Πίσω απ' τις κουρτίνες
Τόλης χρωστά σε κράτος - κράτος χρωστά σε αγορές - κράτος κόβει συντάξεις και μισθούς - Άντζελα με το ένα χέρι υποβάλλει κοινή φορολογική δήλωση με Τόλη και με το άλλο ψηφίζει τα μέτρα. Ζήσαμε σαν λαός συλλογικά και ισότιμα πάνω από τις δυνάμεις μας, ζήσαμε σαν λαός συλλογικά και ισότιμα άσωτα, ήρθε η ώρα σαν λαός συλλογικά και ισότιμα να πληρώσουμε το λογαριασμό. Χόρεψε μαζί μου τώρα στου καημού την άκρη. «Δεν ντρέπεστε, δεν ντρέπεστε;» θα φωνάξει δις ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής προς τους βουλευτές της ΝΔ. Τον πνίγει το δίκιο. Δεν ντρέπονται, Γιώργο. Είκοσι οκτώ χιλιάδες ευρώ οι κουρτίνες του Μαρκόπουλου. Ωστόσο, κοιτώντας την μεγάλη εικόνα, μεγαλύτερο σκάνδαλο κι από τις κουρτίνες του Μαρκόπουλου είναι ο ίδιος ο Μαρκόπουλος, που αντί να είναι τριτοτέταρτο όνομα σε σκυλάδικο της εθνικής, έχει φτάσει να τραγουδάει δίπλα στον Τόλη της ΝΔ, τον Αντώνη Μείγμα Σαμαρά. Εκείνο που πρώτα απ' όλα έχει καεί, έχει καεί, είναι η ποιότητα των περισσοτέρων από όσους στελεχώνουν τη Βουλή. Το σύστημα πυρασφάλειας δεν λειτούργησε και τώρα η έξοδος κινδύνου φαντάζει περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ. Φαντάζει στα αλήθεια όμως; Όσο κι αν έχει προεξοφληθεί η κατάρρευση του μεταπολιτευτικού πολιτικού σκηνικού, μήπως τελικά τα αντέξει και αυτά τα χτυπήματα; Εάν αντέξει, τι ακριβώς θα μας εκπλήξει δηλαδή; Το ότι την κρίσιμη ώρα ο ψηφοφόρος θα επιλέξει ξανά είτε τη σιγουριά των δύο μεγάλων κομμάτων είτε την δια της αποχής κατ΄αποτέλεσμα πριμοδότησή τους; Παίζοντας στα σίγουρα δεν φτάσαμε ως εδώ; Ακόμη και τώρα -ή μάλλον κατ' εξοχήν τώρα- δεν είναι που αντιπαραβάλλεται η δική τους υπευθυνότητα με την ανευθυνότητα και την επικινδυνότητα της αριστεράς; Ειδικά τώρα δεν είναι που συνοψίζοντας τις μεταπολιτευτικές παθογένειες ολοένα και περισσότερα δάκτυλα δείχνουν προς αυτούς που δεν κυβέρνησαν ποτέ; Αλλά πώς μπορείς να απαλλαγείς από κάποιον που δεν κυβερνά; Μα δεν θες να απαλλαγείς. Τον χρειάζεσαι για να τον στοχοποιείς και να απαλλάσσεσαι, τον χρειάζεσαι για να κάνεις το κοντράστ μαζί του, τον χρειάζεσαι για να φοβούνται την εναλλακτική του περισσότερο από την πεπατημένη σου.
(Lifo, 20.5.10)
39 Comments:
Synopsizei pisteuw ola osa ehoun ginei sth hwra mas thn teleutaia 30etia me apokorifosh tous teleutaious mhnes. Telika
eheis hdh apodeixteis swstos ws pros auto: Αλλά πώς μπορείς να απαλλαγείς από κάποιον που δεν κυβερνά; Μα δεν θες να απαλλαγείς. Τον χρειάζεσαι για να τον στοχοποιείς και να απαλλάσσεσαι, τον χρειάζεσαι για να κάνεις το κοντράστ μαζί του, τον χρειάζεσαι για να φοβούνται την εναλλακτική του περισσότερο από την πεπατημένη σου.
Ehoume ena oikonomiko emfylio polemeo, isws heirotero kai apo ton pragmatiko emfylio pou perasame. Kai opws den katastalaxan oi mhnmes kai ta mhsei apo ton prwto emfylio etsi mallon den tha xehastoun kai auta apo ton twrino. pragmatika ehoume provlima me to na koitame thn fatsa mas ston kathreuti telika.
τι να πω ....respect!
τιποτε αλλο.
εχω καιρο να διαβασω πιο απλο και ευστοχο κειμενο για την πολιτικη κατασταση της χωρας.
να σαι καλα
To μεταπολιτευτικό τσίρκο της διαφθοράς και πελατειακής σχέσης με το λαό, κανένα κοντράστ δεν έκανε με την "αριστερά" και ουδέποτε τη στοχοποίησε - τουναντίον την έγλυφε παντοιτρόπως, αναγνωρίζοντας τίτλους "προοδευτικότητας" και "δημοκρατικότητας" στους απόλυτους φασίστες. Ακόμη και η δεξιά υπήρξε πάντα απολογητική μεταπολιτευτικώς προς τους κόκκινους φασίστες, παρ' όλο που εκείνοι έμεναν πάντα ίδιοι με το '49, σε αντίθεση με τη δεξιά που προχώρησε.
Είχε και έχει παραχωρήσει (το μεταπολιτευτικό λαϊκίστικο τσίρκο)στην "αριστερά" πλήρη ασυδοσία στο να σαμποτάρει κάθε παραγωγική και εκπαιδευτική διαδικασία στη χώρα, και κυρίως της είχε παραχωρήσει αμαχητί την απόλυτη "ηθική" πρωτοκαθεδρία στο χώρο της διανόησης και της διαμόρφωσης ιδεολογίας (με την ευρεία της έννοια).
Οι θεμελιώδεις (και βεβαίως θεμελιωδώς λανθασμένες, αντικοινωνικές, αντιδημοκρατικές, αντεθνικές, παράλογες και εν ολίγοις ολέθριες) παραδοχές του λαϊκίστικου μεταπολιτευτικού ιδεολογήματος είναι σαφώς "αριστερής" κατασκευής.
Αυτή ακριβώς η "αριστερά" κυβερνά ιδεολογικώς τη χώρα από το 1974.
Οι μύθοι της είναι εξίσου χονδροειδείς με αυτούς του μετεμφυλιακού δεξιού/ακροδεξιού κράτους. Με τη διαφορά ότι είναι απείρως ισχυρότεροι, όντας κολακευτικοί της κακομαθημενιάς και της ανευθυνότητας της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.
Επίσημο όργανο αυτού του τσίρκου δεν υπήρξε ο Ριζοσπάστης και η Αυγή, αλλά η Ελευθεροτυπία, με δεύτερα και καταϊδρωμένα τα Νέα. Η πουστιά αυτών των εντύπων έγκειται στο ότι λειτούργησαν αντικειμενικώς ως κανάλια επιτυχούς διοχέτευσης της αντεθνικής ουσίας του Ριζοσπάστη, στο ευρύ κοινό, με το κατάλληλο περιτύλιγμα.
Και εν τέλει η μεταπολίτευση υπήρξε εν τέλει εξ ίσου αντεθνική, εκ του αποτελέσματος, και κυρίως εξ ίσου δοτή από έξω (με προίκα τον Αττίλα 2) όσο και η χούντα την οποία αντικατέστησε.
Είναι η δεύτερη εβδομάδα που ψάχνω να βρω πού στα κομμάτια βρίσκεται (ηλεκτρονικά) αυτό το άρθρο στη Λάιφο.
Ήρθε η ώρα να ζητήσω βοήθεια. Πού είναι βρε αδελφέ;
Δεν χορταίνεις από εδώ ή τσεκάρεις να δεις αν λέω αλήθεια; :))
Ναι, δεν πρέπει να το έχει. Αν πας εκεί που λέει «Ξεφυλλίστε το τεύχος όπως τυπώνεται» μάλλον θα το πετύχεις κάπου ξεφυλλισμένο, ξεφτιλισμένο, όπως θες το λες ;)
ποποπο.
Ευτυχώς που δεν σε έχει και στο Γκουντ Λάιφο.
Καλύτερα ξεφυλλισμένος παρά αριστερά από τα καλύτερα παγωτά πεπόνι,και δεξιά από το πώς την πάτησε ο Κριός από την έλευση του Κρόνου.
Αλλά γιατί δεν σε έχει στο Απόψεις; Δεν είσαι Άποψη;
Άψογο κείμενο... Πάντως εκείνο που με ενόχλησε περισσότερο είναι ότι η Άντζελα το έπαιζε σαν το Βουλγαράκη: δεν ήξερα, δεν είδα, δεν άκουσα (μέχρι που το έμαθαν οι δημοσιογράφοι).
Αγαπητέ κύριε Old Boy,
Ο πρόλογος ενός βιβλίου που διαβάζω αυτή την περίοδο,
αρχίζει με αυτή τη παράγραφο.
« Όταν ήταν παιδί, η γυναίκα μου μισούσε το σχολείο της
και ευχόταν να μπορούσε να το εγκαταλείψει. Χρόνια
αργότερα , πάνω από είκοσι ετών , αποκάλυψε το δυσάρεστο
αυτό γεγονός στους γονείς της , και η μητέρα της έμεινε
εμβρόντητη : « Αγάπη μου, γιατί δεν μας το έλεγες ;»
Η απάντηση της γυναίκας μου , αποτελεί το θέμα
που θέλω να αναπτύξω εδώ: « Μα δεν ήξερα ότι μπορούσα»
Έχω την εντύπωση ότι με το σημερινό σας κείμενο,
κάνετε αυτό ακριβώς .
Μας βοηθάτε να μάθουμε ότι μπορούμε.
λες και διαβαζω δελτιο ειδησεων ειναι τα περισσοτερα θεματα που απασχολουν το κορεατικο πνευμα σου, ετσι κι αλλων, βετερανοι δεν ειμαστε ουτε ανθρωποφαγοι, η αληθεια οτι περισσοτερος κοσμος εφημεριδες δεν διαβαζει ετσι η νοοτροπια υποχρεωτικα περνα απο την τηλεοραση
τα βιβλια και τα κομικς
λυπαμαι αλλα η ελευθεροτυπια ειναι σε ασχημη θεση με την τακτικη αυτη
που λειτουργει προβοκατορικα
Ωραίο κείμενο αλλά θα διαφωνήσω ...ελαφρώς. Η αριστερά είχε πάντα μεγάλη δύναμη στην κοινωνία, δύναμη να επηρρεάζει καταστάσεις, δύναμη να στρέφει καταστάσεις προς την επιθυμητη προς την ίδια πλευρά και κατεύθυνση. Μόνο που δεν ήξερε ποια ηταν αυτη η πλευρά...
Στις δημοκρατίες, και δημοκρατία είχαμε και έχουμε (ακόμα), δεν υπάρχουν απόλυτες εξουσίες...Κατά κάποιον τρόπο υπάρχει πάντα μια κατάσταση συγκυβέρνησης...Βέβαια οι ευθύνες της αριστεράς αφορούν περισσότερο σε αυτά που δεν έκανε, και θα μπορούσε να είχε κάνει, και όχι στη συμμετοχή της στο μεγάλο μεταπολιτευτικό πλιάτσικο...Το πρόβλημα με την αριστερά στην ελλάδα είναι ότι είναι "αστεία",ακριβώς δηλ. όπως και η δεξιά στη μορφή που την μάθαμε στην ελλάδα. Κομμουνισμός της δεκαετίας του '30 ή μεταμοντέρνος γκλαμουράτος αριστερισμός. Αστειότητες δηλαδή. Κατά περίεργο τρόπο αυτοί που εχουν πολιτικές απόψεις που πλησιάζουν τα άκρα στην ελλάδα, είτε προς τα αριστερά, είτε προς τα δεξιά ( δες καρατζαφέρη και παρέα), είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό απλά αστείοι...δηλαδή όυτε καν ξέρουν γιατι ειναι εκεί που είναι...πολύ περισσότερο να ξέρουν και τι θα έπρεπε να κάνουν δηλαδή.
Ξεχασες να πεις οτι η Αριστερα ειναι υπευθυνη για τη πτωση των διδυμων πυργων[μη τρωτε το παραμυθι οτι ηταν αραβες τρομοκρατες η ακομα κ οι ιδιοι οι Αμερικανοι,
κομμουνιστες ηταν εκπαιδευμενοι απο τη Παπαρηγα],
υπευθυνοι για τη δημοσιονομικη καταρρευση[αυτοι που ρημαξαν τη χωρα ηταν πρακτορες της Αριστερας,κατι Σημιτηδες,Καραμανληδες,Αλογοσκουφηδες κ Παπαντωνιου,υποκρινονταν οτι ηταν μελη του δικομματισμου ενω κατουσιαν υπηρετουσαν την Αριστερα,με υπουλο τροπο φροντισαν να μην αφησουν τιποτα ορθιο ωστε ο κοσμος να παρατησει τα 2 κομματα εξουσιας κ να στραφει αριστερα!κοκκινοι πρακτορες!]
Επισης η Αριστερα ευθυνεται για τη στυτικη δυσλειτουργια[φημες αναφερουν οτι τσιρακια του Τσιπρα ριχνουν αντικουκου χαπια στο Μορνο,ωστε να καμπτεται το φρονημα κ ηττημενοι πια,να παραδινομαστε αμαχητι στη προπαγανδα του Συν]
Κ ας μην αναφερω καλυτερα τα αεροπλανα που λεει ο Λιακοπουλος κ ο Χαρδαβελλας οτι μας ψεκαζουν,τι σοι πιλοτους εχουν..κομμουνια ειναι που μας ψεκαζουν με lsd,για να ξεχασουμε τις πρασινες αρχες κ τις γαλαζιες αξιες μας..
Ατιμη Αριστερα,εσυ φταις για ολα
η αρίστερα έχει ευθύνη (τη μικρότερη ) γιατί ποτέ δεν επέλεξε να εξελιχθεί σε μια σοβαρή εναλλακτική πρόταση. Όχι διακυβέρνησης, αλλά ούτε καν αντιπολίτευσης... Αυτή είναι η ευθύνη της αριστεράς. Το ότι μας στέρησε τη δυνατότητα της υπαρξης μια πραγματικά σοβαρής 3ης δύναμης...Γιαυτο λέω ότι είναι αστεία...
Εγώ προσωπικά δεν θα κατηγορήσω κανένα επειδή δεν επέλεξε να ψηφίσει το προπολεμικών προδιαγραφων αρχαιοκομμουνιστικό κόμμα, ούτε βέβαια τον απίθανο συνισταμένο μετασχηματισμό του συριζα... Δεν υπάρχει μη - πράξη σε αυτη τη ζωή. Κάθε επιλογή ακόμα και αυτη της στατικότητας, της μη συμμετοχής,ή της μη επαφής με την πραγματικότητα, είναι πράξη. Με τις συνέπειες και τις ευθύνες της...
Aνώνυμε των 12:11, δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις.
Σωτήρη, μπα, δεν νομίζω ότι έχει τέτοιες δυνάμεις το κείμενο :(
Αpologia, δεν έχει σημασία, όλα καλά.
Ηeracles V, επειδή στο πνεύμα αυτού του ποστ έχω γράψει κι άλλα πρόσφατα, θέλω να πω το εξής: προφανώς το πώς λειτουργεί ένα κράτος και μια κοινωνία δεν είναι κάτι που εξαρτάται μόνο από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Προφανώς και η αριστερά έχει διαδραματίσει ρόλο, αλλού θετικό αλλού αρνητικό. Δεν θέλω να ισχυριστώ ότι δεν έχει επηρεάσει καταστάσεις, νοοτροπίες, πρακτικές (θετικά και αρνητικά, επαναλαμβάνω). Ωστόσο μου φαίνεται σόλοικο, μου φαίνεται παράλογο, μου φαίνεται άδικο, να ρίχνεται τόσο δυσανάλογα πολύ το βάρος στην αριστερά. Δηλαδή αν δεχθούμε ότι έχουν βάση οι εις βάρος της κατηγορίες, τότε αναλογικά ΠΑΣΟΚ και ΝΔ θα έπρεπε να διαλυθούν άμεσα και όλοι όσοι διετέλεσαν υψηλόβαθμα στελέχη τους να εξαφανιστούν άπαξ δια παντός από το προσκήνιο.
Τέλος, όσο και αν κι εγώ συμφωνώ ότι θα μπορούσε να υπάρχει και μια αριστερά πιο θελκτική, πιο ισχυρή, με περισσότερες προοπτικές, την ίδια στιγμή έχω σοβαρές αμφιβολίες για τα όρια που θα της επέτρεπε ο μέσος ψηφοφόρος να έχει, ώστε να μην την φοβηθεί και πάλι ως ανεύθυνη, επαναστατική, αεροβατούσα κλπ κλπ
Δηλαδή, χωρίς να λέω ότι έχουμε την ιδανική αριστερά (σε καμία μα καμία περίπτωση) λέω επίσης ότι ίσως αυτό που έχουμε στο μυαλό μας ως μια ισχυρή εναλλακτική αριστερά δεν θα ήταν αριστερά: θα την θέλαμε δηλαδή να λέγεται αριστερά αλλά να μην είναι.
Ρόλο δηλαδή που σε μεγάλο βαθμό διαδραματίζει λόγω ιστορικών καταβολών το ΠΑΣΟΚ.
heracles v.,δε ξερω μηπως με παρερμηνευσες,αλλα ο προηγουμενος σαρκασμος μου δεν απευθυνοταν σε σενα,ο καθενας μπορει να χει οποια γνωμη θελει για την Αριστερα,κ εσυ κανεις μια κριτικη ψυχραιμη με την οποια καποιος μπορει να συμφωνησει η να διαφωνησει
αλλα η μισαλλοδοξια κ ο φανατισμος προηγουμενου σχολιου ειναι προβλημα.Αλλου λοιπον πηγαινε ο σαρκασμος
Παιδιά, ο πολιτικός μου λόγος είναι άστα να πάνε. Αν γράφω τώρα εδώ, είναι γιατί έχω την εντύπωση ότι τον οικοδεσπότη τον λένε Κώστα. Αν είναι έτσι, χρόνια πολλά, φίλε μου. Αν δεν είναι έτσι, χρόνια πολλά επίσης! :)
Και μια ευχή σε μένα, που ελπίζω να την εκπληρώνεις για καιρό: ΓΡΑΦΕ!
m.s.
Εγώ πέρασα για να αφήσω μια ευχή από καρδιάς.
Η ψευδης συνειδηση γεννιεται μεσα απο τις αντιληψεις και τις θεωριες που προβαλλουν οι επαγγελματιες εκπροσωποι του δικαιου, της φιλοσοφιας, ακομα της Τεχνης(π.χ. παλαιότερα ΚΚΕ και Μ.Θεοδωρακης), με σκοπο να αποκρυψουν τη καθοριστικη σχεση που εχουν οι δομες αυτες του επικοδομηματος με την υλικη βαση της κοινωνιας. Ετσι υποστηριζονται τα συμφεροντα της ταξης των εκμεταλλευτων του ανθρωπου και συγκαλυπτεται ο χαρακτηρας των κοινωνικων σχεσεων και οι αντιθεσεις.
Χαρακτηριστικα ο ΜΑΡΞ εξηγει στο προλογο του εργου του "Συμβολη στη κριτικη της Πολιτικης Οικονομιας" λεγοντας οτι ""δεν ειναι η συνειδηση των ανθρωπων που καθοριζει την υπαρξη τους. Αντιθετα, η κοινωνικη τους υπαρξη ειναι αυτη που καθοριζει τη συνειδηση τους"".
Πολλες φορες ομως, τα μελη των ομαδων, των ταξεων και των κοινωνικων κατηγοριων, αντιλαμβανονται διαφορετικα την πραγματικοτητα σε σχεση με τη θεση τους, το ρολο τους και τις δυνατοτητες τους.
Μια τετοια συνειδηση της κοινωνικης τους παρουσιας και δρασης δεν ανταποκρινεται, ουτε στις πραγματικες συνθηκες υπαρξης της κοινωνιας τους, ουτε στη θεση που κατεχουν και το ρολο που παιζουν σε αυτην. Ετσι οι ανθρωπινες σχεσεις αδυνατουν να αντιπαρατεθουν στις παραγωγικες δυναμεις που, πολλες φορες απο μορφες αναπτυξης μετατρεπονται σε δεσμα για τον ανθρωπο.
Δεδομενου οτι οι ιστορικα παροδικες κεφαλαιοκρατικες σχεσεις παραγωγης προβαλλουν μονο μεσω των πραγματων ως σχεσεις πραγματων (αυτο δεν ειναι απλως αυταπατη, αλλα "αντικειμενικη φαινομενικοτητα", καθως και ο συνδεομενος με αυτην "φετιχισμος"), η κεφαλαιοκρατια στο επιπεδο αυτης της φαινομενικοτητας προβαλλει ως ΑΙΩΝΙΑ κατασταση. Προπαγανδιζεται απο παντου και παντα. Ακομα και απο την Αριστερα.
Η κεφαλαιοκρατια δεν ειναι ΑΙΩΝΙΑ κατασταση. Ας πειστει πρωτα απ' ολους η ελληνικη αριστερα γι' αυτο.
μπα, η κεφαλαιοκρατία θα είναι αιώνια κατάσταση, κάθε φορά θα μεταμορφώνεται το κεφάλαιο που θα κατέχει ή θα πιστεύει ότι κατέχει ή που θα μάχεται να πείσει ότι κατέχει ή που θα μάχεται να πείσει ότι πρέπει να κατέχει κάθε εκμεταλλευτής εκεί πέρα
εδώ πέρα το κεφάλαιο του ΟΒ ποιο νάναι άραγες
μην είναι όλο ένα λαπτοπ; κανένας δεν ξέρει
Εν αρχή ην ο ήχος, σε αυτά που υποστηρίζεις, σίγουρα θα έχεις συναντήσει αντιρρήσεις στη ζωή σου. Μια ερώτηση που θα ήθελα να σου κάνω λίγο προβοκατόρικη, αλλά και ουσιαστική είναι : Από όλα όσα έχει πει ο Μαρξ, έχεις διαβάσει κάτι με το οποίο να διαφωνείς;
Ακόμα λες ότι ο καπιταλισμός δεν είναι αιώνια κατάσταση, και νομίζω ότι κανείς θα μπορούσε να διαφωνήσει. Το δεύτερό μου ερώτημα είναι : Το σύστημα που θα διαδεχθεί τον καπιταλισμό για σένα είναι από τώρα προκαθορισμένο; Αυτό θα είναι αιώνιο;
ΑΦ
αν κάποιος συμφωνεί σε κάποια σημεία με όλους τους σχολιαστές είναι ανισόρροπος; έτσι ρωτάω, όχι πως...
Θλιβερά ανέμπνευστο κείμενο.
m.s και Άντα Φτυς, ευχαριστώ πολύ.
"Τέλος, όσο και αν κι εγώ συμφωνώ ότι θα μπορούσε να υπάρχει και μια αριστερά πιο θελκτική, πιο ισχυρή, με περισσότερες προοπτικές, την ίδια στιγμή έχω σοβαρές αμφιβολίες για τα όρια που θα της επέτρεπε ο μέσος ψηφοφόρος να έχει, ώστε να μην την φοβηθεί και πάλι ως ανεύθυνη, επαναστατική, αεροβατούσα κλπ κλπ"(old Boy)
Εδώ είναι το ζουμί κύριε εορτάζοντα. Τα σέβη μου. Και τα φιλιά μου.
Το πρόβλημα με την παγκόσμια αριστερά πιστεύω είναι ότι χρειάζεται πλήρη ιδεολογική αναθεώρηση και αποσαφήνιση των απόψεων της. Θεωρώ ότι οφείλει να είναι σε θέση να δώσει πειστικές απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα που μπόρεσα να σκεφτώ.
1) Πρέπει να υπάρχει ελεύθερη αγορά; Σε ποιο βαθμό;
2) Το κέρδος είναι εξορισμού κλοπή;
3) Ένας αυτοαπασχολούμενος θεωρείται κεφαλαιοκράτης; Αν όχι, αν απασχολεί έστω και έναν εργαζόμενο είναι; Ένας υψηλόμισθος εργαζόμενος είναι;
4) Οι πολυεθνικές και οι τράπεζες είναι κλεπτοκρατικοί οργανισμοί, που δεν έχουν καμία θετική συνεισφορά στην κοινωνία;
5) Η καπιταλιστική παγκοσμιοποίηση είναι αποκλειστικά βλαβερό φαινόμενο;
6) Τα μεταλλαγμένα τρόφιμα και η πυρηνική ενέργεια πρέπει να εξαφανιστούν από τις επιλογές ανάπτυξης της ανθρωπότητας;
7) Η συγκέντρωση της οικονομικής εξουσίας από το κράτος πρέπει να είναι η μοναδική επιλογή για την αριστερά;
8) Σε μια εταιρεία και στην κοινωνία γενικότερα η σχέση εργοδότη-εργαζόμενου είναι μόνο ταξική και ως εκ τούτου οφείλει να είναι καθαρά σχέση αντιπαλότητας; Τα συμφέροντα τους δεν συμπίπτουν σε ΚΑΝΕΝΑ σημείο;
ΑΦ
ΑΦ.
Τελικα απαντησες εσυ για εμενα εκφραζοντας τα ερωτηματα σου.
Οσον αφορα τη μαρξιστικη θεωρια και οσα εχω διαβασει, δεν υπαρχει τιποτα που να διαφωνω.
Επισης, τιποτα δεν ειναι προκαθορισμενο. Ουτε το επομενο λεπτο της ωρας. Πολυ περισσοτερο ενα οικονομικοπολιτικο συστημα.
Απλα εις γνωση μας πια, το καπιταλιστικο συστημα εχει αποτυχει.
Και αυτο διαφαινεται πλεον σε ολη την υφηλιο.
Εν αρχή ην ο ήχος, απαντάς με μία αντίφαση γιατί ο Μαρξ έχει προβλέψει ότι μια αταξική κομμουνιστική κοινωνία είναι η ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΗ κατάληξη του καπιταλιστικού συστήματος (σύμφωνα με τους απόλυτους οικονομικούς νόμους όπως τους αντιλαμβανόταν ο ίδιος). Άρα διαφωνείς μαζί του.
ΑΦ
Αντιφαση ή μη, συμφωνω μαζι του. Ποιος θα κρινει τη καταληξη ομως;
Εγω ή εσυ;
Συμφωνείς παρότι πριν από λίγο διαφωνήσες μαζί του; Επαληθεύεις αυτό που φοβόμουν για την αριστερά, ότι έχει πλέον αναπτύξει μια θεολογική σχέση με τον Μαρξ. Δεν ξέρω ποιος θα κρίνει την κατάληξη ή το μέλλον του καπιταλισμού - φαντάζομαι οι κοινωνικές διεργασίες, οι τεχνολογίες, οι προσωπικότητες, η τύχη και όλα αυτά λειτουργόντας παράλληλα και σύνθετα.
ΑΦ
ΑΦ, Οποιος διαβαζει πολιτικοοικονομικες φιλοσοφιες και θεωριες, και Μαρξ ειναι αριστερος; Δηλαδη επειδη εχω διαβασει το κορανι ειμαι μουσουλμανος;
Μα τελικα αυτο ειναι το προβλημα του ελληνα. Πρεπει να ανηκει καπου. Και φυσικα η απαξιωση του για την ερευνα και διευρηνση του πνευματος του.
Προφανώς όποιος διαβάζει Μαρξ δεν είναι αριστερός, και εγώ έχω διαβάσει λίγο και γνωρίζω πιστεύω τις βασικές του θέσεις. Όποιος όμως συμφωνεί απόλυτα μαζί του, ναι πιστεύω ότι κατά πάσα πιθανότητα είναι αριστερός. Η κατηγοριοποίηση των ιδεολογιών είναι απαραίτητη για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε. Για αυτό λίγο-πολύ οι περισσότεροι άνθρωποι αυτοπροσδιορίζονται ιδεολογικά.
ΑΦ
Για αυτό λίγο-πολύ οι περισσότεροι άνθρωποι αυτοπροσδιορίζονται ιδεολογικά.
Σωστο.
Να συνεβαινε και στη ελλαδα κατι τετοιο τι ωραια θα ηταν!!!
Και οχι βεβαια μονο ιδεολογικα αλλα και ταξικα. Αντιθετως αγαπητε ΑΦ επιβεβαιωνεται παλι ο Μαρξ, και για το ελληνικο φαινομενο, οταν ορισε τη λεξη ΜΙΚΡΟΑΣΤΟΣ. Παμε παλι.
Κατα τη Μαρξιστικη θεωρια λοιπον, η ταξικη συγκροτηση της αστικης κοινωνιας ειναι συναρτηση των σχεσεων με τη παραγωγη, μεσω των οποιων τα ατομα διαμορφωνουν μια αντιστοιχη ταξικη συνειδηση.
Αναμεσα στην αστικη ταξη, κατοχο των μεσων παραγωγης, και την εργατικη ταξη, κατοχο της εργατικης της δυναμης, εμφανιστηκε και αναπτυχθηκε σταδιακα ενα πληθος αυτοαπασχολουμενων μικρων παραγωγων χωρις σαφη ταξικη συνειδηση, καθως και διαφορες εισοδηματικες κατηγοριες που οι περισσοτεροι κοινωνιολογοι (και ο ιδιος ο Μαρξ) αποκαλουν μεσαια ταξη(ή μεσαιες ταξεις).
Στις συγχρονες αστικες κοινωνιες, οπου παρατηρειται σημαντικη αυξηση του τομεα των υπηρεσιων και των ελευθερων επαγγελματων, η ταξη αυτη τεινει να συμπεριλαβει την πλειοψηφια του πληθυσμου.
Ορισμενοι κοινωνιολογοι, προκειμενου να περιγραψουν τα κοινωνικα στρωματα, χρησιμοποιησαν την εννοια της "κοινωνικης θεσης" του Βεμπερ, η οποια αναφερεται στις καταναλωτικες συνηθειες, στο κοινωνικο και επαγγελματικο γοητρο και γενικα στο τροπο ζωης.
Η μεσαια ταξη και ειδικα στην ελλαδα, διακρινεται απο τη ταση να αποστασιοποιηθει απο το τροπο ζωης και τις αξιες της εργατικης ταξης και να μιμηθει τη καθ' εαυτο αστικη ταξη, εξου και ο ορισμος της ως "ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΗΣ". Βλεπεις ο γερμανος μισθωτος της ταξεως των 3000 ευρω μηνιαιως, εχει ταξικη συνειδηση, και γνωριζει οτι ανηκει στην εργατικη ταξη. Ο αντιστοιχος ελληνας, θα σου πει ως γνησιος ψωνισμενος μικροαστος: "Ξερεις πιος ειμαι εγω;"
Οι μικροαστοι λοιπον χαρακτηριζονται απο μια αντιπαραγωγικη και κυριως ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΗ νοοτροπια, στην οποια τους οδηγει η ανασφαλεια και η αβεβαιοτητα για τη κοινωνικη τους και εργασιακη τους θεση.
Για τον ιδιο λογο, οι πολιτικοι τους προσανατολισμοι ειναι ασταθεις, φτανοντας ακομα και στην υποστηριξη λαικιστικων ή και φασιστικων κινηματων, ενω αποδεχονται τις υπαρχουσες κοινωνικες ιεραρχησεις.
Όντας μαρξιστής παρουσιάζεις τη συνειδητοποίηση της εργατικής τάξης ως κάποιο σχεδόν μεταφυσικό αυτοσκοπό. Μα για ποιο λόγο να πρέπει να αισθανθεί κάποιος ότι δεν είναι μικροαστός και είναι εργάτης, αν όντως είναι μικροαστός; Τι μας λέει ότι οι ηθικές αξίες της εργατικής τάξης είναι ανώτερες από τις ηθικές αξίες της αστικής (καλά ξέρω ο Μαρξ το λέει απλώς αναδιατυπώνω το ερώτημα). Εννοείται βεβαίως ότι ο γερμανός εργάτης, καμία σχέση δεν έχει με την μαρξιστική φαντασίωση του ηθικού επαναστατικού προλετάριου, αλλά με 3000 ευρώ απολαμβάνει μια χαρά τον μπουρζουαζίδικο τρόπο ζωής, και κάνει και επενδύσεις άμα λάχει.
Και εν τέλει όσο θύμα μπορεί να πέσει ένας μικροαστός από φασίστες ή λαϊκιστές, άλλο τόσο μπορεί να πέσει και ένας τίμιος εργάτης.
ΑΦ
Ο καθενας μπορει να αισθανεται οτι θελει. Ετσι κι αλλιως τουλαχιστον στην ελλαδα αυτο γινοταν και γι' αυτο φτασαμε στον αποπατο.
Γι' αυτο τωρα καιρος να αγοραζουμε 1 πορτοκαλι απο τη λαικη οπως εκανε και κανει ο γερμανος, και οχι κιλα ολοκληρα που κατεληγαν στα σκουπιδια. Οτι λοιπον σπειραμε, τωρα το θεριζουμε.
Παω να φαω ψαρι με το κοριτσι μου.
Καλο βραδυ.
"Ζήσαμε σαν λαός συλλογικά και ισότιμα πάνω από τις δυνάμεις μας, ζήσαμε σαν λαός συλλογικά και ισότιμα άσωτα" --- Τι ειναι παλι τουτα τα φασιστικα! εγω και αλλοι πολλοι, δεν ζησαμε πανω απο τις συναμεις μας και δε ζησαμε ασωτα, και μαλιστα μας κοροιδευαν γι αυτο. Βαλτος εισαι ? Αυτο το "ολοι φταιξαμε" ειναι πολυ της μοδας τελευταια. Οχι, δεν φταιξαμε ολοι και αυτοι που δεν εφταιξαν ειναι πολυ οργισμενοι. Αυτοι που εφταιξαν ειναι βεβαια πιο οργισμενοι γιατι εχουν παραμυθιασει τον εαυτο τους αλλα να σου πω, απο σενα δεν το περιμενα να το χασεις ετσι.
«Τι ειναι παλι τουτα τα φασιστικα!».
Δεν είναι φασιστικά, είναι ειρωνικά.
Ίσως θα πρέπει να βάζω ειδική σήμανση* πριν από κάθε μου ειρωνική πρόταση, γιατί οι παρεξηγήσεις έχουν αποδειχθεί αναπόφευκτες.
* (ειρ.)
Εν αρχή ην ο ήχος και ΑΦ, διδακτικός και χρήσιμος ο διάλογος σας :)
Δημοσίευση σχολίου
<< Home