Πέμπτη, Αυγούστου 12, 2010

Να μας φυλάει

Εγκλήματα πολέμου, εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, υπερπολυτελείς, υπερχρονοβόρες και με όλους τους δικονομικούς τύπους δίκες ελάχιστων ατόμων, για υποθέσεις που αφορούν ποταμούς πολέμων και ωκεανούς νεκρών,
ιδού η πρώτη υποκρισία, ιδού η πρώτη ύβρις, ιδού η επίφαση του νομικού πολιτισμού πάνω στην πλήρη αδιαφορία (εκεί που δεν υπάρχει και κερδοσκοπική υποκίνηση εμπόρων όπλων) για σφαγές στις οποίες καταλύεται κάθε έννοια νόμου και πολιτισμού.
Σαν να λέμε σφαχτείτε όσο θέλετε στον κόσμο σας, εδώ στον δικό μας θα απονείμουμε τη δικαιοσύνη κυριλέ, θα μας πάρει μερικά χρόνια για να αποφανθούμε αν ο άλφα ηγέτης ή ο βήτα στρατηγός είναι ένοχος.
Εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας που διαπράττουν μόνο Αφρικανοί, Ιρακινοί και Σερβοβόσνιοι, αφού αν κάνει κανείς καμιά μήνυση κατά του Μπλερ είναι και γραφικός, είναι και χαχαχούχας, αφού οι Αγγλοσάξωνες ηγέτες δεν διαπράττουν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, αλλά εξ ορισμού διεξάγουν πολέμους υπέρ της ανθρωπότητας, της δημοκρατίας, της ανοικτής κοινωνίας και της ελεύθερης αγοράς, χρησιμοποιώντας μάλιστα ολοένα και ανθρωπιστικότερα όπλα.
Εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και οι δίκες τους που διεξάγονται μακριά από το ενδιαφέρον του κόσμου, μέχρι να μπει στην ατζέντα το γκλάμουρ, το κουτσομπολιό, το λάιφ στάιλ, μέχρι να έρθει στη σκηνή η Ναόμι και αμέσως μετά η Νέμεσή της, η Μία Φάροου, που το γεγονός πως αντικειμενικά καλά έκανε και είπε την αλήθεια, κάθε άλλο πρέπει να μας αποσπά την προσοχή από το ότι μερικές φορές έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε το αντικειμενικά σωστό όντας υποκειμενικά κάκοι, ότι μερικές φορές δηλαδή μας δίνεται η ευκαιρία να κάνουμε το καλό με τις χειρότερες των προθέσεων.
Ο Θεός να μας φυλάει από τις Μίες Φάροου αυτής της γης
και τα δικαστήρια στα οποία μας στήνουν
ή τα δικαστήρια στα οποία περιμένουν καρτερικά να κληθούν,
ώστε στεγνά να μας δώσουν,
στο όνομα, πάντα, κάποιας υψηλής ηθικής αξίας.
Ο Δυτικός Πολιτισμός εικόνα σου είναι, Μία Φάροου, και σου μοιάζει.

28 Comments:

At 8/12/2010 09:18:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Kλαπ, κλαπ...μπράβο, Μία.
Μπράβο.
Μεγάλη η προσφορά της στην καταπολέμηση κατά των εγκλημάτων πολέμου.

Γνήσιος καθωσπρεπισμός, πασπαλισμένος με το απαραίτητο υποκριτικό της ταλέντο.

Το "american beauty", τόχει υπόψη της;

 
At 8/12/2010 10:02:00 μ.μ., Blogger jomarch said...

ειμαι διακοπές και έχω έλλιπή ενημέρωση, είναι πολύ να ζητήσω κάποιο λινκ για να καταλάβω το πόστ; τι έκανε η Μία;

 
At 8/12/2010 10:56:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Και έτσι ο Δυτικός Πολιτισμός, με τα επιτεύγματά του, ισοπεδώνεται, επειδή δεν μπορεί να πιάσει την τελειότητα των ιδεωδών, που ο ίδιος εφηύρε και ανέπτυξε. Τιμή και δόξα στους αδικοχαμένους και ελεύθερους εγκλημάτων Κινέζικο, Μουσουλμανικό, Ινδικό, Ινδιανικό, Ιαπωνέζικο Πολιτισμό.

 
At 8/13/2010 12:02:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Jomarch, η αφορμή είναι αυτή: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=4588564.
Αλλά θα ήταν ψέμμα να πω ότι είναι και η αιτία. Μου τη δίνει χρόνια η Μία ;)

 
At 8/13/2010 12:10:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Σπίθα, σίγουρα θα έχει υπόψη της το «Ηusbands and Wives», την τελευταία ταινία της με τον Γούντι Άλεν, λίγο πριν τα χωρίσματά τους ;)
ΑΦ, είτε με οικονομικό σύστημα τα βάζω, είτε με τη λειτουργία των ΜΜΕ, είτε με έναν πολιτισμό, θα μου αντιγυρίσεις ότι οι εναλλακτικές τους είναι πιθανότατα το ίδιο κακές ή χειρότερες. Αλλά και έτσι να είναι -όταν είναι έτσι εν πάση περιπτώσει- αυτό δεν σημαίνει ότι κρίνω κάτι για να επαινέσω σιωπηρά και εξ αντιδιαστολής κάτι άλλο. Σημαίνει ότι το κρίνω για αυτό που είναι.

 
At 8/13/2010 12:29:00 π.μ., Blogger celin said...

Δε ξερω ακριβως τι εχει παιχτει με τη Φαροου,αλλα για να ειναι παντρεμενη με τον μισανθρωπο Αλεν,ευνοητο ειναι οτι δε πρεπει να ειναι κ αυτη καμια καλοψυχη!

 
At 8/13/2010 12:41:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Kάτω τα χέρια από τον Γούντι ;)

 
At 8/13/2010 01:00:00 π.μ., Anonymous arkoudos said...

Ρε συ Old Boy, κάπου δεν σε πιάνω.

Ούτε η Μία Φάρροου έκανε τον αρχίδα αυτό που είναι, ούτε η Ναόμι.

Εγινε πλούσιος πουλώντας τα διαμάντια του λέει το άρθρο. Σε ποιους τα πούλησε; Σε μένα και σε σένα. Στην κότα των φιλανθρωπικών γκαλά που χέστηκε (και εσυ μάλλον, και εγώ το ίδιο ίσως) αν αυτός που μάζεψε το διαμάντι έχει χέρι να χαϊδέψει το παιδί του.

Οι κυβερνήσεις που το δούναι και λαβείν τους ήταν δούνε χέρια και ζωές σκλάβων και λαβείν τα καλούδια του αιματοσταγμένου αρχιδιού.

Η Μία (Φάρροου) δεν τον έκανε αυτό που έγινε. Οι Όλοι εμείς οι υπόλοιποι τον κάναμε.

 
At 8/13/2010 01:14:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Kαλά, δεν είμαι σίγουρος ότι εσύ κι εγώ κι ο πολύς ο κόσμος αγοράζουμε διαμάντια κάθε τρεις και λίγο, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα, αφού δεν θέλω να πω στο ποστ ότι η Μία Φάροου -η ίδια ή ως σύμβολο- έχει κάποια ευθύνη. Εκείνο που θέλω να πω στο σκέλος του ποστ που μιλάει για τη Μία Φάροου -και το λέω θολά και μπερδεμένα, το ομολογώ- είναι ότι προσωποποιεί στα μάτια μου ένα είδος «θεσμικής μέγαιρας», ενός ανθρώπου που του επιτρέπεται να είναι υποκριτής και φαρισαίος και ηθικολόγος και κατήγορος και οσιομάρτυς και θύμα και όλα μαζί, επειδή επιλέγει να παίζει με τους κανόνες του παιχνιδιού και να τους χρησιμοποιεί προς όφελός του. Και επειδή ούτε τώρα το ξεμπέρδεψα ιδιαίτερα, για να κάνω τα πράγματα ακόμη πιο μπερδεμένα, να προσθέσω ότι αυτή μου η αντιπάθεια για τη Φάροου είναι σε μεγάλο βαθμό προϊόν διαίσθησης και όχι εξαντλητικής μελέτης του χαρακτήρα της.

 
At 8/13/2010 01:15:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η Μία,ουδέποτε, διαχώρισε την προσωπική της ζωή, από τους ρόλους που υποδυόταν.
Με αλληλοσυγκρουόμενες επιθυμίες, που ουδέποτε κατάφερε να συμφιλιώσει.
Από το να γίνει καλόγρια στο γάμο με τον Φρανκ Σινάτρα, "παιδί των λουλουδιών" ..και άρες μάρες,
Πορεύεται με στόχο την επικαιρότητα και τις ιδιοτροπίες της.

Ο Γούντι, είναι ιδιοφυϊα, αν μη τι άλλο.
Μην μπλέκουμε ανόμοια είδη.

Το αντίθετο από την "Γυναίκα καίγεται" του Βαν Άκερεν.

Κακομαθημένο κορίτσι που δεν κατάφερε να ωριμάσει και τώρα έγινε αθλήτρια στο βόλλευ.:)
Καρφώνει καλά!

 
At 8/13/2010 01:23:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

" επιλέγει να παίζει με τους κανόνες του παιχνιδιού και να τους χρησιμοποιεί προς όφελός του."

Αυτό ακριβώς, old boy.
Μα το θέμα δεν είναι η πολιτική της θέση, και δεν αναφέρομαι, σ'αυτήν, γιατί δεν χωρά στην ενέργεια της.

Πάντως έχεις καλή διαίσθηση:)

 
At 8/13/2010 11:15:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

αυτός ο αχτένιστος και αμακιγιάριστος και άνευ μπότοξ ακτιβισμός στο στομάχι μου κάθεται, πιό πολύ κι απο το αν κατάπινα όλα τα διαμάντια της Λιζ Τέιλορ μαζί..

είμαι εντός θέματος ;

Κ.Κ.Μ.

 
At 8/13/2010 11:37:00 π.μ., Anonymous Μεγάλος Βεζύρης said...

" Πάντως έχεις καλή διαίσθηση:) "

Ο,τι κι αν είναι, διαίσθηση η προκατάληψη, τη συμμερίζομαι απολύτως. Το μονο που διερωτώμαι είναι αν επιλέγει να παίζει με τούς κανόνες στους οποίους αναφέρεσαι Old Boy, η αν της βγαίνει φυσικά. Νομίζω ότι είναι ειλικρινής υποκρίτρια. Συνοψίζει επιτυχώς και αβίαστα τις εύκολες ηθικές ανωτερότητες της χώρας της και της εποχής. Όπως σου προκαλεί αντανακλαστική δυσφορία και δυσπιστία, έτσι πείθει, καθησυχάζει και προσανατολίζει πολλούς άλλους - εξίσου αντανακλαστικά. Είναι όντως, μαζί με τη Ναόμι στην άλλη όψη, εικόνα του Δυτικού πολιτισμού (εγω λεω - της μαζικής εκδοχής του - με τις συνεπαγόμενες εκπτώσεις). Όσο για την υποκρισία (και) μέσα στον πολιτισμό αυτό, και μια που αναφέρθηκες στούς πολέμους της Δύσης, εγώ γυρνάω συνεχώς σ'αυτό το South Park - http://www.videosurf.com/video/south-park-i%27m-a-little-bit-country-10791332. Δεν ξερω τι βάθος έχει η ανάλυση, αλλά έχει χάρη και μου φτάνει. Απο το 17.00 ως το 18.10 η απαντηση στο ερώτημα "Τι θέση θα έπαιρναν οι Πατέρες του Αμερικανικού Έθνους για τον πόλεμο στο Ιράκ"?

 
At 8/13/2010 12:00:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Oldboy, αφενός είναι ελαφρώς ισοπεδωτικό αυτό που μου προσάπτεις (ειδικά με τα ΜΜΕ δεν ήμουν αυτός που ξεκίνησε τις οποιεσδήποτε συγκρίσεις) αφετέρου όταν παρουσιάζω τις εναλλακτικές δεν το κάνω για να πω ορίστε διαλέχτε, αλλά για να δείξω ότι η σημερινή γενική πολιτισμο-πολιτικο-οικονομική κατάσταση έχει προκύψει μέσω μιας μεγάλης, ιστορικού βάθους επιλογή, και όχι μέσω μιας μεγάλης επιβολής (όπως θα ίσχυε για παράδειγμα αν κέρδιζε κανάς Χίτλερ). Το οποίο σημαίνει ότι παρόλες τις αδικίες στις οποίες στεκόμαστε μάρτυρες (και που τις θεωρούμε αδικίες λόγω του αξιακού κώδικα που καθιέρωσε ο Δυτικός Πολιτισμός) και όντως οφείλουμε να αντιδρούμε, ζούμε μέσα σε μια καλή εκδοχή των πιθανών ιστοριών.
Άρα σε αυτό που αντιδρώ δεν είναι η θεματολογία του άρθρου σου και ο ρόλος της Μία, αλλά η απόλυτη ισοπέδωση.

 
At 8/13/2010 04:21:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

AΦ, η απάντησή μου μου βγήκε πολύ πιο απότομη και πειραγμένη από ό,τι σκόπευα. Οπότε ζητώ συγγνώμη. Επί της ουσίας τώρα, ναι, πιθανώς και να ζούμε σε μια «καλή εκδοχή των πιθανών ιστοριών», αλλά αφενός ακόμα και έτσι δεν παύει να έχει χίλια μύρια κακά και αφετέρου είναι εντελώς ανισομερώς καλή.

 
At 8/13/2010 04:49:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

KKM, εντός θέματος σίγουρα, απλά προσωπικά δεν θα το εστίαζα στην έλλειψη μακιγιάζ και μπότοξ. Μάλιστα αν σκεφτώ σε αντιδιαστολή το παράδειγμα της Αγίας Μαριάννας της Ελπιδοφέρουσας και Ουνεσκοκρατούσας, τότε μάλλον περισσότερο με πειράζουν τα μπότοξ και οι γενικές αναστηλώσεις.
Μεγάλε Βεζύρη, ναι, ίσως να της βγαίνει φυσικά. Όπως μου είπε και ένας φίλος -και συμφωνώ- είναι ο ορισμός του «self righteous» ατόμου.

 
At 8/13/2010 05:32:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Oldboy, δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα με τις απότομες απαντήσεις, όταν είναι εύλογες, απλά προς στιγμή φοβήθηκα (μέσα στην όλη υπερπληροφόρηση μπερδεμένη με την επιθετικότητα που δέχεσαι) ότι έχει παρεξηγηθεί το ύφος και ο σκοπός της μέχρι τώρα συμμετοχής μου στο blog, οπότε η απάντησή σου με χαροποιεί πάρα πολύ.
Τώρα τα πράγματα ακόμα και στο εννοιολογικό τους επίπεδο, η αλήθεια είναι ότι είναι εξαιρετικά μπερδεμένα. Οι Σερβοβόσνιοι δεν είναι τμήμα του Δυτικού Πολτισμού και μάλιστα περισσότερο από τους Μουσουλμάνους Βόσνιους; Για τη δυστυχία και τη φτώχια ενός μεγάλου τμήματος του κόσμου φταίει ο Δυτικός Πολιτισμός; Αν δεν υπήρχε αυτός, αλλά ένας άλλος στη θέση του, βάση ποιας λογικής συμπεραίνουμε ότι θα ζούσαν καλύτερα; Και γιατί στα περισσότερα από αυτά τα τμήματα του κόσμου, οι μεγάλες πλειοψηφίες είναι υπέρ της δυτικοποίησής τους, για διαφορετικό λόγο από το ότι αναγνωρίζουν στον Δυτικό Πολιτισμό, χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν καλύτερους όρους ζωής για τους ίδιους;
Το τι πρέπει να αποδωθεί καλό ή κακό, στον Δυτικό Πολιτισμό, οπωσδήποτε λοιπόν είναι εξαιρετικά σύνθετο και παρακινδυνευμένο. Σαν παράδειγμα μπορώ να αναφέρω το σχόλιο του Μεγάλου Βεζύρη, που από τη μία αποδίδει εκπτώσεις στην μαζική εκδοχή του Δυτικού Πολιτισμού και από την άλλη παραπέμπει στο υπέροχο South Park το οποίο είναι ακριβώς αυτό!

 
At 8/14/2010 12:43:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Σε μερικές από τις ερωτήσεις που κάνω απαντώ με άλλες ερωτήσεις εδώ:
http://old-boy.blogspot.com/2006/12/blog-post_116595078059806644.html.
Οπότε ναι, δεν υποστηρίζω ότι φταίει ο δυτικός κόσμος που δεν αλλάζει η κατάσταση στον τρίτο κόσμο. Ωστόσο συχνά πυκνά εκμεταλλεύεται τη δυστυχία του για να κάνει τη δική του δουλειά. Ένα μέρος του τουλάχιστον. Και το υπόλοιπο έχει τύψεις και ενοχές και διαμαρτύρεται, κατά το σχήμα του South Park που υπέδειξε ο Μεγάλος Βεζύρης.

 
At 8/14/2010 10:43:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Μνημειώδες έργο που προσπαθεί να δώσει απαντήσεις, και κατά την άποψή μου το κάνει, στο φαινόμενο της ιστορικής ανισότητας μεταξύ των ηπείρων είναι το Guns, Germs and Steel του Jared Diamond. Η κυριότερη αιτία για την ανισότητα δεν είναι ούτε φυλετική (που δεν υφίσταται καν σαν αιτία) ούτε πολιτισμική, αλλά οι γεωγραφικές συνθήκες με την ευρεία έννοια.

http://en.wikipedia.org/wiki/Guns,_Germs,_and_Steel

Επειδή το βιβλίο απαιτεί χρόνο και ορισμένες φορές μπαίνει σε μη ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες μπορεί κανείς να αναζητήσει και το ντοκυμαντέρ

http://www.imdb.com/title/tt0475043/

Αυτά σε ιστορικό βάθος. Σε σχέση με την σημερινή κατάσταση, αναμφισβήτητα οι λόγοι είναι κυρίως πολιτικοί.

 
At 8/14/2010 10:50:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Και κάτι άσχετο

Oldboy ζούμε, την κριτική για το Inception να δούμε

 
At 8/15/2010 01:19:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

θενκς για τα λινκς, φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα.
Όσο για το Ιnception κι εγώ ζω για να το δω :) Χρόνια έχει να μου τύχει να προσμένω τόσο πολύ μια ταινία :)

 
At 8/15/2010 04:03:00 π.μ., Anonymous CrippleHorse said...

Μήπως με το να λέμε ότι μπορεί γενικά να μη φταίει ο δυτικός κόσμος για την κατάσταση στον τρίτο, ούτε καν ότι μπορεί να πρόκειται για κάτι που άλλοτε ισχύει και άλλοτε όχι, υπεραπλοποιούμε κάποια πράγματα;
Στο συγκεκριμένο ζήτημα πχ, μιλάμε για έναν τύπο που ορισμένες εξέχουσες προσωπικότητες γεωπολιτικής κλίμακας (και μερικές που θεωρούνται γελοίες ακόμα και σ'αυτούς τους κύκλους της συντηρητικής δεξιάς, βλέπε Pat Robertson) ήταν πολύ χαρούμενες να κάνουν μπίζνες μαζί του. Τι θα ήταν ο Τέιλορ χωρίς τις προοπτικές να εξάγει τα διαμάντια, χωρίς τη στήριξη αυτών που τον έβγαλαν από αμερικανική φυλακή κλπ; Πόσο θα έμενε στην εξουσία πχ ένας Μομπούτου που επειδή εξαντλούσε την αντιαποικιοκρατία του σε βερμπαλισμούς, οι ηγέτες της δύσης αντί να τον απομονώσουν σκέφτηκαν "να ένας καλός τύπος για να συνεργαστούμε μακροχρόνια";
Και αυτό είναι μόνο η επιφάνεια. Η δύση διαχρονικά γαμάει την αφρική και την περιγελά κι από πάνω λέγοντας ότι τα χάλια της οφείλονται στό ότι οι λαοί της δεν είναι έτοιμοι για δημοκρατία όπως οι δικοί της. Αυτό λένε οι περισσότεροι ευρωπαίοι όταν μιλάνε για τέτοια θέματα. Αν τους διευκολύνει να βλέπουν σχετικές ειδήσεις, να λένε "τι φρικτό" και μετά από 30 δευτερόλεπτα να το ξεχνάνε, πάει να πει και ότι είναι αλήθεια. Εγώ θα λεγα ότι ένα μέρος του κόσμου μας είναι άμεσα η αιτία της δυστυχίας του "τρίτου κόσμου" και οι περισσότεροι βολεύονται με την άγνοιά τους σχετικά μ'αυτή την πραγματικότητα (δεν υποννοώ εσένα). Δε με παίρνει να το αναλύσω, παρά μόνο να επιχειρηματολογήσω με παραδείγματα εδώ πέρα. Απλά είναι εύκολο να ξεφύγουμε από την ουσία όταν ερμηνεύουμε το πρόβλημα κυρίως με όρους πολιτισμικής επιρροής που ασκεί ο λεγόμενος δυτικός κόσμος αντί να εστιάζουμε στη στρατιωτική/οικονομική/πολιτική ηγεμονία που συνοδεύει τέτοιου είδους ζυμώαεις.

Πάντως, αν και ομολογουμένως μόνο γύρω από το αν πήρε διαμάντια η Ναόμι θα μαζεύονταν δημοσιογράφοι στη δίκη του Τέιλορ, δυσκολεύομαι να τους κατηγορήσω όταν το ίδιο δικαστήριο κάνει λες και ανακάλυψε την ουσία της δίκης σε αυτό το ζήτημα. Ακόμα και σε σχέση με αυτό, πολύ περισσότερο από το τι είδους παρτίδες είχε μαζί του η Ναόμι, θα αναρωτιόμουν τι δουλειά είχε ο χασάπης της Λιβερίας να είναι καλεσμένος του Μαντέλα, αλλά καταλαβαίνω ότι δεν πρόλαβαν όλοι το Μομπούτου για να βγάλουν φωτογραφία μαζί του να την έχουν στο γραφείο τους.

Πολύ καλό το gums, germs and steel που προτείνει ο Μετριοπαθής Ταλιμπάν πάντως.

 
At 8/15/2010 10:27:00 π.μ., Blogger dudu said...

Με (μακρά - Αύγουστος...) καθυστέρηση, Μετριοπαθή Ταλιμπάν (πρώην ΑΦ), σωστή βέβαια η επισήμανση πως αποδίδω εκπτώσεις στη μαζική κουλτούρα και ταυτόχρονα προστρέχω σ'αυτήν. Οι κοινές αναφορές όλων μας αναγκαστικά αντλούνται απο εκεί. Χρειάζεται να το διατυπώσω ξανά. Με μια κουβέντα - το κοινό του South Park και το κοινό της Μία Φάροου δεν τέμνονται. (Δε θα της συγχωρήσουμε ποτέ αυτό που έκανε στο Γούντυ, είναι φανερό...;-) Καίρια, το South Park ειναι μαζικό, αλλά καταφανώς μειοψηφικό. (Το τέλος του επεισοδίου, άλλωστε, με την ευτυχισμένη εορταστική συμφωνία φιλοπόλεμων και ειρηνιστών κλείνει με ο Σταν να λέει "I hate this town"). Παρά την συγκλονιστική ποιότητα του εκδόχου, η ευφυία και η ειρωνία του έχουν αναγκαστικά σχετικά στενά όρια στην απήχηση τους. Το μελό της Μία Φάροου και οι διάφορες εκδοχές του έχει πολύ ευρύτερα. Η απήχηση του είναι μαζική και επιπλέον πλειοψηφική, γιατί είναι συναισθηματικό και επιτρέπει στο κοινό του εύκολες και χωρίς ενδοιασμούς αγάπες και μίση. Αυτή είναι η έκπτωση στην οποία αναφέρομαι. Και δεν είναι βέβαια ίδιον του Δυτικού πολιτισμού - απλώς η συγκεκριμένη εκδοχή με τις ιδιορρυθμίες της μορφής της ανθίζει τώρα, στον κήπο μας.

 
At 8/15/2010 10:29:00 π.μ., Blogger dudu said...

PS- dudu = Μεγάλος Βεζύρης...

 
At 8/15/2010 01:01:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

CrippleHorse, συμφωνώ ότι διαχρονικά έχουν γίνει εγκλήματα της Δύσης απέναντι στον Τρίτο Κόσμο και την Αφρική. Και βεβαίως ότι στον περιορισμένο χρόνο και με βάση τίς περιορισμένες γνώσεις μας δεν μπορούμε να είμαστε κάτι διαφορετικό από υπεραπλουστευτικοί και περιπτωσιολόγοι. Διαφωνώ στο ότι θεωρούμε γενικώς, αορίστως και υποκριτικά στη Δύση ότι οι λαοί τους δεν είναι έτοιμοι για τη δημοκρατία και "φταίνε" οι ίδιοι για την δυστυχία τους. Μια καλή αναφορά για τις πιθανές αιτίες της φτώχια στην Αφρική βρήκα εδώ

http://en.wikipedia.org/wiki/Poverty_in_Africa

Η βασική μου θέση είναι ότι ο Δυτικός Πολιτισμός παρότι τα αναμφισβήτητα εγκλήματα, έχει βοηθήσει στο να εκτοξευθεί το βιοτικό και επίπεδο τεράστιων ομάδων πληθυσμού του εκτός Δυτικοευρωπαϊκής πολιτισμικής σφαίρας. Πίσω από την αποτυχημένη ιστορία της Αφρικής βρίσκονται οι επιτυχημένες ιστορίες της Ιαπωνίας (παλιότερα), της Ταϊβάν, της Νότιας Κορέας, της Κίνας (σε πλήρη εξέλιξη), πιθανώς μελλοντικά της Ινδίας και του ισοπεδωμένου από τις ΗΠΑ αλλά τωρινό εμπορικό εταίρο Βιετναμ, ενώ αναμφισβήτα τα έθνη που είναι περιφερειακά σε αυτή (Ρωσία, Βαλκάνια, Τουρκία, άντε μη βάλω και εμάς μέσα) βγήκαν σαφώς κερδισμένα από την επαφή τους με τον σύγχρονο Δυτικό Πολιτισμό (έβγαλα τους Άραβες γιατί εκεί πιθανώς η ανελέητη σύγκρουση με την Χριστιανική Δύση να ήταν η βασική αιτία του μαρασμού του εκπληκτικού σε ορισμένους τομείς Πολιτισμού τους).
Ο κυριότερος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι φυσικά γιατί προσφέρει έτοιμη γνώση σε πακέτο (τεχνολογική, επιστημονική, πολιτική, οικονομική, θεσμική) που για να την αναπτύξουν οι άλλοι πολιτισμού θα έπρεπε να περιμένουν αιώνες.

Το κυριότερο πάντως γνώρισμά του και πλεονέκτημά του, και συνεχίζω στη σκέψη του Μεγάλου Βεζύρη, είναι ότι ο Δυτικός Πολιτισμός, λόγω της βασικής ελευθεριακής και ατομοκεντρικής φύσης είναι βασικά ένας πολτισμός των μαζών και όχι των ελίτ. Ή μάλλον συνδυάζει και τα δύο. Υπάρχουν από τη μία οι οικονομικές ελίτ που μπορούν να χρηματοδοτήσουν και να παρακολουθήσουν τα καινοτόμα προϊόντα και ιδέες αντίστοιχα, και από την άλλη οι μάζες που ελεύθερα μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτές τις ιδέες και σε αυτά τα προϊόντα (μόλις πέσει το κόστος τους). Τι ποιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, από τη μουσική που κουβαλούσαν μαζί τους κάτι ταλαίπωροι σκλάβοι στο Δέλτα του Μισσισσιπή, που σιγά-σιγά, μέσα από το πάντρεμα με την Ιρλανδική φολκ, το ξεδιάλεγμα των καλύτερων μουσικών μέσα από τις διάφορες εμφανίσεις, τη χρηματοδότηση των εταιριών, και τον ανελέητο ανταγωνιμό των μουσικών παραγωγών, καθόρισε απόλυτα τη παγκόσμια μουσική.

 
At 8/15/2010 03:34:00 μ.μ., Blogger celin said...

Το εχω ξαναπροτεινει σε μια παρομοια συζητηση,"Η ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΕΛΕΙΑΣ",Πασκαλ Μπρυκνερ..αν κ με τον συγγραφεα,απο οτι εχω καταλαβει,δε μοιραζομαστε την ιδια κοσμοθεωρια,στο συγκεκριμενο βιβλιο τα γραφει σωστα..
Οι ηγεσιες της Δυσης σαφως κ υπηρξαν εγκληματικες κ η αποικιοκρατια ηταν ενα εγκλημα που η μη τιμωρια του,θα τις στιγματιζει τουλαχιστον ηθικα,για παντα.
Αλλα κ ο Μπρυκνερ καλα τα λεει για τις συγχρονες τοπικες ηγεσιες,η καταπιεση κ ο φασισμος συνεχιζονται,σιγα μην υπερασπιστω τυραννους για φοκλκλορικους λογους.

Πολιτισμοι που φερονται στη γυναικα λες κ ειναι αντικειμενο(res),δεν ειναι πολιτισμοι.
Πολιτισμοι που σφαζουν κ λιθοβολουν γυναικες που κερατωσαν,γυναικες που απλως αγαπησαν,η ομοφυλοφιλους επειδη απλως υπαρχουν,
δεν ειναι πολιτισμοι.

 
At 8/15/2010 11:29:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Για κάθε δέκα φορές που ξενερώνω και απελπίζομαι με την επίθεση των τρολ στα σχόλια, υπάρχει και μία σαν αυτή που νιώθω πολύ χαρούμενος από τη συζήτηση. Και είναι εξαιρετικά παρήγορο και ενθαρρυντικό να βλέπω ότι με όλες τις ήττες που έχω φάει αφήνοντας τα σχόλια ανοιχτά, υπάρχουν που και που και «νίκες», υπάρχουν διάλογοι που κάτι αληθινά διαφορετικό ακούγεται.

 
At 8/17/2010 11:16:00 π.μ., Blogger e-Lawyer said...

Τίποτε απ´ όσα εκ των υστέρων αποπειράσαι να εξηγήσεις ότι εννοούσες δεν σε αφορούσε σε αυτό το ποστ, το οποίο έγραψες μόνο και μόνο επειδή είδες μια διασημότητα στο έδρανο του μάρτυρα και μια άλλη (από που κι ωσ που θεσμική) να την διαψεύδει. Τα περί πολυτελούς δικαιοσύνης απαραίτητο επίχρισμα εξίσου πόιντλες με το να είσαι αντίθετος στπν ίδιο το θεσμό του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου που σε ενδιαφέρει μόνο όσο θα ενδιέφερε και ένα μεσημεριανάδικο κι όχι φυσικά όσο το να ενημερωθείς για ποιες χώρες δεσμεύονται απο τη δικαιοσία του αν κι έχεις δει τον Αόρατο Συγγραφέα.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home