Η Συναίρεση
Την μοναδική φορά που η Φρόσω έκανε έρωτα, ο άντρας που την πήρε ήταν τόσο μεθυσμένος που το επόμενο πρωί, όταν την είδε δίπλα του, έβαλε τις φωνές. Εντάξει, σίγουρα δεν ήταν καλλονή, αλλά η απώθηση που προξενούσε στους άντρες δεν ήταν -δεν μπορεί να ήταν- θέμα εξωτερικής εμφάνισης. Η αδελφή της με τον γαμπρό της είχαν κανονίσει δεκάδες κοινές εξόδους με εργένηδες φίλους τους, μα είχαν όλες τους καταλήξει σε πανωλεθρίες. Μετά την επιστροφή στο σπίτι τους από την τελευταία, η αδελφή της Φρόσως είπε στον άντρα της: «Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ποτέ κανείς δεν έχει δείξει ενδιαφέρον».
Εκείνος δεν άντεξε και της απάντησε: «Μα επιτέλους, δεν βλέπεις ότι η Φρόσω αγριεύει τους άντρες;».
«Τι εννοείς;».
«Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοώ. Ξέρω ότι με όσους έχω μιλήσει, την ίδια λέξη έχουν χρησιμοποιήσει. Και για να είμαι ειλικρινής, με αγριεύει και μένα», κατέληξε χαμηλώνοντας το βλέμμα.
«Τι είναι αυτά που λες; Τι είναι αυτά που λες;», άρχισε να φωνάζει. «Η Φρόσω είναι μάλαμα».
«Ντρέπομαι γι΄αυτό που είπα και ντρέπομαι διπλά γιατί πράγματι η αδελφή σου είναι εξαιρετικός άνθρωπος. Δεν μπορώ να το εξηγήσω, δεν είναι κάτι συγκεκριμένο, δεν θέλω να πω πως ... Πώς να το πω γαμώτο, δεν ξέρω. Απλά με αγριεύει. Και μένα και όλους τους άλλους».
Εκείνος δεν άντεξε και της απάντησε: «Μα επιτέλους, δεν βλέπεις ότι η Φρόσω αγριεύει τους άντρες;».
«Τι εννοείς;».
«Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοώ. Ξέρω ότι με όσους έχω μιλήσει, την ίδια λέξη έχουν χρησιμοποιήσει. Και για να είμαι ειλικρινής, με αγριεύει και μένα», κατέληξε χαμηλώνοντας το βλέμμα.
«Τι είναι αυτά που λες; Τι είναι αυτά που λες;», άρχισε να φωνάζει. «Η Φρόσω είναι μάλαμα».
«Ντρέπομαι γι΄αυτό που είπα και ντρέπομαι διπλά γιατί πράγματι η αδελφή σου είναι εξαιρετικός άνθρωπος. Δεν μπορώ να το εξηγήσω, δεν είναι κάτι συγκεκριμένο, δεν θέλω να πω πως ... Πώς να το πω γαμώτο, δεν ξέρω. Απλά με αγριεύει. Και μένα και όλους τους άλλους».
Κι έτσι τα χρόνια περνούσαν και η αδελφή της έπαψε να ελπίζει, η Φρόσω όμως όχι, η Φρόσω συνέχισε να ελπίζει, συνέχισε να ονειρεύεται, συνέχισε να ποθεί τους έρωτες που έβλεπε στην μικρή οθόνη του υπνοδωματίου της, και όταν η οθόνη ήταν πολύ μικρή για να στεγάσει τον καημό της έβγαινε στο δρόμο και άρχιζε να περπατά χωρίς σκοπό την πόλη, χωρίς σκοπό άλλον από το να πετύχει κάπου μπροστά της -σε ένα παγκάκι ή σε μια γωνία- δυο ανθρώπους να φιλιούνται. Όταν τους πετύχαινε, αδιαφορώντας αν θα την δουν, η Φρόσω στεκόταν σε μικρή απόσταση, έκλεινε τα μάτια κι ένωνε το πάνω με το κάτω χείλος της, η Φρόσω που είχε χάσει την παρθενιά της μια αυγουστιάτικη νύχτα πριν είκοσι χρόνια, η Φρόσω που για μια και μοναδική φορά στη ζωή της το μουνί της είχε γαμηθεί, η Φρόσω που για καμιά φορά στη ζωή της τα χείλη της δεν είχαν φιληθεί· παρά μόνο μεταξύ τους.
Έτσι και τώρα, έχει κλείσει άρον άρον τηλεόραση και εξώπορτα, έχει χυθεί στο δρόμο, περπατώντας ένα δίωρο χωρίς να έχει βρει αυτό που ψάχνει, χωρίς να έχει δει κανενός ζευγαριού το φιλί, κι ο δρόμος της την φέρνει έξω από τον ζωολογικό κήπο, τον ζωολογικό κήπο που πάντοτε -από μικρό κορίτσι- μια φωνή μέσα της την καλούσε να επισκεφθεί, τον ζωολογικό κήπο που πάντοτε -από μικρό κορίτσι- μια δεύτερη φωνή μέσα της της απαγόρευε να επισκεφθεί, αλλά τώρα, για πρώτη της φορά, ίσως επειδή βρέθηκε τόσο κοντά του, η πρώτη φωνή υπερνικά τη δεύτερη.
Έτσι και τώρα, έχει κλείσει άρον άρον τηλεόραση και εξώπορτα, έχει χυθεί στο δρόμο, περπατώντας ένα δίωρο χωρίς να έχει βρει αυτό που ψάχνει, χωρίς να έχει δει κανενός ζευγαριού το φιλί, κι ο δρόμος της την φέρνει έξω από τον ζωολογικό κήπο, τον ζωολογικό κήπο που πάντοτε -από μικρό κορίτσι- μια φωνή μέσα της την καλούσε να επισκεφθεί, τον ζωολογικό κήπο που πάντοτε -από μικρό κορίτσι- μια δεύτερη φωνή μέσα της της απαγόρευε να επισκεφθεί, αλλά τώρα, για πρώτη της φορά, ίσως επειδή βρέθηκε τόσο κοντά του, η πρώτη φωνή υπερνικά τη δεύτερη.
Η Φρόσω πληρώνει το εισιτήριό της και σαν υπνωτισμένη ακολουθεί τα βήματά της. Πλησιάζοντας το κελλί με τα λιοντάρια, όλα γύρω της αρχίζουν να θολώνουν, καθώς οι δύο φωνές της ηχούν ταυτόχρονα στη διαπασών και συναιρούνται σε μια τρίτη, σε μια φωνή που ακούγεται ως βρυχηθμός, ως βρυχηθμός που αυτός που πρέπει να τον ακούσει τον ακούει.
20 Comments:
Την φωτογραφία την είδα στο χθεσινό «Βήμα» και την πραγματική ιστορία πίσω από αυτήν μπορεί κανείς να την βρει εδώ: http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-2536147,00.html
Εύγε!Εντυπωσιακή η φωτογραφία και η αληθινή ιστορία της,μα πιο εντυπωσιακή η δική σου ιστορία σαν ιδέα και σαν απόδοση αυτής της ιδέας.:)
Συμφωνώ με heba.
απίστευτο και το στόρι και η εικόνα και το κείμενό σου:)
μένω με τα χείλια να σχηματίζουν το γλυκό όμικρον της σχεδόν ευτυχίας,
φιλί
!!!!
θα προτιμούσα να με έτρωγε. θα ήταν εξίσου λυτρωτικό με το φιλί της "φρόσως"...
Στην αρχή της ιστορίας μου θύμισες το ότι δεν υπάρχουν άσχημες γυναίκες αλλά άντρες που δεν πίνουν .....
Πολύ ωραίο στόρυ ολντ μπόι και η πραγματική ιστορία πραγματικά είναι εκπληκτική!
wraia istoria. Einai Ratsismos! kalh xronia
Μού θυμίζει το ασχσημόπαπο σε πιό extreme εκδοχή...
Σ:)))
(η Φρόσω είχε ουρά;)
Όταν πάλλεται ο λόγος, τα γράμματα σμίγουν σε φιλί.
Ευχαριστώ σε για τα ωραία.
Η ιστορία σου (και η αφήγηση και η ιδέα) είναι πολύ όμορφη, αλλά, αν η φωτό δεν είναι επινοημένη, τότε να ξαναπούμε το τετριμμένο ότι η ζωή ξεπερνάει σε αφηγηματική δύναμη και την καλύτερη λογοτεχνία. Η έκφραση, η στάση και το αγκάλιασμα του λιονταριού είναι συγκλονιστικά!
Λυπήσου μας με τα μελό.
Eσύ μεν είσαι ιδιοφυής, τα δε λιοντάρια είναι φίλοι μας!
έχω μια μικρή απορία γιατί σχεδόν πάντα σε αυτού του είδους ιστορίες εδώ μέσα ή παραδίπλα η πρωταγωνίστρια είναι κάποια Φρόσω.....ενώ θαυμάσια θα μπορούσε να είναι ο Λάκης που απωθούσε τις γυναίκες, που αυτοερωτιζόταν μέσα στην στενάχωρη ζωή του, ή γαμούσε σε μπουρδέλα β' διαλογής άσχημες πουτάνες, που έβλεπε τις γυναίκες τις νύχτες να περνούν και ήθελε να τις αρπάξει...νομίζω θα ήταν πιο ενδιαφέρον σαν χαρακτήρας και θα ξεφεύγατε από τα να γέρνετε πιθανά με ενδιαφέρον στο σεξισμό... :)
Gasireu, από την άλλη θα μπορούσε να αντιτείνει κανείς ότι οι ποσοστώσεις και το affirmative action στις ιστοριούλες είναι εξ ορισμού προβληματικές. Ωστόσο, δεν παύει να έχετε ένα μέρος δίκιου.
ευχαριστώ φίλτατε old boy!
Old Boy και Gasireu, θα μου επιτρέψετε να πω κι εγώ κάτι πάνω σε αυτό που συζητάτε. Υποστηρίζω, λοιπόν, ότι μια γυναίκα *μόνη* είναι ένα θέμα πολύ πιο ενδιαφέρον από έναν άνδρα μόνο (εννοώ ότι είναι ενδιαφέρον πρώτα από όλα για αυτόν/αυτήν που κάθεται να γράψει). Δεν μπορώ να εξηγήσω εύκολα το γιατί, αλλά σας ζητώ να μην το απορρίψετε έτσι εύκολα αυτό που λέω.
Για να το πω όσο γίνεται πιο απλά, πιθανόν τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες να είμαστε "προγραμματισμένοι" να συγκινούμαστε (με παραπάνω από έναν τρόπους) στη θέα μιας μόνης γυναίκας για λόγους διαιώνισης.
Τhrass, ίσως είναι επειδή καλώς ή κακώς ο άντρας εξαρτάται από την εξωτερική του εμφάνιση λιγότερο από τη γυναίκα. Η εξωτερική του εμφάνιση παίζει λιγότερο ρόλο στο πόσο ελκυστικός είναι στο άλλο φύλο από ότι συμβαίνει με αυτήν της γυναίκας. Έτσι ίσως υποσυνείδητα μέσα μας αναγνωρίζουμε πολύ μεγαλύτερο βαθμό ευθύνης στον άντρα που μένει μόνος του.
Αλλά είμαι σίγουρος ότι και το δικό σου σχόλιο και το δικό μου θα δημιουργούν υπόνοιες σεξισμού στην Gasireu :)
θα μπορούσαν και να δημιουργήσουν old boy. ανοίγετε μεγάλη συζήτηση.συνοπτικά η θέση μου είναι ότι αποδέχομαι απόψεις που δεν προέρχονται από το υποσυνείδητο, αλλά είναι εκλογικευμένο αποτέλεσμα σκέψης. επομένως, πιθανόν να συγκινεί πιότερο μια γυναίκα μόνη, πιθανόν να αναγνωρίζεται μεγαλύτερο ποσοστό ευθύνης σε ένα άντρα μόνο. εμένα με συγκινούν όλοι οι μόνοι και δεν συνηθίζω να τους καταλογίζω ευθύνες. :) για την εξωτερική εμφάνιση θα έλεγα ότι είναι λίγο απλό να της αποδίδουμε τόσο μεγάλο μερίδιο ευθύνης. το ενδιαφέρον αντιπαράδειγμα είναι ότι στη φύση, το αρσενικό είναι το ωραίο που επιλέγεται ή όχι!
Δημοσίευση σχολίου
<< Home