Παρασκευή, Μαρτίου 27, 2009

Απ' τη Γκουανταλαχάρα ως το Ελσίνκι

Στην Γκουανταλαχάρα ξεκίνησαν ήδη οι πανηγυρισμοί (φωτό) για την αθώωση του Καθηγητή Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου της.
Στο Ελσίνκι οι πανηγυρισμοί είναι ακόμη εντονότεροι για το πολιτικό κριτήριο, τη σκοπιμότητα αλλά και την ίδια τη λογική της όλης ποινικής δίωξης που ξεκίνησε το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του.
Τέλος, η άποψη ότι η νομική αθώωση του Κώστα Πλεύρη συνδυάζεται με την ψυχική καταδίκη του σε ισόβιο μίσος, αντιλαμβανόμενη το μίσος ως κατάσταση νοσηρή σφάλλει ως εκεί που δεν παίρνει, αφού το μίσος νοηματοδοτεί, ζωογονεί και γεμίζει την ανθρώπινη ψυχή, με έναν τρόπο που η αγάπη σπάνια το καταφέρνει, αλλά κι όταν τα καταφέρνει σε καθιστά αντίστοιχα ευάλωτο.
Πέραν δηλαδή των συν που σου προσφέρει σήμερα, το μίσος δεν μπορεί να σε πονέσει αύριο, αφού από τον άλλο που μισείς δεν ζητάς κανένα αντάλλαγμα (παραμονής στη ζωή ή ανταπόδοσης της δικής σου αγάπης), αφού δηλαδή η ψυχική σου κατάσταση εξαρτάται από αυτούς που αγαπάς ενώ δεν εξαρτάται από αυτούς που μισείς, επειδή αγαπάμε πρόσωπα ενώ μισούμε κατασκευές.

35 Comments:

At 3/27/2009 10:22:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Έχεις ωραίο στυλ όλντι μπόι, το βιβλίο του Πλεύρη το έχεις διαβάσει;

 
At 3/28/2009 02:13:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Πέραν δηλαδή των συν που σου προσφέρει σήμερα, το μίσος δεν μπορεί να σε πονέσει αύριο, αφού από τον άλλο που μισείς δεν ζητάς κανένα αντάλλαγμα (παραμονής στη ζωή ή ανταπόδοσης της δικής σου αγάπης), αφού δηλαδή η ψυχική σου κατάσταση εξαρτάται από αυτούς που αγαπάς ενώ δεν εξαρτάται από αυτούς που μισείς"
*******
Μάλλον δεν συμφωνώ

 
At 3/28/2009 02:42:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Ανώνυμε των 10:22, δεν είχα τη χαρά. Μαθαίνω πάντως πως τα λέει έξω από τα δόντια.
Ανώνυμε των 2:13, καλά, δεν θα σε μισήσω κιόλας ;)

 
At 3/28/2009 11:34:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος 10:22 said...

Διάβασον μεν, πάταξον δε.

Τί σόι δικαιοσύνη υπηρετείς;
Το "μαθαίνω" δεν είναι αρκετό νομίζω, ώστε να κρίνεις (έχοντας την παραίσθηση ουσιαστικά) καταστάσεις και πρόσωπα.

Καμιά φορά τελικά μου φαίνεται ότι όλοι μας θέλουμε να κάνουμε τον έξυπνο και να πούμε κάτι χωρίς να το επεξεργαστούμε όσο θά πρεπε.
Κάπως όπως κάναν και παλιότερα στα χωριά, όπου η ενημέρωση έπασχε από εγκυρότητα και πληρότητα.

Επίσης, σε καλώ να παραδεχτείς δημόσια ότι δεν με μισείς, ακούγοντας μόνο και μόνο ότι υποστηρίζω τον Πλεύρη.
("επειδή μισούμε κατασκευές και αγαπάμε πρόσωπα")

 
At 3/28/2009 11:56:00 π.μ., Anonymous Θεία said...

Καλά να πάθουν αυτοί που μήνυσαν έναν αρλουμπολόγο ναζιστή, που από την εκμπομπή του στο EXTRA3 διαβεβαίωνε τους θεατές του ότι οι αρχαίοι Έλληνες νίκησαν στη Σαλαμίνα επειδή είχαν ... τηλεβόλα κανόνια, που έριχναν από τη στεριά πάνω στον περσικό στόλο, και στο Μαραθώνα, επειδή είχαν ... ρομπότ, που την έπεσαν στους Πέρσες και τους διέλυσαν!

 
At 3/28/2009 12:59:00 μ.μ., Blogger Συνοδοιπορος said...

"αγαπάμε πρόσωπα ενώ μισούμε κατασκευές"
Συμφωνώ μαζί σου. Το μίσος είναι πολύ δυνατό συναίσθημα. Τα πρόσωπα ποτέ δεν το αξίζουν.
Κρατάω κι εγώ αυτή μου τη δύναμη, για τις καταστάσεις.

Επιπλέον, υπάρχει και η βουδιστική άποψη ότι, απαραίτητη προϋπόθεση για να μισείς κάποιον είναι να μην τον γνωρίζεις. Οπότε, όταν κανείς μισεί ένα άτομο το πιθανότερο είναι ότι δεν το γνωρίζει σε βάθος, άρα σαφώς έχει κατασκευάσει το αντικείμενο του μίσους του.

 
At 3/28/2009 01:08:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

-- "Καλά να πάθουν αυτοί που μήνυσαν έναν αρλουμπολόγο ναζιστή, που από την εκμπομπή του στο EXTRA3 διαβεβαίωνε τους θεατές του ότι οι αρχαίοι Έλληνες νίκησαν στη Σαλαμίνα επειδή είχαν ... τηλεβόλα κανόνια, που έριχναν από τη στεριά πάνω στον περσικό στόλο, και στο Μαραθώνα, επειδή είχαν ... ρομπότ, που την έπεσαν στους Πέρσες και τους διέλυσαν!"

Τηλεβόλα και ρομπότ; Χαχαχαχαχά! Περιβόλι είναι ο άνθρωπος! Σούργελο!

 
At 3/28/2009 06:43:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε των 10:22, φυσικά και δεν σε μισώ, αφού δεν σε ξέρω. Τώρα τα υπόλοιπα που λες μου φαίνεται ότι δεν στέκουν, αφού για τον Πλεύρη δεν έχω ακούσει από τρίτους και δεν τον κρίνω στηριζόμενος στις πληροφορίες τους. Τον έχω ακούσει να μιλάει, έχω δει τι πρεσβεύσει, όπως έχω δει και αποσπάσματα από το επίμαχο βιβλίο του. Αν υπονοείς ότι έπρεπε να το διαβάσω ολόκληρο για να έχω άποψη, λυπάμαι θα διαφωνήσω.
Επίσης αυτό που κάνω στο συγκεκριμένο ποστ και προσπαθώ να το κάνω και σε άλλα είναι να μπαίνω στη θέση των άλλων και να μην τους κρίνω με βάση τη δική μου. Ξεκίνησα λοιπόν το ποστ να το γράφω πάνω στη βάση ότι μπορεί να αθωώθηκε αλλά είναι καταδικασμένος να μισεί ισόβια, αλλά μετά έκατσα και σκέφτηκα πόσο κακό κάνει τελικά στο μίσος όχι στους τρίτους, αλλά στα πρόσωπα που μισούν. Και σκέφτηκα ότι το μίσος μπορεί να προσφέρει επαρκή ψυχολογική διέγερση και ψυχική ικανοποίηση, γεγονός που άλλωστε δικαιολογεί και την ύπαρξή του.

 
At 3/28/2009 06:44:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Συνοδοιπόρε, καλά τα λένε οι Βουδιστές :)

 
At 3/28/2009 07:02:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

---αλλά και την ίδια τη λογική της όλης ποινικής δίωξης που ξεκίνησε το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του.


MKO να ασκουν ποινικες διωξεις μονο στην Φινλανδια γινεται - μωρε μπραβο

 
At 3/29/2009 12:55:00 μ.μ., Anonymous Θεία said...

Μια "Αρλουμποκοτσανιάδα Κωνσταντίνου Πλεύρη" με αποσπάσματα από λογίδρια και γραπτά του γραφικού νεοναζί δικηγόρου θα ήταν, νομίζω, η καλύτερη απάντηση.

Με τα περί αρχαίων τηλεβόλων κανονιών και πολεμικών ρομπότ να φιγουράρουν στο πολυτελές εξώφυλλο, όπως οι βαθυστόχαστες ρήσεις των μεγάλων ανδρών.

Μια τέτοια έκδοση θα ήταν πράγματι μεγάλη συνεισφορά στη δοκιμαζόμενη από την κρίση Ελλάδα, μιας και θα γέλαγε κι ο κάθε πικραμένος!

Το μόνο πρόβλημα θα ήταν ... ο όγκος της "Αρλουμποκοτσανιάδας".

Δεδομένου ότι ο άνθρωπος αυτός είναι και λαλίστατος και πολυγραφότατος, και δεν υπάρχει παράγραφος από τα λεγόμενα ή τα γραφόμενά του, που να μην βρίθει από αρλούμπες και κοτσάνες.


:-) :-))

 
At 3/29/2009 10:37:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Aνώνυμε των 10:22, φυσικά και δεν σε μισώ, αφού δεν σε ξέρω."

Δηλαδή, Όλντι Μπόι, εάν με ήξερες, υπήρχε περίπτωση και να με μισούσες,
σωστά;;

 
At 3/30/2009 02:42:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Θα έπρεπε να προσπαθήσεις πολύ είναι η αλήθεια ;) Αν είσαι γάβρος θα ήταν μια καλή αρχή για να χτίσουμε από εκεί και πέρα ;)

 
At 3/30/2009 01:19:00 μ.μ., Blogger grsail said...

Σκεπτόμενος με "κοινή λογική" μιας και είναι επίκαιρη :-) λεω ότι το άτομο αυτό εξέδωσε ένα βιβλίο στο οποίο έγραψε OTI ήθελε. Σωστά;

Τώρα ας μου πει κάποιος: ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ;

Φοβήθηκε κανείς; Υποχρεώθηκε κανείς να διαβάσει τις αηδίες με το ζόρι;

Μήπως θα πρέπει να συγκεντρώσουμε όλα τα αντίτυπα και να τα ΚΑΨΟΥΜΕ;

Αν αύριο γράψω εγώ ένα βιβλίο που να λεει ότι σας μισώ όλους βαθιά και εσάς αλλά και την φύτρα σας όλη και επί πλέον στην ναυμαχία της Σαλαμίνας νικήσαμε διότι διαθέταμε άριστες επικοινωνίες WiFi και Υποβρύχια Τσέπης έγινε κάτι; Τι;

Θα έλεγα "Ασ' τον Τρελό στην Τρέλα του" όσο βρίσκεται μακριά από πράξεις.

Η εκδήλωση φόβου απέναντι σε (όποια) βιβλία είναι όχι μόνο ένδειξη συνενοχής αλλά και λανθάνουσας ιδεολογικής συγγένειας με ... το αντικείμενο του φόβου ;-)

 
At 3/31/2009 12:52:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Κύριε Πρόεδρε, η απάντηση στην ερώτησή μου δεν ήταν σαφής:

ΕΑΝ με ΗΞΕΡΕΣ Όλντι, θα υπήρχε πιθανότητα να με μισήσεις, έτσι δεν είναι;

Απάντησε μ' ένα "ναι", ή μ' ένα "όχι".

 
At 3/31/2009 12:58:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Nαι

 
At 3/31/2009 01:05:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δεν έχω άλλες ερωτήσεις κ. πρόεδρε.
Ευχαριστώ!

 
At 3/31/2009 02:00:00 π.μ., Anonymous Αντισθένης ο Αθηναίος said...

Ο Πλεύρης εθνικοσοσιαλιστής και αντιδημοκράτης μπορεί να είναι (γούστο του), αλλά ουφολόγος σίγουρα όχι. Ουδέποτε μίλησε για UFO και ρομπότ και ανοησίες ο Πλεύρης. (Άλλοι ναι, αυτός ουδέποτε.) Μόνον για την πολεμική αρετή των Ελλήνων (hint: δεν έχει να κάνει με ούφο). Οι θείτσες που σχολιάζουν παραπάνω δεν αποδεικνύουν παρά την ασχετοσύνη τους.

Αν διαφωνείτε με τις εθνικοσιασιαλιστικές του ιδέες, αντιπαρατάξτε πολιτικές ιδέες.

Όσο για την δική μου γνώμη, καλύτερα Έλληνας φασίστας, παρά ανθέλληνας γραικύλος.

 
At 3/31/2009 10:35:00 π.μ., Anonymous Θεία said...

"Αντισθένη" τρομάρα σου,

το περί τηλεβόλων κανονιών στη Σαλαμίνα και πολεμικού ρομπότ στο Μαραθώνα, ο αγαπημένος σου το έχει πει και παραπεί δημόσια από την εκπομπή του με τις περικεφαλαίες (τρομάρα του) στο ΕΧΤΡΑ 3. Ψάξε και εύκολα θα το βρεις.

Όσο για τις ιδέες του, Έλληνας και Ναζιστής/Φασίστας είναι δυο ΑΛΛΗΛΟΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΕΣ έννοιες και μόνο η τρέλα, ή η γραφικότητα, ή και τα δυο μαζί, μπορούν να τις συνταιριάξουν.

Ο Ναζισμός και ο Φασισμός είναι ΞΕΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ προϊόντα. Γερμανική κατασκευή ο πρώτος, ιταλική ο δεύτερος, έχουν να κάνουν με τα κουσούρια αυτών των λαών και σίγουρα όχι με τα δικά μας τα κουσούρια. Γι' αυτό άλλωστε και δεν έπιασαν ΠΟΤΕ ρίζες σε τούτον εδώ τον τόπο.

Μάθε επίσης πως ακόμα και στις πιο αντιδημοκρατικές στιγμές του, ο ελληνικός πολιτισμός ουδέποτε παρεξέκλινε προς τα φρούτα του ναζισμού και του φασισμού. Έφτασε μέχρι τον Αριστοκρατισμό ή και την Τυραννία, αλλά ούτε ο πρώτος, ούτε η δεύτερη έχουν σχέση (παρά μόνο για τον πολύ επιπόλαιο κι επιφανειακό παρατηρητή) με το Ναζισμό και το Φασισμό.

Δυστυχώς, πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι με μυαλό τελατίνη από τις σαχλαμάρες των Πλεύρηδων. Η βλακεία είναι ακαταμάχητη.

Ευτυχώς, στην Ελλάδα τουλάχιστον, πάντοτε θα είναι μια αστεία μειοψηφία.

Με τις υγειές σου και μην ξεχνάς:

η ... πλευρίτιδα εξελλίσσεται σε σοβαρή ασθένεια, αν δεν την προσέξεις.

 
At 3/31/2009 02:06:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μια ερώτηση και στην Θεία, που μου φαίνεται αρκετά μυαλωμένη και λογική, κ.πρόεδρε:

Θεία. Με το χέρι στην καρδιά (ή, ανα θες και στο ευαγγέλιο).
Απάντησέ μου στο εξής.

Αγαπάς τον εαυτό σου; Ναι, ή όχι;

 
At 3/31/2009 02:48:00 μ.μ., Anonymous Θεία said...

Ανώνυμε των 2:06:00,

δεν απαντώ χωρίς το συνήγορό μου!

:-) :-))

 
At 3/31/2009 03:12:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Βρε Θεία, δεν είναι και τόσο δύσκολη η ερώτηση!

 
At 3/31/2009 03:35:00 μ.μ., Anonymous Θεία said...

Ανώνυμε,

ΟΚ, ας πούμε πως είναι εύκολη.

Εάν λοιπόν έχω έναν εαυτό, τότε μάλλον τον αγαπάω.

Μετά;

 
At 3/31/2009 03:45:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Κάνε τον κόπο να το ερμηνεύσεις λίγο αυτό.

Εννοείς δηλ. ότι δεν θα άφηνες ποτέ κανέναν να σε προσβάλει,
είτε ψυχικά, είτε σωματικά, σωστά;

Μία δεύτερη ερώτηση εξίσου απλή.

Θεωρείς αυτήν την αγάπη του εαυτού (που ο περισσότερος κόσμος έχουμε) κάτι το
φυσικό ή το αφύσικο;

Σχετίζεται δηλαδή με την φυσιολογία του ανθρώπου, ή με ένα είδος πλύσης εγκεφάλου ή ιδέας που μας πείθει εξωτερικά ότι πρέπει να αγαπάμε τον εαυτό μας;

 
At 3/31/2009 05:55:00 μ.μ., Anonymous Θεία said...

Ανώνυμε,

καλά το 'πα πως θέλω και το συνήγορό μου.

:-)

Λεπόν, κοίτα, αυτό που λες σαν "αγάπη του εαυτού" δεν είναι κάτι άλλο απ' το λεγόμενο ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Κάθε ζωντανό δηλαδή θέλει να συντηρηθεί στη ζωή κι αγωνίζεται για να το καταφέρει με όσες δυνάμεις διαθέτει.

Με αυτή την ωραία έννοια κι η αμοιβάδα, κι ο πίθηξ, κι ο Χίτλερ, κι ο άγιος, όλοι "αγαπάνε τον εαυτό τους".

Που είναι μια τόόόόόσο γενική αλήθεια, ώστε δε λέει τίποτε! Είναι σαν να με ρωτάς, "Θειά, πεινάς, ναί ή όχι;". Ε, ναι, πεινώ κι εγώ η καψερή όπως κι ο σκώληκας, και το σπουργίτι, κι ο φαταούλας, κι ο λιγνός. Και τι έγινε που το μάθαμε; Τίποτα.

Το θέμα είναι άλλο αγαπητέ: παρόλο που όλοι οι άνθρωποι (και τα ζα μαζί) έχουνε "ένστικτο αυτοσυντήρησης", υπάρχουνε άλλοι που κοιτάνε μοναχά την παρτη τους, κι άλλοι που μπορεί να θυσιάσουν τη ζωή τους για τον διπλανό τους, άλλοι που είναι "εαυτούληδες" όπως λέει ο γκοσμάκης, κι άλλοι "ψυχάρες" όπως επίσης λέει ο γκοσμάκης.

Εκεί, η φυσιολογία δηλώνει αναρμόδια ....

 
At 3/31/2009 10:53:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"...αυτό που λες σαν "αγάπη του εαυτού" δεν είναι κάτι άλλο απ' το λεγόμενο ένστικτο της αυτοσυντήρησης."

Άρα θεία παραδεχόμαστε κοινά φυσικά ένστικτα.



Ας πάμε λίγο και στο τελευταίο που γράφεις:

"...παρόλο που όλοι οι άνθρωποι (και τα ζα μαζί) έχουνε "ένστικτο αυτοσυντήρησης", υπάρχουνε άλλοι που κοιτάνε μοναχά την παρτη τους, κι άλλοι που μπορεί να θυσιάσουν τη ζωή τους για τον διπλανό τους, άλλοι που είναι "εαυτούληδες" όπως λέει ο γκοσμάκης, κι άλλοι "ψυχάρες" όπως επίσης λέει ο γκοσμάκης."

Θέλω ακόμη μία απάντηση στο εξής:

Ποιά αγάπη μπορεί πιο εύκολα να κάνει πράξη την θυσία που λες,
αυτή που δημιουργήθηκε μέσα από τον φυσικό δεσμό αίματος, ή εκείνη που προέκυψε συναισθηματικά, ή ιδεολογικά, ή πνευματικά, ή εξ ανάγκης και συμφέροντος;

Παράδειγμα: η μητέρα θυσιάζεται πιο εύκολα για τα παιδιά της σε περίπτωση κινδύνου ή ο δάσκαλος για τον μαθητή του;

Ο πατέρας θυσιάζεται πιο εύκολα για την οικογένειά του ή ένας γιατρός για τον ασθενή του;

Ένας αδελφός για τον αδελφό του ή ένας φίλος για τον φίλο του;

(εννοείται ότι μιλάμε για τον κανόνα, όχι την εξαίρεσή του)

 
At 3/31/2009 11:30:00 μ.μ., Anonymous Θεία said...

"Άρα θεία παραδεχόμαστε κοινά φυσικά ένστικτα."

Αμέ; Κοινά και με τα ζώα όμως, ΟΚ;

"Ποιά αγάπη μπορεί πιο εύκολα να κάνει πράξη την θυσία που λες,"

Αχά! Κάτσε να σε πιάσω, γιατί βλέπω να γλυστράς και θα πέσεις! Το "πιο εύκολα", δηλαδή, τι σόι κριτήριο είναι όταν μιλάμε για πράξη υπέρβασης της πάρτης μας, για αυτοθυσιαστική πράξη, τουτέστιν για πράξη μεγαλειώδη;

Δεν είναι η ευκολία κριτήριο ηρωισμού και μεγαλείου, ανώνυμε φίλε! "Πιο εύκολα" θυσιάζεται κι η σκύλα για τα σκυλάκια της απ' ό,τι ο σκύλουρας. Λόγω "φυσικού δεσμού αίματος", αν το θέλεις έτσι. Και λοιπόν;

Εάν θέλουμε να μιλάμε για πράξη πραγματικά αυτοθυσιαστική, πρέπει να πετάξουμε το "πιο εύκολα" και να ανιχνεύσουμε κι επιβραβεύσουμε το εντελώς ανάποδο: το πιο δύσκολα! Γιατί, εδώ, η δυσκολία είναι αυτή ακριβώς που κάνει την πράξη μεγαλειωδέστερη και που - στην αρχική και στην τελική - ξεχωρίζει τον άνθρωπο απ' τα ζώα!

Ειδάλλως, είτε μιλάμε για σκύλα, είτε για γυναίκα, είτε για αγέλη λύκων, είτε για ομάδα ανθρώπων, δεν έχει διαφορά και μάταιοι έως γελοίοι οι παιάνες και τα σύμβολα, που - υπερβάλλοντας, υπό το έμβλημα των "φυσικών δεσμών αίματος" λ.χ., τη συγγένεια του ανθρώπου με τη φύση και το ζωώδες - υμνούν τη σκυλότητα της γυναίκας και τη λυκοσύνη του ανθρώπου.

Διαφωνείς;

 
At 3/31/2009 11:40:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

θεία πήρες φόρα!

Να χρησιμοποιήσω τότε μια άλλη λέξη.

Αντί του "πιο εύκολα", βάλε "αβίαστα", ή "χωρίς σκέψη", ή "αυθόρμητα".

Επιμένω στο φυσικό, όχι το μεγαλειώδες και το ιδανικό.
Ας αρχίσουμε από τα ευκολότερα και μετά πιάνουμε και τα δύσκολα που ζητάς.

Λοιπόν; Είναι στην περίπτωσή μας δυνατότερη και ισχυρότερη η αντίδραση στους φυσικούς συγγενείς, ή όχι;

 
At 4/01/2009 12:14:00 π.μ., Anonymous Θεία said...

"θεία πήρες φόρα!"

Λες ν' αρχίσεις κι εσύ να ψάχνεις για δικηγόρο; :-))

"Αντί του 'πιο εύκολα', βάλε 'αβίαστα', ή 'χωρίς σκέψη', ή 'αυθόρμητα'."

Αντί να το σώσεις, το έκανες χειρότερο με όλα αυτά. Το "αβίαστα", "χωρίς σκέψη" και "αυθόρμητα" μάς καταβυθίζει ακόμα πιο ... εύκολα στον κόσμο των ζώων.

Πρόσεξε τι κάνεις: για να υποστηρίξεις τη θέση σου, περί ανωτερότητας των φυσικών δεσμών, ανατρέχεις αναγκαστικά σε ο,τιδήποτε α-λογο/ζωώδες υπάρχει στον άνθρωπο ("πιο εύκολα", "αβίαστα", "χωρίς σκέψη", "αυθόρμητα", "δυνατότερη και ισχυρότερη αντίδραση")!

Γι' αυτό και διαισθάνομαι να θεωρείς το "ιδανικό" σαν κάτι το "λιγότερο πραγματικό" - ενώ είναι η κατεξοχήν πραγματικότητα του ανθρώπου, αυτή που τον διακρίνει από τη ζωώδη ά-λογη πραγματικότητα.

Θες να δούμε τι είναι όλη αυτή η πατέντα;

 
At 4/01/2009 12:31:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ρε θεία, ειλικρινά τώρα, γιατί αποφεύγεις ν' απαντήσεις;

Είναι ή δεν είναι ανώτεροι οι φυσικοί δεσμοί;

Πες ένα "ναι" ή ένα "όχι"!

Βοήθησε την εκμαιευτική διαδικασία επί τέλους.

(για να το τελειώνουμε κιόλας, να πας κι εσύ να δεις κάνα σήριαλ, ή να μαγειρέψεις...όχι τίποτε άλλο, πιάνουμε και τζάμπα χώρο στο μπλογκ του Όλντι...)

 
At 4/01/2009 08:57:00 μ.μ., Anonymous Θεία said...

Πριτς!

Όρισέ μου τι εννοείς "ανώτεροι", ως προς τι, με βάση ποιο μέτρο, ποια κλίμακα.

Αν π.χ. μιλάμε για ζώα, ναι, οι φυσικοί δεσμοί είναι οι μόνοι δεσμοί που μπορούν να κάνουν.

Αν μιλάμε για τον άνθρωπο, το πράγμα αλλάζει. Ο άνθρωπος είναι σε θέση να φτιάξει και φυσικούς δεσμούς αλλά και άλλου είδους δεσμούς, όχι φυσικούς δεσμούς και μόνο δηλαδή - και έτσι, αυτοί οι άλλοι δεσμοί είναι η περιοχή του ανθρώπου, αυτό που τον ξεχωρίζει από τα ζώα και τον ορίζει ως άνθρωπο.

Εκτός κι αν θεωρείς τον άνθρωπο σαν ζώο και τίποτε άλλο - πράγμα που πολύ φοβάμαι ότι κάνεις.

Αλλά και πάλι την πατάς: γιατί το ζώο δεν προσπαθεί να πείσει το άλλο ζώο για την ανωτερότητα ή μη των φυσικών δεσμών. Δεν αρθρώνει λόγο και θεωρίες πάνω στην ύπαρξή του. Δεν το απασχολεί αν η ζωή του έχει νόημα και ποιο μπορεί να είναι αυτό. Δεν σκαρώνει ιδεολογίες.

Ο ίδιος ο ισχυρισμός σου λοιπόν, ότι "οι φυσικοί δεσμοί είναι ανώτεροι" και η προσπάθειά σου να πείσεις τους άλλους ανθρώπους ότι έχει δίκιο, είναι κάτι το κατεξοχήν ανθρώπινο!

Με λίγα λόγια δεν γλυτώνεις, όχι από μένα, αλλά από το λόγο και το ανθρώπινο! Ακόμα κι όταν, δια του λόγου, υποστηρίζεις την κατωτερότητα του λόγου από την ά-λογη φύση.

(ε, όχι και τζάμπα χώρο απ' τον τζάμπα χώρο! :-))))

 
At 4/01/2009 09:55:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Θεία, με το συμπάθειο, όμως φαίνεται να αντιμετωπίζεις πρόβλημα κατανόησης και λες τα δικά σου.
Αν δεν θες ν' απαντήσεις, δικαίωμά σου και γεια χαρά.
Τα λέμε κάπου αλλού!


Επί τη ευκαιρία ο συγχωρεμένος ο Ραφαηλίδης είχε πεί κάποτε ότι αν ήταν κυβερνήτης της χώρας και περνούσε από το χέρι του να ορίσει εκείνος έναν που να μαθαίνει στους νέους την ιστορία της Ελλάδας (αρχαία και σύγχρονη) θα έβαζε (και μάλιστα θα ανάγκαζε δένοντάς τον σε καρέκλα) τον Πλεύρη!
Τιμή και των δύο η παραπάνω δήλωση.

 
At 4/02/2009 09:34:00 π.μ., Anonymous Θεία said...

"Θεία, με το συμπάθειο, όμως φαίνεται να αντιμετωπίζεις πρόβλημα κατανόησης και λες τα δικά σου."

Καλά τώρα! Σε στρίμωξα στη γωνία και το γυρνάς στο συνηθισμένο κόλπο, ότι και καλά δεν σε κατάλαβα, και μπαλαφάρες.

Δεν φταίω εγώ άμα έχεις κολλήσει στην ... "ανωτερότητα των φυσικών δεσμών" και δεν μπορείς να δεις πόντο παραπέρα.

Βάλε το πάντως κάπου στην άκρη του μυαλού σου, μπορεί κάποτε να το χρειαστείς:

Φυσικοί δεσμοί = περιοχή του ά-λογου.

Έλληνες = ιεροφάντες του λόγου.

Ναζισμός και Ελληνισμός = δυο τελείως ξένα μεταξύ τους πράγματα.

Επί τη ευκαιρία, τον ένα γραφικό (θαμώνα του Ζουγκλομάκη) φέρνεις σαν συνήγορο του άλλου γραφικού;

Σύνελθε, μελέτησε, βάλε το μυαλό σου να δουλέψει γιατί σε βλέπω με προχωρημένη ... πλευρίτιδα.

 
At 4/02/2009 12:10:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"...σε βλέπω με προχωρημένη ... πλευρίτιδα."

Σου εύχομαι να την κολλήσεις και συ κάποτε! Είναι ωραία αρρώστια.

 
At 4/02/2009 02:03:00 μ.μ., Anonymous Θεία said...

Αρρώστια.

Συ είπας.

Δεν πρόκειται να την κολλήσω όμως, γιατί το ανοσοποιητικό μου έχει τα κατάλληλα κύτταρα Τ: την ιστορία του ελληνικού πνεύματος και τους αγώνες του, που κάτι τέτοια ξενόφερτα χαζά τα 'χει για μπρέκφαστ!

Σου συνιστώ λοιπόν να κοιτάξεις το ανοσοποιητικό σου πριν είναι πολύ αργά κι αποβλακωθείς τελείως δηλαδή.

"Ανωτερότητα των φυσικών δεσμών" και κουραφέξαλα. Αυτά τα λέγανε οι ζαλισμένοι Γερμαναράδες τρέχοντας στα δάση - κυριολεκτικά! ανάβανε πυρές και χόρευαν τριγύρω, έπαιζαν Βάγκνερ καταμεσής στο Μέλανα Δρυμό, αϊντέέέ - για να βρούνε τις ρίζες τους [εμ και πού αλλού να τις βρίσκανε, εδώ που τα λέμε;]

Πρωτόγονα πράμματα φίλε. Κοινωνίες στηριγμένες στην παραδοχή της ανωτερότητας των φυσικών δεσμών (πατριές, σόγια, φυλές) είναι όλες οι κοινωνίες των πρωτόγονων λαών. Που κάποιοι από αυτούς πέρασαν από εκεί σούμπιτοι στις δυναστείες και τις μοναρχίες (Μογγόλοι, κα).

Εκείνοι που πρώτοι συγκρότησαν κοινωνία πάνω σε κάτι άλλο από τους φυσικούς δεσμούς και ταυτόχρονα πάνω σε κάτι άλλο από τις δυναστικές μετεξελίξεις αυτών των δεσμών, ήταν οι Έλληνες αγαπητέ.

Γιατί οι Έλληνες ήταν οι πρώτοι που συγκρότησαν κοινωνίες πάνω στην ΠΟΛΗ! Η οποία Πόλη δεν στηρίζεται ούτε στους φυσικούς δεσμούς, ούτε σε καμιάς μορφής δεσποτία.

Γι' αυτό άλλωστε οι Έλληνες συνδέουν άρρηκτα το λόγο με την πολιτική πολεμώντας ριζικά κι αμετάκλητα το ά-λογο.

Και γι' αυτό ΠΟΤΕ δεν έπιασαν ούτε θα πιάσουν ρίζες εδωπέρα φρούτα όπως ο Ναζισμός.

Μόνο η αισθητική του σιδερωμένου πρόσωπου με τα σφιχτά χείλια, που είδαμε στις προεκλογικές (τρομάρα του) αφίσες του Πλεύρη πριν λίγα χρόνια, μόνο αυτή η ναζιστική αισθητική, θ' αρκούσε για να καταλάβεις πόσο ΞΕΝΟ προς τον Ελληνισμό είναι αυτό το φρούτο!

Καλό ξεστράβωμα λοιπόν αγαπητέ. Το λέω από καρδιάς.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home