Το άλλοθι και το dna
Παρατηρώντας τη σωρεία των αντιδράσεων και των δημοσιευμάτων που προξένησε το κόψιμο της εκπομπής του Κούλογλου, έκανα τη σκέψη ότι μάλλον δεν πρέπει να έχει υπάρξει η παραμικρή αντίδραση και το παραμικρό δημοσίευμα για τη συνέχιση της εκπομπής του Θέμου. Μέχρι την υπόθεση Ζαχόπουλου είχα μια αμφίθυμη στάση απέναντι στα «Όλα», καθώς τα βιντεάκια είχαν πλάκα, ενώ το μουγουθού σκέλος της εκπομπής (συμπεριλαμβανομένων σε αυτό και των μη μουγουθού προσκεκλημένων, οι οποίοι προέρχονταν σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα από το θερμοκήπιο της ελληνικής τηλεόρασης) ήταν της πλάκας.
Αλλά μέχρι την ιστορία Ζαχόπουλου, Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων, πώλησης Πρώτου Θέματος στον «εχθρό» κλπ, μπορούσα ως ένα βαθμό να ανεχθώ το αισθητικό περιβάλλον των δυο μπούληδων που είχαν τόσο μα τόσο κέφι και ήταν και καλαμπουρτζήδες.
Τώρα ειλικρινά δεν αντέχω να δω την εκπομπή, γιατί πια πίσω από το καλαμπούρι δεν μπορώ να διακρίνω ακραίο παλιμπαιδισμό αλλά μόνο ακραία κυνικότητα.
Εκατό συνεντεύξεις και θέματα για τον κομμένο Κούλογλου, που όμως παρακολουθούσαν ελάχιστοι· και δικαίως και οι συνεντεύξεις και τα θέματα, δεν λέω αδίκως.
Αλλά ο Κούλογλου μάς είναι χρήσιμος μόνο ως άλλοθι, μόνο για να ξέρουμε ότι υπάρχουν και τέτοιου είδους εκπομπές, τις οποίες όμως δεν πρόκειται να δούμε.
Αν το κόψιμο του Κούλογλου είναι μία φορά αμιγώς πολιτικό (και όχι με την αμφιλεγόμενη λογοκριτική διάσταση, πολιτικό δεχόμενοι έστω ως ειλικρινείς τους λόγους προσωπικού γούστου που επικαλέστηκε ο πρόεδρος της ΕΡΤ), είναι πέντε φορές αμιγώς πολιτική η συνέχιση του «Όλα».
Οτιδήποτε όμως είναι κρατικό (από την ΕΡΤ ως την Ολυμπιακή) εύκολα το κατακευρανώνουμε, ενώ σε οτιδήποτε είναι ιδιωτικό (από τον ΑΝΤ1 έως όλα τα υπόλοιπα) οι ευαισθησίες μας αμβλύνονται (ενίοτε μέχρι και του βαθμού του εκμηδενισμού).
Θα πει κανείς ότι καθόλου το ίδιο δεν είναι το κόψιμο μιας εκπομπής με τη συνέχιση μιας εκπομπής, θα πεις κανείς ότι, αντίθετα, αυτό που λέω εγώ εκπέμπει επικίνδυνες αντιλήψεις.
Ας παραδεχθώ λοιπόν ότι ο ΑΝΤ1 καλά έκανε και δεν έκοψε το «ΟΛΑ», καλά έκανε και έδωσε και νέα εκπομπή στον Περρή, αφού ο κόσμος δεν αντιδρά και εξακολουθεί και τους βλέπει.
Και γελάει με τον καλό μας τον Θέμο χωρίς να του ανακατεύεται μια σταλιά το στομάχι.
Αν όλη αυτή η έλλειψη στομαχικών διαταραχών δεν συνιστά βαθιά συμφιλίωση με τον αμοραλισμό και αποδοχή του ως θεμιτού τρόπου επιτυχίας, αν πρόκειται απλά για μια ψυχαγωγική εκπομπή που παρακολουθεί για να αλαφρώσει ο εξαντλημένος από την κούραση της μέρας εργαζόμενος, χωρίς να σημαίνει κάτι άλλο, τότε παραδέχομαι ότι είμαι τυφλός.
Και πρόκειται για έλλειψη στομαχικών διαταραχών που δεν διακρίνει μόνο τον κόσμο αλλά και τον Τύπο του, που θυμώνει μόνο όταν απέναντί του έχει τον κρατικό σάκκο του μποξ ο οποίος μπορεί να γρονθοκοπείται ανέξοδα, που ευαισθητοποιείται μόνο όταν του πειράζουν τα άλλοθι τύπου Κούλογλου.
Ας το πούμε λοιπόν έτσι: αν οι εκπομπές του Κούλογλου είναι άλλοθι, η συνέχιση και η θεαματικότητα του «Όλα» είναι ενοχοποιητικό στοιχείο: βρέθηκαν επάνω του ίχνη dna της νεοελληνικής λατρείας προς την καπατσοσύνη.
Τελικά, όχι, δεν μας κοροϊδεύει ο Θέμος. Τελικά απλά εγκρίνουμε και γουστάρουμε ό,τι έχει κάνει για να πετύχει και μακάρι να είμαστε στη θέση του εμείς, μακάρι να μπορούσαμε να χαριεντιζόμαστε εμείς με τις μουνάρες, μακάρι να είχαμε εμείς τους κρυφούς λογαριασμούς στο εξωτερικό και να περνούσαμε τα πουσουκού μας διασχίζοντας οδικώς την Ευρώπη προκειμένου να μεταφέρουμε τις επιταγές μας.
Το αισθητικό σύμπαν των καλεσμένων των Θέμου - Περρή, της εφημερίδας τους, του ένθετου τηλεοπτικού περιοδικού τους, αυτός ο βουτηγμένος στο κιτς τηλεοπτικό λαιφστάιλ πολτός, είναι το αισθητικό σύμπαν που θέλει το πόπολο, το οποίο τουλάχιστον όταν βλέπει σύσσωμο την Καλομοίρα βλέπει ένα χαζοχαρούμενο μεν μάλλον αγνό όμως κορίτσι, που υπό αυτήν την έννοια είναι μέσα στον γενικότερο (ευρύτερο δηλαδή του Θέμου - Περρή) αισθητικό πολτό κάτι σαν σχετικά απονήρευτη μύγα μες το γάλα, αλλά όχι και κάτι σαν άλλοθι (αφού ο πολτός δεν έχει ανάγκη από άλλοθι, έχοντας απαλλαγεί προ πολλού από κάθε είδους ενοχές), είναι μάλλον κάτι σαν κόντρα κάστινγκ παιδούλα που δίνει μια νότα φρέσκου αέρα στο έργο.
14 Comments:
Old boy, δεκτή η κατακλείδα σου, αλλά έχω μια μικρή ένσταση στο σκεπτικό.
Εάν γράφονταν εκατό δημοσιεύματα για να κοπεί το "ΟΛΑ", θα μπορούσε να βγει ο Κυριακού και ευπροσώπως να πει ότι "δικό μου είναι το μαγαζί, η εκπομπή του Θέμου μου γουστάρει και θα παίζεται εις τον αιώνα τον άπαντα".
Με το ίδιο σκεπτικό δηλαδή που ο Παναγόπουλος έκοψε τον Κούλογλου -μόνο που του Παναγόπουλου, του εκάστοτε Παναγόπουλου, δεν είναι δικό του το μαγαζί.
Νομίζω ότι αυτή η διαφορά δικαιολογεί επαρκώς τη δυσαναλογία των αντιδράσεων στις δύο περιπτώσεις. Άσε που η γενικότερη πολιτεία Παναγόπουλου ξαναφέρνει κάθε τόσο στον αφρό τη συζήτηση για τον ρόλο της δημόσιας τηλεόρασης, που είναι απαραίτητη -άλλο τόσο απαραίτητη, βέβαια, είναι και η συζήτηση για το ρόλο της ιδιωτικής τηλεόρασης, αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή...
Καλό βράδυ
Με πρόλαβε ο xasodikis σε αυτά, που ήθελα να πω. Να προσθέσω για διευκρίνιση ότι την ΕΡΤ την πληρώνουμε με το ζόρι, μάλιστα,εμείς, οπότε έχουμε κάθε δικαίωμα να αντιδράσουμε στο κόψιμο της εκπομπής του κ. Κούλογλου. Ο ΑΝΤ1 είναι ιδιωτική επιχείρηση, η οποία κρίνει ότι πρέπει να προσφέρει εκπομπές, τύπου "ΟΛΑ" και άλλες συναφείς και εκεί δεν μπορεί ο κόσμος να βάλει χέρι στον κ. Κυριακού.
Προσωπικά, η ύπαρξη εκπομπών, όπως το "ΟΛΑ" δεν με βρίσκει καθόλου αντίθετο. Εκείνο, που θα δω στη συγκεκριμένη εκπομπή, είναι τα σαρδάμ και οι εν γένει γκάφες και τα βιντεάκια, που παρουσιάζει ο κ. Αναστασιάδης άντε και κανένα ενδιαφέροντα διάλογο, στο μέτρο του δυνατού. Το ποιόν του ήταν γνωστό και πριν την ιστορία με το DVD και είναι ζήτημα της ελληνικής δικαιοσύνης να επιληφθεί του ζητήματος αυτού. Φυσικά, σαφώς και θα τον κρίνουμε και εμείς. Όταν, όμως, παρακολουθώ μια εκπομπή, η οποία με καλύπτει ενημερωτικά ή ψυχαγωγικά, ελάχιστα, αγαπητέ old boy, με ενδιαφέρει το ποιόν του παρουσιαστή. Για την πολιτεία του κ. Κούλογλου ακούστηκαν διάφορα επ' ευκαιρία της διακοπής της συνεργασίας του με την ΕΡΤ, όπως, λ.χ. ότι υπήρξε ρουφιάνος της Αστυνομίας, προκλητικά υψηλόμισθος και άλλα συναφή. Και λοιπόν, ερωτω, σε τι επηρεάζει την ποιότητα των εκπομπών του αυτό; Ομοίως, η πολιτεία του κ. Αναστασιάδη σε τι επηρεάζει τις εκπομπές του (δεν μιλάω για ποιότητα, διότι πιστεύω ότι δεν έχουν); Αν ακολουθήσουμε την πολιτεία ενός δημιουργού, από τη λογοτεχνία έως την τηλεόραση, θα καταλήξουμε να αποκλείσουμε εκατοντάδες πρόσωπα από τα προς ανάγνωση, παρακολούθηση κ.λπ. πονήματά τους.
Η παρουσία εκπομπών, όπως το "ΟΛΑ", πιστεύω ότι μας βοηθάει να κατανοήσουμε το νόημα και την αξία εκπομπών, όπως αυτές του κ. Κούλογλου.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Αυτος ο Θε-μιτος δε θα ξεμπλεξει ποτε Ολδ μου. Ειμαστε ολοι βουτηγμενοι σε εναν βαλκανιουβριδικο σκατενιο λαβυρινθο και γουσταρουμε με τα χιλια(η τζιτζικοειδης πλειοψηφια) να rimαρουμε (ανηλεως οι δεξιοφιλελευθεροι, ενοχικογενως οι λοιποι αποδελοιποι)τη γιαπικοκυνικη κωλοτρυπιδα του συστηματος απο τη δεκαετια του 80 και μετα.Τα υπολοιπα ειναι προφασεις εν αμαρτιαις εμμηνοπαυσιακων κορασιδων και αρνησιγερων καγκουροδαπιπασπιτων (και λοιπων συγγενων)που νοσταλγουν τα δασυτριχα crashtest των(βουτηγμενων μες στα ορμονουχα σοφισματα)Ρητορικων Αγωνων της -γερασμενης-νιοτης τους.
Οι κυκλοφοριες,οι ακροαματικοτητες και τα αποτελεσματα των εκαστοτε εκλογων τα φωτογραφιζουν ολα καθαροτατα.Το Τερας ειμαστε Εμεις.
(ο Πορτοχελιωτης καταπατητης Χασοδικη μου μπορει να βγει και να πει πολλα.ας θυμηθουμε ομως πως οι καπιταλες καναλ-ορχεις μας, ολων των φασματων,χρησιμοποιουν και θησαυριζουν απο την εκμεταλλευση ενος δημοσιου αγαθου(οι συχνοτητες)που τους το εδωσε η-ανυστεροβουλη,χοχοχο-πολιτεια κωλονοσκοπωντας μας ασυστολα, σε καθε εκφανση,αυτη την 20ετια.και καλα μας κανουν τελικα,τετοιοι που αποδειχτηκαμε)
Xασοδίκη, δεν διαφωνώ πως υπάρχει τεράστια διαφορά στο αν το μαγαζί ανήκει ή δεν ανήκει στον Παναγόπουλο αφενός και στον Κυριακού αφετέρου. Διαφωνώ όμως στο «ότι αυτή η διαφορά δικαιολογεί επαρκώς τη δυσαναλογία των αντιδράσεων στις δύο περιπτώσεις». Γνώμη μου είναι ότι η δυσαναλογία εξηγείται αφενός γιατί όπως γράφω και στο ποστ οτιδήποτε κρατικό είναι εύκολος σάκκος του μποξ ενώ τα ιδιωτικών συμφερόντων κάνουν συνήθως τζιζ και αφετέρου γιατί τελικά κανείς δεν θεωρεί παράξενο που συνεχίζεται το «Όλα» σαν να μην τρέχει τίποτα. Γιατί φαίνεται ότι δεν τρέχει τίποτα στο τι μας ενοχλεί και τι όχι.
Ggl, το τέρας είμαστε εμείς, δεν διαφωνώ καθόλου κι αυτό άλλωστε προσπαθώ να πω και στο ποστ.
Περιούσιε, αν ο Θέμος γράψει ένα βιβλίο λογοτεχνικό, γυρίσει μια ταινία, γράψει μουσική ασφαλώς και από εκείνο το σημείο και ύστερα θα κάνω τη διάκριση άλλο το έργο και άλλο αυτός που το έγραψε. Αλλά εδώ μιλάμε για μια εκπομπή που θα χαριεντιστεί. Δεν βλέπω πως μπορώ να ξεχωρίσω το ποιός είναι αυτός που χαριεντίζεται από αυτό κάθε αυτό το χαριέντισμα, δεν βλέπω πώς μπορώ να πω άλλο η εκπομπή άλλο ο ίδιος. Θα μπορούσα ενδεχομένως να βλέπω μόνο τα βίντεο με τα σαρδάμ. Αλλά πια για μένα το αστείο έχει παγώσει.
old-boy, σε βρίσκω κάπως υπερβολικό: εκτός της σύγκρισης ιδιωτικής/κρατικής τηλεόρασης, υπάρχει και η διαφορά μεταξύ "υπερασπίζομαι κάτι που πιστεύω ότι αξίζει" και "θάβω κάτι που θεωρώ σκουπίδι". Προσωπικά δεν θα έμπαινα στην δεύτερη διαδικασία, διότι όποιος μπλέκει με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες. Θα επιχειρηματολογούσες ποτέ με τον μικρούτσικο, π.χ.;
και να το κανες, δεν θα βγαζες άκρη βάζοντάς τα με το θράσος. η καλύτερη γιατρειά από αυτούς είναι η άγνοια. Αλλά μάλλον... μάς αξίζουν.
Ggl, γι' αυτό έγραψα ότι είναι απαραίτητη και η συζήτηση για τον ρόλο της ιδιωτικής τηλεόρασης.
Old boy, για τον Θέμο συγκεκριμένα δεν ξέρω, αλλά δεν νομίζω ότι συνολικά η σκουπιδοτηλεόραση βρίσκεται στο απυρόβλητο. Στις σχετικές στήλες κάποιων εφημερίδων γράφονται θανατηφόρα σχόλια σε καθημερινή βάση.
Αλλά αν το κόψιμο του Κούλογλου μπορεί να γίνει μέχρι και πρωτοσέλιδο, η συνέχιση της εκπομπής του Θέμου (ή της Δρούζας, ή του μικρούτσικου κλπ.) μάλλον δεν φτάνει ως εκεί.
Κατά τα λοιπά, ναι, ασφαλώς και το τέρας είμαστε (και) εμείς.
Προβλέπω εκπομπή του κ. Βγενόπουλου στην Ετ1, ως αντικατάσταση της εκπομπής του κ. Κούλογλου, κατόπιν της μεγάλης αποδοχής που πέτυχε κατά την παρουσία του στην επιτροπή της Βουλής. Να μαθαίνουμε και κάτι τι που θα μας ανεβάζει οικονομικά, βρε αδερφέ. :)
..πάλι εκτός θέματος είμαι, ε;
Xασοδίκη και Mikrow, δεν μιλάω για την σκουπιδοτηλεόραση. Μιλάω ειδικά για το δεοντολογικό - ηθικό ζήτημα της συνέχισης της εκπομπής του Θέμου.
Ροδιά, πάντα εντός θέματος είσαι :)
Έχεις δίκιο, μιλάς μόνο γι' αυτό.
Εμείς το επεκτείναμε...
Αν δεν απατώμαι η ραδιοσυχνότητα που εκπέμπει ο Αντ1 και το κάθε ιδιωτικό κανάλι, έχουν παραχωρηθεί από το Ελληνικό δημόσιο με συγκεκριμένες υποχρεώσεις και δεσμεύσεις από την πλευρά των καναλιών. Για αυτό και υπάρχει ρυθμιστική αρχή που ελέγχει (υποτίθεται) το επίπεδο των εκπομπών. Άρα, ναι μεν η σχέση πολίτη ΕΡΤ είναι άμεση, μιας και την πληρώνουμε με άμεσο τρόπο, το ίδιο ισχύει και έμμεσα με τα ιδιωτικά κανάλια, μιας και η συχνότητες που εκπέμπουν είναι δικό μας περιουσιακό στοιχείο.
Τώρα βέβαια αυτό είναι ψηλά γράμματα.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Κατ'εμέ, όλα παίζουν. Και τα περί άλλοθι-Κούλογλου και τα περί διαφοράς δημοσιου-διωτικου και τα περί κανάλι/επιχείρηση.
Είμαι όμως λίγο επιφυλακτική ως το διαχωρισμό που κάνει κάποιος στο κεφάλι του ανάμεσα στην ποιότητα της διασκέδαση και το ποιόν του διασκεδαστή. Πιστεύω ότι όσο και αν αντιστέκεσαι τον ψιλοσυμπαθείς στο τέλος. Εξου και οι κωμικοί π.χ. είναι πάντα αγαπητοί στο κοινό.
Στο φινάλε όμως ο καθένας όμως ο καθένας βλέπει ότι του κάνει κέφι. Εμένα, ας πούμε, με αηδιάζει πλέον ο Θέμος, οπότε και δεν τον βλέπω, ούτε βρίσκω διασκεδαστικό/χαριτωμένο ότι κάνει. Over.
«Εμένα, ας πούμε, με αηδιάζει πλέον ο Θέμος, οπότε και δεν τον βλέπω, ούτε βρίσκω διασκεδαστικό/χαριτωμένο ότι κάνει».
Αυτό ακριβώς. Αυτό ακριβώς αναρωτιέμαι γιατί δεν συμβαίνει σε μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων.
Εγώ πάλι αναρωτιέμαι πώς τον βλέπατε και πριν. Σταμάτησα να βλέπω το όλα την πρώτη χρονιά που βγήκε. Ο συνδιασμός μοντέλα που φλερτάρουμε και κοροιδεύουμε μαζί, σάτιρα στην ελληνική τι βι με μια εκπομπή που δεν είναι καλύτερη από αυτήν που έχουμε εμείς, μου έπεφτε πολύ βαριά στο στομάχι. από την από τότε χορτασμένη πρώην Μαύρη τρύπα. Βρε τί θυμήθηκα τώρα.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home