Δευτέρα, Μαρτίου 07, 2011

Ο θάνατός σου, το μήνυμά μου.

Φαντάσου τώρα ένα ερώτημα σε γκάλοπ, που να πηγαίνει κάπως έτσι:
«Αν υποτεθεί πως όλα τα υπόλοιπα μέσα δεν φέρουν αποτέλεσμα, πως οι απεργοί πείνας δεν δεχτούν άλλη πρόταση και πως η ελληνική κυβέρνηση έχει να επιλέξει μόνο ανάμεσα στα εξής δύο, τότε τι πρέπει να κάνει:
α) Να δώσει άδεια παραμονής στους συγκεκριμένους απεργούς πείνας, προκειμένου να μην πεθάνουν;
ή
β) Να αρνηθεί να δώσει άδεια παραμονής στους συγκεκριμένους απεργούς πείνας, με αποτέλεσμα αυτοί να πεθάνουν;».
Φαντάσου αν θες και τα ποσοστά των απαντήσεων στο δίλημμα «Νομιμοποίηση ή Θάνατος», μόνο να μην μου πεις τι φαντάζεσαι. Προτιμώ να μην το ξέρω.
Και θα λαϊκίσω ξανά -δεν έχω πια άλλο τρόπο-
και θα μιλήσω κούφια ξανά -δεν έχω πια άλλο τρόπο-
άλλωστε -μην αγχώνεσαι- ξερνάει η εποχή αυτό το λόγο,
άλλωστε -το χώνεψες πια καλά- πως αυτού του είδους η ρητορεία μας έφερε ως εδώ,
αλλά ένα πράγμα είναι η πιστοληπτική ικανότητα ενός κράτους
και ένα διαφορετικό πράγμα είναι η απώλεια της ψυχής των πολιτών του.
Αλήθεια ή μύθος, στο φαντασιακό του ο Έλληνας αυτοπροσδιοριζόταν ως κατά βάθος ψυχούλα: οκ, γαμούσε και το κράτος και τις υποχρεώσεις του και τους νόμους και τους θεσμούς, αλλά διατηρούσε, υποτίθεται, σε εφεδρεία την ανθρωπιά του.
Αν λοιπόν στο δίλημμα τύπος ή ουσία, γίναμε αίφνης λάτρεις του τύπου, αν στο δίλημμα ανθρωπιά ή νομιμότητα, γίναμε αίφνης λάτρεις της νομιμότητας, ας πάει και το παλιάμπελο: είναι όσο ειρωνικό πρέπει πως θα είναι ξένοι εκείνοι που θα θυσιασθούν στο όνομά της (και τους οποίους με μια υπέροχη ντρίμπλα βαφτίσαμε εκβιαστές μας). Εκείνοι που αν πεθάνουν θα πεθάνουν, όχι επειδή η Ελλάδα δεν μπορεί να ικανοποιήσει αντικειμενικά το αίτημά τους, αλλά επειδή δεν θέλει να δώσει το λάθος μήνυμα. Αλλά όπως ξανάγραψα: εφόσον το να υποκύψουμε στον «εκβιασμό» τους αποτελεί το λάθος μήνυμα, όταν πεθάνουν θα έχουμε δώσει το σωστό μήνυμα.

30 Comments:

At 3/08/2011 09:24:00 π.μ., Blogger jo. said...

Κι όμως η Ελλάδα και αυτή που θυμόμαστε, αλλά και αυτή που ζούμε θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί πλήρως με κάθε είδους εκβιασμό, εντός κι εκτός.Θα λαικίσω κι εγώ, αλλά έτσι στρώσαμε κι κάπως έτσι θα πορευτούμε..Το ερώτημα "ελευθερία ή τανκς;" έγινε "νομιμοποίηση ή θάνατος;" και κάπως έτσι η ιστορία γράφεται χωρίς να κοκκινίζει από ντροπή.
Καλημέρα.

 
At 3/08/2011 09:46:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

δεν έχουν χαρτιά, δεν είναι νόμιμοι, δεν πρέπει να πεθάνουν, λύσε εξίσωση με τρία δεν εκτός κι αν θέλει κάποιος να συνεισφέρει ένα "δεν θα πρεπε καν να είναι εδώ" και παρατήσουμε και τα μολύβια και την άσκηση, γιατί ως τέτοια αρχίζει να μοιάζει για ορισμένους πλέον, είναι κάποιες φορές -σαν κι αυτήν, για παράδειγμα- που τα Εγχειρίδια Διαχείρισης Κρίσεων και τα διάφορα Risk Management φαίνονται κορυφαίες δημιουργίες ηλιθίων σαν προσπαθούν να τα εφαρμόσουν πιό ηλίθιοι στην πολιτική

δεν ξέρω αν υπάρχει μεγαλύτερη ειρωνεία απο το να ζητάς να γίνεις νόμιμος σε μια χώρα που έχει ως επίσημη θρησκεία της την παράκαμψη των νόμων -δια μέσου άλλων νόμων- απο τους ίδιους τους νομοθέτες, αυτά όμως τα γνωρίζεις εξ αντικειμένου καλύτερα

για να μη σπαταλάμε αδίκως λέξεις ας το θέσουμε κυνικά κ ρεαλιστικά, ακόμη και δια "μυστικής ψηφοφορίας" το αποτέλεσμα θα ήταν συντριπτικά σε βάρος των απεργών πείνας, επειδή όμως είμαστε λαός με ροπή στα εφέ, στο "δια βοής" θα ανατριχιάζαμε. Ούτε στο Κολοσσαίο αυτά.

Κ.Κ.Μ.

 
At 3/08/2011 10:52:00 π.μ., Blogger Prokopis Doukas said...

Κανένα από τα δύο. Να τους πάει στα νοσοκομεία, έστω και "με το ζόρι"...

 
At 3/08/2011 12:22:00 μ.μ., Blogger Sraosha said...

Εντάξει, γενικά σωστός.

Υπάρχει όμως και το ενδεχόμενο να μην άλλαξε τίποτα "αίφνης": είμαστε μαθημένοι να πουλάμε μυαλό, ηθική και νόμο στις πλάτες των άλλων.

 
At 3/08/2011 01:28:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@ProkopisDoukas
και μετά το νοσοκομείο τι; Εκτός αν εννοείτε να τους παρέχουν τροφή "με το ζόρι".

 
At 3/08/2011 01:31:00 μ.μ., Blogger apologia pro sua vita said...

Στην Καθημερινή. Στην Καθημερινή.
Το πόπολο φωνάζει να δημοσιευτεί.

Αίφνης παρεμβαίνει το Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Πού χάθηκαν αυτά τα παιδιά;

 
At 3/08/2011 02:59:00 μ.μ., Blogger Prokopis Doukas said...

Αν και θα προτιμούσα να μην απαντάω σε ανωνύμους, για να μην παρεξηγηθώ: Είναι θέμα ανθρωπισμού να μεταφερθούν στα νοσοκομεία. Με τέτοιο κρύο είναι ανεπίτρεπτο να αφήνονται άνθρωποι σε σκηνές, πόσο μάλλον αν κάνουν και απεργία πείνας. Είναι ευθέως ανάλογο με την προσπάθεια που οφείλει να κάνει ο καθένας, να αποτρέψει κάποιον που πηδάει από τον 10ο όροφο. Ας σωθούν κατ' αρχήν από αυτόν τον βέβαιο θάνατο.

 
At 3/08/2011 03:42:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Sraosha, δεν ξέρω, ίσως να 'χεις δίκιο.
Προκόπη, ακόμα και έτσι όμως, το τελικό δίλημμα δεν εξαφανίζεται, αλλά παραμένει αναπάντητο.

 
At 3/08/2011 03:47:00 μ.μ., Anonymous Πήτερσαν said...

Συντριπτικά κατά των απεργών θα ήταν τα ποσοστά (όπως επισημάνθηκε και πιο πάνω)αφού η κοινωνία έχει μπει εδώ και πολύ καιρό σε ατραπούς κοινωνικού και ιδεολογικού αυταρχισμού... Πολύ σωστή η επισήμανση σου για το παλιάμπελο - αυτή η εμμονή στην Αξιοπιστία, τελικά δεν είναι καθόλου αξιόπιστη (πόσο μάλλον ανθρώπινη)...

 
At 3/08/2011 03:49:00 μ.μ., Blogger Χρίστος said...

Ο δικος τους ο θανατος δεν ειναι χωρις νοημα - μπορει και να μαθει στους κενους και στους χαμενους ποιο ειναι το πραγματικο νοημα της ζωης..
Και (σε μια κοινωνια σκυφτων και φοβισμενων) τι σημαινει να ζει και πεθαινει κανεις ελευθερος...



ΥΓ Κανεις δεν διαισθανεται, σε μια χωρα βουτηγμενη στην παρανομια, οπου οι βουλευτες δερνουν και οδηγουν μεθυσμενοι και δεν τους αγγιζει ο νομος, οπου ο καθενας μας μπορει ευκολα να σκεφτει ποσες φορες παρανομει την ημερα, ποσο αηδιατηικα υποκριτικο ειναι να χρησιμοποιειται η νομιμοτητα σαν η υπερτατη αξια... Οταν πρωτα απο ολα η διαδικασια παροχης ασυλου, η συνολικη πολιτικη απεναντι στους προσφυγες εχει χαρακτηριστει (απο το συμβουλιο της Ευρωπης, την υπατη αρμοστεια για τους προσφυγες, την Διεθνη αμνηστεια) προκλητικα παρανομη...

 
At 3/08/2011 04:01:00 μ.μ., Anonymous Κρυστάλλης said...

Το Βήμα είχε ηλεκτρονική δημοσκόπηση τις προηγούμενες μέρες, με ερώτημα: να δοθεί άδεια παραμονής στους απεργούς πείνας; Το ποσοστό που απαντούσε "ναι" ήταν γύρω στο 60%, την τελευταία φορά που κοίταξα. Ισως με τη δική σου, πιο ακραία διατύπωση, το ποσοστό αυτό να ήταν ακόμη μεγαλύτερο.

Πάντως να θυμήσω ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση έρχεται αντιμέτωπη με το δίλημμα. Πριν 2-3 μήνες ένας Ιρανός, αν δεν κάνω λάθος, ξεκίνησε απεργία πείνας ράβοντας το στόμα του. Την επόμενη μέρα του δόθηκε άδεια παραμονής. Σε μια εβδομάδα, άλλοι πέντε έραψαν τα στόματά τους. Για την τύχη αυτών δεν είμαι βέβαιος.

 
At 3/08/2011 04:05:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Αν δε μου κάτσει η Μαριγώ, θα σκοτωθώ!"

Πρέπει να μου κάτσει, ή να με αφήσει να πεθάνω;
Αν δε μου κάτσει και σκοτωθώ, είναι απάνθρωπη;

 
At 3/08/2011 04:15:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Αν σου κάτσει πάντως, με τα μυαλά που κουβαλάς, το κρίμα στο λαιμό της.

 
At 3/08/2011 04:40:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Q.E.D.

Με την έκφραση "με τα μυαλά που κουβαλάς" φαντάζομαι προσπαθείς να με προσβάλλεις.

Πέρα από το ad hominem, εννοείς πως όποιος θέτει τέτοια διλλήματα δεν έχει μυαλό; Συμφωνώ. Κατά τη γνώμη μου η απεργία πείνας δεν είναι επιχείρημα, είναι μέσο για να τραβήξουν την προσοχή στο θέμα. Αν τα επιχειρήματα του αιτήματός τους τελειώνουν στην απεργία πείνας, τότε έχουμε το (όντως ηλίθιο) παραπάνω δίλλημα. Αν υπάρχουν (άλλα, λογικά) επιχειρήματα για να πάρουν άδεια/πολιτότητα/ο,τιδήποτε, τότε η απεργία πείνας μπορεί να τραβήξει την προσοχή σ'αυτά, και να πάρουν *όλοι* οι μετανάστες αυτό που πρέπει, όχι μόνο οι απεργοί.

Προσωπικά πιστεύω ότι θα πρέπει να πάρουν οι περισσότεροι, *όλοι* όσοι μιλάνε ελληνικά (και δεν είναι δολοφόνοι/βασανιστές/ταλιμπάν) άδεια παραμονής. Όχι όμως γιατί κάνουν απεργία πείνας. Για πολλούς άλλους λόγους.

 
At 3/08/2011 10:09:00 μ.μ., Blogger celin said...

Otan το στομαχι γρυλλιζει απο τη πεινα και η τσεπη αδειαζει,η ανθρωπια καταντα μια πολυτελεια την οποια οι περισσοτεροι δεν αντεχουν.
Οι νεοφιλελευθεροι θεωρουν οτι το κρατος δε μπορει να ειναι πατερναλιστικο,θεωρουν οτι το κρατος εξαντλει την αποστολη του στο να αστυνομευει,στο να εισπραττει τους φορους και στο να κανει μπιζνες με το Κεφαλαιο.

Η αληθεια ομως που επιμελως αποφευγεται καλυπτομενη απο εναν μανδυα ψευτοελευθεριας,ειναι οτι το κρατος δινει το παραδειγμα στους πολιτες,το κρατος οφειλει να παρεμβαινει,να διαπαιδαγωγει,να προστατευει το συνολο των πολιτων του,οπως και να τιμωρει βεβαια τη παραβατικη συμπεριφορα.

Σε ενα κρατος μπουρδελο και πληρως απονομιμοποιημενο,οπου 120.000 δεν εχουν ναπληρωσουν ΔΕΗ κ 1.000.000 ανεργοι δε ξερουν πως θα βγαλουν την επομενη μερα,
σε ενα κρατος οπου οι θεσμοι ειναι ξεφτιλισμενοι,οπου οι μπασταρδοι κλεφτες απατεωνες βγαζουν εκατονταδες δις ευρω στην Ελβετια και κυκλοφορουν ελευθεροι αντι να αργοπεθαινουν στη φυλακη,
σε ενα κρατος με δικαστες-τσιρακια,με μμε-τσιρακια,με αστυνομικους να προστατευουν τον καθε καριολη αθλητικο παραγοντα η δημοσιογραφο αντι να προστατευουν τον πολιτη,
αυτο το κρατος,το μονο που θα παραγει,θα ειναι πολιτες κατ'εικονα και καθ'ομοιωση του.
Και ακομα χειροτερα,
πολιτες που χανουν ο,τι ανθρωπινο τους εχει απομεινει.Ζωα φοβισμενα μεσα στη ζουγκλα των νεοφασιστων των αγορων,
που θα βγαλουν νυχια κ θα αλληλοσπαραχτουν μεταξυ τους.

Ειχα δει ενα ντοκυμανταιρ.Μια τιγρη που παραμονευε να φαει ενα βουβαλι απο ενα πληθος εκατονταδων βουβαλιων.Τα βουβαλια μπορουσαν να ξεσκισουν τη τιγρη και να μη χαθει κανενα απο αυτα,ομως καθε φορα που η τιγρη επιτιθοταν,
αντι να τη γαμησουν,ετρεχαν φοβισμενα.Με αποτελεσμα η τιγρη να πιασει τελικα κ να κατασπαραξει ενα απο αυτα.
Αυτο ακριβως γινεται κ τωρα.
Εμεις,τα ηλιθια βουβαλια,τρεμουμε και ποδοπαταει το ενα το αλλο,οταν καθε φορα η τιγρη μας επιτιθεται.

Η τιγρη των αγορων,των γκολντμαν σαξ,των μουντυς,των διεθνων τοκογλυφων,των εγχωριων τοκογλυφων,του ΣΕΒ,γενικα του παγκοσμιου χρηματοπιστωτικου συστηματος.
Και μαζι με αυτες,οι ντοπιες υαινες-πολιτικοι.
Τα πουτανακια τους.

 
At 3/08/2011 11:09:00 μ.μ., Blogger Agamemnon Stavropoulos said...

Το γεγονός βέβαια ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη δώσει άδεια παραμονής, αλλά οι απεργοί δεν ζητάνε τίποτα λιγότερο από πολιτικό άσυλο, είναι ψιλά γράμματα για τον οποιοδήποτε wannabe επαναστάτη... Αλήθεια όσοι κατηγορούν τους γιατρούς για βασανιστές επειδή προσπάθησαν να δώσουν φιδέ στους απεργούς, γιατί δεν κάνουν και αυτοί απεργία πείνας; Βέβαια οι άνθρωποι πρέπει να είναι πάνω από τα κέρδη. Αν είναι όμως 5-6 θάνατοι να μας φτιάξουν το επαναστατικό μας προφίλ, ε, δε βαριέσαι... Το πιο επικίνδυνο όμως είναι ότι με την παράνοια που επικρατεί, οι φασίστες στην προπαγάνδα τους δεν έχουν πρόβλημα να χρησιμοποιούν αλήθειες που αρνούμαστε να αποδεχτούμε. Γιατί αν δεν παίρνεις τα σωστά μέτρα στο σωστό χρόνο, οι ακρότητες αρχίζουν να φαντάζουν ανατριχιαστικά αναγκαίες...

 
At 3/08/2011 11:31:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"..όποιος θέτει τέτοια διλλήματα δεν έχει μυαλό; Συμφωνώ..."

Εγω διαφωνώ. Και μιά και κουβαλάω κι εγώ τα ίδια μυαλά, θα προτιμούσα μια απάντηση από τον Oldboy αντί για την μπάλα στην κερκίδα.

 
At 3/09/2011 12:30:00 π.μ., Anonymous Τζόνσον ο αλογόμυγας said...

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συνασπισμού οι δύο αλληλέγγυες φοιτήτριες υπενθύμισαν στους γιατρούς το αποτέλεσμα της θέας του φαγητού στους απεργούς πείνας και γι'αυτό οι αστυνομία τις συνέλαβε.
Αλληλεγγύη μέχρι θανάτου. Αλοίμονο!
Εντωμεταξύ η Ράικου απειλεί τους γιατρούς: Αλοίμονό τους αν δεν τους κρατήσουν στη ζωή. Κοντολογίς : η ανεπάρκειά μας, ανικανότητά σας.
Αν ήξεραν αυτές οι ψυχές πού έμπλεξαν, σίγουρα δεν θα ξεκινούσαν την απεργία πείνας. Ή διαφορετικά: Πόσο απελπισμένοι είναι αυτοί οι άνθρωποι που αποφάσισαν να κάνουν απεργία πείνας σε μια χώρα σαν την Ελλάδα και με συμπαραστάτες τους Αλληλέγγυους Συντρόφους..

 
At 3/09/2011 01:07:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

«Με την έκφραση "με τα μυαλά που κουβαλάς" φαντάζομαι προσπαθείς να με προσβάλλεις».
σΝα σε προσβάλλω, όχι. Δεν σε ξέρω, άλλωστε. Σε ειρωνεύτηκα πράγματι επειδή εκνευρίστηκα από το σχόλιό σου. Από το δεύτερο σχόλιό σου, όμως κρίνω πως πέραν της όποιας αγένειάς μου, κακώς εκνευρίστηκα. Επί της ουσίας τώρα του δεύτερου σχολίου σου, πράγματι δεν είναι επιχείρημα αλλά μέσο η απεργία πείνας. Το ποστ όμως ασχολείται με ένα συγκεκριμένο ερώτημα: στο ενδεχόμενο να μην υποχωρήσουν οι απεργοί και να είναι αποφασισμένοι να χάσουν τη ζωή τους, η Ελληνική κυβέρνηση και η ελληνική κοινωνία πώς απαντά; Οκ, δική σας απόφαση είναι, εμείς από τη νομιμότητα δεν μπορούμε να παρεκκλίνουμε, καλό θάνατο να έχετε;

Ανώνυμε των 11:31, σε κάλυψε η απάντηση ή θεωρείς πώς ξαναπέταξα την μπάλα στην εξέδρα; Αν δεν σε κάλυψε τι ακριβώς ρωτάς;

 
At 3/09/2011 01:26:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Old Boy, νιώθω πως αγωνιάς για την πλήρη αλλοτρίωση του μέσου Έλληνα. Όχι άδικα. Αλλά -ακόμα κι εν μέσω σκοτεινών καιρών και παράξενης προπαγάνδας- είμαι μάλλον αισιόδοξος για τα αποτελέσματα ενός τέτοιου γκάλοπ.

[Agamemnon, αλήθεια, πώς απέκτησες τη βαθειά γνώση σου για τους wannabe επαναστάτες;]

 
At 3/09/2011 04:08:00 μ.μ., Anonymous Κώστας Π said...

Old χοντρικά συμφωνώ με το κείμενο. Με έχει παραλύσει αυτό το ζήτημα τις τελευταίες μέρες. Δεν ξέρω τί πρέπει να κάνω, δεν ξέρω τί πιστεύω κι αν έχει σημασία το τί πιστεύω.

Δεν είναι ρεαλιστικό να λέμε ότι θα τους διώξουμε όλους.
Δεν είναι ρεαλιστικό να λέμε ότι θα τους νομιμοποιήσουμε όλους - δεδομένου ότι η ροή από την ανατολή εξακολουθεί να υπάρχει και αναμένεται μεγαλύτερη.

Δυστυχώς το μεταναστευτικό δηλητηριάζει μέρα με τη μέρα την όποια κοινωνική ηρεμία μας είχε απομείνει. Πρέπει να βρεθεί ένα θεσμικό πλαίσιο, μια φόρμουλα που να "κλείσει" το θέμα.

Να νομιμοποιηθούν όλοι όσοι είναι εδώ μου φαίνεται αδύνατο αλλά και λάθος. Δεν ξέρω ακριβώς με ποιά κριτήρια μπορείς να νομιμοποιήσεις τον Α και όχι τον Β, σκεφτόμουνα κάποιο point system, το οποίο βέβαια αντιτίθεται στα ελευθεριακά ένστικτά μου.

Το σίγουρο είναι πως είτε οι 300 ζήσουνε, είτε δεν ζήσουνε, αυτό που σίγουρα δεν πρέπει να γίνει είναι να παραμείνει θολή η μεταναστευτική πολιτική, ένα θέμα που το βάζουμε κάτω από το χαλί περιμένοντας να λυθεί μόνο του. Αν σε αυτούς τους ανθρώπους δεν δοθεί μια νόμιμη εναλλακτική στην κατάσταση που βρίσκονται, τότε πράγματι θα είναι όλο και περισσότερο ευάλωτοι σε καλοθελητές.

 
At 3/09/2011 04:24:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Σενάριο: νομιμοποιούνται και οι 300, σταματάνε την απεργία πείνας και μόλις γίνουν καλά ανακαλούνται οι νομιμοποιήσεις του επειδή εκδόθηκαν παρανόμως, κατά παράβαση της αρχής της ισότητας, υπό καθεστώς πίεσης, κλπ. (κάτι θα βρεθεί) και απελαύνονται και οι 300 στις χώρες τους.
Δύο λάθη (πόσο μάλλον πολλά περισσότερα, από όλες τις πλευρές) δεν κάνουν ποτέ ένα σωστό. Φυσικά η μεταναστευτική πολιτική είναι προβληματική, όπως και ό,τι άλλο εδώ πέρα. Αλλά η απεργία πείνας δεν είναι η λυδία λίθος. Αν αύριο κάποιος ξεκινήσει απεργία πείνας γιατί του κατεδαφίζουν το αυθαίρετο; Γιατί του περιορίζουν την ελευθερία λόγου ενώ αυτός θέλει να αρνείται το ολοκαύτωμα;
OB λες σωστά ότι η απεργία πείνας είναι μέσο και όχι επιχείρημα, και φυσικά το μέσο γίνεται το μήνυμα. Κανείς δεν εξετάζει πόσοι απεργοί είναι π.χ. οικονομικοί μετανάστες από το μαρόκο (όπου πουθενά στον κόσμο δεν τους δίνεται άσυλο) και πόσοι δικαιούχοι ασύλου. Προκαλεί επίσης εντύπωση ότι καμία "πολιτισμένη" ή μη χώρα ανά τον κόσμο (συμπ. των μουσουλμανικών όπως Τουρκία) δεν προσφέρθηκε να τους πάρει εκείνη αφού οι Έλληνες είναι βάρβαροι.
ip

 
At 3/09/2011 10:09:00 μ.μ., Blogger apologia pro sua vita said...

"Επίσης εξετάζεται συνολικά και μείωση των ετών παραμονής στην Ελλάδα από τα 12 χρόνια στα 8, προκειμένου να πάρουν την άδεια παραμονής. Επίσης θα συναντηθώ με ομολόγους μου στους οποίους θα θέσω το ζήτημα της αναθεώρησης της συνθήκης Δουβλίνο 2».

Από τις δηλώσεις της Άννας Νταλάρα μετά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους των απεργών πείνας.

Ευτυχώς δεν χρειάστηκε να πεθάνει κάποιος για να σκεφτούν να ξανασυζητήσουν το Δουβλίνο. Αλλά παραλίγο.

Όλες αυτές τις μέρες, αναρωτιόμουν γιατί δεν έσκουζαν πάλι ότι αμαυρώνεται η εικόνα μας στο εξωτερικό. Εμείς δεν είμαστε που πουλάμε στα τουριστικά διαφημιστικά "ζεστασία, ανθρωπιά και φιλοξενία";

 
At 3/10/2011 12:14:00 π.μ., Blogger 2000man said...

Περί Μαριγώς κτλ.
Αν σου έλεγα ότι κάνω απεργία πείνας μέχρι να κλείσεις το blog σου, θα το έκανες; Ας πούμε ναι. Μετά μέχρι να πουλήσεις το σπίτι και το αυτοκίνητό σου; Στο τέλος δεν θα έσπαγες;
Η ουσία είναι, έχω εγώ δικαίωμα να επεμβαίνω στην ιδιωτική σου ζωή εκβιάζοντας τον θάνατό μου; Έτσι και οι μετανάστες (ή οποιοσδήποτε άλλος*), έχουν το δικαίωμα να εκβιάζουν την αλλαγή των νόμων;
Ακούγεται σκληρό, αλλά νομίζω κάπως έτσι είναι τα πράγματα.

* Στο "οποιοσδήποτε άλλος" βλέπε οι αγρότες που κλείνουν τους δρόμους, οι καταχρηστικές απεργίες κτλ.

 
At 3/10/2011 12:39:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

2000man, η διαφορά όμως είναι (και για αυτό είχα εκνευριστεί και αντιδράσει στο σχόλιο για τη Μαριγώ) πως οι περιπτώσεις αυτές είναι υποδεέστερης σημασίας, οπότε η απεργία πείνας είναι εξ ορισμού γελοία και δυσανάλογη.
Όσο για τη συγκεκριμένη απεργία πείνας αφενός δεν επενέβη σε ιδιωτική ζωή κανενός αλλά ήταν στραμμένη στη δημόσια σφαίρα και το κράτος και την κοινωνία είχε ως αποδέκτη και αφετέρου η λέξη εκβιασμός δεν κυριολεκτεί: στον εαυτό τους έκαναν πρώτα απ' όλα κακό, τον εαυτό τους πρώτα απ' όλα διακινδύνευαν.
Εάν η ερώτηση είναι αν δικαιούται ο οποιοσδήποτε να πιέζει ζητώντας την αλλαγή των νόμων, ασφαλώς και δικαιούται, είναι βασικό γνώρισμα της δημοκρατίας. Τώρα ως το πού δικαιούται να πιέζει, είναι πράγματι ένα θέμα. Αλλά πάντως κατ΄ αρχάς δικαιούται.

 
At 3/10/2011 02:55:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

στους μετανάστες οι νεοέλληνες βλέπουν το πως θα είναι οι ίδιοι στο μέλλον και φοβούνται!Αναγκαστική απεργία πείνας θα κάνουν οι ίδιοι σε μερικά χρόνια και θέλουν να ξορκίσουν το κακό!
Δε θέλουμε ρε να πεθάνετε στο σαλόνι μας, μπορείτε σας παρακαλώ να ξεψυχήσετε αλλού να μη σας βλέπουμε? Είναι ικανοί σε λίγο να λουστούν με βενζίνη και να πυρποληθούν, ρε δεν είμαστε με τα καλά μας, ξέρετε που έχει πάει η τιμή της βενζίνης?

Γιάννης

 
At 3/10/2011 05:06:00 μ.μ., Blogger Χρίστος said...

Διαβαζω μερικα σχολια και αναρωτιεμαι - έτσι, σιγα - σιγα, γινεται ο εκφασισμος μιας ολοκληρης κοινωνιας?
Ζω πολλα χρόνια μακρυα απο την Ελλάδα - μεταναστης, σε χωρα της βορειας ευρωπης..

Ακουω για εκβιασμους, για νομιμοτητα - μα , αληθεια , ποιος εκβιάζει? Ο πεινασμένος προσφυγας η αυτος που τον θέλει χωρις χαρτια, ωστε να μπορει να τον εκμεταλευτει πιο ευκολα?

Η Νομιμοτητα δεν ειναι αυτο ακριβως που ζητάνε οι μετανάστες? Να μπορουν ΝΟΜΙΜΑ να δουλευουν - τουτεστι, να πληρωνουν ασφάλεια, φορους κλπ. Και το επιχειρημα των εναντιον ποιο ειναι? Δεν ειναι να φύγουν (γιατι και να θέλουμε να τους διώξουμε, καμμια χωρα δεν θα δεχτει να τους παρει) - αλλα να συνεχισουν να ζουν και να δουλευουν ΠΑΡΑΝΟΜΑ....
Και αυτο λέγεται "νομιμότητα"....

Για να μην πουμε το ποιο απλο - οτι ΚΑΘΕ ανθρωπος εχει τα ελάχιστα δικαιώματα (ισοτητα απέναντι στο νομο, ελαχιστη κοινωνικη προστασια κλπ). Αν αυτο ειναι διαπραγματευσιμο, τοτε διαπραγματευσιμη ειναι και ο λογος υπαρξης και η ηθικη νομιμοτητα της χωρας.

 
At 3/10/2011 07:08:00 μ.μ., Blogger jomarch said...

Δεν εχω σχολιάσει μέχρι τώρα, παρακολουθώ με ενδιαφέρον τη συζήτηση, αλλα δεν κρατιέμαι να μην πω ένα μεγάλο μπράβο στο Χρίστο! Γειά σου Χρίστο, χάρηκα που σε διάβασα.

 
At 3/11/2011 12:36:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αν νομιμοποιηθούν θα φύγουν από την Ελλάδα. Γι' αυτό δεν τους νομιμοποιούμε.

 
At 3/11/2011 10:43:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Kι εγώ χάρηκα και βρήκα παρήγορο το σχόλιο του Χρίστου.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home