Προφανώς το να πεις ότι ο Δεκέμβρης του δέκα, με τις εργασιακές και (τις περισσότερες από) τις γενικότερες κοινωνικοοικονομικές αλλαγές που προωθεί ή παγιώνει, είναι συνολικά πολύ βιαιότερος απ' τον Δεκέμβρη του οκτώ, αποτελεί μια ακόμη παρανοϊκή δοξασία.
42 Comments:
Θα ήταν ενδιαφέρον αν μπορούσαμε να καταλήξουμε στο τι είναι παρανοϊκότερο: η εκούσια επιφανειακότητα ως βλακεία ενδεδυμένη τον μανδύα της γνώσης, ή η ακραιφνής και αδίστακτη συμφεροντολογία;
Το πρώτο βέβαια :)
Συμφωνώ. Δεν είναι πάντως θαυμαστό ότι ζούμε σε μια χώρα που η κοινωνία της γκρινιάζει για τα ίδια της τα χάλια, την ίδια στιγμή που συνεχίζει να επιβραβεύει [μέχρι αποδείξεως του εναντίου] ανθρώπους που συγκεντρώνουν όλα τα παραπάνω. [καθότι αυτός, δεν είναι ο μοναδικός]
Τον επιβραβεύουν οι εργοδότες του, όχι η κοινωνία. Εργοδότες μάλιστα επιχειρήσεων που μπαίνουν πολύ μέσα (αν δεν λέω μπούρδες δηλαδή, νομίζω όμως πως δεν λέω).
Οπότε όλα σχετικά είναι για το ρόλο του καθενός.
Από εκεί και πέρα -και δεν το λέω ειρωνικά- με όλη του την εμπάθεια και όλη την αντιπάθεια που εκπέμπει, δεν είναι φελλός. Και εν πάση περιπτώσει για να καταφέρνει να μας βιδώνει διαχρονικά, πάει να πει πως το έχει ;)
Φιρί φιρί το πάτε να σας πετάξει κανά μπουκάλι
Οκ, σιχαίνομαι τον Πρετεντέρη για την απροκάλυπτη συμφερεντολογία του όσο και ο επόμενος τύπος (thank you amerikanisism) αλλά το συγκεκριμένο κείμενο του δεν φαίνεται να εξυπηρετεί κάτι παραπάνω από το να αντικατοπτρίσει τις απόψεις του κοινού του. Των μικρο-μεσοαστικών στρωμάτων τα οποία η κατάρρευση του κράτους και κάθε αίσθησης ασφάλειας για μέρες στην καρδιά της χώρας ήταν εξίσου έντονο πλήγμα με τη δολοφονία ενός δικού τους από την αστυνομία, εξ'ίσου επώδυνο με την αποδόμηση του μεταπολιτευτικού κράτους μέσα σε 9 μήνες. Κανένας δεν έχει δώσει ακόμα μια τελεσίδικη απάντηση για το τι ήταν ο Δεκεμβρης του 08 οπότε η άποψη πως ήταν η έξαρση μιας μερίδας της νεολαίας πνιγμένης στην άσκοπη οργή και μεγαλωμένης με μια αίσθηση δικαιώματος δυσανάλογης της υποχρέωσης δεν είναι μια κατάπτυστη πιρουέτα άγνοιας, είναι μια θέση προς συζήτηση.
Α, και παράνοια στην ψυχιατρική απ'όσο ξέρω είναι η παράλογη φοβία πως οι άλλοι προσπαθούν να σε βλάψουν. Πχ πως η δολοφονία ενός ανθρώπου από δυο ηλίθιους αστυνομικούς είναι μέρος ενός μυστικού σχεδίου του κράτους ενάντια στη νεολαία.
Πρετεντέρη, η γενιά σου (άντε και λίγο πριν) και οι μεγαλύτερες γενιές έχουν εξευτελιστεί στα μάτια των νεότερων. Δε σώζεται η υπόθεση με τίποτα. Ας προσέχατε.
Οι πιο ήσυχοι από εμάς, απλώς περιμένουμε να μάς αδειάσετε τη γωνιά.
Μόλις είδα και το σχόλιο του Auslaender (τυχερέ, αν είσαι πράγματι). Από ό,τι έδειξα και πριν, νομίζω πως το κεντρικό θέμα τής υπόθεσης του άρθρου δεν είναι η δολοφονία τού Γρηγορόπουλου. Είναι ο πόλεμος των γενεών που έχει αρχίσει. Και αναμένω συνέχεια.
«Πχ πως η δολοφονία ενός ανθρώπου από δυο ηλίθιους αστυνομικούς είναι μέρος ενός μυστικού σχεδίου του κράτους ενάντια στη νεολαία».
Κανείς όμως δεν είπε ποτέ κάτι τέτοιο, κανείς ποτέ δεν υπονόησε κάτι τόσο γελοίο. Θα συμπλήρωνα όσο γελοίο είναι να υποστηρίζει κανείς ότι η συγκεκριμένη δολοφονία ξεπήδησε παντελώς ξεκάρφωτα και απροσδόκητα μέσα από δεκαετίες αστυνομικής ευνομίας και απόλυτου σεβασμού των ατομικών δικαιωμάτων.
Πως...
Το είπε ο Τσίπρας τότε.
"Το κράτος δολοφονεί τη νεολαία".
Αν δηλαδή ένας ξένος έπαιρνε στα σοβαρά το Τσίπρα θα νόμιζε ότι είχαμε τη χούντα του Πινοσέτ.
Αλλά δε βαριέσαι. Ελλάδα είναι εδώ. Ο καθένας ότι θέλει μπορεί να λέει.
"Σχεδόν όλοι οι συλληφθέντες μεγάλωσαν και διαμορφώθηκαν στην εικοσαετία 1990-2010, όταν η Ελλάδα δεν γνώριζε κανένα μείζον οικονομικό, πολιτικό ή εθνικό πρόβλημα".
Αφού δηλαδή αποδεχόμαστε ότι οι νεολαίοι ήταν αδύνατον να κάνουν κάτι για να μην φθάσουν τα πράγματα στο μαύρο χάλι που έφθασαν (ήταν από 2 έως 12 ετών όταν λάμβανε χώρα το πλιάτσικο), τους αποκαλούμε πρώτα "χαϊδεμένα", μετά τους λέμε "σόρυ, δεν τα υπολογίσαμε καλά" ή "τα φάγαμε με το μπαμπά σας" και μετά τους ανακοινώνουμε ότι "εσείς, ούτε δουλειά, ούτε λεφτά, ούτε σύνταξη". Αμέσως μετά, δηλώνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε πώς γεννιέται το μίσος.
Μια καθηγήτρια πανεπιστημίου, είχε εύστοχα πει πριν 1-2 χρόνια, πως δεν γίνεται να περιμένουμε καλό, όταν μεγαλώνουμε τα παιδιά για να γίνουν πρωθυπουργοί και μετά τους λέμε ότι στην καλύτερη περίπτωση θα γίνουν σκουπιδιάρηδες...
Βιαιότερος οικονομικά, κοινωνικά, πολιτικά... Κι όμως μια τρέλα καλύπτει τους Έλληνες δημοσιογράφους, που αντί να υπερασπίζονται την πένα τους αποπροσανατολίζουν και ξεπουλούν όποιο δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης κατακτήθηκε με το αίμα των προγόνων τους. Ευκαιριακά θυμούνται την ελευθερία, πριν φτάσουν να την ξεπουλήσουν και πάλι στην προπαγάνδα, το λαϊκισμό και τον αποπροσανατολισμό της μάζας.
Παρανοικο ειναι να λες οτι το κρατος ΔΕΝ εχει καποιο μυστικο σχεδιο εναντιον της νεολαιας.Φυσικα κ εχει.Το γεγονος οτι τα καναλια χαρωπα σχεδον ανακοινωνουν τη μεταναστευση των νεων επιστημονων μας στο εξωτερικο επειδη εδω δεν υπαχουν πια ευκαιριες,
το γεγονος οτι οι επιχειρησιακες συμβασεις πια καταργουν τις συλλογικες και οτι κατωτατος μισθος ειναι πια ο μισθος που οι εργοδοτες οριζουν,
το γεγονος οτι οι νεοι βαζουν τα πτυχια στον κ@@ο τους η τα χρησιμοποιουν ως καυσοξυλα για να ζεσταθουν,
το γεγονος οτι η ανεργια ολοενα κ αυξανεται και τρεχουμε πανικοβλητοι κ αλληλοσπαρασσομενοι να σωθουμε απο τη λαιλαπα της τροικας,
τι αλλο σημαινουν ολα αυτα εκτος απτο οτι υπαρχει ΟΝΤΩΣ ενα σχεδιο,οχι εξοντωσης τοσο οσο υποταγης.
Σκυψτε το κεφαλι κ βαλτε πλατη για να συνεχισουν να συσσωρευουν υπερκερδη 50 ντοπιοι κ καποιοι πολλαπλασιοι μπασταρδομεγιστανες.
Κ αν ειμαι παρανοικος κ βλεπω παντου συνωμοσιες,χιλιες φορες η παρανοια μου να ειναι καταγγελτικη απεναντι στους δυναστες,
παρα υποστηρικτικη σε αυτους.
Παντως συμφωνω με τον auslaender μονο σε αυτο:δε πιστευω οτι αυτοι οι ηλιθιοι δολοφονοι που εκτελεσαν το παιδι,εντασσονται σε καποιο ογανωμενο σχεδιο.Απλα,η Εξουσια εκμεταλλευτηκε την δολοφονια του παιδιου προς οφελος της.Εχει τους καταλληλους μηχανισμους για αυτο,τοσοι παρακρατικοι και τοσοι ανοητοι εξεγερμενοι που νομιζουν οτι αν καις ενα περιπτερο κανεις επανασταση,
τη βοηθησαν,συνειδητα κ μη.
Αυτη ηταν η γνωμη μου για τον Δεκεμβρη.
http://celinathens.blogspot.com/2010/11/blog-post_15.html
Ενα passage l'act,κατα Λακαν κ Ζιζεκ.
ΥΓ Για τον Πρετεντερη,τι να πει κανεις;εγω παντως βλεπω στα καναλια να τον εχουν ξεπερασει οι περισσοτεροι σε σιχαμαρα.
Και να το προχωρησω,δε τον θεωρω καν σιχαμενο.Ο ανθρωπος ειναι ειλικρινης,ποτε δε φορεσε τη μασκα του φιλολαικου.Στα ισα διακηρυττε τη "καθεστωτικοτητα" κ τονν ελιτισμο του οταν ελεγε στη διαφημιση της εκπομπης του
"δε με ενδιαφερει το κοινο καλο.Με ενδιαφερει το καλο κοινο"
Κανενα προβλημα με τον Πρετεντερη,αντιθετως ειναι ιδεολογικος αντιπαλος και δε κοροιδευει κανεναν.
Οι πραγματικα σιχαμενοι ειναι αυτοι που φοραν το μανδυα του "φιλολαικου" και καθε τους λεξη ειναι σκυψιμο κ γλειψιμο στην εκαστοτε Κυβερνηση.Κατι πρωινατζηδες δηλαδη και κατι αλτερο-αντενικοι.
Συμφωνώ με το σχόλιο της Βίβιαν Γιαδικιάρογλου και πιστεύω πως ο κος Πρετεντέρης δεν έχει δικαίωμα να λέει πως "Πολύ φοβούµαι ότι ζουν ένα µίσος. Το οποίο δεν µπορώ να καταλάβω πώς γεννήθηκε" και να συνεχίζει να έχει θέση δημοσιογράφου σε οποιοδήποτε ΜΜΕ. Και θέλω πραγματικά κάποιος να του "εξηγήσει" πως γεννήθηκε το μίσος και να του δείξει "πού µπορεί να οδηγήσει".
old boy,επιτρεψε μου να συνεχισω τη Πρετεντεριαδα,
το αλιευσα απο το radical desire,
ριξτε μια ματια εδω
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=6&artid=371419&dt=05%2F12%2F2010
Ουτε ο Πρετεντερης δε τους υποστηριζει πια!Προσεξε πως κλεινει το αρθρο,
με το ελικοπτερο θα φυγουμε,λεει.Τι εχεις να πεις για τον α πληθυντικο που χρησιμοποιει;
εστω κ σαν lapsus,καταγραφεται!
hasta la victoria sempre,Πρετεντερ!
Ό,τι και να πω είναι λίγο... Άνθρωποι σαν τον Πρετεντέρη και τον Πάγκαλο καταστρέψαν την Ελλάδα, κι όλους εμάς και τις ζωές μας, και τώρα μας βγάζουν και γλώσσα. Δεν μπορεί να καταλάβει ο κ. Πρετεντέρης από που πηγάζει το μίσος που νιώθουν οι νέοι σήμερα. Όταν κάποιος από αυτούς του φυτέψει μια σφαίρα, τότε θα είναι αργά... Και δυστυχώς για όλους εμάς ένας ακόμα ήρωας της Δημοκρατίας θα έχει γεννηθεί...
Παρανοϊκή δοξασία θεωρείται, ανευθυνότητα επίσης. Λαϊκισμός, υπερβολή, αμετροέπεια, ανοησία, μοιρολατρεία κ.λ.π κ.λ.π. Για όλο το τηλεοπτικό κάδρο της συναίνεσης.
Thrass, συμφωνώ, ο Πρετεντέρης παίρνει την οπτική γωνία της γενιάς του στην (υπο εξέλιξη;) μάχη και πως το κείμενο του είναι αποκαλυπτικό του που στέκεται. Η θέση του είναι μονόπλευρη αλλά δεν πιστεύω πως πρέπει να καταρρίπτεται ασυζητητή επειδή είναι ο Πρετεντέρης.
Old Boy, όταν έγραψα το παράδειγμα μου είχα στο μυαλό μου την "ατάκα" της νεολαίας ΣΥΝ που έγραψε και ο ανώνυμος. Αντιγράφω: "Η κυβέρνηση είναι αυτή που όπλισε τα χέρια του δολοφόνου αστυνομικού και φέρει ακέραια την πολιτική ευθύνη της δολοφονίας." Δεν μιλάμε καν για την ανακοίνωση μιας περιθωριακής αριστερής οργάνωσης αλλά για τη νεολαία κοινοβουλευτικού κόμματος. Επίσης απο ότι είδα στο τελευταίο Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα υπάρχει και το ερώτημα για τα "σοβαρά ερωτηματικά που υπάρχουν για τα κίνητρα των τελευταίων (των δολοφόνων). Ηταν η «κακή στιγμή» ή προσχεδιασμένο έγκλημα;" Βέβαια στην εκπομπή τα "σοβαρά ερωτηματικά" εντος της εκπομπής είναι η ατεκμηρίωτη άποψη ενός φίλου της οικογένειας πως "πήγαν κι εφάρμοσαν ένα σχέδιο... μήπως κάποιοι τους είπαν να εφαρμόσουν αυτό το σχέδιο; Δεν ξέρω".
Οπότε η παράνοια και ο φόβος κυκλοφορούν όχι μόνο στπ Λας Βέγκας αλλά και στην Αθήνα. Περιμένω το case study της Klein στο sequel του The Shock Doctrine να μας αποκαλύψει πως ο Κορκονέας ήταν μαθητής του Φρήντμαν για να δέσει το γλυκό...
Celin, εκεί που εσύ βλέπεις συνωμοσίες εγώ βλέπω μια προχειροφτιαγμένη οικονομική πολιτική υπό τη σκιά της Γερμανική εμμονής με τα πλεονάσματα και το ισχυρό νόμισμα. Έτσι και αλλιώς αυτό που θα κρίθεί είναι τα αποτελέσματα, όχι οι προθέσεις και τα κίνητρα.
Εμένα πάλι παρανοϊκή δοξασία μου φαίνεται ότι δύο αστυνομικοί, δύο άνθρωποι του νόμου, μπλέχτηκαν σε καβγά του τύπου "τώρα θα δείξω ποιος είμαι εγώ" έβγαλαν πιστόλι, στόχευσαν και δολοφόνησαν. Επίσης παρανοϊκή δοξασία μου φαίνεται το ότι τέσσερα με πέντε παιδιά (άντε μεγάλα παιδιά) ξύπνησαν ένα πρωί, πολύ πρωί, πήγαν σ' ένα σπίτι με σκοπό να δολοφονήσουν κάποιον άγνωστο σ' αυτούς, απλά και μόνο γιατί πιστεύουν ότι έτσι θα ανατρέψουν το σύστημα. Αυτοί οι άνθρωποι και η μεν και οι δε δεν έχουν να κάνουν με τα προβλήματα της νεολαίας ή του κράτους είναι λάθος οι ίδιοι.
Η άποψη του να επιλέγεις την βία, την οποιανδήποτε μορφής βία, για να επιβάλεις την άποψη σου με βρίσκει αντίθετο. Δεν είναι αυτή η νεολαία της Ελλάδας (αυτή που επιλέγει τη βία) είναι απλά μια μικρή μειοψηφία.
Αγαπητέ κ. Old Boy,
Με αφορμή το σχόλιο της κ. jomarch, μου γεννήθηκαν κάποιες σκέψεις τις οποίες θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου.
Κάνοντας μια υπέρβαση φαντάστηκα το κεντρικό δελτίο του mega με το εξής κάδρο.
Στη μέση συντονίστρια του δελτίου πάντα η θεία Όλγα. Δεξιά της κάθεσαι εσύ, αριστερά της ο κ. Τζίμας και από κάτω η κ.jomarch , ο κ. celin και ο κ. Πρετεντέρης.
Το θέμα της συζήτησης είναι ακριβώς το ίδιο με το σημερινό. Η θεία Όλγα δίνει το λόγο σε όλους σας ισόποσα ( δύο λεπτά στον καθένα ) και όλοι σας λέτε την ίδια άποψη που ήδη έχετε εκφράσει.
Γιατί τότε εγώ να μην σκεφτώ ότι “κάποιοι” χρησιμοποιούν τον κ. Πρετεντέρη, για να κάνουν κεκαλυμμένη προπαγάντα υπέρ των αντίθετων απόψεων του ;
Ποιοι είναι όμως είναι αυτοί οι κάποιοι ; Δεν είναι ο διευθυντής του δελτίου , ο διευθυντής του καναλιού, ο ιδιοκτήτης, η κυβέρνηση ;
Τώρα που το κάδρο είναι αντίστροφο γιατί δεν σκέφτομαι ότι οι ίδιοι “κάποιοι” χρησιμοποιούν τον κ. Πρετεντέρη και την ( ίδια ) άποψη του ; Μήπως επικεντρώνω στο δέντρο και χάνω το δάσος ; Και μήπως αυτό είναι το ζητούμενο ;
Και μια σκέψη για τον ίδιο τον κ. Πρετεντέρη. Γνωρίζω αρκετούς που κάνουν το ίδιο επάγγελμα με τον κ. Πρετεντέρη , έχουν τις ίδιες απόψεις , τις ίδιες γνωριμίες , ανήκουν στο ίδιο “ κύκλωμα”, αλλά , δεν έχουν επιλεγεί για το κεντρικό δελτίο του mega. Γιατί δεν πρέπει να σκεφτώ ότι ο κ. Πρετεντέρης είναι ένας πολύ ικανός και καλός επαγγελματίας δημοσιογράφος και γιαυτό έχει επιλεγεί ;
Μήπως γιατί διαφωνώ με τις απόψεις του και τον τρόπο που τις συγκροτεί ;
Μα τότε δεν φθάνω στο σημείο του κ. Τριανταφυλόπουλου που όταν μιλάει για τον εαυτό του τον αποκαλεί Ο Δημοσιογράφος ;
λαθος φωτογραφια εβαλες.
διπλα απο τον πιτ..αντι για τον μπρους γουιλις επρεπε να ειχε τον εντουαρτ νορτον.νομιζω οτι θα εξηγουσε πιο πολλα. ;)
Ti εγινε ρε παιδια;τοσο τσουξιμο;τοσο ποναει;Βγαινει ο αλλος εδω και προσπαθει να σαρκαστει τη Κλαιν,κανοντας εναν πληρως αποτυχημενο σαρκασμο με Κορκονεα κ Φριντμαν.Ο αλλος τη χαρακτηριζε Κλαιν Μαιν,
γιατι τοσο τσουξιμο ρε σεις για μια γυναικα που ταξιδεψε σε ολον τον πλανητη κ ρισκαρε τη ζωη της σε ολους αυτους τους επικινδυνους τοπους που πηγε για να σγκεντρωσει υλικο,
υστερα απο τσουναμια,οικονομικα κ φυσικα;
Και καθεται ο αλλος εδω,αραχτος στη πολυθρονα του,
προσπαθωντας να απαξιωσει μια τοσο μεγαλειωδη/ προσπαθεια στην οποια τοσοι κινδυνοι ελλοχευουν,
απο την ασφαλεια του σπιτιου του.
Αuslaender,μπορει να μενεις εξω,αλλα εχεις διατηρησει ολα τα στραβα του Ελληναρα,τσαμπα μαγκια κ ημιμαθεια που νομιζει οτι τα ξερει ολα.
Η Κλαιν ξεβρακωνει τον φασισμο/οικονομικο μιλιταρισμο.Οποιος τη διαβασει,θα καταλαβει γιατι την υπερασπιζομαι τοσο εντονα.
Σωτηρη,στο πανελ του μεγκα που θες να με βαλεις,ελπιζω να μη μπω στη θεση του Μανωλη Καψη!
Οσον αφορα τον Πρετεντερη,εγω τον θεωρω εναν απο τους καλυτερους χειριστες του λογου στη tv.Φυσικα κ για να ειναι εκει,καποιος λογος θα υπαρχει,πλην της ρητορικης δεινοτητας,ειναι κ ευφυης,ο λογος του δεν ειναι κουφιος αλλα χρησιμοποιει τις καταλληλες δοσεις καθεστωτικου Παγκαλικου Λαικισμου
και αποστασιοποιησης.
Τωρα,τα υπολοιπα δεν τα πολυκαταλαβαινω που λες
(μαλλον τελικα εγω θα ειμαι ο Καψης!)
Πάντως το μίσος, περί του οποίου απορεί ο κ. Πρετεντέρης, σε άλλους -συναδέλφους του μάλιστα- φαίνεται εύλογο: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11826
Δεν μας τσούζει η Κλάιν Μάιν.
Μας ανησυχεί ο ανορθολογισμός, η υπεραπλούστευση, η ιδιοτελής χρήση μισών αλήθειων και ολόκληρων ψεμμάτων στο όνομα της ανώτερης ηθικής και υπό τη σκέπη μιας αποτυχημένης και αντιδημοκρατικής ιδεολογίας. Ιδιαίτερα δε, που όντως η συγγραφέας είναι ικανότατη και ο λόγος της εξαιρετικά επιδραστικός.
Στα βάθη των σχολίων ενός παλιότερου ποστ, είχα βάλει ένα link προς μια κριτική του βιβλίου. Επανέρχομαι με μία άλλη κριτική, πιο αναλυτική, που αποπειράται να αποδομήσει σημείο-σημείο τη λογική, τα συμπεράσματα αλλά και την ηθική συνέπεια της προσπάθειας της συγγραφέως. Το ξέρω πως όσοι έχετε προμηθευτεί το βιβλίο, δεν βλέπετε με καλό μάτι μια προσπάθεια χαλάστρας της αντικαπιταλιστικής extravaganza που σας περιμένει με την ανάγνωσή του, αλλά πιστεύω ότι θα τη βρείτε ενδιαφέρουσα, παρά την έκτασή της, σε ΟΛΗ την έκτασή της.
http://runningofthebulls.typepad.com/toros_running_of_the_bull/2008/05/johan-norberg-o.html
Σωτήρη,
πες με χαζή αλλα ούτε κι εγώ κατάλαβα τι θες να πεις. Δηλαδή κάτι κατάλαβα αλλά δεν ταιριάζει με την εντύπωση που μου έχουν δημιουργήσει προηγούμενα σχόλιά σου, άρα μάλλον δεν κατάλαβα καλά.
"υπό τη σκέπη μιας αποτυχημένης και αντιδημοκρατικής ιδεολογίας"
Σορι,αλλα για αλλη μια φορα ειτε λες ψεμματα ειτε μιλας εν αγνοια.Σε θερμοπαρακαλω,ενημερωσου πρωτα σωστα.Υποννοεις εδω οτι η Κλαιν ειναι κομμουνιστρια,ε,καμια σχεση,οπως λεει κ στο βιβλιο της,
υποστηριζει τον δημοκρατικο σοσιαλισμο,
και θα ηταν χαρουμενη αν μπορουσε να εφαρμοστει το σκανδιναβικο μοντελο,με την υψηλη φορολογηση,την ιατροφαρμακευτικη περιθαλψη σε ολους,το ισχυρο κρατος
και φυσικα,
μακρυα απο την απορρυθμιση και τη παντοδυναμια της αγορας.
Προτου βγεις να αποδομησεις το βιβλιο,δεν του ριχνεις μια ματια πρωτα να δεις τι λεει;
Και αν μπορεις,βρες μια αποδομηση στα Ελληνικα,
για εμας που δεν το κατεχουμε κ τοσο το Αγγλικο,
κ αν βρεις,εγω τουλαχιστον θα τη διαβασω οπωσδηποτε.
Στα @@@@ μου κ η Κλαιν στη τελικη,μακαρι να ηταν παραμυθια αυτα που γραφει,ετσι ωστε να αλλαξουμε πλευρο κ να συνεχισουμε τον υπνο τον βαθυ,
ειναι ψυχοφθορος η συνειδητοποιηση οτι ο νεος φασισμος επιβαλλεται δια της οικονομικης -αυτη τη φορα-καθαροτητας.
Δεν είσαι καλύτερος από τον Πρετεντέρη. Είσαι πολύ χειρότερος. Γιατί αυτός είναι στο ναδίρ της ανθρώπινης νοημοσύνης και εθισμένος στα Καγιέν, στα Αρμάνι και στα πούρα. Αυτά αρκούν ως άλλοθι για να λειτουργεί σα κολαούζος των αφεντικών του. Εσύ τι κάνεις; Έχεις ένα κοινό που είναι ελαφρώς πιο νοήμον από του Πρετεντέρη, χρησιμοποιείς ένα μέσο που είναι ελαφρώς πιο εναλλακτικό από τα ΜΜΕ. Όμως υποτιμάς τη νοημοσύνη μας και χρησιμοποιείς το blog όπως όλοι αυτοί που υποτίθεται αντιμάχεσαι, με τον πιο συντηρητικό τρόπο. Προσπαθείς να βγάλεις άρθρα περισυλλέγοντας σκουπίδια της τηλεόρασης, της δημοσιογραφίας κλπ. Σε τι διαφέρεις από τα μεσημεριανάδικα; Και αυτά το ίδιο κάνουν. Σε τι διαφέρεις από το Λαζόπουλο; Και αυτός το ίδιο κάνει. Εκπομπή από το σκουπιδαριό. Posts από το σκουπιδαριό. Στη θέση σου θα το έπαιρνα απόφαση ότι τελικά δε με θέλει κανένα σοβαρό έντυπο και θα έπαυα αυτή την καθημερινή επίδειξη αρθρογραφίας. Αν είχες ίχνος αξιοπρέπειας θα κατέβαζες ρολλά.
Χμμ, οκ, προφανώς δεν κατάλαβα πως το Shock Doctrine έχει καταστεί η βίβλος που κατέχει την απόλυτη αλήθεια και οποιαδήποτε απόπειρα χιούμορ εις βάρος αυτού και της δημιουργού του είναι αφορμή για προσωπικές επιθέσεις.
Δεν ήταν πρόθεση μου να κάνω πλήρη κριτική στη βίβλο, απλώς ως μέρος ενός "πλήρος αποτυχημένου" αστείου πως αν υπάρχει διάθεση και παράνοια μπορεί να φτιαχτεί μια θεωρία πίσω απο οτιδήποτε, πάντα στα πλαίσια του τι είναι παρανοϊκή δοξασία το οποίο ήταν και κύριο σημείο του αρχικού post.
Από εκεί και πέρα ναι, έχω αρκετές αντιρρήσεις για το βιβλίο αλλά δεδομένου ότι δεν έχω διαβάσει παραπάνω απο 1-2 κεφάλαια και το θέμα του post δεν ήταν "O Δεκέμβης του 08 -το ελληνικό σοκ πριν από τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα" θα τις κρατήσω για τον εαυτό μου.
Jojos, παρανοϊκή πραγματικότητα μάλλον, παρά παρανοϊκή δοξασία :(
Celin, συμφωνώ σε γενικές γραμμές σε όσα λες για τον Πρετεντέρη.
Και Σωτήρη, προφανώς σε αυτό που κάνει είναι ικανός. Κανείς δεν τον είπε ανίκανο ή ανάξιο. Εμπαθής όμως, ναι, είναι μπόλικα.
Οπότε συμφωνώ με τα σχόλια που σχολιάζουν την απορία του περί μίσους.
Αλλά επίσης προφανώς κανένα μίσος δεν μπορεί να οδηγεί σε τέτοιου είδους σφαίρες (που τις αναφέρει ο Μορφέας στο σχόλιό του) για ένα εκατομμύριο διαφορετικούς λόγους, για όλους τους πιθανούς λόγους του κόσμου.
auslaender,
To Ελληνικο "σοκ και δεος" δεν ηταν ο Δεκεμβρης του 08,ποιος το ισχυριστηκε αυτο;το Ελληνικο σοκ κ δεος πραγματοποιηθηκε μετα τις εκλογες,οταν εν μεσω τρομοκρατησης του λαου,ο ΓΑΠ παρεδωσε τα κυριαρχικα δικαιωματα στους ξενους.
Απο κει κ περα,αν τα σχολια μου σε κανουν να θες να κρατησεις τη γνωμη σου για τον εαυτο σου,
τοτε αποσυρω τα σχολια μου,
και σου ζηταω να συνεχισεις να εξαπολυεις βελη εναντιον οποιουδηποτε θελεις,
εγω δε προκειται να ξαναπω το ο,τιδηποτε που θα εκληφθει σα προσωπικη επιθεση εναντιον σου,
μακρυα απο μενα η καταπνιξη της αντιθετης φωνης.
Η περιγραφή του πως κάποιες ιδέες επηρέασαν και υιοθετήθηκαν εν τέλει από την παγκόσμια οικονομική ελιτ(όπως με το Φριντμαν) δεν είναι 'ανορθολογική συνομωσιολογία'.
Δεν είπε κανένας ότι συνεδρίσαν όλοι οι ισχυροί του κόσμου σε σκοτεινές υπόγειες αίθουσες και με τη βοήθεια των νεφελιμ αποφάσισαν να πειράξουν τα μυαλά του κόσμου.
Ο καλός πολιτικός επιστήμονας, κοινωνιολόγος,δημοσιογράφος κλπ, μαζεύει πληροφορίες, βλέπει διϊστορικά την εξέλιξη της οικονομίας, ΑΝΑΛΥΕΙ και βγάζει κάποια συμπεράσματα για το ποιες κυρίαρχες ιδέες οδηγούν τις αποφάσεις.
Και δεν έχει πει βέβαια μόνο η Κλάιν για τη σχολή του Σικάγου, αλλά και δεκάδες άλλοι αναλυτές(όχι απαραίτητα αριστεροί) τους οποίους ούτε ο Ανδριανόπουλος δε θα τολμούσε να τους πει συνωμοσιολόγους.
Με τα συμπεράσματα της Κλάιν μπορεί και να διαφωνεί κάποιος βέβαια, όμως άλλο η διαφωνία και άλλο η διαστρέβλωσή τους σε συμωμοσιολογική καρικατούρα υπό την σκέπη μάλιστα ''αποτυχημένων και αντιδημοκρατικών ιδεολογιών''(!)
Όπως και ο Πρετεντέρης(ή το κάθε μεγαλο-παπαγαλάκι), δεν χρειάζεται να λαμβάνει οδηγίες καθημερινώς από σκοτεινά κέντρα για το τι θα πει. Απλώς γνωρίζει τα συμφέροντα του μαγαζιού του, οσμίζεται το τι πουλάει στην 'πιάτσα', αντιλαμβάνεται πιο είναι το ευνοϊκότερο περιβάλλον γι' αυτόν, κι αναλόγως αυτολογοκρίνεται ή λέει τα 'ποιηματάκια' του.
Υ.Γ: Auslaender, μπορεί η συγκεκριμένη ανακοίνωση του ΣΥΝ να ήταν κλισεδιάρικη και λίγο βαρετή, αλλά εσύ πως ακριβώς την κατάλαβες; Φαντάζομαι, όχι ότι κυριολεκτικά η κυβέρνηση όπλισε το χέρι του Κορκονέα.
Πιθανότερο είναι να εννοούσαν ότι είχε δημιουργήθει ένα έδαφος πάνω στο οποίο τέτοιες ενέργειες ήταν επικίνδυνα πιθανές.
Αν ισχύει,λοιπόν, και στη δική σου ερμηνεία αυτό, τότε που ακριβώς διαφωνείς;
Οκ, η antiglobal ιδεολογία της Κλάιν, είναι στα δικά μου μάτια κατ' επίφαση δημοκρατική. Αλλά στα περισσότερα αποτυχημένη.
Vogelfrei, για αυτό μίλησα για μισές αλήθειες. Το ότι στον κόσμο υπάρχει σαπίλα και εγκληματικές ενέργειες με σκοπό το κέρδος δεν σημαίνει ότι το βιβλίο δεν είναι συνωμοσιολογικό (και παραδόξως ότι δεν είναι και ενδιαφέρον). Ως παράδειγμα μου θυμίζει έντονα τον Νταν Μπράουν, που και ένα ενδιαφέρον θέμα πήρε, και τεράστια έρευνα έκανε, και αλήθειες είπε. Αυτά προδικάζουν το ορθολογικό αποτέλεσμα; Ακόμα, οι ελίτ που περιγράφεις, συνήθως αντί να πολεμήσουν για φιλελευθεροποίηση της οικονομίας, επιδιώκουν την παρέμβαση του κράτους για να προωθήσουν τα συμφέροντά τους.
"Απλώς γνωρίζει τα συμφέροντα του μαγαζιού του, οσμίζεται το τι πουλάει στην 'πιάτσα', αντιλαμβάνεται πιο είναι το ευνοϊκότερο περιβάλλον γι' αυτόν, κι αναλόγως αυτολογοκρίνεται ή λέει τα 'ποιηματάκια' του."
Α, καλά συμφωνώ απόλυτα, τα λες τέλεια! Το ίδιο ΑΚΡΙΒΩΣ ισχύει και για την Κλάιν, δεν νομίζεις;
Δεν χρειάζεται να διαβάσεις ολόκληρο βιβλίο Αστρολογίας για να συμπεράνεις ότι λέει βλακείες. Οι βασικές παραδοχές του βιβλίου ότι οι αρχές επιβολής μέσω του ψυχολογικού σοκ, μεταφέρονται με άνεση από το άτομο στην κοινωνία, ότι ο οικονομικός φιλελευθερισμός επιβλήθηκε μέσω καταστροφών, ότι ο Φρίντμαν υπήρξε σκιώδης ιδεολογικός δικτάτορας του πλανήτη είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού.
Ανταπαντήσεις στην κριτική που παρέθεσα
http://www.naomiklein.org/articles/2008/09/response-attacks
http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=9626
Και ένα βιντεάκι, για να γίνουμε πιο ποπ :)
http://www.youtube.com/watch?v=tqLAYg6pDGg
Οκ, νομίζω παρασχολήθηκα.
Celin, κανείς δεν είπε πως ο Δεκέμβρης του 08 ήταν το ελληνικό shock, αυτό που ήθελα να πω είναι πως το αρχικό post του Old Boy ΔΕΝ είχε αυτό το θέμα και δεν περιείχε κάτι σχετικό με το βιβλίο της Klein, επομένως δεν έχει νόημα να ανοίξουμε συζήτηση επι αυτού στα σχόλια. Αν θέλει κάποιος ας γράψει ένα ποστ "To Shock Doctrine και η εφαρμογή του στην Ελλάδα" (προσοχή, και αυτός ο τίτλος ήταν αποτυχημένο αστείο) στο blog του και όσοι έχουν διάθεση ας ορμήξουν :). Το μόνο που θα προσθέσω είναι ένα link στη θετική (σε γενικές γραμμές) κριτική του Stiglitz και να επισημάνω πως η πρώτη πρόταση του συμπυκνώνει όλες τις αντιρρήσεις μου σε όσα έχω διαβάσει από και για αυτό το βιβλίο. http://www.nytimes.com/2007/09/30/books/review/Stiglitz-t.html
Vogelfrei, στα δικά μου μάτια, η ανακοίνωση της νεολαίας ΣΥΝ είναι τύπου "διαλέχτε και πάρτε". Εγώ διαβάζω το ίδιο με εσένα, μια ακόμα έκφανση της μανιέρας του ΣΥΝ να κατηγορεί το κράτος για τα πάντα. Φοβάμαι πως υπάρχουν αρκετοί που θα το θεωρήσουν ως κατηγορία ύπαρξης οργανωμένου σχεδίου. Διαφωνώ δε σε πολλά επίπεδα με το πνεύμα της ανακοίνωσης αυτής. Το Ελληνικό κράτος, όπως τα περισσότερα δυτικά κράτη, σε πολλά σημεία προστατεύει τις μεγαλύτερες γεννεές, τη μεγάλη δεξαμενή ψηφοφόρων, εις βάρος της νεολαίας(πχ πολύ μεγαλύτερες δαπάνες σε υγεία και ασφαλιστικό παρά σε παιδεία) αλλά δεν μπορώ να διακρίνω μια γραμμή που να ξεκινάει από αυτές τις πολιτικές και καταλήγει στην κάννη του Κορκονέα ώστε να δικαιολογείται η επίρρηψη πολιτικής ευθύνης στην τότε κυβέρνηση. Για να επιστρέψω στο αρχικό post, για εμένα ανακοινώσεις όπως αυτές είναι παρανοϊκές με την ψυχιατρική έννοια του όρου, εκδηλώσεις μιας άνευ λόγου φοβίας για το κράτος ανάλογης πχ της αμερικανικής ακροδεξιάς του Timothy McVeigh. Προσωπικά φοβάμαι περισσότερο την ανικανότητα του κράτους παρά την ικανότητα του να συνομωτεί.
Eντάξει, όχι και τον Νταν Μπράουν, για όνομα του Θεού και της Μαρίας της Μαγδαληνής δηλαδή.
Κατά τ΄άλλα όταν το τελειώσω το βιβλίο μπορεί και να συνεισφέρω τη δική μου βαρυσήμαντη θέση. Ως τότε ακούω :)
Κι επειδή η ιστορία δεν τελειώνει με τον Κορκονέα ούτε ξεκίνησε με αυτόν: http://www.neolaiasyn.gr/text.php?id=700
Γιατί έχεις διαβάσει όλο τον Κώδικα ντα Βίντσι και τον κρίνεις; :)
Ε, σκέφτηκα πως να τη συγκρίνω με το Λιακόπουλο θα ήταν βαρύ :)
Δεν συγκρίνω βάσει της σοβαρότητας της θεματολογίας, των συμπερασμάτων και της επιρροής, αλλά βάσει της πρακτικής τσιτώνω και στριμώχνω τα στοιχεία που διαθέτω για να αποδείξω το προεξοφλημένο συμπέρασμα. Και της άποψης ότι η εκτεταμένη έρευνα (εντός και εκτός εισαγωγικών) αποδεικνύει αφεαυτού την ορθότητα του συμπεράσματος.
Διαφορες μεταξυ ψεμματος/νεοφιλελευθερης προπαγανδας/λαθους αβυσσαλεας αγνοιας
και αποψης:
α)ΨΕΜΜΑ/ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ/ΛΑΘΟΣ ΑΒΥΣΣΑΛΕΑΣ ΑΓΝΟΙΑΣ:
"η antiglobal ιδεολογία της Κλάιν"
Η Κλαιν δεν ειναι αντιglobal,εκτος αν globalization ειναι το να πιστευεις στην υπαρξη μιας παγκοσμιοποιημενης οικονομιας των αγορων,οπου το κρατος-εθνος ανοιγει τα ποδια του στις αγορες.
Νομιζω οτι υπαρχει κ αλλου ειδους παγκοσμιοποιηση πλην της οικονομικης.
β)ΑΠΟΨΗ:Η Κλαιν ειναι σα το Νταν Μπραουν-Αση Μπηλιου-Αντιχριστος-Φετινος Ζιλμπερτο Σιλβα
Ο,τι υπαγεται στη περιπτωση Α,δε πρεπει να εκστομιζεται ουτε να γραφεται γιατι σε τιποτα δεν ωφελει τον διαλογο.
Ο,τι υπαγεται στη περιπτωση Β,σχεδον επιβαλλεται να εκστομιζεται κ να λεγεται,γιατι προαγει τον διαλογο.
Διαβασε το old boy,εγω το τελειωσα προχθες.Βλεπω οτι εχω παρει αρκετους στο λαιμο μου,επομενως αν το βιβλιο ειναι μαπα,εχω να ακουσω πολυ κραξιμο.
i'll take my chances,οι 9 στους 10 που θα το διαβασουν θα ενθουσιαστουν
(Ο υπολοιπος ενας θα ειναι λατρης του Πασχου Μανδραβελη κ της Ντορας Μπακογιαννη,θα πιστευει οτι η επικρατηση της νεοφιλελευθεη ιδεολογιας ειναι συμφερουσα για τη πλειοψηφια,πολυ πιθανον επισης να πιστευει και στον Αη Βασιλη η στο Easter Bunny)
YΓ Εχουμε κ εμεις δικαιωμα στον αποτυχημενο σαρκασμο!!
Υποθέτω πως με τη φράση "ιστορία που δεν τελειώνει" δεν εννοείς την τάση της νεολαίας του ΣΥΝ να καταγγέλει πολιτικά σχέδια για στοχοποίηση της Αριστεράς πίσω απο κάθε αστυνομική αυθαιρεσία :)
Όχι, ο Κορκονέας δεν ήταν ο πρώτος ημιεκπαιδευμένος αστυνομικός που θεώρησε την τήρηση του νόμου ως πάρεργο της εξουσίας που του παρέχεται και όχι ως αυτοσκοπό της και δεν θα είναι ο τελευταίος όσο αλλάζει μόνο το όνομα του Υπουργείου και όχι η ποιότητα της πολιτικής και υπηρεσιακής του καθοδήγησης. Αλλά ακόμα δεν έχω δει cable που ο Παπουτσής να γράφει ""Χτυπήστε αλύπητα τους διαδηλωτές τραγουδώντας το "Έχω μια αδερφή κουκλίτσα αληθινή" - επισυνάπτονται οι στίχοι" και θυμάμαι ανάλογες συμπεριφορές της αστυνομίας σε εποχές με κυβερνήσεις πολύ πιο "δημοκρατικές" για να δεχτώ χωρίς δεύτερη σκέψη πως η συγκεκριμένη αποτελεί μέρος σχεδίου για δημιουργία κλίματος τρομοκρατίας.
Α, και θυμάμαι τη μάνα μου το Δεκέμβρη του 08 να μου λέει για τις "έγκυρες πληροφορίες" πως οι ταραχές που έγιναν στην πόλη μας προκλήθηκαν από αναρχικούς που ήρθαν με πληρωμένο λεωφορείο του Συνασπισμού (!!!). Η παράνοια δεν γίνεται λογική επειδή αγαπάμε τον παρανοϊκό...
Περιμένω και τη δημιουργία του Old Boy's book club (όπως η Oprah) με ξεκίνημα απο το Shock Doctrine. Βλέπω 200ρα χαλαρά :)
Celin, έχω φτάσει σχεδόν στη μέση.
ΑΦ, συμπέρασμα από συμπέρασμα όμως έχουν διαφορά. Το συμπέρασμα ότι ο νεοφιλελευθερισμός χρειάζεται ακραίες καταστάσεις για να εφαρμοστεί μπορεί να είναι ένα συμπέρασμα που στέκει ή δεν στέκει, πάντως είτε στέκει είτε δεν στέκει, θέτει ένα θέμα που αφορά την αληθινή ζωή. Τα συμπεράσματα του Μπράουν κινούνται σε άλλη σφαίρα.
Αuslaender, η συζήτηση είναι τεράστια και έγινε σε μεγάλο βαθμό πριν δυο χρόνια. Για να συνοψίσω τη γνώμη μου, εκτός από τους μεμονωμένους ψυχάκηδες και εκτός από τα θέματα ελλιπούς εκπαίδευσης, υπάρχει και ένα θέμα γενικότερης αστυνομικής στάσης.
Χρησιμοποιώ την όρο antiglobalization με βάση την τρέχουσα έννοια, χωρίς να θέλω να προσθέσω ή να αφαιρέσω κάτι από αυτήν. Και απορώ τι θα μπορούσα κέρδισω με το να το κάνω αυτό. Οπότε, μόλις προσθέσαμε άλλο ένα παράδειγμα στυγνής προπαγάνδας μέσω της διαστρέβλωσης και της σκόπιμης παρερμηνείας.
Oldboy, ο Μπράουν δεν επιχείρησε να αποδείξει κάτι σε μεταφυσικό επίπεδο, αλλά σε ιστορικό (λέμε τι προσπάθησε). Που επειδή αφορούσε τη γέννηση του χριστιανισμού και τις βασικές πεποιθήσεις του, θα μπορούσε να μεταβάλλει και το σήμερα. Βέβαια, εκ των υστέρων, σκέφτηκα ότι πολύ καλύτερο παράδειγμα, (που πιθανώς θα προκαλούσε και σύγχυση σε μέρος του ιδεολογικού αντιπάλου :) ) θα ήταν η Αντιγνώση της Λιλής Ζωγράφου (για την οποία κουβέντα στη κουβέντα έχω κοντέψει να έρθω στα χέρια με "πιστό" της).
Δημοσίευση σχολίου
<< Home