Eκ των προτέρων ή Τίποτα
1. «Οι δε αγανακτισμένοι της Ισπανίας έφεραν στην εξουσία το λαϊκό κόμμα με μια τεράστια διαφορά 10 μονάδων, τόση ήταν η αγανάκτησή τους! Αυτά είναι τα αποτελέσματα όταν δεν μετατρέπεται η αγανάκτηση σε συγκεκριμένα πολιτικά αιτήματα, αυτά είναι τα αποτελέσματα όταν αυτοί που βγαίνουν στους δρόμους είναι οι απολιτίκ κουραμπιέδες».
---
---
3. δεν χρειάζεται. Αρκεί ο συνδυασμός του 1. με το 2. για να συνοψίσει για ποιό λόγο μεταπολίτευση σήμαινε συντριπτική επικράτηση του δικομματισμού, για να συνοψίσει πού χρεοκόπησε μεταπολιτευτικά η αριστερή πρακτική. Επαναλαμβάνω κάτι που είπα με άλλα λόγια σε προηγούμενο ποστ: εκείνοι που ενδιαφέρονται να κυβερνούν τον ελληνικό λαό είναι εκείνοι που ξέρουν να τον μανιπουλάρουν, είναι εκείνοι που προκειμένου να τον μανιπουλάρουν τον αντιμετωπίζουν ανταποκρινόμενοι σε αυτό που εκείνος όντως είναι*. Τα δύο μεγάλα κόμματα υπήρξαν όχι απλά λαϊκίστικα αλλά και τελικά πολύ πιο λαϊκά από τα κόμματα της αριστεράς, τα οποία δεν προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στον λαό, αλλά προσπαθούσαν να προσαρμόσουν τον λαό στην ιδεολογική τους καθαρότητα. Και ο λαός που δεν προσαρμοζόταν αντιμετωπιζόταν τελικά με -ρητή ή συνήθως άρρητη- απαξίωση: μέχρι να δει το ιδεολογικό φως το αληθινό και να καταλάβει το αληθινό του ταξικό συμφέρον, κάθε εργαζόμενος θα είναι ένας απολιτίκ κουραμπιές.
* Για να φτάσουμε έτσι στο (όχι ίσως ακριβώς, αλλά κάτι σαν) Catch - 22:
- Όταν οι μη ταξικά συνειδητοποιημένοι βγαίνουν στους δρόμους, το πιθανότερο που μπορούμε να αναμένουμε είναι να οδηγήσουν τελικά, δια του απολιτίκ χαρακτήρα τους, σε λύσεις πολιτικά αρνητικές.
- Όταν οι μη ταξικά συνειδητοποιημένοι βγαίνουν στους δρόμους, δεν έχει όμως και νόημα να πας εκεί προσπαθώντας να συζητήσεις μαζί τους προς την κατεύθυνση που θα τους βοηθούσε να αποκτήσουν αυτή τη συνείδηση, αφού βγήκαν στους δρόμους λερωμένοι, μιαροί, αφού δεν βγήκαν στους δρόμους όπως θα έπρεπε να είχαν βγει.
Στις συνελεύσεις των πλατειών λοιπόν, σύμφωνα με την κομμουνιστογενή σχολή σκέψης, το παιχνίδι είναι εκ των προτέρων χαμένο, ακριβώς γιατί δεν ήταν εκ των προτέρων -πριν την έξοδο στους δρόμους- κερδισμένο. Η έννοια «ζύμωση ιδεών» και η έννοια «έμπρακτος δημοκρατικός διάλογος» είναι έννοιες με τις οποίες απαξιούμε να ασχοληθούμε. Και κάπως έτσι, αν στην παρούσα χρονική συγκυρία «εκείνο που όντως είναι» ο λαός, είναι κάτι δυνάμει εύπλαστο, κάτι που έχει μέσα του τη δυνατότητα αλλαγής τρόπου σκέψης, αυτή είναι μια δυνατότητα που δεν μας αφορά, όπως ίσως τελικά δεν μας αφορούσε ποτέ η αληθινή δημοκρατία, αφού το προνομιακό μας πεδίο δεν είναι η συζήτηση αλλά η κατήχηση, δεν είναι η αιρετική αμφισβήτηση αλλά η βαθιά θρησκευτική πίστη.
37 Comments:
ΟΒ ώρες ώρες νομιζω οτι τριγυρνάς μονίμως με ένα στηθοσκοπιο στα αυτια και σφυγμομετρεις την καθημερινότητα.
Κάποιοι καλουσαν επι χρόνια τον κοσμο να κατέβει στην πλατεία αλλά τελικά εννοούσαν την δική τους πλατεία των τριών τετραγονικών.
Έτσι ακριβώς. Η πολιτική εκδοχή του δόγματος του απόλυτου προορισμού. Και βεβαίως, είμαστε προορισμένοι να κολαστούμε επειδή δεν έχουμε ταξική συνείδηση, σωστή σκέψη και (ίσως) μικρό τσουτσούνι (ορ δε ποστμόντερν/σεμιότικ ικουάβαλεντ δεαρόβ).
Ο σύγχρονος κομμουνισμός, όπως είπε κι ένας σοφός, είναι πλέον εσχατολογικός: έρχεται ο Πόλεμος της Συντέλειας, ο Γωγ κι ο Μαγώγ, και κάτι τυπάκια σαν κι εσένα λένε εξυπνάδες.
Να αφήσω λίγο στην άκρη το ΚΚΕ; Οτιδήποτε άλλο θα ήταν εύκολο και προβλέψιμο εκ μέρους μου. Άλλωστε γιατί να ενοχλεί με αυτό που κάνει; Σε τι ακριβώς θα χρησίμευε η παρουσία του ή η υποστήριξή του; Στο μπούγιο και την πειθαρχεία; Στην δύναμη κρούσης και την ικανότητα περιφρούρησης; Άλλωστε δεν αποκλείεται να αλλάξει στάση. Αλλού είναι το πρόβλημα. Προσοχή στους "πατριώτες" αντικαπιταλιστές στις διαδηλώσεις. Βλέπω στον Θεοδωράκη να γίνεται χαμός. Προσοχή στην πατριωτική αριστερά με τον πανεύκολο, ευτελή, λαϊκίστικο λόγο. Θα δείτε κολοτούμπες από διάφορους. Τα χω ξαναπεί και με κοιτάγατε περίεργα.
Γενικά, οι δημοκράτες αριστεροί έχετε μεγάλο βάρος ευθύνης αυτό τον καιρό.
Συμφωνώ μέχρι κεραίας, το έθεσες με μεγαλύτερη σαφήνεια απ' ό,τι στο προηγούμενο ποστ. Ομολογώ ότι θα περνούσα αδιάφορα (ούτε συμφωνώντας ούτε διαφωνώντας) το σχόλιο του Sraosha πριν μια βδομάδα, αλλά νομίζω ότι κι αυτό είναι ακριβοδίκαιο και σημαντικό. Μετά λύπης μου.
Όλη η αλήθεια είναι στην τελευταία μεγάλη πρόταση.
Αλλά λαός στριμωγμένος, όταν φτάσει στον τοίχο, από εύπλαστος μπορεί να γίνει ελατήριο, και τότε ουαί κι αλίμονο!
Ξενούδης
Kι όμως όλοι αυτοί που είναι στο Σύνταγμα, που εκφράζουν μια επιθυμία να αλλάξει κάτι αλλά δε ξέρουν πως να το εκφράσουν συντονισμένα και στοχευμένα, θα μπορούσαν να συγκλίνουν σε δύο πολύ απλά αιτήματα:
1. Δικαιοσύνη και ισονομία για όλους.
2. Καλύτερο κράτος.
@arcades: γι' αυτό δεν το έκανα πριν μια εβδομάδα. :-Ρ
Dude, μάλλον διαβάζεις τον λάθος ριζοσπάστη.
Nοvalis, ποτέ μην αφήνεις τα χαρντ ντάτα να σου χαλάνε μια καλή προκατάληψη ;)
Κάποιων ο οργανισμός
δυστυχώς..
δεν αντέχει τόση ελπίδα...
http://kato-kefali.blogspot.com/2011/05/blog-post_4311.html
Ευχαριστώ πολύ που κάθε φορά ντύνεις με τα κατάλληλα λόγια τις σκέψεις μου. (επίσης Lex Luthor + Dr. Fake πολύ εύστοχα τα σχόλια σας).
Διαβάζω , ξαναδιαβάζω , διαβάζω πάλι και ξαναδιαβάζω το κείμενο σου,
το αρχικό αυθόρμητο ερώτημα όμως όχι μόνο δεν αλλάζει, αλλά ενδυναμώνεται.
Τι είναι αυτά που γράφεις;
Ναι old boy, έχεις χάσει επεισόδια όπως λέει ο autre, τρέχουν οι ζυμώσεις και οι εξελίξεις. Ενημερώσου τι λένε σήμερα από τα αριστερά και στα εξωκοινοβουλευτικά και στα εσωκοινοβουλευτικά μετερίζια, δεν έχουν αυτή τη λογική που περιγράφεις!
gasireu
Προς τί τόσες αναλύσεις όταν η τελική κατάληξη όλων είναι η απορία;
Όταν το επόμενο βήμα δεν είναι ορατό ή είναι μετέωρο τότε υπάρχει μόνο μία δημοκρατική -λύση. Εκλογές. Εκλογές με ότι και να σημαίνει αυτό.Θα πρέπει να αποτυπωθεί κάπως ο θυμός η απόγνωση ή μήπως η "γνώση" που πρέπει να απέκτησε ο "κάθε" πολίτης για το τί πράγματι -στο μέτρο του δυνατού πάντα- γινόταν σ΄αυτή την χώρα.
Και φυσικά μετά δεν υπάρχει δικαιολογία για κανέναν. Εάν όντως οι¨"δεξιοί" αγανακτησμένοι θέλουν τον Σαμαρά άς τον φέρουν με εκλογές,.
Αν οι "ζωχαδιασμένοι" Πασόκοι θέλουν τον "για την σωτηρία της πατρίδος" ΓΑΠ άς τον διατηρήσουν στην εξουσία και οι "δεν ξέρω τι θέλω" της Αριστεράς ας συνεχίζουν την «ζύμωση ιδεών». Με μούντζες όμως και προπηλακισμούς όσο και άν είσαι αγανακτισμένος δεν πάς πουθενά.
Εκλογές λοιπόν.Είναι η μόνη ελπίδα. Και η μόνη συζήτηση που αξίζει. Διότι έχει σημασία η "εικόνα" που θα παρουσιάσουν τα κόματα. Τα όποια κόματα.
rs
Σωτήρη, τι ακριβώς εννοείς; Πού διαφωνείς, ποιές είναι οι ενστάσεις σου;
Gasireu, ενημέρωσέ μας εσύ. Δεν το λέω ειρωνικά, εννοώ ο Νοβάλις έδωσε ένα συγκεκριμένο λινκ, αν μπορείς να παραπέμψεις κι εσύ κάπου, θα ήταν χρήσιμο.
Εννοείται ότι αν κάνω λάθος και έχετε δίκιο χαίρομαι που κάνω λάθος.
rs, όσο προφανές είναι -για μένα τουλάχιστον, για άλλους μπορεί και να μην είναι- πως τελικά η οποιαδήποτε απόφαση, η οποιαδήποτε εξέλιξη θα πρέπει να επιβεβαιωθεί και να προκύψει από εκλογές, άλλο τόσο προφανές είναι πως δεν μας είχαν λείψει τόσα χρόνια οι εκλογές και πως παρά την ύπαρξή της η δημοκρατία έπασχε, λιγότερο σε τυπικό και πολύ περισσότερο σε ουσιαστικό επίπεδο. Συνεπώς ναι μεν στο τέλος συμφωνώ πως οι εκλογές θα πρέπει να αποφασίσουν το έτσι ή το αλλιώς, αλλά στο ενδιάμεσο ας αφήσουμε να λειτουργήσουν και οι από κάτω κινήσεις για να δούμε μήπως προκύψει από αυτές κάτι διαφορετικό από όσα ως τώρα ξέραμε.
Ειδικά η πίστη. Η οποία δεν έχει εμφανισθεί. Ακόμα.
Ας πούμε δες τα άρθρα για την πλατεία στο Αριστερό Βήμα. Ούτε ''το παιχνίδι είναι εκ των προτέρων χαμένο, ακριβώς γιατί δεν ήταν εκ των προτέρων -πριν την έξοδο στους δρόμους- κερδισμένο'', ούτε άλλα κλισέ, απλά προσπαθούν και αυτοί να πάρουν μέρος και να κατανοήσουν την κατάσταση, νομίζω!
gasi
Nαι, αλλά αναφέρομαι στην κομμουνιστογενή αριστερά βασικά.
Αγαπητέ κύριε Old Boy
Παίρνω το σοβαρό μου γιατί αυτά που γράφεις με αγγίζουν προσωπικά.
“για ποιό λόγο μεταπολίτευση σήμαινε συντριπτική επικράτηση του δικομματισμού,”
Ξεχνάς ότι το 74 το ΚΚΕ ήταν ακόμα παράνομο; Ξέρεις ότι τότε ακόμα και με τη λέξη αριστερόχειρας ο μισός πληθυσμός έβγαζε σπυράκια; Ξέρεις πόσοι από αυτούς που ψήφισαν Δεξιά και Κέντρο από το 74 μέχρι το 80 φλερτάριζαν ακόμα με τη χούντα και τους ψήφιζαν γιατί είχαν κάποιο χουντικό συγγενή, φίλο, γνωστό σ’ αυτά τα κόμματα για τούς διορίσει ή να τούς δώσει μια δουλίτσα;
“πού χρεοκόπησε μεταπολιτευτικά η αριστερή πρακτική.”
Για πες μου λοιπόν τι δεν έκανα σωστά , που από εκείνη τη γαμημένη Παρασκευή του 73 και μέχρι το τέλος
του 80, στα σπίτια , στους δρόμους, στις πλατείες, στα εργοστάσια , με τον Οδηγητή, τον Ριζοσπάστη, την Εργατική φωνή, την ΚΟΜΕΠ στο χέρι είκοσι ώρες την ημέρα κάθε μέρα ήμουνα δίπλα και συζητούσα με αυτό που εσύ λες λαό και συζητούσα μαζί του για να καταλάβω τι “όντως είναι” και να τον βοηθήσω να αλλάξει μυαλά; Αλλά και μετά, με τον Συνασπισμό , όχι σαν μέλος, σε σπίτια σε πλατείες σε εκδηλώσεις,
τι δεν έκανα πάλι καλά;
“εκείνοι που ξέρουν να τον μανιπουλάρουν”
Ε όχι, διορισμούς και δουλίτσες ναι , δεν μπορούσα να δώσω. Μόνο συζήτηση και ανάλυση είχε το μαγαζί.
“τα οποία δεν προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στον λαό,”
Δηλαδή έπρεπε ο 902 να βάλει fame story και dancing with the stars και η Αυγή ένθετα το ΚΛΙΚ , MAX, DIVA;
“μέχρι να δει το ιδεολογικό φως το αληθινό και να καταλάβει το αληθινό του ταξικό συμφέρον, κάθε εργαζόμενος θα είναι ένας απολιτίκ κουραμπιές.”
…….
“αν στην παρούσα χρονική συγκυρία «εκείνο που όντως είναι» ο λαός, είναι κάτι δυνάμει εύπλαστο, κάτι που έχει μέσα του τη δυνατότητα αλλαγής τρόπου σκέψης, αυτή είναι μια δυνατότητα που δεν μας αφορά,”
Μας αφορά, είναι όμως τόσο πολύπλοκο που είναι δύσκολο να το συζητήσουμε εδώ.
“δεν μας αφορούσε ποτέ η αληθινή δημοκρατία”
Ποια δημοκρατία εννοείς ως αληθινή, την άμεση;
“αφού το προνομιακό μας πεδίο δεν είναι η συζήτηση αλλά η κατήχηση, δεν είναι η αιρετική αμφισβήτηση αλλά η βαθιά θρησκευτική πίστη.”
Νομίζεις ότι με αιρετική αμφισβήτηση και συζήτηση μπορεί να λειτουργήσει πολιτικός οργανισμός;
Και μια διευκρίνηση . Όχι δεν είμαι κομμουνιστής, κεντροαριστερός είμαι.
old, εισαι εντελως φαουλ εδω,
οχι επειδη κατακρινεις τη κομμουνιστογενη αριστερα, αλλα επειδη αποδιδεις απιστευτα πραγματα στη κομμουνιστογενη αριστερα, διχως αυτα να ισχυουν ουτε στο ελαχιστο.
1)Με τη χρησιμοποιηση λεξεων οπως μιαροι και λερωμενοι, προβαινεις στο πρωτο φαουλ.Δεν υπαρχει ουτε ενας κομμουνιστης που θα εκφραζοταν ετσι για τον λαο,
αντιθετως αυτους τους χαρακτηρισμους καποιοι αλλοι τους αποδιδουν συχνα στους αριστερους.
Ξερω τον τροπο που το γραφεις, αλλα οι λεξεις παντα διαδραματιζουν τη σημασια τους.
2)Χρησιμοποιεις αποσπασματα ενος πολυ αξιολογου μεν μπλογκερ, ο οποιος εχει προβλεψει ολα αυτα που γινονται τωρα εδω και χρονια.
Ομως αυτος ο μπλογκερ..δεν ανηκει στη κομμουνιστογενη αριστερα!
Ετσι λοιπον, αποδιδεις λαθος πραγματα στους λαθους ανθρωπους,
κατι σαν κατα λαθος αντικομμουνιστικη προπαγανδα.
Μη παρερμηνευτω, δε σε χρεωνω για κατι τετοιο, αλλωστε ο καθενας μπορει να γουσταρει ελευθερα κατι και να αντιπαθει ελευθερα κατι αλλο.
Απλα, επισημαινω ενα θεμελιωδες λαθος στο ποστ.
ΚΑΜΙΑ κομμουνιστογενης αριστερα δε μιλησε για απολιτικ κουραμπιεδες.
Καμια κομμουνιστογενη αριστερα δεν εκανε τη κριτικη της σε αυτο το επιπεδο, κατηγορωντας ως χολερες, μιαρους, μιασματα κ κουραμπιεδες εκεινους που κατεβαινουν στο Συνταγμα.
Ολα αυτα που της αποδιδεις ειναι εντελως εσφαλμενα.
Να κραξουμε τους κομμουνιστες και τους αριστερους; Ναι, ελευθερα, οσο γουσταρουμε.
Τουλαχιστον να τους κραξουμε με επιχειρηματα κ βασει αυτων που εχουν πει
οχι βασει αυτων που ΔΕΝ εχουν πει.
Να δηλωσω ξανα την εκτιμηση μου στον ακομματιστο κ αδεσμευτο Greek Rider, ανεξαρτητως του αν διαφωνω στους χαρακτηρισμους του εδω,
οποιος διαβαζει το μπλογκ του ξερει για τι γνωστη της Ελληνικης Οικονομιας μιλαμε.
3)Οσον αφορα τη τελευταια σου παραγραφο, οπου μιλας για κατηχηση κλπ,
αυτο ειναι μια γνωμη για την οποια, οι πολλοι φαινεται να συμφωνουν μαζι σου και οι αρκετα λιγοτεροι να διαφωνουν.
Επιτρεψε μου να απαντησω εδω με ενα παραδειγμα.
Εγραψα πριν 7-8 μηνες μια αναρτηση, στην οποια αναφερομουν στην ιδεολογικη μου μεταστροφη.
Αναδημοσιευτηκε απο πολλα μπλογκς, ειναι η πιο πολυδιαβασμενη μου αναρτηση.
Σε ενα απο αυτα τα μπλογκ, ενα κομμουνιστικο,
βρεθηκε καποιος να σχολιασει τα εξης (πανω κατω)
"ΟΙ ΜΙΚΡΟΑΣΤΟΥΛΗΔΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΤΟΥ ΠΙΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ..ΔΕ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΡΟΛΟ ΒΑΡΑΝΕ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΔΙΟΤΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΤΕΡΤΙΠΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ"
Εγω μιλουσα για τη στροφη ενος μικροαστου στον κομμουνισμο κ αυτος ο χαζουλιακας με εκραζε, αντι να χαιρεται!
Υπαρχου λοιπον πολλοι τετοιοι .
Οι οποιοι οχι μονο αυτια δε χαιδευουν, αλλα επειδη εχουν δει πολλα τα ματια τους, ειναι καχυποπτοι, επιφυλακτικοι και αν τους ακουσεις να μιλανε, αναρωτιεσαι για το αν αυτη η μικροψυχια-καχυποψια-σνομπισμος
ανταποκρινεται στην Ιδεα που πρεσβευουν.
Εγω εχω γνωρισει κ απο κοντα ανθρωπους με τους οποιους επικοινωνω εδω και ειναι αξιολογοτατοι.
Προφανως υπαρχουν και πολλοι στη κομμουνιστογενη αριστερα που ειναι μονοχνωτοι, που το μονο που θελουν ειναι να επηρεασουν τη σκεψη σου, διχως οι ιδιοι να ειναι ανοιχτοι σε διαλογο,
μπορει να ειναι εκνευριστικοι, σπασαρχιδες και χιλια δυο.
Αλλα οταν ψαχνεις μια Ιδεα, δε καθεσαι να δεις τι ανθρωπος ειναι αυτος που στην εκφραζει.
Αυτο που πρεπει να σε νοιαζει ειναι η Ιδεα καθαυτη.
Το να κρινεις μιΑ Ιδεα αρνητικα, επειδη καποιοι απο αυτους που την εκφραζουν ειναι σπασαρχιδες,
σημαινει οτι δεν καθεσαι να αναρωτηθεις πραγματικα τι εκφραζει αυτη η Ιδεα,κ
οτι η αρνητικη σου αποψη ειναι παραπανω επιφανειακη απο οτι κριτικη.
Τι με νοιαζει λοιπον εμενα το αν καποιος θελει να με κατηχησει;
Με νοιαζει οτι η Ευρωπαικη Ενωση και το Ευρω στη παρουσα φαση, θελει την οικονομικη εξοντωση των πολλων προς οφελος των λιγων.
Αυτοι οι λιγοι λεγονται καπιταλιστες.
Φωτια κ τσεκουρι λοιπον στους καπιταλιστες, απλα τα πραγματα.
(Καλα, δεν ειναι κ τοσο απλα, αλλα ηδη εγραψα πολλα κ μαλλον καταντησα κ εγω σπασαρχιδης!!)
το ΝΑΡ τι είναι φιλελεύθερο;
gasi
Κάποιος πρέπει να τα πει. Αν δεν ενώσουμε τις φωνές μας θα μας στύψουν.
Περιορίζομαι προς το παρόν να παραδεχθώ ότι όντως μπορεί να έγραψα σε ένα βαθμό μαλακίες και επιφυλάσσομαι να απαντήσω αναλυτικότερα (τουλάχιστον στον Σωτήρη).
Δε καταλαβα old boy την ανάρτηση σου! Ton greek rider τον διαβάζω εδώ και 3 χρόνια και πρόκειται για έναν blogger που έχει πέσει σε πολλά μέσα.
Τα βάζεις λοιπόν μαζί του λέγοντας ότι τα γραφόμενά του επαληθεύουν γιατί χρεοκόπησε η αριστερή πρακτική.
Φαίνεται πως δεν διαβάζεις τον greek rider. Αυτά που λέει δε τα λέει ούτε τα έλεγε κανένας αριστερός.
1) Λέει κανένας αριστερός ότι δεν θα επιστρέψουμε στην "κανονικότητα" του 2007, και ότι το σίγουρο είναι ότι θα φτωχύνουμε?
2) Είχε πει κανένας αριστερός ότι σοσιαλισμός με δανεικά δεν γίνεται? http://greekrider.blogspot.com/2010/04/blog-post_14.html
3) Έχει πει η αριστερά ότι η έξοδος από το ευρώ θα είναι δυσάρεστη? Μονο τελευταία το ΚΚΕ το είπε
4) Πηγαινε να συζητήσεις με έναν ακροδεξιό και να τον πείσεις ότι οι μεταναστες δε φταίνει για τη φτώχεια του..
5) Ναι το κίνημα στις πλατείες έφερε τη δεξια με 10 μόναδες μπροστά. Δε κατάφερε να πείσει το κόσμο για μια εναλλακτική λύση...
6) Δε μπορώ να κρίνω τους συνανθρώπους μου σαν απολίτικους κουραμπιέδες, κάτι τύπους που πιστεύουν ότι θα λυθούν τα προβλήματά μας επειδή έχουμε πολύ πετρέλαιο στο Αιγαίο? Αφού συζητώ μαζί τους και βλέπω το μέγεθος της βλακείας τους και του φανατισμού τους (Να φύγει ο ΓΑΠ να έρθει ο Σαμαράς, το ίδιο πιστεύεις και εσύ?)
7)Ναι ρε να καθήσουν να διαβάζουν όλοι από Μαρξ μέχρι Σμιθ, να διαβάσουν ιστορία , να διαβάζουν για τις διάφορες θρησκείες , να διαβάσουν εσένα και τον greek rider και όχι να κάθονται στο καναπέ τους και να βλέπουν fame story , και να παρασύρονται από τον Σπίθα που θέλει να φυσήξουμε για να φύγει ο ΓΑΠ και να έρθουν ο Σαμαράς και οι άντρακλες σύμβουλοί του (Φαήλος Κρανιδιώτης). Ναι ρε γιατί δε φταίνε μόνο οι πολιτικοί που τους μουτζώνουν όλοι οργισμένοι επειδή τώρα δεν μπορούν να τους προσφέρουν το καταναλωτικό όνειρο που τους προσέφεραν παλαιά. Ναι ρε θα ζήσουμε σε περισσότερη φτώχεια γιατί έτσι είναι το σύστημα (δε θα πω καπιταλιστικό γιατί δεν είμαι κομμουνιστής). Ναι ρε γιατί και να φύγει το μνημόνιο πάλι θα ζήσουμε στη φτώχεια και είναι θέμα κοινωνικού συμβολαίου να είναι κοινωνική δίκαιη αυτή η φτώχεια.
Συνεπώς άδικα κατηγορείς τον greek rider αριστερή πρακτική. Και όπως έγραψε στο σχόλιό του "Ποιος ξέρει....ίσως αυτή η επανάσταση να γίνει από τους δεξιούς, δεν θα θέλω όμως να είμαι εδώ όταν συμβεί αυτό. "
Γιάννης
Κατ' αρχάς μια αντίπραξη στον Νοβάλις από τον ίδιο Ρίζο:
«Οσο, επομένως, η «αγανάκτηση» είναι «αυθόρμητη», έχει καλώς. Αλλά γιατί σπεύδουν να θωπεύσουν το «αυθόρμητο» και να το αντιπαραβάλουν με το «συνειδητό»; Γιατί επαινούν τον «αγανακτισμένο», αλλά πετροβολούν τον «συνειδητοποιημένο»; Γιατί κολακεύουν τον «αγανακτισμένο», αλλά συκοφαντούν τον «οργανωμένο»; Και γιατί δεν πρέπει ο «αγανακτισμένος» να εκδηλώνει την αγανάκτησή του «οργανωμένα»;
*
Διότι μάλλον έχουν αντιληφθεί περίφημα την ακρίβεια της διαπίστωσης του Λένιν:
«...το "αυθόρμητο στοιχείο" δεν αποτελεί στην ουσία τίποτε άλλο παρά εμβρυακή μορφή του συνειδητού». Χωρίς την ανάπτυξη του συνειδητού, όμως, τα αυθόρμητα ξεσπάσματα δε θα γίνουν ποτέ τίποτα «περισσότερο (από) ξεσπάσματα απόγνωσης κι εκδίκησης παρά αγώνας»(Λένιν, «Τι να κάνουμε;», σελ. 30, «Σύγχρονη Εποχή»).
Σήμερα, συνεπώς, αφού οι υπεύθυνοι των λαϊκών δεινών δεν μπορούν να αποτρέψουν την «αγανάκτηση», δίνουν όλο το βάρος τους ώστε να σκοτώσουν το «έμβρυο» του μετασχηματισμού της αγανάκτησης σε συνειδητή οργάνωση και σε συντονισμένη πάλη ενάντια σε όσους και σε όσα προκαλούν την αγανάκτηση.
«Μείνετε... αυθορμήτως αγανακτισμένοι», συνιστούν στην πλατεία οι «φίλοι των αγανακτισμένων». Και επιμένουν: «Κρατήστε την αγανάκτησή σας μακριά από κάθε οργάνωση». Πασχίζουν να κρατήσουν μακριά την αγανάκτηση ή ακόμα και να την στρέψουν ενάντια στο οργανωμένο εργατικό - λαϊκό κίνημα.
Λογικό: Οσο ο «αυθορμήτως αγανακτισμένος» διατηρείται σε κατάσταση «ανοργάνωτου αυθορμητισμού», τόσο μειώνονται και οι κίνδυνοι να μετατραπεί
σε «συνειδητοποιημένο»,
σε «χειραφετημένο»,
σε «αποφασισμένο»,
σε «εξεγερμένο» και
σε «επαναστατημένο»».
Νίκος Μπογιόπουλος
http://www.rizospastis.gr/columnPage.do?publDate=31/5/2011&columnId=1821
Στα του Greek Rider και τη σύνδεσή του με την κομμουνιστογενή αριστερά mea culpa.
«Με τη χρησιμοποιηση λεξεων οπως μιαροι και λερωμενοι, προβαινεις στο πρωτο φαουλ.Δεν υπαρχει ουτε ενας κομμουνιστης που θα εκφραζοταν ετσι για τον λαο,
αντιθετως αυτους τους χαρακτηρισμους καποιοι αλλοι τους αποδιδουν συχνα στους αριστερους».
Εντάξει, νομίζω πως η εξιδανίκευση είναι κακός σύμβουλος και θολώνει την κρίση.
«Αλλα οταν ψαχνεις μια Ιδεα, δε καθεσαι να δεις τι ανθρωπος ειναι αυτος που στην εκφραζει.
Αυτο που πρεπει να σε νοιαζει ειναι η Ιδεα καθαυτη.
Το να κρινεις μιΑ Ιδεα αρνητικα, επειδη καποιοι απο αυτους που την εκφραζουν ειναι σπασαρχιδες,
σημαινει οτι δεν καθεσαι να αναρωτηθεις πραγματικα τι εκφραζει αυτη η Ιδεα,κ
οτι η αρνητικη σου αποψη ειναι παραπανω επιφανειακη απο οτι κριτικη».
Το ευτύχημα και το δυστύχημα όμως είναι ότι οι «Ι»δέες δεν εφαρμόζονται από μόνες τους. Από ανθρώπους εφαρμόζονται. Οπότε το πώς λειτουργούν οι πιθανοί ερμηνευτές τους είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολεί.
Σωτήρη, το σχόλιό σου είναι τόσο βιωματικό που και να διαφωνούσα θα με αποστόμωνε το ήθος του και το παράπονό του. Αλλά όπως το θέτεις, όχι, δεν διαφωνώ καν.
η ΟΥΣΙΑ είναι πως οι πλατείες στο "τί θέλω" είναι πιο πισω ακόμη και απο τις (εξίσου) μαζικές απεργίες.
Είναι χιλιόμετρα πίσω στο περιεχόμενο κ στη ποιοτητα (αλλα και στη μαζικότητα) απο την εξέγερση του 08.
δεν είναι λοιπον οτι δεν πας. πας κ βοηθάς.
αλλα οτι ξεκινάμε με οπισθεν δεν το βλέπεις;
παρεπιμπτόντως (θελω να) είμαι κομμουνιστής.
Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο. Είμαι 35 χρονών και από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ακούω από τα όργανα του ΚΚΕ για λαϊκούς αγώνες και μάχες στο δρόμο και την πρώτη φορά που πάει να γίνει κάτι πραγματικά λαϊκο σε αυτή τη χώρα τα ίδια αυτά όργανα το αποδοκιμάζουν σαν "μόδα" και το σνομπάρουν. Μάλλον όταν λένε λαό εννοούν κόμμα και δεν είμαι διατεθιμένος να το δεχτώ.
"Εντάξει, νομίζω πως η εξιδανίκευση είναι κακός σύμβουλος και θολώνει την κρίση. "
Χαρακτηριζεις εξιδανικευση των κομμουνιστων το οτι θεωρω πως τις συγκεκριμενες λεξεις-ιδιοτητες ("λερωμενοι" "μιαροι" ),δε θα τις απεδιδαν ποτε σε κανεναν;
Μου φαινεται απιστευτο, λες και μιλαω σε αλλον κ οχι σε σενα.
Δεν ειναι κομμουνιστικη φρασεολογια αυτη, πως να στο πω; Ο καθενας που εχει διαβασει μιση φορα εφημεριδα στη ζωη του, που εχει παει σε μιση συγκεντρωση, που εχει μιλησει με 2(οχι παραπανω) πολιτικοποιημενους ανθρωπους,
το καταλαβαινει.
Αυτη ειναι ακροδεξια φρασεολογια, απαγορευεται ενας κομμουνιστης να σκεφτεται ετσι, αν σκεφτεται ετσι, δεν ειναι κομμουνιστης, ειναι ακροδεξιος που νομιζει οτι ειναι κομμουνιστης.
Καμια εξιδανικευση, απλα διορθωση εκανα.Θα εξιδανικευα αν ελεγα οτι οι κομμουνιστες ειναι οι μονοι ιδεολογοι σε αυτον τον τοπο, οτι ειναι ανοιχτοι να σε ακουσουν, οτι δεν ειναι σκληροπυρηνικοι και δογματικοι, οτι εχουν σε ολα δικιο,
οτι δερνουν σα τον Τσακ Νορις κ οτι εχουν ολοι το μυαλο του Μαρξ.
Θα εξιδανικευα αν ελεγα οτι ο κομμουνισμος ειναι μια θεωρια που εχει πετυχει οπου κ αν εχει εφαρμοστει.
Θα εξιδανικευα αν ελεγα οτι οι κομμουνιστες αγαπανε ολοι τον λαο και οτι δεν υπαρχουν ουτε καιροσκοποι, ουτε ψευτοεπαναστατες, ουτε απατεωνες, ουτε δημαγωγοι αναμεσα τους.
Ελα ομως, που τιποτα απο τα παραπανω δεν ειπα.Μαλλον, τα ακριβως αντιθετα εχω γραψει κατα καιρους.
Για την εξιδανικευση λοιπον, θεωρω οτι κανεις λαθος. Για τη θολωμενη μου κριση, μπορει κ να εχεις δικιο, κριση ειναι αυτη, θολωνει κ ξεθολωνει ακαταπαυστα.
Οσο για τις Ιδεες και τους φορεις των ιδεων, σιγουρα αν βλεπουμε συνολικα τους φορεις μιας συγκεκριμενης Ιδεας ως απαραδεκτους, δεν υπαρχει λογος να ψαχτουμε με αυτη την Ιδεα.
Αυτο ισως που πρεπει να ψαχτουμε ειναι μηπως εχουμε εκπαιδευτει απο τα παιδικα μας χρονια στο να τους βλεπουμε ως απαραδεκτους.
Μηπως δηλαδη η "πλυση εγκεφαλου" και η "κατηχηση"
που τους κατηγορουμε,
εχει γινει πρωτα απο καποιους αλλους στο δικο μας μυαλο
κ εμεις νομιζουμε οτι σκεφτομαστε αδεσμευτα κ αυτονομα..
“Δεν ειναι κομμουνιστικη φρασεολογια αυτη, πως να στο πω;”
Μη κόβεις το κεφάλι σου γι αυτό cellin , θα το χάσεις.
Σωτηρη, το ξεκαθαρισα, πιθανως να χρησιμοποιειται αυτη η φρασεολογια, αλλα αυτος που τη χρησιμοποιει, αλλη πολιτικη ταυτοτητα εχει
και αλλη νομιζει οτι εχει.
Αντί να φιλολογούμε θα πρότεινα τα εξής πολύ απλά και κατανοητά:
1) επαναδιαπραγμάτευση
2) επιμήκυνση με επιτόκιο Γερμανίας
3) επαναπατρισμός κεφαλαίων
4) επανεκκίνηση της αναπτυξιακής προσπάθειας
5) εξυγίανση του δημοσιoνομικού
6) εκποίηση της μη κερδοφόρας δημόσιας περιουσίας
7) πάταξη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ της φοροδιαφυγής
ΔΕΝ αγγίζουμε μισθούς/συντάξεις.
ΤΙΜΩΡΟΥΜΕ τους ενόχους.
Ουτοπία ; Μπορεί. Αλλά τουλάχιστο είναι μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση.
Ξενούδης
http://xenoudis.blogspot.com
http://www.aformi.gr/2011/06/%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B5%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84/
"Μια παρέμβαση για τα γεγονότα της πλατείας Συντάγματος"
Noμίζω πως το άνωθεν είναι μια πιο αντιπροσωπευτική κομμουνιστογενή{sic!} άπψης της σύγχρονης εποχής...
Δημοσίευση σχολίου
<< Home