Ηθική
Σε σχόλιό του στα χθεσινά «ΝΕΑ», τιτλοφορούμενο εμβληματικά «Ηθική», ο Γιώργος Χρ. Παπαχρήστος γράφει κατά λέξη:
«Η τραγωδία του Γιάννη Βαρθολομαίου επαναφέρει στη συλλογική μνήμη τα όσα έκανε στο παρελθόν η Νέα Δημοκρατία εις βάρος του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να κερδίσει το ηθικό πλεονέκτημα στον με όλα τα μέσα πόλεμο που είχε εξαπολύσει για να καταλάβει την εξουσία. Στόχος ήταν η μεγάλη δεξαμενή των συντηρητικού χαρακτήρα ψηφοφόρων που έχουν οριζόντια κομματική διαστρωμάτωση. Η συλλογική μνήμη ανατρέχει σε ένα πλήθος ηθικοπλαστικών δηλώσεων στελεχών της Νέας Δημοκρατίας που πλειοδοτούσαν στην προσπάθεια να καταδειχθεί η ηθική κατάπτωση που εκπροσωπούσε το ΠΑΣΟΚ σε αντιδιαστολή με την ηθικότητα της Νέας Δημοκρατίας.
Η συλλογική μνήμη ανατρέχει στη χυδαιότητα με την οποία διαχρονικά αντιμετωπίστηκε ο Ανδρέας Παπανδρέου από τη συντηρητική παράταξη. Και αντιλαμβάνεται τώρα ότι πίσω από τις περί ηθικής διακηρύξεις της Ν.Δ. κρυβόταν - και κρύβεται - απίστευτη υποκρισία. Και φαρισαϊσμός. Και τρομερό θράσος...».
«Η τραγωδία του Γιάννη Βαρθολομαίου επαναφέρει στη συλλογική μνήμη τα όσα έκανε στο παρελθόν η Νέα Δημοκρατία εις βάρος του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να κερδίσει το ηθικό πλεονέκτημα στον με όλα τα μέσα πόλεμο που είχε εξαπολύσει για να καταλάβει την εξουσία. Στόχος ήταν η μεγάλη δεξαμενή των συντηρητικού χαρακτήρα ψηφοφόρων που έχουν οριζόντια κομματική διαστρωμάτωση. Η συλλογική μνήμη ανατρέχει σε ένα πλήθος ηθικοπλαστικών δηλώσεων στελεχών της Νέας Δημοκρατίας που πλειοδοτούσαν στην προσπάθεια να καταδειχθεί η ηθική κατάπτωση που εκπροσωπούσε το ΠΑΣΟΚ σε αντιδιαστολή με την ηθικότητα της Νέας Δημοκρατίας.
Η συλλογική μνήμη ανατρέχει στη χυδαιότητα με την οποία διαχρονικά αντιμετωπίστηκε ο Ανδρέας Παπανδρέου από τη συντηρητική παράταξη. Και αντιλαμβάνεται τώρα ότι πίσω από τις περί ηθικής διακηρύξεις της Ν.Δ. κρυβόταν - και κρύβεται - απίστευτη υποκρισία. Και φαρισαϊσμός. Και τρομερό θράσος...».
Είναι πραγματικά κρίμα και άδικο που η αποκάλυψη της νεοδημοκρατικής υποκρισίας (απίστευτη), φαρισαϊσμού (σκέτος) και θράσους (τρομερό) έγινε αμέσως μετά τη συζήτηση της πρότασης μομφής. Λίγες μέρες πριν να είχε γίνει και η πρόταση μομφής θα μπορούσε να έχει λάβει εντελώς διαφορετική τροπή: «Ξενοπηδάτε συνάδελφοι της Ν.Δ., ορίστε ποιοί είστε, ένα κόμμα μοιχών και μοιχαλίδων».
Κατά τον Γιώργο Παπαχρήστο η εξωσυζυγική σχέση ενός υψηλά ισταμένου στελέχους της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύει ότι η αντιπολιτευτική ηθικολογία της ήταν κούφια. Και αυτό το λέει σοβαρά. Κοτσάροντας φαρδιά - πλατιά την υπογραφή του και την φωτογραφία του σε ένα σαγηνευτικό προφίλ. Και «ΤΑ ΝΕΑ» είναι μια από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της χώρας. Και ο Γιώργος Παπαχρήστος είναι ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του εγχώριου δημοσιογραφικού σταρ σίστεμ. Η λεπτομέρεια ότι η ηθικολογία της Ν.Δ. ήταν ηθικολογία οικονομικού χαρακτήρα και αφορούσε τη διαφθορά, διαπλοκή και τον τρόπο διοίκησης της χώρας είναι προφανώς αμελητέα. Εκτός αν η Ν.Δ. του Καραμανλή ηθικολογούσε σεξουαλικά και το έχω ξεχάσει. Σε μια χώρα και σε μια εποχή που η απιστία είναι περίπου εθνικό σπορ, ο Γιώργος Παπαχρήστος λέει τι άραγε;
Τεράστιες μπούρδες. Αυτό λέει.
Γιατί δεν γράφει ως δημοσιογράφος αλλά ως φανατικός οπαδός του ΠΑΣΟΚ. Και ξέρω από προσωπική πείρα, ότι όταν κι εγώ γράφω ως φανατικός οπαδός του Παναθηναϊκού θα πω και μια καφρίλα παραπάνω. Αλλά το ποδόσφαιρο το χρειάζεται και το καφριλίκι του. Η πολιτική όμως; Όταν ο άλλος δεν μπορεί να συγκρατήσει τον εαυτό του, όταν στερείται τη στοιχειώδη αυτογνωσία αδυνατώντας -ένεκα της τύφλωσης που του προξενεί η κομματική του πόρωση- να καταλάβει ότι γράφει απύθμενες βλακείες, τότε τι γίνεται;
Τίποτα δεν γίνεται. Ο Γιώργος Παπαχρήστος είναι τυπικό δείγμα απολιθωμένης παλαιοκομματικής νοοτροπίας και αρθρογραφεί με όρους τελών δεκαετίας του εβδομήντα.
Ο δικομματικός φανατισμός μόνο ως γραφικός αναχρονισμός μπορεί να αντιμετωπιστεί πια.
40 Comments:
Old boy,
στην εξωσυζυγική σχέση του Βαρθολομαίου αρμόζει ο αφορισμός. Διότι, πράγματι, όταν έρχεσαι στην εξουσία με το δόγμα της σεμνότητας και της ταπεινότητας, είναι, τουλάχιστον, αντιεδεοντολογικό και ανήθικο να διατηρείς σχέση με υφισταμένη σου, στην οποία, όπως αποκαλύπτεται, έχεις εκχωρήσει, εξωθεσμικώς, ισχυρές αρμοδιότητες.
Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά για όλους: όταν πηδάς τη γραμματέα ή την υφισταμένη σου, ανεξαρτήτως αν είσαι παντρεμένος ή οχί, τότε ελέγχεσαι δεοντολογικά.
Βlade, κατ΄αρχήν και για τη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορώ να ξέρω ούτε εγώ ούτε εσύ ούτε κανείς τι αρμόζει. Δηλαδή υπάρχουν εξωσυζυγικές σχέσεις που έχουν χαρακτήρα σπορ και εξωσυζυγικές σχέσεις που μπορεί να κρύβουν μεγάλο έρωτα και αγάπη. Δεν μπαίνω στο σκέλος προϊστάμενος - υφιστάμενος και στο αν υπήρχε αθέμιτη εύνοια. Αν και εφόσον υπήρχε είναι άλλο θέμα. Αλλά το επίμαχο άρθρο δεν μπαίνει σε αυτά τα χωράφια. Του αρκούν τα χωράφια της μοιχείας. Και αυτά τα χωράφια είχαμε καιρό να τα συναντήσουμε στον πολιτικό διάλογο της χώρας και είναι κρίμα που τα συναντάμε τώρα.
Ωσφραινόμεθα εκλογές, ούτως ειπείν. Ας δικαιολογήσομεν τας εκπεφρασμένας απόψεις (λείπει και ο ματαίως την τύχην επιδιώκων στην Ελβετία).
Οι υπερμεγέθους βάρους αντι...(?), έστω και κάποιοι ήσσονος σωμ. μεγέθους ως εκ της ιδιότητός τους φιλόδοξοι, επιδοκιμαζόμενοι από την μίαν και ύψιστην εξουσίαν της πατρίδος και βεβαίως κατά τίτλον καθηγητές, τι έχουν άραγε ειπείν ? Ανάλαφρη κατά τα λοιπά η ψυχή εκάστου Ανδρός, είτε Ζώντος (άξιον προς σκέψιν) είτε Θανόντος βεβαίως.
..Ξυνελόντι ειπείν, τάβλι.. ονομάζεται το παίγνιον, και όχι πόκερ...!
Οψόμεθα....και επιφυλασσόμεθα...
Αλλωστε, ουδέποτε υπήρξε τέλειον έγκλημα....
Never said never
Χαιρομαι παρα πολυ που επιτελους καποιος δινει την σωστη διασταση των αποψεων του παπαχρηστου, ο οποιος οσες φορες γραφει ή εμφανιζεται στην τηλεοραση, ομιλει ως κομματικος στελεχος και οχι ως δημοσιογραφος -οχι πως δεν το κανουν και αλλοι- και δεν ντρεπεται καθολου για αυτο.
Και σκεφτομαι εγω, αν αυτο το πραγμα που κανει κατ' εξακολουθηση, το κανει ενας οποιοδηποτε εκπροσωπος αλλης επαγγελματικης ταξης π.χ. γιατρος, στελεχος Νοσοκομειου να βγαινει και να μιλα οχι ως γιατρος του νοσοκομειου αλλα ως αντιπροσωπος μιας φαρμακευτικης εταιριας, την αλλη μερα δεν θα ηξερε που να κρυφτει απο τους συναδελφους του.
Οι δημοσιογραφοι γιατι να ειναι τοσο ξεδιαντροποι τοσο ξετσιπωτοι και δυστυχως να απολαμβανουν αυτην την ιδιοτυπη ασυλεια μεταξυ τους και την ιδιοτυπη ανοχη απο τον κοσμο;
Μηπως ηρθε ο καιρος να φτυνουμε ανοιχτα και στα μουτρα οταν συναντουμε τετοιους τυπους;
Δεν είναι κακό να ανήκει σε ένα κόμμα ένας δημοσιογράφος. Κακό είναι να μην μιλά πλέον ως δημοσιογράφος, είτε το καταλαβαίνει είτε όχι.
δεν ειστε αφελης, σοβαρα πιστευετε οτι ενδεχεται και να μη το καταλαβαινει;
αστεια πραγματα.
αυτος, οπως και αλλοι, κανει πολιτικη ενω δηλωνει οτι ειναι δημοσιογραφος.
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΟ,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΤΥΧΟ;
[και εδω μιλαμε για "ενημερωση" του πολιτη]
το ξαναλεω, φανταστειτε αυτη την συμπεριφορα σε αλλους κλαδους. οσοι το κανουν αυτο ειναι παρα πολυ χαμηλα στην εκτιμηση των συναδελφων τους.
Old boy,
δεν διαφωνούμε για την ποιότητα και το ήθος που αντιπροσωπεύει ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος. Ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση, he has a point. Είναι θέμα στοιχειώδους επαγγελματικής και πολιτικής αξιοπρέπειας. Ασφαλώς και μπορείς να κεραυνοβοληθείς από τον έρωτα με μία συνάδελφο σου. Αλλά όταν κατέχεις τέτοια θεσμική θέση, καλόν είναι ένας εκ των δύο να πάει στο σπίτι του.
Η ιστορία του Βαρθολομαίου, λοιπόν, δεν ταιριάζει όχι απλώς με το δόγμα περί σεμνότητας και ταπεινότητας, δεν ταιριάζει με τους βασικούς κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας.
"Εκτός αν η Ν.Δ. του Καραμανλή ηθικολογούσε σεξουαλικά και το έχω ξεχάσει."
to exete ksexasei vevaiws. ki an o Papaxr. grafei ws fanatikos Pasoktzhs, eseis grafete ws fanatikos anti-pasoktzhs. o Kurtsos twra zhtaei suggnwmh gia tis xudaiothtes tou Eleu8erou Tupou. afhste twra pou oi efhmerides ths deksias den xtupousan ton Antrea gia thn erwtikh tou zwh
Εχω εναν φιλο ΝΔημοκρατη που ειναι αθεος. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΚΟΜΗ;
ο καθε Παπαχρηστος σαφως και ξερει πολυ καλα οτι αυτο που κανει δεν ειναι δημοσιογραφια αλλα κομματικη προπαγανδα-απλα εχει εξασφαλισει καλα ανταλλαγματα απο την ενταξη του.Στη δικη μου καταταξη καστων-επαγγελματων που σιχαινομαι τετοιοι δημοσιογραφοι φιγουραρουν πρωτοι-πρωτοι...
η πετρα του σκανδαλου διατηρουσε την προσοδοφορο θεση με τους τελευταιους 3-4 Διοικητες του ΙΚΑ απ'οτι εμαθα(Σολωμο,Νεκταριο,Κατσανεβα+τον εκλιποντα).Νομιζετε οτι ειναι τυχαιο ή να θεωρησουμε "οτι ειχε τον τροπο της"?
Χωρις να γνωριζω τιποτε για αυτην το εγραψα και χτες στο συντομο ποστ-λογοπαιγνιο με τους Βαρθολομαιους..απ'οτι επληροφορηθην ο Πρετεντερης εβγαλε οτι η κυρια ηταν ετοιμη να κανει αγορα ακινητου 800.000 ευρω,με 2 μισθους δημοσιων υπαλληλων.No wonder οτι με κατι τετοια ολοι θελουν να γινουν δημοσιοι υπαλληλοι.
Λυπάμαι παγματικά που υπάρχουν άνθρωποι εν έτει 2007 (π.χ. Κύρτσος) που βγαίνουν να πουν ότι η ιδιωτική ζωή κάποιου αποτελεί κριτήριο για το αν είναι κατάλληλος για μια θέση. Η ατελείωτη υποκρισία περί Ανδρέα και Κλίντον επαναλαμβάνεται αυτή τη φορά ως τραγωδία. Ας παραδοθούμε λοιπόν στη δικτατορία των μονογαμικών και, γιατί όχι, των ευνούχων. Παρεμπιπτόντως, ο Χίτλερ από όσα γνωρίζουμε εδειχνε ελάχιστο ενδιαφέρον για το σεξ.
Βεβαίως να πω εδώ ότι μια ερωτική σχέση σε ένα χώρο εργασίας θέτει όντως ένα σωρό ζητήματα δεοντολογίας και ευνοιοκρατίας και σίγουρα θα πρέπει να αποφεύγεται. Αλλά είμαι σίγουρος ότι θα έλεγαν τα ίδια για το ποιόν του ακόμα κι αν τά φτιαχνε με κάποια έξω από το ΙΚΑ. Το πιο αστείο είναι όταν κάποιοι μιλάνε για την "ηθική" του θέματος. Η "ηθική" της υπόθεσης αφορά τα δύο ζευγάρια που εμπλέκονται άμεσα και τα παιδιά τους, αν αυτά είναι ανήλικα. Δεν αφορά την κοινωνία, και πολύ περισσότερο τα κανάλια. Οι ηθικολογίες όμως αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαρία για ανέξοδο καλαμπούρι, κωτσομπολιό και ξεκατίνιασμα.
η όλη παρουσίαση από τα μέσα του θέματος μου προκάλεί εμετό. συγνώμη για την άρνηση μου να δεχθώ απλοϊκότητες όπως ''να γιατί θέλουν όλοι να γίνουν δ. υπάλληλοι'' ή εκφράσεις όπως ''η πέτρα του σκανδάλου'' '' μία ανοησία έκλεισε δυό σπίτια'' ο οποίες ηχούν εντελώς politically correct! πάντα τα σπίτια κλείνουν από ανοησίες όσο υπάρχουν άνθρωποι και τα συστήματα δεν είναι αμέτοχα αγκαλιάζοντας με αυτόν τον τρόπο τα πρόσωπα ψηλά στην ιεραρχία! όταν όλα διερευνηθούν μια πιο σοβαρή ανάλυση απαιτείται εν έτη 2007 αν δεν καταλήξουμε στο ότι το ξενογαμείν έχει ολέθριες συνέπειες καμιά φόρα στον ανθρώπινο κόσμο ή στο δύο κροσσέ και ένα viagra συχνά σε σκοτώνουν!
Διευκρίνιση τρίτη και τελευταία: όταν λέω ότι η "ηθική" της υπόθεσης δεν αφορά την κοινωνία, αναφέρομαι στην υπόθεση της μοιχείας. Η ηθική του εγκλήματος βεβαίως και αφορά την κοινωνία και αυτή πρέπει να εκφραστεί μέσω της δικαιοσύνης. Και πάντως όχι μέσα από τηλεπαράθυρα, παντζούρια και σωμιέδες.
gasireu,χρησιμοποιησα τις φρασεις- κλισε επιτηδες,γιατι δεν ηθελα να αναφερθω ονομαστικα στην κυρια.Η αναφορα στους δημοσιους υπαλληλους ηταν προφανως ειρωνικη,γιατι θεωρω εξαιρετικα πιθανη την υπαρξη οικονομκου υπολογισμου εκ μερους της κυριας Β.τουλαχιστον.Αν και δεν ειχα προθεση(ουτε και οφελος)να ειμαι politically correct ζητω συγγνωμη αν ενοχλησα με την απλοικοτητα μου-ειμαι σιγουρος οτι η πολυπλοκη σκεψη σας θα το ξεπερασει...
Σε τι συνισταται η σοβαροτερη αναλυση που απαιτει το 2007?Το δικο μου απλοικο μυαλο παντως σοκαρεται με την απροβλεπτη στροφη που παιρνουν μερικες φορες τα πραγματα.Ισως,αν κι εχω δει πολλες ταινιες,να τις βλεπω παντα με το βλεμμα του πρωτοπειρου.
"Ταξις και ηθικη,ταξις και ηθικη"που ελεγε κι ο αξεπεραστος Αυλωνιτης την ωρα που προσπαθουσε να χουφτωσει την κοπελιτσα...
Divebomb Djingle, το ποστ αυτό στρέφεται κατά του άρθρου ενός δημοσιογράφου, ως σύμπτωμα της γενικότερης δημοσιογραφικής του αντίληψης και στάσης. Δεν στρέφεται κατά του ΠΑΣΟΚ. Ξαναλέω ότι φανατικός είμαι μόνο στα ποδοσφαιρικά. Στα πολιτικά φανατικός δεν είμαι, ό,τι κι αν λέτε. Και παρακαλώ να μου θυμίσετε παραδείγματα σεξουαλικής ηθικολογίας της ΝΔ του Καραμανλή για την οποία και μιλάω στο ποστ. Για τον Αντρέα βεβαίως και είχαν λεχθεί τα μύρια όσα αλλά πηγαίνουμε κοντά είκοσι χρόνια πίσω.
Βlade, δεν διαφωνούμε στην ουσία, διαφωνούμε στο πού επικεντρώνεται το επίμαχο άρθρο.
Συμφωνώ με όσα λέει ο Gay Super Hero κι όσο για τον άθεο φίλο νεοδημοκράτη του Anonymous συμφωνώ ότι πρέπει να πέσει η κυβέρνηση.
Παπαχρήστος? Σιχαμένη περίπτωση!
η χρονολογία τίθεται συμβολικά, το 2007 είναι τόσο προχωρημένη χρονολογία για να γίνονται τόσο παρωχημένες πολιτικές και κοινωνικές αναλύσεις, όπως του Παπαχρήστου αλλά και γενικότερα. στόχος μου ήταν να υπογραμμιστούν και οι εκφράσεις που ακούστηκαν. υποδηλώνουν κάτι. η σκέψη μου είναι ακόμα πιο απλοϊκή αλλά καθόλου μικροαστική!
αν υπήρχε οικονομικός υπολογισμός τότε δεν έκλεισε μια ανοησία δύο σπίτια, αλλά μια συναλλαγή.
τέτοιες συναλλαγές συμβαίνουν άνευ φόνου καθημέρινα γύρω μας. και αντίθετους να μας βρίσκουν-δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι κάποιος θα έχει το θάρρος να δηλώσει, για όποιο λόγο, υπέρ ή 'ανήθικος'- είναι τρομερό να μας προκαλούν έκπληξη. ίσως είμαστε μια κοινωνία που συχνά κρύβεται πίσω από το δακτυλό της ή την ''ηθική'' της.
τα σέβη μου...
Καλημέρα. Για τον Παπαχρήστου έχεις δίκιο και κρίμα γιατί δεν φαινόταν ότι όταν μεγαλώσει θα γίνει Πρετεντέρης.
Μού έκανε κάτι άλλο έντύπωση σχετικά με την υπόθεση και συγγνώμη αν είναι λίγο άσχετο αλλά θα ήθελα να το γράψω : Διάβασα την κατάθεση της ιδιαιτέρας του Βαρθολομαίου (άλλο χάλι κι αυτό όλη η προανακρικτική διαδικασία στις εφημερίδες) και λέει μεταξύ άλλων : Τη βρήκαμε την Θ. στο ΙΚΑ και επειδή ήξερε τη δουλειά είπα στον Διοικητή να την κρατήσει γιατί δεν είμαστε ενημερωμένοι, μας βοηθούσε πολύ άλλά είπα στο διοικητή να μην παρακάμπτει την προϊσταμένη της, αλλάξαμε τελικα την προϊσταμένη της γιατί ηταν λίγο τεμπέλα κ.α.
Αν είναι δυνατόν να χρησιμοποιεί πρώτο πληθυντικό το κάθε τσουτσέκι - κομματικός σφουγγοκωλάριος όταν αναφέρεται στη διοίκηση οργανισμού ! Μαζί με τον Β. διοικούσαν τον οργανισμό ? Και επίσης να αποκαλύπτει απροκάλυπτα την παράνοια της αλλαγής των διευθυντικών στελεχών όταν μεταβάλλεται η κυβέρνηση !
Το σχόλιο δεν έχει να κάνει με καλό ΠΑΣΟΚ - κακή Ν.Δ. αλλά με τη νοοτροπία όλων αυτών που ενώ είναι κυριολεκτικά μια τρίχα απ' το δεξία αρχίδι κάθε υπουργού, διοικητή κλπ τελικά ασκούν πολιτική.
Φιλιά
Ειμαι ο παραπανω ανωνυμος.
Να ξεκαθαρισω κατι: ΝΔ δεν ειμαι, αμα επρεπε επι ποινη θανατου να μην ριξω λευκο, θα εριχνα ΠΑΣΟΚ
ΑΛΛΑ
εχω να πω οτι στην αντιπολιτευση (οπου εδω θα περιμενα να δω μια μελλοντικη κυβερνηση να δενει) το ΠΑΣΟΚ κ΄ οι κραχτες του τα εχουν κανει πουτανα. Αμα τα πουλαει ολα μηπως και γινει εξουσια, θα σταματησει να το κανει οταν γινει εξουσια και θα πρεπει να την διατηρησει; Το ΠΑΣΟΚ αυτη τη στιγμη δεν ειναι κομμα εξουσιας και ουτε θα γινει ποτε. Αμα αντι να ασχοληθει σοβαρα με το ασφαλιστικο ασχολειται με το αν ο Χ ειναι σαβουρογαμης ή οχι ή αν οι ΝΔημοκρατες εχουν δικαιωμα να ξενογαμανε, ε, αντιπολιτευση και πολυ τους ειναι.
Στις επομενες εκλογες, το δηλωνω απο τωρα, θα ψηφισω ΝΔ αποκλειστικα κ' μονο για να τον τιμωρησω. Η μεθοδος θυμιζει κινεζικο μαρτυριο και ειναι αλλα δεν υπαρχει εναλλακτικη παιδια. Βρεθηκαμε 5-6 ανθρωποι που τον πιστεψαμε κ' μας εγραψε στ' αρχιδια του.
Hell hath no fury like a disenchanted PASOK voter.
Αυτο, και επισης οσοι μπορειτε να την κανετε, καντε τη. Σαν νεος Κατσαρος, σας προειδοποιω
"Το μελλον θα εχει ακομη περισσοτερη μαλακεια"
Oldboy την αγαπη σου.
"Ανώνυμε" συγχαρητήρια, είναι το πιο εύστοχο σχόλιο που έχω διαβάσει για τον τρόπο με τον οποίο ασκεί (....λέμε τώρα) αντιπολίτευση ο Γ.Α.Π
Λυπάμαι ειλικρινά για το Πασόκ όπως το κατάντησε, αλλά σίγουρα θα το αντέξω:)))
Anonymous said...
Ειμαι ο παραπανω ανωνυμος.
Να ξεκαθαρισω κατι: ΝΔ δεν ειμαι, αμα επρεπε επι ποινη θανατου να μην ριξω λευκο, θα εριχνα ΠΑΣΟΚ
ΑΛΛΑ
Βλέπω το ΚΚΕ εισέβαλε δυναμικά στις νέες τεχνολογίες και τώρα μας κλείνει το δεξί του μάτι και ψηφιακά.
Τα χαμένα κορμιά του πατερούλη Στάλιν να κωλογλύφουν όποιον βρουν μπροστά τους και την Αλέκα να παρακαλά να μην την χειροκροτούν οι βουλευτές της ΝΔ, αφού προηγουμένος τους έχει πάρει ένα σκασμό πίπες.
Η ίδια παλιά ιστορία.
Τη βαρεθήκαμε.
Γιατί δε βάζετε λίγο Λιάνα να έχει και πλάκα ;
Ως συνήθως μια γενική παρατήρηση μετατρέπεται σε κομματική αρένα. Ποιος είχε δίκιο, ποιος έκανε τα ίδια, ποιος είναι υποκριτής? Και μέσα σ'όλα η Ηθική. Πρώτον, δεν υπάρχει "μιλαώ σαν ΝΔ τωρα, μετά μιλάω σαν βάζελος, ενώ πριν μιλούσα σαν άντρας" Είμαστε όλα αυτά, όχι το καθένα ξεχωριστά. Ο άνθρωπος (δυστυχώς?) δεν διαθέτει ενόραση. Μιλά ως άντρας+βάζελος+ΝΔ+ΚΛΠ μαζί. Ως εκ τούτου, ο Βαρθ. ήταν άντρας+διοικητής+ΝΔ+οπαδός+κλπ. Και μπορεί να ήταν άριστος διοικητής. Αυτό τον κάνει ηθικό? Ας πούμε πάλι, οτι ήταν κακός οπαδός. Αυτό σημαίνει ότι είχε γκόμενα? Ήταν και ΝΔ -μήπως αυτό σημαίνει οτι διοικούσε με δόλο? Όλα αυτά μου θυμίζουν το ανέκδοτο με το ενυδρείο (αν δεν έχεις είσαι πούστης).
Δεύτερον, η Ηθική δεν επιμερίζεται. Δεν μπορούμε να έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά. Ένα πράγμα είναι είτε ηθικό είτε ανήθικο. Για όλους. Και το ανήθικο, ορίζεται από το ηθικό, που ορίζεται απο τον "κοινό νου".
Βαγγέλη, πολλή εύστοχη η παρατήρηση για το πρώτο πληθυντικό.
Οsela, κάπου στην πορεία των σκέψεών σου ομολογώ ότι σε έχασα. Μιλώντας περί απόλυτης ηθικής όμως, αν ας πούμε είχες ανήλικα παιδιά και αν ας πούμε ερωτευόσουν παράφορα έναν άλλο άντρα, νομίζεις ότι η απάντηση στο τι είναι ηθικό και στο τι ανήθικο, στο αν είναι ηθικό να χωρίσεις ή να μην χωρίσεις και να έχεις παράλληλα σχέση, είναι απλή;
Φίλτατε,
αυτό που ίσως δεν επιδιώχθηκε,συνέβη...
Προσεχώς βλ. στο πίσω μέρος του προσκήνιου... είναι και αυτό μια αρχή για την απόκτηση (και) διπλώματος σκηνο-γράφου, -θέτη κλπ.
never said never
Εριξε ένα ο Βαρθολομαίος και χέστηκε η φοράδα στ'αλώνι. Ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος είναι. Οταν κλείνουν οι πόρτες, χιλιάδες τέτοιες μικρές ή μεγάλες αμαρτίες γίνονται σε καναπέδες ή κρεβάτια. Ρίσκαρε και έχασε... από έγκλημα πάθους? ή μαλακίας? Ειλικρινά δεν ξέρω τι έγκλημα ήταν αυτό.
Old boy το επιχείρημα κατά του ανθρώπου δεν είναι επιχείρημα, δεν μπορείς δηλ, να πρωσοποποιείς το επιχείρημα σου. (είμαι σπασικλάκι, το ξέρω).
Πέρα από αυτό, όμως, γιατί δεν είναι εδώ η ουσία, δεν υποστήριξα ποτέ οτι η ηθική είναι κτ απλό. Ούτε κτ εύκολο. Ωστόσο, είναι μια απόλυτη έννοια, με καθολική ισχύ. Και έχει να κάνει με τη συμπεριφορά κι όχι με τον χαρακτήρα μας. Έτσι λοιπόν, είναι θέμα επιλογών. Το οτι κάνουμε λάθος, δε σημαίνει οτι δεν ξέρουμε το σωστό, απλά επιλέγουμε να το αγνοήσουμε. Ή εθελοτυφλούμε.
Μπορώ να αιτιολογήσω τη συμπεριφορά μιας γυναίκας σ' αυτήν την θέση. Αλλά άλλο να την αιτιολογώ κι άλλο να τη δικαιολογώ.
Osela, διαφωνούμε. Πιστεύω ότι μερικές φορές το σωστό και το λάθος δεν είναι απόλυτες έννοιες αλλά σχετικές και αυτό που είναι σωστό για τον έναν μπορεί ταυτόχρονα να είναι λάθος για τον άλλον.
πολυ ευστοχο post. συγχαρητηρια. κλεβεις τις εντυπωσεις. αλλα να τις φερεις πισω, καλα? :)
Το θέμα δεν είναι αν ξενοπήδειξε ή όχι ο Βαρθολομαίος. Το θέμα είναι ότι είχε κάνει τη γκόμενα του να λύνει και δένει μέσα στο ΙΚΑ.
Μια τύπισσα απλή υπάλληλος από το πουθενά κατάφερε με τις πουτανιές της να επηρεάζει το διοικητή του μεγαλύτερου ασφαλιστικού ιδρύματος το οποίο μας κρατά ουκ ολίγα στους περισσότερους από το μισθό.
Και κύριε old boy ναι έχει δίκιο ο Παπαχρήστος. Γιατί αν θυμάσαι επι κυβέρνησης Σημίτη ο Κωστάκης ως αντιπολιτευόμενος μας εμφανίζονταν ο υπέρμαχος της εντιμότητας, ο αρχάγγελος που θα γλίτωνε το λαό από τους απατεώνες και τα λαμόγια.
Δε καταλαβαίνω γιατί σε πειράζει.
χαιρετε odesu
..ο παπαχρηστος εχει προ πολλου εγκαταλειψει τα χωραφια του πολιτικου ρεπορταζ και εχει μπει επισημως στο γραφειο τυπου του ΠΑΣΟΚ (αν και δεν νομιζω πως ακομα και στο γραφειο τυπου θα χαιρονται με τις λασπες που ριχνει).
ισως φταιει το γεγονος πως εχει καταβολες απο το αθλητικο ρεπορταζ(αν δεν κανω λαθος). γιαυτο τα βλεπει ολα ακομα με την απλουστευτικη και φανατισμενη οπτικη γαυρου-βαζελου.
απο τις καλυτερες -δημοσιογραφικα παντα- στιγμες του ηταν οταν εγραψε πως ο παλαιοκωστας ..αφεθηκε να αποδρασει επειδη ηταν νεοδημοκρατης!! ωραιος!
και παρεμπιπτοντως, για να μην κανω και αλλο comment-παρα πολυ ωραια και καλογραμμενη (αν και υπερβολικα..λογικοφανης για τα δεδομενα μου) η προηγουμενη κριτικη για τον Λαβυρινθο του Πανα και ευστοχοτατη η αναφορα στο υπεροχο Αρσενικο!
Ανώνυμε Πολίτη, υπάρχει το θέμα της προσωπικής σχέσης και υπάρχει και το θέμα του αν και πώς επηρέασε η προσωπική σχέση τη διοίκηση του ΙΚΑ. Το δεύτερο είναι πολιτικό θέμα και στο βαθμό που είναι βάσιμο δικαιούται ο καθένας να την πει στη ΝΔ που ηθικολόγησε για τον τρόπο διοίκησης της χώρας. Το πρώτο όμως δεν είναι πολιτικό θέμα, η ΝΔ δεν ηθικολόγησε υπέρ της συζυγικής πίστης για να εκλεγεί και γι' αυτό το άρθρο του Παπαχρήστου το βρίσκω απαράδεκτο.
Λίγο εκτός χρόνου αυτό που έχω να γράψω αλλά ήταν πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο ο Παπαχρήστος δεν άφηνε την Πυργιώτη να μιλήσει στην εκπομπή του Πρετεντέρη 12.2.2007. Εντάξει το ξέρουμε ότι η συγκεκριμένη δημοσιογράφος έχει μία συμπάθεια στη ΝΔ αλλά ο Γ.Π. τι επεδίωκε διακόπτοντάς την με το που εκείνη άρθρωνε ένα φωνήεν; Ο τύπος στα δικά μου τα μάτια είναι γλειώδης. Εκπροσωπεί ένα μέρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ που κοιτάει τον κόσμο με υπεροψία, που θεωρεί πως αυτά τα χρόνια δεν υπάρχουν, ότι η χώρα έχει πάρει το διάλειμμά της από την Ιστορία και το διάλειμμα αυτό θα τελειώσει όταν ξαναβγεί το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία.
Είμαι σίγουρος πως μέσα του θα νομίζει ότι πρέπει να του φιλάμε και τα πόδια για το έργο που πράττει. Το δυστύχημα είναι πως τύποι σαν αυτόν, τον Κύρτσο, τον Κακαουνάκη, τον Ρίζο κ.α. έχουν τόσο μεγάλη πρόσβασή στην εκπομπή της πληροφορίας, αντί να φύγουν από την τηλεόραση και τις κωλοεφημερίδες τους με την ταχύτητα μιας ροχάλας.
Μια είναι η λύση, να αφεθεί η χώρα στην πορεία που ακολουθεί για το διάολο. Να ισοπεδωθούν όλα, να ψοφήσουν τα παράσιτα αφού δεν θα έχουν πλέον ξενιστή να τους τρέφει και αν είμαστε άξιοι να επιζήσουμε και να επανοικοδομήσουμε το παρόν μας.
Οld Boy μπορεί όντως ο Παπαχρήστος να υπερέβαλλε και να έθιξε το προσωπικό ζήτημα ενώ έπρεπε να αναφερθεί στο μεγάλο πολιτικό ζήτημα που ανέκυψε με την υπόθεση αυτή.
Πιο απαράδεκτη ωστόσο θεωρώ τη μέχρι αηδίας υποκριτική ηθικολογία που συνεχίζει να εκπέμπει ο Κωστάκης κι όλοι αυτοί που έχουν βαλθεί να χτίσουν το προφίλ του δήθεν έντιμου και μετριοπαθούς ανθρώπου. Κι αν γίνεται λόγος για το ειρωνικό ύφος του Πρετεντέρη και του Παπαχρήστου, καλό θα ήταν να αναφερθούν και οι γλειώδεις ειρωνίες, το ξευτοάνετο ύφος και οι χαζοπαροιμιούλες του κυβ.εκπρ. Ρουσσόπουλου.
ax8os arouris θεωρώ ότι αδικεις το Κύρτσο αν τον βάζεις στο ίδιο τσουβάλι με το Κακαουνάκη και το Ρίζο. Κατά τη γνώμη μου διακρίνεται για τον ευθύ λόγο του, τη σοβαρότητα του και την μετριοπαθή προσέγγιση των πραγμάτων.
Αν το ποστ σας στρέφεται κατά του άρθρου και του δημοσιογράφου, τότε σε ποιου το στόμα θα βάζατε αυτά τα λόγια: «Ξενοπηδάτε συνάδελφοι της Ν.Δ., ορίστε ποιοί είστε, ένα κόμμα μοιχών και μοιχαλίδων»; Μεταξύ σοβαρού και αστείου μας λέτε ότι ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, οι βουλευτές και τα στελέχη του κόμματος θα εκμεταλλεύονταν πολιτικά τις αποκαλύψεις για τον εκτός γάμου δεσμό του εκλιπόντος. Όμως ο Γ. Παπανδρέου ουδέποτε έδωσε δείγματα φθηνής ρητορείας και λαϊκισμού. Ούτε κι ο αείμνηστος Ανδρέας έπληξε ποτέ αντίπαλό του λόγω επιλογών τέτοιου είδους στην ιδιωτική του ζωή. Μέχρι στιγμής δεν άκουσα και δε διάβασα καμία δήλωση των ΠΑΣΟΚτζήδων που να μέμφεται την εξωσυζυγική σχέση του Βαρθολομαίου, όποτε δικαιούμαι, νομίζω, να θεωρώ την υποθετική τροπή που δίνετε παραπειστική και άδικη.
Όταν ο δημοσιογράφος γράφει ότι «η τραγωδία του Γιάννη Βαρθολομαίου επαναφέρει στη συλλογική μνήμη τα όσα έκανε στο παρελθόν η Νέα Δημοκρατία εις βάρος του ΠΑΣΟΚ», δεν κάνει λόγο για το πρόσφατο παρελθόν της Ν.Δ., αλλά αναφέρεται, πρωτίστως, στην περίοδο της ηγεσίας Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, τότε που η προσωπική ζωή του Ανδρέα Παπανδρέου ήταν μονίμως στο στόχαστρο των ηθικολόγων Δεξιών.
«Η συλλογική μνήμη ανατρέχει στη χυδαιότητα με την οποία διαχρονικά αντιμετωπίστηκε ο Ανδρέας Παπανδρέου από τη συντηρητική παράταξη.»
«Και αντιλαμβάνεται τώρα ότι πίσω από τις περί ηθικής διακηρύξεις της Ν.Δ. κρυβόταν - και κρύβεται - απίστευτη υποκρισία. Και φαρισαϊσμός. Και τρομερό θράσος...»
Αναμφίβολα, ο κ. Παπαχρήστος εκφράζει εύγλωττα τις σκέψεις της πλειονότητας των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι με πικρία θυμούνται τους δυσμενείς σχολιασμούς και τη χλεύη των «κατ’ επάγγελμα πουριτανών» για τον Α. Παπανδρέου. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι η Ν.Δ. είναι ένας ζωντανός πολιτικός οργανισμός με ιστορική συνέχεια και κληρονομιά που περνά στα χέρια του εκάστοτε ηγέτη της. Ο κ. Καραμανλής φρόντισε να προσδιορίσει τη Ν.Δ. ως κόμμα του μεσαίου χώρου και να αποτινάξει το μηχανιστικό σχήμα Δεξιά-συντήρηση στο πλαίσιο της διαμόρφωσης της φυσιογνωμίας της παράταξής του, ουδέποτε, όμως, ζήτησε συγγνώμη για τις λοιδορίες των Νεοδημοκρατών που εισέπραττε ο Α. Παπανδρέου.
«Η συλλογική μνήμη ανατρέχει σε ένα πλήθος ηθικοπλαστικών δηλώσεων στελεχών της Νέας Δημοκρατίας που πλειοδοτούσαν στην προσπάθεια να καταδειχθεί η ηθική κατάπτωση που εκπροσωπούσε το ΠΑΣΟΚ σε αντιδιαστολή με την ηθικότητα της Νέας Δημοκρατίας.»
Υπάρχουν πολλές θεωρίες για την έννοια της ηθικής και κάθε μια από αυτές αναπτύσσει έναν διαφορετικό ορισμό γι’ αυτή. Οποιαδήποτε αντίληψη για την ηθική ξεφεύγει από την απλή διατύπωση του Σωκράτη «οὐ γὰρ περὶ τοῦ ἐπιτυχόντος ὁ λόγος, ἀλλὰ περὶ τοῦ ὅντινα τρόπον χρὴ ζῆν» είναι «καταδικασμένη» να προσβάλει μια ή περισσότερες από τις υπόλοιπες.
Ας υποθέσουμε πως εσείς έχετε δίκιο και πως το άρθρο αυτό στο σύνολό του είναι «πωρωμένη» κριτική της αντιπολιτευτικής θητείας της Ν.Δ. του πρόσφατου παρελθόντος. Όταν κάνει λόγο ο δημοσιογράφος για «ηθικοπλαστικές δηλώσεις» και «ηθικότητα» της Ν.Δ. πώς καταλήγετε στο συμπέρασμα ότι έχει αποκλείσει την «ηθικολογία οικονομικού χαρακτήρα» στην οποία επιδόθηκε προεκλογικά η Ν.Δ. και «αρκείται στα χωράφια της μοιχείας»; Αν η ηθική της Ν.Δ. είναι η εξής:
«Για τη Νέα Δημοκρατία, ουδέποτε το κομματικό συμφέρον υπερίσχυσε του δημόσιου συμφέροντος. Αντιθέτως το συμφέρον της Νέας Δημοκρατίας υπήρξε πάντοτε ταυτόσημο με το συμφέρον του Ελληνικού Λαού. Με απλές λέξεις η Νέα Δημοκρατία δημιουργήθηκε από τον ιδρυτή της και εξελίχθηκε με τους μετέπειτα αρχηγούς της για να υπηρετεί τον τόπο και το λαό μας.»
Τότε ο Παπαχρήστος, στην πρώτη παράγραφο του άρθρου, θίγει αποκλειστικά την υποκρισία της σημερινής κυβέρνησης που κατέκτησε την εξουσία με σημαία τον πόλεμο κατά της διαφθοράς και της διαπλοκής. Γιατί, ήδη από το πρωί της περασμένης Κυριακής, δυο μέρες μετά το φονικό, ερχόταν στο φως της δημοσιότητας ο ύποπτος ρόλος της Βρακατσέλη στο τμήμα Προμηθειών του ΙΚΑ.
Δεν μπορώ να παραλείψω τον ρόλο που επεφύλαξε ο κ. Καραμανλής στην ηγεσία της Εκκλησίας, ένας ρόλος που σχετίζεται με την «ηθικότητα» της Ν.Δ. σε αντιδιαστολή με την ανηθικότητα του ΠΑΣΟΚ. Ας θυμηθούμε, λοιπον, «τα προεκλογικά φυλλάδια που περιέγραφαν τον Γ. Παπανδρέου ως «εχθρό της Εκκλησίας», την από άμβωνος αναφορά του Χριστόδουλου στη «Δεξιά του Κυρίου», αλλά και την ιερή... ανακούφισή του στο μέγαρο Μαξίμου μπροστά στις κάμερες επειδή «τα πράγματα άλλαξαν, δόξα τω Θεώ».»
Συνεχίζω με το σκεπτικό ότι εσείς έχετε δίκιο και περνάω στη 2η παράγραφο του άρθρου. Σε αυτή γίνεται για πρώτη φορά λόγος για τον Ανδρέα Παπανδρέου. Περιορίζει, όμως, και πάλι το συλλογισμό του στην ηθική περί μοιχείας; Εγώ πιστεύω πως όχι. Για ποιο λόγο; Απλώς γιατί ο αείμνηστος Ανδρέας αντιμετωπιζόταν ως ο μοιχός που παντρεύτηκε την ερωμένη του και την άφηνε να λύνει και να δένει στο κόμμα. Θυμάστε τι σας είχε γράψει σχολιαστής σας:
«Αλήθεια η Τουρλουμούση,η Βλαχοπούλου και οΜάγος τί να κάνουν??Χωρίς αυτές σοσιαλισμός δεν γίνεται.
Αντε για να μαθαίνουν και οι νεότεροι ποιές κυβερνούσαν κάποτε τήν χώρα.»
Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι το κείμενό σας έχει σαθρό υπόβαθρο. Μπορεί ο κ. Παπαχρήστος να παρελθοντολογεί, κατά την προσωπική μου εκτίμηση, αλλά σε καμία περίπτωση δε δικαιολογείται η οξεία κριτική σας για έναν αρθρογράφο των 200 λέξεων περίπου με αιχμές ότι βλάπτει τον πολιτικό διάλογο.
από τη σημερινή Ελευθεροτυπία:
Γαλάζια ηθική
Εσωκομματικές αναταράξεις προκαλεί η υπόθεση Βαρθολομαίου στη «γαλάζια» παράταξη. Στην κοπή της πίτας της ΔΑΚΜΜΕ (συνδικαλιστική παράταξη των μικρομεσαίων της Ν.Δ.), που έγινε στην αίθουσα κήπου της Ρηγίλλης προχθές, παρουσία του υφυπουργού Ανάπτυξης Γ. Παπαθανασίου, ο πρόεδρος Δ. Μάος ζήτησε να κρατηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του πρώην γενικού διευθυντή του κόμματος και διοικητή του ΙΚΑ Γιάννη Βαρθολομαίου.
Οι καλεσμένοι ανταποκρίθηκαν και όταν αποδόθηκε η τιμή και άρχισαν να κάθονται, πετάχτηκε κάποιος και είπε δυνατά: «Πάνω απ' όλα η Ν.Δ. έχει αξίες. Ηθικές αξίες. Αν ζούσε, θα έπρεπε σήμερα να ήταν εκτός κόμματος». Διάφοροι γύρω του τον επιδοκίμασαν.
Την αμήχανη στιγμή ξεπέρασε ο Μάος θυμίζοντας τη φράση του Προκόπη Παυλόπουλου «δεν θα επιτρέψουμε η συγκυρία μιας στιγμής να σβήσει το φως μιας ολόκληρης ζωής».
Η σκηνή περιγράφει το κλίμα που υπάρχει σήμερα στη βάση της Ν.Δ. Ενα σημαντικό τμήμα είναι συντηρητικό και δεν μπορεί να δικαιολογήσει συμπεριφορές που δεν συνάδουν με τον κοινωνικό «καθωσπρεπισμό».
ΧΡ.ΚΟΡ.
«Αν το ποστ σας στρέφεται κατά του άρθρου και του δημοσιογράφου, τότε σε ποιου το στόμα θα βάζατε αυτά τα λόγια: «Ξενοπηδάτε συνάδελφοι της Ν.Δ., ορίστε ποιοί είστε, ένα κόμμα μοιχών και μοιχαλίδων»; Μεταξύ σοβαρού και αστείου μας λέτε ότι ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, οι βουλευτές και τα στελέχη του κόμματος θα εκμεταλλεύονταν πολιτικά τις αποκαλύψεις για τον εκτός γάμου δεσμό του εκλιπόντος. Όμως ο Γ. Παπανδρέου ουδέποτε έδωσε δείγματα φθηνής ρητορείας και λαϊκισμού. Ούτε κι ο αείμνηστος Ανδρέας έπληξε ποτέ αντίπαλό του λόγω επιλογών τέτοιου είδους στην ιδιωτική του ζωή. Μέχρι στιγμής δεν άκουσα και δε διάβασα καμία δήλωση των ΠΑΣΟΚτζήδων που να μέμφεται την εξωσυζυγική σχέση του Βαρθολομαίου, όποτε δικαιούμαι, νομίζω, να θεωρώ την υποθετική τροπή που δίνετε παραπειστική και άδικη».
Όχι, αγαπητέ Divebomb, δεν βάζω τα λόγια αυτά στο στόμα του Γιώργου Παπανδρέου που πράγματι, συμφωνώ και επαυξάνω δεν έχει δώσει κανένα τέτοιο δείγμα φτήνιας. Με τιμάτε τόσο καιρό διαβάζοντάς με και όπως θα έχετε διαπιστώσει τα ποστ μου συχνά διέπονται από ένα ειρωνικό στιλ. Η πρόταση λοιπόν αυτή δεν αποτελεί μομφή για το ΠΑΣΟΚ, αλλά ειρωνεύεται την κατά το άρθρο αντίληψη της πραγματικότητας. Εν πάση περιπτώσει αν το παρεξηγήσατε μπορεί να είναι και δικό μου λάθος. Πάντως την Παπαχρήστεια οπτική γωνία ειρωνεύθηκα και όχι το ΠΑΣΟΚ που πράγματι επίσημα δεν διαπίστωσα να ηθικολογεί σεξουαλικά.
Ως προς τα υπόλοιπα, ο Παπαχρήστος είναι αν μη τι άλλο έμπειρος δημοσιογράφος και γνωρίζει και να εκφραστεί και να είναι σαφής. Αν δεν ήθελε να λαϊκίσει λοιπόν, του ήταν απλούστατο να κάνει μια διάκριση μεταξύ της ερωτικής διάστασης του ζητήματος και της υπηρεσιακής. Επίσης αν δεν ήθελε να λαϊκίσει θα μπορούσε να διακρίνει μεταξύ της σεξουαλικής ηθικολογίας περί Ανδρέα και της διαπλοκικής ηθικολογίας περί του ΠΑΣΟΚ των τελευταίων ετών. Με το άρθρο του όμως μπερδεύει τα πορτοκάλια με τα μήλα και εντελώς σκόπιμα αναφέρεται και κολακεύει τα πιο υποκριτικά μικροαστικά ένστικτα μιας κοινωνίας που κατά τη γνώμη μου έχει την απιστία ως οιονεί έθνικο σπορ. Ο κοινωνικός καθωσπρεπισμός στον οποίο αναφέρεται το άρθρο της Ελευθεροτυπίας στο οποίο παραπέμπετε αποθεώνεται με το πνεύμα του άρθρου του Παπαχρήστου, το οποίο ελπίζω (αλλά και πιστεύω) ότι δεν «εκφράζει εύγλωττα τις σκέψεις της πλειονότητας των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ».
Παιδιά, που ζείτε και τι συζητάτε :
ο Παπαχρήστος πήρε το χρίσμα για κάθοδο στις επόμενες βουλευτικές εκλογές.
Πασοκόσκυλο του κερατά. Τι θέλετε να γράψει ;
OldBoy μια φιλική προτροπή, αν μου επιτρέπεις : είσαι από τους καλλίτερους στη blogσφαιρα, αλλά δεν λέει τίποτα.
Έχεις "κάτι", που είναι αισθητήριο + κεραίες + ευαισθησία + ευρύτερη γνώση + "πέταγμα" του νου + συλλήψεις πέρα από τη συμβατική σκέψη.
Έχεις εξομολογηθεί ότι σε ενδιαφέρει η συγγραφή και η έκδοση.
Μην τρως τον χρόνο σου να γράφεις για τον μαλάκα τον Παπαχρήστο και να απαντάς σε άλλους μαλάκες, σαν κι εμένα, που δουλειά δεν έχουν και ποστάρουν σε blogs.
Δούλεψε το χάρισμα, πηγαίο ή επίκτητο, που έχεις. Γράφε, γράφε, γράφε.
Δεν θα γίνεις Μπαλζάκ, αλλά ίσως καταφέρεις να ζήσεις από αυτό και να επεκτείνεις λίγο την -μόνο διαδικτυακή- φήμη σου.
Διάλεξε ένα αντικείμενο, μια θεματολογία, και εξειδικεύσου. Και να ευλογάς αυτούς που απέρριψαν τα κείμενά σου σαν «πολύ γενικά», για το μάθημα.
Έτσι είναι. Τα γενικά ενδιαφέροντα είναι «για την ψυχή μας». Οι συγκροτημένες κοινωνίες απαιτούν συγκεκριμένες χρησιμότητες. Εσύ σε ποιον θα πήγαινες άμα σου συνέβαινε κάτι, στον γενικών καθηκόντων ή στο εξειδικευμένο στο «κάτι» τζίνι ;
Πιστεύω γίνεται αντιληπτό ότι δεν εκχυδαΐζω το θέμα με τον παραλληλισμό.
Μην μου επιχειρηματολογήσεις για το αντίθετο : τα ξέρω και αυτά πιστεύω και εγώ, σιχαίνομαι τους μονοδιάστατους. Αυτά μας έφαγαν. Τα γενικά ενδιαφέροντα. Από Γεωπολιτική και Ιστορία μέχρι Λογοτεχνία, από Φιλοσοφία μέχρι Κοινωνιολογία, από Κλασσικούς μέχρι Μετανεωτερικότητα, από Κινηματογράφο μέχρι Μουσική και Χορό. Αλλά είμαι πολύ μεγαλύτερός σου και η εποχή μας ήταν οι αναρχοπολυσυλλεκτική.
Αν συνεχίσεις «άσκοπα» θα έχεις ίδια τύχη με προηγούμενους, ευφυείς πολλά υποσχόμενους.
Παρακαλώ να μην θεωρηθώ πατερναλιστικός.
Φιλικά
Eυχαριστώ πολύ για το σχόλιο.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home