Τετάρτη, Μαΐου 12, 2010

Oι Υπερήρωες στα Χρόνια του You Tube

Το «Κick-Ass» ξεκινάει ρεαλιστικά και βγάζοντάς μας τη γλώσσα: τα ράσα δεν κάνουν τον παπά και η στολή δεν σε κάνει υπερήρωα. Οι νόμοι της βαρύτητας είναι εδώ. Στη συνέχεια της ταινίας η γλώσσα δεν θα μείνει διαρκώς έξω, αλλά oύτε θα επιστρέψει και μονίμως μέσα. Παίζοντας μέσα έξω με τη γλώσσα, παίζοντας ανάμεσα στην παρωδία και την κανονική ταινία με υπερήρωες, η ταινία έρχεται να προσφέρει τη δική της ολόφρεσκη πρόταση. Το παιχνίδι της αυτό της επιτρέπει να αποφύγει τόσο τον σκόπελο των παρωδιών που χάνονται προσπαθώντας να ξεχειλώσουν μια αρχική ιδέα, που χάνονται προσπαθώντας να στηριχθούν υπέρμετρα σε αυτό που παρωδούν και δεν αναπτύσσουν ποτέ τον δικό τους εαυτό, όσο και τον σκόπελο των ταινιών για υπερήρωες ή σκέτους ήρωες που προσπαθούν ψυχαναγκαστικά να προσθέσουν στη συνταγή και λίγο χιούμορ, που προσπαθούν να προσθέσουν και λοξές ματιές. Το «Κick-Ass» δείχνει πώς μπορείς να κάνεις μια ταινία είδους όχι προσποιούμενος ότι οι συμβάσεις του είδους δεν υπάρχουν, αλλά αντίθετα ξεκινώντας από αυτές, συζητώντας τις ευθέως, ανατρέποντάς τες και τελικά επαναφέροντάς τες πανηγυρικά και ευφρόσυνα, μυθοποιώντας μέσα από την απομυθοποίηση, δομώντας υπερήρωες μέσα από την αποδόμηση. Το «Κick-Ass» είναι ταινία μετά-είδους.

Έφηβος κολλημένος με τα κόμικς αναρωτιέται. Τόσες ταινίες, σίριαλ, περιοδικά με υπερήρωες. Πώς κανείς απλός άνθρωπος δεν έχει σκεφτεί να δοκιμάσει να γίνει υπερήρωας; Η μονη υπερδύναμη του συγκεκριμένου εφήβου είναι ότι περνά εντελώς απαρατήρητος στα κορίτσια. Δεν είναι τίποτα το σπέσιαλ, το εξαιρετικό .Όπως τα περισσότερα παιδιά της ηλικίας του απλώς υπάρχει. Παραγγέλνει λοιπόν στολή υπερήρωα από το ίντερνετ. Είναι θεόσαχλη αλλά δεν τον νοιάζει. Φορώντας τη ζει τη φαντασίωσή του μπροστά στον καθρέφτη. Είναι πια ο Κick-Ass. Μετά αρχίζει να βγαίνει και έξω από το σπίτι. Η ταινία είναι σαν να μην ξεκινά από μια σιγουριά, αλλά προσπαθώντας να απαντήσει σε μια ερώτηση. Τι θα γινόταν αν ένας έφηβος έκανε αυτή τη σκέψη; Αν αγόραζε μια στολή; Αν άρχιζε να φαντασιώνεται πως φορώντας τη οφείλει να προστατεύει την πόλη; Αν έβρισκε στο δρόμο μικροεγκλήματα εν εξελίξει; Τι θα του συνέβαινε; Δεν θα τον χτυπούσαν; Από εκεί και πέρα τι θα γινόταν;

Την παράσταση δεν κλέβει ο ίδιος ο Κick-Ass, αλλά το δίδυμο ενός πατέρα με την εντεκάχρονη κόρη του («Βig Daddy» και «Ηit Girl» κατά το υπερηρωικότερον). Για την ακρίβεια η κόρη (η Κλόι Μόρετζ που υποδυόταν την αδελφή του ήρωα στις «500 μέρες της Σάμερ») και όχι ο πατέρας. Η ταινία έχει ξεσηκώσει πνεύματα και συγκεντρώσει κατηγορίες εξαιτίας των όσων η κόρη λέει και κάνει. Μεγάλο μέρος της αναταραχής οφείλεται στο ότι λέει ένα σωρό κακές λέξεις. Άλλο μέρος οφείλεται ακριβώς στην βία. Ωστόσο αυτή είναι μια κουβέντα που ποτέ δεν με αφορούσε, μια κουβέντα που πάντοτε την έβρισκα υπερβολική. Η αληθινή βία και η χορογραφημένη κινηματογραφική βία είναι δυο διακριτές έννοιες. Ανησυχητικό δεν είναι να απολαμβάνεις τις καταπληκτικές σκηνές που η μικρή εξολοθρεύει τρεις μεραρχίες φονιάδων, ανησυχητικό θα ήταν να απολάμβανες τη βία του «Funny Games». Επικίνδυνη δεν είναι η κινηματογραφοφιλική βία του «Κick-Ass», επικίνδυνη είναι η βία του «24», που όχι μόνο δείχνει συνεχώς βασανισμούς, αλλά τους εγκωμιάζει και ως αναγκαίο μέσο για την προστασία ενός ευρύτερου καλού. Δεν έχουμε να κάνουμε με ρεαλιστική βία, δεν έχουμε να κάνουμε με κάτι που θα μπορούσε να έχει αναφορά στον πραγματικό κόσμο, βρισκόμαστε στον κινηματογραφικό κόσμο και βλέπουμε μια εντεκάχρονη υπερηρωίδα να πρωταγωνιστεί σε σκηνές ανθολογίας. Δεν είναι καμία σκοτεινή φιγούρα εκδικητή το Ηit Girl. Eίναι διονυσιακή φιγούρα που υμνεί όχι τη βία, αλλά τη χαρά του σινεμά, την απελευθερωτικά αναιδή χαρά του. Όσο για τη φούστα της είναι κατευθείαν κλεμμένη από τη ντουλάπα της Gogo του «Κill Bill».Αλλά αν βρίσκω υπερβολικές τις ανησυχίες για τη βία της ταινίας, βρίσκω σχεδόν υστερικό να γίνεται λόγος για αναλογίες με παιδική πορνογραφία. Όποιος μπορέσει να φτιαχτεί με όσα βλέπει στην ταινία, τότε είναι ήδη άρρωστος. Και μου φαίνεται σαν σύμπτωμα αρρώστιας το να περιορίζεται (λογοκρινόμενη ή αυτολογοκρινόμενη) η ελευθερία των υγιών για να μη σκεφτεί κάτι άρρωστο ο ήδη άρρωστος.

Όλα τα προτερήματα της ταινίας κινδυνεύουν φυσικά από το ενδεχόμενο να γυριστεί σίκουελ. Πώς θα μπορέσει να διασωθεί ο αρχικός της τόνος, η αρχική της πρόταση; Ας αφήσουμε το αβέβαιο μέλλον για να μείνουμε στο βέβαιο παρόν: μπορεί τα ράσα να μην κάνουν τον παπά, μερικές φορές όμως η στολή κάνει τον υπερήρωα. Οι νόμοι της βαρύτητας είναι εδώ, αλλά το ίδιο και οι νόμοι του κινηματογράφου.

(Kείμενο γραμμένο για το ελculture)

12 Comments:

At 5/12/2010 07:42:00 π.μ., Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Έχω μάθει ότι είναι μια ιδιαίτερη ταινία. Σκέφτομαι να τη δω...

 
At 5/13/2010 12:50:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Ή θα σου αρέσει πολύ ή δεν θα σου αρέσει καθόλου :)

 
At 5/21/2010 07:09:00 μ.μ., Blogger celin said...

ολντ μπου,την ειδα χθες τη ταινια,απιστευτα ευστοχη η κριτικη σου,ακριβως ετσι ειναι.
Καπου διαβασα "KILL BILL MEETS SUPERBAD"
Εμενα μου αρεσε πολυ το kick ass!
[η κριτικη στον φιλο μου τον Τζακ Μπαουερ δε μου αρεσε,αλλα ενταξει,αν προκληθω,θα γραψω ενα κατεβατο για τους λογους που πιστευω οτι τον αδικεις!]

 
At 5/21/2010 07:24:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Oκ, σε προκαλώ λοιπόν ;)

 
At 5/22/2010 05:50:00 π.μ., Blogger celin said...

Για να το προσπαθησουμε λοιπον!

Καταρχας,το 24 οπως κ το kick ass,δεν αποτελουν πραγματικοτητα,ειναι τηλεοραση κ κινηματογραφος.Οπως λοιπον το μηνυμα στο kick ass προς τα 11χρονα δεν ειναι το ΠΑΡΤΕ ΟΠΛΑ Κ ΣΚΟΤΩΣΤΕ,ετσι κ στο 24 το μηνυμα δεν ειναι ΒΑΣΑΝΙΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ.
Τη πλοκη απλως εξυπηρετουν αυτες οι σκηνες,
τη πλοκη κ το οραμα του δημιουργου τους.
Αν καταληξουμε να ψαχνουμε τη προπαγανδα κ τα υποδορια μηνηυματα στο σινεμα,χανουμε ολη τη μαγεια του,αυτο ειναι μια προταση που θεωρω οτι συμφωνεις.

Οσον αφορα τις αιτιασεις που εχει δεχτει,οτι εχει μανιχαιστικη ματια κ χωριζει τον κοσμο στους καλους Αμερικανους κ τους κακους Αραβες κτλ,αυτα ειναι σαχλαμαρες.Εχω δει τους 3 πρωτους κυκλους κ οι κακοι ειναι κυριως Αμερικανοι.Δε προπαγανδιζει,αντιθετως λεει το αυτονοητο,οτι οι κακοι ειναι παντου,ουτε εδω νομιζω οτι διαφωνεις!

Οσον αφορα τον Μπαουερ κ τη χρηση βιας,ο Μπαουερ ολα τα κανει για τη πατριδα του,τιποτα δεν ειναι σαδιστικο,τιποτα δεν ειναι πολεμοχαρες κ αιμοβορο.
Αλλα τι σοι πατριδα ειναι αυτη του Μπαουερ?
Δεν ειναι η Αμερικη του G.W.BUSH!Ειναι η Αμερικη του Χαρι Παλμερ,ενος δικαιου κ συνετου μαυρου προεδρου[ΠΟΛΛΟΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ Η ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΛΕΙΑΝΕ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΜΠΑΜΑ,ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΗΤΑΝ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ Κ ΠΡΟΑΓΓΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ,ΜΙΑΣ ΠΟΥ ΕΘΙΣΕ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΣΤΗ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΗ ΙΔΕΑ ΕΝΟΣ ΜΑΥΡΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ!]

Ειναι λοιπον η πατριδα ενος συνετου Προεδρου,προσεξε τη διαφορα,δε σου λεει η σειρα οτι οφειλουμε να υπηρετησουμε εναν αθλιο μεθυστακα,αλλα εναν ανθρωπο συνετο.
Επομενως προαγει ιδανικα κ αξιες!Ειλικρινα φιλε,δε θα ηθελες να ησουν περηφανος για τον Πρωθυπουργο σου?Να ξερεις οτι ηγειται ενας ανθρωπος που βαζει το οφελος της πατριδας πανω απο το δικο σου?Δε σιχαθηκες τους κλεφτες?
Κ αν υποθεσουμε οτι ειχαμε Πρωθυπουργο ενα τετοιο συνετο κ ικανο ανθρωπο,ολοι μας δε θα αγαπουσαμε περισσοτερο την Ελλαδα?Δε θα ημασταν περισσοτερο πατριωτες?εχει τιποτα κακο αυτη η λεξη?
ΟΧΙ
Αυτο ειναι ο Τζακ Μπαουερ λοιπον.Ενας πατριωτης που θυσιασε τα παντα ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ για ενα ιδανικο.Κ για ολα οσα κανει, ο σκοπος του ειναι ιερος,

ο σκοπος του ειναι η προστασια των συμπολιτων του[τα περισσοτερα βασανιστηρια αλλωστε γινονται επι κακων Αμερικανων,μεχρι κ τον αρχηγο της nsa σε μια φαση βασανιζουν!]

Αν καποιος βλεπει λοιπον τα βασανιστηρια κ τα νομιμοποιει,ειναι σα να βλεπει το hit girl οπως λες λιγο περιεργα
Δε φταινε δηλαδη οι ταινιες,αρρωστος ηταν κ στις δυο περιπτωσεις απο πριν.
ΚΑΛΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΟΥ??!!

 
At 5/22/2010 08:31:00 μ.μ., Blogger CineTV-world said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At 5/23/2010 12:10:00 μ.μ., Blogger CineTV-world said...

1. Old Boy δεν έχω δει ακόμα το Kick-Ass και θα μιλήσω μόνο για το 24... Αλήθεια έχεις δει ποτέ ολόκληρη σεζόν; Αν ναι ποια; Μήπως σε επηρέασε να βασανίσεις άνθρωπο;!;!; Σειρά είναι, σκοπός της δεν είναι να πείσει πως είναι καλό να βασανίζεις, αλλά να σε διασκεδάσει... Οι βασανισμοί στη σειρά είναι ένα μέσο έσχατης λύσης που το μόνο που πετυχαίνει είναι να τονίζει το πόσο επείγουσα είναι η κατάσταση και να μας κάνει να νιώθουμε μεγαλύτερη ένταση... Άσε που όσοι έχουν δει όλα τα επεισόδια ξέρουν πως οι βασανισμοί δεν έχουν παρουσιαστεί ως ο καλύτερος τρόπος πληροφόρησης... Έχουν υπάρξει φορές που ο βασανιζόμενος δεν μίλησε είτε γιατί ήταν πιστός στην ιδεολογία του, είτε γιατί ήταν αθώος... Οπότε το "τους εγκωμιάζει και ως αναγκαίο μέσο" είναι 100% ανακριβές.

2. Στην πραγματικότητα οι μυστικές υπηρεσίες δεν μαθαίνουν την τελευταία στιγμή για επικείμενα τρομοκρατικά χτυπήματα... Το να ρίχνει ο στρατός της Αμερικής την ευθύνη για τους βασανισμούς σε μια σειρά δείχνει τουλάχιστον ευθυνοφοβία και παντελής έλλειψη παιδείας... Είναι τελείως ανόητοι αν δεν μπορούν να αντιληφθούν πως υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα σε μια σειρά και στην πραγματικότητα...

3. Αυτός που μιλάει στο βίντεο πρέπει να είναι τουλάχιστον ηλίθιος που δεν καταλαβαίνει τα αυτονόητα…!!! Το μόνο που κάνει είναι να προπαγανδίζει παρουσιάζοντας αποσπάσματα από τη σειρά όπως τον συμφέρουν... Βέβαια δεν έδειξε και τις σκηνές της 7ης σεζόν όπου ο Jack λέει:

Α. "We've done so many secret things over the years in the name of protecting this country, we've created two worlds: ours and the people we promised to protect. They deserve to know the truth and they can decide how far they want to let us go."

Β. "I regret losing my family. My wife was murdered because I was responsible for protecting David Palmer during an assassination attempt. My daughter can't even look at me. Everyday I regret looking into the eyes of men, women and children knowing that any moment their lives might be deemed expendable in an effort to protect the greater good. I regret every decision or mistake that I might have made which resulted in the loss of a single innocent life. But do you know what I regret the most? Is that this world needs people like me."

Γ. "I’ve made so many mistakes… and I always thought I’d have time to correct them!"

Τις έδειξε αυτές τις σκηνές; ΟΧΙ!!! Γιατί; Γιατί προπαγανδίζει...!!!

4. Στην τελική είναι ακριβώς όπως το λες και για την φούστα της Ηit Girl... Όποιος επηρεάστηκε από τους βασανισμούς της σειράς και τους χρησιμοποίησε... τότε ήταν ήδη άρρωστος... υπήρχε ήδη το πρόβλημα... "Και μου φαίνεται σαν σύμπτωμα αρρώστιας το να περιορίζεται (λογοκρινόμενη ή αυτολογοκρινόμενη) η ελευθερία των υγιών για να μη σκεφτεί κάτι άρρωστο ο ήδη άρρωστος"...

5. Ο Kiefer Sutherland έχει απαντήσει με τον καλύτερο τρόπο σε αυτές τις κατηγορίες...

 
At 5/23/2010 03:12:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Celin & Bauer 24, αυτά που γράφω για το Κick-Ass είναι αυτά που γενικά πιστεύω (ας μην είμαστε μυγιάγγιχτοι και υστερικοί με τις ταινίες, τις σειρές κλπ) και αυτά που γράφω για το 24 είναι η εξαίρεση. Γιατί είναι η εξαίρεση; Γιατί όσο σωστό είναι να λέμε ότι μια ταινία ή μια σειρά είναι πρώτα απ' όλα αυτό και ότι οι ήρωες της λειτουργούν σαν αυτόνομες προσωπικότητες εντός των προδιαγραφών της ιστορίας στην οποία πρωταγωνιστούν, εξίσου λάθος είναι κατά τη γνώμη μου να λέμε ότι ποτέ και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί μια ταινία ή μια σειρά να επηρεάσει ή να περάσει παράξενα μηνύματα.
Δεν θεωρώ ότι το 24 γυρίστηκε για να υμνήσει τα βασανιστήρια. Και σε τελική ανάλυση η επιτυχία της σειράς οφείλεται στην πρωτότυπη σύλληψή της, στο ότι είναι εθιστική κλπ. Αλλά πριν το 24 τα βασανιστήρια ήταν σε επίπεδο ταινιών, σειρών κλπ λίγο πολύ καταδικασμένα. Εδώ βλέπουμε επί 6 -7 κύκλους να είναι στην ημερησία διάταξη. Όχι μία και δύο φορές αλλά εκατόν πενήντα δύο. Και ήδη το λινκ που δίνεις Bauer 24 (και υπάρχουν και άλλα)μιλάει για επιρροή και αντιγραφή των μεθόδων του Μπάουερ. Τώρα προφανώς δεν θα βασανίσω ούτε εγώ ούτε εσύ ούτε ο Celin, αλλά το γεγονός ότι αυτός που βρίσκεται αντικειμενικά σε τέτοια ευχέρεια το κάνει επικαλούμενός τον Μπάουερ, κάτι λέει. Μα ακόμη χειρότερο από όσους βασανίζουν είναι αυτό που κάνει σε εσάς και σε εμένα. Γράφει ο Celin:
«Κ για ολα οσα κανει, ο σκοπος του ειναι ιερος,
ο σκοπος του ειναι η προστασια των συμπολιτων του[τα περισσοτερα βασανιστηρια αλλωστε γινονται επι κακων Αμερικανων,μεχρι κ τον αρχηγο της nsa σε μια φαση βασανιζουν!]». Μα αν δεν είναι αυτό ηθική νομιμοποίηση των βασανιστηρίων, τότε τι είναι;
Γράφει ο Bauer 24 "We've done so many secret things over the years in the name of protecting this country, we've created two worlds: ours and the people we promised to protect. They deserve to know the truth and they can decide how far they want to let us go." Aυτό ακριβώς είναι το θέμα: ότι παρουσιάζει δύο ηθικές επιλογές σαν να είναι ισότιμες. Ότι από εκεί που τα βασανιστήρια ήταν εκτός συζήτησης τώρα τα βάζει στην ατζέντα και λέει αποφασίστε. Και η σειρά αποφασίζει υπέρ τους. Γιατί και στο δεύτερο απόσπασμα που παραθέτεις νομίζω ότι τελειώνει λέγοντας πως παρόλα αυτά θα το ξανάκανε κλπ
Και ναι, η αλήθεια είναι ότι στους έξι κύκλους που έχω δει, υπάρχουν στιγμές που ο Μπάουερ παρουσιάζεται διαλυμένος εσωτερικά, κατεστραμμένος από αυτό που αναγκάζεται να κάνει, αλλά τελικά ξανά και ξανά και ξανά και ξανά επιστρέφουμε στο πασίγνωστο μότο: δεν έχουμε χρόνο, πες τα όλα τώρα ή θα βασανιστείς, δεν υπάρχει μέσο που να μην αγιάζεται από τον ιερό σκοπό μου.

 
At 5/23/2010 04:13:00 μ.μ., Blogger CineTV-world said...

1. "εξίσου λάθος είναι κατά τη γνώμη μου να λέμε ότι ποτέ και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί μια ταινία ή μια σειρά να επηρεάσει ή να περάσει παράξενα μηνύματα."

Συγγνώμη, αλλά που είδες να λέω κάτι τέτοιο;!;!; Ίσα-ίσα είπα πως "Όποιος επηρεάστηκε από τους βασανισμούς της σειράς και τους χρησιμοποίησε... τότε ήταν ήδη άρρωστος... υπήρχε ήδη το πρόβλημα"... Το θέμα είναι πως το 24 δεν το κάνει εσκεμμένα... δεν είναι προπαγάνδα υπέρ των βασανισμών. Όπως πολύ σωστά είπε και ο Sutherland:

Α. "I always have to remind people of this. We're making a television program. We're utilizing certain devices for drama. And it's good drama. And I love this drama! As an actor I have had an absolute blast doing it … But I know it's not real. The other actor certainly knows it's not real"

Β. "To try and correlate from what's happening on a television show to what the military is doing in the real world, I think that's ridiculous … [If] that's actually happening, then the problem that you have in the US military is massive. If your ethics in the military, in your training, is going to be counterminded by a one-hour weekly television show, we've got a really big problem. If you can't tell the difference between reality and what's happening on a made-up TV show, and you're correlating that back to how to do your job in the real world, that's a big, big problem"

Γ. "[We] are not responsible for training the US military," he said. "It is not our job to do. To me this is almost as absurd as saying The Sopranos supports the mafia and by virtue of that HBO supports the mafia. Or that, you know, Sex and the City is just saying ‘everybody should sleep together now.' I have never seen … an average citizen in the US or anywhere else who has watched an hour of 24 and after watching was struck by this uncontrollable urge to go out and torture someone. It's ludicrous."

Τα είπε όλα...

2. "Και ήδη το λινκ που δίνεις Bauer 24 (και υπάρχουν και άλλα)μιλάει για επιρροή και αντιγραφή των μεθόδων του Μπάουερ."

Βλ.1...

3. "το γεγονός ότι αυτός που βρίσκεται αντικειμενικά σε τέτοια ευχέρεια το κάνει επικαλούμενός τον Μπάουερ, κάτι λέει."

Το μόνο που λέει είναι αυτό που έγραψα απ΄το 1ο μου σχόλιο:

"Όποιος επηρεάστηκε από τους βασανισμούς της σειράς και τους χρησιμοποίησε... τότε ήταν ήδη άρρωστος... υπήρχε ήδη το πρόβλημα"... Έτσι κι αλλιώς θα βασάνιζε... Το να κατηγορείται μια φανταστική σειρά επειδή κάποιοι άνθρωποι είναι σαδιστές ονομάζεται μετατόπιση ευθυνών. Κοιτάμε το λουλούδι και χάνουμε το δάσος!

 
At 5/23/2010 04:13:00 μ.μ., Blogger CineTV-world said...

4. "Μα αν δεν είναι αυτό ηθική νομιμοποίηση των βασανιστηρίων, τότε τι είναι;"

Επαναλαμβάνω (για άλλη μια φορά):

Α. "Οι βασανισμοί στη σειρά είναι ένα μέσο έσχατης λύσης που το μόνο που πετυχαίνει είναι να τονίζει το πόσο επείγουσα είναι η κατάσταση και να μας κάνει να νιώθουμε μεγαλύτερη ένταση... Άσε που όσοι έχουν δει όλα τα επεισόδια ξέρουν πως οι βασανισμοί δεν έχουν παρουσιαστεί ως ο καλύτερος τρόπος πληροφόρησης... Έχουν υπάρξει φορές που ο βασανιζόμενος δεν μίλησε είτε γιατί ήταν πιστός στην ιδεολογία του, είτε γιατί ήταν αθώος"...

Β. "Στην πραγματικότητα οι μυστικές υπηρεσίες δεν μαθαίνουν την τελευταία στιγμή για επικείμενα τρομοκρατικά χτυπήματα... Το να ρίχνει ο στρατός της Αμερικής την ευθύνη για τους βασανισμούς σε μια σειρά δείχνει τουλάχιστον ευθυνοφοβία και παντελής έλλειψη παιδείας... Είναι τελείως ανόητοι αν δεν μπορούν να αντιληφθούν πως υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα σε μια σειρά και στην πραγματικότητα"...

5. "Aυτό ακριβώς είναι το θέμα: ότι παρουσιάζει δύο ηθικές επιλογές σαν να είναι ισότιμες"

Όχι! Αυτό που κάνει είναι το να υποστηρίζει πως ο κόσμος πρέπει να μάθει την αλήθεια και να αποφασίσει για τα όρια... Αυτό το βρίσκω απολύτως δημοκρατικό.

6. "Και η σειρά αποφασίζει υπέρ τους"

Επαναλαμβάνω: "Έχουν υπάρξει φορές που ο βασανιζόμενος δεν μίλησε είτε γιατί ήταν πιστός στην ιδεολογία του, είτε γιατί ήταν αθώος"...

7. "στο δεύτερο απόσπασμα που παραθέτεις νομίζω ότι τελειώνει λέγοντας πως παρόλα αυτά θα το ξανάκανε κλπ"

Ναι το λέει αυτό, αλλά στο τελευταίο επεισόδιο της 7ης σεζόν... Λέει πως ξέρει πως αυτό δεν είναι "σωστό" όμως, αλλά δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά, δεν μπορεί να βάλει τους νόμους πάνω απ΄το καλό του γενικού συνόλου... Και στην τελική δεν παρουσιάζεται ως άγιος ο Bauer...!!!

8. "ξανά και ξανά και ξανά και ξανά επιστρέφουμε στο πασίγνωστο μότο: δεν έχουμε χρόνο, πες τα όλα τώρα ή θα βασανιστείς, δεν υπάρχει μέσο που να μην αγιάζεται από τον ιερό σκοπό μου."

Βλ.7... Και ξέρεις κάτι; Στην τελική, σε μια τόσο ακραία περίπτωση... συμφωνώ απόλυτα με το Bauer... Δηλαδή αν κινδυνεύει ένας ολόκληρος πληθυσμός δεν θα κάτσω να σκεφτώ πως δεν είναι σωστό-πολιτισμένο να βασανιστεί ένας άνθρωπος που κατά πάσα πιθανότητα είναι και υπεύθυνος... Δηλαδή είναι πιο σωστό-πολιτισμένο να πεθάνουν 10.000 άνθρωποι απ΄το να βασανιστεί ένας ένοχος;!;!; Για μένα αυτό είναι τελείως υποκριτικό... Βασικά ακόμα κι αν κινδύνευε μόνο ένας αθώος θα ήμουν υπέρ του να βασανιστεί ο ένοχος... Αν π.χ. κάποιος είχε απαγάγει κάποιο πολύ αγαπημένο σου πρόσωπο και τον έπιανες τον ένοχο, δεν θα έκανες τα πάντα για να σωθεί ο άνθρωπός σου;!;!; Κι αν πέθαινε ο άνθρωπός σου και δεν είχες κάνει ότι περνά απ΄το χέρι σου... θα ένιωθες καλά μετά; Θα έλεγες "τουλάχιστον είμαι πολιτισμένος";!;!; Τελείως ακραία παραδείγματα, αλλά τόσο ακραίο είναι και το 24...

 
At 5/24/2010 11:34:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aς το αφήσουμε μέχρι το 7, συμφωνώντας πως διαφωνούμε. Το να μπαίνει κανείς στη συζήτηση του 8 είναι η μεγαλύτερη παγίδα.

 
At 5/25/2010 05:50:00 μ.μ., Blogger CineTV-world said...

Σύμφωνοι, αλλά δεν είναι καθόλου παγίδα. Στο 24 ΜΟΝΟ σε τέτοιες ακραίες περιπτώσεις βλέπουμε βασανισμούς και αυτό δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα π.χ. του Γκουαντάναμο (όπου στα καλά καθούμενα, για να περάσει την ώρα του ο σαδιστής βασανίζει έναν κρατούμενο)... Και στην τελική εξίσου μεγάλη παγίδα είναι και το να κατηγορείται μια φανταστική σειρά για τους αδικαιολόγητους βασανισμούς του αμερικανικού στρατού... Λες κι αυτοί δεν έχουν ευθύνη των πράξεών τους!!! Η σειρά μας φταίει που είναι σαδιστές και δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν για να περάσουν την ώρα τους!!! Ωραίο άλλοθι όμως το 24...!!! Αυτό φταίει για τα αρρωστημένα μυαλά του αμερικανικού στρατού (και όχι μόνο)…

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home