Το Δέκατο Τρίτο Καλοκαίρι
Ολοσέλιδη διαφήμιση της «Ιnteramerican» στις εφημερίδες με το εξής περιεχόμενο:
«Αυτά συμβαίνουν μόνο στους άλλους».
Όμως «άλλοι» είμαστε όλοι μας.
Αν έχει κάτι καλό η ατυχία, είναι πως είναι δίκαιη.
Δεν κάνει διακρίσεις.
Κι απέναντί της, κανείς δεν είναι άτρωτος.
Όμως «άλλοι» είμαστε όλοι μας.
Αν έχει κάτι καλό η ατυχία, είναι πως είναι δίκαιη.
Δεν κάνει διακρίσεις.
Κι απέναντί της, κανείς δεν είναι άτρωτος.
Εννοείται φυσικά ότι άτρωτος δεν είναι ούτε ο εμπνευστής αυτού του διαφημιστικού, στον οποίο εύχομαι προσωπικά και ολόκαρδα να τον βρει το ταχύτερο δυνατό κάθε κακό, ει δυνατόν και αυτή τη στιγμή που γράφω την κατάρα μου. Ας λειτουργήσει δηλαδή το ποστ ως βουντού και κάθε του λέξη ως καρφί στα σωθικά του.
Καπιταλισμέ, τα παιδιά σου έχουν ξεσαλώσει τελείως. Μάζεψε τα λίγο, καλέ μου Κάπι, σε παρακαλώ θερμά.
Άσε που μεγαλύτερο ψέμμα απ' αυτό δεν υπάρχει. Άκου η ατυχία είναι δίκαιη και δεν κάνει διακρίσεις. Αν κάτι κάνει η ατυχία είναι διακρίσεις. Νυχθημερόν. Νον στοπ. Χωρίς ρεπό.
Απλά υπάρχουν και άνθρωποι σαλοί, άνθρωποι με πειραγμένο το κεφάλι, που δεν αντέχουν την αδικία στη ζωή και θέλουν να παίξουν τον ρόλο του «φύλακα στη σίκαλη». Ο Τίμοθι Τρέντγουελ για 13 καλοκαίρια πήγαινε στην Αλάσκα και ζούσε δίπλα στις αρκούδες. Για να τις προστατέψει, έλεγε. Φυσικά δεν τις προστάτευε από τίποτα και όταν εμφανίζονταν λαθροκυνηγοί αυτός κρυβόταν. Ένα από τα 13 καλοκαίρια είχε ξηρασία και οι αρκούδες δεν είχαν να φάνε και ο Τίμοθι άρχισε να κλαίει και να προσεύχεται, ώστε να αρχίσει επιτέλους να βρέχει, γιατί ήταν άδικο να μην έχουν οι αρκούδες τροφή. Το δέκατο τρίτο καλοκαίρι ο Τίμοθι πέτυχε επιτέλους αυτό που κατά βάθος ποθούσε και κατασπαράχθηκε από μια αρκούδα. Ο Τίμοθι έθρεψε μια αρκούδα, ενώθηκε με μια αρκούδα, έγινε τμήμα μιας αρκούδας. Κι αν ο Τίμοθι φαίνεται -και ήταν- σαλταρισμένος, δες στο dvd το καταπληκτικό «Grizzly Man» (το ντοκιμαντέρ για τη ζωή του) και κοίτα πώς μιλάει ένας ιατροδικαστής, ένας άνθρωπος του ανθρώπινου πολιτισμού και των σλόγκαν της «Ιnteramerican».
Ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ Βέρνερ Χέρτζογκ, λέει ότι κατά τη γνώμη του κακώς ο Τρέντγουελ προσπάθησε να βρει στην φύση την αρμονία και τη δικαιοσύνη που δεν έβρισκε στην κοινωνία, ότι κατά τη γνώμη του το χάος έχει το πάνω χέρι στο σύμπαν και όχι η αρμονία. «Αυτό που με στοιχειώνει περισσότερο απ' όλα» λέει «είναι ότι σε όλα τα πρόσωπα των αρκούδων που φιλμάριζε επί χρόνια ο Τρέντγουελ, δεν μπορώ να διακρίνω κανένα σημάδι αναγνώρισης, οίκτου, κατανόησης. Το μόνο που μπορώ να διακρίνω είναι η συγκλονιστική αδιαφορία της φύσης. Η άδεια τους ματιά προς τον Τίμοθι δεν δείχνει τίποτε άλλο παρά ένα μισοβαριεστημένο ενδιαφέρον για τροφή».
Όπως όμως φαίνεται από το ντοκιμαντέρ, ο δαίμονας του Τρέντγουελ ήταν όντως ο καλύτερος του φίλος, γιατί ο Τρέντγουελ δηλώνει συνεχώς πόσο νιώθει ότι ανήκει εκεί, πόσο ευτυχισμένος είναι που ζει με τις αρκούδες.
Ο Τίμοθι Τρέντγουελ σάλεψε πολύ, βγήκε τόσο πολύ από το κέλυφος του, που πόνεσε για την αδικία της ζωής, εξειδικεύοντας την στην αδικία των ανθρώπων κατά των ζώων και πηγαίνοντας στη φύση για να πονέσει για συγκεκριμένες αρκούδες που ένα καλοκαίρι δεν είχαν φαγητό, για να πονέσει επειδή δεν έβρεχε, και πονώντας πολύ ήταν ταυτόχρονα κι ευτυχισμένος πολύ, καθώς μας λέει ότι άνα πάσα στιγμή μπορούν να τον σκοτώσουν, αλλά he «will die for these animals, will die for these animals, will die for these animals».
Eσύ θα μπορούσες να πεθάνεις για κάτι;
Από τον συγκλονιστικό κυνισμό της «Interamerican» προτιμώ τη συγκλονιστική αδιαφορία της φύσης.
Από την τρέλα της αποδοχής τέτοιων διαφημίσεων προτιμώ την τρέλα της συμβίωσης με τις αρκούδες.
Η πρώτη φέρνει υγιή κατάθλιψη - η δεύτερη άρρωστη ευτυχία.
Καπιταλισμέ, τα παιδιά σου έχουν ξεσαλώσει τελείως. Μάζεψε τα λίγο, καλέ μου Κάπι, σε παρακαλώ θερμά.
Άσε που μεγαλύτερο ψέμμα απ' αυτό δεν υπάρχει. Άκου η ατυχία είναι δίκαιη και δεν κάνει διακρίσεις. Αν κάτι κάνει η ατυχία είναι διακρίσεις. Νυχθημερόν. Νον στοπ. Χωρίς ρεπό.
Απλά υπάρχουν και άνθρωποι σαλοί, άνθρωποι με πειραγμένο το κεφάλι, που δεν αντέχουν την αδικία στη ζωή και θέλουν να παίξουν τον ρόλο του «φύλακα στη σίκαλη». Ο Τίμοθι Τρέντγουελ για 13 καλοκαίρια πήγαινε στην Αλάσκα και ζούσε δίπλα στις αρκούδες. Για να τις προστατέψει, έλεγε. Φυσικά δεν τις προστάτευε από τίποτα και όταν εμφανίζονταν λαθροκυνηγοί αυτός κρυβόταν. Ένα από τα 13 καλοκαίρια είχε ξηρασία και οι αρκούδες δεν είχαν να φάνε και ο Τίμοθι άρχισε να κλαίει και να προσεύχεται, ώστε να αρχίσει επιτέλους να βρέχει, γιατί ήταν άδικο να μην έχουν οι αρκούδες τροφή. Το δέκατο τρίτο καλοκαίρι ο Τίμοθι πέτυχε επιτέλους αυτό που κατά βάθος ποθούσε και κατασπαράχθηκε από μια αρκούδα. Ο Τίμοθι έθρεψε μια αρκούδα, ενώθηκε με μια αρκούδα, έγινε τμήμα μιας αρκούδας. Κι αν ο Τίμοθι φαίνεται -και ήταν- σαλταρισμένος, δες στο dvd το καταπληκτικό «Grizzly Man» (το ντοκιμαντέρ για τη ζωή του) και κοίτα πώς μιλάει ένας ιατροδικαστής, ένας άνθρωπος του ανθρώπινου πολιτισμού και των σλόγκαν της «Ιnteramerican».
Ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ Βέρνερ Χέρτζογκ, λέει ότι κατά τη γνώμη του κακώς ο Τρέντγουελ προσπάθησε να βρει στην φύση την αρμονία και τη δικαιοσύνη που δεν έβρισκε στην κοινωνία, ότι κατά τη γνώμη του το χάος έχει το πάνω χέρι στο σύμπαν και όχι η αρμονία. «Αυτό που με στοιχειώνει περισσότερο απ' όλα» λέει «είναι ότι σε όλα τα πρόσωπα των αρκούδων που φιλμάριζε επί χρόνια ο Τρέντγουελ, δεν μπορώ να διακρίνω κανένα σημάδι αναγνώρισης, οίκτου, κατανόησης. Το μόνο που μπορώ να διακρίνω είναι η συγκλονιστική αδιαφορία της φύσης. Η άδεια τους ματιά προς τον Τίμοθι δεν δείχνει τίποτε άλλο παρά ένα μισοβαριεστημένο ενδιαφέρον για τροφή».
Όπως όμως φαίνεται από το ντοκιμαντέρ, ο δαίμονας του Τρέντγουελ ήταν όντως ο καλύτερος του φίλος, γιατί ο Τρέντγουελ δηλώνει συνεχώς πόσο νιώθει ότι ανήκει εκεί, πόσο ευτυχισμένος είναι που ζει με τις αρκούδες.
Ο Τίμοθι Τρέντγουελ σάλεψε πολύ, βγήκε τόσο πολύ από το κέλυφος του, που πόνεσε για την αδικία της ζωής, εξειδικεύοντας την στην αδικία των ανθρώπων κατά των ζώων και πηγαίνοντας στη φύση για να πονέσει για συγκεκριμένες αρκούδες που ένα καλοκαίρι δεν είχαν φαγητό, για να πονέσει επειδή δεν έβρεχε, και πονώντας πολύ ήταν ταυτόχρονα κι ευτυχισμένος πολύ, καθώς μας λέει ότι άνα πάσα στιγμή μπορούν να τον σκοτώσουν, αλλά he «will die for these animals, will die for these animals, will die for these animals».
Eσύ θα μπορούσες να πεθάνεις για κάτι;
Από τον συγκλονιστικό κυνισμό της «Interamerican» προτιμώ τη συγκλονιστική αδιαφορία της φύσης.
Από την τρέλα της αποδοχής τέτοιων διαφημίσεων προτιμώ την τρέλα της συμβίωσης με τις αρκούδες.
Η πρώτη φέρνει υγιή κατάθλιψη - η δεύτερη άρρωστη ευτυχία.
18 Comments:
έχει στερέψει η δημιουργηκότητα από μερικά "δημιουργικά" μυαλά ή απλώς εχουν σαλέψει λίγο όπως λες. That's all! Συνυπογράφω τις "ευχές" σου.
Ποιο τρομακτικο βρισκω το αλλο της ΕΘνικης με το παιδακι που του εχουν πεσει τα δυο μπροστινα δοντια και το σλογκαν ειναι "Για να μην του λειψει τιποτα". Λες και φταινε οι (ζαμανφουτιστες και προφανως ανασφαλιστοι) γονεις του που πεσανε τα δοντια απο το παιδι εκει καπου στα εξι, η λες και θα οφειλεται στην Εθνικη και στους ασφαλιστες της το οτι θα βγουν καινουργια στις ιδιες θεσεις στο μελλον...
--
e.
Επισης δεν εμπιπτει στα θεματα παραβιασης ιατρικου απορρητου το γεγονος οτι ολη η Ελλαδα ειναι σε θεση να γνωριζει οτι στην συγκεκριμενη ηλικια το ταδε παιδακι [προφανως καπως θα μπορουμε να μαθουμε το ονομα του απο την διαφημιστικη] δεν ειχε δυο μπροστινα δοντια;
[γεφυρα με τον elaywer;]
--
e.
Oι γονείς του παιδιού χωρίς δόντια πίστευαν ότι «αυτά συμβαίνουν μόνο στους άλλους».
Όμως «άλλοι» είμαστε όλοι μας.
Αν έχει κάτι καλό η ατυχία, είναι πως είναι δίκαιη.
Δεν κάνει διακρίσεις.
Κι απέναντί της, κανείς δεν είναι άτρωτος.
..βουρ για τη ζούγκλα με τον Τιμ, τον Farley, τη Dian και τ' άγρια θηρία. Κι άμα πάρει το μάτι του αετού κανα διαφημιστή να κρύβεται στις φυλλωσιές, θα τον αναλάβει ο πάνθηρας.
Επισης δεν εμπιπτει στα θεματα παραβιασης ιατρικου απορρητου το γεγονος οτι ολη η Ελλαδα ειναι σε θεση να γνωριζει οτι στην συγκεκριμενη ηλικια το ταδε παιδακι [προφανως καπως θα μπορουμε να μαθουμε το ονομα του απο την διαφημιστικη] δεν ειχε δυο μπροστινα δοντια;
Αν το λες σοβαρά, ΕΛΕΟΣ με τις νομικίστικες αηδίες!
Φυσικα και το λεω σοβαρα. Αν ειχες ποτε ΑΛΗΘΙΝΑ προσεξει απο κοντα την αφισα θα εβλεπες οτι το παιδακι εχει αναπτυξει, σε πισω δοντι, μαλλον, αρχη τερηδονας.
Δεν ξερω κατα ποσο αυτο μπορει να μεινει ατιμωρητο.
Κοιτα το, την επομενη φορα που θα πας Εθνικη.
--
e.
Ας λειτουργήσει δηλαδή το ποστ ως βουντού και κάθε του λέξη ως καρφί στα σωθικά του.
Πόσα χρόνια μέχρι να ανακαλύψει και το ίντερνετ τον δικό του Γιαννουλάκη; Να γράψει ένα άξιο βιβλίο για την μαγεία που δημιουργούν τόσα δισεκατομύρια άτομα σε διαρκή επικοινωνία; Ήδη η ιδέα υπάρχει στην λαϊκή κουλτούρα (στο Hellblaser ο constantine ζητάει τη βοήθεια ενώς φίλου του ιντερνετμάγου.) Άραγε αν ποστάρουν πολύ άνθρωποι το ίδιο πράγμα, θα συμβεί;
Μεγάλη συζήτηση το κεφάλαιο αδικία.. και συγκεκριμενα πως επηρεαζει την τύχη..
επιτρέψτε μου να μοιραστώ μια δική μου εμπειρία στις Η.Π.Α. που πραγματικά με συγκλόνισε/στιγμάτισε και αφορά διαφημίσεις όπως αυτή της ασφαλιστικής.
Η διαφημίση ήταν τηλεοπτική και αφορούσε τα άτομα τρίτης ηλικίας τα οποία και παρότρυνε να εγγραφούν σε ενα πρόγραμμα αποταμίευσης έτσι ώστε τη στιγμή που θα αποχωρήσουν από το μάταιο ετούτο κόσμο να μη αφήσουν εκκρεμότητες. "Επειδή κάνεις πρέπει να σκέφτεται και να προγραμματίζει..." έλεγε η διαφήμιση τη στιγμή που στην οθόνη περνούσαν φέρετρα παντώς τύπου και ανθοδέσμες....
Εχω την εντύπωση ότι όλο καί περισσότερο η λογική τού εκφοβισμού, καί της τρομοκράτησης όλων, καί κυρίως αυτού πού ατυχώς αποκαλείται μέσος άνθρωπος, βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη, όσων πουλάνε ειρήνη, ασφάλεια, σταθερότητα κλπ. Εμπορεύονται φόβο καί εισπράττουν, ζωές. Ζωές υποθηκευμένες, μισές, ζωές μιάς ανάσας, ζωές εφιαλτικές. Το εφιαλτικό κράτος φόβου, σού εξασφαλίζει το μέλλον πού δεν ξέρεις ότι σού ετοιμάζει. Ο φόβος δεν επωάζει το αυγό του φιδιού, ΕΙΝΑΙ το αυγό τού φιδιού.
ΕΝΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ
ο φοβος βεβαια αλλά και η κολακεία... Ένα χιλιοπαιγμενο ανδροειδές μας δηλώνει ότι λυπάται που δεν είναι άνθρωπος γιατί τότε θα μπορούσε να πίνει ουίσκυ...
... και αν θα με φάνε τα άγρια θηρία θα με γράψει και η ιστορία... ποιος το θυμάται αυτό;
can you elaborate a bit on the title?
Garine, «Το δέκατο τρίτο καλοκαίρι ο Τίμοθι πέτυχε επιτέλους αυτό που κατά βάθος ποθούσε και κατασπαράχθηκε από μια αρκούδα».
Περαστικέ, :-)
Ανώνυμοι, συμφωνούμε. Αν και δεν πιστεύω ότι η τρομοκράτηση είναι τόσο αποτελεσματική.
Αναστασία, στις ΗΠΑ είναι πάντα μπροστά από μας :(
Τhief 42, η μαγεία της διαρκούς επικοινωνίας είναι σίγουρη. Η άλλη, η μαύρη του ποστ βουντού έχει περισσότερο την έννοια του «άντε γαμηθείτε πια».
Βig Fat Opinion, ο e είναι ο πάπας του εν Ελλάδι νομικισμού ;)
Όνειρε, είχα δει πριν χρόνια ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ για το γύρισμα του «Αποκάλυψη Τώρα». Θυμάμαι τον Φρέντερικ Φόρεστ να λέει σχεδόν σε έξαψη για μια τίγρη που εμφανίζεται σε μια σκηνή της ταινίας: «άμα σε ήθελε αυτή η τίγρη σου όρμαγε και σε έτρωγε, όσο εκπαιδευμένη κι αν ήταν».
Geo, ούτως ή άλλως, συγκάτοικοι είμαστε όλοι στην τρέλα.
Και γω που πίστεψα σε σκοτεινές αλληλουχίες με τη Χρονιά με τα 13 φεγγάρια...
Προσπαθώ να θυμηθώ αν για το συγκεκριμένο περιστατικο με την αρκούδα έχω ξαναδιαβάσει στο blog σου ή σε μια εφημερίδα.
Βέβαια το διάβασα φέτος και όχι το 2003.
Εσύ από που το έμαθες; (αν θυμάσαι)
Εγώ από το έμαθα βλέποντας το dvd. Η ταινία παίχτηκε στα σινεμά την Άνοιξη. Ίσως το διάβασες τότε.
Κορυφαίο το Post!
Δημοσίευση σχολίου
<< Home