You've always been the caretaker
Τι κοινό έχει ο Χίτσκοκ με την "Ψίχα Τοστ Καραμολέγκος"; Ο Κιούμπρικ με τον Νίνο; Την απορία λύνει θέμα της χθεσινής "Ελευθεροτυπίας"
(http://www.enet.gr/online/online_text?dt=05/04/2005&c=112&id=79511680), όπου η Μαρίνα Λαλιώτη, ως υπεύθυνη της εθελοντικής ομάδας κρούσης "Κυνηγοί Στίγματος", μιλά έξω απ' τα δόντια κατά της στερεοτυπικής και αρνητικής απεικόνισης των ψυχικών νοσημάτων. Η Μαρίνα έχει δοθεί ψυχή τε και σώματι στον αγώνα κατά της δυσφήμισης των ψυχικών νοσημάτων, όπου και αν αυτή ελλοχεύει, σε μια διαφήμιση ψίχας τοστ, σε ένα βίντεο κλιπ απόφοιτου του "Fame Story", σε θεωρούμενα -ελαφρά τη καρδία όμως- αριστουργήματα της έβδομης τέχνης, ακόμα και σε φαινομενικά -φαινομενικά όμως- αθώες κουβέντες.
(http://www.enet.gr/online/online_text?dt=05/04/2005&c=112&id=79511680), όπου η Μαρίνα Λαλιώτη, ως υπεύθυνη της εθελοντικής ομάδας κρούσης "Κυνηγοί Στίγματος", μιλά έξω απ' τα δόντια κατά της στερεοτυπικής και αρνητικής απεικόνισης των ψυχικών νοσημάτων. Η Μαρίνα έχει δοθεί ψυχή τε και σώματι στον αγώνα κατά της δυσφήμισης των ψυχικών νοσημάτων, όπου και αν αυτή ελλοχεύει, σε μια διαφήμιση ψίχας τοστ, σε ένα βίντεο κλιπ απόφοιτου του "Fame Story", σε θεωρούμενα -ελαφρά τη καρδία όμως- αριστουργήματα της έβδομης τέχνης, ακόμα και σε φαινομενικά -φαινομενικά όμως- αθώες κουβέντες.
Είναι γνωστό ότι η Μαρίνα με τον Κώστα έφτασαν στο παρελθόν στα πρόθυρα διαζυγίου, όταν κατά τη διάρκεια της ερωτικής τους συνεύρεσης ο Κώστας σε μια λεκτική υπερβολή πάθους αναφώνησε "Τι σου κάνω μωρή τρελλιάρα;". Η Μαρίνα, μολονότι τα μάλα εξημμένη τη στιγμή εκείνη, ανασυγκρότησε τάχιστα τον εαυτό της, πέταξε τον δυστυχή Δολιανίτη από πάνω της και του αντιγύρισε: "Πώς με είπες; Ακόμα κι εσύ; Ακόμα κι εσύ αναπαράγεις στερεότυπα;"
Είναι επίσης γνωστό ότι ο Κώστας, ως ιδρυτικό μέλος και χρυσό παιδί του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος έκανε το παν για την εφαρμογή του Σοσιαλισμού στην Ελλάδα. Τύχη κακή, ο Σοσιαλισμός δεν βάθυνε και δεν πλάτυνε επαρκώς, ώστε να γίνει υπαρκτός και να μπορέσει η Μαρίνα να απαγορεύει ταινίες, όπως οι Κινέζοι απαγορεύουν μπλογκ. Ούτε καν ένα βίντεο κλιπ δεν μπορεί να απαγορεύσει στο άθλιο σύστημα που ζούμε. Έτσι, το μόνο που της έχει απομείνει, αφού δεν μπορεί να απαγορεύει είναι να υπαγορεύει ποιές ταινίες πρέπει να βλέπουμε και ποιές όχι. Τι μας λέει, μεταξύ άλλων, το χθεσινό άρθρο:
"Κινηματογραφικές ταινίες, όπως λ.χ. το «Ψυχώ» ή «Η λάμψη», όσο κι αν γοητεύουν το κοινό, όπως λένε οι επιστήμονες που μετέχουν στο ΕΠΙΨΥ, διογκώνουν τα προβλήματα, αντί να φωτίσουν τις πτυχές των ψυχικών νοσημάτων και των ανθρώπων που υποφέρουν απ' αυτά στις πραγματικές τους διαστάσεις.Το άτομο με σχιζοφρένεια εμφανίζεται δυνάμει φονιάς, απρόβλεπτος και επικίνδυνος, μολονότι τα κρούσματα βίας και επιθετικότητας είναι αμελητέα μπροστά στο ποσοστό των ανθρώπων που εκδηλώνουν την ασθένεια. Πρόκειται για ανθρώπους που δεν παρακολουθούνται ιατρικά ή δεν παίρνουν τα φάρμακά τους και δύνανται να εκδηλώσουν επιθετικότητα, κυρίως απέναντι σε πρόσωπα της οικογένειάς τους ή σε φορείς εξουσίας".
Στο σημείο αυτό, επειδή έχω παρακολουθήσει πολλές φορές τη "Λάμψη", θέλω να προσθέσω σε όσα λέει η Μαρίνα, ότι το εν λόγω φιλμ δεν αναπαράγει στερεότυπα μόνον κατά των σχιζοφρενών αλλά και κατά:
Στο σημείο αυτό, επειδή έχω παρακολουθήσει πολλές φορές τη "Λάμψη", θέλω να προσθέσω σε όσα λέει η Μαρίνα, ότι το εν λόγω φιλμ δεν αναπαράγει στερεότυπα μόνον κατά των σχιζοφρενών αλλά και κατά:
α) Των πατεράδων,
β) Των τριανταπεντάρηδων,
γ) Των Αμερικάνων,
δ) Των συγγραφέων που δεν έχουν έμπνευση,
ε) Των ανθρώπων που φορούν ζιβάγκο,
στ) Των φροντιστών έρημων ξενοδοχείων.
Έτσι δεν είναι; Ας μην κρυβόμαστε πίσω απ΄ το δάχτυλό μας. Ο Νίκολσον στη "Λάμψη": Δεν είναι πατέρας; Δεν είναι τριανταπεντάρης; Δεν είναι Αμερικάνος; Δεν είναι συγγραφέας που δεν έχει έμπνευση; Δεν φορά σε μια σκηνή της ταινίας ένα ζιβάγκο και δη μαύρο; Δεν είναι φροντιστής έρημου ξενοδοχείου; Αλλά δεν είναι μόνο κατηγορίες ανθρώπων που τυποποιούνται και δυσφημίζονται στην ταινία. Είναι και αντικείμενα.
Ας μιλήσουμε λοιπόν για τα τσεκούρια.
Ενώ είναι γνωστό τοις πάσι πως ένα τσεκούρι έχει χίλιες και μια υπερχρήσιμες για τον άνθρωπο ιδιότητες, ωστόσο, στα χέρια του Νίκολσον γίνεται φονικό και δυνάμει οικογενειακοκτονικό εργαλείο.
Προτιμώ ν' αφήσω κατά μέρους την ερμηνεία που πολλοί κακοπροαίρετοι μπορούν να σπεύσουν να δώσουν, ότι δήλαδή ο Τζακ δεν ήταν σχιζοφρενής και ότι το ξενοδοχείο "Οverlook" ήταν στοιχειωμένο. Η Μαρίνα είναι ορθολογίστρια και δεν πιστεύει στα φαντάσματα. Αν πίστευε θα γινόταν μέλος των "GHOSTBUSTERS" και όχι των "STIGMABUSTERS". Ο Τζακ απλώς δεν πήρε τα φάρμακά του. Όπως κι εμείς άλλωστε.
Μαρίνα, οι χειμώνες στο "Overlook" είναι πάντα δύσκολοι.
Μαρίνα, άνοιξαν πόρτες που έπρεπε να μείνουν κλειστές και μέσα απ' αυτές ο αρκούδος και ο μεσήλικος κύριος σε χαιρετούν.
Μην τους κοιτάς πολύ ώρα, μπορεί να σου στρίψει.
Μην τους κοιτάς πολύ ώρα, μπορεί να σου στρίψει.
2 Comments:
Στην αρχή με ...τρέλανες. Λέω δεν μπορεί να μιλάει σοβαρά... :P
Έχω και δύο κρίσιμα ερωτήματα:
α) Πλάκα μας κάνει η Ελευθεροτυπία?
β) Πως μου ξέφυγε εμένα αυτό το διαμάντι???
ΥΓ. Μπας και έχεις το email τους να τους ρωτήσω αν επιτρέπεται να δω το ντέρμπυ την Κυριακή... Ή μήπως επειδή θα παίζει ο Γεωργάτος να το αποφύγω?
(Είναι τρελός - Είναι τρελός ο καραφλός...)
Αγαπητέ bliax, σωστά θέτεις τον προβληματισμό σου για το σύνθημα περί τρελλού καραφλού. Να 'τανε μόνο αυτό όμως, πήγαινε κι ερχότανε. Όταν μια εξέδρα φωνάζει εν χορώ "ΣΧΙ-ΖΟ-ΦΡΕ-ΝΕΙΑ" και συνεχίζει με νόημα λέγοντας "ΤΡΑ-ΛΑ-ΡΑ-ΛΑ" τότε πώς να αντιδράσουν οι "Κυνηγοί Στίγματος"; Τι να πρωτοπρολάβουν; Τα στερεότυπα έχουν απλωθεί στις αντιλήψεις της κοινωνίας σαν το ζελέ στο μαλλί του Ευαγγελάτου.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home