Δεν το πολυσκέφτομαι. Αυτό είναι η αλήθεια. Ξέρω ότι δεν σε πείθω τώρα. Ξέρω ότι νομίζεις πως το λέω για να κρύψω τη ντροπή μου. Αλλά έτσι είναι. Δεν το πολυσκέφτομαι. Προτιμώ να σκέφτομαι τα δικά μου. Πάντοτε τα δικά μου σκεφτόμουν άλλωστε. Άνθρωποι σαν εμένα, που ζουν βασικά στις σκέψεις τους δηλαδή, δεν θα πάνε πουθενά στη ζωή τους, από την άλλη όμως όπου και να πάνε δεν θα τους κάνει και τόσο μεγάλη διαφορά. Όλοι εμείς που ζούμε βασικά στις σκέψεις μας είμαστε τοποθετημένοι ανάμεσα σε εκείνους που ζουν βασικά στον κόσμο (που ο κόσμος είναι ο φυσικός τους χώρος και οι σκέψεις απλώς σκέψεις κι όχι όλος τους ο κόσμος) και σε εκείνους που ζουν βασικά στο μυαλό τους (που ζουν τόσο βαθιά στο μυαλό τους που χάνουν την αίσθηση και του κόσμου και των σκέψεων). Για τους τελευταίους υπάρχουν τα άσυλα ή τα φάρμακα. Για μας το μόνο που υπάρχει είναι μια διαρκής αμηχανία, ένα διαρκές αίσθημα πως ανήκουμε και δεν ανήκουμε εδώ, πως οτιδήποτε διαταράσσει τις σκέψεις μας είναι ένας καταρχάς μπελάς. Οπότε, αυτό: σε πολύ μεγάλο βαθμό εξακολουθώ να σκέφτομαι όσα θα σκεφτόμουν κι αλλού. Ακόμα και στα αυτοκίνητα μηχανικά περιφέρομαι. Κοιτάω τους οδηγούς χωρίς
στα αλήθεια να τους κοιτάω. Όπως ακριβώς κι αυτοί δηλαδή. Ταιριάζουμε σε αυτό, απλά το κάνουμε από διαφορετική οπτική ο καθένας. Αν και σίγουρα κάποιοι μεταξύ τους θα ζουν στις σκέψεις τους. Οπότε νομίζω πως αυτοί είναι πιο κοντά σε μένα από ό,τι στους άλλους οδηγούς. Το τι είσαι δεν καθορίζεται από το αν οδηγείς ένα αυτοκίνητο. Κι εγώ οδηγούσα κάποτε. Το τι είσαι δεν καθορίζεται από το αν πουλάς χαρτομάντηλα στα φανάρια. Κι εσύ μπορεί να πουλήσεις κάποτε. Ναι, προφανώς υπάρχουν οι πρακτικές δυσκολίες. Τα κρύα, οι ζέστες, οι βροχές. Η κούραση από την ορθοστασία. Αλλά όλα τα συνηθίζεις. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να συνηθίσει κανείς. Όλα παύουν μετά από λίγο καιρό να σου κάνουν εντύπωση, όλα μετά από λίγο καιρό σου φαίνονται φυσικά. Φοράς την κάθε νέα σου κατάσταση σαν να 'ταν ρούχο παλιό. Στρατό δεν έχεις πάει; Ε, μετά από λίγες μέρες, δεν ήταν σαν όλες σου οι μέρες πάντα έτσι να ήταν; Κάτι αντίστοιχο. Στο πιο ντροπιαστικό, δεν αντιλέγω. Αλλά ας τα είχα φροντίσει καλύτερα. Όχι πως φανταζόμουν ποτέ ότι θα βρεθώ σε αυτή τη θέση. Αλλά όταν ζεις μια ζωή στο τσακ, έρχεται η στιγμή που το τσακ δεν φτάνει. Και καμιά φορά έρχεται και πολύ αργά. Η κρίση; Ναι, φυσικά. Αλλά μπορώ και τώρα να είμαι κάπου αλλού, να τρώω κάπου αλλού, να μην το έχω ανάγκη αυτό. Αλλά πες με ιδιότροπο, πες με ξεροκέφαλο, πες απλώς ότι δεν θέλω να μπω στη διαδικασία να τα ψάχνω όλα αυτά. Και σάμπως τι νομίζεις πως βγάζω; Εντάξει, είμαι παππούς, μοιάζω Έλληνας, πολλοί που δεν θα έδιναν δίνουν κάτι. Αλλά και πάλι. Θέλω να πω πως τελικά είμαι εδώ, όχι γιατί δεν έχω απολύτως καμία άλλη επιλογή, ούτε επειδή αξίζει τον κόπο και τη ντροπή. Απλά η επιλογή που με έφερε σε αυτό το φανάρι είναι η τελευταία μιας μακροχρόνιας -πολύ μακροχρόνιας όπως διαπιστώνεις βλέποντάς με- σειράς επιλογών. Αλυσσίδα. Κρίκος κρίκος ως εδώ. Και μη νομίζεις. Τα περισσότερα από όσα έκανα στη ζωή μου δεν άξιζαν τον κόπο. Πάντα ο κόπος μου αμειβόταν λιγότερο από το κανονικό. Και ποτέ δεν ένιωθα ντροπή για αυτό. Αυτή είναι η κύρια ντροπή που πρέπει να νιώθει κανείς. Η ντροπή της υπο-αμοιβής, η ντροπή του να σε εκμεταλλεύονται. Αντίθετα, εγώ ντρεπόμουν να ζητάω, με αποθάρρυνε η όλη ιδέα της διεκδίκησης. Δεν άξιζε τον κόπο να βγαίνω από τις σκέψεις μου. Επέστρεφα σε αυτές. Κι ακόμη και τώρα δεν ξέρω αν το μετανιώνω. Τουλάχιστον σκέφτηκα. Και σκέφτομαι ακόμα. Πόσα πράσινα έχουν ανάψει όση ώρα στα λέω αυτά; Πόσα αυτοκίνητα έχουν παραμείνει με το παράθυρο κλειστό; Με πόσους οδηγούς ανταλλάξαμε βλέμματα τυφλά; Ποιός είσαι εσύ που τα λέω όλα αυτά; Υπάρχεις; Θα πάρεις ένα πακέτο;
12 Comments:
Δεν ξέρω ρε φίλε αν το πολυσκέφτεσαι ή όχι, αλλά το γεγονός και μόνο ότι αφιερώσες χρόνο στο να κάθεσαι να περιγράφεις όλη αυτήν την έπακρη συναισθηματική αναπηρία, αν μη τι άλλο, δείχνει ότι το πολυσκέφτεσαι και με το παραπάνω μάλιστα.
Φιλικά
Αντώνης
Το ζητούμενο όμως είναι τι κάνουμε απο σήμερα και πέρα.
Όχι απο χθές, πέρυσι και παραπροχθές.
Ειδάλλως καταλήγουμε στο τελματικό είμαστε ότι σκεφτόμαστε και πάει έφυγε η ζωούλα μέσα απο τα χερια μας.
Άννα
:)
Wow!
Mόλις περιέγραψες #μεπιογλαφυρότρόποπεθαίνεις#
τον ορισμό του ανδρείκελου.
Σου τυχαίνουν και κάποια 'βλέμματα τυφλα' όμως κάποια στιγμή στην απρόσμενη ζωή, που έχουν τέτοια ισχύ με διάρκεια αιωνιότητας, φίλτατε.
Υπάρχει μια τάση να επιμένεις στις αδυναμίες και τα τρωτά σου σημεία. Αλλά αυτή η στάση δεν είναι ούτε παραγωγική ούτε θεραπευτική.
Είναι καιρός για επανέναρξη για όλους μας.
Άν δεν αποκτήσουμε εγγύτητα στις προσωπικές στις συντροφικές και σε όλων των ειδών των σχέσεών μας ώστε να τις κάνουμε πιο ουσιαστικές κ να αισθανθουμε κι εμείς πιο καλά, δεν πρόκειται να παραδώσουμε έναν αλύτερο κόσμο στα παιδιά μας.
απορία ενός ζαλισμένου Αθηναίου:
τι σημαίνει ζεις μία ζωή στο τσακ;
Γιατί δεν του δώσατε έναν τίτλο;
Aν το αποφασίσετε βάλτε του
'Η επιτομή της μαλακείας'
Εγώ αυτό που κατάλαβα είναι ότι ο Ολντ, εκεί που οδηγούσε, είδε έναν "παππού" να πουλάει χαρτομάντηλα σε κάποιο φανάρι. Και όντας γέρος ο ένας και Ολντ ο άλλος, προσπάθησε ο δεύτερος να μπεί στο μυαλό του πρώτου -- όχι ίσως κυριολεκτικά, ίσως δηλαδή άρχισε να φαντάζεται τι θα σκεπτόταν ο ίδιος αν είχε φτάσει εκεί που ήταν ο άλλος.
Λάθος έκανα;
Ο πραγματικός παππούς βέβαια μάλλον σκεφτόταν τελείως διαφορετικά πράγματα, αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Αυτός που μιλάει είναι αυτός που δημιουργεί ο Ολντ.
Πέρα απ’ ότι λέει το κείμενο ή μάλλον απ’ ότι εγώ καταλαβαίνω,
μου θύμισε έντονα τον αξιοπρεπέστατο ασπρομάλλη ηλικιωμένο
κύριο στο φανάρι του Χίλτον.
Μια χώρα που ( στο σύνολο της, και εδώ δεν μετράει το 10 -20% που είναι έτσι κι αλλιώς οικτρη μειοψηφία ) δεν σπατάλαει ούτε λεπτό ύπνου για τα γυναικόπαιδα που πνίγονται στα νησιά της, για τους ικετες που ανυπερασπιστοι σφάζονται στους δρόμους της ..
Μια τέτοια χώρα δεν δικαιούται να κλαψουριζει και να ζητά την λυπηση γιατί η οικονομικη της ευημερια μειώθηκε , παραμένοντας όμως με ενα ΑΕΠ και εισοδημα διπλο απο αυτο των γειτόνων της.
Οπως έστρωσε ο καθένας θα κοιμηθεί - ίσως τελικά μια μαζική καταστροφή και μετανάστευση να είναι ο μόνος τρόπος για να ξαναβρουν οι ελληνεσ την στοιχειωδη ανθρωπια τους. Ελπίζω μονο τότε να μην τους φέρθουν όπως αυτοι φερθηκαν στους πακιστανιυσ πρόσφυγες ( αν και θα το αξίζουν ) Μια χώρα που ( στο σύνολο της, και εδώ δεν μετράει το 10 -20% που είναι έτσι κι αλλιώς οικτρη μειοψηφία ) δεν σπατάλαει ούτε λεπτό ύπνου για τα γυναικόπαιδα που πνίγονται στα νησιά της, για τους ικετες που ανυπερασπιστοι σφάζονται στους δρόμους της ..
Μια τέτοια χώρα δεν δικαιούται να κλαψουριζει και να ζητά την λυπηση γιατί η οικονομικη της ευημερια μειώθηκε , παραμένοντας όμως με ενα ΑΕΠ και εισοδημα διπλο απο αυτο των γειτόνων της.
Οπως έστρωσε ο καθένας θα κοιμηθεί - ίσως τελικά μια μαζική καταστροφή και μετανάστευση να είναι ο μόνος τρόπος για να ξαναβρουν οι ελληνεσ την στοιχειωδη ανθρωπια τους. Ελπίζω μονο τότε να μην τους φέρθουν όπως αυτοι φερθηκαν στους πακιστανιυσ πρόσφυγες ( αν και θα το αξίζουν )
Χριστος
Είναι και κάμποσο συγκινητικό οι εσαεί δημοσιογράφοι να τα παραβγαίνουν με τους βολεμένους και σκουπιδομπλόγκερς. Μας αρέσει εμάς, είμαστε πλήρεις από ανώφλι συχνοτήτων. Ποιος-τους έκαμε το καλύτερο, "άδηλον παντί...", φοβούμαι.
"Πάντα ο κόπος μου αμειβόταν λιγότερο από το κανονικό. Και ποτέ δεν ένιωθα ντροπή για αυτό. Αυτή είναι η κύρια ντροπή που πρέπει να νιώθει κανείς. Η ντροπή της υπο-αμοιβής, η ντροπή του να σε εκμεταλλεύονται. Αντίθετα, εγώ ντρεπόμουν να ζητάω, με αποθάρρυνε η όλη ιδέα της διεκδίκησης."
Οι άκαρδοι φίλοι μας oldboy αντί γι' αυτό θα έλεγαν: "γιατί δεν έκανες οικονομίες;", "γιατί τα έτρωγες όλα μέχρι δεκάρας;", "γιατί πήρες στεγαστικό δάνειο;" κ.ά.
Ξεχνούν βέβαια να μας πουν πως ακριβώς γιατί κάποιοι τα τρων μέχρι δεκάρας και παίρνουν δάνεια λειτουργεί ο καπιταλισμός.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home