Πέμπτη, Ιουνίου 10, 2010

Ο τεχνοκράτης

Προκειμένου να καταφέρει να αποκόψει όσο περισσότερο γίνεται τον εαυτό του από τον κόσμο,
να καταφέρει δηλαδή να διατηρεί απρόσκοπτη την ροή των σκέψεων και των εσωτερικών διεργασιών του από τα εξωτερικώς συμβαίνοντα,
είχε καταφύγει στην τεχνοκρατική οργάνωση των συναισθημάτων του.
Και πράγματι,
αναδιαρθρώνοντας με μια σειρά θεσμικών τομών το πρότερο συναισθηματικό χυμείο,
είχε πετύχει,
νόμο το νόμο και ερμηνευτική εγκύκλιο την ερμηνευτική εγκύκλιο,
να έχει ανά πάσα στιγμή εύκαιρη την προβλεπόμενη αντίδραση για το εκάστοτε πρόβλημα.
Επειδή τώρα ο άνθρωπος είναι μυστήριο ον,
ον η πλήρης εξορθολογικοποίηση του οποίου συναντά διαρκώς προσκόμματα
λόγω ψυχικών κεκτημένων και άλλων παρόμοιων ιδεοληψιών,
λίγο πολύ απέκρυβε από τον εαυτό του την τεχνοκρατική του διάσταση,
αφού αυτή μόνο έτσι απέδιδε αποτελεσματικά,
παραχωρώντας του συγκριτικό πλεονέκτημα στον συναισθηματικό ανταγωνισμό.
Ωστόσο η εμμονή του στο γράμμα της κάθε διάταξης
και η ολοένα μεγαλύτερη απομάκρυνσή του από το πνεύμα της
είχε αρχίσει να γίνεται πηγή κακοσμίας.
Στην αρχή άρχισαν να τη συλλαμβάνουν οι πιο ευαίσθητες μύτες,
μετά οι περισσότερες, στο τέλος όλες.
Προκλήθηκε λοιπόν αναταραχή που απειλούσε να διαταράξει την απρόσκοπτη ροή των σκέψεων και των εσωτερικών διεργασιών του.
Η κατάσταση έπρεπε είτε να εξορθολογιστεί προς το κυνικότερο
(προς τη συνειδητή δηλαδή τεχνοκρατική λειτουργία των αντιδράσεών του)
είτε να επανασυναισθηματικοποιηθεί προς το αθωότερο.
Μπελάς και η ομολογία κυνισμού,
μπελάς και η εκ νέου παράδοση στη συναισθηματική ζούγκλα.
Μπελάς ο έξω κόσμος γενικά σκέφτηκε,
θα συμφωνούσε μαζί του άλλωστε κι ο Σωκράτης,
αλλά και να συμφωνούσε δεν λέει κάτι από μόνο του,
αφού υπάρχει ποιοτική διαφορά από ροή σκέψεων σε ροή σκέψεων,
ενώ από συναισθηματική αποστασιοποίηση σε συναισθηματική αποστασιοποίηση όχι.

6 Comments:

At 6/11/2010 04:27:00 π.μ., Blogger tk said...

ειναι η ωρα περιεργη, ειναι και που εχω πιει αρκετα, ειναι και που τα συναισθηματα μου τεινουν να καταλυουν την λογικη μου τελευταια...

ηθελα να σχολιασω κι αλλα που γραψατε προσφατα και που με βρηκαν συμφωνο, αποψε νομιζω πως ο εξορθολογισμος μας φερνει ολους στα ισια μας, τουλαχιστον εμενα με ισοπεδωνει...

συγχωρηστε με αλλα νομιζω πως αυτο που μενει στο τελος ειναι η στυγνη εκλογικευση των παντων, ειναι η στιγμη αυτη που συνειδητοποιουμε πως υπαρχει μια λογικη που ακομα κι αν δεν καταλαβαινουμε, κυβερναει τις πραξεις μας, τα θελω και τα πρεπει μας.

για να μιλησω σαν μηχανικος που ειμαι, υπαρχει παντα μια αρχη που καθοριζει τις συνθηκες της εκαστοτε διεργασιας, και ακομα κι αν δεν την καταλαβαινουμε πληρως οφειλουμε να την σεβαστουμε, γιατι ξερουμε βαθια μεσα μας οτι ειναι αληθινη.

δεν ξερω αν γινομαι κατανοητος, δεν ξερω καλα καλα τι θελω να πω, νιωθω ομως την παραξενη αυτη ελξη του να δηλωσω με την καταγραφη της σκεψης μου οτι ειμαι παρων.

σκεψη...

αστεια πραγματα τετοια ωρα...

καλο ξημερωμα...

 
At 6/11/2010 08:00:00 π.μ., Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Μάλλον το πλέον κατάλληλο άρθρο για μια κοινωνία που μας διδάσκει να κρύβουμε τα συναισθήματά μας, να α διαχειριζόμαστε απάνθρωπα, μονότονα και μοναχικά. Και βέβαια, διατηρούμε και όλο τον απαραίτητο συμβολισμό της επικαιρότητας.

 
At 6/11/2010 10:28:00 π.μ., Anonymous Σωτηρης said...

Αγαπητέ κύριε Old Boy,
Διάβασα και ξαναδιάβασα και ξαναδιάβασα
το κείμενο σας και πάνω που νόμιζα ότι
άρχιζα να καταλαβαίνω , μπερδεύτηκα.
Ο Κόκκαλης - που συμφωνεί μάλιστα
μαζί σας - τι σχέση έχει με το κείμενο;

 
At 6/11/2010 01:06:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Κάποιος διαπίστωσε, ότι μόνον μια απλή επισκόπηση των τίτλων που ο Old Βoy παραθέτει σε κάθε του κείμενο (καλλιτεχνεία πράγματι), αρκεί ως απάντηση σε κάθε λογικό, έξυπνο και ό,τι άλλο ερώτημα γεννάται σε όποιον αναγνώστη του.
Κάπως έτσι είναι μάλλον
Never said never again

 
At 6/11/2010 07:24:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

o νέτος σκέτος, ο γαυροπατέρας ή ο Μάλαμας;
:P

gasireu

 
At 6/13/2010 10:29:00 π.μ., Blogger jean couceau rouceau said...

ο,τι δεν ειναι μπελάς ειναι απανθρωπο.Επιπροσθετως , ,ο κυνισμος ειναι ο εραστης της αληθειας

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home