Τετάρτη, Δεκεμβρίου 17, 2008

Η δημοκρατία της τηλεόρασης

Αν αυτό το παραλήρημα είναι παραλήρημα
προέδρου κρατικής τηλεόρασης δημοκρατικής χώρας,
τότε δεν υπάρχει χρεία άλλων μαρτυριών
για τον τρόπο που εννοεί κι εφαρμόζει τη δημοκρατία
η τηλεόραση ως κράτος
και το κράτος ως τηλεόραση:
...πρόκειται για ένα επεισόδιο το οποίο ξεπερνά οποιαδήποτε κοινωνική ανοχή και οποιαδήποτε ανοχή μιας δημοκρατίας .., άνθρωποι ήρθαν στην ΕΡΤ για να κάνουν διαμαρτυρία χωρίς να έχουμε φταίξει σε τίποτα ... οι άνθρωποι αυτοί δεν ήρθαν εδώ οργανωμένα, δεν ήρθαν δηλαδή ως μια ομάδα με κάποιο κοινωνικό πρόσωπο και κάποια κοινωνική εκπροσώπηση ... δεν ήρθαν οργανωμένοι στην ΕΡΤ και τους καταγγέλλω, ήρθαν σε πολύ μικρές ομάδες ... ανοργάνωτων οι οποίοι δεν φέρουν καμία κοινωνική ταυτότητα και είναι για τούτο καταγγελτέοι ... δια της βίας, δια της βίας ώθησε καμεραμάν και σκηνοθέτες ... δια της βίας, επαναλαμβάνω, και με ύπουλο και μεθοδευμένο τρόπο, τους καταγγέλλω και για αυτό ... επίσης μου δώσανε ένα κείμενο χωρίς υπογραφή, χωρίς να φέρει ταυτότητα, χωρίς να φέρει τίτλο, ένα άγραφο non paper με το οποίο καταγγέλλουν τον τρόπο που διάφορα κανάλια δείχνουν, το οποίο δεν με αφορά καθόλου και δεν αφορά την ΕΡΤ, τους καταγγέλλω και για αυτό ... η ΕΡΤ είναι μια ανοιχτή επιχείρηση. είναι μια επιχείρηση του Ελληνικού λαού, δεν επιτρέπουμε - αλλά δυστυχώς έγινε - δεν επιτρέπουμε να υπάρχουν μονάδες και συγκεκριμένες ομάδες χωρίς πρόσωπο και με στόχευση μεθοδευμένη ... είναι κατακριτέο και έχει χαρακτηριστικά που ξεπερνούν τη δημοκρατία ... ούτε την παραβίαση των ελευθεριών, ούτε κανείς δια της βίας επιτρέπεται να μεταφέρει μηνύματα τα οποία δεν ούτε κοινωνικό πρόσωπο ούτε κοινωνικό αποδέκτη ... σε καμία περίπτωση δεν είναι άτομα τα οποία εκφράζουν έστω κοινωνική ορνή* , είναι σχεδιασμένο από άτομα που είναι 25ρηδες από άτομα που ξέραν τι κάνανε ... άνθρωποι που μπαίνουν χωρίς κοινωνικό πρόσωπο...
* ερτικός νεολογισμός, όταν της γλώσσας δεν της βγαίνει να πει οργή ή ορμή.

49 Comments:

At 12/17/2008 02:45:00 π.μ., Blogger Chaca-Khan said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At 12/17/2008 02:47:00 π.μ., Blogger Chaca-Khan said...

"Ο πρόεδρος της ΕΡΤ υπέβαλε μήνυση και ζήτησε την ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου."

>> old εσύ που τα ξέρεις : αυτό το "κατά παντός υπευθύνου" είναι "κόλπο" του τύπου "κάνω την καταγγελία για να την κάνω αλλά δε θα βλάψω" ή τα παιδιά κινδυνεύουν κανονικά ας πούμε;

 
At 12/17/2008 02:51:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και μετά έσκισε το καλσόν.

 
At 12/17/2008 02:53:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Δεν ήξερα ότι έκανε και μήνυση. Ένα ακόμη βήμα για το βάθεμα και πλάτεμα της δημοκρατίας. Αν έχουν καλή διάθεση να το ψάξουν και να βρουν ποιοί είναι, τότε «οι δράστες» θα έχουν τρεχάματα.

 
At 12/17/2008 02:56:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Όταν δεν υπάρχει συντεταγμένη Πολιτεία, που να ασκεί ΕΞΟΥΣΙΑ (δηλαδή συμφωνημένη και -κατά το ζητούμενο- ορθολογική και δίκαιη ΒΙΑ), τη σκυτάλη παίρνει ο όχλος. Ο όχλος το μόνο που μπορεί να φέρει είναι τον Φύρερ, τον Βασιλέα, τον Πατερούλη, τον Κοντουτσεντόρ, τον Αττατούρκ (ιδίως αυτόν, εν προκειμένω), τον Ντούτσε, τον Καουντίγιο. Πολύ άδικες και ανορθολογικές και μη συμφωνημένες μορφές εξουσίας, δηλαδή.
Αυτά τα έχουν γράψει εδώ και 24 αιώνες ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης, αλλά που διάθεση για διάβασμα, όταν η μαμά μου έχει κοσμηματοπωλείο στο Κολωνάκι...

 
At 12/17/2008 03:06:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

1) Αφορμή για τα γεγονότα των τελευταίων ημερών ήταν μια κατ'εξοχήν πράξη ανορθολογικής και άδικης βίας από όργανο της συντεταγμένης πολιτείας.
2) Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι κάποιες στιγμές αυτές τις ημέρες πήρε τη σκυτάλη ο όχλος, από την άλλη όταν και η ειρηνικότερη και συμβολικότερη μορφή διαμαρτυρίας αντιμετωπίζεται με αυτό το στιλ, αυτήν την ορολογία (κι αν ασκήθηκε και δίωξη και με αυτές τις συνέπειες), τότε ο μεγαλύτερος φόβος δεν είναι μήπως ο όχλος φέρει τον Ντούτσε, αλλά μήπως ο μεταμοντέρνος Ντούτσε είναι ήδη εδώ.

 
At 12/17/2008 03:16:00 π.μ., Blogger greekgaylolita said...

Αν χαρακτηριζεις χρυσο μου Κατιων, τις ειρηνικες συμβολικες καταληψεις δημοσιων ραδιοτηλεοπτικων διαυλων ως οχλοκρατια τοτε χρειαζεσαι ταχυρρυθμα μαθηματα μαη68ιλας.
Επροκειτο περι μιας ξεκαθαρης διαμαρτυριακης perfomance(sic;-), ενα διαδραστικο εργο τεχνης cherie.
Αμαν πια με τα σκισμενα καλσον και την τεχνο-κρατικη ελλειψη φαντασιας:-)
Εσυ ολδ ετοιμασε το υπερασπιστικο νομικο οπλοστασιο σου για την Ευελπιδων as soon as possible.
Δεν μπορουμε να αφησουμε τa kougiotroktika να επελαυνουν(μηνυμα εκ του αρχηγειου;-P)

 
At 12/17/2008 03:28:00 π.μ., Blogger Chaca-Khan said...

δηλαδή ο ακτιβισμός είναι κακό. καλό είναι ότι γινόταν μέχρι τώρα : τίποτα. Εγώ περισσότερο κι από γκολ της εθνικής το πανηγυρίζω. με έκαναν περήφανο τα παιδιά. και όλοι οι υπόλοιποι εκτίθονται και εκτίθονται.
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ!!! ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!!

 
At 12/17/2008 03:30:00 π.μ., Blogger Κώστας said...

Διάβαζα το κείμενο και δεν μπορούσα να πιστέψω ότι ήταν αληθινή ανακοίνωση της ΕΡΤ κι όχι χιουμοριστικό κείμενο τύπου πιτσιρίκος.

 
At 12/17/2008 03:40:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Κατιων και κατιoff...

Κακοχωνεμένοι Πλάτωνας και Αριστοτέλης μέσα στο μπλέντερ με Ντούτσε, πατερούλη, Αττατούρκ και ολίγη από ειρωνεία Καρα-τζαφέρ του στυλ: Καλά-να-πάθει-το-πλούσιο-κωλόπαιδο-που-το-παιζε-και-αναρχικός.

Κλασσική περίπτωση ημιμαθούς ακροδεξιού βλάκα με 'σοβαρό' προφιλ που παπαγαλίζει αρχαίους συγγραφείς μέσα από βιβλία Μπουμπουκολιακόπουλων.

Κλασσική περίπτωση βλάβης δηλαδή...

Περαστικά.

 
At 12/17/2008 04:44:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ακροδεξιά βλακεία είναι η καταστροφή της περιουσίας των πολιτών, η διακοπή της κοινωνικής ζωής, η "συμβολική" κατάληψη-καταπάτηση ενός δημόσιου θεσμού (η πραγματική πώς θα ήταν δηλαδή;-πέραν του ότι και ο συμβολισμός έχει καίρια σημασία στην ανθρώπινη ύπαρξη: δεν ζούμε τη ζωή μας, αλλά το είδωλό της.)

Εξουσία που δεν ασκεί βία όταν επιχειρούν να την καταλύσουν ή και συμβολικά την καθυβρίζουν, ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ.
Τα κακομαθημένα, καλοταϊσμένα, αστοιχοίωτα, ανιστόρητα, ανελλήνιστα τεμπελόσκυλα του ελλαδικού όχλου πολεμούν τα μούτρα τους.

Εν πάση περιπτώσει, τα κενά εξουσίας, μετά τη γεωργική επανάσταση ιδίως, είναι βραχύβια. Η εκλείπουσα εξουσία αντικαθίσταται από νέα και ακραία ή από εκείνην της γεωπολιτικώς πλησιέστερης και επαρκώς ισχυρής πολιτικής οντότητας.
Για terms and conditions της τελευταίας, κοιτάξτε στο "Dis Isleri Bakanligi, Ankara".
Πολλά φιλιά.

 
At 12/17/2008 05:04:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου είναι βλάκας. 400 χρόνια τούρκικα βγάζει λεφτά έξω απ' το σύστημα, αλλά στο λαό δεν είναι χρήσιμος. Κάνει την αντίσταση, ότι πιστεύει στην ατομικότητα. Ότι το άζωτο έχει ατομικό αριθμό 7. Ζωτικά πράματα.

 
At 12/17/2008 09:10:00 π.μ., Blogger ΑΠΕΙΡΩΤΑΣ said...

Αγαπητέ oldboy,
οι άνθρωποι που έχουν μάθει να κάνουν οτιδήποτε στη ζωή τους φιλώντας επώνυμες κατουρημένες ποδιές, θεωρούν απαράδεκτη μια κινητοποίηση που είναι ανώνυμη, χωρίς την ομπρέλα κάποιου κόμματος ή τέλοσπάντων κάποιου τσοπάνη.
Η ανακοίνωση του προέδρου της ΕΡΤ είναι στην ουία έπαινος για τα παιδιά.

 
At 12/17/2008 10:28:00 π.μ., Blogger Knoulp said...

Kaloi oi agones kai oi poreies, alla tha allaxoyn kati?
O Sarkozi nomizo eipe kati sosto, oi politikes kai oi kiverniseis allazoun stis kalpes.Min roate ti, oute gia mena xero.

 
At 12/17/2008 10:41:00 π.μ., Blogger "Αισθηματική ηλικία" said...

Εγω ξερω:
1.Είχαν το αποκλειστικό στο μαγαζί τους και το αφησαν ανεκμετάλευτο
2. Ευτυχώς που δεν υπάρχουν ΜΑΤατζήδες μονιμώς στην ΕΡΤ.
3. Χάθηκε να περνάει τυχαία κάποιος ειδικός φρουρός από κει να ρίξει στον αέρα για εκφοβισμό?
4. Οταν σπαταλάς όλη σου την ενέργεια ,για μια θέση στο δημόσιο, έχεις χάσει τη ζωή σου (απλά δεν το ξέρεις)

Οποιος εγραψε πιο πάνω κάτι για καλσον να αγιάσει το στόμα του

Καλημέρα

 
At 12/17/2008 12:26:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τι απλούστερο από το να τους αφήσεις να κάνουν μερικά λεπτά τη διαμαρτυρία τους, να το "χαμογελάσεις" και να τους υποδεχτείς χωρίς δυσκοιλιότητα - και μετά να το εντάξεις στις ειδήσεις σου, στα γεγονότα της ημέρας...

Αντιθέτως ο Παναγόπουλος, μετά από αυτό το παραλήρημα, υπέβαλε παραίτηση, η οποία "δεν έγινε δεκτή"... Επίσης έκαψε τον εαυτό του, ομολογώντας πώς είχε πληροφορίες για το "χτύπημα" και είχε πάρει extra σεκιουριτάδες :-)

Η δε Λίνα Κλέιτου, (το Κ γράφεται με Β), μετά το "σοκ", ακύρωσε τη συμμετοχή της στον Τηλεμαραθώνιο για τη Γιούνισεφ...

Ένας φίλος

 
At 12/17/2008 12:33:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Νίκος Εγγονόπουλος

ΘΕΑΤΡΙΝΟΙ, Μ.Α.

Στήνουμε θέατρα και τα χαλνούμε
όπου σταθούμε κι όπου βρεθούμε
στήνουμε θέατρα και σκηνικά
όμως η μοίρα μας πάντα νικά

και τα σαρώνει και μας σαρώνει
και τους θεατρίνους και το θεατρώνη
υποβολέα και μουσικούς
στους πέντε ανέμους τους βιαστικούς.

Σάρκες, λινάτσες, ξύλα, φτιασίδια,
ρίμες, αισθήματα, πέπλα, στολίδια,
μάσκες, λιογέρματα, γόοι και κραυγές
κι επιφωνήματα και χαραυγές

ριγμένα ανάκατα μαζί μ’ εμάς
(πες μου που πάμε; πες μου που πας;)
πάνω απ’ το δέρμα μας γυμνά τα νεύρα
σαν τις λουρίδες ονάγρου ή ζέβρα

γυμνά κι ανάερα, στεγνά στην κάψα
(πότε μας γέννησαν; πότε μας θάψαν;)
και τεντωμένα σαν τις χορδές
μιας λύρας που ολοένα βουίζει. Δες

και την καρδιά μας ένα σφουγγάρι,
στο δρόμο σέρνεται στο παζάρι
πίνοντας το αίμα και τη χολή
και του τετράρχη και του ληστή.

 
At 12/17/2008 12:58:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μπορεί να μεγαλώνω (μ' αρέσει και η Τσανακλίδου ;-) ), μπορεί να είμαι απομακρυσμένος χωροταξικά αλλά και ιδεολογικά από τα παιδιά που διαδηλώνουν, αλλά δεν βλέπω που είναι το άδικο της παρέμβασης του Διευθυντή της εταιρείας.

Υπάρχει η απολογία ενός δημοσίου προσώπου προς τους ανωτέρους τους (και μια προσπάθεια εξήγησης του πως συνέβη αυτό που συνέβη) και μία συγγνώμη - αλήθεια πόσο συχνά ακούμε στην Ελλάδα αυτή την λέξη; πότε ήταν η τελευταία φορά που κάποιος από εμάς εδώ μέσα την είπε και την εννοούσε; - προς τους τηλεθεατές που πληρώνουν. Έστω και εάν είναι για το θεαθήναι.

Σίγουρα, η αντίληψη ότι δεν έχουν πρόσωπο, δηλαδή ταμπέλα, πρεσβεύει αντιλήψεις σκοτεινότερων εποχών, όπου μιλούν μόνο τα κόμματα, οι οργανώσεις, και ο κάθε πολίτης δεν είχε το δικαίωμα να βγει στο δημόσιο χώρο και να εκφράσει αυτό που σκέφτεται.

Ωστόσο, εδώ είναι η δική μου ένσταση. Τι σκέφτονται; Τι θέλουν; Προσπαθώ μέρες να καταλάβω, να αφουγκραστώ που λένε και οι ταγοί, ποια είναι τα αιτήματα; Εάν ξέρει κάποιος ας με βοηθήσει, κι επιπλέον, να μου πει και από που προκύπτει. Δεν είδα συντεταγμένο, ή έστω ασύντακτο, λόγο. Αλήθεια, που έχουμε κρύψει αυτές τις μέρες τον Λόγο; Δεκτή η διαμαρτυρία, η εξέγερση, η ανατροπή. Όταν όμως έχει λόγο ύπαρξης. Εδώ τι;

Δεν μπορώ να μην θυμηθώ την αποστροφή ενός γνωστού που βλέποντας τους φοιτητές να έχουν καταλάβει το Quartier Latin τον Μάη του 1968 είπε:

Plus tard, ils seront tous notaires.

Καληνύχτα.


Υ.Γ. Μία ελεύθερη μετάφραση για όσους δεν αγαπούν την γλώσσα του Σελίν.

"Αργότερα, θα είναι όλοι συμβολαιογράφοι"

 
At 12/17/2008 01:57:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Όλα τούτα επαναφέρουν το κρίσιμο ζήτημα:

ΠΟύ ΕΧΟΥΝ ΚΡΥΦΤΕΙ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΟΙ "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ" ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ;

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ;

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΠΟΥ ΧΤΥΠΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΡΟΚΛΗΤΑ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ;

 
At 12/17/2008 02:43:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

και που ειναι οι καλλιτεχνες επισης

 
At 12/17/2008 02:45:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

καταθλιψη προκαλουν οι δηλωσεις Αντωναρου (κυβερνησης-εξουσιας δηλαδη) και του καημενου διευθυντη Ερτ που παρακαλει να μην πυροβολησει ο αρχηγος Καραμανλης τη θεσουλα του

ολο αυτο σε αλλη χωρα μονο με χιουμορ θα το βλεπανε, κυριως οι κραταιοι...

 
At 12/17/2008 03:06:00 μ.μ., Blogger mao tse tung said...

ας τους τραβήξει στο δικαστήριο και θα είμαστε όλοι εκεί! θα βουλιάξει η Ευελπίδων!
(και ο Χούγιας να φροντίσει να είναι κάπου αλλού εκείνη την ημέρα - τώρα που το σκέφτομαι για φαντάσου να τον έχουν Πολιτική Αγωγή!!! θα γελάσει και ο παρδαλός όνος!)

 
At 12/17/2008 03:10:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ρε Ανώνυμε 12:33! Σεφέρης είναι οι Θεατρίνοι, μανούλα μου, Σεφέρης! Για όνομα!

winnie

 
At 12/17/2008 04:08:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@winnie

eheis skeftei tin pithanotita na to ekane epitides o anonimos 12.33?

 
At 12/17/2008 05:34:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@darling

Όχι.


winnie

 
At 12/17/2008 05:37:00 μ.μ., Blogger Μεγαλοκοπέλα said...

Γιατί όμως να μην το τραβήξουν στα άκρα; Εδώ (υποτίθεται) οι διαμαρτυρόμενοι θέλουν να πετύχουν κάτι. Γιατί να μην υποστούν τις συνέπειες της διεκδίκησής τους; Εκτός κι αν νομίζουν πως το πέτυχαν μ' αυτή την εκδήλωση.

Με το κάψιμο και το πλιατσικοπανηγύρι, τα αναρτημένα πανό και τις καταλήψεις (κι άλλες;) δεν γίνεται τίποτε. Το έχουμε δει το έργο.

Να χρησιμοποιήσουμε για άλλη μια φορά το παράδειγα των Αμερικανίδων φεμινιστριών που έφεραν αντισυλληπτικά από τη Γαλλία, σε μια εποχή που ήταν παράνομα στις ΗΠΑ, και τα δήλωσαν στο τελεωνείο προκειμένου να συλληφθούν και να γίνει γνωστό το αίτημά τους.

Οι αντίστοιχες Ελληνίδες θα τα περνούσαν στη ζούλα και θα τα μοίραζαν (αν δεν τα μοσχοπουλούσαν) στις φίλες τους.

Μπορεί να κάνω λάθος... Αλλά...

Εγώ ακόμη δεν έχω ακούσει καλά καλά τα αιτήματα. Τα 15χρονα είναι η γενιά των 700 €; Ή φοβούνται ότι θα γίνουν; Από την άλλη, όμως, δεν είδα και πολλά κοινόβια στην Ελλάδα (εκτός κι αν πολλοί νομίζουν ότι "ναι μεν θα βγαίνουμε στο δρόμο ομαδικά, αλλά το τριάρι το θέλουμε για την πάρτη μας")...
Κι αν μια γενιά στα 15 της σκέφτεται τη σύνταξή της... κατακαημένη Αράχωβα.

 
At 12/17/2008 05:48:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε των 12:58, ρωτάς: «Δεν είδα συντεταγμένο, ή έστω ασύντακτο, λόγο. Αλήθεια, που έχουμε κρύψει αυτές τις μέρες τον Λόγο»
Η απάντηση είναι ότι πρώτος τον έκρυψε ο Πρόεδρος της ΕΡΤ αρνούμενος να διαβάσει το κείμενό τους και μάλιστα καταγγέλλοντας τους που έδωσαν κείμενο να διαβαστεί, αφού είναι αντιδημοκρατικό να γράφεις κείμενα και να λες την άποψή σου, ενώ δημοκρατικό είναι να μην τα διαβάζεις και να καταγγέλεις αυτούς που σου τα έφεραν.
Να λοιπόν τι λέει το κείμενο:

«Η δράση μας είναι αποτέλεσμα μίας συσσωρευμένης πίεσης που λεηλατεί τις ζωές μας και όχι μόνο μία συγκινησιακή έκρηξη με αφορμή τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου από την αστυνομία. Είμαστε μία ακόμη συλλογικότητα, κομμάτι της εξέγερσης που συμβαίνει.

Ενάντια στην εξημέρωση από τα ΜΜΕ, προβαίνουμε σε παρέμβαση-παρεμβολή στη ροή του προγράμματος της ΕΡΤ.

Θεωρούμε ότι τα ΜΜΕ συστηματικά καλλιεργούν το φόβο. Αντί να ενημερώνουν παραπληροφορούν. Παρουσιάζουν μια πολύμορφη εξέγερση σαν τυφλή εκτόνωση. Εξηγούν την κοινωνική έκρηξη με όρους ποινικούς και όχι πολιτικούς. Αποκρύπτουν επιλεκτικά τα πραγματικά γεγονότα. Προβάλλουν μία εξέγερση σαν ένα ακόμη θέαμα που πρέπει απλά να παρακολουθούμε μέχρι να αρχίσει το επόμενο σήριαλ. Τα ΜΜΕ μετατρέπονται καθημερινά σε μέσα καταστολής της ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης.

Να αυτοοργανωθούμε.

Καμία αυθεντία δεν μπορεί να προσφέρει λύσεις στα προβλήματά μας. Χρειάζεται να συναντηθούμε με άλλους ανθρώπους. Να μετατρέψουμε τους δημόσιους χώρους – τους δρόμους, τις πλατείες, τα πάρκα, τις σχολές -σε χώρους αδιαμεσολάβητης έκφρασης. Να βρεθούμε πρόσωπο με πρόσωπο για να συνδιαμορφώσουμε τον λόγο και τις δράσεις μας.

Να μην φοβηθούμε, να κλείσουμε τις τηλεοράσεις, να βγούμε από τα σπίτια μας, να συνεχίσουμε να διεκδικούμε, να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας.

Καταγγέλλουμε την αστυνομική βία – Αμεση αποφυλάκιση των συλληφθέντων διαδηλωτών. Για την ανθρώπινη χειραφέτηση και την ελευθερία».

 
At 12/17/2008 06:00:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Ακροδεξιά βλακεία είναι η καταστροφή της περιουσίας των πολιτών, η διακοπή της κοινωνικής ζωής, η "συμβολική" κατάληψη-καταπάτηση ενός δημόσιου θεσμού (η πραγματική πώς θα ήταν δηλαδή;-πέραν του ότι και ο συμβολισμός έχει καίρια σημασία στην ανθρώπινη ύπαρξη: δεν ζούμε τη ζωή μας, αλλά το είδωλό της.)»
Η πραγματική θα ήταν αν καταλάμβαναν το στούντιο, έπαιρναν και κανέναν όμηρο.
Η συμβολική είναι να μπουν όσο πιο ειρηνικά γίνεται και σιωπηλά να αναρτήσουν ένα πανό με τα πρόσωπα τους να φαίνονται και να χαμογελούν
Όσο για το συμβολισμό ασφαλώς και έχει καίρια σημασία στη ζωή και γι΄αυτό η συμβολική εικόνα ενός Πρωθυπουργού να ωρύεται και η κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματός του να τον απωθεώνει σε παροξυσμό, κατ' αρχήν συναιρέθηκε και μετά αντικαταστάθηκε από μια εικόνα αληθινών πολιτών αυτού του κράτους που διατηρούν ακόμη τα συνταγματικά τους δικαιώματα να συνέρχονται ήσυχα και χωρίς όπλα, να συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή της χώρας και να εκφράζουν συμβολικά τη διαμαρτυρία τους από ένα κανάλι που δεν ανήκει σε κανέναν ιδιώτη, ούτε σε κανέναν διορισμένο πρόεδρο.

«Εξουσία που δεν ασκεί βία όταν επιχειρούν να την καταλύσουν ή και συμβολικά την καθυβρίζουν, ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ».
Είδες στο συμβάν αυτό κάποια καθύβριση;

 
At 12/17/2008 07:11:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

 
At 12/17/2008 07:45:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Όντως η αντίδραση του Παναγόπουλου κατάφερε να αναβαθμίσει το συμβάν και να δικαιώσει τους μαθητές.

Αναρωτιέμαι πάντως τι θα γινόταν αν το πανό έγραφε "Είστε όλοι μαλάκες" ή ακόμη "Απαιτούμε να θεσμοποιηθούν οι καταλήψεις". Ή ακόμη αν έβγαινε ένας τύπος και έγραψε "Σούλα σ'αγαπώ". Υποθέτω ότι ένα διάβημα νομιμοποιείται στη συνείδησή μας όχι τόσο από τη μορφή του όσο από το περιεχόμενό του. Αλλά ποιος είναι αυτός που θα κρίνει το περιεχόμενο; Και εν τέλει γιατί το "ελευθερία σε όλους μας" να έχει μεγαλύτερη αξία από τη Σούλα;

Φαντάζομαι πολλοί θα ήθελαν να έχουν 15 δευτερόλεπτα τηλεοπτικού χρόνου για να πουν τον πόνο τους. Αλλά ο άτιμος κοστίζει εκατομμύρια. Θα μπορούσε να υπάρχει ενδεχομένως στην ΕΡΤ μια ώρα ημερησίως που να λειτουργεί ως το βήμα του πολίτη. Αλλά τότε δεν θα είχε τίποτε το χαριτωμένο και αντισυμβατικό - μάλλον όσους έβγαιναν εκεί θα τους θεωρούσαμε ψώνια και η τηλεθέαση θα έπιανε πάτο.

 
At 12/17/2008 07:48:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Προφανώς θα ήταν κάτι διαφορετικό αν έλεγε είστε όλοι μαλάκες.
Προφανώς επίσης παίζει ρόλο και η μορφή του διαβήματος και το περιεχόμενο.

 
At 12/18/2008 01:49:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Kρυστάλλη, ως προς την τελευταία παράγραφο του σχολίου σου δεν θα διαφωνήσω. Αλλά από την άλλη το πρόβλημα δεν είναι τόσο στο ότι ο πολίτης δεν έχει βήμα να πει την κοσμοθεωρία του, όσο στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τις ειδήσεις τα ΜΜΕ και ιδιαίτερα η τηλεόραση.

 
At 12/18/2008 01:54:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Μεγαλοκοπέλα, κατά τη γνώμη μου κάνεις το εξής λάθος. Επιλέγεις ένα φανταστικό αίτημα των διαδηλωτών και στη συνέχεια το κατακρίνεις. Από την άλλη το ερώτημα προφανώς παραμένει: ποιό είναι το κυρίαρχο αίτημα.
Όπως συνολικά το έχω αντιληφθεί, πέραν της καταδίκης της αστυνομικής ατιμωρησίας και της αστυνομικής βίας, περισσότερο από πέντε συγκεκριμένα αιτήματα και πέντε συγκεκριμένες θέσεις ήταν μια συγκεκριμένη και γενική άρνηση, άρνηση του τρόπου που πάνε τα πράγματα.
Προφανώς η άρνηση δεν αρκεί και χρειάζονται και θέσεις.
Ωστόσο και αυτή καθαυτή η άρνηση είναι πολιτικό γεγονός και είναι από μόνη της ένα αίτημα, που το τι θα απογίνει στη συνέχεια είναι ένα μεγάλο ζητούμενο.
Θέλω όμως να πω ότι κατά τη γνώμη μου η άρνηση αυτή δεν είναι μηδέν. Είναι κάτι.

 
At 12/18/2008 01:54:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

το πρόβλημα ποιου είναι το πως αντιλαμβάνονται τις ... ειδήσεις τα ΜΜΕ;

το δικό μου πρόβλημα είναι; μα εγώ δεν βλέπω ειδήσεις. πώς έχω πρόβλημα.

μήπως μικρό μου φασιστάκι εσύ πιστεύεις ότι όλοι οι άνθρωποι θα δημοσιογραφήσουμε και θα αρθρογραφήσουμε, κι όσοι φανούν, αυτοί θα είναι οι καλύτεροι...ας το πούμε όπως θα το 'γραφες...των ανθρώπων;

 
At 12/18/2008 01:56:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

τι θα γίνει ρε σούργελο
ο καπιταλισμός έχει ένστικτο αυτοσυντήρησης
με οικονομική ή πολιτική απόφαση θα υποχρεωθούν οι τράπεζες ν' ανοίξουν τα ταμεία ή με ανθρώπινη δική του απόφαση ο κούγιας να πάψει να κάνει καριέρα
κ' εσύ θα μείνεις ο συμπερασματολάγνος της υπάρξεως μέσα από κάθε ανόητη υπόθεση
τι θα γίνει
σκάσε

 
At 12/18/2008 02:05:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

«το δικό μου πρόβλημα είναι; μα εγώ δεν βλέπω ειδήσεις. πώς έχω πρόβλημα».
Αυτό έλειπε να πει κανείς πως έχεις και πρόβλημα.
Προς Θεού.

 
At 12/18/2008 02:08:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μα εσύ ΜΩΡΗ λες ότι είναι πρόβλημα. Πώς είναι πρόβλημα ΜΩΡΗ. Δεν το έχει ο άνθρωπος αυτό το πρόβλημα; Από μόνο του υπάρχει; Ελεύθερο πρόβλημα; Εγώ δεν έχω τέτοιο πρόβλημα. Εσύ που το κατασκευάζεις εσύ πρέπει να με ξεφορτωθείς και να πας να το λύσεις. Τράβα. Τι περιμένεις. Να σε γαμήσω;

 
At 12/18/2008 02:16:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Mήνες ατέλειωτους με γαμάς κι εμένα και το μπλογκ.
Δεν είμαι Δήμου όμως, δεν θα το κλείσω το μπλογκ, όσο κι αν χτυπιέσαι, όσο κι αν χτυπιέσαι μαζοχιστικά δηλαδή, γιατί μετά θα πρέπει να βρεις άλλο μέρος να περνάς τις μέρες σου, μήνες σου, χρόνια σου.
Να τώρα με έκανες να γίνω κακός.

 
At 12/18/2008 02:23:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Θα σε φιλήσω και θα σου περάσει. Κουνελάκι μου.

 
At 12/18/2008 12:01:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

old boy,

Αναδιαβιβάζεις το κείμενο που άφησαν τα παιδιά στην ΕΡΤ. Δηλαδή ουσιαστικά συμφωνείς μαζί μου ότι όλες αυτές τις μέρες η ούτως καλουμένη πολύμορφη εξέγερση δεν έχει πουθενά, μα πουθενά εκφράσει τις απόψεις της, παρά μόνο με καταστροφή και λεηλασία.

Θα έπρεπε δηλαδή να περιμένουμε το σεπτό blog σου για να μάθουν τι τα πονάει τα παιδιά κι έχουν παραλύσει την καρδιά της Ελλάδας, με ποικιλόμορφες συνέπειες σε όλους τους τομείς.

Κι εξηγήσε μου, αγαπητέ host: γιατί έχει την υποχρέωση ο διευθυντής του οποιουδήποτε καναλιού να διαβάσει το μανιφέστο μίας παρέας παιδιών (η αντιπροσωπευτικότητα των οποίων έναντι των εκατοντάδων-χιλιάδων που διαδηλώνουν δεν μπορεί να ελεγχθεί) που χρησιμοποίησε βία για να ακουσθεί;

Είναι σαν να μου λες ότι μπαίνει ένας στο blog σου το καταλύει, το αχρηστεύει για λίγα λεπτά ίσως, σου αφήνει μία επιστολή στο email να σου εξηγήσει γιατί σε έκανε ρεζίλι και εάν δεν την δημοσιεύσεις, είσαι φασίστας.
Για όνομα του Μαρξ.

Καταλαβαίνω όμως ότι ο αριστερισμός πουλάει, οπότε είναι εύκολο να είμαστε με την μάζα. Και δύσκολη με την Λογική και τον Λόγο.
Έπειτα αναδιαβιβάζεις το μηνυμα των παιδιών, τα οποία καταφέρονται κατά των ΜΜΕ. Εσύ; Και όλοι οι blogger? Που κατεξοχήν κάνετε χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών για να κάνετε γνωστές τις ιδέες σας και να εκφράσετε ελεύθερα τις απόψεις σας; Θα ανέβαζες την φωτογραφία αν έλεγε κλείστε τους υπολογιστές σας; Ή "Η ζωή αρχίζει όταν κλείσεις τον υπολογιστή";

Άμεση αποφυλάκιση των αλητών που σπάνε, να πάει στο διάολο ο νόμος και οι σπουδές μας.

Plus tard ils seront tous notaires.

 
At 12/18/2008 05:10:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Κι εξηγήσε μου, αγαπητέ host: γιατί έχει την υποχρέωση ο διευθυντής του οποιουδήποτε καναλιού να διαβάσει το μανιφέστο μίας παρέας παιδιών (η αντιπροσωπευτικότητα των οποίων έναντι των εκατοντάδων-χιλιάδων που διαδηλώνουν δεν μπορεί να ελεγχθεί) που χρησιμοποίησε βία για να ακουσθεί;»
Καμία υποχρέωση δεν έχει. Ούτε είπα ότι αφού αυτοί αποφάσισαν να μπουν στο στούντιο έπρεπε να τους αφήσει και αν δεν τους άφηνε είναι φασίστας.
Είπα όμως ότι αυτό που θέλαν να κάνουν όσο παράτυπο κι αν ήταν, ήταν μόνο αυτό, παράτυπο, κι από κει και πέρα βαθιά συμβολικό, ενώ η αντίδραση του Παναγόπουλου και η ορολογία που χρησιμοποιεί φωτογραφίζει μια αντίληψη δημοκρατίας που εμένα μου είναι εντελώς ξένη. Όσο για την αντιπροσωπευτικότητά τους, καθόλου δεν με απασχολεί. Θα με απασχολούσε αν το έπαιζαν εκπρόσωποι οργανωμένοι. Μου αρκεί που είναι δέκα πολίτες που θέλουν να διαμαρτυρηθούν συμβολικά.
Δεν λέω άσε τους.
Λέω ότι από τη στιγμή που μπήκαν, όλα αυτά τα οποία λες κατακεραυνώνοντάς τους μόνο σε δημοκρατική χώρα δεν προσιδιάζουν.

«Καταλαβαίνω όμως ότι ο αριστερισμός πουλάει, οπότε είναι εύκολο να είμαστε με την μάζα. Και δύσκολη με την Λογική και τον Λόγο».
Ε, ναι. Γι' αυτό τα σπάω νυχθημερόν, γι' αυτό και τα ποστ μου δεν συνιστούν λόγο αλλά κραυγές.

 
At 12/18/2008 05:15:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Αναδιαβιβάζεις το κείμενο που άφησαν τα παιδιά στην ΕΡΤ. Δηλαδή ουσιαστικά συμφωνείς μαζί μου ότι όλες αυτές τις μέρες η ούτως καλουμένη πολύμορφη εξέγερση δεν έχει πουθενά, μα πουθενά εκφράσει τις απόψεις της, παρά μόνο με καταστροφή και λεηλασία».

Αφού λοιπόν οι απόψεις της συνίστανται αποκλειστικά σε καταστροφή και λεηλασία (και πλιάτσικο ξέχασες να προσθέσεις), πρόκειται κατά τη δική σου γνώμη για τι ακριβώς;
Σκέτους βανδαλισμούς, χουλιγκανισμούς, μπάχαλα;

 
At 12/19/2008 12:40:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η απάντηση είναι ότι πρώτος τον έκρυψε ο Πρόεδρος της ΕΡΤ αρνούμενος να διαβάσει το κείμενό τους και μάλιστα καταγγέλλοντας τους που έδωσαν κείμενο να διαβαστεί, αφού είναι αντιδημοκρατικό να γράφεις κείμενα και να λες την άποψή σου, ενώ δημοκρατικό είναι να μην τα διαβάζεις και να καταγγέλεις αυτούς που σου τα έφεραν.

Καμία υποχρέωση δεν έχει. Ούτε είπα ότι αφού αυτοί αποφάσισαν να μπουν στο στούντιο έπρεπε να τους αφήσει και αν δεν τους άφηνε είναι φασίστας.

Τα δύο αποσπάσματα είναι δικά σου.

 
At 12/19/2008 12:41:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ναι, είναι μπάχαλα, Old Boy. Δεν είναι κίνημα, δεν είναι εξέγερση, δεν είναι κάτι. Είναι τίποτα, απόλυτος μηδενισμός. Κλείστε την τηλεόραση και βγείτε στους δρόμους. Γιατί; Είμαι 100% σίγουρος ότι ούτε εσύ μπορείς να απαντήσεις.

 
At 12/19/2008 12:42:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αλλά ούτε και κανένας άλλος.

 
At 12/19/2008 12:54:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Eίναι απλό αυτό που λέω.
Άλλο το ότι δεν έχει καμία υποχρέωση να διαβάσει την ανακοίνωσή τους κι άλλο αφού αυτοί καταφέρνουν να μπουν μέσα και να διαμαρτυρηθούν να λέει μετά αυτά που λέει.
Αν έλεγε απλώς ότι υπάρχουν τρόποι και κανόνες για το τι διαβάζεται στην τηλεόραση θα ήταν διαφορετικό.

Στα περί τίποτα και μηδενισμού, επαναλαμβάνω προηγούμενο σχόλιό μου:
Από την άλλη το ερώτημα προφανώς παραμένει: ποιό είναι το κυρίαρχο αίτημα. Όπως συνολικά το έχω αντιληφθεί, πέραν της καταδίκης της αστυνομικής ατιμωρησίας και της αστυνομικής βίας, περισσότερο από πέντε συγκεκριμένα αιτήματα και πέντε συγκεκριμένες θέσεις ήταν μια συγκεκριμένη και γενική άρνηση, άρνηση του τρόπου που πάνε τα πράγματα.
Προφανώς η άρνηση δεν αρκεί και χρειάζονται και θέσεις.
Ωστόσο και αυτή καθαυτή η άρνηση είναι πολιτικό γεγονός και είναι από μόνη της ένα αίτημα, που το τι θα απογίνει στη συνέχεια είναι ένα μεγάλο ζητούμενο.
Θέλω όμως να πω ότι κατά τη γνώμη μου η άρνηση αυτή δεν είναι μηδέν. Είναι κάτι.

 
At 12/19/2008 01:27:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η άρνηση χωρίς αντιπρόταση old boy, είναι μηδέν.

Και η απάντησή σου καταδεικνύει περίτρανα ότι κανείς δεν ξέρει γιατί έχει κατέβει στους δρόμους. Αρνούμαι την κοινωνία σας, αλλά δεν έχω άλλη καλύτερη. Αρνούμαι το πολιτικό σας σύστημα, αλλά δεν γνωρίζω άλλο να αντιπροτείνω. Και γι αυτό τα σπάω όλα, τα καταστρέφω, πυρπολώ κτίρια. Όχι γιατί έχω αιτήματα για αλλαγή, όπως αυτοί που εισέβαλαν στα χειμερινά ανάκτορα ή όλοι οι επαναστάτες της ιστορίας που άλλαξαν τον ρου του κόσμου τούτου, αλλά γιατί έτσι γουστάρω. Δυστυχώς, τα παιδιά είναι αδιάβαστα και αστοιχείωτα, όπως σωστά έγραψε ο κατιών. Και δυστυχώς, χωρίς παιδεία δεν γίνεται τίποτα. Όσα Πολυτεχνεία, βιβλιοθήκες και νομικές να κάψεις.
Κι εσύ λες ότι η άρνηση είναι κάτι.

Η άρνηση είναι κάτι, όταν ακολουθείται από κατάφαση. Δεν θέλω παγωτό, θέλω μαλλί της γριάς.
Δεν θέλω Ελλάδα, θέλω Σομαλία - όπου παρεμπιπτόντως δεν υπάρχει συντεταγμένη πολιτεία καμια εικοσαριά χρόνια.

Νομίζω ότι προσπαθείς να ισορροπήσεις κάπου όπου δεν υπάρχει σχοινί, αλλά ούτε και δίχτυ. Αναρωτιέμαι εάν θα σκεφτόσουν τόσο επιεικώς για τα παιδιά, εάν σου είχαν κάψει το αυτοκίνητο (εάν έχεις) ή το μέρος που δουλεύεις. Είναι εύκολη, old boy, όλη αυτή η αμπελοφιλοσοφία όλων μας, όταν είμαστε θεατές.

Άλλωστε, νομίζω όπως είπα και σε προηγούμενο σχόλιο, ότι ο αριστερισμός πουλάει. Ποιος θα μπορούσε να εκφραστεί αρνητικά για το "κίνημα", και να επιβιώσει έπειτα δημοσιογραφικά; Δεν έγραψα ότι τα σπας, αλλά ούτε και οτι τα ποστ σου συνιστούν άναρθρες κραυγές.

Έγραψες ότι χαϊδεύεις ώτα.

Ίσως γιατί δεν μπορείς να κάνεις διαφορετικά. Και συγχωρεσέ με εάν υπερβαίνω τους όρους της φιλοξενίας, γράφοντας αυτά που σκέπτομαι. Είναι αστείο να μιλάμε, και να επιχειρηματολογούμε ακατάληπτα για μία δίλεπτη κατάληψη στο στούντιο της κρατικής τηλεόρασης (καλό, κακό, ανάλατο) την στιγμή που έχει ισοπεδωθεί η πρωτεύουσα. Ή να δημοσιεύουμε ποστ για το πως οι μπάτσοι χτύπησαν και εξυβρισαν σκαιότατα την τάδε κοπέλα.

 
At 12/19/2008 01:27:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Έγραψα εννοούσα.

 
At 12/31/2008 04:37:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτές οι γενικολογίες του στυλ "οι νεοι δεν εχουν αυτό", "οι τάδε δεν έχουν να αντιπροτείνουν" δεν είναι επιχειρήματα, είναι εύκολες γενικές κρίσεις που πιάνουν στις κυράτσες που περιμένουν τα "πολιτικά σχόλια" στο δελτίο του χατζηνικολάου για να πάρουν γραμμή τί άποψη πρέπει να έχουν ιγα τα πράγματα. Η σύγκριση της τρέχουσας γενιάς με τις παλιες, στην προκειμένη οι μηδενιστές ενάντια στους παλιούς "επαναστάτες με αιτήματα", είναι από τα πιο αφόρητα βαρετούς δογματισμούς ανθρώπων που μιλούν με κλισέ χωρίς να έχουν την παραμικρή επαφή με τα άτομα και τις ιδέες που κρίνουν. Κλασσικά, ο πολιτισμός πεθαίνει, κάθε γενιά είναι ηλιθιότερη, με χειρότερες πολιτικές απόψεις και ηθικά κατάπτυστη απο την προηγούμενη, τα λένε διάφοροι τα τελευταία 2000 χρόνια. Το εμπεδώσαμε, καιρός για πιο ουσιώδη επιχειρήματα.
Για να μην αναφέρω, ανώνυμε, τη συλλήβδην συκοφαντία από μέρους σου των χιλιάδων που κατεβαίνουν σε μία διαδήλωση, έτσι όπως τους συγχέεις με τους με 30 μπαχαλάκηδες που κανείς δεν ξέρει ποιος τους έχει στείλει εκεί και ποιό στόχο εξυπηρετούν. Λές και κάθε σπασμένη βιτρίνα και κλεμμένο πουλόβερ έχουν πάνω τους ιδεολογική υπογραφή. Η απόπειρα να αποκτήσουν φυλετική δεν τράβηξε πολύ γιατί ήρθε σε σύγκρουση με τη στρατηγική αυτή, αλλά λίγο απ'όλα από τους προπαγανδιστές, μια γενική επίκληση στο συντηρητισμό του καθενός και ό,τι κάτσει.
Η άρνηση σε κάτι δεν είναι μηδέν, είναι κάτι. Απλά το να έχεις αντιπρόταση είναι κάτι ακόμα καλύτερο. Ακόμα και το παράδειγμά σου δε δουλεύει, μπορώ κάλλιστα να μη θέλω παγωτό χωρίς να μασαμπουκωθώ κάτι με το ζόρι. Πήγα και ρώτησα το μικρό μου αδερφάκι αν θέλει παγωτό και μόλις μου είπε "όχι", του είπα ότι δεν αντιπρότεινε κάτι γιατί δεν έχει όραμα, θα μεγαλώσει και θα καταλάβει λες. Με καλύπτει η κραυγή τόσων χιλιάδων ανθρώπων ενάντια στην αστυνομική βία και τη διαρκή καταστολή όσων έχουν κάτι πιο ριζοσπαστικό να πουν. Κι αυτό είναι αίτημα αν σταματήσουμε να κοροιδεύουμε τον εαυτό μας και δούμε. Η κατάργηση των ματ που δεν προστατεύουν κανένα έννομο αγαθό, καμία περιουσία και κανέναν άνθρωπο (τα ιεράρχησα σωστά;), αλλά απλά δέρνουν μαθητές, εργάτες και συνταξιούχους όταν τολμήσουν να διαδηλώσουν, είναι ένα αίτημα που απορρέει από τα συνθήματα αλλά εσύ θα ανυπομονούσες να το ερμηνεύσεις ως ξερό "όχι".
Και εν πάσει περιπτώσει, αυτού του είδους η κριτική έχει νόημα όταν έχεις κοινές ανησυχίες και ψάχνεις τι πρέπει να γίνει έπειτα, όχι όταν στηρίζεις την αντίθετη άποψη. Αν πιστεύεις ότι κακώς διαδηλώνουν γι'αυτά που διαδηλώνουν, το αν και τι αντιπροτείνουν είναι ο φερετζές του συντηριτισμού σου και το να συζητά κανείς μαζί σου γι'αυτό είναι σα να συζητάω για το αν ο αναρχοσοσιαλισμός πρέπει να εστιάζει στην ιδιοκτησία ή την κατοχή των μέσων παραγωγής με τον Παττακό.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home