Τα Σάββατα
Όλοι μαζί.
Ένα από τα επιχειρήματα που κάπως με είχαν γειώσει στην αρχή της κρίσης, είναι το ότι με απόλυτα νούμερα η πολιτική και οικονομική διαφθορά, τα πάσης λογής σκάνδαλα κλπ, δεν μπορούν παρά να προσφέρουν ένα πολύ μικρό τμήμα της εξήγησης, ότι δηλαδή με απόλυτα νούμερα χρεοκοπήσαμε επειδή τρώγαν οι πολλοί κι όχι επειδή έφαγαν οι λίγοι. Και μπορεί το «τρώγαν» των πολλών να ήταν σχεδόν εκτός εισαγωγικών (άντε δηλαδή να δεχθούμε ότι έτρωγαν με σχετικά λίγο άγχος για το αν θα έχουν να φάνε και τους επόμενους μήνες) και το «έφαγαν» των λίγων να ήταν καθαρά εντός εισαγωγικών, ωστόσο, ναι, τελικά η χώρα δεν χρεοκόπησε εξαιτίας των λίγων, αλλά εξαιτίας των πολλών που είχαν το θράσος να μην ψωμολυσσάνε τις τελευταίες δεκαετίες. Τώρα αν οι λίγοι που εκπροσωπούν ας πούμε το 0,25 % του πληθυσμού έφαγαν και έβγαλαν ποσά σε ξένες τράπεζες που αντιστοιχούν στο 30 και στο 40% του ΑΕΠ, δεν σημαίνει πως οφείλουν να χρεωθούν αντίστοιχο τμήμα των «απαραίτητων θυσιών», ούτε αντανακλά κάτι στον τρόπο που δομήθηκε και λειτούργησε στα χρόνια των παχιών αγελάδων το τελευταίο σοβιετικό κράτος της Ευρώπης.
Δεν ξέρω αν ο στιχουργός έκλεψε ή δανείστηκε ή όπως θες το λες απευθείας από το ποίημα, ή αν έκλεψε ή δανείστηκε ή όπως θες το λες βλέποντας κι αυτός μια μέρα τον τοίχο, εγώ πάντως θα προτιμήσω την εκδοχή της εξής διαδρομής: Ποίημα - Τοίχος - Μπλογκ - Περαιτέρω διάδοση δια του διαδικτύου - Στίχος Ρέμου - Ρέμος - Στα χείλια σου.
Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι,
αλλά το παστίτσιο του πέφτει κάπως βαρύ. Tα αρχαία χρόνια είχα γράψει για μια Ευτέρπη. Τα αρχαία χρόνια αμφιταλαντευόμουν περισσότερο από ό,τι εσχάτως για μια σειρά ζητήματα, στα οποία συχνά προτιμώ πλέον να παίρνω μια ιδεολογική πεπατημένη. Ωστόσο ανάμεσα στην Ευτέρπη που σκανδαλίζεται από κάποιον που σε έναν πίνακα πετάει σπέρματα σε έναν σταυρό και στην Ευτέρπη που σκανδαλίζεται επειδή κάποιος μετατρέπει σατιρικά το «Παϊσιος» σε «Παστίτσιος» υπάρχει μια απόσταση. Όπως απόσταση υπάρχει ανάμεσα στον τύπο από τον ΛΑΟΣ που πάει στην έκθεση Outlook και δημιουργεί θέμα (λες και η οποιαδήποτε Ευτέρπη θα μάθαινε ποτέ αλλιώς για τον πίνακα, λες και θα ερχόταν ποτέ μπροστά στα μάτια της ο πίνακας αν δεν είχε μεσολαβήσει η παρέμβασή του) και στον χρυσαυγίτη βουλευτή που θα δημιουργήσει το θέμα, φέρνοντας τον Παστίτσιο στα μάτια της κάθε Ευτέρπης και οδηγώντας στη σύλληψη (!!!) του δημιουργού του Παστίτσιου. Πρόκειται τελικά για την απόσταση ανάμεσα στις δύο εποχές: το ΛΑΟΣ μπορεί να προλείανε κάπως το έδαφος για την ΧΑ, αλλά παρέμεινε τελικά μια τηλεοπτική, γραφική και ήπια εκδοχή της ακροδεξιάς (με τους εκπροσώπους της που δεν πρόλαβαν να μετακομίσουν στο μεγάλο μαγαζί, να επιστρέφουν στην τηλεοπτική γραφικότητα, όπως ο Κυριάκος Βελόπουλος που κάνει πλέον τηλεπωλήσεις σε καλτ κανάλια), σε αντίθεση με την ΧΑ, η γραφικότητα της οποίας δεν αναιρεί σε τίποτα την επικινδυνότητά της. Η μεγαλύτερη, τέλος, όλων των αποστάσεων είναι αυτή ανάμεσα στον Παστίτσιο ή τελικά και στον πίνακα, και στο βίντεο για τον Μωάμεθ που δεν φτιάχτηκε για κανέναν άλλο λόγο παρά για να προκαλέσει τις αντιδράσεις που προκάλεσε, είτε τα κίνητρα δημιουργίας του ήταν αυτά του θρησκευτικού φανατισμού είτε άλλα πιο συνωμοσιολογικά. Ακόμα κι εκεί, το βίντεο παρέμεινε για ένα μικρό διάστημα στην αφάνεια, μέχρι να ανασυρθεί, να προβληθεί με υποτίτλους και να εξηγηθεί ότι εδώ μας προσβάλαν τον Προφήτη. Ίσως τελικά ένα χαρακτηριστικό κάθε «θρησκευτικής πρόκλησης» είναι πως κανονικά δεν θα έρθει απευθείας σε επαφή με τον πιστό που θα προσβληθεί, παρά μόνο αν διαμεσολαβήσουν εκείνοι που θα πάρουν το επίμαχο δημιούργημα και θα καταστήσουν γνωστό το εντός ή εκτός εισαγωγικών προσβλητικό του περιεχόμενο.
Τραγούδα μας, Αντώνη.
Κι αφού πιάσαμε τα παλιά ποστ, αυτό εδώ, όπως διαπίστωνα από τον μετρητή, είχε μια περίεργη και ανυποχώρητη αντοχή. Σχεδόν κάθε μέρα είκοσι μήνες τώρα, όλο και κάποιος θα έμπαινε, ψάχνοντας το λήμμα «Γίνεται να μην μ' αγαπάς Σάββατο» ή κάποιο παρόμοιο. Κατά πάσα πιθανότητα, οι λέξεις στον τοίχο προέρχονται από ένα ποίημα της Στέλλας Βλαχογιάννη από τη συλλογή της «Η θλίψη του σώματος».Ο Αντώνης Ρέμος τραγουδά λοιπόν στο νέο του χιτ: «Τις άλλες μέρες το καταλαβαίνω, μα δεν μπορεί να μη με αγαπάς τα Σάββατα. Πες μου πως γίνεται να μη με αγαπάς τα Σάββατα;».Δεν ξέρω αν ο στιχουργός έκλεψε ή δανείστηκε ή όπως θες το λες απευθείας από το ποίημα, ή αν έκλεψε ή δανείστηκε ή όπως θες το λες βλέποντας κι αυτός μια μέρα τον τοίχο, εγώ πάντως θα προτιμήσω την εκδοχή της εξής διαδρομής: Ποίημα - Τοίχος - Μπλογκ - Περαιτέρω διάδοση δια του διαδικτύου - Στίχος Ρέμου - Ρέμος - Στα χείλια σου.
---
Αυτά για απόψε, φίλες και φίλοι. Αύριο μαζί με αστυνομική βία, δακρυγόνα, καταβρέξεις, καψίματα σινεμάδων κλπ. Μια απεργία διαρκείας θα ενοχλούσε το σύστημα, αυτό που θα γίνει αύριο και σε κάθε τέτοιου είδους μονοήμερη γενική απεργία, θα το εξυπηρετήσει τα μάλα. Όλοι εκεί λοιπόν.
35 Comments:
"...τελικά η χώρα δεν χρεοκόπησε εξαιτίας των λίγων, αλλά εξαιτίας των πολλών που είχαν το θράσος να μην ψωμολυσσάνε τις τελευταίες δεκαετίες."
Αν το μόνο ατόπημα των πολλών είναι αυτό, αν η μόνη παθογένεια της ελληνικής οικονομίας οφείλεται στο 0,25%, δεν θα πρέπει να αναμένουμε ότι εφόσων βγει ο Τσίπρας, και αφού δεχόμαστε ότι θα έχει όλη τη δυνατότητα και τη διάθεση να καταπολεμήσει τη διαφθορά των ελίτ και να κυνηγήσει τα κλεμμένα τους (και τα μη κλεμμένα, τι σοσιαλιστής είναι), να αποκαταστήσει σχετικά σύντομα στο 100% τα εισοδήματα του υπόλοιπου 99,75%; Αυτό μάλιστα, θα ήταν μια πολύ σπουδαία δέσμευση, πολύ χρήσιμη για τους όλους μας, και σύμφωνα με όσα λέει η ανάρτηση, πολύ λογική.
Η ΧΑ είναι επιπλέον και η ακραία μορφή του πελατειακού συστήματος, διορίστε μας, χαρίστε μας χρέη, αφήστε μας να έχουμε παραοικονομία, να μην πληρώνουμε φόρους και να είμαστε σοσιαλιστές με δάνεια, αλλιώς είστε ΕΜΕΤΙΚΟΙ ΓΡΑΙΚΥΛΟΙ ΕΘΕΛΟΔΟΥΛΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ και θα σας εκτελέσει στο Γουδί ο Κασιδιάρης τσολακογλουαίοι. Και αυτός ο λυκειάρχης της ΧΑ που στάθηκε μόνος του σαν κούτσουρο απέναντι στον Γέροντα Παστίτσιο και τον απέκρουσε.
Βασικά ο ελληνικός λαός είναι τόσο εκτός τόπου και χρόνου και τόσο ότι δηλώσεις είσαι, που αν βγει κόμμα με προγραμματικές δηλώσεις, αποκεφαλισμός των 300, όχι στα μνημόνια, έχουμε πετρέλαια, οι γερμανοί είναι το 5ο ράιχ, η μόνη λύση η ***έξοδος από την κρίση ακολουθώντας πιστά τις διδαχές του Γέροντα Παισίου***, θα βγει με 70% τουλάχιστον.
"Ωστόσο ανάμεσα στην Ευτέρπη που σκανδαλίζεται από κάποιον που σε έναν πίνακα πετάει σπέρματα σε έναν σταυρό και στην Ευτέρπη που σκανδαλίζεται επειδή κάποιος μετατρέπει σατιρικά το «Παϊσιος» σε «Παστίτσιος» υπάρχει μια απόσταση"
Προς όλους τους υπερασπιστές των δημοκρατικών ελευθεριών και της σάτυρας.
Αυτή η αποκρουστική εικόνα (που και ο κύριος blogger προβάλλει) και την οποία αποφεύγω να βλέπω, καθώς και οι άλλες εικόνες που παρουσιάζουν τη Παναγία σαν τέρας, δε σας φρενάρουν λίγο τη διάθεση να υπεραπιστείτε αυτόν τον 27χρονο στο όνομα μάλιστα της δημοκρατίας?
Ιερά και όσια δεν έχετε? Τα παιδιά σας, η οικογένειά σας φαντάζομαι είναι ιερά και δε θα θέλατε να σας τα προσβάλλουν. Σε κάποιους ιερή είναι και η εικόνα της Παναγίας καθώς και το ιερατικό σχήμα. Η παραποίηση της εικόνας τους και μάλιστα με τόσο χυδαίο τρόπο, συνιστά προσβολή. Γιατί δε το σέβεστε?
Από το κύριο Τατσόπουλο π.χ. άκουσα διάφορες θεωρίες, γελείους συμψηφισμούς με τη Χ.Α. και όμως μια λέξη γιαυτή τη χυδαιότητα, για την έλλειψη σεβασμού δεν άκουσα.Είναι συμβατή φαίνεται με την αισθητική του.
Δήθεν κόπτεστε για τους πιστούς που πιστεύουν σε ψευτοπροφητείες και ψευτοθαύματα, αλλά στη πραγματικότητα θέλετε με αυταρέσκεια να δηλώσετε τη δήθεν διαφορετικότητα και πνευματική σας ανωτερότητα.
Σε ότι αφορά τη δικαιοσύνη ενήργησε κατόπιν χιλιάδων καταγγελιών και όχι μόνο λόγω της ερώτησης του βουλευτή της Χ.Α. (δεν ήταν το κόμμα της Χ.Α. που δημιούργησε το θέμα). Ο ΣΥΡΙΖΑ κατά πρώτο λόγο αλλά και η ΔΗΜΑΡ και το ΠΑΣΟΚ (πιο light),όπως αναμέονταν χωρίς φυσικά κανένα σεβασμό στους θεσμούς ως συνήθως μιλούν με αντιπαραβολές, υποβαθμίζουν τη κίνηση ως αποτέλεσμα πιέσεων από τη Χ.Α. επειδή η διακιοσύνη έπραξε κόντρα στα ιδεολογικά τους στερεότυπα.
"οδηγώντας στη σύλληψη (!!!) του δημιουργού του Παστίτσιου"
γιατί τα τρία θαυμαστικά old-boy? γιατί η έκπληξη; σου φαίνεται παράξενο που ποινικοποιείται ο λόγος; σου φαίνεται απίθανο; θυμάσαι που έγραφες κάποτε "Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι ότι διώκονται μόνον συγκεκριμένες ποινικά κολάσιμες πράξεις ή διατηρούμε καμία αμφιβολία για το αν έχουμε φτάσει στο σημείο να διώκονται (στο πλαίσιο του ο σκοπός αγιάζει τα μέσα ή του ας βγει άκρη στο ακροατήριο για τον βαθμό ανάμιξης του καθενός) φρονήματα, ιδεολογικές συμπάθειες, φιλίες;"
είδες που ήρθε λοιπόν ο καιρός το ποινικό δίκαιο να αγγίξει και τα θρησκευτικά φρονήματα; τα λάηκς και τα φρέντς;
ΑΦ, δεν είναι μόνο το θράσος να μην ψωμολυσσάνε το ατόπημα των πολλών. πολλά είναι τα ατοπήματα. πολλές οι αμαρτίες. τόσες πολλές που θα ήταν καλύτερα να βρούμε έναν άλλο λαό. έναν λαό που δε θα δημιουργεί παθογένειες στην ελληνική οικονομία. και αν γίνεται να τον βρούμε πριν την Ισπανία που ψάχνει επίσης, πριν την Ιταλία και σίγουρα πριν τη Γαλλία και τη Γερμανία που όταν αρχίσουν να ψάχνουν θα μονοπωλήσουν την αγορά λαών και θα μείνουμε για πάντα με αυτό τον παθογεννή που έχουμε.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Κι όποιος ευρωπαϊστής, φιλελεύθερος, κεντροέτσι ή κεντροαλλιώς, εξακολουθεί να τηρεί ίσες αποστάσεις, να εξισώνει, να παραλληλίζει και να συμψηφίζει τα δήθεν άκρα, είναι στα δικά μου μάτια εξίσου σιχαμένος με τον βουλευτή του ελληνικού κοινοβουλίου, Ηλία Παναγιώταρο.
http://www.unfollow.gr.com/index.php/blog/item/140-%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%B5-%CE%B2%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%B5-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1-|-%CF%84%CE%BF%CF%85-old-boy.html
Σιχαμένος είσαι εσύ και αριστερούλικες ιδεοληψίες σου. Μοίραζαν δικά τους τρόφιμα. Και τα έδιναν σε όποιον γούσταραν. Όταν μοιράσεις εσύ, με δικά σου λεφτά, να δώσεις στη Μαλάμω της Αννίτας Πάνια - γιατί αυτή ήταν η γριά.
Καταπίνεις αμάσητα τα σκατά, τα θηλυκά σκύβαλα της Αριστεράς, που παίρνουν 10.000 το μήνα η Μπιρμπίλη στο Παρίσι και 280.000 το χρόνο η Δαμανάκη Επίτροπος ΕΕ, αλλά σε πιάνει "σιχασιά" για τον Παναγιώταρο που βρίσκεται στο πεζοδρόμιο, δίνοντας τρόφιμα σε Έλληνες για να επιβιώσουν.
Kosta.Nik πιθανώς διάλεξα λάθος λέξη με το ατόπημα και να είχα βάλει κάτι σαν αστοχία. Δεν ρίχνω τα κρίματα σε κανένα λαό, αυτό που πιστεύω ότι έφτασε σε ένα επίπεδο διαβίωσης που κατά μέσο όρο δεν αντιστοιχούσε στην παραγωγικότητά του για εκατοντάδες λόγους, για τους οποίους μεγάλο μέρος της ευθύνης έχουν οι ελίτ. Αν αυτή η απλή σκέψη είναι τόσο εκτός πραγματικότητας και εξοργιστική, αν ο λαός είχε ως εισόδημα ότι πραγματικά του αντιστοιχούσε, και ότι πραγματικά χρειαζόταν έτσι ώστε να μην ψωμολυσσάει θα μπορούσες απλά να μου απαντούσες θετικά, ότι ναι μια πραγματικά τίμια και αποφασισμένη υποψήφια κυβέρνηση θα μπορούσε και άρα θα όφειλε να κάνει αυτή τη δέσμευση. Μια ερώτηση· είσαι από αυτούς που είχαν ηθικολογήσει περί λάιφσταιλ;
"" Τώρα αν οι λίγοι που εκπροσωπούν ας πούμε το 0,25 % του πληθυσμού έφαγαν και έβγαλαν ποσά σε ξένες τράπεζες που αντιστοιχούν στο 30 και στο 40% του ΑΕΠ,...""
Είναι τρόπος του λέγειν ή προκύπτει από κάπου;
Θα γειώσω όπως πάντα λίγο τη σχολιοσυζήτηση, εστιάζοντας στις φωτο.
- μου θυμίζει ταινίες "βλέπω το θάνατό σου" από την αντίστροφη μεριά. Προδιαγεγραμμένη πορεία "επιτυχίας". Η φοιτητική και ακόμα χειρότερο η μαθητική κομματική στράτευση (των άλλων) ήταν ένα μόνιμο εφηβικό καταπιεστικό και αξιοεμετικό σύνδρομο για μένα που δεν μπορούσα να αποφασίσω για απλά διλήμματα τύπου "κιθαρίστας ή ντράμερ", πόσο μάλλον για κοσμοθεωρίες και οικονομικά μοντέλα. Κάποτε, βέβαια, κάποιος Υπουργός θέλησε να βάλει την κομματική ενασχόληση στον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό, αλλά έπεσε πάνω του η συντεχνία του κλειστού επαγγέλματος κι έτσι μείναμε μόνο με τα πραγματικά λουλούδια.
- διαδίδεται ότι οι σοβαρότεροι αντιρρησίες σε μια ενδεχόμενη αγιοποίηση του γέροντα λόγω και του ότι "προέβλεψε" την κρίση τόσα χρόνια πριν, είναι τα Χερουβείμ, γιατί τότε θα πρέπει να παραχωρήσουν τη θέση τους στην ηγεσία του ΚΚΕ (πόσο μάλλον αν γίνει και κανά διψήφιο θαύμα).
- στην απέναντι γωνία, όμως, ήταν και πάλι περίπου το ίδιο γραμμένο, αλλά με την αντίθετη σημασία. ΕΝΤΑΞΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ; γιατί είχε μπουχτίσει από μικροαστική, μονογαμικη αγάπη και την Τρίτη είχε σεμινάριο, και κει κυκλοφορούσαν κάτι κουκλιά...
ΑΦ τα δυο στοιχεία που ανέφερες, "ο λαός ως εισόδημα αυτό που πραγματικά του αντιστοιχούσε" και "μια τίμια και αποφασισμένη κυβέρνηση" ανήκουν για μένα στη σφαίρα του ιδεατού σε όποιο κομμάτι του πολιτικού φάσματος και αν ανήκει κανείς. ο κάθε ένας με τη δικιά του ιδεολογία τα ονειρεύεται αλλά ποτέ και πουθενά δεν έχουν υπάρξει. επίσης δε μου αρέσει να ηθικολογώ.
Οπωσδήποτε, πολλοί εκμεταλλεύονται το όνομα του π. Παϊσίου για ίδιον όφελος, όπως το έχω επισημάνει, κι όπως ο ίδιος ο Γέροντας μάς το είχε πει (βλ.http://proskynitis.blogspot.gr/2012/06/blog-post_0.html). Πολλά βιβλία που κυκλοφορούν γράφουν άλλα απ' όσα έλεγε ο Γέροντας, είτε γιατί οι συγγραφείς τους δεν κατάλαβαν όσα τους είπε, είτε γιατί θέλουν να προβληθούν και να κερδίσουν χρήματα, είτε και για τα δύο.
Αλλά η ομάδα των διάφορων "Παστίτσιων", κλπ. στο FaceBook δεν σατίρισε τους υπερεθνικιστές, αυτούς που διαδίδουν ανύπαρκτες "προφητείες" του π. Παϊσίου, κλπ. Προσέβαλε τη μνήμη κάποιου που τον σέβονται εκατομμύρια άνθρωποι σ᾿ όλο τον κόσμο, καθύβρισε τον Χριστό και την Παναγία, και μάλιστα με μια καρακιτς αισθητική απύθμενης βλακείας και με μια ολοκληρωτικού τύπου μισαλλοδοξία.
Ο διαχειριστής της εν λόγω ομάδας δεν διώκεται για τις ιδέες του αλλά γιατί προσέβαλε τα θρησκευτικά αισθήματα της πλειονότητας των συμπολιτών του και βλασφήμησε κακόβουλα τον Θεό και την Ορθόδοξη Εκκλησία (βλ. άρθρα 198 και 199 του Π.Κ.).
Οι καταγγελίες δεν έγιναν μόνο από τη Χ.Α. αλλά κι από πολλούς πιστούς της Εκκλησίας.
Δεν διώκονται, λοιπόν, "φρονήματα, ιδεολογικές συμπάθειες, φιλίες", όπως γράφει κάποιος εδώ, αλλά ποινικά κολάσιμες πράξεις.
Όλη αυτή η παραφιλολογία για "προφασισμό", "εκφασισμό", κλπ. που ξεσηκώθηκε από τα ΜΜΕ κι από τα κόμματα της τάχαμου "Αριστεράς" θέλει να αγνοεί πως η δίωξη του 27χρονου είναι βάσει νόμου που απηχεί τις πεποιθήσεις της πλειονότητας των πολιτών, νόμου ο οποίος προστατεύει ό,τι θεωρεί ιερό και όσιο αυτή η πλειοψηφία.
Έτσι δεν λειτουργεί η δημοκρατία;
"επίσης δε μου αρέσει να ηθικολογώ."
Και έμενα καθόλου δεν μου αρέσει. Και είναι κάτι για το οποίο κατηγορείται δικαίως ή αδίκως μόνο "η δική μου πλευρά". Δεν διαφωνώ ότι τα περισσότερα ανάγονται στην ιδεολογία (με την αξιακή και την κοσμοθεωρητική έννοια, όχι τα έτοιμα ευαγγέλια), και εντέλει η σύνδεση το τι λέει ο καθένας και της πραγματικότητας είναι ο τελικός κριτής. Πάντως για τα στοιχεία που ανέφερες προσπάθησα να μπω στη λογική της άλλης πλευράς του πολιτικού φάσματος.
Theo , καμία αντίρρηση για τη χυδαιότητα και τη βλακεία που δέρνουν το "γέροντα παστίτσιο".
Όμως , η κακόβουλη βλασφημία και η καθύβριση θρησκευμάτων είναι εκδήλωση φρονήματος , έστω χυδαίου και βλακώδους. Η τυποποίηση αυτών των πράξεων στον ποινικό κώδικο δεν μετατρέπει το φρονηματικό άδικο σε αντικειμενικό. Εξάλλου ο ποινικός κώδικας βρίθει από απαρχαιωμένες διατάξεις που τυποποιούν ψευτοεγκλήματα και καμία θέση δεν έχουν σε μια πολιτεία που θέλει να λέγεται φιλελεύθερη.
Το κατά πόσο η δίωξη είναι βάσει νόμου είναι αντικείμενο συζήτησης και αμφιβολιών. Δεν είμαι νομομαθής και δεν εκφέρω γνώμη. Πιθανότατα να είναι νομότυπη.
Μπορώ όμως να έχω ξεκάθαρη άποψη για τις συνεχείς παρανομίες σε ιστοσελίδες (απειλές, κάλεσμα σε βία, παρακίνηση σε φυλετικό μίσος) για τις οποίες δεν κινήθηκε ποτέ καμμία διαδικασία. Η επιλεκτική αφύπνηση της δικαιοσύνης ανέκαθεν συνδεόταν με πολιτικές αποφάσεις - πράγμα που φρικάρει δισεκατομμύρια ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, ασχέτως θρησκευτικών πεποιθήσεων. Και έτσι ΔΕΝ λειτουργεί η δημοκρατία.
Άσχετο: οι δεξιοί, φιλελεύθεροι, κεντρώοι ή μη-Αριστεροί, τέλος πάντων, έχετε μελετήσει τόοοοσο πολύ την Αριστερά που γνωρίζετε επακριβώς ποιά είναι σωστή και ποιά τάχαμου; Δηλαδή υπάρχει σχετικά διδακτορικά ή όγκοι μελέτης που έχετε εκπονήσει;
Για κάποιο λόγο -πιθανόν για να μην αυτοχαρακτηριστεί κάποιος δεξιός; δεν είναι της μόδας πια;- διαβάζω σε εκατοντάδες σχόλια για τάχαμου Αριστερά, ψευτοαριστερά, Αριστερά του κώλου, και-καλά αριστερά.
Από πότε δεξιοί, πασόκοι, εθνικιστές, θρησκευάμενοι, νεοφιλελεύθεροι, ναζί έγιναν ειδήμονες στο ποιά είναι οι πραγματική αριστερά για την οποία οι αριστεροί δεν έχουν ιδέα; Από τότε που ο Καρατζαφέρης δήλωνε και λίγο κομμουνιστής ίσως;
Τόσοι άνθρωποι δεν έχουν τα αρχίδια να δηλώσουν ευθαρσώς πως είναι απολύτως αντίθετοι με τις αριστερές απόψεις (καλές ή κακές, δεν κρίνω) και πουλάνε την παραμύθα της υποτιθέμενης "ψεύτικης" αριστεράς που αυτοί και μόνο αναγνωρίζουν.
Επίσης: "πολλοί" (πόσοι; πόσο μετριέται;) πιστοί της Εκκλησίας δεν είναι η πλειοψηφία των συμπολιτών του 27χρονου. Ούτε κατ' ανάγκη μεγάλο ποσοστό των χριστιανών. Όσους χριστιανούς γνωρίζω χέστηκαν για τον Παστίτσιο. Σχεδόν όλοι χέστηκαν και για τον Παΐσιο -οι περισσότεροι δεν γνώριζαν την περίπτωση.
Μια άσχετη ερώτηση.....
Ό... άκρα δεξιά ΟΝΝΕΔίτης ποιός είναι;
rs
Ιστορικά, μόλις η πραγματική ανεργία ξεπεράσει το 30% έχουμε εξέγερση.
Του χρόνου η πραγματική ανεργία θα είναι 34%.
Άρα θα έχουμε 4% πραγματική εξέγερση. Του χρόνου.
…….
Πρόχειρο διαγώνισμα.
Άνω Διαφθορά – Κάτω Διαφθορά: 0,25 - 99,75.
-Πόση είναι η διαφθορά του διαιτητή;
…….
Πότε τα άγρια ραδίκια γίνονται ήμερα;
-Όταν μειώνεται το ΑΕΠ;
-Όταν η διαδήλωση γίνεται παρέλαση;
-ή όταν τα κοιτάς ανάποδα.
…….
Όποιο σπερματοζωάριο προσβάλλει ωάριο συλλαμβάνεται.
Τα υπόλοιπα είναι ελεύθερα. Για πάντα.
@aerosol:
Δεν ψηφίζω, αλλά νιώθω μάλλον αριστερός. Δεν μου αρέσει όμως μια "Αριστερά" που έχει αποκλειστικό στόχο τη νομή της εξουσίας, που στεγάζει συνδικαλιστές συνηθισμένους να κάθονται και να "τρώνε" δυο μισθούς, να έχουν μόνο οικονομικές διεκδικήσεις, μια συνέχεια του πάλαι ποτέ ΠΑΣΟΚ δηλαδή. Την Αριστερά τη βλέπω σαν δόσιμο και αδελφοσύνη.
Θα 'πρεπε να έχω γράψει διατριβή για να μπορώ να εκφράσω τη γνώμη μου;
Όταν αναφέρομαι στην πλειονότητα που ενοχλείται, δεν εννοώ ότι τους "κόφτει" για τον γέροντα Παΐσιο ή τον Παστίτσιο, αλλά για την προσβολή του Χριστού και της Παναγίας, ό,τι ιερότερου έχουν στον κόσμο. Αυτό έκανε ο 27χρονος. Νομίζω πως δεν τα έγραψα στα κινέζικα.
Μακάρι η δικαιοσύνη να είναι δραστήρια, να αφυπνίζεται για όλες τις παραβάσεις του νόμου. Αν όμως την κακίζουμε γιατί νομίζουμε πως κάποιες ενέργειες τις κάνει επιλεκτικά, τότε τη σπρώχνουμε σε περισσότερη αδράνεια. Η "δουλειά" πολλών πολιτικών είναι να την ωθούν σε καποιες επιλεκτικές ενέργειες. Ο δικός μας έλεγχος νομίζω πως οφείλει να επικεντρώνεται στην απαίτηση να συλλαμβάνονται όλοι οι παραβάτες του νόμου, όχι -επειδή συλλαμβάνονται μερικοί- να απαιτούμε να μη συλλαμβάνεται κανείς.
Theo, αντιλαμβάνεσαι ότι οι θέσεις σου στηρίζονται πάνω σε τελείως αίολα δεδομένα;
Συγκεκριμένα, ποια είναι αυτή η πλειονότητα που ενοχλείται; Έχεις στη διάθεσή σου κάποια έρευνα; Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι σχολιαστές εδώ είμαστε βαφτισμένοι ορθόδοξοι (το πόσο πιστεύει ο καθένας είναι δικό του θέμα). Αλλά δεν βλέπω εδώ κάποια ενόχληση για τον παστίτσιο. Το αντίθετο, όλοι φωνάζουν για τη δίωξή του.
Σε παρακαλώ, μην κάνεις έτσι γενικεύσεις για το σύνολο και αν μπορείς βρες μου ποιοι έχουν επώνυμα στηρίξει τη δίωξη του 27χονου. Γιατί εγώ μόνο κατά γνώμες βλέπω. Τα σχόλια πιστών/troll δεν μετράνε.
Έπειτα, πως ορίζεις ότι ο Χριστός και η Παναγία είναι το ιερότερο που έχουν ακόμα και οι θρησκευόμενοι. Που ξέρεις εσύ ότι για την πιστή, που πηγαίνει κάθε μέρα εκκλησία, ο γίος της, η κόρη της ή ο άντρας της δεν είναι ιερότερα πρόσωπα; Σημαίνει πως ούτε αυτούς μπορούμε να τους σατιρίσουμε επειδή ενοχλούνται;
Έπειτα, πως ορίζεις συγκεκριμένα τη βλασφημία; Ποιό είναι το όριο που θέτεις και λες αυτό είναι σάτιρα και αυτό όχι; Εσύ μπορεί να θεωρείς βλασφημία αυτά που έγραφε ο παστίτσιος, αλλά εγώ το θεωρώ σάτιρα (και μάλιστα κόντρα σε έναν πανίσχυρο οργανισμό. Και αν κάτι αξίζει της σάτιρας είναι ο ισχυρός. Στον αδύναμο είναι κοροϊδία).
Τέλος, εσύ έχεις τη δυνατότητα το βλάσφημο να το απαρνηθείς. Να κλείσει τη σελίδα στο ίντερνετ που σε προσβάλει. Επιλογή σου είναι. Δεν ήρθε κανένας παστίτσιος να τη βάλει στη μούρη σου. Αν όμως τον απαγορέψεις και τον διώξεις, επιβάλεις και σε μένα, που εκτιμούσα το χιούμορ του, να μην τον βλέπω. Και εδώ το δικό σου δικαίωμα μπαίνει στα χωράφια τα δικά μου.
Κλείνω με μια συμβουλή, αν και δεν γουστάρω να το παίζω δασκαλάκος. Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και του ίντερνετ μάθετε να αποφεύγετε ότι σας χαλάει. Τώρα ο παστίτσιος διώκεται γιατί είχε την ατυχία να κατοικεί εντός ελληνικών συνόρων. Αν έμενε στη Γερμανία ή στη Σουηδία οι φίλτατοι προσβεβλημένοι δεν θα είχαν καμία δυνατότητα να του κάνουν τίποτα. Το μόνο που θα μπορούσαν να κάνουν θα ήταν αυτό http://i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/120915104303-islam-protest-sat-02-horizontal-gallery.jpg
αυτό
http://cdn.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2012/09/14/after-web-video-outrage-why-muslims-are-so-angry/_jcr_content/body/inlineimage.img.503.jpg/1347673466487.cached.jpg
και αυτό
http://i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/120913052844-yemen-protesters-streets-story-top.jpg
Αγαπητέ michael, θα μας τρελάνεις!
Στον Θεό πιστεύει το 81% των Ελλήνων (http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=190646). Και μάλλον δεν θέλει να βλασφημείται ο Κύριος Ιησούς Χριστός, δε νομίζεις;
Δεν έχω λογαριασμό στο FaceBook για να ξέρω, αλλά πολλοί γνωστοί μου που έχουν, μαζί με χιλιάδες άλλους, υπέγραψαν για να αποσυρθεί αυτή η ομάδα, όπως και το έκανε η εταιρία που έχει το FaceBook, πριν από τη σύλληψη του 27χρονου.
Ιδού και δύο ενυπόγραφα άρθρα που ζητούν την εφαρμογή του νόμου περί βλασφημίας κι έχουν ενυπόγραφα σχόλια και από 36.000 likes το καθένα: (http://www.agioritikovima.gr/2011-07-14-22-28-56/10347-oi-euthunes-%CE%9F%CE%B9-%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BA%CE%BF%CF%86%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF και http://www.agioritikovima.gr/politika/10322-uriza-kai-dima). Αλλά ξέχασα. Αυτοί είναι πιστοί/troll και δεν μετράνε!! Δηλαδή πολίτες β΄ κατηγορίας, και γι' αυτό δεν τους προβάλλουν τα ΜΜΕ. (Καταλαβαίνεις πόσο ρατσισμό και σκοταδισμό μαρτυρεί αυτή η θέση σου;)
Για την κοινή λογική, βλασφημία είναι να βάζεις την Παναγία να κρατά ένα δαίμονα, τον Χριστό να κάνει σεξουαλικές πράξεις, να σχηματίζεις τον Σταυρό με κόπρανα..., όπως έκανε ο 27χρονος. Αν αυτά εσύ τα θεωρείς σάτιρα, μάλλον ζεις στον κόσμο σου.
Εμένα (και την πλειονότητα των πιστών, νομίζω) μ' ενοχλεί ν' ανοίγω διάφορες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και να βλέπω εικόνες με τις παραπάνω παραστάσεις του "Γέροντα Παστίτσιου", όπως μ' ενοχλούσε κι όταν έβλεπα στους δρόμους αφίσες του Πανούση που "σατίριζε" την Παναγία και τον Χριστό. Με συμβουλέυεις να κλείνω τη σελίδα στο ίντερνετ που με προσβάλλει. Δεν την άνοιξα καν. Να μην ανοίγουμε όμως και τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες; Να μην κυκλοφορούμε και στους δρόμους;
Έπειτα, η δημοκρατία πολιτεύεται με βάση το κοινό συμφέρον, και με βάση αυτό νομοθετεί ο κοινός νομοθέτης, όχι με το τι αρέσει ατομικά στον michael ή στον χ ή στον ψ πολίτη. Το κοινό συμφέρον επιβάλλει να διατηρείται η θρησκευτική ειρήνη, και γι' αυτό υπάρχουν αυτές οι απαγορεύσεις. Αυτά για το τάχα "δικό μου δικαίωμα που μπαίνει στα χωράφια τα δικά σου".
Όταν κανείς εξευτελίζει τον Χριστό και την Παναγία δεν τα βάζει μ' έναν "πανίσχυρο οργανισμό" αλλά με τον Χριστό και την Παναγία.
Κι από πού και ώς πού η Εκκλησία "πανίσχυρος οργανισμός", όταν λοιδορείται και συκοφαντείται με κάθε ευκαιρία από τα ΜΜΕ, όταν η "αμύθητη περιουσία" της δεν της φτάνει για να συντηρήσει ούτε τα συσσίτιά της και αναγκάζεται να κλείσει κάποιες υπηρεσίες της επειδή δεν μπορεί ν' ανταπεξέλθει οικονομικά; (βλ. http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/forologia/epistolh_ierwnymoy_se_samara_gia_forologhsh_ekklhsias_kai_misthodosia_klhrikwn.1860749.html και http://www.antibaro.gr/article/4307)
Συμφωνώ ότι είναι δύσκολο να εμποδίσει κανείς κάποια πράγματα να αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Νομίζω όμως πως είναι θεμιτό να μπούνε κάποιοι κανόνες, όπως η απαγόρευση της βλασφημίας των γνωστών θρησκειών.
Προσωπικά διαφωνώ και με τη σύλληψη του 27χρονου. Όμως με έχουν εξοργίσει τα ΜΜΕ και οι "αριστεροί" που ορύονται για τα ατομικά δικαιώματα και την ελευθερία της έκφρασης, επιμένοντας να αγνοούν ό,τι η πλειονότητα των συμπολιτών τους βιώνει ως βάναυση προσβολή των ιερών και οσίων της, θεωρώντας τους μάλλον πολίτες β΄ κατηγορίας.
Προς το παρόν, αφού έχασες τον αγαπημένο σου "Γέροντα Παστίτσιο", μπορείς να περιηγείσαι στο Διαδίκτυο παρόμοιες ιστοσελίδες αναλόγου αισθητικής και διαστροφής.
Enjoy it!
Theo, έχω την αίσθηση ότι trollαρεις με μεγαλύτερη επιτυχία από τον Παστίτσιο.
Με κίνδυνο να γίνω ο βλάκας της ημέρας (αν με δουλεύεις και δεν εννοείς στα σοβαρά όσα μου λές), επιτρεψέ μου ορισμένες παρατηρήσεις στα ακόμα πιο αίολα επιχειρήματα της απάντησής σου.
Λοιπόν, η πλειοψηφία των Ελλήνων είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Fact. Το ότι ενοχλούνται με τον Παστίτσιο και θεωρούν βλασφημία όλοι τα όσα είπε είναι δικιά σου κρίση.
Αν πράγματι το 81% των Ελλήνων ενοχλούταν, όπως το θέτεις, θα έπρεπε να μπορείς να βρεις περισσότερες επώνυμες καταγγελίες σε μη «οπαδικά» έντυπα. Σόρρυ, αλλά τα Αγειορίτικα Νέα «δεν μετράνε», όχι γιατί οι πιστοί Χριστιανοί είναι δεύτερης κατηγορίας πολίτες, αλλά γιατί πρόκειται για site με πολύ συγκεκριμένη στόχευση. Σκέψου την παναθηναϊκών προτιμήσεων οπαδική εφημερίδα Πράσινη να ζητάει να καταδικαστούν οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού για εξύβριση. Μιλάει εκ μέρους του συνόλου των φιλάθλων; Φυσικά και όχι. Ουτ καν εκ μέρους όλων των φίλων του Παναθηναϊκού. Μόνο των πολύ φανατικών.
Επομένως, το ότι εκτός των θρησκευτικών εντύπων (και μάλιστα μικρής διείσδησης στο αναγνωστικό κοινό) -και των ακροδεξιών φυλλάδων, βέβαια-, δεν μπορείς να βρεις αλλού υποστηρικτικά κείμενα για τα λεγόμενά σου, θα πρέπει να σε προβληματίσει.
Ακόμα, θα ήθελα να μου στείλεις τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, που αναπαρήγαγαν τον Παστίτσιο και σε αναγκάσαν φοβισμένο να μη μπορείς να διαβάσεις ούτε τα νέα. Ποιες ήταν αυτές. Η Καθημερινή; Το Βήμα; Η Ναυτεμπορική; Το news247; το enikos;
Στείλε και καμιά φωτό αφίσας στο δρόμο με Παστίτσιο, που να σε σόκαρε.
Για ένα πράγμα θα συμφωνήσω μαζί σου, not. Η εκκλησία δεν είναι πανίσχυρος οργανισμός. Ούτε 20 αιώνες έχει επιβιώσει, ούτε φανατικό ποίμνειο έχει, ούτε τίποτα. Μια αδύναμη ομαδούλα λίγων πιστών είναι. Απορρώ λοιπόν πως η αδύναμη αυτή ομάδα μπορεί και επιβάλει μέσω του κράτους τι εστί βάσφημία, σύμφωνα με τα δικά της αισθητικά στοιχεία. Ούτε χρήματα έχουν. Αφού το λένε αυτοί, εγώ τους πιστεύω. Έχω λόγο εγώ να μη πιστέψω την επιστολή του Ιερώνυμου;
Υ.Γ. Nice played. Αυτό που με ρωτάς, αν καταλαβαίνω και καλά πόσο ρατσισμό και σκοταδισμό μαρτυρεί η θέση μου. Δεν περίμενα να μου το γυρίσεις έτσι. Έχεις δίκιο. Σκοταδιστές όσοι δεν αποδέχονται τις αισθητικές απαγορεύσεις, που θέλουν να τους επιβάλουν άτομα με διαφορετικές αισθητικές πεποιθήσεις.
Αγαπητέ michael,
Νομίζω πως με θεωρείς βλάκα, ή και τους αναγνώστες του OldBoy.
Παρανοείς εσκεμμένα τα γραφόμενά μου.
Δεν έγραψα πως η πλειοψηφία των Ελλήνων που είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι ενοχλούνται με όσα είπε ο "Παστίτσιος" αλλά ότι δεν θέλουν να βλασφημούνται ο Χριστός κι η Παναγία που αυτός βλαστήμησε. Έγραψα: "βλασφημία είναι να βάζεις την Παναγία να κρατά ένα δαίμονα, τον Χριστό να κάνει σεξουαλικές πράξεις, να σχηματίζεις τον Σταυρό με κόπρανα..., όπως έκανε ο 27χρονος."
Ζήτησες επώνυμες καταγγελίες. Σου τις παρέθεσα. Αλλά για σένα δεν μετράνε επειδή τις δημοσίευσε το "Αγιορείτικο Βήμα", που δε νομίζω να έχει καμιά αντιστοιχία με την "Πράσινη" και τους οπαδούς των ποδοσφαιρικών ομάδων. Περιμένω να μου γράψεις ποιοι επώνυμοι και ποιες ιστοσελίδες μετράνε.
Είδα εν τω μεταξύ τη συνέντευξη του "Παστίτσιου" στον Βαξεβάνη. Εκεί ο 27χρονος λέει πως η Δίωξη έλαβε 100.000 τηλεφωνήματα που τους πίεζαν να τον συλλάβουν. (Αλλά ξέχασα. Όλοι αυτοί είναι troll και δεν μετράνε. Φυσικά, για να το γράφεις αυτό, σημαίνει πως τους γνωρίζεις προσωπικά.)
Δεν δέχεσαι τις επιστολές του Ιερωνύμου. Γούστο σου, καπέλο σου. Μπορείς όμως να βρεις τεκμηριωμένα στοιχεία που αντικρούουν όσα με αριθμούς παραθέτει; Όσο δεν βρίσκεις, τα στοιχεία του αρχιεπισκόπου ισχύουν.
Δεν έγραψα για αφίσα στο δρόμο με Παστίτσιο, αλλά με τον Πανούση. Και φυσικά δεν κράτησα φωτογραφία της.
Ορίστε και δυο από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, που αναπαρήγαγαν τα βλάσφημα σκίτσα του Παστίτσιου (σ' αυτά αναφέρθηκα, όχι σε κείμενά του):
http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231214461 και http://www.gazzetta.gr/koinonia/article/328208-synelifthi-o-gerontas-pastitsios
Ρατσισμός είναι να χαρακτηρίζεις συλλήβδην τους πιστούς σαν troll και να απορρίπτεις εκ προοιμίου τα σχόλιά τους. Τα περί αισθητικών απαγορεύσεων άσ' τα, σε παρακαλώ, δεν είναι για αναγνώστες αυτής της ιστοσελίδας, αλλά καμιάς οπαδικής. Δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο.
Νιώθω πάντως σα να παίζουμε την κολοκυθιά. Ό,τι και να γράψω, θα το διαστρεβλώσεις ή θα το απαξιώσεις. Περίμενα έναν καλόπιστο διάλογο, που θ' ανταλλάσσαμε απόψεις, αλλά βρήκα απέναντί μου μια δικολαβίστικη στάση που μου θυμίζει κομματικές παρατάξεις στο Πανεπιστήμιο της δεκαετίας του '70.
ΥΓ. για τους λοιπούς αναγνώστες: Είδα, όπως έγραψα, τη συνέντευξη του "Παστίτσιου" στον Βαξεβάνη. Συμπαθητικός ο νεαρός. Αλλά φυσικά δεν λέει τίποτα για τα σκίτσα του που στοιχειοθέτησαν την κατηγορία της "εξυβρισης θρησκεύματος".
Ο δε Βαξεβάνης είναι αστείος όταν το "παίζει" θεολόγος. Πχ., λέει ότι δεν μπορούν να αποκαλούν τον Παΐσιο άγιο, είναι "αίρεση" ή κάτι τέτοιο. Όμως, πέρυσι, στην τελευταία αγιοκατάταξη, αυτής της αγίας Σοφίας της Κλεισούρας, στην εισήγηση της Κανονικής Επιτροπής προς τον Πατριάρχη αναγράφονται: "Εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν το βασικόν κριτήριον δια την αναγνώρισιν ενός εκδημήσαντος μέλους αυτής ως αγίου τυγχάνει η φήμη αυτού, ήτοι η συνείδησις του πληρώματος της Εκκλησίας περί της αγιότητος αυτού (vox populi)".
Δηλαδή πρώτα ένας Άγιος αναγνωρίζεται από τον λαό και μετά από την Ιεραρχία της Εκκλησίας.
Τheo θα συμφωνήσω μαζί σου, site σαν το εν λόγω είναι κακόγουστα κακόπιστα και εμετικά (επίσης εθελόδουλα και προσκυνημένα το προσθέτω για μόστρα) και ζυμώνουν την ζύμη του παστίτσιου της μισαλοδοξίας,
Βρίσκω γελοία αυτήν την τέλως πάντων φωτοσοπιά με τον Παίσιο, προσωπικά εγώ αντί για παστίτσιο είχα βάλει το κεφάλι μιας φώκιας και υπόκρουση το Metastasis του Ξενάκη. Μιλάμε ΚΑΤΑΝΥΞΗ
Theo,
Περί κολοκυθιάς...
Είπες στο προηγούμενό σου σχόλιο:
"Στον Θεό πιστεύει το 81% των Ελλήνων (http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=190646). Και μάλλον δεν θέλει να βλασφημείται ο Κύριος Ιησούς Χριστός, δε νομίζεις;"
Τώρα λες:
"Δεν έγραψα πως η πλειοψηφία των Ελλήνων που είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι ενοχλούνται με όσα είπε ο 'Παστίτσιος' αλλά ότι δεν θέλουν να βλασφημούνται ο Χριστός κι η Παναγία που αυτός βλαστήμησε. Έγραψα: 'βλασφημία είναι να βάζεις την Παναγία να κρατά ένα δαίμονα, τον Χριστό να κάνει σεξουαλικές πράξεις, να σχηματίζεις τον Σταυρό με κόπρανα..., όπως έκανε ο 27χρονος.'"
Η δικιά μου σύνοψη των λεγόμενών σου και το συμπέρασμα τους: Το 81% των Ελλήνων είναι Ορθόδοξοι και μάλλον δεν θέλουν να βλασφημείται ο Κύριος. Ο 27χρονος βλασφήμεισαι. Αρα η πλειονότητα των Ελλήνων καταδικάζει τον 27χρονο.
Τι πιστεύω εγώ. Το 81% των Ελλήνων είναι Ορθόδοξοι. Αλλά μόνο μια μειοψηφία (10, 15, 20% θέλεις να πούμε; Δώσε εσύ το νούμερο. Αιτιολόγησε όμως πως το βρήκες. Αν επιμένεις ότι είναι κυρίαρχη άποψη, στήριξέ το κάπου. Βρες μου την άποψη αυτή να εκφράζεται και κάπου αλλού εκτός από εκκλησιαστικά ή ακροδεξιά έντυπα μηδαμινής αναγνωσιμότητας - καταλαβαίνεις τι εννοώ, μην το παίζεις τρελός) έκρινε πως μπορεί να θέσει όριο στη σάτιρα και να την ονομάσει βλασφημία. Και γι' αυτό απαίτησε τη σίγαση της φωνής του Παστίτσιου.
Κατά τ' άλλα, στα είπα και παραπάνω. Δεν υπήρχε ανάγκη να δεις τις εικόνες και να κολλαστείς. Δεν έπεσες απάνω τους, όπως υποστηρίζεις, σαν να βγήκαν σε banner διαφημίσεων στα site που επισκέφθηκες και δεν μπορούσε να τις αποφύγεις. Μπήκες επί τούτου να διαβάσεις τα άρθρα για τη σύλληψη του Παστίτσιου.
Γενικά, κόψε αυτά που σε χαλάνε. Δεν γουστάρεις αριστερές απόψεις; Μην μπαίνεις σε αριστερά site. Δεν γουστάρεις το πορνό; Μην μπαίνεις στα ύποπτα site. Θεωρείς αμαρτία την ομοφυλοφιλία; Μην συναναστρέφεσαι ομοφυλόφιλους και μην αφήσεις κανέναν να σε αποπλανήσει. Κακό το χασίσι; Μην καπνίζεις. (παραδείγματα φέρνω, δεν εννοώ πως πράγματι σε ενοχλούν τα παραπάνω)
Μην γυρνάς από εδώ και από εκεί όμως να επιβάλεις τα δικά σου πιστεύω. Κανείς δεν θα στα επιβάλει με το ζόρι. Αν στα επιβάλει, τότε γι' αυτούς τους λόγους υπάρχει η δικαιοσύνη.
Αυτά. Δεν θα επαναλάβω ξανά τα ίδια και ούτε θα κάτσω να αναλύσω κάθε πτυχή, γιατί δεν βρίσκω το νόημα. Αν έχεις κάποιο δεδομένο-δεδομένο, ξαναμιλάμε.
michael,
Και πάλι η δικολαβίστικη τακτική σου.
Διάβαζεις: "Στον Θεό πιστεύει το 81% των Ελλήνων (http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=190646)" και γράφεις (δύο φορές): "Το 81% των Ελλήνων είναι Ορθόδοξοι".
Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Βαφτισμένοι Ορθόδοξοι χριστιανοί είναι το 95-97%.
Στον Θεό πιστεύει το 81% από αυτούς. Και, απ' όσο ξέρω εγώ, το μεγαλύτερο ποσοστό τους ενοχλείται όταν βλασφημείται ο Θεός στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού (εσύ από που το ξέρεις πως είναι 10, 15, 20%;), όπως ενοχλούνται και οι μουσουλμάνοι όταν βλασφημούνται ο Χριστός (τον θεωρούν έναν από τους δώδεκα προφήτες τους) και η Παναγία.
Βλέπεις πως με αναγκάζεις να επαναλαμβάνομαι;
Κι αν θεωρείς πως η πλειονότητα των Ελλήνων (που συνήθως παραμένει σιωπηλή) δεν καταδικάζει τον 27χρονο όταν πέσει πάνω στα εμετικά σκίτσα του, μάλλον ζεις αλλού γι' αλλού.
Δεν γυρνώ από εδώ κι από εκεί, να επιβάλω τα δικά μου "πιστεύω" (πού το είδες αυτό;) Προσπαθώ να διορθώσω τις ψευδείς εντυπώσεις που δημιουργεί η παραπληροφόρηση ότι τάχα ο 27χρονος διώκεται για φρονήματα, ιδεολογικές συμπάθειες, φιλίες, όπως έγραψαν κάποιοι εδώ.
Αλλά φαίνεται πως μόνος εσύ μπορείς να σχολιάζεις όπου θέλεις, προσπαθώντας να επιβάλλεις τα "πιστεύω" σου (ότι όσοι από τους πιστούς είναι κατά του "Παστίτσιου" είναι troll, κάτι σαν τους αναγνώστες της "Πράσινης", ότι ο αρχιεπίσκοπος ψεύδεται, ότι η Εκκλησία έχει φανατικό ποίμνιο, ότι τα "ατομικά δικαιώματα" είναι πάνω από το κοινό συμφέρον, κλπ.) Οι άλλοι μπορούν απλώς να τα δέχονται χωρίς ν' αρθρώνουν λέξη.
Τέλος, ό,τι δεδομένο-δεδομένο και να γράψω, θα βρεις προφάσεις να το αμφισβητήσεις. Ένας νουνεχής αναγνώστης νομίζω πως θα έβρισκε επαρκή όσα παρέθεσα στα προηγούμενα σχόλια.
Ευχαριστώ για τις συμβουλές σου.
Θα σε συμβούλευα κι εγώ φιλικά, όταν μπαίνεις στον κόπο να συζητήσεις με κάποιον που έχει διαφορετικές απόψεις από τις δικές σου, προσπάθησε να καταλάβεις τι θέλει να πει και απάντα σε αυτά που γράφει, όχι σε αυτά που θα περίμενες να γράψει κάποιος που εσύ τον ταξινομείς σε κάποια κατηγορία. Μιλάς με πρόσωπα, όχι με ιδεολογίες.
Να 'σαι καλά.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
@leipei h aida:
Πόσο χρόνο ακόμα θα κάνει για να φτάσει στον εγκέφαλό σου η πληροφορία ότι το θέμα με τον "Παστίτσιο" δεν είναι καμια φωτοσοπιά για τον Παΐσιο αλλά κάποιες φωτοσοπιές για τον Χριστό και την Παναγία;
@Theo
Ρε χριστιανέ μου εσυ τόση ώρα μιλάς χωρίς να έχεις καταλάβει την ποιοτική διαφορά ανάμεσα στο να βλασφημείς δημοσίως και στο να υπάρχει μια σελίδα στο internet που όποιος θέλει, και αν θέλει, πάει και μπαίνει.
Ναι αν ο "27 χρονος" έπαιρνε τους δικούς του Μ.Παρασκεύη αρπάζανε τον επιτάφιο και το βάζανε στο πόδι τότε δεν θα είχαμε μόνο "κλοπή ξένης ιδιοκτησίας". Τότε θα είχαμε βλασφημία, αλλά για να μην γκαταλαμπένεις την ούτε καν λεπτή διαφορά ανάμεσα στο ένα και το άλλο, το πρόβλημα είναι δικό σου και όχι του πόση ελευθερία του λόγου επιτρέπεται η όχι.
Πόσο μάλλον όταν ούτως η άλλως το όλο σκηνικό παίχτηκε για να πάρει ψήφους η ΧΑ από την Εκκλησία και όταν ως γνωστόν ο Μιχαλολιάκος έγραφε ποιήματα για τον Θεό Παν, Ο κασιδιάρης για τον Άμμων Ρα κτλ. κτλ.
Και γενικά όταν παίρνεις θέση σε κάποιο ζήτημα πρέπει να λαμβάνεις υπόψην όλες τις πτυχές και τις διαβαθμίσεις, μην πας μονοκόματα και σαν αυτιστικός και τα εξισώνεις όλα. Θεωρώ ανεπίτρεπτο το να σου φαίνοντα δυο πράγματα εκ πρώτης όψης όμοια και στην συνέχεια χωρίς να λαμβάνεις τις υπόλοιπες παραμέτρους να πας έτσι βαρυκόκαλα και μηχανικά και να αγνοείς όλες τις διαβαθμίσεις στο ενδιάμεσο, τελικά ισοπεδώνοντας τα ως ταυτόσημα.
Ελπίζω να συννενοηθήκαμε, φιλικά
-youtubedoubler ambassador
"Τα αρχαία χρόνια αμφιταλαντευόμουν περισσότερο από ό,τι εσχάτως για μια σειρά ζητήματα, στα οποία συχνά προτιμώ πλέον να παίρνω μια ιδεολογική πεπατημένη."
Βαρύγδουπο αυτό, και θα περίμενε κανείς περισσότερες εξηγήσεις. Δείχνει εξέλιξη και πρόοδο προς κάτι καλύτερο ή κάτι άλλο;
Συνήθως οι προσωπικές πορείες πηγαίνουν προς την αντίθετη κατεύθυνση -- δηλαδή από ιδεολογικό straightjacket προς αναγνώριση και παραδοχή της πολυπλοκότητας όσων συμβαίνουν γύρω μας.
@not using his mane in vain:
Με την ίδια λογική, φίλε μου, και το να βλασφημεί κάποιος σε μια εφημερίδα, που αν θέλει κανείς την ανοίγει, επιτρέπεται, όπως και σε μια ιστοσελίδα "που όποιος θέλει, και αν θέλει, πάει και μπαίνει", όπως ισχυρίζεσαι. Και το Διαδίκτυο είναι δημόσιος χώρος.
Δηλαδή, μπορεί κανείς να σου βρίζει τον πατέρα, τη μάνα, την αδελφή, κλπ. στο Διαδίκτυο κι εσυ να μην αντιδράς, γιατί αυτό γίνεται μια ιστοσελίδα "που όποιος θέλει, και αν θέλει, πάει και μπαίνει";
Τους ανεγκέφαλους, καραγκιόζηδες και άκρως υποκριτές της Χ. Α. τους απεχθάνομαι περισσότερο από κάθε πολιτικό. Και συμφωνώ πως ξεσήκωσαν τον θόρυβο για ψηφοθηρία κι ούτε που τους "καίει" για τον Χριστό και την Παναγία. Αλλά το θέμα εδώ είναι αν είναι θεμιτή η βλασφημία των θείων δημοσίως, άσχετα με το ποιος ξεκινά τη συζήτηση (που δεν την ξεκίνησε η Χ.Α., τον ξεκίνησαν κάποιοι πιστοί που διαμαρτυρήθηκαν στο Facebook για την ιστοσελίδα. Η Χ.Α. απλώς εκμεταλλεύθηκε αυτή την αντίδραση.)
Και κάτι ακόμα:
Στη χθεσινή συγκέντρωση της "Ένωσης Άθεων" και της πρωτοβουλίας πολιτών «Free Γέροντα Παστίτσιο» για ειρηνική διαμαρτυρία μπροστά στη Βουλή με αιτήματα την απόσυρση των κατηγοριών κατά του διαχειριστή του επίμαχου facebook group και την κατάργηση του άρθρου 198 του Ποινικού Κώδικα παρευρεθηκαν λιγότερα από 20 άτομα. (βλ. http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=18590).
Μάλλον, λοιπόν, εσύ, not using his mane in vain, δε λαμβάνεις υπόψιν όλες τις πτυχές και τις διαβαθμίσεις, πας μονοκόματα και σαν αυτιστικός και τα εξισώνεις όλα.
Από το παραπάνω γεγονός, δια της εις άτοπον απαγωγής, φαίνεται πως η πλειονότητα των πολιτών είναι κατά της κατάργησης του άρθρου 198. Κι εδώ φαίνεται πόσο κοντόθωρα είναι τα "αριστερά" κόμματα που, μέσα στον "φωταδιστικό" οίστρο τους, κόπτονται για την ελευθερία της βλασφημίας -συγγνώμη, της έκφρασης ήθελα να πω- και στέλνουν κόσμο στη Χ.Α. που μάλλον καταλαβαίνει καλύτερα απ' αυτά τα αισθήματα της πλειονότητας του λαού.
Για δε την ταινία "Αθωότητα των μουσουλμάνων" ο κ. Γιάγκλαντ, ΓΓ του Συμβουλίου της Ευρώπης (αυτού που καταδίκασε και τη δική μας χούντα, υπενθυμίζω), δήλωσε: "Αμεση αντίδραση μας δεν μπορεί παρά να είναι η ισχυρή και απερίφραστη καταδίκη αυτής της ταινίας, μέσω της οποίας ενισχύεται η αντι-μουσουλμανική ρητορική στον κόσμο αλλά, συμπληρώνει ο κ. Γιάγκλαντ, θα πρέπει να δούμε το όλο ζήτημα και σε συνδυασμό την προστασία της ελευθερίας της έκφρασης".
Υπενθυμίζει, όμως, ότι η ελευθερία της έκφρασης δεν συνιστά δικαίωμα χωρίς υποχρεώσεις και ότι θα πρέπει να ασκείται με υπευθυνότητα.
Κατά την προσωπική μου γνώμη, υπογραμμίζει ο ΓΓ του Συμβουλίου, η εν λόγω ταινία αξιοποιείται ήδη για την υποκίνηση του φυλετικού μίσους και την έκρηξη της βίας μεταξύ ανθρώπων με διαφορετικές θρησκευτικές πεποιθήσεις σ' όλο τον κόσμο." (http://www.protothema.gr/world/article/?aid=224204)
Αυτά για όσους, από κόμπλεξ του "να ομοιάσωμεν εις τα πεφωτισμένα έθνη της Εσπερίας", γράφουν πως όσα συμβαίνουν εδώ δεν θα γίνονταν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και χαρακτηρίζουν τη χώρα μας "Ελλαδιστάν" και άλλα ηχηρά παρόμοια.
Αλλο καταδικάζω την ταινία, άλλο την απαγορεύω ή συλλαμβάνω το δημιουργώ της (της ταινίας για το Ισλάμ συνελήφθη για άσχετο με το έργο του ρόλο). Τόσο δύσκολο είναι πλέον για την την θεοφοβούμενη δεξιά να καταλάβει τι της λένε;
Και άλλο η αντίδραση των φανατικών και άλλο να παρέμβει το επίσημο κράτος. Και στις ΗΠΑ, υπήρξαν αντιδράσεις για έργα όπως ο Τελευταίος Πειρασμός (αλήθεια, βλάσφημος ο Καζαντζάκης;) ή το Piss Christ του Αντρες Σεράνο, που δείχνει έναν σταυρό μέσα σε κάτουρα. Αλλά κανένα από αυτά δεν απαγορεύθηκε να προβληθεί, καθώς υπερισχύει η ελευθερία της έκφραση.
http://www.nytimes.com/interactive/arts/art-shock.html#/#blasphemy
Ενδιαφέρον και για τον παράγοντα σοκ στην τέχνη έχει αυτό που λέει η δημοσιογράφος των Νιού Γιόρκ Τάιμς Τζένιφερ Σούσλερ, η οποία έγραψε ένα εξαιρετικό δοκίμιο για το όλο θέμα (http://www.nytimes.com/2012/09/16/arts/shock-me-if-you-can.html?pagewanted=all)
Ισχυρίζεται, ότι σε περιπτώσεις έντονων αντιδράσεων για περιπτώσεις τέχνης που θεωρούνται βλάσφημες, αυτοί που εξαγριώνονται πολλές φορές δεν έχουν δει καν το έργο (όπως εσύ Theo, γιατί από τις περιγραφές σου ξεκάθαρα φαίνεται πως μπερδεύεις τι έχει σχεδιάσει ο ίδιος ο 27χρονος και τι ανέβασαν ως σχόλια άλλοι χρήστες στην σελίδα του στο FB και μεταφέρεις ότι έχεις διαβάσει από δεύτερο χέρι), αλλά τους ενοχλεί απλώς και μόνο η ιδέα.
Στο παρκάτω βίντεο η κ. Σούσλερ μετά το 1'.50'' http://video.nytimes.com/video/2012/09/28/arts/100000001813255/the-sweet-spot-september-28-2012.html
Με την ευκαιρία, είδα ότι στη συνέντευξη του στον Βαξεβάνη ο 27χρονος αναφέρεται στο Αγιορείτικο Βήμα ως μια από τις ιστοσελίδες που την πάτησαν με την αναπαραγωγή ενός ψευδούς θαύματος, που κατασκεύασε ο ίδιος και γι' αυτό τα είχαν οι συντελεστές της μαζί του και πίεσαν για τη σύλληψή του (ξεσηκώνοντας μαζί και το φανατικό κοινό τους). Με λίγα λόγια, παρουσιάζει την όλη ιστορία σε βάρος του ως αντεκδίκηση και όχι ότι ξαφνικά τους πείραξε η "βλασφημία". Επομένως, οι γνώμες στο Αγ.Β. δεν μπορεί να θεωρηθούν ανεξάρτητες/ουδέτερες που κρίνουν χωρίς πάθος, αλλά μέρος της όλης υπόθεσης. Ο ίδιος ο 27χρονος άλλωστε λέει ότι δεν βλαστήμισε. Γιατί να μην ακούσε αυτόν και να ακούσουμε την άλλη πλευρά;
Υ.Γ. Κόσμος για διαμαρτυρία δεν μαζεύεται εύκολα. Οι αντιδράσεις κατά του Παστίτσιου ήταν εύκολες γιατί έγινα με ηλεκτρονική μορφή. Με λίγα κλικ ή ένα τηλεφώνημα δεν κουράζεται κανείς να διαμαρτυρηθεί. Χιλιάδες είναι και όσοι καλούν για κατάργηση του νόμου περί βλασφημίας στο Διαδίκτυο.
Theo, είτε δεν απάντησες σε κάτι ή απάντησες αλλά δεν το πρόσεξα. Αν λοιπόν δε βαριέσαι, πες μου κάτι:
1) Υπάρχει λόγος για την καταδίκη του συγκεκριμένου ανθρώπου και την απαγόρευση των όσων λέει, πέρα από το γεγονός πως κάποιοι πειράζονται συναισθηματικά; Και πριν μου πεις πως "οι κάποιοι που αναφέρεις είναι η πλειοψηφία", υπάρχει κάποιο σταθερό ποσοστό, ή κάποια αναλογία μπλε-κόκκινων, πέρα από την οποία η κυρίαρχη ομάδα μπορεί να φιμώσει ό,τι την ενοχλεί;
2) Επίσης, άλλο ερώτημα: αν υποθέσεις πως δεν υπάρχει Θεός a priori όπως υπάρχει a priori το Σύμπαν, αλλά Θεός είναι κάτι στο οποίο πρέπει να πιστέψεις, το αδίκημα της βλασφημίας έχει πάλι την ίδια βαρύτητα;
α. Αν βλασφημία δεν είναι η προσβολή του Θεού αλλά η προσβολή των συναισθημάτων των πιστών, αυτή η συλλογιστική μας οδηγεί πάλι στο πρώτο μου ερώτημα, αυτό της ετσιθελικής σύλληψης.
β. Αν βλασφημία είναι η προσβολή του Θεού, ουσιαστικά η πολιτεία προστατεύει μια φαντασίωση που απλά είναι πιο διαδεδομένη από τις άλλες.
Ποιό από τα δύο; Ή συνδυασμός; Ή υπάρχει τρίτο που δεν βλέπω;
@michael:
Ωραία, να το δεχτώ, οι γνώμες στο Αγιορείτικο Βήμα δεν μπορεί να θεωρηθούν ανεξάρτητες/ουδέτερες που κρίνουν χωρίς πάθος.
Όσοι έκαναν τα 100.000 τηλεφωνἠματα στη Δίωξη, όπως λέει ο 27χρονος, το έκαναν κι αυτοί από αντεκδίκηση; Ἠ επηρεάστηκαν από το Αγ. Βήμα; Έχει τόσο πολλούς αναγνώστες αυτή η ιστοσελίδα; Εσύ προχθές έγραψες ότι κάτι τέτοια έντυπα και ιστοσελίδες είναι μηδαμινής αναγνωσιμότητας...
Γιατί επιμένετε τόσο πολύ στο ποιος ξεκίνησε τον θόρυβο και δεν κοιτάτε πως είναι κάτι που προσβάλλει τα αισθήματα της πλειονότητας του λαού;
Όπως έγραψα και παραπάνω, δεν άνοιξα καν την επίμαχη ιστοσελίδα. Μου φτάνει μόνο το λίγο που αναπαράγουν το in.gr και το gazzetta.gr για να καταλάβω ότι είναι βλασφημία. (Σαφώς, η απεικόνιση της Παναγίας να κρατά ένα δαίμονα είναι βλασφημία.) Και μου λες μετά να πιστέψω τον 27χρονο που λέει ότι δεν υπέπεσε σ' αυτό το αδίκημα! "Ὀφθαλμοὶ ὠτίων πιστότεροι". Γνωρίζεις και πολλούς κλέφτες, παραχαράκτες, φονιάδες, κλπ. που να παραδέχονται δημοσίως το αδίκημά/έγκλημά τους;
Για τόσο αφελή με περνάς;
Και το επαναλαμβάνω για τελευταία φορά, το επίσημο κράτος επενέβη επειδή υπάρχει σχετικός νόμος. Ο 27χρόνος διώκεται για εξύβριση θρησκεύματος.
Για το θέμα των διαμαρτυριών, θα πρόσθετα: Επαναστάτες του πληκτρολογίου που -πίσω από διάφορες ιντερνετικές περσόνες- να κόπτονται υπέρ της "ελευθερίας" του καθυβρίζειν τα θεία δημοσίως υπάρχουν πολλοί στη χώρα μας, άνθρωποι όμως που να διακηρύσσουν την αθεΐα τους με τη φυσική παρουσία τους είναι μάλλον λίγοι!
@ChrisMrSly:
Με συγχωρείς, φίλε μου, δεν μπορώ να μπω στους λαβύρινθους των δικολαβίστικων συλλογισμών και επιχειρημάτων σου.
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα:
Ο Χριστός κι η Παναγία είναι πρόσωπα ιερά για την πλειονότητα του ελληνικού λαού που δεν ανέχεται να βλασφημούνται.
Αυτή τη στάση του λαού και την κοινή ειρήνη προστατεύει ο νομοθέτης, είτε σ' αρέσει, είτε όχι.
Απλα πραγματα -
υποσχομαι να μην προσβαλλω ποτε ξανα την θρησκεια τους οσο και οταν αυτοι υποσχεθουν να μην προβαλλουν τις ιδεες μου, το κομμα μου, την ομαδα μου.
Μεχρι τοτε (επειδη αυτο το βλεπω λιγο μακρυα)
+Ευλογησον γεροντα Παστιτσιε, γεροντα Μαιπρισιους, γερ(ν)οντα Παισιε κλπ κλπ +
(ολα στο facebook με χιλιαδες φιλους!)
Απλο?
Χρίστος Γ
Δεν ειμαι σιγουρος οτι υπαρχει αποσταση απο την ευτερπη στον παναγιωταρο. Και οι δυο προσβαλονται οταν πλητονται δυο συμβολα. Μπορει να γινει κουβεντα που φτανει η ελευθερια του λογου. Αν σταματαει στην προσβολη ανθρωπων, ιδεων, συμβολων κλπ.
Στη συγκεκριμενη περιπτωση ομως εχουμε πολυ απλα δυο θρησκευτικα ΣΥΜΒΟΛΑ. Σταυρος και Παισιος.
Οπως και να χει εγω δε βλεπω διαφορα γι' αυτο δεν μπορω να καταλαβω ουτε την ευτερπη ουτε την χα.
Αν δε, θεωρησουμε οτι ο Παισιος βαλετε και ως προσωπικοτητα, χωρις καν να εχει τη δυνατοτητα να υπερασπισθει τον εαυτο του, ο παναγιωταρος μαλλον εχει μεγαλυτερο δικαιωμα στο να νοιωθει προσβεβλημενος.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home