Over the Epidaurus Hill

«Η κωμωδία δεν είναι μουσείο» τραγουδούν στην Επίδαυρο, αναρωτιέμαι όμως αν οι «ΒATΡΑ-Χ» του Δημήτρη Λιγνάδη ήταν τελικά μια πρόταση για ένα νέο τρόπο προσέγγισης του Αριστοφάνη ή η ακούσια ομολογία ότι ο Αριστοφάνης δεν μπορεί πλέον να είναι τίποτε άλλο από έκθεμα στο μουσείο, ένα μουσείο που η παράσταση βανδάλισε εμπνευσμένα και με σεβασμό.
Αλλά τι σημασία έχει; Η παράσταση μού φάνηκε προϊόν μόχθου και γνώσης και είχε αρκετές ευφρόσυνες στιγμές. Αν το ευφρόσυνό της είναι υπέρ ή κατά του Αριστοφάνη ας το αποφασίσουν οι θεατρολόγοι και οι κριτικοί θεάτρου. Φαντάζομαι ότι ο Αριστοφάνης θα δεχθεί οποιαδήποτε απόφανση για την ανθεκτικότητα του έργου του σήμερα.
Όπως φαντάζομαι ότι δεν θα πολυαπασχολεί και την Μόνικα η τύχη του «Over The Hill» τον 46ο μ. Χ. αιώνα. Στο πήγαινε και το έλα της Επιδαύρου ένα Σάββατο του Ιουλίου του Οκτώ επιδρούσε πάντως μια χαρά. Καλή και άγια η διαχρονικότητα, αλλά έχει και το τώρα τη δική του ακατέργαστη απ' το χρόνο δύναμη: «Why? Tell me, why? You don't call me anymore. Don't you want me anymore?».
(Kείμενο γραμμένο για το «Exodos»)
5 Comments:
Εμένα με μάγεψαν οι ιπτάμενοι δίσκοι! :)
Έτσι. Πρόκειται για φωτο - ντοκουμέντο. Κι ας μας πουν μετά ότι πρόκειται για παιχνίδισμα του φωτός. Εμείς πιστεύουμε τα μάτια μας ;)
με τρομαξαν οι σημαίες. νομιζα οτι το θεατρο ειναι καθολικο και οχι ορθοδοξο. Σαν το 'Χ' στον τίτλο, εκτός από την προαναγγελία της τελικής ισοπαλίας.
Υ.Γ. πολυ καλη η Μονικα
(Καλή και άγια η διαχρονικότητα, αλλά έχει και το τώρα τη δική του ακατέργαστη απ' το χρόνο δύναμη:)
old ,πως μπορει το τωρα ν αποκτησει ακατεργαστη απ το χρονο δυναμη?
παντως αν ο αριστοφανης μπορουσε να δει καποιες ...προσεγγισεις των εργων του ειμαι σιγουρη οτι θα εγραφε την καλυτερη του κωμωδια...
E, έχει τη δύναμη της στιγμής, τη δύναμη της εποχής, τη δύναμη που δεν έχει δοκιμάσει ακόμη τη φθορά του χρόνου.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home