Βάλε να φάω
Respect
(λέξη θαυμασμού δηλωτική και γλωσσικής αλλοτρίωσης ενδεικτική)
Μέχρι η λογοτεχνία να καλύψει το επισημαινόμενο κενό, ας σημειωθεί ότι η φράση «βάλε να φάω» όσο ερμηνεύτηκε ερμηνεύτηκε και όσο παρερμηνεύτηκε παρερμηνεύτηκε, καθώς και από τον ματσότερο των αρρένων να ειπωθεί σήμερα, η απάντηση θα έρθει -εντός των ορίων του στατιστικού σφάλματος- με την μορφή ειλικρινά απορημένου βλέμματος, μιας και το νέο προς διερεύνηση πλέγμα σχέσεων πρέπει να εντοπιστεί στο ποιός από το ζευγάρι θα πει την φράση «παράγγειλε» και ποιός θα λάβει την καθοριστική απόφαση για το τι ακριβώς θα παραγγελθεί (συνυπολογιζομένων των πόρων του νοικοκυριού).
Deliver(y) us from literature and let υs enjoy blogging.
Ιστολογείν: η ελληνικότητα σε καθημερινά επεισόδια, τη στιγμή ακριβώς της διαμόρφωσής της.
Λογοτέχνες, διαβάστε μπλογκ στην τύχη. Ειδικά τα ημερολογιακά. Ποτέ άλλοτε τόσοι εσωτερικοί κόσμοι δεν είχαν εκτεθεί στην κοινή θέα. Δεν χρειάζεται να φανταστείτε τίποτα. Αρκεί να μπορείτε να συνθέσετε.
(Μια φορά να τελείωνα ένα ποστ εκεί που σκόπευα όταν το ξεκινούσα και τι στον κόσμο. Mόλις κατορθώσω να λύσω το ακανθώδες ζήτημα του αρτιότερου τρόπου συνθέσεως ενός ποστ, θα προχωρήσω και στα επόμενα εξελικτικά στάδια).
11 Comments:
ti na pw.
respect!
Συνέχεια από την πρώτη περικοπή, άκρως ενδιαφέρουσα:
Λέει πολλά το προφίλ των πιο ανελέητων χλευαστών της «ευρωλιγούρας», των πιο πυρίπνοων τυμπανοκρουστών κατά της παγκοσμιοποίησης και της νέας τάξης. Οι περισσότεροι έχτισαν καριέρες και απολαμβάνουν περιουσίες χάρη σε ό,τι καταγγέλλουν με μανία: σύμβουλοι ξένων ινστιτούτων στρατηγικών μελετών, αστέρες των μίντια και του λάιφ στάιλ, διευθυντικά στελέχη διαφημιστικών εταιρειών, πανεπιστημιακοί που αρμέγουν κονδύλια από την απεχθή τους Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παρόλα αυτά ακόμη και στα μοντέρνα ζευγάρια, οι παραδοσιακοί ρόλοι (επι)ζούν και βασιλεύουν. Κατά την άφιξη του κομιστή του φαγητού (κοινώς πακετά), η γυναίκα οφείλει σε πολλές περιπτώσεις να μείνει αθέατη, πιστή στον παραδοσιακό ρόλο της σεμνής, οικόσιτης και προστατευμένης από αδιάκριτα βλέμματα δεσποσύνης (παντρεμένης και μη), ενώ ο άντρας, πιστός στον εξίσου παραδοσιακό του ρόλο ως εξωστρεφούς και κουβαλητή (breadwinner), αναλαμβάνει να εμφανιστεί στην πόρτα για την παραλαβή του φαγητού.
Δεν ξέρω πως, αλλά θυμήθηκα ένα τραγουδάκι του Παπάζογλου: 'όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...'
χεχε..δείτε τα σημερινα θέματα των πανελληνίων στην "νεοελληνική γλώσσα" /απόσπασμα από Σεφέρη και θέμα για την παράδοση.
Μάλλον κάποιος εκεί μέσα είναι φαν του Κουρτοβικ :Ρ (μακάρι δλδ)
Επίσης, Γεράσιμε, εννέα στους δέκα ντελιβεράδες είναι άντρες (το κοινωνιολογικό μας νυστέρι χώνεται ολοένα και βαθύτερα) ;)
Ποιος κρατάει το τηλεκοντρόλ όμως? Για πείτε μου.
Τώρα πως να εξηγήσω ότι η κατοχή από τις μοντέρνες γυναίκες του τηλεκοντρόλ και η επακόλουθη κυριαρχία τους ως προς την επιλογή καναλιών, δε συνιστούν παρά προέκταση του προαναφερθέντος παραδοσιακού ρόλου τους ως οικοδεσποινών;
Εντυπωσιάστηκα με το κείμενο. Μου φαίνεται η καλύτερη συνέχεια του διαλόγου Σεφέρη-Τσάτσου, με τον Κούρτοβικ να ενσαρκώνει, κατ εμέ, το πνεύμα του Σεφέρη. Μερσί για την υπόδειξη Old Boy. Κι όσοι από την οικογένεια λέγονται Κώστας, όσες φέρουν το όνομα Ελένη να είναι καλά να γιορτάσουν και του χρόνου. Κι έχει ο θεός.
Συγχαίρω την σκανδιναβική ακαδημία για την πετυχεσά του παραπάνω ανεκδότου. Το άλλο με τον Τοτό το ξέρει η θειά;
Kουκουζέλη, οι Κωστοελένες ευχαριστούν :) Το κείμενο του Κούρτοβικ έχει πράγματι μια ποιότητα αποστάγματος.
Νiemandsrose, δεν διαφωνώ ότι είναι κάπως ροζ η οπτική γωνία της Σκανδιναβής. Αλλά ως άλλη οπτική γωνία στην ως τότε του συγγραφέα, νομίζω ότι προσθέτει στην αντίληψη των πραγμάτων, την φωτίζει λίγο περισσότερο, δεν την συσκοτίζει.
Μα δεν υπονόησα πως τα ανέκδοτα λειτουργούν συσκοτιστικά. Μάλλον φωτίζουν ακόμα περισσότερο τα στερεότυπα και τις αγκυλώσεις μας.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home