Τετάρτη, Ιανουαρίου 16, 2013

O Mεγάλος Ηλίθιος

Πριν δυο χρόνια είχα γράψει αυτό εδώ το κείμενο, το οποίο σήμερα γνώρισε μια ανέλπιστη νέα ζωή, καθώς το αντέγραψαν σχεδόν κατά λέξη εδώ (είναι ολόιδιο, με την εξαίρεση της αρχής των δύο κειμένων και μιας - δυο ακόμη λέξεων στη συνέχεια), με τη μόνη διαφορά πως τώρα είναι γραμμένο στο εντελώς αντίθετο κόντεξτ: τα εννοεί δηλαδή μέχρι κεραίας αυτά που λέει.
Σκέφτομαι πως η αντιγραφέας πέτυχε με ένα σμπάρο τρία τρυγόνια αποδεικνύοντας πως είναι ταυτόχρονα και ρατσίστρια και λογοκλόπος και ηλίθια.
Αλλά μετά δεν μπορώ να αναρωτηθώ μήπως ο Μεγάλος Ηλίθιος της υπόθεσης είμαι εγώ και η μεγάλη ηλιθιότητα η εκτεταμένη χρήση της ειρωνείας που έκανα τα προηγούμενα χρόνια, αδυνατώντας να καταλάβω ότι το ίντερνετ είναι πολύ περίεργο πράγμα, είναι μια τεράστια χοάνη που μέσα της το κόντεξτ εξαφανίζεται πανεύκολα, με ένα απλό copy paste ή share.
Από την άλλη, κείμενα σαν το κλεμμένο δεν ήταν ακριβώς ειρωνικά. Λειτουργούσαν περισσότερο σαν καθρέφτης της πιο σκοτεινής πλευράς που έχουμε, προσπαθώντας να μπουν στη θέση μεγάλης -πολύ μεγάλης- μερίδας συμπολιτών μας και να διαβάσουν τον τρόπο σκέψης τους.
Και το γεγονός πως -όπως εν τέλει αποδεικνύεται- τον διαβάζουν τόσο αυθεντικά, πιθανώς να σημαίνει κάτι πιο δυσοίωνο από την ηλιθιότητά μου, πιθανώς να σημαίνει πως για να καθρεφτίζεται ο άλλος στον δικό σου οχετό, πάει να πει πως κουβαλάς λίγο από τον οχετό μέσα σου, πάει δηλαδή να πει πως αυτό που γράφεις ως ξόρκι, είναι ένα ξόρκι σκέψεων και συναισθημάτων που είναι ίσως και δικά σου, αλλά τα απωθείς ή -πολύ πιο βολικά- τα προβάλλεις στους άλλους, στους άλλους που σπεύδουν δυο χρόνια αργότερα να τα οικειοποιηθούν.

82 Comments:

At 1/16/2013 10:10:00 μ.μ., Anonymous kostasnik said...

αναμένουμε με πάθος τη χωρίς ειρωνεία αλλά γεμάτη σοβαρότητα λογοκλοπή και δημοσίευση του "μπήκαν στο σαλόνι μας και χέζουν". Για μένα το συμπέρασμα είναι ένα. Ηλίθιος είσαι και εσύ και εγώ και όλοι αν νομίζουμε πως τα περιθώρια του διαλόγου τους περιλαμβάνουν αυτούς τους ανθρώπους που τα λένε αυτά σοβαρά. Όσο περνά ο καιρός, με λύπη μου διαπιστώνω πως το σύνθημα "άνθρωπος αγράμματος, ξύλο στους φασίστες" κερδίζει έδαφος.

 
At 1/16/2013 10:13:00 μ.μ., Blogger Δάφνη Χρονοπούλου/ Daphne Chronopoulou said...

Και διεκδικείτε πατρότητα αντί να ντρέπεστε;

 
At 1/16/2013 10:30:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Κυρία Χρονοπούλου, καταλαβαίνετε τι διαβάζετε; Σε ξένη γλώσσα τα γράφω;

 
At 1/16/2013 10:49:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

OldBoy σε διαβάζουμε και σε αγαπάμε
και μετά το αποψινό μια πολύ μεγάλη αγκαλιά
οι λογοκλόποι, ειδικά οι σκωληκοειδείς του τύπου της κυρίας της Ρόδου πρέπει να απαλειφθούν δια του ψεκασμού (φσσσσστ) να μην λερώσουμε τα χέρια μας. δεν αξίζει.

 
At 1/16/2013 10:52:00 μ.μ., Blogger Παναγιώτης Βρυώνης said...

Δεν ξέρω τί είναι αυτό το κοντέξτ, αλλά θα συμφωνήσω με την κα. Χρονοπούλου.

 
At 1/16/2013 11:02:00 μ.μ., Blogger Mr. Blake said...

Είναι τραγικό το πως αυτή η απίστευτα μεγαλοπρεπεής σκιτζού, κατάφερε με μια κίνηση να είναι ηθικά υπόλογη για λογοκλοπή, συνολικά μισητή από μεγάλη μερίδα του κόσμου και υπέυθυνη για να ανακαλύψω εσας.

Δυστυχώς, ο ηλίθιος, δεν κατανοεί τη βαρύτητα και τις συνέπειες. των πράξεών του.

Οι υπόλοιποι, όμως, οφείλουμε να τις κάνουμε σαφείς.

 
At 1/16/2013 11:10:00 μ.μ., Blogger παράλληλος said...

Κα Χρονοπούλου, το έχετε. Συνεχίστε!

 
At 1/16/2013 11:14:00 μ.μ., Blogger masha nevalyashka said...

δεν ξέρω σε ποια γλώσσα διαβάζετε, αλλά βλέπω ότι και το διάβασμα περιττό σας είναι. μάλλον έχετε ήδη αποφασίσει από πριν.

λάηκ στο σχόλιο του κωστανίκ.

λάηκ στα τσόλια που κλέβουν κείμενα και μπλογκάρουν δικέ μου, γιατί τους είπαν ότι είναι φάση και έτσι πουλάνε και μούρη στο βραδινό τραπέζι με τους παράγοντες του νησιού και τους φτωχούς συγγενείς.

λάηκ στους πασόκους που δεν ξέρουν αγγλικά.

 
At 1/16/2013 11:29:00 μ.μ., Anonymous Γκούσταβ φον Άσενμπαχ said...

Απόρησα κι εγώ, πώς στο καλό, τα ελληνικά της ήταν τόσο καλά!

 
At 1/16/2013 11:33:00 μ.μ., Blogger Кроткая said...

λάηκ στο σχόλιο του Μάσα Νεβάλ.


ΟΛντ, κοίτα να δεις. ΑΥτός ο κόσμος είναι γεμάτος ηλίθιους. ΌΠοιος δνε καταλαβαίνει από σαρκασμό και ειρωνεία, λυπάμαι που θα το πω έτσι χύμα, αλλά είναι βλαξ. Κι αν είναι πάνω από 25 ας πουμε χρονών, φταίει κιόλας.
Κι σόρρυ που θα το πω ακόμα πιο χύμα, αλλά αυτοί καλά κάνουν και παθαίνουν μνημόνια, περικοπές και φρίκη και ζόφο.

Οι υπόλοιποι γιατί δεν τους ξεφορτωνόμαστε δεν καταλαβαίνω.

 
At 1/16/2013 11:33:00 μ.μ., Blogger Georgina said...

Συγχαρητήρια που αποστομώσατε έτσι τους φασίστες και δεν τους δώσατε λόγια να εκφραστούν. Το κείμενό σας ήταν τόσο ειρωνικό και καθόλου από ψυχής, ώστε δεν χρειάστηκε μια ηλίθια εθνικοπαράφρων, ούτε τα σημεία στίξης να αλλάξει για να πει τον καημό της. Στην επόμενη οργανωμένη απεργία πείνας που θα σας δοθεί η ευκαιρία να ειρωνευτείτε έτσι, εύχομαι να έχετε την ίδια έμπνευση και να πάρετε εξαρχής τα εύσημα.

 
At 1/16/2013 11:35:00 μ.μ., Blogger talos said...

Στο έχω πει, το μπλογκ σου πρέπει να λέγεται "ο νόμος του Πόου":
Poe's law,
named after its author Nathan Poe, is an Internet adage reflecting the idea that without a clear indication of the author's intent, it is difficult or impossible to tell the difference between sincere extremism and an exaggerated parody of extremism.

 
At 1/16/2013 11:36:00 μ.μ., Blogger vague said...

Α, ναι, το σωστό να λέγεται. Κι εγώ συμφωνώ με την κυρία Χρονοπούλου και τον κύριο Βρυώνη. Επίσης, θα ήθελα να συνεισφέρω στη σεμνή κουβεντούλα μας, εδώ στη ζώνη του λυκόφωτος όπου μαζευτήκαμε απόψε, με μια απέραντη λίστα συγγραφέων που, παγκοσμίως στην ιστορία της λογοτεχνίας και του θεάτρου, έχουν δημιουργήσει άπειρους φρικτούς χαρακτήρες, βίαιους, άθλιους, κακούς ήρωες (βιαστές, προδότες, βασανιστές, ψεύτες, πληρωμένους δολοφόνους, παιδοκτόνους και παντός είδους αποβράσματα της κοινωνίας), για τους οποίους θα έπρεπε να ντρέπονται, κυρίως επειδή ουδέποτε κατάφεραν να δικαιολογηθούν δίνοντάς μας μια πειστική εξήγηση για το πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος να συλλαμβάνει και να περιγράφει όλες αυτές τις σατανικές ανθρώπινες ιδιότητες αν δεν τις διαθέτει και ο ίδιος.

 
At 1/16/2013 11:45:00 μ.μ., Anonymous yX said...

Τελικά η ηλιθιότητα δεν είναι μονοπώλιο κανενός. Απελπισία...

 
At 1/16/2013 11:47:00 μ.μ., Anonymous arkoudos said...

Από το πρωί, μόλις έγινε γνωστή η ιστορία, βρήκα αυτό:

http://www.verena.gr/node/11344 που λέω που το έχω διαβάσει, που άραγε, να, κάπου εδώ: http://old-boy.blogspot.gr/2012/12/blog-post_8909.html

..αλλά είπα "δεν έχει σχέση, μη το συνδέσω, είναι πολύ νωρίς για τέτοιες διασυνδέσεις" - και το αφήνω.

Αλλά τώρα γίνεται αυτό, και όλα παίρνουν τον δρόμο τους, το νερό κυλάει, ένας συγγραφικός έρωτας γεννιέται, αποκτάς θαυμαστές-αντιγραφείς, που εσύ άλλα γράφεις, αλλά γίνονται όπλα και πυροβολούν προς τα πίσω, και σκοτώνουν αυτόν που θυσίασε κάτι από τον εαυτό του, με μία γνώριμη οδύνη, για μία δεύτερη φορά.

Απροπό:

Κοιτάω το άρθρο σου: πρωτοδημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Καθρέπτης.

Ε, ήταν παραμορφωτικός. Δεν φταίει αυτός που καθρεπτίζεται, ξεπέρασέ το.

 
At 1/16/2013 11:51:00 μ.μ., Anonymous Χαζούλης said...

Γράψε όπως σου αρέσει αγαπητέ Old, οι άνθρωποι που θέλουν να ρίξουν χωλή και μίσος μπορούν να μετατρέψουν το πιο αντιφασιστικό κείμενο σε προπαγάνδα υπέρ τους. Σιγά το δύσκολο.

 
At 1/16/2013 11:56:00 μ.μ., Anonymous kostasnik said...

talos μη γράφεις εγγλέζικα, δε καταλαβαίνουν οι πασόκοι.

old, αποκλείεις η κυρία Χρονοπούλου να σε ειρωνεύεται;

 
At 1/16/2013 11:59:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Tί να σου πω ρε παλλικάρι...ζούμε την 'ορθολογικότητα του ανορθολογισμού' που έλεγε κι ο Μαρκούζε. Βάλε και την τουρκομπαροκ πολιτισμική μας παρακατήθηκη...εν τέλει: αναμενόμενο...Εσύ συνεχίζεις όπως 'σου βγαίνει' αφού εξαρχής στη γραφή είναι και το 'στυλ'(κατα Σελίν). Παράλληλα είναι και ήττα να διαπραγματεύεσαι τα αυτονόητα. Γι αυτό μια μήνυση σ'αυτό το τσόλι(είμαι και επιεικής...)για λογοκλοπή θα είχε πολύ ενδιαφέρον.

 
At 1/16/2013 11:59:00 μ.μ., Anonymous gazakas said...

Νομίζω ότι διαβάζοντας αυτό σου το κείμενο ταράχτηκα ακόμη πιο πολύ απ' ό,τι ταράχτηκα το μεσημέρι που διάβασα το προϊόν της λογοκλοπής -το οποίο μια ύποπτη κρυπτομνησία με έκανε να το αμφισβητώ ως κυριολεκτικό κείμενο και πείστηκα μόνο όταν είδα και άλλα σχόλια της εν λόγω κυρίας. Είχα σχολιάσει μάλιστα στο twitter: "Αν το κείμενό της είναι σαρκαστικό έχει ξεπεράσει και τον OldBoy και τον @adiasistos. Αν τα εννοεί, ξερνάω επάνω της."

Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα το μεσημέρι, ήταν "δες, ο ειρωνικός τρόπος του Old Boy έχει πια ξεπεραστεί από την πραγματικότητα -σήμερα γράφονται, στα σοβαρά, κείμενα η κυνικότητα και η απανθρωπιά των οποίων θα μας φαινόταν εξωπραγματική λίγο καιρό πριν." Και είναι αλήθεια: έχουμε διανύσει έτη φωτός δημόσιου λόγου από τότε... Μόλις διάβασα αυτό που έγραψες απόψε θυμήθηκα την ιστορία με την Αυγή πέρυσι, μια ιστορία που μας έδειξε ότι ηλίθιοι μπορεί να υπάρχουν παντού, αλλά και την πρόσφατη πρόταση του Πέτρου Δούκα για τους άνεργους.

Εσύ ξέρεις τι έχεις μέσα σου, αλλά σκέψου το κι αλλιώς: ίσως το γεγονός ότι είναι τόσο αυθεντικό αυτό που έγραψες να μη σημαίνει τίποτα άλλο παρά ότι έχεις κάτι που λείπει -θεμελιωδώς- από την ίδια και από όσους μπορεί να συμφώνησαν με τη δημοσίευση στο Ρόδος Πρες. Ενσυναίσθηση ("empathy" που λένε).

 
At 1/17/2013 12:11:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Οπως λεει και ο απο πανω, γραψε οπως θες.Θες δε θες απευθυνεσαι και σε μια χαρα εξυπνους ανθρωπους και σε βλακες, μην κανεις χαρη σε αυτους και σταματησεις.Για μενα κειμενα εξυπνα σαν τα δικα σου δεν υπαρχουν στο ελληνικο internet, συνεχισε και ολο και κατι θα μεινει για ολους μας.

 
At 1/17/2013 12:41:00 π.μ., Anonymous θύω said...

Η σκοτεινή πλευρά σας δεν μας ενδιαφέρει και δεν μας κάνει γούστο, την φωτεινή πλευρά σας βλέπουμε στον ματαιωμένο λαβύρινθο της θυμοληπτικής ψευτοανθρωπιάς σας.

 
At 1/17/2013 12:48:00 π.μ., Anonymous rekkit said...

http://sarchasm.net/

 
At 1/17/2013 01:20:00 π.μ., Blogger Auslaender said...

Το Ινστιτούτο Πολιτικών και Ποδοσφαιρικών Ερευνών Ιωάννης Αλαφούζος αναμένεται να εκδώσει σύντομα τουίτ επισημαίνοντας τη σύμπτωση των δύο άκρων, Ολντ Μπόυ - Καρατζίκη.

 
At 1/17/2013 01:39:00 π.μ., Anonymous Karl-Theodor zu Guttemberg said...

Αμέσως πέσατε να τη φάτε την κοπέλα, ιδού ένα αυθεντικό κείμενο της Στέλλας Καρατζίκη, μια κατάθεση ψυχής που φανερώνει το μεγαλείο του γνήσιου και επώδυνου στοχασμού της Στέλλας για τη μαζική σφαγή των παιδιών στην Αμερική: http://www.verena.gr/node/11344

 
At 1/17/2013 01:59:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Το προβλημα κατα τη γνωμη μου ξεκινάει απο το γεγονός οτι γράφοντας ενα τοσο αληθοφανές κείμενο (και καταπληκτικο παρεπιπτοντως) δεν δίνεις κανενα σημάδι ειρωνίας ή εμπαιγμού πουθενά ωστε να καταλάβουν εστω οι νοημονες οτι ειρωνευεσαι. Ο μόνος τρόπος για να καταλάβει κάποιος είναι να σε παρακολουθεί καιρό ωστε να γνωρίζει απο πριν τι μερος του λογου εισαι και ετσι να συμπερανει ο ιδιος οτι ειρωνευεσαι. Κατα συνέπεια οσο ηλιθιος ή νοημων να είναι κάποιος δεν εχει σημασια, το κειμενο σου ειναι κυριολεκτικο και μπορει να αποτελεσει εμπνευση για καθε λογης φασιστομαλακα πολυ ευκολα..

 
At 1/17/2013 02:05:00 π.μ., Blogger Ελένη Λιντζαροπούλου said...

Η κυρία σε διαβάζει συστηματικά...
Κανείς δεν έχει το προνόμιο στην blogoγειτονιά να τον διαβάζουν μόνον όσοι έχουν το δικό του μέτρο νοημοσύνης.

Δυστυχώς κάποιοι νομίζουν ότι μπορείς γράφοντας να βάζεις αστερίσκους, παραπομπές και υστερόγραφα για ν' αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας.

Πάντως με την απόσταση των χρόνων και την φωτογραφία της δίπλα, το κείμενο γίνεται ενοχλητικά απωθητικό. Άρα πολύ ορθά … το έγραψες εσύ καθρεφτίζοντας εκείνην πριν δύο χρόνια.

 
At 1/17/2013 02:33:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Georgina Kassavetes, το κείμενό μου γράφτηκε για την εφημερίδα Καθρέφτης. Μπορείτε να δείτε τι ακριβώς ήταν αυτό το έντυπο και για ποιόν ακριβώς σκοπό βγήκε: http://www.alterthess.gr/content/%CE%B5%CF%86%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CF%81%CE%AD%CF%86%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%86%CE%B5%CE%B2%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82-2011-%CF%84%CE%B5%CF%8D%CF%87%CE%BF%CF%82-1
Έτσι αν στην επόμενη οργανωμένη απεργία πείνας βγει το δεύτερο φύλλο του Καθρέφτη, δεν αποκλείω να γράψω κάτι παρόμοιο.
Το γεγονός δε ότι η αντιγραφέας δεν άλλαξε ούτε σημείο στίξης, υπό μια οπτική γωνία μπορεί πράγματι να το καταλογίσει κανείς ως πρόβλημα του δικού μου αρχικού κειμένου, υπό μια άλλη οπτική γωνία όμως δείχνει πως το κείμενο δεν ζωγράφισε μια καρικατούρα, αλλά κάτι πιο αληθινό.
Τώρα για το γεγονός πως βγήκε τόσο αληθινό, τις δεύτερες σκέψεις που κάνω τις εκφράζω στο ποστ, οπότε η αυτοκριτική μου είναι νομίζω μερικά βήματα πιο μπροστά από τη δική σας κριτική.

 
At 1/17/2013 02:59:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Παναγιώτη Βρυώνη, αν δεν ξέρεις τι είναι αυτό το κόντεξτ, μπορείς να το βρεις ψιλοεύκολα νομίζω. Όταν έχουμε τέτοιες απορίες, βοηθάει το ίντερνετ να τις λύσουμε με δυο τρία κλικ. Και με το ίντερνετ έχεις μια άλφα σχέση. Αν τα τρία κλικ δεν σε βοηθήσουν και η απορία σου παραμένει, ξαναρώτα και θα σου εξηγήσω αν και γιατί ντρέπομαι.

 
At 1/17/2013 06:10:00 π.μ., Anonymous Conspiraki Theologist said...

H αίσθηση του χιούμορ είναι το ασφαλέστερο κριτήριο για να ταμπελιάσεις τους ανθρώπους σε δεξιούς κι αριστερούς, συντηρητικούς και προοδευτικούς κτλ.
Οι δεξιοί/συντηρητικοί κτλ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΧΙΟΥΜΟΡ .- [Άρα και δεν αντιλαμβάνονται τον σαρκασμό , πολύ χαρακτηριστικά ψάξτε και διαβάστε την ιστορία πίσω απ την εκφώνηση της Θάτσερ του dead parrot]

Θα μου πεις είπα κι εγώ τη μαλακία μου και το κανα θέσφατο (η μαγκιά βέβαια είναι ποιος το χει πρωτοβγάλει αυτό το θέσφατο, αλλά να μην μπλέκουμε τώρα με πνευματικές ιδιοκτησίες και βγω off-topic(*) )

Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι που μια ηλίθια έκλεψε το κείμενο και σίγουρα ΔΕΝ είναι που μια ηλίθια ταυτίστηκε με την ειρωνία του κειμένου. [Οκ, άλλη μια ανοργασμικιά]. Το πρόβλημα είναι αυτό που επισήμανε κάποιος λίγο παραπάνω , ότι πλέον αυτές οι σκέψεις εκφέρονται δημόσια και ενυπόγραφα. Νομίζω σε αυτό μπλόκαρες και έκανες τόσο αυστηρή κριτική στον εαυτό σου. Αν διάβασα σωστά τις προθέσεις σου, το αρχικό κείμενο είχε την πρόθεση να αποτελεί έναν εσωτερικό μονόλογο που ποτέ δεν θα μπορούσε να κάνει αυτός που έχει τέτοιες απόψεις (ο μέσος έλληνας δηλαδή), έναν ειλικρινή μονόλογο. Διότι οι άνθρωποι αυτού του είδους πάντα είχαν ένα χαρακτηριστικό που τους προφύλασσε από το να δουν τη σαπίλα μέσα τους: την υποκρισία. Τώρα πια μετά από 20τόσα χρόνια προπαγάνδας και με πρωθυπουργό αυτόν που δημιούργησε τον ελληνικό ναζισμό (το μακεδονικό είναι η γενεσιουργός πράξη) έπαψαν να ντρέπονται για τη σαπίλα τους και την βγάλαν φόρα παρτίδα.

Κι ερχόμαστε στην αντίφαση του αντιφασίστα, όσοι αρνούνται ανοιχτά τις αξίες του Διαφωτισμού πόσο μάλλον του ίδιου του Λόγου αξίζουν αυτές τις αξίες? (ο ναζισμός δεν είναι παράλογος επειδή οι ναζί είναι βλάκες, απλά θεωρούν το Λόγο υποδεέστερο της Δύναμης). Αν τις αξίζουν τότε θα πρέπει να τους αντιμετωπίσεις με το Λόγο , μέχρι του σημείου που θα πρέπει να αμυνθείς οπότε και θα είναι πολύ αργα, αν δεν τις αξίζουν τότε πρέπει να τους αντιμετωπίσεις με τη Δύναμη που προϋποθέτει στρατιωτική οργάνωση και τσουπ έγινες κι εσύ ίδιος με αυτούς :)
Α, παρεμπιπτόντως, το ξέρετε ότι αυτοί αποτελούν πάνω από το 90% του πληθυσμού στο Ελλάδιστάν, έτσι;

(*) Παράδειγμα ασαφούς(context-dependant) αυτο-ειρωνίας

 
At 1/17/2013 07:47:00 π.μ., Blogger Heracles V. said...

Δε νομίζω ότι η αντιγραφέας σου έχει την παραμικρή σχέση με ρατσισμό ή φασισμό, old boy. Σε άλλο κείμενο με την υπογραφή της αφήνει την ακριβως αντίθετη εντύπωση...

http://www.verena.gr/node/10779

κατι σα διχασμένη προσωπικότητα, έτσι ; H λύση του μυστηρίου είναι εδώ :

http://ellinaki.blogspot.nl/2010/03/blog-post_18.html

οπότε αυτό που απομένει είναι ένας και μόνος χαρακτηρισμός...

tragic...

 
At 1/17/2013 08:03:00 π.μ., Blogger ellinaki said...

Εγώ κρατάω το εύλογο ερώτημά σου που φαντάζομαι εμφανίζεται ανά καιρούς σε κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο.

Κρατάω και την ευκολία που σκάει ο καθένας στο προσωπικό ιστολόγιο κάποιου και ασκεί με περίσσια ευκολία κριτική στην ήδη διατυπωμένη αυτοκριτική.

 
At 1/17/2013 08:36:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μακάρι να... έκλεβαν περισσότεροι και τα δικά μου κείμενα...

 
At 1/17/2013 08:50:00 π.μ., Anonymous sunCoater said...

Το ΄χεις πει και συ παλαιότερα, νομίζω. Τα post είναι πουλιά που τ΄αφήνεις και μετά χάνεις την επιρροή επάνω τους. Άλλοι τα απολαμβάνουν να πετάνε, άλλοι τα πετροβολάνε κι άλλοι τα πιάνουν με ξόβεργες μπερδεύοντας τα κίτρινα φτερά τους με χρυσάφι. Όσο επεξηγηματικός κι αν είσαι ποτέ δεν πρόκειται να γλιτώσεις από την παρερμήνευση των άλλων, πόσω μάλλον όταν το κείμενο είναι ηθοποιός που φοράει κοστούμια ρόλων. Όσο για τους οχετούς, κανείς μας δεν είναι πάναγνος, η φίλαυτη και επομένως μισάνθρωπη βούληση και πράξη ρέουν μέσα μας, κι αυτό που κάνουμε είναι -άλλος λίγο άλλος πολύ- να φτιάχνουμε ματζούνια και αντίδοτα που να τις ακυρώνουν.

Μεγάλος Ηλίθιος; Θα έλεγα, Μεγάλος Ανήσυχος.

 
At 1/17/2013 09:39:00 π.μ., Anonymous gazakas said...

Ανώνυμε της 01:59:00 π.μ., το σημάδι της ειρωνείας που ψάχνεις [θα έπρεπε να] βρίσκεται στο γεγονός ότι διαβάζοντας κάτι τόσο εξωφρενικό και απάνθρωπο θα ήταν αδιανόητο να πιστέψουμε ότι είναι κυριολεκτικό. Μ' άλλα λόγια οι "νοήμονες" καταλαβαίνουν ότι ειρωνεύεται γιατί δεν θα μπορούσε παρά να ειρωνεύεται. Κι αυτού του είδους η σάτιρα δεν είναι κάτι καινούριο: ο Τζόναθαν Σουίφτ είχε προτείνει στο "δοκίμιό" του "A Modest Proposal", 300 χρόνια πριν, να πουλάνε οι φτωχοί Ιρλανδοί τα παιδιά τους στους πλούσιους ως εξαιρετική τροφή και επιχειρηματολογεί σε μάκρος πάνω στο θέμα, χωρίς κανένα δείκτη ειρωνείας εκτός από την ίδια την ουσία της πρότασής του. Αν λοιπόν κάποιος αναγνώστης του κειμένου του το αντιλαμβανόταν ως κυριολεκτικό το πρόβλημα δεν θα ήταν του Σουίφτ, αλλά του ιδίου. Για να χρησιμοποιήσω μια λέξη παρεξηγημένη, για να διαβάσεις ως κυριολεκτικό ένα τέτοιο κείμενο πρέπει να είσαι νέτα-σκέτα άκαρδος.

 
At 1/17/2013 10:01:00 π.μ., Anonymous waste said...

old boy 3 πτυχιακές πάνω στο μεταμοντερνισμό θα γραφτούν με το κείμενό σου και την ιστορία του. Οπότε καλά έκανες και το έγραψες, αποτελεί άλλωστε τον ορισμό του τρολαρίσματος.

ταυτόχρονα αποτελεί διδακτική honey trap για τους ηλίθιους που θα το αντιγράψουν ως ειλικρινής κατάθεση ψυχής.
Αν κάποιος το πιστέψει και μετά νιώσει ντροπή που έπεσε θύμα της ειρωνίας, μπορεί να δει την καμπούρα του. οι άλλοι είναι χαμένες περιπτώσεις έτσι κι αλλιως.

έχει δίκιο ο αρκούδος. δεν φταίει αυτός που καθρεπτίζεται.

 
At 1/17/2013 10:39:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

φυσικά κι είσαι ηλίθιος που αμολάς τέτοια κείμενα στο ίντερνετ κι είναι κι ηλίθιοι αυτοί που σε διαβάζουν, οι οποίοι καταγγέλλουν με ύφος τη λογοκλοπή και το χάμηλό επίπεδο κάποιων "άλλων" αναγνωστών σου έναντι του δικού τους, τρισμέγιστου φαντάζομαι. Κι ως προς το επιχείρημα για τους λογοτεχνικούς χαρακτήρες, εντάξει, η εύκολη θήρα θαυμαστών στην μπλογκόσφαιρα απέχει πολύ από τη διαμόρφωση λογοτεχνικών χαρακτήρων. Επίσης, θα μπορούσες να καταλάβεις πολλά από τα σχόλια των αναγνωστών σου όταν το δημοσίευσες κι όχι δύο χρόνια μετά. Και τώρα "κόψε με" γιατί βλέπω ότι όλα τα σχόλια θέλουν την έγκρισή σου!

 
At 1/17/2013 10:41:00 π.μ., Blogger Diama said...

με προτάσεις και για τους τσιγγάνους η κυρία...
https://www.rodos-press.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=465%3A2012-12-09-11-43-20&catid=109&Itemid=492&lang=el
Στο λογαριασμό της στο φου-μπου λέει: Προτείνω κάτι άλλο. Δόξα τον Ποσειδώνα υποβρύχια που γέρνουν και πλοία σαράβαλα έχουμε μπόλικα.Τους φορτώνουμε επάνω και τους στέλνουμε για μια αναπαράσταση της Φαλκονέρας.

 
At 1/17/2013 10:44:00 π.μ., Blogger men said...

Κατι μου λεει πως πλεον ζουμε στα ορια της καρικατουρας...

 
At 1/17/2013 11:09:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

μου αρέσει που κάθεσαι και απαντάς

ΚΚΜ

 
At 1/17/2013 11:24:00 π.μ., Anonymous Theorema said...

Από τα πιο κρίσιμα κείμενα που έχω διαβάσει τελευταία.

 
At 1/17/2013 11:24:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Το σκοτεινό αυτό ψυχολογικό υπόβαθρο υπάρχει σε όλους μας. Θέλει πολύ θάρρος να το παραδεχτούμε και να το αναγνωρίσουμε. Είναι καθημερινός αγώνας να μην είσαι ρατσιστής, να μη σκέφτεσαι μόνο τον εαυτό σου κλπ. και όχι ευκολία. Δε χρειάζεται λοιπόν να νιώθεις ένοχος που έχεις μέσα σου απ' όλα, όπως όλοι. Όσο για το πώς χρησιμοποιούνται τα κείμενα σου, αυτό είναι πρακτικό ζήτημα και σκέψου το από δω και πέρα περισσότερο. Πάντως το ύφος σου νομίζω έχει αλλάξει τώρα και είναι πιο ξεκάθαρες οι απόψεις σου. Αυτό που χρειάζονται τέτοια κείμενα κατά τη γώμη μου είναι κάποια στροφή σε ένα σημείο για να περάσεις την πραγματική σου θέση. Από κει και πέρα, αν κάποιος θέλει να τα παραποιήσει, είναι άλλο θέμα. Καλή συνέχεια

 
At 1/17/2013 11:52:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

η λογοκλοπή και η ειρωνεία είναι δείκτες του επιπέδου σκέψης που έχει κατακτήσει κανείς. Όμως το μίσος είναι καταδικαστέο σε κάθε του έκφανση. όσον αφορά την επιλογή αυτού του τρόπου μετάδοσης νοημάτων μέσω της ειρωνείας [αν και πολύ φίλη του είδους] δε φαίνεται να είναι πολύ αποτελεσματικός τελικά. Και μου θυμίζει αυτό που έλεγε ο χατζηδάκις για το πρόσωπο του τέρατος, ότι όποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει.διαισθητικά πιστεύω ότι το ζήτημα είναι να χρησιμοποιηθεί ένας άλλος λόγος γι αυτά τα πράγματα. [Άννα]

 
At 1/17/2013 11:52:00 π.μ., Anonymous blackboy1955 said...

Εσύ ξέρεις.

 
At 1/17/2013 12:07:00 μ.μ., Anonymous Thrass said...

Η κυρία είναι αχαρακτήριστη.

Στην ουσία τώρα. Πολλές φορές γράφεις ειρωνικά, αλλά η ειρωνεία χάνεται αν δούμε το κείμενό σου εκτός context. Το κάνεις πολύ συχνά, είναι ας πούμε στοιχείο τής γραφής σου. Για εμένα, πρόκειται για πλεονέκτημα. Είναι σαν να κοιτάμε σκατά και να τα αναγνωρίζουμε ως στοιχείο τού εαυτού μας (όπως πραγματικά είναι).

Αν στενοχωριέσαι με τις συνέπειες αυτού τού είδους γραφής, ε, έχεις το μαχαίρι έχεις και το καρπούζι. Εγώ πάντως στη θέση σου θα χαιρόμουν. Όπως είχα χαρεί κάποτε που διάβασε ο G ένα κείμενό μου και με ρώτησε "Μήπως έγινες κομμουνιστής?".

For what it's worth λοιπόν, έχεις τα συγχαρητήριά μου για αυτό που κατάφερες με το παλιό σου κείμενο. Αλλιώς, υπάρχει και η μονοεπίπεδη ευθύτητα του Ριζοσπάστη.

 
At 1/17/2013 01:17:00 μ.μ., Blogger Georgina said...

Αγαπητέ η μεγαλύτερη ειρωνεία και αυτοκριτική και αυτοσαρκασμός που πετύχατε με το συγκεκριμένο ποστ είναι αυτό το κείμενο που προέκυψε
http://antinazizone.blogspot.gr/2013/01/blog-post_6040.html
ως απάντηση στην αντιναζιστική ζώνη με αφορμή το δικό σας σαρκαστικό κείμενο!
Αυτά συμβαίνουν με τέτοια κείμενα.
Η λογοκλοπή είναι το ένα και έχετε δίκιο. Παρανόησε το σύμπαν που δε σας παρακολουθεί.
Παρανόησε δυστυχώς και η αντιρατσιστική κίνηση, που θα έπρεπε να σας έχει υπόψη της κατα την άποψή μου.
Το κείμενό σας αυτούσιο έγινε λίθος στα χέρια αναμάρτητων, για να βάλλουν προς εκείνους που θεωρητικά προσπαθούσατε να προστατέψετε.
Μετά ω τι τραγική ειρωνεία!, το πήραν "οι ευεργετηθέντες" και το έκαναν πρωτοσέλιδο και το καταδίκασαν λέξη προς λέξη!
Κι εσάς σας απασχολεί η πατρότητα?
Γελώ! Ποιά είμαι για να κάνω κριτική? Απλά γελώ με την τραγική ειρωνεία του κυβερνοχώρου και της ζωής! Επιτρέπεται φαντάζομαι να γελώ έτσι?
Κατά τα άλλα δίκαιη η αγανάκτησή σας, από τη στιγμή που και οι προθέσεις σας και η παρουσία σας και οι πεποιθήσεις σας και η αυτοκριτική σας, είναι καταφανώς αντίθετες.

 
At 1/17/2013 01:33:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Λοιπον φιλαρακι εγω ειμαι ο αυτος που σε διαβαζω συνεχως αλλα αφηνω σχολιο μια φορα το χρονο. Και σκεφτηκα να αφησω το ιδιο σχολιο που ειχα αφησει και στο παλιο ποστ.
Ειμαι αυτος που γυρευει στο ιντερνετ τις κυριες και τους κυριους Χρονοπουλους με παθος. Γουσταρω ρε παιδι μου, με μαλωνει η γυναικα μου, εγω ομως επιμενω να βρισκω και να διαβαζω τετοια μικρα και ωραια. Αντιθεσεις απροσμενες τυπου Μοντυ Παιθονς.
Μεχρι που ειδα το σχολιο του Παναγιωτη και κοκαλοσα. Ζαρωσε η ασφαλτος απο τα φρενα. Ρε Παναγιωτη σαβαρα? Ενταξει, να μην σου αρεσει, να μην συμφωνεις με το υφος, να μην συμφωνεις με την ειρωνεια και το βλεμμα του ολντ, τον τροπο που αναποδα αποτυπωνετε η σκεψη και η γραφη, να μην συμφωνεις με το περιεχομενο, ΑΛΛΑ να μην καταλαβαινεις?

Φιλαρακι ολντ δεν θελω να σου γραψω τιποτα τελικα. Υποθετω καταλαβαινομαστε. Αφου συχναζω εδω.

 
At 1/17/2013 01:39:00 μ.μ., Blogger thas said...

Κατά τη γνώμη μου αυτό και άλλα κείμενα του old boy δεν είναι ακριβώς ειρωνικά ή σαρκαστικά . Ανεξάρτητα από την τελική λειτουργία τους, είναι γραμμένα σαν μικρά θεατρικά, σύντομοι μονόλογοι διερευνητικοί και αποκαλυπτικοί των στερεοτύπων της σκέψης. Ένας άνθρωπος που γράφει έχει την ικανότητα κυρίως να παρατηρεί. Από τη διαρκή παρατήρηση των μέσα και των έξω, από μια καθημερινή φράση ή κλισέ, θα βουτήξει στην ουσία ενός χαρακτήρα (στοιχεία του οποίου μπορεί να διαθέτει ο ίδιος ή τέλος πάντων να κατανοεί-αυτή είναι η δουλειά του).
Καθώς είσαι σταματημένος με το αμάξι στο φανάρι σκύβει κάποιος στο παρμπρίζ σου και σε τρομάζει. Είναι φυσικό να προλάβεις να θυμώσεις ή και να βρίσεις - δευτερόλεπτα μετά φρενάρεις τη σκέψη σου και το διορθώνεις: τζάμια καθαρίζει ο άνθρωπος, δεν ήθελε να με τρομάξει. Η ανάμνηση όμως της φυσικής σου αντίδρασης μπορεί να γίνει ο σπινθήρας ενός συνειρμού όπως αυτός ή χιλιάδες άλλοι που επιχειρούνται καθημερινά στη λογοτεχνία. Με λίγα λόγια η μερική αληθοφάνεια του συγκεκριμένου κειμένου είναι το βασικό του προτέρημα, αυτό που δίνει σάρκα στον λόγο και δεν τον μετατρέπει σε ανυπόστατο, μονοδιάστατο ή αφελές σκιτσάρισμα των ανθρωπίνων. Είναι όμως λόγος αρκετά μεγεθυμένος σε σημεία ώστε να δίνει μια χαρά στίγμα των προθέσεών του. [Καλή χρονιά old boy, επεισοδιακή όπως πάντα. :-) ]

 
At 1/17/2013 01:41:00 μ.μ., Blogger Elias said...

Old, μια πληροφορία: Ένα από τα (σχετικά) πρώτα σχόλια στο μπλογκ σου είναι δικό μου (έγραφα με nick τότε, είχα άλλο μπλογκ, μην το ψάξεις). Είχες γράψει πάλι κάτι στο ίδιο στιλ, λεπτεπίλεπτα ειρωνικό, το διάβασα και σου έγραψα "μα τι λες, ρε άνθρωπε;". Σου το έγραψαν κι άλλοι, που σκέφτηκαν το ίδιο. Κατόπιν μας απάντησες ότι ορισμένες αναρτήσεις σ' αυτό το μπλογκ δεν πρέπει να τις διαβάζουμε κυριολεκτικά. Τότε ήταν που έμαθα για το στιλ του oldboy.

Έχουν περάσει 7-8 χρόνια από τότε. Εντωμεταξύ μάθαμε και το ίντερνετ, τότε ήταν κάτι καινούργιο για όλους. Δεν την ξαναπάτησα, έμαθα να φρενάρω πρώτα πριν διαβάσω την ανάρτησή σου. Όμως, αν τυχόν με θεωρείς ευφυή άνθρωπο, μάθε ότι κι εγώ την έχω πατήσει με το μπλογκ σου, όπως κι η Ροδίτισσα.

 
At 1/17/2013 01:53:00 μ.μ., Blogger Παναγιώτης Βρυώνης said...

@Ανώνυμος 01:33:00. Θεώρησα ότι το να δηλώσω άγνοια για το τί σημαίνει context, ήταν αρκετό hint για να υποδείξει την ειρωνία του σχολίου μου (και να την συμπληρώσει), τουλάχιστον για όσους με ξέρουν.

Υπέπεσα σε ένα συνηθισμένο σφάλμα -όλοι μας κάποια στιγμή θεωρούμε ότι οι άλλοι μας έχουν λίγο πιο ψηλά από εκεί που μας έχουν στην πραγματικότητα.

 
At 1/17/2013 02:02:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Eπιφυλάσσομαι για άλλες απαντήσεις στη συνέχεια, απλά εδώ να επιβεβαιώσω ότι ανταλλάξαμε μέιλ με τον Παναγιώτη το πρωί και πράγματι το σχόλιό του ήταν ειρωνικό. Δεν το είχα καταλάβει, εξού και η θυμωμένη βραδυνή απάντησή μου. Η ειρωνεία και το κόντεξτ με δάγκωσαν ξανά στο πρόσωπο :)

 
At 1/17/2013 02:16:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Παναγιωτη ζηταω συγνωμη. Ειμαι ο ανωνυμος Γιωργος απο πριν. Δεν το επιασα, συγνωμη.
Και μια κολακεια... ακριβως επειδη σε εχω καπου ψηλα (διχως να γνωριζομαστε, ειναι λιγο κουτο αυτο βεβαια) ειπα "δεν ειναι δυνατον, μου επιτιθεται το χιουμορ μεσω της σοβαροτητας".

Ολντ, αντε τωρα, εσυ φταις, πουτανα μας εχεις κανει με τις ειρωνειες και τους σαρκασμους και τις αναποδιες σου. Χασαμε τον μπουσουλα. Ρεζιλι γιναμε...
Γραφε παιδι μου ορθα, σαν τον Παπαδιαμαντη. Παλευει ενα εθνος να αποκωδικοποιησει τα νοηματα.

 
At 1/17/2013 02:42:00 μ.μ., Anonymous Γκούσταβ φον Άσενμπαχ said...

Προηγούμενο κείμενο της κυρίας Στέλλας Καρατζίκη.

Ενα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για την κατάσταση που επικρατεί στο Φαληράκι δημοσίευσε στο σημερινό της φύλλο η έγκυρη τοπική εφημερίδα Η ΓΝΩΜΗ. Στο ρεπορτάζ καταγράφεται η έντονη αντίδραση των κατοίκων του Φαληρακίου για τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργούν με την συμπεριφορά τους οι λαθρομετανάστες.
Αγοράστε την εφημερίδα για να δείτε συγκλονιστικές φωτογραφίες από δρόμους στους οποίους κατοικούν Αφρικανοί μετανάστες.
Το ρεπορτάζ επιμελήθηκε η δημοσιογράφος Στέλλα Καρατζίκη:

"Το τσεκούρι του πολέμου ξεθάβουν οι κάτοικοι του Φαληρακίου που σήμερα έχει ανακυρηχτεί εμπόλεμη ζώνη, με τους μάχοντες να συγκεντρώνουν πολεμοφόδια και στρατηγικά σχέδια αντιμετώπισης του "εχθρού".Το άλλοτε ασφυκτικά γεμάτο τουριστικό θέρετρο σήμερα δίνει αγώνα να κρατηθεί ζωντανό καθώς πνίγεται κυριολεκτικά από ορθές λαθρομεταναστών που έχουν κατακλύσει κάθε γωνιά του χωριού. Η Κατάσταση έχει ξεπεράσει τα όρια της αντοχής και είναι πια θέμα ημερών να σπάσει το απόστημα με ακραία αιματηρά αποτελέσματα. Οι περιγραφές και διηγήσεις των κατοικων για το τι αντιμερωπίζουν καθημερινά προκαλούν σοκ....


Αν κάποιοι ακόμα νομίζουν πως η έξαρση της εγκληματικότητας, λόγω της παρανομης εισροής λαθρομεταναστών έχει σταματήσει στην Πρωτεύουσα, καλά θα κάνουν να περάσουν μια βόλτα από το Φαληράκι, για δυο κουβεντούλες με τους κατοίκους. Οι ίδιοι απελπισμένοι πια , ανήμποροί να αντιδράσουν, απροστάτευτοι από τους νόμους και κάθε μορφή εξουσίας, στο έλεος των ορέξεων των εισβολέων, είναι έτοιμοι να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους από στιγμή σε στιγμή. Τις τελευταίες μέρες πυροδότησε την οργή και τον φόβο τους η σύσταση και οργάνωση κανονικής συμμορίας αφρικανών μεταναστών με συγκεκριμένο...αρχηγό.
Η ομάδα των παρανόμων συγκεντρώνοντας αυτοσχέδια όπλα, καδρόνια με καρφιά, ξύλα και ρόπαλα, ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει οποιουσδήποτε επιχειρήσουν να τους ενοχλήσουν.
Δεδομένου του οτι οι επανελλειμένες εκκλήσεις παροχής βοήθειας και προστασίας από την αστυνομία δεν καρποφόρησαν, οι κάτοικοι βρίσκονται καθημερινά σε επιφυλακή περιμένοντας τα χειρότερα.Οι κλοπές, και οι απόπειρες βιασμών, κάποιες από τις οποίες τελεσφορούν είναι πια καθημερινό φαινόμενο, ενώ τελούνται απροκάλυπτα πια αφού καμία δύναμη δεν είναι αρκετή να τους εμποδίσει.Αναγκασμένοι να λαμβάνουν δρακόντεια μέτρα ασφαλείας προκειμένου να διαφυλάξουν τις περιουσίες τους και να προστατευσουν τα παιδιά τους οι ντόπιοι έχουν κυριολεκτικά χάσει τον ύπνο τους. Τα πλοκάμια του ανυσηχητικού φαινομένου απλώνονται σε πολλές διαστάσεις με τον Τουρισμό να δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα.Δυστυχώς ανεπανόρθωτο. Πρακτορεία αρνούνται να νοικιάσουν συγκροτίματα διαμερισμάτων πλησίων κατοικιών με λαθρομετανάστες.Επιχειρηματίες που έχουν επενδύσει περιουσίες στην κατασκευή τουριστικών καταλυμάτων απειλούνται με χρεοκοπία. Ερημωμένες από τουρίστες κι έλληνες ολόκληρες γειτονιές και παραλίες, καθώς τις έχουν οικειοποιηθεί οι παράνομοι, τρομοκρατώντας με την συμπεριφορά τους αδιακρίτως τον κόσμο. Το Φαληράκι πάλαι ποτέ κόσμημα της Ρόδου ,πασιγνωστος προορισμός, αναζητά σημερα λύση για να μπορέσει να επιβιώσει. Οι μαρτυρίες κατοίκων της περιοχής διαμορφώνουν μια τραγικά απαράδεκτη εικόνα.....

 
At 1/17/2013 02:42:00 μ.μ., Anonymous Γκούσταβ φον Άσενμπαχ said...

"...τρία πρακτορεία έχουν αρνηθεί, να φέρουν κόσμο στα δωμάτια μου. Εχω τουρίστες γερμανούς που έρχονται πολλά χρόνια κι αρνούνται πια να μείνουν στην περιοχή. Μας λένε ότι δεν θα ξανάρθουν. Επιλέγουν να μείνουν κάπου μακριά γιατί δεν νιώθουν ασφάλεια. Η Γειτονιά είναι γκέτο λαθρομεταναστών. Δίπλα σε κτίριο με δέκα δίκλινες γκαρσονιέρες στριμώχνονται και μένουν 60, με 70 άτομα. Κι αυτό στην καρδιά του τουριστικού κέντρου. Ενοχλούν τους τουρίστες στον δρόμο, τους ακολουθούν προκειμένου να καταφέρουν να τους κλέψουν. Δεν εργάζονται. Ζούνε από τα κλοπιμαία τους. Γειτόνισσα που ανέβηκε να πλύνει την ταράτσα της βρήκε πεταμένα δεκάδες άδεια πορτοφόλια.Τα μαζεύουν την ημέρα κάνοντας πλιάτσικο στις παραλίες και μετά τα πετάνε.. Τους ξέρουμε, τους βλέπουμε. Βλέπουμε ακόμα και συναλλαγές με ναρκωτικά, μέρα μεσημέρι. Δεν μπορούν να τους κάνουν τίποτα. Είναι στο απυρόβλητο.Τελευταία μας απειλούν ότι θα μας σπάσουν στο ξύλο αν επιχειρήσουμε να τους διώξουμε. Είναι κλίκες μεταξύ τους, φτάνουμε να φοβόμαστε και να τους καταγγείλουμε μην μας βάλουν στο στόχαστρο. Απείλεισαν το δεκαεξάχρονο παιδί μου, μέσα στο μαγαζί μου,με σκοπό να το βιάσουν. Ητάν μαστουρωμένος. Προλάβαμε να φτάσουμε εγκαιρα Αφέθηκε ελευθερος, ζήτησε μάλιστα συγνώμη.Λίγες μέρες μετά βίασε μια τουρίστρια. Τον πιάσανε. Τώρα είναι πάλι έξω. Περνά απο μπροστα μου, χαμογελά και ειρωνικά. Δεν μπορούμε να του κάνουμε τίποτα..."

...." έχω μια δεκαεφτάχρονη κόρη. Το βράδυ δεν κυκλοφορεί καθόλου μόνη της. Την πηγαινοφέρνω με το αυτοκίνητο. Δυο χρόνια πριν στα δεκαπέντε της θα την άφηνα. Δεν υπήρχε κανένας φόβος. Καθονται στις παραλίες και τα πάρκα το βράδυ και πίνουν , ξεγυμνώνονται και παρενοχλούν τον κόσμο. Οι τουρίστες είναι σοκαρισμένοι απο την κατάσταση. Λένε πως στην πατρίδα τους αυτά τα πράγματα δεν συμβαίνουν.Δεν τα αφήνουν να συμβούν"

..." στην γειτονιά δεν πλένονται μέσα στα σπίτια τους.Βγαίνουν στα μπαλκόνια η στις αυλές με μια λεκάνη, μένουν ολογυμνοι μπροστα στα μάτια των περαστικών. Η βρωμιά και η δυσωδία είναι απίστευτη. Τσακώνονται στους δρόμους, συνουσιάζονται μεταξύ τους δημόσια, δεν έχουν γυναίκες και παιδιά μαζί τους.Είναι προκλητικοί γιατί ξέρουν ότι κανείς δεν τους αγγίζει. Το θέμα είναι ότι υπάρχουν ανθρώποι, και κοινωνικές ομάδες και από κόμματα που τους προστατεύουν. Τους λένε "μην φοβάστε ,κανένας δεν μπορεί να σας πειράξει". Για την δική μας την ασφάλεια κανεις δεν έχει κινηθεί. Η αστυνομία κάνει ότι μπορεί, αλλά αυτό που μπορεί δεν είναι αρκετό."

".... το βλέπεις αυτό το μηχανάκι που περνά; Αυτό το μηχανάκι το χρησιμοποιούν πέντε έξι άτομα από αυτούς. Μ αυτό έχουν αρπαχτεί πολλές τσάντες. Και χτες ακόμα. Αλλά κυκλοφορούν κανονικά. Δεν τρέχει τίποτα."

"Αναγκαζόμαστε να κλειδαμπαρονόμαστε. Πριν λίγες μέρες ανοίξαν ένα χρυσοχοείο εδώ κοντα. Το άδειασαν. Πήραν τα πάντα.Χρειάζεται να οπλοφορούμε πια, αλλά κι αυτό είναι παράνομο. Δεν υπάρχει λύση, είναι εκατοντάδες ,κάθε μέρα και περισσότεροι. Ορίστε τα χαρτιά, έχω τετρακόσσιες υπογραφές στα χέρια μου. Τι να τις κάνω; Ορίστε και η επιστολή που συντάξαμε για τον Εισαγγελέα.Κι αυτός δεν μπορεί να κινηθεί. Δεν υπάρχει νόμος που να τον υποστηρίξει."

" Δεν είμαι ρατσίστρια εγώ, ποτέ δεν είμουν, έχουμε τους Αλβανούς, να σου πώ όμως οι Αλβανοί δουλέυουν. Δες γύρω σου, έρημο το Φαληράκι. Υπήρχαν εποχές που δεν περνούσες από δω. Ηδή η γενική κρίση μας έχει κάνει μεγάλη ζημιά. Αυτή η κατάσταση με τους λαθρομετανάστες μας έχει αποτελειώσει. Ποιό; Το Φαληράκι."

 
At 1/17/2013 02:43:00 μ.μ., Anonymous Γκούσταβ φον Άσενμπαχ said...

"Εχουν βγάλει κι αρχηγό τώρα. Απειλούν ότι ... θα μας δείξουν αν πλησιάσουμε.Οργανώθηκαν σε συμμορίες. Και να τους μαζέψει η αστυνομία τους αφήνει. Δεν τους νοιάζει. Θα περάσουν λίγες ώρες στο τμήμα και τι έγινε; Την άλλη μέρα πάλι έξω είναι. Αυτές οι ομάδες της ανταρσύας και αλληλεγγύης ήθελα να ξερα παιδιά δεν έχουνε.;Τους βοηθούν όσο μπορούν. Τους προστατεύουν. Τους λένε ότι έχουν δικαιώματα, κι ότι κανείς δεν μπορεί να τους διώξει.

"Με συγκρατεί η γυναίκα μου. Προσπαθώ και δεν δίνω σημασία όσο μπορώ. Αν ένα παιδί μου πέσει θύμα τους δεν ξέρω τι θα κάνω. Θα βρεθώ στην φυλακή.Θα τινάξω την ζωή μου. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε.Η κατάσταση είναι τραγική. Εδώ οι κάτοικοι είμαστε έτοιμοι να πάρουμε τον νόμο στα χέρια μας αφού αυτός αδιαφορεί. Και ότι γίνει. Κυνδινεύει η σωματική μας ακεραιότητα, κυνδινεύουν τα παιδιά μας, υποχρεωμένοι να φυλάμε το βιός μας μερόνυχτα, όλα όσα πασχίσαμε να χτίσουμε μια ζωή πάνε στράφι γιατι οι τουρίστες δεν μένουν λόγω των λαθρομεταναστών. Ε κανείς δεν μας σκέφτεται; Εμένα ποιός θα έρθει να μου πεί ότι έχω δικαιώματα και να με προστατεύσει;Που είναι ο Δήμαρχος; Που είναι οι εκλεγμένοι μας. Γιατί αδιαφορούν; Τι κάνουν για μας; Ποιός θα σώσει το Φαληράκι; Δες γύρω σου τι γίνεται."

" Όταν μάθαμε για τις συμμορίες, και είδαμε ότι κανείς δεν ενδιαφέρθηκε τηλεφωνήσαμε στην Χρυσή Αυγή. Τα μέλη της ήρθαν αμέσως, μας καθησύχασαν, ενδιαφέρθηκαν, μας άκουσαν, υποσχέθηκαν να βρούν τρόπο, κάθε νόμιμο τρόπο να λύσουμε το ζήτημα. Αυτοί βοήθησαν με τις υπογραφές και μας καθοδήγησαν τι κινήσεις θα κάνουμε, και πως πρέπει να κινηθούμε για να εισακουστούμε. Η αλήθεια είναι πως από την ημέρα που ήρθανε εξαφανίστηκαν όλοι οι αλλοδαποί από τις παραλίες πέντε μέρες.Αλλά παίρνουν θάρρος και ξανάρχονται"

Η οργή και η απελπισία των ανθρώπων που μιλούν είναι τόσο στέρεη ,που κόβεται με μαχαίρι. Η απομαγνητοφώνηση είναι στο ένα τρίτο. Θα καλύπταμε ολόκληρη έκδοση στην προσπάθεια να μεταφέρουμε τα λεγόμενα των ανθρώπων που μας μίλησαν. Με ανάμεικτο φόβο, απόγνωση, θυμό κατά πάντων υπευθύνων, μιλούν για το χείλος του γκρεμού προς το οποίο πλησιάζουν. Και κανείς δεν προτίθεται να τους σταματήσει. Οι νόμοι "δαντέλα" του ελληνικού κράτους βάζουν χειροπέδες στα χέρια της ίδιας της αστυνομίας που όπως ομολογούν οι κάτοικοι κάνει πραγματικά φιλότιμες προσπάθειες να προστατεύσει όσο μπορεί την περιοχή. Το αστυνομικό σώμα πάνω από όλα επιθυμει να σταθεί στον πολίτη. Δεκάδες πολίτες συρρέουν καθε μέρα στο τμήμα καταγγέλοντας και ζητώντας λύσεις. Τα όργανα εξαντλούν τα περιθώρια των αρμοδιοτήτων τους στο μέτρο του εφικτού. Αυτό δεν αποδυκνείεται επαρκές. Μετά το χάος....
Δεν ξέρουμε εαν δικαιούνται οι εξω από τον χορό να μιλούν για ρατσισμό διαβάζοντας αυτό το Ρεπορτάζ. Υποτίθεται ότι ο ορισμός του ρατσισμού είναι το μέγιστο μίσος για τον ελάχιστο λόγο.Οποιος το διακρίνει αυτό ανάμεσα σε αυτές τις γραμμές εμείς να πάμε πάσο... παμψηφεί.Το που θα έπρεπε να βρίσκονται αυτοί οι ανθρώποι αντί να είναι εδω σήμερα είναι κοινωνικό ,ίσως παγκόσμιο πρόβλημα και σίγουρα δεν θα το λύσουν οι Φαληρακιώτες. Εδώ προκύπτει ζήτημα ασφάλειας. Ασφάλειας ζωής ,παιδιών και περιουσίας. Και όταν απειλείται η ασφάλεια, σε πείσμα κι αντίθεση όλων των ευαίσθητων αλληλέγυων, τα ηνία αναλαμβάνει το ένστιγκτο. Το ένστιγκτο, ζωώδες αυταρχικό κι αυθόρμητο δεν χαλιναγωγείται ούτε κάτω από εκατομμύρια στρώματα επίπλασης πολιτισμού.
Σίγουρα κανένας από μας δεν θα ήθελε να βρέθεί στην θέση εκείνου του δημοσιογράφου που σε μια μελλοντική έκδοση θα κληθεί να ανακοινώσει πρωτοσέλιδα.
"ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ,Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ"
.

 
At 1/17/2013 03:18:00 μ.μ., Anonymous Γκούσταβ φον Άσενμπαχ said...

Και για αν μην μπερδευτούν κάποιοι, αν και με θετική σκέψη και καθόλου φιλολό οι ίδιοι, με αυτό το κείμενο και ιδίως με αυτό "7) «Η χώρα έχει γεμίσει μετανάστες»
Όντως. Και κατά 98% είσαι και εσύ ένας από αυτούς, οπότε προς τί ακριβώς το, μαγαρισμένο με ρατσιστικές πιτσιλιές, απεγνωσμένο ύφος;
"ας δουν πρώτα αυτό

 
At 1/17/2013 03:55:00 μ.μ., Blogger Michael_Sc said...

Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Χωρίς ειρωνεία και κυριολεκτικά.
:)

 
At 1/17/2013 04:30:00 μ.μ., Anonymous Khlysty said...

Κονσπίρακι είσαι θεός.
OldBoy, τα πράγματα είναι χειρότερα απ' όσο ίσως πιστεύουμε... :-(

 
At 1/17/2013 05:29:00 μ.μ., Blogger Unknown said...

Εσύ, Oldboy, δεν είχες γράψει στο unfollow για την πραγματικότητα που καθιστά άχρηστη την ειρωνεία ως μέσο κριτικής;

Το χειρότερο είναι πως έχεις να αντιμετωπίσεις και τους εμπόρους ευαισθησίας, όπως και κάθε ευαίσθητος άνθρωπος, διότι η ευαισθησία έιναι κάτι που το πουλάς μόνο όταν δεν το έχεις.

Καλό κουράγιο!

 
At 1/17/2013 06:40:00 μ.μ., Anonymous aerosol said...

Η ζωή μας προσφέρει τα καλύτερα mindfuck!
Φίλτατο ΠαλιόΠαιδο, καλό στομάχι, και καλή δύναμη. Κάνε αυτό που κάνεις θαυμάσια και άσε τα μπάζα να αυτοτρολάρονται.

 
At 1/17/2013 07:08:00 μ.μ., Blogger PiKei said...

Όλο το θέμα, αλλά και τα σχόλια, είναι μια πραγματική σπουδή στην τραγική ειρωνεία.

Η δική μου συμβολή:

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ OLD BOY!
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΣΤΕΛΛΑ (ΜΕ ΤΖΑΤΖΙΚΙ)

 
At 1/17/2013 07:20:00 μ.μ., Blogger Maria said...

Λοιπόν, κοίτα: έγραψες κάτι με το οποίο ταυτίστηκε μία λέρα. Δεν χρειάζεται να είσαι ενοχικός, άλλωστε αν είχες κυκλοφορήσει βιβλίο με δολοφονίες και κάποιος δολοφόνος πραγματοποιούσε τις δολοφονίες όπως ακριβώς υπήρχαν στο βιβλίο, εσύ δεν είχες κανένα λόγο να τιμωρηθείς για τις πράξεις εκείνου.

 
At 1/17/2013 09:31:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Εγώ, Παναώτη Βρυώνη, σε ξέρω σαν κομματόσκυλο του ΓΑΠ και διορισμένον στο Δημόσιο από τον ΓΑΠ...

 
At 1/17/2013 10:52:00 μ.μ., Anonymous Ζωή said...

"Ω, κτήνος αναντικατάστατο, βάναυσο, υποκριτή αναγνώστη μου... άνθρωπέ μου... αδελφέ μου."

 
At 1/18/2013 12:26:00 π.μ., Anonymous ΒΑΠ said...

Πολλά σχόλια για την ειρωνεία και την λογοκλοπή. Όχι και τόσα για το σημερινό ποστ που καταλήγει με κάτι λίγο πιο πολύπλοκο:

"...πάει να πει πως κουβαλάς λίγο από τον οχετό μέσα σου, πάει δηλαδή να πει πως αυτό που γράφεις ως ξόρκι, είναι ένα ξόρκι σκέψεων και συναισθημάτων που είναι ίσως και δικά σου, αλλά τα απωθείς ή -πολύ πιο βολικά- τα προβάλλεις στους άλλους..."

 
At 1/18/2013 12:42:00 π.μ., Blogger Δάφνη Χρονοπούλου/ Daphne Chronopoulou said...

kostasnik lol & kydos

Για τους άλλους.. χάρηκα που με καταλάβατε τόσο καλά.

 
At 1/18/2013 11:06:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Από τα σχόλια που είχες λάβει old boy στο πρωτότυπο, μάλλον κανείς δεν κατάλαβε την ειρωνεία - ούτε κι εγώ. Χωρίς να σε ξέρω, μου φάνηκε ειλικρινές - μπορεί να άλλαξαν τα δεδομένα στη διαδρομή?

 
At 1/18/2013 11:21:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@ ΒΑΠ: RESPECT!

 
At 1/18/2013 01:02:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

http://p-astrikos.blogspot.gr/

 
At 1/18/2013 02:33:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Δεδομένου ότι έγινε αποδεκτή από το σώμα η πρόταση για άθροιση των σχολίων,
το αποτέλεσμα είναι: 65 σχόλια στο μπλοκ συν 22 στο buzz, συν 6 στο gather, σύνολο 93.
Συνεπώς, αγαπητέ Old παραπέμπεσαι. Ορίζεται δε δεκαπενταμελής επιτροπή η οποία θα καταθέσει το πόρισμα της στις 18 Μαρτίου, Καθαρά Δευτέρα, ημέρα έναρξης της μεγάλης σαρακοστής η οποία με πράξη νομοθετικού περιεχομένου φέτος δεν θα διαρκέσει 40 αλλά 4000 μέρες.

Στο θέατρο “Η βουλή των Ελλήνων”, η παράσταση “Οι βουλευτές όλως ουκ έχουν το βουλευτικόν”(Πολιτικά, 1059b 22) τελείωσε.

Εντωμεταξύ, το αφεντικό της Μαρίνας την ενημέρωσε πως για να πάει μπροστά η Χώρα,
η ωριαία αμοιβή της από 2 μειώνεται σε 1,5 ευρώ. Χωρίς ασφάλιση.

 
At 1/18/2013 04:48:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

κάθαρση με αντίντας, στην άμμο, δεν γίνεται...
never say never again

 
At 1/19/2013 02:08:00 π.μ., Blogger vatraxokoritso said...

1/16/2013 10:52:00 μ.μ., Παναγιώτης Βρυώνης said...
Δεν ξέρω τί είναι αυτό το κοντέξτ, αλλά θα συμφωνήσω με την κα. Χρονοπούλου.

LOL, και σταμάτησα να διαβάζω παρακάτω! (Τώρα σοβαρά, θα πρέπει να ήταν όντως πολύ θυμωμένος ο old boy, για να μην πιάσει τη λεπτή ειρωνεία.)

 
At 1/19/2013 04:43:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

Ε, λοιπον ειμαι πολυ τυχερη λεμε! 1-2 φορες το μηνα μπαινω στο νετ και πεφτω σημερα εδω περα!

Καλα το ειπε ο αγιος Προυστ (μονο 2 τομους του αντεξα να διαβασω) που το διατυπωσε καπως ετσι: "καθενας διαβαζει ό,τι θελει να διαβασει, ό,τι εχει ήδη μεσα στο μυαλο του".

Αρα; Συμβαινει και με τα βιβλια το φαινομενο, μεινε ανησυχος :)

 
At 1/19/2013 08:46:00 μ.μ., Anonymous Προύστης said...

Από τη μια μεριά της ζυγαριάς έχουμε τον Καβάφη, από την άλλη τον Παναγιώτη Βρυώνη. Ποιητής ο ειρωνικός Καβάφης, απόβρασμα της σχολικής και τηλεοπτικής εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας ο Βρυώνης. Ποιον θα προτιμούσε ο Προυστ...

 
At 1/21/2013 02:26:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ναι, διαολε! δε θελω να το παιξω εξυπνη κι οργιστηκα διαβαζοντας το κειμενο για πρωτη φορα υπογεγραμμενο απ'τη νησιωτισσα.
Ομως ενας υπανθρωπος αρθρωνει το "μην υποφερεις μπροστα μου" σαν θεση πολιτικη, δεν μπορει- δεν γινεται να γραφει ετσι. Δε μιλω για ηθικη- η πολιτικα ορθη γραφη. Ομως, χρειαζεσαι το προσωπειο του "κοντεξτ" που λετε παραπανω για να φτασεις στην σκοτεινη εκεινη πλευρα σου. Και χρειαζεσαι κριση για να πλασεις την υπερβολη και διαολε, παρα το κοντεξτ της (θου κυριε) "κυριας", η ειρωνεια διαβαζεται στο ιδιο το κειμενο ακομα κι οταν ολα τα κοντεξτ ειναι εναντιον του. Και καθοταν σαν ξενο ρουχο πανω στην Κυρα της Ροδου, δεν ταιριαζε με την μονοσημαντη αναγνωση της της ζωης και του κοσμου.

 
At 1/21/2013 04:19:00 π.μ., Blogger Μαζεστίξ said...

Το θέμα αυτό με τα ειρωνικά κείμενα με έχει απασχολήσει αρκετές φορές, όπως και το τι μέτρα ασφαλείας μπορεί να πάρει κανείς προκεμένου να γίνει αντιληπτό αυτό που θέλει να πει ο γράφων.

Είχα π.χ. προ λίγου καιρού γράψει ένα κειμενάκι ονόματι "η γενιά του Μεσολογγίου μας κατέστρεψε", ειρωνευόμενος την εκ των υστέρων κριτική στη λεγόμενη "γενιά του πολυτεχνείου".
Δανείστηκα λοιπόν για λίγο το σκεπτικό (σκεπτικό... τέλοσπάντων!) και τη φρασεολογία αυτών που καταγγέλλουν το πολυτεχνείο ως αρχή όλων των δεινών και αντικατέστησα απλώς τα πρόσωπα και τις καταστάσεις με εκείνα της επανάστασης του 21, φορτώνοντάς τους τα μύρια όσα, αποδεικνύοντας τελικά πως η έξοδος του Μεσολογγίου ήταν ένα καλοστημένο ψέμα!

Όσοι το διάβασαν στο blog μου, αντλιήφθηκαν την ειρωνεία, καθώς με διαβάζουν καιρό και έχουν καταλάβει τον τρόπο γραφής μου.

Το κείμενο αυτό όμως αναδημοσιεύτηκε και σε άλλα blogs, με αποτέλεσμα να το διαβάσουν και τα ανθρωπόμορφα του εθνικισμού και να αρχίσουν το υβρεολόγιο στα σχόλια, με τις γνωστές κατηγορίες.

Στο μεταξύ αρχικά είχα γράψει ένα υστερόγραφο, στο οποίο διακριτικά υπονοούσα ότι το κείμενο είχε ειρωνική χροιά.
Μετά από παράκληση ενός σχολιαστή, όμως αποφάσισα να σβήσω το υστερόγραφο ώστε οι μελλοντικές αναδημοσιεύσεις να είναι χωρίς αυτό, με σκοπό να διαπιστώσουμε το μέγεθος της βλακείας και κυρίως της αρρώστιας που έχει δηλητηριάσει τις ψυχές μεγάλου μέρους της κοινωνίας μας.

Απόφασή μου έκτοτε είναι αν και όταν ξαναγράψω ιντριγκαδόρικο ειρωνικό κείμενο ("τρολλιά" που λένε οι νέοι) να μην ξαναφήσω ποτέ υπονοούμενο πως το κείμενο μπορεί να είναι και ειρωνικό.
Για να μετρήσω την έκταση της σαπίλας στο σχολιασμό, ιδίως στις αναδημοσιεύσεις.

Πάντως, σαν κι εσένα κι εγώ, άρχισα μετά να ανησυχώ πως έχω εντρυφήσει στον ψυχισμό του βλάκα και μπόρεσα να γράψω με το ίδιο σκεπτικό με το βλάκα!
Αν μη τι άλλο, πρόκειται για εύλογη ανησυχία...

 
At 1/21/2013 11:44:00 π.μ., Anonymous nikos galanakis said...

Συμφωνώ περί Β. Και στα μωρά της πίστας λέγω: πόσο θα αντέξουνε ο Παναγιώτης Βρυώνης κι ο Απόστολος Κακλαμάνης! Δεν έχουν κάνει ούτε ένα βιντεοκλιπ...

 
At 1/22/2013 03:33:00 μ.μ., Anonymous Βαγγέλης said...

Το αν ένα κείμενο είναι ή όχι σαρκαστικό (και αν μπορεί να κατανοηθεί και τούμπαλιν) δεν είναι μοναχά θέμα κόντεξτ ή στυλ του συγγραφέα ή ευφυίας του αναγνώστη. Είναι και κάτι ακόμα:

Αν διαβάζατε σήμερα ένα κείμενο που να ισχυρίζεται π.χ. ότι οι γυναίκες δεν πρέπει να ψηφίζουν και να εργάζονται γιατί π.χ. στερούνται ανδρικής λογικής, θα το εκλαμβάνατε αμέσως ως αστείο, ως σάτιρα, ως φάρσα, ως stand-up comedy script, ως ειρωνική καταγγελία κατά του ανδροκρατούμενου συστήματος, κλπ. Κι όμως θυμάμαι ένα απόσπασμα επιστημονικού κειμένου από τις αρχές του 20ου αιώνα που έλεγε κάτι ανάλογο, το εννούσε σοβαρά και μάλιστα παρέθετε ιατρικά επιχειρήματα! Δεν αποκλείεται το ίδιο κείμενο να το ξεσήκωνε στις μέρες μας κάποιος "αρθρογράφος" κάποιας ακραίας φονταμενταλιστικής μουσουλμανικής οργάνωσης για να επιχειρηματολογήσει π.χ. κατά της χειραφέτησης των γυναικών.

ΟΚ, το παράδειγμα που φέρνω είναι λίγο τραβηγμένο, αλλά αυτό που θέλω να πω είναι ότι, τελικά, η ερμηνεία ενός κειμένου αντικατοπτρίζει τον χρόνο, τον τόπο και την κοινωνία. Συμπέρασμα: η ιστορία με το κείμενο του oldboy απλά δείχνει σε τι εποχές δυστυχώς ζούμε...

 
At 1/22/2013 11:04:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Κανένα κείμενο δεν είναι προϋπόθεση για να διαμορφώσουμε ένα ηθικό ανάστημα ή μια ανεξάρτητη γνώμη ή μια κατανόηση της ανθρώπινης κατάστασης ή την ψυχολογική μας υγεία. Όπως η ενημέρωση, που δεν είναι προϋπόθεση για να ξέρω τι μου γίνεται...

 
At 1/23/2013 08:02:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αγαπητό μου Old Boy, καλημέρα. Γνωρίζεις ότι τρέφω ιδιαίτερη εκτίμηση προς τα κείμενά σου από την αρχή της παρουσίας μου στα κοινωνικά δίκτυα. Λυπάμαι ειλικρινά για το περιστατικό, το οποίο θα το χαρακτήριζα χυδαίο, αλλά ήθελα να θυμήσω στην ομήγυρη ότι τέτοιου είδους προβλήματα ανακύπτουν κατά κόρον στο διαδίκτυο και είναι γνωστές οι περιπτώσεις κραυγαλέων αντιγραφών από ξένες εφημερίδες και ξένα μπλογκ, τα οποία "οι εμπνευσμένοι συντάκτες" τα οικειοποιούνται. Ποτέ δεν είδα κανείς να διαμαρτυρηθεί γι αυτά. Από την άλλη σκέφτομαι συχνά ότι κανείς, ούτε καν ένας επιτηδευμένος λογοκλόπος, θα μπορούσε να άρει την αξία εκείνου που φέρει την πατρότητα του κειμένου.Ολα κάποια στιγμή βγαίνουν στο φως. Καλή συνέχεια!
Ρίτσα Μασούρα

 
At 1/23/2013 08:55:00 μ.μ., Anonymous επιτηδευμένος λογοκλόπος said...

Ναι, να σταματήσεις εσύ να γράφεις, για να σωθεί η μπλογκόσφαιρα (It's you, stupid!)

Πέραν από την ουσία της υπόθεσης, πέραν από το ποιός έκανε τι, ποιος αλλοίωσε περισσότερο το εν λόγω κείμενο, ποιός ή ποια το αντέγραψε και σε ποιο βαθύτερο κόντεξτ το τοποθέτησε, ποιός το διάβασε αυθεντικά και ποιός καθρεφτίζεται σε αυτό, ποιός έκανε τις περισσότερες κόπιες και σε τι ημερομηνίες, πέραν από τα τεκμήρια ηλιθιότητας και τις ενδείξεις ειρωνείας, ας μείνουμε σε αυτήν καθαυτήν την φράση του Σωτήρη (aka Ολντ-Μπόυ, όπως λέμε Τέντυ Μπόυ) από παλιότερο άρθρο στο μπλογκ.

Ας μείνουμε στη φράση υιοθετώντας την εκδοχή της πλήρους ηλιθιότητάς του. Για τις ανάγκες της συζήτησης ας υποθέσουμε λοιπόν πως πράγματι δεν έχει κάνει τίποτα το ενοχλητικό, πως είναι ο αθώος «πενταγραφίδης» που με σκευωρία στοχοποίησαν ανώνυμοι, ψυχοπαθείς συκοφάντες. Από που κι ως που ισχυρίζεται ο συγκεκριμένος αργόσχολος μπλόγκερ ότι το ατομικό του συμφέρον, δηλαδή η επιθυμία του να γράφει καθημερινώς ηλιθιότητες, υπερτερεί του γενικού δημόσιου καλού, δηλαδή όσων επιθυμούν διακαώς να σταματήσει να μολύνει τη μπλογκόσφαιρα με αμφιβόλου ποιότητας, ανέμπνευστα κείμενα ηλιθιότητας και αταλαντοσύνης που ικανοποιούν μόνο την ψυχοσωματική του αποκαθήλωση και την ματαιοδοξία του, με άλλα λόγια ότι μια άδικη καταδίκη του είναι κάτι που θα πρέπει να ταρακουνήσει τόσο τη συνείδησή μας ώστε να πούμε, όχι, αν είναι να σταματήσει ένας φλύαρος, ατάλαντος και ηλίθιος μπλόγκερ με βαθιά ψυχολογικά συμπλέγματα να σπαμάρει το ίντερνετ, ας φιμωθούν οι φωνές όλων, ας μετριαστούν οι αντίθετες γνώμες και, εν τέλει, ας καταστραφεί όλη η μπλογκόσφαιρα;

Το όλο αφήγημα δεν είναι αυτό της ύπαρξης ενός γενικότερου καλού που δικαιολογεί κάθε θυσία, όσο άδικη κι επώδυνη κι αν είναι, κι όσο περισσότερους κι αν αφορά, αφού αν δεν γίνει η θυσία, η άλλη εναλλακτική είναι η καταστροφή η φίμωση, το ότι χρονικά θα πάμε χρόνια πίσω και διαδικτυακά θα γίνουμε Κίνα; Δεν ταυτίστηκαν συγκεκριμένες επιλογές με τη σωτηρία της ελευθερίας του λόγου; Δεν τέθηκε και ξανατέθηκε την τελευταία πενταετία πριν από κάθε ποστ, πριν από κάθε σχόλιο, πριν από κάθε ανώνυμη αναμέτρηση το δίλημμα «Ή εμείς ή το χάος από το χωριό των τρελών»;

 
At 1/23/2013 08:59:00 μ.μ., Anonymous επιτηδευμένος λογοκλόπος said...

(…συνέχεια από το προηγούμενο)

Αυτός που βγήκε στην αποστία, αυτός που μετριάστηκε η φωνή του ή ακόμα που φιμώθηκε σε επίπεδα μη βιώσιμα, αυτός που μετανάστευσε σε ξενόγλωσσες διαδικτυακές ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα έκφρασης και περιθωριοποιήθηκε, αυτός που δεν έχει να μιλήσει, αυτός που αυτοκτόνησε, πόσο περισσότερο έφταιγαν από τον -ας υποτεθεί αθώο- Σωτήρη; Αυτοί γιατί κλήθηκαν να δεχθούν αγόγγυστα τη θυσία για το γενικότερο καλό;

Δεν υπάρχουν δυο ειδών Ιφιγένειες, οι πρόθυμες και οι μη πρόθυμες. Κανείς νέτιζεν δεν έγινε Ιφιγένεια πρόθυμα για να υπηρετήσει τις ολτν-μποϋανές προδιαγραφές δημόσιας έκφρασης. Δεν ρωτήθηκαν οι ασθενέστερες κατηγορίες νέτιζενς, εάν δέχονται να γίνουν Ιφιγένειες στο βωμό ετούτου του μπλογκ. Τους επιβλήθηκε.

Αν σε έχουν παγιδεύσει, Ολντ-Μπόυ, αν σε κοπιάρησαν, αν σύμφωνα με όσα υπονοείς «φιμώνουν» εσένα, θεωρώντας σε ηλίθιο και σου κλέβουν τις ειρωνικές δόσεις του Θεσσία, προκειμένου να μην πληγεί η μπλογκόσφαιρα από τις άλλες φωνές, από το "χωριό με τους τρελούς", γιατί τότε θα πέσει η μπογκόσφαιρα, αυτή δεν είναι μια αδικία που, αν κατεξοχήν ένας άνθρωπος οφείλει από διαδικτυακό καθήκον να δεχτεί, αυτός είσαι εσύ;

Ναι, υπό νορμάλ συνθήκες μια δημοκρατική μπογκόσφαιρα χάνει την ψυχή της και το νόημά της όταν χρησιμοποιεί τους νέτιζέν της ως μέσο και όταν προκειμένου να εξυπηρετήσει την οποιαδήποτε διαδικτυακή στόχευση ισοπεδώνει με τον ένα ή τον άλλον τρόπο ζωές ανώνυμων σχολιαστών. Ναι, το μέτρο μιας δημοκρατικής πολιτείας είναι ο κάθε μεμονωμένος ανώνυμος σχολιαστής, ο πλήρης και αδιαπραγμάτευτος σεβασμός των ατομικών, κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων του. Αλλά στις συνθήκες αυτές που κατ΄επανάληψη εσύ επικαλέστηκες και όταν είσαι από τους μεγάλους αρχιτέκτονες αυτής της νέας μορφής διαδικτυακής πολιτείας, κάτσε και κάνε μόκο Σωτήρη, για την μπλογκόσφαιρα, για τη διατήρηση της ελευθερισκής διαδικτυακής τάξης, για να μην πέσει η μπλογκόσφαιρα στη λογοκρισία.

 
At 1/25/2013 11:51:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

sta arxidia mas

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home