Αυτό
Νομίζω πως είτε η κυβέρνηση του ενός είδους προκύψει από τις εκλογές είτε η κυβέρνηση του άλλου είδους, η χώρα θα κρασάρει. Για την ακρίβεια η χώρα έχει ήδη κρασάρει και απλώς (ή όχι και τόσο απλώς) θα οριστικοποιηθεί το κρασάρισμά της.
Νομίζω πως αυτό που στην Ελλάδα εξαιτίας των δικών μας ιδιαιτεροτήτων και παθογενειών βιώνουμε με χρονική προτεραιότητα και με μεγαλύτερη ένταση, βιώνεται και θα βιωθεί από πολλούς άλλους λαούς.
Νομίζω πως είτε με την μια κυβέρνηση είτε με την άλλη, οι επόμενες μέρες, μήνες, πιθανότατα και έτη, θα είναι απελπιστικά.
Νομίζω πως είτε με την μια κυβέρνηση είτε με την άλλη, οι επόμενες μέρες, μήνες, πιθανότατα και έτη, θα είναι απελπιστικά.
Νομίζω πως ενώ με την μνημονιακή κυβέρνηση η πρώτη ύλη της καθημερινότητάς μας θα είναι απελπισία και μόνο, με την αριστερή κυβέρνηση θα υπάρχει δίπλα στην απελπισία και μια ελπίδα.
Ελπίδα που φυσικά καθόλου δεν αποκλείεται να διαψευστεί, είτε επειδή η αριστερή κυβέρνηση θα αποδειχθεί ανεπαρκής, είτε επειδή η αριστερή κυβέρνηση θα αποδειχθεί έτοιμη να προβεί σε υπέρμετρους συμβιβασμούς, είτε επειδή το διεθνές περιβάλλον έχει κάθε λόγο να είναι συντριπτικό εις βάρος της, είτε για συνδυασμό των παραπάνω λόγων.
Εκείνο που δεν πρόκειται όμως να διαψευστεί, γιατί δεν εξαρτάται από τους εντολοδόχους αλλά από τους εντολείς, είναι η αξιοπρέπεια που την 17η Ιουνίου θα υπάρχει δίπλα στην αναμφίβολη απελπισία και την αμφίβολη ελπίδα.
Τώρα βέβαια θα χλευάσεις ακριβώς αυτόν τον όρο, θα πεις πως η αξιοπρέπεια για την οποία μιλάω είναι μετωνυμία του απομονωτισμού και του επαρχιωτισμού, θα κρατήσεις ίσως αυτό το ποστ για να μου το τρίψεις στην μούρη όταν η κατάσταση θα είναι τρεις φορές χειρότερη από σήμερα,
ωστόσο νομίζω ότι έχουμε φτάσει πια σε ένα σημείο που αν δεν καταλαβαίνεις για πoια αξιοπρέπεια μιλάω, δεν πειράζει, οι πολλοί το καταλαβαίνουν, κι όσο ακόμα έχουμε δημοκρατία η δική τους γνώμη θα μετράει, όχι η προνομιακή δική σου,
νομίζω δηλαδή ότι έχουμε φτάσει πια σε ένα σημείο που αυτά τα πράγματα είτε τα νιώθει κανείς είτε δεν τα νιώθει,
και πες μου ό,τι θες για το δίπολο θυμικού - λογικής,
καταγέλαστος θα είσαι,
δεν με νοιάζει πια η γνώμη σου,
δεν με νοιάζουν πια τα δίπολα και τα διλήμματά σου,
δεν με νοιάζει πια ο λόγος σου.
Αποδείχθηκε όργανο, εργαλείο, μακιγιάζ, όπλο.
Ωραία λοιπόν έρχεται ο Αρμαγεδδών. Το ξέρουμε.
Αφενός ούτως ή άλλως θα έρθει, αφετέρου το τμήμα της κοινωνίας για το οποίο έχει ήδη έρθει είναι τόσο μεγάλο, που τα επιχειρήματα περί του πόσο χειρότερα για όλους θα είναι το «ακόμα χειρότερα» έχουν πάψει να πείθουν.
Πρωτίστως έχουν πάψει να πείθουν ηθικά.
Το επιχείρημα με τους συγκριτικούς βαθμούς της απελπισίας έχει το μειονεκτηματάκι πως το χρησιμοποιούν οι μη απελπισμένοι, άρα εξ ορισμού εκείνοι που η έννοια απελπισία είναι στο μυαλό τους θεωρητικό σχήμα και όχι αδυσώπητη πραγματικότητα.
Από ένα βαθμό απελπισίας και πάνω όλες οι απελπισίες ίδιες είναι
κι από ένα ποσοστό κοινωνίας και πάνω που βρίσκεται σε απελπισία, μια κοινωνία έχει ήδη κρασάρει και το μόνο που της απομένει είναι να καγχάσει και να περιφρονήσει τα σιχαμένα εκβιαστικά διλήμματα στο όνομα των οποίων οδηγήθηκε επί 2 1/2 χρόνια σε αυτήν.
Αυτό λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό λέγεται ορθός λόγος.
ωστόσο νομίζω ότι έχουμε φτάσει πια σε ένα σημείο που αν δεν καταλαβαίνεις για πoια αξιοπρέπεια μιλάω, δεν πειράζει, οι πολλοί το καταλαβαίνουν, κι όσο ακόμα έχουμε δημοκρατία η δική τους γνώμη θα μετράει, όχι η προνομιακή δική σου,
νομίζω δηλαδή ότι έχουμε φτάσει πια σε ένα σημείο που αυτά τα πράγματα είτε τα νιώθει κανείς είτε δεν τα νιώθει,
και πες μου ό,τι θες για το δίπολο θυμικού - λογικής,
καταγέλαστος θα είσαι,
δεν με νοιάζει πια η γνώμη σου,
δεν με νοιάζουν πια τα δίπολα και τα διλήμματά σου,
δεν με νοιάζει πια ο λόγος σου.
Αποδείχθηκε όργανο, εργαλείο, μακιγιάζ, όπλο.
Ωραία λοιπόν έρχεται ο Αρμαγεδδών. Το ξέρουμε.
Αφενός ούτως ή άλλως θα έρθει, αφετέρου το τμήμα της κοινωνίας για το οποίο έχει ήδη έρθει είναι τόσο μεγάλο, που τα επιχειρήματα περί του πόσο χειρότερα για όλους θα είναι το «ακόμα χειρότερα» έχουν πάψει να πείθουν.
Πρωτίστως έχουν πάψει να πείθουν ηθικά.
Το επιχείρημα με τους συγκριτικούς βαθμούς της απελπισίας έχει το μειονεκτηματάκι πως το χρησιμοποιούν οι μη απελπισμένοι, άρα εξ ορισμού εκείνοι που η έννοια απελπισία είναι στο μυαλό τους θεωρητικό σχήμα και όχι αδυσώπητη πραγματικότητα.
Από ένα βαθμό απελπισίας και πάνω όλες οι απελπισίες ίδιες είναι
κι από ένα ποσοστό κοινωνίας και πάνω που βρίσκεται σε απελπισία, μια κοινωνία έχει ήδη κρασάρει και το μόνο που της απομένει είναι να καγχάσει και να περιφρονήσει τα σιχαμένα εκβιαστικά διλήμματα στο όνομα των οποίων οδηγήθηκε επί 2 1/2 χρόνια σε αυτήν.
Αυτό λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό λέγεται ορθός λόγος.
26 Comments:
Βεβαίως και θα στο τρίψω στη μούρη , φίλε μου. Όση κατανόηση δείχνω απέναντι στους πράγματι αναξιπαθούντες της κοινωνίας μας - ευτυχώς μειοψηφούντες ακόμη - που μέσα στην απελπισία τους πάλι γελάστηκαν από τους ανερχόμενους δημαγωγούς της πολιτικής , άλλο τόσο θυμό έχω απέναντι στους συμπολίτες μου που δεν είναι απελπισμένοι και παρ'όλ'αυτά προσχώρησαν κι αυτοί στο κίνημα του παραλογισμού.
Πρώτ'απ'όλα , παίρνεις ως δεδομένο ότι θα έλθει ο Αρμαγεδών. Κι αν δεν έλθει ;Δεν αξίζει να παλέψουμε να τον αποτρέψουμε ? Γιατί να εγκαταλείψουμε- με μονομερείς ενέργειες- το ευρωπαϊκό τρένο , όταν δεν αποκλείεται η ευρώπη να αλλάξει ρότα μπροστά στο φάσμα του ντόμινο (Ισπανία , Ιταλία κτλ. )? Κι αν τυχόν μας πετάξουν και απαλλαγούν έτσι από τον αποδιοπομπαίο τράγο της ευρώπης και στη συνέχεια αλλάξουν πολιτικές και σώσουν το ευρωπαϊκό οικοδόμημα , όταν πια εμείς θα είμαστε μια περήφανη και αξιοπρεπής κουτσουλιά στη γεωγραφική περιφέρεια της Ευρώπης ? Οι εκδοχές είναι πολλές και τίποτα δεν είναι προεξοφλημένο. Όπως προεξοφλημένη δεν ήταν η συγκρότηση της θεσμικής ευρώπης , η είσοδος της χώρας στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη , έτσι προεξοφλημένη ΔΕΝ είναι η αποχώρηση της χώρας και πολλώ δε μάλλον η διάλυση της θεσμικής Ευρώπης . Η τελευταία έχει αποδείξει ιστορικά ότι αργεί δραματικά στη λήψη αποφάσεων , αλλά πάντα κάνει και ένα βήμα προς τα μπρος. Αυτό το βήμα περιμένουμε , να πάρει η ευχή.
Μου μιλάς τέλος για αξιοπρέπεια. Η έννοια αυτή προϋποθέτει κάποιες ελάχιστες υλικές σταθερές , πως να το κάνουμε ? Κάποιος που δεν έχει τουλάχιστο φάρμακα να γιατρευτεί , φαγητό να φάει , στέγη να στεγαστεί , καύσιμα να μετακινηθεί , ρούχα να ντυθεί , σκατά αξιοπρέπεια έχει ( σ'ενα δεύτερο επίπεδο , για μένα , όροι της συλλογικής αξιοπρέπειας είναι η ειρήνη , ή δημοκρατία , η σταθερότητα και η ασφάλεια που ευθέως υπονομεύει η πολιτική απομονωτισμού των σύγχρονων δημαγωγών ). Αμφιβάλλω πολύ εάν θα αισθάνεσαι αξιοπρεπής , όταν δεν θα έχεις τα παραπάνω στοιχειώδη . Γιατί τώρα τα έχεις , όπως τα έχω κι εγώ και τα έχουν και άλλοι- οι περισσότεροι ακόμη!- συμπολίτες μας . Επειδή δηλαδή υπήρξαν για μας πάντα δεδομένα , πρέπει να τα χάσουμε για να τα εκτιμήσουμε ???
Ανώνυμε η διάθεση σου να τρίψεις στη μούρη το κείμενο του old-boy πηγάζει από τη σκέψη ότι η υπόλοιπη Ευρώπη δε βιώνει τα ίδια με μας απλά εμείς τα κωλόπαιδα της χαλάμε το πάρτι και εκείνη ξέρει να τα καταφέρνει. Λυπάμαι, δε ξέρει. Και στην Ισπανία και στην Ιταλία όλο περισσότεροι κάτοικοι περνάν στο στάδιο της εξαθλίωσης. Λυπάμαι αλλά η Ευρώπη όλο αποτυγχάνει τελευταία.
Όσο για την Ελλάδα, εκτός από την ειρήνη, αν εσύ βλέπεις δημοκρατία, σταθερότητα και ασφάλεια, μάλλον ζεις σε άλλη Ελλάδα. Οπότε το κείμενο δεν αναφέρεται στην Ελλάδα που ζεις.
Πέρα από τη κριτική όμως που κάνεις και εσύ και εγώ, κάποιο ρεαλιστικό σχέδιο εξόδου από τη κρίση βλέπεις;
Ανώνυμε, λες να παλέψουμε για να αποτρέψουμε τον Αρμαγεδδώνα. Με ποιον εννοείς; Με τον Σαμαρά; Με τον Βενιζέλο;
Τις ελάχιστες υλικές προϋποθέσεις που αναφέρεις, ποιος θεωρείς ότι τις προσφέρει;
Τι έγινε; Αρχίζουν να μας τρομάζουν οι ενδεχόμενες συνέπειες της έξαλλης δημαγωγίας μας; Κανένα έλεος!
Πάντως, δε νομίζω ότι κινδυνεύετε αό τους σχολιαστές όσοι κάνατε επάγγελμα τα κηρύγματα μίσους και φανατισμού. Από αλλού θα σας έρθει. Από τους Αγανακτισμένους οπαδούς, μόλις διαπιστώσουν πού τους οδηγήσατε!
Kostas.nik , πολύ απλά και καθόλου πρωτότυπα , η γνώμη μου είναι ότι, εάν έχουμε μία ελπίδα , αυτή είναι να αντέξουμε να μείνουμε στο Ευρώ , εωσότου γίνουν οι θεσμικές τομές που απαιτούνται για να σωθεί η υπόθεση της ενωμένης ευρώπης. Ό,τι καλό έχουμε , στην ενωμένη ευρώπη το οφείλουμε. Ακόμη και οι δυνάμεις της δημαγωγίας δεν τολμούν να θεωρήσουν εναλλακτική την έξοδο από τη θεσμική ευρώπη. Άλλο βέβαια ότι οι πολιτικές που εισηγούνται εκεί κατατείνουν .
Απο'κει και πέρα , κι εσύ και ο oldboy , είστε απόλυτοι και ισοπεδωτικοί. Απορρίπτετε τις διαβαθμίσεις και σας συγκινούν μόνον απόλυτα μεγέθη. Γι'αυτό και καταλήγετε σε απόψεις ακραίες- κατά τη γνώμη μου πάντα. Αφού η ελλάδα του 2012 δεν έχει δημοκρατία , σταθερότητα , ασφάλεια , τότε δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα ! Είναι όμως έτσι ?
Ναι , ούτε άμεση δημοκρατία μπορούμε να έχουμε ούτε το αντιπροσωπευτικό μας σύστημα είναι αψεγάδιαστο. Πάντως έχουμε τέτοια δημοκρατία που θα σας επιτρέψει ενδεχομένως να βγάλετε τον Τσίπρα πρωθυπουργό. Έχουμε τέτοια δημοκρατία που καμία σχεση δεν έχει με τη χούντα των συνταγματαρχών, με την Κούβα , τη Συρία, την Αίγυπτο , το Αφγανιστάν , τη Ρωσία κο.κ. Σταθερότητα και ασφάλεια εξωτερική σε μεγάλο βαθμό έχουμε . Ούτε πολέμους έχουμε ούτε θερμά επεισόδια για καιρό. Αν φύγουμε από την ΕΕ και το ΝΑΤΟ , δεν ξέρω εάν θα εξακολουθούμε να έχουμε σταθερότητα και εξωτερική ασφάλεια . Ασφάλεια εσωτερική δεν έχουμε σε μεγάλο βαθμό λόγω της ολοένα αυξανόμενης εγκληματικότητας , όμως δεν διανοούμαι να σκεφτώ τι χαμός θα ενσκήψει σε περίπτωση που το πράγμα ξεφύγει . Ή μάλλον διανοούμαι : Δεκέμβριος 2008 .
Εν ολίγοις , όλα σχετικά είναι στη ζωή...
Χμ. Καλό. Πολύ καλό. Έως και πάρα πολύ καλό.
Ανώνυμε των 07:17:00 μμ
έχω την εξής ερώτηση:
Προφανώς πιστεύεις πως ζούμε και ζούσαμε με δανεικά. Γιατί πρέπει να συνεχίσουμε να ζούμε μ' αυτό το τρόπο; Γιατί να μη συνεχίσουμε να ζούμε μ' αυτά που μπορούμε να παράγουμε αλλά και μ' αυτά που μπορούμε να εισάγουμε πουλώντας αυτά που παράγουμε; Γιατί αυτό είναι απομονωτισμός;
Και οτι ζούσαμε με δανεικα ειναι ενας τεραστιος μυθος.
Οι πρωτογενεις προυπολογισμοι (τα λεφτα δηλαδή που ''τρωμε'' σα γουρουνια οι σπαταλοι ελληνες και το κρατος μας'' απο το 1960 και μετά ειναι αθροιστικά ισοσκελισμενοι. Μια πανω μια κάτω κοκ. Με εξαιρεση φυσικα το 2009 και το 2010 που ξέφυγαν.
Το γενικο έλλειμμα ομως ειναι σταθερη αξια οπως και η δυσαναλογη σε σχεση με αυτο αυξηση του χρεους, λογω των τοκων.
Φυσικα δε ξερω τι λέω και ειμαι λαικιστης και ανευθυνος και ο Μανδραβελης τα λεει αλλιως.
Οι προυπολογισμοι παντως ειναι ανερτημενοι στο διαδικτυο για οποιον ενδιαφέρεται.
ο μπαμπουλας του ευρώ,δε μας τρομάζει.Καλύτερα με αυτονομη νομισματική πολιτική.
"Εκείνο που δεν πρόκειται όμως να διαψευστεί, γιατί δεν εξαρτάται από τους εντολοδόχους αλλά από τους εντολείς, είναι η αξιοπρέπεια που την 17η Ιουνίου θα υπάρχει δίπλα στην αναμφίβολη απελπισία και την αμφίβολη ελπίδα".Αυτό ένιωσα χτές καιξέρουμε τους λόγους..
Είναι θαυμάσιο να δείχνει κανείς κατανόηση απέναντι στους αναξιοπαθούντες της κοινωνίας. Σημαίνει πως δεν ανήκει σ'αυτούς και πως του είναι, ακόμα, "απέναντι".
η βιωματική εκμάθηση της πραγματικής εξαθλίωσης είναι δυστυχώς απαραίτητη και αναπόφευκτη.
Neviem prečo, ale dnes od rána čítam Krystalina kathara logia...
Όποιος δεν έχει βιώσει την ανεργία ή τη ζητιανιά από ανάγκη και το κλάμα ενός μωρού νηστικού, δεν ξέρει τη σημαίνει αξιοπρέπεια...
Κι αν κάποιος τρέξει να διαμαρτυρηθεί για τη φράση μου, ας μην έρθει στη θέση μου.
...στο σημείο αυτό οι γλωσσογράφοι διχάζονται και ερίζουν.
Ορισμένοι διαβάζουν στο ποστ αυτό την καθιερωμένη ολντμποϊκή ειρωνία, το γνώριμο και αγαπημένο στυλ του "μιλάω πολύ σοβαρά και με το λεξιλόγιο του άλλου, πηγαίνω τη λογική του στο άκρο όριο της για να την εκθέσω ανεπανόρθωτα".
Ας μην ενδώσουμε στον πειρασμό μιας τέτοιας απλοϊκής ανάγνωσης. Ο oldboy φτάνει εδώ στην κορύφωση των αναρτήσεων μιας ολόκληρης περιόδου και βάζει το δάχτυλο στην τρύπα κάθε απόπειρας διαλόγου και έλλογης διαδικασίας λήψης αποφάσεων: Ο ορθός λόγος ΔΕΝ υπάρχει, υπάρχει μόνο ο σολιψισμός, η δική μου αλήθεια, η δική μου αντίληψη για την αξιοπρέπεια, τον ορθό λόγο. είτε τα νιώθεις είτε όχι. Γι' αυτό και η ιδεολογία, η επιλογή ενός κόμματος είναι εξω-λογική, είναι όπως η επιλογή μιας ομάδας ή μιας θρησκείας: Μεσσιανική.
Βάζοντας στο τραπέζι ένα υπερβατικό μέγεθος όπως η αξιοπρέπεια, κλείνεις τη συζήτηση και πάμε απλά να μετρηθούμε. Αξιοπρέπεια είναι για τον καμμενο η ΑΟΖ, για τον μιχαλολιάκο να χορεύει καλαματιανό πάνω σε πτώματα μαύρων τούρκων και εβραίων, για άλλον να είναι κρατική η ολυμπιακή ακόμη κι αν τα αεροπλάνα της είναι μεταχειρισμένα γιάκοβλεφ που θα αγοράζουμε από τη λευκορωσία με αντάλλαγμα βερίκοκα μπεμπέκου.
Και βέβαια η αξιοπρέπεια μπορεί κάλλιστα να υπάρχει με οποισδήποτε οικονομικές / κοινωνικές συνθήκες. Δεν είναι αξιοπρεπείς οι βούλγαροι με τον κατώτατο μισθό των 200 Ευρώ σε λέβα; Δεν είναι αξιοπρεπέστατα τα παιδιά στο Νίγηρα ή οι Κουβανοί, οι Βενεζολάνοι, οι Βορειοκορεάτες;
Ζήτησε κανείς "πρόγραμμα" από τον Ιησού; Όταν υποσχέθηκε να γκρεμίσει το ναό και να τον ξαναχτίσει σε τρεις μέρες, του ζήτησε κανείς σχέδια θεωρημένα από την πολεοδομία; Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν. Είτε το νιώθει κανείς είτε δεν το νιώθει.
ΤΣΙΠΡΑΣ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ - ΘΥΡΑ 13
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΗ - ΝΑ ΠΑ ΝΑ ΓΑΜΗΘΕΙΤΕ ΓΥΦΤΟΔΕΞΙΟΙ.
ip
Βρε δείμο, ήθελα να του κάνω λίγο πλάκα, αλλά μού έκοψες τα πόδια.
@ Ανώνυμο 4:37΄: Είσαι ΥΠΕΡΟΧΟΣ!!
Απελπισία και σύνδεση DSL είναι ασύμβατα.
Μεγαλώνεις, J95!
;-)
Στην εποχή που οι άνθρωποι των φαναριών μιλάνε στο κινητό τους και τηλέφωνο συν DSL βρίσκεις με ένα ευρώ τη μέρα (ή δωρεάν σε κάποιες περιοχές), απελπισία και σύνδεση δεν είναι ασύμβατα.
Δικαιούται κάποιος να είναι απελπισμένος και πριν τουμπανιάσει από την πείνα ή πρέπει να του δώσεις την άδειά σου πρώτα;
Είμαι απο αυτούς που πιστεύουν ότι για κάποιες πτυχές της κοινωνίας μας η κρίση έκανε καλό.
Για τον ίδιο λόγο για κάποιους ανθρώπους-όπως ο j95- ισως να χρειάζεται μια δόση απελπισίας στη ζωή τους. Ενα γερο χαστούκι καμια φορά μπορει να ειναι ευεργετικό -καθε ομοιοτητα....- και να σε απογυμνώσει απο την αυταρέσκια που ονομάζεις εξυπνάδα.
«Ο ορθός λόγος ΔΕΝ υπάρχει, υπάρχει μόνο ο σολιψισμός, η δική μου αλήθεια, η δική μου αντίληψη για την αξιοπρέπεια, τον ορθό λόγο. είτε τα νιώθεις είτε όχι. Γι' αυτό και η ιδεολογία, η επιλογή ενός κόμματος είναι εξω-λογική, είναι όπως η επιλογή μιας ομάδας ή μιας θρησκείας: Μεσσιανική».
ip, το γεγονός ότι τα λες γουστόζικα δεν αναιρεί ότι λες μπούρδες. Σου έχει λείψει ο ορθός λόγος από τα ποστ μου; Παραληρήματα είναι; Εσένα ποιός σε όρισε εκπρόσωπο του ορθού λόγου; Ακυρώνεις την αντίθετη πολιτική άποψη ως μη ορθολογική με ποιά ακριβώς κρεντένσιαλς; Σαλτάρισε ομαδικά ένας λαός και ψήφισε ανορθολογικά; Την καταστροφή του θέλει; Παρασύρθηκε παιδιάστικα;
Μήπως πρέπει κάποια στιγμή να επανεξετάσετε λίγο τις θέσεις σας; Να δείτε ότι ο λαός δεν απέρριψε τα μνημόνια για ιδεολογικούς λόγους, δεν τα απέρριψε επειδή έπαθε ξαφνικά αριστερίτιδα. Τα απέρριψε επειδή έπεσαν πάνω στην κοινωνία σαν πυρηνική βόμβα. Και ούτε καν σαν διακηρυγμένη πυρηνική βόμβα. Συνεχώς οι προβλέψεις τους και οι στόχοι τους διαψεύδονταν πανηγυρικά.
Τώρα θα μου πεις ότι δεν φταίνε τα μνημόνια αλλά η κρίση.
Αφενός λοιπόν πρέπει να δούμε τι δημιούργησε την κρίση (και η καθαρά ελληνική ανάγνωση του φαινομένου έχει καταστεί εκ των πραγμάτων αστεία) και αφετέρου ποιός θα ήταν ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισής της. Πάντως το «δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς» εξέπνευσε ως επιχείρημα.
Πρώτε ανώνυμε, όλα μπορούν να γίνουν πράγματι. Και να μας βγάλουν εμάς ως αποδιοπομπαίο τράγο και μετά να ξαναβρούν τον θεσμικό βηματισμό τους. Το ερώτημα όμως είναι πού μας οδήγησε ως τώρα αυτή η άνευ όρων και αντιδράσεων υπακοή στα κελεύσματα προκειμένου να μην φανούμε κακά παιδιά κι εκδιωχθούμε. Το ερώτημα επίσης είναι αν αξίζει να μείνουμε πάση θυσία και με κάθε τίμημα στην Ευρώπη. Φυσικά και να μείνουμε. Αλλά όταν γίνεται λόγος για το πάση θυσία και το κάθε τίμημα, όσοι το λένε είναι εκείνοι που η δική τους θυσία δεν είναι ολική και που το τίμημα που εκείνοι καλούνται να πληρώσουν δεν είναι αβάσταχτο.
Ζήτω η Ευρώπη λοιπον. Ειλικρινά. Αρκεί όμως να μη διαλυθεί εντελώς η Ελλάδα προκειμένου να παραμείνει στη νομισματική της ένωση.
oldboy, ευχαριστώ για την απάντηση (το εννοώ!), αλλά μάλλον δεν με κατάλαβες. Αποτίμησες την απόπειρα μίμησης του στυλ σου ως "γουστόζικη μπούρδα", οπότε δεν την επαναλαμβάνω. Πάμε στο προκείμενο.
Στο ποστ αυτό (αυτό σχολιάζω, όχι το σύνολο των αναρτήσεων ή κειμένων σου) λες, κατά βάση, "Τέρμα τα επιχειρήματα, οι αντίλογοι. Έχουμε φτάσει στο σημείο μηδέν της απελπισίας και γι' αυτό αξιοπρέπεια και ορθός λόγος είναι να περιφρονήσουμε τα εκβιαστικά διλήμματα" (και να ψηφίσουμε αντιμνημονιακά, υποθέτω). "Και όποιος το νιώθει, το νιώθει, δεν μπορώ να κάνω κάτι για τους άλλους".
Σε αυτό προσπάθησα να απαντήσω ότι πηγαίνεις σε ζητήματα πίστης, σε μέγέθη υπερβατικά, που καταργούν τη δυνατότητα λόγου και αντιλόγου, όπως όταν επιλέγεις π.χ. ομάδα. Η αίσθηση των πολλών για την αξιοπρέπειά τους είναι σημαντική, όχι λιγότερο ρευστή και διαψεύσιμη όμως από άλλα μεγέθη.
Μπορεί κάλλιστα σε δύο χρόνια να σκεφτούν πολλοί ότι οι "αναξιοπρεπείς" Πορτογάλοι που έφαγαν στη μάπα λιτότητα ανεργία φτώχια και ΔΝΤ αλλά δεν τα κατήγγειλαν μονομερώς έχασαν λιγότερα από εμάς που το κάναμε, έμπλεοι αξιοπρέπειας.
Τέλος πάντων.
ip
«Στο ποστ αυτό (αυτό σχολιάζω, όχι το σύνολο των αναρτήσεων ή κειμένων σου)»
Σύμφωνοι, ωστόσο η ένστασή μου είναι αυτή ακριβώς. Άλλο να βγω από το πουθενά και να πω «όποιος κατάλαβε, κατάλαβε» και άλλο να έχουν προηγηθεί εκατοντάδες σχετικά ποστ. Νομίζω δηλαδή ότι αυτά με νομιμοποιούν να μιλήσω και με αυτόν τον τρόπο, είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί κανείς με τη θέση μου, που προφανώς είναι άλλης τάξης ζήτημα.
Όταν προσωπικά τάσσομαι υπέρ της πάση θυσία παραμονής στην θεσμική ευρώπη , στο μυαλό μου αντιδιαστέλλω την ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ παραμονή σ'εναν χώρο με ένα ελάχιστό έστω εγγυημένο βιοτικό επίπεδο για τους περισσότερους σ'ενα καθεστώς ειρήνης , σταθερότητας και δημοκρατίας ( =ο συνοπτικός μου ορισμός της αξιοπρέπειας) με την ΠΑΣΑ ΘΥΣΙΑ όλων ανεξαιρέτως στο βωμό τάχα της αξιοπρέπειας της χώρας ,με την αυτοστιγμή κατακόρυφη πτώση του βιοτικού επιπέδου όλων ανεξαιρέτων των Ελλήνων και με ανεξέλεγκτες και απρόβλεπτες διαστάσεις στο επίπεδο τουλάχιστον της δημοκρατίας και της ασφάλειας της χώρας . Εάν είναι έτσι , δεν είναι μονόδρομος η πάση θυσία παραμονή μας σ'έναν χώρο που εγγυάται την αποφύγη πάσας θυσίας όλων ημών ???
Mα το ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ σημαίνει ακριβώς πως καμία θυσία δεν είναι υπεράνω συζήτησης. Πως το ελάχιστο εγγυημένο βιοτικό επίπεδο είναι αυτό ακριβώς που θυσιάζεται. Μαζί του θα κλονιστεί εκ των πραγμάτων και η κοινωνική ειρήνη, όπως τελικά και το πολίτευμα.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home