Παρασκευή, Οκτωβρίου 07, 2011

Whodunit

Ένας κάποιος Κουσελάς δεν λέει απλώς ότι έδωσε λίστα με φοροφυγάδες που δεν αξιοποιήθηκε, λέει επίσης και ότι αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που έπαψε να είναι υφυπουργός της κυβέρνησης. Εξακολουθεί παραταύτα και στηρίζει με την ψήφο του στη Βουλή μια τέτοιου είδους κυβέρνηση. Δεν έχει σημασία αν πρόκειται όντως για μια τέτοιου είδους κυβέρνηση ή αν είναι η ιδέα του και θεωρία συνωμοσίας μπολιασμένη με προσωπική πίκρα. Σημασία έχει ότι ο ίδιος νομίζει πως τον έφαγαν επειδή πήγε να τα βάλει με ισχυρούς φοροφυγάδες. Κι όμως παραμένει με τα χίλια μέλος της κοινοβουλευτικής ομάδας, κι όμως ψηφίζει χθες, σήμερα και αύριο νέα μέτρα.
Δεν ξέρω από που να αρχίσει η περιφρόνησή μου προς τέτοιου είδους ανθρωπάκια και που να τελειώσει.
---
Εν τω μεταξύ ο Παπακωνσταντίνου λέει ότι δεν υπάρχει τέτοια λίστα. Βλέπει οράματα προφανώς ο Κουσελάς, η κυβέρνηση είχε υφυπουργό οικονομικών έναν τύπο που ζει σε έναν φανταστικό κόσμο γεμάτο παραισθήσεις. Και είναι προφανώς εξαιρετικά δύσκολο να διαπιστωθεί ποιός από τους δύο λέει ψέμματα, πρόκειται προφανώς για ένα ζήτημα που σηκώνει τρελά πολύπλοκες πολιτικές έρευνες, πολιτικές έρευνες που δεν είναι η ώρα να γίνουν. Και προφανώς η χώρα έχει Πρωθυπουργό που την κυβερνά στα αλήθεια. Και δεν έχει κανένα άγχος να διαπιστώσει τι από τα δύο συνέβη. Κι αυτός και όλο το υπουργικό του συμβούλιο.
---
Ο καθένας μπορεί να ισχυρίζεται ό,τι θέλει όταν θέλει και όπως το θέλει. Ο Ρέππας μπορεί να λέει ότι ο Ραγκούσης δεν είχε φέρει σχέδιο για το ενιαίο μισθολόγιο και ο Ραγκούσης να λέει ότι είχε. Και να παραμένουν δικαιωμένοι και οι δύο από τον Πρωθυπουργό, εξίσου στη θέση τους, εξίσου υπουργάρες. Δεν τρέχει μία, δεν τρέχει μία αν οι ρυθμίσεις για τους φορτηγατζήδες που προέκυψαν μετά από χάος μηνών, έρχονται τώρα να ξαναλλάξουν. Σωστά τα ρύθμισε τότε ο Ρέππας, σωστά τα ρυθμίζει τώρα κι ο Ραγκούσης. Ο Πρωθυπουργός ασκεί υψηλή πολιτική και δεν μπορεί να ασχολείται με τα χθαμαλά. Άλλωστε σημάδι ζωντάνιας και δημοκρατίας είναι όλος αυτός ο διάλογος. Αφήνει όλα τα λουλούδια να ανθίσουν, πριν εγκαταλείψει οριστικά τη χώρα και πάρει κανένα διεθνές αξίωμα να ανταμειφθεί για τις υπηρεσίες του και ασχοληθεί με τα θέματα που στα αλήθεια τον καίνε, θέματα παγκόσμιας ειρήνης και οικολογίας, θέματα που θα κάνουν τα μαλλιά του να ξεασπρίσουν.
---
Ο καθένας μπορεί να ισχυρίζεται ό,τι θέλει όταν θέλει και όπως το θέλει. Ο ένας αντιπρόεδρος της κυβέρνησης μπορεί να λέει ας έρθει ο άλλος να τον βάλει φυλακή επειδή δεν έχει να πληρώσει, κι όλο αυτό τελικά να μην προκαλεί εντύπωση. Για την ακρίβεια να αισθάνεσαι και ένοχος που ασχολείσαι ακόμα με την εσκεμμένη προκλητικότητά του. Γνώμη μου είναι πως αυτό που κάνει ο Πάγκαλος είναι να καθρεφτίζει τα όρια του παχυδερμισμού της ελληνικής κοινωνίας. Όχι ο ίδιος, αλλά η ελληνική κοινωνία είναι που δρα σαν παχύδερμο έχοντας αποκτήσει ανοσία σε ό,τι κι αν αυτός πει, ό,τι κι αν αυτός κάνει. Ό,τι είναι ο Θεόδωρος Πάγκαλος για το πολιτικό σύστημα είναι ο Μάκης Ψωμιάδης για το δικαστικό - αστυνομικό. Η αντιμετώπιση που απολαμβάνουν οι δύο τους τόσο από τα συστήματα αυτά όσο και από την κοινωνία είναι η ακριβέστερη εικόνα μιας χώρας παραιτημένης κι από τα ελάχιστα όρια αξιοπρέπειας, παραιτημένης κι από τα στοιχειώδη προσχήματα.
Διαβάζω αναλύσεις σε σχέση με το χρέος της χώρας, όπου γίνεται η διαίρεση και λένε τι χρωστάει θεωρητικά ο κάθε Έλληνας, τι ποσό από το χρέος αντιστοιχεί θεωρητικά στον καθένα. Εκείνο που ξέρω είναι ότι πρακτικά η ανοχή που έχουμε επιδείξει στο φαινόμενο Πάγκαλου και στο φαινόμενο Ψωμιάδη αποτελεί ένα ηθικό στίγμα που βαρύνει τον κάθε ένα από εμάς. Ντρέπομαι προσωπικά που ακόμη ο Πάγκαλος είναι αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, ντρέπομαι προσωπικά που ο Ψωμιάδης έχει κάνει διαχρονικά την ελληνική δικαιοσύνη πουτάνα.
---
Η κατάσταση έχει ξεφύγει τόσο που όταν στη χθεσινή εκπομπή της ΝΕΤ αναφέρονται στον Πάγκαλο, ο Κωνσταντίνος Ζούλας λέει ότι έχει το ακαταλόγιστο. Λέει αυτό που σκέφτεται. Αμέσως μετά συνειδητοποιεί ότι αυτό που είπε μπορεί να οδηγήσει τον Πάγκαλο στο να βγάλει φωτιά από το στόμα του και να του γαμήσει το μέλλον, κάνει τρελή γυριστή και ισχυρίζεται ότι εννοούσε πως ο Πάγκαλος έχει χιούμορ. Οι τρελές γυριστές είναι απαραίτητο προσόν επιβίωσης στις μέρες μας. Αλλά και πάντα εδώ που τα λέμε. Την ίδια ώρα δίπλα του ο Γιάννης Πολίτης έχει πιάσει έναν Γερμανό και του μιλάει για «καλοδεχούμενο στρατό κατοχής» επιχειρηματιών. Στο τέλος εκλιπαρεί για ένα περίπτερο. Ελάτε Γερμανοί και φτιάξτε μας έστω ένα περίπτερο.
Μπορεί να μου τη δίνει γενικά -και πολύ- ο Πολίτης, αντιλαμβάνομαι όμως ότι αυτά που λέει είναι επίτηδες υπερβολικά για να δώσει έμφαση σε μια άποψη που ειλικρινά θεωρεί ότι θα αποτελεί μια άλφα λύση. Τείνω επίσης να πιστέψω -και δεν το λέω ειρωνικά- ότι η πλειοψηφία κυβερνητικών βουλευτών και υπουργών κάνουν ό,τι κάνουν πιστεύοντας και αυτοί ειλικρινά ότι αυτά που κάνουν αποτελούν ένα είδους λύση. Αθωώνοντας τους λοιπόν στη δίκη των προθέσεων, κρίνω το αποτέλεσμα των προθέσεών τους. Που δείχνει έναν παρουσιαστή εκπομπής στην κρατική τηλεόραση να παριστάνει τον αρλεκίνο της υποτέλειας. Που δείχνει επίσης ότι ο νεοδιοριζόμενος καθηγητής θα παίρνει καθαρά 660 (ή 575) ευρώ τον μήνα.
---
Αν προχωρούσε η κυβέρνηση ταχύτερα στις διαρθρωτικές αλλαγές, αν είχε κλείσει δημόσιες υπηρεσίες άχρηστες, αν είχε απελευθερώσει ταχύτερα επαγγέλματα, αν είχε πουλήσει δημόσια περιουσία, πόσα θα γλίτωνε ο νεοδιοριζόμενος; Θα έπαιρνε 700 αντί για 660 (ή 600 αντί για 575); Δεν πάτε να γαμηθείτε παπαγαλάκια;
---
Οπότε ποιός αντίλογος μένει; Ότι αν το πηγαίναμε μόνοι μας το πράγμα ο μισθός θα ήταν -σε δραχμές ή σε ευρώ, δεν έχει σημασία- λιγότερα ή και πολύ λιγότερα κι από τα 660 (ή τα 575). Αυτός ο αντίλογος αρχίζει πια να μην δείχνει και τόσο πειστικός. Και όχι, δεν έχω στοιχεία να το αποδείξω, δεν έχω νούμερα και αριθμούς. Αλλά τα νούμερα και οι αριθμοί αποδεικνύονται αυτό που πάντα ήταν: ο ορισμός της σχετικότητας και όχι ο ορισμός της αλήθειας. Ανεξάρτητες αρχές τα αλλάζουν διαρκώς και όταν δεν τα αλλάζουν επαρκώς αλλάζουν οι ίδιες. Το 0% κούρεμα του χρέους γίνεται 21%, τώρα 50%, αύριο παραπάνω. Εκατό προς διακόσια δις ευρώ θα γίνουν αέρας. Εκτός αν ήταν πάντα αέρας. Εκτός αν υπάρχει το αληθινό χρήμα και υπάρχει και η φούσκα του χρήματος. Εκτός και αν κάθε γέννηση τόκου προσθέτει χρήμα στην αγορά που δεν υπάρχει στα αλήθεια κι όλο αυτό είναι μια αέναη πυραμίδα που κάποτε καταρρέει.
---
Για να το πω έτσι, ακόμα και αν υπάρχει πολύ πιο κάτω από τα 660 (ή τα 575) ευρώ σε νεοδιοριζόμενο καθηγητή σε αριθμητικό επίπεδο, δεν υπάρχει πιο κάτω από τα 660 (ή τα 575) ευρώ σε νεοδιοριζόμενο καθηγητή σε αληθινό επίπεδο. Η κοινωνία δολοφονήθηκε. Από τα δύο μέρη της δανειακής σύμβασης από κοινού.

38 Comments:

At 10/07/2011 09:19:00 μ.μ., Anonymous Lex Luthor said...

Μια ανακρίβεια μονο. Ο νεοδιόριστος καθηγητής δε θα πάρει 660 αλλά 575 ευρώ. Αφου πρώτα άκουσε τον υπουργο να λέει οτι το νέο μισθολογιο δεν θα αγγιξει το 80% των υπαλλήλων (τελικά τους αγγιζει -σοκαριστικά πολύ- ολους), αφού ειχε ακούσε τον πρωθυπουργο να δηλώνει οτι δεν θα αγγιξει ξανά μισθους και συντάξεις, αφού ειχε ακούσει να του λένε οτι αν δεν παρουν μέτρα θα προβουν σε καταστροφικη αναδιαρθρωση (ενώ τελικά και μέτρα πηραν και ανδιάρθρωση θα γινει με συμφωνα με τη περιφημη 21η Ιουλιου. )

Ντρέπομαι και προκαταβολικά για τον σχολιάστη που θα γράψει ''αν δεν του αρεσει ας παραιτηθει και ας δοκιμάσει τις δυναμεις του στην αγορά του ιδιωτικου τομεα" οπως και γι αυτον που θα γράψει οτι κάθεται τα καλοκαιρια και πληρώνεται.

Ειμαστε ζώα που αντιδράμε μονο οταν η βεργα χτυπησει τα δικά μας πισινα.

 
At 10/07/2011 11:54:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Αντιστρόφως, αφού το χρήμα είναι αέρας και σχετικό γιατί μας ενοχλεί που ο καθηγητής θα παίρνει 660 ευρώ; Αν αυτός είναι ο μόνος που αξίζει να παίρνει πραγματικό χρήμα, τότε γιατί ξεπερνάμε το ενδεχόμενο να παίρνει μια μέρα 400 ή να μην υπάρχει δυνατότητα να υπάρχει καν η θέση του; Ίσως επειδή η κοινωνία είναι νεκρή. Οπότε τι υπάρχει χειρότερο;

Συμφωνόντας ότι στο σύστημα υπάρχει και πλασματικό χρήμα, να σημειώσω ότι το έλλειμά μας είναι πραγματικότατο, ότι τα λεφτά που θα παραγραφούν δεν θα εξαφανιστούν αλλά κάποιοι θα τα χάσουν ή κάποιοι θα τα καλύψουν, και ότι αυτό θα γίνει με πολλές και πραγματικότατες συνέπειες που θα τις πληρώνουμε χρόνια, μπορεί να μην τις ξεπληρώσουμε και ποτέ. Και ότι η καθολική προσσέγγιση του τόκου, ως δημιουργού πλασματικού χρήματος είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας. Δεν υπάρχει νόημα να κάτσει να εξηγήσει κάποιος πόσο απαραίτητος είναι στην οικονομική λειτουργεία. Σημειωτέον αυτό που μας έφαγε ως Ελλάδα, ως Ευρωζώνη και ως παγκόσμιο σύστημα δεν ήταν τα υψηλά επιτόκια, αλλά τα τεχνητώς χαμηλά.

Είχα να πω κάτι και για την τρίτη παράγραφο από το τέλος, αλλά φοβάμαι μήπως με πάρουν μερικά από τα φλόκια που προορίζονται για τα παπαγαλάκια της ΝΕΤ.

Γενικώς το ποστ ενώ συνπολογίζει στην ανάλυσή του πολλές διαπιστώσεις και γεγονότα για να περιγράψει τη σημερινή κατάσταση, ξεπερνάει με πολύ ευκολία και περιφρόνηση τη σοβαρότερη αιτία· το σπάταλο δημόσιο. Και για λόγους που αρχίζουν να μου γίνονται όλο και περισσότερο ακατανόητοι.

 
At 10/08/2011 01:18:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Lex, το διόρθωσα. Μερικά πράγματα ακούγονται τελικά τόσο απίστευτα που τα προσπερνάμε.

 
At 10/08/2011 01:34:00 π.μ., Anonymous Φριζενμπίχλερ said...

Λοιπόν, τελευταία το blog μου θυμίζει το Crossfire του CNN,κάπου στα 80s: "on the left Tom Braden and on the right Pat Buchanan", όπου εδώ "on the left Oldboy and on the right ΑΦ". Δεν λέω πως ο Oldboy δηλώνει ή αισθάνεται αριστερός,καταλαβαίνετε τι εννοώ... Μπορεί να γουστάρει ο Oldboy να έχει τον ΑΦ on the right, μπορεί και όχι. Και να μην γουστάρει τι να κάνει, δεν βρίζει ο άλλος, έτσι είναι τα blog, όποιος θέλει απαντάει,και όσα θέλει γράφει. Αν αυτό που κάνει ο ΑΦ είναι κατάχρηση του χώρου στο blog κάποιου άλλου είναι πολύ σχετικό. Το κρίμα είναι ότι ο Oldboy έχει φαντασία, μεγάλη γκάμα θεμάτων, ο άλλος τα ίδια και τα ίδια απαντάει, μπορεί να είναι ευπρεπής να έχει γνώσεις και άποψη, αλλά είναι βαρετός. Τώρα θα μου πείτε,αν δεν γουστάρεις μην διαβάζεις τα σχόλια του ΑΦ,μην διαβάζεις τα σχόλια καθόλου, ή στην τελική μην διαβάζεις και το blog αν χαλιέσαι.

 
At 10/08/2011 01:37:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

AΦ, θυμάμαι ότι σε κάποιο σχόλιό σου κατά τους πρώτους μήνες του μνημονίου είχες γράψει κάτι σαν «ε ρε και να πετύχει το μνημόνιο, τότε τι θα έχουν να λένε όλοι οι επικριτές του». Το ότι το θυμάμαι σημαίνει ότι μου έμεινε. Και σκέφτηκα τότε πως αν πετύχει θα πρέπει να κάνω τεράστια αυτοκριτική, δημόσια εννοείται.
Επίσης ψιλοσίγουρο είναι -κατά τη γνώμη μου τουλάχιστον- ότι η μεγάλη πλειοψηφία των επικριτών του μνημονίου θα προτιμούσαν να διαψεύδονταν, θα προτιμούσαν το πράγμα να λειτουργούσε, θα προτιμούσαν να μην πάμε κατά διαόλου. Οπότε δες το ίσως κι έτσι: με όση μονομέρεια κι αν γράφει ή μιλάει κάποιος, τελικά τα όσα πιστεύει κρίνονται διαρκώς από την πραγματικότητα. Αυτό το λέω για τους κατήγορους της μνημονιακής συνταγής, αλλά αντιστρέφοντάς το ισχύουν και για τους υπερασπιστές της.

 
At 10/08/2011 01:43:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Συνεχίζω.
Λες «γιατί ξεπερνάμε το ενδεχόμενο ... να μην υπάρχει δυνατότητα να υπάρχει καν η θέση του». Γιατί νομίζω ότι τα παραέχουμε μπερδέψει τα πράγματα, γιατί τελικά αυτό είναι που θέλω να πω με το ποστ. Η δυνατότητα να υπάρχουν καθηγητές στα σχολεία δεν εξαρτάται από το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, δεν εξαρτάται από τον καπιταλισμό, δεν εξαρτάται από τον τρόπο διάρθρωσης της ευρωζώνης.
Σχολεία με καθηγητές θα υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν είτε με το ένα οικονομικό σύστημα είτε με το άλλο. Το ότι έχουμε φτάσει να συζητάμε σοβαρά αν θα υπάρχουν δείχνει πόσο έχουμε αποπροσανατολιστεί συνολικά.

 
At 10/08/2011 01:59:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Και τελειώνω. «ξεπερνάει με πολύ ευκολία και περιφρόνηση τη σοβαρότερη αιτία· το σπάταλο δημόσιο. Και για λόγους που αρχίζουν να μου γίνονται όλο και περισσότερο ακατανόητοι»
Το σπάταλο δημόσιο είναι ας πούμε σαν μια πληγή που τρέχει στο πόδι σου και η μνημονιακή, μεσοπρόθεσμη κλπ πολιτική είναι το να ρίχνεις πυρηνικά πάνω στο πόδι. Αν η μνημονιακή πολιτική εστίαζε στην πληγή, θα εστίαζα κι εγώ.

 
At 10/08/2011 02:00:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Φριζενμπίχλερ, εγώ τον Μάικλ Κίνσεϊ θυμάμαι, αυτόν τον Τομ Μπρέιντεν δεν τον έχω προλάβει ;)

 
At 10/08/2011 02:17:00 π.μ., Anonymous Φριζενμπίχλερ said...

Δεν θυμάσαι τον Τομ Μπρέιντεν, πρέπει να ήταν καλό παιδί...
bigwhiteogre.blogspot.com/2011/10/so-called-liberal-media-tom-braden.html
πάντως ο παραλληλισμός ήταν για το "on the left" μόνον ;)
καλού κακού... αντικαθιστώ με Κίνσλεϊ

 
At 10/08/2011 09:47:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Oldboy, τότε θα όφειλες να θυμόσουν ότι συστηματικά διαφωνούσα με την ακατάσχετη αύξηση της φορολογίας, ότι από την πρώτη στιγμή ήμουν καχύποπτος με τις πολιτικές και μεταρυθμιστικές επιδιώξεις της κυβέρνησης και ότι θεωρούσα το μνημόνιο αναγκαίο κακό με μάλλον μειωμένες πιθανότητες επιτυχίας.

Επίσης ότι ήμουν ο πρώτος που είπε ότι η επιχειρηματολογία ότι δεν πρέπει να κόψουμε άχρηστες και αντιπαραγωγικές δημόσιες δαπάνες για να μην ρίξουμε την κατανάλωση είναι μια ασύλληπτη μπαρούφα, όταν την υποστήριζαν ακόμα και οι εκπρόσωποι της δεξιάς στην Ελλάδα. Τώρα βέβαια κανένας εχέφρων δεν το λέει ευθέως αυτό, αλλά το επιχείρημα αντιστρέφεται πονηρά· και τι θα κερδίζαμε αν κόβαμε τις άχρηστες δαπάνες;

Ακόμα ότι ΗΔΗ έχω κάνει την αυτοκριτική μου, και ξεκινώντας από διαφορετική ιδεολογική αφετηρία από εσένα, είχα πει ότι πιθανώς να ήταν καλύτερα να είχαμε χρεοκοπήσει, για τον λόγο ότι τότε το "νοικοκύρεμα" θα είχε γίνει με επιτακτικούς και πραγματικούς όρους και όχι μέσω επιδοτήσεων και οδηγιών. Ότι δηλαδή θα έκλειναν ΑΠΟ ΑΝΑΓΚΗ οι γαμοάχρηστοι γαμοργανισμοί και οι καθηγητές δεν θα έπαιρναν πιθανώς το γαμοκατιτής παραπάνω, αλλά πιθανώς θα είχαμε πολύ περισσότερες ελπίδες μελλοντικής ανάπτυξης και βελτίωσης της εκπαίδευσης και ότι μας είναι απαραίτητο να παρέχει το δημόσιο.

Εν προκειμένω η κριτική μου δεν είχε να κάνει με την αντιμνημονιακή στάση σου, αλλά με το υπόβαθρό της και τον τρόπο που γίνεται αντιληπτή και παρουσιάζεται η οικονομική πραγματικότητα. Ωραία, το χρήμα είναι αέρας, οπότε συνεπακόλουθα και η Γερμανική οικονομική ισχύς είναι αέρας, περιέργως εκεί (αλλά και σε όλες σχεδόν τις χώρες) οι καθηγητές δεν κινδυνεύουν από τίποτα, πιθανώς λόγω της συστηματικής συσσώρευσης αέρα.

Φριζενμπίχλερ μου είναι ακατανόητο που προχωρείς σε τέτοιου τύπου συγκρίσεις. Εννοείται πως ούτε κατά διάνοια μπορώ να ανταγωνιστώ τον Oldboy στη δημιουργικότητα. Το ότι κουράζω και κουράζομαι μπορεί να οφείλεται ακριβώς στο ότι θαυμάζω και εμπνέομαι από αυτή τη δημιουργικότητα στο βαθμό που κάθε φορά σπάει το φρένο της αυτοσυγκράτησης.

Το καλύτερο λοιπόν είναι να αραιώνω ελαφρώς, όχι γιατί φοβάμαι ότι θα νυστάξω κάποιους, αλλά γιατί αρχίζει και ψιλοαμφισβητείται από σχολιαστές αυτή η αλήθεια μου.

 
At 10/08/2011 02:23:00 μ.μ., Anonymous Μιχάλης Κ. said...

To ότι χάθηκε η μπάλα είναι το μόνο σίγουρο...
Τα μέλη της κυβέρνησης μαλώνουν σαν τους γέρους του Muppet Show αλλά τελικά ψηφίζουν τα μέτρα που οι "αντίπαλοι" τους κατέθεσαν αντι να παραιτηθούν.
Θα ήταν αστείο αν δεν είναι τόσο τραγικό...
Αλλά μάλλον εγώ είμαι υπερβολικός που πιστεύω ότι κάποιοι ίσως, λέω ίσως, είχαν cohones. Μάλλον είναι standard διαδικασία να τα αφήνουν στην είσοδο της Βουλής την μέρα της ορκομωσίας τους.

 
At 10/08/2011 03:04:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Ε δεν έχετε καθόλου μυαλό εσείς οι φτωχοί, είχε δίκιο ο Αριστοτέλης μόνο από βούρδουλα καταλαβαίνετε.
Αντί να πείτε “δόξα τα λεφτά έχουμε θεό” , γκρινιάζετε κι από πάνω. Εδώ έχουμε πρόβλημα και πρέπει να δούμε πως θα μοιράσουμε την πίτα, έχουμε κι εσάς να τσιτσιρίζετε, τα δικαιώματα μας τα δικαιώματα μας. Που τα βρήκατε βρε κακομοίρηδες τα δικαιώματα, εμείς δε σας τα δώσαμε; Για καθίστε καλά γιατί αν δε λύσουμε το πρόβλημα , θα σας αφήσουμε να ψοφήσετε από πείνα. Άντε πια.

 
At 10/08/2011 04:39:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τι θα γίνει όμως με τον elephant in the room του ότι τα λεφτά που περικόπτει το κράτος στους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς δεν είναι δικά του αλλά αλλωνών. 30 χρόνια ήταν και ακόμα και τώρα είναι. Ακόμα και τώρα δεν ξέρω πως το φαντάζεται ο κάθε ένας αλλά ως τώρα το ΔΝΤ επί της ουσίας δεν έχει εισπράξει φράγκο όπως "επιτάσσουν οι δανειστές" και περιμένει μπας και μειώσει η Ελλάδα το έλλειμμα. Ε όταν αυτή η κουβέντα για την κοινωνική αδιαφορία του κράτους δεν λέει μέσα και κάτι για αυτό είναι κάπως αστεία.

Και πως γίνεται να ξεκινάς απ το συμπέρασμα που θες να βγάλεις (ότι φταίει το ΔΝΤ για τα πάντα) και να κρατάς μόνο τα δεδομένα που ταιριάζουν με αυτό (ότι οι μισθοί πέφτουν) αντί να ξεκινησεις από τα δεδομένα (στον τομέα της εκπείδευσης έχουν μπει σχεδόν υπερτριπλάσιοι) και να καταλήξεις στο συμπέρασμα (άρα σε κάποιο σημείο δεν θα βγαίνει αν δεν πάρουν λιγότερα)

Και μην ακούσω για τον γεωγραφικό διαμελισμό την υφαλοκρηπίδα και την χαμένη Ατλαντίδα της Ελλάδας, οι περισσότεροι καθηγητές δουλεύουν 3 ώρες την μέρα, σου λένε "αυτά θα σας τα πουν στο φροντιστήριο" μέχρι και για τα θέματα των πανελληνίων, και τον περισσότερο καιρό κάθονται και πίνουν καφέ στην γραματεία (παλαιότερα όταν είχε ακριβότερη χρέωση από όλη την Ευρασία ο κρατικός και κοινωνικά ευαίσθητος ΟΤΕ, παίρναν και από κει τα τρίωρα τηλεφωνικά gossipfests γιατί μη μασάς πληρώνει το κράτος)

 
At 10/08/2011 06:58:00 μ.μ., Anonymous no name said...

@ανώνυμος above
ναι, προφανώς...επίσης οι δάσκαλοι όπως είναι γνωστό λένε στα παιδάκια στο δημοτικό "θα μάθετε ανάγνωση σπίτι"...στο δε νηπιαγωγείο τα στέλνουν κατευθείαν σπίτι...

 
At 10/08/2011 08:27:00 μ.μ., Blogger celin said...

"Αν προχωρούσε η κυβέρνηση ταχύτερα στις διαρθρωτικές αλλαγές, αν είχε κλείσει δημόσιες υπηρεσίες άχρηστες, αν είχε απελευθερώσει ταχύτερα επαγγέλματα, αν είχε πουλήσει δημόσια περιουσία, πόσα θα γλίτωνε ο νεοδιοριζόμενος; Θα έπαιρνε 700 αντί για 660 (ή 600 αντί για 575); Δεν πάτε να γαμηθείτε παπαγαλάκια;"

Για να ειμαστε ακριβεις, δεν ειναι παπαγαλακια, ειναι διασταυρωση Καθεστωτικου Παπαγαλου με Κορακι και Υαινα,
που κρωζουνε πανω απο το κουφαρι του λαου
"ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΚΙ ΑΛΛΟ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΚΙ ΑΛΛΟ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΚΙ ΑΛΛΟ"

Ειναι πληρωμενα παπαγαλοκορακια, τα οποια σε καθε χωρα πληρωνονται απο εταιρειες, οι οποιες αναλαμβανουν να μακιγιαρουν τη δημοσια εικονα διεθνων οργανισμων τυπου ΔΝΤ
-Ρωτα, ολντ, τον Squarelogic για παραπανω λεπτομερειες-
σπερνοντας μηνυματα ναζιστικης συλλογικης ευθυνης κι εθνικης αυτοαπαξιωσης.

Τους απολαμβανουμε στη τηλεοραση και στα χουντοκαναλα τους.

Αλλα αυτα τη δουλεια τους κανουν.

ΥΓ 575 ευρω; Προσωρινα μπορει.
Οσο κανει κουμαντο η δωσιλογη συμμορια, οι μισθοι θα πεσουν κι αλλο.
Στοχος ειναι τα 350 με 400 ευρω.

 
At 10/08/2011 09:56:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μπράβο ρε Μπόη. Ετσι, ήθελα να στο πω.

 
At 10/09/2011 12:51:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε, να τον δούμε τον ελέφαντα στο δωμάτιο, το θέμα όμως είναι ποιό δωμάτιο κοιτάζουμε. Να κοιτάξουμε μόνο το ελληνικό δωμάτιο ωσάν τα διπλανά (αλλά και τα όχι τόσο διπλανά) δωμάτια να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα;
Μήπως κοιτάζοντας τον ελέφαντα του κάθε δωματίου δεν βλέπουμε τον μεγαλύτερο;
Εν πάση περιπτώσει δεν ξέρω από πού βγάζεις τα στοιχεία για τους υπερτριπλάσιους διορισμούς εκπαιδευτικών, ο αριθμός που λες μου φαίνεται τερατώδης και το ψιλοαποκλείω να ισχύει. Να διορίζονταν άνθρωποι που αντί σε σχολεία να βολεύονταν σε υπηρεσίες, ναι, αυτό είναι κάτι που μπορεί να πιστέψω πολύ ευκολότερα.
Επίσης όλα μα όλα μα όλα τα κράτη του κόσμου δανείζονται. Αυτός είναι ο τρόπος που λειτουργεί το σύστημα και μάλιστα ο τρόπος που εκτός από τα κράτη εξυπηρετεί και βολεύει εξίσου αν όχι και περισσότερο τους δανειστές τους. Ότι το δικό μας χρέος και τα δικά μας ελλείμματα ξέφυγαν στο Θεό, ότι είμαστε ουραγοί της κρίσης είναι ένα θέμα υπαρκτό. Άλλο αυτό όμως και άλλο το δανείζεσαι άρα κάτι πάει στραβά μαζί σου. Επίσης είναι ψιλοεξωπραγματικό να λέμε ότι πλήρωνε εκπαιδευτικούς το κράτος από τα δανεικά. Πόσα δανειζόταν πια; Τίποτα δεν έβγαζε μόνο του; Ό,τι χρήμα υπήρχε στην Ελλάδα από δάνεια ήταν; Παραποιούμε την αλήθεια. Ο πυρήνας ενός κράτους είναι δυο τρεις τομείς και ανάμεσά τους η παιδεία. Να πούμε ότι δανειζόταν για να καλύπτει άλλου είδους δαπάνες, να το πούμε. Αυτές όμως θα είχε πάντα τον τρόπο να τις καλύπτει και μόνο του.
Εγώ δεν λέω ότι δεν έβαλαν όλοι κάτω το κράτος και το άρμεγαν. Προφανώς και έτσι είχε γίνει. Αλλά άλλοι το άρμεγαν κάνοντας δουλειές με το κράτος και πλουτίζοντας κι άλλοι απλά είχαν μια δουλειά για να ζήσουν. Και τώρα οι δεύτεροι παίρνουν πάνω τους όλες τις συνέπειες, ενώ οι πρώτοι τους λένε ότι μαζί τα έφαγαν την ώρα που έχουν βγάλει το χρήμα έξω, περιμένοντας να έρθει η δραχμή να ξαναμαναπλουτίσουν. Δεν ισχύει για όλους όσοι πλούτισαν αυτό, κάποιοι από αυτούς δεν θα είχαν κάνει τα κουμάντα τους και τώρα θα έχουν κάτσει και αυτή πάνω στο αγγούρι. Αλλά αυτό δεν αλλάζει κάτι.

Τέλος με λύπη και κατάπληξη διαπιστώνω και από το σχόλιο το δικό σου και από το σχόλιο του no name από κάτω, ότι τώρα είναι και οι εκπαιδευτικοί μέρος του προβλήματος, ότι ήταν και αυτοί σάπια μήλα. Αυτό πια δεν είναι κοινωνικός αυτοματισμός, αυτό πια είναι μίσος για όλους τους άλλους εκτός από εμάς. Ίσως τελικά και για εμάς. Όλες οι επαγγελματικές τάξεις απατεώνες ήταν, όλοι οι Έλληνες διεφθαρμένοι ήταν. Ωραίο το παραμύθι, αλλά έξω από την Ελλάδα υπάρχει κι ο δράκος. Μαζί με τον ελέφαντα.

 
At 10/09/2011 01:08:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

ΑΦ, αν είχα κάποια ένσταση για την παρουσία σου και τα σχόλιά σου εδώ, δεν θα είχα πρόβλημα να το πω. Υπό ομαλότερες συνθήκες θα προσέθετα ότι είναι και χαρά μου που υπερασπίζεσαι μια ιδεολογική άποψη την οποία εγώ δεν υπερασπίζομαι, γιατί έτσι υπάρχει μια ζύμωση. Δεν λέω ότι τώρα δεν είναι χαρά μου, λέω ότι πάνω στο σημείο βρασμού των πραγμάτων, της χαράς υπερισχύουν άλλα συναισθήματα.

Όπως τώρα ας πούμε που εκνευρίζομαι που σε δύο σερί σχόλια προσπαθείς να μου πεις ότι λέω μαλακίες όταν ισχυρίζομαι πως το χρήμα γενικά είναι αέρας. Δεν έχω γράψει αυτό όμως. Όσο κακά διατυπωμένο κι αν είναι το ποστ, δεν μπορεί να βγάζεις το συμπέρασμα ότι έχω γράψει πως το χρήμα γενικά είναι αέρας.

 
At 10/09/2011 01:35:00 π.μ., Anonymous no name said...

χμμ...δεν ξέρω πώς φαίνεται...απλά έκανα ένα ειρωνικό σχόλιο σε μια γενίκευση-μηδενισμό...
εξάλλου δεν θα μπορούσα να απαντήσω σε εμβριθείς οικονομικές αναλυσεις...

(το ότι ήμουν δύο χρόνια απλά ωρομίσθια και δεν θα διοριστώ ποτέ δεν νομίζω ότι με καθιστά ικανό εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών...)

κατά τ΄άλλα διαβάζω το μπλογκ τακτικά...και συμφωνώ με τον οικοδεσπότη στα πιο πολλά (το "σε όλα" θα ακουγόταν χαζό)

 
At 10/09/2011 01:39:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Xίλια συγγνώμη, no name. Υποτίθεται εμένα δεν καταλαβαίνουν όταν γράφω ειρωνικά, αλλά να που την πατάω κι εγώ :)

 
At 10/09/2011 01:43:00 π.μ., Anonymous no name said...

θα έχω να το λέω! :)

 
At 10/09/2011 08:33:00 π.μ., Blogger Lex_Luthor06 said...

Οποιος χρησιμοποιει ακομα τη λέξη "δανειστές" ειναι αφελής.

Δεν είναι δανειστές ειναι επενδυτές. Ανέλαβαν ένα ρισκο να επενδυσουν σε Ελληνικα ομολογα (με κερδος το αυξημενο τους επιτοκιο) και θα έπρεπε να χάσουν. Ο καθηγητης δεν ειναι επενδυτης. Δεν ανέλαβε κανένα ρισκο.

Ακομα και να δεχτει κάποιος οτι στην Ελλάδα ειμαστε κοπροσκυλα που ζουμε πάνω απο τα ορια μας με τα λεφτά άλλων, τώρα που ηρθε η ώρα να κάτσει κάθε κατεργάρης στο πάγκο να πληρώσουν και οι δύο φταιχτες. Αυτος που τα πήρε και αυτος που τα έδωσε.

Και επιτέλους οι ΝεοΦιλελευθεροι έχετε ένα κοινο με το ΚΚΕ. Συνεχιζετε να στηριζετε το συστημα ενώ έχει καταρευσει στη γενέτειρα του. Βλέπουμε τα φοβέρα δημοσιονομικά των ΗΠΑ και της Αγγλιας με το μικρο και οχι σπαταλο κράτος. Ο κοσμος που φωνάζει δεν θελει να επιστρεψουμε στο παρελθον, δε θελει να γινουμε Σοβιετικη ένωση. Θέλει κάτι καινουργιο. Αλλά πάντα, ιστορικά, υπάρχουν και οι υποστηρικτές των καθεστώτων.

Και θα τελειώσω με κάτι κομμουνιστικο έτσι για να θολώσουν οι ΝΦ.

Ο εργαζώμενος ειναι αυτος που καταναλώνει τα κάθε λογης αγαθά, ο εργαζομενος ειναι και αυτος που τα παράγει. Η διαδικασια παραγωγη-καταναλωση (η βάση του καπιταλισμου) στον εργαζώμενο στηριζεται. Οποτε ναι, τα λεφτά ειναι αέρας και οσοι τα έχουν ας τα βάλουν εκει που ξέρουν. Δεν ειναι τιποτα αλλο απο παρασιτα που ζουν απο το αποτελεσμα της παραγωγης και της κατανάλωσης, το κέρδος.

Και αν κάποιος υπερκατανάλωσε το έκανε επειδη ζει σε ένα συστημα που τον σπρωχνει να καταναλώσει σαν να μην υπάρχει άυριο. Και απο την υπερκαταναλωση καποιος ειχε υπερκέρδος και κάποιος έδωσε δάνειο για να ειναι δυνατη η υπερκατανάλωση, δάνειο απο το οποιο κέρδισε.

 
At 10/09/2011 10:13:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Oldboy, έγραψες ότι οι αριθμοί που το περιγράφουν είναι σχετικοί, ότι το χρέος μπορεί να εξαφανιστεί σε μεγάλο βαθμό (φαντάζομαι ότι εννοούσες ανάλογα το τρέχον πολιτικό consensus) με την απόφαση ενός κουρέματος, ότι αυτό δείχνει ότι ίσως το δικό μας χρέος να βρίσκεται από την πλευρά του εικονικού παγκόσμιου χρήματος, και ότι ίσως ο τόκος είναι εξορισμού γεννήτορας αέρα. Αυτά όλα, καταχρηστικά (ειδικά στο δεύτερο σχόλιο) αλλά όχι 100% άδικα, τα συγκέντρωσα στη λέξη αέρας. Και είχα και εγώ τους λόγους μου να μπω γκαζωμένος :)

Επευκαιρίας, αναφορικά με τους δημιουργούς ελείμματος. Ναι, υπάρχουν οι εθνικοί προμηθευτές-εργολάβοι, (καθώς και οι επιχειρηματίες που κινιόντουσαν πιο περιφερειακά στο όλο σύστημα) που πλούτιζαν έυκολα, και οι ΔΥ που βιοποριζόντουσαν (ή και κάτι πολύ παραπάνω). Ενώ η πρώτη περίπτωση είναι πολύ πιο ανήθικη, η δεύτερη σε μία κρίση ελλείματος είναι πολύ πιο δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Και νομίζω ότι αυτό αποδεικνύεται στην περίπτωσή μας.

 
At 10/09/2011 08:26:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Lex, παρά την προκλητικότητα σου, δεν θα αποπειραθώ να απαντήσω. Πρώτον επειδή στο συνονθύλευμα γελοιοτήτων που παραθέτεις και σε τέτοιου τύπου προκλήσεις έχω απαντήσει επανειλημμένως και σε βαθμό ναυτίας στο παρελθόν, και δεύτερον γιατί έχω κάνει μια προσωπική δέσμευση. Ίσως και για αυτό και αποφάσισες να τα γράψεις.

Θερμά συγχαρητήρια που έγινες ο πρώτος αντικομμουνιστής με κομμουνιστικές ιδέες, πάντα είχες τον τρόπο σου να με διασκεδάζεις.

 
At 10/09/2011 08:50:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Α, και Lex τι θυμήθηκα! Παλιότερα, σε κάτι επιδείξεις πολιτικής συνέπειας, είχες πει αρκετές φορές ότι ήσουν υπέρ της ελεύθερης αγοράς :D

 
At 10/09/2011 10:00:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

ΑΦ, συγνώμη που το κάνω αυτό, αλλά κάποιος πρέπει να σου θυμίσει πως έχεις πει:
“Οι αγορές είναι η συλλογικές μας οικονομικές αποφάσεις και ως τέτοιες τις θεωρώ εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο ανάπτυξης και ελευθερίας.”
Ξέρεις πόσες νοηματικές κωλοτούμπες περιέχονται σ’ αυτή τη φράση;

 
At 10/09/2011 10:20:00 μ.μ., Blogger Lex_Luthor06 said...

Βέβαια ΑΦ. ή νεοφιλεέύθερος θα ειναι κάποιος η κομμουνιστης.

Δεν έχω πει ποτε οτι ειμαι υπερ της ελευθέρης αγοράς, έχω πει οτι δεν ειμαι κατά. Ειμαι κατά της ασυδοτης αγοράς .
Οι άνθρωποι που έχουν αυξημένη την ικανοτητα της πρωτοβουλιας , το επιχειρηματικο χάρισμα κτλ ειναι χρησιμοι στην κοινωνια. Ελευθερη αγορά ναι, αλλά οχι οπως την αντιλάμβανεται ο Μπομπολας, οι τράπεζες τα φερέφωνα τους και οι ηλιθιοι.

Σε μια κοινωνια , η προσωπικη μου άποψη πάντα ειναι πως οσο ανηθικο ειναι να ζει κάποιος απο ένα οριο φτώχειας και κάτω αλλο τοσο ανηθικο ειναι να ζει καποιος απο ενα οριο πλουτου και πανω.

Σου επιστρεφω τα περι γελοιοτητας και σου λεω πως λυπάμαι για τον τροπο που σκέφτεσαι. Καταλαβαινω αυτους που αναπαραγουν αυτες τις αποψεις γιατί -ολως τυχαιως τους συμφερει- αλλά λυπαμαι τους υπολοιπους.

 
At 10/10/2011 12:12:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Η κοινωνία δολοφονήθηκε."
Διαφωνώ.
Η κοινωνία αυτοκτόνησε.

 
At 10/10/2011 03:17:00 π.μ., Anonymous Michael said...

Δεν ξέρω αν το αντιλαμβάνονται οι υπέρμαχοι του μνημονίου και της λογικής "μαζί τα φάγαμε", αλλά τις παπαριές περί τεμπέληδων στο δημόσιο και όλο το φταίξιμο στην Ελλάδα στο εξωτερικό τις αναπαράγουν μόνο λαϊκιστικά έντυπα (ταμπλόιντ). Ο λόγος του Μπάμπη Παπαδημητρίου (και των υπολοίπων της σχολής του, που ανάμεσά τους είναι αναμφίβολα και ο ΑΦ) εκφράζεται κυρίως σε εφημερίδες επιπέδου Μπιλντ. Δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου ακόμα περίπτωση εντύπου, αναλυτή, οικονομολόγου που θέλει να θεωρείται σοβαρός και ο οποίος να λέει ότι το πρόγραμμα της τρόικας είναι στη σωστή κατεύθυνση. Μόνο κάτι βαρεμένοι Γερμανοφινλανδοί καθηγητάδες με καλβινιστικά κολλήματα συνεχίζουν να πιστεύουν σε αυτό.

Προκαλώ όποιον από τους παραπάνω θέλει να πιεί αίμα δασκάλων και οποιονδήποτε άλλο γενικότερα συνεχίζει να ελπίζει στο θαύμα του μεσοπρόθεσμου-μα-τα-μέτρα-δεν-εφαρμόζονται-αλλιώς-θα βλέπατε να μου φέρει κύριο άρθρο από τα παρακάτω έντυπα (new york times, financial times, guardian, daily telegraph, le monde, el pais, washington post, spiegel, die zeit, κλπ papers of record - για όποιον δεν γνωρίζει τον όρο http://en.wikipedia.org/wiki/Newspaper_of_record) που να υποστηρίζει ότι η τρόικα καλά το πηγαίνει το παραμύθι.

Έχουν φτάσει σε όλο τον κόσμο να βρίζουν Μέρκελ - Σαρκοζί για την αναποφασιστικότητα που δείχνουν, να μιλάνε για τα συστημικά προβλήματα της ευρωζώνης, να αποκαλούν ανοιχτά βλάκα σε εκπομπή του bbc τον εκπρόσωπο του Όλι Ρεν και μόνο εμείς συνεχίζουμε και αυτομαστιγωνόμαστε.

"But Europe has been dead wrong to simultaneously demand that Greece impose steep new taxes and deep social spending cuts guaranteed to prolong and worsen an already severe recession. That will make it impossible for the country to earn its way out of debt", υποστηρίζουν μόλις σε προχθεσινό τους κύριο άρθρο οι NYT. http://www.nytimes.com/2011/10/07/opinion/the-trouble-with-greece.html

 
At 10/10/2011 08:59:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Lex, δεν είσαι κατά της ελεύθερης αγοράς (παρακάτω λες ελεύθερη αγορά ναι), και θεωρείς ότι τα λεφτά είναι αέρας. Θεωρείς το επιχειρηματικό χάρισμα χρήσιμο για την κοινωνία, και όσους βγάζουν (ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ) κέρδος μέσω αυτού του χαρίσματος παράσιτα. Απορώ πως δεν χτυπάει κόνφλικτ το μυαλό σου, αλλά μάλλον αυτό γίνεται από ένα σημείο νοημοσύνης και πάνω.

Το να θεωρείς το Μπόμπολα αποτέλεσμα νεοφιλελευθερης πολιτικής και να θεωρείς την έννοια της χρεοκοπίας ασύμβατη με αυτήν δείχνει πόσο άσχετος είσαι.

Άσε βρε Σωτήρη

 
At 10/10/2011 04:41:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Ο Χριστός και ο Απόστολος τώρα δεν με αφήνετε ήσυχο. Είπα εγώ ότι για την παγκόσμια οικονομική κρίση και την κρίση ευρωζώνης φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι; Ίσα-ίσα συμφωνώ ότι έχουν βρει ευκαιρία να μας τα φορτώσουν όλα. Είπα εγώ ότι το πρόγραμμα της τρόικας καθεαυτό ή όπως εφαρμόζεται είναι στη σωστή κατεύθυνση; Συνοπτικά λέω ότι έπρεπε α) Να μειωθούν κατακόρυφα οι δαπάνες, και να μην προσπαθούν να τις ισορροπήσουν με αλλοπρόσαλη και βαριά φορολογία, κυρίως με μείωση του δημοσίου και μαζικές απολύσεις β) Να γίνουν οι ιδιωτικοποίησεις γ) Να γίνουν οι μεταρρυθμίσεις.

Μακριά από εμένα δε τα ηθικολογικά περί τεμπέληδων και χαλαρών Ελλήνων, αυτό που με ενδιαφέρει είναι μια δομή οικονομίας και ένα περιβάλλον ανταγωνιστικό και οικονομικά υγιές. Προτιμώ τον πανυγηρτζή που βγάζει λεφτά με το λαρύγγι του και τα πιάτα που του πετάνε, από τον επιδοτούμενο κουλτουριάρη. Όταν μιλώ για ΔΥ δεν αναφέρομαι ειδικά σε ανθρώπους αλλά σε μια γραφειοκρατική, αντιπαραγωγική και αυτοσυντηρούμενη δομή που στραγγίζει την Ελλάδα από λεφτά και εθνικό κεφάλαιο. Αναγνωρίζω ότι για κάθε ΔΥ που για τον ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ λόγο δεν είναι παραγωγικός υπάρχει κάποιος που δεινοπαθεί. Μιλάς για δημόσιες δαπάνες. Είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζεις ότι υπάρχουν χρήσιμες ή απαραίτητες δαπάνες και οι απόλυτα άχρηστες που το μόνο που κάνουν είναι να φέρνουν την καταστροφή πιο γρήγορα;

 
At 10/10/2011 05:56:00 μ.μ., Anonymous Lex Luthor said...

ΑΦ δεν ξέρω αν κάνεις πως δεν καταλαβαινεις τι γράφω ή αν απλώς δεν καταλαβαινεις. Μάλλον το δευτερο.
Το σιγουρο ειναι οτι κουραζομαι να επανέρχομαι για διευκρινησεις.

Τα λεφτά ειναι αέρας με την έννοια που ολοι γνωριζουμε. Ειναι χαρτια η νουμερα γραμμένα σε υπολογιστή. Το νοημα πισω απο την λέξη ''αέρας'' ειναι οτι το μοναδικο πραγματικο αντικρισμα πισω απο τα χρηματα που σου δινει μια τράπεζα ειναι αυτο που θα κανεις με αυτα. Οταν δηλαδη η τραπεζα σου δωσει ενα στεγαστικο δανειο, η αξια που εχει η τραπεζα ειναι αυτο που θα κανεις με τα χρηματα , το σπιτι δηαδη. Και τι ειναι το σπιτι; Ειναι πρώτες ύλες και δουλειά. Αδρανη υλικά, σιδερο, πετρελαιο και η δουλεια ανθρωπων που εχει μεσολαβησει για να γινουν οι πρωτες υλες δευτερογενη υλικά και σπιτι τελικα. Φυσικος πλουτος λοιπον και εργασια. Ο πρωτος ανηκει σε ολους μας και η δευτερη στον εργαζωμενο.
Τα χαρτιά ειναι απλως χαρτιά.
Τι αλλο να πω. Ξαναδες το βιντεάκι που ο Φρηντμαν εξηγει σε παιδια νηπιαγωγειου πως φτιάχνεται ένα μολυβι.

Για το "οποιοδοπητε" κερδος που γραφεις με κεφαλαια Ενα έχω να πω.
Eιναι δυνατον να μη καταλαβες οτι εννοω παράσιτα αυτος που βρισκονται ''απο ένα οριο πλουτισμου και πάνω''

Το τελευταιο κομμάτι που γράφεις πραγματικα αδυνατώ να το συνδεσω με οτιδηοποτε έχω πει. Ποιος ξερει.

Βρισκεσαι σε σύγχηση και το μονο που σου φαινεται λογικο ειναι πως το συμπαν βρισκεται σε σύγχηση.

Το πιο αισιοδοξο σεναριο που έχω πλάσει στο μυαλο μου για σένα σε έχει στέλεχος της ΝΔ και το πιο απαισιοδοξο απλά ηλιθίο. Οχι πως το ένα αποκλείει το άλλο. Ισα ισα.

 
At 10/10/2011 06:56:00 μ.μ., Anonymous Michael said...

ΑΦ, καταλαβαίνεις πως επειδή πλέον είναι πολύ φορτισμένα τα πνεύματα, οι διαμάχες στο πεδίο της οικονομίας τώρα και στο μέλλον για πολλά χρόνια θα κινδυνεύουν συνεχώς να εκτραπούν. Μην θεωρείς πως είναι προσωπική επίθεση τα όσα λέγονται εδώ. Είναι περισσότερο επίθεση σε όσα «εκπροσωπείς» από άτομα που εκπροσωπούν την απέναντι πλευρά. Και εσύ ασκείς (ή καλύτερα η πλευρά σου) ασκείς την ίδια «βία». Φιλικά τα παρατηρώ αυτά.
Κατά τα’ άλλα, θα έλεγα πως συμφωνώ μαζί σου για τις μεταρρυθμίσεις. Όπως και η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου. Για τις ιδιωτικοποιήσεις επίτρεψε μου να σου πω ότι δεν είναι ο καιρό. Όσο για το μάζεμα των δαπανών, να γίνει αλλά να γίνει εκεί που μπορεί να γίνει. Και αυτό είναι πολύ δύσκολο για να το συμφωνήσουμε όλοι.
Αλλά ας μην κοροϊδευόμαστε. Η διαμάχη δεν είναι γι’ αυτά. Αν έλεγε μόνο αυτά η Τρόικα, δεν θα τολμούσε ούτε ένας να ανοίξει το στόμα κατά της. Τα λέει και αυτά, ανάμεσα σε πολλά άλλα ισοπεδωτικά. Τι να τις κάνω τις μεταρρυθμίσεις, αν μετά δεν έχω κράτος και πολίτες, αλλά μόνο υπηκόους και οικονομικές ζώνες.
Αυτό λέει και ο Old Boy και οι περισσότεροι. Πάμε για να γιατρέψουμε το κακό. Όχι για να ρίξουμε μια βόμβα και να εξαφανίσουμε όλο το σώμα.
Υ.Γ. Και βασική μας διαφορά. Ελεύθερη = ασύδοτη αγορά. Με συγχωρείς, όμως έτσι έχει εξελιχθεί ο όρος. Είμαι 100%, όπως σου έχω ξαναπεί, υπέρ των κλασικών αρχών του φιλελευθερισμού. Ελεύθερη αγορά με ισχυρό κράτος, που θα παρεμβαίνει για να διασφαλίζει τα ατομικά δικαιώματα των πολιτών και την «ελευθερία» της αγοράς. Τώρα έχουμε μια φαύλη «ελευθερία», όπου η αγορά ρυθμίζει τα κράτη και μόνο ελεύθερη δεν είναι. Γιατί αν κοιτάξεις ψηλά συγκεντρωτικά θα δεις σε πόσα λίγα χέρια έχει συγκεντρωθεί το χρήμα.

 
At 10/10/2011 07:56:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Lex, σε αυτή την παράγραφο

"Ο εργαζώμενος ειναι αυτος που καταναλώνει τα κάθε λογης αγαθά, ο εργαζομενος ειναι και αυτος που τα παράγει. Η διαδικασια παραγωγη-καταναλωση (η βάση του καπιταλισμου) στον εργαζώμενο στηριζεται. Οποτε ναι, τα λεφτά ειναι αέρας και οσοι τα έχουν ας τα βάλουν εκει που ξέρουν. Δεν ειναι τιποτα αλλο απο παρασιτα που ζουν απο το αποτελεσμα της παραγωγης και της κατανάλωσης, το κέρδος."

λες ότι το κέρδος είναι παρασιτική δραστηριότητα. Επίσης υπονείς σαφώς ότι το χρήμα που παράγεται από το κέρδος είναι αέρας που δεν αντιπροσωπεύει παραγωγή. Άρα κάθε επιχειρηματίας, ταλαντούχος ή μη, μικρός ή μεγάλος (αλήθεια ποιο είναι το σημείο πλουτισμού που λες ΜΕΤΑ, που μέχρι το οποίο το κέρδος είναι 100% άξιο και πραγματικό και πάνω από αυτό 100% κλοπή και αέρας;) είναι ΚΛΕΦΤΗΣ ΚΑΙ ΑΕΡΙΤΖΗΣ.

Θα μου πεις αλλού λες άλλα. Και εκεί είναι το πόιντ. Ότι το γεγονός ότι δεν σε καταλαβαίνω μπορεί να οφείλεται όντως στο ότι είμαι ηλίθιος, ή εναλλακτικά ότι είσαι σχιζοφρενής. Και είχες δείξει στο παρελθόν μια τέτοια σοβαρή ένδειξη, που καλό θα ήταν να μας τι θυμίσεις, αν δεν ετοιμάζεσαι να το κάνεις ήδη.

Αλλά για να σε καλοπιάσω, ευχαριστώ για την διαπίστωση ότι το χρήμα είναι αντιπροσώπευση αξίας με αντίκρισμα πραγματικής οικονομικής παραγωγής ΑΛΛΑ και τυπωμένο χαρτί (και μπαίνει και στα computer!). Ήταν πραγματική αποκάλυψη.

 
At 10/10/2011 08:03:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Michael, δεν τσαντίζομαι που διαφωνείς μαζί μου, ή ότι επειδή τα θεωρώ προσωπική επίθεση. Τσαντίστηκα που θεώρησα ότι παρερμήνευσες τη θέση μου με πολύ μεγάλο βαθμό.

Είναι ενδιαφέροντα αυτά που λες, κάπου διαφωνώ, κάπου πάλι σηκώνει διευκρίνση για αυτά που μου αποδίδεις ότι πιστεύω (αν και νομίζω ότι γενικά τα ψιλοκαλύψαμε σε προηγούμενη κουβέντα) αλλά ειλικρινώς δεν είμαι σε φάση.

 
At 10/10/2011 08:29:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Michael, να διορθώσω· διαφωνώ σχεδόν σε όλα πολλά από όσα λες.

 
At 10/10/2011 08:50:00 μ.μ., Anonymous Lex Luthor said...

πφφφφ

Σου έχω ξαναπει οτι αυτά τα εμετικά μονο σε τηλεοπτικά παράθυρα τα έχω ξαναδει.
Αν περικοψεις τα κατάλληλα σημεια οσων εχων γράψει κατα καιρους μπορει να απομονωσεις και μερικές προτασεις με νοημα ''ειμαι παιδοφιλος και την στηνω έξω απο τα σχολεια τα μεσημερια".

Η οποια ασυνέχεια στις αποψεις μου ειναι στη φαντασια σου. Οπως σε βολευει. Απλά η ατάκα "|συρμα κομμουνιστης'' ειναι η μονιμη απαντηση σε οποιον ασκει κριτική στον νεοφιλελευθερισμο. (Και την πρώτη φορα που αντάλαξαμε αποψεις για Κούβα μίλησες). Αυτή η τακτική άλλωστε δειχνει και την άκροτητα του νεοφιλελευθερισμου. Σύμφωνα με τα επιχειρηματα σας, την κούβα και την Αλβανια του Χοτζα έχει στην απέναντι μεριά.

@ Michael
Ελευθερη αγορά, με ισχυρο κράτος να μπορει να ελέγχει και να ανταγωνιζεται οταν χρειαζεται τις μεγάλες επιχειρησεις. (Αυτη ειναι και η δική μου άποψη και ισως να την έχω γράψει και 30.000 φορες εδώ)

 
At 10/10/2011 08:59:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Επί της ουσίας, παπάρια. Τελευταία έξοδος, πουλάμε τρέλα.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home