Δυο μικροί Αλέξανδροι
Το πρωί, στο φως, διαδηλώνουν οι μαθητές μας, με τα προσωπάκια τους να ακτινοβολούν αγανάκτηση κι ελπίδα.
Τη νύχτα, στο σκοτάδι, διαδηλώνουν οι κουκουλοφόροι, με τα αποτρόπαια πρόσωπα τους κρυμμένα και τα μάτια τους να σπινθηρίζουν σε ένα κόκκινο ασορτί με το τριγύρω σκηνικό της live μεταδιδόμενης αστικής αποκαλύψεως.
Πρόκειται για δυο ολότελα ξεχωριστές κατηγορίες ανθρώπων:
- οι μεν, πέραν της οργής τους για τον χαμό ενός άλλου μαθητή, διαμαρτύρονται παρεμπιπτόντως και για την κατάσταση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, τη διάλυση του ΕΣΥ και τα συσσωρευμένα κρούσματα διαφθοράς στο δημόσιο βίο· πρόσωπο τούς έδωσε πριν δυο χρόνια ένας άλλος μικρός Αλέξανδρος, συνομήλικος του νεκρού, εκείνος ο πρωτοσέλιδος επιστολογράφος της Ελευθεροτυπίας, με το ανεπανάληπτο κατηγορώ του κατά του κόσμου των μεγάλων.
- οι δε είναι μηδενιστές, χουλιγκάνια, πρεζόνια, αναρχικοί, εξαρχειώτες, γνωστοί - άγνωστοι, είναι με μια λέξη (που όλα τα περιλαμβάνει κι όλα τα εξηγεί) «κουκουλοφόροι»· είναι οι ίδιοι που πέρσι μας έκαψαν τα δάση, σύμφωνα με την Ντόρα Μπακογιάννη και τον Βύρωνα Πολύδωρα, ο οποίος περιμένει καρτερικά την ιστορία να του αποδώσει τα καμμένα και ματωμένα εύσημά της.
Επιτέλους μια νέα διαχωριστική γραμμή τραβιέται κατά μήκος της χώρας και σε καλεί να τοποθετηθείς. Είσαι με το χάος ή την τάξη; Με τους κουκουλοφόρους ή την ασφάλεια;
Από την μια πλευρά της γραμμής τοποθετείται με σαφήνεια αφενός ο ώριμος - υπεύθυνος δικομματισμός, ένας δικομματισμός που μπορεί να προσφέρει σκυταλοδρομικώ δικαίω βατοπέδια και ζίμενς, ωστόσο υπόσχεται να σου προφυλάσσει την περιουσία, αρκεί εσύ να επανανομιμοποιήσεις την αστυνομία στη συνείδησή σου και αφετέρου ο καιροφυλακτών ΛΑΟΣ, που ευτυχώς δεν έχει για αρχηγό έναν ιδεολόγο, αλλά έναν άνθρωπο οπορτουνιστή, που δεν διψά για τάξη μα για φώτα και ρόλο στο παιχνίδι.
Πάνω από τη γραμμή παρατηρώντας τα τεκταινόμενα από τα αυτάρκη σύννεφα του αρραγούς του κόσμου αιωρείται το ΚΚΕ, αιωνίως μακάριο, αιωνίως μαστουρωμένο.
Από την άλλη πλευρά της γραμμής στέκεται ο ΣΥΡΙΖΑ, που όσο κι αν είναι αλήθεια ότι δεν μπορεί να ελέγχει, προλαμβάνει ή αποτρέπει τα επεισόδια, από την άλλη δεν κάνει ιδιαίτερη προσπάθεια να κρύψει ότι δεν τον ενοχλούν ιδιαίτερα, απολαμβάνοντάς τα από τα ανάκλιντρά του, θεωρώντας τα ίσως ως υπερβολική μεν, τελικά δίκαιη δε, εκτόνωση οργής. Πιθανώς να συμβαίνει και το ακριβώς αντίθετο, να θεωρεί δηλαδή τόσο αυτονόητο ότι δεν έχει καμία ιδεολογική σχέση με τις καταστροφές, ώστε να απαξιoί να το φωνάξει, ξεχνώντας έτσι ότι εσύ μπορείς να ξέρεις καλά ποιός είσαι, αν όμως ο άλλος έχει την εντύπωση ότι είσαι κάτι άλλο, οφείλεις να του υπενθυμίζεις συνεχώς ότι δεν είσαι αυτό που νομίζει. Εκτός και αν τελικά δεν σε ενδιαφέρει ο άλλος· αν δεν σε ενδιαφέρει ο χώρος που τώρα αρχίζει να κουμπώνεται φοβικά· αν δεν σε ενδιαφέρει ότι έτσι ίσως τον αποδιώχνεις οριστικά· αν έτσι απαλλάσσεσαι από επώδυνες αποφάσεις ενώπιον των οποίων θα βρισκόσουν σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας· αν ελπίζεις ότι μπορεί μεν να διώχνεις τον χώρο των νοικοκύρηδων σήμερα, παίρνεις όμως με το μέρος σου τη νεολαία και έτσι σιγά σιγά το κόμμα σου θα μεγαλώσει μαζί της.
Αν όμως δείχνει κάτι η ιστορία των τελευταίων δεκαετιών είναι ότι, μόλις μεγαλώσει, ο εξοργισμένος νέος ξεοργίζεται και γίνεται αυτός νοικοκύρης, πιθανότατα επειδή του προσφέρεται και ευημερία και δημοκρατία και κράτος δικαίου σε όχι ιδανικές αλλά πάντως επαρκείς ποσότητες. Και ίσως, συνειδητά ή ασυνείδητα, μέρος της οργής του εκάστοτε νέου των μεταπολιτευτικών δεκαετιών συνιστά οργή εναντίον της προβολής του στο μέλλον, εναντίον δηλαδή του αυριανού του εαυτού που θα είναι πλήρως ενσωματωμένος, συμβιβασμένος και θα ψηφίζει ΠΑΣΟΚ, ΝΔ ή ό,τι άλλο έχει μπει στη θέση τους, το οποίο θα του προσφέρει ασφάλεια και σιγουριά. Και δεν θα μένει οτιδήποτε να του θυμίζει τον παλιό ιδεαλιστή εαυτό του, παρά αυτή η τραμπάλα της βαθιάς αντίφασης μέσα του ανάμεσα στον εξουσιαστή της πράξης και στον αντιεξουσιαστή των λόγων.
Βέβαια οι οικονομικές συνθήκες αλλάζουν, οι όροι εργασίας αλλάζουν, τα πράγματα αλλάζουν. Και ίσως αυτή ακριβώς η αλλαγή των οικονομικών συνθηκών να είναι η μόνη που μπορεί να γεννήσει αληθινές αλλαγές. Mέχρι το οικονομικό ξεβόλεμα να αποκτήσει χρόνια χαρακτηριστικά, το εκλογικό δίλημμα θα παραμένει κιθαρίστας ή ντράμερ, Καραμανλής ή Παπανδρέου, τάξη ή αταξία, δικομματισμός ή κουκουλοφόροι.
Πρόκειται για δυο ολότελα ξεχωριστές κατηγορίες ανθρώπων:
- οι μεν, πέραν της οργής τους για τον χαμό ενός άλλου μαθητή, διαμαρτύρονται παρεμπιπτόντως και για την κατάσταση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, τη διάλυση του ΕΣΥ και τα συσσωρευμένα κρούσματα διαφθοράς στο δημόσιο βίο· πρόσωπο τούς έδωσε πριν δυο χρόνια ένας άλλος μικρός Αλέξανδρος, συνομήλικος του νεκρού, εκείνος ο πρωτοσέλιδος επιστολογράφος της Ελευθεροτυπίας, με το ανεπανάληπτο κατηγορώ του κατά του κόσμου των μεγάλων.
- οι δε είναι μηδενιστές, χουλιγκάνια, πρεζόνια, αναρχικοί, εξαρχειώτες, γνωστοί - άγνωστοι, είναι με μια λέξη (που όλα τα περιλαμβάνει κι όλα τα εξηγεί) «κουκουλοφόροι»· είναι οι ίδιοι που πέρσι μας έκαψαν τα δάση, σύμφωνα με την Ντόρα Μπακογιάννη και τον Βύρωνα Πολύδωρα, ο οποίος περιμένει καρτερικά την ιστορία να του αποδώσει τα καμμένα και ματωμένα εύσημά της.
Επιτέλους μια νέα διαχωριστική γραμμή τραβιέται κατά μήκος της χώρας και σε καλεί να τοποθετηθείς. Είσαι με το χάος ή την τάξη; Με τους κουκουλοφόρους ή την ασφάλεια;
Από την μια πλευρά της γραμμής τοποθετείται με σαφήνεια αφενός ο ώριμος - υπεύθυνος δικομματισμός, ένας δικομματισμός που μπορεί να προσφέρει σκυταλοδρομικώ δικαίω βατοπέδια και ζίμενς, ωστόσο υπόσχεται να σου προφυλάσσει την περιουσία, αρκεί εσύ να επανανομιμοποιήσεις την αστυνομία στη συνείδησή σου και αφετέρου ο καιροφυλακτών ΛΑΟΣ, που ευτυχώς δεν έχει για αρχηγό έναν ιδεολόγο, αλλά έναν άνθρωπο οπορτουνιστή, που δεν διψά για τάξη μα για φώτα και ρόλο στο παιχνίδι.
Πάνω από τη γραμμή παρατηρώντας τα τεκταινόμενα από τα αυτάρκη σύννεφα του αρραγούς του κόσμου αιωρείται το ΚΚΕ, αιωνίως μακάριο, αιωνίως μαστουρωμένο.
Από την άλλη πλευρά της γραμμής στέκεται ο ΣΥΡΙΖΑ, που όσο κι αν είναι αλήθεια ότι δεν μπορεί να ελέγχει, προλαμβάνει ή αποτρέπει τα επεισόδια, από την άλλη δεν κάνει ιδιαίτερη προσπάθεια να κρύψει ότι δεν τον ενοχλούν ιδιαίτερα, απολαμβάνοντάς τα από τα ανάκλιντρά του, θεωρώντας τα ίσως ως υπερβολική μεν, τελικά δίκαιη δε, εκτόνωση οργής. Πιθανώς να συμβαίνει και το ακριβώς αντίθετο, να θεωρεί δηλαδή τόσο αυτονόητο ότι δεν έχει καμία ιδεολογική σχέση με τις καταστροφές, ώστε να απαξιoί να το φωνάξει, ξεχνώντας έτσι ότι εσύ μπορείς να ξέρεις καλά ποιός είσαι, αν όμως ο άλλος έχει την εντύπωση ότι είσαι κάτι άλλο, οφείλεις να του υπενθυμίζεις συνεχώς ότι δεν είσαι αυτό που νομίζει. Εκτός και αν τελικά δεν σε ενδιαφέρει ο άλλος· αν δεν σε ενδιαφέρει ο χώρος που τώρα αρχίζει να κουμπώνεται φοβικά· αν δεν σε ενδιαφέρει ότι έτσι ίσως τον αποδιώχνεις οριστικά· αν έτσι απαλλάσσεσαι από επώδυνες αποφάσεις ενώπιον των οποίων θα βρισκόσουν σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας· αν ελπίζεις ότι μπορεί μεν να διώχνεις τον χώρο των νοικοκύρηδων σήμερα, παίρνεις όμως με το μέρος σου τη νεολαία και έτσι σιγά σιγά το κόμμα σου θα μεγαλώσει μαζί της.
Αν όμως δείχνει κάτι η ιστορία των τελευταίων δεκαετιών είναι ότι, μόλις μεγαλώσει, ο εξοργισμένος νέος ξεοργίζεται και γίνεται αυτός νοικοκύρης, πιθανότατα επειδή του προσφέρεται και ευημερία και δημοκρατία και κράτος δικαίου σε όχι ιδανικές αλλά πάντως επαρκείς ποσότητες. Και ίσως, συνειδητά ή ασυνείδητα, μέρος της οργής του εκάστοτε νέου των μεταπολιτευτικών δεκαετιών συνιστά οργή εναντίον της προβολής του στο μέλλον, εναντίον δηλαδή του αυριανού του εαυτού που θα είναι πλήρως ενσωματωμένος, συμβιβασμένος και θα ψηφίζει ΠΑΣΟΚ, ΝΔ ή ό,τι άλλο έχει μπει στη θέση τους, το οποίο θα του προσφέρει ασφάλεια και σιγουριά. Και δεν θα μένει οτιδήποτε να του θυμίζει τον παλιό ιδεαλιστή εαυτό του, παρά αυτή η τραμπάλα της βαθιάς αντίφασης μέσα του ανάμεσα στον εξουσιαστή της πράξης και στον αντιεξουσιαστή των λόγων.
Βέβαια οι οικονομικές συνθήκες αλλάζουν, οι όροι εργασίας αλλάζουν, τα πράγματα αλλάζουν. Και ίσως αυτή ακριβώς η αλλαγή των οικονομικών συνθηκών να είναι η μόνη που μπορεί να γεννήσει αληθινές αλλαγές. Mέχρι το οικονομικό ξεβόλεμα να αποκτήσει χρόνια χαρακτηριστικά, το εκλογικό δίλημμα θα παραμένει κιθαρίστας ή ντράμερ, Καραμανλής ή Παπανδρέου, τάξη ή αταξία, δικομματισμός ή κουκουλοφόροι.
(Κείμενο γραμμένο για το «SMS» της «SportDay»)
31 Comments:
Οι δε είναι μηδενιστές, δεν είναι απαραίτητα χουλιγκάνια, πρεζόνια, αναρχικοί, εξαρχειώτες, είναι όμως οι πιο πολλοί γνωστοί.
''που όσο κι αν είναι αλήθεια ότι δεν μπορεί να ελέγχει, προλαμβάνει ή αποτρέπει τα επεισόδια vs πιθανώς...'' αυτό από που προκύπτει δηλαδή; Διότι χρησιμοποιούμενο ως βεβαιότητα είναι πολύ σοβαρή τοποθέτηση. Και με το τρόπο που κάνεις την ανάλυση δείχνει κατεξοχήν αρνητική γνώση για καπηλείας της κατάστασης.
Έπεσες πολύ έξω για το ΚΚΕ αγαπητέ.
Ούτε μαστουρωμένο, ούτε σε νάρκη αποδείχτηκε.
Ίσα ίσα, πήρε το μπαλάκι από τον Καραμανλή και έδειξε με το δάχτυλο τον ΣΥΡΙΖΑ σαν "νταντά" των κουκουλοφόρων!
Είπες τίποτα;
"Ούτε μαστουρωμένο, ούτε σε νάρκη αποδείχτηκε.
Ίσα ίσα, πήρε το μπαλάκι από τον Καραμανλή και έδειξε με το δάχτυλο τον ΣΥΡΙΖΑ σαν "νταντά" των κουκουλοφόρων!" Χωρις παρεξηγηση αλλα το ΚΚΕ μονο να λεει τι και ποιος κανει λαθος ξερει να λεει, χωρις να προτινει ουσιαστικες λυσεις, το οτι "Εδειξε" τον ΣΥΡΙΖΑ και καλα για νταντα κουκουλοφορων οπως λες σε εμενα δν λεει τιποτα το ΚΚΕ ειναι εναντιων ολων και το δειχνει συνεχεια. (Παρεπιπτοντως, δν υποστηριζω ουτε συριζα ουτε κκε ουτε τιποτα, απλα ενιωσα την αναγκη να απαντησω.)
είσαι με τους κουκουλοφόρους ή την ασφάλεια;
Xαζή ερώτηση. Όπως "τι θέλεις να σε πατήσει; Νταλίκα ή τραίνο;"
Οι κουκουλοφόροι καίνε, καταστρέφουν, πλιατσικολογούν και η "ασφάλεια" φυτεύει σφαίρες στην καρδιά θαμώνων καφέ.
Εγώ θέλω να με πατήσει ποδήλατο. Αν είναι δυνατόν να το κουμαντάρει ο Μακεδόνας. Πάμε για ορθοπεταλιές.
Τις στραβοτιμονιές τις αφήνουμε στον Σύριζα.
Αγαπητέ Old-Boy,
Συμφωνώ απόλυτα με την οξύτατή σου κριτική στην στάση των πολιτικών που τρίβουν τα χέρια τους με το χάος για να ταράξουν τα νερά των γκάλοπ.
Το έλλειμα δημοκρατίας της χώρας μας είναι τόσο τραγικό όσο το έλλειμα ευθύνης.
Και διαφωνώ, όσο μεγαλώνει ο άθρωπος δε βολεύεται...απλά στερεύει απο επιλογές και εχει περισσότερα να χάσει (το λέω σαν ένας μεγαλωμένος ιδεολόγος).
Αλλά ο σκεπτόμενος έλληνας δεν είναι ανίσχυρος. Έχει δύο δυνάμεις.
1) Ενημέρωση. Ας φροντίζουμε να ενημερωθούμε - οχι να επιβεβαιώσουμε τα πιστεύω μας αλλά να ανοίξουμε σε άλλες απόψεις. Ας επιβραβεύσουμε εφημερίδες που επιδεικνύουν εστω και πρόσχημα αμεροληψίας. Ας φροντίσουμε να ενημερώσουμε και άλλους. Ας αναδεικνύουμε τα πραγματικά θέματα και όχι τα θέματα που πλασάρουν οι τηλεοράσεις.
2) Ψήφος διαμαρτυρίας. Από την ανάλυσή σου συμπεραίνω και συμφωνώ οτι ο δικοματισμός είναι το αδιέξοδο που μας έφερε εδώ.
Πού θα ρίξεις την ψήφο διαμαρτυρίας? Στους νοσταλγούς του 1917 (εν έτη 2007) ΚΚΕ? Στους ψηφοθήρες του φόνου ΣΥΡΙΖΑ? Στους φασίστες του ΛΑΟΣ?
Η ψήφος σου και το γκάλοπ σου είναι μήνημα.
Φρόντισε να είναι ξεκάθαρο για να μην το παρερμηνεύσουν. Και να μήν νομίζουν οτι είμαστε τελείως ηλίθιοι.
"το ΚΚΕ ειναι εναντιων ολων και το δειχνει συνεχεια."
Όπως το 1989 αγαπητέ Ernesto?
Gasireu, δεν κατάλαβα τι ακριβώς με ρωτάς.
Κουκουλοφόροι. Άλλος μια ορολογία-καραμέλα στη νεοελληνική χρηστομάθεια.
Που κάνουν τα πάντα. Καίνε, καταστρέφουν, πλιατσικολογούν. Και φυσικά βρίσκονται πλέον παντού, σε κάθε πόλη, σε κάθε γωνιά, στο σπίτι, στο γραφείο...
Όσοι, βέβαια, κατέβηκαν στις πορείες θα διαπίστωσαν ίσως πως άλλοι είναι αυτοί που καταστρέφουν, άλλοι πιθανώς αυτοί που καίνε, άλλοι αυτοί που πλιατσικολογούν. Όπως και άλλοι είναι αυτοί που διασπείρουν φήμες ότι καίνε (π.χ. βιβλιοθήκη, μουσείο), άλλοι είναι αυτοί που ενώ οι ορδές έχουν φτάσει στο Σύνταγμα, εκείνοι πετάνε μολότωφ στην Ομόνοια (αντιπερισπασμός;). Κάποιοι από τους παραπάνω -κουκολοφόροι βεβαίως βεβαίως- εικονίζονται και στις φωτογραφίες του κάτωθι λινκ:
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=937920
Όλντμπόη, θαυμάζω ειλικρινά την ψύχραιμη -πλην εξόχως κυνική- οπτική σου τέτοιες δ΄συκολες και επίκνδυνες ώρες. Και λέω δύσκολες και επικίνδυνες, γιατί ως γνωρίζεις η Κανέλλη δεν έχει πει ακόμα την τελευταία της κουβέντα. Καλά καλά δεν έχει αρχίσει... Άσε που το χειρότερο είναι ότι οι ρυθμοί μας και η αθωότητά μας σιγά σιγά θα επανέλθουν, όλα θα ομαλοποιηθούν και μετά το πλιάτσικο, θα ακολουθήσει -ως έπρεπε- ο Πλιάτσικας...
αυτό που γράφεις -προφανώς για να ρωτάς το γράφεις με τη σύνταξη δεν, δεν, δεν, ούτε-
δεν μπορεί να ελέγχει, κόμμα
προλαμβάνει ή αποτρέπει, κόμμα
από την άλλη...διαβάζεται και λίγο αλλιώς με αυτή τη δομή πρότασης,
δεν, μπορεί, δεν!
τεσπά... μετά τις δηλώσεις στέκει το δεύτερο ότι το θεωρεί, όπως και είναι λογικό, αυτονόητο!
εύκολη απάντηση,κιθαριστας...
Νίκος Εγγονόπουλος
ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΦΑΝΗΚΕ ΕΝΑ ΣΜΗΝΟΣ ΑΠΟ ΠΟΥΛΙΑ
Τις μέρες μου θα μετρώ προσμένοντας σε,
σιωπηλέ θησαυρέ.
Το νησί σε καρτερεί επίσημα,
αλλά πιο πολύ απ’ όλους αδημονεί κρυφά το δικό σου νησί,
εγώ.
Ποτίζοντας καθημερινά την πασχαλιά σου,
φροντίζοντας τα πράγματά σου,
κρατώντας τα μακριά από τη σκόνη.
Μα πιο πολύ, φυλάσσοντας αυτό το πολύτιμο φύλλο αίματος
εκεί όπου κατοικείς, ακόμα και τώρα που λείπεις,
ταξιδεύοντας πάνω στη μεγάλη σου αντίζηλο
που κάποτε σου πλάνεψε το άλλο σου αίμα.
Πρόσεχέ την! Μπορεί ακόμα να σου κρατάει κακία.
Δεν αλλάζει γνώμη, μορφή και τόπο.
Κάνε τη φίλη σου, αγάπησε τα κύματα της.
Δείξε της εμπιστοσύνη για να την εξευμενίσεις,
αλλά μη μείνεις αμέριμνη ούτε για μια στιγμή, νομίζοντας
ότι την έχεις προσεταιριστεί,
γιατί μόνο για λίγο φίλη γίνεται και γρήγορα ξεχνάει
τις σπονδές που καταπίνει.
Η δίψα της για άνθρωπο είναι άσβεστη
και δε θα ξεγελαστεί με λίγο κρασί
που σοφά μπορείς να της αφιερώσεις.
Γι’ αυτό κ’ εγώ, βασιλιάς στο νησί και δούλος σε σένα,
μέχρι η θάλασσα να σου επιτρέψει να γυρίσεις,
κάθε βράδυ, όταν θα ξαπλώνω κουρασμένος,
θα αφήνω κενό το μέρος σου στο κρεβάτι
σαν να πρόκειται να πλαγιάσεις σε λίγο, αφού γδυθείς.
Σαν να περιμένω να φορέσεις το άρωμα της Αφροδίτης
και σαν, ξέροντας καλά, να έρθεις να με αγκαλιάσεις
και να ζευγαρώνουμε, όσο θα μου αφηγείσαι
το απίστευτο παραμύθι που σε έβαλε η θάλασσα να ζήσεις,
που σίγουρα θα το διηγείσαι
κάθε φορά και λίγο διαφορετικό.
Κάθε βράδυ από αγκαλιά σε αγκαλιά θα αλλάζει
και θα μεγαλώνει.
Επειδή ποτέ ένα θαλασσινό παραμύθι δεν τελειώνει.
Κανένας δεν μπορεί να αφηγηθεί πώς ήταν κάθε κύμα,
κάθε αεράκι, κάθε λυγμός εκείνου που ταξιδεύει,
παρά μόνο η ίδια η θάλασσα, η πρώτη αφηγήτρα,
το πρώτο τραγούδι, η ιστορία του νερού.
Καλα τα ειπε η Αλεκα. Δεν ειπε οτι ο ΣΥΡΙΖΑ ταυτιζεται με τους μπαχαλους. Είπε ότι τους χαϊδεύει τα αφτιά για να παίρνει ψήφους. Και οι ψήφοι έρχονται. Ξέρετε πόσοι από τα Εξάρχεια ψήφισαν Αλαβάνο το 2007 επειδή πήγαινε στα δικαστήρια;; Τα θυμάστε μη τα λέμε πάλι. Το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δρα ψηφοθηρικά για μένα είναι αδιαμφισβήτητο και αυτό είπε η Αλέκα.
Πάντως το ποστ ήταν πάρα πολύ ωραίο. Να πω ότι κατά εναν περίεργο τρόπο τα δύο αντίθετα, ασφάλεια και κουκουλοφόροι, είναι σε μια διαλεκτική ενότητα. Στην ουσία τροφοδοτούν το ένα το άλλο. Πχ τα επεισόδια πυροδοτήθηκαν από τη δολοφονία του Αλέξη, ενώ τα ίδια τα επεισόδια θα φέρουν ακόμα χειρότερη καταστολή, η οποια πιθανόν θα φέρει κι άλλο νεκρό, ο οποίος θα φέρει ακόμα πιο άγρια επεισόδια κτλπ κτλπ... Και τελικα; Μήπως πρέπει να φοβόμαστε το εφιαλτικό σκηνικό του V for Vendetta;; Μήπως πρέπει πάνω από όλα να φοβόμαστε το φοβισμένο μικροαστό που είναι έτοιμος στην πρώτη φουρτούνα να στηρίξει τον πρώτο Χίτλερ, Παπαδόπουλο, Πολύδωρα, Καρατζαφέρη που θα βρεθεί μπροστά του;
Τι μου πε ο ταξιτζής χθες; Συγκινήθηκα πιο πολύ από τη γυναικα που έκλαιγε που της καψανε το περιπτερο παρα απο τη δολοφονία του μικρού.
Το ακούσατε;;
Αυτό τον ταξιτζή φοβάμαι....
lvpb: Είπε ότι τους χαϊδεύει τα αφτιά για να παίρνει ψήφους
Εγκζάκτλυ. Δατς δε πόιντ!
για να το πω στη γλώσσα της ΦΙΣ.
O Σύριζα ρίχνει τα δίχτυα του στα θολά νερά για να ψαρέψει ψηφοφόρους. Αν περίμενε να αντλήσει από την δεξαμενή των πολιτικοποιημένων πολιτών, θα έβλεπε τη βουλή με μακαρόνι.
Έχω ακούσει τα τέρατα αυτές τις μέρες από τα στελέχη του - και δεν μου δίνουν την εντύπωση ότι τους χαϊδεύουν τ' αφτιά μόνον.
έρχεται και η σειρά σας.
EΜΠΡΟΣ ΛΑΕ ΜΗ ΣΚΥΒΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΜΠΟΥΚΑΛΙ
Σήμερα που είναι η σύζυγός σου?
;)
Phile, δεν παίζεσαι ;)))
Costinho, πώς να κρυφτείς απ' τις φωτογραφίες; Έτσι κι αλλιώς τα δείχνουν όλα. Αλλά νομίζω ότι πρόκειται για μεμονωμένες φωτογραφίες και εν πάση περιπτώσει η αστυνομία θα διατάξει έρευνα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες απεικονίστηκαν οι απεικονιζόμενοι.
Κσ-Μ, TF και lvpb, δεν θεωρώ ότι κάνει ψηφοθηρία ο ΣΥΡΙΖΑ. Η συντριπτική πλειοψηφία των ψήφων βρίσκεται στην πλευρά που ζητά αποκατάσταση της τάξης και της ομαλότητας. Με τη στάση του ο ΣΥΡΙΖΑ ΔΙΩΧΝΕΙ ένα ποσοστό ψηφοφόρων στέλνοντάς το στο ΠΑΣΟΚ. Όλα αυτά βέβαια τα κάνει αφενός επειδή τα πιστεύει και αφετέρου επειδή ελπίζει να προσεταιριστεί και εγκιβωτίσει όλη την οργή της νεολαίας, ώστε η νεολαία να έρθει κοντά του. Το οποίο είναι και εντελώς πολιτική διέξοδος.
Περισσότερο από ψηφοθηρία θα το χαρακτήριζα κινηματοθηρία ή ίσως ούτε καν, κάτι προς μια οριστική στροφή προς μια κινηματική ιδεολογία.
Old-Boy, καλύτερα να προσθέσεις το ΣΥΡΙΖΑ με τον Κούγια, το Θέμο και τον Πρετεντέρη στους λόγους να κάψει κανείς την Αθήνα.
Old Boy,
Μια καλοπροαίρετη πρόταση.
Καλό θα ήταν όταν γράφεις για την Sport Day να μην υπεραπλουστεύεις τόσο πολύ και να μην καταφεύγεις σε ανούσιες κοινοτοπίες που χαϊδεύουν τα αυτιά των νοικοκυραίων, μόνο και μόνο επειδή αυτοί αποτελούν το αναγνωστικό σου κοινό στην συγκεκριμένη εφημερίδα.
Αυτή είναι λογική χειραγωγούμενων τηλεκάναλων κι όχι ενός πραγματικά ταλαντούχου blogger όπως είσαι εσυ.
Επαναλαμβάνω, στα λέω αυτά εντελώς καλοπροαίρετα γιατί εκτιμώ αφάνταστα τα κείμενά σου εδώ στο blog.
Αλέξης
Aλέξη, φαίνεται ότι είναι καλοπροαίρετο το σχόλιό σου και εξίσου καλοπροαίρετη θα είναι κι η απάντησή μου.
Αν όχι η μόνη, η βασική πάντως διαφορά ανάμεσα στα κείμενα που γράφω για το SMS και στα ποστ που ανεβάζω απευθείας εδώ είναι ο χρόνος που αφιερώνω, όπου για το SMS είναι περισσότερος απ' ό,τι σε ένα συνηθισμένο ποστ.
Γιατί όμως σου φαίνεται ότι κολακεύω τους νοικοκυραίους σε αυτό το κείμενο;
Οι πρώτες παράγραφοι ειρωνεύονται μια νοικοκυρίστικη και μιντιακή αντίληψη για τη νεολαία, μια αντίληψη κιτς εξιδανίκευσης για ένα μέρος της νεολαίας και μηδενιστικής απαξίωσης ενός άλλου.
Στη συνέχεια εκείνο που λέω είναι ότι οι τελευταίες δεκατίες έδειξαν ότι ο σημερινός φοβικός νοικοκυραίος ήταν ο χθεσινός εξεγερμένος νέος.
Λέω επίσης ότι το δίλημμα τάξη ή αταξία, ασφάλεια ή χάος βολεύει και εξυπηρετεί τον δικομματικό καθεστωτισμό.
Ποιά ακριβώς αυτιά χαϊδεύω λοιπόν;
Να αγιάσουν τα χέρια και το keyboard σου.
catch-22??? Πες μου ότι είσαι και θετικός επιστήμονας να με αποτελειώσεις.
Aγαπητέ phile,δεν προλαβαίνω!!:)
Εδώ, δίπλα μας, συμβαίνουν κοσμοϊστορικά γεγονότα, κι εσείς ασχολείστε με το είπε ο Πρετεντέρης;;;
Αναφέρομαι στην σημαντικότερη παράπλευρη απώλεια της φωτιάς και του πλιάτσικου: O Aθήναιος αποφάσισε μετά από μάγειρας να το παίξει ε-πα-να-στά-της!!! Παραιτήθηκε από την Φιλελεύθερη Συμμαχία και προσεχώρησε στις τάξεις των επαναστατών!
Πριν λίγο καιρό δεν τους άντεχε επειδή ο Τσε Γκεβάρα "βρωμούσε από χιλιόμετρα μακριά γιατί τα ρούχα του ήταν άκαμπτα από την απλυσιά".
Μιλάμε για μεγάλη πρόοδο!
Ο Αθήναιος θα πετάει μολότωφ με πράντα και θα μοσχοβολάει Beyond Paradise!
Old Boy,
Αφορμή για το σχόλιό μου ήταν μια κουβέντα που είχα με τον κολλητό μου σχετικά με το άρθρο σου.
Ο φίλος μου αυτός σε διαβάζει μόνο στη Sport Day της οποίας είναι φανατικός αναγνώστης. Δεν είναι καθόλου πολιτικοποιημένος, αλλά τον θεωρώ νοήμονα άνθρωπο.
Μου είπε λοιπόν "να, έχει δίκιο ο old boy, όλοι τη σπέκουλα κοιτάνε, ο καθένας ψηφάκια πάει να μαζέψει, στο τέλος κι αυτά τα παιδάκια μικροαστούληδες θα καταλήξουνε".
Εγώ δεν πιστεύω ότι αυτό πιστεύεις εσύ κι ούτε αυτό εννοείς με το άρθρο σου, αλλά εάν έτσι το εκλαμβάνει ένας μέσος αναγνώστης σου νομίζω ότι υπάρχει προόβλημα, δεν συμφωνείς; Ουσιαστικά τον βοηθάς να ισχυροποιήσει μέσα του την ευρέως διαδεδομένη και βαθύατατα συντηρητική κι επικίνδυνη αντίληψη ότι όλοι ίδιοι είναι, τίποτα δεν αλλάζει. Κι αυτό δυστυχώς ξεκινάει από το γεγονός ότι δεν παίρνεις θέση. Σε ένα τόσο καίριο ζήτημα που κατακαίει (κυριολεκτικά και μεταφορικά) την χώρα επί ημέρες δεν μπορείς να κάνεις αφ'υψηλού κριτική στους πάντες και να καταλήγεις με μια μοιρολατρική διαπίστωση, την οποία θα σχολιάσω παρακάτω. Έτσι εξυπηρετείς με τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα του δικομματισμού και του μικροαστισμού που θέλεις να ειρωνευτείς.
Και για να σου πω τη γνώμη μου, ε, δεν είναι όλοι ίδιοι, πώς να το κάνουμε! Η στάση που κρατάει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ως αφετηρία την ψηφοθηρία, ίσα ίσα που μάλλον εκλογικά θα του κοστίσει. Είναι όμως συνεπής με την στάση του τα τελευταία χρόνια στα θέματα της νεολαίας και θέλω να πιστεύω ότι είναι ειλικρινής (δεν ανήκω οργανωτικά στον συγκεκριμένο χώρο, θα με αυτοχαρακτήριζα μάλλον ως απλά συμπαθόντα). Ούτε απολαμβάνει τα επεισόδια από τα ανάκλιντρά του! Στην πορεία που οργάνωσε την Δευτέρα βρέθηκαν πάνω από 20.000 κόσμος που ούτε κουκουλοφόροι ήταν ούτε να βανδαλίσουν ήθελαν. Είχαν την πρόθεση να διαδηλώσουν ειρηνικά για να καταγγείλλουν την δολοφονία και να αντισταθούν στο κλίμα τρομοϋστερίας που εσκεμμένα καλλιεργούν τα ΜΜΕ.
Τελειώνοντας, διαφωνώ ριζικά ότι "ο σημερινός φοβικός νοικοκυραίος ήταν ο χθεσινός εξεγερμένος νέος". Αυτή η αντίληψη είναι μοιρολατρική. Εγώ είδα πάρα πολλούς 50ρηδες και 60ρηδες στην πορεία της Δευτέρας και πραγματικά τους χάρηκα. Ο σημερινός φοβικός νοικοκυραίος είναι ο μέσος Έλληνας που ανέχτηκε την 7χρονη δικτατορία των συνταγματαρχών χωρίς να κουνήσει το μικρό του δαχτυλάκι, γιατί για αυτόν η τάξη και η ασφάλεια είναι αξίες πιο σημαντικές από την ελευθερία και την αξιοπρέπεια.
Συγγνώμη αν σε κούρασα και ειλικρινά να τονίσω και πάλι ότι κάθε κριτική μου είναι καλοπροαίρετη.
@Αλέξης
Υπεραπλουστευτικό και ατυχές σχόλιο. Αν οι αναγνώστες της Sportday -και δη του περιοδικού SMS- είναι «νοικοκυραίοι», τότε οι αναγνώστες π.χ. της Απογευματινής τι είναι, «με τα δυο πόδια στον τάφο»;
"Στην πορεία που οργάνωσε την Δευτέρα βρέθηκαν πάνω από 20.000 κόσμος που ούτε κουκουλοφόροι ήταν ούτε να βανδαλίσουν ήθελαν. Είχαν την πρόθεση να διαδηλώσουν ειρηνικά για να καταγγείλλουν την δολοφονία και να αντισταθούν στο κλίμα τρομοϋστερίας που εσκεμμένα καλλιεργούν τα ΜΜΕ."
Δεν ξέρω αν ήταν 20.000 αλλά σίγουρα ήταν χιλιάδες αυτοί που κατέβηκαν τη Δευτέρα στο δρόμο. Μικροί, μεγάλοι, μικρομέγαλοι. Αυτό όμως δεν είδα να το αναφέρει κανείς. Τη Δευτέρα το απόγευμα στους δρόμους δεν ήταν ΜΟΝΟ κουκουλοφόροι, πλιατσικολόγοι, χούλιγκανς και ματατζήδες που έρριχναν τόνους χημικά επί δικαίων και αδίκων. Κι όλοι αυτοί οι χιλιάδες κατέβηκαν γιατί ήταν θυμωμένοι και δεν ανέχονταν να εκφράζεται ο θυμός του με αντιπρόσωπους που οι ίδιοι δεν είχαν εξουσιοδοτήσει.
Αλέξη, ξεκινάω με μια γενική παρατήρηση. Αν όχι 100 στους 100 ανθρώπους που γράφουν, οι 99,5 στους 100 γράφουν ή σοβαρολογώντας ή κάνοντας χιούμορ. Εγώ γράφω άλλοτε έτσι άλλοτε αλλιώς, πολλές φορές δε και μέσα στο ίδιο κείμενο μπορεί να υπάρχουν παράγραφοι όπου σοβαρολογώ και παράγραφοι όπου μιλάω ειρωνικά. Πάμπολλες φορές ποστ μου ειρωνικά έχουν παρεξηγηθεί, αλλά δεν με ένοιαζε επειδή πάντα στο μυαλό μου η ειρωνεία ήταν τόσο σαφής που περίμενα ο άλλος να την καταλαβαίνει. Ο άλλος όμως πράγματι δεν είναι υποχρεωμένος να είναι μέσα στο μυαλό μου ούτε να ξέρει τη γενικότερη κοσμοθεωρία μου για να έχει ενδείξεις πότε σοβαρολογώ και πότε όχι. Οπότε πράγματι αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να προσέξω, γιατί τι μεγαλύτερη ειρωνεία από το να ειρωνεύεσαι μια κατάσταση και ο αναγνώστης να νομίζει ότι την επικροτείς;
Από την άλλη δεν ξέρω αν είναι κάτι που μπορώ εύκολα να κάνω χωρίς να αλλοιώσω τον τρόπο γραφής μου. Σε τελική ανάλυση δεν γράφω μανιφέστα ούτε κάνω προπαγάνδα, ώστε τυχόν παρανοήσεις να συνιστούν θανάσιμο αμάρτημα. Όπως και να ΄χει θα το ξανασκεφτώ.
Τέλος, έχω να προτείνω στον Γιάννη μια κοινή έκδοση Απογευματινής και SMS, ώστε να προσελκυστεί όλο το ηλικιακό φάσμα :)
Old Boy,
Όντως, δεν πρόκειται περί μανιφέστων ή προπαγάνδας γι' αυτό άλλωστε και κάνουμε όλη αυτή τη συζήτηση πάνω στα κείμενά σου αλλιώς είτε θα τα αποδεχόμασταν άκριτα ως πανάκεια είτε θα τα ρίχναμε στην πυρά. Αυτή είναι η μοίρα των ζωντανών κειμένων που κάτι ουσιαστικό θέλουν (και πολλές φορές επιτυγχάνουν) να πουν. Να είναι ανοικτά και σε μια (καλοπροαίρετη πάντα) κριτική.
Σίγουρα πάντως δεν ήταν σκοπός μου και δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να σε δω να αλλάζεις τον τρόπο γραφής σου. Το πώς θα βρεις την ισορροπία ώστε να περνάς ευκρινώς την σκέψη σου στο κείμενό σου χωρίς να χρειαστεί να αλλοιώσεις το ιδιαίτερο ύφος σου είμαι σίγουρος ότι θα το βρεις.
Εύχομαι να συνεχίσεις να μας χαρίζεις καταπληκτικά κείμενα δεχόμενος τις όποιες κριτικές ως παρατηρήσεις για περαιτέρω βελτίωση.
Γιάννη,
Όπως νομίζω υπονοεί και ο Old Boy η διάκριση μεταξύ των αναγνωστών της Sport Day και της Απογευματινής είναι περισσότερο ηλικιακή παρά ιδεολογική. Ίσως ο "σύντροφος" Χελάκης να νομίζει ότι διαμορφώνει συνειδήσεις τσοντάροντας κανα αριστερίστικο τσιτάτο του Ελευθεράτου, του Λεάνη ή του Χαραλαμπόπουλου στην εφημερίδα του, αλλά κρίνοντας τουλάχιστον από τον δικό μου κύκλο γνωστών-αναγνωστών της Sport Day δεν νομίζω ότι πετυχαίνει και πολλά πράγματα (όχι ότι είμαι και απολύτως σίγουρος για τις προθέσεις του βέβαια!).
Πέραν αυτού, ειλικρινά θα ήθελα να μου εξηγήσεις γιατί βρίσκεις το σχόλιό μου υπεραπλουστευτικό και ατυχές. Αν μπορούσες να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος θα μπορούσαμε ίσως να το συζητήσουμε.
Daria Pavlova,
Η εκτίμηση περί 20.000 προκύπτει από μια απλή λογική που χρησιμοποιώ εδώ και χρόνια για τις πορείες. Οι μπάτσοι είπανε για 10.000, ο ΣΥΡΙΖΑ για 30.000 οπότε θεωρώ ότι η αλήθεια θα βρίσκεται κάπου στη μέση (όχι ότι έχει και ιδιαίτερη σημασία το ακριβές νούμερο βέβαια). Κατα τα άλλα, συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιό σου και η όποια προσπάθεια καπελώματος αυτού του θυμού με βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετο.
Αλέξης
Aλέξη, δεν υπονόησα κάτι διαφορετικό από αυτό που είπε ο Γιάννης. Όπως φαίνεται και από τα πρόσφατα γεγονότα, το ηλικιακό είναι από τη φύση του σε ένα βαθμό και πολιτικοκοινωνικό.
Να 'σαι καλά, Old Boy! Ειδικά για ολόκληρη την παράγραφο για τον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά στριμώχνομαι στη γωνία, όταν αυτός ο χώρος κατηγορείται για ψηφοθηρία και βγαίνει ο Τσίπρας και ζητάει "ψήφο στα 16" (βλ. πρωτοσέλιδο της Αυγής, 12/12/08).
Όσον αφορά το ευδιάκριτο ή όχι της ειρωνείας στα κείμενά σου, νομίζω ότι κατορθώνεις ν' αποδώσεις (και ανήκεις στους λίγους που το καταφέρνουν αυτό) στα γραπτά σου το ειρωνικό ύφος που τόσο εύκολα οι άλλοι προβάλλουμε στον προφορικό μας λόγο.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home