Έλα Ηπείρου κι Αχαρνών να σε δολοφονήσω
Μέρα μεσημέρι για ένα συνηθισμένο τροχαίο καυγά για την προτεραιότητα ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο και μια μηχανή, ο συνοδηγός της μηχανής πυροβόλησε στην κοιλιά και σκότωσε τον σαραντάχρονο συνοδηγό του αυτοκινήτου.
Αν το είχα δει στις ειδήσεις ή το είχα διαβάσει στην εφημερίδα, μπορεί να το προσπερνούσα.
Αλλά το γεγονός μού το διηγήθηκε χθες το βράδυ στο τηλέφωνο φίλος, που είδε το πτώμα και τον σοκαρισμένο οδηγό του αυτοκινήτου.
Δεν με ενδιαφέρουν οι γενικεύσεις: δεν γίναμε ζούγκλα.
Αν είχαμε γίνει ζούγκλα δεν θα μας έκανε εντύπωση.
Με ενδιαφέρει όμως το συγκεκριμένο περιστατικό: πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος, σε οποιαδήποτε ψυχική ή πνευματική κατάσταση κι αν βρίσκεται, να εκτελεί τον άλλο έτσι, χωρίς δεύτερη σκέψη, για μια τέτοια ασήμαντη αιτία;
Πώς γίνεται;
Γιατί δεν του χύμηξε να τον πλακώσει; Γιατί δεν εξάντλησε την βία του εκεί; Πώς μπόρεσε να τον σκοτώσει τόσο εύκολα;
Με ποιό δικαίωμα;
Πού βρήκε το δικαίωμα να αφαιρέσει μια ζωή για ψύλλου πήδημα;
Πώς είναι δυνατόν να είναι κάποιος τόσο κτήνος;
Αντιλαμβάνομαι -το ξέρω μάλλον- ότι το πολιτισμένο στρώμα των αρσενικών είναι εξαιρετικά λεπτό.
Αντιλαμβάνομαι -το ξέρω μάλλον- ότι ο καυγάς είναι πάντα καυγάς είτε διεξάγεται από οθόνη υπολογιστή σε οθόνη υπολογιστή, είτε διεξάγεται με βρισιές στο δρόμο.
Αντιλαμβάνομαι ότι το βήμα από την λεκτική στη σωματική βία είναι πολύ μικρό.
Δεν μπορώ να αντιληφθώ όμως αυτό το άλμα από τη βία στην αφαίρεση της ζωής.
Δεν θέλω να το αντιληφθώ.
Δεν θέλω να κατανοήσω αυτό το αμετάκλητο, αυτό το σε μια στροφή ζεις και στην επόμενη παύεις.
Έτσι ξαφνικά.
Δεν θέλω να κατανοήσω αυτό το «αναγνωρίζω στον εαυτό μου δικαίωμα ζωής και θανάτου επάνω σου και τώρα στην παίρνω γαμιόλη».
Σε σκοτώνω.
Όχι, δεν μπορώ και δεν θέλω να το αντιληφθώ.
Περισσότερο από φόνος είναι ύβρις, ύβρις ενάντια στην τάξη του κόσμου, ενάντια στην αναλογικότητα της σχέσης αιτίου και αιτιατού.
Και ναι, δεν είναι κόσμος αυτός που ζούμε, όχι με την έννοια της εγκληματικότητας, αλλά με την έννοια της κατασκευής του.
Το πρόβλημα του κόσμου είναι κατασκευαστικό.
Ένας ευφυέστερος δημιουργός απλά δεν θα επέτρεπε να έχει ο οποιοσδήποτε άρρωστος τη δυνατότητα να αφαιρεί τη ζωή του άλλου για μια τέτοια αιτία.
Παίζουμε στο λάθος παιχνίδι με τους λάθος κανόνες.
Κακώς συνεχίζουμε να το νομιμοποιούμε με τη συμμετοχή μας.
Να πάμε να αυτοκτονήσουμε ομαδικώς όλοι, να καταλάβει κι αυτός ο μαλάκας από πάνω ή από κάτω ή όπου κι αν βρίσκεται, ή αν δεν βρίσκεται πουθενά να καταλάβει η καριόλα η φύση. ότι ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΔΕΝ ΣΤΕΚΕΙ, ότι είναι ΑΠΡΟΣΜΕΤΡΗΤΑ ΓΕΛΟΙΟ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΟ ΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΜΑΣ.
Να πάμε να αυτοκτονήσουμε όλοι, μπας και το παιχνίδι ξαναστηθεί από την αρχή με πιο λογικούς κανόνες, γιατί όλη αυτή η ευτέλεια της ύπαρξης, όλο αυτό το ανά πάσα στιγμή και για κάθε αφορμή ετοιμόρροπο της ζωής μας, σε ακυρώνει εντελώς.
Γαμημένε δολοφόνε.
Γαμημένο σκηνικό.
Γελοίο σκηνικό.
Γελοία ύπαρξη.
72 Comments:
το οτι ο τύπος που σκοτωσε ομως ειχε την ψυχραιμια να ψάξει και να βρει τον κάλυκα για να μην τον αφήσει εκει μυρίζει επαγγελματία όμως...
Τίποτα δεν είναι παράλογο.Όλα έχουν τη λογική τους εξήγηση και τη φυσική τους εξέλιξη.
Ο δημιουργός δεν έχει καμμιά σχέση σ'αυτό το σκηνικό ή σε παραπλήσια σκηνικά.Το πώς διαχειριζόμαστε τη ζωή μας και κατά πόσο την ευτελίζουμε είναι δική μας ευθύνη,δική μας αδυναμία.
Τη ζούγκλα την "εκκολάπτουμε" και όπου να 'ναι το "τσόφλι" θα σπάσει...
Είναι τρομερό να το σκέφτεσαι.
Θα σου πω το εξής: λίγες ώρες πριν συμβεί, είχα έναν παρόμοιο καυγά, γιατί μου έκλεινε κάποιος την διασταύρωση ενώ είχε κόκκινο και έχανα το λιγοστό χρόνο που είχα με το πράσινο.
Ξέρω ξέρω, ντρέπομαι, είναι άσκοπο, άχρηστο, ποταπό, γκάου, δεν έπρεπε να τσακωθώ. Αλλά μια παρέα είμαστε, μπορώ να το εξομολογηθώ στους φίλους μου.
Λοιπόν, νιώθω την ίδια οργή με σένα και διπλή θα έλεγα. Νιώθω πως έχω εγώ πυροβοληθεί από τον μ...κα που βρέθηκε με ένα πιστόλι στα χέρια.
Τι κοινωνία έχουμε που στο ιδιωτικό σου επάγγελμα χρειάζεσαι πιστόλι ficciones;
Γιατί αν το έχεις, θα βρεις τον λόγο να το χρησιμοποιήσεις. Άντρας είναι βρε αδερφέ!
Αλλά εδώ μπαίνουμε σε κουβέντες για μονοπώλια της βίας κτλ., που θα μας πάνε μακριά.
Δυστυχώς κι άλλοι έχουν μαχαιρωθεί για μια θέση πάρκινγκ...δεν είναι πρωτάκουστο φαινόμενο.
Μήπως όμως το συγκεκριμένο δεν ήταν και τόσο αυθόρμητο; Ή μήπως ο δολοφόνος ήταν υπό την επήρεια κάποιας ουσίας; Φαίνεται ανεξήγητο...
"We are like lambs in a field, disporting themselves under the eye of the butcher, who chooses out first one and then another for his prey. "
Arthur Schopenhauer, On the suffering of the world.
Μόνο που ο σφαγέας δεν είναι μόνο η μοίρα/τύχη/θεός αλλά και ο γκάνγκστερ της Αθήνας. Όπως είπε ο πρώτος που μίλησε, φαίνεται πως πρόκειται για επαγγελματία.
Πριν μέρες είδα το "No country for old men" και θύμωσα με την υπερβολική δόση άδικης βίας. Έλα, ρε μην αντιδράς σα γκόμενα. ΟΚ. Μετά είπα ηθοποιάρα ο Javier Bardem, άψογο σενάριο, ασύλληπτα παρανοϊκός χαρακτήρας ο (αντι)ήρωας, τρελοί Κοέν γουή λαβ γιου. Και γαμώ.
Σήμερα δε ξέρω πόσο δικαιούμαι να εξοργίζομαι με ένα περιστατικό που αν το διάβαζα στην εφημερίδα θα το προσπερνούσα και επειδή το αφηγείσαι με έναν τρόπο που με αγγίζει, συγκλονίστηκα. Απλά δε ξέρω.
Old-boy: Αν όλοι οι οδηγοί στην Αθήνα οπλοφορούσαν, θα έπρεπε να φοράμε γαλότσες μέχρι το γόνατο για να μην βρέχονται τα παντελόνια μας από το αίμα που θα κυλούσε ποταμός στις λεωφόρους.
Θα σε ρωτούσα το εξής. Αν κουβαλούσες πάντοτε όπλο πάνω σου, πιστεύεις ότι στην ζωή σου υπάρχει περιστατικό στο οποίο είχες τόσο εξοργιστεί ώστε να το είχες χρησιμοποιήσει;
Ανεμομαζώματα, διαολοσκορπίσματα...
όπως γράφει και ο βάσκες παραπάνω, θα μπορούσε να είναι καθένας μας παρών και θύμα σε ένα παρόμοιο ηλίθιο περιστατικό. Αναίτια, απρόσμενα νεκρός επειδή έτυχε να έχεις υπερβολική ενδεχομένως για τις περιστάσεις οργή απέναντι στον λάθος άνθρωπο (που πιθανότατα ήταν επαγγελματίας και όχι απλώς κάποιος θερμοκέφαλος που έτυχε να κουβαλάει όπλο πάνω του).
ίσως να μάθουμε τι συνέβη στ' αλήθεια, ίσως και όχι.
άραγε όμως, πάντα σκοτώνανε τόσο απλά κάποιοι άνθρωποι;
συμβαίνει τα τελευταία χρόνια μήπως;
θα προτιμούσα πάντως να συνέβαινε ανέκαθεν - γιατί αν ήταν έτσι, δε θα έχανε ένα ακόμα πόντο το σήμερα στα μάτια μας
Δυστυχως ακομη και αυτα τα σκηνικα...ειναι μεσα στο προγραμμα των ημερων....
Ficciones και Ελισάββετ, και επαγγελματίας πάντως να ήταν και υπό την επήρεια να ήταν, και πάλι δεν νομίζω ότι αλλάζει κάτι στο κραυγαλέα δυσανάλογο του γεγονότος. Δηλαδή ούτε η μία εκδοχή ούτε η άλλη μου δίνει μια πειστική εξήγηση για τον τρόπο που αντέδρασε.
Νiemandsrose, δεν βλέπω οι Κοέν με ποιόν τρόπο εμπλέκονται. Έχω καταναλώσει μεγαδόσεις κινηματογραφικής βίας και όσο ζοχάδας κι αν είμαι δεν συνηθίζω να σκοτώνω κόσμο, ούτε αν έπεφτε στο χέρι μου πιστόλι θα πυροβολούσα ευκολότερα.
Υποψιάζομαι δε ότι ο φονιάς δεν θα έχει δει ποτέ Κοέν.
Tάλω, συμφωνώ στο ότι η οπλοφορία οδηγεί σε πολύ περισσότερα τέτοια περιστατικά. Συμφωνώ ακόμη και για την επιθετικότητα των αθηναϊκών δρόμων και την Αθηναίων οδηγών, της οποίας είμαι συμμέτοχος. Ωστόσο, όχι, η υποθετική εκδοχή του εαυτού μου που σε σενάριο επιστημονικής φαντασίας θα οπλοφορούσε, άντε να το έβγαζε για να εκφοβίσει σε μια τέτοια περίπτωση. Να πυροβολούσε κιόλας, όχι.
Ο άνθρωπος που για την προτεραιότητα φτάνει να σκοτώσει και να σκοτωθεί θα μπορούσε να 'ναι ο καθένας μας. Όταν μια κοινωνία έχει χάσει τη συνοχή της δεν έχει σημασία ποιος πυροβολεί και ποιος την 'τρώει'. Αλλά πως θα ανακτήσει η κοινωνία στην οποία ανήκουν θύτης και θύμα τη χαμένη της συνοχή. Κάποτε ήταν οι παραδόσεις, οι μικρές κοινότητες και η θρησκεία που της εξασφάλιζαν αυτήν την συνοχή. Σήμερα περιμένουμε τον αντικαταστάτη τους. Ώσπου να 'ρθει κάποιες φορές και για ασήμαντη αφορμή, θα πληρώνουμε το τίμημα.
Δεν θα συμφωνήσω. Θεωρώ ότι οι φόνοι στις παλιότερες εποχές και στις μικρότερες κοινωνίες ήταν ψυχολογικά ευκολότεροι.
άντε να το έβγαζε για να εκφοβίσει σε μια τέτοια περίπτωση
Ναι ΟΚ, σε αυτήν την περίπτωση. Σε άλλες; Ρωτάω γιατί σκέφτομαι δύο (εκ των υστέρων μάλλον ασήμαντα) περιστατικά στην ζωή μου που αν είχα όπλο πάνω μου δεν είμαι σίγουρος τι θα έκανα. Δηλαδή το να κουβαλάς το σιδερικό είναι σαν να κουβαλάς τον διάολο, δεν ξέρεις που σε πάει.
Mα δεν λέω ότι δεν θα μπορούσα να σκοτώσω. Για κάποιους ελάχιστους λόγους θα μπορούσα. Ούτε λέω ότι το σκάνδαλο στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο φόνος. Λέω ότι το σκάνδαλο είναι η δυσαναλογία ανάμεσα στο «τσακώνομαι για την προτεραιότητα» και «πυροβολώ στην κοιλιά».
Old Boy, όταν συντάξεις το κατηγορητήριο για τα μιάσματα της κενωνίας που κυκλοφορούν κι οπλοφορούν γελοιοποιώντας την ύπαρξή σου, θυμήσου να το αναρτήσεις στο παρόν ιστολόγιο. Θα χαρώ να το διαβάσω. Ωστόσο λέμε και καμιά μαλακία να περνάει η ώρα, απ' ό,τι φαίνεται.
Το να έχεις όπλο δεν σημαίνει πως αυτομάτως μπορείς να το σηκώσεις και να το χρησιμοποιήσεις έτσι κυριολεκτικά για ψύλλου πήδημα.
Στην Ελβετία που λόγω και της έλλειψης οργανωμένου στρατού το κάθε σπίτι έχει παραπάνω από ένα όπλα τα ποσοστά ανθρωποκτονιών είναι από τα χαμηλότερα στην ήπειρο (δυστυχώς δεν θυμάμαι την πηγή).
Υ.Γ. Προσωπικά με το αυτοκίνητο αλλά και σε άλλες περιπτώσεις πολλές φορές έχω φτάσει στο αμήν. Ποτέ όμως για να πλακωθώ. Πιστεύω πως το ίδιο ισχύει και με τους περισσότερους εδώ. Οπότε δυσκολεύομαι να πιστεύω πως το να τραβήξει κάποιος όπλο είναι ευκολότερο. Άλλο να το φανταζόμαστε και άλλο στην πράξη. Αλήθεια, πόσοι από εδώ μπορούν να σκοτώσουν ζώο; απαντώντας για μένα λέω και πάλι όχι.
Αυτοί οι άνθρωποι επέδειξαν μια ψυχραιμία επαγγελματική. οπουδήποτε είσαι πρωτάρης έχει το άγχος. Δυστυχώς για το θύμα ισχύει ότι όποιου του μέλει να πνιγεί ποτέ του δεν πεθαίνει.
"Παίζουμε στο λάθος παιχνίδι με τους λάθος κανόνες."
->η μόνη παρηγοριά είναι να βρίσκεις και άλλους στην προσπάθεια να καταλάβεις αυτό το λάθος. όχι δλδ ότι επειδή είστε δυο ή είστε τρεις θα βγάλετε άκρη, αλλά είναι λίγο καθησυχαστική αίσθηση.
να'σαι καλά oldboy.
Το περιστατικό αυτό ακολουθεί ένα παρόμοιο (κατά τη γνώμη μου) που συνέβη στις 22 Φεβρουαρίου πάλι μεσημέρι στην πλατεία Ομονοίας μεταξύ αστυνομικού και ενός Σουδανού πολίτη. Μόνο που εδώ ο θύτης δεν χρειάστηκε να μαζέψει κανένα κάλυκα από χάμω για να κρύψει τα ίχνη του απλά προσπάθησε να εξαφανίσει τον άνθρωπο. Οι φίλοι του θύματος έμαθαν για τον θάνατο του στις 28 Φεβρουαρίου.
“Περισσότερο από φόνος είναι ύβρις, ύβρις ενάντια στην τάξη του κόσμου, ενάντια στην αναλογικότητα της σχέσης αιτίου και αιτιατού.”
Αυτό το κομμάτι από το post σου εξηγεί πολλά.
Καλημέρα oldboy
Κι εγώ σοκαρίστηκα – το περιστατικό έγινε σχεδόν έξω από την πόρτα του σπιτιού μου στην Αθήνα. Αν δείτε (ή ακόμα καλύτερα αν διαβάσετε) το No country for old men, θα καταλάβετε ότι απάντηση στο ερώτημα της βίας είναι δύσκολο να δοθεί.
Αναλογιστήκατε γιατί δεν υπάρχουν άλλα (βιολογικά) είδη στο γένος Homo;
Κάποτε μου είχε πει ένας γνωστός μου ψυχολόγος ότι αν στο ντουλαπάκι κάθε αυτοκινήτου υπήρχε ένα πιστόλι στον standar εξοπλισμό τότε αυτά τα περιστατικά σαν το χθεσινό θα ήταν καθημερινό φαινόμενο.
Όλοι μας φαντάζομαι έχουμε συμμετάσχει σε καυγάδες και έχουμε χρησιμοπιήσει εκφράσεις που τις σκεφτόμαστε μετά και αναρωτιόμαστε "τι είπα ρε γαμώτο, πως ξέφυγα έτσι"?
Πόσο μεγάλη διαφορά λέτε να έχει από το "τι έκανα ρε γαμώτο" ?
Κάποιος ανέφερε παραπάνω σε ένα σχόλιο ότι όλοι μας θα μπορούσαμε να είμαστε στη θέση του θύματος.
Λυπάμαι που το λέω αλλά νομίζω ότι και πολλοί θα μπορούσαμε να είμαστε και στη θέση του θύτη.
Για αυτό στο ντουλαπάκι να έχετε μόνο cd. Tο πολύ πολύ να του κάνετε καμία αφιέρωση στο "πόσο μαλάκας είσαι".
Μα όντως η επιθετικότητα του αρσενικού καλύπτεται από λεπτό στρώμα.
Ο Dr.Τζέκυλ με τον mr.Χάϊντ είναι το ίδιο πρόσωπο. Το φίλτρο της μεταμόρφωσης είναι η υπέρβαση των εσκαμένων μας από τον -ανώνυμο κατά προτίμηση- εχθρό. Δεν διαφέρουμε και πολύ τελικά από τα σκυλιά που κατουρούν τα όρια της επικρατείας τους. Απλώς αυτά συνήθως δεν κουβαλάνε περίστροφα.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
@Ολους: Δεν σας κάνει εντύπωση πως κανείς δεν συγκράτησε την πινακίδα της μηχανής; Ούτε η ευκολία που το κτήνος χρησιμοποίησε το όπλο του; Δεν έχει τύχει να δείτε στο δρόμο VARADERO χωρίς πινακίδα; Δείτε κι ΑΥΤΟ
Αν όλοι βγάζαμε τα όπλα για καυγάδες που συμβαίνουν στους δρόμους, θα είχαμε συντελέσει μια γενοκτονία.
Πρέπει να πιαστεί αυτός ο δολοφόνος, να τον βάλουν στην Πλατεία Συντάγματος και να περνάει ένας ένας και να τον ξυλοφορτώνει.
Μην ξεχνάτε, ότι ο καθένας μας θα μπορούσε να ήταν στην θέση του θύματος, αφού λίγο πολύ όλοι έχουμε μαλώσει για την προτεραιότητα η την θέση παρκαρίσματος κτλ κτλ.
Η οπλοκατοχή στην Αμερική , σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, επιφέρει 11.000,00 θανάτους ετησίως. Αυτό τα λέει όλα. Αυτή είναι η σχέση αίτιου και αιτιατού.
Πάντως δε γίνονται μόνο στην Ελλάδα αυτά.
''...ότι ο καυγάς είναι πάντα καυγάς είτε διεξάγεται από οθόνη υπολογιστή σε οθόνη υπολογιστή, είτε διεξάγεται με βρισιές στο δρόμο.''
δε νομίζω ότι είναι ΚΑΘΟΛΟΥ έτσι...
Gasireu, δεν εννοώ ως προς τις επιπτώσεις του. Εννοώ ως προς τα ψυχολογικά αίτιά του και την επιθετικότητα που σου βγαίνει.
Εγώ θα συμφωνήσω με τον Swell πως οι εκτελεστές πρέπει να έχουν ασυλία από την ΕΛ.ΑΣ. (αν δεν είναι μέλη της). Αν ήξεραν ότι υπάρχει περίπτωση να συλληφθούν, δεν θα σκότωναν τόσο εύκολα.
Και αυτό είναι που με τρομάζει ως πολίτη, γιατί περισσότερο από την πραγματοποίηση ενός εγκλήματος με νοιάζει η διαλεύκανσή του και η σύλληψη του δράστη.
Eντάξει, εμένα μου φαίνεται εξαιρετικά τραβηγμένη αυτή η εκδοχή.
Ότι είναι τραβηγμένη, είναι, αλλά όχι απίθανη. Η ουσία είναι ότι ο τύπος πιθανότατα ήταν επαγγελματίας και ξέρει ότι δεν θα τιμωρηθεί (κατά τη γνώμη μου). Δύο κατηγορίες ανθρώπων κινούνται σε αυτές τις γραμμές, και οι δύο σχετίζονται με την αστυνομία, άμεσα ή έμμεσα.
Ας πούμε και μια άλλη εκδοχή.
Οι επιβαίνοντες στο ΙΧ εμπλέκονται σε λογομαχία με τους επιβαίνοντες στη μηχανή. Οι πρώτοι είναι Έλληνες προϊστάμενος και 40χρονος υπάλληλος. 4.15 επιστρέφουν από τη δουλειά με γραβάτες και κουστούμια σαν κύριοι. Οι δεύτεροι είναι κακοποιοί. Πιθανόν να είναι και σκατόφατσες του περιθωρίου. Αρκεί να κοιτάξεις τον άλλο στα μάτια. Ας μην έχει και χαρακιές στη μάπα. Οι επιβαίνοντες στη μηχανή είναι από άλλη πάστα. Δεν είναι υπάλληλος και προϊστάμενος. Μπορεί να είναι αλλοδαποί μπορεί και ντόπιοι.Είναι όμως από άλλη πάστα. Και μπροστά τους βλέπουν δύο σοβαρούς κύριους που δεν ήρθαν να υπογράψουν τη συνθήκη της Λωζάνης αλλά να χοντρύνουν τον τσαμπουκά. Βλέπουν ΕΝΑΝ που πιθανά παριστάνοντας το παλικάρι στον προϊστάμενο, κατεβαίνει από το αυτοκίνητο, τους πλησιάζει, τους κατεβάζει καντήλια, χριστοπαναγίες,τους βρίσει τη μάνα, την πατρίδα, το σύμπαν κόσμο. Πυροβολούν στην κοιλιά γιατί είναι επαγγελματίες δολοφόνοι. Γιατί μπορούν. Γιατί το ποτήρι ξεχείλισε.
Ας ελπίσω πως τούτο το μπλογκ δε το διαβάζουν ανόητοι και πως δε θα ερμηνεύσει κανείς αυτή την εκδοχή ως υπεράσπιση των δολοφόνων και προσβολή του νεκρού.
Swell, παίζει τρελά η πιθανότητα που περιγράφεις.
Οδηγώ χρόνια μηχανή και σας πληροφορώ πως όσες φορές με έχουν "πλευρίσει" μηχανές μυστικών για εξακρίβωση, 9 στις 10 φορές δεν είχαν πινακίδα.
Μιλάμε για μυστικούς με πολιτικά και όπλα στη μέση έτσι;
Παράδειγμα - μέρα μεσημέρι στο Χολαργό:
Είμαστε δυο στη μηχανή μου, εγώ που οδηγώ και ο κιθαρίστας μου που φοράει και τις δυο μας θήκες με τις κιθάρες - από μια σε κάθε ώμο.
Στρίβω δεξιά ανεβαίνωντας τη Μεσογείων, στο ύψος του Πενταγώνου, για να μπω στον Χολαργό.
Με το που έχω στρίψει, με προσπερνάει και με κλείνει εντούρο μπαίνοντας απότομα μπροστά μου - γι' αυτό θυμάμαι πως δεν είχε πινακίδα - το είδα.
Φρενάρω και πριν καν προλάβω να θυμώσω ακούω μια φωνή ΠΙΣΩ μου (το σχέδιό τους είναι συνήθως το ίδιο - ένας ή δυο σε "κλείνουν" και έρχονται άλλοι δυο από πίσω για ασφάλεια - οι οποίοι και σου κάνουν το "πέσιμο").
Ο τύπος λοιπόν, μας είπε αυτολεξεί:
"παιδιά, κατεβείτε και ανοίξτε τις χαλαρά τις θήκες, όπως χαλαροί είμαστε κι εμείς".
Αν σας φαίνεται ό,τι πιο μαλακισμένο έχετε ακούσει, συνυπολογίστε και ότι την ώρα που το έλεγε αυτό τράβηξε στην άκρη το μπουφάν του για να δούμε ότι φορούσε περίστροφο.
Ψάρωσα τόσο που δεν ρώτησα καν πώς, ποιος και τι.
Η ζωη ειναι απροβλεπτη.Ποτε δεν ξερεις τι μπορει να σου συμβει.Ο Θανατος παραμονευει.
Ο Θανατος...
Ο Θανατος...
Ο Θανατος ειναι η απολυτη αληθεια...
Εμεις οι ανθρωποι ειμαστε ζωντανοι νεκροι..Κουβαλαμε μεσα μας το θανατο..ολη μας η ζωη ειναι μια μαχη με το Θανατο..στο τελος νικαει αυτος...
Το φρικιαστικό στην όλη υποθεση - γι αυτο και μας απασχολει- είναι ότι πολυ σύντομα το φαινομενο που συνέβη θα εξαπλωθει με ταχυτατους ρυθμούς και φανταζόμναστε οχι μονο ενα απλο περιστροφο στην κατοχή του καθενός μας αλλα οργανωμένη οπλοφορία, για "δηθεν" άμυνα!(Εδω ερωτάτε αν η κότα έκνανε το αυγο ή το αυγο την κότα).
Όπως επίσης και το εξήσου απαράδεκτο όπως πολλά συμβαίνουν στην Ελλάδα είναι η οπλοκατοχή χωρίς άδεια!Εχουμε μάθει να παίρνουμε άδειες σ αυτη τη χώρα απο το Θεό, απο τη σημαία αλλα απο τίποτα νόμιμο και δημοκρατικό!
Ζήτω η "Ελευθερία" Μας!
Δεν υποτιμάει ο δημιουργός του παιχνιδιού τη νοημοσύνη μας, εμείς την υποτιμούμε, ποικιλοτρόπος και καθημερινά - και ο φόνος είναι απλά το ένα άκρο.
Ο δημιουργός σε μια προσπάθειά του να τελειωποιήσει το παιχνίδι που ο ίδιος σκαρφίστηκε μας έδωσε το δικαίωμα της επιλογής - να επιλέξουμε αν θέλουμε να είμαστε "άνθρωποι" ή όχι...
Sorry, δηλαδή αλλά μεγαλύτερη μπαρούφα από αυτή των μπάτσων που τραβάνε όπλο και πυροβολάνε στη μέση του δρόμου, δύο άσχετους, στα καά καθούμενα και δίχως λόγο, δεν έχω ακούσει.
Άλλο πράγμα είναι να σου πει ο άλλος "κατέβα και άνοιξε τη θήκη της κιθάρας σου χαλαρά και ωραία" (και να σου δείχνει ότι οπλοφορεί) και άλλο τραβάει όπλο στη ψύχρα και να σε πυροβολεί.
Η φαντασία σας καλπάζει παιδιά και δυστυχώς δεν έχουμε και κανά νέο από την απεργία των σεναριογράφων στο Χόλλυγουντ για να δούμε που και αν κολλάτε.
Είναι προφανές ότι ο old-boy μιλάει για ρεμάλια και είναι κάτι περισσότερο απο ξεκάθαρο ότι οι τύποι είναι δολοφόνοι του κοινού ποινικού δικαίου...και βάλε.
Εκτός και αν πιστεύει κανείς απο εμάς ότι ένας μπάτσος και δει μυστικός πυροβολεί έναν άνθρωπο στο δρόμο στα καλά καθούμενα, μετά πάει σπίτι του, πλένει τα χέρια του και παίζει με τα παιδιά του.
Είπαμε να τους κράζουμε, αλλά αυτό δεν είναι κράξιμο, κόλλημα είναι.
gs
Aνώνυμε από πάνω, είτε δεν έχεις ιδέα και έχεις βγει από γυάλα, γεννήθηκες χθες, δεν ζεις στην Ελλάδα, ή δεν ξέρω 'γω τι, είτε απλά τον χαζό παριστάνεις.
... να αφαιρεί τη ζωή του άλλου για μια τέτοια αιτία.
Για ΚΑΜΜΙΑ αιτια, για ΚΑΝΕΝΑ λογο.
Οπως το εχεις διατυπωσει, αφηνεις αμφιβολιες οτι δεχεσαι την αφαιρεση της ζωης "για μια τέτοια αιτία".
Ουπς! ...αμφιβολιες οτι δεχεσαι την αφαιρεση της ζωης "για καποια αιτια" εννοω...
Μία ακόμα τέτοια δήλωση να κάνει η Ροδιά και ένα τόσο οργίλο κείμενο να συγγράψει ο Old Boy, θα βρεθεί η Ελλάδα τελευταία στην παγκόσμια λίστα εγκληματικότητας και θα χρειαστεί μετά να κάνουμε εισαγωγή ξένων εγκληματιών για να έρθουμε στα ίσια μας ώστε να μην εξισωθούμε με τους ειρηνικούς πλην υπανάκτυκτους λαούς του Αμαζονίου.
"Δεν έχω ιδέα, έχω βγει από τη γυάλα, δεν έχω γεννηθεί ακόμα, δε ζω στην Ελλάδα ή δεν ξέρω γω τι, και φυσικά είμαι χαζός".
Κοίτα, να σου πω τι συμβαίνει κατά την ταπεινή μου γνώμη.
Προχθές ο Ιερώνυμος ανακοίνωσε ότι δεν θα φτιάξει Συνοδικό Μέγαρο και νέα Μητρόπολη (μετά από τόσο κράξιμο, καιρός ήταν) και θα τα ρίξει όλα στην καταπολέμηση της μάστιγας των ναρκωτικών φτιάχνοντας κέντρα απεξάρτησης...Κάνε λίγη υπομονή.
Α΄και κάτι άλλο, όταν ξαναδείς μυστικό μπάτσο να πυροβολεί εν ψυχρώ και χωρίς κανένα λόγο άσχετους στη μέση του δρόμου, μέρα μεσημέρι κάνε στην άκρη, πάρε βαθιές αναπνοές και σκέψου κάτι όμορφο.
gs
Αν το είχα δει στις ειδήσεις ή το είχα διαβάσει στην εφημερίδα, μπορεί να το προσπερνούσα.
(...)
Δεν με ενδιαφέρουν οι γενικεύσεις: δεν γίναμε ζούγκλα. Αν είχαμε γίνει ζούγκλα δεν θα μας έκανε εντύπωση.
Αντιφάσκετε, αγαπητέ Old Boy.
;-)
Άλαν Σορ
ο/η ένας στρατολάτης είπε..
Ο Dr.Τζέκυλ με τον mr.Χάϊντ είναι το ίδιο πρόσωπο
Ααααχχχχ, τι μας το γράφεις έτσι χύμα! Δεν έχω φτάσει ακόμα μέχρι εκεί στο βιβλίο!
Πάει όλο το μυστήριο.
Γιατί δεν έβαλες ένα spoiler alert;
;-)
Για την αντίφαση έχετε ένα ρούμπο, αγαπητέ Γνωμοδότα, γιατί ομολογώ ότι όταν έγραφα το ποστ έγραψα: «Αν το είχα δει στις ειδήσεις ή το είχα διαβάσει στην εφημερίδα, μπορεί να το προσπερνούσα και να μην μου έκανε εντύπωση». Αλλά μετά λέω, όπα, αντιφάσκω και το διόρθωσα.
Επειδή όμως ως γνωστόν διαθέτουμε και το αλάθητο εκείνο που ήθελα να υπαινιχθώ ο ποιητής είναι το πώς διαφοροποιείται μια ιστορία όταν την ακούς ως βίωμα από όταν την ακούς ως δημοσιογραφικά δοσμένη είδηση. Στις ειδήσεις ή στην εφημερίδα ίσως την είχα προσπεράσει, προτού προλάβω να τη συνειδητοποιήσω και αισθανθώ στις διαστάσεις της που όντως τις θεωρώ πρωτοφανείς.
Ντένυ Κρέιν.
Μα Ροδιά, όλο το νόημα του ποστ έχει να κάνει ακριβώς με την αναντιστοιχία της αιτίας με την αντίδραση, με την αναντιστοιχία του «τσακώνομαι για την προτεραιότητα» και του «πυροβολώ».
Sleep over?
;-)
Yπάρχει το ντεζαβαντάζ της νυχτουρίας.
Old Boy μίλα στα ίσα και άσε τις αναντιστοιχίες: δέχεσαι πως για μια άλλη αιτία - άμα ας πούμε δεις κάποιον να σου βιάζει τη μάνα- μπορείς να χρησιμοποιήσεις το σιδερικό και να αφαιρέσεις μια ζωή;
Πόσο ποιο ίσια να το πω από ό,τι το είπα σε προηγούμενο σχόλιο απαντώντας στον Τάλω; «Mα δεν λέω ότι δεν θα μπορούσα να σκοτώσω. Για κάποιους ελάχιστους λόγους θα μπορούσα»
Θυμήθηκα τα δύο άκρα που διέκρινε κάποιος: να σκοτώσεις τον εχθρό και να πεθάνεις για το φίλο. Όλα τ' άλλα είναι ανάμεσα.
Ανώνυμε gs >>
Σωστά. Τα σώματα ασφαλείας της χώρας μας είμαι αμέμπτου ηθικής.
(όταν δεν σκοτώνουν τα παιδιά τους ή δεν βασανίζουν μικροκλεφτρόνια)
Η ζωη ειναι απροβλεπτη.Ποτε δεν ξερεις τι μπορει να σου συμβει.Ο Θανατος παραμονευει.
Ο Θανατος...
Ο Θανατος...
Ο Θανατος ειναι η απολυτη αληθεια...
Εμεις οι ανθρωποι ειμαστε ζωντανοι νεκροι..Κουβαλαμε μεσα μας το θανατο..ολη μας η ζωη ειναι μια μαχη με το Θανατο..στο τελος νικαει αυτος...
Aμαν βρε anisixe... εγώ το εμπέδωσα από την πρώτη φορά που το γραψες, καμιά εικοσαρία σχόλια παραπάνω! :-)
mantalena, αυτό που περιγράφεις είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στον οποιοδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή.
Δε χρειάζεται να είσαι μπάτσος για να σκοτώσεις το παιδί σου.
Όσο για τα χαστούκια...εντάξει δε χάθηκε και ο κόσμος, για μερικές φάπες.
Άλλο οι φάπες ακόμη και on camera και άλλο να τραβάς πιστόλι και να σκοτώνεις εν ψυχρώ έναν άνθρωπο στη μέση του δρόμου.
Δε λέω πως οι φάπες είναι κάτι που μπορώ να ανεχτώ, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν είναι οριστικές και τελεσίδικες, διότι έτσι μου γουστάρει και λογαριασμό δε δίνω.
Συμφωνώ πλήρως με το post του old-boy και νομίζω ότι είναι πολύ ξεκάθαρος σε αυτά που γράφει.
Κατά τα άλλα νομίζω ότι παίζουμε με τι λέξεις και με τις φοβίες και τα κολλήματα που κουβαλάμε όλοι μας.
gs
Μα από άνθρωπο που σκοτώνει για ένα…προσπέρασμα ή προτεραιότητα, ψάχνει κανείς να δει που βρήκε τη ψυχραιμία; Κι αν ας πούμε, κάποιος τον έβριζε και ήταν πεζός, με ποια δικαιολογία, άραγε θα τον σκότωνε; Σκατά κι απόσκατα. Εγώ από δω και πέρα, μόνο με τα τρόλεϊ θα κυκλοφορώ. Και μόλις δω μηχανή με δυο επάνω, θα κάνω πως μου πέφτει και το εισιτήριο!
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΑΝ ΣΟΡ, κακουργοι! ένας μετροσεξουαλ της προκοπής βρεθηκε και πέσατε να τον φατε, ο ένας με τις φωτό κι ο άλλος με τις πλαστοπροσωπείες.
αυτος ο ηθοποιος εχει ταυτιστει πλεον.Στο "σεξ,ψεματα και βιντεοταινιες",στο "Crash",στο " Η Γραμματεας" και τωρα εδω. Σχεδον ο,τι μπορει να υπαρχει σε βιτσιο και σεξουαλικη διαστροφη το χει υποδυθει.Μια χαρα το αποδιδει παντως...το χει...
ολντ μποι επέτρεψε μου ,αλλά έχουμε γίνει ζούγκλα. Γίνονται φοβερά εγκλήματα και ΔΕΝ προβάλονται στα κανάλια.
Ειδικά στον Κολωνό που είναι το πατρικό μου γίνεται σχεδόν μια δολοφονία τον μήνα και μια-δυο ένοπλες ληστείες την βρομάδα.
Δεν μπορείς να καταλάβεις με τι φόβο ζούνε οι καταστηματάρχες και οι άνθρωποι της περιοχής....
Fpboy, κι όπως τα λες να είναι, και πάλι το συγκεκριμένο γεγονός ξεπερνά και τη λογική της ζούγκλας.
Schmitt, δεν είναι τόσο η φώτο όσο η ατάκα της φώτο :)
Ακούτε χωριανοί; Ο Old Boy θα μπορούσε να σκοτώσει!
Προς το παρόν πάντως σκοτώνεις καθημερινά την ανέμπνευστη καθημερινότητα και μας ταϊζεις από τις σάρκες της όμορφα λογοτεχνήματα. Keep goin' man.
Κι εγώ ίσως να σκότωνα, ΧΠΑΠ.
Κι αφού κανένα δε μισώ στον κόσμο να σκοτώσω/ φοβάμαι μη καμιά φορά το στρέψω στον εαυτό μου.
old boy να σκοτώσεις εσύ; ;όχιιιι όοοοχι, εσύ ο ανθρωπιστής; δεν μπορεί να είπες κάτι τέτοιο, είναι ψέμμα αυτό που βγήκε από τα χείλη της λογικής.....(κίνηση θεατράλε)...αρνούμαι να το πιστέψω, δε μπορεί...όπως και αποκλείεται να είναι τόσο αγαπημένοι σου οι Κοέν, διότι:
''...αυτό δεν είναι άλλο πέρα από τη βεβαιότητα ότι το νόημα έχει χαθεί. Ο κόσμος του σερίφη της ταινίας, ο παλιός γνώριμος κόσμος, εκεί που το αποτέλεσμα είχε αιτία και η αντίδραση χρειαζόταν δράση, μοιάζει χαμένος για πάντα. Τη θέση του έχει πάρει η αντίστροφη μέτρηση προς το μηδέν...''
-κριτική για την ταινία των Κοέν του Κρασσακόπουλου.
- η ειρωνία για το πνεύμα κάποιων σχολίων και όχι για το γεγονός βέβαια.
Διάβασα όλα τα σχόλια εδώ και τονίζω ότι έχω διαφορετική (σοκαριστική ίσως για μερικούς) άποψη.Ξεκαθαρίζω ότι μπορώ να το συζητήσω αλλά δεν θα απαντήσω σε ύβρεις.
Δε διαφωνώ ότι είναι σοκαριστικό να σκοτώνεται κάποιος για αυτό το λόγο αλλά όλοι εσείς εδώ μου δίνεται την εντύπωση ότι σας σοκάρει περισσότερο το ότι μπορεί να συμβεί ΚΑΙ ΣΕ ΕΣΑΣ (όντας κάτοχοι αυτοκινήτου /μηχανής) παρά το γεγονός της δολοφονίας (με μία δολοφονία πάνω κάτω την ημέρα είναι λογικό).
Πιστεύω ακόμα ότι οι περισσότεροι περνάτε αδιάφορα τη δολοφονία από εποχούμενο ενός πεζού που διασχίζει διάβαση ή βρίσκεται στη στάση λεωφορείου και το ΙΧ τον "ξυρίζει" (όχι σπάνιο πλέον) ενώ εδώ σας πονάει γιατί με μεγάλη ευκολία έρχεστε στη θέση του θύματος ("Μπορεί εγώ να είμαι ο επόμενος"). Τρομερά υποκριτικό.
Εγώ πάλι ως φρικτά ταλαιπωρημένη πεζή (που επίτηδες δεν έχω αυτοκίνητο αναλογιζόμενη την επιβάρυνση που προκαλεί η χρήση του στην Αθήνα -ναι είμαι από τους ελάχιστους που επιλέγουν να περπατήσουν και τις συγκοινωνίες) σας λέω ότι λυπάμαι για το θάνατο του συνανθρώπου μου αλλά:
1) Μόνο ένας ανόητος μπορεί την εποχή που ζούμε να το παίξει μάγκας και να πουλήσει τόσο φτηνό, γελοίο τσαμπούκα στο δρόμο. Και οι ανόητοι όπως φαίνεται είναι αναλώσιμοι. Κυνικό? Αληθινό.
2)Ελπίζω ειλικρινά ο θάνατός του να γίνει αφορμή μερικοί Ελληναράδες να ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ στο δρόμο (φυσικά δε θα γίνει) και να μη χρειζστεί να ξαναπαίξω τη ζωή μου κορώνα γράμματα προσπαθώντας να περάσω από διάβαση.
3) Κρίνοντας από τη στάση του θύματος στο συμβάν σκέφτομαι πόσες φορές το άτομο αυτό θα είχε καταφερθεί εναντίον πεζού λεκτικά (πχ. παππούς που αργεί να περάσει τη διάβαση, μητέρας με καρότσι), θα είχε παρκάρει παράνομα σε πεζοδρόμιο / ράμπα αναπήρων, θα είχε χλευάσει πεζό που του ζήτησε να μη παρκάρει παράνομα ή να σέβεται την προτεραιότητα στις διαβάσεις, θα είχε προσπαθήσει να πατήσει πεζό για να προλάβει το φανάρι κλπ. Σας ακούγονται οικεία? Τα κάνετε όλοι. Και όσο σκέφτομαι αυτά και την κόλαση που βιώνουμε οι πεζοί κάθε μέρα νοιώθω όλο και λιγότερη λύπη για το συμβάν (προσοχή: όχι για το θύμα).
3) Δε θα υποκριθώ λοιπόν ότι στεναχωρήθηκα για την αιτία θανάτου. Θεωρώ ότι ο άνθρωπος αυτός με την ανόητη συμπεριφορά που έδειξε ήταν εν δυνάμει δολοφόνος πεζών. Κατά συνέπεια ένας λιγότερος τρελός με ΙΧ...
Λυπάμαι αν σας σοκάρει ο τρόπος που βλέπω τα πράγματα. Αν αφήσετε για μια εβδομάδα το αυτοκίνητο σας για να περπατήσετε και κινηθείτε με συγκοινωνία ίσως καταλάβετε και την αγανάκτηση μου και το γολγοθά που περνάμε κάθε μέρα προσπαθώντας να μη μας ΣΚΟΤΩΣΕΤΕ στο δρόμο.
Αγγελική
Αγγελική, σου προτείνω -αν δεν την έχεις δει- την έξοχη ταινία "Μια ξεχωριστή μέρα" (Falling Down), με τον Michael Douglas.
;-)
KI EGW AFFELIKH, THELW NA SOY KANW DWRO ENA KNOYTO.
SYMFWNW ME XILIA.
:)
~~N.Ago, ωραιο το κολπακι με το εισιτηριο!:-) Κριμα ομως δεν ειναι; Θα ρημαξουμε τη μεση μας λεμε...
Aγγελική, κι όμως θα σε σκοτώσουμε τώρα που τα έβαλες με την τάξη μας. Είμαστε εκατομμύρια και οδηγούμε συνεχώς και είσαι μία.
Δεν θα βγεις στο δρόμο; Θα βγεις.
Και θα δεις τότε.
Βρουμ - βρουμ - βρουμ (ηχητικό εφέ μαρσαρίσματος).
Αν και διαφωνώ τελείως, έγραψες και γαμώ τα κείμενα πάλι.
... Δεν μπορώ να αντιληφθώ όμως αυτό το άλμα από τη βία στην αφαίρεση της ζωής ...
Σωστά old boy φυσικά δεν μπορείς, όπως και οι περισσότεροι, για τον δράστη όμως δεν θα ήταν η πρωτη φορά που αφαιρούσε κάποια ζωή. Γι' αυτόν μπρορεί να ήταν κάπως τραβηγμένο όχι όμως και ακραίο.
Επίσης δεν πιστεύω ότι είναι ύβρις ενάντια στην τάξη του κόσμου ο φόνος κάποιου για ασήμαντη (κατά την αποψή σου) αφορμή. Αυτό δεν γίνεται γύρω μας, όλοι όσοι έχουν την δύναμη δεν δολοφονούν καθημερινά αθώους; ο δε δημιουργός έτσι έπλασε τον κόσμο να υπερισχύει δλδ ο δυνατότερος και σ' αυτόν τον κόσμο ζούμε.
Πέρασα από εκεί μία ώρα μετά το συμβάν, μου το είπε ένας κύριος που περίμενε στην στάση μαζί μου. Σκέφτηκα ότι εάν περνούσα μία ώρα νωρίτερα, θα μπορούσε να είμαι εγώ το πτώμα. Αλλά ρε γαμώτο, για μια στροφή;
Γι αυτο μην πολυτσαντιζετε τους αλβανους στο δρομο γιατι μπορει να παθετε τα ιδια...
Δημοσίευση σχολίου
<< Home