Πέμπτη, Νοεμβρίου 16, 2006

Η Πόρτα του Πολυτεχνείου

Χρόνο με το χρόνο, επετειακό αφιέρωμα με το επετειακό αφιέρωμα, αργά αλλά σταθερά, αυξάνεται και πληθαίνει ο αριθμός των επωνύμων που ήταν είτε μέσα είτε ακριβώς έξω από το Πολυτεχνείο τα μοιραία ξημερώματα της 17ης Νοεμβρίου 1973.
Αποδεικνύεται έτσι εκ των υστέρων ότι στην περίφημη πύλη του Πολυτεχνείου υπήρχε «πόρτα» και face control διενεργούμενο από ειδικούς γορίλες - προφήτες, οι οποίοι διέβλεπαν ενορατικά το μέλλον σου, επιτρέποντάς σου να μπεις μόνο εάν έφερες εντός σου το γονίδιο της επωνυμίας. Εάν δεν το έφερες είχες ατυχήσει: το Πολυτεχνείο ήταν ένα πριβέ κλαμπ για αυριανούς επώνυμους.
Ένα τμήμα της πραγματικής διαχωριστικής γραμμής που θα χώριζε την χώρα στα δύο τις επόμενες δεκαετίες (της γραμμής μεταξύ επωνύμων και ανωνύμων) φαίνεται να τραβήχτηκε Στουρνάρη και Πατησίων, συνεπώς είναι απολύτως θεμιτό και εξηγήσιμο το ότι η αναδρομική συμμετοχή στο Πολυτεχνείο έγινε must, με τους ίδιους ακριβώς όρους που είναι must όλες οι υπόλοιπες εκδηλώσεις που ξεχωρίζουν την ανώνυμη ήρα απ' το επώνυμο στάρι.
Δηλαδή, αν ίσχυσε κάποτε και για μερικούς (τους οποίους τιμώ και σέβομαι, ό,τι κι αν έκαναν στη συνέχεια) ότι το Πολυτεχνείο τους έκανε επώνυμους, η φορά των πραγμάτων έχει εδώ και καιρό αντιστραφεί και είναι πλέον η επωνυμία που σου εξασφαλίζει δικαιωματικά θέση V.I.P. (Very Important Protester) μερικά εκατοστά δίπλα από τις ερπύστριες του τανκ.
Ωστόσο, επειδή στην Ελλάδα ζούμε, στη χώρα των τζαμπατζήδων, των λαθρεπιβατών και όσων τρυπώνουν απρόσκλητοι, η αλήθεια είναι ότι στο πριβέ κλαμπ είχαν κατορθώσει να χωθούν τότε και κάποιοι ελάχιστοι ανώνυμοι.
Αυτά τα μουνάκια τα περιποιήθηκε -ευτυχώς- η Ιστορία.

45 Comments:

At 11/16/2006 03:52:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

pou kollaei na einai i sxoli mou kleisti tetarti pempti paraskevi???pswmi PAIDEIA ELEFTHERIA??=argia argia argia???

 
At 11/16/2006 04:00:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Να δεχτώ ότι (εφόσον ισχύει) το τριήμερο κλείσιμο της σχολής σου είναι υπερβολικό. Ακόμη πιο υπερβολική μου φαίνεται η διαμαρτυρία σου όμως.

 
At 11/16/2006 04:17:00 π.μ., Blogger Rodia said...

Το παράδοξο(??) είναι ότι όσοι πράγματι βρίσκονταν εκεί, ντρέπονται να το ομολογήσουν.

 
At 11/16/2006 04:21:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Το υπερβολικό είναι σχετικό.
Το ΕΜΠ κλείνει ας πούμε για ένα τριήμερο κατά τη διάρκεια των οποίων οργανώνται πολλές εκδηλώσεις και νομίζω ότι είναι φυσιολογικό. Τώρα σαν φοιτητή, δεν μπορούν να σε πάρουν από το χεράκι για να πας! Αν προτιμά ο άλλος να την κάνει για εκδρομή, σίγουρα πάντως δε φταίει η σχολή που κλείνει...
Τώρα για τις άλλες σχολές δεν ξέρω. Έχω μια υποψία ότι η Νομική κλείνει για αρκετές μέρες. Και όχι ως αναφορά στα γεγονότα της Νομικής, αλλά από ότι μου έχουν πει για λόγους ασφάλειας και αποφυγής επεισοδίων! Τώρα ποιος φταίει για αυτό...

 
At 11/16/2006 05:21:00 π.μ., Blogger thebigbip said...

3 imeres ine parapolles gia xarin mia epeteiou,eimaste mesa noemvri k akoma kosmos kala kala den ksekinise na mazevetai stis sxoles

 
At 11/16/2006 09:02:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

Το θέμα δεν είναι πόσες μέρες είναι κλειστές οι σχολές, το θέμα είναι τί (δεν) γίνεται όταν είναι ανοιχτές. Και όσοι είσαστε φοιτητές εδώ γύρω, μή βιαστείτε να ρίξετε το φταίξιμο στη "σχολή": η σχολή είστε (και) εσείς, αλλά οι εννιά στους δέκα είστε θεατές εκεί, όπως ακριβώς και μπροστά στην τηλεόραση, ενώ ο ένας στους δέκα επαναστάτης χωρίς αιτία. Μέχρι να βρείτε την αιτία, θα έχετε μόνο αργίες, πολύ φοβάμαι. (Εγώ βέβαια όσο ήμουν φοιτητής - μια πέτρινη εφταετία - ήμουν ανάμεσα στους εννιά)

 
At 11/16/2006 09:54:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

πολυ καλο ποστ old boy

 
At 11/16/2006 09:56:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

το απο πανω ποστ ειναι απο την ε

 
At 11/16/2006 09:57:00 π.μ., Blogger Mh Xeirotera said...

To "polytexneio" miazei san mia nea kolivmithra tu siloam pu xrono me ton xrono vlepei tin diametro tis na megalonei, gia na agiasei tin sillogikh mas enoxh, gia na doksasei tus ierodulus tis eponimias. Poly kalo post!

 
At 11/16/2006 09:58:00 π.μ., Blogger Кроткая said...

Η σχολή του Πολυτεχνείου παραμένει κλειστή τιμώντας τους νεκρούς του 73 και καλά κάνει. Δεν θα ήταν ασέβεια τις μέρες που πρέπει να θυμόμαστε αυτούς τους; νεκρούς να πηγαίνουμε στα μαθηματάκια μας και να μιλάμε για στατική μηχανική; Καμία τέτοια αργία δεν θα έπρεπε να ειναι ευκαιρία για εκδρομούλα , άλλο π΄ψς έχει καταντήσει. Επίσης το σκεπτρικό ειδικά για τις 17 ειναι να μπορεί ο κόσμος να πάει στην Πορεία.

πολύ έξυπνο το κείμενό σου.

 
At 11/16/2006 10:07:00 π.μ., Blogger Fight Back said...

Με τοσους επωνυμους εντος και γυρω του πολυτεχνειου, σε λιγο καποιοι θα λενε οτι ητανε και μεσα στο τανκ, πιο "in" δηλαδη απο ολους.

@lazopolis χα, δικιο εχεις αλλα αυτοακυρωθηκες νομιζω

 
At 11/16/2006 10:42:00 π.μ., Blogger Lex_Luthor06 said...

Ο θείος μου,μπογιατζής τότε, είχε μινιάρει την περίφημη καγκελόπορτα 3 μήνες πριν το κακό. Από τότε έχει γίνει ο πνευματικός ηγέτης όλης της οικογένειας. Έχει το πινέλο κρεμασμένο στον τοίχο του σαλονιού και κάθε 17 Νοέμβρη καταθέτει στεφάνι. Εννοείται πως τώρα έχει δική του βιομηχανία χρωμάτων.

 
At 11/16/2006 12:00:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

@fight back: δίκιο έχω, αλλά γιατί αυτοακυρώνομαι;

@lex_luthor: αν δεν είναι αληθινή ιστορία, σου σφίγγω το χέρι. Αν είναι σφίγγω το χέρι του ηγέτη.

 
At 11/16/2006 12:29:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ορισμένες φορές έχω την εντύπωση ότι ο τρόπος που αναλύεις την πραγματικότητα είναι σαν να γυρίζεις ανάποδα το τζην και να βλέπεις που είναι τα στριφώματα και οι ραφές. Δεν νομίζω να έχω διαβάσει ποτέ (και έχω διαβάσει πολύ :-) ) κάποιον που να γράφει τόσο έξυπνα. Mes compliments. Επι της ουσίας, η επίκληση της παρουσίας ακυρώνει τον ηρωισμό της επιλογής.

 
At 11/16/2006 12:45:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και δικαιώνεται πάλι ο Τσαρούχης που έλεγε πως στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις.

 
At 11/16/2006 01:57:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Α ρε παλιόπαιδο (ή μεγάλο αγόρι)
όμορφα πάρα πολύ τα λες.
ΚΠ

 
At 11/16/2006 02:48:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και μη χειρότερα!

Θα πέσει η πόρτα του Πολυτεχνείου να μάς πλακώσει, Σύντροφε Oλδβόη!

Περάστε να σάς διορίσουμε σε καμμιά θεσούλα, αντί να γκρινιάζετε άδικα.

(ΔΙΆ ΠΑΤΟΎΣΑΣ μΑΎΡΟυ γΆΤΟυ Σ;)

 
At 11/16/2006 02:50:00 μ.μ., Blogger Μαύρος Γάτος said...

Ξέχασα να βροντοφωνάξω πριν που ήμουν η Μαρία, ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ (και μάς έχει γ&@#$%$$#)

 
At 11/16/2006 04:10:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μα μην σου πω ότι οι ίδιοι ήταν (τότε στα Φιλαδέφεια) και στη Συναυλία των "Κυλιομένων Λίθων"! Τι δουλειά είχαν ποτέ δεν το κατάλαβα...
Α ρε Ελλαδάρα... να μην είσαι μαγαζί να τους βάλουμε στη βιτρίνα, και αυτοί να είναι χαρούμενοι και εμείς ήσυχοι!

 
At 11/16/2006 05:37:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Διδακτικό το παιχνίδι, όπως λέει και ο Όθωνας της Εθνικής
ΚΠ

 
At 11/16/2006 06:41:00 μ.μ., Blogger heba said...

Να το πω και εδώ..
Ιδιοφυές! :)))

 
At 11/16/2006 07:10:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ακούστε κι έναν "μπάρμπα" όπως λέτε εμάς που έχουμε τα χρονάκια μας.
Δεν εξαργύρωσαν όλοι.
Ξέρω, πολύ μα πολύ καλά, τρεις της Συντονιστικής που δεν έχουν μιλήσει ποτέ και πουθενά. Ο ένας μάλιστα, όταν οι αντιπροσωπείες των αριστερών κομμάτων τους έβριζαν (κατ' εντολή) και απειλούσαν να αποχωρήσουν το πρωί της Πέμπτης (πάλι κατ' εντολή) έβαλε πλάτη και αντέδρασε ανατρέποντας ακόμη και τους πιο υπάκουους κομματικούς.
Επίσης, στους γύρω δρόμους που γινόταν η σφαγή (μέσα δεν σκοτώθηκε κανένας)υπήρχαν και τρεις τέσσερις πολύ γνωστοί άνθρωποι σήμερα, που ούτε καν έχουν αναφέρει ότι συμμετείχαν.
Δεν είναι κακό να το λες, κακό είναι να εξαργυρώνεις τα νιάτα σου, τη φλόγα σου ή έστω την απερισκεψία της στιγμής.
Αν δε βάζω τα ονόματα αυτών που ανέφερα, ο ένας μάλιστα είναι ο αγαπημένος μου συγγραφέας, είναι γιατί σέβομαι την επιθυμία τους να μένουν σε απόσταση από ταρατατζούμ.
Μόλις τώρα αναρωτιέμαι γιατί σας έγραψα όλο αυτό κι αν υπάρχει λόγος να πατήσω τη δημοσίευση.
Δεν ξέρω.
Ίσως από νοσταλγία, όχι για την επέτειο αλλά για τα νιάτα μου που έφυγαν κι εγώ προχωρώ προς την έξοδο.

 
At 11/16/2006 07:25:00 μ.μ., Blogger kerasia said...

Επειδή δεν μπορώ να θυμηθώ, ποιοί επώνυμοι έχουν ισχυριστεί μέχρι σήμερα ότι ήταν μέσα στο Πολυτεχνείο; Εκτός από Δαμανάκη και Λαλιώτη

 
At 11/16/2006 07:56:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αν αθροίσει κανείς όλους εκείνους που κατά καιρούς έχουν πει πως ήταν μέσα στο ΕΜΠ, εύκολα συμπεραίνει πως το κτίριο εκείνη την εποχή ήταν πιο μεγάλο και από το ΟΑΚΑ! Μα αν ήταν έτσι ρε παιδιά, τότε γιατί η χούντα κράτησε 7 χρόνια;;; (ρητορική ερώτηση) Να μην σας θυμίσω αυτά που λέγονται ακόμα σε όλη τη χώρα από "Ελληναράδες" και μη...

 
At 11/16/2006 08:13:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Nα διευκρινίσω μόνο πως λέγοντας ότι τιμώ και σέβομαι όσους ήταν όντως μέσα στο Πολυτεχνείο, ό,τι κι αν έκαναν στη συνέχεια, εννοώ πως για ό,τι έκαναν στη συνέχεια κρίνονται (και πολύ συχνά κατακρίνονται), ωστόσο ό,τι κι αν κάνουν δεν μπορεί να αμαυρώσει ή να αναιρέσει το γεγονός της παρουσίας τους τότε εκεί. Όχι ότι όλοι όσοι ήταν μέσα είχαν φρόνημα ήρωα. Μπορεί πολλούς να τους οδήγησε μέσα η συγκυρία. Αλλά δεν είμαι αρμόδιος να το κρίνω αυτό εγώ, που το πιο ηρωϊκό πράγμα που έχω κάνει στη ζωή μου είναι να χαϊδέψω σκύλο. Συνεπώς σέβομαι και τιμώ όσους ήταν μέσα, για όποιο λόγο και αν βρέθηκαν μέσα και τους σέβομαι και τους τιμώ ό,τι κι αν έκαναν μετά, χωρίς να σημαίνει πως για ό,τι έκαναν μετά δεν είναι υπόλογοι.

 
At 11/16/2006 08:21:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ξαφνικά θυμήθηκα τους Απαράδεκτους και την ατάκα του Παπαδόπουλου "Έχουμε κι ένα Πολυτεχνείο"...

Χρωστάμε ένα ευχαριστώ σε κείνα τα παιδιά που παλέψανε τότε, αλλά... "οι ήρωες περπατούν στα σκοτεινά" όπως το έθεσε και ο Γ.Σ.

 
At 11/16/2006 10:53:00 μ.μ., Blogger Μαύρος Γάτος said...

Seagazing δεν χρωστάμε απολύτως τίποτα σε "εκείνα τα παιδιά", γιατί μετά εξαργύρωσαν με το παραπάνω την επιταγή, πήρανε με το ζόρι και τα ρέστα, και μάς... περιποιήθηκαν και μάς περιποιούνται κανονικά, όπως λέει και ο Oldboy.

Μόνες εξαιρέσεις, κάτι... "ανώνυμοι". Στο μυαλό μου έρχεται κάποια Ιωάννα Κ. ....

 
At 11/16/2006 11:02:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Όπως είπε ο πιο πάνω ανώνυμος οι νεκροί ήταν "απ' έξω". Άρα διόλου περίεργο που τα λαμόγια ισχυρίζονται ότι ήταν "μέσα"...

 
At 11/16/2006 11:54:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ορισμένες φορές έχω την εντύπωση ότι ο τρόπος που αναλύεις την πραγματικότητα είναι σαν να γυρίζεις ανάποδα το τζην και να βλέπεις που είναι τα στριφώματα και οι ραφές. Δεν νομίζω να έχω διαβάσει ποτέ (και έχω διαβάσει πολύ :-) ) κάποιον που να γράφει τόσο έξυπνα. Mes compliments. Επι της ουσίας, η επίκληση της παρουσίας ακυρώνει τον ηρωισμό της επιλογής.

Αφαιρώ μόνο την υπογραμμισμένη φράση από το σχόλιο του/της borderline (επειδή έχω αίσθηση του μέτρου), και προσυπογράφω το υπόλοιπο.
Μπορώ να πω, μάλιστα, ότι το συγκεκριμένο σχόλιο δεν υστερεί σε ευφυϊα από το ίδιο το κείμενο.

 
At 11/17/2006 01:08:00 π.μ., Blogger Χαρυβδιςς said...

και μεσα και εξω απο το πολυτεχνειο και λιγο πιο περα και εκεινη την ωρα και 3-4και 6 χρονια πριν υπηρχαν πολλοί...ξερουμε τους 50 και κρινουμε την ιστορια ? ρΩΤΗΣΕ ΚΑΝΕΙς είπε κανεις που ηταν δεκαδες εκατονταδες ανθρωποι και τι εκαναν επι 7 χρονια? Γιατι δεν μιλα κανεις γιαυτους που εδωσαν την πραγματική μάχη? Γιατι σωπαίνουμε γιαυτους? Μήπως γιατι οι πραγματική μάχη φοβιζει? Και η ευκολη λυση είναι η Δαμανάκη κι ο Παπαχρήστος για να έχουμε κι εμείς ήσυχη τη συνείδηση μας?

 
At 11/17/2006 01:33:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

Γιατι σωπαίνουμε γιαυτους?

Giati autoi den mas dinoun tous iroes pou xreiazomastan metapolemika (kai xreiazomaste akoma). Oi istories tous den einai arketa aples gia na diamorfwsoun to sumvolo pou exoume anagki. Oute to allothi pou exoume anagki (ws sullogiki suneidisi, ennow, oxi proswpika).

 
At 11/17/2006 09:02:00 π.μ., Blogger Γεώργιος Χοιροβοσκός said...

Δεν θα συμπλήρωνα τίποτε παραπάνω από όσα
έγραψαν οι προλαλήσαντες.
Του Λαζόπολι το τελευταίο σχόλιο με κάνει
να συμφωνώ και ν' ανησυχώ μαζί του!

 
At 11/17/2006 01:09:00 μ.μ., Blogger Μαύρος Γάτος said...

Χάρυβδη, δεν είμαι εγώ αυτός που θα καταδικάσω συλλήβδην μια γενιά. Οι εξαιρέσεις πολλές, αλλά αθόρυβες, σιωπηλές, (αυτο)περιθωριοποιημένες. Είναι κυρίως κάτι... "ανώνυμοι", που λέει και ο Oldboy. ΝΙΚΗΜΕΝΕΣ και ΠΑΡΑΙΤΗΜΕΝΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ, που ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ τον θλιβερό ΚΑΝΟΝΑ: Η γενιά του Πολυτεχνείου εκφυλίστηκε μέσα στο βούρκο, τη συναλλαγή, και τη διαφθορά...

 
At 11/17/2006 01:47:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η ερώτησή μου είναι η εξής: Γιατί να πρέπει να κρίνουμε κάτι διαφορετικό από την ίδια την ιστορική στιγμή του Πολυτεχνείου; Η ιστορία κάθε ανθρώπου που μετείχε στα γεγονότα γιατί να μπαίνει σαν κηλίδα στα ίδια τα γεγονότα; Άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Και επιτέλους, ας πάψει αυτή η ηρωοποίηση των ηττημένων (αν δεχτούμε ότι πρέπει να υπάρχει συνέπεια στην πολιτική). Φταίνε περισσότερο από τους "νικητές", που εξαργύρωσαν και με το παραπάνω τη συμμετοχή τους. Γιατί απλά κρύφτηκαν και δεν συγκρούστηκαν με τους "πολυτεχνειοκάπηλους". Πάντως, ανεξάρτητα από το μάρκετινγκ και την πολιτική διαμάχη που ξέσπασε εξαιτίας του Πολυτεχνείου, το ίδιο το γεγονός κατέχει μία μοναδική θέση στην κατά τα άλλα ανύπαρκτη (ή σχεδόν -) αντιδικτατορική δράση του ελληνικού λαού. Και δεν ενσωματώνεται σε κανέναν συμμέτοχο της στιγμής η ίδια η στιγμή.

 
At 11/17/2006 02:09:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τραγικές μειοψηφίες, τάγματα ξυπόλητα Μαύρε Γάτε...

 
At 11/17/2006 02:39:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Διόρθωση: "σωματοποιείται" βεβαίως και όχι "ενσωματώνεται". Encorporates, anyway.

 
At 11/17/2006 03:07:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

μαύρε γάτε, συμφωνούμε... δυστυχώς. Υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά όπως είπες, μπήκαν μόνες τους στο περιθώριο (θα αηδίασαν οι άνθρωποι)
Δεν ξέρω αν εκείνη η γενιά πουλήθηκε στη συναλλαγή, μάλλον έζησε στο φόβο (αλλά ποιο απ' τα δύο είναι χειρότερο;)

 
At 11/17/2006 05:31:00 μ.μ., Blogger Χαρυβδιςς said...

δεν πμηκαν στο περιθωριο εκαναν αυτο που επρεπε και δεν το πουλησαν μετα
πριν τη γενια του πολυτεχνειου επι 7 χρονια δρουσε μια αλλη γενια αυτη που και φυλακες ηταν και εξοριες ...δεν ειναι περιθωριο..οταν χρειαστηκε δεν ηταν περιθωριο σαν εμας που μεγαλοστομουμε εκ του ασφαλους,και αναθεμα ποσοι τολμησαμε να βαλουμε εστω υπογραφη για τα ανθρωπινα δικαιωματα...η εστω ν αντισταθουμε στην απολυση του συναδελφου...

 
At 11/17/2006 06:23:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

H επέτειος του Πολυτεχνείου θα πρέπει να σταματήσει να τιμάται . Εχει καταντήσει ένα πανυγηράκι με το οποίο τα κανάλια γεμίζουν την ώρα των ανούσιων δελτίων τους και μια αφορμή για περιθωριακούς και μη αριστερίζοντες να δηλώσουν την ύπαρξή τους. Ειδικά το βρισκω και γραφικό να γίνεται πορεία προς την Αμερικανική πρεσβεία. Διαμαρτύρονται δηλαδή προς τους Αμερικάνους για κάτι που έγινε πριν τρια πέντε χρόνια. Ανάθεμα δηλαδή κι αν ξέρουν αυτοί που συμμετέχουν πιο είναι το νόημα της πορείας.
Πολλοί από τη γενιά του Πολυτεχείου έγιναν καθεστώς. Και Στη πραγματικότητα δε νομίζω η γενιά αυτή να προσέφερε και να συνεισέφερε σε αυτά για τα οποία αγωνίστηκε.
Μια χώρα χωρίς προσανατολισμό στη παιδεία της επί πολλά χρόνια, παράδεισος της παραπιδείας (δωρεαν εκπαίδευση κατά τα άλλα), από τις πρώτες στη διαφθορά, μια χώρα όπου κυριαρχεί η ατιμωρησία, ο τσαμπουκάς, και ο γενικευμένος χαβαλές.
Μια χώρα που οι πολίτες καταληστεύονται από τις τράπεζες, όπου τα αγαθά πρώτης ανάγκης είναι τα κριβότερα στην Ευρώπη και κανένας δε μπορεί να καταλάβει γιατί.
Αυτά δυστυχώς έχει να επιδείξει η γενιά του Πολυτεχνείου (σημερινοί πενηνταπεντάρηδες) που τη τελευταία τριακονταετία κυριαρχεί στην Ελληνική κοινωνία.

 
At 11/17/2006 06:32:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Η ερώτησή μου είναι η εξής: Γιατί να πρέπει να κρίνουμε κάτι διαφορετικό από την ίδια την ιστορική στιγμή του Πολυτεχνείου; Η ιστορία κάθε ανθρώπου που μετείχε στα γεγονότα γιατί να μπαίνει σαν κηλίδα στα ίδια τα γεγονότα; Άλλο το ένα και άλλο το άλλο».
Συμφωνώ, Exiled.
Διαφωνώ όμως με αυτό που λες μετά:
«Και επιτέλους, ας πάψει αυτή η ηρωοποίηση των ηττημένων (αν δεχτούμε ότι πρέπει να υπάρχει συνέπεια στην πολιτική). Φταίνε περισσότερο από τους "νικητές", που εξαργύρωσαν και με το παραπάνω τη συμμετοχή τους. Γιατί απλά κρύφτηκαν και δεν συγκρούστηκαν με τους "πολυτεχνειοκάπηλους"».
Δηλαδή όσοι δεν πούλησαν την συμμετοχή τους θεωρούνται ηττημένοι; Με ποιά λογική και με ποιά κριτήρια;

 
At 11/17/2006 06:37:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε 2, με τη συλλογιστική σου όμως δεν θα έπρεπε να γιορτάζεται οποιαδήποτε επέτειος. Και όσα προβλήματα και αν υπάρχουν σήμερα σύγκριση μεταξύ δημοκρατίας και δικτατορίας δεν υπάρχει.

 
At 11/17/2006 08:06:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Old Boy δεν είναι ανάγκη να λέμε συνέχεια το αυτονόητο. Φυσικά και δεν είμαι φιλοδικτατορικός αλλά από κει και πέρα:
Πρώτον δικαιούμαι να κάνω κριτική στη γενιά του Πολυτεχνείου δεδομένου ότι αποτέλεσε σημείο αναφοράς, στην ιστορία της χώρας και έχει γίνει τόσος λόγος γιαυτήν για τις προσδοκίες και τα οράματά της.
Δεύτερον δε συγκρίνω σε καμιά περίπτωση για παράδειγμα την επέτειο της εθνικής παλιγενεσίας της 25ης Μαρτίου και τη σπουδαιότητά μας για μας του ίδιους, με αυτή του Πολυτεχνείου. Μακιά από μένα τέτοιες σκέψεις να καταργηθούν οι επέτιοι.

 
At 11/18/2006 02:10:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αναφερόμουνα στο σχόλιο του Μαύρου Γάτου των 01:09:14 μμ

 
At 12/14/2006 07:41:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Εν έτει 2000", τού Φαίδρου Μπαρλά

Όταν μεγάλωσε, έμαθε
πως ο πατέρας του
ήταν κι αυτός,
"τη νύχτα εκείνη"
στο Πολυτεχνείο.

Η θεία του η Λιλή,
ο θείος του ο Μιχάλης,
ήταν κι αυτοί,
"τη νύχτα εκείνη",
στο Πολυτεχνείο.

Όλοι οι γνωστοί τού μπαμπά,
όλες οι γνωστές τής μαμάς,
ήταν κι αυτοί,
"τη νύχτα εκείνη".
στο Πολυτεχνείο...

Τώρα, κάθε πρωί,
καθώς κατηφορίζη την οδό Πατησίων
κι αντικρύζη την καγκελλόπορτα
την κλεισμένη "εις μνήμην",
στριφογυρίζει στο νου του
η ίδια απορία:

"Πως διάβολο χώρεσαν
όλοι αυτοί εδώ μέσα;..."

http://www.geocities.com/faidrosmparlas/

 
At 12/15/2006 06:04:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

"Πως διάβολο χώρεσαν
όλοι αυτοί εδώ μέσα;..."
Δεν λένε ότι όλοι οι καλοί χωράνε;

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home