Μόνο και Μόνο
«Ο νεαρός, που φαίνεται ότι ανήκε σε ομάδα αντιεξουσιαστών, επιτίθεται στην «αύρα» της αστυνομίας και την προκαλεί διαρκώς, μόνο και μόνο για να δεχθεί μια «ριπή» νερού από το κανονάκι του οχήματος». Έχει από χθες προκληθεί ο σχετικός χαμός με αντιδράσεις για αυτό το ειδησεογραφικό κείμενο στο σάιτ του Σκάι. Μήπως έχουμε ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα παλαβού αριστερισμού απέναντι σε ένα άρθρο που τελικά τι άλλο κάνει παρά να αποτυπώνει κυριολεκτικά την πραγματικότητα; Μήπως προσπαθούν τα αμετανόητα, εναπομείναντα, ηττημένα σταγονίδια της κουλτούρας της μεταπολίτευσης να παρέμβουν στο δημοσιογραφικό έργο και να ορίζουν την ακριβή φρασεολογία που θα χρησιμοποιούν οι συντάκτες;
Έχω αρχίσει να γράφω το ποστ παραδεχόμενος πως πράγματι το επίμαχο κείμενο κυριολεκτεί όταν λέει ότι ο άνθρωπος αυτός επιτίθεται στο όχημα της αστυνομίας, κυριολεκτεί όταν λέει ότι προκαλεί διαρκώς, κυριολεκτεί καταλήγοντας στο «μόνο και μόνο για να δεχθεί μια ριπή νερού από το κανονάκι του οχήματος». Ξαναβλέποντας όμως το βίντεο συνειδητοποιώ πως το άνοιγμα των χεριών που ο συντάκτης του κειμένου εκλαμβάνει ως διαρκή πρόκληση, θα μπορούσε κάλλιστα να σημαίνει «Σταματήστε, τι είναι αυτά που κάνετε;». Ο συντάκτης το εκλαμβάνει προφανώς -έχοντας προφτάσει άλλωστε να παρεισφρύσει στην κυριολεκτική περιγραφή του συμβάντος την πιθανή πληροφορία πως ανήκει σε ομάδα αντιεξουσιαστών- ως «Ρίξτε μου νερό αν τολμάτε». Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Ας δεχθούμε, για τις ανάγκες του ποστ, πως όντως και μετά την επίθεσή του στο όχημα, συνεχίζει να τους προκαλεί διαρκώς. Οπότε τι πάει τόσο στραβά με αυτό το κείμενο;
Το γεγονός πως το γράφει ένας άνθρωπος με σκοπό να το διαβάσουν άλλα ανθρώπινα όντα σαν τον ίδιο. Το γεγονός πως το κείμενο περιγράφει τη θανάτωση ενός άλλου ανθρώπου (δεν είναι σίγουρο αν έχει σκοτωθεί ο συγκεκριμένος διαδηλωτής, αλλά αφού για τον συντάκτη ο διαδηλωτής σκοτώθηκε, στη συνέχεια -και ξανά για τις ανάγκες του ποστ- θα μιλάμε σαν να τον έχουν όντως σκοτώσει). Tι λείπει λοιπόν από αυτό το πάρτι της κυριολεξίας; Το ευρύτερο κόντεξτ, η ερμηνεία των όσων συμβαίνουν, το νόημα των πράξεων, το τι συνιστά τι. Σαν να περιγράφει τα όσα συμβαίνουν στο βίντεο όχι άνθρωπος, αλλά κάποια μορφή τεχνητής νοημοσύνης.
Ή ίσως δεν λείπει η ερμηνεία πάνω στην κυριολεκτική περιγραφή της πραγματικότητας, αλλά η κυριολεξία λειτουργεί ακριβώς ως ιδεολογικό αποτύπωμα, η κυριολεξία λειτουργεί ως ένα νέο όπλο της εποχής, όπου έχουμε ξαναπιάσει την γλώσσα από την αρχή και όλα τα κεκτημένα της νοηματοδότησης των πράξεων έχουν καταρριφθεί. Εν προκειμένω λοιπόν, για τον συντάκτη του κειμένου, το κρίσιμο και το καθοριστικό στην όλη εικόνα, αυτό που νοηματοδοτεί την όλη εικόνα στο βίντεο, δεν είναι η ρίψη από την αστυνομία του νερού που οδηγεί στο θάνατο, δεν είναι ένα σώμα που πετιέται στην άσφαλτο σαν τσουβάλι, δεν έχουμε αστυνομικούς προστατευμένους πλήρως (ή εν πάση περιπτώσει αστυνομικούς οι οποίοι δεν διατρέχουν κανέναν απολύτως κίνδυνο από το συγκεκριμένο διαδηλωτή), που σε απάντηση του ότι αυτός χτυπάει με γυμνά χέρια και πόδια το τεράστιο όχημά τους, τον σωριάζουν με το νερό στο έδαφος και τον σκοτώνουν. Στη σύγκρουση ενός άοπλου ανθρώπου με σάρκα και οστά και της «αύρας της αστυνομίας» που τον σκοτώνει, ο συντάκτης παίρνει -συνειδητά ή μη- το μέρος της αύρας, ή εν πάση περιπτώσει περιγράφει την ματαιότητα και την μαλακία της πράξης του αντιεξουσιαστή, αφού επιτέθηκε και προκάλεσε διαρκώς, μόνο και μόνο για να δει τη γλύκα του κρατικού φαλλού. Η «αύρα της αστυνομίας» δεν είναι ένα αστυνομικό όχημα με αστυνομικούς μέσα, αλλά είναι για τον συντάκτη του κειμένου -συνειδητά ή μη- η εξουσία και η τάξη. Και άρα ο φερόμενος ως αντιεξουσιαστής δεν κλωτσάει ένα όχημα, αλλά επιτίθεται και προκαλεί διαρκώς την εξουσία και την τάξη. Και αυτές απαντούν στην επίθεση και τη διαρκή πρόκλησή του γκρεμοτσακίζοντάν τον. Όταν επιτίθεσαι και προκαλείς διαρκώς την εξουσία, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να ξυπνήσεις την ασύμμετρη δύναμη του ισχυρού: αυτή η συνειδητή ή μη λατρεία της επιβολής της δύναμης του ισχυρότερου, που φορτίζει την κυριολεξία με μεγαδόσεις αυταρχικότητας.
Η γλώσσα παριστάνει την ουδέτερη και την αντικειμενική, παριστάνει πως αποτυπώνει τεχνικά και στεγνά την πραγματικότητα, ενώ στην πραγματικότητα σχολιάζει πολιτικά ένα γεγονός από τη σκοπιά της εξουσίας. Η κατηγορία των ανθρώπων που είναι με το νερό της «αύρας», θα ήταν πάντα με το οποιοδήποτε αστυνομικό όχημα, ανεξάρτητα από ποιο πολιτικό σύστημα υπηρετούσε. Θα ήταν με το νερό και ο Στάλιν να το έριχνε. Ωστόσο αυτή η κυριολεκτική αναμετάδοση του συμβάντος, είναι αμφίβολο αν θα μπορούσε να συμβεί λίγα χρόνια πριν. Το ότι έχουμε πάψει να εξετάζουμε τα κοινωνικά φαινόμενα ανθρωποκεντρικά και βάλαμε άλλα μεγέθη μπροστά δεν περιορίζεται μόνο σε οικονομικές αναδιαρθρώσεις της κοινωνίας. Όπως τα νούμερα μπήκαν πάνω από τον άνθρωπο, έτσι και η κυριολεξία μπαίνει πάνω από το νόημα όσων περιέγραφε η γλώσσα.
Η τούρκικη εξέγερση είναι, λένε, αντιϊσλαμική, της αραβικής άνοιξης ήταν, λένε, φιλοϊσλαμική, υπάρχει άρα τρικυμία στα κρανία μας, λένε, και απολίτικος φετιχισμός της εξέγερσης ή της όποιας λαϊκής αντίδρασης. Ωστόσο στο «άοπλος άνθρωπος απέναντι στο νερό που τον πετά κάτω σαν ζώο» ή θα είσαι εξ ορισμού με τον άνθρωπο ή θα είσαι εξ ορισμού με το νερό. Το είδος του πολιτεύματος δεν σου δίνει άλλοθι να είσαι με το νερό. Αντίθετα, δημοκρατία σημαίνει ακριβώς κανόνες, όρια, πλαίσια, σεβασμός δικαιωμάτων. Και μπορεί στην τελική εικόνα να πεις δεν θα αφήσω να διαλυθεί το σύμπαν, αλλά για όλα τα ενδιάμεσα στάδια και για όλα τα συγκεκριμένα περιστατικά αναίτιας και δυσανάλογης κρατικής βίας, είτε εδώ αυτή συμβαίνει είτε αλλού είτε οπουδήποτε, δεν υπάρχει συγχωροχάρτι ούτε εν λευκώ πολιτειακή εξουσιοδότηση.
Εξ ορισμού λοιπόν με τη φωτιά των άοπλων ανθρώπων,
εξ ορισμού λοιπόν με τη φωτιά των λαϊκών εξεγέρσεων,
εξ ορισμού λοιπόν με αυτόν τον φετιχισμό, παρά με τον φετιχισμό της κρατικής βίας.
Γιατί εξ ορισμού; Τόσο δύσκολο είναι να υπάρξει δρόμος ανάμεσα στους δυο φετιχισμούς; Στη θεωρία ίσως και να μην είναι. Αλλά στην πράξη, στη σκηνή ανάμεσα στον άνθρωπο και την αύρα, κανείς ή με τον ένα θα είναι ή με τον άλλο.
Κι αυτή είναι η αληθινή ιδεολογία του.
38 Comments:
Ο χώρος σου καταχράστηκε τον ανθρωποκεντρισμό ως όπλο ιδεολογικής επιβολής λογιών-λογιών μαρξιστικών και χίπικων απωθημένων. Και τώρα όλοι μαζί εισπράττουμε την επιθετική αντίδραση του είδους ανθρώπων στο οποίο ανήκει ο αρθρογράφος του ΣΚΑΙ. Η φύση τους γεννάει, εσείς τους αναθρέψατε δια της αντίστροφης ψυχολογίας. Γιατί όσο και αν σας αρέσει να υποκρίνεται πως δήθεν δεν ισχύει, η συντριπτική πλειοψηφία πάντοτε θα αναγνωρίζει την έμπρακτη χρησιμότητα της έννοιας «εξουσία», αφού είναι στη φύση τους να αποζητούν την ηγεσία. Οι διαφορές τους να διευθετούνται, να τιμωρούνται οι παραβάσεις και η πίστη τους να ανταμείβεται. Οι άνθρωποι ΘΕΛΟΥΝ. Αυτοί που τους οδηγούν σε όλα εκείνα που θέλουν, με το δίκαιο ή με το άδικο, παίρνουν ως αντάλλαγμα δύναμη. Είναι ένα ανεπίσημο αλλά ουσιώδες συμβόλαιο. Όταν σε αυτή την συμφωνία κάτι χαλάσει πρέπει απλώς να διορθωθεί. Η συμφωνία, όχι η ανθρώπινη φύση.
ζουμε ιστορικες στιγμες ο οβ αναρχικος βπ... δηλαδη ρε μαγκα η αληθινη ιδεολογια ειναι οπαδισμος και φετιχ; η γαυρος η τριφυλλι; η ειρωνια ειναι οτι και εσυ κανεις ακριβως τα ίδια που κανουν οι ανωνυμοι σε σενα, αποδομεις τα κειμενα του σκαι... καλα το πας, σε βλεπω να σε προσλαμβανουν, θα σε καμαρωνουμε στο ιδιο παράθυρο με τον μπαμπη και τον πορτοσαλτε
Πόσο χρονών είσαι;...
φίλε Βασίλη, το κείμενο σου είναι σαν αυτόματη μετάφραση από το Google. Γράψτο πάλι στα ελληνικά.
Πολύ ωραίο!
Η καφετέρια στον υπόγειο της Ομόνοιας είχε αρχίσει να γεμίζει. Σε ένα τραπέζι κοντά στην τζαμαρία κάθονταν τρεις ηλικιωμένες κυρίες. Η πιο ομιλητική θυμήθηκε πως είχε στην τσάντα της ένα βαζάκι βαζελίνη για την περιποίηση των χεριών της. Το έβγαλε, σηκώθηκε όρθια και φώναξε με δύναμη. Παιδιά, βάλτε βαζελίνη στα μάτια , έχω ακούσει πως ανακουφίζει το τσούξιμο. Όλοι την άκουσαν αλλά κανείς δεν την κοίταξε. Τα κεφάλια ήταν στραμμένα στην πόρτα. Ένας νεαρός αστυνομικός την άνοιξε και πέταξε μέσα ένα δακρυγόνο. Πριν αρχίσει το μπάχαλο, ακούστηκε πάλι δυνατά η φωνή της γιαγιάς. Γιατί παιδί μου; Το “παιδί μου” όμως το είπε με μια στοργή, σαν να ήταν κυριολεκτικά γιός της. Δεν ξέρω αν η γιαγιά στήριζε ή όχι τη χούντα. Αυτό που ένοιωσα όμως ήταν πως εκείνη τη στιγμή είχε διαλέξει πλευρά. Όχι πολιτικά ίσως, αλλά ανθρώπινα σίγουρα.
…
Μόλις έμαθα πως ο Σκάι ανακοίνωσε ότι το κείμενο δεν το έγραψε συντάκτης του,
το έστειλε η ίδια η αύρα. Οπότε, όλα τούμπα. Τώρα θυμήθηκα έναν που στο στρατό ήταν οδηγός σε τανκ και νοσταλγούσε περισσότερο το τανκ από την μάνα του που είχε πεθάνει.
@ Βασίλης
Πότε και πού ακριβώς επιβλήθηκαν ιδεολογικά μαρξιστικά και χίπικα απωθημένα; πραγματικά είμαι περίεργος να μάθω
@ old boy
Εύγε για άλλη μια φορά
Κούλαρε Christos δεν είπα οτι τα καταφέρατε κιόλας, αυτό έλλειπε. Ούτε και θα τα καταφέρετε ποτέ, αλλά δεν πειράζει, δεν είναι αυτός ο στόχος σας άλλωστε. Αντιθέτως. Μια ζωή λοιπόν θα μπορείτε να το παίζετε κλαμένες παρθένες μπας και ρίξετε καμιά γκόμενα ή να εντυπωσιάσετε τις παρέες σας πως απο επιλογή δεν γίνατε Βαρδινογιάννηδες ή Λάτσιδες και απαρνηθήκατε ενσυνείδητα τα πλούτη και την ισχύ για να διαβείτε το μονοπάτι του ηθικού ανθρωπιστή με την καλή καρδιά και το ενδιαφέρον για την τύχη του πλανήτη. Ειδικά τώρα με τους χρυσαυγίτες που ανέλαβαν τον ρόλο του απροσχημάτιστα κακού, η καλύτερή σας.
Μόλις το πάρει χαμπάρι ο j95 δε σε ξεπλένει ούτε ο Κηφισός.
"εξ ορισμού λοιπόν με τη φωτιά των λαϊκών εξεγέρσεων"
Ακόμα κι όταν οι "λαϊκές εξεγέρσεις" γίνονται εναντίον εξουσίας που έχει εκλεγεί με ελεύθερες και ανόθευτες εκλογές;
Είναι ένα πράγμα να υποστηρίζουμε την Αμερικανική, την Γαλλική, και την Ρωσική επανάσταση, και τον Ελληνικό εμφύλιο, που είχαν αντιμέτωπες εξουσίες μη νομιμοποιημένες από τον λαό. Αλλά εξέγερση εναντίον νόμιμης λαϊκής κυβέρνησης -- όσο κι αν δεν μας αρέσει;
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρέπει να υποστηρίζει κανείς την εκτέλεση άοπλων διαδηλωτών. Αν πράγματι υπήρχαν διαταγές να γίνει αυτό, και αν ο Τούρκος αστυνομικός μέσα στην Αύρα ήξερε ότι η "ριπή" νερού μπορεί να σκοτώσει και το έκανε σκόπιμα, τότε το θέμα μπορεί να επεκταθεί. Αλλά θα πρέπει να μπορεί κανείς να αποδείξει τα παραπάνω για να κάνει μείζον θέμα, νομίζω.
«Ο χώρος σου καταχράστηκε τον ανθρωποκεντρισμό ως όπλο ιδεολογικής επιβολής λογιών-λογιών μαρξιστικών και χίπικων απωθημένων».
«Κούλαρε Christos δεν είπα οτι τα καταφέρατε κιόλας, αυτό έλλειπε».
Χμ.
Κι αφού δεν τα καταφέραμε τότε, πού κολλάει το «Και τώρα όλοι μαζί εισπράττουμε την επιθετική αντίδραση του είδους ανθρώπων στο οποίο ανήκει ο αρθρογράφος του ΣΚΑΙ. Η φύση τους γεννάει, εσείς τους αναθρέψατε δια της αντίστροφης ψυχολογίας»;
Κι εν πάση περιπτώσει αυτά τα λογιών λογιών μαρξιστικά και χίπικα απωθημένα που προσπαθήσαμε να επιβάλλουμε έστω κι αν δεν τα καταφέραμε ποιά ήταν;
"Μόλις έμαθα πως ο Σκάι ανακοίνωσε ότι το κείμενο δεν το έγραψε συντάκτης του,
το έστειλε η ίδια η αύρα."
Ένα ελαφρύ αεράκι "δημοκρατίας" μετέφερε το χαρτί της ανακοίνωσης και το έριξε έξω από τις εγκαταστάσεις της Εθνάρχου Μακαρίου και Φαληρέως 2. Ο Πορδοσάλτε με ένα σάλτο το άρπαξε και το έδωσε στο "τυπογραφείο". Εκείνο το βράδυ κοιμήθηκε ήσυχος.
Τούρκος πολιτικός πρόσφυγας παραδόθηε από τις ελληνικές μυστικές υπηρεσίες στις τούρκικες
Την Πέμπτη, 30.5.2013, στις 9:30 το βράδυ, ο 24χρονος Bulut Yayla, πολιτικός πρόσφυγας με καταγωγή από την Τουρκία, στο κέντρο της Αθήνας και μπροστά στα μάτια πολλών ανθρώπων, ακινητοποιήθηκε, ξυλοκοπήθηκε και απήχθη με χρήση ακραίας βίας από άτομα που επέβαιναν σε Ι.Χ. αυτοκίνητο. Από μαρτυρίες των παρευρισκομένων και μετά από έρευνα των συντρόφων του θύματος και δικηγόρων προέκυψε ότι οι πινακίδες του αυτοκινήτου που χρησιμοποιήθηκε για την απαγωγή του είναι της Ελληνικής Αστυνομίας. Μέχρι και σήμερα όμως οι αστυνομικές αρχές ισχυρίζονται ότι δεν έχουν οποιαδήποτε σχέση με το περιστατικό, παρά τις επίμονες και συνεχείς καταγγελίες των συντρόφων του, δικηγόρων και πολιτικών φορέων.
Το μεσημέρι της 1 Ιουνίου, ανακοινώθηκε από οικείους του Bulut Yayla ότι βρίσκεται κρατούμενος στην αντιτρομοκρατική υπηρεσία στην Κωνσταντινούπολη!!!
Όπως καταγγέλλει ο ίδιος, μία ομάδα ατόμων, που μιλούσαν ελληνικά, τον εξώθησαν με χρήση ακραίας βίας μέσα σʼ ένα αυτοκίνητο, κλείνοντάς του το στόμα και τα μάτια. Στη συνέχεια τον παρέλαβε άλλο αυτοκίνητο με δεύτερη ομάδα ατόμων που μιλούσαν ελληνικά και τούρκικα και εν συνεχεία τρίτη ομάδα ατόμων που μιλούσε τουρκικά και αγγλικά. Σε όλη τη διάρκεια της ομηρίας του υπέστη βία και κακομεταχείριση. Την Παρασκευή 31 Μάη, το μεσημέρι ο Bulut Yayla παραδόθηκε στην αστυνομία του Edirne απ΄όπου μεταφέρθηκε στην αντιτρομοκρατική της Κωνσταντινούπολης.
Είτε την απαγωγή την έκανε η ΕΛΑΣ είτε οι τουρκικές ή αμερικάνικες μυστικές υπηρεσίες, το βέβαιο είναι ότι καταλύθηκε κάθε έννοια νομιμότητας και δικαιοσύνης. Κατά παράβαση των νόμων τους, του Συντάγματός τους και των διεθνών συμβάσεων, ο πολιτικός πρόσφυγας παραδόθηκε στο Τουρκικό κράτος -ένα κράτος που δολοφονεί προκλητικά τον εξεγεργμένο λαό του και στις φυλακές του οποίου σαπίζουν για χρόνια, χιλιάδες πολιτικοί κρατούμενοι- με μια επιχείρηση που θυμίζει έντονα τις απαγωγές της CIA και τις μυστικές μεταφορές υπόπτων στο Γκουαντάναμο, με επιχείρηση στην οποία παίζει ενεργό ρόλο η Ελληνική Αντιτρομοκρατική, λειτουργώντας ως παραμάγαζο των Αμερικανών και τουρκικών μυστικών υπηρεσιών. Αλλη μια "υπόθεση Οτσαλάν".
Να χαίρεστε τους "εθνικόφρονες" που σας πουλάνε αντιτουρκισμό, είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι του τούρκικου κράτους.
ΒΑΣΙΛΗ.Και με την δημοκρατια τι γηνεται?ποιος ειναι αυτος που απεγορευει η υπαγορευει?Απο τι εξαρτατε το μελον αυτου του κοσμου απο τον καλητερο η τον καλητερο κοσμο?ποιος ειναι ο (καλητερος)και ποιος ο (κοσμος)?Αν πυστευης στον καλητερο πυστευης στην (αγρια δυση) και θα το πληρωσεις,αν πυστευης στον καλητερο κοσμο δεν στεκουν αυτα που γραφεις για χιπιδες,μαρξιστες κλπ.γιατι καλητερος κοσμος ειναι ο ελευθερος περα απο ιδεολογιες και εσυ διαλεξες και θα το πληρωσεις.
«Ακόμα κι όταν οι "λαϊκές εξεγέρσεις" γίνονται εναντίον εξουσίας που έχει εκλεγεί με ελεύθερες και ανόθευτες εκλογές;
... Αλλά εξέγερση εναντίον νόμιμης λαϊκής κυβέρνησης -- όσο κι αν δεν μας αρέσει;»
ΒΑΠ, εσύ μιλάς για διαδικασία ανατροπής νόμιμης δημοκρατικής κυβέρνησης. Εγώ μιλάω για κάτι διαφορετικό. Και ο τρόπος που το λες είναι σαν να λες πως αν ένα πολίτευμα είναι δημοκρατικό, τότε και τα δακρυγόνα του τη δημοκρατία υπερασπίζονται, και οι αύρες του τη δημοκρατία υπερασπίζονται. Το σύνηθες όμως είναι πως τη βλάπτουν και την πλήττουν, κάνοντας πολύ μεγάλες εκπτώσεις από το δημοκρατικό ιδεώδες.
Σερβικό, σχέδιο Ανάν, Μακεδονικό, μεταναστευτικό, αποκρατικοποιήσεις, στρατιωτική θητεία, ελληνοτουρκικά, ιστορικός αναθεωρητισμός, αστυνόμευση, εκκλησιαστικά ζητήματα κ.α.
Από το μετερίζι της Παιδείας,του Τύπου και των ΜΜΕ, με την εκμετάλλευση μεταχουντικών ενοχικών συνδρόμων που ήταν λογικό να αναδυθούν, εδραιώσατε σε σημαντικό βαθμό στην κοινή γνώμη και την ευρύτερη δημόσια σφαίρα διάφορες θέσεις σας για ζητήματα που άπτονται της πολιτισμικής αισθητικής, της εσωτερικής ασφάλειας και της εξωτερικής μας πολιτικής. Δεν είχατε σε όλα άδικο, όμως μέχρι και λίγο πριν την κρίση οι περισσότερες εμμονές σας αποδείχθηκαν βούτυρο στο ψωμί της εγχώριας ελίτ –την οποία θεωρούσατε πως αντιμάχεστε ενώ στην ουσία έκανε πάρτι μαζί σας.
Αναμειγνύατε δίκαια προτάγματα με εξωφρενικά αιτήματα που μόνο στο δικό σας το κεφάλι μπορούσαν να πραγματοποιηθούν ή εν πάση περιπτώσει για να ισχύσουν θα έπρεπε να καταρρεύσει όλος ο ντουνιάς σε παγκόσμια κλίμακα και να φτιαχτεί εξ υπαρχής.
Όταν σας ρωτούσαν να απαντήσετε με συγκεκριμένες προτάσεις πάντοτε κάνατε γενικόλογες συναισθηματικές επικλίσεις και, με το φρύδι σηκωμένο πέντε πόντους, το ρίχνατε στον υψηλό στοχασμό. Δεν είναι τυχαίο που ακόμα κι εσύ προσωπικά βρίσκεις τόσο αντιπαθητική την ερώτηση «τι προτείνεις;» και είσαι έτοιμος να γράψεις ίσα με τρεις παραγράφους αναλύοντας το ανήθικο και μικρόψυχο εκείνου που τολμά να στην ξεστομίσει. Έχετε μεγαλώσει αγκαλιά με τον κινηματογράφο και την τηλεόραση οπότε ενώ δεν ξέρετε τι και πώς ακριβώς πρέπει να γίνει, είστε κάθετοι και σκληροπυρηνικά βέβαιοι για όλα όσα δεν πρέπει ποτέ να γίνονται.
Μόνο που οι παραστάσεις και ο κώδικας αξιών σας είναι κατευθείαν βγαλμένος από τα μυθιστορήματα τον κόσμο του Χόλλυγουντ κι ελάχιστη σχέση μπορούν να έχουν με την πραγματική ζωή που είναι σαφώς πολυπλοκότερη. Όσο το χρήμα έρρεε αυτό σας το ελάττωμα ήταν χαριτωμένο και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως και εποικοδομητικό. Από τη στιγμή όμως που έσκασε η φούσκα έχετε χάσει τα αυγά και τα καλάθια εντελώς, αλλά το τεντωμένο δάκτυλο και το ιαβερικό σας ύφος παραμένουν.
Δεν είναι σχετικό με την ανάρτηση αλλά μιας που ανοίξαμε τέτοιο εφ’ όλης της ύλης διάλογο, πάρε και αυτό το link να του ρίξεις μια ματιά που ήθελα εδώ και λίγες μέρες να σου στείλω αλλά δεν βρήκα την ευκαιρία http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=olJqg0_tdbQ
Τα χαιρετίσματα μου στις συνιστώσες. Βέβαια για ακόμη μια φορά, το ζήτημα θα λυθεί μάλλον με άγριο τρόπο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο κάποια στιγμή στο μέλλον –εύχομαι να μη ζω να δω αυτά που θα γίνουν- αλλά εμείς εδώ θα έχουμε ούτως ή άλλων ήδη τελειώσει παραμένοντας έως τότε εγκλωβισμένοι ανάμεσα στην αδιέξοδη αριστερή αμπελοφιλοσοφία και την μαξιμαλιστική ακροδεξιά ρητορική όπου ο ένας θα ρίχνει τις ευθύνες στον άλλον επειδή δεν μπορούμε να χωρίσουμε ούτε δυο γαϊδουριών άχυρο ακόμη και στα πιο εξόφθαλμα προβλήματα. Αλλά μην ανησυχείτε, εσείς εξακολουθείτε και θα εξακολουθείτε στον αιώνα τον άπαντα να έχετε ηθική υπεροχή απέναντι στην δεξιά, σας χαρακτηρίζουν περισσότερα καντάρια «πχιότητας» και αυτό άλλωστε είναι εκείνο που μετράει πάνω από όλα, έτσι δεν είναι;
Αν υποψιαστώ ότι ο Ολντ γράφει ανώνυμα σχόλια στον εαυτό του, θα πηδηχτώ απ'το παράθυρο.
Ίσως να είναι θέμα ορισμών λέξεων. Εγώ καταλαβαίνω το "εξέγερση" να σμαίνει προσπάθεια να ανατραπεί το παρόν καθεστώς. (Ενώ "διαδήλωση" είναι κυρίως διαμαρτυρία). Το "εξ ορισμού λοιπόν με τη φωτιά των λαϊκών εξεγέρσεων" μου φάνηκε να υποστηρίζει αυτόματα τις οποιεσδήποτε (και οπουδήποτε) προσπάθειες ανατροπής.
Και όχι, δεν υποστηρίζω ότι η κάθε αστυνομική βία συγχωρείται στις δημοκρατίες. (Έχω φάει κι εγώ χτύπημα από αστυνομικό "γκλομπ" σε διαδήλωση στα νειάτα μου -- όχι στην Ελλάδα -- και χωρίς λόγο). Βέβαια όταν ένα πλήθος προπσπαθεί να καταλάβει, ας πούμε, την βουλή, ή να βάλει φωτιά σε ένα κτίριο, τότε νομίζω ότι η αστυνομία μπορεί να χρησιμοποιήσει βία, αλλά μόνο όση χρειάζεται.
Ένας ραδιοτηλεοπτικός σταθμός, ο πρώτος ιδιωτικός στην Ελλάδα, ξένων συμφερόντων με σαφή πολιτική ατζέντα και άθλιους προπαγανδιστές -ποιος μπορεί να ξεχάσει, επί πρωθυπουργίας Μητσοτάκη, τα στρουμφάκια του ημίτρελου Τράγκα- μας διδάσκει την ιστορία μας, έπειτα μας υποδεικνύει ποιοι είναι "μεγάλοι" και σπουδαίοι από εμάς, και στις ημέρες των σημαντικών θρησκευτικών και μη εορτών μας που σημαίνουν κάτι για πολλούς Έλληνες, μας κερνάει Amstel με άχαρα ξενόφερτα, νεανικά, τραγούδια σε ασφυκτικά κλειστούς χώρους που παρουσιάζουν ατσούμπαλα. Το σημαντικότερο όλων, ωστόσο, είναι ότι τιμούν την ελληνική γλώσσα, δίνοντας στο σταθμό τους αγγλικό όνομα, το οποίο αναγράφουν με ελληνικούς χαρακτήρες, αλλά χωρίς διαλυτικά, ολοκληρώνοντας έτσι το αισθητικά άψογο αποτέλεσμα της τηλοψίας. Όποιος ασχολείται μαζί τους είναι άξιος της μοίρας του, για όσους δε αφιερώνουν και χρόνο, ώστε να κρίνουν τα κείμενα που δημοσιεύονται από το χαμαιτυπείο, τα σχόλια περιττεύουν.
«Και όχι, δεν υποστηρίζω ότι η κάθε αστυνομική βία συγχωρείται στις δημοκρατίες». Ναι, δεν αμφιβάλλω για αυτό :)
Μια εξέγερση ΒΑΠ θα μπορούσε με τη λαϊκή πίεση να οδηγήσει, ας πούμε, σε εκλογές και ας μην είναι ακόμα η ώρα τους. Ή να έχει αιτήματα που δεν σχετίζονται με τη μορφή του πολιτεύματος, αλλά που άπτονται ας πούμε δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Ή θα μπορούσε να μην έχει καν κάποιο εντελώς συγκεκριμένο αίτημα, να είναι μια εκδήλωση οργής και απόγνωσης για κακώς κείμενα. Ακόμα και το τελευταίο είναι δείγμα πως κάτι πάει στραβά σε μια δημοκρατία και κυρίως η δημοκρατία πρέπει να το αντιμετωπίσει όχι με μόνο άξονα τα ΜΑΤ και τη βία.
Πηδηχθείς δεν πηδηχθείς απ' το παράθυρο ανώνυμε των 6:02, είπαμε πως είμαι καραγκιόζης, αλλά όχι και τόσο ώστε να κάνω ανώνυμα σχόλια στο μπλογκ μου.
Οπότε Βασίλη (κι αν θες μου απαντάς βέβαια) εσύ πού τοποθετείς ιδεολογικά τον εαυτό σου;
@oldboy
το να λες οτι εισαι με το φετιχισμο κ τη φωτια των αοπλων ανθρωπων κ των λαικων εξεγερσεων ειναι ιδεολογικη τοποθετηση? κ πως το αποδεικνυεις εμπρακτα? μεσα απο το iPad κ γω ειμαι βασιλιας, δικτατορας, Θεος κ κοσμοκρατορας, θελω παραδειγματα απο τη ζωη σου
Εντάξει, δεκτό. Αλλά ακόμα κι έτσι το "εξ ορισμού λοιπόν με τη φωτιά των λαϊκών εξεγέρσεων" μου φαίνεται ότι χρειάζεται κάποιους περιορισμούς.
Σε μια χώρα που οι φασίστες κατά καιρούς παίρνουν πάνω από 10% στις δημοσκοπήσεις, μια λαϊκή εξέγερση του είδους που περιγράφεις θα μπρούσε να είναι φασιστική. (Όρα Γερμανία πριν δεκαετίες). Εξ ορισμού υπέρ τους;
Δεν έχω iPad. Και δεν έχω και παραδείγματα από τη ζωή μου. Και δεν είμαι έμπρακτος. Είμαι ένας μαλάκας που γράφει θεωρίες. Αν σου αρέσουν τις παίρνεις, αν δεν σου αρέσουν δεν τις παίρνεις.
ΒΑΠ, είσαι σίγουρος ότι σε μια φασιστική εξέγερση οι μηχανισμοί της κρατικής καταστολής θα λειτουργούσαν με τον τρόπο που λειτουργούν συνήθως;
Για να μην υπεκφύγω όμως, προφανώς δεν είμαι τη ναζιστική φωτιά και προφανώς θα θελήσω να σβηστεί. Αλλά ακόμα κι έτσι, η κρατική βία ξανά μανά δεν πρέπει να είναι δυσαναλόγη ή αναίτια, ξανά μανά κανείς πολίτης δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σαν πεδίο βολής φτηνό.
@oldboy
εγω σε ρωταω σοβαρα και εσυ με δουλευεις? στα δυσκολα το γυριζεις στο τσαμικο? ειναι σοβαρη απαντηση αυτη?
Σε κανένα τσάμικο δεν το γύρισα. Σου απαντάω πως μόνο γράφω και πως στην πράξη δεν κάνω κάτι. Σοβαρολογώ.
@oldboy
καταλαβα, αμα λες αληθεια τοτε εγω φταιω που σε πηρα στα σοβαρα, τζαμπα μπηκα μη σε ξαναπασχολω αντε γεια
H ψυχοσύνθεσή μου ανήκει στον συντηρητικό χώρο αν και δεν ψηφίζω. Λογάριασέ με ως ανένταχτο δεξιό αν θέλεις. Ανάμεσα στον εξεγερμένο και την μάνικα της αστυνομίας δεν παίρνω θέση αν δεν ζυγίσω σωστά τι συμφέρει εμένα σε ατομικό ή στενά συλλογικό επίπεδο, συνυπολογίζοντας επίσης κατά πόσο συμφωνώ με τους λόγους της όποιας εξέγερσής του. Αν κάποιος άγνωστος πεθάνει ηρωικά για θέσεις με τις οποίες δεν συμφωνώ ή η πράξη του απειλει να υπονομεύσει την δική μου ποιότητα ζωής, ο θάνατός του δεν με αγγίζει ιδιαίτερα πέρα από έναν απλό προβληματισμό δέκα-δεκαπέντε δευτερολέπτων το πολύ. Το βράδυ δηλαδή θα φάω κανονικά.
Oκ, σε ευχαριστώ για την απάντηση.
Νομίζω ότι έχουν ανακατευτεί εδώ δύο διαφορετικά πράγματα. Το ένα είναι η προτροπή για αυτόματη υποστήριξη κάθε λαϊκής εξέγερσης, και το άλλο η κρατική βία εναντίον κάθε εξέγερσης ή διαδήλωσης.
Η ένστασή μου δεν είχε να κάνει με το θέμα της βίας, γιατί σ'αυτό συμφωνώ με αυτά που γράφει το ποστ. Διαφωνώ απλώς ότι πρέπει κανείς να υποστηρίζει όλα τα λαϊκά κινήματα, ή έστω όλα τα μη φασιστικά, η ακόμα και όλα τα "προοδευτικά".
Αν/όταν είναι στην κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, και διαδηλώνουν συνδικάτα επειδή δεν υπάρχουν αρκετά λεφτά για να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα, ίσως δείς το θέμα αλλοιώς.
Στην περίπτωση της Τουρκίας είμαι βέβαια υπέρ των διαδηλωτών, αλλά φοβάμαι ότι είναι μικρή μειονότητα και ίσως αυτά που γίνονται τελικά να δυναμώσουν το χέρι του Ερντογάν. Μακάρι να γίνει το αντίθετο.
ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΠΑΛΙ ΚΑΤΙ
Και δεν έχω και παραδείγματα από τη ζωή μου. Και δεν είμαι έμπρακτος. Είμαι ένας μαλάκας που γράφει θεωρίες […] μόνο γράφω και στην πράξη δεν κάνω κάτι. Σοβαρολογώ.
Η απομυθοποίηση ενός μπλόγκερ.
"Η απομυθοποίηση ενός μπλόγκερ."
έγραψε ο αυτομυθοποιημένος σχολιαστης...
μαν
"Οπότε Βασίλη (κι αν θες μου απαντάς βέβαια) εσύ πού τοποθετείς ιδεολογικά τον εαυτό σου; "
Σου έγραψε ο άνθρωπος (ο Βασίλης) κάποια πράγματα για την αριστερά με μεστό τρόπο, χωρίς να πολιτικολογεί, βγάζοντας τη δικιά του αντίληψη για τα πράγματα,τη δικιά του εμπειρία, χωρίς να εντάσσει αυτά που γράφει στενά ιδεολογικά κάπου.
Και συ το μόνο που τον ρωτάς είναι που εντάσσεται ιδεολογικά. Μη τυχόν και μείνει χωρίς ετικέτα... Να κατηγοριοποιήσεις τα πιστεύω του. Με σκοπό φυσικά να τα υποβαθμίσεις.
Αυτή είναι η κατάντια σας και δε λέτε να το καταλάβετε. Δυσκολεύεστε να διανοηθείτε ότι υπάρχουν άνθρωποι που διαμορφώνουν τη στάση τους απέναντι στα πράγματα με τρόπο απλό χωρίς να δανείζονται ούτε έτοιμες σκέψεις, ούτε να παπαγαλίζουν αόριστα και βλακώδη συνθήματα.
Για μένα ο Βασίλης βέβαια κακώς απάντησε στην ηλίθια ερώτησή σου.
Εντάξει, ΠΑΝ, δανείζομαι έτοιμες σκέψεις και παπαγαλίζω αόριστα και βλακώδη συνθήματα.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home