι απόψεις ενός ανθρώπου που κλείνεται όλο και περισσότερο στον εαυτό του, τη στιγμή που έχει καταλάβει ότι η εποχή τον ξεπερνά
Ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία (ναι, η παγκοσμιοποίηση έχει και τις θετικές της πλευρές, όπως ότι εγώ και εσείς συνομιλούμε αυτή τη στιγμή χωρίς να γνωριζόμαστε και ο καθένας από το χώρο στον οποίο βρίσκεται!)
Μπερδεύεις την παγκοσμιοποίηση με το ίντερνετ. Επίσης, πριν την παγκοσμιοποίηση, οι άνθρωποι δεν μιλούσαν μεταξύ τους αν δεν ανήκαν στην ίδια χώρα; Ενδιαφέρουσα άποψη, μπορείς να την αναλύσεις;
Όσον αφορά τώρα τα κείμενα των δύο έγκριτων κατά τα άλλα κειμενογράφων, το κείμενο του κυρίου Λιάκου είναι λίγο περισσότερο κόσμιο, και οι καταγγελίες περί μονοπωλίου του κυρίου Γεωργουσόπουλου στις μεταφράσεις των τραγωδιών που ανεβάζουν τα κρατικά θέατρα, νομίζω ότι είναι απολύτως αληθείς, αν και εκτός θέματος.
Φαντάσου και να μην ήταν κόσμιος. Από πότε το να αρνήσαι να επιχειρηματολογήσεις και να κάνεις προσωπικές επιθέσεις θεωρείται κοσμιότητα;
Όσον αφορά τον κύριο Γ. πέρα από το ότι γέρασε, όπως έγραψα παραπάνω, να πω ότι όσο πάει οι απόψεις του αλλά κυρίως το ύφος που τις εκφράζει όλο περισσότερο μοιάζουν με αυτά του κυρίου Καρατζαφέρη
Καθιερώνω εδωπέρα το thief42's law:
"Όσο μια συζήτηση στην ελληνική μπλογκόσφαιρα προχωράει, η πιθανότητα να γίνει κάποια σύγκριση με τον Καρατζαφέρη ή τον Λιακόπουλο τείνει στο 1"
[...] να υφίστανται την ταλαιπωρία και το χλευασμό των κάθε είδους ανεύθυνων υπαλλήλων, που, ποιος ξέρει με ποιο μέσο, έχουν τη θέση που έχουν.
Το να έχουν πάρει τη θέση τους κανονικά ή να κάνουν καλά τη δουλειά τους δεν συμβαίνει ποτέ;
Γενικά τέτοιοι αφορισμοί, οι οποίοι δεν έχουν σχέση με τη συζήτηση, είναι καταπληκτικοί. Καταφέρνουν να προσδίδουν σε αυτόν που τους γράφει ανώτερη ηθική θέση, χωρίς να λένε στην πραγματικότητα τίποτα.
BTW, η διαμάχη δεν είναι μεταξύ Γεωργουσόπουλου και Λιάκου, αλλά μεταξύ Γεωργουσόπουλου και Λαμπρόπουλου (και Γουργουρή και άλλων Ελλήνων πανεπιστημιακών των ΗΠΑ). Και η εντύπωσή μου είναι ότι δεν θα πολυασχολούνται με τα όσα τους καταλογίζει ο Γεωργουσόπουλος εκεί στο Κολούμπια ή το Μίσιγκαν. Μάλλον έχουν πιο δημιουργικά πράγματα να κάνουν. Άλλο αν στην Ελλάδα επειδή έχουμε ελεύθερο χρόνο για να ασχολούμαστε με διάφορα, μας απασχόλησε ΚΑΙ αυτό.
@gerasimos, καυστικό το σχόλιό σου! :) Αλλά δεν είναι μόνο θέμα ελεύθερου χρόνου -που και αυτός μειώνεται δραματικά πια και για τους Έλληνες από ό,τι καταλαβαίνω- αλλά και ενδιαφέροντος -έστω και αν αυτό το ενδιαφέρον παίρνει τη μορφή κουτσομπολιού. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως οι Έλληνες είναι από τους πλέον ενημερωμένους λαούς της Ευρώπης. Pas mal, pas mal.
@niemandsrose και το σχολιό μου... ενημερωτικού χαρακτήρα ήταν. Πάνω απ' όλα η ενημέρωσις! :-)
Το γεγονός ότι είμαστε Έλληνες δε μας κάνει διαφορετικούς σε ένα πράγμα. Ότι για να υπάρξουμε ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ τους άλλους. Με το να θεωρούμε ότι είμαστε ο περιούσιος λαός, όπως πιστεύει η πλειοψηφία των Ελλήνων για πολλούς και διαφόρους λόγους, αυτή η ανάγκη παρακάμπτεται και είναι σα να βγαίνουμε από πάνω.
Ποιός ακριβώς θεωρεί ότι είμαστε ο "περιούσιος λαός"; Ο Λιακόπουλος στην εκπομπή του ή κάνας φαν των Ελ;
Οι Έλληνες είναι ξενόφοβοι, ναι. Και είναι μια κατάσταση η οποία υπάρχει σε πολλές εκφάνσεις.
Αλήθεια; Οι Γερμανοί έκαψαν και έσφαξαν φυλές και φυλές (Εβραίοι, Τσιγγάνοι, κλπ). Οι Άγγλοι, Ισπανοί, Γάλλοι, Βέλγοι, Ολλανδοί κλπ έσφαξαν και υποδούλωσαν κόσμο και κοσμάκη διαφορετικής εθνικότητας και χρώματος, τους οποίους θεωρούσαν περίπου ζώα. Οι Αυστραλοί ως το '70 είχαν ακόμα σε στρατόπεδα συγκεντρώσεως τους ιθαγενείς τους. Οι Αμερικάνοι κατέσφαξαν τους Ινδιάνους και έκαναν σκλάβους τους μαύρους --μόλις το '50 απέκτησαν ορισμένα στοιχειώδη δικαιώματα και ακόμη τεράστιο ποσοστό των νέων μαύρων σαπίζει στις φυλακές.
Και είναι οι έλληνες οι ξενόφοβοι; Πόθεν, που και πως;
Έγινε χειρότερη κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 90, με την έλευση των μεταναστών και κύρίως αυτών που προέρχονται από τις άλλες βαλκανικές χώρες , που είναι και "προαιώνιοι εχθροί μας". Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα παιδιά των μεταναστών που γεννιούνται στη χώρα μας, μεγαλώνουν εδώ, πηγαίνουν σχολείο και Πανεπιστήμιο, δεν έχουν το δικαίωμα με βάση το νόμο να πάρουν την Ελληνική υπηκοότητα και συνεχίζουν, ενήλικες πια, να πηγαίνουν να ανανεώσουν τη βίζα τους και να υφίστανται την ταλαιπωρία και το χλευασμό των κάθε είδους ανεύθυνων υπαλλήλων, που, ποιος ξέρει με ποιο μέσο, έχουν τη θέση που έχουν.
Ενώ σε ποιά χώρα έχουν αυτοδίκαια οι λαθραίοι μετανάστες το δικαίωμα να πάνε στο σχολείο και μετά να σπουδάσουν στο πανεπιστήμιο;
Γιατί δεν δοκιμάζεις ως λαθρομετανάστης να μπείς στο Ιταλικό, το Βελγικό, το Αμερικάνικο κλπ πανεπιστήμιο. Και σε κράτος όπου η φοίτηση είναι δωρεάν. Θα ήταν διδακτικές οι εμπειρίες σου. Θέλεις να δείς πόσοι γίνονται αμερικάνοι πολίτες κάθε χρόνο --σε μια χώρα με 300 εκκατομύρια άτομα.
Στην πραγματικότητα οι Ελλάδα απορόφησε 1 εκκατομύριο μετανάστες μέσα σε δέκα χρόνια με τρόπο υποδειγματικό. Προφανώς και θα υπήρχαν τριβές και εντάσεις. Ούτε γκέτο τύπου Γαλλίας και Αμερικής έχουμε, ούτε περιθωριοποίηση.
Όσο για την αντιμετώπιση των υπαλλήλων: εδώ το κράτος δεν φροντίζει για τον έλληνα -είναι εχθρικό, κομματικό και γραφειοκρατικό. Περιμένεις να φροντίσει για τις πρόσθετες ανάγκες των μεταναστών; Εδώ στην Πελοπόννησο ακόμα περιμένου την κρατική αρωγή για τις κατεστραμμένες περιουσίες τους από τις φωτιές και σε κάθε επαρχιακή πόλη κανόνας είναι τα άθλια νοσοκομεία και οι άθλιες παροχές.
Για να μην πούμε για την ιστορία που γίνεται κάθε χρόνο με το αν "τα Αλβανάκια" έχουν το δικαίωμα σαν καλύτεροι μαθητές του σχολείου να κρατήσουν την Ελληνική σημαία στην παρέλαση.
Αυτό είναι το πραγματικό μνημείο άγριου ρατσισμού;!
Τι έγινε??
Εκλεισε το μαγαζί τού Νικου Δήμου και εμφανίστηκαν απο εδώ οι απολογητές τής παγκοσμιοποίησης??
O Λιακος ειναι αυτός πού έβριζε σαν ψυχωτικούς όλους όσοι δεν γούσταραν το βιλίο τής Γαλλικού Ρεπούση??
Δεν μού λεει πιά τίποτα ο νάρκισσος Γεωργουσόπουλος,αλλά τά Σοράκια τύπου Λιάκου ας μάς εξηγήσουν γιατί τούς ενισχύουν οργανώσεις τύπου c.d.r.s.e.e και μετά ξανασυζητάμε..
Οσο για τίς κοινοτοπίες περί ΄κοσμοπολίτικης΄παγκοσμιοποίησης λέμε να μήν πάρουμε..
Πήρε ο πράκτορας ο Κον Μπεντίντ και ο Κουσνέρ και ο Γιόσκα Φίσερ,πού χοροπηδούσαν στούς βομβαρδισμούς τής Γιουγκοσλαβίας..
Και όποιος μιλά γιά πατρίδα δέν σημαίνει ότι θεωρεί και τούς πολίτες τής Πατρίδας του περιούσιο λαό..
Αλλά αυτά παθαίνουν όσοι διαβάζουν Πανδώρα,Σωμερίτη,Δημητρά και Ντεντέ εκ Θράκης...
@ Γνωμοδότης
Θα σέ πάω λίγο παλιότερα... Τότε που οι "δημοκράτες" Αθηναίοι είχαν σφάξει εν ψυχρώ κάπου μύριους {10.000} άοπλους Μήλιους γιατί δεν ήθελαν να μπούν στη συμμαχία τους.
Αφήστε, ρέ "παιδιά", αυτές τις κακοφορμισμένες συγκρίσεις σφαγών και γενοκτονιών. Και ΕΝΑΝ αθώο να σφάξεις, σφαγέας θά 'σαι.
Ποσοστώνονται αυτά τα πράμματα;;;
Περισσότερο σφαγείς, λιγότερο σφαγείς...
Η σύγκριση των ποσοτήτων μάς μάρανε ;;;
Μήπως αυτά μάς αποπροσνατολίζουν από την ίδια την ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ νοοτροπία;;;
@ Ανώνυμε πατριώτη
1. Γιατί "ανώνυμος"; Φοβάσαι κάτι; Κακός σύμβουλος ο φόβος, άκουσέ με!
2. Όσα αναφέρεις είναι πολύ βαριές κατηγορίες κατά προσώπων, που υπό το πέπλο της ανωνυμίας σου (άρα και της απουσίας υποχρέωσής σου να τίς αποδείξεις) σαν λασπολογία μού φέρνουν. Κάνω λάθος;
3. Τί ΑΚΡΙΒΩΣ είναι η Πατρίδα κατά την άποψή σου;
4. Αυτούς που αναφέρεις στο τέλος δεν έχει τύχει να τους διαβάσω. Πώς ερμηνεύεις ότι έχω την χείριστη ιδέα για πάντα πατριδοκάπηλο;
Λές να τό πήρα στη ...βάφτιση;
5. Επειδή αρθρογραφώ (ερασιστεχνικά) από το 1961 εναντίον κάθε -λατρείας (πατριδο-, εθνο-, θεο-, εικονο-, κομματο- και πάει λέοντας...) προτού με συγκαταλέξεις στα μίσθαρνα όργανα, στους πράκτορες κλπ (εγώ είμαι ακόμα της εποχής που για όλα μάς έφταιγε η Ιντέλιτζενς Σέρβις -η CIA πετροβολήθηκε πολύ αργότερα- κι όχι ο κακός μας ο καιρός) θα σέ παρακαλούσα θερμά να υπογράψεις με το πραγματικό σου, ή, άντε, το μπλογκικό σου, όνομα ώστε να ξέρω ποιόν/-άν/-ό να καταδώσω στ' αφεντικά μου.
Λίγη "ψυχή" χρειάζεται, που δεν φαίνεται να την διαθέτουν οι πάσης φύσεως ελληνόψυχοι.
Κουράγιο.
αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων
Μπορείς να μπείς στό επίσημο site τού c.d.r.s.e.e οπότε θα καταλάβεις τι σημαίνει Σοράκια..
Επίσης επειδή κάνεις τον ανήξερο,ψάξε στο διαδίκτυο και θα βρείς εκατοντάδες παραπομπές γιά τούς Λιακορεπούσηδες..
Και εσύ με το μπλογκικό ψευδώνυμο που παραπέμπει σε ΄μεγαλομανία΄μιά καί ΕΣΥ μόνον αρθογραφείς εναντίον όλων όσων αναφέρεις απο το 1961 τί μέρος τού λόγου είσαι και ενδιαφέρεσαι γιά την επωνυμία τού ανωνύμου σχολίου μου??
Eάν έχεις την χειρίστη εντύπωση γιά κάθε ΄πατριδοκάπηλο΄άλλο τόσο χειρίστη εντύπωση έχω γιά κάθε πολυπολιτισμικό αφασικό μαλάκιο,που παριστάνει τον πασιφιστή..
Και καλά τον Σωμερίτη ας πούμε δεν τον ξερεις...
Τον Κουσνέρ και τον πρωην Κοκκινο Ντάνυ δεν τούς ξέρεις??
Kαι αρθρογραφείς απο το 1961??
Μάλλον χρειάζεσαι διάβασμα...
Υ.Γ.
Και πούσαι..Γραφω επωνύμως στο διαδίκτυο χρόνια.
Αλλά δέν θα σού δώσω και λογαριασμό,όταν επιλέγω να γράφω ανώνυμα...
Εκτός εάν ανήκεις στην ομάδα Αλογοσκούφη-Ρουσσόπουλου,πού θελει να ποινικοποιήσει την ανωνυμία στά μπλόγκς..
Το τι έκαναν οι Γερμανοί, οι Ισπανοί και οι Ολλανδοί τα χρόνια της αποικιοκρατίας και στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο είναι γνωστό. Επίσης ρατσισμός και ξενοφοβία υπάρχει και σήμερα σε όλες αυτές τις χώρες. Αλλά σε καμμιά περίπτωση δεν αποτελεί αυτό καθόλου άλλοθι για το τι συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ρατσισμού στη χώρα μας όπως φαίνεται και από το άρθρο του ιού που ανέφερα παραπάνω. Γι αυτό το θέμα δεν διάβασα τίποτα εδώ.
Και σίγουρα, και εδώ θα συμφωνήσω με τον Ναπολέοντα, ο ρατσισμός και η ξενοφοβία δεν μετριούνται συγκριτικά. Είναι το ίδιο επαίσχυντα οπουδήποτε και αν συμβαίνουν, ακόμα και στο ίδιο μας το σπίτι. Και με κάνουν το ίδιο να ντρέπομαι οπουδήποτε και αν τα συναντάω.
Για το θέμα της παγκοσμιοποίησης, μια και μάλλον είναι κάτι σαν το κόκκινο πανί, μόνο να πω ότι δε θεωρώ όλες της τις πλευρές κακές.
Και αυτό δε με κάνει ούτε Σόρο, ούτε πράκτορα της CIA :)
Xάχαχά.
Ιός..
Δεν διαβάζω καλύτερα Γκαίμπελς??
Δύσμοιρε Ανώνυμε,
ξεσκονίζοντας το σύνολο των φροϋδογιουγκαντλερικών μου γνώσεων κατάληξα πως πρέπει να φοβάσαι πολύ για να λασπολογείς(*) τόσο επιπόλαια: Θέλεις τόσο πολύ να ξεράσεις την βρώμα που κατακλύζει τα σώψυχά σου που ...δεν βλέπεις μπροστά σου.
Κρίνοντας από την ...μεγαλομανία μου (δυστυχισμένε, το "Ναπολέων" είναι βαφτιστικό μου...) και τα υπόλοιπα στολίδια που μού εκτόξευσες με απύθμενη βεβαιότητα (άρα και φασισμό, είπε ο ποιητής) σταθμίζω και την ποιότητα των στολιδιών σου επί των υπολοίπων στόχων σου.
Και βέβαια τολμάς θρασύτα να καταγγέλεις άλλους (δεν τυχαίνει να τους διαβάζω, δεν παίρνω "Ε") για γκαιμπελισμό!
Πριν κάνα μήνα είχα συναντήσει ακριβώς τό ίδιο αλλού: Ένας ανώνυμος λασπολόγος, που στόλιζε τους πάντες με ύφος 50 καρδιναλίων, στο τέλος τούς αποκαλούσε και γκαιμπελιστές, όταν διαμαρτύρονταν για τη λασπολογία του!
Το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου θα μάς τό χαρίσεις;;;
α-α-ε
Ν.
(*) Old Boy
Ζητώ συγγνώμην για την κατάχρηση του χώρου σου με σχόλια άσχετα με το "post". Για τέτοιες περιπτώσεις πάντως έχει ειδικά δημιουργηθεί ένα ...βοθρο-blog, όπου όποιος μπλόγκερ θέλει μπορεί να ...αποθέσει υβριστικά/λασπολογικά σχόλια, αν θέλει να τά διαγράψει από το μπλόγκ του χωρίς να "ηρωοποιήσει" τον υβριστή ως θύμα λογοκρισίας...
Η διεύθυνση είναι: yiorgothalassis.blogspot.com
α-α-ε
Ν.
Α,είσαι και ΄ψυχαναλυτής΄.??
Νά πάς να διαβάσεις γιατί δεν απάντησες σε καμιά ερώτηση..
Οσο για τον Γιούγκ και τον Αντλερ άστους ήσυχους γιατί θα σηκωθούν απο τον τάφο τους ΄συγγραφέα χωρίς πατρίδα΄απο το ΄61.
Και πούσαι δεν τούς καταγγέλλω .
Του θεωρώ παπαγαλάκια τής Νέας Τάξης και Γκαιμπελίσκους τού Ιούς...Δικαίωμά μου..Πολιτική γνώμη λεγεται αυτό Αυτοκράτορα...
Οσο για τά σώψυχά μου τράβα δές τα δικά σου μιάς και ΄ψυχανάλυση΄γνωρίζεις ευγενικέ Αυτοκράτορα χωρίς Πατρίδα...
Υ.Γ.
Και την πολυπολιτισμική πραμάτειά σου στον Γιώργο Θάμνο ,U.S.A.
ο/η ναπολέων είπε...
@ Γνωμοδότης
Θα σέ πάω λίγο παλιότερα... Τότε που οι "δημοκράτες" Αθηναίοι είχαν σφάξει εν ψυχρώ κάπου μύριους {10.000} άοπλους Μήλιους γιατί δεν ήθελαν να μπούν στη συμμαχία τους.
Αφήστε, ρέ "παιδιά", αυτές τις κακοφορμισμένες συγκρίσεις σφαγών και γενοκτονιών. Και ΕΝΑΝ αθώο να σφάξεις, σφαγέας θά 'σαι.
Ποσοστώνονται αυτά τα πράμματα;;;
Περισσότερο σφαγείς, λιγότερο σφαγείς...
Η σύγκριση των ποσοτήτων μάς μάρανε ;;;
Μήπως αυτά μάς αποπροσνατολίζουν από την ίδια την ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ νοοτροπία;;;
Και ΕΝΑΝ αθώο να σφάξεις, σφαγέας θα είσαι. Συμφωνούμε. Απάνθρωπα πολλές φορές τα ανθρώπινα.
Όμως στην ανθρώπινη ιστορία και σφάζουμε και αδικούμε και πολλά άλλα πράγματα κάνουμε. Αυτό δεν εξισώνει τα πάντα.
Ούτε η ανθρώπινη αίσθηση της δικαιοσύνης το δέχεται αυτό, αυτή που έχεις μέσα σου, ούτε καν ο νόμος. Δέχεται διαβαθμίσεις, δίκαια και άδικα, εν βρασμώ ψυχής και εκ προμελέτης, αθώους ενόχους και ενόχους αθώους. Ψέμματα; Και το ποιός είναι αθώος και ποιός όχι, στην ιστορία και στην ατομική και συλλογική κρίση, δεν είναι άσπρο μαύρο. Όπως δεν είναι και στην καθημερινή ζωή.
Ένα πρόχειρο παράδειγμα, τελείως τυχαίο και κάπως βεβιασμένο: Ένας, ας πούμε επί χούντας, ξεφεύγει από τους βασανιστές του και τρέχει στο δρόμο. Ξωπίσω του, τον κυνηγάνε φωνάζοντας "πιάστε τον". Ένας αθώος πολίτης, που δεν ξέρει τι ακριβώς παίζεται και υποψιάζεται ληστή, μπαίνει μπροστά του και τον αρπάζει για να τον σταματήσει. Ο άλλος τον σκοτώνει για να ξεφύγει. Είναι ο πολίτης αθώος; Είναι ο φονιάς ένοχος; Ξέρεις να πείς με σιγουριά;
Βεβιασμένο το παράδειγμα, όπως είπα. Αλλά στην ιστορία τα πράγματα είναι ακόμα πιο σύνθετα και πιο μπερδεμένα, και δεν μπορούμε να κρίνουμε με την αυτοκρατορική υπεροψία του άσπρο-μαύρο.
Λες λοιπόν: και έναν να σφάξεις, σφαγέας θα είσαι. Κάμποσοι έλληνες έσφαξαν μετανάστες -ο Καζάκος, κάποια καλόπαιδα χρυσαυγίτες, τίποτα τυχαίες εκπυρσοκροτήσεις αστυνομικών. Μας κάνει αυτό όλους σφαγείς; Σκότωσε ο Καζάκος, άρα και εσύ σφαγέας; Και ξενόφοβοι, έτσι μαζικά, οι έλληνες;
Και ανέχεσαι χώρες που είχαν μαζικό και θεσμοποιημένο σφαγιαστικό καθεστώς -και ακόμα σφάζουν απανταχού της γης- να μας εγκαλούν μέσω επισήμων και ανεπισήμων φορέων τους;
Όχι, όταν κάνουμε γενικές κρίσεις, ιδιαίτερα για ολόκληρες χώρες και λαούς, και πιστώνουμε σε αυτές πολιτικές, τότε μετράνε και οι συνθήκες και οι ποσοστώσεις και όλα. Δεν χρεώνεις έναν πλασιές τηλεβιβλίων και διακόσιους νοσταλγούς του Χίτλερ σε ένα λαό. Αλλιώς ένοχοι όλοι --και οι ένοχοι την βγάζουν έτσι λάδι, στην νύχτα που όλες οι αγελάδες είναι γκρίζες.
Αγαπητέ γνωμοδότη, στην Ελλάδα υπάρχει κοινωνικός ρατσισμός και σε αυτόν αναφέρομαι. Και τον υφίστανται οι ομάδες του πληθυσμού που δεν μπορούν να ενταχθούν στο "κυρίως σώμα" της κοινωνίας. Τέτοιες είναι οι Ρομά ,οι μετανάστες, οι ομοφυλόφιλοι και όσοι διαφορετικοί.
Όσον αφορά τις διατάξεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα μας, η Ελλάδα έχει επανειλημμένα καταδικαστεί από τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια για μη εφαρμογή των οδηγιών και των συνθηκών που έχει υπογράψει. Το θέμα των καταδικών αφορά κυρίως τους Ρομά.
Αλλά θα μου επιτρέψεις να πω ότι και στα υπόλοιπα η Ελλάδα βρίσκεται πίσω. Οι μετανάστες δεν έχουν πολιτικά δικαιώματα και επίσης είναι κοινωνικά περιθωριοποιημένοι. Και μιλώ για την ανασφάλιστη εργασία, την έλλειψη κοινωνικής αλληλεγγύης επειδή είναι "ξένοι". Στις τελευταίες εκλογές ένα κόμμα που σε πολλά πράγματα υποστηρίζει το ρατσισμό και την ξενοφοβία, το ΛΑΟΣ, αύξησε τη δύναμή του και μπήκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Αν αυτό δεν είναι ανησυχητική εξέλιξη τότε τι είναι;
Η έξαρση του ρατσισμού είναι αλήθεια ότι αυτή την εποχή είναι εμφανής παντού στην Ευρώπη.
Σίγουρα όμως με το να αρνούμαστε το φαινόμενο στη χώρα μας, σε μια λογική "δε βαριέσαι καλά είμαστε, καλύτερα από τους άλλους" , δε βοηθάμε καθόλου στην εξάλειψή του.
Και ένα τελευταίο: Προφανώς όταν μιλάω για ξενοφοβία στην Ελλάδα δεν αναφέρομαι σε όλους ανεξαίρετα. Υπάρχουν άνθρωποι που πραγματικά έχουν μια τεράστια ευρύτητα πνεύματος, άνθρωποι καθημερινοί, που ούτε καν τους πιάνει το μάτι σου, που δεν αισθάνονται ότι απειλούνται από το "άλλο" , το "διαφορετικό".
Το ζητούμενο είναι ότι, μια και το φαινόμενο είναι ανησυχητικά αυξανόμενο κατά τη γνώμη μου, πρέπει επιτέλους να κάνουμε κάτι. Και αυτή την έννοια έχει και η συμμετοχή μου σε αυτόν το διάλογο
@ Γνωμοδότη
Ευχαριστώ για την έκφραση σύμπνοιας.
@ Ηνίοχε
Θα πρέπει νομίζω να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πως κάποιες ομάδες ανθρώπων άλλης νοοτροπίας, συνηθειών, προτιμήσεων... δεν είναι ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να ενσωματωθούν αλλά ότι ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ...
Και γιατί να θέλουν δηλαδής;;;
Θυμηθείτε το σχόλιο στην ποδοσφαιρική κραυγή «Δεν θα γίνεις έλληνας ποτέ, αλβανέ, αλβανέ»: "Τόν ρώτησε κανείς αν ΘΕΛΕΙ να γίνει έλληνας;;;"
@ δυστυχισμένε ανώνυμε
Το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου θα μάς τό χαρίσεις;;;
Αφού γράφεις χρόνια στο διαδίκτυο, γιατί μάς στερείς την ευχαρίστηση να σέ γνωρίσουμε καλλίτερα και να σέ τιμήσουμε ή σέ ...θάψουμε δεόντως;;;
Γράφεις: «Α,είσαι και ΄ψυχαναλυτής΄.??»
Όποτε μού λαχαίνουν άρρωστες περιπτώσεις, τό κάνω κι αυτό μπας και βοηθήσω...
Γράφεις: «΄συγγραφέα χωρίς πατρίδα΄»
Ποιός σού είπε ότι δεν έχω πατρίδα;;; Έχω την ένδοξη (από τον αντιφασιστικό αγώνα) Σκλίβανη, μόνο που δεν καπηλεύομαι τη λέξη, όπως κάτι άλλοι...
Και συγγραφέας δεν είμαι, παρότι έχω πάρει κι ένα βραβείο για θεατρικό μου έργο. Έτσι για να σκάσεις τό λέω...
Γράφεις: «Του θεωρώ παπαγαλάκια τής Νέας Τάξης και Γκαιμπελίσκους τού Ιούς...»
Κοίτα ποιός μιλάει... Τά 'χεις μπίτ χαμένα, ανώνυμε άνθρωπέ μου.
Γράφεις: «Και την πολυπολιτισμική πραμάτειά σου στον Γιώργο Θάμνο ,U.S.A.»
Την αναφορά μου στ' αφεντικά μου τήν έχω ήδη στείλει! Τί μέ πέρασες;;; Είμαι συνεπής πράκτορας εγώ! Το όνομα ή το ψευδώνυμό σου μού μήνυσαν να εντοπίσω το ταχύτερο!
Τό «Θάμνος» πάντως είναι λάθος μετάφραση. Τό 'γραφα κι εγώ παλιότερα αλλά μού τό διόρθωσε μια αυστραλέζα: «Λοχμώδης» είναι η σωστή.
Το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου θα μάς τό χαρίσεις, μονοπολιτισμικέ μου;;;
αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων
Ασε μας μωρέ ειρήνη-αγάπη -αφοπλισμέ........
Ουτε ονοματάκι ούτε ψευδωνυμάκι δεν έχει....
Που να τά βάλει κανείς με την ανθρώπινη βλακεία...
Λευτεριά στην Τσαμουριά.
Λευτεριά στούς Γούκους της χώρας...
@ Old Boy
και πάλι ζητώ συγνώμην για την κατάχρηση του χώρου σου με σχόλια άσχετα προς το "post", αλλά βλέπεις ο δυστυχισμένος καταφοβισμένος ανώνυμος δεν λέει να έρθει στα ...χωράφια μου, "τήν βρίσκει" εδώ.
Και δεν έχει άδικο διότι η CIA, της οποίας είμαι πράκτορας, έχει εγκαταστήσει στο μπλόγκ μου ειδικό ανιχνευτικό πρόγραμμα εντόπισης της ταυτότητας των ανωνύμων μονοπολιτισμικών...
Υπάρχει όμως πάντοτε και το βοθρο-μπλόγκ, όπου μπορείς να ξωπετάξεις τα άσχετά μου σχόλια ή/και τα υβριστικά του ανώνυμου, χωρίς βάρος στη συνείδησή σου για "λογοκρισία"...
@ δυστυχισμένε καταφοβισμένε -τί λέω;;;- έντρομε ανώνυμε,
το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου θα μάς τό χαρίσεις;;;
Ως τότε...:
1. Η Tσαμουριά, το νότιο, ελληνικό, τμήμα της, πέφτει μακρυά από δω. Επειδή όμως εκεί δούλευα στα νιάτα μου πήρα τη συνήθεια να γίνομαι "τσιάμικος ταμπάκος".
Το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου θα μάς τό χαρίσεις;;;
2. Ο κ. Γούκος ήταν Μετσοβίτης, Ρουμανόβλαχος, ήτοι ανθέλλην κλπ, δεν ήταν Σκλιβανίτης. Οπότε τζάμπα πήγε η νέα βρισιά σου. Τόσο φτωχή φαντασία έχεις;;; Δεν μπόρεσες να βρείς καμμιά επιτυχέστερη;;;
Τόσο πολύ σέ συνέχει ο φόβος και γιαυτό δεν θέλεις να μάς χαρίσεις το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου;;;
3. Όταν έγραφες αυτά περί βλακείας στον καθρέφτη κοιταζόσουνα;;; Ά! μπά... Μάλλον θα τούς έχεις σπάσει όλους μην τύχει και ξεχαστείς και τούς φτύσεις... Το φάρμακο πάντως είναι ένα σ' αυτές τις περιπτώσεις, τό υπόδειξε ο Φρόϋντ, τό ενέκρινε ο Γιούγκ, το συνταγολογούσε μόνιμα ο Άντλερ: Μάς χαρίζεις το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου και καθάρισες!
αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων
Ωπα Αρχοντα,μην τα μπερδευεις όλα.
Θα γινεις σαν τον Μιμη Ανδρουλάκη που σε 300 σελίδες ΄καθάρισε΄με Μαρξ-Φρόϋντ-Νιτσε...
Και μακριά απο ψυχοθεραπείες.
Δέν είναι γιά όλους...
Συγκινούμαι πάντως ,πού γίνεται προσπάθεια επιδείξεως γνώσεων και ερμηνειών,απο ΄γραφέα΄εποχής 1961..
Υ.Γ.
Μπάαα.Γνωρίζομεν και περί Γούκου??
Και κύριος κιόλας??
Δεν είναι μέσα αυτός ή αθωώθηκε απο την λαμπρή Ελληνική δικαιοσύνη..
Σε φιλώ,κοσμοπολίτα..
Αρκετά...
Αγάπη και ειρήνη στάς κεφαλάς υμών.
Και όχι εσωτερική φουρτούνα βεβαίως-βεβαίως...
ο/η hnioxos είπε...
Αγαπητέ γνωμοδότη, στην Ελλάδα υπάρχει κοινωνικός ρατσισμός και σε αυτόν αναφέρομαι. Και τον υφίστανται οι ομάδες του πληθυσμού που δεν μπορούν να ενταχθούν στο "κυρίως σώμα" της κοινωνίας. Τέτοιες είναι οι Ρομά ,οι μετανάστες, οι ομοφυλόφιλοι και όσοι διαφορετικοί.
Όσον αφορά τις διατάξεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα μας, η Ελλάδα έχει επανειλημμένα καταδικαστεί από τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια για μη εφαρμογή των οδηγιών και των συνθηκών που έχει υπογράψει. Το θέμα των καταδικών αφορά κυρίως τους Ρομά.
Και δεν μου λες, ηνίοχε. Εσύ και εγώ, η κοινωνία έτσι γενικά -αφού λες για κοινωνικό ρατσισμό-, ευθύνεται για την μη εφαρμογή των συνθηκών;
Τα ίδια δεν πάσχουν όλοι οι τομείς που άπτονται του κράτους; Η υγεία, οι ΔΕΚΟ που κακοδιαχειρίζονται και μετά ξεπουλάνε λες και είναι περιουσία τους, τα ασφαλιστικά ταμεία. Εδώ οι δρόμοι και είναι γεμάτοι τρύπες και μπαλώματα της πλάκας. Χιλιάδες τα παραδείγματα. Εδώ λεφτά μας δίνει η Ε.Ε, για τους δικούς της σκοπούς βεβαίως- και είτε τα τρώνε είτε δεν καταφέρνουν καν να τα απορροφήσουν (όπου δεν καταφέρνουν να απορροφήσουν = δεν ξέρουν τι να κάνουν τα λεφτά).
Και μου για την αντιμετώπιση των Ρομά όσον αφορά στην μη εφαρμογή των συνθηκών φταίει ο κοινωνικός ρατισμός;!
Αλλά θα μου επιτρέψεις να πω ότι και στα υπόλοιπα η Ελλάδα βρίσκεται πίσω. Οι μετανάστες δεν έχουν πολιτικά δικαιώματα και επίσης είναι κοινωνικά περιθωριοποιημένοι. Και μιλώ για την ανασφάλιστη εργασία, την έλλειψη κοινωνικής αλληλεγγύης επειδή είναι "ξένοι".
Η ανασφάλιστη εργασία φυσικά υπάρχει. Δεδομένη και η εκμετάλλευση. Για αυτό άλλωστε τους φέρνουν οι ελίτ: ρίχνουν το κόστος τους, κατεβάζουν τους μισθούς, κλπ. Εσύ και εγώ, η κοινωνία, επωφελούμαστε επ' αυτού; Άλλοι είδα να έχουν ανασφάλιστους πακιστανούς στις βίλες τους, και άλλοι έβγαζαν υπερκέρδοι από τα έργα της Ολυμπιάδας που σε συντριπτικό ποσοστό γίνανε από ανασφάλιστους μετανάστες.
Οι πολλοί, ο κόσμος κάνει ότι μπορεί. Και βοηθάει όσο μπορεί. Δεν έχεις ιστορίες από γύρω σου τέτοιες; Ναι, κάποιοι θα προσλάβουν και κάποιον ανασφάλιστο μετανάστη να τους κάνει καμμιά δουλειά. Ποιός τον αφήνει ανασφάλιστο; Ποιός τον αφήνει να διαμένει και να εργάζεται χωρίς χαρτιά και ασφάλιση; Ο "πονηρός" που τον προσλαμβάνει για κάποιο μερεμέτι, ή το κράτος --και τα μεγάλα συμφέροντα;
Αλλά και ποιά είναι η λύση; Όποιος μπαίνει στην χώρα απευθείας πολιτικά δικαιώματα και χαρτιά; Σε ποιά "προοδευμένη" ευρωπαϊκή χώρα συμβαίνει αυτό; Οι ίδιοι που εξαθλίωναν τους λαούς της Αφρικής και της Ασίας με τις αποικίες τους -μέχρι πριν μερικές δεκαετίες, έτσι; και ακόμα ελέγχουν τις χώρες τους πολλαπλώς-, δεν δέχονται ξένους και πρέπει να τους επωμιστεί η Ελλάδα; Και αυτό το επιβάλλει κάποια αριστερή, προοδευτική σκέψη; Πρωτοφανές.
Στις τελευταίες εκλογές ένα κόμμα που σε πολλά πράγματα υποστηρίζει το ρατσισμό και την ξενοφοβία, το ΛΑΟΣ, αύξησε τη δύναμή του και μπήκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Αν αυτό δεν είναι ανησυχητική εξέλιξη τότε τι είναι;
Η έξαρση του ρατσισμού είναι αλήθεια ότι αυτή την εποχή είναι εμφανής παντού στην Ευρώπη.
Σίγουρα όμως με το να αρνούμαστε το φαινόμενο στη χώρα μας, σε μια λογική "δε βαριέσαι καλά είμαστε, καλύτερα από τους άλλους" , δε βοηθάμε καθόλου στην εξάλειψή του.
Στην Αυστρία, ακροδεξιοί. Στην Ιταλία τα ίδια. Ένας βιασμός έγινε πρόσφατα -από Ρουμάνο, αν θυμάμαι καλά, και απέλασαν μαζικά εκατοντάδες Ρουμάνους μετανάστες-. Γερμανία, ας μην πούμε. Βέλγιο, Αγγλία, τα ίδια και χειρότερα -όρα και τις μαζικές παρακολουθήσεις μετά τα τρομοκρατικά και κάποιες "τυχαίες" εκπυρσοκροτήσεις επειδή το θύμα ήταν μελαμψός. Στην Γαλλία η Σεγκολέν η αριστερή είχε ίδιες και περισσότερο ακροδεξιές απόψεις με τον Σαρκοζί. Για την Αμερική του Μπους ας μην πούμε.
Ε, και είναι επικίνδυνη η Ελλάδα επειδή μπήκε το ΛΑΟΣ στο κοινοβούλιο; Και τι είναι το ΛΑΟΣ; Απευθείας για το Δελφινάριο. Αυτή είναι φοβερή και τρομερή η ελληνική ακροδεξιά; Ή κάποιοι μας δουλεύουνε χοντρά, κάνοντας μας να χάσουμε κάθε αίσθηση των μεγεθών;
Και ένα τελευταίο: Προφανώς όταν μιλάω για ξενοφοβία στην Ελλάδα δεν αναφέρομαι σε όλους ανεξαίρετα. Υπάρχουν άνθρωποι που πραγματικά έχουν μια τεράστια ευρύτητα πνεύματος, άνθρωποι καθημερινοί, που ούτε καν τους πιάνει το μάτι σου, που δεν αισθάνονται ότι απειλούνται από το "άλλο" , το "διαφορετικό".
Το ζητούμενο είναι ότι, μια και το φαινόμενο είναι ανησυχητικά αυξανόμενο κατά τη γνώμη μου, πρέπει επιτέλους να κάνουμε κάτι. Και αυτή την έννοια έχει και η συμμετοχή μου σε αυτόν το διάλογο.
Δίκαιο έχεις.
Αλλά δεν είναι "το άλλο" και το "διαφορετικό" που απειλούν. Σε αυτά τα μέρη από "άλλο", άλλο τίποτα. Εξάλλου επί δεκαετίες ζούμε ως γκαρσόνια άλλων "άλλων" -Άγγλων, Γάλλων, Γερμανών τουριστών.
Μεγάλη συζήτηση.
@ Γνωμοδότη
Δεν βλέπω να είναι τόσο ...χασματώδεις οι διαφορές με τον Ηνίοχο.
Με εκείνη την αποστροφή σου «εσύ, εγώ, η κοινωνία...» διαφωνώ εγώ κάπως, διότι νομίζω ότι τό σπρώχνεις μέχρι την μή-ευθύνη του πολίτη αφού το κράτος είναι υπεύθυνο για όλα...
Μά, αυτούς που "απαρτίζουν", που διοικούν το κράτος και διαμορφώνουν την κρατική πολιτική, ΕΜΕΙΣ δεν τούς εκλέγουμε;;;
Και μάλιστα με "συντριπτικά" ποσοστά 80-88%;;;
Έχουμε λοιπόν κι εμείς ένα μερίδιο ευθύνης και ως άτομα και ως κοινωνικό σώμα.
Και, πέρα από την ψήφο, όταν δεν ξεσηκωνόμαστε π.χ. για το ότι τα φωτοαντίγραφα αιτήσεων άδειας παραμονής πουλιούνταν ...500 δραχμές ή κατά των διακρίσεων των Ρόμ (ή Ρομά), δεν δίνουμε στους κρατούντες την εντύπωση ότι έτσι αισθανόμαστε κι εμείς, ρατσιστικά;;;
Η κουβέντα του Μαγγίνα «όλοι έτσι κάνουν», άσχετα με τον πολιτικό αμοραλισμό της, αυτό ακριβώς δεν δείχνει;;;
Οι δημοσκοπήσεις δυστυχώς επαληθεύουν αυτήν την εντύπωση.
Ξεσηκωνόμαστε μόνο όταν θεωρούμε ότι θίγονται τα "κεκτημένα" ΜΑΣ, όχι όταν θίγονται δικαιώματα συνανθρώπων μας.
Και πώς, διάολε, θα ξεσηκωθούμε υπέρ των Ρόμ, όταν τα, λεγόμενα, ΜΜΕ, μιλάνε για ...ΓΥΦΤΟσκοπιανούς συνέχεια;;;
Ή όταν θεωρούμε, όπως τραγούδαγε ο Κ. Χατζής, «Γύφτοι τά φτιάξαν τα καρφιά»;;;
@ δυστυχισμένε ανώνυμε,
το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου θα μάς τό χαρίσεις;;;
Λογικώς πάντως φαίνεται πως τά έχεις"ντίπ καταντίπ", που λέμε εδωπάνω, χαμένα:
Μέ κατηγορείς ακόμα και για τό ότι ξέρω τον συντοπίτη μου τον κ. Γούκο.
Έμ! βέβαια τόν ξέρω (όχι προσωπικά, δεν έτυχε) και σέ πληροφορώ ότι εξέτισε κανονικά την ποινή του, αρκετά χρονάκια.
Το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου θα μάς τό χαρίσεις;;;
Έτσι για να ξέρω (ξέρουμε) ποιός είν' αυτός που μέ κατηγορεί για επίδειξη γνώσεων, ως ...μεγαλομανή επειδή μέ βάφτισαν Ν., ως κοσμοπολίτη, επειδή δεν δηλώνω ελληναράς, μέ μυκτηρίζει γιατί γράφω από το 1961, είναι φαίνεται μεγάλο παράπτωμα κι αυτό, αλλά και που πάει να μέ ...προφυλάξει από το σύνδρομο Μίμη (θού, λαέ, φυλακήν τω στόματί μου), χωρίς βέβαια να παραλείπει χυδαιότατες βρισιές για τους άγνωστούς μου «ιούς» και άλλους...
@ δυστυχισμένε ανώνυμε,
το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου θα μάς τό χαρίσεις;;;
Διότι δύο πράμματα μπορεί να συμβαίνουν, αφού είπες ότι γράφεις επί χρόνια επωνύμως:
Είτε ότι ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ και ΣΚΟΠΙΜΑ βρίζεις ανώνυμα εδώ, οπότε δεν θέλεις να αμαυρωθούν τα προηγούμενα γραφτά σου, που δεν είναι υβριστικά,
είτε το ότι γράφεις ΚΑΙ επώνυμα είναι μία ακόμα μπαρούφα σου.
Χάρισέ μας το ονοματάκι σου ή έστω το ψευδωνυμάκι σου, να σέ χαρούν όσοι/-ες/-α (αντέχουν ακόμα να) σέ χαίρονται.
αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων
Α τον ξέρετε??Τον Κυριο??
Δεν το ήξερα.
Βρέ τι μαθαίνει κανείς στο διαδίκτυο..
Αρα είχα δίκιο πού έγραψα ανώνυμα...
Nά πού μιά τυχαία αναφορά βγάζει ΄ειδήσεις΄.
Απαπά..
Και πούσαι..
Δεν βρίζω.
Εσύ βρίζεις,αλλά λόγω τού ακαταλόγιστου ούτε αυτό δεν καταλαβαίνεις...
Πάω να την κάνω οριστικά...
Ασε μήν έχουμε τίποτα επισκέψεις απο καμιά αλβανική μαφία..
Εφυγααα.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ο/η ναπολέων είπε...
Με εκείνη την αποστροφή σου «εσύ, εγώ, η κοινωνία...» διαφωνώ εγώ κάπως, διότι νομίζω ότι τό σπρώχνεις μέχρι την μή-ευθύνη του πολίτη αφού το κράτος είναι υπεύθυνο για όλα...
Μά, αυτούς που "απαρτίζουν", που διοικούν το κράτος και διαμορφώνουν την κρατική πολιτική, ΕΜΕΙΣ δεν τούς εκλέγουμε;;;
Και μάλιστα με "συντριπτικά" ποσοστά 80-88%;;;
Έχουμε λοιπόν κι εμείς ένα μερίδιο ευθύνης και ως άτομα και ως κοινωνικό σώμα.
Και, πέρα από την ψήφο, όταν δεν ξεσηκωνόμαστε π.χ. για το ότι τα φωτοαντίγραφα αιτήσεων άδειας παραμονής πουλιούνταν ...500 δραχμές ή κατά των διακρίσεων των Ρόμ (ή Ρομά), δεν δίνουμε στους κρατούντες την εντύπωση ότι έτσι αισθανόμαστε κι εμείς, ρατσιστικά;;;
Γιατί, ξεσηκωνόμαστε για κάτι άλλο; Π.χ για πράγματα που μας αφορούν άμεσα; Μια γενική απεργία μεθαύριο, κάτι διακοπούλες ρεύματος για λίγες ώρες ανα περιοχή, κάποιοι γεμάτοι κάδοι. Αυτός είναι ο φοβερός ξεσηκωμός για το ασφαλιστικό. Το οποίο, εξάλλου, δεν είναι παρά μια παρανυχίδα όλων των προβλημάτων.
Αλλά έστω, επειδή τους εκλέγεις έχεις την εντύπωση ότι τους ελέγχεις κι' όλας;
Και τι εκλέγεις; Είτε το λιγότερο κακό, είτε ρίχνεις μια ψήφο που θα πάει χαμένη, ή θα μετρηθεί ως ψήφος "διαμαρτυρίας". Εκτός αν καλύπτεσαι 100% από Τσίπρα ή και ΚΚΕ, οπότε πάσο.
Η κουβέντα του Μαγγίνα «όλοι έτσι κάνουν», άσχετα με τον πολιτικό αμοραλισμό της, αυτό ακριβώς δεν δείχνει;;;
Δηλαδή στην πολυκατοικία σου όλοι έτσι κάνουν; Στην δικιά μου όχι. Μήπως μένεις στα βόρεια προάστια;
Ξεσηκωνόμαστε μόνο όταν θεωρούμε ότι θίγονται τα "κεκτημένα" ΜΑΣ, όχι όταν θίγονται δικαιώματα συνανθρώπων μας.
Για τα κεκτημένα και τα λοιπά, είπα και παραπάνω. Εξάλλου το ότι δεν ξεσηκώνεσαι δεν σε κάνει και ρατσιστή. Αυτός είναι ο ορισμός της απάθειας ίσως, όχι του ρατσισμού. Για το ρατσισμό όρα πραγματικά ρατσιστικές κοινωνίες -με βαθύ ρατσισμό, διάχυτο.
Και πώς, διάολε, θα ξεσηκωθούμε υπέρ των Ρόμ, όταν τα, λεγόμενα, ΜΜΕ, μιλάνε για ...ΓΥΦΤΟσκοπιανούς συνέχεια;;;
Ή όταν θεωρούμε, όπως τραγούδαγε ο Κ. Χατζής, «Γύφτοι τά φτιάξαν τα καρφιά»;;;
Δεν το τραγούδαγε απλά ο Χατζής, είναι μια προφορική παράδοση από το μεσαίωνα ακόμα -ευρωπαϊκή μάλιστα. Οι γύφτοι παραδοσιακά, στις μεσαιωνικές κλπ κοινωνίες, ήταν σιδεράδες. Τώρα το ότι αυτό δείχνει τάχα τον ρατσισμό μας, αστεία πράγματα...
@ Γνωμοδότη
Φυσικά και έχεις δίκιο σε κάποια πράμματα, π.χ. για τους "γύφτους", ταύτιση επαγγέλματος με φυλή, κάποια άλλα τά παρανόησες όμως νομίζω. Ρατσισμός βέβαια υπήρχε μπόλικος στον μεσαίωνα.
ΒΟΡΕΙΑ μένω... αλλά όχι στα βόρεια προάστια... Στη Σκλίβανη, 35 χλμ "κάτω" από τα Γιάννενα, και, όταν στην Αθήνα, Ελληνορώσσων.
Για τό πώς ψηφίζω θ' ανακαλύψεις περισσότερα, αν έχεις την υπομονή να διαβάσεις τα «κατεβατά» μου στο μπλόγκ μου.
Ένα θα πώ ακόμα τώρα, τα άλλα σε άλλη ευκαιρία:
«Η κακία στον κόσμο δεν είναι αποτέλεσμα της κακίας των κακών αλλά της αδράνειας των καλών...»
Κάπου τό διάβασα και μ' άρεσε. Εσένα;
@ Ανώνυμε ...φευγάτε.
Πού πάς, ωρέ Καραμήτρου;;;
Σέ πληροφορώ πάντως ότι ήδη σού στέρησα τη χαρά να μάς εγκαταλείψεις περιφρονητικώς, διότι αποθησαύρισα τις πιό χαρακτηριστικές λασπολογίες σου στο "βοθρο-μπλόγκ" κι έτσι θα μείνουν εσαεί ως ένα ακόμα λαμπρό δείγμα του τί μπορεί να σκαρφιστούν και να ισχυρίζονται εσύ κι όμοιοί σου.
Όποτε θα θέλω (ή θα θέλει κάποιος άλλος) παραδείγματα υβριστικής ανωνυμογραφίας προς αποφυγήν, θα μπορεί να ανατρέχει εκεί.
αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων
Μπράβο ΄έγραψες΄γραφιά από το 61
Τράβα στον ΄Κυριο Γούκο΄τωρα να πείς τον πόνο σου..
@ ανώνυμο "Καραμήτρο"
Καλά, εσύ δεν είπες ότι φεύγεις;
Είχες ξεχάσει το γυλιό με τις βρισιές και γύρισες να τόν πάρεις;
Μού θύμισες τις αμερικάνικες βάσεις επί Παπαντρέου που έφευγαν μένοντας...
Πολύ γέλασα.
Νά 'σαι καλά!
Κατά τα άλλα η ταχύτατη, αστραπιαία {εντός 6 λεπτών!!!} απάντησή σου, κάνει ρόμπα και τον Νίκι Λάουντα!
αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων
Δημοσίευση σχολίου
<< Home