Στη ψυγεία
Στο προηγούμενο ποστ ένας φίλος κάνει λόγο για συνθηματολογία και επικοινωνιολογία. Σκέφτομαι πως σε ό,τι με αφορά έχει δίκιο. Πως όταν φεύγουμε από το επίπεδο των αρχών και πηγαίνουμε στο επίπεδο των πρακτικών λύσεων σπανίως έως ποτέ έχω να προτείνω κάτι συγκεκριμένο. Οπότε ειδικά στο θέμα των απεργών πείνας, μην με ρωτάς το κάτι συγκεκριμένο. Δεν έχω να σου προσφέρω τη λύση που όλα θα τα λύσει. Δεν έχω λοιπόν λύσεις. Μόνο ένα σύνθημα (πώς αλλιώς;) και δυο διαπιστώσεις. Ξεκινάω με το σύνθημα: Είτε τα φάγαμε είτε όχι όλοι μαζί, δεν πεινάμε πάντως όλοι μαζί, αφού η βασική διαφορά πρέπει να εντοπιστεί ανάμεσα στα δύο «μαζί». Το πρώτο το νιώθεις ως «μαζί», το δεύτερο όχι. Θέλω να πω, είτε παραδέχεσαι είτε απεχθάνεσαι τον Πάγκαλο, έχεις μάθει πάντως να σκέφτεσαι ότι με αυτόν γεννηθήκατε ίδιοι, ενώ με αυτούς που κάνουν απεργία πείνας έχεις μάθει να σκέφτεσαι ότι είστε κάτι το διαφορετικό.
Συνεχίζω με τις διαπιστώσεις. Η πρώτη είναι -το ομολογώ- αυθαίρετη κι αναπόδεικτη: στην πυγμή του ανυποχώρητου Iron Man Ραγκούση ακουμπάς λίγη από την χαμένη σου υπερηφάνεια και βρίσκεις λίγη από τη χαμένη σου αξιοπρέπεια. Η δεύτερη όμως δεν είναι καθόλου αυθαίρετη, απλά δεν θες να την ακούσεις: αν βρίσκεις πολιτικά ολέθρια την αποδοχή του αιτήματος των απεργών και αν πιστεύεις πως διακυβεύεται εδώ μια μεγαλύτερη εικόνα, τότε πρέπει αναπόφευκτα να αποδεχτείς πως υπάρχουν μόνο τρία ενδεχόμενα:
1) Να κοτέψουν οι απεργοί την ύστατη στιγμή και να φάνε για να μην πεθάνουν.
2) Να τους ταϊσει δια της βίας μια νεοσύστατη επίλεκτη μονάδα καταστολής απεργιών πείνας, αφού πρώτα η απεργία θα έχει κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική.
3) Να πεθάνουν για καλό σκοπό: το μήνυμα πως η Ελλάδα δεν είναι πια σκορπιοχώρι, αλλά δεν κωλώνει να σκοτώνει, θα αποτρέψει τμήμα των μελλοντικών ορδών.
21 Comments:
επειδή εδώ είναι Ελλάδα, υπάρχει πάντα και το απρόβλεπτο Τέταρτο Ενδεχόμενο το οποίο ομολογώ μου διαφεύγει
Κ.Κ.Μ.
Ούτε θα κοτέψουν, ούτε θα ταϊστούν με το ζόρι, ούτε θα πεθάνουν...
Απλά θα ξεχαστούν, παιδιά, θα ξεχαστούν...
Δεν είμαστε πρωτάρηδες...δυστυχώς.
Θα ήταν πιο ευχάριστο ο Ραγκούσης να έδειχνε τη σιδηρά πυγμή του στους ρουσφετολάγνους ΠΑΣΟΚους (http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=3856), κι όχι στους μετανάστες, αλλά φευ...
Παρότι, όπως κάθε άνθρωπος, και ιδιαιτέρως όπως κάθε Έλληνας, έχω την βαθιά πεποίθηση ότι ξέρω την πραγματική διάσταση του κάθε θέματος και η σωστή λύση του προκύπτει αυθόρμητα μέσα μου, ακόμα και όταν το γνωρίζω ελάχιστα, ή νοιώθω ότι δεν έχω το παραμικρό επιχείρημα να το στηρίξω στα σοβαρά, υπάρχουν δύο προβλήματα που καταργούν εντελώς αυτή την αίσθηση. Το μεταναστευτικό και τα ναρκωτικά. Πραγματικά διαλύουν το διανοητικό μου σύστημα και κάθε εσωτερικός ευρετικός μηχανισμός λύσης κατευθείαν χτυπάει τοίχο. Ποια πρέπει να είναι τα κριτήρια της λύσης (ή της καθημερινής αντιμετώπισης μέχρι να βρεθεί λύση), η κοινή αίσθηση δικαιοσύνης, η πρακτικότητα, η ανθρωπιά, η νομιμότητα; Ποιος μπορεί να είναι ο ιδανικός συνδυασμός και αν και τι οφείλει να μείνει έξω από αυτόν;
"What today is the meaning of foreign, the meaning of homeland?...
When the homeland becomes foreign,
the foreign becomes the homeland.
Τhomas Mann, 1941
Αν και φαινομενικά ψιλοάσχετη η συνάφειά του με το αυτό ποστ, για μένα το παραπάνω συνιστά μια ανθρωπιστική ερμηνεία της κατάστασης και για τις δύο "πλευρές": και για τους "ξένους" (που βρίσκουν στο Υπατία μια πατρίδα) αλλά και για τους οικείους, τους "μαζί", δηλαδή όλους εμάς που συντασσόμαστε -έστω και θυμικά- με το δίκαιο των ξένων, ακριβώς γιατί εκεί βρίσκουμε πατρίδα, ακριβώς γιατί η δική μας χώρα προέλευσης μας έγινε ξένη και -οσονούπω- θα μας βλέπει κι εκείνη ως ξένους και θα μας αντιμετωπίζει ως τέτοιους. Οι ραγκούσηδες και οι πάγκαλοι δεν είναι καν μέρος του τέρατος που μας γίνεται σιγά-σιγά ξένο. Είναι τα αποστήματά του.
Εντάξει, παίρνω πίσω ότι έγραψα στο προηγούμενο ποστ, εξάλλου είναι γνωστό ότι έχεις το καλύτερο ελληνικό μπλογκ ;)
Μερικές σκέψεις τώρα για τους απεργούς πείνας. Η απεργία πείνας είναι το ύστατο μέσο είτε για να διεκδικήσεις κάτι, είτε για να διαμαρτυρηθείς για κάτι, είτε για να υπηρετήσεις κάποιον σκοπό, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι ίσως θα θυσιάσεις τη ζωή σου γι'αυτόν. Εξίσου ακραίο μέσο είναι και η αυτοπυρπόληση, μόνο που σ'αυτήν την περίπτωση η θυσία θεωρείται βέβαιη. Και στις δύο περιπτώσεις υπηρετείς ένα ιδανικό, το οποίο θεωρείς ότι αξίζει περισσότερο από τη ζωή σου (ώστε να αξίζει να τη θυσιάσεις γι'αυτό). Το ιδανικό αυτό μπορεί να ονομάζεται δικαιοσύνη, ελευθερία, αξιοπρέπεια, οτιδήποτε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι απεργοί πείνας αγωνίζονται για μια (θεωρητικά έστω) καλύτερη ζωή. Η μορφή διαμαρτυρίας τους μαρτυρά την απόγνωση, όμως δεν αποκρύπτει το παράλογο: Θυσιάζω τη ζωή μου για μια καλύτερη ζωή; Να γίνουν παράδειγμα και να εμπνεύσουν δεν νομίζω να το επιθυμούν, εξάλλου και οι ίδιοι οι μετανάστες συνήθως δεν επιθυμούν επιπλέον μετανάστες. Ούτε διεκδικούν αλλαγή του νόμου, δεν έχω ακούσει κάτι τέτοιο. Μένει λοιπόν η διεκδίκηση, που έχει όμως νόημα μόνο αν αφαιρέσουμε το κομμάτι της θυσίας. Εικάζω ότι τη σκέψη τους εκφράζει περισσότερο η φράση "ρισκάρω τη ζωή μου για μια καλύτερη ζώη". Εξάλλου αυτό υποθέτω έκαναν φεύγοντας από τη χώρα τους.
Από δω και πέρα υπάρχουν προφανώς δύο τρόποι να δεις το θέμα. Ο ανθρώπινος και ο θεσμικός/πολιτικός. Αυτοί οι δύο αντιδιαστέλλονται όχι γιατί οι πολιτικοί δεν έχουν αισθήματα, όπως υπονοείς, αλλά γιατί ρόλος τους είναι να νομοθετούν και να φροντίζουν οι νόμοι να είναι σεβαστοί. Θα μπορούσαμε να κάνουμε κουβέντα για τον πρόσφατο μεταναστευτικό νόμο, για το κατά πόσο είναι δίκαιος και αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Έχει όμως νόημα να γίνεται κουβέντα για το αν πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις στους νόμους; Όσο για την ανθρώπινη προσέγγιση, προφανώς επιθυμία όλων θα ήταν να δοθεί άδεια παραμονής στους μετανάστες αυτούς και σε όλους τους υπόλοιπους, να αποκτήσουν δουλειές και να έχουν ζωές καλύτερες από την πατρίδα τους.
Τέλος, διαφωνώ με τον τρόπο που διατύπωσες την τρίτη εναλλακτική σου. Δεν θέλω να σκέφτομαι το ενδεχόμενο, αλλά αν πεθάνουν δεν θα τους έχει σκοτώσει η Ελλάδα. Σε στενό πλαίσιο η απόφαση είναι δική τους, σε ευρύτερο πλαίσιο τους έχουν σκοτώσει πολλοί, όμως η Ελλάδα έχει παίξει το μικρότερο ρόλο.
Όταν βλέπω τον Αφ να κάνει ερωτήσεις νιώθω ότι έχω πια δικαιωθεί ως μαλάκας(κατά τη μάνα μου, που με έμαθε να είμαι ο μαλάκας που με κατηγορεί ότι είμαι κτλ).
Σήμερα είχαμε σούπα κρέας στο σπίτι. Την έφτιαξε η μάνα μου που λέει ότι είμαι μαλάκας, γιατί εγώ ως μαλάκας είχα πολλές δουλειές να κάνω, ημιπληρωτέες και χωρίς ένσημα. Θα ήθελα πολύ να συνεχίσω και να φτάσω σε ένα γεμάτο νόημα συμπέρασμα, αλλά θα πρέπει να πάω για ύπνο, και να συνεχίσω τον μαλάκα άυριο. Έχουν κι οι μαλάκες τα ρεπά τους.
ή μπορεί να δημιουργηθούν άλλα θέματα που να καλύψουν αυτό ώστε να πεθάνουν με την ησυχία τους οι απεργοί..
Ναι, Apologia, έμπλεξες σώβρακα με γραβάτες, γιατί ότι είπα αφορούσε το μεταναστευτικό και τα ναρκωτικά, όχι τη φτώχεια. Εκεί έχω πληρέστερες απόψεις και άλλες διάφορες παραστάσεις και ιστορίες διαφορετικές από τη δική σου. Εφόσων τα συνδέσαμε, τυχαίνει να έχω ιστορίες για ανθρώπους που ήρθαν στην Ελλάδα μόνο με μερικά ρούχα και τώρα (πες το τύχη, πες το ικανότητα, πες το δουλική εργατικότητα, πες το ευτελές κυνήγι κάθε ευκαιρίας) τώρα έχουν πολύ περισσότερα λεφτά από το μέσο Έλληνα. Βέβαια θα πρέπει να είσαι ευχαριστημένη γιατί έχεις ένα πολύ σημαντικό προνόμιο. Ζεις ήσυχη στο ιδεολογικό σου κουκούλι, ότι για όλα φταίει το άδικο σύστημα, και θα λυθούν όλα τα προβλήματά σου, αν όλοι μαζί γίνουμε πιο διεκδητικοί απέναντι στους ... υπολοίπους. Σέβομαι το πρόβλημά σου, να προσέχεις περισσότερο το περιεχόμενο, το ύφος και το πλαίσιο (όπως το θέτει o oldboy) αυτού που γράφω.
@Κρυσταλλης:
Η σιγουρια "Το ιδανικό αυτό μπορεί να ονομάζεται δικαιοσύνη, ελευθερία, αξιοπρέπεια, οτιδήποτε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι απεργοί πείνας αγωνίζονται για μια (θεωρητικά έστω) καλύτερη ζωή. "
..
Η ταπεινη μου γνωμη ειναι οτι οι απεργοι πεινας αγωνιζονται για δικαιοσυνη ( και τυπικα - το κρατος παρανομει με το να μην τιμωρει αυτους που χρησιμοποιουν μαυρη δουλεια αλλα αυτους που αναγκαζονται να δουλευουν μαυρα και ουσιαστικα - γιατι δεν δικαιουνται τα δικαιωματα που εχουν ολοι οι εργαζομενοι? ειναι αλα καρτ τα εργατικα δικαιωματα?) για ελευθερια (χωρις αδεια παραμονης ειναι συνεχεια στο ελεος οποιουδήποτε) αλλα ΚΥΡΙΩΣ για αξιοπρεπεια.
Και θυσιάζοντας τη ζωη τους για αυτα, μπορουν να μας μαθουν πολλα για το πως να ζει και πεθαινει κανεις με το κεφαλι ψηλα.
To πρόβλημα γενικά στην Ελλάδα είναι ότι πρώτα περιμένουμε να συμβεί το κακό και κατόπιν να πάρουμε αποφάσεις. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι απαραίτητο να συμβεί η τρίτη λύση για να ξυπνήσουμε. Η μετάθεση ευθυνών είναι το Εθνικό μας παιχνίδι οπότε για μια ακόμη φορά συμπεριφερόμαστε ως ανάξιοι να χειριστούμε τα προβλήματά μας. Η όποια λύση θα έπρεπε να είχε δωθεί ΑΜΕΣΑ και όχι να συζητάμε εδώ μετά από ένα μήνα...
Ευχαριστώ
http://antiphono.wordpress.com/2011/03/01/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%BE%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B7-%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CE%B5%CF%81/
«Η μορφή διαμαρτυρίας τους μαρτυρά την απόγνωση, όμως δεν αποκρύπτει το παράλογο: Θυσιάζω τη ζωή μου για μια καλύτερη ζωή;»
Πάνω σε αυτό το παράλογο όμως έχουν διαχρονικά προκύψει καλύτερες ζωές.
«Να γίνουν παράδειγμα και να εμπνεύσουν δεν νομίζω να το επιθυμούν»
Γιατί;
«όχι γιατί οι πολιτικοί δεν έχουν αισθήματα, όπως υπονοείς»
Όχι, δεν το υπονοώ αυτό.
«αλλά γιατί ρόλος τους είναι να νομοθετούν και να φροντίζουν οι νόμοι να είναι σεβαστοί»
:))))
«Σε στενό πλαίσιο η απόφαση είναι δική τους, σε ευρύτερο πλαίσιο τους έχουν σκοτώσει πολλοί, όμως η Ελλάδα έχει παίξει το μικρότερο ρόλο».
Δεν ξέρω αν έχει παίξει το μικρότερο, πάντως καλώς ή κακώς στα χέρια της βρίσκονται τώρα. Και αν τελικά πεθάνουν κάποιοι από αυτούς θα είναι πάρα μα πάρα πολύ βολικό να νίψει τα χέρια της και να σφυρίξει αδιάφορα. Κι εκτός από βολικό θα είναι κατά τη γνώμη μου και δείγμα ασυγχώρητου κυνισμού.
ΥΓ «Εντάξει, παίρνω πίσω ότι έγραψα στο προηγούμενο ποστ»
Όχι, δεν χρειάζεται. Απλά είμαι λίγο ντράμα κουίν καμιά φορά :)
Πως είναι άραγε να ζεις χωρίς χαρτιά;
Πως είναι άραγε να είσαι παράνομος χωρίς να είσαι εγκληματίας οργανωμένος η μη;
Πως είναι άραγε να είσαι αόρατος;
Αυτοί οι Άνθρωποι θέλουν να πάρουν χαρτιά για να γίνουν νόμιμοι να γίνουν ορατοί και χρησιμοποιούν το μόνο μέσο που έχουν διαθέσημο.Το Σώμα τους και όπως πάει η ιστορία την Ύπαρξη τους.
Αν πεθάνει κάποιος ή κάποιοι απο αυτούς (ενδεχόμενο πολύ κοντινό) στην πραγματικότητα ο δολοφόνος θα είναι η Ελληνική κοινωνία που μέσα στον αυτισμό της περιμένει τον ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ να πέσει.Τώρα κάτι ανθρωπάκια τύπου Ραγκούση δεν είναι τίποτα άλλο από τους απολογητές του αυτισμού.
Ανούσιος,αναπόδεικτος,αχρείαστος ''ανθρωπισμός'', ντυμένος με ωραίες εκφράσεις αλλά επιχειρήματα μηδέν. Ανθρωπισμός που προφανώς καλύπτει μόνο τους μετανάστες και όχι τους υπόλοιπους έλληνες. Αλήθεια αυτοί δεν είναι άνθρωποι? Οι νόμοι δεν πρέπει να ισχύουν? Η όποιο και να ναι το παράλογο αίτημα μας απο δώ και πέρα να κάνουμε μια απεργία πείνας και άν δεν ικανοποιηθεί να κατηγορηθούν συλλήβδην ώς δολοφόνοι όλοι όσους αφορούσε? μετανάστες ναι,να υπάρχουν, αλλα μετανάστες με δουλεία σε μια χώρα που μπορεί να τους απορροφήσει. Αυτό είναι το νόημα της μετανάστευσης εξ αρχής έτσι δεν είναι? η μήπως όχι? κατα τα άλλα πόσους μετανάστες νόμιμους και μη μπορεί να αντέξει μια χώρα σαν την ελλάδα και πόσους να νομιμοποιήσει (πιστεύω ξέρεις τι συνεπάγεται αυτό) ενώ έχει περίπου 700.000 ανέργους και συνεχώς αυξάνονται και τα ταμεία της είναι όλα ελλειματικά? Ρεαλιστικές ερωτήσεις. Τα ωραία ανθρωπιστικά λογάκια που χτυπάνε ευαίσθητες φλεβίτσες δυστυχώς λύση δεν προτείνουν. Ευχαριστώ
Εδω εγραψα τη γνωμη μου για το μεταναστευτικο και λεω ολα οσα ηθελα απο καιρο να πω.
http://celinathens.blogspot.com/2011/03/2.html
Για να φτάσει κάποιος να κάνει απεργία πείνας, προφανώς έχει φτάσει στο έσχατο σημείο και πιστεύει ότι δεν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να διεκδικήσει κάτι που του έχουν στερήσει προφανώς παράνομα. Και εδώ μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι εργάζονται και ζουν στην Ελλάδα για αρκετά χρόνια, αλλά απλά δεν τους αναγνωρίζεται το δικαίωμα του υπάρχω, καθώς δεν έχουν χαρτιά και είναι στο έλεος της κάθε κατάχρησης εξουσίας. Επίσης, είναι γνωστό και παραδεκτέο ότι τις δουλειές που κάνουν, δεν τις κάνουν πλέον οι Έλληνες. Άρα δεν ευθύνονται αυτοί αν έχουμε 800.000 ανέργους αυτή τη στιγμή στη χώρα. Νομίζω ότι εδώ που έφτασε η κατάσταση, η κυβέρνηση πρέπει να υποχωρήσει και να δώσει μια λύση, γιατί θα ήταν τραγικό να θρηνήσουμε θύματα. Θυμηθείτε την απεργία πείνας του Bobby Sands to 1980, τότε η Θάτσερ τον έλεγε τρομοκράτη και τον έστειλε στο θάνατο, αλλά τελικά μετά από πολλά χρόνια, ο ΙRA είναι πλέον ισότιμο μέρος του πολιτικού σκηνικού στη Βόρεια Ιρλανδία. Νομίζω ότι κάποια στιγμή κάτι τέτοιο θα συμβεί νομοτελειακά και στην Ελλάδα όσον αφορά τους Μετανάστες. Γιατί θα πρέπει πρώτα να χαθούν κι άλλες ανθρώπινες ζωές;
Και τι ακριβώς θα πάθει η Ελλαδάρα αν γίνουν νόμιμοι οι μετανάστες;
Ποιος γνωρίζει τον πραγματικό αριθμό τους και ποιος ορίζει πόσοι χρειάζονται;
Το καθαρόαιμο Ελληνικό Κράτος έχει εισπράξει πιο πολλά ΕΥΡΑ απο τους "απορροφημένους" μετανάστες σε σχέση με τον ένδοξο επίσης καθαρόαιμο ΕΛΛΗΝ εφοπλιστή.Σε παράβολα παρακαλώ για άδειες παραμονής με σύντομη ημερομηνία λήξης....
Θα μπορούσα να γράψω 2-3 σεντόνια σχετικά αλλά οι ίδιοι οι απεργοί μια χαρά τα λένε για τον εαυτό τους.Όποιος θέλει κάνει τον κόπο και τους βρίσκει.
Το θέμα για εμάς τους ιθαγενείς είναι πως σε αυτούς τους ενδιαφέροντες καιρούς εαν ανεχτούμε (που ανεχόμαστε) συμπεριφορές τύπου Ραγκούση είναι βέβαιο πως έπεται η σειρά μας και τότε η Κινεζοποιοηση θα πάρει βιωματικό χαρακτήρα:(
Ανώνυμε των 7:32, εγώ γράφω ότι δεν έχω λύσεις. Γράφω ακόμα ότι λάτρεις του νόμου σαν εσένα δεν έχετε άλλη επιλογή από το να παραδεχτείτε πως αν τελικά πεθάνουν οι απεργοί θα έχουν πεθάνει επειδή η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς. Επειδή πρέπει να τηρηθεί ο νόμος. Επειδή δεν μπορεί να υποχωρεί στον καθένα που κάνει απεργία πείνας. Επειδή η χώρα δεν χωράει τα πλήθη των όπου γης μεταναστών.
Εγώ λοιπόν παραδέχτηκα ότι δεν έχω λύσεις.
Παραδέξου και εσύ ότι άλλη λύση δεν υπάρχει από το να πεθάνουν. Πως η κυβέρνηση δεν πρέπει να υποκύψει. Παραδέξου πως ο θάνατός τους έχει μικρότερη αξία από το μήνυμα που πρέπει να δοθεί.΄
Αν το παίζεις αντιευαίσθητος και αντιφλεβίτσας, έχε το θάρρος να το παραδεχθείς δημόσια: ναι, να πεθάνουν.
Ρε παιδια για ονομα του Θεου τι εχουμε να χασουμε αμα οι μεταναστες που ειναι εδω τοσα χρονια μονιμοποιηθουν αυριο κιολας ;;
ΤΙ ΘΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ;;
Μονο να κερδισουμε εχουμε.
Ειδικα θα κερδισει ενα κρατος που τα ασφαλιστικα ταμεια του θελουν αμεση ενησχυση.
ΝΤΑΒΑΤΖΙΛΙΚΟΜΑ απο Πατερουλιδες του εξωτερικου παιζει και οι δικοι μας πολιτικοι δεν εχουν για αλλη μια φορα το σθενος να παρουν αποφασεις.
Αχρηστοι κυβερνωντες, φατε τωρα το ματ οσων τους εφεραν απο την Κρητη στην Αθηνα και συνεχιζουν να τους επιδεικνουν. Και σωστε τους, γιατι δεν μπορειτε να κανετε τιποτα αλλο. Οσο γι αυτους που τους εφεραν ομως, τους ανθρωπιστες, τους δημοκρατες; Τι να πεις; Αυτοι ρε θα μας σωσουν; ΔΙνουν δεκαρα για την ανθρωπινη ζωη αυτοι που βαλανε μπροστα τον κακομοιρη απο το Πακισταν για να παιξουν την πολιτικη γαμοστρατηγικη τους; Ξυπνατε ρε και μη τρωτε τα μαρουλοφυλλα, ουτε απο τους μεν ουτε απο του δε.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home