Τετάρτη, Οκτωβρίου 17, 2012

Τα νόμιμα

Έβλεπα πριν λίγο τον Δένδια στον Παπαχελά κι επειδή πριν λίγες μέρες τον ανέφερα ονομαστικά σε ένα ποστ που είχε τίτλο «Ας διαλέξει ο καθένας πλευρά», αισθάνομαι την ανάγκη να απολογηθώ για το ότι αρνούμουν το προφανές: πως έχει διαλέξει μια χαρά πλευρά. Να πω πάντως πως δεν με σοκάρει η πλευρά που έχει διαλέξει, θα είναι ψέμματα. Να πω επίσης ότι τελικά με σοκάρει δια της επιλογής του περισσότερο από τον κάθε Παναγιώταρο (του οποίου η επιλογή είναι δεδομένη), δεν θα είναι ψέμματα. Έχω υπάρξει πολιτικά βαθύτατα αφελής, είτε πιστεύοντας πολιτειακούς μύθους που όταν ζορίζει το πράγμα αποδεικνύονται πολύ ευάλωτοι, είτε πιστεύοντας ότι ένας κύριος με γραβάτα και καλούς τρόπους, ένας κύριος που έχει εκλεγεί με ένα κόμμα του «συνταγματικού τόξου» δεν θα ανεχόταν να προϊσταται ενός θεσμού που βαρύνεται με κατηγορίες για βασανιστήρια, χωρίς να σκίσει τα ιμάτιά του (έστω για τα μάτια του κόσμου, έστω για τα προσχήματα) πως υπό την ηγεσία του δεν θα επιτρέψει ποτέ να συμβεί κάτι τέτοιο.
Οι βασανισμοί δεν είναι πια ταμπού - επιτέλους ένα ακόμη μεταπολιτευτικό ταμπού που σπάει. Το δημοσίευμα του Γκάρντιαν είναι άθλιο και υποβολιμιαίο από τον ΣΥΡΙΖΑ, αν οι κατηγορίες αποδειχθούν ψευδείς θα ενάγει τον Γκάρντιαν, και στην ερώτηση του Παπαχελά «Κι αν αποδειχθούν αληθείς;» η απάντηση είναι «Θα επιβληθούν τα νόμιμα». Τέτοια απερίφραστη καταδίκη, τέτοιο πολιτικό περιβάλλον δημιουργεί για τους επίδοξους αυριανούς ένστολους βασανιστές. Κι όσο για τη φωτογραφία με την κοπέλα που κρατάει για ασπίδα στον πετροπόλεμο ο ματατζής, περιμένει να του απαντήσουν οι υπηρεσίες, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν βρει κάτι μεμπτό, και πάντως ο ίδιος δεν είναι αρμόδιος να κρίνει μια φωτογραφία.
ΥΓ Εσχάτως βλέπω να αναδύεται μια αντίληψη για το ποιός δικαιούται δια να ομιλεί, ποιός δικαιούται να πουλάει επανάσταση και ευαισθησία και αντιφασισμό, ποιά είναι η διαδρομή του καθενός, ποιά γενικά η προσωπική του πορεία. Ας διευκρινίσω λοιπόν ότι προσωπικά πράγματι δεν δικαιούμαι δια να ομιλώ, ότι προσωπικά είμαι μη επαναστάτης, αναίσθητος και ίσως ίσως και υποτελής στο φασισμό, πως η διαδρομή μου και η πορεία μου δεν είναι γεμάτη κανενός είδους αγωνιστικά ένσημα.
Παραταύτα -δικαιούμαι δεν δικαιούμαι, κι ό,τι κι αν είμαι σαν άνθρωπος- εμένα ο δημοκράτης και νεοδημοκράτης βουλευτής και υπουργός Νίκος Δένδιας, κάτι γκρέμισε μέσα μου ολοσχερώς.  

7 Comments:

At 10/18/2012 12:02:00 π.μ., Blogger L'Enfant de la Haute Mer said...

Καλησπέρα!

είδα κι εγώ το μεγαλύτερο μέρος, κυνικός κι εγώ δεν είμαι "chief inspector".. κι απέναντι ο Τσουκαλάς, μάλλον χλιαρός

 
At 10/18/2012 08:13:00 π.μ., Anonymous Ζωή said...

Απορώ για την έκπληξη Old boy. Τί είναι αυτό, ποιός τομέας της σύγχρονης πολιτικής πραγματικότητας πλην μιας επίφασης, ενός περιτυλίγματος και μιάς επιγραφής από νέον που γράφει "δημοκρατία", τί λοιπόν είναι αυτό που σε ωθεί να διαχωρίζεις την σημερινή κατάσταση από εκείνη της χούντας των συνταγματαρχών. Προσωπικά θα προτιμούσα μία επίσημη χούντα από αυτήν την κεκαλυμμένη. Γιατί θα υπήρχε συνειδητότητα στον πολίτη ο οποίος θα δρούσε, θα είχε οργάνωση, στόχο και κοινό όραμα λευτεριάς και δημοκρατίας. Τώρα; Τί; Εν υπνώσει ο λαός διάγει για πρώτη φορά αυτό το πολίτευμα της κοινοβουλευτικής δικτατορίας, μπερδεμένος και συγχισμένος, αδρανής και σοκαρισμένος. Η μόνη ελευθερία που μας άφησαν είναι αυτή της δυνατότητας του ομιλείν -μέσω internet- κι αυτό όχι γιατί τους ξέφυγε αλλά γιατί ακόμα και την έκφραση την γύρισαν σε όπλο δικό τους έτσι ώστε να εκτονώνεται η οργή ή απλά να μετουσιώνεται σε θλίψη. Άλλωστε η θλίψη καταπιεσμένη οργή δεν είναι;

 
At 10/18/2012 11:42:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ο Δένδιας έλεγε τα αυτονόητα -αυτά, δηλαδή, που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα σε μια χώρα με εδραιωμένους δημοκρατικούς θεσμούς.

Ο Τσουκαλάς δεν ήταν χλιαρός, αόριστος και "ό,τι να 'ναι" ήταν. Τίποτε συγκεκριμένο δεν είχε να αντιπροτείνει. Κι αυτά που έλεγε δεν ήταν σε θέση να τα τεκμηριώσει. Κλασική συριζαϊκή μπουρδολογία, ευγενική εν προκειμένω, διότι η όλη παρουσία του Δένδια δεν άφηνε περιθώρια για δημαγωγία και σκυλοκαυγά.

 
At 10/18/2012 01:03:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Έχω υπάρξει πολιτικά βαθύτατα αφελής, είτε πιστεύοντας πολιτειακούς μύθους που όταν ζορίζει το πράγμα αποδεικνύονται πολύ ευάλωτοι, είτε πιστεύοντας ότι ένας κύριος με γραβάτα και καλούς τρόπους....."

σημαντικη αυτη η φραση σου ολντ μπου αφου δινει κουραγιο σε ολους εκεινους που ζουσαμε σε διανοητικη φουσκα τοσα χρονια (και σιγα σιγα αναπροσδιοριζουμε καποια πραματα) πως δεν ειμαστε λιγοι.

 
At 10/18/2012 04:14:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Από την Παρασκευή που ανέβασες το ποστ “Ας διαλέξει ο καθένας πλευρά”, ο τίτλος του, πολύ με προβλημάτισε. Σκέφτομαι, τώρα που έφθασε ο κόμπος στο χτένι, ποιες είναι αυτές οι πράξεις , οι ενέργειες, που θα προσφέρουν σε μένα, σε όλους μας, το δικαίωμα να αποκτήσουμε ένα ένσημο αγωνιστικότητας κατά ή υπέρ των μνημονίων. Στη φίλη μου τη δασκάλα για παράδειγμα που στην προηγούμενη απεργία συμμετείχε, αλλά σήμερα δεν απεργεί γιατί τα ευρώ είναι λίγα και τα έξοδα πολλά, τι ένσημα πρέπει να δώσω; Ένα ένσημο κατά και ένα ένσημο υπέρ, τζίφος δηλαδή η υπόθεση; Αλλά και σε μένα που θέλω- για την ώρα το σκέφτομαι- να υπογράψω την ιστοσελίδα που ανέβηκε από τη Δευτέρα στο gather και παραμένει ακόμα στα new, για συλλογή υπογραφών κατά των μνημονίων, τι ένσημο πρέπει να δώσω; Μπορώ να αποκτήσω ένσημο κατά του μνημονίου μόνο επειδή θέλω να υπογράψω ή πρέπει να υπογράψω κιόλας. Άσε που πρέπει να βιαστώ γιατί αύριο η ιστοσελίδα θα έχει περάσει στην ιστορία του gather. Τι να πω και τι να κάνω ειλικρινά δεν ξέρω. Το μόνο που μπορώ να καταλάβω είναι πως πράγματι, έχεις δίκιο, ήρθε η ώρα να διαλέξει ο καθένας μόνος του πλευρά και αν εγώ τελικά δεν υπογράψω σ’ αυτήν την ιστοσελίδα περιμένοντας να ανέβει στα popular, εγώ και μόνο εγώ θα έχω την εύθηνη για την πλευρά που θα έχω διαλέξει. Για τον Δένδια τώρα τι να σου πω, ποτέ δεν ήμουν με την πλευρά του.

 
At 10/18/2012 05:02:00 μ.μ., Anonymous Δημήτρης said...

Παρά πολύ σωστά!

 
At 11/04/2012 12:22:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η πρωτη σκεψη μου ηταν οτι εισαι αφελης που περιμενες κατι καλυτερο απο το Δενδια που τον βλεπω κ ανατριχιαζω γιατι μ θυμιζει το δικαστη ντρεντ.Αλλα σημερα διαβασα ενα αρθρο αδιαφορο μεν αλλα ολοκληρο και στο τελος ειδα υπογραφη αδωνις γεωργιαδης κ καταλαβα οτι ειμαι πολυ αφελης...

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home