Μότανε
Περισσότερο απ' όλα φοβήθηκε την Βιργινία Λύκου και μια φράση του Cioran («Αν οι σχέσεις των ανθρώπων είναι τόσο δύσκολες, είναι γιατί γεννήθηκαν για να σπάει ο ένας τα μούτρα του άλλου και όχι για να έχουν «σχέσεις»). Έτσι, για να αποφύγει τις κακοτοπιές, έγινε μοναχός.
Ο μικρός του αδελφός περισσότερο απ' όλα είχε φοβηθεί τη μοναξιά και καμιά συγκεκριμένη φράση, αλλά το αντίθετο όλων των φράσεων, την έλλειψη των φράσεων, τη σιωπή που συνοδεύει τη μοναξιά. Έτσι, για να αποφύγει τις κακοτοπιές, παντρεύτηκε και απέκτησε πέντε παιδιά και δυο κορίτσια.
Κάποια στιγμή ο μεγάλος αδελφός κατάλαβε ότι αν η σχέση με τον Θεό είναι τόσο δύσκολη, είναι γιατί ο Θεός εφευρέθηκε για να σπάει τα μούτρα των ανθρώπων. Του τα έσπασε λοιπόν εκείνος (μην έχοντας εύκαιρη δική του απεικόνιση, συμβιβάστηκε με το πρόσωπο του γιου του) και απαρνήθηκε τον μοναχισμό.
Κάποια στιγμή ο μικρός αδελφός έχασε σε τρομερό ατύχημα όλη του την οικογένεια μεμιάς, μολονότι το γεγονός πως ήταν τόσο πολυμελής του παρείχε ασφαλές στατιστικό μαξιλάρι. Αλλά το μαξιλάρι διαλύθηκε στα εξ ων συνετέθη, ήτοι σε αριθμούς, δεκαδικά ψηφία και τοις εκατό (τα % επιτελούσαν ρόλο φιόγκων).
Το χτύπημα του κεφαλιού του από την απώλεια του μαξιλαριού ήταν ηχηρό και ο μεγάλος αδελφός -που ζούσε πια ανάμεσα στους ανθρώπους- έσπευσε να τον παρηγορήσει. Ο μικρός έσπευσε να τον κατηγορήσει: μπορεί η δική του ύβρις, η δική του θεοκτονία να προκάλεσε το χτύπημα που είχε βρει την οικογένειά του. «Αν είχες κάνει δική σου οικογένεια, ίσως να τιμωρούσε αυτή», συμπλήρωσε. Ο μεγάλος πήρε ένα εικόνισμα από τον τοίχο και του το εκσφενδόνισε. Τον πέτυχε στο πρόσωπο και του άνοιξε η μύτη. Ο μικρός φώναξε το εκατό.
Σχηματίστηκε δικογραφία και μια εχθρότητα μεταξύ των αδελφών που με κάθε νέα αναβολή της δίκης φούντωνε. Πολλά χρόνια αργότερα, όταν η υπόθεση άρχισε επιτέλους να εκδικάζεται, ο μεγάλος αδελφός διέκοψε την απολογία του, σκαρφάλωσε στα έδρανα και από εκεί στον τοίχο, όπου και κατέβασε κάτω το εικόνισμα βρίζοντας Θεούς και Σιοράνους.
Τότε εισήλθε στην αίθουσα του δικαστηρίου η Ελίζαμπεθ Τέιλορ αυτοπροσώπως. Φορούσε γούνα παρά τον καύσωνα (αργότερα αποκαλύφθηκε πως ήταν κλιματιζόμενη). Έκατσε στο εδώλιο που ο κατηγορούμενος είχε αφήσει κενό και του ζήτησε να έρθει να καθίσει στα γόνατά της. Τον κουκούλωσε με τη γούνα της κι ενώ του χάιδευε τα μαλλάκια άρχισε να του εξηγεί πως δεν υπάρχει λόγος να φοβάται τη Βιργινία Λύκου, πως κακώς πίστεψε την ταινία για αληθινή, πως στην πραγματικότητα οι ανθρώπινες σχέσεις δεν είναι προς φόβο. Εκείνος άρχισε να κλαίει με λυγμούς και να πλένει με τα δάκρυα του τις κοντά ογδοντάχρονες πατούσες της.
Ο μικρός αδελφός σαστισμένος απαιτούσε δικαιοσύνη, τη μέρα του στο δικαστήριο και λοιπές αμερικανιές. Η Λιζ τον κοίταξε κατάματα. Ο έρωτας τους ήταν κεραυνοβόλος. Παντρεύτηκαν την επόμενη ημέρα σε αιγαιοπελαγίτικο παρεκκλήσι. Δεν μπόρεσαν να κάνουν παιδί. Μπόρεσαν να κάνουν πέντε κορίτσια.
Αυτά όμως είναι πέντε νέες, διαφορετικές ιστορίες, διαφορετικές και από αυτήν εδώ αλλά και αναμεταξύ τους, αφού δεν υπάρχουν πουθενά και ποτέ δυο ίδιες μεταξύ τους ιστορίες. Υπάρχουν μόνο patterns κοινά, που όλων των μορφών, όλων των εποχών και όλων των πολιτισμών οι αφηγήσεις προσπαθούν να κωδικοποιήσουν, παλεύοντας να καταλάβουν το ακατανόητο, να ερμηνεύσουν το ανερμήνευτο, να βγάλουν μια άκρη πώς και γιατί καθένας από εμάς φέρεται όπως φέρεται.
20 Comments:
(Θέλω να σχολιάσω και το σκέφτομαι: λες να ακολουθήσουν πάλι ορδές ανωνύμων χολιαστών? Λες να κατηγορηθώ για κόλακας?)
Τέτοια, ωραία, τα χαλάς άμα τα πολυσχολιάζεις, oldboy. Γιαυτό ήθελα μόνο να σου πω ότι μου άρεσε-πολύ.
Σε ευχαριστώ πολύ, Lemon. To εκτιμώ ιδιαίτερα.
"Οι ανθρώπινες σχέσεις δεν είναι προς φόβο"
Αφού το λες εσύ... πάντως η ιστορία της ανθρωπότητας σε διαψεύδει.
ΥΓ. Τι σημαίνει Μότανε;
Δεν το λέω εγώ, η Λιζ το λέει και εγώ μεταφέρω τα λόγια της :)
«Μότανε» λέει ο γιος μου όταν τρομάζει από κάτι. «Μότανε» στη γλώσσα του σημαίνει «τρόμαξε», μια γλώσσα που -φευ- αρχίζει να χάνεται και να αντικαθίσταται από τη γλώσσα που μιλάμε όλοι.
-Μπαμπά;
-Τι;
-Γιατί οι άνθρωποι φέρονται έτσι;
-Οι θεσμοί κάνουν τους ανθρώπους να φέρονται έτσι.
-Και ποιος κάνει τους θεσμούς;
-Οι άνθρωποι κάνουν τους θεσμούς.
-Άρα οι άνθρωποι κάνουν τους ανθρώπους να φέρονται έτσι!
-...
-Ε, τότε εσύ φταις!
-;;;
-Μπαμπά;
-Τι είναι πάλι;
-Μη χρησιμοποιήσεις ξανά δικό μου πνευματικό υλικό, χωρίς να με ρωτήσεις!
-!!! [τελικά έχω έξυπνο παιδί]
ΑΜΑΝ ! ... ΜΑΛΑΚΑ ΜΟΥ !!! Κοίτα τι ανακάλυψα κ το σαγόνι δε λέει να κλείσει! :
http://www.youtube.com/watch?v=TwVOZ-9uA4E
γ.ν.kosmo
Ωραίο τραγούδι :)
Αν το έγραφες σήμερα, θα ήταν μια ενδιαφέρουσα αλληγορία για το χθεσινό Ελλάδα-Σερβία.
Ευφιέστατοι συνειρμοί...
Τυχαίο;
Τι υπέροχο τραγούδι! Κατά βάθος είμαστε πολύ ευαίσθητες ψυχές, κι ας τρωγόμαστε διαρκώς. ;-)
οι ευαίσθητοι παθαίνουν
και παρανοούν,
λες κι ο κόσμος το κανόνισε
να γλιτώνει ο λύκος.
Οι καλύτεροι της ράτσας μας γίνονται φονιάδες. Ακολουθούν σε απόσταση ασφαλείας οι ποιητές, οι παραμυθάδες, οι τερατολόγοι γενικώς. Μερικές χιλιάδες έτη φωτός πιο πέρα, πλατσουρίζουν αγέλαστοι κι ανόρεχτοι, στα στάσιμα νερά της μετριότητας, οι όμηροι του φόβου.
Οπως πάντα ευφάνταστος..
τί ωραία που γράφεις όλντι!
Απο την πορτα σου περνω και τηγανιζεις ψαρια/ πετα μου εναν κιοφτε, Ζητω η κυπρος!
Ανεβηκα σε μια μηλια για να μαζεψω συκα, μα το καρπουζι ηταν βαρυ και ακριβυνε η φετα.
λευκά τοπία και παγωμένα φιλοξενούν χρωματιστές μηχανές καυτές μηχανές μόλις ακινητοποιημένες
και πριν οι μηχανές να ηρεμήσουν προλαβαίνουν να ριχτούν απαλά στο φύλλωμα, να κατακρημνίσουν το ισορροπημένο χιόνι
πιο κάτω ίσως η παγωμένη λίμνη να μας περιμένει έτοιμη με τις φωτιές της αναμμένες να σουβλίσουμε πέρδικες ή τσίχλες με δυόσμο, βιβιντεντ, και να φάμε τίποτα που να τρώγεται όμως και να μην είναι η χαρά-σπήλαιο της αράχνης και η χαρά-πλαστικό του παιδιού από τα γκούντις σε ουρανίσκο-τάφο.
ακολουθούν και άλλες όχι ουράνιες τροχιές τα φαγητά μέσα στο στόμα, εξακολουθούν οι γευστικοί τους κύκλοι από σμάλτο, το όργανο της γεύσης γνωρίζει αρίθμηση, σήπεται στην αρίθμηση, καμακώνει καραμέλες.
Είσαι πάντα καίριος, σωστός και ευφάνταστος και σπανίως νιώθω την ανάγκη να σχολιάσω κάτι! Όμως σήμερα -πέρα από το κείμενό σου- με συγκίνησε η "συνωμοτική" δόση τρυφερότητας με τη γλώσσα του μικρού σου. :))
Εύχομαι να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τη "γλώσσα" του χωρίς αυτό να είναι τροχοπέδι στην ανάπτυξή του! (καταλαβαίνεις τι εννοώ)
Να σε διδάσκει και να σε εμπνέει, γιατί πολλές φορές ο φανταστικός κόσμος των παιδιών έχει περισσότερη σοφία από την αλλωτριωμένη σπουδή των ενηλίκων.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΙΝΤΕΡΝΕΤΑΝΘΡΩΠΩΝ
Α. Έξυπνο/έμπειρο τρολλ: κάνει το σύμπαν πουτάνα με μια μόνο ατάκα
Β. τυπικό τρολλ: εκνευρίζει 5-6 άτομα μετά από 5-6 τρολιές.
Γ. Υβριστικό τρολλ: Βρίζει μέχρι να βαρεθεί...τσαντίζει κυρίως ψαρούκλες.
Δ. Σπάμμερ: έξοχο skill στο να γράφει ότι νάνε και να πατάει enter
E. Flooder: copy paste πιο γρήγορο και από των σούπερμαν.
πρέπει να συζητήσουμε τις παρατήρησεις μας και τους σκοπούς μας, για να δούμε τι είδους και χρωματισμού ανθρωπισμός υπάρχει και γίνεται στο δίκτυο των υπολογιστών.
είναι ο ανθρωπισμός της εκμεταλλευτικής προπαγάνδας των επιτυχημένων απάνθρωπων επαγγελματιών οπού στολίστηκε ηλεκτρονικά με αμφίβολες οθόνες χωρίς πίσσα -οπού εξακολουθεί πάντως να σκοτώνει την ψυχή, είναι διασπορά άγχους, είναι πωλήσεις με πωλήτρια τη γλώσσα, είναι στασιμότητα, είναι τυπική λογική με τελειωμένο χρόνο στην έξοδο Α του παράδεισου, είναι οπτικοακουστική ποίηση; τι είναι;
ο ποιητής για τις οθόνες λέει: "ανίκανες οθόνες βαγγελίστρες".
Δημοσίευση σχολίου
<< Home