Παρασκευή, Ιανουαρίου 11, 2013

Η Κατάληψη

Eκπομπή στην τηλεόραση με καλεσμένο τον Κώστα Γαβρά και θέμα την τελευταία του ταινία με τίτλο «Κεφάλαιο». Βλέπουμε το τρέιλερ, γίνεται μια εισαγωγική συζήτηση για τo θέμα της, ο κοσμαγάπητος Γιάννης Πολίτης και η Πηνελόπη «Δεν είμαι φεμινίστρια, προς Θεού» Γαβρά λένε πως το έργο είναι η καλύτερη ανάλυση της κρίσης (για την οποία βέβαια η Πηνελόπη αργότερα θα πει πως είναι πρωτίστως κρίση αξιών και δευτερευόντως οικονομική, αλλά έτερον εκάτερον, δεν είναι απαραίτητο η μία σκέψη να επικοινωνεί με την άλλη, σημασία έχει να πέφτει πάντα όλο το απόθεμα των κλισέ στο τραπέζι), λένε πως το έργο είναι το όλα όσα θέλατε να μάθετε για την κρίση αλλά φοβόσαστε να ρωτήσετε, το μεγάλο συμπυκνωμένο της λυσάρι, ο Γαβράς λέει ότι σήμερα υπάρχει στη γη περισσότερος πλούτος από ποτέ, πως αμύθητα ποσά είναι μαζεμένα σε φορολογικούς παραδείσους και βρίσκονται στα χέρια ελαχίστων, πως τα χρήματα φεύγουν από τους φτωχούς και τη μεσαία τάξη και πάνε στους πλουσίους, γίνεται συζήτηση για την αυτονόμηση του τραπεζικού συστήματος από τους πολιτικούς
και μετά παίρνει το λόγο ο Χρήστος Χωμενίδης που σε χρόνο ντε τε έχει αλλάξει πίστα από το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό παιχνίδι κι έχει έρθει στην ελληνική ιδιαιτερότητα, εξηγώντας μας ότι αυτά που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ (!) δεν γίνονται, καθώς εδώ στην Ελλάδα του κομπραδόρικου καπιταλισμού δεν παραγόταν ποτέ πλούτος κι άρα δεν υπάρχει πλούτος για να μοιραστεί, ότι εδώ στην Ελλάδα έχουμε το σύνδρομο του αιώνιου εφήβου και δεν αναλαμβάνουμε τις ευθύνες του εαυτού μας, ότι είμαστε του ό,τι τύχει, ότι για παράδειγμα στη φωτισμένη εσπερία ένα σενάριο για να πάρει την τελική του μορφή περνάει πρώτα επεξεργασία από εκατόν πενήντα οκτώ χέρια και διακόσια εξήντα έξι μάτια, όχι όπως εδώ που ....
μόνο που εκεί τον διακόπτει ο Γαβράς και λέει τα δικά μου σενάρια τα βλέπουν μόνο τα παιδιά μου και η γυναίκα μου, ο Χρήστος κομπλάρει λίγο, και το θεωρείτε καλό αυτό ρωτάει, ναι βεβαίως του απαντάει, το κάθε έργο είναι προσωπικό πράγμα, προσωπική δημιουργία και όχι κολάζ. Και κάπως έτσι χάνεται η ευκαιρία μιας ακόμη επίδειξης δημαρίτικου επαρχιωτισμού μεταμφιεσμένου σε κοσμοπολίτικο πνεύμα. Ένας συγγραφέας που δεν έχει ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας του (δεν το λέω υποτιμητικά, είμαι ένας μπλόγκερ που δεν έχει ξεπεράσει καν τα σύνορα της λογοτεχνίας) ήθελε -αλλά δεν μπόρεσε- να μας κάνει μάθημα ενώπιον ενός σκηνοθέτη που τα έχει ξεπεράσει, για το πως γίνονται στα σοβαρά τα μέρη οι σοβαρές ταινίες (και κατ΄επέκταση όλες οι σοβαρές δουλειές), όχι εγωκεντρικά κι αρπακολλίστικα όπως εδώ, αλλά με το σιδερένιο χέρι της παραγωγής από πίσω να προσλαμβάνει τους καλύτερους μάστορες ώστε να προσθέσουν τις πινελιές τους, μέχρι να εντοπιστεί η κάθε τρύπα στο σενάριο, να περιλάβει η συνταγή όλα τα απαραίτητα συστατικά σε όλες τις απαραίτητες αναλογίες και να μείνουν όλα τα τάργκετ γκρουπ ικανοποιημένα.
Κι αυτό είναι δείγμα του γενικότερου επαρχιώτικου βλέμματος των εδώ φωταδιστών: αφενός μιλούν εξ ονόματος της Ευρώπης ακόμη κι όταν η ίδια η Ευρώπη το κάνει διαφορετικά και όχι όπως μας λένε εκείνοι, ή ακόμα κι όταν η Ευρώπη συζητάει θέματα που δεν τους πολυβολεύουν (για παράδειγμα πόσοι απ' αυτούς έχουν ασχοληθεί με τη σωρεία δημοσιευμάτων μεγάλων ξένων ΜΜΕ για την αστυνομική βία ή την ασυδοσία της ελληνικής ελίτ;), κι αφετέρου προσπαθούν απεγνωσμένα να μας πείσουν να μην σηκώσουμε στιγμή το βλέμμα από την sui generis ελληνική κοινωνία και να μην ασχοληθούμε με την γενική εικόνα -ακόμα κι όταν, όπως εδώ, το προς συζήτηση θέμα είναι μια ταινία που κοιτάζει τη γενική εικόνα-, αφού ως γνωστόν ο καπιταλισμός είναι αήττητος, το τέλος της Ιστορίας έχει επέλθει κι όλα τα υπόλοιπα είναι υλικό για χάχανα.
Και μετά τον λόγο παίρνει ένας 37χρονος ευρωβουλευτής της ΝΔ και μέχρι πρότινος πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ (που παραταύτα δηλώνει μη πολιτικός και ότι ζει από τη δικηγορία, αλλά οκ, δεν θα κολλήσουμε εκεί), ο οποίος μας εξηγεί πως έχει δει έργα του Γαβρά, και το «Ζ» και το «Αμήν» έχει δει, και πως η υπερβολή στην τέχνη και στις ταινίες σας μπορεί να είναι καλή, κύριε Γαβρά, αλλά η πολιτική είναι άλλο πράγμα, στην πολιτική η υπερβολή δεν είναι καλός σύμβουλος, ποιά υπερβολή τον διακόπτει ο Γαβράς, τα έργα μου δεν τα χαρακτηρίζει η υπερβολή, στα έργα μου προσπαθώ να καταγράψω την αλήθεια, κάτι πάει να ψελλίσει ο οννεδίτης δικηγόρος ευρωβουλευτής, πως οι τράπεζες δεν είναι αυτόνομες από τους πολιτικούς και πως με την ανακεφαλαιοποίηση ας πούμε οι τραπεζίτες χάνουν, και είναι υπερβολή να λέμε ότι όλα γίνονται για τις τράπεζες,
η ουσία όμως είναι πως χρησιμοποιεί τη λέξη «υπερβολή» επειδή είναι το περιβάλλον τέτοιο και πως κανονικά η λέξη που εννοεί είναι «λαϊκισμός», πως τα νέα τα δεξιά παιδιά δεν μπορούν πια να είναι δέσμια του λαϊκισμού που μας χαντάκωσε, πως ο πολιτικός δεν μπορεί να είναι ποιητής, δεν μπορεί να είναι λαπάς,
η ουσία όμως είναι πως υπάρχει ένα ισχυρό ενδεχόμενο να μην χαρακτηρίζει το «Ζ» υπερβολικό από παλαιοδεξιά ανακλαστικά, να μην χαρακτηρίζει το «Ζ» υπερβολικό λόγω της νεκρανάστασης της ακροδεξιάς στην σαμαροδημαρική Ελλάδα του 12-13, αλλά μάλλον να το χαρακτηρίζει έτσι παρεμπιπτόντως, μην καταλαβαίνοντας τι ακριβώς είπε, να το χαρακτηρίζει έτσι λόγω μιας γενικής έλλειψης πολιτιστικών αναφορών και κριτηρίων που χαρακτηρίζει τη μεγάλη πλειοψηφία της γενιάς της ιδιωτικής τηλεόρασης, της τηλεόρασης που θα ήταν ενδιαφέρον να έψαχνε κανείς στατιστικά πόσες ταινίες του Γαβρά έπαιξε από τη γέννησή της ως σήμερα.
Δεν ξέρω πόσο κακό έκανε στη χώρα τα τελευταία 22 χρόνια η κατάληψη της Βίλας Αμαλίας, ξέρω πόσο κακό -πολιτικά και πολιτιστικά μαζί- έκανε στη χώρα τα τελευταία 23 χρόνια η κατάληψη των τηλεοπτικών συχνοτήτων από τους γνωστούς άγνωστους ολιγάρχες.

23 Comments:

At 1/11/2013 03:44:00 π.μ., Anonymous Χρυσούλα Σπανού said...

Αγαπητέ oldboy,
ευχαριστώ για το άρθρο σου, κυρίως γιατι μετριάζει λίγο το εφιαλτικό συναίσθημα ότι ζούμε ανάμεσά τους.
Προσπαθώ να φανταστώ τι θα γινόταν στο μυαλουδάκι τους αν έβλεπαν το Τσεκούρι του Γαβρά.
Να΄σαι καλά,

Χ.Σ.

 
At 1/11/2013 09:31:00 π.μ., Blogger μαριάννα said...

Συμφωνώ σε όλα. Άψογη περιγραφή και ανάλυση! Να σημειώσω μόνο την αισχρή αντιμετώπιση Χωμενίδη στο πρόβλημα της μαζικής μετανάστευσης των νέων επιστημόνων μας, που εκτός του ότι ξενιτεύονται τα παιδιά μας, χάνουμε και το επιστημονικό δυναμικό που τόσο χρειάζεται ο τόπος ειδικά σήμερα, για το οποίο ο ανεκδιήγητος και ρηχός δημαρίτης είπε, ότι καλό τους κάνει να φύγουν δυο τρία χρονάκια, να μαζέψουν λεφτά κι εμπειρίες, να κάνουν τον χαβαλέ τους και να γυρίσουν. Ο άνθρωπος είναι για πολλά φάσκελα.

 
At 1/11/2013 10:23:00 π.μ., Blogger Λάμπρος Κερεντζής said...

Πού ωραίο το άρθο σας.Ο κύριος Χωμενίδης τι να πούμε...Πάντως δεν γουστάρω να ανοίξω βιβλίο του διότι από αυτά που λέει με κάνει να φαντάζομαι τους ήρωές του στην ίδια πνευματική κατάσταση με αυτόν

 
At 1/11/2013 10:42:00 π.μ., Anonymous Συμεών said...

Πολύ εύστοχη η παρατήρηση για το επαρχιώτικο βλέμμα ( πλην κάπως ατυχής νομίζω η συμψηφιστική αναφορά στην κατάληψη της βίλας Αμαλίας ).

 
At 1/11/2013 11:02:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ελάχοστες φορές απαντάω σε δημοσιεύματα που με αφορούν κι αυτό μονάχα όταν αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να δοθούν κάποιες απαραίτητες διευκρινίσεις. Ιδού λοιπόν οι διευκρινίσεις α) Δεν ξέρω, κύριε Old Boy, πώς εννοείτε το "έχει περάσει κάποιος ως καλλιτέχνης τα εθνικά σύνορα" ούτε και αν αυτό αποτελεί προυπόθεση για να μπορεί να εκφράζει γνώμη. Σας πληροφορώ πάντως ότι τρία μυθιστορήματά μου έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, δύο στα εβραικά, ένα στα τούρκικα και ένα στα ιταλικά. Καλούτσικη, φαντάζομαι, επίδοση για έναν συγγραφέα που ζει στην Ελλάδα και που ποτέ δεν έχει λάβει επιχορήγηση.
Β) Το γεγονός ότι ο Γαβράς (με τον οποίον συνδέομαι με φιλία από 15ετίας) μπορεί να υπηρετεί το σινεμά του ενός δημιουργού δεν σημαίνει πως όταν για την ίδια ταινία εργάζονται περισσοτεροι του ενός σεναριογράφοι, η καλλιτεχνικη της αξία πέφτει.
Πάντοτε στη διάθεσή σας,

Χ.Α.ΧωμενιΔης






μυθιστορήματά μου έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, δύο στα εβραικά, ένα στα τούρκικα και ένα στα ιταλικά.

 
At 1/11/2013 05:43:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Κύριε Χωμενίδη, έχετε δίκιο για τις μεταφράσεις και έχω άδικο εγώ στην παρατήρησή μου. Από το ποστ ήδη έσπευσα να διευκρινίσω πως ως άνθρωπος που δεν έχω γράψει βιβλίο, δεν κρίνω αφ' υψηλού και δεν λέω μειωτικά αυτό που λέω, καθώς στη σύγκριση που κάνω περί συνόρων κλπ, βρίσκομαι πολύ χαμηλότερα. Αυτό δεν αναιρεί πως έσφαλα και άρα ζητώ συγγνώμη.
Στην ουσία των όσων λέω όμως θα επιμείνω.
Και η ουσία έχει να κάνει με το εξής: πράγματι αν ένα σενάριο δουλεύεται από περισσότερους άλλες φορές μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα άλλες αρνητικά. Η ένστασή μου είναι πως πήγατε να το επικαλεστείτε ως ένα ακόμη επιχείρημα για το ότι εδώ κάνουμε τα πράγματα όχι οργανωμένα, όχι σωστά, όχι επαρκώς δυτικά και πως το επιχείρημα αυτό ανατράπηκε την ίδια στιγμή από έναν άνθρωπο που ζει μια ζωή στην Γαλλία και που οι ταινίες του έχουν τον αυθεντικά διεθνή χαρακτήρα που έχουν.
Το περιστατικό, όπως φαίνεται κι από το ποστ, το χρησιμοποίησα ως ενδεικτικό μιας ευρύτερης τάσης ανθρώπων στην Ελλάδα, που σε γενικές γραμμές κινούνται και διακρίνονται εντός των συνόρων της χώρας και όχι εκτός αυτών, να μιλούν στο όνομα της Ευρώπης και του τρόπου που γίνονται εκεί τα πράγματα.

 
At 1/11/2013 05:52:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε, δεν θα δημοσιεύσω το σχόλιό σου. Δεν είναι εδώ το μέρος για τέτοιου είδους κατηγορίες.

 
At 1/11/2013 06:58:00 μ.μ., Anonymous ΑΝΩΝΥΜΟΣ said...

Το όποιο ενδιαφέρον θα μπορούσε να παρουσιάζει το ποστ χάνεται, όταν συνειδητοποιεί κανείς ότι όλο το κατεβατό γράφτηκε για να συμψηφίστει/δικαιολογηθεί το μπάχαλο.
Κρίμα! Κάνεις ακριβώς αυτό για το οποίο κατηγορείς τα κατεστημένα ΜΜΕ: χρησιμοποιείς κάθε ερέθισμα και κάθε γεγονός για λόγους προπαγάνδας. Συνδέεις με ασυνάρτητο τρόπο διαφορετικά πράγματα για να το πας εκεί που θέλεις -στην υποστήριξη του κόμματος που φανατικά ακολουθείς.

 
At 1/11/2013 07:14:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

απίστευτο, του προσάπτουν ότι προσπαθεί να μειώσει ισοπεδωτικά τα παραγόμενα/ τεκταινόμενα εν Ελλάδι με το να πει ότι είπε για τους πολλούς και σοβαρούς απασχολούμενους στη παραγωγή της ταινίας στο εξωτερικό "ενώ στην Ελλάδα μπλα μπλα μπλα", και η απάντηση είναι αν έχει μεταφράσεις στο εξωτερικό. Το θέμα μας δεν είναι κε ΧωμενίΔη αν και τι είστε, ποσώς μας απασχολεί. Το θέμα μας είναι ότι καλλιεργείτε τη νοοτροπία μιας "Ψωροκώσταινας" και έχετε μια τρομερή επιμονή, σχεδόν στράτευση, με το να αποδομείται ΚΑΘΕ ΤΙ ΠΟΥ ΕΝΑΝΤΙΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ! Ακόμα και ότι "δεν φεύγουν" είπατε για τους Έλληνες που μεταναστεύουν. Έίχατε, λέει, 25 φίλους και γύρισαν οι 24. Πότε έφυγαν και γύρισαν; Σε 2,5 χρόνια κρίσης πρόλαβαν και τα έκαναν καιτα δύο;
Δεν ωφελεί, πιστεύω, να πω παραπάνω, ελπίζω να ανέβει στο αρχείο της ΕΡΤ να το δουν όλοι πως ήσασταν σα τη μύγα μέσα στο γάλα μέσα στη στράτευσή σας. Και η κλήση σας εκεί στο ίδιο πλαίσιο ήταν!
Κώστας Πλατής

 
At 1/11/2013 07:59:00 μ.μ., Anonymous ΙΩΑΝΝΗΣ.Γ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ said...

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΡΑΒΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΑ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΕΔΩΣΕ ΝΑ ΚΑΤΑ-
ΛΑΒΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΛΕΘΕΑΤΕΣ ΠΩΣ
ΕΝΑΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΕΔΩΣΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΠΑΓΚΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΛΛΑ-
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙ.
ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ
[Ν.Ε.Τ] ΦΥΣΙΚΑ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ. ΕΓΩ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΤΟΣΣΟ
ΩΡΑΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ .ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΠΡΕΠΗ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ΣΕ ΩΡΑ ΠΟΥ
ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝΕ ΠΟΛΛΟΙ ΝΑ ΔΟΥΝΕ ΔΗΛΑΔΗ ΟΧΙ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ.

 
At 1/11/2013 08:41:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Το όποιο ενδιαφέρον θα μπορούσε να παρουσιάζει το ποστ χάνεται, όταν συνειδητοποιεί κανείς ότι όλο το κατεβατό γράφτηκε για να συμψηφίστει/δικαιολογηθεί το μπάχαλο.
Κρίμα! Κάνεις ακριβώς αυτό για το οποίο κατηγορείς τα κατεστημένα ΜΜΕ: χρησιμοποιείς κάθε ερέθισμα και κάθε γεγονός για λόγους προπαγάνδας. Συνδέεις με ασυνάρτητο τρόπο διαφορετικά πράγματα για να το πας εκεί που θέλεις -στην υποστήριξη του κόμματος που φανατικά ακολουθείς».

Το ποστ τελείωνε στη λέξη «κριτηρίων». Και το τέλος του δεν μου άρεσε, μου φαινόταν κάπως ανεπαρκές. Και τότε και μόνο τότε έκανα τη σύνδεση στο μυαλό μου με την ιδιωτική τηλεόραση. Και μετά η σύνδεση με την κατάληψη της Βίλας Αμαλίας έγινε λόγω του ότι έχουν χρονικά την ίδια ηλικία.
Αν οι συνδέσεις σου φαίνονται ασυνάρτητες είναι η άποψή σου. Πάντως λυπάμαι που θα σε απογοητεύσω δεν έγραψα με σκοπό να πω κάτι προπαγανδαστικό για την κατάληψη.
Όσο για το κόμμα που φανατικά ακολουθώ να σου δείξω λινκ που το κράζω, αν δεν τα έχεις διαβάσει. Και παρεμπιπτόντως το κόμμα που φανατικά ακολουθώ με ξενερώνει ολοένα και πιο συχνά. Οκ;

 
At 1/11/2013 09:37:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Σκουρλέτης, λοιπόν, ε;

 
At 1/11/2013 09:49:00 μ.μ., Anonymous ΒΑΠ said...

Η εκπομπή έχει αναρτηθεί εδώ .

 
At 1/11/2013 11:08:00 μ.μ., Anonymous Δημήτρης said...

Α, εκεί το πήγαινες! Είπα κι εγώ!

 
At 1/11/2013 11:23:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η ΔΗΜΑΡ πού κολλάει σε όλα αυτα; Και η βίλα Αμαλία;
Αν θέλεις να πεις μια άποψη επί καλλιτεχνικής βάσεως -έχεις κάποιο point εκεί- ή και να κάνεις κριτική για το πώς μεταφέρονται στα καθ' ημάς μερικά πράγμτα, τι δουλειά έχει το ότι ο Χωμενίδης είναι Δημαρίτης; Τι δουλειά έχουν οι μπάχαλοι;
Γιατί πρέπει όλα όσα γράφεις να αποτελούν δήλωση πίστης στον ΣΥΡΙΖΑ;

Πρόσεξέ μόνο μήπως ο Τσίπρας αρχίσει να το γυρίζει κι αλλάξει σταδιακά η γραμμή του κόμματος για τους μπάχαλους. Τότε θα πρέπει να γράψεις μερικά σεντόνια για να μας εξηγήσεις ότι οι μπάχαλοι δεν θα φέρουν την επανάσταση και τον σοσιαλιστικό μετασχματισμό.

 
At 1/12/2013 02:08:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αγαπητέ με τα 'κολλήματα'. Όλες οι ερωτήσεις σας απαντώνται σαφέστατα στο κείμενο. Κρίμα που δεν καταλαβαίνετε, αλλά δυστυχώς είναι πρόβλημα της δικής σας ικανότητας κατανόησης και όχι του κυρίου που το έγραψε. Μέρος αυτού του πολιτισμού των 'κατειλημμένων τα τελευταία 23 χρόνια τηλεοπτικών συχνοτήτων' είναι και ένα είδος δημόσιου λόγου που περιγράφεται παραπάνω, αλλά ίσως πρέπει να αναρωτηθείτε αν ταιριάζει γάντι και σε σας. Ένας ξερόλικος κριτικός λόγος, σύντομος και εύπεπτος, γεμάτος άστοχα ερωτήματα, διανθισμένος, εκτός των άλλων, και με πρωτοφανή αδυναμία να 'διαβάσουμε' τον άλλο, να τον καταλάβουμε, να κάνουμε κάποιες απλές νοητικές συνδέσεις. Και με την ευκολία του αφορισμού καβάντζα. Στην περίπτωση, βέβαια, των τηλεπαπαγάλων λανθάνει και μια σαφής σκοπιμότητα. Υπάρχει και κάτι που θεωρώ λίγο πιο σοβαρό στο σχόλιό σας: δεν είδα στο κείμενο πουθενά να αναφέρονται 'μπάχαλοι'. Δεν είδα επίσης καμία τοποθέτηση σε σχέση με το ΣΥΡΙΖΑ. Επειδή δεν πιστεύω οτι έχετε κι εσείς τέτοιου είδους σκπιμότητες, διαβάζατε μήπως άλλο κείμενο, αυτό που έχετε ανεξίτηλα εντυπωμένο στο κεφάλι σας ίσως, είστε απλά εμπαθής ή και τα δύο;

 
At 1/12/2013 12:37:00 μ.μ., Anonymous Γκούσταβ φον Άσενμπαχ said...

Μπορεί ο κ. Χωμενίδης να μας πει αν οι μεταφράσεις των μυθιστορημάτων του στα γαλλικά, στα εβραικά, στα τούρκικα και στα ιταλικά έγινε με έξοδα των εκεί εκδοτών ή επιχορηγήθηκαν από τις ελληνικές αρχές (ή κονδύλια της Ε.Ε.);

Η ερώτηση δεν είναι ειρωνική, ενδιαφέρομαι να μάθω.

 
At 1/12/2013 06:49:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μολονότι το τονίζω στο πρώτο σχοΛιο μου, θα το επαναλαβω για χατιρι του κυριου "Φον Ασενμπαχ": Καμια μεταφραση μου δεν επιχορηγηθηκε ποτε απο κανεναν. Γενικα δεν εχω παρει ποτε ουτε ενα ευρω απο το ελληνικο ή απο αλλο κρατος. Αποτελει αυτο μια συνειδητη μου σταση για να διαφυλαξω την καλλιτεχνικη μου ανεξαρτησια και την ελευθερια της εκφρασης μου. Αν ενδιαφερεστε δε για την υποδοχη των βιβλιων μου στο εξωτερικο, μπορειτε να αναζητησετε κριτικες και παρουσιασεις στις ψηφιακες εκδοσεις του Monde, του Monde Diplomatique, του Corriere de la Serra, του Time Out TelAviv κλπ...

με την τιμή της ενημερωσης σας

Χ.Α.Χωμενιδης

 
At 1/12/2013 07:47:00 μ.μ., Anonymous Γκούσταβ φον Άσενμπαχ said...

Σας ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση κ. Χωμενίδη. Καλό σαββατόβραδο σας εύχομαι.

 
At 1/13/2013 08:01:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

βλέπω κανένας δεν έθιξε το γεγονός ότι μέσα στην συνέντευξη αυτή ακούσαμε για άλλη μια φορά να επαναλαμβάνονται τα στερεότυπα των φύλων..τα έχουμε χιλιοακούσει :η γυναίκα δεν πρέπει να χάσει την θυληκότητα της. ο άντρας είναι κυνηγός κτλ. απογοήτευση να τ ακούμε κι απ τον Γαβρά.

 
At 1/14/2013 02:26:00 π.μ., Blogger masha nevalyashka said...

το σημαντικότερο που βρήκε να υπερασπιστεί ο άνθρωπος του πνεύματος ήταν οι εκδόσεις του. ούτε καν προσπάθησε να τεκμηριώσει τι σημαίνει περνάω τα σύνορα της χώρας, αφού ίσως να μην ξέρει πως είναι καν το να περνάς σύνορα. από το ατενίστικο σαλόνι της αταλαντοσύνης και της επικαιρικής αναγνώρισης μας χαιρετά με έπαρση. οι παρεμβάσεις του στο δημόσιο διάλογο γίνονται μόνο όταν διασφαλιστεί ότι δεν είναι διάλογος, μόνο όταν διαφανεί η βεβαιότητα να γράψει κάτι προς αποκατάσταση μερικής αλήθειας και δήθεν ίσης απόστασης και ακριβοδικίας. οι μόνες παρεμβάσεις του γίνονται σε επιχορηγούμενα φρουρούμενα τηλεοπτικά πάνελ, σε φρουρούμενα από τον αληθινό πλουραλισμό φρη πρες της ξεφτίλας, οπουδήποτε μυρίζει ασφάλεια, διαφήμιση και υπηρεσία στις δυνάμεις της συναίνεσης. για την ταμπακέρα ούτε τα βασικά. δύο χρόνια παριστάνει τον πολιτικούλη και ούτε μια θέση που να μυρίζει αίμα, ευθύνη ή σκέψη. ή έστω νοιάξιμο για τους ανθρώπους δίπλα του. έστω, κάποιους ανθρώπους.

άντε χέσε μας ρε χαλβά συγγραφέα.

 
At 1/15/2013 10:24:00 π.μ., Anonymous ionnoi said...

@Old Boy
Μην μασάς, η τάξη του κ. Χωμενίδη έχει μάθει να τα έχει όλα έτοιμα και να μην σηκώνει μύγα στο σπαθί της. Τα παιδιά του κολλεγίου Αθηνών αυτής της περιόδου έμαθαν ότι είναι οι "καλύτεροι" Έλληνες ανεξαρτήτως πραγματικών δυνατοτήτων. Βέβαια, υπάρχουν παιδιά τα οποία γνωρίζω και είναι καθόλα αξιόλογα. Μην ζητάς συγνώμη από άνθρωπο που το συγνώμη είναι άγνωστη λέξη, είπες την γνώμη σου και τελείωσε. Ασ' τον να τρώγετε με τα ρούχα του :) Άλλωστε και ο ίδιος από "μέτριες" απόψεις έχει πει πολλές...

@Χ.Α.ΧωμενιΔης
Δεν μας ενδιαφέρει που έχετε πάει και ποιες φιλίες λέτε ότι έχετε. Το θέμα είναι οι απόψεις σας ποιες είναι. Δυστυχώς η άποψη ανθρώπων προστατευομένων από την οικογενειακή περιουσία για την καθημερινότητα των ελλήνων, δεν είναι ιδιαίτερης βαρύνουσας σημασίας. Έχετε τόσα όσα άλλα παιδιά με τα ίδια αρχικά εφόδια θα τα θεωρούσαν απλά μέτρια.
Οι απόψεις σας δυστυχώς αναφέρονται σε ανθρώπους χωρίς προβλήματα, που πεινούν στο σαλόνι τους καλό κρασί, συζητάνε για την κρίση και το πόνο των ανθρώπων, με δύο βασικές αρχές: 1) οι αλλαγές μπορούν να γίνουν, αλλά αρκεί να μην επηρεάσουν εμάς ή τουλάχιστον τα βασικά χαρακτηριστικά της ζωής μας (υψηλό εισόδημα, παροχές, ποιότητα διαβίωσης) και 2) όλοι είναι υπεύθυνοι φταίνε για την κατάσταση που βρίσκονται. Έλεος...
Υ.Γ. Το να μιλάω με κάποιον αν βρεθούμε στον ίδιο χώρο λέγετε γνωστός και όχι φίλος. Αν ήταν πραγματικά σας φίλος πολύ απλά όσα αναφέρατε και αποτύχατε, θα τα ξέρατε νωρίτερα.

Τέλος, να πω την άποψη μου για τις κρατικές επιχορηγήσεις και υποτροφίες. Στην Ελλάδα υπάρχει πρόβλημα και δίνονται σε ημέτερους, αλλά σε δυτικό ευρωπαϊκό κράτος πρέπει να δίνονται λεφτά και σε νέους ταλαντούχους δημιουργούς όσο και σε καταξιωμένους να παρουσιάσουν κάποιο νέο project. Αλλιώς θα πήξουμε σε οικονομικά ευκατάστατους καλλιτέχνες, και κάποια πραγματικά ταλέντα θα χρειαστεί να χαραμίζουν το ταλέντα τους για βιοποριστικούς λόγους.

 
At 1/27/2013 08:49:00 π.μ., Blogger duruti said...

λιθοι πλινθοι κεραμοι ατακτως εριμενα με τελικο στοχο οχι την αναδειξη της συζητησης με το δημιουργο Γαβρα αλλά κυριως να θιγει ο συνδιαλεγομενος....ητοι προϊον κομματικης τυφλοτητος ή προσωπικης απεχθειας του γραφοντος προς τον Χωμενιδη...αρα κενολογια αχρηστος

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home